Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-05 22:42

d0s

sssst

Dr. Quipers schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 13:04:
Hmmm kijk aan! Als ik het dus goed begrijp ik kan m'n huidige triple play pakket vanaf maandag upgraden, want dan komt ook de optie HDTV erbij?

Klopt onderstaand rekensommetje dan?

Huidig
- Internet 10Mbps: 30 euro
- Telefonie onbeperkt: 15 euro
- Royaal DVR: 13 euro (=goedkoopste dus gratis)
Totaal: 45 euro

Gewenst
- Internet 10Mbps: 30 euro
- Telefonie onbeperkt: 15 euro (=goedkoopste dus gratis)
- Royaal HDTV DVR: 22 euro
Totaal: 52 euro

Dat betekent dat ik voor 7 euro per maand meer het EK en de OS in HD-quality kan kijken! :D Dan krijg je ook een HD Mediabox met DVR die ik via HDMI kan aansluiten?

Mocht ik dan na afloop van het EK en de OS geen interesse meer hebben in HDTV, omdat de rest van het aanbod van de HD zender me niet interesseert kan ik weer kosteloos downgraden?

Als m'n redenatie klopt ga ik dat in ieder geval wel doen! Voor die 7 euro per maand wil ik best het EK en de OS in de beste kwaliteit volgen! :D
Ik heb vhetzelfde als jou momenteel, en wil ook hetzelfde als jij schetst.. laten we hopen dat HDTV +DVR Royaal in de 3/2 actie zit inbegrepen..

De vraag is natuurlijk of je de nieuwe DVR dan op tijd binnen hebt (dat is voor het EK)..

[ Voor 3% gewijzigd door d0s op 15-05-2008 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:14

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ik verwacht deze week nog de nieuwe decoder binnen te krijgen. En dan heeft het 2 weken geduurt.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Quipers
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-11-2022
Ja die 16 euro voor de standaard kabel had ik in m'n hoofd al wel meegerekend, maar niet op papier gezet ;)

Mocht de HDTV in een triple play pakket mogelijk worden kost het dus gewoon 7 euro meer per maand. PUNT :) Dan kan een ieder voor zich uitmaken of ze 7 euro over hebben voor het HDTV aanbod (incl. EK en OS komende zomer). Nog iets wat me te binnen schoot... Het is niet zo dat bijvoorbeeld de Tour de France ook in HD wordt uitgezonden? Straks krijg je naast je normale Ned 1, 2 en 3 een extra EK en een extra OS HD-kanaal waarop alleen dat te volgen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:30

SeatRider

Hips don't lie

Quantor schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 11:36:
Maar het apparaat is niet gratis, je betaald per maand 5 (starter) of 4 (royaal) euro voor die DVR optie.

Nieuwe klanten krijgen slechts 3 maanden dat ding gratis als je royaal neemt en maar 50% korting voor 3 maanden bij starter. En bestaande klanten slechts 2 maanden 4,50 euro korting...
Ja ik vind het ook een beetje naaierij als bedoeld wordt dat je die DVR niet hoeft te kopen. De mediabox hoef je ook niet te kopen. Ik zou inderdaad die 5 of 4 euro korting verwachten. En ook als bestaande klant!

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45135

Zit er een HDMI kabel bij de HD DVR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ja!.. volgens de heren op chelloo.com. Alleen niet de beste!

[ Voor 23% gewijzigd door Falcon op 16-05-2008 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-01 15:58

Bergen

Spellingscontroleur

Falcon schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 15:58:
Ja!.. volgens de heren op chelloo.com. Alleen niet de beste!
Leuk topic: HDMI kabel: 11 euro of 140 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-05 20:43
ja hoor zit een hdmi kabel bij...

Niet dat die hd dvr nou zo geweldig is...maar goed gratis test is nooit weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94923

okio, watvoor gebreken heb je ontdekt dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Even een update over de HD mediabox in combinatie met een triple play pakket: er komt gewoon 9 euro bij de combinatie zónder HD mediabox; dat betekent niet dat er dan een ander produkt ineens het gratis produkt wordt. Het produkt wat gratis is zónder HD mediabox, blijft ook het gratis produkt mét HD mediabox.

Voorbeeld:

Internet 10 Mbit: 30 euro
Bellen onbeperkt: 15 euro
Royaal met DVR: 13 euro

De goedkoopste van die drie is Royaal met DVR, dus die krijg je gratis. Voor die combinatie betaal je dus 45 euro. Vervolgens komt daar 9 euro bij voor de HD box: 45 + 9 = 54 euro. We dachten dat de prijs bij die combinatie 7 euro omhoog zou gaan ipv 9 euro, maar dat is dus niet zo. Dit zou je apart kunnen vinden, maar ik heb het ook niet bedacht. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Bergen op 16-05-2008 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

Je bedoelt de HD mediabox met DVR? of de gewone HD-mediabox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-05 20:43
Anoniem: 94923 schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 19:28:
okio, watvoor gebreken heb je ontdekt dan?
Ach het is gewoon nog niet helemaal 100%....

Bij opnames loopt geluid achter...software is traag.....soms moet je het geluid manual op dd5.1 instellen en gaat dit automatisch. Maar kijk even op chelloo forum voor informatie staat wel een bug topic.

Ze lossen wel het eea op met software updates, maar ik vind het nog steeds geen retail product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klinkt inderdaad niet best okio.
Zelf heb ik de gewone DVR, die draait hier wel bugfree.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178057

okio schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 14:17:
[...]

Ach het is gewoon nog niet helemaal 100%....

Bij opnames loopt geluid achter...software is traag.....soms moet je het geluid manual op dd5.1 instellen en gaat dit automatisch. Maar kijk even op chelloo forum voor informatie staat wel een bug topic.

Ze lossen wel het eea op met software updates, maar ik vind het nog steeds geen retail product.
Bijna geen ekel apparaat is tegenwoordig bug free.

Probeer is bij instellingen de synchronisatie van de HDMI audi bij te stellen. Misschien helpt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

d0s schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 11:38:
Je bedoelt de HD mediabox met DVR? of de gewone HD-mediabox?
Beide. Kijk:

Afbeeldingslocatie: http://www2.gerbs.net/images/tweakers.net/2008/03/3halen2betalen.png

Daar kun je kiezen voor een gewone box of een DVR. Als je een HD variant wilt (van de gewone of van de DVR), betaal je 9 euro extra. Als je 10 Mbit + Onbeperkt + Royaal met DVR zou nemen, zou je 30 + 15 = 45 euro betalen. Als je Royaal + DVR zou nemen als HD-box, zou die 13 euro 13 + 9 = 22 euro worden. Dan zou telefonie met 15 euro ineens het goedkoopste produkt worden, dus zou je 30 + 22 = 52 euro betalen. Maar zo werkt het dus niet, Royaal + DVR was de goedkoopste van de drie, dus die blijft gratis. Met andere woorden: als je van een van die drie DTV-produkten de HD variant neemt, tel je bij de combinatie 9 euro op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

Bergen schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 19:44:
[...]
Beide. Kijk:

[afbeelding]

Daar kun je kiezen voor een gewone box of een DVR. Als je een HD variant wilt (van de gewone of van de DVR), betaal je 9 euro extra. Als je 10 Mbit + Onbeperkt + Royaal met DVR zou nemen, zou je 30 + 15 = 45 euro betalen. Als je Royaal + DVR zou nemen als HD-box, zou die 13 euro 13 + 9 = 22 euro worden. Dan zou telefonie met 15 euro ineens het goedkoopste produkt worden, dus zou je 30 + 22 = 52 euro betalen. Maar zo werkt het dus niet, Royaal + DVR was de goedkoopste van de drie, dus die blijft gratis. Met andere woorden: als je van een van die drie DTV-produkten de HD variant neemt, tel je bij de combinatie 9 euro op.
Zeer duidelijk! thnx.. 9 euro extra heb ik wel over voor een mooiere box, grotere harde schijf en de hd zenders / ek in HD..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Quipers
Ach ja dat ene biertje minder in de maand maakt ook weer geen verschil... toch... ;)

UPC gaat dus sowieso niet de HD-variant in het 3voor2 pakket aanbieden... je kan gewoon je DTV upgraden naar HD en dan betaal je 9 euro meer... Vanmiddag UPC maar eens bellen dan voor de upgrade :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-05 07:30
Overmorgen worden VOOM HD en The History Channel HD toegevoegd aan de HDTV-pakketten.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Quipers
Hmmm zo simpel ligt het dus toch niet... net een UPC medewerker aan de telefoon gehad wat betreft upgraden van het 3voor2 pakket en dan HDTV Royaal met DVR ipv Royaal met DVR.

Je moet dan afstand doen van het 3voor2 pakket en los een HDTV abbo afsluiten a 22 euro per maand (wel eerste 3 maanden gratis) en daarnaast een duo pakket van Internet & Bellen a 35 euro per maand (6 Mbps internet en onbeperkt belllen).
Kosten zijn dan 57 euro per maand (zonder de 16 euro voor analoge kabel meegerekend...) en daarbij dus een downgrade van m'n internet van 10 MBps naar 6 Mbps.

Dat betekent dat ik 12 euro per maand meer kwijt ben dan nu met het 3voor2 pakket en er wat betreft m'n internet ook nog eens op achteruit ga...

Heeft 1 van jullie al eens gebeld en meer geluk gehad? Was deze UPC medewerker misschien minder goed voorgelicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3625

Dr. Quipers schreef op maandag 19 mei 2008 @ 15:01:
Hmmm zo simpel ligt het dus toch niet... net een UPC medewerker aan de telefoon gehad wat betreft upgraden van het 3voor2 pakket en dan HDTV Royaal met DVR ipv Royaal met DVR.

Je moet dan afstand doen van het 3voor2 pakket en los een HDTV abbo afsluiten a 22 euro per maand (wel eerste 3 maanden gratis) en daarnaast een duo pakket van Internet & Bellen a 35 euro per maand (6 Mbps internet en onbeperkt belllen).
Kosten zijn dan 57 euro per maand (zonder de 16 euro voor analoge kabel meegerekend...) en daarbij dus een downgrade van m'n internet van 10 MBps naar 6 Mbps.

Dat betekent dat ik 12 euro per maand meer kwijt ben dan nu met het 3voor2 pakket en er wat betreft m'n internet ook nog eens op achteruit ga...

Heeft 1 van jullie al eens gebeld en meer geluk gehad? Was deze UPC medewerker misschien minder goed voorgelicht?
Ik heb het vanochtend via de website besteld en was geen enkel probleem. Hieronder wat ik besteld heb en bijbehorende kosten:

Totaalpakket:
- Internet 10Mbps
- Bellen Onbeperkt
- Digitale TV Royaal met DVR € 45,00
Extra opties
HDTV bij digitale televisie abonnement € 9,00

Dit is uit een bevestigingsemail gekopieerd die ik van UPC gekregen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysos
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-04 11:39

Dionysos

Nec scire fas est omnia

Ok even checken of ik het goed begrepen heb.

Ik betaal nu zo'n 58 euro voor UPC.
Ik heb dat combi pakket 6Mbit internet + onbeperkt bellen voor € 29,95.
Ik heb een DVR met extra pakket (dus niet royaal, want ik had deze vorm al voordat royaal werd aangeboden. Dus zeg maar oude stempel pakket. Ik kadn dus ook 10 dagen terug kijken met uitzending gemist.) Dit pakket kost mij, volgens mijn factuur, € 10,06. Dus met BTW zo'n €12,-.
Dus samen zo'n € 42,-. Tellen we daar de kosten van analoge kabel ( €16,-) bij op, komen we inderdaad bij de eerder genoemde 58 euro.

Zou ik het volgende 3=2 pakket nemen: Internet 10 Mb / onbeperkt bellen/ royaal met DVR -> dan kom ik op € 45,- plus € 16 euro analoog = € 61,-.

Nu komt mijn vraag. Heb ik dan voor € 3,- meer 4 Mbit meer internetsnelheid en blijft de rest hetzelfde? En dit wordt toch slechts een wijziging in het systeem van UPC toch? Ik krijg toch geen nieuwe box of modem ofzo? Want daar heb ik geen zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Klopt helemaal! Mediabox blijft idd hetzelfde (er zijn maar 2 type DVRs: die jij nu hebt, en de HD versie), het is puur een abonnementswijziging in het systeem, die op afstand ook in je kabelmodem en mediabox wordt doorgevoerd, en that's it.

[ Voor 14% gewijzigd door Bergen op 20-05-2008 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysos

Dionysos

Nec scire fas est omnia

Dank je Bergen! Gelijk even gebeld en omgezet! Binnen 72 uur, maar de ervaring leert dat het wat sneller gaat.

Kan merken dat ze de boete hebben gehad van de opta consumentenauthoriteit. Uit zichzelf begonnen ze over opzegtermijn e.d. Hahah. :D

[ Voor 6% gewijzigd door Dionysos op 20-05-2008 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

Anoniem: 3625 schreef op maandag 19 mei 2008 @ 16:30:
[...]

Ik heb het vanochtend via de website besteld en was geen enkel probleem. Hieronder wat ik besteld heb en bijbehorende kosten:

Totaalpakket:
- Internet 10Mbps
- Bellen Onbeperkt
- Digitale TV Royaal met DVR € 45,00
Extra opties
HDTV bij digitale televisie abonnement € 9,00

Dit is uit een bevestigingsemail gekopieerd die ik van UPC gekregen heb.
Hmm vreemd dat er verschillende verhalen worden verteld vanuit UPC..
die €9.. is dat voor de HD DVR Royaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Dionysos schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 11:59:
Kan merken dat ze de boete hebben gehad van de opta. Uit zichzelf begonnen ze over opzegtermijn e.d. Hahah.: D
De boete is opgelegd door de Consumentenautoriteit, niet door de OPTA. Het is een goede zaak dat je wordt gewezen op de voorwaarden. Zo hoort het.

[ Voor 13% gewijzigd door yohan op 20-05-2008 12:27 ]

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Quipers
Apart zegt... Waarschijnlijk is Hobbylijm een nieuwe klant? Ik kan nl. op de site van UPC niks vinden over het online wijzigen van je bestaande abo... Of kijk ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

d0s schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 12:18:
[...]

Hmm vreemd dat er verschillende verhalen worden verteld vanuit UPC..
Hoe bedoel je? [edit] Oh dat verhaal met HDTV. Dat was raar idd. Maar HD hoort gewoon bij het 3-voor-2 pakket, je hoeft er niet 'afstand van te doen' zoals hij dat zei.
die €9.. is dat voor de HD DVR Royaal?
Voor HD in het algemeen. Je stelt een pakket samen (met royaal, DVR+starter of DVR+royaal) en als je daar een HD-versie van wilt hebben doe je er gewoon 9 euro bij.
Dr. Quipers schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 12:28:
Apart zegt... Waarschijnlijk is Hobbylijm een nieuwe klant? Ik kan nl. op de site van UPC niks vinden over het online wijzigen van je bestaande abo... Of kijk ik verkeerd?
Mmmjoah, het is misschien niet meteen duidelijk, maar je kunt gewoon doen alsof je een nieuwe klant bent en het pakket uitkiezen wat jij wilt hebben. Als je naar "Totaalpakketten" --> "Internet + Bellen + Digitale TV" gaat, dan krijg je die blokken te zien he? Daarboven staat een klein linkje: "meer info". Als je daarop klikt krijg je een Q&A. Daartussen staat:
V: Kun je een pakket samenstellen als je al een UPC product hebt?
A: Jazeker. Stel uw eigen UPC Op Maat Pakket samen en wij passen uw huidige producten daarop aan. U heeft dan een nieuwe set aan producten. Het jaarcontract voor deze drie producten gaat opnieuw in vanaf het moment dat u het UPC Op Maat Pakket heeft afgesloten.

[ Voor 61% gewijzigd door Bergen op 20-05-2008 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Laatst online: 15:16

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik zie dat je met het huidige 3 voor 2 pakket goedkoper uit bent dan met dat 'oude' pakket, die ik zelf heb. Ik betaal nu 61 euro inclusief, en dat is met 6mbit internet.
Nu stelde ik weer een vergelijkbaar pakket samen en kwam ik op 45 euro met 10mbit internet. Nu voel ik me wel een beetje genaaid... Wat zijn mijn mogelijkheden?

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:11
Overstappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Nyarlathotep schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 12:37:
Ik zie dat je met het huidige 3 voor 2 pakket goedkoper uit bent dan met dat 'oude' pakket, die ik zelf heb. Ik betaal nu 61 euro inclusief, en dat is met 6mbit internet.
Nu stelde ik weer een vergelijkbaar pakket samen en kwam ik op 45 euro met 10mbit internet. Nu voel ik me wel een beetje genaaid... Wat zijn mijn mogelijkheden?
Let op dat bij die 45 euro nog geen analoge tv zit en bij de 61 euro die je noemde waarschijnlijk wel. Als je (zoals de meeste mensen) ongeveer 16 euro voor catv betaalt, is dat totaal dus ook 61. Maar dan heb je dus wel 10 Mbit! De keuze lijkt mij niet zo moeilijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3625

Dr. Quipers schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 12:28:
Nee, ik ben een bestaande klant. Als je je selectie gemaakt hebt met de tool, dan kan je kiezen om in te loggen als bestaande klant (moet je wel je UPC inlog gegevens bij de hand hebben, die je gebruikt om online je rekening te zien). Ik kreeg daarna netjes een bevestigings email. Het is alleen nog niet over gezet, maar begreep dat dit tot 72 uur kon duren (dus nog even een dagje wachten op zijn meest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik heb nog even goed gekeken, en gekozen voor een nieuw pakket. Nu maar open dat ik niet weer een heel installatiepakket thuis krijg :P
Enig idee hoe lang het duurt voordat ik mijn nieuwe internetsnelheid heb? Was 6 mbit, wordt nu 10 mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysos

Dionysos

Nec scire fas est omnia

Nyarlathotep schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 15:47:
Ik heb nog even goed gekeken, en gekozen voor een nieuw pakket. Nu maar open dat ik niet weer een heel installatiepakket thuis krijg :P
Enig idee hoe lang het duurt voordat ik mijn nieuwe internetsnelheid heb? Was 6 mbit, wordt nu 10 mbit.
Ik heb het vanmorgen aangevraagd en heb nu de nieuwe snelheid al. Dus het kan hartstikke snel!

Nu de factuur nog afwachten. Zal wel weer misgaan, maar goed. :D We houden hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Dionysos schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 17:37:
[...]

Ik heb het vanmorgen aangevraagd en heb nu de nieuwe snelheid al. Dus het kan hartstikke snel!

Nu de factuur nog afwachten. Zal wel weer misgaan, maar goed. :D We houden hoop.
Daarnet lag internet er even uit. Ik dacht: zouden ze nu al de snelheid hebben aangepast? En ja hoor, 1200kb/s nu :D
Al met al een uurtje, goeie service...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-04 16:30
Yohan schreef op maandag 19 mei 2008 @ 10:58:
Overmorgen worden VOOM HD en The History Channel HD toegevoegd aan de HDTV-pakketten.
Staat inmiddels sinds gister middag ook bericht van UPC medewerker op chelloo.com forum dat per vandaag (21 mei) zenders worden toegevoegd.

Naast Voom en History HD wijzigd premium kanaal A-Tivi van naam.

Met name interessant voor de massa zijn;

- Xite, connected by music!
Xite beoogt het nieuwe interactieve muziekplatform van Nederland te worden. Op dit moment is Xite een 24 uurs muziekzender met muziekvideo's. Binnenkort wordt dit uitgebreid met programma's en User Generated Content en zullen onze klanten zelf hun favoriete clips kunnen aanvragen, eigen playlists maken en kunnen delen met hun vrienden. Xite is onderdeel van het Starter abonnement en is vanaf 21 mei te vinden op kanaal 618. Check ook deze PDF voor meer info.

- AT5
AT5 is momenteel alleen beschikbaar voor abonnees van UPC digitale televisie in Amsterdam. Vanaf 21 mei zal AT5 echter voor al onze digitale abonnees beschikbaar zijn. AT5 is de lokale nieuws- en actualiteitenzender van Amsterdam en omstreken. Naast het AT5 Nieuws biedt AT5 ook programma's over sport, cultuur, human interest en discussie. AT5 is onderdeel van het Starter abonnement en te vinden op kanaal 714. Vond hier trouwens nog mooi geknutselde flash filmpje hoe je AT5 aan favorieten moet toevoegen.

[ Voor 14% gewijzigd door funrider op 21-05-2008 02:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Quipers
Bergen schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 12:29:
[...]
Mmmjoah, het is misschien niet meteen duidelijk, maar je kunt gewoon doen alsof je een nieuwe klant bent en het pakket uitkiezen wat jij wilt hebben. Als je naar "Totaalpakketten" --> "Internet + Bellen + Digitale TV" gaat, dan krijg je die blokken te zien he? Daarboven staat een klein linkje: "meer info". Als je daarop klikt krijg je een Q&A. Daartussen staat:

[...]
Net gebeld en het is gefixed! Hopelijk binnen 2 weken de nieuwe mediabox binnen en dan kan het HD-feest beginnen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

funrider schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 01:50:
[...]

Staat inmiddels sinds gister middag ook bericht van UPC medewerker op chelloo.com forum dat per vandaag (21 mei) zenders worden toegevoegd.

Naast Voom en History HD wijzigd premium kanaal A-Tivi van naam.

Met name interessant voor de massa zijn;

- Xite, connected by music!
Xite beoogt het nieuwe interactieve muziekplatform van Nederland te worden. Op dit moment is Xite een 24 uurs muziekzender met muziekvideo's. Binnenkort wordt dit uitgebreid met programma's en User Generated Content en zullen onze klanten zelf hun favoriete clips kunnen aanvragen, eigen playlists maken en kunnen delen met hun vrienden. Xite is onderdeel van het Starter abonnement en is vanaf 21 mei te vinden op kanaal 618. Check ook deze PDF voor meer info.

- AT5
AT5 is momenteel alleen beschikbaar voor abonnees van UPC digitale televisie in Amsterdam. Vanaf 21 mei zal AT5 echter voor al onze digitale abonnees beschikbaar zijn. AT5 is de lokale nieuws- en actualiteitenzender van Amsterdam en omstreken. Naast het AT5 Nieuws biedt AT5 ook programma's over sport, cultuur, human interest en discussie. AT5 is onderdeel van het Starter abonnement en te vinden op kanaal 714. Vond hier trouwens nog mooi geknutselde flash filmpje hoe je AT5 aan favorieten moet toevoegen.
Ik heb UPC DVR. Kanaal 618 bestaat hier niet :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
op genoemd ander forum valt nu ook te lezen dat door technische problemen de zender nu hoogstwaarschijnlijk vrijdag gelanceerd wordt..

[ Voor 32% gewijzigd door funrider op 21-05-2008 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203565

Ik wil digitale tv van UPC aanschaffen. Het word het Royaal pakket met DVR.
Ik zag op de UPC site dat je het pakket direct kunt meenemen bij de UPC Centers.
Echter zitten deze niet net naast de deur.

Er is wel een UPC Dealer in de regio, voor digitale tv, telefonie en breedband internet.
Krijg je het pakket bij deze dealers ook direct mee of is dat enkel bij de UPC centers?
Anders bestel ik het wel online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3mph
  • Laatst online: 17-08-2024
Ik kan NGC niet ontvangen.. krijg een donker beeld :S Terwijl de Discovery het wel doet..
Kan ik NGC handmatig zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-05 22:55
Even een vraag die wellicht al eens eerder gesteld is (heb gezocht, maar kon het niet vinden). Heeft de mediabox DVR een single tuner of een dubbele tuner? Kan ik een programma opnemen en tegelijkertijd een ander programma bekijken via de mediabox DVR? Of moet ik dan overschakelen op analoog om een andere programma/kanaal te bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
hostje schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 21:12:
Even een vraag die wellicht al eens eerder gesteld is (heb gezocht, maar kon het niet vinden). Heeft de mediabox DVR een single tuner of een dubbele tuner? Kan ik een programma opnemen en tegelijkertijd een ander programma bekijken via de mediabox DVR? Of moet ik dan overschakelen op analoog om een andere programma/kanaal te bekijken?
Dubbele tuner :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

3mph schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 18:42:
Ik kan NGC niet ontvangen.. krijg een donker beeld :S Terwijl de Discovery het wel doet..
Kan ik NGC handmatig zoeken?
Reset de box eerst eens door de stekker even uit het stopcontact te halen, soms is dat alles. Anders kun je de zenders opnieuw opzoeken: menu > instellingen > zoeken via netwerk > automatisch zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Is er al iemand die duidelijkheid heeft over wat UPC in de tv reclame bedoelt met "HD nu met gratis DVR"? Op de site zie ik daar niks over, mag 'm gewoon maandelijks aflossen (Starter HD + DVR is 5 euro duurder dan Starter HD).

[ Voor 13% gewijzigd door SeatRider op 25-05-2008 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230207

synthdood schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 16:05:
[...]

De zender volgorde kan je bij UPC niet veranderen. Onbegrijpelijk dat zo iets basics niet mogelijk is, maar het is niet anders. Als het goed is komt deze mogelijkheid wel in één van de volgende firmware updates. Er zijn dan ook vele forums volgeklaagd over dit probleem.

Ik denk zelf eerlijkgezegd dat ze dit expres hebben gedaan omdat ze nu allerlei meuk vooraan kunnen zetten waar niemand in geinteresseerd is maar waar UPC wel geld aan verdient (tell-sell achtige zooi bijvoorbeeld). Pas als de consument gaat klagen dan veranderen dit soort dingen. De consument klaagt inmiddels een jaartje over dit onderwerp en nu gaan ze het dus binnenkort veranderen. Gezien de snelheid waarmee firmware updates worden uitgerold zal je waarschijnlijk nog wel even geduld moeten hebben. Ik heb ermee leren leven en heb een lijstje met favorieten aangelegd waar geen onnodige zooi tussenzit. Dat scheelt al behoorlijk veel frustratie bij het zappen. Het enige wat me nu nog mateloos stoort is dat bbc3 en 4 niet gewoon achter bbc1 en 2 aanzitten maar ergens helemaal achteraan.
Wij staan dus op het punt om zo'n totaalpakket te nemen maar ik kan niet vinden hoe het met die TV nou in de praktijk in z'n werk gaat. Moet je nou eerst naar een video kanaal? Of kan je het gewoon op je TV instellen. En als ik het goed begrijp kan je dus bijv. niet rlt7 of 6 zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yep, je zet de tv op een AV of HDMI kanaal en zapt met je mediabox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackburst
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-01 13:58
Wil eigenlijk overstappen naar Starter HD ( nu DTV ), maar wil eerst de voorwaarden lezen, krijg steeds error 404.
Is het een contract voor een jaar, wil het wel 3 maanden proberen, EK en OS lijkt mij gaaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Anoniem: 230207 schreef op zondag 25 mei 2008 @ 12:57:
[...]

En als ik het goed begrijp kan je dus bijv. niet rlt7 op 6 zetten?
Nee helaas zie ook dit topic wat ik eeuwen geleden ook al eens heb geplaats.
Er is 1 favorietenlijst maar je kunt daarmee alleen zenders weglaten sorteren is er niet bij :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ideaal toch, hoef je ook niet te dubben onder welke knop je welke zender gaat zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:21

ManiacsHouse

Scheisse!

Anoniem: 94923 schreef op maandag 26 mei 2008 @ 09:27:
Ideaal toch, hoef je ook niet te dubben onder welke knop je welke zender gaat zetten :)
Mijn ouders, niet meer de jongste, hebben hier wel problemen mee. Er zit geen logica in. De eerste zender lopen van 1 t/m 20 maar dan word het ineens 33 ofzo. TV-Gelderland wat ze regelmatig kijken is 705... Komaan zeg. Het numerieke stelsel is niet voor niks uitgevonden :P

[ Voor 6% gewijzigd door ManiacsHouse op 26-05-2008 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Quipers
Ik vind het ook niks met die indeling van die zenders... de sportzenders zitten rond de 200... die wil ik gewoon op 12 t/m 17 hebben o.i.d. Nou ja hopelijk komt er ooit een mogelijkheid voor...

Ik heb even een andere vraag. Is er iemand van jullie die ervaring heeft met het draadloos doorsturen van het (UPC-)coax signaal?
Ik heb sinds kort m'n eigen huisje en op de bovenverdieping van de maisonettewoning zitten geen coax-aansluitingen. Ik begreep van de vorige bewoners dat ze de coax hadden doorgetrokken via de trap... maar goed om van het aansluit punt in de woonkamer naar de trap te komen moet je uberhaupt al de hele woonkamer door... van rechtsvoor naar linksachter...
Dus ben ik toch op zoek naar andere mogelijkheden en dan kom ik TV Anywhere tegen van Marmitek: http://www.marmitek.com/nl/pdf/9617.pdf
De eerste ‘draadloze antennedoos’ op de markt.
Uw favoriete TV-programma kijken waar u maar wilt, overal in huis of in de tuin. U bent niet afhankelijk van vaste antenne-aansluitingen of coaxkabel.
Kanalen kunnen eenvoudig in uw favoriete volgorde worden gezet.
Perfect beeld en geluid, draadloos door muren en plafonds.
Beschikt bovendien over de mogelijkheid om beeld en stereogeluid van bijvoorbeeld uw DVD-speler, videorecorder of satellietontvanger draadloos te versturen.
Inclusief 6in1 multifunctionele afstandsbediening voor het bedienen van de TV Anywhere, maar ook van uw TV, DVD-speler, videorecorder en satellietontvanger. Ook dit signaal gaat door muren en plafonds!
Gebruik meerdere ontvangers mogelijk. Let op: alle ontvangers ontvangen hetzelfde kanaal.
Multi Europe standaard (PAL BG / PAL I / SECAM)
Het gaat er om dat ik straks in alle rust het EK via de HD mediabox kan kijken en de vrouw lekker boven alle vrouwenprogramma's kan kijken ;)

Ben benieuwd naar jullie ervaringen!

[ Voor 14% gewijzigd door Dr. Quipers op 26-05-2008 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Laatst online: 15:47
Ik zie hier allemaal rekensommetjes over wat men kwijt is voor triple play (zoals onderstaand). Maar nergens wordt de ~16 euro voor de kabel genoemd. Dat komt dan toch nog bovenop die bedragen?

Internet 10 Mbit: 30 euro
Bellen onbeperkt: 15 euro
Royaal met DVR: 13 euro

Ik heb zelf ook maar even de royaal dvr hdtv besteld. Ik heb nu geen digitale tv, dus drie maanden gratis en kan gewoon na EK en OS opzeggen :P

[ Voor 21% gewijzigd door marteltor op 26-05-2008 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

maniacshouse schreef op maandag 26 mei 2008 @ 10:09:
[...]

Mijn ouders, niet meer de jongste, hebben hier wel problemen mee. Er zit geen logica in. De eerste zender lopen van 1 t/m 20 maar dan word het ineens 33 ofzo. TV-Gelderland wat ze regelmatig kijken is 705... Komaan zeg. Het numerieke stelsel is niet voor niks uitgevonden :P
Ik zap eigenlijk met de Guide, ben niet zo goed in onthouden van nummertjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oemfoefoe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01:58

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

Yohan schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 15:22:
Op 13 maart gaan de volgende:

RTL5
RTL8
BRT1
Eurosport
Deze zenders zijn bij mij vandaag weer verdwenen. Meer mensen last van in regio Rotterdam?

* Oemfoefoe hoopt dat ze weer snel terugkomen zoals de laatste keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeRider
  • Laatst online: 29-01 14:27
Yup zelfde hier... zal voorlopig wel weer even dicht blijven..

Concrete Loop Watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263269

Al een paar keer iets gelezen over deze problemen, maar een echte oplossing nog niet gezien.
Heb sinds afgelopen zaterdag een HDTV DVR Mediabox aangesloten, en na het plaatsen van een bij UPC aangeschafte versterker liep dat wel lekker.
Op 999 alles groen, geen vuiltje aan de lucht.
Tot gisteren : sindsdien krijg ik bij mediabox IP adres i.p.v. 10.xx.xx.xx nu 192.xx.xx.xx te zien.
Stroom van de mediabox halen en weer inpluggen heeft geen resultaat, net als het resetten naar fabrieksinstellingen en opnieuw installeren.

Iemand enig idee hoe dat IP adres van de mediabox te beinvloeden???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oemfoefoe

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

Veronica en Discovery ook al weg.

Wat is nou een goed alternatief als men géén third party apparatuur (afstandbediening) wilt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2022
Oemfoefoe schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 23:20:
Veronica en Discovery ook al weg.
Tja, ze hadden gezegd dat de hele handel weer op slot zou gaan en dat gebeurt dus ook. Jammer, heel erg jammer. FloppyDTV kaart kan ik zometeen wel weer wegdoen :-(
Wat is nou een goed alternatief als men géén third party apparatuur (afstandbediening) wilt?
Als het alleen om de afstandbediening gaat dan is een Logitech Harmony toch echt wel the way to go. Ik zou in elk geval niet anders meer willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-05 17:41
De afstandbediening van UPC zelf voldoet eigenlijk wel bij mij. Ik kan er m'n TV mee uit en aan zetten, ik kan de bron selecteren, en het geluid kan harder, zachter en uit. Voor de rest gebruik ik de mediabox. Om daar nou een Harmony voor aan te schaffen (ik heb er een, maar gebruik 'm niet meer...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2022
Poltergeist schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 08:52:
De afstandbediening van UPC zelf voldoet eigenlijk wel bij mij. Ik kan er m'n TV mee uit en aan zetten, ik kan de bron selecteren, en het geluid kan harder, zachter en uit. Voor de rest gebruik ik de mediabox. Om daar nou een Harmony voor aan te schaffen (ik heb er een, maar gebruik 'm niet meer...)
Als je alleen een TV en UPC box hebt, dan heb je misschien ook wel gelijk. Ik moet ook nog een HDD recorder, receiver, DVD speler en Mediacenter bedienen. Dan is de Harmony eigenlijk wel onmisbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:56
Same here, als ik zie wat ik allemaal aan moet zetten, dan ben ik echt wel blij met de Harmony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Dr. Quipers schreef op maandag 26 mei 2008 @ 10:26:
Ik heb even een andere vraag. Is er iemand van jullie die ervaring heeft met het draadloos doorsturen van het (UPC-)coax signaal?
Ik heb sinds kort m'n eigen huisje en op de bovenverdieping van de maisonettewoning zitten geen coax-aansluitingen. Ik begreep van de vorige bewoners dat ze de coax hadden doorgetrokken via de trap... maar goed om van het aansluit punt in de woonkamer naar de trap te komen moet je uberhaupt al de hele woonkamer door... van rechtsvoor naar linksachter...
Dus ben ik toch op zoek naar andere mogelijkheden en dan kom ik TV Anywhere tegen van Marmitek: http://www.marmitek.com/nl/pdf/9617.pdf

[...]

Het gaat er om dat ik straks in alle rust het EK via de HD mediabox kan kijken en de vrouw lekker boven alle vrouwenprogramma's kan kijken ;)

Ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Dat gaat je niet lukken. Zoals Marmitek zelf al aangeeft: Let op: alle ontvangers ontvangen hetzelfde kanaal. Dus wat jij beneden kijkt moet je ook boven kijken. Denk dat je beter een losse abo kan nemen op Digitenne voor boven ofwel toch kabels gaan trekken. Of beter pluk je wat series van i-net en speel ze boven af op dvd speler voor vrouwtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poltergeist
  • Laatst online: 06-05 17:41
synthdood schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 08:55:
[...]

Als je alleen een TV en UPC box hebt, dan heb je misschien ook wel gelijk. Ik moet ook nog een HDD recorder, receiver, DVD speler en Mediacenter bedienen. Dan is de Harmony eigenlijk wel onmisbaar.
je hebt wel gelijk natuurlijk. Maar het is ook zo dat de mediabox een boel functionaliteit overneemt. Ik had een HDDrecorder. Die heb ik de deur uitgedaan, omdat ik toch niet alle kanalen kon opnemen, en dat wel kan met de UPC box (met HDD). Idem voor de videorecorder. De keren dat ik een bandje wil bekijken zijn echt op de vingers van de linkerhand van een ongelukkige houthakker te tellen. Als ik een CD of de radio wil beluisteren, doe ik dat via de DVD/Receiver/Tuner/5.1 set die ik heb staan. Waar ik dan wel een aparte afstandbediening voor nodig heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Poltergeist schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 11:35:
[...]
Waar ik dan wel een aparte afstandbediening voor nodig heb...
Ik snap niet goed wat je hier bedoeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oemfoefoe

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

Wat betreft de Harmony.....nu gebruik ik onderstaand exemplaar.

Afbeeldingslocatie: http://i.fosfor.se/i07/071007_2d.jpg
Een mooi aluminium geborsteld remote net zoals de rest van mijn apparatuur. Ik heb mijn HT-set mede op design gekocht en nu word ik in principe gedwongen om een ander exemplaar aan te schaffen/gebruiken.

Noem me een zeikerd, maar ik vind dat UPC de consument niet kan verplichten om zo'n goedkoop plastic mediabox en/of een third partyafstandbedieninkje te laten gebruiken.

* Oemfoefoe is not amused! :(

Is Digitenne wat? Ik me daar maar even in verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233253

Oemfoefoe schreef op maandag 26 mei 2008 @ 17:28:
[...]

Deze zenders zijn bij mij vandaag weer verdwenen. Meer mensen last van in regio Rotterdam?

* Oemfoefoe hoopt dat ze weer snel terugkomen zoals de laatste keer.
Bij mij ook weg.
Erg jammer, de teletekstfunctie op mijn TV met splitscreen e.d. werken uiteraard niet via de mediabox. Waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Oemfoefoe schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 19:37:

Is Digitenne wat? Ik me daar maar even in verdiepen.
Digitenne is prima, zolang een lage beeldkwaliteit en een geringe hoeveelheid zenders (23) niet bezwaarlijk zijn.
W.m.b. meer een oplossing voor op de camping :)

[ Voor 4% gewijzigd door yohan op 28-05-2008 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:45
Kan iemand mij vertellen hoe het eigenlijk precies gaat met de betaling?

Toen ik 2 weken terug mijn pakket bestelde, had ik de dag erna al een snellere internet verbinding (van 8 naar 10mbit, dit was al meteen merkbaar bij download tests etc).. Vorige week ontving ik al mijn telefoon gebeuren en vandaag dan eindelijk mijn HDTV mediabox + harddisk recorder in 1. Betaal ik nu vanaf het moment dat mijn internet verhoogd werd? Of sinds vandaag? Ik betaal namelijk 1 bedrag voor het hele pakket (HDtv pakket waarbij DVR + 10mbit internet en onbeperkt bellen al bij zat voor 53,95 geloof ik.. Dit pakket werd mij voorgesteld toen ik eigenlijk het 3 voor 2 pakket wilde bestellen en de verkoper met dit pakket op de proppen kwam, omdat het exact hetzelfde was als dat ik het los zou afnemen via dat 3 voor 2 gebeuren)..

Nouja ik zie het wel.. Wel raar was dat ik ook meteen het film1 pakket besteld had, maar dat niet werkte dus niet.. Nu maar gewoon opnieuw besteld en 15 minuten later had ik film 1..

[edit] Nog een vraagje is het mogelijk om alle betaal opties uit te schakelen? Zoals UPC on Demand, spelletjes kanaal, etc? of iig beveiligen zodat mijn dochter het niet zomaar prongelijk kan bestellen?

[ Voor 9% gewijzigd door Uhmmie op 28-05-2008 22:23 ]

Currently playing: MTG Arena (PC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236146

Uhmmie schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 22:08:
Kan iemand mij vertellen hoe het eigenlijk precies gaat met de betaling?

Toen ik 2 weken terug mijn pakket bestelde, had ik de dag erna al een snellere internet verbinding (van 8 naar 10mbit, dit was al meteen merkbaar bij download tests etc).. Vorige week ontving ik al mijn telefoon gebeuren en vandaag dan eindelijk mijn HDTV mediabox + harddisk recorder in 1. Betaal ik nu vanaf het moment dat mijn internet verhoogd werd? Of sinds vandaag? Ik betaal namelijk 1 bedrag voor het hele pakket (HDtv pakket waarbij DVR + 10mbit internet en onbeperkt bellen al bij zat voor 53,95 geloof ik.. Dit pakket werd mij voorgesteld toen ik eigenlijk het 3 voor 2 pakket wilde bestellen en de verkoper met dit pakket op de proppen kwam, omdat het exact hetzelfde was als dat ik het los zou afnemen via dat 3 voor 2 gebeuren)..

Nouja ik zie het wel.. Wel raar was dat ik ook meteen het film1 pakket besteld had, maar dat niet werkte dus niet.. Nu maar gewoon opnieuw besteld en 15 minuten later had ik film 1..

[edit] Nog een vraagje is het mogelijk om alle betaal opties uit te schakelen? Zoals UPC on Demand, spelletjes kanaal, etc? of iig beveiligen zodat mijn dochter het niet zomaar prongelijk kan bestellen?
Jup, je kunt een PIN-Code instellen waarmee je aankopen moet bevestigen ;) Zie de handleiding voor info over hoe het in te stellen. (Hoewel het menu ook wel voor zichzelf spreekt)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 236146 op 29-05-2008 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verliezer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-03-2023
Anoniem: 233253 schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 20:10:
[...]

Bij mij ook weg.
Erg jammer, de teletekstfunctie op mijn TV met splitscreen e.d. werken uiteraard niet via de mediabox. Waardeloos.
Werkt een ingebouwde HD recorder zoals bij de Loewe Individual het geval is, wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Bergen/Yohan: is het mogelijk om UPC een suggestie of tip te doen wat betreft het digitale radio-zenderaanbod? Zoja, hoe bereik ik de juiste afdeling?

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 94923 op 01-06-2008 03:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Je kunt een suggestie doorgeven aan de afdeling Programming via het contactformulier op www.upc.nl. Verwacht er niet te veel van: een individuele suggestie zal weinig uithalen. Wanneer veel mensen om een bepaalde zender vragen, ligt het wellicht anders. Een petitie lijkt me dan ook effectiever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263030

ik heb sinds vorige week vrijdag ook die Mediabox HDTV
maar even een vraag over het EK( want daarom heb ik het aangeschaft )
Is dat gewoon straks dan NED3? of komt er een apart kanaal? NLHD bijv
iemand al wat info over gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Laatst online: 06-05 23:34

Smarron

The bend

Anoniem: 263030 schreef op maandag 02 juni 2008 @ 12:11:
ik heb sinds vorige week vrijdag ook die Mediabox HDTV
maar even een vraag over het EK( want daarom heb ik het aangeschaft )
Is dat gewoon straks dan NED3? of komt er een apart kanaal? NLHD bijv
iemand al wat info over gevonden?
Ja, kun je hier vinden:

Dr. Quipers in "UPC HDTV"

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

Stewie!

Keen must die!

Wat een slechte klantenservice heeft UPC toch. Ik ben altijd tevreden geweest zolang het werkte, maar wat ze nu toch aan het prutsen zijn.....
Al een week lang ligt film1 en sport1 er hier uit (Niet toegankelijk). Al driemaal gebeld en ze beloven steeds het binnen 24 uur op te lossen. Zojuist gebeld en ze lossen het nu binnen 48 uur op :') :')

2 maanden terug een slingbox besteld, nooit aangekomen. Meteen in het eerste telefoongesprek deze week gemeld en "ze zullen een nieuwe sturen". Vraag ik vandaag naar de leverdatum van de slinbox, staat het niet eens in het systeem. Ze konden zelfs niet eens mijn telefoontjes van gisteren en eergisteren in het systeem vinden.
Vraag ik of ik een tegemoetkoming krijg nav een week lang geen film1 en sport1, zegt de kluns dat ik daarvoor mag terugbellen over 72 uur :w

UPC :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Nu online

Stewie!

Keen must die!

Na 10 dagen en 6 maal bellen (30 minuten a 10 cent maal 6) weer TV.
De reden volgens UPC: ik had een slingbox besteld en daardoor was het DVR abonnement uit de DVR gehaald. Jaja. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:55

Wallie

Herr

Even een digitenne update:
Ik ben sinds gister overgestapt op digitenne, nadat UPC is gestopt met het ongecodeerd uitzenden van de digitale kanalen, en hiermee ook mijn fireDtv nutteloos hebben gemaakt, was ik het zat. Ik heb zelf een 32" breedbeeld crt, waar via hdmi een mediacenter aan hangt. Nu het draait kan ik zeggen: het is prima. Ja, als je gedetailleerd gaat kijken zie je bij snelle beelden dat het gecomprimeerd is, maar zit je op de bank gewoon te kijken, merk je er niks van. Het is wat mij betreft een prima alternatief voor UPC digital, voor digitale tv op een media center, en nog bijna 10euro goedkoper per maand.

Nu nog hopen dat m'n opzegkaart richting UPC niet 'zoek' raakt... 8)7

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Laatst online: 06-05 23:34

Smarron

The bend

De prijs van Digitenne is inderdaad erg goedkoop. Jammer genoeg is het aantal kanalen zeer beperkt, wat voor mij destijds de reden is geweest om geen digitenne te nemen. En nu heb ik een HDTV-box en is digitenne eigenlijk geen alternatief meer. Wellicht voor de slaapkamer is het nog wel een idee.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Wallie schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 08:33:
Even een digitenne update:
Ik ben sinds gister overgestapt op digitenne, nadat UPC is gestopt met het ongecodeerd uitzenden van de digitale kanalen, en hiermee ook mijn fireDtv nutteloos hebben gemaakt, was ik het zat. Ik heb zelf een 32" breedbeeld crt, waar via hdmi een mediacenter aan hangt. Nu het draait kan ik zeggen: het is prima. Ja, als je gedetailleerd gaat kijken zie je bij snelle beelden dat het gecomprimeerd is, maar zit je op de bank gewoon te kijken, merk je er niks van. Het is wat mij betreft een prima alternatief voor UPC digital, voor digitale tv op een media center, en nog bijna 10euro goedkoper per maand.

Nu nog hopen dat m'n opzegkaart richting UPC niet 'zoek' raakt... 8)7
En UPC is verplicht om het FtA te houden? Je mag blij zijn dat je het hebt kunnen bekijken.

Ik heb zelf ook gekeken naar Digitenne, maar de reden dat ik het niet heb gedaan is omdat Comedy Central er niet bij zit/zat. Nu zou ik overigens ook niet meer terug willen. Alhoewel ik wel mijn DVB-T van mijn tv zou willen gebruiken, maar dat is dan jammer.
Binnenkort over van Royaal naar Royaal + DVR en dan hoor je mij niet meer klagen (hopen we maar op).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238166

Ik moet nu al een machtiging afgeven + eenmalige posten betalen (ben helemaal nieuwe klant) en ik heb nog steeds geen hdtv kastje of wat dan ook. Ging dat bij jullie ook zo? }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238166

Starter HD met DVR heb ik gekozen .... staat toch duidelijk bij dat je geen activatie kosten hebt van 29,99........ en ja hoor heb hier een rekening van 29,50 + abbo van 0,44 cent... ? :S ik niet snap :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226076

Ik heb net dit topic even doorzocht, maar kon zo niet een post vinden van iemand met het zelfde probleem. Mijn probleem is als volgt:

Ik heb al ruim een jaar UPC digital TV via de standaard Mediabox (Thomson, zilver uitvoering). Ik heb sinds het begin al af en toe last van storend signaal (blokjes). De laatste tijd valt het op dat het vooral in de avond gebeurt.

Nu heb ik onlangs een home-cinema set met DVD/HDD recorder en een nieuwe TV aangeschaft. Ik sluit alles volgens instructies aan:
Kabel: Wand -> Mediabox -> DVDR -> TV
Scart: Mediabox -> TV && Mediabox -> DVR
HDMI: DVR -> TV

De aansluitingen zitten naar mijn idee op deze manier wel goed. Probleem is echter dat het analoge signaal wat de mediabox doorgeeft ZEER slecht is. Zelfs zo slecht dat het beeld bijna niet te bekijken is. Ik heb de mediabox aan een kabel van 9m vanaf de wandcontactdoos, maar ook al zet ik hem op een goede kabel van amper een meter, is het signaal nog steeds erg slecht (zeer veel sneeuw in het beeld).

Ik heb nu het vermoeden dat het signaal dat mijn woning binnenkomt slecht is (ik woon in een appartementencomplex, de h

Problemen: Af en toe storend digitaal signaal (vooral avonduren), en zeer slecht uitganssignaal analoge TV uit de mediabox, zeer regelmatige updates (enkele keren per week).

Heeft iemand hier ervaringen mee? Is dit reden genoeg om een monteur van UPC langs te laten komen? Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50893

DaMorpheus schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 19:54:
Na 10 dagen en 6 maal bellen (30 minuten a 10 cent maal 6) weer TV.
De reden volgens UPC: ik had een slingbox besteld en daardoor was het DVR abonnement uit de DVR gehaald. Jaja. :(
Even de disclaimer doorlezen, volgens mij heb je recht op compensatie :) Tevens hebben veel mensen last van het signaal die erg fluctueert op het moment, wat denk ik te maken heeft met testen die ze aan het doen zijn met Docsis 3, die er voor als nog veelbelovend uit ziet, 80Mbit up/down :) Kwestie van tijd voordat ze het in gaan voeren maar ik hoop dat we niet te lang meer hoeven te wachten, filmpje streamen op afstand lijkt me wel wat. Als ze slim zijn gaan ze snel die snellere streams aanbieden zodat ze de glasvezel wat voor zijn.

Bron :

http://www.chelloo.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Nu online

Stewie!

Keen must die!

Ik heb 10 dagen compensatie gekregen voor een 10 dagen platliggen. Kreeg ik vandaag een brief gedateerd 6 dagen geleden, of ik ze wilde bellen ivm kabelinternet. Ik heb ze de afgelopen week 6 maal aan de telefoon gehad, en niet 1x hebben ze hiernaar gevraagd. Goede communicatie daar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Zucht... ik heb al 2 weken het on-demand verhaal niet werkend gekregen... mn mediabox geeft na het kiezen van een programma kort (~3sec. 4 beelden (2x2) van on-demand zenders weer (incl. betaalde films)) en schiet terug naar de zender waar ik naar keek. Toen gebeld (2 weken geleden) en het zou een paar dagen duren. Nu is het 2 weken later en nog steeds is dit probleem niet opgelost. Inmiddels 15e belkosten verder en 2 weken geen on-demand tv. Er is me een compensatie beloofd dus ik ben benieuwd. Heb erbij gezegd dat ik geen compensatie wil van gratis films want daar heb ik er al 10 van maar dat werkt dus niet want dat gaat via on-demand... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Anoniem: 226076 schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 20:07:
Verkorte versie:
Problemen: Af en toe storend digitaal signaal (vooral avonduren), en zeer slecht uitganssignaal analoge TV uit de mediabox, zeer regelmatige updates (enkele keren per week).

Heeft iemand hier ervaringen mee? Is dit reden genoeg om een monteur van UPC langs te laten komen? Iemand tips?
Heb je ook al het analoog aangesloten op je set zonder de mediabox ertussen? Als het signaal dan gewoon goed is, dan heb je een probleem in je box. Zo niet, dan zit het probleem in de aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233253

Cartman! schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 20:53:
Zucht... ik heb al 2 weken het on-demand verhaal niet werkend gekregen... mn mediabox geeft na het kiezen van een programma kort (~3sec. 4 beelden (2x2) van on-demand zenders weer (incl. betaalde films)) en schiet terug naar de zender waar ik naar keek. Toen gebeld (2 weken geleden) en het zou een paar dagen duren. Nu is het 2 weken later en nog steeds is dit probleem niet opgelost. Inmiddels 15e belkosten verder en 2 weken geen on-demand tv. Er is me een compensatie beloofd dus ik ben benieuwd. Heb erbij gezegd dat ik geen compensatie wil van gratis films want daar heb ik er al 10 van maar dat werkt dus niet want dat gaat via on-demand... :|
Mij is ooit verteld dat on demand en programma gemist niet (goed) zou werken als het signaal (coax kabel) eerst via een DVD-recorder/speler inkomt en dan pas naar de mediabox. Je moet de coax dus eerst op de mediabox aansluiten. MIsschien ligt het daar aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImdaMned
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-05 02:45
verkeerde topic ><

[ Voor 96% gewijzigd door ImdaMned op 12-06-2008 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230938

Ook verkeerde topic :d

[ Voor 106% gewijzigd door Anoniem: 230938 op 12-06-2008 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-03-2023
Heb al enige tijd DTV van UPC. Best tevreden. Een goede coax-kabel is wel belangrijk.
Maar weet iemand of eigenlijk de analoge kanalen over de kabel nog een keer gaan verdwijnen? Of gaat dart nog jaren duren...?
Nu kan ik in ieder geval nog analoog opnemen met een Pioneer PVR, terwijl ik digitaal naar andere kanalen kijk. En kan ik zonder extra kosten nog TV kijken op een 2e toestel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Volgens mij t/m 2011.. maar pin mij er niet op vast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Anoniem: 233253 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 21:30:
[...]

Mij is ooit verteld dat on demand en programma gemist niet (goed) zou werken als het signaal (coax kabel) eerst via een DVD-recorder/speler inkomt en dan pas naar de mediabox. Je moet de coax dus eerst op de mediabox aansluiten. MIsschien ligt het daar aan?
Nope, komt direct in mn mediabox binnen. En het heeft uitstekend gewerkt en ligt er nu al bijna 3 weken uit. Als ik bel dan is het 'een bekend probleem'. Ik ga zeker flink zeiken bij die lui want dat geneuzel komt me (na 2 maanden lid zijn) mn strot al uit. Hoe kan iets dat prima werkt er ineens mee kappen en doen ze er al bijna 3 weken over om het te fixen?! Ik snap het echt niet... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165079

Hej guys,

Ik heb echt een vaag probleem. Ik heb gisteren de HD mediabox binnengekregen, keurig aangesloten en krijg prima beeld; MAAR, ik kan niet zappen met de mediabox als de TV aanstaat (de afstandsbediening werkt en staat op de UPC-knop zegmaar). Staat de TV (een samsung LCD LE37M86BD) uit dan kan ik wel zappen met de mediabox, ik zie dan op het schermpje van de mediabox de zenders verspringen. Het klinkt achterlijk en dat is het ook. Met de vorige 'normale' mediabox had ik dit probleem af en toe en hoopte dan ook dat dit voorbij zou zijn met een nieuwe mediabox; helaas.

Klinkt iemand dit bekent in de oren?

thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:11
Crossposten is niet echt netjes. ;) Mijn antwoord staat hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184680

Ik heb regelmatig de term HDMI voorbij zien komen, maar kan iemand mij uitleggen waarom op de basis-mediabox van UPC geen HDMI-uitgang zit? In principe blijf je met zo'n box dus analoge TV houden... lekkere jongens daar bij UPC :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Er bestaan (bijna?) geen non-HDTV-decoders met HDMI-aansluiting. Zie hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Anoniem: 184680 schreef op maandag 16 juni 2008 @ 14:26:
Ik heb regelmatig de term HDMI voorbij zien komen, maar kan iemand mij uitleggen waarom op de basis-mediabox van UPC geen HDMI-uitgang zit? In principe blijf je met zo'n box dus analoge TV houden... lekkere jongens daar bij UPC :)
Meh. Vind jij een DVD speler zonder HDMI dan ook analoog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 250661

SeatRider schreef op maandag 16 juni 2008 @ 19:33:
[...]

Meh. Vind jij een DVD speler zonder HDMI dan ook analoog?
hij bedoelt dat het signaal van je box naar je tv dan analoog is, maar dan hoef je het nog niet gelijk met de term "analoge tv" te verwarren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Nou sinds kort heb ik dus digitale tv Royaal met een DVR.
Ik zit met het volgende probleem.

Op de RTL zenders heb ik erg blokkerig beeld.
Wanneer ik op Veronica zit is er geen signaal. Als ik dan naar een andere zender schakel heb ik geen geluid meer. Reset van de mediabox is dan de enige oplossing.

Er is al 2 keer een monteur langs geweest. De waardes zijn goed. Heb zelfs een versterker in de meterkast.

Begin nu echt een beetje te balen. Ik moet nu gaan tetsen met een kabel rechtsreeks naar de mediabox. Dus niet de kabel gebruiken die door de muur gaat.
Hadden ze dat niet meteen kunnen doen :(

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134762

Zet vandaag de tv aan en ga zappen en ik denk, er is iets anders.
Ze hebben het menu wat aangepaste n die balk die bij het zappen onderin het beeld staat.
vind het er beter uitzien dan het oude menu.
Vond bij het oude menu die gele balk die aangaf waar je was in het menu verschrikkelijk, nu is die mooi lichtblauw..
Pagina: 1 ... 4 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.