[Ervaringen] Het grote Sony Vaio VGN-FZ Series topic, deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 12 Laatste
Acties:
  • 93.292 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-11-2024
Als ik heel eerlijk ben vond ik de oude foto's mooier, het kleurtje erin leukte de TS mooi op vond ik. Maar jaah, erg belangrijk is 't niet hoor..... :)

Deel 2 raakt ook alweer erg snel vol trouwens, allemaal dankzij de MediaMarkt..? :+

Dafmay, klinkt goed, ik zal 's ff wat proberen. Zijn dat optie's in taakbeheer of andere..?

[ Voor 15% gewijzigd door Storm316 op 01-02-2008 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Die tip van Dafmay is
http://windowshelp.micros...1c5-7972c28939cd1043.mspx

De stabiliteit van Windows verhogen door elke map in een apart gedeelte van het geheugen te openen. Gebruik deze instelling als uw computer regelmatig vastloopt en u de problemen probeert te minimaliseren of oplossen. Als u deze instelling gebruikt, kan dit de computer trager maken.

Klik op het tabblad Weergave en schakel het selectievakje Mapvensters in een afzonderlijk proces openen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 14:11
Gianni Rombios schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 20:14:
Die tip van Dafmay is
http://windowshelp.micros...1c5-7972c28939cd1043.mspx

De stabiliteit van Windows verhogen door elke map in een apart gedeelte van het geheugen te openen. Gebruik deze instelling als uw computer regelmatig vastloopt en u de problemen probeert te minimaliseren of oplossen. Als u deze instelling gebruikt, kan dit de computer trager maken.

Klik op het tabblad Weergave en schakel het selectievakje Mapvensters in een afzonderlijk proces openen in.
Yep dat is 'm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn FZ is retour gegaan, zat een fout in en heb een nieuwe gekregen. Echter....ik zie nu bij de nieuwe bij een volledig zwart scherm heel veel kleine oplichtende puntjes in diverse kleuren. Alleen van dichtbij zie je het goed en zeker als de brightness op maximaal staat en er weinig omgevingslicht is. Als je dicht op het scherm zit lijkt het wel een sterrenhemel. Ok, bij normale afstand zie je het niet zo en zeker niet als je gewoon internet, maar het hoort niet lijkt me. Heeft iemand anders deze ervaring ook? Zijn dit dode of vaste pixels? En hoe kunnen het er dan zoveel zijn (tientallen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Ai....het klinkt als een scherm met een productie fout Bert. Een week of 4 geleden melde iemand op het FZ thread op notebookreview iets wat klinkt als dezelfde klacht. Er scheen een polariserende laag in het scherm te missen oid, bleek na inspectie door Sony. Word zwart ook een beetje vreemd weerspiegelend/grijs als je bv een filmpje afspeelt?
Als dat het niet is dan zou je wel heel veel luie/kapotte pixels hebben, maar ik denk dat ie hoe dan ook (weer) terug moet...

[ Voor 3% gewijzigd door Storm316 op 01-02-2008 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Gianni Rombios schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 20:14:
Die tip van Dafmay is:

.......kan dit de computer trager maken.......
Dat zinnetje roept dan toch gelijk weer twijfels op, haha, maar ik zal 't eens een kans geven ;)

Thanks voor de tip guys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Storm316 schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 20:41:
Ai....het klinkt als een scherm met een productie fout Bert. Een week of 4 geleden melde iemand op het FZ thread op notebookreview iets wat klinkt als dezelfde klacht. Er scheen een polariserende laag in het scherm te missen oid, bleek na inspectie door Sony. Word zwart ook een beetje vreemd weerspiegelend/grijs als je bv een filmpje afspeelt?
Als dat het niet is dan zou je wel heel veel luie/kapotte pixels hebben, maar ik denk dat ie hoe dan ook (weer) terug moet...
@Storm316: ik heb een dubbele lamp (FZ21Z) er in en bij een kameraad van me (die heeft een sony met dubbele lamp uit 2005) is zwart volgens mij wel zwarter en mooier dan bij mij. Als ik een (originele koop) DVD afspeel vind ik de beeldkwaliteit ook niet super om eerlijk te zijn. Baal er wel enorm van. Kan ik weer terug :-(. Maar zou me niks verbazen als die laag ontbreekt.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2008 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Storm316 schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 20:43:
[...]

Dat zinnetje roept dan toch gelijk weer twijfels op, haha, maar ik zal 't eens een kans geven ;)

Thanks voor de tip guys
Ja ik had al zo'n vermoeden dat iemand hier over ging vallen ;) Ik heb niet de ervaring dat het de pc trager maakt, maar ik kan mij wel voorstellen dat bij het open hebben van veel vensters, en daarom dus veel processen zijn opgestart, de pc langzamer kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 20:51:
[...]

@Storm316: ik heb een dubbele lamp (FZ21Z) er in en bij een kameraad van me (die heeft een sony met dubbele lamp uit 2005) is zwart volgens mij wel zwarter en mooier dan bij mij. Als ik een (originele koop) DVD afspeel vind ik de beeldkwaliteit ook niet super om eerlijk te zijn. Baal er wel enorm van. Kan ik weer terug :-(. Maar zou me niks verbazen als die laag ontbreekt.
Ik ben het met Storm eens, lijkt erg op een productiefout. Flink balen zeg ! :( Ik wens je zeer veel succes, hopelijk heb je zeer snel een nieuwe FZ die wel 100% is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dafmay schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 21:16:
[...]

Ik ben het met Storm eens, lijkt erg op een productiefout. Flink balen zeg ! :( Ik wens je zeer veel succes, hopelijk heb je zeer snel een nieuwe FZ die wel 100% is.
Dank je! Heb een omruilgarantie bij productiefouten (14 dagen) dus dat scheelt. Maar vervelend is het wel allemaal want echt installeren van allerlei dingen kan nu nog niet totdat ik een nieuwe heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het vervelende is een beetje dat na twee toestellen die niet goed zijn het vertrouwen in de serie wat weg gaat. Maar ja, er zal vanzelf wel een in m'n bezit komen die wel goed is :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit al een tijdje te watertanden naar de fz21m/31m en fz21z/31z, het enige dat me nog tegenhoudt is de post die ik in deel 1 ooit las dat een laptop uit de fz serie (weet niet meer of het de m of z was, doet er niet echt toe hier) gehuurde blu-rays schokkerig afspeelde. Ik heb nooit een reactie op dit bericht gelezen.

Andere dan de bijgeleverde Spider-Man schijf zouden dus niet (vlot) afspelen |:(

Kan iemand me (en waarsch. alle toekomstige eigenaars, dit is echt wel een belangrijk punt) helpen?

Zouden driver/software updates dit euvel kunnen oplossen als dit probleem echt courant is?

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Tsja, dat gevoel kan ik me wel voorstellen Bert, maar toch, het is nu precies de 2de keer dat ik hoor van dit probleem met een FZ scherm sinds de serie op de markt is wereldwijd, dus zo heel veel komt het niet voor gelukkig. Wel balen dat je 2 lemons achter elkaar moet treffen, maar ja, drie keer scheepsrecht zullen we maar zeggen ;)

Kun je 'm morgen niet ff snel omruilen of gaat dat niet zo makkelijk?

Dafmay, klinkt goed, zal het zeker uit gaan testen dan. Vind m'n computer sowieso vrij traag de laatste tijd wanneer ik wat meer tegelijk doe, heb het idee dat het door de laatste update van Azureus komt dat hier bijna altijd aanstaat, maar 't is een beetje moeilijk vast te stellen. 't heet nu ineens Vuze en lijkt behoorlijk uitgebreid, maar echt meer geheugen gebruiken dan het al deed doet het ook weer niet. Meer mensen die die ervaring delen? Ik denk dat het tijd word om op een andere client over te stappen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 23:19:
Ik zit al een tijdje te watertanden naar de fz21m/31m en fz21z/31z, het enige dat me nog tegenhoudt is de post die ik in deel 1 ooit las dat een laptop uit de fz serie (weet niet meer of het de m of z was, doet er niet echt toe hier) gehuurde blu-rays schokkerig afspeelde. Ik heb nooit een reactie op dit bericht gelezen.

Andere dan de bijgeleverde Spider-Man schijf zouden dus niet (vlot) afspelen |:(

Kan iemand me (en waarsch. alle toekomstige eigenaars, dit is echt wel een belangrijk punt) helpen?

Zouden driver/software updates dit euvel kunnen oplossen als dit probleem echt courant is?

Bedankt
Ik heb zelf geen blu-ray drive in m'n FZ, dus ik kan niet uit eigen ervaring spreken. Maar ik heb wel vaker gehoord dat mensen problemen hadden met het schokkerig afspelen van blu-ray's/dvd's in WMP, met WinDvd schijnt het afspelen wel vloeiend te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
@bert-nl: succes met omruilen, erg lastig gedoe (met name als je moet opsturen). Zou mooi zijn als je een FZ31Z terugkreeg...

@DreekeBE: die opmerking over gehuurde blu-rays was van mij. Ik heb daarna zelf geen blu-rays meer gehuurd omdat mijn Sharp 32inch tv definitief niet goed met aangekoppelde pc's overweg kan (werkt goed maar daarna valt bij tv kijken het beeld weg, aan/uit hoop gedoe). Ik heb de schijf niet echt goed gecontroleerd, en heb de film ook niet uitgekeken... dus dit zegt niet al te veel. Ik heb nog een firmware 1.00, naar het schijnt zijn de huidige versies 1.01. Geen idee of dat wat uitmaakt.
Wel heb ik die film in WinDVD BD gedraaid overigens.

Heel wat anders: op Youtube staan voor de liefhebber wel een paar leuke FZ clipjes:
http://youtube.com/result...e&search_category=0&page=

[ Voor 17% gewijzigd door Gianni Rombios op 01-02-2008 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij helpen om de S1 knop werkende te krijgen onder windows Vista. Momenteel reageert de knop namelijk nergens op. Ik heb op een webiste al iets gevonden over een map van Sony waar deze instelling gewijzigd kon worden maar onder Vista blijkt deze map niet te bestaan.

In het Vaio Control Center is de S1 knop ook niet in te stellen, alleen de AV knop.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Volgens mij moet je de Vaio settings utility hebben daarvoor, nog een andere leuke optie die ik zelf gebruik is deze:

http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=96467

Op de FZ werkt dit dus ook prima, alleen heb je dan alleen de S1 knop en geen S2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als er een defect is moet ik dan terug naar de winkel of op laten halen door Sony?
aankoop was dinsdag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 23:55:
Kan iemand mij helpen om de S1 knop werkende te krijgen onder windows Vista. Momenteel reageert de knop namelijk nergens op. Ik heb op een webiste al iets gevonden over een map van Sony waar deze instelling gewijzigd kon worden maar onder Vista blijkt deze map niet te bestaan.

In het Vaio Control Center is de S1 knop ook niet in te stellen, alleen de AV knop.

Alvast bedankt.
In principe moet je de S1 knop lang (seconde of 3) indrukken, dan krijg je het aanpassingsvenster voor de knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 10:04:
als er een defect is moet ik dan terug naar de winkel of op laten halen door Sony?
aankoop was dinsdag
Als je hem bij de Mediamarkt of Saturn hebt gekocht moet je sowieso terug gaan. Je krijgt bij melding binnen 14 dagen na aankoop dan een andere van hetzelfde type of naar keuze het geld terug.
Heb je hem elders gekocht zou ik proberen ook een ander exemplaar te krijgen omdat het apparaat direct al kapot is gegaan. Doen ze moeilijk verwijs dan naar het beleid van de Mediamarkt , soms doen ze dan makkelijker omdat ze weten dat je daarna nooit weer iets koopt bij hen als ze moeilijk blijven doen. Lukt dat allemaal niet dan contact opnemen met Sony. Volgens mij werken zij met Pick up and return.

Tip: heb je hem niet bij de MM/Saturn gekocht maar bij een andere winkel ga dan op zaterdagmiddag 14.00 terug. Dan is het erg druk en willen ze een aardige indruk maken op klanten vanwege alle andere meeluisterende wachtende klanten ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2008 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unixor
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-08 14:25
Verwijderd schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 10:04:
aankoop was dinsdag
In eerste instantie naar de winkel gaan, zij helpen je of verwijzen je door naar Sony.
Zou ik ook mogen vragen wat er dan defect is? Iets hoort in 5 dagen natuurlijk niet kapot te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is iets niet goed met mn brightness, als ik m verlaag dan begint ie te knipperen
Het is me niet eerder opgevallen omdat ik er nooit gebruik van maak ben er me toeval achtergekomen

ik heb wel veel aangepast kwa software maar dit moet geen probleem zijn toch?
ik denk dat ik terug ga hij komt bij MediaMarkt vandaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 10:25:
Er is iets niet goed met mn brightness, als ik m verlaag dan begint ie te knipperen
Het is me niet eerder opgevallen omdat ik er nooit gebruik van maak ben er me toeval achtergekomen

ik heb wel veel aangepast kwa software maar dit moet geen probleem zijn toch?
ik denk dat ik terug ga hij komt bij MediaMarkt vandaan
Terug gaan naar de MM inderdaad. Denk er aan dat je persoonlijke data van te voren verwijdert van je harde schijf. Heb over dat knipperen al iets gelezen, volgens mij ook op tweakers. Kan ook het topic van de FZ11 zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had hier al wat gepost over dat knipperen dus kan van mij zijn :p
ik ga zo wel ff terug, misschien kan ik ze de 31M nog aftroggelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unixor
Verwijderd schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 10:33:
ik had hier al wat gepost over dat knipperen dus kan van mij zijn :p
ik ga zo wel ff terug, misschien kan ik ze de 31M nog aftroggelen
Grote kans dat je een 31M mee krijgt als het niet verholpen kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mja het probleem is het komt pas voor als de laptop meer dan een uur ofso aanstaat dus ik kan t niet echt laten zien.
zal dit een probleem zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 23:19:

Bedankt
Die post heb ik dan even gemist. Bij mij draait het allemaal erg soepel moet ik zeggen.
Ik gebruik de ene keer WinDVD BD en andere keer PowerDVD 7.3 ultra. Beide werken
gewoon goed en geen last van stotterend beeld. Je gebruikt namelijk gewoon de hardwareacceleratie
van purevideo die je processor ontlast.

Alleen als jij HD content van internet afspeelt wil het beeld nog weleens gaan stotteren bij het afspelen van zware 1024p x264 mkv's aangezien deze (nog) geen gebruik kunnen maken van de purevideo acceleratie die ingebouwd zit in de videokaart. Hierdoor krijgt je CPU de volledige last
voor zn kiezen en wil het nog weleens stotteren. Tot nu toe heb ik dit maar 1x meegemaakt en dat was bij de serie Planet Earth. Terwijl ik intussen toch al heel wat HD films van internet heb gekeken.
Overigens heeft niet alleen de vaio hier problemen mee maar zowieso iedereen die een HTPC bouwt om HD content af te spelen :)
(laptop aangesloten via HDMI naar mn onkyo 605 versterker en dan doorgelust naar mn HDTV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Maak er even een filmpje van met je telefoon/fototoestel en neem dat mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 17:25

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Verwijderd schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 12:12:
[...]

Die post heb ik dan even gemist. Bij mij draait het allemaal erg soepel moet ik zeggen.
Ik gebruik de ene keer WinDVD BD en andere keer PowerDVD 7.3 ultra. Beide werken
gewoon goed en geen last van stotterend beeld. Je gebruikt namelijk gewoon de hardwareacceleratie
van purevideo die je processor ontlast.

Alleen als jij HD content van internet afspeelt wil het beeld nog weleens gaan stotteren bij het afspelen van zware 1024p x264 mkv's aangezien deze (nog) geen gebruik kunnen maken van de purevideo acceleratie die ingebouwd zit in de videokaart. Hierdoor krijgt je CPU de volledige last
voor zn kiezen en wil het nog weleens stotteren. Tot nu toe heb ik dit maar 1x meegemaakt en dat was bij de serie Planet Earth. Terwijl ik intussen toch al heel wat HD films van internet heb gekeken.
Overigens heeft niet alleen de vaio hier problemen mee maar zowieso iedereen die een HTPC bouwt om HD content af te spelen :)
(laptop aangesloten via HDMI naar mn onkyo 605 versterker en dan doorgelust naar mn HDTV)
De Vaio`s horen in principe geen last van schokken te hebben tijdens het afspelen... of je hebt een 23,97fps die regelmatig iets schokken bij drukke scenes.

Vuile disc kunnen altijd voor problemen zorgen, maar dat is niet een blu-ray specifieke kwaal. Blu-ray is er alleen gevoeliger voor.

Overigens heb ik afgelopen week een 1080p mkv getest (van Eureka :? ) en die speelde vlekkeloos af op mijn 21M :) (MediaPlayer CLassic)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben teruggegaan en binnen no-time had ik een FZ31M in me handen voor dezelfde prijs, lekker geregeld ben weer helemaal blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 18:48:
Ik ben teruggegaan en binnen no-time had ik een FZ31M in me handen voor dezelfde prijs, lekker geregeld ben weer helemaal blij.
Heel mooi :) Ben blij voor je dat het soepel ging. Kopen bij de Mediamarkt heeft z'n voordelen. Door de hoge omzetvolumes kunnen ze het zich veroorloven niet moeilijk te doen bij klachten binnen die 14 dagen. 99,99% van de verkopen komt niet retour dus die 0.01% is niet echt een punt. Komt bij dat ze die 0,01% of gewoon weer doorverkopen als iemand het terugbrengt zonder gebrek of anders retour doen naar de importeur. Dus feitelijk kost het ze niet eens zoveel. Als ik soms zie dat mensen bij de MM een showmodel kopen voor de normale prijs dan raken ze alles wel kwijt. Zou zelf echt nooit een showmodel nemen van wat dan ook, maar kennelijk zijn er mensen die het niet boeit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja t ging vrij makkeljk, de klacht werd niet echt op ingegaan kreeg meteen retourbon

Ik moet zeggen trouwens dat ik wel verschil merk tussen de 21 en de 31.
Voornamelijk het toetsenbord en de cd-rom drive klinkt ook anders.
T kan ook aan mij liggen :p

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2008 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Verwijderd schreef op zondag 03 februari 2008 @ 00:45:
Ja t ging vrij makkeljk, de klacht werd niet echt op ingegaan kreeg meteen retourbon

Dan heb je een slechte 21M meegekregen... ze zijn namelijk identiek.
Ik heb ze beide gebruikt en kan zeggen dat ik geen verschil merkte in degelijkheid oid.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 februari 2008 @ 00:45:

Grappig dat ze direct een nieuwe meegaven. Sommige MM willen de klacht eerst onderzoeken. Welke MM was dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Er is een nieuwe whql-certified videodriver v169.32 beschikbaar op laptopvideo2go :

http://www.laptopvideo2go...index.php?showtopic=17204

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 21:51

Eagle Creek

Breathing security

Storm316 schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 20:43:
[...]

Thanks voor de tip guys
Ik gebruik dit al tijden, werkt prima en snelheidsverlies merk je niet.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 21:51

Eagle Creek

Breathing security

Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 23:55:
Kan iemand mij helpen om de S1 knop werkende te krijgen onder windows Vista.
Wat wíl je ermee :-)? Die scherm-zwart optie is trouwens wel een toppertje, ga ik zeker naar kijken!

(hier werkt 'ie ook niet trouwens, net als de AV knop).

Wat mij trouwens wel opvalt: ik heb een LAN-knopje in mn systray waarbij ik 2,4 en 5,0 Ghz kan selecteren. Echter: dit ding start continu op. Niet in het register, niet in de mappen maar ook niet als service.. Ik kan er maar niet achter komen hoe dit ding start.
Daarbij staan zowel 2,4 als 5.0 aangevinkt terwijl 'ie zegt dat die niet compatible zijn.

===sorry voor de dubbelpost :(===

[ Voor 7% gewijzigd door Eagle Creek op 04-02-2008 04:03 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen week heb ik ook een VAIO aangeschaft bij de MM.

Bij de specs staat dat er een 160 gyg HDD in zit.
Nu heb ik maar 1 c: schijf, die bij schijfbeheer 138,99 GB aangeeft.
Daarnast staat er nog dat het een EISA-config bevat van 10,06 GB?

Heeft iedereen dit zo staan of moet dat een back-up schijf wezen?

Bij Deze Computer staat er maar 1 schijf en dat is de C:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 februari 2008 @ 18:15:
[...]

Grappig dat ze direct een nieuwe meegaven. Sommige MM willen de klacht eerst onderzoeken. Welke MM was dit?
het was mediamarkt amsterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-K
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Jay-K

1337 Bhagwag

Muis rechtermuis knop functioneert niet meer op mijn laptop, ik heb de laptop ook afgelopen dinsdag gehaald...
De rechtermuis toets lijk te hangen oid, want ik zie de hele tijd het context menu verschijnen(het knippert als het ware, overal waar ik met de muis naar toe beweeg).
Is dit op te lossen? Of is de knop defect en zal ik de laptop om ruilen?
Als ik hem namelijk uitzet dan is er niets aan de hand..heb dan alleen geen rechtermuisknop meer, wat wel irritant is :)

[ Voor 9% gewijzigd door Jay-K op 04-02-2008 13:23 ]

Before me there were many, after me there will be none

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Ik zou er zeker mee teruggaan!

@Nekor: de 10GB is een recovery partitie, om je hele systeem opnieuw te kunnen installeren én om recovery dvd's te maken. Dat moet je dus zo snel mogelijk doen: 3 recovery dvd's branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Jay-K schreef op maandag 04 februari 2008 @ 13:22:
Muis rechtermuis knop functioneert niet meer op mijn laptop, ik heb de laptop ook afgelopen dinsdag gehaald...
De rechtermuis toets lijk te hangen oid, want ik zie de hele tijd het context menu verschijnen(het knippert als het ware, overal waar ik met de muis naar toe beweeg).
Is dit op te lossen? Of is de knop defect en zal ik de laptop om ruilen?
Als ik hem namelijk uitzet dan is er niets aan de hand..heb dan alleen geen rechtermuisknop meer, wat wel irritant is :)
Ik zou linea recta terug naar MM. Net zoals bitstacks heeft gedaan. Je bent nu nog heel snel, en zeker binnen 14 dagen, dus meteen actie ondernemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Eagle Creek schreef op maandag 04 februari 2008 @ 04:02:
[...]

Wat wíl je ermee :-)? Die scherm-zwart optie is trouwens wel een toppertje, ga ik zeker naar kijken!

(hier werkt 'ie ook niet trouwens, net als de AV knop).

Wat mij trouwens wel opvalt: ik heb een LAN-knopje in mn systray waarbij ik 2,4 en 5,0 Ghz kan selecteren. Echter: dit ding start continu op. Niet in het register, niet in de mappen maar ook niet als service.. Ik kan er maar niet achter komen hoe dit ding start.
Daarbij staan zowel 2,4 als 5.0 aangevinkt terwijl 'ie zegt dat die niet compatible zijn.

===sorry voor de dubbelpost :(===
Waarschijnlijk gedraagt je wireless device switch zich zo raar omdat je beide w-lan opties aangevinkt heb, zet die 5.0Ghz 's uit, ik denk dat 't dan opgelost is.

Je kunt deze optie gebruiken om van frequentie te switchen, als je bv veel last hebt van storingen/interventie (bv door het gebruik van bluetooth of een rf muis, deze werken meestal ook op een frequentie van 2.4Ghz) op een bepaalde frequentie. Je moet dan wel ook dezelfde frequentie op je router selecteren.

[ Voor 4% gewijzigd door Storm316 op 04-02-2008 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fearce
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-03 10:21
Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 19:47:
[...]

Het gemak!

Grafisch erg mooi zonder dat dit ten koste gaat van je geheugen!

Snelheid. Photoshop en Lightroom gaan aanzienlijk sneller op Leopard dan op Vista. Ik ben zelf fotograaf en ik moet geregeld 4 gig aan raw bestanden snel converteren of aanpassen. Bij deze verwerkingen zie ik echt vershil tussen leopard en Vista.

De reden dat ik geen powerbook gekocht had, was vanwege de prijs. Nu hoor ik trouwens wel dat de Macobook met 1 gig geheugen evengoed presteerd als een gelijkwaardige laptop met Vista en 2gig geheugen.
Aestiva

Ik ga nu proberen om die videodriver te installeren voor de 8400m gt.
Was het jouw trouwens ook gelukt om je internet(wifi en/of LAN) en geluid aan de praat te krijgen.
Bij mij doet het dit niet standaard.

Fearce

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand toevallig hoe het touchpad uit te schakelen is als ik een USB muis heb aangesloten op mijn FZ21M? Ik wil nog wel eens tijdens het typen het touchpad aanraken, wat nogal vervelend is.

Na wat zoeken op internet lijkt het of dit niet mogelijk is... ik hoop dat iemand nog een oplossing heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Verwijderd schreef op maandag 04 februari 2008 @ 18:21:
Weet iemand toevallig hoe het touchpad uit te schakelen is als ik een USB muis heb aangesloten op mijn FZ21M? Ik wil nog wel eens tijdens het typen het touchpad aanraken, wat nogal vervelend is.

Na wat zoeken op internet lijkt het of dit niet mogelijk is... ik hoop dat iemand nog een oplossing heeft!
Volgens mij moet dat in apparaatbeheer kunnen bij je input-devices :)
Zo heb ik het vroeger ook eens uitgeschakeld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schakel ik dan niet meteen het touchpad uit todat ik het weer toevoeg bij apparaatbeheer? Is denk ik niet handig voor mij, aangezien ik thuis mijn muis gebruik, maar ik onderweg nog wel graag het touchpad wil gebruiken!

Ik heb gelezen dat sommige laptops een speciale aan/uit knop hadden, maar ik geloof dat die bij de Vaio niet zit. Ook zag ik dat er voor bepaalde merken laptops al progjes zijn die het touchpad kunnen uitschakelen, maar ik heb er nog geen voor de Vaio kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
http://piyushgaryali.word...ofcourse-enable-it-again/
was wel heel makkelijk te vinden :D

Go to C:\Program Files\Sony\Setting Utility Series and run VCCPointingDevice.exe. Untick the “Enable” checkbox and voila - this would disable the touchpad. You could create a shortcut to the file above for easy access!

Werkt goed overigens. Eigenlijk best handig.

[ Voor 47% gewijzigd door Gianni Rombios op 04-02-2008 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:20
Hey jongens,

Ik heb nog al een keer gemeld dat er een Howto in de steigers staat.
Graag zou ik dan ook even een kleine oproep willen doen om even met mij contact op te nemen via DM ivm alle dingen werkend te krijgen (met uitzondering van BR). Zeker de mannen die zich bezig hebben gehouden met het probleem van het ALLEBEI werkend hebben van de mediakeys (vol en play pause enz, je weet wel) en toch nog steeds ook de brightness en FN toetsen nog steeds werkend hebben.

Alvast bedankt ;)
Deze vakantie hoop ik de howto gebrouwd te hebben, mrc16 zal me daar waar hij kan bijstaan, al heeft hij stage. Credits gaan dus ook naar hem uit, want indien er iets niet lukt zal hij waarschijnlijk mij bijstaan...

Verder wil ik ook nog even vragen wat jullie van het volgende denken:
Regelmatig als (ik weet nog niet hoe ik het full-proof kan reproduceren) ik mijn pc aanzet/uit hibernate haal stoot mijn scherm een felle, stille pieptoon uit (vergelijkbaar met de "onhoorbare ringtone van 10000Hz"), dit stopt na een tijdje (ik heb het gevoel dat het stopt als de pc wat warmer is) en als ik mijn brightness wat lager zet is het gepiep minder. Ik ben absoluut zeker dat het van mijn scherm komt.

Is dit normaal? Ik bedoel, zou ik het zo kunnen laten, of toch maar beter naar de Sony-shop in Lommel gaan en 'm daar terug binnengooien?

[ Voor 30% gewijzigd door HyperBart op 05-02-2008 02:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unixor
HyperBart schreef op maandag 04 februari 2008 @ 23:46:

Regelmatig als (ik weet nog niet hoe ik het full-proof kan reproduceren) ik mijn pc aanzet/uit hibernate haal stoot mijn scherm een felle, stille pieptoon uit (vergelijkbaar met de "onhoorbare ringtone van 10000Hz"), dit stopt na een tijdje (ik heb het gevoel dat het stopt als de pc wat warmer is) en als ik mijn brightness wat lager zet is het gepiep minder. Ik ben absoluut zeker dat het van mijn scherm komt.

Is dit normaal? Ik bedoel, zou ik het zo kunnen laten, of toch maar beter naar de Sony-shop in Lommel gaan en 'm daar terug binnengooien?
Terug gaan, een week geleden kwam ik precies hetzelfde tegen bij een school monitor (nee het was geen ringtone). Na het uitzetten van de monitor hield het op.. en ik vond het zeker irritant.

Gewoon terug gaan, die piep hoort er niet dus gewoon laten fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn webcam werkt ook niet meer, krijg een foutmelding als ik deze opstart via het Start menu.
Heb al de nieuwe drivers gedownload en geinstalleerd maar nog steeds het zelfde.

Iemand anders hier ook problemen mee? Alles werkte vorige week nog wel... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

HyperBart schreef op maandag 04 februari 2008 @ 23:46:
Hey jongens,

Ik heb nog al een keer gemeld dat er een Howto in de steigers staat.
Graag zou ik dan ook even een kleine oproep willen doen om even met mij contact op te nemen via DM ivm alle dingen werkend te krijgen (met uitzondering van BR). Zeker de mannen die zich bezig hebben gehouden met het probleem van het ALLEBEI werkend hebben van de mediakeys (vol en play pause enz, je weet wel) en toch nog steeds ook de brightness en FN toetsen nog steeds werkend hebben.

Alvast bedankt ;)
Deze vakantie hoop ik de howto gebrouwd te hebben, mrc16 zal me daar waar hij kan bijstaan, al heeft hij stage. Credits gaan dus ook naar hem uit, want indien er iets niet lukt zal hij waarschijnlijk mij bijstaan...

Klinkt als de inverter van je scherm.. :)

Zet `m es een dag aan met brightness op full; het kan spontaan weggaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:20
Een dag aan laten staan?

Met screensaver dan?

Ik moet zeggen dat de laptop vaak wel een hele dag aan staat als ik eens een vakantiedag er op bezig ben ofzo.

Toch nog steeds een dag laten aanstaan? Kan je wat meer details geven over hoe en op welke manier?

Verder: de inverter?

Donderdag probeer ik de install van Windows XP Pro SP2 op mijn FZ21M, gelieve nog te reageren of extra dingen en uitleg te geven bij het deze install die ik ga uitvoeren, het moet dienen als howto later...

[ Voor 31% gewijzigd door HyperBart op 05-02-2008 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

HyperBart schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 22:19:
Een dag aan laten staan?

Met screensaver dan?

Ik moet zeggen dat de laptop vaak wel een hele dag aan staat als ik eens een vakantiedag er op bezig ben ofzo.

Toch nog steeds een dag laten aanstaan? Kan je wat meer details geven over hoe en op welke manier?

Verder: de inverter?

Donderdag probeer ik de install van Windows XP Pro SP2 op mijn FZ21M, gelieve nog te reageren of extra dingen en uitleg te geven bij het deze install die ik ga uitvoeren, het moet dienen als howto later...
Ja... ik heb namelijk bij een van mijn tft schermen ook een zoemend piepje gehad, dat wegging nadat ik de monitor een hele dag met een redelijk wit/fel scherm aan liet staan.

Volgens mij komt dat geluid van de lamp/inverter (=voeding/schakeling).

Door die de hele dag op max te laten draaien, vraag je even 'het uiterste', waardoor die daarna mogelijk minder/niet meer zal piepen als je naar je eigen instellingen teruggaat. Soort calibratie dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fearce schreef op maandag 04 februari 2008 @ 16:45:
[...]

Aestiva

Ik ga nu proberen om die videodriver te installeren voor de 8400m gt.
Was het jouw trouwens ook gelukt om je internet(wifi en/of LAN) en geluid aan de praat te krijgen.
Bij mij doet het dit niet standaard.

Fearce
Hoi,

Het was mij niet gelukt om de wifi werkend te krijgen. Er is wel iemand op http://forum.insanelymac.com/ die het werkend gekregen heeft. Is het nog gelukt met de videokaart drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fearce
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-03 10:21
Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 11:53:
[...]

Hoi,

Het was mij niet gelukt om de wifi werkend te krijgen. Er is wel iemand op http://forum.insanelymac.com/ die het werkend gekregen heeft. Is het nog gelukt met de videokaart drivers?
Nee nadat ik de videokaartdriver had geinstalleerd deed leopard helemaal niet meer starten.
Ik wacht nu op 10.5.2 en kijk of ik het dan misschien nog een keer ga doen.
Op zich vind ik het wel een fijn OS maar dan moet ik wel alles aan de praat hebben anders heb ik er nog niets aan. Daarnaast start het wel super snel op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Michael Knight schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 03:14:
[...]

Ja... ik heb namelijk bij een van mijn tft schermen ook een zoemend piepje gehad, dat wegging nadat ik de monitor een hele dag met een redelijk wit/fel scherm aan liet staan.

Volgens mij komt dat geluid van de lamp/inverter (=voeding/schakeling).

Door die de hele dag op max te laten draaien, vraag je even 'het uiterste', waardoor die daarna mogelijk minder/niet meer zal piepen als je naar je eigen instellingen teruggaat. Soort calibratie dus.
Ik heb een zoemend geluid wanneer ik mijn scherm dim (niet wanneer ze op max staat). Zou dit ook weggaan of is dit normaal door het feit dat er gedimd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fearce schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 11:28:
[...]

Nee nadat ik de videokaartdriver had geinstalleerd deed leopard helemaal niet meer starten.
Ik wacht nu op 10.5.2 en kijk of ik het dan misschien nog een keer ga doen.
Op zich vind ik het wel een fijn OS maar dan moet ik wel alles aan de praat hebben anders heb ik er nog niets aan. Daarnaast start het wel super snel op :)
Idd!

Ik vind het een fijner OS dan Ubuntu/Linux

Laat mij je bevindingen weten met 10.5.2!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me af waarom de FZ31Z al leverbaar is in Frankrijk, UK en Duitsland. Lijkt wel of Nederland altijd achteraan loopt bij de uitrol van een nieuw type.
In Frankrijk geven ze bij de bluray modellen maar liefst 3 DVD's kado: https://shop.sonystyle-eu...E00CCE10080002BC29B85.pdf

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2008 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 23:32:
Ik vraag me af waarom de FZ31Z al leverbaar is in Frankrijk, UK en Duitsland. Lijkt wel of Nederland altijd achteraan loopt bij de uitrol van een nieuw type.
In Frankrijk geven ze bij de bluray modellen maar liefst 3 DVD's kado: https://shop.sonystyle-eu...E00CCE10080002BC29B85.pdf
Nederland loopt altijd achter... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Ha, maar wij hebben coffeeshops !! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Storm316 schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 20:14:
Ha, maar wij hebben coffeeshops !! >:)
Ja, man... lekker blowen coño... d:)b

/offtopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En skaffa achter de FZ21 call of duty 4 te spelen :d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdb50
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22-03-2024
Sinds een week ook bezitter van de Sony FZ31M. Zeer tevreden (alleen het scherm heeft soms "lichtvlekken").

En weet iemand misschien hoe je de forward en backward knop van de touchpad werkend krijgt in firefox?
Bij mij werkt hij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand of de garantie op een vaio wereldwijd geldt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 20:33:
weet iemand of de garantie op een vaio wereldwijd geldt?
Over het algemeen zal bij een gebrek binnen 12 maanden na aankoop een product wereldwijd kosteloos worden hersteld. Binnen de EER (Europees Economische ruimte: dit is de EU met nog enkele andere landen binnen Europa) is dit zelfs o.g.v. Europese regelgeving verplicht. Dit kosteloos repareren hoeft echter buiten de EER niet per sé omdat de garantie van Sony wordt afgegeven voor een bepaald garantiegebied en door een bepaalde Sony vestiging. Ik ga er echter van uit dat ook buiten de EER herstel binnen 12 maanden in de praktijk wel altijd kosteloos zal zijn. Verder geeft Sony in een aantal landen een garantie af van 24 maanden voor bepaalde laptops. Het is enigszins onduidelijk of binnen de EER de periode van 12 tot 24 maanden door alle vestigingen toch wordt geaccepteerd of alleen door de vestiging van Sony binnen welk gebied de laptop is aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rdb50 schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 11:46:
Sinds een week ook bezitter van de Sony FZ31M. Zeer tevreden (alleen het scherm heeft soms "lichtvlekken").

En weet iemand misschien hoe je de forward en backward knop van de touchpad werkend krijgt in firefox?
Bij mij werkt hij niet.
Wat bedoel je precies met 'lichtvlekken'? Heb je anders een fotootje van je scherm met die lichtvlekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:07
rdb50 schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 11:46:
Ik denkt dat je 'Clouding' bedoeld. Heeft het hier iets van weg:

Klik Hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdb50
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22-03-2024
mrc16 schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 23:23:
[...]

Ik denkt dat je 'Clouding' bedoeld. Heeft het hier iets van weg:

Klik Hier!
Nou bijna wel, maar zo erg is het niet bij mij,
als ik bijv een film kijk, dan zie je een lamp schijnen aan de onderkant van het scherm. dus daar is de eerste lichtvlek. ik heb ook een zwart bureaublad, en dan zie je in de linker en rechter hoek. ook van die vlekken.
zal wel proberen een foto te maken is het makkelijker te begrijpen wat ik bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b4bol4t
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-08-2024
Ik begrijp dat er een hoop mensen zijn die deze serie van sony heeft.
Ik heb de 31M op het oog maar kan ook wachten op de 39.
maar wel jammer dat dat ten koste gaat van de videokaart die erin zit. de schijf wordt wel sneller net als de cpu maar daar gaat je videokaart.

een vraagje:
Wat is de gemiddelde accuduur? ik zag iemand 2 uurtjes noemen was dit in energie besparende stand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

b4bol4t schreef op zondag 10 februari 2008 @ 16:36:
Ik begrijp dat er een hoop mensen zijn die deze serie van sony heeft.
maar wel jammer dat dat ten koste gaat van de videokaart die erin zit. de schijf wordt wel sneller net als de cpu maar daar gaat je videokaart.

een vraagje:
Wat is de gemiddelde accuduur? ik zag iemand 2 uurtjes noemen was dit in energie besparende stand?
Spaarstand, dus ook wi-fi en BT uitgeschakeld geeft mij 2,5 uur...

Tevens heb ik in devicemanager nog wat dingen uitgeschakeld die ik momenteel toch niet gebruik; 1394, webcam, 56k modem en nog wat kleine dingen... of dat ook scheelt weet ik niet, misschien enkele minuten op een hele lading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 23:12:
[...]

Over het algemeen zal bij een gebrek binnen 12 maanden na aankoop een product wereldwijd kosteloos worden hersteld. Binnen de EER (Europees Economische ruimte: dit is de EU met nog enkele andere landen binnen Europa) is dit zelfs o.g.v. Europese regelgeving verplicht. Dit kosteloos repareren hoeft echter buiten de EER niet per sé omdat de garantie van Sony wordt afgegeven voor een bepaald garantiegebied en door een bepaalde Sony vestiging. Ik ga er echter van uit dat ook buiten de EER herstel binnen 12 maanden in de praktijk wel altijd kosteloos zal zijn. Verder geeft Sony in een aantal landen een garantie af van 24 maanden voor bepaalde laptops. Het is enigszins onduidelijk of binnen de EER de periode van 12 tot 24 maanden door alle vestigingen toch wordt geaccepteerd of alleen door de vestiging van Sony binnen welk gebied de laptop is aangeschaft.
Betekent dit dat een vaio die in de US is gekocht ook in NL onder de garantie valt en vice versa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2008 @ 22:26:
[...]

Betekend dit dat een vaio die in de US is gekocht ook in NL onder de garantie valt en vice versa?
Ik zou gewoon een mailtje sturen naar Sony met die vraag... zij kunnen je het beste antwoord geven..

Ze reageren overigens supersnel.. kreeg binnen 15 minuten al een reactie van ze op een vrijdagavond.. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Michael Knight schreef op zondag 10 februari 2008 @ 22:29:
[...]

Ik zou gewoon een mailtje sturen naar Sony met die vraag... zij kunnen je het beste antwoord geven..

Ze reageren overigens supersnel.. kreeg binnen 15 minuten al een reactie van ze op een vrijdagavond.. d:)b
Ja dat had ik zelf dus ook al bedacht ware het niet dat ik na 20minuten zoeken nog steeds geen e-mailadres ervoor kon vinden, kan natuurlijk aan mij liggen :|

heb je dat adres toevallig voor me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2008 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
Michael Knight schreef op zondag 10 februari 2008 @ 22:29:
[...]

Welk mail-adres heb je? ik heb vorige week een mail gestuurd, nog steeds geen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
b4bol4t schreef op zondag 10 februari 2008 @ 16:36:
een vraagje:
De 39 is de "business editie" maar de FZ38M komt er ook aan http://www.laptopshop.nl/.../sony-vaio-vgn-fz38m.html
Je kunt er wel van uit gaan dat de Intel onboard wat zuiniger is dan de Geforce. Ik denk dat het aanzienlijk scheelt maar in dit topic is er geloof ik niemand met een FZ29. De accu is 4800mAh / 53W. Laagste idle stroomverbruik is ongeveer 16W. Dan is 3 uur dus haast niet mogelijk maar 2 tot 2.5 idd wel zoals Michael Knight al zei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik probeer xp te installeren op mijn vaio fz31m maar hij vind geen schijfstations
ik neem aan dat dit met drivers te maken heeft, weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 13:16:
ik probeer xp te installeren op mijn vaio fz31m maar hij vind geen schijfstations
ik neem aan dat dit met drivers te maken heeft, weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Om te beginnen zou ik als ik jou was eens de zoekfunctie gebruiken, ook binnen deel 1 van dit topic. Er is zeer veel over dit onderwerp te vinden, inclusief handleidingen. Ik denk dat je er dan zeker uit gaat komen...suc6!

[ Voor 5% gewijzigd door dafmay op 11-02-2008 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Inderdaad. Steekwoorden: nlite slipstream sata

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2008 @ 22:45:
[...]

Ja dat had ik zelf dus ook al bedacht ware het niet dat ik na 20minuten zoeken nog steeds geen e-mailadres ervoor kon vinden, kan natuurlijk aan mij liggen :|

heb je dat adres toevallig voor me?
mrc16 schreef op maandag 11 februari 2008 @ 07:20:
[...]

Welk mail-adres heb je? ik heb vorige week een mail gestuurd, nog steeds geen reactie.
In mijn geval was dat blu-ray@vaio-link.com
Maar ik ga ervan uit, dat dat op andere adressen dan ook zo snel zou moeten gaan? (het is gewoon 1 afdeling met al die knakkers naast elkaar :) )

Verder zijn dit de overige contactgegevens...

http://support.vaio.sony....tp=vaio&cc=nl_NL&cm=phone

Je zou zelfs even kunnen bellen.. zo gepiept :)

[ Voor 11% gewijzigd door Michael Knight op 11-02-2008 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Michael Knight schreef op maandag 11 februari 2008 @ 16:38:
[...]

[...]

In mijn geval was dat blu-ray@vaio-link.com
Maar ik ga ervan uit, dat dat op andere adressen dan ook zo snel zou moeten gaan? (het is gewoon 1 afdeling met al die knakkers naast elkaar :) )

Verder zijn dit de overige contactgegevens...

http://support.vaio.sony....tp=vaio&cc=nl_NL&cm=phone

Je zou zelfs even kunnen bellen.. zo gepiept :)
Heel hartelijk bedankt! Lijkt erop dat het algemen adres support@vaio-link.com is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb mn fz31m gedowngrade alleen ik krijg de utilities niet werkend(battery,wireless).

hij zegt dat mn os niet ondersteund is
weet iemand hoe ik dit kan verhelpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Je moet wel de XP drivers/utilities van de FZ29 nemen:
ftp://ftp.vaio-link.com/PUB/OS/XPDOWNGRADE/FZ29/
Verder even de startpost en deel 1 napluizen, enkele details zul je moeten missen.

In de startpost staat dat niet goed, daar staat een link naar de FZ19 viel me net op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ik had al het een en ander doorgezocht, alles werkt ook in principe alleen bepaalde sony utilities heb ik niet werkend maar die zijn volgens mij ook niet echt nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
Gianni Rombios schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 11:55:
In de startpost staat dat niet goed, daar staat een link naar de FZ19 viel me net op.
Aangepast, had persoonlijk de fz19 gebruikt ipv fz29.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kreeg als antwoord op mijn vraag over internationale garantie:

"Geachte heer,

Bedankt voor uw email

Dit is enkel het geval als u specifiek een internationale garantie heeft aangekocht voor u toestel, een zogenaamde VOS die gekenmerkt is door de VOS sticker die op u toestel aanwezig moet zijn. U kunt deze aankopen binnen de 14 dagen na aankoop van u toestel.

Als u deze wenst te hebben, dan verwijs ik u naar onze verkoopafdeling, Sony Style."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 20:31:
Kreeg als antwoord op mijn vraag over internationale garantie:

"Geachte heer,

Bedankt voor uw email

Dit is enkel het geval als u specifiek een internationale garantie heeft aangekocht voor u toestel, een zogenaamde VOS die gekenmerkt is door de VOS sticker die op u toestel aanwezig moet zijn. U kunt deze aankopen binnen de 14 dagen na aankoop van u toestel.

Als u deze wenst te hebben, dan verwijs ik u naar onze verkoopafdeling, Sony Style."
DIe mogelijkheid heb ik inderdaad zien staan bij het registreren online bij Sony Style :)
Iets van 3/4 garantiemogelijkheden dacht ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand hier ervaring mee: ?
http://www.sonystyle.com/...77&parentCategoryId=16154

Dan heb je een vaio met een penryn + 8400GT 512Mb dedicated en een 7200rpm schijf voor 1000 euro! (euro->dollar koers)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2008 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 12:54:

Dan heb je een vaio met een penryn + 8400GT 512Mb dedicated en een 7200rpm schijf voor 1000 euro! (euro->dollar koers)
grootste struikelblok is voor mij de garantie, over garantie op een in de .us gekochte vaio konden ze namelijk niets zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
512MB voor de 8400GT zie ik niet staan, er staat alleen dat dat het maximum is volgens nvidia. Dat zal toch "slechts" 256MB zijn (hoewel dat niet veel uitmaakt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 12:54:

Je moet wel rekening houden met invoerrechten en omzetbelasting. Deze komen er nog bij. Edit: voor laptops gelden geen invoerrechten, alleen BTW.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2008 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had ik nog geen rekening mee gehouden? Kun je me daar wat meer over vertellen? Hoe zit dat precies, en over wat voor bedragen hebben we het dan?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 22:48:
Had ik nog geen rekening mee gehouden? Kun je me daar wat meer over vertellen? Hoe zit dat precies, en over wat voor bedragen hebben we het dan?
@Diesel: meer info vind je hier http://www.douane.nl/particulier/internetaankopen.html
Quote vergelijk.nl: Het bestellen van artikelen via internet is niet anders dan het invullen van een elektronisch bestelformulier zoals postorderbedrijven dat gebruiken. Het maakt dus niet uit of de artikelen schriftelijk, telefonisch of via internet worden gekocht. Over alle artikelen die in landen buiten de EU worden gekocht, moeten douanerechten en btw worden betaald. De douanerechten worden betaald over de aankoopprijs van het artikel en de verzekerings- en vervoerskosten tot aan binnenkomst van het artikel in de EU. Dit is de douanewaarde. De btw wordt geheven over de douanewaarde, daarbij opgeteld het douanerecht en de verzekerings- en vervoerskosten tot de plaats van bestemming. Voor computers geldt overigens dat het bedrag aan invoerrechten 0 is. Dus feitelijk betaal je over de laptop alleen de BTW van 19%. In principe wordt de laptop BTW vrij geleverd vanuit de VS (dus exclusief de sales tax die per staat verschilt) zodat je geen Amerikaanse BTW betaalt maar alleen die Nederlandse BTW van 19%. Ik neem aan dat de vervoerder (TNT bijvoorbeeld) deze 19% al in rekening brengt, zeker weten doe ik dat niet (heb geen ervaring met bestellen vanuit de VS). Al met al zal bestellen in de VS goedkoper zijn. Resteert wel het garantieprobleem. Het feit dat je die internationale garantie bij Sony apart kan bijkopen geeft al aan dat ze vermoedelijk moeilijk gaan doen om een in de VS gekochte laptop hier te repareren. Het blijft juridisch wat lastig omdat op de koopovereenkomst vermoedelijk Amerikaans recht van toepassing is.

Wat je eventueel kunt doen is aan Sonystyle USA per mail vragen of de standaard garantie ook geldt in Nederland in die zin dat Sony NL dan kosteloos moet repareren. Als Sony Style dat bevestigt per mail kan bij een eventuele reparatie Sony NL lastig weigeren.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2008 11:25 ]

Verwijderd

Oke, hartelijk bedankt voor de informatie bert-nl.

Ik zal binnenkort even sonystyle mailen, maar er rest mij nog één vraag; Ik heb de mogelijkheid om via een vriend de btw terug te vragen, kan ik die 19% BTW nog terug vragen dan? Of is dat niet mogelijk als ik via het buitenland iets bestel?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 11:39:
Oke, hartelijk bedankt voor de informatie bert-nl.

Ik zal binnenkort even sonystyle mailen, maar er rest mij nog één vraag; Ik heb de mogelijkheid om via een vriend de btw terug te vragen, kan ik die 19% BTW nog terug vragen dan? Of is dat niet mogelijk als ik via het buitenland iets bestel?
Als een product voor bedrijfsdoeleinden wordt ingekocht buiten Europa moet dat product eerst worden omgezet van (kortgezegd) een niet-EU product naar een EU product. Is een heleboel papierwerk tenzij dat bedrijf van die vriend van je dat veel vaker doet, dan kan het mee met de andere producten en kost het weinig tijd. Als je trouwens de laptop niet gebruikt ten behoeve van dat bedrijf van die kameraad van je (m.a.w. als je niet in dienst bent van zijn bedrijf en de laptop niet voor je functie in zijn bedrijf gebruikt of nog weer anders gezegd: je gaat die laptop gewoon voor privedoeleinden gebruiken), is het officieel voor die kameraad niet toegestaan de BTW terug te vragen. Bij controle door de Belastingdienst kan hiervoor een boete worden gegeven. Kort samengevat: ga je de laptop alleen voor privé doeleinden gebruiken dan is BTW terugvragen niet toegestaan.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2008 12:33 ]

Verwijderd

Is het normaal dat je na 4 weken die Spiderman DVD nog steeds niet hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 21:12:
Is het normaal dat je na 4 weken die Spiderman DVD nog steeds niet hebt?
Ik kreeg `m een half uur terug in de bus.

ff mailtje sturen naar sony (mailadres staat hierboven gepost door mij) en vragen wanneer je `m binnen krijgt... ik moest ook mailen, er was ergens iets fout gegaan ofzo.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Michael Knight schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 12:56:
[...]

Ik kreeg `m een half uur terug in de bus.

ff mailtje sturen naar sony (mailadres staat hierboven gepost door mij) en vragen wanneer je `m binnen krijgt... ik moest ook mailen, er was ergens iets fout gegaan ofzo.. ;)
Thx. Ga ik doen.
Zeker nu blu-ray als overwinnaar uit de bus lijkt te komen in de strijd tussen blu-ray en hd-dvd. Toshiba zal vermoedelijk ook overstappen op blu-ray.Zie nieuws: 'Toshiba staat op het punt hd-dvd te laten vallen' en http://webwereld.nl/artic...-dvd-formatenoorlog-.html

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2008 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pixelbeleid Sony: Kennelijk mogen er volgens Sony zelf maar maximaal 7 dode pixels in een Sony FZ zitten: http://www.vaio-link.com/..._cons&c=0&s=VGN-FZ&m=2822
Pagina: 1 ... 3 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.