Nooit geweten dat het hier zo'n oorlog is wie het volgende topic mag starten. Tis maar waar je je druk om maakt..
Ach ja, ik vind het gewoon jammer dat er zonder overleg, zomaar mijn startpost word 'gejat' en in een nieuw topic word gebruikt. Een PMtje met daarin ja ik heb een nieuw topic gestart, vind ik geen overleg. Het klinkt misschien zeikerig, maar ik denk wel dat ik gelijk heb.
[ Voor 36% gewijzigd door WidgetTWW op 16-06-2008 13:49 ]
Anoniem: 200572
Aangaande dat jatten ben ik het absoluut met je eens. Een topicstart kan heel veel werk zijn en dan is het idd minder als iemand dat zomaar van je overneemt en het gebruikt in een nieuwe topic. Maargoed, voor de rest ben ik van mening dat iedereen vrij moet zijn in wat voor topic hij/zij opent.
Mits dit uiteraard gebonden is aan regels zoals "een volgend deel pas starten als het voorgaande deel x aantal pagina's bevat" etc.
Als iemand dan een nieuw deel start en wil graag jouw info overnemen kun je er altijd nog geld voor vragen
Mits dit uiteraard gebonden is aan regels zoals "een volgend deel pas starten als het voorgaande deel x aantal pagina's bevat" etc.
Als iemand dan een nieuw deel start en wil graag jouw info overnemen kun je er altijd nog geld voor vragen
Haha lol, maar we hebben toen in het begin van het openen van deel 2 gezegd, dat we dit deel zolang mogelijk wilden openhouden, omdat er toen veel kritiek was op een nieuw deel.
Anoniem: 236408
Idd gewoon verder doen met deel 2mrc16 schreef op maandag 16 juni 2008 @ 14:25:
Haha lol, maar we hebben toen in het begin van het openen van deel 2 gezegd, dat we dit deel zolang mogelijk wilden openhouden, omdat er toen veel kritiek was op een nieuw deel.
Iemand al wat nieuws over de nieuwe FW serie? Dit vond ik op google:

Of zou het weer een amerikaanse editie zijn?
Edit: Kijk goed naar de onderste regels, zo nep als het maar kan
. (Sony Vaio serie FZ)

Edit: Kijk goed naar de onderste regels, zo nep als het maar kan
[ Voor 80% gewijzigd door WidgetTWW op 16-06-2008 19:30 ]
Yeps, deze is nep. Het 'origineel' is afkomstig van een photoshopper die 'm op Flickr had geplaatst maar hij/zij was op notebookreview.com al 'ontmaskerd'. Voorzover mij bekend komt er voorlopig nog geen opvolger van de FZ reeks, vraag me alleen niet hoe lang voorlopig duurt....
Jah dat is zo, het is net zoals met tv's je hebt nu om de 3-4 maanden alweer een nieuw model. Bij de Vaio's is dit meestal een nieuwe serie. Maar het enige wat ze bij de FZ lijn nog kunnen doen is een nieuwere GPU, Snellere processor, 4GB standaard en in alle modellen een Blu-ray brander. Ben voorlopig nog tevreden over me FZ21M.Storm316 schreef op maandag 16 juni 2008 @ 20:06:
Yeps, deze is nep. Het 'origineel' is afkomstig van een photoshopper die 'm op Flickr had geplaatst maar hij/zij was op notebookreview.com al 'ontmaskerd'. Voorzover mij bekend komt er voorlopig nog geen opvolger van de FZ reeks, vraag me alleen niet hoe lang voorlopig duurt....
Beetje zwak om op de man te spelen en een karaktereigenschap op een bepaalde handeling toe te trekken he...Storm316 schreef op maandag 16 juni 2008 @ 01:39:
[...]
Me three. Ik denk dat HyperBart zoals zijn naam al enigszins doet vermoeden wat te hard van stapel is gelopen en dat ie gewoon dat topic moet cancellen, Mrc kan dan gewoon zelf wanneer daaraan behoefte is ZIJN topic voortzetten in een deel 3. Maar goed, ik geloof dat er al een modje mee bezig is dus het zal wel goed komen dan (toch..?)
Ik begin toch ook niet over jou: "Mr Storm in een glas water" ? Of "316 stormen in een glaasje water" ?
Nu, ik heb me verontschuldigt bij mrc, daar wordt geen melding van gedaan, ik zag er geen kwaad in, en het is een ongeschreven regeltje/gewoonte dat na 1000 posts een nieuw topic wordt gestart, dat is vaker het geval bij "ervaringen"-topics die wat groter worden...
tot zover...
Ik heb het niet gevraagd, ik zag er geen kwaad in en had niet verwacht dat er zo een heen en weer heisa zou rond ontstaan, ik heb me verontschuldigd en mijn fout toegegeven, dan vind ik niet dat er NOG eens extra op gehamerd moet worden...mrc16 schreef op maandag 16 juni 2008 @ 00:02:
Je hebt gewoon zonder vragen het topic overgenomen. Je hebt het wel gevraagd, maar ook direct zonder mijn antwoord toegepast. En dan krijgen we ook weer dat verhaal van een nieuw topic openen, dat andere tweakers hier net zoals bij deel 2 geen trek in hebben. Ik weet niet hoe dat nu is, als iedereen toe is aan een nieuw topic, dan had ik deze wel zelf geopend, of op verzoek laten doen.
En inderdaad er zit een hoop werk in, dus ik zou zeggen wacht even op het antwoord van de modjes. Deel 2 mag van mij gewoon zolang mogelijk open blijven.
Idem...Anoniem: 200572 schreef op maandag 16 juni 2008 @ 13:32:
Nooit geweten dat het hier zo'n oorlog is wie het volgende topic mag starten. Tis maar waar je je druk om maakt..
Ben ik het mee eens, en dat heb ik ook vermeld...Anoniem: 200572 schreef op maandag 16 juni 2008 @ 14:20:
Aangaande dat jatten ben ik het absoluut met je eens. Een topicstart kan heel veel werk zijn en dan is het idd minder als iemand dat zomaar van je overneemt en het gebruikt in een nieuwe topic.
Lijkt me niet dat daar geld voor gevraagd moet worden, er staat nergens een (c) bij, maar soit, ik ben niet zo gekend met copyrightwetten en het is een ongeschreven regeltje dat er gemiddeld na 1000 posts een nieuw topic wordt gestart.Maargoed, voor de rest ben ik van mening dat iedereen vrij moet zijn in wat voor topic hij/zij opent.
[ Voor 57% gewijzigd door HyperBart op 16-06-2008 20:33 ]
Dat geld van hem was denk ik maar een grapje. Bij deze het verzoek om de inhoud van deel 3 te deleten. Als je het eerder had gevraagd en niet had toegepast had je de layout 1 op 1 mogen overnemen. Ik weet niet wat de mods doen, want die reageren nog niet. Wat mij betreft net zoals de vorige keer laat dit deel zolang mogelijk door lopen.
Tegen de tijd dat we aan een nieuwe toe zijn horen we het wel. Het gaat er nu gewoon even om dat net zoals bij het openen van deel 2 niemand trek had in een deel 2 en dat alles wat overzichtelijker is qua zoeken. Daarom dat ik ook geen deel 3 heb geopend.
Hij heeft zijn excuses aangeboden ja, en dan gaat het even over het principe, de gedachte, het maakt me niet uit. Maar had het even gevraagd! en niet meteen doen.
Tegen de tijd dat we aan een nieuwe toe zijn horen we het wel. Het gaat er nu gewoon even om dat net zoals bij het openen van deel 2 niemand trek had in een deel 2 en dat alles wat overzichtelijker is qua zoeken. Daarom dat ik ook geen deel 3 heb geopend.
Hij heeft zijn excuses aangeboden ja, en dan gaat het even over het principe, de gedachte, het maakt me niet uit. Maar had het even gevraagd! en niet meteen doen.
[ Voor 39% gewijzigd door WidgetTWW op 16-06-2008 20:50 ]
Ik vind ook dat er wel erg dramatisch wordt gedaan ("topic gejat"). Jij hebt direkt verontschuldigingen aangeboden, en daar wordt niet eens op in gegaan door mrc. Sterker nog, er wordt nog even verder over door gezeurt. Dat siert hem nietHyperBart schreef op maandag 16 juni 2008 @ 20:26:
[...]
Nu, ik heb me verontschuldigt bij mrc, daar wordt geen melding van gedaan, ik zag er geen kwaad in, en het is een ongeschreven regeltje/gewoonte dat na 1000 posts een nieuw topic wordt gestart, dat is vaker het geval bij "ervaringen"-topics die wat groter worden...
[...]
Ik heb het niet gevraagd, ik zag er geen kwaad in en had niet verwacht dat er zo een heen en weer heisa zou rond ontstaan, ik heb me verontschuldigd en mijn fout toegegeven, dan vind ik niet dat er NOG eens extra op gehamerd moet worden...
Sjezus wat een blaaskaakmrc16 schreef op maandag 16 juni 2008 @ 20:47:
Als je het eerder had gevraagd en niet had toegepast had je de layout 1 op 1 mogen overnemen.

Je hebt tot nu toe niet eens de moeite kunnen nemen om zijn verontschuldigingen aan te nemen. Je blijft wrok koesteren, het blijft mij verbazenmrc16 schreef op maandag 16 juni 2008 @ 20:47:
Alsof je levenswerk in de topicstart zit...pffft
[ Voor 5% gewijzigd door dafmay op 16-06-2008 20:57 ]
ik reageer alleen maar... Ik heb zijn verontschuldingen aangenomen. Gaan we nu gewoon weer verder?dafmay schreef op maandag 16 juni 2008 @ 20:53:
[...]
Je hebt tot nu toe niet eens de moeite kunnen nemen om zijn verontschuldigingen aan te nemen. Je blijft wrok koesteren, het blijft mij verbazen
[ Voor 5% gewijzigd door WidgetTWW op 16-06-2008 20:54 ]
Nou dan zou ik de posts vanaf gisteren nog maar eens doorlezen, nergens enige blijk van het aannemen van verontschuldigingen. Zelfs zojuist nog deze opmerking :mrc16 schreef op maandag 16 juni 2008 @ 20:53:
[...]
ik reageer alleen maar... Ik heb zijn verontschuldingen aangenomen. Wat wil je dan kransen leggen?
"Hij heeft zijn excuses aangeboden ja, en dan gaat het even over het principe, de gedachte, het maakt me niet uit."
Ja dat klinkt inderdaad echt aardig
[ Voor 17% gewijzigd door dafmay op 16-06-2008 20:59 ]
Dus je wou zeggen dat ik dat uitgebreid in dit topic moet doen?dafmay schreef op maandag 16 juni 2008 @ 20:56:
[...]
Nou dan zou ik de posts vanaf gisteren nog maar eens doorlezen, nergens enige blijk van het aannemen van verontschuldigingen. Ja ik reageer ook uit principe...net zoals jij doet. Ik neem het alleen op voor hyperbart, omdat ik vind dat jij er zo'n halszaak van maakt.

Ik spreek nog wel een keer met Hyperbart over de PM, of wou je meekijken. Heb je ook wat te zeuren.
[ Voor 11% gewijzigd door WidgetTWW op 16-06-2008 20:58 ]
Je bedoeld net zoals jij wel uitgebreid blijft door-ouwehoeren over dat jouw topicstart is gestolen? Ja als je dat zou kunnen doen...graag.mrc16 schreef op maandag 16 juni 2008 @ 20:57:
[...]
Dus je wou zeggen dat ik dat uitgebreid in dit topic moet doen?Nu weer verder?
Goed zo kerel, is het voor mij ook weer klaar. Wilde je alleen even wijzen op jouw tekortkomingen in deze.Ik spreek nog wel een keer met Hyperbart over de PM, of wou je meekijken.
Terug on-topic.....
dafmay schreef op maandag 16 juni 2008 @ 21:01:
[...]
Je bedoeld net zoals jij wel uitgebreid blijft door-ouwehoeren over dat jouw topicstart is gestolen? Ja als je dat zou kunnen doen...graag.
[...]
Goed zo kerel, is het voor mij ook weer klaar. Wilde je alleen even wijzen op jouw tekortkomingen in deze.
Terug on-topic.....

Anoniem: 254135
wel coole poster vind ik.. maare is het dan niet waar dat er een fw serie uitkomt, wel toch? deze vervangt toch de fz seriemrc16 schreef op maandag 16 juni 2008 @ 19:27:
Iemand al wat nieuws over de nieuwe FW serie? Dit vond ik op google:
[afbeelding]
Edit: Kijk goed naar de onderste regels, zo nep als het maar kan. (Sony Vaio serie FZ)
Ja, maar dan ziet het er eerder uit als een nieuw design voor de FZ serie. We wachten het wel af.Anoniem: 254135 schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 00:39:
[...]
wel coole poster vind ik.. maare is het dan niet waar dat er een fw serie uitkomt, wel toch? deze vervangt toch de fz serie
Wanneer krijgen we een reactie van de modjes betreffende deel 2 en 3?
Heb weer een nieuw vraagje:
Sinds van de week kwamen er weer een paar updates binnen van Vaio-Link, waaronder ook 1tje die mijn blu-ray drive upgrade. Is dit voor de nieuwe blu-ray profile? Of zijn er problemen opgelost?
Sinds van de week kwamen er weer een paar updates binnen van Vaio-Link, waaronder ook 1tje die mijn blu-ray drive upgrade. Is dit voor de nieuwe blu-ray profile? Of zijn er problemen opgelost?
@mrc16:
Als je een nieuwe vraag hebt / iets toe te voegen aan hebt aan je post, kun je ook de
-knop gebruiken. Die hebben we niet voor niets.
Als je een nieuwe vraag hebt / iets toe te voegen aan hebt aan je post, kun je ook de

De FW serie lijkt een gerucht of gewoon een flauwe grap te zijn tot dusver, maar ik las op notebookreview.com dat ALS er een opvolger komt, of een update van de FZ serie, Sony dit eind rond eind Augustus/begin September bekend zal maken. Time shall tell i guess, maar wou je alweer een nieuwe kopen dan?Anoniem: 254135 schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 00:39:
[...]
wel coole poster vind ik.. maare is het dan niet waar dat er een fw serie uitkomt, wel toch? deze vervangt toch de fz serie
Ik voorlopig niet, alhoewel ik wel vind, ik gebruik de fz21M dagelijks hij gaat wel hard achteruit qua behuizing. Vooral het stukje bij de webcam, 2 keer goed eraan duwen en het valt er zo vanaf. Maar wie weet, als ie 2 jaar oud is mag er van mij wel weer een nieuwe komen.Storm316 schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 17:30:
[...]
De FW serie lijkt een gerucht of gewoon een flauwe grap te zijn tot dusver, maar ik las op notebookreview.com dat ALS er een opvolger komt, of een update van de FZ serie, Sony dit eind rond eind Augustus/begin September bekend zal maken. Time shall tell i guess, maar wou je alweer een nieuwe kopen dan?
Anoniem: 218867
Ik ben aan het twijfelen tussen de sony fz31m en de apple macbook.Anoniem: 248577 schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 23:58:
Ben overgestapt van een Vaio FZ naar een Macbook Pro. Als je het geld hebt liggen neem dan (de volgende keer) een Apple. Fantatisch design en qua prijs/prestaties is de Macbook (de duurste witte) vergelijkbaar met de FZ31M en de Macbook Pro met een FZ31Z. Het scherm van de Pro is vergelijkbaar met de dubbele lamp van Sony maar is zuiniger door LED techniek. Verder is de MBP lichter van gewicht, heeft toetsenbordverlichting en een snellere (wel standaard iets kleinere) harde schijf en op de Apple kun je desnoods ook Windows draaien, zelfs tegelijkertijd met Mac OS. Verder kun je de Apple configureren bij bestellen (mat/glans scherm, processor, harde schijf). De FZ heeft als pro's standaard wat meer geheugen, maar heeft dat ook wel nodig voor het wat logge Vista, en daarnaast de blue ray drive.
En het aardige van Apple's is dat ze ook nog eens geleverd worden in een mooie doos, alleen al een kado om te zien. Batterij zit er al in en OS is al geinstalleerd met rescue dvd's meegeleverd. En geen troep voorgeinstalleerd.
Maar als ik het zo lees, is de macbook pro alleen bijna gelijkwaardig
Ach jah,Anoniem: 218867 schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 22:54:
[...]
Ik ben aan het twijfelen tussen de sony fz31m en de apple macbook.
Maar als ik het zo lees, is de macbook pro alleen bijna gelijkwaardig
Sony: Vista
Apple: OSX
Ik moet zeggen, ik heb gewerkt met OSX maar het is wel erg wennen. Wil je een keer wat anders dan is een Macbook weer eens heel wat anders. En het werkt als een trein. Alleen heb je met het windows platform wel veel meer programma's tot je beschikking. Terwijl OSX weer heel erg fijn werkt. Ik denk toch dat je zelf een keuze moet maken.
Anoniem: 218867
daar was ik al bang voor!:P
Ik heb heel weinig verstand van mac os x, wat zijn nou grote nadelen en voordelen als je vergelijkt net vista
(weet dat het niet het juiste forum is maar hoop dat jullie het even door de vingers zien!) maar volgens jou doet de macbook niet veel onder voor de fz31m(eigelijk fz31e omdat die geen blueray heeft)
Ik heb heel weinig verstand van mac os x, wat zijn nou grote nadelen en voordelen als je vergelijkt net vista
(weet dat het niet het juiste forum is maar hoop dat jullie het even door de vingers zien!) maar volgens jou doet de macbook niet veel onder voor de fz31m(eigelijk fz31e omdat die geen blueray heeft)
Voor mij moeilijk te beantwoorden, ik zou zeggen neem eens een kijkje in het apple forum. Of ga op je gemak kijken bij een Apple store. Dan kun je het natuurlijk ook gelijk testen.Anoniem: 218867 schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 01:45:
Je kan altijd nog Max OSX op je Vaio zetten aks het echt moetAnoniem: 218867 schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 01:45:
Ik wou het eigenlijk net andersom; Vista op een Mac pro, haham-tuning schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 13:37:
[...]
Je kan altijd nog Max OSX op je Vaio zetten aks het echt moet
Maar ondanks dat het een prachtige (en waarschijnlijk de betere...) machine is vind ik de Mac toch echt veel te duur.
Op twee lichte krasjes op het deksel en een halve glimmende spatiebalk na is mijn behuizing na een jaar trouwens nog als nieuw, 't ding is ook niet gemaakt om mee te voetballen hè Mrc
Nou dit lijkt me geen grap hoor.Storm316 schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 17:30:
[...]
De FW serie lijkt een gerucht of gewoon een flauwe grap te zijn tot dusver, maar ik las op notebookreview.com dat ALS er een opvolger komt, of een update van de FZ serie, Sony dit eind rond eind Augustus/begin September bekend zal maken. Time shall tell i guess, maar wou je alweer een nieuwe kopen dan?
-Montevina platform wordt 14 juli gereleased
-15 juli is tienjarig bestaan van de Vaio, grote kans dat er wat aangekondigd wordt.
-Je kunt hem al preorderen: http://www.hd.nl/p/SONY/VGNFW11S.NL3
Mooie specs, alleen jammer dat het scherm weer wat groter is. 15,4 inch vind ik genoeg, tenzij het gewicht van die FW hetzelfde blijft.Philflow schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 20:36:
[...]
Nou dit lijkt me geen grap hoor.
-Montevina platform wordt 14 juli gereleased
-15 juli is tienjarig bestaan van de Vaio, grote kans dat er wat aangekondigd wordt.
-Je kunt hem al preorderen: http://www.hd.nl/p/SONY/VGNFW11S.NL3
Het schijnt dat Dell ook zoiets gaat doen, de opvolger van de M1530 zou de M1640 (ook 16" scherm) worden. 1600 euro is wel duur trouwens! Die twee weken betekent meestal gewoon "levertijd onbekend", ook bij hardware discount.
[ Voor 24% gewijzigd door Gianni Rombios op 18-06-2008 21:31 ]
Ja klopt. Er zijn ook goedkopere configs vanaf 1100 incl. BTWGianni Rombios schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 21:30:
1600 euro is wel duur trouwens!
http://www.hd.nl/p/SONY/VGNFW11ENL3
Ik had verwacht dat de prijzen nu toch wel onder de 1000 euro kwamen, als je kijkt naar andere merken. Maar zoals ik al zei, we blijven het afwachtenPhilflow schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 21:49:
[...]
Ja klopt. Er zijn ook goedkopere configs vanaf 1100 incl. BTW
http://www.hd.nl/p/SONY/VGNFW11ENL3
worden er nog promoties verwacht van de FZ-series?
Zo is er nu in Belgie voor de CR-versies een gratis bluetooth sony muis twv 79eur!!
Hopelijk bij de FZ ook zoiets of een tas
Zo is er nu in Belgie voor de CR-versies een gratis bluetooth sony muis twv 79eur!!
Hopelijk bij de FZ ook zoiets of een tas
Computerpirates heeft bijna altijd acties:M3 SMGII schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 16:58:
worden er nog promoties verwacht van de FZ-series?
http://www.computerpirates.com/catalog826_0.html
Korte Specificaties:
Tot 17 juni 138 euro korting, dus slechts € 999, excl BTW Intel Core 2 Duo Processor T7500 2.2 GHz, 2048MB (2x1024MB), 300GB, Blu-Ray Tweelaags DVD+/-RW/BD-RE, Verbeterde Double Lamp X-Black LCD 15.4" TFT 1280x800 WXGA, 256MB NVIDIA® GeForce® 8600M GS + 767MB gedeelde videokaart, Wireless LAN 802.11a/b/g/n, Bluetooth, Webcam, Windows Vista Home Premium NL/UK, 2.7 Kg, HDMI, 2 jaar pickup & return
[ Voor 45% gewijzigd door Philflow op 19-06-2008 17:12 ]
Anoniem: 265513
Ik had even een vraagje..
ik heb deze week een sony fz31e aangeschaft...
Nu heb ik em het engels geinstalleerd... stom stom stom... dus ik heb ook engelse herstelschijven..
Als ik Nederlandse herstelschijven heb, kan ik er dan voor zorgen dat mn sony in het nederlands
word hersteld?? En heb ik dan schijven nodig van de fz31e, of kan het ook van een andere type??
Of kan zijn er andere oplossingen
dat iemand kopien van zijn herstelschijven naar mij wilt sturen (tegen vergoeding uiteraard)
of dat ik herstelschijven ergens kan kopen??
(of misschien wil de winkel het herstellen???????)
Ik hoop echt dat iemand mij kan helpen, Want nederlands is toch veeeel beter (!!!)
Bedankt alvast!!
ik heb deze week een sony fz31e aangeschaft...
Nu heb ik em het engels geinstalleerd... stom stom stom... dus ik heb ook engelse herstelschijven..
Als ik Nederlandse herstelschijven heb, kan ik er dan voor zorgen dat mn sony in het nederlands
word hersteld?? En heb ik dan schijven nodig van de fz31e, of kan het ook van een andere type??
Of kan zijn er andere oplossingen
dat iemand kopien van zijn herstelschijven naar mij wilt sturen (tegen vergoeding uiteraard)
of dat ik herstelschijven ergens kan kopen??
(of misschien wil de winkel het herstellen???????)
Ik hoop echt dat iemand mij kan helpen, Want nederlands is toch veeeel beter (!!!)
Bedankt alvast!!
Het nadeel is dat dit een eenmalige keuze is die niet terug te draaien is. Wat je eventueel wel kunt doen is een OEM versie van Windows vista bemachtigen en deze installeren met de bijhorende code van de sticker aan de onderkant. Want als je iemand anders zijn herstelschijven gebruikt krijg je dus het probleem dat er 2 licentie's actief zijn.
De SATA drivers ziet vista automatisch en de rest van de drivers en utilities kun je van de Sony Vaio Link website halen.
De SATA drivers ziet vista automatisch en de rest van de drivers en utilities kun je van de Sony Vaio Link website halen.
[ Voor 15% gewijzigd door WidgetTWW op 19-06-2008 22:40 ]
Okay, heel erg bedankt voor je reactie...mrc16 schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 22:39:
Het nadeel is dat dit een eenmalige keuze is die niet terug te draaien is. Wat je eventueel wel kunt doen is een OEM versie van Windows vista bemachtigen en deze installeren met de bijhorende code van de sticker aan de onderkant. Want als je iemand anders zijn herstelschijven gebruikt krijg je dus het probleem dat er 2 licentie's actief zijn.
Heb je misschien ook een idee hoe ik aan die OEM versie kan komen...
ik heb namelijk niet zo een hele grote verstand van laptops e.d.
Ehm, kopenAnoniem: 265513 schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 11:35:
[...]
Okay, heel erg bedankt voor je reactie...
OEM wil niets anders zeggen dan Original Equipment Manufacturer. Een OEM versie mag je maar op 1 systeem installeren (als je bv bij een pc je moederbord update werkt het dus niet meer).
Je kunt ook zo'n Vista Anytime upgrade dvd bestellen, kost geloof ik iets 6,95 ofzo (bij mij zat ie destijds gewoon in de doos van m'n Vaio mee geleverd). Dit is ook gewoon een Vista installatie schijf. Ik weet zo niet meer hoe of waar je 'm kunt bestellen, maar dat is vast wel te googlen (staat trouwens ook wel ergens in het FZ-topic, weet alleen niet meer of het in deel 1 of deel 2 werd besproken).
Maar heb je al eens geprobeerd je FZ opnieuw te installeren via je recovery partitie? Misschien kun je dan de taal wel gewoon opnieuw kiezen.
Maar heb je al eens geprobeerd je FZ opnieuw te installeren via je recovery partitie? Misschien kun je dan de taal wel gewoon opnieuw kiezen.
[ Voor 15% gewijzigd door Storm316 op 20-06-2008 16:49 ]
Maar je hebt toch al een licentie (key), dan zou ik niet nog eens een OEM versie gaan kopen.Anoniem: 265513 schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 11:35:
[...]
Okay, heel erg bedankt voor je reactie...
Lenen of downloaden is een andere optie als je toch al een licentie hebt.
hmm, das een internetshop.Philflow schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 17:12:
[...]
Computerpirates heeft bijna altijd acties:
http://www.computerpirates.com/catalog826_0.html
Korte Specificaties:
Tot 17 juni 138 euro korting, dus slechts € 999, excl BTW Intel Core 2 Duo Processor T7500 2.2 GHz, 2048MB (2x1024MB), 300GB, Blu-Ray Tweelaags DVD+/-RW/BD-RE, Verbeterde Double Lamp X-Black LCD 15.4" TFT 1280x800 WXGA, 256MB NVIDIA® GeForce® 8600M GS + 767MB gedeelde videokaart, Wireless LAN 802.11a/b/g/n, Bluetooth, Webcam, Windows Vista Home Premium NL/UK, 2.7 Kg, HDMI, 2 jaar pickup & return
Ga de mijne in een gewone winkel halen in Belgie. Maar zijn er al mensen die bij comuterpirates al een pc of laptop hebben gekocht?
Is de service goed enzo?Prijzen zijn daar wel beduidend lager voor hetzelfde product
Daar hebben we de shopsurvey voor:M3 SMGII schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 19:56:
[...]
Ga de mijne in een gewone winkel halen in Belgie. Maar zijn er al mensen die bij comuterpirates al een pc of laptop hebben gekocht?
Is de service goed enzo?
http://tweakers.net/shopreview/1637/computerpirates.html
[ Voor 8% gewijzigd door Philflow op 20-06-2008 20:00 ]
Heey even hier een vraag, die niks te maken heeft met vaio ofzo, maar kan er niks over vinden. Ik wil graag dat live messenger mijn mail opent in firefox, dit doet hij nu nog in internet explorer. iemand enig idee hoe dit gedaan kan worden???
Firefox als standaard browser instellenAnoniem: 254135 schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 21:52:
Heey even hier een vraag, die niks te maken heeft met vaio ofzo, maar kan er niks over vinden. Ik wil graag dat live messenger mijn mail opent in firefox, dit doet hij nu nog in internet explorer. iemand enig idee hoe dit gedaan kan worden???
dat snap ik, maar waar doe ik dat? want hij staat ingesteld als std browser volgens mij, maar toch pakt hij dit niet bij live messengerAnoniem: 236408 schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 23:25:
[...]
Firefox als standaard browser instellen
FireFox als standaard instellen en vervolgens LiveMessenger installeren; dan neemt hij bij installatie je standaardbrowser aanAnoniem: 254135 schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 00:38:
[...]
dat snap ik, maar waar doe ik dat? want hij staat ingesteld als std browser volgens mij, maar toch pakt hij dit niet bij live messenger
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
dit doet hij niet, heb live messenger ervan af gegooid en toen weer erop gezet en toen deed hij het nog steeds nietMichael Knight schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 00:47:
[...]
FireFox als standaard instellen en vervolgens LiveMessenger installeren; dan neemt hij bij installatie je standaardbrowser aan
Voor zover ik weet kan dit helemaal niet. Beide zijn van Microsoft dus dat zou het enigszins wel kunnen verklaren
De enige mogelijkheid die je hebt is het downloaden van een msn-add on waarbij je dit wel kunt aanpassen.
Anoniem: 256468
Als firefox niet als standaardbrowser staat ingesteld kan je dat doen door in de menubalk extra te kiezen, dan opties en dan staat er onderaan in het tabblad algemeen of je firefox als standaardbrowser wil instellen. Ik heb ook firefox en windows live messenger opent gewoon in firefox.Anoniem: 254135 schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 21:52:
Oh wacht, dat kun je bij messengerdiscovery instellen als ik mij niet vergisAnoniem: 200572 schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 14:57:
Voor zover ik weet kan dit helemaal niet. Beide zijn van Microsoft dus dat zou het enigszins wel kunnen verklarenDe enige mogelijkheid die je hebt is het downloaden van een msn-add on waarbij je dit wel kunt aanpassen.
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Ik zit al een tijdje te twijfelen over de aanschaf van een vaio. Wilde eerst een 21m maar toen ik de schermen van de z serie zag vond ik dat zoveel beter dat ik besloot even door te sparen.
Nu zie ik ineens op de sony vaio site dat de z serie helemaal is verdwenen, dus er geen modellen meer zijn met de dubbele lamp.
Vergis ik mij, komt er een ander model voor in de plaats?
computerpirates had de 21z voor zo'n 1000 euro. dat is niet gek en als de modellen toch verdwijnen daar maar misschien voor gaan..
Nu zie ik ineens op de sony vaio site dat de z serie helemaal is verdwenen, dus er geen modellen meer zijn met de dubbele lamp.
Vergis ik mij, komt er een ander model voor in de plaats?
computerpirates had de 21z voor zo'n 1000 euro. dat is niet gek en als de modellen toch verdwijnen daar maar misschien voor gaan..
Ja de hele FZ serie gaat eruit en wordt vervangen door de FW serie met 16,4" scherm.komt er een ander model voor in de plaats?
[ Voor 14% gewijzigd door Philflow op 21-06-2008 17:55 ]
oei oei, dan is mijn FZ verouderd. Ging hem net kopen volgende week.Philflow schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 17:55:
[...]
Ja de hele FZ serie gaat eruit en wordt vervangen door de FW serie met 16,4" scherm.

Ahh, heel erg bedankt iedereen voor die tips...Storm316 schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 16:45:
Je kunt ook zo'n Vista Anytime upgrade dvd bestellen, kost geloof ik iets 6,95 ofzo (bij mij zat ie destijds gewoon in de doos van m'n Vaio mee geleverd). Dit is ook gewoon een Vista installatie schijf. Ik weet zo niet meer hoe of waar je 'm kunt bestellen, maar dat is vast wel te googlen (staat trouwens ook wel ergens in het FZ-topic, weet alleen niet meer of het in deel 1 of deel 2 werd besproken).
Dus als ik een vista anytime upgrade dvd koop, dan kan ik dus gewoon mijn taal veranderen??
is dat zeker weten zo? want dan ga ik die gewoon kopen.
recovery partitie, zijn dat gewoon die recovery schijven, want die heb ik wel, maar dan natuurlijk in het engels, dus dat gaat niet lukken
valt er voor mijn 'probleem' ook ergens iets te downloaden?
dit heb ik al.. live messenger opent alles in firefox op me mail na. nog andere tips???Anoniem: 256468 schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 15:52:
[...]
Als firefox niet als standaardbrowser staat ingesteld kan je dat doen door in de menubalk extra te kiezen, dan opties en dan staat er onderaan in het tabblad algemeen of je firefox als standaardbrowser wil instellen. Ik heb ook firefox en windows live messenger opent gewoon in firefox.
Stuffplug schijnt dat te kunnen www.stuffplug.com
Email openen in Firefox met Windows Live Messenger 8 schijnt met live messenger te werken
Email openen in Firefox met Windows Live Messenger 8 schijnt met live messenger te werken
[ Voor 60% gewijzigd door Gianni Rombios op 21-06-2008 23:12 ]
dan heb je weer een msnplus nodig.. en die rotzooi (msnplus) installeer ik echt niet..Gianni Rombios schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 21:48:
Stuffplug schijnt dat te kunnen www.stuffplug.com
Nu had ik eens een vraagje, je hebt de mogelijkheid om je wireless op 5Ghz te zetten, is dit sneller of stabieler, en moet er dan wat veranderd worden aan je apparatuur?
5Ghz wordt alleen gebruikt voor 802.11a (11Mbit/s)mrc16 schreef op zondag 22 juni 2008 @ 23:24:
Nu had ik eens een vraagje, je hebt de mogelijkheid om je wireless op 5Ghz te zetten, is dit sneller of stabieler, en moet er dan wat veranderd worden aan je apparatuur?
Eeuwige n00b
Wordt ook gebruikt bij 802.11NLeon schreef op maandag 23 juni 2008 @ 08:18:
[...]
5Ghz wordt alleen gebruikt voor 802.11a (11Mbit/s)
Anoniem: 139486
Wanneer kan ik die serie verwachten dan?Philflow schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 17:55:
[...]
Ja de hele FZ serie gaat eruit en wordt vervangen door de FW serie met 16,4" scherm.
Want ik sta op het punt een FZ te kopen...
Is het de moeite waard te wachten of moet ik een alternatief zoeken?
ik zat trouwens te denken aan de VGN-FZ38M
Dat is gokken voor mij, ik denk 15 juli.Anoniem: 139486 schreef op maandag 23 juni 2008 @ 19:16:
[...]
Wanneer kan ik die serie verwachten dan?
Lijkt mij wel, maar dat ligt aan wat jij wil. De nieuwe FW zal Montevina (Centrino 2)platform hebben.Is het de moeite waard te wachten of moet ik een alternatief zoeken?
Dit zijn de nieuwe modellen met ongeveer prijzen:
VAIO FW11E C2D/T8400-2.4G 250GB 3GB 16.4IN DVD±RW VHP € 1105
VAIO VGN-FW11L / P8400 2GB 250GB 15.4¨ VHP 1042.17€
VAIO FW11M C2D/T8400-2.4G 250GB 4GB 16.4IN BR DVD±RW VHP € 1295
VAIO FW11S C2D/T8400-2.4G 300GB 4GB 16.4IN BR VHP € 1593
VAIO FW11ZU C2D/T9400-2.53G €1710.
Allen met 16,4", sommige met Full HD res.
Als je perse 15,4" wil hebben kun je ook wachten op de nieuwe BZ serie.
[ Voor 8% gewijzigd door Philflow op 23-06-2008 19:33 ]
Anoniem: 139486
Midden juli meen je serieus?
want dat zou super zijn!
Ga namelijk volgende week op vakantie en kom de 12e weer
dan koop ik na mn vakantie een nieuwe FW serie
want dat zou super zijn!
Ga namelijk volgende week op vakantie en kom de 12e weer
dan koop ik na mn vakantie een nieuwe FW serie
nou, voor mij is dat minder. Wou net een FZ kopen om hem mee te pakken op vakantie. Ik vertrek de 15e juli.
Maar zijn er al meer specs van de BZ-serie? Ik heb liefst 15,4" omdat ik 16,4" waarschijnlijk te groot ga vinden.
Maar zijn er al meer specs van de BZ-serie? Ik heb liefst 15,4" omdat ik 16,4" waarschijnlijk te groot ga vinden.
Anoniem: 142356
ik wil ook een fz aanschaffen maar ik vind 15,4" echt de max eigenlijk en de bz blijkt een zakelijk model te zijn.
Dus is centrino 2 (fw) eigenlijk het wel waard tegenover het huidige model (fz) om te wachten en toch de 16,4" te nemen, want als ik zo op wikipedia de centrino 2 specificaties lees dan zie ik eigenlijk niet echt veel verschil, maar is het echt sneller of ga je dat nauwelijks merken ?
Dus is centrino 2 (fw) eigenlijk het wel waard tegenover het huidige model (fz) om te wachten en toch de 16,4" te nemen, want als ik zo op wikipedia de centrino 2 specificaties lees dan zie ik eigenlijk niet echt veel verschil, maar is het echt sneller of ga je dat nauwelijks merken ?
precies nog geen fotos op internet te vinden van de BZ en FW.
Had graag eens gezien hoe het design zal zijn. Indien die mooi/mooier is, dan wacht ik wel tot na mijn vakantie
Had graag eens gezien hoe het design zal zijn. Indien die mooi/mooier is, dan wacht ik wel tot na mijn vakantie
Midden juli lijkt mij onmogelijk als je dit leest http://www.toysgadget.com...hips-until-august/archive
Hardware discount heeft al 5 weken "levertijd 2 weken" staan.
Hardware discount heeft al 5 weken "levertijd 2 weken" staan.
In de handleiding blz 14-18 staan plaatjes (geen foto).M3 SMGII schreef op maandag 23 juni 2008 @ 20:21:
precies nog geen fotos op internet te vinden van de BZ en FW.
http://www.docs.sony.com/...DL=,600,560,10,10,Manuals
Van wanneer is dat artikel?Gianni Rombios schreef op maandag 23 juni 2008 @ 20:34:
Midden juli lijkt mij onmogelijk als je dit leest http://www.toysgadget.com...hips-until-august/archive
Hier geloven ze dat sommige chipsets toch op 14 juil gaan uit komen:
http://www.theinquirer.ne...ers-already-flogging-bits
Ik ging af op RAF die voor de SR hebben staan donderdag 03 juli, 2008.Hardware discount heeft al 5 weken "levertijd 2 weken" staan.
[ Voor 43% gewijzigd door Philflow op 23-06-2008 21:11 ]
Okee dat maakt midden juli toch wel aannemelijk!
TZ wordt naar verwachting eind herfst/winter ge update met het montevina platform.Anoniem: 126385 schreef op maandag 23 juni 2008 @ 22:08:
Phillflow, heb je ook informatie over de nieuwe TZ lijn? 11,1 inch en kleiner?
Ik moet wel toegeven dat half juli optimistisch hoorGianni Rombios schreef op maandag 23 juni 2008 @ 22:02:
Okee dat maakt midden juli toch wel aannemelijk!
Trouwens voor alle informatie in een overzichtje, hier een post van mij op Notebookreview
Ik word tegenwoordig door engadget gezien als nieuws bron
Engadget
[ Voor 56% gewijzigd door Philflow op 23-06-2008 22:14 ]
Hmmm, dat ziet er toch wel erg overtuigend uit, looks like i was wrong.Philflow schreef op maandag 23 juni 2008 @ 20:50:
[...]
In de handleiding blz 14-18 staan plaatjes (geen foto).
http://www.docs.sony.com/...DL=,600,560,10,10,Manuals
Op 1 v/d plaatjes in de handleiding kun je ook zien dat de aan/uit knop in de scharnier verwerkt zit net als op het plaatje van die ge-shopte FZ advertentie, interessant...
Ben erg benieuwd naar de eerste echte foto's
ik kan eigenlijk al niet wachtenStorm316 schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 17:59:
[...]
Hmmm, dat ziet er toch wel erg overtuigend uit, looks like i was wrong.
Op 1 v/d plaatjes in de handleiding kun je ook zien dat de aan/uit knop in de scharnier verwerkt zit net als op het plaatje van die ge-shopte FZ advertentie, interessant...
Ben erg benieuwd naar de eerste echte foto's

Hoop dat die wel mooier is dan de FZ.
Tenzij de FW serie alleen voor de amerikaanse markt uitkomt. En de online shops dit hebben overgenomen. Als ie echt op de nederlandse markt uitkomt, word het tijd om mijn 21M te verkopenM3 SMGII schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 19:16:
[...]
ik kan eigenlijk al niet wachten![]()
Hoop dat die wel mooier is dan de FZ.

Sony VAIO FW11M - P8400 16.4/4G/250G/HD3470/BR/Pre
Sony VAIO FW11S - P8400 16.4/4G/300G/HD3470/BR/Pre
Sony VAIO FW11E - P8400 16.4/3G/250G/HD3470/Pre
[ Voor 35% gewijzigd door WidgetTWW op 25-06-2008 18:14 ]
Komt volgens mij zeker in Europa uit anders zouden er geen europese model namen bestaan:mrc16 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 18:04:
[...]
Tenzij de FW serie alleen voor de amerikaanse markt uitkomt. En de online shops dit hebben overgenomen. Als ie echt op de nederlandse markt uitkomt, word het tijd om mijn 21M te verkopen.
VGN-FW11E C2D/T8400-2.4G 250GB 3GB 16.4IN DVD±RW VHP € 1105
VGN-FW11L / P8400 2GB 250GB 16.4¨ VHP 1042.17€
VGN-FW11M C2D/T8400-2.4G 250GB 4GB 16.4IN BR DVD±RW VHP € 1295
VGN-FW11S C2D/T8400-2.4G 300GB 4GB 16.4IN BR VHP € 1593
VGN-FW11ZU C2D/T9400-2.53G €1710.
Ja, zie het nu. Veel online shops vermelden de nieuwe FW.Philflow schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 18:13:
[...]
Komt volgens mij zeker in Europa uit anders zouden er geen europese model namen bestaan:
Ik vroeg mij iets af.
Mijn FZ11E 15" scherm heeft een resolutie van 1280x800. Wat zou nu de mooiste kwaliteit geven...een 720p of 1080p film. 1080p heeft uiteraard meer verticale beeldlijnen, maar zal vanwege de gebruikte resolutie van het scherm moeten downscalen. Kan ik in dat geval misschien beter 720p films bekijken op mijn Vaio?
Misschien weet een van jullie dit vanuit persoonlijke ervaring.
Mijn FZ11E 15" scherm heeft een resolutie van 1280x800. Wat zou nu de mooiste kwaliteit geven...een 720p of 1080p film. 1080p heeft uiteraard meer verticale beeldlijnen, maar zal vanwege de gebruikte resolutie van het scherm moeten downscalen. Kan ik in dat geval misschien beter 720p films bekijken op mijn Vaio?
Misschien weet een van jullie dit vanuit persoonlijke ervaring.
Ik denk dat 1080p je een mooier resultaat geeft. Vooral ook omdat je er met je neus bovenop zit.
Zie het als met fototoestellen. 5 megapixel geeft over het algemeen een beter resultaat dan 2 megapixel omdat je het op je beeldscherm 'downscaled'. Je middelt als het ware een aantal pixels naar 1 waardoor de kwaliteit per pixel beter wordt.
Zie het als met fototoestellen. 5 megapixel geeft over het algemeen een beter resultaat dan 2 megapixel omdat je het op je beeldscherm 'downscaled'. Je middelt als het ware een aantal pixels naar 1 waardoor de kwaliteit per pixel beter wordt.
720p zal inderdaad mooier zijn omdat er minder geschaald hoeft te worden. Tevens blijft je cpu koeler.dafmay schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 18:53:
Kan ik in dat geval misschien beter 720p films bekijken op mijn Vaio?
Maar ik zal eerlijk zijn; ik heb het niet getest
Ok zo te zien zijn er verschillende visies, zoals ik eigenlijk wel had verwacht 
Ik ga testen met 720p en 1080p versie van Pirates of The Carribbean - At Worlds End. Al krijg ik vrijwel zeker niet 2 exact gelijke versies, een verschil in encoding is namelijk goed mogelijk. Maar ik kan 720p tov 1080p toch redelijk vergelijken denk ik....
Ik ga testen met 720p en 1080p versie van Pirates of The Carribbean - At Worlds End. Al krijg ik vrijwel zeker niet 2 exact gelijke versies, een verschil in encoding is namelijk goed mogelijk. Maar ik kan 720p tov 1080p toch redelijk vergelijken denk ik....
Pak anders wat wmv's van hier, kun je beter mee vergelijken:dafmay schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 21:15:
Ok zo te zien zijn er verschillende visies, zoals ik eigenlijk wel had verwacht
Ik ga testen met 720p en 1080p versie van Pirates of The Carribbean
http://www.microsoft.com/...ideo/contentshowcase.aspx
Ik heb zelf onlangs een 22" (1680x1050) scherm aangeschaft en was daarmee hetzelfde aan het testen. Ik heb daarvoor wat filmpjes gedownload van deze site:
Het is moeilijk te zien maar als ik goed kijk zie ik toch wat ruis bij de 720p filmpjes en geeft de hoogste resolutie dus het mooiste resultaat.
Het is moeilijk te zien maar als ik goed kijk zie ik toch wat ruis bij de 720p filmpjes en geeft de hoogste resolutie dus het mooiste resultaat.
Dank gasten
Dat is eigenlijk perfect omdat je precies kunt vergelijken. Ik ben er een aantal aan het dl-en en ga dus zometeen eens testen. Overigens doe ik meteen de test met 3 pakketten : Media Player 64bit (ik draai Vista Ultimate 64bit), PowerDVD 8, en WinDVD 9. Ben benieuwd of daar nog veel verschil in beeldkwaliteit zit. Men zegt dat PowerDVD en WinDVD eigenlijk wel de beste apps zijn voor bekijken video's op pc.
[ Voor 3% gewijzigd door dafmay op 25-06-2008 21:35 ]
Ja dat lijkt me logisch want je hebt 1050 lijnen horizontaal. Bijna 1080 dus.Storm316 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 21:29:
Heel wat anders als 800 lijnen horizontaal.
Het zou geweldig zijn als sony eens zo'n acties zou organiseren als dat apple doet. Namelijk dat je je laptop kan inruilen tegen een nieuwere met bijbetaling. De FW11M spreekt mij zeer aan, ook omdat deze nog redelijk in prijs is. want de 11s en 11z zijn me net iets te duurmrc16 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 18:04:
[...]
Tenzij de FW serie alleen voor de amerikaanse markt uitkomt. En de online shops dit hebben overgenomen. Als ie echt op de nederlandse markt uitkomt, word het tijd om mijn 21M te verkopen.
Sony VAIO FW11M - P8400 16.4/4G/250G/HD3470/BR/Pre
Sony VAIO FW11S - P8400 16.4/4G/300G/HD3470/BR/Pre
Sony VAIO FW11E - P8400 16.4/3G/250G/HD3470/Pre
Een bron bij sony zegt dat de nieuwe Sony modellen vanaf begin augustus in de winkels verschijnen.
Anoniem: 257182
In winkels in Nederland begrijp ik?Philflow schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 22:21:
Een bron bij sony zegt dat de nieuwe Sony modellen vanaf begin augustus in de winkels verschijnen.
Waarschijnlijk wel.Anoniem: 257182 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 01:36:
[...]
In winkels in Nederland begrijp ik?
ik wil mijn vaio 21m aansluiten op de tv met een hdmi kabel . Alleen weet ik niet als er een normale aansluiting 19 pins of een mini aansluiting op mijn laptop zit ?
ben vandaag naar een Sony center geweest en eens gevraagd naar de nieuwe FW,BZ,...
Kerel kon mij niet vertellen wanneer die uitkomen, maar hij weet wel dat ze er nu mee bezig zijn.
Alle laptops worden om de 3 maanden vervangen. Dus de huidige FZ wordt dan tegen lagere prijs verkocht totdat ze op zijn.
De laptops vanSony hebben dus maar een levenscyclus van 3 maanden, das wel snel.
Kerel kon mij niet vertellen wanneer die uitkomen, maar hij weet wel dat ze er nu mee bezig zijn.
Alle laptops worden om de 3 maanden vervangen. Dus de huidige FZ wordt dan tegen lagere prijs verkocht totdat ze op zijn.
De laptops vanSony hebben dus maar een levenscyclus van 3 maanden, das wel snel.
Lijkt mij hét moment om een FZ voor een leuke prijs aan te schaffen.M3 SMGII schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 15:39:
ben vandaag naar een Sony center geweest en eens gevraagd naar de nieuwe FW,BZ,...
Er is natuurlijk wel een groot verschil tussen een technology refresh en een compleet nieuw model.M3 SMGII schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 15:39:
Een compleet nieuw model heb je om de drie jaar (ongeveer). Om de +- drie maanden heb je technology refreshes, waar er bijv. een nieuwe CPU wordt toegepast of een nieuwe harddisk.
Dat laptops van Sony een levenscyclus van drie maanden zouden hebben klopt niet helemaal want er zijn wel degelijk modellen die veel langer mee gaan.
Deeltje is al lang vol dus op slot. Deel 3 is echter neit door de orginele TS dus die doe ik ook op slot!
Dit topic is gesloten.