Neem maar van mij aan dat ook het geheugen van de FZ11S kan worden vergroot. Minimaal 2 geheugenbanken, dus 2x2GB kan makkelijk.Anoniem: 254135 schreef op maandag 26 mei 2008 @ 16:48:
[...]
oh ja klopt, mijn fout, maar bij fz11e staat wel dat je kunt upgraden, en bij fz11s.. kijk maar naar de meldingen.. hij wilt namelijk niet dat het straks niet herkent word, en dan zit hij ermee:p
is er binnenkort nog een prijsdaling te verwachten met de sonys met Blue ray drive of brander?
Ik weet het is een beetje koffiedik kijken maar het lijkt me niet onwaarschijnlijk gezien de ontwikkelingen van de blue ray spelers/writers.
Ik weet het is een beetje koffiedik kijken maar het lijkt me niet onwaarschijnlijk gezien de ontwikkelingen van de blue ray spelers/writers.
Anoniem: 254135
hmm daar vraag je mij iets.. geen idee meer.. meen brander.. Welke vaio heb jij dan? wil je een blu-ray drive dan??Gianni Rombios schreef op maandag 26 mei 2008 @ 17:02:
De meeste mensen zijn met 2GB wel tevreden, vooral als er geen slots meer vrij zijn vind ik het wat zonde. Voor normaal gebruik voldoende met Vista denk ik. Wat blu-ray betreft: moet het alleen een speler zijn of ook een brander? Het laatste lijkt me vrij onnodig. Is die 200-250 euro een brander? Mogelijk zijn er hier in dit topic wel mensen die met bijbetaling willen ruilen van drive. Op zich ik ook wel.
Anoniem: 257182
Denk het wel, de opvolger (FW-serie) staat namelijk om de hoek!sfinx333 schreef op maandag 26 mei 2008 @ 19:34:
is er binnenkort nog een prijsdaling te verwachten met de sonys met Blue ray drive of brander?
Ik heb de FZ21M mét blu-ray reader (niet de brander dus). Het blu-ray gedeelte is voor mij niet van belang. Ook heeft de laptop geen optische audio-uitgang waardoor de kans reéel is dat je wel prachtig beeld hebt van blu-ray maar het geluid gewoon stereo is.Achteraf had ik liever een gewone dvd brander mét optische audio uitgang (zoals Asus en Dell hebben). Met andere woorden: liever een dvd met 5.1 surround dan een blu-ray met stereo geluid. Check mijn email adres in mijn profiel mocht je daar nog wat over willen vragen.Anoniem: 254135 schreef op maandag 26 mei 2008 @ 21:11:
[...]
hmm daar vraag je mij iets.. geen idee meer.. meen brander.. Welke vaio heb jij dan? wil je een blu-ray drive dan??
Wat je ook kan doen is een losse sata dvdrom drive (vanaf 100 euro) + externe usb case (rond 30 euro).
Het is zeker te verwachten dat de BD drives snel in prijs zullen gaan dalen.
Interessant, ik vroeg me al of er al weer een nieuw model op stapel stond.Anoniem: 257182 schreef op maandag 26 mei 2008 @ 21:14:
[...]
Denk het wel, de opvolger (FW-serie) staat namelijk om de hoek!
Dit betekend trouwens niet automatisch een grote prijs-daling, vorig jaar toen de FZ's al maanden in de schappen lagen waren sommige FE modellen nog duurder dan de nieuwere FZ's namelijk.
waar heb je dit gelezen/gezien? link??Anoniem: 257182 schreef op maandag 26 mei 2008 @ 21:14:
[...]
Denk het wel, de opvolger (FW-serie) staat namelijk om de hoek!
via notebookreview.Anoniem: 254135 schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 00:53:
[...]
waar heb je dit gelezen/gezien? link??
Zie bijvoorbeeld ook http://www.hd.nl/p/SONY/VGNFW11S.NL3
(geschatte levertijd daar: 2 weken!)
edit; twee opmerkingen:
- Definitief een 16,4" dus. Ik hoop wel echt dat de notebook zelf niks groter is geworden...
- Iemand een idee wat voor een grafische kaart erin komt?
[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 257182 op 27-05-2008 01:30 ]
wel snel eigenlijk, dat de fz-serie al binnen 1 jaar "verdwijnt", was dit ook met de FE-serie zo?Anoniem: 257182 schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 01:26:
[...]
via notebookreview.
Zie bijvoorbeeld ook http://www.hd.nl/p/SONY/VGNFW11S.NL3
(geschatte levertijd daar: 2 weken!)
edit; twee opmerkingen:
- Definitief een 16,4" dus. Ik hoop wel echt dat de notebook zelf niks groter is geworden...
- Iemand een idee wat voor een grafische kaart erin komt?
2 weken is bij veel winkels hetzelfde als "levertijd onbekend" (ook bij hardware discount heb ik wel eens ergens op zitten wachten, die 2 weken bleef wekenlang 2 weken... Die 16.4 inch past natuurlijk niet in dezelfde behuizing, maar het zou ook een "16.4inch frame" kunnen zijn oftewel een 17 inch laptop. Dit laatste lijkt mij waarschijnlijker. Ben benieuwd!
ik ben ook benieuwd. jammer dat er op de sony site nog niks over staat. ben er benieuwd naar hoe ie eruit ziet.Gianni Rombios schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 12:57:
2 weken is bij veel winkels hetzelfde als "levertijd onbekend" (ook bij hardware discount heb ik wel eens ergens op zitten wachten, die 2 weken bleef wekenlang 2 weken... Die 16.4 inch past natuurlijk niet in dezelfde behuizing, maar het zou ook een "16.4inch frame" kunnen zijn oftewel een 17 inch laptop. Dit laatste lijkt mij waarschijnlijker. Ben benieuwd!
Wat denken julie over het wel of niet gebruiken van een pagefile binnen Vista. Ik heb er veel over gelezen, van zowel voor als tegenstanders. Met behulp van het progje PagefileUsageMonitor kan worden bijgehouden hoeveel pagefile geheugen wordt gebruikt. De interval is zelfs tot op milliseconden aan te geven, dus je mist geen vreemde uitzonderlijke piek-gebruik gegevens.
Wat blijkt....hoeveel apps ik ook gelijktijdig heb geopend en gebruik...het pagefile geheugen gebruik blijft continue 0 ! Conclusie...mijn Vaio heeft voldoende RAM-geheugen zodat een pagefile niet wordt aangesproken. Ik heb de pagefile dan ook compleet uitgeschakeld. De theorie is dat apps nu gedwongen worden volledig van het RAM-geheugen gebruik te maken, ipv gedeeltelijk van pagefile. Dat zou in theorie dus sneller moeten werken aangezien RAM-geheugen veel sneller is dan pagefile op HD. Het scheelt ook weer een beetje opslagruimte op de HD.
Echter nog wel een "maar". De enige app op mijn pc die pagefile nodig heeft is Google Earth Pro...maar dan slechts een max van 150Mb. Ik gebruik die app eigenlijk helemaal nooit. Het is dus wel zeer afhankelijk van welke software je draait (duh!).
Mijn configuratie :
- Vista Home Premium 32bit
- Core2Duo T7100
- 4GB geheugen (waarvan 3GB herkend door Vista)
- 7200RPM HD
Wat blijkt....hoeveel apps ik ook gelijktijdig heb geopend en gebruik...het pagefile geheugen gebruik blijft continue 0 ! Conclusie...mijn Vaio heeft voldoende RAM-geheugen zodat een pagefile niet wordt aangesproken. Ik heb de pagefile dan ook compleet uitgeschakeld. De theorie is dat apps nu gedwongen worden volledig van het RAM-geheugen gebruik te maken, ipv gedeeltelijk van pagefile. Dat zou in theorie dus sneller moeten werken aangezien RAM-geheugen veel sneller is dan pagefile op HD. Het scheelt ook weer een beetje opslagruimte op de HD.
Echter nog wel een "maar". De enige app op mijn pc die pagefile nodig heeft is Google Earth Pro...maar dan slechts een max van 150Mb. Ik gebruik die app eigenlijk helemaal nooit. Het is dus wel zeer afhankelijk van welke software je draait (duh!).
Mijn configuratie :
- Vista Home Premium 32bit
- Core2Duo T7100
- 4GB geheugen (waarvan 3GB herkend door Vista)
- 7200RPM HD
[ Voor 7% gewijzigd door dafmay op 27-05-2008 21:02 ]
Anoniem: 255988
Hey
ben nu al tijd in bezit van de FZ21M. Heel blij mee maar toch een vraagje. Heb de post's al snel in bekeken en gezocht in het topic. Maar niet echt gevonden wat ik zocht.
Ik ben op zoek naar nieuwe nvidia drivers. Op de viao support brengen ze maar geen nieuwe uit en degene die in probeer van Videolaptop2Go wil hij blijkbaar niet aanvaarden.
Iemand die er soms heeft die werken. Ik draai Vista business op mijn systeem.
Groeten
ben nu al tijd in bezit van de FZ21M. Heel blij mee maar toch een vraagje. Heb de post's al snel in bekeken en gezocht in het topic. Maar niet echt gevonden wat ik zocht.
Ik ben op zoek naar nieuwe nvidia drivers. Op de viao support brengen ze maar geen nieuwe uit en degene die in probeer van Videolaptop2Go wil hij blijkbaar niet aanvaarden.
Groeten
Ik pak ze ook van VideoLaptop2Go. Gewoon installeren ook al zijn ze niet digitally signed. Overigens heb ik wel UAC uitstaan, zodat alles geinstalleerd mag worden en ik het zelf in de hand heb. Maar volgens mij krijg jij gewoon een melding en kun je er voor kiezen om verder te gaan met installatie van de videodriver ("Install anyway"). Ik heb heel veel verschillende versies geprobeerd en op dit moment gebruik ik v175.12.Anoniem: 255988 schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 21:12:
Hey
Groeten
Edit : de versies verschillen vaak in hoe warm de cpu wordt, dus ik probeer altijd een versie te vinden waarbij de cpu temps zo laag mogelijk blijven. v175.12 doet het wat dat betreft erg goed.
[ Voor 19% gewijzigd door dafmay op 28-05-2008 12:51 ]
mijn host ligt eruit, dus de Openingspost ziet er crap uit, word zo snel mogelijk opgelost!
Edit: Fixed!
Edit: Fixed!
[ Voor 8% gewijzigd door WidgetTWW op 28-05-2008 16:24 ]
hoi,m-tuning schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 17:50:toon volledige bericht
[...]
Hey, Ik heb ook de FZ38M besteld en hij zou volgende week binnen moeten zijn.
Ik was benieuwd wat voor stickers er op de laptop zitten.
Zelfde als hier?:
[afbeelding]
En zijn er ook mensen hier die de VGP-CP16 hebben?:
[afbeelding]
Ik heb deze namelijk ook besteld en was wel benieuwd hoe deze er uit ziet, want dit is niet goed op de foto te zien.
heb je ondertussen de tas al ontvangen voor de FZ?
Ik ga deze ook bestellen maar weet niet of die zoogoed is en vraag jou bevindingen
Ik twijfel tussen deze tas of de VGN-CP10 of deze op ebay http://cgi.ebay.de/15-4-S...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
wat heb je ervoor betaald als ik vragen mag
hier ook een fz21m 
heb wat zitten doorbladeren in beide delen maar niks concreects kunnen vinden, eigenlijk een simpel vraagje. is het nou wel of niet mogelijk om met gemodde nvidia drivers (laptopvideo2go) om blu-ray te kijken?? en zijn de orginele nvidia drivers zo slecht dan dat men grijpt naar de nieuwere drivers op laptopvideo2go???
ps. voornamelijk wil ik er blu-ray films mee kijken (plasma tv), maar een spelletje wil ik ook zo nu en dan mee spelen
heb wat zitten doorbladeren in beide delen maar niks concreects kunnen vinden, eigenlijk een simpel vraagje. is het nou wel of niet mogelijk om met gemodde nvidia drivers (laptopvideo2go) om blu-ray te kijken?? en zijn de orginele nvidia drivers zo slecht dan dat men grijpt naar de nieuwere drivers op laptopvideo2go???
ps. voornamelijk wil ik er blu-ray films mee kijken (plasma tv), maar een spelletje wil ik ook zo nu en dan mee spelen
Heb de tas ondertussen al binnen.M3 SMGII schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 17:57:
[...]
hoi,
heb je ondertussen de tas al ontvangen voor de FZ?
Ik ga deze ook bestellen maar weet niet of die zoogoed is en vraag jou bevindingen![]()
Ik twijfel tussen deze tas of de VGN-CP10 of deze op ebay http://cgi.ebay.de/15-4-S...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
wat heb je ervoor betaald als ik vragen mag
Past er precies om en is van hele goede kwaliteit.
Ben blij dat ik hem gekocht heb, als je wil kan ik er nog wel wat foto's van maken.
(Heb er 55 euro voor betaald bij Discovery Computers)
Ik vind de originele drivers beter dan die van laptopvideo2go, heb daarvan al meerdere geprobeert en deze zijn allemaal slechter, ook is het zo dat de Videokaart down geclocked word als je de AC adapter er niet in hebt zitten.SYQ schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 19:25:
hier ook een fz21m
Blu-ray heb ik niet geprobeert met de drivers van laptopvideo2go, maar die werken ook prima op de standaard drivers.
[ Voor 40% gewijzigd door m-tuning op 29-05-2008 20:07 ]
Anoniem: 221344
Ik ben van plan om mij de FZ31Z aan te schaffen. Ik heb aantal vraagjes
Indien de besturingssoftware maar 32 bit is wordt maar maximaal 3GB geheugen herkend en gebruikt. Bij 64 bit is dit het volledige geheugen.
Ik ben niet zo thuis in de besturingssoftwarematerie. Maar kan ik zondermeer overstappen op 64 bits? Ik bedoel, is dit gratis? Via update of zo? Of kan men de 32 bit versie updaten zodat deze ook het volledige geheugen herkend?
Wat zijn verder de verschillen tussen beide versies?
Zit op blu-ray speler in een notebook ook een regiocode?
Zo ja, is dit softwarematig te omzeilen?
Indien de besturingssoftware maar 32 bit is wordt maar maximaal 3GB geheugen herkend en gebruikt. Bij 64 bit is dit het volledige geheugen.
Ik ben niet zo thuis in de besturingssoftwarematerie. Maar kan ik zondermeer overstappen op 64 bits? Ik bedoel, is dit gratis? Via update of zo? Of kan men de 32 bit versie updaten zodat deze ook het volledige geheugen herkend?
Zit op blu-ray speler in een notebook ook een regiocode?
Zo ja, is dit softwarematig te omzeilen?
Je zal een 64bits versie apart moeten aanschaffen. Of je er nou één in de winkel koopt, of via 'Anytime Upgrade', dat maakt niet uit. Je kunt bij wijze van spreken niet één of andere patch eroverheen gooien en je Windows is 64bits geworden.Anoniem: 221344 schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 13:49:
Er is ook geen garantie dat alle functies werken onder 64bits, voor drivers zie hier.
Zijn een aantal topics over. klikWat zijn verder de verschillen tussen beide versies?
Nee, de regio zal je moeten selecteren in WinDVD BD, PowerDVD, etc... Dit mag 5x gewijzigd worden in bijv. WinDVD BD.Zit op blu-ray speler in een notebook ook een regiocode?
Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4
Begin eens met dit topic door te lezen en de search functie te gebruiken. Deze vragen zij al zo vaak langsgekomen, daarbij komt nog dat je met Google veel kunt vinden over de verschillen van 32bit tov 64bit, en ook wanneer je wel/niet de overstap naar 64bit kunt maken. Kijk in ieder geval goed je hardware en software na wb beschikbaarheid van 64bit drivers, dat is het belangrijkste! 32bit = maximaal 3GB intern geheugen, 64bit=128GB oid in eder geval heel erg veel.Anoniem: 221344 schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 13:49:
De standaard Windows Vista icm Service Pack 1 ondersteund ook 64bit -meen ik ergens gelezen te hebben...
Dat klopt is beveiligd, gewoon rechts klikken en doel opslaan als, dan werkt het welAnoniem: 236578 schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 21:20:
heeft iemand nog de webcam driver? de lycos link in de TS werkt helaas niet meer
Anoniem: 30762
Ik wil een film afspelen op mijn Sony tv via de HDMi aansluiting van mijn Vaio. Bij mijn geluidsinstellingen staat 'Apparaat voor digitale uitvoer (HDMI)'. Maar dan met de melding niet aangesloten, ik krijg dus wel beeld op mijn tv maar geen geluid? Wat doe ik verkeerd of is het niet mogelijk zowel geluid als beeld via mijn notebook op de tv te krijgen? In theorie moet het via HDMI kunnen natuurlijk.
ik zal er waarschijnlijk overheen lezen (na een uur zoeken krijg je wat tunnelvisie) maar ik krijg geen beeld via hdmi met het afspelen van een blueray dvdtje op mijn nieuwe FZ31M.
Ik heb wel gelezen dat dit een driver issue is en de nieuwste updates al geinstalleerd maar krijg toch geen beeld op mijn full hd panasonic plasma...
Ik speel hem af met de intervideo windvd BD, dus op mijn laptop wel beeld en met de hdmi kabel erop geen beeld.......
iemand een tip?
Ik heb wel gelezen dat dit een driver issue is en de nieuwste updates al geinstalleerd maar krijg toch geen beeld op mijn full hd panasonic plasma...
Ik speel hem af met de intervideo windvd BD, dus op mijn laptop wel beeld en met de hdmi kabel erop geen beeld.......
iemand een tip?
wat kan het leven toch simpel zijn!Anoniem: 30762 schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 17:25:
Al geprobeerd om met FN+F7 te switchen van scherm?
Ik had het beeld gekloond maar hij speelt niet op beide af, wel op één van de twee.....
thnx voor de tip!!
weet je wat ik stom vind.. dat sony niet eens komt met touchscreen dingen.. moet je die nieuwe acer zien.. super mooi design.. als sony eens met zoiets kwam zou ook echt gegarandeerd mooi zijn.

Vind ik om eerlijk te zijn niet echt mooi.
Sony heeft vooral zakelijke modellen en dit vind ik niet echt daarbij passen.
klopt dat zij veel zakelijke modellen hebben, daarbij valt te denken aan de AR-serie en SZ en TZ.m-tuning schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 18:29:
Maar het zou toch wel cool zijn als ze bijvoorbeeld op zo'n reeks als de FZ-serie, touchscreen dingen zouden doen. HP heeft het bijvoorbeeld ook op hun DV9200-serie.. alleen muziek bediening, heel strak. snap niet dat sony zoiets niet heeft
Ik heb ondervonden dat je laptops in levende lijve moet zien, op plaatjes lijken ze soms mooier dan in real life. Dat gold in ieder geval voor mij persoonlijk bij de Aspire 5920G series. Ik stond op het punt om 'm aan te schaffen vanwege goed prijs/kwaliteit verhouding op papier. Maar eenmaal bij MM live gezien viel ie zodanig tegen...erg plastic en lelijke kleur creme. En tegelijkertijd liep ik daar tegen de aanbieding voor de Sony FZ aan...ik was meteen verkochtm-tuning schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 18:29:
Die nieuwe Aspire Blue heeft ook wel wat, maar eerst zien dan geloven....
En de kans dat ik binnenkort weer een nieuwe laptop aanschaf is nihil komma nul
ik ga toch niet die CP16 tas halen van Sony, die is te duur voor wat het is.
Heb een Belkintas gezien, ook zo een sleeve en die kost maar 26eur. Evengoed :-)
Heb een Belkintas gezien, ook zo een sleeve en die kost maar 26eur. Evengoed :-)
Dan zou ik zo'n tas van la robe (verkrijgbaar bij apple winkels) halen, die heb ik zelf ook, hele goede kwaliteit en kost maar 4 euro meer (30 euro)..M3 SMGII schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 20:33:
ik ga toch niet die CP16 tas halen van Sony, die is te duur voor wat het is.
In het begin zit ie beetje strak maar nu zit ie echt geweldig:)..
degene die ik bedoel is deze:

Je kunt ze ook in andere kleuren krijgen, ik heb de zwarte met oranje.
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 254135 op 31-05-2008 23:51 ]
Zijn Apple's niet 15 inch ipv 15,4?
Dan past deze toch niet?
edit: zie net dat Apple ook 15,4 is, maar denk dat Apple iets dunner is, dus dan zit de Sony er wel strak in.
Ze zijn wel mooi van La Robe.
Dan past deze toch niet?
edit: zie net dat Apple ook 15,4 is, maar denk dat Apple iets dunner is, dus dan zit de Sony er wel strak in.
[ Voor 54% gewijzigd door M3 SMGII op 01-06-2008 10:02 ]
heey ik heb inderdaad de 15,4 inch.. ze zeiden bij apple dat mijn sony vaio fz11s er niet in zou passen omdat deze iets dikker is.. in het begin is het dus ook heel even passen en zit de rits een beetje strak.. ik kreeg hem er eerst ook niet in, toen heetf mijn broer het gedaan, en naar 1 of 2 keer hem er strak in gehad te hebben, ging het al heel makkelijk en nu zit ie er als een normaal ding in.. niet strak ofzo..M3 SMGII schreef op zondag 01 juni 2008 @ 09:59:
Zijn Apple's niet 15 inch ipv 15,4?
Dan past deze toch niet?
het is echt van hele goede kwaliteit.. ook alle dingetje die je indrukt door je vingers.. die komen naar een tijd weer vanzelf naar buiten, omdat het van een speciaal spul is gemaakt.
ik vind het een echte aanrader
Offtopic: ik ben de laptop van mijn moeder met vista aant installeren, maar kan iemand mij helpen met wat voor een soort geheugen daarin zit? ik weet dat het DDR 512MB is, maar ik moet weten welk soort 266? 333? 400? Weet iemand waar ik dit kan vinden? want heb op internet gezocht maar vind het nergens terug. Sorry dat dit hier niet eigenlijk thuishoort..
[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 254135 op 01-06-2008 12:28 ]
Met CPU-Z is dit dacht ik mogelijk.Anoniem: 254135 schreef op zondag 01 juni 2008 @ 12:13:
[...]
Offtopic: ik ben de laptop van mijn moeder met vista aant installeren, maar kan iemand mij helpen met wat voor een soort geheugen daarin zit? ik weet dat het DDR 512MB is, maar ik moet weten welk soort 266? 333? 400? Weet iemand waar ik dit kan vinden? want heb op internet gezocht maar vind het nergens terug. Sorry dat dit hier niet eigenlijk thuishoort..
Sjeez...Google...zoeken...1e resultaatAnoniem: 254135 schreef op zondag 01 juni 2008 @ 13:10:
[...]
hoe doe ik dat? kun je me dat uitleggen (evt. kort)?

dit probleem had ik ook met mijn plasma, wat bij mij nu werkt :Anoniem: 30762 schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 16:36:
Ik wil een film afspelen op mijn Sony tv via de HDMi aansluiting van mijn Vaio. Bij mijn geluidsinstellingen staat 'Apparaat voor digitale uitvoer (HDMI)'. Maar dan met de melding niet aangesloten, ik krijg dus wel beeld op mijn tv maar geen geluid? Wat doe ik verkeerd of is het niet mogelijk zowel geluid als beeld via mijn notebook op de tv te krijgen? In theorie moet het via HDMI kunnen natuurlijk.
ga naar conf.scherm, geluid, als 2e staat daar aparaat voor digitale uitvoer, dubbelklikken hierop en 48 khz aanvinken als samplesnelheid, daarna werkte het bij mij.
Als je de hdmi kabel hebt aangesloten pakt hij automatisch het geluid via die kabel, haal je hem eruit dan hoor je het geluid weer via de laptop speakers.
succes.
Anoniem: 236578
Ik heb de fz31m
Had schoon genoeg van die sony vista installatie
en heb nu een verse vista. wat een wereld van verschil. 10gb tegen 20 gb bij de sony installatie.
iig ik krijg de fn toetsen niet aan de praat. heb alle utilities geinstalleerd van de sony website maar nog steeds wil t niet werken
verder heb ik in device manager een unknown device. iemand enig idee welk appaaraat dit kan zijn? mis namelijk niks eigenlijk, alles werkt naar behoren.
Had schoon genoeg van die sony vista installatie
en heb nu een verse vista. wat een wereld van verschil. 10gb tegen 20 gb bij de sony installatie.
iig ik krijg de fn toetsen niet aan de praat. heb alle utilities geinstalleerd van de sony website maar nog steeds wil t niet werken
verder heb ik in device manager een unknown device. iemand enig idee welk appaaraat dit kan zijn? mis namelijk niks eigenlijk, alles werkt naar behoren.
volume werkt wel, daar krijg ik nu de tekst van in beeld
de rest niet, zoals veranderen van monitor of brightness.
verder begint vista ook iedere keer te zeuren dat de accu niet goed geplaatst is. werk nu zonder accu.
heel apart.
als je kijkt bij voorgeinstalleerde programma op de vaio site, in welke volgorde moet ik die installeren? kan toch niet zo moeilijk zijn lijkt mij.
de rest niet, zoals veranderen van monitor of brightness.
verder begint vista ook iedere keer te zeuren dat de accu niet goed geplaatst is. werk nu zonder accu.
heel apart.
als je kijkt bij voorgeinstalleerde programma op de vaio site, in welke volgorde moet ik die installeren? kan toch niet zo moeilijk zijn lijkt mij.
dit heb ik dus ook, deze melding. sny5001. heel vreemd.Eagle Creek schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 15:37:
Ok.. Ik heb nog twee ""grote"" problemen.
1. Mijn beeldschermtoetsen werken niet (dus voor dimmen en switchen naar LCD/extern scherm).
2. Er staat een onbekend apparaat in apparaatbeheer aangegeven.
Hier wordt (oa) "SNY5001" weergegeven, waarbij ik uitkom op Sont Notebook Control Device. Ik vermoed dat dit met de knopjes te maken heeft maar weet ik niet zeker. ==> opgelost, dit was een Sony Firmware Extension Parser Device (owja? ja!).
Nu die knopjes nog.
Wat heb ik nodig om dit te fixen?
(de media toetsen werken wél)
vLite is ook wel een leuk programma als je een nieuwe ISO maakt, specifiek voor je Sony.Anoniem: 255597 schreef op zondag 01 juni 2008 @ 23:08:
Heb die vista meuk van sony goed schoongekregen met yuruninstaler 2008, perfect !!!
Met een beetje creatief rommelen past je ISO op een CD
Kun je meteen die drie sony-dvd`s ergens wegstoppen
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
als je dan iopnieuw heb geinstalleerd met vlite en vista, hoe heb je dan die fn, s1 en av knop weer aan de praat gekregen.
Het wil me maar niet lukken.
Het wil me maar niet lukken.
Heb mezelf genaaid dus, heb geen backup dvds gemaakt. Moet toch gewoon verwachten dat ik vista vers erop kan zetten en daarna zonder backup dvd's drivers kan installeren. Nu blijkt dat je die dvd's nodig hebt om drivers te installeren onder een fresh install.
Iemand in omgeving Eindhoven die zo vriendelijk is en mij een kopietje van deze 3 dvd's wil schenken. Uiteraard krijgt diegene er 3 nieuwe dvd's voor terug.
Alvast bedankt
Iemand in omgeving Eindhoven die zo vriendelijk is en mij een kopietje van deze 3 dvd's wil schenken. Uiteraard krijgt diegene er 3 nieuwe dvd's voor terug.
Alvast bedankt
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=145748 hiermee moet het toch wel lukken?
ja en in die handleiding wordt verwezen naar de backup dvd's. omdat je vanuit die dvd's drivers moet installeren onder de verse vista installatie.
Met de drivers van de vaio-link website alleen lukt t niet.
Ik heb niet eens van die dvd's bij mijn vaio gekregen.
Of moet je die zelf branden of zo?
Of moet je die zelf branden of zo?
zelf branden, dvd's zijn te duur voor sony.
ergens op de schijf staat daar een programma voor.
ergens op de schijf staat daar een programma voor.
bestaan er ook zwaardere accus voor de FZ series?? ik vind de max 2uur met wifi aan toch wel wat magertjes. buitendat echt een prachtding, gister zonder problemen erop zitten photoshoppen met meerdere progs open.
op dit moment is mijn desktop pc met q6600, 24" dell en 8gb intern gedegradeerd tot download bakkie
op dit moment is mijn desktop pc met q6600, 24" dell en 8gb intern gedegradeerd tot download bakkie
Anoniem: 255597
Ik heb de backup terug gezet met die 3 dvd's, toen met uninstaller alle zooi eraf dan backuppen met acronis, werkt perfect !!XP ernaast gezet als dual boot, ook daar een acronis backup van gemaakt.Michael Knight schreef op maandag 02 juni 2008 @ 01:42:
[...]
vLite is ook wel een leuk programma als je een nieuwe ISO maakt, specifiek voor je Sony.
Met een beetje creatief rommelen past je ISO op een CD![]()
Kun je meteen die drie sony-dvd`s ergens wegstoppen
Hey SYQSYQ schreef op maandag 02 juni 2008 @ 14:44:
bestaan er ook zwaardere accus voor de FZ series?? ik vind de max 2uur met wifi aan toch wel wat magertjes. buitendat echt een prachtding, gister zonder problemen erop zitten photoshoppen met meerdere progs open.
VGPBPL8 is de 9cell batterij, 7800mAh ofwel de helft meer capaciteit (en heeft een soort "voetje" wat wel goed voor de warmte is. Op zich is een laptop als downloadstation ook wel mooi want hij verbruikt maar 25 tot 35 Watt.
Heb je eigenlijk de recovery partitie ook weggegooid? Ofwel kun je nog booten met de F12 toets? De drivers en applications heb je die compleet? Het moet wel lukken zonder recovery schijven hoor, zelfs met XP kun je de Fn toetsen werkend krijgen.Anoniem: 236578 schreef op maandag 02 juni 2008 @ 10:21:
ja en in die handleiding wordt verwezen naar de backup dvd's. omdat je vanuit die dvd's drivers moet installeren onder de verse vista installatie.
ja alles is weg, heel de mikmak.
ik heb van alles geprobeerd, krijg het niet aan de gang. die sny5001 blijft zichtbaar als unknown device.
en als ik power management installeer begint de laptop ook nog eens te zeiken over een niet goed geplaatste accu. nou volgens mij kun je die maar op 1 manier plaatsen.
ik heb van alles geprobeerd, krijg het niet aan de gang. die sny5001 blijft zichtbaar als unknown device.
en als ik power management installeer begint de laptop ook nog eens te zeiken over een niet goed geplaatste accu. nou volgens mij kun je die maar op 1 manier plaatsen.
Een vraagje. Ik heb inmiddels gezocht, maar kan zo snel niet de juiste oplossing meer terugvinden.
Vista 64 Ultimate clean install terug gezet (had ik eerder gemaakt, en even gespeeld met Vista 64bit) en updates gedraaid. Nu dus een up-to-date 64bit Vista OS draiend op mijn FZ. Maar de Vaio Event Service draait nog niet goed, knalt er steeds uit wanneer ik een van de buttons klik (bijv vol+ of vol-). Ook kan ik bijv niet het Vaio Control Center of de Setting Utility (bijv VCCspecialbutton.exe) opstarten. Ik krijg dan een foutmelding mbt "SnyUtils.dll".
Was er een werkende oplossing?
Vista 64 Ultimate clean install terug gezet (had ik eerder gemaakt, en even gespeeld met Vista 64bit) en updates gedraaid. Nu dus een up-to-date 64bit Vista OS draiend op mijn FZ. Maar de Vaio Event Service draait nog niet goed, knalt er steeds uit wanneer ik een van de buttons klik (bijv vol+ of vol-). Ook kan ik bijv niet het Vaio Control Center of de Setting Utility (bijv VCCspecialbutton.exe) opstarten. Ik krijg dan een foutmelding mbt "SnyUtils.dll".
Anoniem: 255597
Google :http://www.dunkirksystems.com/sourcegate/index.cfm?commentID=60dafmay schreef op maandag 02 juni 2008 @ 18:01:
Een vraagje. Ik heb inmiddels gezocht, maar kan zo snel niet de juiste oplossing meer terugvinden.
Die fout komt van het SFEP gebeuren he? Behalve dat gewoon te installeren kun je ook in apparaatbeheer Update driver kiezen en dan naar de SFEP map verwijzen. Nog wat anders: sommige driver- en application pakketjes (meestal een self extraction zip file) kun je beter eerst even in een map uitpakken, dan pas installeren (of naar de uitgepakte map verwijzen).Anoniem: 236578 schreef op maandag 02 juni 2008 @ 17:50:
ja alles is weg, heel de mikmak.
hey heyGianni Rombios schreef op maandag 02 juni 2008 @ 17:40:
[...]
Hey SYQ
VGPBPL8 is de 9cell batterij, 7800mAh ofwel de helft meer capaciteit (en heeft een soort "voetje" wat wel goed voor de warmte is. Op zich is een laptop als downloadstation ook wel mooi want hij verbruikt maar 25 tot 35 Watt.
thanks, ga ik later op de avond ff opzoeken. zon voetje klinkt trouwens eng en lelijk hehe.
wat doe jij trouwens hier nog
Dank voor de link. Ik kwam er echter achter dat ik de Sony Shared DLL nog niet had geinstalleerdAnoniem: 255597 schreef op maandag 02 juni 2008 @ 18:05:
[...]
Google :http://www.dunkirksystems.com/sourcegate/index.cfm?commentID=60

Voetje in de zin van verhoging http://www.amazon.com/Son...ity-Battery/dp/B000QRPUDESYQ schreef op maandag 02 juni 2008 @ 18:18:
[...]
hey hey
thanks, ga ik later op de avond ff opzoeken. zon voetje klinkt trouwens eng en lelijk hehe.
wat doe jij trouwens hier nogof heb je ondertussen alweer een sony laptop gekocht??
Alleen als je hem in Amerika haalt voor zo'n 200 dollar lijkt het me een optie, anders wordt het gauw meer dan 200 euro...
Ik ben overgestapt op een Dell XPS M1530 die ik als het goed is deze week al binnen krijg (werd vrijwel direct verzonden). Een paar pluspunten, een paar minpunten tov de Vaio. De Vaio heeft blu-ray, de Dell een hi-res scherm om twee grote verschillen te noemen. Maar ik zal moeten verkassen naar het M1530 topic...
Vaio Con Dios allemaal!
ah heb al iets ontdekt.
heb dus vista sp1
net windows update gerund en dat ding kwam een sony update tegen.
uitgevoerd en nu is die unknown device verdwenen.
nu die sony shared library
die power management en control center zijn die nodig? of is de power management van vista zelf goed zat?
vraag me dat echt af, wil namelijk zo min mogelijk sony software crap erop hebben.
heb dus vista sp1
net windows update gerund en dat ding kwam een sony update tegen.
uitgevoerd en nu is die unknown device verdwenen.
nu die sony shared library
die power management en control center zijn die nodig? of is de power management van vista zelf goed zat?
vraag me dat echt af, wil namelijk zo min mogelijk sony software crap erop hebben.
af en toe hier tips dumpen mag best hoorGianni Rombios schreef op maandag 02 juni 2008 @ 20:36:
[...]
Voetje in de zin van verhoging http://www.amazon.com/Son...ity-Battery/dp/B000QRPUDE
Alleen als je hem in Amerika haalt voor zo'n 200 dollar lijkt het me een optie, anders wordt het gauw meer dan 200 euro...
Ik ben overgestapt op een Dell XPS M1530 die ik als het goed is deze week al binnen krijg (werd vrijwel direct verzonden). Een paar pluspunten, een paar minpunten tov de Vaio. De Vaio heeft blu-ray, de Dell een hi-res scherm om twee grote verschillen te noemen. Maar ik zal moeten verkassen naar het M1530 topic...
Vaio Con Dios allemaal!
en dat accu laat ik maar gelijk schieten, wat een idiote vraagprijs zeg (ook op ebay gezocht)
Zo, u gaat ons verlaten? Jammer, maar de XPS M1530 is ook wel een erg mooi apparaat...veel plezierGianni Rombios schreef op maandag 02 juni 2008 @ 20:36:
[...]
Vaio Con Dios allemaal!
Hoi dafmay, ja ik dacht eens kijken wat die Vaio nog waard is - bleek toch meer te zijn dan ik dacht - en weg was hij... Ik wilde wel graag hi-res en wat meer audio mogelijkheden, toch kun je met een expresscard 54mm nog niet veel blijkt nu. Beetje moeizame start vandaag met die XPS overigens... Ze komen uit Polen tegenwoordig en dat is toch eigenlijk niet aan te raden (voorlopig). De kwaliteitscontrole van Sony is een stuk beter denk ik.
Vandaag mijn fz31z opgehaald. Wat een prachtig ding.... en rap dat ie is. ... zeker gezien het feit dat ik voorheen een lamme Toshiba heb gehad.
Ben tot nu toe echt tevreden, loop alleen tegen het volgende aan.
Heb uiteraard geprobeerd een Blu Ray dvd te spelen. Dit gaat perfect!
Heb daarna een HDMI kabel aangesloten en het geluid van de laptop wordt automatisch naar de tv overgdragen. Wat het beeld betreft zie ik ook de Vista desktop op mijn tv. Als ik nu echter de Blu Ray film start, krijg ik de volgende melding:
"Your display environment does not support protected content playback"
Iemand enig idee wat dit betekend en hoe ik dit kan oplossen? Zit er een of ander beveiliging op de HDMI uitgang?
Ben tot nu toe echt tevreden, loop alleen tegen het volgende aan.
Heb uiteraard geprobeerd een Blu Ray dvd te spelen. Dit gaat perfect!
Heb daarna een HDMI kabel aangesloten en het geluid van de laptop wordt automatisch naar de tv overgdragen. Wat het beeld betreft zie ik ook de Vista desktop op mijn tv. Als ik nu echter de Blu Ray film start, krijg ik de volgende melding:
"Your display environment does not support protected content playback"
Iemand enig idee wat dit betekend en hoe ik dit kan oplossen? Zit er een of ander beveiliging op de HDMI uitgang?
mijn laptop wordt 66 a 68 graden, vandaag dan
.. moet ik me zorgen gaan maken 
het was toen ie op de bank (leren) stond een tijd en aan de accu lag
Anoniem: 236408
Maar vandaag was het ook een warme dag. Mijn laptop is ook warmer dan normaal.Anoniem: 254135 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 20:52:
mijn laptop wordt 66 a 68 graden, vandaag dan.. moet ik me zorgen gaan maken
omgeving= 22 graden = laptop rond 55 graden
nu rond de 18 graden (zit in de tuin op terras) laptop nog maar 44 graden.
Op de bank? Op zich dan ook niet heel vreemd, gezien hij de warmte van onderen dan niet makkelijk kwijt kan. Er zitten niet voor niets rubbertjes onder de notebook.
Was de genoemde temperatuur van de CPU of GPU?
Ik neem aan dat het om de cpu temp ging, anders was het nog wel acceptabel geweest.DaMarcus schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 23:29:
Op de bank? Op zich dan ook niet heel vreemd, gezien hij de warmte van onderen dan niet makkelijk kwijt kan. Er zitten niet voor niets rubbertjes onder de notebook.
Hij hoeft z'n warmte niet aan de onderkant kwijt (daar zijn die sleuven aan de linker-zijkant voor), hij wil juist koele lucht inademen via de onderkant. NOOIT die sleufjes links-achter aan de onderkant blokkeren dus....
idd de cpu temp.. aha oke, maar wat is een acceptabele temp? want mijne word nooit kouder dan 49 gradenStorm316 schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 00:41:
[...]
Ik neem aan dat het om de cpu temp ging, anders was het nog wel acceptabel geweest.
Hij hoeft z'n warmte niet aan de onderkant kwijt (daar zijn die sleuven aan de linker-zijkant voor), hij wil juist koele lucht inademen via de onderkant. NOOIT die sleufjes links-achter aan de onderkant blokkeren dus....
Op hoeveel Mhz draait je CPU??Anoniem: 254135 schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 12:15:
[...]
idd de cpu temp.. aha oke, maar wat is een acceptabele temp? want mijne word nooit kouder dan 49 graden
Ik wou de FZ38M bestellen maar kreeg te horen dat die niet meer leverbaar is. Weet iemand wat het opvolgende type is?
Probeer het eerst nog even ergens anders...jawsper schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 16:42:
Ik wou de FZ38M bestellen maar kreeg te horen dat die niet meer leverbaar is. Weet iemand wat het opvolgende type is?
"Niet meer leverbaar", zeiden ze tegen mij ook al over de FZ21M vorig jaar

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Die is er nog niet zo lang, de mediamarkt heeft em ook nog gewoon.jawsper schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 16:42:
Nee, dat lijkt me sterk (in reaktie op je post hierboven).Anoniem: 254135 schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 12:15:
[...]
idd de cpu temp.. aha oke, maar wat is een acceptabele temp? want mijne word nooit kouder dan 49 graden
Ik denk dat je cpu-temp wel wat lager ligt als je je Vaio in power-safe mode zet, maar het hangt ook af van de omgevings-temperatuur en wat je allemaal aan het doen bent op. Op zich is daar niks mis mee, bij 50 graden slaat je fan aan dus waarschijnlijk zie je 'm daardoor meestal op 49 graden staan. Volgens Wiki mbt tot de Merom cpu's:
The maximum temperature for safe operation is 100°C.
The catastrophic thermal protection temperature is 125°C.
Idle temperature is typically around 30-50°C.
Temperature at full utilization is around 60-70°C.
http://www.thinkwiki.org/wiki/Intel_Core_2_Duo_(Merom)
najeh weet je wat het gekke ook is, die 3 verschilende power options werken ook neit meer bij mij.. alles is hetzelfde.. of hij nu op power saver, balanced of high performance staat.. is allemaal gelijk..Storm316 schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 00:52:toon volledige bericht
[...]
Nee, dat lijkt me sterk (in reaktie op je post hierboven).
Ik denk dat je cpu-temp wel wat lager ligt als je je Vaio in power-safe mode zet, maar het hangt ook af van de omgevings-temperatuur en wat je allemaal aan het doen bent op. Op zich is daar niks mis mee, bij 50 graden slaat je fan aan dus waarschijnlijk zie je 'm daardoor meestal op 49 graden staan. Volgens Wiki mbt tot de Merom cpu's:
The maximum temperature for safe operation is 100°C.
The catastrophic thermal protection temperature is 125°C.
Idle temperature is typically around 30-50°C.
Temperature at full utilization is around 60-70°C.
http://www.thinkwiki.org/wiki/Intel_Core_2_Duo_(Merom)
ik gebruik rightmark cpu clock utility, waar kan ik die cpu dan vinden, die wat niet klopt volgens jou??
Dat had nog wel gekund, alleen ik kan hem via mijn werk voor inkoopsprijs krijgen en onze leverancier zegt dat ie er uit ism-tuning schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 18:45:
[...]
Die is er nog niet zo lang, de mediamarkt heeft em ook nog gewoon.
Ik ga nu voor de FZ31M, die voldoet ook ruim an mijn eisen (goede CPU, min. 2 GB ram, bluetooth (!) en een werkbare videokaart) en die kunnen ze wel leveren.
Edit: trouwens, dit kon ik maar erg slecht vinden namelijk, maar hoe kan ik die Vista licentie omzetten naar een 64 bit licentie?
[ Voor 12% gewijzigd door jawsper op 06-06-2008 10:45 ]
nee kan helemaal niet.jawsper schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 16:42:
Ben vorige week nog langsgeweest bij een Sony Center en ze zeiden dat de FZ38M een model was die na de FZ31 is geintroduceerd. Hij is echt heel nieuw want staat zelfs nog niet in de brochure van spring 2008
Gisteravond nog eens met de HDMI uitgang van mijn laptop gestoeid. ….. en uiteraard ook hier in het forum gezocht naar mogelijke oplossingen. Helaas ben ik niet echt wijzer geworden.
Het enige wat ik wil is dat ik zowel op mijn laptop als op mijn plasma beeld heb als ik een Blu ray afspeel.
Bij de beeldscherminstellingen heb ik 3 mogelijkheden:
1. een scherm
2. kloon
3. split
1. Als ik deze instelling gebruik heb ik in eerste instantie beeld op mijn laptop. Als ik vervolgens de Fn + functietoets gebruik kan ik het beeld omzetten naar het plasma scherm. Dit functioneert als ik een Blu ray afspeel alsmede gewoon het bureaublad in beeld heb. Dit werkt dus correct.
2+3 Als ik een van deze instellingen gebruik heb ik in eerste instantie beeld op mijn laptop. Als ik vervolgens de Fn+ functietoets gebruik en de 2e optie kies (Laptop+plasma) krijg ik geen beeld op het plasmascherm als ik een Blu ray afspeel, maar de melding "Your display environment does not support protected content playback".
Ik krijg wel beeld als ik het bureaublad wil weergeven.
Als ik vervolgens middels de Fn+functietoets weer overschakel naar alleen Plasma, doet hij het gewoon.
Wat ik nu wil is dat het beeld op beide schermen wordt weergegeven als ik een blu ray afspeel. Kan dit niet?
Ik heb deel één en twee nagezocht, maar kan hierover niet of nauwelijks iets vinden.
Het enige wat ik wil is dat ik zowel op mijn laptop als op mijn plasma beeld heb als ik een Blu ray afspeel.
Bij de beeldscherminstellingen heb ik 3 mogelijkheden:
1. een scherm
2. kloon
3. split
1. Als ik deze instelling gebruik heb ik in eerste instantie beeld op mijn laptop. Als ik vervolgens de Fn + functietoets gebruik kan ik het beeld omzetten naar het plasma scherm. Dit functioneert als ik een Blu ray afspeel alsmede gewoon het bureaublad in beeld heb. Dit werkt dus correct.
2+3 Als ik een van deze instellingen gebruik heb ik in eerste instantie beeld op mijn laptop. Als ik vervolgens de Fn+ functietoets gebruik en de 2e optie kies (Laptop+plasma) krijg ik geen beeld op het plasmascherm als ik een Blu ray afspeel, maar de melding "Your display environment does not support protected content playback".
Ik krijg wel beeld als ik het bureaublad wil weergeven.
Als ik vervolgens middels de Fn+functietoets weer overschakel naar alleen Plasma, doet hij het gewoon.
Wat ik nu wil is dat het beeld op beide schermen wordt weergegeven als ik een blu ray afspeel. Kan dit niet?
Ik heb deel één en twee nagezocht, maar kan hierover niet of nauwelijks iets vinden.
Nog een vraag m.b.t. het gebruik van een “extern bureaublad”
Standaard is bij mij Vista Home Premium geïnstalleerd. Hier zit het gebruik van een Extern Bureaublad niet op geïnstalleerd.
Kan men dit “nachrüsten” of ben ik verplicht over te stappen naar de Business- of Ultimate versie?
Standaard is bij mij Vista Home Premium geïnstalleerd. Hier zit het gebruik van een Extern Bureaublad niet op geïnstalleerd.
Kan men dit “nachrüsten” of ben ik verplicht over te stappen naar de Business- of Ultimate versie?
ff een vraagje betreffende wpa op de vaio..
ik heb afgelopen maandag een nieuwe draadloze router gekocht
de wrt54gl van linksys. Deze support wpa en wpa 2 tegenover alleen WEP van mijn oude sitecom router!!
Nu loop ik dus tegen het volgende probleem aan. Als ik een wpa of wpa2 instel op de router kan ik niet wireless connecten ermee. Echter wanneer ik WEP of geen beveiliging gebruik doet die helemaal niet moeilijk.
Heb nog gekeken in het windows logboek. hij doet er prima mee connecten als die op wpa staat maar de beveiliging pikt die niet!!
Ik heb een schone vista HP met sp1 en de meest recente firmware voor de intel 4965 agn kaart en ook de meeste recente firmware voor de router
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn
Owja ik heb nog een ipod touch liggen hier en daarmee kan ik wanneer wpa2 aan staat wel gewoon connecten.......
hopelijk heeft 1 van jullie een idee of is er ook tegenaan gelopen en kunnen oplossen!
de wrt54gl van linksys. Deze support wpa en wpa 2 tegenover alleen WEP van mijn oude sitecom router!!
Nu loop ik dus tegen het volgende probleem aan. Als ik een wpa of wpa2 instel op de router kan ik niet wireless connecten ermee. Echter wanneer ik WEP of geen beveiliging gebruik doet die helemaal niet moeilijk.
Heb nog gekeken in het windows logboek. hij doet er prima mee connecten als die op wpa staat maar de beveiliging pikt die niet!!
Ik heb een schone vista HP met sp1 en de meest recente firmware voor de intel 4965 agn kaart en ook de meeste recente firmware voor de router
Owja ik heb nog een ipod touch liggen hier en daarmee kan ik wanneer wpa2 aan staat wel gewoon connecten.......
hopelijk heeft 1 van jullie een idee of is er ook tegenaan gelopen en kunnen oplossen!
Sorry, i wasn't thinking....clock snelheid klopt gewoon hoor.Anoniem: 254135 schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 10:40:
[...]
najeh weet je wat het gekke ook is, die 3 verschilende power options werken ook neit meer bij mij.. alles is hetzelfde.. of hij nu op power saver, balanced of high performance staat.. is allemaal gelijk..
ik gebruik rightmark cpu clock utility, waar kan ik die cpu dan vinden, die wat niet klopt volgens jou??
Wat wel vreemd is is dat je power options niet meer werken. Heb je misschien zelf met instellingen zitten rommelen? Wat je kunt doen is via de advanced settings (ik heb een engelse windows versie...) de powerplans terug zetten naar hun originele settings, dit zou het moeten fixen.
Nog een korte vraag: welke bluetooth stack zit er op deze vaio serie?
Staat iets van Widcomm bij geloof ik.jawsper schreef op maandag 09 juni 2008 @ 14:57:
Nog een korte vraag: welke bluetooth stack zit er op deze vaio serie?
In de mijne zit een Toshiba bluetooth stack, en ik dacht dat we allemaal dezelfde hadden....
Als ik kijk bij apparaat beheer staat er broadcom. En iets van Alps.Storm316 schreef op maandag 09 juni 2008 @ 21:42:
In de mijne zit een Toshiba bluetooth stack, en ik dacht dat we allemaal dezelfde hadden....
Alps (pointing device) is afaik je touchpadm-tuning schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 09:34:
[...]
Als ik kijk bij apparaat beheer staat er broadcom. En iets van Alps.
Zo staat et bij mij:Shivan_20 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 11:42:
[...]
Alps (pointing device) is afaik je touchpad

Anoniem: 138072
* voorkeursnetwerken?Fearce schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 13:58:toon volledige bericht
ff een vraagje betreffende wpa op de vaio..
* beveiligings software (antivirus/firewall)
* WPA sleutel is case sensitive...
Verder zou ik het ook niet weten
het is mij ook niet gelukt om blue ray af te spelen op zowel de monitor van de laptop en op mijn plasma, het lijkt me gewoon niet mogelijk omdat de videokaart dan wel heel erg belast wordt.
Dus gewoon met fn + F7 kiezen voor één van beide, je hoeft toch ook niet op twee schermen tegelijk te kijken?
Dus gewoon met fn + F7 kiezen voor één van beide, je hoeft toch ook niet op twee schermen tegelijk te kijken?
Het schijnt met nvidia kaarten nooit te kunnen: kloon + blu-ray (HDCP beveiliging)
Met Ati kaarten zou het wel kunnen (niet in de praktijk gezien). Het zit bewust in de nvidia driver ingebakken deze "kloon-blokkade".
Met Ati kaarten zou het wel kunnen (niet in de praktijk gezien). Het zit bewust in de nvidia driver ingebakken deze "kloon-blokkade".
[ Voor 5% gewijzigd door Gianni Rombios op 11-06-2008 22:39 ]
Alle drie gedaan, uiteindelijk dus met een 3rd party firmware probleem opgelost gekregen. firmware die ik nu gebruik is die van http://dd-wrt.com.Anoniem: 138072 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 12:26:
[...]
* voorkeursnetwerken?
* beveiligings software (antivirus/firewall)
* WPA sleutel is case sensitive...
Verder zou ik het ook niet weten
Probleem is dus opgelost, toch bedankt voor het idee
Ik heb een 2 weken geleden de VGN-FZ11S gekregen van mijn oom. Maar ik heb sinds gister een probleem met de processor. Normaal loopt de T711 1.80 Ghz, en ik heb het zo in Vista ingesteld dat de kloksnelheid van de CPU mag variëren tussen de 5 en 100 % op Accu en op netstroom...
Maar sinds gisteren is het volgende probleem:
Met de stekker erin loopt de CPU max 1.8 Ghz en minimaal 700 Mhz, dus doet hij normaal.
Maar als ik de stekker eruit trek loopt hij maximaal 1.2 Ghz... en niet hoger maar wel lager.
En als ik de stekker erin doe gaat hij weer naar 1.8 Ghz...
Ik heb de energiebeheer schema's (power plans) al heel vaak nagekeken, en ik heb ook de Power management off geprobeerd, maar hij blijft 1.2 Ghz aangeven.
Hij veranderd de multiplier van 9 naar 6 heb ik gezien met Everest.
Heel misschien komt het door een Windows update van gister, maar dat vind ik een beetje raar
Ik snap echt niet wat er mis is met de Vaio, heeft iemand anders dit probleem misschien ook ?
Maar sinds gisteren is het volgende probleem:
Met de stekker erin loopt de CPU max 1.8 Ghz en minimaal 700 Mhz, dus doet hij normaal.
Maar als ik de stekker eruit trek loopt hij maximaal 1.2 Ghz... en niet hoger maar wel lager.
Ik heb de energiebeheer schema's (power plans) al heel vaak nagekeken, en ik heb ook de Power management off geprobeerd, maar hij blijft 1.2 Ghz aangeven.
Heel misschien komt het door een Windows update van gister, maar dat vind ik een beetje raar
Ik snap echt niet wat er mis is met de Vaio, heeft iemand anders dit probleem misschien ook ?
Heb ik ook al van de aankoop tot nughonnie schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 17:55:
Ik heb een 2 weken geleden de VGN-FZ11S gekregen van mijn oom. Maar ik heb sinds gister een probleem met de processor. Normaal loopt de T711 1.80 Ghz, en ik heb het zo in Vista ingesteld dat de kloksnelheid van de CPU mag variëren tussen de 5 en 100 % op Accu en op netstroom...
Maar sinds gisteren is het volgende probleem:![]()
Heel misschien komt het door een Windows update van gister, maar dat vind ik een beetje raar![]()
Dit topic is gesloten.