[Ervaringen] Het grote Sony Vaio VGN-FZ Series topic, deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste
Acties:
  • 93.286 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja, 't is ok nu.

Ik heb eerst Sony Video Shared Library geinstalleerd en vervolgens VAIO Event Service en nu werken die Fn keys ook onder XP :) .

Afbeeldingslocatie: http://i29.tinypic.com/51vehw.jpg
Een screenshot voor de mensen die mij niet zouden geloven, want zoals ik dat hier lees, is er blijkbaar nog niemand in geslaagd die Fn keys onder XP te doen werken.

groetjens,
Sam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Super! Daar maak je wel wat mensen blij mee :) Heb je een link voor de shared video library (voor XP)? Heb je die van de TZ gebruikt o.i.d.? (zoals hier http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=183695 )

[ Voor 71% gewijzigd door Gianni Rombios op 28-01-2008 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die fn toetsen. dimmen ze het licht echt zoals vista? of word het gewoon wat minder helder

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2008 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe ik nu leopard kan installeren op me systeem? Dus dat ik me Vista gewoon behoudt, maar daarnaast ook over Leopard beschik?
BVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 18:54:
die fn toetsen. dimmen ze het licht echt zoals vista? of word het gewoon wat minder helder
Zelfde van in Vista. Ze bedienen de lamp. Ook de andere Fn toetsen zoals slaapstand en veranderen van video output werken ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:11
Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 00:02:
[...]

Zelfde van in Vista. Ze bedienen de lamp. Ook de andere Fn toetsen zoals slaapstand en veranderen van video output werken ook.
_/-\o_

Dit moet in de SP komen, dit is al heel vaak gezocht, en je hebt zonet mijn avond goed gemaakt. In het krokus-verlof install ik XP.

Maw, we hebben dus nu eigenlijk XP volledig werkend op onze FZ21M?
Kan iemand dit bevestigen? ben er eventjes uit geweest uit de fz-ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd!

En nog even en wij hebben OSX Leopard ook werkend(alles doet het al behalve de webcam en nvidia drivers). Nu nog een driver fix en we kunnen Xp naast Vista, OSX en Ubuntu draaien :d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zojuist de FZ21M gekocht bij onze vriend MediaMarkt, hij was redelijk geprijst de 31 was uitverkocht maar aangezien er weinig verschil is tussen de 2 was de keuze snel gemaakt.

het grappige vond ik nog dat de verkoper mij vertelde dat de FZ31M een iets beter videokaart heeft, bevestigt weer hoe weinig productkennis het personeel van MediaMarkt heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand uitleggen hoe je de fn toesten kan laten werken in xp??
ik kan die Utilities voor xp niet vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:07
Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 12:45:
kan iemand uitleggen hoe je de fn toesten kan laten werken in xp??
ik kan die Utilities voor xp niet vinden
Staan in de startpost, gewoon de vista utilities gebruiken. dan moet het lukken :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrc16 schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 13:54:
[...]

Staan in de startpost, gewoon de vista utilities gebruiken. dan moet het lukken :D.
heb die van vista al geprobeerd lukt niet :/
ik heb ook zojuist vista clean gedaan. alles werkt alleen die helderheid bij die fn toetsen doen raar?
het blijft altijd vast zitten. ik kan wel het zwart balkje zien. ik kan het wel veranderen via het mobiliteitscentrum.
Ik heb gehoord dat je dat gepiep wanneer je het geluid harder of zachter zet kan afzetten in de installatie maar heb er niks kunne vinden.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2008 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 14:10:
[...]

heb die van vista al geprobeerd lukt niet :/
ik heb ook zojuist vista clean gedaan. alles werkt alleen die helderheid bij die fn toetsen doen raar?
het blijft altijd vast zitten. ik kan wel het zwart balkje zien. ik kan het wel veranderen via het mobiliteitscentrum.
Ik heb gehoord dat je dat gepiep wanneer je het geluid harder of zachter zet kan afzetten in de installatie maar heb er niks kunne vinden.
kerel |:( , even een paar pagina's terug... we hebben het er net over...
Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 18:37:
Mja, 't is ok nu.

Ik heb eerst Sony Video Shared Library geinstalleerd en vervolgens VAIO Event Service en nu werken die Fn keys ook onder XP :) .

[afbeelding]
Een screenshot voor de mensen die mij niet zouden geloven, want zoals ik dat hier lees, is er blijkbaar nog niemand in geslaagd die Fn keys onder XP te doen werken.

groetjens,
Sam
@sam: Zeg, je volumekeys werken toch ook he? Samen met je play/pause, next, previous, stop?

[ Voor 40% gewijzigd door HyperBart op 29-01-2008 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unixor
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-08 14:25
Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 10:38:
zojuist de FZ21M gekocht bij onze vriend MediaMarkt, hij was redelijk geprijst de 31 was uitverkocht maar aangezien er weinig verschil is tussen de 2 was de keuze snel gemaakt.

het grappige vond ik nog dat de verkoper mij vertelde dat de FZ31M een iets beter videokaart heeft, bevestigt weer hoe weinig productkennis het personeel van MediaMarkt heeft
Laat ik vanavond nou ook een FZ21M gaan kopen bij Media Markt! Hoeveel heb je er voor neer getelt dus met die "19%" korting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 17:25

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Unixor schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 15:04:
[...]

Laat ik vanavond nou ook een FZ21M gaan kopen bij Media Markt! Hoeveel heb je er voor neer getelt dus met die "19%" korting
Ik hoop voor je, dat ze `m op voorraad hebben! :)
Met zo`n actie is het natuurlijk een koopje :9

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basel411
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Heb net fz31m gekocht bij mediamarkt! helemaal happy. Aanbieding was van de fz21m, alleen ze hadden er ook dozen met fz31m tussen staan. Heb m gekocht voor €1007. Goede prijs lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
Verwijderd schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 20:09:
@Mrc16 en Storm316: thx voor de wallpaperreacties.
Heb mijn notebook terug van reparatie. Duurde dit keer maar 4 werkdagen. Dus erg snel, goed werk geleverd dit keer.

@bert-nl: Alleen kan ik je niet de beloofde wallpapers sturen. Sony heeft mijn harddisk geformateerd. Ik heb ze van de Vaio Club, dus ik zal eens kijken of ik ze daar nog kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anders pluk je ze toch even van de recovery dvds? Zo gepiept ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 15:49:
Anders pluk je ze toch even van de recovery dvds? Zo gepiept ;)
Het zijn custom wallpapers, die staan niet op de recovery discs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 17:25

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

mrc16 schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 15:47:
[...]

Heb mijn notebook terug van reparatie. Duurde dit keer maar 4 werkdagen. Dus erg snel, goed werk geleverd dit keer.

@bert-nl: Alleen kan ik je niet de beloofde wallpapers sturen. Sony heeft mijn harddisk geformateerd. Ik heb ze van de Vaio Club, dus ik zal eens kijken of ik ze daar nog kan vinden.
Wordt er tegenwoordig standaard geformatteerd (bij het opnieuw aansluiten van webcam en bluetooth)?! Dat zal niet iedereen ze in dank afnemen, lijkt me.. :|

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
Michael Knight schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 16:23:
[...]

Wordt er tegenwoordig standaard geformatteerd (bij het opnieuw aansluiten van webcam en bluetooth)?! Dat zal niet iedereen ze in dank afnemen, lijkt me.. :|
Jepz, volgens de monteur zat de fout in het OS. Ik vind dat wel een makkelijke smoes. Voordat ik hem opstuurde(1ste keer) was er niks mis met de webcam,wlan,bluetooth ik krijg hem terug en die 3 dingen werken niet. Ik stuur hem terug is het volgens hun een OS foutje, wel heel erg raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand al de fz toetsen werkend gekregen buiten crockysam ??
want ik heb het geprobeerd maar het blijft niet lukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb 1007e voor de fz21m neergeteld, wat een naaiers ookal is t dezelfde laptop :O

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2008 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HyperBart schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 14:17:
[...]

kerel |:( , even een paar pagina's terug... we hebben het er net over...

[...]

@sam: Zeg, je volumekeys werken toch ook he? Samen met je play/pause, next, previous, stop?
Wel, voor de één of andere reden werken de volumeknoppen en de mute knop niet meer. Maar de rest dus wel (uigenomen die S1 en AV, waarvan ik de functie eigenlijk nog nooit geweten heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 17:02:
heeft iemand al de fz toetsen werkend gekregen buiten crockysam ??
want ik heb het geprobeerd maar het blijft niet lukken
Wel, oorspronkelijk heb had XP SP1 geinstalleerd,
daarop die VAIO Event Service,
daarna SP2,
daarna die VAIO Event Service geuninstalleerd.
dan de Sony Video Shared Library geinstalleerd
en dan terug de VAIO Event Service.

En dan werkte het... (en hij kwam ook telkens zagen dat VESPerform.dll niet gerigstreerd was, mijn eerste idee was om die dan zelf eens te registreren, maar toen werkten mijn Fn knoppen ineens en ben ik er maar afgebleven).

En als ik bij taakbeheer kijk, dan zie ik ook VESMrg.exe draaien. Ik denk dat die eerder niet draaide...(maar ben het niet zeker)

Maar ik ga volgende week eens mijn XP helemaal opnieuw installeren en eens kijken of het nog allemaal lukt :)

Aja, en die 2 dingen zitten in de FZ2_Utilities

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2008 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is gelukt maar het zakt maar 1 streepje(de helderheid). Maar het wordt niet donkerder ofzo. het streepje zakt wel maar de helderheid blijft. En de volume knop en de mute werkt ook niet meer

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2008 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 17:58:
het is gelukt maar het zakt maar 1 streepje(de helderheid). Maar het wordt niet donkerder ofzo. het streepje zakt wel maar de helderheid blijft. En de volume knop en de mute werkt ook niet meer
Jah, daar heb ik ook last van, erg raar. Lager dan het laatste streepje gaat ie niet. Weer wat te doen dit weekend om dit op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unixor
Jawel, Sony FZ31M bij media markt gekocht. Verschrikkelijk druk daar vanwege de "16" procent korting. De FZ21M (Waar ik eigenlijk voor kwam) leveren ze gewoon niet meer, de FZ31M was zelfs goedkoper... Ik was met de korting 1007,- kwijt, zonder 1199,-.

Nou vroeg ik mij af, is het mogelijk om die 3 procent er nog af te snoepen (16+3=19 ja echt). Je word natuurlijk gewoon genaait door te zeggen "Media Markt betaalt jouw BTW".
Nou maakt die 3% mij niet gek veel uit... maar toch leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe je bij de fz21e de dvd/cd brand snelheid omhoog krijgt? Deze is naar mijn mening erg laag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Unixor schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 22:28:
Jawel, Sony FZ31M bij media markt gekocht. Verschrikkelijk druk daar vanwege de "16" procent korting. De FZ21M (Waar ik eigenlijk voor kwam) leveren ze gewoon niet meer, de FZ31M was zelfs goedkoper... Ik was met de korting 1007,- kwijt, zonder 1199,-.

Nou vroeg ik mij af, is het mogelijk om die 3 procent er nog af te snoepen (16+3=19 ja echt). Je word natuurlijk gewoon genaait door te zeggen "Media Markt betaalt jouw BTW".
Nou maakt die 3% mij niet gek veel uit... maar toch leuk.
Wat denk je zelf? 1007 + 19% btw = 1199. Je hebt je 19% btw al terug hoor. Eigenlijk had je 1007,50 horen te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik snap de MediaMarkt niet echt, toen ik in de ochtend aankwam was de FZ31M uitverkocht en hadden ze alleen nog de FZ21M en later is het andersom terwijl ik net zoveel voor de 21 heb betaald.
voel me opgelicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 00:05:
ik snap de MediaMarkt niet echt, toen ik in de ochtend aankwam was de FZ31M uitverkocht en hadden ze alleen nog de FZ21M en later is het andersom terwijl ik net zoveel voor de 21 heb betaald.
voel me opgelicht
De FZ31m en FZ31m zijn identiek, afgezien dan van het typenummer. De software op de FZ31M is bijgewerkt maar dat levert geen voordeel op. Met de FZ21M wordt nog de Spiderman DVD geleverd, dus feitelijk heb je aan de 21M meer dan aan de 31M. En 1007 euro is echt heel goedkoop voor zowel de 21 als de 31M, kijk maar eens op pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vraag over de FZ21Z. Deze heeft een harde schijf van 4200RPM (de FZ31M/FZ21M heeft 5400RPM). In deel 1 van dit topic is er al iets over gezegd maar vraag me nog af of je hier iets van merkt. M.a.w. is de FZ21Z in dagelijks gebruik (internetten, tekstverwerken, streaming video e.d.: dus geen fotobewerking) ook merkbaar trager door die lagere snelheid van de harde schijf. En heeft dit ook merkbare invloed op het opstarten van de laptop. De FZ21Z heeft trouwens weer wel een snellere processor (2,2 GHZ ipv 2,0) en een snellere videokaart dan de FZ31M/FZ21M. Dus werkt weer in het voordeel.

Alvast bedankt voor een reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens levert die double lamp die Sony in bepaalde modellen stopt (o.a. de FZ21Z) een enorm voordeel op. Zwart is echt zwart en de inkijkhoek is zeer goed te noemen. Lijkt meer op een goed los TFT scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 17:58:
Ik had dit in Vista soms. Na een reboot was dat opgelost. Maar onder XP nog niet meegemaakt.

Ondertussen heb ik een oplossing gevonden voor de mute en volume knoppen. Aangezien die vroeger wel werkten, dacht ik, die moeten gewoon niet door de Vaio Event Service worden afgehandeld, maar door Windows zelf, zoals voorheen.
Dus ffkes met de instellingen in C:\Program Files\Sony\VAIO Event Service\VESConfig.ini zitten spelen en door

VESWndMsg = 1

te veranderen in:

VESWndMsg = 0

en Windows (of de Event Service) te herstarten, werken de mute/volume knoppen terug ;)

groeten,
Sam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 00:46:
Een vraag over de FZ21Z. Deze heeft een harde schijf van 4200RPM (de FZ31M/FZ21M heeft 5400RPM). In deel 1 van dit topic is er al iets over gezegd maar vraag me nog af of je hier iets van merkt. M.a.w. is de FZ21Z in dagelijks gebruik (internetten, tekstverwerken, streaming video e.d.: dus geen fotobewerking) ook merkbaar trager door die lagere snelheid van de harde schijf. En heeft dit ook merkbare invloed op het opstarten van de laptop. De FZ21Z heeft trouwens weer wel een snellere processor (2,2 GHZ ipv 2,0) en een snellere videokaart dan de FZ31M/FZ21M. Dus werkt weer in het voordeel.

Alvast bedankt voor een reactie.
Hier staat de 300GB 4200rpm versie wel tussen, de 200GB 5400rpm versie niet
http://www.pcwelt.de/star...atte_storage/tests/86690/
De 200GB is relatief langzaam, de 300GB is niet veel langzamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad de 200Gb shijf is langzaam :) . Als die SSD shijfjes betaalbaarder worden ....

Een vraagje hierbij, hoe kan je de batterij het langst gebruiken ? Wifi agzetten, helderheid van het tft sherm ... Zijn er andere sony tweaks of eigen tweeks ?

Edit: Ik heb juist nog iets opgemerkt, mijn batterij lampje minkt twee keer, niets, twee keer, niets enz dit met de stroom strekker in. Weten julie wat dat is ?

Vriendelijk bedankt,

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2008 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gianni Rombios schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 01:45:
[...]

Hier staat de 300GB 4200rpm versie wel tussen, de 200GB 5400rpm versie niet
http://www.pcwelt.de/star...atte_storage/tests/86690/
De 200GB is relatief langzaam, de 300GB is niet veel langzamer.
Thx. Welke is trouwens die 300 die in de FZ21Z zit
Las ook ergens dat doordat een 300gb hogere informatiedichtheid heeft dit een lager toerental compenseert. Maar met dagelijks internetten en zo zul je het verschil niet merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb zelf de FZ21Z en heb nergens last van eigelijk. Niet bij het gewone internetten of tekstverwerken maar ook niet bij de zwaarste games. Alleen als je bijv. veel data gaat overpompen van harde schijf naar externe schijf dan gaat het wat langzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
De 300GB 4200rpm is de Fujitsu Hornet geloof ik (heb zelf de Fujitsu 200GB 5400rpm uit de FZ21M nu in een extern kastje zitten). Hoeveel platters de schijven hebben weet ik niet maar het lijkt heel waarschijnlijk dat de 300GB een wat hogere datadichtheid heeft. Het lijkt me dat het overpompen naar USBschijf niks uitmaakt want daar is USB de bottleneck (ik haal ongeveer 21MB/s - best okee). Esata expresscard heb ik nog niet (want te duur). Wel jammer dat er geen esata aansluiting op de laptop zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-09 16:41
Heb gisteren bij de MM ook de VGN-FZ31M gehaald. Erg fijne laptop, maar wat installeert Sony ontiegelijk veel meuk erop zeg niet te geloven. Tevens vind ik het volume van de speakers zwaar onder de maat. Maar goed afgezien van dat wel een puik apparaat. Heeft iemand enig idee of het volume niet op een of andere manier harder te krijgen is, want vind het erg laag invergelijking met o.a. een HP nc6120 of een Dell Inspiron 9400.

Verder mag ik niet klagen wat ik ervoor betaald heb...

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 14:11
Wicked-Game schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 14:08:
Heb gisteren bij de MM ook de VGN-FZ31M gehaald. Erg fijne laptop, maar wat installeert Sony ontiegelijk veel meuk erop zeg niet te geloven. Tevens vind ik het volume van de speakers zwaar onder de maat. Maar goed afgezien van dat wel een puik apparaat. Heeft iemand enig idee of het volume niet op een of andere manier harder te krijgen is, want vind het erg laag invergelijking met o.a. een HP nc6120 of een Dell Inspiron 9400.

Verder mag ik niet klagen wat ik ervoor betaald heb...
Gefeliciteerd met je aanwinst :)

http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=153613

Heeft op mijn FZ erg geholpen, geluid is nu veel harder dan standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
dafmay schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 14:11:
[...]

Gefeliciteerd met je aanwinst :)

http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=153613

Heeft op mijn FZ erg geholpen, geluid is nu veel harder dan standaard.
Thanks voor de tip!

Verder ben ik erg tevreden over de laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu dan ook een FZ21M bij de lokale MM aangeschaft, wat een drukte om 8 (!) uur 's ochtends. Maargoed, ik zie dat ik geluk heb gehad, aangezien ik mijn 21M voor de fijna prijs van 965 euro mee kon nemen! De FZ31M hadden ze ook, maar die was met korting 1007 euro zoals eerder vermeld.

Toch bijlf ik het vreemd vinden, die prijsverschillen tussen de verschillende Media Markten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 14:45:
Heb nu dan ook een FZ21M bij de lokale MM aangeschaft, wat een drukte om 8 (!) uur 's ochtends. Maargoed, ik zie dat ik geluk heb gehad, aangezien ik mijn 21M voor de fijna prijs van 965 euro mee kon nemen! De FZ31M hadden ze ook, maar die was met korting 1007 euro zoals eerder vermeld.

Toch bijlf ik het vreemd vinden, die prijsverschillen tussen de verschillende Media Markten.
Heeft te maken met de zogehete franchise hoek. Inwezen draaien alle MM's los van elkaar met uitzondering van landelijke acties (gekenmerkt door de wat plastic achtige flyer). Dus zo kunnen prijsverschillen ontstaan. Over het algemeen zijn de wat grotere vestigingen (Á'dam, Utrecht, E'hoven, R'dam) toch wel redelijk scherp met de meeste prijzen.

Overige vestigingen betrap ik (ja ben een MM medewerker) ook op soms grote verschillen. Met name dan bij vestigingen die minder aan concurrentieonderzoeken doen en prijsfluctuaties op internet in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
  • Laatst online: 05-11-2024
Zo, de MM heeft goed zaken gedaan de afgelopen dagen zo te lezen.

Gefeliciteerd allemaal, iedereen al netjes z'n recovery schijven gebrand?

Mrc, vaag verhaal idd van Sony. Maar goed, je hebt hem weer terug tenminste, en lekker snel ook nog.

de MM in L'den kon trouwens het scherm dat ik wilde niet leveren, ben nog steeds 'zoekende'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 01:04:
[...]

Ik had dit in Vista soms. Na een reboot was dat opgelost. Maar onder XP nog niet meegemaakt.

Ondertussen heb ik een oplossing gevonden voor de mute en volume knoppen. Aangezien die vroeger wel werkten, dacht ik, die moeten gewoon niet door de Vaio Event Service worden afgehandeld, maar door Windows zelf, zoals voorheen.
Dus ffkes met de instellingen in C:\Program Files\Sony\VAIO Event Service\VESConfig.ini zitten spelen en door

VESWndMsg = 1

te veranderen in:

VESWndMsg = 0

en Windows (of de Event Service) te herstarten, werken de mute/volume knoppen terug ;)

groeten,
Sam
Potverdorie Sam, je bent goed bezig, mrc en ik waren aan het kijken om samen die manual voor een xpinstall te schrijven. Dit komt zeker van pas.

Nu sam ons/me ook wees op het feit dat je daar wat kan prullen.

Indien je die piep van volume/helderheid in het algemeen, ongeacht welk os je hebt niet meer wilt, kan je de "pi.wav"-file (speel maar eens af, lekker piepje he ;) ), gewoon hernoemen naar eender wat je wilt en dan is dat ook ineens weg.

Weet niet of er een reg instelling werkte ofzo, of een ini, dit moet normaal altijd werken, ongeacht het OS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 12:26:
ik heb zelf de FZ21Z en heb nergens last van eigelijk. Niet bij het gewone internetten of tekstverwerken maar ook niet bij de zwaarste games. Alleen als je bijv. veel data gaat overpompen van harde schijf naar externe schijf dan gaat het wat langzaam.
@Kacperk en Gianni: Bedankt voor jullie reacties. Ik hoef me dus weinig zorgen te maken over de 4200 RPM zo te horen. En op den duur een andere harde schijf plaatsen zou nog kunnen zij het dat de 4200 vermoedelijk wel vrij stil en koel zal zijn wat weer een voordeel is. Bovendien heeft de FZ21Z een iets snellere processor en videokaart, dus dat scheelt ook weer. Vooral de dubbele lamp is een enorm sterk punt van de FZ21Z. Zwart is echt zwart en de kijkhoek is ongelooflijk veel beter. Ik vraag me zelfs af of de duurdere MacbookPro van Apple deze kwaliteit beeld haalt.
Vraag me af wanneer Sony die dubbele lamp tot standaard gaat verheffen bij alle Vaio laptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorige pagina vroeg ik nog of iemand antwoord op mijn vraag weet, maar niemand weet 't verschijnlijk? Of ik kijk niet goed genoeg.

Ik heb nu windows Vista erop staan, zoals oorspronkelijk. Ik heb ook Leopard gedownload, deze wil ik er graag opzetten, maar met behoud van windows ( en het liefst ook me bestanden ).

Hoe doe ik dit????

Moet ik dan eerst Leopard op een of andere manier installeren? Dan later met bootcamp Vista erop zetten? Zo ja, hoe?

Kan het ook andersom, dat ik nu Leopard ernaast op installeer?

Graag Uw hulp hierbij.

BVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-09 14:59
Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 16:53:
...

Hoe doe ik dit????
...
Graag Uw hulp hierbij.
http://wiki.osx86project.org/wiki/index.php/Main_Page

Stuk lezen over dual/tripple/quad booten.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-07 00:54

DJH

Is die korting er nog bij de Mediamarkt? Zo ja, hoelang duurt dat nog? Ik zit ook te denken aan de FZ31M..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
De korting was maar 1 dag (gisteren). Wat het zachte geluid betreft: is dat met Vista? Want met de driverupdate http://support.vaio.sony...._cons&c=0&s=VGN-FZ&m=2805 kan het geluid al wat harder dan de speakertjes leuk vinden. Ook zit de genoemde optie (loudness) er dan niet meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Gianni Rombios schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 17:31:
De korting was maar 1 dag (gisteren). Wat het zachte geluid betreft: is dat met Vista? Want met de driverupdate http://support.vaio.sony...._cons&c=0&s=VGN-FZ&m=2805 kan het geluid al wat harder dan de speakertjes leuk vinden. Ook zit de genoemde optie (loudness) er dan niet meer in.
Ik had gek genoeg na driver update weer het "normale" zachte geluidsniveau. Ben dus terug gegaan naar de "oude" driver (v6.0.6000.16386), met loudness instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 16:53:
Vorige pagina vroeg ik nog of iemand antwoord op mijn vraag weet, maar niemand weet 't verschijnlijk? Of ik kijk niet goed genoeg.

Ik heb nu windows Vista erop staan, zoals oorspronkelijk. Ik heb ook Leopard gedownload, deze wil ik er graag opzetten, maar met behoud van windows ( en het liefst ook me bestanden ).

Hoe doe ik dit????

Moet ik dan eerst Leopard op een of andere manier installeren? Dan later met bootcamp Vista erop zetten? Zo ja, hoe?

Kan het ook andersom, dat ik nu Leopard ernaast op installeer?

Graag Uw hulp hierbij.

BVD
Welke leopard gebruik je?

Ik heb de iAktos 1.2 werkend gehad, alleen werd de videokaart niet helemaal ondersteund waardoor ik maximaal 768x1024 kon draaien. Voor de 8400GS en GT zijn er al drivers, maar die heb ik nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RezzZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-05 10:51
Hey all, heb hier een VGN-FZ21E liggen van een vriend. Vista partitie kapot na het (ongeduldig) uitzetten van het verkleinen van de C partitie en het aanmaken van een D partitie.

Hij heeft nog geen recovery dvd's gemaakt, jaja stom... maar de herstel partitie kan ik nog wel benaderen. Herstellen wil hij echter niet omdat er waarschijnlijk iets in de bootreccord is veranderd waardoor de herstel functie de partitie niet meer kan vinden. Heb een schone vista geinstalleerd maar wil toch graag de originele sony vista met drivers en tools terug. Is er een manier om die dvd's alsnog te maken?

Ik heb geen viao recovery wizard aangezien dit een 'normale' vista is en behalve een update voor de recovery center is de center zelf niet te downloaden vanaf de sony site. Ik kan de partitie mounten met paragon partition manager en de schijf benaderen vanuit vista. Kan ik met bv nero de recovery dvd's maken? iemand zin om mij een lijstje te geven met files die op elke dvd moeten? of iemand met een suggestie om de herstelpartitie aan de gang te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Wat ik weet van de recovery dvd's is dat het vrij vaag kiezen is voordat de recovery start. Weet je zeker dat je de mogelijkheden goed bekeken hebt? (heb het zelf niet vanaf de recovery partitie geprobeerd)

Check even in deel1, je kunt de Sony helpdesk bellen en vragen om de 3 hersteldvd's - met het verhaal dat de recovery partitie niet werkt. Als het meezit krijg je die dvd's dan gratis toegestuurd.

[ Voor 48% gewijzigd door Gianni Rombios op 30-01-2008 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met GParted (Linux Live CD) kun je partities activeren/deactiveren/hiden/... http://gparted.sourceforge.net/ misschien dat je daar mee iets bent.

Ik heb het gebruikt om 2 Windowsen op één schijf te zetten maar van mekaar af te schermen zodat ze beiden op een C-schijf staan. Misschien ook handig voor de mensen die Vista en XP op één schijf willen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unixor
Is het aan te raden een beschermhoes te kopen voor de FZ31M? Het schijnt dat de behuizing nogal krasgevoelig is..

edit*

Ik heb nog een leuke wallpaper gemaakt voor de liefhebbers van clean and stijlvol. Morgen upload ik em even.

[ Voor 34% gewijzigd door Unixor op 30-01-2008 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke leopard gebruik je?

Ik heb de iAktos 1.2 werkend gehad, alleen werd de videokaart niet helemaal ondersteund waardoor ik maximaal 768x1024 kon draaien. Voor de 8400GS en GT zijn er al drivers, maar die heb ik nog niet geprobeerd.
Ik heb Leopard 10.5 gedownload, die wil ik aan 't werk krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RezzZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-05 10:51
Gianni Rombios schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 22:41:Check even in deel1, je kunt de Sony helpdesk bellen en vragen om de 3 hersteldvd's - met het verhaal dat de recovery partitie niet werkt. Als het meezit krijg je die dvd's dan gratis toegestuurd.
dat had ik idd al gelezen maar ik zie ook een optie om ze alsnog zelf te maken. in het file snyhdrcv.ini (in de root van de hidden partitie) staat precies welke dvd welke mappen moet bevatten. Ik moet alleen nog even uitvogelen hoe ik de eerste dvd bootable maak. Volgens mij moet het daarna werken. Ik gok zo dat de map boot er mee te maken heeft en het bestand boot.sdi (die misschien wel het boot image bevat) maar met nero kan ik die niet zomaar als boot ima pakken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:51

Eagle Creek

Breathing security

Gisteren een Sony Vaio VGN-FZ21E aangeschaft (ja hoor, bij de MM :D).
Happy mee natuurlijk maar die voorgeïnstalleerde 'troep'installatie moet ik niet ;).

Inmiddels draait Vista Business maar ik zit met wat troubles. Zo kan ik op de nVidia site nergens een 8400M GT driver vinden.. Het hele model komt niet voor?!
Ik ben op dit moment wel de driver package bij Sony aan het downloaden dus ik ga eerst kijken of ik daar wat aan heb. Staat ook nog een "onbekend apparaat" in apparaatbeheer en mn touchpad heeft al zn functies nodig niet.
Edit: Dat werkt inmiddels prima. Toch raar van nVidia...

Maar: wat ik tot nu toe heb gezien qua kwaliteit ben ik tevreden. Alleen het geluid valt me tegen maar ik heb al een tip daarvoor gevonden hier in de topic!

Edit2:
Dit probleem heb ik ook... Nog geen oplossing gezien dus ik sta open voor suggesties.

Edit3:
Wat me ook nog niet duidelijk is: is die recovery partitie echt nodig? Ik heb voor dat ik ging formatteren 3 recovery DVD's aangemaakt. 3 DVD's is duidelijk niet om alleen een partitie op te roepen :).
Scheelt toch weer 10GB.

Edit: Nu wil ik met Acronis de C verkleinen naar 50 GB zodat ik een D:\-partitie heb maar ik krijg "unable to write disk 1 sector 362008408, 21092400". Iemand hier ervaring mee? Kan dit door die recovery part komen?

[ Voor 44% gewijzigd door Eagle Creek op 31-01-2008 05:55 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unixor
Inmiddels draait Vista Business maar ik zit met wat troubles. Zo kan ik op de nVidia site nergens een 8400M GT driver vinden.. Het hele model komt niet voor?!
Ik ben op dit moment wel de driver package bij Sony aan het downloaden dus ik ga eerst kijken of ik daar wat aan heb. Staat ook nog een "onbekend apparaat" in apparaatbeheer en mn touchpad heeft al zn functies nodig niet.
Probeer http://www.laptopvideo2go.com/! Word haarfijn uitgelegt hoe je een normale driver om kan zetten naar een laptop driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Unixor schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 08:20:
[...]

Probeer http://www.laptopvideo2go.com/! Word haarfijn uitgelegt hoe je een normale driver om kan zetten naar een laptop driver.
Is inmiddels gelukt via de download van Sony.
Evengoed bedankt want het is interessant om eens door te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Deze 2 kwam ik net tegen..zal vast hier al wel ergens bekend zijn..maartoch:

Sony Vaio FZ31Z - Binnenkort verwacht:
Intel Core 2 Duo Processor T8300 2.4 GHz, 4096MB (2x2048MB), 300GB 4200rpm, Tweelaags DVD+/-RW/BD-RE, Verbeterde Double Lamp X-Black LCD 15.4" TFT 1280x800 WXGA, 256MB NVIDIA® GeForce® 8600M GS + 767MB gedeelde videokaart, Wireless LAN 802.11a/b/g/n, Bluetooth, 1.3MP Webcam, 2.7 Kg, HDMI

Sony Vaio FZ39VN
Intel Core 2 Duo Processor T8100 2.1 GHz, 2048MB (2x1024MB), 200GB 7200rpm, Double Layer DVD+/-RW, X-Black LCD 15.4" TFT 1280x800 WXGA, Tot 358MB Intel Graphics Media Accelerator X3100, Wireless LAN 802.11a/b/g/n, Bluetooth, 1.3MP Webcam,2.7 Kg, HDMI

Waarvan de eerste rond de1650 moet gaan kosten..en de 2e rond de 1100..net als de FZ31M..
Persoonlijk zie ik niet zozeer de meerwaarde nog in tegenover huidige modellen, enige voordeel wat ik zie is de processor..lijkt wel of sony niet echt verder aan opwaarderingen doet..persoonlijk had ik liever in het nieuwe model ook een sneller HDD gezien en misschien een iets betere Graka.

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
Only schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 11:21:

Intel Core 2 Duo Processor T8300 2.4 GHz, 4096MB (2x2048MB), 300GB 4200rpm, Tweelaags DVD+/-RW/BD-RE, Verbeterde Double Lamp X-Black LCD 15.4" TFT 1280x800 WXGA, 256MB NVIDIA® GeForce® 8600M GS + 767MB gedeelde videokaart, Wireless LAN 802.11a/b/g/n, Bluetooth, 1.3MP Webcam, 2.7 Kg, HDMI

Sony Vaio FZ39VN
Intel Core 2 Duo Processor T8100 2.1 GHz, 2048MB (2x1024MB), 200GB 7200rpm, Double Layer DVD+/-RW, X-Black LCD 15.4" TFT 1280x800 WXGA, Tot 358MB Intel Graphics Media Accelerator X3100, Wireless LAN 802.11a/b/g/n, Bluetooth, 1.3MP Webcam,2.7 Kg, HDMI
Thanks, Zodra ik meerdere bronnen heb zal ik de specs toevoegen aan de startpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unixor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
200GB 7200rpm (FZ39VN) zal ongetwijfeld een drukfoutje zijn...

[ Voor 7% gewijzigd door Gianni Rombios op 31-01-2008 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik op mijn FZ21M de brightness 1 streepje verlaag dan begint mijn beeld(brightness) heel even te knipperen (alsof ie twijfelt tussen de brightness), is dit normaal of moet ik terug naar de winkel? :s

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2008 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Hij moet gewoon dimmen in stapjes, even knipperen lijkt me niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het gebeurt alleen als ik ff de brightness op max heb staan en dan een streepje naar beneden ga, na het knipperen dimmt hij gewoon goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Nee ik heb dat niet. Misschien hebben nog anderen er last van? Ik heb de brightness eigenlijk altijd op 100% en dim sowieso niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik gebruik de dim in principe ook niet maar dit lijkt mij geen goede zaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-07 00:54

DJH

Ik zit sterk te twijfelen tussen een VGN-FZ31M of een XPS 1330 van Dell (1100 euro versie). Volgens mij is de Dell iets sneller maar heeft de Sony iets snellere videokaart met blueray. Of zijn er nog andere grote verschillN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 23:26:
[...]

Ik heb Leopard 10.5 gedownload, die wil ik aan 't werk krijgen..
Dat gaat niet werken vriend!

Download de iAktos versie of de Kalyway. Die zijn wel te installeren. Je kan het beste wachten op 10.5.2
Daar zitten ook veel driver updates in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Ok.. Ik heb nog twee ""grote"" problemen.

1. Mijn beeldschermtoetsen werken niet (dus voor dimmen en switchen naar LCD/extern scherm).
2. Er staat een onbekend apparaat in apparaatbeheer aangegeven.
Hier wordt (oa) "SNY5001" weergegeven, waarbij ik uitkom op Sont Notebook Control Device. Ik vermoed dat dit met de knopjes te maken heeft maar weet ik niet zeker.
==> opgelost, dit was een Sony Firmware Extension Parser Device (owja? ja!).
Nu die knopjes nog.

Wat heb ik nodig om dit te fixen?
(de media toetsen werken wél)

[ Voor 34% gewijzigd door Eagle Creek op 31-01-2008 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat gaat niet werken vriend!

Download de iAktos versie of de Kalyway. Die zijn wel te installeren. Je kan het beste wachten op 10.5.2
Daar zitten ook veel driver updates in.
Hmm oke, Nou ik regel we even de originele CD anders van een vriend. Hoe kan ik 't dan installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
Only schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 11:21:

Sony Vaio FZ39VN
Voorlopig in nederland alleen de FZ31E en FZ31M. Heb de FZ31S ook gespot maar weer een engels model. Jammer dat ze die niet in nederland uitbrengen, we wachten het af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
DJH schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 15:25:
Ik zit sterk te twijfelen tussen een VGN-FZ31M of een XPS 1330 van Dell (1100 euro versie). Volgens mij is de Dell iets sneller maar heeft de Sony iets snellere videokaart met blueray. Of zijn er nog andere grote verschillN?
Ehm, formaat..? :+

Een ander belangrijk verschil vind ik toch wel de vele klachten over de constructie/bouwkwaliteit van 1330, veel gebruikers klagen over grote naden in de behuizing, loslatende verf, kromme opbollende toetsenborden en diverse technische mankementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
mrc16 schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 15:48:
[...]

Voorlopig in nederland alleen de FZ31E en FZ31M. Heb de FZ31S ook gespot maar weer een engels model. Jammer dat ze die niet in nederland uitbrengen, we wachten het af.
Misschien dat ze binnen een maandje of 2 nog komen, maar met de FZ21S was het ook al zo'n vaag verhaal. Ik ben trouwens wel heel benieuwd wat voor bios versie er op die FZ31Z zit, zo'n T8300 overweeg ik namelijk zelf ook voor m'n 11S.

Eagle creak ik heb je probleem niet echt gevolgd (weet niet eens welk OS je gebruikt), maar heb je je Vaio event service al geïnstalleerd?

[ Voor 12% gewijzigd door Storm316 op 31-01-2008 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Hey jongens ik heb het voor elkaar! Hij draait nu 100% naar wens! Inclusief screen-adjustment options.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 15:41:
[...]

Hmm oke, Nou ik regel we even de originele CD anders van een vriend. Hoe kan ik 't dan installeren?
Niet!

Je hebt echt de Kalyway versie of iAktos nodig. iAktos 1.2 werkte bij mijn, maar Kalyway (vanilla) schijnt een betere OSX te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm ik heb geen last meer van m'n brightness probleem, hopelijk was t iets softwarematig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
En is het met vmware parallels o.i.d. ook mogelijk leopard als virtual machine te draaien in vista/xp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is er eigenlijk zo goed aan die Leopard? (ik ken niets van mac btw ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

De exacte specs van de FZ31Z staan o.a. hier: http://vaio.sony.de/view/...ons&category=VN+FZ+Series

De FZ31Z heeft t.o.v. de FZ21Z een snellere processor (2,4 ipv 2,2), twee keer zoveel intern geheugen en vreemd genoeg een iets lagere cache. De verbeterde dubbele lamp die hierboven wordt genoemd zie ik hier in de specs niet terug.

In Duitsland hebben ze naast het S model ook nog een J model, in totaal dus 5 types.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2008 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
De 'Z' heeft een hele nieuwe Intel CPU aan boord. De nieuwe Intel Penryn CPU's zijn er met 3 of 6Mb cache, waarvan de snelste chips 6Mb hebben. Bij de Merom's was dat 2 en 4Mb. Vandaar het verschil in cache. Een T8300 presteert ongeveer hetzelfde als een T7700. Verbeterde scherm heb ik verder nog niks over gehoord of gelezen, iemand anders misschien, of zou het onzin zijn..?

[ Voor 12% gewijzigd door Storm316 op 31-01-2008 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 18:06:
Wat is er eigenlijk zo goed aan die Leopard? (ik ken niets van mac btw ;) )
Het gemak!

Grafisch erg mooi zonder dat dit ten koste gaat van je geheugen!

Snelheid. Photoshop en Lightroom gaan aanzienlijk sneller op Leopard dan op Vista. Ik ben zelf fotograaf en ik moet geregeld 4 gig aan raw bestanden snel converteren of aanpassen. Bij deze verwerkingen zie ik echt vershil tussen leopard en Vista.

De reden dat ik geen powerbook gekocht had, was vanwege de prijs. Nu hoor ik trouwens wel dat de Macobook met 1 gig geheugen evengoed presteerd als een gelijkwaardige laptop met Vista en 2gig geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Storm316 schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 19:45:
De 'Z' heeft een hele nieuwe Intel CPU aan boord. De nieuwe Intel Penryn CPU's zijn er met 3 of 6Mb cache, waarvan de snelste chips 6Mb hebben. Bij de Merom's was dat 2 en 4Mb. Vandaar het verschil in cache. Een T8300 presteert ongeveer hetzelfde als een T7700. Verbeterde scherm heb ik verder nog niks over gehoord of gelezen, iemand anders misschien, of zou het onzin zijn..?
Thx Storm. Al met al zal de FZ31Z in het dagelijks gebruik dus niet zo heel veel sneller zijn vermoed ik. Misschien dat je alleen met zware applicaties iets merkt van de snellere processor en de 4 GB geheugen. Overigens wordt er geloof ik maar max. 3 GB gebruikt door Vista32b. Wat ik me dan nog wel afvraag is of die resterende 1 GB dan door de videokaart gebruikt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

@mrc16: Computerpirates meldt dat de FZ31Z op 21 februari leverbaar zal zijn in Nederland. Zie http://www.computerpirate...JikvOq5oZECFQE_MAodUHe9tw

Correct in Rotterdam doet het voorkomen op haar site dat het model nu al leverbaar is met een adviesprijs van 1799 euro: http://www.correct.nl/art...933&ARTNR=343365&AANTAL=1

Op hdtvnieuws.nl wordt een levermaand van februari genoemd. http://www.hdtvnieuws.nl/...otebooks-in-teken-van-hd/

Sony Nederland zal het model eerdaags ook wel op de site zetten. De FZ21M werd ergens rond 10 januari online gezet en was twee weken later leverbaar.

@Mrc16: kun je de FZ31Z toevoegen aan de startpost? De specs op Sony Duitsland en UK zijn in ieder geval nu geverifieerd. Adviesprijs van 1799 wordt door meerdere bronnen genoemd en levermaand wordt sowieso februari. Alvast bedankt.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2008 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar ik vooral benieuwd naar ben bij de FZ31Z is of deze eindelijk HDMI 1.3 heeft.
Het geheugen en CPU vind ik niet zo belangrijk. Dat zal ik eerdaags zelf wel upgraden mocht dat nodig zijn :)

@Gianni: Mijn overdrachtsnelheid naar de externe schijf is idd rond de 25 mb / sec.
Maar volgens mij ondersteunt USB 2.0 veel hogere snelheden. Maargoed..mocht dit een
gebruikelijke snelheid zijn dan geeft dit des te meer aan dat je weinig merkt van de 'langzame' 4200 rpm schijf ivm 5400 rpm.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2008 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 23:01:
@Gianni: Mijn overdrachtsnelheid naar de externe schijf is idd rond de 25 mb / sec.
Maar volgens mij ondersteunt USB 2.0 veel hogere snelheden. Maargoed..mocht dit een
gebruikelijke snelheid zijn dan geeft dit des te meer aan dat je weinig merkt van de 'langzame' 4200 rpm schijf ivm 5400 rpm.
Van externe 5400rpm HD naar 7200rpm Vaio HD via USB2.0 zit ik max rond 36mb/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Het lijkt er heel erg op dat de 31Z louter een "Penryn update" is, voor de liefhebber ook jammer dat er geen 8600M GT in de 31Z komt. Daarom denk ik dat HDMI 1.3 er niet op zit...

Met die 25MB/s zit je best goed (naar het schijnt komt 30MB/s wel voor maar 20-25MB/s is bij de schijven die ik gebruik ook standaard) USB2 een limiet van 25 MB/s ?

Edit: netjes Dafmay!

[ Voor 3% gewijzigd door Gianni Rombios op 31-01-2008 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dafmay schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 23:15:
[...]

Van externe 5400rpm HD naar 7200rpm Vaio HD via USB2.0 zit ik max rond 36mb/s.
Het kan dus toch nog sneller :9

Denk idd niet dat er HDMI 1.3 op zal zitten aangezien ze dan ook het moederbord zouden moeten aanpassen. Neem aan dat dat niet is gebeurd.
Aangaande die GT zit er mijns insziens ook een bepaald limiet aan de huidige behuizing waardoor deze misschien weer te veel warmte zou produceren. Ik roep maar wat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De opvolger van de FZ31M wordt ook hier en daar al genoemd, de FZ38M. Heeft een T8100 processor. Heb hem nergens op een Sony site kunnen aantreffen dus het is de vraag of we die ooit gaan zien in Nederland of dat we direct doorstomen naar de FZ41 serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Ja vreemd die benaming http://www.play.com/PC/PC...ring=fz38m&searchsource=0 due 17 maart in UK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unixor
Graphics Card: NVIDIA(R) GeForce(R) 8400M GS GPU?
CPU boven GPU dus, waarschijnlijk om de prijs te balanceren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Als je onderaan bij 'discription' van die 38M kijkt staat er ook iets over een 'double lamp', maar dit zal wel gewoon het standaard verhaaltje zijn wat ze van Sony gekopieerd hebben. Dat zet je echter wel aan het denken over de juistheid van de overige spec's. Ik vind het ook erg vreemd dat er een FZ38M komt, snap niet dat ze die T8100 niet gewoon in de 31M hebben gedrukt. Ahwel, ik snap wel vaker iets niet... :P

[ Voor 5% gewijzigd door Storm316 op 01-02-2008 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Ik moet er misschien nog wel bij vermelden dat de 36mb/s werd gehaald bij tegelijkertijd kopieren van 4-5 folders/bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Ik haal zelf meestal iets van 31 of 32Mb/s bij het kopiëren van grote bestanden (>1Gb, gemeten met hd-tune) van mijn originele 5.400rpm interne schijf naar m'n externe 7.200rpm hdd (via usb). Grote mappen met veel kleine bestandjes gaan vaak wat langzamer, ongeveer 21 tot 26Mb/s. Wel merk ik dat Windows verkenner soms wat instabiel word (af en toe zelfs crasht) als ik veel kleine of grote bestanden in één keer verplaats of kopieer, 1 map of 1 groot bestand per keer levert geen problemen op. Dit was onder XP trouwens ook al het geval. De verkenner is wel een stuk stabieler en uitgebreider geworden sinds Vista vind ik, onder XP betekende een crash vaak een volledige re-boot terwijl Vista gewoon de verkenner automatisch herstart.
Verplaatsen van bestanden gaat trouwens veel langzamer als kopiëren, ik kan me niet herinneren dat dat onder XP ook zo was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Storm316 schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 13:24:
Ik haal zelf meestal iets van 31 of 32Mb/s bij het kopiëren van grote bestanden (>1Gb, gemeten met hd-tune) van mijn originele 5.400rpm interne schijf naar m'n externe 7.200rpm hdd (via usb). Grote mappen met veel kleine bestandjes gaan vaak wat langzamer, ongeveer 21 tot 26Mb/s. Wel merk ik dat Windows verkenner soms wat instabiel word (af en toe zelfs crasht) als ik veel kleine of grote bestanden in één keer verplaats of kopieer, 1 map of 1 groot bestand per keer levert geen problemen op. Dit was onder XP trouwens ook al het geval. De verkenner is wel een stuk stabieler en uitgebreider geworden sinds Vista vind ik, onder XP betekende een crash vaak een volledige re-boot terwijl Vista gewoon de verkenner automatisch herstart.
Verplaatsen van bestanden gaat trouwens veel langzamer als kopiëren, ik kan me niet herinneren dat dat onder XP ook zo was.
Ik deel jouw mening wb de vista explorer. Een stuk stabieler dan in XP. Echter er is een optie om de explorer in een apart proces te openen zodat een crash (als het goed is) helemaal niet meer voorkomt. De optie in XP is te vinden onder opties > weergave. Zit op m'n werk dus weet niet zo uit het blote hoofd of deze optie ook precies daar te vinden is onder Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 22:51:
[...]
@Mrc16: kun je de FZ31Z toevoegen aan de startpost? De specs op Sony Duitsland en UK zijn in ieder geval nu geverifieerd. Adviesprijs van 1799 wordt door meerdere bronnen genoemd en levermaand wordt sowieso februari. Alvast bedankt.
FZ31Z en FZ39VN zijn toegevoegd aan de startpost. Zodra de FZ31 lijn compleet is en de FZ21 lijn niet meer verkocht word dan verdwijnt de FZ21 uit de startpost. Zodra de FZ31 compleet op de sony site staat update ik de startpost waar wijzigingen nodig zijn. Wat vind je van de nieuwe plaatjes in de startpost :P. Lekker simpel en geen grote plaatjes.
Pagina: 1 2 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.