Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-05 23:04

Smarron

The bend

Yohan schreef op donderdag 10 april 2008 @ 07:59:
UPC heeft vandaag vier nieuwe HDTV-abonnementen geïntroduceerd, in prijzen variëren van € 13,00 t/m € 22,00. Ook is de HD DVR Mediabox nu verkrijgbaar.

site upc
Volgens mij klopt die link niet ?

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-05 07:07
Jawel... je moet alleen nog een keer klikken ;)

Geen nieuwe zenders afaik? Ik ga upc eens bellen want ik wacht alweer een tijd op mijn hdtv decoder. Ik ga nu proberen onder die 70 euro installatie kosten uit te komen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Klik op het tweede tabblad bovenaan. Dan krijg je de HD opties te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb vorige week Starter DVR besteld en ben van plan n FullHD scherm te kopen maar om nou 10e per maand extra uit te geven puur voor Discovery en National Geographic gaat me iets te ver :| Ik ga pas over als er meer zenders in HD komen, dit schiet niet echt op.

edit: sowieso de term 'Digitale Kwaliteit' :| Zegt toch helemaal niks en dat weten ze :(

[ Voor 14% gewijzigd door Cartman! op 10-04-2008 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-05 07:07
Volgens mij kan je ook vragen om FIlm1 & Sport1 achterwege te laten. Het gaat mij puur om dat ik geen scart meer wil en dus een HD box wil met hdmi. Dit heb ik vorige week gevraagd en dat was geen probleem.

Tenminste ik heb al een royaal pakket met een scart box die verplaats ik naar de slaapkamer dat wordt dus in feitte de 2e upc box. De HD versie komt in de huiskamer te staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

lowfi schreef op donderdag 10 april 2008 @ 08:42:

Geen nieuwe zenders afaik? Ik ga upc eens bellen want ik wacht alweer een tijd op mijn hdtv decoder. Ik ga nu proberen onder die 70 euro installatie kosten uit te komen :+
Ja, ik dacht dat het inderdaad om nieuwe HD-zenders ging, maar het zijn slechts verschillende abonnementen, welke in mijn ogen niet direct met de HD-kanalen te maken hebben.

Als ik lees dat Belgacom zo even 7 HD-kanalen introduceert, mag het hier in Nederland ook wel even uitgebreid gaan worden.

Ik heb overigens 2 weken geleden ook de HDTV-box icm Film1 & Sport1 genomen en betaal daar volgens mij € 46,- p.m voor. Ik voel me genaaid. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-04 16:30
Staan wel paar HD zenders later deze maand aan te komen volgens de berichten.. VoomHD, The History Channel HD. In het najaar MGMHD. En in later stadium kans op Eurosport HD en BBC HD.. van de zomer overigens sowieso publieke omroep met EK en Olympische Spelen in HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riva91
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-10-2024
Wallie schreef op maandag 17 maart 2008 @ 10:29:
[...]

Alsof hij weet wat een media center is :+

Blijf me er aan storen... die hele houding van UPC. Op moment dat er concurrentie op de kabel komt, ben ik weg bij UPC, of ze nou het beste aanbod hebben of niet. Ik kijk momenteel ook mooi digitaal met een floppy-dtv in m'n mediacenter, super beeld! Genoten van de scherpte waar de GP van Australie in uit gezonden werd _/-\o_ Maar ja, voor hoe lang... :? Net 5 en nog wat zender zijn al verdwenen bij mij.

Ook dat ze bij UPC zelf meer weten over hoe en wat van het hele FTA gebeuren, maar dat niemand iets naar buiten durft/mag brengen. Bah :r
Uiteindelijk zal er een keertje concurrentie komen op de kabel, zie dit bericht
Alleen nemen die veranderingen veel tijd omdat UPC een grote speler is in deze markt en ze zich dit zorgvuldig opgebouwde imperiumpje niet zo 1-2-3 laat afnemen.

Zij weten ook drommels goed dat er dan en leegloop gaat plaatsvinden. Maar ze gaan hopelijk een keertje voor de bijl, want het is belachelijk dat ik niet voor bv Casema kan kiezen als ik dat wil..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45135

Valt het niemand op dat de mediabox 's nachts een eigen leven leidt? Gaat aan en uit, pijltjes in beeld, zoemen. Het doet me denken aan dat tv kastje waarmee the Riddler in Batman probeert mensen te hypnotiseren.

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/b/b0/Riddler-carrey.jpg/150px-Riddler-carrey.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da.Rock
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
lowfi schreef op donderdag 10 april 2008 @ 08:42:

Dat gaat je lukken... Bij het bestellen via internet krijg je te zien dat er geen installatiekosten in rekening worden gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-03 23:25
Anoniem: 45135 schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 19:28:
Valt het niemand op dat de mediabox 's nachts een eigen leven leidt? Gaat aan en uit, pijltjes in beeld, zoemen. Het doet me denken aan dat tv kastje waarmee the Riddler in Batman probeert mensen te hypnotiseren.

[afbeelding]
Toen wij een tijdje terug digitale TV hadden van UPC, toen was dat 's nachts ook altijd zo, jammer alleen dat er dan geen of een beperkt signaal was en ik niet kon kijken waarnaar ik wilde kijken. Dat kon alleen overdag. Maar overdag slaap ik :p Ik ben een nachtmens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABD
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:32

ABD

Naar mijn idee zijn ze helemaal van de pot gerukt bij UPC. €10 meer betalen voor een HDMI aansluiting en twee HD kanalen die ik toch niet kijk, dat is 50% extra voor het beeld wat een digitale decoder wat mij betreft standaard moet kunnen leveren. UPC denkt daar mee weg te komen, want ze zijn practisch monopolist. Het is dat ik nog een paar maanden aan UPC vast zit m.b.t. mijn internet abonnement, anders was in meteen gaan shoppen voor een satelliet schotel met HD decoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Mijn Pace-box heeft sinds gisteren kuren.

Nadat ik gisteren thuis kwam en de tv en Pace-box aan deed, waren de informatie-balken ineens weer voorzien van het oude uiterlijk samen met rechts de letters UPC ipv het nieuwe logo.

Nadat de box 5 minuten aan is geweest, sloeg ie uit. De klok was verdwenen en niet veel later begonnen de rode, oranje en groene lampjes ff gezamelijk te branden. Hierna sloeg ie weer uit met enkel een rood lampje wat blijft branden; de klok is nog steeds niet aanwezig. Dit hele proces herhaalt zich de hele tijd. Soms met wat langere tussenpozen.

Sindsdien heb ik niet meer digitaal kunnen kijken.

Is dit een fout van de box zelf of zit UCP weer te klooien ofzo?

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:30
Volgens een bericht op Chello Underground (geen zin om het op te zoeken) is de nieuwe software voor de Pace teruggedraaid wegens problemen, vandaar de oude informatiebalk. :)

Wat betreft je huidige probleem: het ziet ernaar uit dat je Mediabox flink is vastgelopen. Wat je eventueel zou kunnen doen is je Mediabox de hele nacht van de stroom afhalen, dat wil weleens helpen. Zoniet: helpdesk bellen, hoogstwaarschijnlijk zal dan een monteur langskomen om je Mediabox te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
sylvesterrr schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 20:40:
Volgens een bericht op Chello Underground (geen zin om het op te zoeken) is de nieuwe software voor de Pace teruggedraaid wegens problemen, vandaar de oude informatiebalk. :)

Wat betreft je huidige probleem: het ziet ernaar uit dat je Mediabox flink is vastgelopen. Wat je eventueel zou kunnen doen is je Mediabox de hele nacht van de stroom afhalen, dat wil weleens helpen. Zoniet: helpdesk bellen, hoogstwaarschijnlijk zal dan een monteur langskomen om je Mediabox te vervangen.
Of kijken wat ie doet als je hem een update pusht doormiddel van de knoppen combinatie! ;)

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
dennus2006 schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 20:41:
[...]

Of kijken wat ie doet als je hem een update pusht doormiddel van de knoppen combinatie! ;)
Dat heb ik geprobeerd. (stekker eruit, pijltje naar links ingedrukt houden terwijl je de stekker er weer in doet)

Dan krijg je het update process-venster te zien, maar dan gebeurt er niks meer. Dat statusbalkje loopt niet door en het rode lampje blijft knipperen. Na een tijdje krijg ik een volledig gekleurd beeld te zien zonder tekst enzo. Het gekleurde beeld heeft iedere keer na het proberen te updaten een andere kleur.

Ik heb de helpdesk gebeld en die denkt dat de box overleden is. Maandag a.s komt er een monteur langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-04 20:29
Dit het ik met de Pace ook vaak gehad, dit komt omdat de tuner vastgelopen is, wat helpt athans bij mij is 30sec van stroom afhalen, daarna als je in het menu kan komen weer factory default kiezen na het herstarten en zenders gezocht tehebben handmatig update geven.
dus zodra de 3 kleuren lampjes gaan branden peiltje naar links indukken.

Dit heeft bij mij elke keer geholpen.
MelvinB schreef op zondag 13 april 2008 @ 10:35:
[...]
Dan krijg je het update process-venster te zien, maar dan gebeurt er niks meer. Dat statusbalkje loopt niet door en het rode lampje blijft knipperen. Na een tijdje krijg ik een volledig gekleurd beeld te zien zonder tekst enzo. Het gekleurde beeld heeft iedere keer na het proberen te updaten een andere kleur.
Dit komt dus omdat de tuner hangt iod. dus kan i de update ook niet binnen halen(zelf vaak genoeg gehad)

[ Voor 41% gewijzigd door devil-strike op 13-04-2008 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
devil-strike schreef op zondag 13 april 2008 @ 10:41:
Dit het ik met de Pace ook vaak gehad, dit komt omdat de tuner vastgelopen is, wat helpt athans bij mij is 30sec van stroom afhalen, daarna als je in het menu kan komen weer factory default kiezen na het herstarten en zenders gezocht tehebben handmatig update geven.
dus zodra de 3 kleuren lampjes gaan branden peiltje naar links indukken.

Dit heeft bij mij elke keer geholpen.

[...]

Dit komt dus omdat de tuner hangt iod. dus kan i de update ook niet binnen halen(zelf vaak genoeg gehad)
Ik kom niet eens in het menu. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Laatst online: 18-04 20:29
MelvinB schreef op zondag 13 april 2008 @ 11:23:
[...]

Ik kom niet eens in het menu. :|
Ook niet als je hem 30sec van stroom afhaalt, dus eerst 30sec van stroom af daarna stroom erop en zodra 3lampjes gaan branden peiltje naar links indrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
devil-strike schreef op zondag 13 april 2008 @ 11:33:
[...]

Ook niet als je hem 30sec van stroom afhaalt, dus eerst 30sec van stroom af daarna stroom erop en zodra 3lampjes gaan branden peiltje naar links indrukken.
Nee, dan gaat ie meteen naar het update-process.

Hierna blijft het rode lampje de hele tijd knipperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 240197

Evil Hobbit schreef op maandag 17 maart 2008 @ 10:15:
[...]Balkenende woont in UPC gebied...
Balkie woont in Capelle aan den IJssel en dat is nog altijd Casema gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Handig, dat internet via de mediabox (via de ethernetpoort op de achterkant) _/-\o_ want mijn ADSL verbinding is kapot hier.

Nu kan ik alsnog mijn schooldocumenten binnenhalen. :z

Gewoon een normale ethernetkabel tussen mediabox en pc en klaar is kees. (dus geen crosscable).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

Ejorne

Twisted Pairs

W00fer schreef op maandag 14 april 2008 @ 17:42:
Handig, dat internet via de mediabox (via de ethernetpoort op de achterkant) _/-\o_ want mijn ADSL verbinding is kapot hier.

Nu kan ik alsnog mijn schooldocumenten binnenhalen. :z

Gewoon een normale ethernetkabel tussen mediabox en pc en klaar is kees. (dus geen crosscable).
wat is de snelheid?

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-05 07:30
Anoniem: 240197 schreef op maandag 14 april 2008 @ 14:35:
[...]

Balkie woont in Capelle aan den IJssel en dat is nog altijd Casema gebied.
Je reageert een beetje laat :P

Heeft iemand de HD DVR al thuisstaan? Ben wel benieuwd naar wat ervaringen :)

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94923

Anoniem: 45135 schreef op woensdag 09 april 2008 @ 16:10:
[...]

Klopt dit, ik vind er nergens wat over terug?
Is al eerder in dit topic genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
200 kb/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Yohan schreef op maandag 14 april 2008 @ 23:06:
[...]
Ik heb 'm al bijna een week in huis. Buiten het feit dat de hardeschijf wat aan de krappe kant is (250GB = ~25 uur Discovery HD) is het een geweldig ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38733

sylvesterrr schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 08:23:
[...]

Ik heb 'm al bijna een week in huis. Buiten het feit dat de hardeschijf wat aan de krappe kant is (250GB = ~25 uur Discovery HD) is het een geweldig ding.
Een HD kanaal van 14Mbit/s (wat zo'n beetje de bitrate is bij UPC) zou ong. 40 uur moeten zijn op een 250Gig schijf.

14Mbit/s = 1,3Mbyte/s

maal 3600 seconde (=een uur) maakt 6300Mbyte = 6,3GB per uur.

Edit; in de praktijk, een 107 minuten durende film afkomstig van Film1-HD die ik heb opgenomen neemt 6% ruimte in op de UPC HDTV DVR. Dus je kunt ong. 17 HD speelfilms opnemen van 1 uur en drie kwartier per stuk..

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 15-04-2008 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Houd wel in je achterhoofd dat Discovery HD als enige zender op 1080i wordt doorgegeven, deze neemt wat meer ruimte in beslag dan de andere HD-zenders. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50624

sylvesterrr schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 08:23:
[...]

Hoe zit dat met HD-TV abo en het aansluiten van andere TV's die non-HD zijn? Wij hebben hier drie tv's staan waarvane r maar één HD is. Ik neem aan dat je de andere dan ook via een decoder aangesloten dienen te worden? Of kunnen die ook het analoge signaal ontvangen?

Wij hebben nu digitenne maar dat vind ik toch wat te beperkt (zowel qua zenders als de beeldkwaliteit).

Het is alleen wel zo goedkoop :P (€6,95 p/mnd)

edit: Oops, ja dus :P ls ik de OP goed lees. Dat is best handig, dan kan ik voorstellen om de kosten van het normale abo te delen :D

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 50624 op 15-04-2008 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilfer
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-03-2022
[
[/quote]

Ik heb mijn twee weken geleden aangemeld als tester van HD DVR van UPC.

Deze week de box gratis ontvangen inclusief Film 1 en sport 1 en tele 2 abbonnement. Ik mag deze combi 3 maanden gratis testen. Tot nu zijn mijn ervaringen positief. De HD kanalen zien er perfect uit. Ook de HD films van het FILM 1 kanaal zijn perfect. De PVR werkt goed. Het is leuk om HD films op te nemen. De box is zwart (piano lak) dit past goed bij mijn Sony Bravia en PS3. Een punt van kritiek is dat de ventilator goed hoorbaar is. Dit heb ik kunnen oplosssen met een paar rubber onderzetters. Het is een Philips Box.
De afwerking laat wel wat te wensen over. Scherpe randen aan het plastic frontpaneel. Het blijft mij wel verbazen dat zo,n mooi hightech product zo is afgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Heb je foto's en/of een typenummer. Bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilfer
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-03-2022
W00fer schreef op woensdag 16 april 2008 @ 21:54:
Heb je foto's en/of een typenummer. Bedankt !
Zie UPC HDTV topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-05 12:40

Stoney3K

Flatsehats!

Ik zit ook al een tijdje te twijfelen, want ik wil wel UPC Digitale TV in huis halen, om twee redenen: SciFi Channel en BBC3. Maar nu zit ik met een ander probleem...

Mijn kabelaansluiting (UPC abo) wordt centraal geregeld door mijn verhuurder. Is het dan absoluut niet mogelijk om UPC Digitaal op mijn eigen naam bij te laten zetten, of is er een of andere omweg waardoor het wel kan? Ik weet dat het met een Chello abonnement namelijk wel kan.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Sinds vandaag is het mogelijk om weer Cartoon Network om ook te kunnen kiezen voor de originele Engelse stemmen. :9~ Dat wordt dus weer Johnny Bravo en Dexter's Lab zoals vroegah! Helaas geen Cow & Chicken meer op CN of Boomerang.

[ Voor 21% gewijzigd door funrider op 25-04-2008 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-04 11:03

Ken.

\m/.([oO]).\m/

OH VET !! Dat is nog eens geweldig nieuws zeg _/-\o_
Ik had van de week al opeens een Engelse aflevering gezien en zat al van WTF :?
Maar dit verklaart het dan wel neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

funrider schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 11:36:
Sinds vandaag is het mogelijk om weer Cartoon Network om ook te kunnen kiezen voor de originele Engelse stemmen. :9~ Dat wordt dus weer Johnny Bravo en Dexter's Lab zoals vroegah! Helaas geen Cow & Chicken meer op CN of Boomerang.
Geweldig! Helaas ook geen I am weazel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
Nou, het is weer eens mis hoor.

Sinds vanochtend haperen alle zenders zo'n beetje (regio Leeuwarden). De ene zender nog erger dan de ander. Geluid hapert ook.

Ik dus het signaal checken, was de ene keer ok en de volgende keer weer niet.

Dus mediabox es een harde reset gegeven. Kreeg toen update process etc en dat verliep allemaal goed. Vervolgens fabriekinstellingen teruggezet en ook dit ging prima, alleen de problemen blijven.

Toen maar es met upc gebeld. Die kerel aan de telefoon begon wat te zeuren over de kabels en heb hem meteen maar verteld hoe ik er over dacht. Toen ie door had dat ie tegen mij niet zo'n lulverhaal kon aansmeren, raadde hij mij aan om morgen terug te bellen omdat hij nu niet het signaal etc kon checken.

Of het een storing betrof, kon hij ook niet nagaan op 1 of andere manier. Hij zou hiervoor geen toegang hebben.

Es afwachten dus en morgen eventueel maar opnieuw bellen. Wat een gezeik altijd zeg. Net 2 weken terug een nieuwe box gekregen vanwege het vastlopen van de vorige box en nu weer dit. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
MelvinB schreef op zondag 27 april 2008 @ 12:25:
(..)Die kerel aan de telefoon begon wat te zeuren over de kabels en heb hem meteen maar verteld hoe ik er over dacht. Toen ie door had dat ie tegen mij niet zo'n lulverhaal kon aansmeren(..)
Als je er zeker van bent dat het niet aan je kabels ligt, en UPC stug volhoudt dat er geen algemene storing bekend is, dan laat je toch gewoon vrolijk een monteur langskomen? :)

Blijkt het wel aan je bekabeling te liggen? Voorrijkosten.
Blijkt het NIET aan je bekabeling te liggen? Probleem wordt kosteloos opgelost.

Mijn ervaring is trouwens dat 'blokkerig beeld' en 'haperend geluid' vaak wordt veroorzaakt door een slechte binnenhuisinstallatie. Dit betekent echter niet dat dit bij jou ook het geval is, het kan net zo goed zijn dat ergens buiten iets niet goed staat ingeregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakove
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Nou lees ik dus in dit bericht op tweakers.net:
http://life.tweakers.net/...er-in-hd-formaat-uit.html

het volgende:
...

Om UPC-klanten ook de mogelijkheid te bieden om de hd-settopbox te kopen in plaats van te huren, gaat Philips vanaf 15 mei onder eigen merknaam een hd-decoder - zonder dvr-functionaliteit - in elektronicawinkels verkopen, voor een adviesprijs van 249,99 euro. Hier staat een goedkoper hd-abonnement, geleverd door UPC, tegenover. Het toestel is gelijk aan de huidige hd-decoder van UPC, maar is geheel in het zwart uitgevoerd. Het Philips Basis HD-abonnement kost 9 euro per maand, terwijl voor Philips Compleet HD elke maand 13 euro moet worden neergeteld. De vergelijkbare UPC-abonnementen met huur van de decoder kosten respectievelijk 13 euro en 22 euro per maand.
Hoe zit het dan met het boxkey gebeuren? Hoe wordt het abonnement gekoppeld aan de door jou gekochte decoder? Wordt het dan ook mogelijk om een andere dvb-c tuner met nagravision cam te koppelen aan het abonnement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Wat dacht je van:
- Je koopt zo'n Philips box
- Je meldt je aan bij UPC voor het HD-abonnement van Philips
- Je geeft het serienummer van je box en smartcard door. Ondertussen wordt bij Philips gecontroleerd of deze box door hen is uitgegeven...
- Je smartcard wordt geactiveerd...

Althans, ik vermoed dat het zoiets zal gaan worden.

[ Voor 16% gewijzigd door Mawlana op 29-04-2008 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:41

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Net de nieuwe HD mediabox bestelt. Niet alleen om de HD mogelijkheden, maar naar mijn verwachting zal deze mediabox misschien ook net even wat sneller zijn dan de trage Thompson mediabox. Hopelijk ook dat je geen geluid meer hoort van de hardeschijf. Maar goed heeft geen prio.

Daarnaast kan ik melden dat UPC zeker wel een monteur wil langs sturen als je aangeeft dat je iets wilt opzeggen. En dit is dan gratis. Ik wou namelijk mijn extra-mediabox boven laten annuleren, omdat ik denk dat er een probleem is in de bekabeling en geen zin heb om dit te gaan oplossen.

Nog iets van wat mij opviel was dat je niet 1 hd box maar zelfs 2 kunt bestellen. Zowel met of zonder DVR. Enige nadeel is dat je gewoon de prijs betaald die je ook voor 1 box betaald. En niet zoals met de niet-HD-extra-mediabox alleen 5 euro bij betaald.

Natuurlijk zal ik jullie de komende weken op de hoogte houden van mijn ervaringen rondom deze nieuwe Philips mediabox.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221966

Het huren van de HD mediabox bij UPC lijkt me interessanter dan er zelf een te kopen.
De abonnementen van Starter Hd en Royaal HD (beiden zonder DVR) bedragen resp. 13 en 18 euro.
Het duurt dus een jaar of vijf eer je je aankoop er uit hebt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Falcon schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 15:54:
Net de nieuwe HD mediabox bestelt. Niet alleen om de HD mogelijkheden, maar naar mijn verwachting zal deze mediabox misschien ook net even wat sneller zijn dan de trage Thompson mediabox. Hopelijk ook dat je geen geluid meer hoort van de hardeschijf. Maar goed heeft geen prio.
Kan me indenken dat de scaler van Philips ook beter is dan Thompson.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94923 schreef op woensdag 30 april 2008 @ 14:47:
[...]

In feite heb je weinig met de scaler van de mediabox te maken. Op full-HD tv's na is
het veelal het beste om de HDMI resolutie van de mediabox op "auto" in te stellen, zodat
de diverse kanalen in hun originele resolutie naar de tv gestuurd worden.

In ieder geval is mijn ervaring met 2 verschillende plasma tv's dat "auto" het mooiste beeld oplevert.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 30-04-2008 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:41

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Anoniem: 94923 schreef op woensdag 30 april 2008 @ 14:47:
[...]

Weet ik niet.. maar ik hoop dat het navigeren door het apparaat zelf ook sneller is.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38733 schreef op woensdag 30 april 2008 @ 18:26:
[...]

In feite heb je weinig met de scaler van de mediabox te maken. Op full-HD tv's na is
het veelal het beste om de HDMI resolutie van de mediabox op "auto" in te stellen, zodat
de diverse kanalen in hun originele resolutie naar de tv gestuurd worden.

In ieder geval is mijn ervaring met 2 verschillende plasma tv's dat "auto" het mooiste beeld oplevert.
Over het algemeen levert scalen vanaf de bron betere beeldresultaat op dan scalen in de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Laatst online: 00:36

ManiacsHouse

Scheisse!

Mijn ouders hebben sinds een paar dagen Royaal met DVR. Geinstalleerd en het werkt okay. Moet nog wel wat betere kabels aanleggen want de kwaliteit van het analoge signaal is echt ineens 3 keer niks.
Nu liep ik meteen tegen een probleem aan. Een aantal zenders staan wel op het meegeleverde blad onder Royaal vermeld maar als ik die selecteer krijg ik een melding dat er geen of onvoldoende signaal is (of iets in die strekking) Op zich niet zo erg ware het niet dat als je verder zapt die melding doodleuk blijft staan en het geluid van alle zenders is verdwenen. Dit komt alleen terug als ik dan naar de Guide ga.
Wat is dit voor hoogst irritante bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

maniacshouse schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 22:54:
Mijn ouders hebben sinds een paar dagen Royaal met DVR. Geinstalleerd en het werkt okay. Moet nog wel wat betere kabels aanleggen want de kwaliteit van het analoge signaal is echt ineens 3 keer niks.
Doe jezelf een lol en begin eerst met de connectors. 9 van de 10x is dat gewoon het probleem. Dikke dure '100Hz' kabels doen echt niet zoveel met je signaal. Tenzij je natuurlijk 85m rotte kabel hebt liggen....

Koop gewoon een stel van die dikke metalen connectoren en je zult zien dat het signaal ineens een stuk beter wordt. Trust me, I'm a doctor... ;)

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-05 18:49

PcDealer

HP ftw \o/

maniacshouse schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 22:54:
Zijn er niet teveel apparaten zonder signaalversterking aangesloten? Zo zwak je ook het signaal af.
Wat is dit voor hoogst irritante bug?
Probeer een forced firmware/software download. Stekker uit en bij terugplaatsen knop "links" ingdrukt houden.

[ Voor 43% gewijzigd door PcDealer op 02-05-2008 23:15 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Geen idee. Het apparaat begon gister al wel met updaten dus ik neem aan dat er dan de laatste software inzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94923 schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 12:17:
[...]

Over het algemeen levert scalen vanaf de bron betere beeldresultaat op dan scalen in de tv.
Dat ligt helemaal aan de tv die je hebt.

Als je bijv. een 1024x768 HD-ready plasma hebt, dan wil ik helemaal niet dat de mediabox
SDTV op gaat scalen naar 720p. Je krijgt dan namelijk;

576i > 1280x720 > 1024x768.

Er worden beeldlijnen bijverzonnen, en vervolgens worden er weer bepaalde lijnen weggegooid. Hier kunnen ook "goede" beeldlijnen (originele beeldlijnen) tussenzitten.
Veel beter is dus om gewoon de tv zelf het scale werk te laten doen:

576i > 1024x768.

Er hoeft nu maar één keer gescaled te worden, en er hoeft niets weggegooid te worden.

Scalen bij de bron kan in bepaalde gevallen dus een extra onnodige conversie slag opleveren, de
tv moet immers uiteindelijk alles nogmaals scalen naar de native resolutie van het scherm zelf.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 03-05-2008 02:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1024x768? Wat is dat voor vage resolutie. Dat is geen HD...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-05 16:07

SeatRider

Hips don't lie

Anoniem: 94923 schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 11:48:
1024x768? Wat is dat voor vage resolutie. Dat is geen HD...
Helaas een native resolutie van heel veel plasma tv's. En jawel, HD ready, want minstens 720 beeldlijnen :)

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Nou, 720p ziet er werkelijk verschrikkelijk mooi uit op een plasma 1024x768. Heb er zelf ervaring mee. Of het nou via UPC (HDTV) gaat of via een andere HD-bron.

Menig LCD-TV's hebben overigens 1366x768, dus theoretisch gezien net zo ruk. Maar ook daarop ziet 720p beeldmateriaal er zeer mooi uit.

Mijn conclusie: Niet teveel blind staren op die resoluties, want in de praktijk is er niks op aan te merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazuki
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2024

Hazuki

On my Suzuki

Mijn ouders hebben vandaag ook een UPC digitale TV dinges met DVR gekregen, en het werkt allemaal best aardig. Het enige probleem is nog dat de TV 4:3 is, en een hoop zenders zoals RTL4 in breedbeeld worden uitgezonden, waardoor er aan de zijkanten een stukje wegvalt. Is hier een oplossing voor? Met analoog komen er gewoon zwarte balkjes boven en onder.

*edit*
Ja ik moest 'm dus blijkbaar instellen op "Scherm (plat)" ipv "4:3".

[ Voor 10% gewijzigd door Hazuki op 05-05-2008 15:35 ]

Koekie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Speel eens met het beeldformaat (Menu->Instellingen->TV-Instellingen)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Quipers
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-11-2022
Ik heb een vraagje over het aansluiten van de Mediabox met DVR op een receiver... Ik heb dat nu geregeld dmv tulpstekkertjes, maar er zit ook een 'digital audio out' op de Mediabox. Ik was in de veronderstelling dat dit een optical was... maar dit blijkt toch niet het geval te zijn... ik heb al ooit ergens gelezen dat er ook zoiets bestaat als digitale coax?
Mijn receiver heeft een aantal optical inputs, maar ook 1 digitale coax.... Wat voor kabel kan ik dan het beste gebruiken om de Mediabox aan te sluiten?

Ik vind het beeld niet superscherp overigens... waarschijnlijk ligt het aan het inkomende signaal... Heb al een Hirschmann scartkabel en Hischmann coaxkabel gekocht... Is het mogelijk om het signaal nog meer te verbeteren? Ik heb ook wel van die inpandige coaxdozen gezien voor in de muur van Hirschmann. Kan ik de sterkte van het signaal nu eigenlijk meten of moet daar apart een monteur voor langskomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zoek eens op "SPDIF"...

Verder mbt scherpte, lees de topicstart van dit topic nog eens door, en dan vooral mbt wat er gebeurt als je binnenkomend signaal slecht is. Juist ja, blokjes. Heb je blokjes, dan moet je tussen DTV box en muur kijken. Heb je willekeurig welke andere beeldprobleem, dan moet je tussen box en TV kijken. Heb je wel de juiste breedbeeldinstelling gekozen (4:3, 16:9 (anamorf) of plat (letterboxed)) :?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Quipers
Het beeld is inderdaad een beetje blokkerig, maar als ik verder van de TV zit dan valt dit wel weer mee. Het kan ook zijn dat ik teveel eisend ben... Heb niet echt een referentiekader hoe digitale TV er uit zou moeten zien wat betreft beeldkwaliteit.

Ik heb dus al tussen mediabox en muur een nieuwe coax van Hirschmann aangeschaft en tussen mediabox en TV een nieuwe scart van Hirschmann. Aan die kabels kan het eigenlijk niet meer liggen zou ik denken... Breedbeeldinstelling staat op 'plat'. Neem aan dat dat de goede is toch? 4:3 zag er sowieso niet uit...
Uiteraard is het ook mogelijk dat je UPC Mediabox defect is, of dat het signaal dat de woning binnenkomt (via de wandcontactdoos in de woonkamer, of het abonnee overnamepunt in de meterkast) niet goed is. In de laatste twee gevallen dient het probleem kosteloos door UPC te worden opgelost.
Dus als ik zeker weet dat het niet aan de kabels ligt kan ik een monteur laten komen die gaat kijken op welke manier het signaal dan beter en dan kost het niks? Dat is dan toch wel netjes :)

Oja zal eens iets over SPDIF gaan zoeken wat betreft de benodigde kabel voor het digitale geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjark
  • Laatst online: 08-05 10:33

Tjark

DON'T PANIC

Een vraag: hoe lang duurt het gemiddeld voor je alles in huis hebt als je UPC digital neemt? Moet je dan denken aan een week of weken?

*insert signature here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Quipers
Het moet wel binnen een week lukken... Ik had begin maart gebeld en gezegd dat het per 1 april in zou moeten gaan omdat ik dan mn nieuwe woning had. Dat zetten ze dan in een opmerkingenveld... alleen is er dan geen trigger bij UPC als het 1 april is... Dus zo rond 20 april eens gebeld en het zou gelijk geregeld worden. Binnen 3 of 4 dagen had ik alles in huis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Of ga naar een UPC shop, neem daar een DTV-set mee en sluit het dezelfde dag nog aan :)

In je profiel staat dat je in Nijmegen woont. Gewoon even naar de Takenhofplein, daar is zo'n shop, dan kun je het vandaag nog werkend hebben :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjark

Tjark

DON'T PANIC

't TH-plein is idd niet ver van me vandaan, maar mooi dat 't dus wel snel gaat (en dus niet 3-4 weken wachten ofzo). Moet nog wel even wachten voor m'n TV binnen is, zal ik er dan eens langshuppelen voor een mooi hdmi ding :)

*insert signature here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Niet online
Begrijp ik het nu goed dat als je Royaal met HD neemt (18 euro pm) ook Film1 HD en Sport1 HD kunt bekijken? Of moet je daarvoor een extra abbo. afsluiten?

Misschien dat iemand met Royaal HD dit kan beantwoorden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dr. Quipers schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 10:48:
Het beeld is inderdaad een beetje blokkerig, maar als ik verder van de TV zit dan valt dit wel weer mee. Het kan ook zijn dat ik teveel eisend ben... Heb niet echt een referentiekader hoe digitale TV er uit zou moeten zien wat betreft beeldkwaliteit.
Tja, maak vooral onderscheid tussen compressieartefacten (vlakken van de goede kleur) en packetloss-artefacten (blokken van random kleur in het beeld). Compressieartefacten zitten gewoon in het bronsignaal, packetloss komt door de kabels.
Ik heb dus al tussen mediabox en muur een nieuwe coax van Hirschmann aangeschaft en tussen mediabox en TV een nieuwe scart van Hirschmann. Aan die kabels kan het eigenlijk niet meer liggen zou ik denken... Breedbeeldinstelling staat op 'plat'. Neem aan dat dat de goede is toch? 4:3 zag er sowieso niet uit...
Letterboxed is nou niet bepaald optimaal voor de meeste TVs (eigenlijk alleen bij 4:3 beamers interessant). 16:9 is vrijwel zeker de juiste instelling - maar goed, aangezien je niet meldt welke TV je hebt kunnen we daar niet zeker in zijn :o
[...]

Dus als ik zeker weet dat het niet aan de kabels ligt kan ik een monteur laten komen die gaat kijken op welke manier het signaal dan beter en dan kost het niks? Dat is dan toch wel netjes :)
Niet netjes, dat is een bedrijf gewoon verplicht. Jij betaalt voor goed signaal. Zij moeten dat leveren. Als het signaal niet goed binnenkomt is dat hun verantwoordelijkheid en zij de kosten ook voor het bedrijf. Omgekeerd, als het signaal wel goed binnenkomt, voldoen zij al aan hun verplichtingen en hebben ze op jouw verzoek nodeloos een monteur gestuurd - dan is het ook geheel terecht dat ze je daarvoor laten betalen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Misschien een wat off-topic vraagje...
Mijn ouders hebben zo'n totaalpakket (telefonie-internet-tv) waarbij de goedkoopste gratis is. Het is me niet helemaal duidelijk of dit maar voor 1 jaar geld of altijd zo blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Quipers
dion_b schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 15:31:
[...]

Letterboxed is nou niet bepaald optimaal voor de meeste TVs (eigenlijk alleen bij 4:3 beamers interessant). 16:9 is vrijwel zeker de juiste instelling - maar goed, aangezien je niet meldt welke TV je hebt kunnen we daar niet zeker in zijn :o
Het gaat om een nieuwe Bravia 40D3500... zal straks thuis toch eens kijken naar 16:9 dan :o

Wat betreft dat 3 voor 2 abonnement... dat heb ik ook en is volgens mij voor een jaar en wordt automatisch verlengd... weet alleen niet of er ook een opzegtermijn van bijvoorbeeld 3 maanden geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-01 15:58

Bergen

Spellingscontroleur

maniacshouse schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 15:53:
Misschien een wat off-topic vraagje...
Mijn ouders hebben zo'n totaalpakket (telefonie-internet-tv) waarbij de goedkoopste gratis is. Het is me niet helemaal duidelijk of dit maar voor 1 jaar geld of altijd zo blijft.
Dat blijft zo. Van upc.nl:
V: Hoe lang is het goedkoopste product gratis?
A: Binnen het UPC Op Maat Pakket blijft het goedkoopste product altijd gratis. Vanaf de start van uw pakket is de looptijd van het contract één (1) jaar, daarna vindt een automatische verlenging plaats.
weet alleen niet of er ook een opzegtermijn van bijvoorbeeld 3 maanden geldt.
De contractsperiode is eerste instantie 1 jaar, zoals hierboven ook word uitgelegd, daarna is het maandelijks opzegbaar.

[ Voor 41% gewijzigd door Bergen op 07-05-2008 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Quantor schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 15:22:
Begrijp ik het nu goed dat als je Royaal met HD neemt (18 euro pm) ook Film1 HD en Sport1 HD kunt bekijken? Of moet je daarvoor een extra abbo. afsluiten?

Misschien dat iemand met Royaal HD dit kan beantwoorden?
Royaal HD is exclusief Film1&Sport1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147417

Hmm wat vreemd...wilde Digitale TV Starter aanvragen, kreeg ik bij de postcode check de melding dat 't op mijn adres niet beschikbaar was (Rotterdam-Noord). Eventjes een postcode + huisnummer van iemand hier uit de straat gegoogled en die kon 't wel aanvragen. Vervolgens maar naar UPC gebeld, die me vertelden dat ik 't op mijn adres ook gewoon kon ontvangen. Vaagheid....nja ik krijg iig binnen nu en 2 weken die mediabox enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moulijn
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-06-2015
Dr. Quipers schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 10:48:

[...]

Oja zal eens iets over SPDIF gaan zoeken wat betreft de benodigde kabel voor het digitale geluid.
Ben ook van plan digitale televisie aan te schaffen voor m'n nieuwe plasma. Welke kabels worden meegeleverd door UPC en is het dan uberhaupt van te voren al verstandig om scart en coax kabels van (bv) Hirschmann te kopen en die aan te sluiten i.p.v. meegeleverde kabels? M.a.w. zijn de kabels van UPC van voldoende kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je nieuwe plasma? Misschien wil je dan liever een HDMI interface gebruiken ipv scart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107573

Dan moet ie wel een HD decoder bij UPC huren. De standaard mediaboxen zijn enkel uitgerust met Scart. Overigens is dat prima te doen hoor. Ik heb de gewone mediabox DVR ( icm met een Hirschmann Scart kabel ) in afwachting van m'n HD DVR, en het levert prima beeld op, helemaal bij de 10 Nederlandse hoofdkanalen. Die hebben namelijk een goede bitrate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moulijn
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-06-2015
Anoniem: 107573 schreef op zondag 11 mei 2008 @ 23:53:
Dan moet ie wel een HD decoder bij UPC huren. De standaard mediaboxen zijn enkel uitgerust met Scart. Overigens is dat prima te doen hoor. Ik heb de gewone mediabox DVR ( icm met een Hirschmann Scart kabel ) in afwachting van m'n HD DVR, en het levert prima beeld op, helemaal bij de 10 Nederlandse hoofdkanalen. Die hebben namelijk een goede bitrate.
Ik ga idd in eerste instantie voor het basispakket. Daarop zit geen hdmi aansluiting had ik al begrepen. Maar, je geeft aan dat de standaard kabels 'prima zijn te doen', maar vervolgens heb je hem wel met een Hirschmann Scart kabel aangesloten? M.a.w. toch liever de Hirschmann Scart kabel ipv de meegeleverde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107573

Yep, maar dat was eigenlijk meer gewoon voor " het gevoel " zeg maar. Zo'n Hirschmann kabel is gewoon lekkere stevige metalen kwaliteit, in tegenstelling tot de standaard kabels die UPC meelevert. Dat heeft eigenlijk ook niks te maken met de kwailteit van de producten die UPC meelevert. Meer " het gevoel " , je kent het vast wel.

Daarom heb ik ook al van die goldplatet HDMI kabeltjes klaarliggen voor de HD DVR straks, hoewel ik zelf ook wel weet dat goud niets uitmaakt :9 .

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 107573 op 12-05-2008 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Niet online
sylvesterrr schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 16:21:
[...]

Royaal HD is exclusief Film1&Sport1.
Bedankt sylvesterr, leek me ook al logisch, maar als je de upc site bekijkt, lijkt het alsof je sport 1 HD en film 1 HD erbij krijgt, staat nergens dat je er nog een apart abonnement voor moet afsluiten. Tenminste ik kan het niet vinden.

Kreeg trouwens ook een telefoon van upc (callcenter) voor de 3 voor 2 aanbieding en die zeiden dat ik ook HD in dat pakket kon krijgen. Maar ik wil niet af van m'n tweakdsl verbinding :9~

[ Voor 19% gewijzigd door Quantor op 12-05-2008 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjark

Tjark

DON'T PANIC

ik hoorde vanochtend op de radio een reclamespot van UPC over HDTV met 'iets' van 'nu met een gratis recorder'. Op upc.nl kan ik nog niks terug vinden van zo'n actie...

*insert signature here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-05 18:44
Tjark Verhoeven schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 09:30:
ik hoorde vanochtend op de radio een reclamespot van UPC over HDTV met 'iets' van 'nu met een gratis recorder'. Op upc.nl kan ik nog niks terug vinden van zo'n actie...
Ik kan zowiezo vrij weinig terug vinden op de website van upc... Op de ene plaats hebben ze 10 verschillende pakketten.. En vervolgens staan er maar 4.. Ik volg het echt allemaal niet en die website is zo onduidelijk als de pest..

Momenteel heb ik alleen standaard tv + internet bij upc.. Waar ik heen wil is een compleet packet van internet (24Mbit), telefonie (onbeperkt gratis) en HDTV pakket incl. Film1 en Baby TV (of misschien wel het Totaal pakket met alle zenders, maar daar kan ik zo weinig over terug vinden :S).

Zowiezo kan ik bij die 3 voor2 aanbieding niks terug vinden over hoe ik een beter tv pakket neem :S

Currently playing: MTG Arena (PC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Quantor schreef op maandag 12 mei 2008 @ 20:07:
[...]

Bedankt sylvesterr, leek me ook al logisch, maar als je de upc site bekijkt, lijkt het alsof je sport 1 HD en film 1 HD erbij krijgt
Welk zinnetje op de website wekt die indruk dan? Want dat zie ik nergens staan.
Uhmmie schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 12:31:
[...]

Ik kan zowiezo vrij weinig terug vinden op de website van upc... Op de ene plaats hebben ze 10 verschillende pakketten.. En vervolgens staan er maar 4.. Ik volg het echt allemaal niet en die website is zo onduidelijk als de pest..
Oh, ik vind het juist heel duidelijk, maar misschien komt dat doordat ik de site gewend ben. Vanaf de de voorpagina heb je de keuze om losse produkten te bekijken, of om pakketten te bekijken. Als je bijvoorbeeld meteen naar internet gaat, zie je de losse internetprodukten. Als je naar telefonie gaat, zie je de drie beschikbare telefonieprodukten. Bij televisie worden de dtv-produkten uit de doeken gedaan. (Je kunt bij televisie het beste naar 'abonnementenoverzicht' gaan.)

Echter als je (zoals de meeste mensen) meerdere produkten tegelijk wilt, kun je bovenin op 'totaalpakketten' klikken. Daar kies je of je alleen internetten en bellen wilt nemen, of dat je ook dtv erbij wilt hebben. Indien je dat laatste kiest, dus ook dtv erbij, dan kom je bij de 3-voor-2 abonnementen uit. En dit kan misschien wat verwarrend zijn: bij die 3-voor-2 produkten staan internetabonnementen die niet bij de losse internetabonnementen staan. Dat klopt, die kun je alleen bij 3-voor-2 krijgen.

Als je 3 produkten wilt hoef je het niet beslist op die manier te doen; je mag ook voor een internetten/bellen abonnement gaan en een los abonnement voor dtv afsluiten, of zelfs alle produkten los van elkaar kiezen, maar dat is niet handig. ;)

Hoeveel produkten zijn er nou in totaal? Even een overzichtje:

Analoge Televisie:

In de meeste gemeentes kost dit 16,37.

Digitale Televisie:

* starter: 4 euro
* royaal: 9 euro
* starter met dvr: 9 euro
* royaal met dvr: 13 euro

* bovenstaande 4 zijn er ook met HD mediabox, in totaal dus 8 opties. Die prijzen liggen voor alle abonnenten precies 9 euro hoger.
* totaal (royaal met dvr, en HD, en film1, sport1, private spice, hustler): 49 euro (zou anders 13 + 9 + 19,99 + 22,50 = 64,49 zijn)

Internet:

* starter: 15 euro (384 kB/128 kB)
* easy: 24 euro (1,5 Mb/256 kB)
* light: 34 euro (3 Mb/1 Mb)
* power: 40 euro (6 Mb/1,5 Mb)
* extreme: 60 euro (24 Mb/2.5 Mb)

* 10 mbit: 30 euro (10 Mb/1,5 Mb) (alleen bij 3-voor-2)
* 16 mbit: 40 euro (16 Mb/2 Mb) (alleen bij 3-voor-2)
* 24 mbit: 50 euro (24 Mb/2,5 Mb) (alleen bij 3-voor-2)

Telefonie:

* standaard: 9 euro (gewoon gesprekskosten)
* avond & weekend: 12 euro ('s avonds en in het weekend gratis bellen naar vaste nrs in heel NL)
* onbeperkt: 15 euro (altijd gratis bellen naar alle vaste nummers in heel NL)

Het hangt dus van je gemiddelde maandelijkse gesprekkosten naar vaste nummers af, welk abonnement het beste bij je past. Overigens bel je met alle 3 abonnementen altijd al gratis met andere UPC abonnees.
Momenteel heb ik alleen standaard tv + internet bij upc.. Waar ik heen wil is een compleet packet van internet (24Mbit), telefonie (onbeperkt gratis) en HDTV pakket incl. Film1 en Baby TV (of misschien wel het Totaal pakket met alle zenders, maar daar kan ik zo weinig over terug vinden :S).
Vanaf de voorpagina naar totaalpakketten en dan naar "internet + bellen + digitale tv". Daar staat nog geen HD bij, dat komt nog.
Zowiezo kan ik bij die 3 voor2 aanbieding niks terug vinden over hoe ik een beter tv pakket neem :S
Wat bedoel je precies?
Tjark Verhoeven schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 09:30:
Misschien is het nu mogelijk om HD te nemen in zo'n 3-voor-2 pakket. Heb een halve week niet gewerkt, zal vanavond eens kijken.

[ Voor 5% gewijzigd door Bergen op 13-05-2008 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjark

Tjark

DON'T PANIC

Bergen schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 15:42:
[...]
Misschien is het nu mogelijk om HD te nemen in zo'n 3-voor-2 pakket. Heb een halve week niet gewerkt, zal vanavond eens kijken.
Nou, dat wil ik niet... (heb 100Mb glasvezel liggen, dus zou ik er op achteruit gaan ;) ) En ik heb ook te veel minuten op m'n gsm

Maar ik ben dus benieuwd naar die HD aanbieding, want ik hoorde 't toch goed (volgens mij :D )

*insert signature here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
Bedankt voor je uitleg.. Dankzij jou uitleg (en een belletje naar UPC).. Is het me dan eindelijk duidelijk.. Mijn probleem was dat ik eerst bij de losse onderdelen aan het kijken was (dus internet, telefonie en tv).. Daarna kon ik dus niks terug vinden op de 3-2 pagina.. Hele andere internet snelheden.. Geen HDTV.. Geen special zender pakketten.. etc.. etc..

Maar dat blijkt dus te kloppen want voor het 3-2 pakket moet je dus kiezen uit speciale opties ;)..

Zoals jij al aangaf zijn de internet pakketten compleet anders.. (tussen losse verkoop en via het 3 voor 2 pakket, voordeel is dat je 3-2 pakket opties veel aantrekkelijker zijn)..

De tv pakketten vindt ik alleen een stuk minder intressant.. Kort samengevat wordt je dus gewoon beperkt tot maximaal een Royaal+DVR pakket.. Vanaf komende maandag krijg je eventueel nog de optie om ook nog HDTV te nemen (voor 9 euro extra volgens de telefoniste)..

Het familie/totaal pakket is dus geen optie.. En je moet de extra zenders er gewoon los bijkopen (ipv een voordeel pakket), wel een beetje jammer want daardoor kom je uit eindelijk weer een stukje duurder uit. 47 (alles los) ipv 35 euro..

Het was prettig geweest als ze dit duidelijk op de website hadden aangegeven. Ik verwacht (zoals de reclame doet denken) dat ik gewoon helemaal vrij in mijn internet, telefoon en tv pakket keuze was (maar je wordt hier dus uit eindelijk wel beperkt in je keuze)..

Op het moment heb ik:
17 euro: standaard kabel.
50 euro; Chello Classic.
67 euro totaal..

Ik denk dat ik nu maar ga voor:

17 euro: standaard kabel (verplicht).
30 euro: 10 Mbit internet.
13 euro: Royaal pakket met DVR
9 euro: HDTV decoder (vanaf maandag als ik het goed begrepen heb, want die optie staat ernu nog niet bij).
0/15* euro: Onbeperkt telefonie
20 euro: Film 1+Sport 1+Tele 2 voetbal
5 euro: baby tv.
-----
84 Euro totaal.

Kan ik eigenlijk wel vanuit mijn huidige abbo nu overstappen op deze aanbieding? En zie ik nog iets anders over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Uhmmie schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 22:19:

9 euro: HDTV decoder (vanaf maandag als ik het goed begrepen heb, want die optie staat ernu nog niet bij).
-----
84 Euro totaal.

Kan ik eigenlijk wel vanuit mijn huidige abbo nu overstappen op deze aanbieding? En zie ik nog iets anders over het hoofd?
De combinatie die je daar samenstelt kost € 94,00 ipv € 84,00.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
Yohan schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 23:00:
[...]

De combinatie die je daar samenstelt kost € 94,00 ipv € 84,00.
ups idd klein reken foutje, bedankt voor de correctie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Klopt, bij die triple play pakketten kun je niet familie/totaal nemen. Misschien komt die mogelijkheid er nog, je weet maar nooit.
Het was prettig geweest als ze dit duidelijk op de website hadden aangegeven. Ik verwacht (zoals de reclame doet denken) dat ik gewoon helemaal vrij in mijn internet, telefoon en tv pakket keuze was (maar je wordt hier dus uit eindelijk wel beperkt in je keuze)..
In de reclame zie je ook altijd dat blok van 3x3 gekleurde losse blokken waaruit je een keuze maakt en dat is precies zoals het is. Je maakt een keuze uit 3 internet, 3 telefonie en 3 dtv abonnementen en de goedkoopste is gratis. Zo wordt het geadverteerd en zo is het ook. Je moet er niet allemaal dingen bijverzinnen... ;)

-----
84 Euro totaal.

Volgens mij klopt dat inderdaad! ([edit] uuh ja ik had het niet opgeteld, maar de losse prijzen kloppen, totaal 94 dus.) Normaal zou de DVR met 13 euro het goedkoopst, en dus gratis zijn, maar omdat HDTV erbij komt is nu telefonie het goedkoopst. Netto is het door HDTV dus ook niet 9 euro duurder, maar 7 euro. :)
(Dit klopt toch niet, door de verhoging van 9 euro verschuift het gratis produkt niet ineens naar telefonie. Zie verderop.)
Tjark Verhoeven schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 17:26:
[...]

Nou, dat wil ik niet... (heb 100Mb glasvezel liggen, dus zou ik er op achteruit gaan ;) ) En ik heb ook te veel minuten op m'n gsm
Nee ja het was een quote van jou, maar Uhmmmie wilde dat graag. Wat ben je trouwens kwijt voor zo'n 100 Mbit glasvezel lijn?
Maar ik ben dus benieuwd naar die HD aanbieding, want ik hoorde 't toch goed (volgens mij :D )
Sorry, het is me vanavond ontschoten, heb er niet meer aan gedacht. (Druk...) Morgen gaan we voor de herkansing!

[ Voor 21% gewijzigd door Bergen op 16-05-2008 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
Bergen schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 23:30:
In de reclame zie je ook altijd dat blok van 3x3 gekleurde losse blokken waaruit je een keuze maakt en dat is precies zoals het is. Je maakt een keuze uit 3 internet, 3 telefonie en 3 dtv abonnementen en de goedkoopste is gratis. Zo wordt het geadverteerd en zo is het ook. Je moet er niet allemaal dingen bijverzinnen... ;)
Hehe.. Kan het wel zo bedoeld zijn.. Mij was het gewoon nog niet duidelijk :o :+.. Maar ik heb mijn huidige abbo alweer 3 jaar ofzow.. Kan ik nu zomaar kosteloos overstappen? Of moet ik hier wel voor betalen? (in tegenstelling van nieuwe abbo's?)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Bergen schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 23:30:
Klopt, bij die triple play pakketten kun je niet familie/totaal nemen. Misschien komt die mogelijkheid er nog, je weet maar nooit.
Nee. Sterker nog: de pakketten Familie met HDTV en Totaal met HDTV worden niet meer aangeboden, ook niet stand-alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
Yohan schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 23:50:
[...]

Nee. Sterker nog: de pakketten Familie met HDTV en Totaal met HDTV worden niet meer aangeboden, ook niet stand-alone.
Ze staan hier nog gewoon hoor http://www.upc.nl/televisie/tarieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Uhmmie schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 23:50:
[...]

Hehe.. Kan het wel zo bedoeld zijn.. Mij was het gewoon nog niet duidelijk :o :+.. Maar ik heb mijn huidige abbo alweer 3 jaar ofzow.. Kan ik nu zomaar kosteloos overstappen? Of moet ik hier wel voor betalen? (in tegenstelling van nieuwe abbo's?)..
Overstappen kan gewoon. Je kunt meerdere malen per maand upgraden en eens per maand downgraden. Bij elke overstap op een andere combinatie ga je opnieuw een jaarcontract aan. Na het eerste jaar kun je maandelijks opzeggen.
Ja, familie en totaal staan daar, maar niet bij HDTV. Echter staat hier (en dan even naar het tabblad 'voordeelabonnementen') bij het familiepakket: "binnenkort beschikbaar", alsof het er nog helemaal niet is. Beetje vaag. Nouja, de tijd zal het leren.

[ Voor 4% gewijzigd door Bergen op 14-05-2008 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
Bergen schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 00:17:
[...]
Overstappen kan gewoon. Je kunt meerdere malen per maand upgraden en eens per maand downgraden. Bij elke overstap op een andere combinatie ga je opnieuw een jaarcontract aan. Na het eerste jaar kun je maandelijks opzeggen.

[...]
Ja, familie en totaal staan daar, maar niet bij HDTV. Echter staat hier (en dan even naar het tabblad 'voordeelabonnementen') bij het familiepakket: "binnenkort beschikbaar", alsof het er nog helemaal niet is. Beetje vaag. Nouja, de tijd zal het leren.
De helpdesk medewerker vertelde me trouwens dat vanaf maandag via de website de HD optie te bestellen is.. Maar ik kan het niet nu al telefonisch aanvragen? (was ik vergeten te vragen), want ik lees her en der dat het 2 weken duurt ;).. Zou dus toch weer een halve week schelen voor ik het binnen heb :P..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Je kunt het wel vast aanvragen, dan is hij (de aanvraag) vast binnen, maar die zal pas volgende week (kunnen) worden verwerkt. Maar dan ben je wel bij de eersten natuurlijk, dat klopt!

[ Voor 7% gewijzigd door Bergen op 14-05-2008 01:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Sinds een krappe week Royal met DVR en ben zeer tevreden. Het OnDemand gebeuren werkt geweldig (Alfred J Kwak, nostalgie!) en de kwaliteit is zeer goed. Hoop dat het er op een nieuwe FullHD tv ook goed uit blijft zien maar het is iig. ruisvrij :) In Hilversum is het basistarief 11e ipv. 16e dus dat scheelt toch weer iets. Mochten mensen twijfelen... doen, het is fantastisch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
Bergen schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 01:39:
Je kunt het wel vast aanvragen, dan is hij (de aanvraag) vast binnen, maar die zal pas volgende week (kunnen) worden verwerkt. Maar dan ben je wel bij de eersten natuurlijk, dat klopt!
Dan wacht ik maar tot maandag :P... Hopelijk gaat de aflevering dan als nog lekker snel.. Dat HDTV signaal van UPC is 720p? of zelfs 1080p? :P Ook iets wat ik niet online kan vinden ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
720p, met uitzondering van Discovery HD (1080i).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Quipers
Hmmm kijk aan! Als ik het dus goed begrijp ik kan m'n huidige triple play pakket vanaf maandag upgraden, want dan komt ook de optie HDTV erbij?

Klopt onderstaand rekensommetje dan?

Huidig
- Internet 10Mbps: 30 euro
- Telefonie onbeperkt: 15 euro
- Royaal DVR: 13 euro (=goedkoopste dus gratis)
Totaal: 45 euro

Gewenst
- Telefonie onbeperkt: 15 euro (=goedkoopste dus gratis)
- Royaal HDTV DVR: 22 euro
Totaal: 52 euro

Dat betekent dat ik voor 7 euro per maand meer het EK en de OS in HD-quality kan kijken! :D Dan krijg je ook een HD Mediabox met DVR die ik via HDMI kan aansluiten?

Mocht ik dan na afloop van het EK en de OS geen interesse meer hebben in HDTV, omdat de rest van het aanbod van de HD zender me niet interesseert kan ik weer kosteloos downgraden?

Als m'n redenatie klopt ga ik dat in ieder geval wel doen! Voor die 7 euro per maand wil ik best het EK en de OS in de beste kwaliteit volgen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je vergeet je standaard analoge radio/tv in de berekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjark

Tjark

DON'T PANIC

Vanochtend nog een keer die radiospot gehoord. Er werd verteld: hdtv, nu met gratis DVR.

Maar op de upc site zie je 'natuurlijk' dat je bij een Royaal met DVR pakket de eerste 3 maanden gratis krijgt... Tja, om dan te adverteren met "nu met gratis DVR'....

*insert signature here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Er wordt bedoeld dat het apparaat gratis is. Bij de andere kabelaanbieders tel je een kapitaal neer voor een eigen decoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Niet online
Maar het apparaat is niet gratis, je betaald per maand 5 (starter) of 4 (royaal) euro voor die DVR optie.

Nieuwe klanten krijgen slechts 3 maanden dat ding gratis als je royaal neemt en maar 50% korting voor 3 maanden bij starter. En bestaande klanten slechts 2 maanden 4,50 euro korting...

Trouwens mijn vraag of je Film 1 HD en Sport 1 HD bij Royaal krijgt (een weekje terug) heeft ook effect gehad (ik weet het, dat zal niet aan mijn vraag hebben gelegen) want het staat niet meer vermeldt bij Wat krijg je bij Royaal HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Dr. Quipers schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 13:04:

Gewenst
- Telefonie onbeperkt: 15 euro (=goedkoopste dus gratis)
- Royaal HDTV DVR: 22 euro
Totaal: 52 euro
klinkt erg goed indeed maar helaas nog 16 euro voor analoge kabel tv maakt het toch beetje te prijzig naar mijn idee. Hou het voorlopig bij mn Extra channel pack (huidige Royaal zonder DVR en slechts 2dg uitzending gemist). Dan maar even nog geen HD heb voorlopig ook nog breedbeeld kast staan die prima doet.
Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.