UPC blokkeerd usenet toegang volledig??

Pagina: 1
Acties:
  • 4.914 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik had al wel eens gehoord dat upc/chello de snelheid knijpt van usenet, zoals eweka. Maar ik kan sinds een tijdje helemaal geen toegang meer krijgen tot me eweka account. Terwijl als ik met de laptop even het netwerk van de buren probeer download die prima. Dus het ligt echt aan UPC, de router kan het ook niet zijn, want dat werkte altijd prima..

Kan dit dat upc het helemaal blokkeerd?? Ik blijf hangen bij autherisation sending inlog gegevens ofzo,. En dat is dus allemaal goed, want op wireless van buren download die zo verder. Terug op eigen netwerk stopt die er dus mee...

Wie weet of dit te omzeilen is, of wat het is, en mag UPC wel HELEMAAL blokken??/

bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Ik heb hier ook UPC (extreme) en haal de volle 2.3MB/s met eweka... Waar woon je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryske_Apoc
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-12-2024

Fryske_Apoc

[- Apoc -]

Onzin :)

upc blockt niet ( maar knijpt wel )
Mijn usenet werkt icm extreme nog voor 100%
Ik gebruik XSnews. Die hebben SSL zodat chello niet kan zien dat het usenet verkeer is :)
momenteel word SSL nog niet geknepen.
Zonder de SSL heb ik ook vaak dat ik tot 800k word geknepen met SSL 2,3 Mbit

Apoc_Ownz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik neem aan dat je eerst aan UPC hebt gevraagd of ze idd usenet blokkeren. Wat was hun antwoord?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik woon in doetinchem.

Nou als ze niet blokken, wat is dit dan??

Heb je gelezen dat ik via netwerk buren zo alles weer werkend heb... hoe kan dit dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-07 23:40

ralpje

Deugpopje

Routertje al even een schop gegeven? Wat doet een tracert naar de betreffende news server vanaf je eigen netwerk en die van de buren?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zal ff doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
waar moet ik op letten, heb beide nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb je router ook al de DHCP released en renewed. Helpt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 18:20:
Kan dit dat upc het helemaal blokkeerd??
dat kan heel goed zo zijn, al het gezeik de laatste tijd met betrekking tot het niet kunnen verbinden met torrent trackers en usenet servers kan toch haast geen toeval zijn zou je denken. zie ook hier
maar goed of dat ook het probleem is in dit geval is nog niet zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
tja, beperken van snelheid kan ik me voorstellen. Maar helemaal blokeren is volgens mij in conflict met het contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:27
Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 18:27:
ik woon in doetinchem.

Nou als ze niet blokken, wat is dit dan??

Heb je gelezen dat ik via netwerk buren zo alles weer werkend heb... hoe kan dit dan?
Ik ben nu ook in doetinchem en XS4ALL Usenet en Eweka werken gewoon via UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReyhZhao
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:29
Mja wat ik de laatste tijd er van merk is dat ze niks blockeren maar zeer zeker wel de snelheid knijpen... *zucht* tijd voor een andere provider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Iemand meer info omtrent dit? Combinatie Chello en usenet....??

Heb zojuist ook modem stekker eruit gehad, ook geen effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
SSL gebruiken en je bent overal vanaf, dat moet je usenetprovider dan wel ondersteunen en eweka doet dat niet volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
tja, dat lijkt inderdaad enige oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wel vreemd. Iemand anders nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wat ik zie ik de tracert is, dat de buren ook toevallig Chello hebben.

Mijn route gaat net even heel iets anders :S maakt ook 1 connectie meer :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Ik blijf hangen bij autherisation sending inlog gegevens ofzo,.

Wat zegt je log nu precies? Beetje karige info.
Kan je de server pingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
en het is niet zo dat ik veel download, af en toe eens wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:19
Gebruik aub je edit knopje ofzo... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blijf dan gewoon uit dit topic als dit het enige is wat je te melden hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen Sack
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-07 16:46
Ik had het probleem ook bij xsnews, heb hem op SSL gezet en dat hielp. En ook supersearch deed niks meer totdat, alleen met alternate port. Volgens mij kan zoiets toch niet per ongeluk gaan ofzo en moet er echt wel iemand iets vanaf weten. Vooral omdat usenet en supersearch allebei niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
cyclon3, gebruik gewoon de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gifknop als je iets toe te voegen hebt aan je bericht.

SSL heeft slechts een tijdelijke werking. Zolang dat het netwerk niet te veel belast, zal SSL zeker werken. Totdat UPC ook dit te zwaar vindt voor hun netwerk, dan gaat SSL je ook niet helpen.

Daarnaast lijkt dit probleem verdacht veel op Torrent probleem UPC

[ Voor 42% gewijzigd door Murcielago op 23-12-2007 04:27 ]

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wie weet of het / of hoe het te checken is of upc de toegang via poort 119 blokkeerd?
Want met tracert kan het niet. En met telnet <ip> <poort> krijg ik wel toegang.

C:\>telnet newsreaderXX.eweka.nl 119 [enter]

201 newsreaderXX.eweka.nl NNRP Service Ready - news@eweka.nl (no posting).
authinfo user XXXXXX [enter]
381 PASS required
authinfo pass XXXXXX [enter]
281 Ok

Dus gegevens zijn goed, alles is goed, firewall blokkeerd poort niet. Ook als ik even naar buren overschakel op hun wireless, werkt alles. Op mijn eigen ISP niet. Waar is UPC mee bezig....

Ik blijf hangen op sending identification.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2007 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraxv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-07 08:39

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

Verwijderd schreef op zondag 23 december 2007 @ 13:51:
Ik blijf hangen op sending identification.
Heeft je news-software misschien een logfile? Staat daar misschien wat in over de authenticatie?
Heb je nog credits bij Eweka?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit probleem heb ik zelf ook sinds donderdag! En ik kom uit Leerdam, dus het is niet regio-gebonden

Ik kom niet meer op usenet. Diverse newsreaders getest, andere hardware getest, maar alleen nog niet via een andere internetverbinding getest. (dan kan ik voor 100% conluderen dat UPC de boosdoener is)

Ik kom met telnet gewoon bij Eweka

Voor de duidelijkheid, ik gebruik ook UPC (en ja, ik heb de afgelopen 2 weken <200GB binnengehaald, indien dat wat uitmaakt bij UPC)

Ik blijf nu dus 3 dagen hangen op: op sending identification

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Moraxv schreef op zondag 23 december 2007 @ 14:02:
[...]

Heeft je news-software misschien een logfile? Staat daar misschien wat in over de authenticatie?
Heb je nog credits bij Eweka?
Je leest niet goed: Ja tuurlijk heb ik credits, hoe kan ik anders via netwerk buren wel op mijn eigen eweka ... ook heb ik via eweka alles nog een keer opgevraagd. Zowel welke newsreaderXX en paswoord en nog 31 dagen credits... Maar das logisch anders kan ik niet via buren downloaden op dit accound.

log leverd niets op, hij disconeccted en reconnect weer, omdat hij er niet door komt.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2007 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hocuspocs, ik heb precies hetzelfde. Alleen download ik bijna nooit.... Zeker afgelopen maanden bijna niets gedaan... Wie o Wie weet hier meer van.

iemand al gebeld met UPC?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2007 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-07 12:03

ThunderNet

Flits!

Verwijderd schreef op zondag 23 december 2007 @ 14:57:
hocuspocs, ik heb precies hetzelfde. Alleen download ik bijna nooit.... Zeker afgelopen maanden bijna niets gedaan... Wie o Wie weet hier meer van.

iemand al gebeld met UPC?
Hoezo iemand gebeld met UPC? :P Als er iemand moet bellen, ben jij dat, en niet wij! Wij hebben namelijk geen probleem :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er wordt nu gebeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In eerste instantie gaven ze mij aan, dat UPC geen usenet blokkeert omdat dat technisch niet mogelijk is. Als je op internet komt, moet je ook op usenet komen. Maar nadat ik wat toelichting gaf, is het toch even geverifieerd. Er blijkt wel degelijk wat aan de hand te zijn, aangezien er wereldwijd soortgelijke meldingen binnenkomen. Bij UPC is het vermoeden, dat er een aantal UPC IP-adressen op een zgn "Blacklist" staan, bij usenet. (De reden is nog onbekend en dit is in onderzoek bij UPC) Maar ja, aangezien je met een statisch IP-adres zit, zit je dus met de gebakken peren. Maar.....................

Sluit je modem af van de netstroom, wacht ongeveer 6 uurtjes, sluit hem weer aan, en met een beetje geluk krijg je een nieuw IP-adres toegewezen. Op dit moment is dit de enige oplossing. (Aldus de support-medewerker van UPC, die mij keurig heeft geholpen!)

Suc6, ik ga vannacht Offline!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexxus
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-04 15:54
Cyclon3, een heel topic voor een stomme vraag waarvoor je het antwoord toch het beste direct bij de bron weg kunt plukken. Ik heb even wat speurwerk voor je gedaan (<60sec):

UPC Klantenservice Administratief
0900-1580 (€ 0,10 per minuut)
Maandag – vrijdag: 08:00 tot 21:00
Zaterdag: 10:00 tot 18:00
Zondag: gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mexxus schreef op zondag 23 december 2007 @ 15:29:
Cyclon3, een heel topic voor een stomme vraag waarvoor je het antwoord toch het beste direct bij de bron weg kunt plukken. Ik heb even wat speurwerk voor je gedaan (<60sec):

Mwa, net gebeld!! Het is toch zondag 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mexxus schreef op zondag 23 december 2007 @ 15:29:

Ja tuurlijk. Duidelijk dat jij geen ervaring hebt met UPC helpdesk.

Je krijgt een 1 of andere miep aan de lijn, die 0,0 verstand van zaken heeft en die een standaard lijstje afwerkt als:

1: zit de stekker in het stopkontact
2: staat de PC aan.
3: Branden alle lampjes op je modem
4: zit je netwerk kabel in je PC (die is al ingewikkeld)
5: kun je op internet
6: etc etc

Kortom zeer onzinnige en stomme reply, maar thanks anyway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 23 december 2007 @ 15:26:
In eerste instantie gaven ze mij aan, dat UPC geen usenet blokkeert omdat dat technisch niet mogelijk is. Als je op internet komt, moet je ook op usenet komen. Maar nadat ik wat toelichting gaf, is het toch even geverifieerd. Er blijkt wel degelijk wat aan de hand te zijn, aangezien er wereldwijd soortgelijke meldingen binnenkomen. Bij UPC is het vermoeden, dat er een aantal UPC IP-adressen op een zgn "Blacklist" staan, bij usenet. (De reden is nog onbekend en dit is in onderzoek bij UPC) Maar ja, aangezien je met een statisch IP-adres zit, zit je dus met de gebakken peren. Maar.....................

Sluit je modem af van de netstroom, wacht ongeveer 6 uurtjes, sluit hem weer aan, en met een beetje geluk krijg je een nieuw IP-adres toegewezen. Op dit moment is dit de enige oplossing. (Aldus de support-medewerker van UPC, die mij keurig heeft geholpen!)

Suc6, ik ga vannacht Offline!!!!
nou, zal dat ook eens proberen.
Heb wel gelezen dat er een blacklist probleem is (geweest) met de Ip adressen in de range 77.xxx
Zit jij daar ook in, ik wel iig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Zeer waarschijnlijk wel ja. Met emule levert dat overigens ook problemen op...

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij UPC is het vermoeden, dat er een aantal UPC IP-adressen op een zgn "Blacklist" staan, bij usenet. (De reden is nog onbekend en dit is in onderzoek bij UPC) Maar ja, aangezien je met een statisch IP-adres zit, zit je dus met de gebakken peren. Maar.....................
Wat een bullshit.. a) er is geen globale "usenet banlist", b) dan moet je al helemaal geen verbinding kunnen krijgen met de reader (via firewall) of iig gelijk een 502 terugkrijgen indien er geblokkeerd wordt op IP (via banlist).

Afaik maakt deze concullega hier geen gebruik van, dus ik zou UPC nog maar eens bellen en nogmaals om een goede uitleg vragen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2007 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-07 19:31
Bel Chello, en lees ajb de regels van dit forum.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.