[Ervaringen] Het grote Sony Vaio VGN-FZ Series topic, deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste
Acties:
  • 93.294 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen,

In oktober had ik de FZ21 gekocht en nu in Februari heb ik de blueray disc gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil nog even terugkomen op het downgraden naar XP, op de website van Sony Azië staan niet alleen de drivers voor de FZ2x-reeks, maar ook de applicaties;
http://www.sony-asia.com/...hp_en_AP_i&subpage=detail

Alleen hebben ze daar natuurlijk andere aanduidingen dan hier, maar vermoedelijk is de hardware wel dezelfde. Ik had dus goeie hoop om die fn-keys aan de praat te krijgen met die applicaties onder XP, maar dat is niet helemaal het geval.
Het switchen naar een extern scherm doet het, ook het vergrootglas werkt, maar de brightness regelen lukt niet echt. Je krijgt wel dat schermpje met de aanduiding te zien, maar de regeling zelf werkt niet.
Iemand een idee?

De installatievolgorde van de applicaties staat eveneens beschreven in een documentje op die website en is;
1 Sony_Shared_Library
2 Sony_Utilities_DLL
3 Setting_Utility_Series
4 VAIO_Event_Service
5 vaio_event_service_hotfix
6 VAIO_Control_Center
7 VAIO_Power_Management
8 Wireless_Switch_Setting_Utility
9 VAIO_Camera_Utility
10 VAIO_Camera_Capture_Utility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 13:10:
Ik wil nog even terugkomen op het downgraden naar XP, op de website van Sony Azië staan niet alleen de drivers voor de FZ2x-reeks, maar ook de applicaties;

Alleen hebben ze daar natuurlijk andere aanduidingen dan hier, maar vermoedelijk is de hardware wel dezelfde. Ik had dus goeie hoop om die fn-keys aan de praat te krijgen met die applicaties onder XP, maar dat is niet helemaal het geval.
Het switchen naar een extern scherm doet het, ook het vergrootglas werkt, maar de brightness regelen lukt niet echt. Je krijgt wel dat schermpje met de aanduiding te zien, maar de regeling zelf werkt niet.
Iemand een idee?

De installatievolgorde van de applicaties staat eveneens beschreven in een documentje op die website en is;
1 Sony_Shared_Library
2 Sony_Utilities_DLL
3 Setting_Utility_Series
4 VAIO_Event_Service
5 vaio_event_service_hotfix
6 VAIO_Control_Center
7 VAIO_Power_Management
8 Wireless_Switch_Setting_Utility
9 VAIO_Camera_Utility
10 VAIO_Camera_Capture_Utility
Kijk! Daar hebben we wat aan! :)

Ik heb trouwens ook weer een (groot) probleem.
Als ik mn laptop op hibernate zet en em bijv. de volgende dag aan wil zetten dan gaat ie helemaal niet meer aan.
Ik ben er dus achter gekomen dat de accu elke keer gewoon leegloopt terwijl de laptop in hibernate staat (gewoon uit staat dus en volgens mij geen stroom zou mogen verbruiken). Eerst had ik hier helemaal geen last van en nu ineens wel.
Weet niet zeker of dit aan de accu oid ligt of misschien aan de software die de laptop toch niet goed afsluit en stiekem toch op de een of andere manier aan blijft staan.
Hebben meer mensen hier ervaringen mee of misschien tips?

Thx! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
@Unacopia:
Superrr gespot! Dit is echt iets voor de TS. Ik ga het denk ik nog een keer proberen zodra SP3 voor XP er is.

@KacperK
Hmm dat klinkt niet best... Wat ik wel sinds een paar dagen heb is dat de accu nog maar tot 98% oplaadt. Ook niet zo fraai. Maar verder heb ik geen problemen met Hibernate. Wel is inmiddels het tijdsverschil tussen normaal opstarten en starten vanuit Hibernate niet zo groot meer.

[ Voor 63% gewijzigd door Gianni Rombios op 16-02-2008 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oja, misschien vergeten te vermelden, ik heb XP SP3 ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gianni Rombios schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 13:37:
Hmm dat klinkt niet best... Wat ik wel sinds een paar dagen heb is dat de accu nog maar tot 98% oplaadt. Ook niet zo fraai. Maar verder heb ik geen problemen met Hibernate. Wel is inmiddels het tijdsverschil tussen normaal opstarten en starten vanuit Hibernate niet zo groot meer.
Opstarten vanuit hibernate gaat gelukkig nog wel snel..mits ie het doet natuurlijk :+
Ik ga van de week denk toch maar weer contact opnemen met sony *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Zelf heb ik net de battery checker en power management 2.3 van de FZ31M utilities geïnstalleerd (op mijn FZ21M). Misschien het proberen waard. http://support.vaio.sony...._cons&c=0&s=VGN-FZ&m=3057

[ Voor 6% gewijzigd door Gianni Rombios op 16-02-2008 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zat er zelf idd ook al aan te denken maar ik heb zoiets van...eerst werkte het zonder al die extra software ook gewoon goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fokky fok, ik ben de fz21z vandaag gaan bestellen hier in Gent. Maar voor ik dat deed heb ik de verkoper nog een vraagje gesteld over de garantie. Ik had na de beide fz topics te hebben doorgelezen (en bijna alles over de fz serie online) begrepen dat de garantie voor de fz21 en fz31 lijnen opgetrokken was tot twee jaar/gewoon 2 jaar was.

Blijkbaar niet dus, ik had uit het oog verloren dat de meeste posts daarover van Nederlanders kwamen. In België zitten we dus nog altijd op een miezerige 12 maanden, maar ja, wat doe je er aan? En na 2 jaar zal ik de zwaarste mankementen wel al gevonden hebben zeker? Slijtage blijft natuurlijk. Ik weet dat we wettelijk recht hebben op 2 jaar, maar proceskosten zullen iets zwaarder uitvallen dan garantie bijkopen, om nog maar over de duur te zwijgen. >:)

Mochten jullie ergens online nog Sonybronnen weten zitten die het voor de fz21z WEL over 2 jaar garantie hebben VOOR BELGENLAND, laat me het dan even weten.

Bedankt (ook voor de al geboden hulp en de info)

(fz21z op de Belgische Sony site die nog steeds 12 maanden garantie vermeldt: http://vaio.sony.be/view/...iew&category=VN+FZ+Series

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 23:07
Verwijderd schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 16:09:
Mochten jullie ergens online nog Sonybronnen weten zitten die het voor de fz21z WEL over 2 jaar garantie hebben VOOR BELGENLAND, laat me het dan even weten.

Bedankt (ook voor de al geboden hulp en de info)
Bij computerpirates.com word de FZ21Z aangeboden met 2 jaar garantie, indien geregistreerd in NL, BE, DE, PT. Anders 1 jaar. Dus bij registratie in Nederland, Belgie, Duitsland, Portugal krijgt de consument 2 jaar garantie, misschien is dit iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je eigenlijk ergens instellen dat de muis bewegen de laptop niet uit de slaapstand haalt? Dit is soms erg lastig, als hij in slaapstand staat en een klein tikje tegen de muis en hij begint weer te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 14:11
Verwijderd schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 17:09:
Kan je eigenlijk ergens instellen dat de muis bewegen de laptop niet uit de slaapstand haalt? Dit is soms erg lastig, als hij in slaapstand staat en een klein tikje tegen de muis en hij begint weer te spelen.
In Device Manager > eigenschappen voor je muis > tabblad "power management"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 13:36:
[...]
Ik heb trouwens ook weer een (groot) probleem.
Als ik mn laptop op hibernate zet en em bijv. de volgende dag aan wil zetten dan gaat ie helemaal niet meer aan.
Ik ben er dus achter gekomen dat de accu elke keer gewoon leegloopt terwijl de laptop in hibernate staat (gewoon uit staat dus en volgens mij geen stroom zou mogen verbruiken). Eerst had ik hier helemaal geen last van en nu ineens wel.
Weet niet zeker of dit aan de accu oid ligt of misschien aan de software die de laptop toch niet goed afsluit en stiekem toch op de een of andere manier aan blijft staan.
Hebben meer mensen hier ervaringen mee of misschien tips?

Thx! :)
Heb je toevallig video driver onlangs veranderd ? Ik heb namelijk met een paar drivers vanaf de Laptopvideo2go website wel eens dat probleem gehad. Je zou het allicht kunnen proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dafmay schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 17:35:
[...]

In Device Manager > eigenschappen voor je muis > tabblad "power management"
Bedankt man super!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrc16 schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 16:13:
[...]

Bij computerpirates.com word de FZ21Z aangeboden met 2 jaar garantie, indien geregistreerd in NL, BE, DE, PT. Anders 1 jaar. Dus bij registratie in Nederland, Belgie, Duitsland, Portugal krijgt de consument 2 jaar garantie, misschien is dit iets?
Ik vind niet exact wat je zei op computerpirates.com (wel dat de de FZs bij jullie pakken goedkoper zijn maar dat wist ik al :| , komt ook wel omdat jullie UK of US modellen gebruiken) maar dat geeft niet. De verkoper zal alleen overwegen me 2 jaar garantie te geven als het ergens op een site van Sony staat vermeld. Een actie van een andere verkoper (al of niet in samenwerking met Sony) (en zeker niet van een winkel uit Nederland) zullen hem niet overhalen me de 2 jaar te geven ;)

Ik ga nu een badass laptop hebben uit een echte winkel (niet online) voor de laagste prijs die ik kon vinden dus ik moet maar gewoon leren tevreden zijn. 8)

Toch bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
Verwijderd schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 17:49:
[...]

Ik ga nu een badass laptop hebben uit een echte winkel (niet online) voor de laagste prijs die ik kon vinden dus ik moet maar gewoon leren tevreden zijn. 8)

Toch bedankt
Graag gedaan, ik vind het tegenwoordig zo jammer dat in bepaalde landen waaronder ook nederland de garantie bij grote fabrikanten (Sony, Philips, Acer, HP) maar 1 jaar is. Wettelijk natuurlijk 2 jaar maar probeer dat maar eens voor elkaar te krijgen. In iedergeval succes en zodra je hem hebt aangeschaft veel plezier met je aankoop, ben benieuwd naar je ervaringen :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 17:49:
[...]

Ik vind niet exact wat je zei op computerpirates.com (wel dat de de FZs bij jullie pakken goedkoper zijn maar dat wist ik al :| , komt ook wel omdat jullie UK of US modellen gebruiken) maar dat geeft niet. De verkoper zal alleen overwegen me 2 jaar garantie te geven als het ergens op een site van Sony staat vermeld. Een actie van een andere verkoper (al of niet in samenwerking met Sony) (en zeker niet van een winkel uit Nederland) zullen hem niet overhalen me de 2 jaar te geven ;)

Toch bedankt
Als je de laptop koopt bij een winkel in een EU land kun je je bij een gebrek beroepen op het recht op een deugdelijk product richting de verkoper (dit is niet de fabrikant maar de winkel of webwinkel en het is dus ook iets dat bestaat naast de fabrieksgarantie). Sinds 1 januari 2002 zijn de EU landen verplicht dit recht van consumenten in hun nationale wetgeving op te nemen (EU landen mogen dit recht beperken tot maximaal 2 jaar, Nederland heeft dit niet gedaan en dat betekent dat de economische levensduur bepalend is). Ook in Belgie zal dit recht van consumenten inmiddels in de nationale wet zijn opgenomen. Dit recht komt er op neer dat je gedurende de economische levensduur van een product (of eventueel gedurende 2 jaar in sommige andere EU landen) recht hebt op het probleemloos functioneren van dat product waarbij dit recht kan worden ingeroepen tegen de verkoper (dus niet tegen de fabrikant). Voor laptops geldt een economische levensduur van tenminste 3 jaar maar 4 jaar lijkt ook niet onredelijk. Concreet komt het er op neer dat bij een eigen gebrek (dus niet een gebrek dat jezelf hebt veroorzaakt door laten vallen e.d.) na bijvoorbeeld 2 jaar de winkelier de helft van de reparatiekosten voor zijn rekening moet nemen (gezien die levensduur van 4 jaar). Groot probleem is de winkelier te laten meewerken, bijna niemand gaat bovendien naar de rechter voor dit soort bedragen. In Nederland heb je nog wel een geschillencommissie maar ook dat traject kost veel tijd. Om problemen en gezeur te voorkom bieden veel leveranciers daarom verzekeringen aan. Het voordeel van die verzekeringen is vaak wel dat ze 'all risk' dekking bieden, dus ook een kapotte laptop door laten vallen e.d. wordt dan vergoed. Reis je weinig met je laptop en staat die dus vooral thuis op 1 plek dan is zo'n verzekering niet echt de moeite waard. Een dergelijke all risk verzekering is bij bijvoorbeeld de Mediamarkt nog redelijk betaalbaar maar momenteel bij Dixons enorm duur.

Of in Belgie gekozen is voor de termijn van 2 jaar dan wel de economische levensduur weet ik niet.

Als Sony laptops in Nederland goedkoper zijn en bovendien dus meer fabrieksgarantie bieden zou ik dan ook hier eentje kopen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2008 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrc16 schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 23:50:
[...]

Graag gedaan, ik vind het tegenwoordig zo jammer dat in bepaalde landen waaronder ook nederland de garantie bij grote fabrikanten (Sony, Philips, Acer, HP) maar 1 jaar is. Wettelijk natuurlijk 2 jaar maar probeer dat maar eens voor elkaar te krijgen. In iedergeval succes en zodra je hem hebt aangeschaft veel plezier met je aankoop, ben benieuwd naar je ervaringen :D.
Nog even een toevoeging aan bovenstaande. Er bestaat geen wettelijke verplichting voor een fabrieksgarantie van 2 jaar. De 2 jaar die in de EU regelgeving wordt genoemd is van toepassing op de verkoper, in Nederland is gekozen voor een ruimere bescherming (product moet minimaal de economische levensduur meegaan, zie bijdrage hierboven).

In de praktijk bieden een aantal elektronicafabrikanten in landen als Nederland en Duitsland standaard echter 2 jaar fabrieksgarantie. Dat is natuurlijk wel erg prettig omdat je dan minder snel met de verkoper te maken krijgt om je rechten op een deugdelijk product geldend te maken (lastige discussies) en het afsluiten van verlengde garantie daardoor ook niet echt noodzakelijk is. Alleen een extra verzekering met all risk dekking kan handig zijn als je bijvoorbeeld veel reist met de laptop of te maken hebt met bijvoorbeeld katten of honden in je huis.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2008 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 13:41:
Oja, misschien vergeten te vermelden, ik heb XP SP3 ...
Hoe bevalt deze?

Is er veel verschil met Vista kwa performance? Is het met XP nog steeds mogelijk om HDMI met geluid en blueray te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aem kei
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 10:55
Hey,

Ik heb een raar probleem met mijn FZ11E.
Na een paar recente updates de 14de denk ik, geraak in niet meer met mijn laptop op het internet.
Heb alle updates verwijderd maar ook dit wil niet helpen...

alles staat goed ingesteld, alle drivers zijn in orde, lijkt misterieus de geest te hebben gegeven.

iemand hier al ervaring mee?

thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 17:25

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

aem kei schreef op zondag 17 februari 2008 @ 02:09:
Hey,

Na een paar recente updates de 14de denk ik, geraak in niet meer met mijn laptop op het internet.

alles staat goed ingesteld, alle drivers zijn in orde, lijkt misterieus de geest te hebben gegeven.

thx!
Wi-Fi, LAN, 56K..

Mijn glazen bol spreekt van dichte mist.. :S

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
aem kei schreef op zondag 17 februari 2008 @ 02:09:
Hey,

thx!
Het ligt niet aan de updates. Ik heb ze namelijk ook geinstalleerd en geen problemen met internet-verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
dafmay schreef op zondag 17 februari 2008 @ 11:49:
[...]

Het ligt niet aan de updates. Ik heb ze namelijk ook geinstalleerd en geen problemen met internet-verbinding.
Ik denk toch dat het aan de updates ligt, heb er namelijk ook last van (FZ21M) het gaat hier alleen om draadloos. Heb een restorepoint gemaakt, eerst updates geinstalleerd wireless internet knalt er elke keer uit. Instellingen weer teruggezet en alles werk weer perfect, ik wacht wel even met updaten, erg raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2008 @ 00:24:

Hoe bevalt deze?

Is er veel verschil met Vista kwa performance? Is het met XP nog steeds mogelijk om HDMI met geluid en blueray te gebruiken?
Ik heb geen HDMI, noch BlueRay en ik werk nog steeds met Vista omdat ik die helderheid niet kan regelen onder XP.
Maar de performance is een wereld van verschil. Je koopt een nieuwe pc, daar staat Vista op en het geheel is even snel (of even traag zo je wil) als mijn pc van vijf jaar terug met XP ...
Maar zet je XP op die nieuwe PC, dan heb je plotseling een vliegmachien :-)
(Geen idee of dat aan SP3 ligt, ik heb hem "geslipstreamed", dus er heeft nooit een naakte XP op gestaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aem kei
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 10:55
mrc16 schreef op zondag 17 februari 2008 @ 12:28:
[...]

Ik denk toch dat het aan de updates ligt, heb er namelijk ook last van (FZ21M) het gaat hier alleen om draadloos. Heb een restorepoint gemaakt, eerst updates geinstalleerd wireless internet knalt er elke keer uit. Instellingen weer teruggezet en alles werk weer perfect, ik wacht wel even met updaten, erg raar.
Inderdaad hetzelfde probleem.
Het gaat inderdaad om wireless...

Dus als ik ALLE updates verwijder zou het moeten lukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dafmay schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 17:37:
[...]

Heb je toevallig video driver onlangs veranderd ? Ik heb namelijk met een paar drivers vanaf de Laptopvideo2go website wel eens dat probleem gehad. Je zou het allicht kunnen proberen...
goed idee! Ga ik idd even proberen. Thx! ;)
mrc16 schreef op zondag 17 februari 2008 @ 12:28:
[...]

Ik had er idd ook een hele tijd last van :/

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2008 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
aem kei schreef op zondag 17 februari 2008 @ 14:37:
[...]

Inderdaad hetzelfde probleem.
Het gaat inderdaad om wireless...

Dus als ik ALLE updates verwijder zou het moeten lukken?
Dat werkte bij niet, standaard staat herstelpunt herstellen aan, dus probeer dat eens, dat zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freggy
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 23:51:
[...]

Of in Belgie gekozen is voor de termijn van 2 jaar dan wel de economische levensduur weet ik niet.
Al sinds 2005 is een garantietermijn van twee jaar verplicht in België. Dat het met computers soms niet zo nauw nageleefd wordt, is blijkbaar een oud zeer, en als ik het goed begrijp zijn er ook wat "achterpoortjes". Lees http://www.senate.be/www/...bDoc&TID=50344581&LANG=nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

freggy schreef op zondag 17 februari 2008 @ 17:08:
[...]

Al sinds 2005 is een garantietermijn van twee jaar verplicht in België. Dat het met computers soms niet zo nauw nageleefd wordt, is blijkbaar een oud zeer, en als ik het goed begrijp zijn er ook wat "achterpoortjes". Lees http://www.senate.be/www/...bDoc&TID=50344581&LANG=nl
@Freggy: bedankt voor je zoekwerk. Heb zelf ook nog even gezocht en kwam hierop: http://economie.fgov.be/p...ranty/warranty_nl_001.htm
In Belgie heeft men, anders dan in Nederland, gekozen voor een wettelijke garantie van 2 jaar. In Nederland wordt gekeken naar de economische levensduur van een product en dat is (meestal) ruimer. In Belgie heb je daarmee voor de Sony laptops de commerciele garantie van 1 jaar (aangeboden door Sony) en de wettelijke garantie voor een termijn van 2 jaar waarbij dan met name het 2e jaar van belang is. De wettelijke garantie roep je in jegens de verkoper en niet jegens Sony. In Nederland doen veel verkopers over die periode na afloop van de commerciële garantie vaak erg moeilijk en wordt deze vaak zelfs ontkend. Wat dat aangaat blijft het praktisch dat Sony Nederland 2 jaar commerciele garantie biedt omdat in die 2 jaar alle eigen gebreken worden vergoed (dus niet gebreken door vallen e.d.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesmer_
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22-08 21:57
Allereerst bedankt voor de twee uitgebedreide topics! Ik ben zelf op zoek naar een nieuwe laptop en ben voor een vaio vgn fz21m / 31m gevallen.

Nu had ik afgelopen weekend bedacht een fz31m bij de mediamarkt in Groningen te gaan kopen (jullie zijn allemaal zo enthousiast over de mm vandaar ;) ) maar daar bleken ze de 31m en ook de 21m niet te hebben. Ik kreeg een heel verhaal over de manier waarop Sony werkt als het om bestellen gaat en dat het allemaal lang gaat duren. Als ik er nu eentje bij hen zou willen bestellen had ik hem op z'n vroegst over drie weken en dat was als ik geluk had. De prijs die ze nu hanteerden voor de 31m is 1199,-- en dat is niet het goedkoopste dat ik ben tegengekomen. Is de mm groningen een vreemde eend in de bijt als jullie je machines wel bij een mm kunnen kopen? of hebben jullie meer geduld dan ik.

Nu zit ik te twijfelen of ik toch een 31m bij de mm zal bestellen (wellicht is de nieuwe zending goedkoper) of er een zal bestellen bij Norrod voor 1162,-- (de 21m kost bij Norrod 1139,-- )

Wat zijn momenteel de prijzen van een 31m? ik zag dat dit type niet in de pricewatch staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
Mesmer_ schreef op zondag 17 februari 2008 @ 22:46:
Allereerst bedankt voor de twee uitgebedreide topics! Ik ben zelf op zoek naar een nieuwe laptop en ben voor een vaio vgn fz21m / 31m gevallen.

Nu had ik afgelopen weekend bedacht een fz31m bij de mediamarkt in Groningen te gaan kopen (jullie zijn allemaal zo enthousiast over de mm vandaar ;) ) maar daar bleken ze de 31m en ook de 21m niet te hebben. Ik kreeg een heel verhaal over de manier waarop Sony werkt als het om bestellen gaat en dat het allemaal lang gaat duren. Als ik er nu eentje bij hen zou willen bestellen had ik hem op z'n vroegst over drie weken en dat was als ik geluk had. De prijs die ze nu hanteerden voor de 31m is 1199,-- en dat is niet het goedkoopste dat ik ben tegengekomen. Is de mm groningen een vreemde eend in de bijt als jullie je machines wel bij een mm kunnen kopen? of hebben jullie meer geduld dan ik.

Nu zit ik te twijfelen of ik toch een 31m bij de mm zal bestellen (wellicht is de nieuwe zending goedkoper) of er een zal bestellen bij Norrod voor 1162,-- (de 21m kost bij Norrod 1139,-- )

Wat zijn momenteel de prijzen van een 31m? ik zag dat dit type niet in de pricewatch staat.
Hier in utrecht gewoon volop verkrijgbaar bij MM en paradigit en andere lokale winkels. Helaas zit er voor jouw geen paradigit in de buurt van groningen. Anders even een tripje naar utrecht maken :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesmer_
mrc16 schreef op zondag 17 februari 2008 @ 22:53:
[...]

Hier in utrecht gewoon volop verkrijgbaar bij MM en paradigit en andere lokale winkels. Helaas zit er voor jouw geen paradigit in de buurt van groningen. Anders even een tripje naar utrecht maken :D.
ah ik zie dat ze daar ook 1199 kosten.

[ Voor 5% gewijzigd door Mesmer_ op 17-02-2008 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark Wegener
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-03 06:45
de 21m staat in de pricewatch voor 1012 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-09 22:17

Gisteren gekocht en geleverd van www.bestelict.nl voor 1079,-! (fz31m)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiepie04
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-04 15:11
Binnenkort ga ik naar amerika en ben van plan daar een sony te gaan halen en wel de FZ470E die is te vergelijken met de FZ21Z.
Ik ben alleen bezorgd over de toetsenbord indeling. Ik heb wat plaatjes gezien die een vreemde indeling heeft:
vreemde indeling (vergroten dan wordt het duidelijk)
goede indeling (derde plaatje bij "additional images")
Ik hoop dat dit toch allemaal qwerty toetsenborden zijn die daar verkocht worden.

edit: heb het al :P http://nl.wikipedia.org/wiki/QWERTZ

[ Voor 4% gewijzigd door wiepie04 op 18-02-2008 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

wiepie04 schreef op maandag 18 februari 2008 @ 16:46:
Binnenkort ga ik naar amerika en ben van plan daar een sony te gaan halen en wel de FZ470E die is te vergelijken met de FZ21Z.
Ik ben alleen bezorgd over de toetsenbord indeling. Ik heb wat plaatjes gezien die een vreemde indeling heeft:
vreemde indeling (vergroten dan wordt het duidelijk)
goede indeling (derde plaatje bij "additional images")
Ik hoop dat dit toch allemaal qwerty toetsenborden zijn die daar verkocht worden.
De eerste is een 'algemene' modelfoto (te zien aan het typenummer rechtsonder het display) en vertelt niets over de landspecifieke toetslayout.

Daarbij haal je de ene foto van een EU site en de ander van de .COM site. Je mag er vanuit gaan, dat je in de VS een gewoon QWERTY toetsenbord krijgt met USA-101 (ofzo) indeling :) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Het "foute" toetsenbord is een Duits QWERTZ toetsenbord. Ik denk niet dat dat standaard gebruikt wordt in de VS :7

[ Voor 34% gewijzigd door Gianni Rombios op 18-02-2008 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mediamarkt Groningen verkoopt nauwelijks Sony en al helemaal geen Apple notebooks. Zelfde geldt voor MM Zwolle. In Den Haag hebben ze wel enorm veel Sony laptops en ook Apple. Dit geldt ook voor Amsterdam. Verhaal dat bestellen lang gaat duren is een beetje vreemd verhaal. Hoe kan het dan dat andere MM de Sony laptops wel op voorraad hebben? Voordeel van MM is de omruilpolicy van 14 dagen bij een defect apparaat. Je kunt overwegen de laptop bij een andere MM te halen. Ruilen bij defect of garantie claimen kan dan bij iedere Mediamarkt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2008 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesmer_
Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2008 @ 21:31:
[...]

Mediamarkt Groningen verkoopt nauwelijks Sony en al helemaal geen Apple notebooks. Zelfde geldt voor MM Zwolle. In Den Haag hebben ze wel enorm veel Sony laptops en ook Apple. Dit geldt ook voor Amsterdam. Verhaal dat bestellen lang gaat duren is een beetje vreemd verhaal. Hoe kan het dan dat andere MM de Sony laptops wel op voorraad hebben? Voordeel van MM is de omruilpolicy van 14 dagen bij een defect apparaat. Je kunt overwegen de laptop bij een andere MM te halen. Ruilen bij defect of garantie claimen kan dan bij iedere Mediamarkt.
Bedankt voor je antwoord. Bij de MM in Zwolle was ik ook al geweest zonder resultaat. Binnekort maar eens in Utrecht kijken. Omruilpolicy bij iedere MM klinkt goed maar als ze in Groningen en omstreken geen vervangend exemplaar kunnen aanbieden of ik moet er een maand op wachten is dat niet echt een plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Bij MM in Groningen hadden ze wel degelijk de FZ21M en FZ21Z maar je bent net te laat: die zijn een paar weken geleden met de ex-btw dagen opgegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 13:10:
Mrc16, kun je deze mooie link van Unacopia toevoegen aan de startpost? Wireless switch utility doet het hiermee ook. De battery utility kreeg ik hiermee niet helemaal goed aan de gang. Dwz het lijkt erop dat je beter met RMClock kan werken. De meegeleverde NVidia driver geeft 960*600 ipv 1024*640 en dit is iets scherper (voor de liefhebber). Wat me opvalt is dat het stroomverbruik onder XP wat hoger is (met name idle/laag belast).

[ Voor 3% gewijzigd door Gianni Rombios op 19-02-2008 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gianni Rombios schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 09:41:
[...]

Mrc16, kun je deze mooie link van Unacopia toevoegen aan de startpost? Wireless switch utility doet het hiermee ook. De battery utility kreeg ik hiermee niet helemaal goed aan de gang. Dwz het lijkt erop dat je beter met RMClock kan werken. De meegeleverde NVidia driver geeft 960*600 ipv 1024*640 en dit is iets scherper (voor de liefhebber). Wat me opvalt is dat het stroomverbruik onder XP wat hoger is (met name idle/laag belast).
Gianni, dus jij kan het volume en de helderheid regelen met de fn-keys?
Heb jij XP met SP1, 2 of 3? Engelstalig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Ik heb XP SP2 NL. Nee ik kan de helderheid niet regelen maar gebruik eigenlijk alleen max helderheid dus dat maakt mij niet zoveel uit. Ik begreep uit voorgaande posts dat je met de Vista utility onscreen de helderheid (slechts) 1 streepje kan regelen maar dat je daarmee de functie van de volumeknop ook min of meer om zeep helpt. Ik heb dus geen onscreen helderheid en ook geen onscreen volume regeling, maar volume, pauze, voor- en achteruit doen het gewoon.

Ik heb me niet precies aan de volgorde van installatie gehouden, misschien dat daardoor battery util niet helemaal goed werkte. Op zich wel leuk dat hij zegt wat hij doet (graphics van 32bit naar 16bit, geluidskaart uit, optical drive uit) maar het ging niet helemaal lekker (twee laatst genoemde opties lukten niet bijvoorbeeld). En ik zag met RMClock dat het voltage te hoog was van de cpu en daardoor de temperatuur nogal opliep. Met RMClock idle op 8x (1600MHz) en 0.9V blijft de temperatuur en het geluid behoorlijk laag.

[ Voor 36% gewijzigd door Gianni Rombios op 19-02-2008 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiepie04
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-04 15:11
Is het trouwens een groot probleem qua gerantie hier in Nederland als ik een laptop koop in Amerika?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
wiepie04 schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 18:35:
Is het trouwens een groot probleem qua gerantie hier in Nederland als ik een laptop koop in Amerika?
3 pagina's terug staat een heel stuk over het kopen van een vaio in andere landen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik zit met het volgende:
Ik ben in bezit van een FZ31M, sloot laatst voor het eerst de Vaio aan op mijn HDTV middels HDMI, beeld komt goed door (vreemd opzich dat het beeld vervormd als ik kies voor een HD-resolutie), echter hoor ik geen geluid uit mijn tv komen terwijl ik in Windows wel zie dat de HDMI aansluiting wordt gebruikt voor het geluid...

Kan iemand mij hierbij helpen/heeft iemand dit probleem ook en heeft het opgelost?
Graag hoor ik van 1 van jullie _/-\o_

Met vriendelijke groet,
NaeZ 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
Gianni Rombios schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 09:41:
[...]

Mrc16, kun je deze mooie link van Unacopia toevoegen aan de startpost?
Staat erbij :D. Erg handige link, ga ik ook maar weer eens proberen :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_medic
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 19:45:
Hallo,

Ik zit met het volgende:
Ik ben in bezit van een FZ31M, sloot laatst voor het eerst de Vaio aan op mijn HDTV middels HDMI, beeld komt goed door (vreemd opzich dat het beeld vervormd als ik kies voor een HD-resolutie), echter hoor ik geen geluid uit mijn tv komen terwijl ik in Windows wel zie dat de HDMI aansluiting wordt gebruikt voor het geluid...

Kan iemand mij hierbij helpen/heeft iemand dit probleem ook en heeft het opgelost?
Graag hoor ik van 1 van jullie _/-\o_

Met vriendelijke groet,
NaeZ 8)
analoge audio utschakelen ? werkt bij mij op FZ21Z, alleen ben ik dan mijn analoge audio helemaal kwijt...Moet dan steeds de audiodrivers weer installeren na filmpje kijken. Vista kent een hardwareprofielen, fijn

Elga Ace 4kW (11/2021) met Etwist naast Nefit Topline HRC30, radiatoren, 9100 Wp (2500 Z, 6600 O/W), HR++ 0,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mesmer_ schreef op maandag 18 februari 2008 @ 21:45:
[...]

Bedankt voor je antwoord. Bij de MM in Zwolle was ik ook al geweest zonder resultaat. Binnekort maar eens in Utrecht kijken. Omruilpolicy bij iedere MM klinkt goed maar als ze in Groningen en omstreken geen vervangend exemplaar kunnen aanbieden of ik moet er een maand op wachten is dat niet echt een plus.
Dat is inderdaad een nadeel. Je krijgt binnen die 14 dagen dan weliswaar je geld terug maar dan heb je nog geen laptop.

Ik blijf het trouwens vreemd vinden dat sommige MM het kennelijk niet lukt voldoende Sony laptops in huis te halen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2008 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
Zojuist de nieuwe link gebruikt naar de sony asia site. Het apparaat werkt als een zonnetje, opstarten binnen 10 seconden, er zitten nog wat fouten in de engelstalige handleiding voor het europese model. Ik zal dit aanpassen en in de TS zetten. Ik denk dat we dan al best ver zijn met het draaien van XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
mrc16 schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 22:25:
Zojuist de nieuwe link gebruikt naar de sony asia site. Het apparaat werkt als een zonnetje, opstarten binnen 10 seconden, er zitten nog wat fouten in de engelstalige handleiding voor het europese model. Ik zal dit aanpassen en in de TS zetten. Ik denk dat we dan al best ver zijn met het draaien van XP.
Haha eindelijk, blu-ray werkt ook onder XP :D. getest met cyberlink ultra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus als ik het goed begrijpt werkt alles nu onder xp, behalve de FN knoppen? Dus wel de blue-ray en alle drivers zoals de webcam?

En zichbaar sneller dan Vista?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2008 02:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Webcam en het zelfde Sony webcam-programma (weliswaar versie 2.3) doen het ook ja. Het prestatieverschil lijkt misschien iets groter dan het is omdat je XP er net vers opzet. Met de standaard nvidia xp driver uit het "asia pakket" haal ik trouwens 2648 06marks onder XP, onder Vista haalde ik (met de aangepaste laptopvideo2go driver) 2640. Met aangepaste driver gaat XP vast ook wel sneller maar toch viel me die xp score tegen.

[ Voor 9% gewijzigd door Gianni Rombios op 20-02-2008 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
ik heb sinds kort een VAIO FZ31M, en wil erg graag een clean install van windows vista home premium hierop zetten. Ik kwam er achter achter dat de drivers en utilities die Sony aanbiedt voor dit model via haar support-website verre van compleet zijn. Zo ontbreekt gewoon de hele NVIDIA videokaart driver!

Is er iemand die een clean install op een FZ31M / FZ21M heeft staan die gewoon goed werkt, dus inclusief alle hardware (camera/blurayspeler), en het liefst ook de FN-toetsen werkend? De S1-toets en AV Mode toets vind ik onbelangrijk.

Bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Bij een Vista clean install moet alles het gewoon doen. Zoek even na in deel 1: met name ABR utility - zodat je geen gezeur hebt met activeren. Ik zou eerst eens de semi-clean install proberen (dwz de recovery dvd's gebruiken en dan op goed moment de installatie (van de overbodige zooi) afbreken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
Gianni Rombios schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 11:37:
Bij een Vista clean install moet alles het gewoon doen. Zoek even na in deel 1: met name ABR utility - zodat je geen gezeur hebt met activeren. Ik zou eerst eens de semi-clean install proberen (dwz de recovery dvd's gebruiken en dan op goed moment de installatie (van de overbodige zooi) afbreken).
Dat ABR werkt inderdaad perfect! heb het gedaan en was meteen geactiveerd!

Een semi-clean-install heb ik nog niet geprobeerd, maar weet jij of die recovery van sony EERST de drivers en driversoftware (zoals nvidia control panel ed) installeert en DAN PAS de extra software zooi als al die sony audio/videosoftware, norton en noem maar op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
ABR is prachtig, met dank aan KacperK (deel 1 van dit topic). Ook met name makkelijk als je meerdere keren herinstalleert, ik heb na een keer of 4 nog niet hoeven te bellen iig. Ik heb die semi-clean install ook niet geprobeerd
link http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=146033
Met de echte clean install had ik eigenlijk alleen een probleem met de webcam, de software deed het maar ik kon geen filmpjes opnemen, wel foto's. Niet echt om van wakker te liggen. Het enige is dat je met een clean install verplicht een Vista dvd moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
Gianni Rombios schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 12:35:
ABR is prachtig, met dank aan KacperK (deel 1 van dit topic). Ook met name makkelijk als je meerdere keren herinstalleert, ik heb na een keer of 4 nog niet hoeven te bellen iig. Ik heb die semi-clean install ook niet geprobeerd
Met de echte clean install had ik eigenlijk alleen een probleem met de webcam, de software deed het maar ik kon geen filmpjes opnemen, wel foto's. Niet echt om van wakker te liggen. Het enige is dat je met een clean install verplicht een Vista dvd moet hebben.
Die vista-dvd heb ik (voor 4,76, zie ook het vorige topic), maar hoe heb jij je videokaart aan de praat gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Jaja ik geloof dat ik de eerste was die dat "trucje voor 4,76" meldde in topic 1 - mogelijk kan/mag dat niet meer overigens. Er was iig iets veranderd met die upgrades... Ik heb de drivers map bewaard van de originele Vista installatie (c:\windows\drivers). Heb je de drivers/utilities pakketten alweer gedownload?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
Gianni Rombios schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 12:59:
Jaja ik geloof dat ik de eerste was die dat "trucje voor 4,76" meldde in topic 1 - mogelijk kan/mag dat niet meer overigens. Er was iig iets veranderd met die upgrades... Ik heb de drivers map bewaard van de originele Vista installatie (c:\windows\drivers). Heb je de drivers/utilities pakketten alweer gedownload?
Een semi-clean installatie komt er in het kort op neer dat je de map C:\program fils\sony\vaio recovery ergens backupped, je vervolgens een recovery draait, maar het recovery-process onderbreekt op het moment dat alle extra "bloatware"/software geinstalleerd gaat worden. Vervolgens zet je de backup van de map C:\program fils\sony\vaio recovery terug op zijn plaats, en open je het recoverycenter door op launcher.exe te klikken, en zo alle drivers te kunnen installeren.

Wat ik mij afvroeg, voordat ik hieraan begin en ik mijn huidige systeem naar de knoppen help: werkt dit ook met de originele vista installatie-dvd? ik heb de Vista Installatiedvd dus in mijn bezit en als ik een volledig kale vista installeren (dus niet via recovery of wat dan ook), en ik zet vervolgens de backup van C:\program fils\sony\vaio recovery terug, zou het recoverycenter dan opstarten en mij de gelegenheid bieden om alle drivers etc. te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Tussen twee haakjes ik zie dat er vandaag op de FZ31M webpage http://support.vaio.sony...._NL_cons&c=-1&s=-1&m=3057
heel wat is toegevoegd.

Wat ik eerst gedaan heb (voor de zekerheid) is in schijfbeheer de C: partitie verkleinen en op de nieuwe D: partitie Vista maar eens clean installeren. Dit zou je ook eerst kunnen proberen.

Je hebt de recovery dvd's al wel gebrand hoop ik?
En: wil je de recovery partitie behouden of wegmikken? Als je hem houdt moet je normaal gesproken altijd weer terug kunnen naar af (via F2 bij het opstarten).

[ Voor 21% gewijzigd door Gianni Rombios op 20-02-2008 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb inmiddels een nieuwe FZ21Z. Helaas weer met een verkeerd scherm. Zit dezelfde productiefout in waardoor ik tientallen kapotte pixels waarneem (vaste pixels). Goed zichtbaar op een zwart scherm. Dus direct bij het opstarten van het nieuwe toestel zag ik al dat het niet goed was. Sommige kapotte pixels zitten naast elkaar waardoor er zelfs kleine clustertjes met kapotte pixels zijn. Een ramp als je zwart/wit foto's wilt bewerken. Met internetten en zo zie je het allemaal niet maar dat geldt voor veel kapotte pixels. Als je weet dat ze er zijn en waar ze zijn dan zie je ze ook altijd.

Deze FZ21Z zit qua serienummer ook dicht bij mijn vorige toestel. Dus kennelijk is er een hele range niet goed. Bij de FZ21Z ook nog extra goed zichtbaar door de dubbele lamp (zwart is zwarter dan bij de enkele lamp). Ik heb het nog niet waargenomen bij schermen van andere merken thuis en op het werk en ook een Sony AR51 die ik bij de MM eens goed heb bekeken leek ok te zijn.

Vraag: als jullie het scherm van je laptop op zwart zetten en het omgevingslicht dimmen, zie je dan een egaal zwart scherm? Ook als je iets dichterbij kijkt?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2008 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-11-2024
Jeetje Bert, ze hebben je wel te pakken zeg. Je eigen verklaring mbt de serie nr's klinkt wel logisch, maar desalniettemin zou dit niet moeten kunnen natuurlijk. Misschien toch maar een 31Z proberen anders, of heb je 't een beetje gehad met de FZ reeks..?

Mijn scherm is volledig zwart in 't donker, alleen onderaan het scherm loopt over de hele breedte een iets lichtere vlek van de lamp maar geen enkel oplichtend puntje oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hein W
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 15:49
Hier ook geen problemen hoor Bert met FZ21Z. Mooi, egaal zwart scherm, zonder die vervelende witte pixels. Heb deze laptop nog maar enkele weken, maar dat wil natuulijk niet zeggen dat mijn serienr. dicht bij het jouwe in de buurt komt.

Sony Vaio VPC-F11Z1E, i7-720QM - 8GB Ram - 500GB Samsung - Blu-ray Burner - W7 Home Premium - 1920*1080 Premium Display

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Storm316 schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 19:13:
Jeetje Bert, ze hebben je wel te pakken zeg. Je eigen verklaring mbt de serie nr's klinkt wel logisch, maar desalniettemin zou dit niet moeten kunnen natuurlijk. Misschien toch maar een 31Z proberen anders, of heb je 't een beetje gehad met de FZ reeks..?

Mijn scherm is volledig zwart in 't donker, alleen onderaan het scherm loopt over de hele breedte een iets lichtere vlek van de lamp maar geen enkel oplichtend puntje oid.
@Storm en Hein: bedankt voor jullie snelle reactie. Die lichte streep heb ik ook wel iets maar dat is vrij normaal denk ik. Ik zie de kapotte pixels vooral als ik er recht voor zit en het scherm een beetje schuin naar achteren buig. Dus een normale werkhouding. Vooral als ik ietsje dichterbij kijk zie je het echt goed. Die FZ31Z zou inderdaad een optie kunnen zijn. Die is als het goed is vanaf morgen zo'n beetje beschikbaar. Andere optie is de Apple Macbook Pro, die heeft LCD met led verlichting en een hogere resolutie. Qua beeldkwaliteit komt dat in de buurt van de Sony met dubbele lamp (misschien zelfs beter). Maar wel duurder, gewenning aan Mac OS en geen HDMI (wel DVI), slechts 2 USB aansluitingen.

Hoe dan ook, deze gaat terug. Zag het al direct bij het opstarten trouwens. Heb dus direct bij de taalkeus de laptop weer uit gezet, nog een keer via f2 bij opstarten een zwart scherm tevoorschijn gehaald om de boel nog eens goed te bekijken en al met al dus geen install van Windows hoeven uitvoeren. Dat is ook wel de manier om in de winkel het scherm al uit te testen met alleen batterij power zij het dat je daar vaak teveel TL licht hebt om dit soort problemen te zien.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2008 20:15 ]

Verwijderd

the_medic schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 21:17:
[...]

analoge audio utschakelen ? werkt bij mij op FZ21Z, alleen ben ik dan mijn analoge audio helemaal kwijt...Moet dan steeds de audiodrivers weer installeren na filmpje kijken. Vista kent een hardwareprofielen, fijn
Hey hallo,

Bedankt voor je antwoord! Ik vraag me alleen af of dat nou zo handig is om elke keer die driver te verwijderen om alleen maar op een HDTV een filmpje te kunnen kijken om vervolgens weer de driver te installeren. Wat is jouw ervaring hiermee?

Heeft iemand anders hier ook ervaring mee?

Verwijderd

ik had een vraagje, als ik HD video bestanden op mijn FZ31M bekijk zie je af en toe "overlappings-strepen" in het beeld, is dit normaal?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2008 13:36 ]

Verwijderd

Een tijdje geleden was er iemand die problemen had met een blue tooth muis. Weet iemand of dit probleem inmddels al is opgelost? Ik heb een draadloos muis nodig en al mijn usb poorten zitten vol. Ik ben daarom een blue tooth muis aan het overwegen.

• Gianni Rombios
  • Niet online
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. De Vaio muis ziet er wel cool uit http://www.ciao-shopping....r_Mouse_VGP_BMS33__739339
Lijkt me niet direct heel goed in de hand te liggen.
Ik heb zelf o.a. op aanraden van Storm316 de Logitech VX Revolution gekocht maar had toch graag een usb poort uitgespaard..

Verwijderd

Ja die van Sony had ik ook gezien, alleen vind ik die echt belachlijk duur...

• LVVK
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-09 12:37
Heeft één van jullie misschien al nieuwe firmware voor de dvd brander gevonden? Ik word zo moe van het branden op 4x speed.

• Gianni Rombios
  • Niet online
Hee dan, 8 speed moet toch lukken? Ik zag overigens dat voor cd-r ook 8 speed de max is. 24 speed is alleen lezen. Ik kan Verbatim 16x op 8speed branden. 8speed dvd+rw (Memorex) kan de brander niks mee (ook niet langzamer branden). Wel is het "kwasi 8 speed" want het duurt heel lang voordat hij 8speed haalt (vaak zakt hij ook weer wat terug). Ik heb inmiddels de externe usb brander onder de bank staan.

[ Voor 27% gewijzigd door Gianni Rombios op 21-02-2008 22:26 ]

• LVVK
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-09 12:37
Externe brander kopen vind ik niet echt een oplossing, dat ding moet ook gewoon 16x kunnen halen.Ik heb zelf Platinum geprobeerd en heb nu Phillips, beide wil die niet sneller als 4x branden. Nu heb ik wel ergens gelezen dat deze brander erg kieskeurig is in de media die je er in stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 17:56:
Een tijdje geleden was er iemand die problemen had met een blue tooth muis. Weet iemand of dit probleem inmddels al is opgelost? Ik heb een draadloos muis nodig en al mijn usb poorten zitten vol. Ik ben daarom een blue tooth muis aan het overwegen.
Ik weet niet precies op wie/ welk probleem je doelt, dat voorop, maar ik denk dat vele problemen met bluetooth veroorzaakt worden met gelijktijdig gebruik van wifi op dezelfde frequentie. Thuis kun je dit nog redelijk makkelijk verhelpen door je wifi netwerk naar 5.0Ghz te switchen, maar op andere locaties kan ik me voorstellen dat dat wat moeilijk gaat. Ben zelf niet in de gelegenheid hier wat mee te testen, maar iemand anders misschien..?

Usb hubje geen makkelijkere oplossing? ;)

bevalt je VX je trouwens een beetje Gianni?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Gianni Rombios schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 09:45:
Webcam en het zelfde Sony webcam-programma (weliswaar versie 2.3) doen het ook ja. Het prestatieverschil lijkt misschien iets groter dan het is omdat je XP er net vers opzet. Met de standaard nvidia xp driver uit het "asia pakket" haal ik trouwens 2648 06marks onder XP, onder Vista haalde ik (met de aangepaste laptopvideo2go driver) 2640. Met aangepaste driver gaat XP vast ook wel sneller maar toch viel me die xp score tegen.
Hmmm, interessant....

Was 't jou ook opgevallen dat een FZ11E met een 8400GT met 64mb GDDR3 zo'n 30% omhoog gaat in 3DMark06 met XP tov Vista, terwijl bij jou 256mb versie het verschil gewoon te verwaarlozen is? Heel apart... Heb je misschien ook wat test-uitslagen van PCMark05 met beide OS'en?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Ik gebruik de muis alleen af en toe, met name voor audio sequensing (Cakewalk). Zeker een mooie muis! Wat 3dmark betreft had ik een Vista een aangepaste driver, in XP de Sony Asia driver. Ik denk dat daar wel een verschil in zit. Ik lees net dat 3dmark06 niks met DX10 doet, dat maakt niet uit. Op het moment heb ik Vista nog niet terug op partitie 2, ik kan nog even niet verder vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom nog even terug op de schermen met veel kapotte subpixels. Ook bij de AR serie komt dit kennelijk voor. Zie productreview: Sony Vaio VGN-AR41S review door chrislaarman Ook hier wordt (een half jaar geleden al) gesproken over een sterrenhemel tegen een zwarte achtergrond. Het zijn net allemaal kleine speldenprikjes waar licht door heen schijnt. Wel erg jammer dat dit kennelijk meer voorkomt. In deze prijsklasse zou je zoiets niet verwachten. Ben eigenlijk erg benieuwd wat de technische oorzaak is van dit probleem.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2008 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Welke winkel was het eigenlijk bert-nl waar je "al die defecte Sonys" vandaan haalt? Ik vind het knap dat je je humeur nog niet helemaal kwijt bent...

Voor de mensen met XP ftp://ftp.vaio-link.com/PUB/OS/VISTAUPGRADE/APPLICATIONS/
De WinDVD voor de FZ29 upgrade van XP naar Vista doet het ook gewoon onder XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
Gianni Rombios schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 12:35:
Ikheb bij de volledige clean install alles ghoed werken, behalve mn videokaart. Ik heb wel het installatiedirectory gebackupped uit de C:|windows\drivers\ map van de versie van windows die bij mijn laptop geleverd werd (dus met alle zooi), alleen wil het niet installeren.

Hoe heb jij je videokaart aan de praat gekregen?

ik heb trouwens een nvidia 8400M GT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Heb je het driverpakket gedownload? http://support.vaio.sony...._NL_cons&c=-1&s=-1&m=2805
De FZ21 drivers zip file eerst uitgepakt naar een map.
Graphics Driver (NVIDIA) 7.15N - 7.15.11.128 --->> setup.exe draaien

Wil dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de laatste tijd dat mijn laptop na een aantal uur erg warm/heet word. Iemand bekend met dit probleem?

Zou het een defect aan mijn koeling kunnen zijn? Ik hoor de fan wel continue draaien.

Voor de rest werkt alles nog steeds perfect.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2008 02:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen die zoals ik een clean install hebben willen doen en de drivers voor de Nvidia 8400 GT niet hebben kunnen vinden voor de Fz31m:

http://support.vaio.sony...._NL_cons&c=-1&s=-1&m=3057

Raar maar waar: het videokaart stuurprogramma wordt gedownload als je 'Memory Card Reader Writer Driver' kiest 8)7 . Kwam er ook toevallig achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Jansen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-06 09:15
Naar aanleiding van de melding in de startpost dat met de Vaio FZ31Z de 64-bit versie van Windows Vista Home Premium geleverd zou worden heb ik contact opgenomen met Sony (Sales Sony Style Store) en daar vertelden ze mij dat de FZ31Z met 4GB RAM geleverd wordt met de 32 bit versie van Windows Vista Home Premium.

Misschien dat de startpost daarop aangepast moet worden? Of heeft iemand bronnen die anders beweren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Verwijderd schreef op zondag 24 februari 2008 @ 02:56:
Ik heb de laatste tijd dat mijn laptop na een aantal uur erg warm/heet word. Iemand bekend met dit probleem?

Zou het een defect aan mijn koeling kunnen zijn? Ik hoor de fan wel continue draaien.

Voor de rest werkt alles nog steeds perfect.
Weet je ook hoe heet? Hoe oud is je FZ nu, en ademt 'ie veel stof in waar je 'm gebruikt? Misschien is ie wat verstopt aan 't raken. 't is maar een idee hoor, op zich kan 't van alles zijn, zelfs verbeelding ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet hoe heet. Wel heet genoeg om hem op mijn schoot te houden. Hij ademt vast wel stof in want het is hier een stoffige omgeving. Enig idee hoe ik dit er uit kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2008 @ 19:11:
Ik weet niet hoe heet. Wel heet genoeg om hem op mijn schoot te houden. Hij ademt vast wel stof in want het is hier een stoffige omgeving. Enig idee hoe ik dit er uit kan krijgen?
Storm316 heeft kortgeleden nog een uitgebreide how-to voor het openmaken van de laptop geplaatst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke, en dan? Stofzuigertje?

Of zo een perslucht busje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2008 @ 22:25:

Ja zoiets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al een paar maanden in bezit van FZ21M, en ik merk dat er steeds meer problemen met microfoon voorkomen. Als ik het gebruik met de webcam of voor voip gespreken hoor ik steeds dat mijn geluid heel zachtoverkomt, terwijl mic geluid in windows en in de gebruikte software op 100% staat.

Ik heb het een paar keer met Mic Boost geprobeert, maar dan hoor ik omgevings geluid omdat de mic zo gevoelig wordt.

Heeft er nog iemand anders problemen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je wel de goede audio drivers geinstalleerd?
Misschien dat er in de driverpack van de sony site een geupdate versie staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Wat ik vaak doe tijdens het verwijderen van stof uit/door een ventilatierooster, is (voorzichtig) een schroevendraaier door het rooster steken en hiermee de ventilator klemzetten. Vervolgens zuig ik met een stofzuiger (met plastic tuitje, ivm statische schokjes ed) het stof door het rooster.

Werkt perfect en ook geen kans op een doorgedraaide ventilator oid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fearce
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-03 10:21
Weet iemand hier trouwens of de bluray speler ook geupdate kan worden naar de nieuwere versies net zoals sony met de ps3 doet? Oftewel updaten van 1.0 naar 1.1 etc etc etc!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier een lastig probleem. Ik heb de wireless driver van de website gehaald, maar die wil niet werken. Onder m'n device manager staat er nog uit uitroepingsteken bij network controller. Als ik dan de driver wil updaten met 'Wireless LAN Driver Atheros 7.2B_7.2.0.215' gedownload van de website, dan zegt hij dat hij geen driver vindt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Het is geen Atheros je moet de Intel nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinto
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-10-2024
Wellicht interessant, wat VAIO FZ nieuws (waarschijnlijk alleen voor de VS, maar toch...)
Trialware Free VAIO notebooks coming soon
Sony also mentioned to those in attendance that in the next couple of months they will start offering VAIO notebooks online with no trialware installed. We of course all know that manufacturers make money by installing trial editions of software on PCs in hopes that customers will subscribe to the full editions of the software and get a kickback from the software maker. This is annoying to most of us because it takes up storage space and much of the time slows down our newly bought computers.

Here's the kicker though, right now the thinking is there will be a charge to get a trialware free edition of a VAIO. Sony says it's costing them money to make a new image without such software, and time is money, I'm sure we can all agree. Somehow I don't think customers will be sympathetic to this fact though.
Verder nog wat over nieuwe kleuren en lelijke prints.

Zie: http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=4277

Reporter: 'What do you think about western civilization?'
Gandhi: 'I think it would be a good idea.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mboots schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 18:42:
Wellicht interessant, wat VAIO FZ nieuws (waarschijnlijk alleen voor de VS, maar toch...)

[...]

Verder nog wat over nieuwe kleuren en lelijke prints.

Zie: http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=4277
Wat een foeilelijke dingen zeg! Krijg spontaan pijn in mn ogen ervan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316

Kan beide, ik heb 't eigenlijk allemaal vrij duidelijk beschreven in m'n how-to, er staat een link naar in de TS. Je kunt het natuurlijk via de roosters proberen, maar dan kom je gewoon niet overal bij. Tussen de heatpipes gaat bv ook een laag stof aanzetten na verloop van tijd. Openmaken is minder eng dan het klinkt hoor, als je de aanwijzigingen volgt en een beetje handig bent dan kun je 'm binnen tien minuten open hebben. Kost je echter wel je garantie als men het kan nagaan, wel iets om bij stil te staan.

Brrrr, idd rare stickers daar weer bij Sony....

[ Voor 45% gewijzigd door Storm316 op 27-02-2008 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn clean install van de laptop is goed aan het lukken. Ik zit nog met 1 probleempje, hoe krijg je de mediabuttons aan het werken?

edit: de media buttons werken ondertussen al... echter kan ik mijn screen brightness niet aanpassen en werken mijn fn-toetsen ook nog niet. Iemand die daar een oplossing voor heeft?

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2008 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het eigenlijk met de batterijtijd van de FZ en Vaio's in het algemeen (NR, CR), hoorde dat deze vrij magertjes was, helemaal in vergelijking met een macbook

wat is hiervan waar?
Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.