Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Mijn domeinnaam wordt aangevallen door snoep!

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 5.124 views sinds 30-01-2008

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10 22:18
In December heb ik een domeinnaam aangeschaft, mentox.nl. Vandaag krijg ik een brief van Knijf die namens Perfetti van Melle bezwaar maakt op mijn domeinnaam omdat deze teveel zou lijken op MENTOS.

De brief heb ik in de post hieronder gezet.

Nu is mijn vraag wat ik hiermee moet doen. Ten eerste vindt ik de naam nauw niet echt verwarrend, als je het uitspreekt kan er verwarring ontstaan maar als je een adres intikt is de kans klein. Ten tweede lijkt mijn site totaal niet op een site van een snoepfabrikant, laat staat op de witte site van MENTOS. Ten derde gebruik ik het niet voor commerciële doeleinden.

Het probleem is dat ik mijn domeinnaam helemaal niet wil afgeven. Ik heb voor deze naam gekozen omdat ik diezelfde naam gebruik op diverse forums. Tevens heb ik er al een hoop naar gelinkt, waaronder een flink aantal e-mail adressen.

Hebben zij een zaak? Zoja wat kan ik dan het beste doen. Ik heb hier totaal geen ervaring mee.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

• Mentox
AANTEKENEN MET BERICHT VAN ONTVANGST

Hr. *******
Floralaan **
1693GH Wervershoof

Weesp, 14 januari 2008
Uw ref. :
Onze ref. :
Doorkeisnr : ****-******

Betreft: Bezwaar tegen gebruik en registratie van domeinnaam MENTOX.NL

Geachte heer Bot,

Graag vragen wij uw aandacht voor het volgende.

Onze cliënte, Perfetti Van Melle Benelux B.V., is eigenaar van het merk MENTOS. Dit merk is door onze cliënte wereldwijd geregistreerd. Het woordmerk MENTOS is in de Benelux geregistreerd onder andere onder nummer 17337. In de bijlage zend ik u een kopie van de publicatie van deze registratie.

Zoals u weet gebruikt Perfetti van Melle Benelux B.V. het merk MENTOS voor pepermunt en suikerwerken.

Graag verwijzen wij ook naar de website www.mentos.com. Deze domeinnaam is door Perfetti reeds geregistreerd in 1997. Het merk MENTOS is al sinds 1929 in gebruik en geniet een aanzienlijke bekendheid.

U heeft de domeinnaam mentox.nl geregistreerd. Deze registratie dateert van 3 december 2007. Voor zover wij hebben constateren is de domeinnaam mentox.nl nog niet actief verbonden aan een website.

Gelet op de hoge mate van overeenstemming tussen de domeinnaam mentox.nl en het merk MENTOS van onze cliënte, dienen wij u erop te wijzen dat het gevaar bestaat dat het publiek zal aannemen dat er een band tussen u en Perfetti bestaat.

Formeel gesproken worden daardoor de merkrechten van Perfetti aangetast. Perfettie heeft, om begrijpelijke redenen, moeite met deze situatie en wil deze graag oplossen.

Perfetti hoopt op een minnelijke oplossing van deze kwestie. Op de grond van bovenstaande verzoeken wij u daarom uw medewerking te verlenen aan de overdracht van de domeinnaam mentox.nl aan Perfetti.

Uw schriftelijke bevestiging dat u tegemoet komt aan dit verzoek zien wij graag binnen twee weken na vandaag tegemoet. Na ontvangst van uw bevestiging zullen wij de benodigde formulieren voor overdracht van de domeinnaam doen toekomen.

Mochten wij uw bevestiging niet (tijdig) hebben ontvangen dan nemen wij aan dat u niet bereid bent om mee te werken aan vrijwillige overdracht van de domeinnaam. In dat geval zullen wij genoodzaakt zijn cliënte te adviseren een geschilprocedure aanhangig te maken, waarbij overigens aanspraak zal worden gemaakt op de aan deze zaak verbonden kosten.

In afwachting op uw bericht, teken ik,

Hoogachtend,
*.*. ******-****

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Begin eens met een website erop te zetten en een disclaimer dat je niets met Mentos te maken hebt. Ze proberen je bang te maken.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Depress
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-11 21:01
Mentox is wereldwijd geregistreerd. Dus ook in nederland. Het beste wat je kunt doen is onkosten vergoeding vragen en het domein overdragen.

Verwijderd

Als ze er flink voor willen betalen zou ik het doen.

Verder zie ik geen gevaar, domeinen als gogle.nl die gebruik maken van de spelfouten die gemaakt worden hebben naar mijn weten ook nog geen problemen gehad.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
"Onze cliënte, Perfetti Van Melle Benelux B.V., is eigenaar van het merk MENTOX."

Is dat een typo en moet dat "MENTOS" zijn?

• Mentox
De toon van de brief staat mij niet echt aan. Bij mij komt het over als dreigement dat ik me domeinnaam moet afgeven om niet voor de rechter te worden gesleept.

Ze gaan ervan uit dat ze direct al in hun volledige recht staan. Op zich geen probleem als dat inderdaad zo is maar dan hoeven ze niet direct met een geschilprocedure te komen.

• Mentox
Osiris schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 18:36:
"Onze cliënte, Perfetti Van Melle Benelux B.V., is eigenaar van het merk MENTOX."

Is dat een typo en moet dat "MENTOS" zijn?
Dit is een fout het moet idd MENTOS zijn. Heb die brief overgetypt en vlug aangepast maar jullie waren sneller dan mij.

@gambieter, er staat momenteel een site op mentox.nl. Echter is deze zo zwart mogelijk en die van Mentos behoorlijk wit.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Mentox schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 18:39:
[...]

Dit is een fout het moet idd MENTOS zijn. Heb die brief overgetypt en vlug aangepast maar jullie waren sneller dan mij.

@gambieter, er staat momenteel een site op mentox.nl. Echter is deze zo zwart mogelijk en die van Mentos behoorlijk wit.
Ah, in de brief stond dat er geen website op het domein stond. Zoals gezegd gewoon een mooie disclaimer in Nederlands en Engels neer zetten en een verwijzing naar de Mentos website geven.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Zo'n agressieve houding djeezz,

Ik denk alleszinds niet dat ze je iets kunnen maken, zolang je de merknaam niet in slecht daglicht stelt. Zoals gambieter zegt, zet gewoon snel iets op je webstek dat er allesinds al voor zorgt dat er geen verwarring is. Hadden ze die domeinnaam gewild dan konden ze die al eeeeeuwen gekocht hebben, je hebt hem immers al een maand, als ze er zo stoer kunnen over doen dat hun merknaam al sinds 1929 bestaat moeten ze niet moeilijk komen doet dat iemand een maandje geleden mentox.nl heeft geregistreerd. Waar gaat dat naartoe, alsof iemand die per ongeluk x ipv. s drukt niet binnen de 5 s zal doorhebben dat ie een typo heeft begaan.

edit: mooie site btw :-)

• Osiris
  • Niet online
Gewoon claimen dat het een combinatie is tussen "mental" ('gek') en "intox" (van "intoxicated") en dat het een doodnormale samentrekking is van een paar grappige woorden voor een informele site van *insert paar vrienden* weetikveelwat.

Lijkt me sterk dat ze een poot hebben om op te staan. Ze proberen het wel uiteraard ;)

Verder vind ik 't weinig aggresief TBH, gewoon een standaard briefje voor zulk soort gevallen. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Osiris op 23-01-2008 18:42 ]

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:56

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Voor de duidelijkheid, er staat wel een site op maar de www. is niet goed gelinkt:

Werk niet: http://www.mentox.nl/
Werkt: http://mentox.nl/

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Verwijderd

Stuur ze gewoon een mailtje in de trend van:
Hoi,

Ik gebruik deze site voornamelijk voor persoonlijke doeleinden en verwacht niet dat er verwarring zou moeten zijn. Tevens gebruik ik de sitenaam ook als nickname (eventuele referentie met google).

Omdat jullie moeite hebben met deze situatie, en mij hierover een email sturen lijkt het mij dat jullie hier redelijk wat waarde aan hechten. Daarom wil ik jullie mijn domein wel voor 400 euro aan bieden, en zorg ik dat het binnen een termijn van twee weken geregeld wordt. Dit als beloning voor het veranderen van mijn nickname waarmee ik bekend sta en natuurlijk om jullie doel te bereiken.
(dit is wat ik zou doen, heb verder geen ervaring over hoe het in de praktijk zou gaan)

• BrokenRules
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-03 14:20
Heb ooit de naam darkraver.nl moeten afgeven (met redelijke vergoeding). En dat was wel direct zijn merknaam.

Wat ik zou voorstellen is als je toch geen gebruik van het domein maakt alszijnde website
dat je hem automatisch doorlinkt. Dan kun je e-mail adressen ed. gewoon blijven gebruiken.

Zo doet een kennis van mij dat ook voor www.club-x.nl die linkt hij door naar www.club-x.org

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-11 19:56
Je mag best dezelfde naam voeren, mits je niet in dezelfde branche zit.

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:45
Mentox schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 18:39:
[...]@gambieter, er staat momenteel een site op mentox.nl. Echter is deze zo zwart mogelijk en die van Mentos behoorlijk wit.
De "Server niet gevonden" pagina die ik krijg is toch behoorlijk wit :P

Inderdaad een erg irritante toon die aangeslagen wordt in die brief, als ze het nou eens vriendelijk vragen en zelf een voorstel doen en je een leuk bedragje aanbieden, dan kijk je toch heel anders tegen zoiets aan... :(

Geen idee hoe het wettelijk zit. Ik zou daar maar eens goed naar informeren.
Ik vind de gelijkenis niet bepaald wereldschokkend. Zeker niet voor zo'n 'fantasie' naam.

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 13:59
Depress schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 18:36:
Mentox is wereldwijd geregistreerd. Dus ook in nederland. Het beste wat je kunt doen is onkosten vergoeding vragen en het domein overdragen.
Je bedoelt mentos, niet mentox. Daarnaast betekent het recht hebben op een merknaam vooral binnen een bepaald gebied. In het geval van Mentos is dat dus snoep, als je televisies gaat maken onder de merknaam Mentos hebben ze al een veel groter probleem. Een website met als naam Mentox is gewoon buh-bye, jammerrr dan.

Ik zou een brief terugsturen dat je niet onder de indruk bent en eventueel wel wilt overwegen de domeinnaam te verkopen voor 20.000 euro ofzo. Da's waarschijnlijk minder dan de proceskosten :P
Xtuv schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 18:45:
Inderdaad een erg irritante toon die aangeslagen wordt in die brief, als ze het nou eens vriendelijk vragen en zelf een voorstel doen en je een leuk bedragje aanbieden, dan kijk je toch heel anders tegen zoiets aan... :(
De dreigende toon is omdat ze je bang willen maken. Ze hebben geen poot om op te staan namelijk.

[ Voor 21% gewijzigd door Hydra op 23-01-2008 18:46 ]

https://niels.nu

• Mentox
Angeloonie schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 18:42:
Voor de duidelijkheid, er staat wel een site op maar de www. is niet goed gelinkt:

Werk niet: http://www.mentox.nl/
Werkt: http://mentox.nl/
Ik heb hiervoor bewust voor gekozen. De meeste internetters zetten uit gewoonte www voor een adres. Hierdoor heb ik dus minder "ongewenste" bezoekers.

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 18:43:

[...]

(dit is wat ik zou doen, heb verder geen ervaring over hoe het in de praktijk zou gaan)
Fout.

NOOIT geld vragen, NOOIT! Dan kunnen ze als argument aanvoeren dat je hem alleen maar hebt om winst te maken. Zij mogen met een aanbod komen, maar zelf in ieder geval geen prijs noemen of het uberhaupt over verkopen hebben.

Verwijderd

Mja nee hé als je gaat mailen om geld kunnen ze dat evengoed als bewijslast gaan gebruiken, lijkt me toch logisch en als je zulke namen a la mentox-mentos gebruikt dan ben je net strafbaar als je dit doet om het geld...

Mss je pagina titel wijzigen in "Mentox :::: Because fresh tastes better" :-)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2008 18:51 ]

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:14

Garyu

WW

Lijkt me inderdaad geen probleem. Hun brief is vrij vriendelijk geformuleerd, dus gewoon een vriendelijk briefje terug dat je je site niet commercieel exploiteert en geen enkel verband wenst te hebben met Mentos / Van Melle, dat je dit best op je site wilt zetten, en klaar.

Je schendt hun merkenrecht niet, en daar zullen ze het wel mee eens zijn als ze je site gezien hebben.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Verwijderd

naar mijn kennis is het hebben van een dergelijke naam die toch enigszins lijkt op mentos.nl niet strafbaar en zou je hem gewoon mogen behouden.

dan ben ik natuurlijk geen expert op dit gebied maar wat ik heb kunnen vinden hield het volgende in:
- Het is niet toegestaan een ander zijn merknaam te gebruiken
- je mag niet iemand anders zijn (product)naam gebruiken op jouw product/site zonder toestemming
(wetboek van strafrecht)

nu is het zo dat je geen van deze overtreed zolang hun geen product maken dat mentox heet en daarna zou je hem zelfs nog mogen houden omdat je site al bestond voor hun het product verzonnen. en zoals je zelf ook al aangeeft de uitspraak en schrijfwijze verschilt enorm en het is in mijn ogen dus één grote overdrijving van de snoepfabriek :P.

en zoals bovenstaande aangeeft.. een korte disclaimer zal hoogstwaarschijnlijk ook in je voordeel werken ;)
Je bedoelt mentos, niet mentox. Daarnaast betekent het recht hebben op een merknaam vooral binnen een bepaald gebied. In het geval van Mentos is dat dus snoep, als je televisies gaat maken onder de merknaam Mentos hebben ze al een veel groter probleem. Een website met als naam Mentox is gewoon buh-bye, jammerrr dan.
fout... er hechten rechten aan de naam ongeacht het product dat eronder gemaakt wordt, van melle is de hoofdorganisatie en daaronder vallen verschillende merken waaronder dus mentos. het zal binnen nederland dus nooit mogelijk zijn om nog een product/dienst aan te bieden met de naam mentos aangezien dat allemaal bij een notaris al is vastgelegd. (zoals ik al vermelde, het gebruiken van een ander zijn merknaam is verboden)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2008 18:59 ]

• Mentox
Angeloonie schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 18:46:
[...]

Fout.

NOOIT geld vragen, NOOIT! Dan kunnen ze als argument aanvoeren dat je hem alleen maar hebt om winst te maken. Zij mogen met een aanbod komen, maar zelf in ieder geval geen prijs noemen of het uberhaupt over verkopen hebben.
Ik wil me domeinnaam ook niet verkopen, ik ben er blij mee en heb eigelijk helemaal geen zin om iets aan te passen. Heb er behoorlijk veel tijd in zitten.

• Hydra
Angeloonie schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 18:46:
Wat een onzin. Zij eisen dat je de site overdraagt. Jij bent niet onder de indruk maar meldt dat je wel wil overwegen hem te verkopen. Niks mis mee.
Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 18:47:
Mja nee hé als je gaat mailen om geld kunnen ze dat evengoed als bewijslast gaan gebruiken, lijkt me toch logisch en als je zulke namen a la mentox-mentos gebruikt dan ben je net strafbaar als je dit doet om het geld...
Bewijslast voor WAT?
Garyu schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 18:47:
Lijkt me inderdaad geen probleem. Hun brief is vrij vriendelijk geformuleerd, dus gewoon een vriendelijk briefje terug dat je je site niet commercieel exploiteert en geen enkel verband wenst te hebben met Mentos / Van Melle, dat je dit best op je site wilt zetten, en klaar.

Je schendt hun merkenrecht niet, en daar zullen ze het wel mee eens zijn als ze je site gezien hebben.
Ik vond het niet bijster vriendelijk, maar dat is te verwachten bij dergelijke brieven.
Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 18:49:
naar mijn kennis is het hebben van een dergelijke naam die toch enigszins lijkt op mentos.nl niet strafbaar en zou je hem gewoon mogen behouden.
Het hebben van een dommeinnaam is per definitie niet strafbaar.
dan ben ik natuurlijk geen expert op dit gebied maar wat ik heb kunnen vinden hield het volgende in:
- Het is niet toegestaan een ander zijn merknaam te gebruiken
- je mag niet iemand anders zijn (product)naam gebruiken op jouw product/site zonder toestemming
(wetboek van strafrecht)
En dit heeft ook weinig met strafrecht te maken. Het gaat hier om merkenrecht. Als ik kauwgom met de naam Sportlight uit ga brengen heb ik een probleem. Als ik kauwgom met de naam Philips uit breng kan Philips hoog en laag springen, maar waarschijnlijk kunnen ze daar niks tegen doen.

[ Voor 24% gewijzigd door Hydra op 23-01-2008 18:52 ]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Een paar mensen suggereren geld te vragen, en dat is heel erg dom. Gelukkig zijn er al een paar mensen die dat afgeschoten hebben. En terecht! Nooit en te nimmer geld vragen, want dan ben je gewoon een domeinkaper en sta je heel zwak.

Zoek het verhaal over Mike Rowe en mikerowesoft.com maar eens op. Linkje. Later verloor hij doordat hij geld had gevraagd.

[ Voor 19% gewijzigd door gambieter op 23-01-2008 18:54 ]

Verwijderd

Mentox heeft geen zak te maken met mentos, zo simpel is het. Het is jouw domeinnaam, het heeft niets te maken met mentos, het woord mentos komt er niet op voor dus waar denken die grappenmakers mee bezig te zijn? Alleen al om de bedreiging aan het einde van de brief zou ik ze uitlachen. Ze hebben daar bij dat bedrijf geen poot om op te staan.

• Hydra
gambieter schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 18:51:
Een paar mensen suggereren geld te vragen, en dat is heel erg dom. Gelukkig zijn er al een paar mensen die dat afgeschoten hebben. En terecht! Nooit en te nimmer geld vragen, want dan ben je gewoon een domeinkaper en sta je heel zwak.

Zoek het verhaal over Mike Rowe en mikerowesoft.com maar eens op.
Ja, want de wet is in Amerika hetzelfde als hier |:(

Een rechter zal nooit tegen de wet ingaan omdat je een bedrijf te gemoed wilt komen.

Edit: iedere nederlander wordt geacht de wet te kennen. Zo te zien weten mensen vanalles over hun plichten, maar enorm weinig over hun rechten. Mensen laten zich te snel bang maken.

[ Voor 13% gewijzigd door Hydra op 23-01-2008 18:56 ]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:03

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Met name die laatste alinea, mocht je terug schrijven, gebruik die ook richting hun. Dat jij, mocht het uitlopen tot kort geding oid, ook bij hun alle kosten die dit geheel met zich meebrengt bij hun komt verhalen.

Even snel gekeken bij de boit, mentox zelf is ook geen geregisteerd merknaam binnen benelux.

Volgens mij is het verder, dat als jou website/diensten/ofwatdanook verder totaal niets te maken hebben met hun, ze jou verder ook weinig kunnen maken.

Oh vergeten, vraag geen geld, enkel als je verliest om eventuele onkosten. geld vragen = kaper, sta je erg zwak.

[ Voor 31% gewijzigd door SinergyX op 23-01-2008 19:00 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Hydra schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 18:50:
[...]

Wat een onzin. Zij eisen dat je de site overdraagt. Jij bent niet onder de indruk maar meldt dat je wel wil overwegen hem te verkopen. Niks mis mee.
Er zijn zat zaken die gewonnen zijn door de eiser om dit feit. Als jij wil verkopen voor meer dan de onkosten (=hooguit €100 ofzo) dan wil je winst maken, en sta je erg zwak in een eventuele rechtzaak.

Verwijderd

gambieter schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 18:51:

Zoek het verhaal over Mike Rowe en mikerowesoft.com maar eens op. Linkje. Later verloor hij doordat hij geld had gevraagd.
idd, je moet gewoon zeggen dat je bereid bent om op de site te zetten dat het niks met mentos te maken heeft Verder doe je geen concessies. Dan zullen zij zelf tot actie overgaan in de vorm van een geldbod

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:46
Hydra schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 18:50:
[...]

[...]

Bewijslast voor WAT?
Als jij een NL-domeinnaam registreert puur om geld te verdienen met de verkoop van het domein op zich, heb je geen poot om op te staan en is het alleen maar makkelijker voor de tegenpartij als ze een zaak tegen je proberen te maken.
Als jij 20.000 euro vraagt voor een domeinnaam is het redelijk aannemelijk te maken dat je zo'n domein puur voor het geld hebt en niet omdat je die naam zo mooi vindt.

Verwijderd

Advocaat in de hand nemen, plan opstellen, actie. Dit soort praktijken dient afgestraft te worden.
Als ze dachten dat mentox mensen aan mentos doet denken hadden ze dit domein al eerder
moeten registreren. Je kan wel problemen krijgen met de Braziliaanse fabrikant van 'Mentox 600 CE'
wat een aldaar geregistreerd insecticide is. Maar aangezien mentox.com.br niet geregistreerd is
zal dat ook wel loslopen.

Ik zou dus een advocaat zoeken die wel zin heeft om Perfetti Van Melle aan te pakken.
No cure no pay en de winst delen natuurlijk :)

En zoals al gezegd, never niet om geld vragen, geen onderhandelingen starten of op wat
voor manier dan ook contact opnemen danwel reageren behalve met 'uw brief is doorgestuurd
naar mijn advocaat en deze neem zo spoedig mogelijk contact met uw wettelijk vertegenwoordiger op.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2008 19:01 ]

• Mentox
Alle tweakers bedankt zover voor jullie bevredigende antwoorden!

Ik stuur ze gewoon een brief dat ik geen winst wil maken en dat ik geen band zie met hun MENTOS.

@Mokje, dit is naar mijn mening wel erg rooskleurig. Probleem is dat ik geen geld heb voor een advocaat en dat ik over 8 dagen naar Engeland ga voor 4 maanden.

[ Voor 33% gewijzigd door Mentox op 23-01-2008 19:03 ]

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:16

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Gewoon op precies dezelfde toon een brief terugschrijven waarin je uitlegt hoe vre-se-lijk dom ze geweest zijn door alleen www.mentox.nl te controleren. Verder natuurlijk erg veel nadruk leggen op het feit dat de website dus gewoon door jou als particulier voor een niet commercieel doel wordt gebruikt.

Ze hebben geen poot om op te staan, als ze een geschilprocedure gaan starten kunnen ze zelf hoogstwaarschijnlijk de rekening betalen.

Verwijderd

quote:
Nubby schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 18:49:
Het hebben van een dommeinnaam is per definitie niet strafbaar.
Wel als je daarmee de merkrechten schend ;)

Verwijderd

Ze eisen niks, ze dwingen niet, en zo agressief is die brief nou ook weer niet. Het is een vrij nette, zakelijke brief. Ik zou er gewoon op reageren zoals enkele anderen ook al melden. Maar je website lekker af, zet er een pagina op met de titel "Disclaimer" en geef daarop aan dat je een onafhankelijke auteur bent en dat geen van je uitingen verband hebben met Mentos of andere gelijkende merknamen. Dat moet voldoende zijn.

• Hydra
Angeloonie schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 18:57:
Er zijn zat zaken die gewonnen zijn door de eiser om dit feit. Als jij wil verkopen voor meer dan de onkosten (=hooguit €100 ofzo) dan wil je winst maken, en sta je erg zwak in een eventuele rechtzaak.
Noem eens voorbeelden? :) Want sorry, zonder bronnen hebben dergelijke beweringen geen waarde. Inderdaad is domeinen kapen niet rendabel meer, maar dan had íe mentos.nl moeten hebben, niet mentox.nl, en bovendien heeft hij niet uit zichzelf mentos benaderd. Ze zullen wel gek zijn het over die boeg te gooien, alleen dit topic alleen als is al 'bewijs' genoeg dat dat nooit z'n intentie is geweest.

Verwijderd

Mentox schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 19:00:

Ik stuur ze gewoon een brief dat ik geen winst wil maken en dat ik geen band zie met hun MENTOS.
Niet doen, eerst advies inwinnen. Een woord verkeerd in die brief en ze gebruiken
het zoals het hun uitkomt. Alleen maar zeggen dat er een antwoord aan komt.
Dit soort zaken worden vaak gerekt en gerekt en de langste adem wint.

• Hydra
_JGC_ schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 18:59:
Als jij 20.000 euro vraagt voor een domeinnaam is het redelijk aannemelijk te maken dat je zo'n domein puur voor het geld hebt en niet omdat je die naam zo mooi vindt.
Een collega van me heeft een domeinnaam van een bekend merk, en is door hen aangeschreven dat ze dat domein willen hebben. Zijn reactie? Tough luck, maar voor een jaarsalaris mag je het hebben. Hij heeft het nog steeds.

Die vlieger gaat alleen op bij domeinkapers, en die werken toch iets anders. Die benaderen zelf de bedrijven in plaats van andersom.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Voor zover wij hebben constateren is de domeinnaam mentox.nl nog niet actief verbonden aan een website.
Ze hebben er dus niet aan gedacht het "www" weg te laten? :+ (wel verwarrend trouwens, sommige sites doen het niet zonder www, andere niet met...)
... dienen wij u erop te wijzen dat het gevaar bestaat dat het publiek zal aannemen dat er een band tussen u en Perfetti bestaat.
Even er van uit gaande dat "ik" dat publiek ben, ik heb nog NOOIT van Perfetti gehoord! Eigenlijk vind ik het verdacht veel weghebben van confetti, over verwarring gesproken...
In dat geval zullen wij genoodzaakt zijn cliënte te adviseren een geschilprocedure aanhangig te maken, waarbij overigens aanspraak zal worden gemaakt op de aan deze zaak verbonden kosten.
Ik ben geen jurist, maar ik kan me haast niet voorstellen dat een bedrijf deze kosten op een particulier kan verhalen! Dit lijkt ook een beetje op de praktijken van de platenbazen: "doe wat we willen, of we klagen je aan"!

Ik als consument zie prima verschil tussen een X en een S. Als Mentos denkt dat hun doelgroep dat verschil niet ziet, denk ik dat het ze tegenvalt dat voor de rechter hard te maken....

Verwijderd

Patriot schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 19:00:
Gewoon op precies dezelfde toon een brief terugschrijven waarin je uitlegt hoe vre-se-lijk dom ze geweest
Da's al helemaal fout, vertellen hoe dom jij wel denkt dat ze zijn is tegen het verkeerde
been en zet de toon. Daar schiet je helemaal niets me op.

• Hydra
Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 18:59:
idd, je moet gewoon zeggen dat je bereid bent om op de site te zetten dat het niks met mentos te maken heeft Verder doe je geen concessies. Dan zullen zij zelf tot actie overgaan in de vorm van een geldbod
Wat zijn mensen bang zeg, jezus. Je hoeft niks op die site te zetten. En als je ze een briefje stuurt met alleen 'stik d'r in', hoor je niks meer van ze.

• RemcoDelft
Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 18:43:

[...]

Dit lijkt me sowieso geen goed begin, niet meteen geld vragen, gewoon zeggen dat je er niet mee akkoord gaat.

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 19:04:
[...]

Da's al helemaal fout, vertellen hoe dom jij wel denkt dat ze zijn is tegen het verkeerde
been en zet de toon. Daar schiet je helemaal niets me op.
Je brengt het natuurlijk niet letterlijk zo, maar je wijst ze gewoon op een vriendelijke manier op de pijnlijke fout die zij hebben gemaakt. Bovendien is de toon met een dergelijk dreigend overkomende mail natuurlijk al gezet door hun.

Verwijderd

@Mokje, dit is naar mijn mening wel erg rooskleurig. Probleem is dat ik geen geld heb voor een advocaat en dat ik over 8 dagen naar Engeland ga voor 4 maanden.
Dan is uitstel een prima optie aangezien je er niet bent voor een mogelijke zitting :)
Er moet vast wel een advocaat te vinden zijn op no cure no pay basis die zin heeft
in een leuke zaak. Wat ik al zei, dit is prima te rekken totdat ze het of opgeven omdat
ze weten niet te winnen danwel een schikking voorstellen.

Verwijderd

Probleem is dat ik geen geld heb voor een advocaat en dat ik over 8 dagen naar Engeland ga voor 4 maanden.
nou dan zou ik ze al helemaal negeren. als het zo belangrijk is voor hun dan proberen ze het over 4 maanden maar nog een keer.

Verwijderd

Patriot schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 19:07:
[...]

Je brengt het natuurlijk niet letterlijk zo, maar je wijst ze gewoon op een vriendelijke manier op de pijnlijke fout die zij hebben gemaakt. Bovendien is de toon met een dergelijk dreigend overkomende mail natuurlijk al gezet door hun.
Lawyer speak moet met lawyer speak beantwoord worden. Dat is ook het enige wat
ze willen en kunnen lezen. Hier als leek op reageren schiet niet op geloof me.

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:37
Hmm erg veel technische kennis hebben ze daar bij suikerboer ook niet.
Dat ze er meteen vanuit gaan dat www.* niet werkt, dat er geen site is aan gekoppeld is erg triest :P

Ik zou er gewoon een disclaimer op zetten dat je niets te maken hebt met Van Melle's snoepje.

"Zoals u weet gebruikt Perfetti.......", wat een eigendunk.

Grote bedrijven gedragen zich er ook naar. Die denken dat ze het voor het zeggen hebben als ze maar een dreigbrief van hun advocatenkantoor opsturen.

Mocht de disclaimer niet voldoende zijn, kan je altijd nog settlen. Maar aangezien je je domein niet kwijt wil....

• HetBiggie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-01-2024
Wellicht is dit een interessante site voor je. Zoek o.a. maar eens bij 'onderwerpen' op 'merkenrecht' en dan op 'inbreuk merkenrecht'. Er bestaat in jouw geval m.i. geen enkele reden dat er sprake kan zijn van verwarring bij het publiek. Zeker als je, zoals al een aantal mensen meer hebben aangegeven, een disclaimertje op je website plaatst dat je totaal niet gelieerd bent aan Mentos, VanMelle of Perfetti. Al vraag ik me gezien de jurisprudentie op die site sterk af of die disclaimer überhaupt wel nodig is.
Natuurlijk krijg je zo'n dreigende brief. De meeste mensen doen het meteen in hun broek bij zo'n brief en willen snel van hun site af. Ik zou er in jou situatie persoonlijk niet aan toegeven.

Nog een tip: veel advocatenkantoren hebben een gratis inloopspreekuur; het kan nooit kwaad daar wat advies in te winnen. En mocht het tot een zaak komen: er bestaat in Nederland zoiets als gesubsidieerde rechtsbijstand. Afhankelijk van je inkomen en vermogen kun je daar redelijk goedkoop mee aan rechtsbijstand door een advocaat komen. De Staat betaalt dan het (overgrote deel) van de kosten van de advocaat. Een snelle Google-actie leverde al informatie op o.a. via Postbus51 en Jurofoon.

Succes!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 19:08:
[...]

Lawyer speak moet met lawyer speak beantwoord worden. Dat is ook het enige wat
ze willen en kunnen lezen. Hier als leek op reageren schiet niet op geloof me.
Dat bedoel ik juist, met lawyer speak verander je de manier waarop je het brengt, niet de boodschap. De kern van de boodschap is wijzen op hun fout, dat is net zo'n steek onder water (en het kan op een heel nette manier, in 'lawyer speak') als hun verkapte dreigement in de brief die ze naar de TS stuurden.

• Hydra
Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 19:07:
Dan is uitstel een prima optie aangezien je er niet bent voor een mogelijke zitting :)
Er moet vast wel een advocaat te vinden zijn op no cure no pay basis die zin heeft
in een leuke zaak. Wat ik al zei, dit is prima te rekken totdat ze het of opgeven omdat
ze weten niet te winnen danwel een schikking voorstellen.
Nergens voor nodig. Gewoon een nette brief schrijven en die laten onderteken door een vriend met een Mr. titel. Als ze die naam echt graag willen krijg je daarna wel een schikkingsvoorstel.

Verwijderd

nette profesionele brief waarin je je bedoelingen uit die je met de site heb, en ze tegemoet wil komen zo nodig een disclaimertje te plaatsen (als ze hier niet op reageren schelt het wat tikwerk ;)) indien ze dit nodig achten maar wel duidelijk vermelden dat de site gewoon lekker blijft bestaan voor je eigen doeleinden.

en zolang je er nooit geld voor vraagt zal bij een rechter altijd het idee erin blijven dat het gewoon "just-another" privé site is. de rechter kiest vaak (en jah dit is uit ervaring) voor de zwakkere partij in een zaak en dat zal hier dus de eigenaar van het domein zijn. en proceskosten? die komen automatisch dan voor hun rekening ;)

geen zorgen gewoon lekker doen wat je wilt met die site en lekker afwachten wat die stumpers daar doen.

zo nodig kan je altijd nog rechtsbijstand (DAS bijvoorbeeld) aanvragen zodra ze eenmaal stappen gaan ondernemen.

(heck dit topic loopt hard :P ik tik wat en we zijn een pagina verder :P)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2008 19:12 ]

• RemcoDelft
SinergyX schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 18:56:
Met name die laatste alinea, mocht je terug schrijven, gebruik die ook richting hun. Dat jij, mocht het uitlopen tot kort geding oid, ook bij hun alle kosten die dit geheel met zich meebrengt bij hun komt verhalen.
En de kans dat jij als particulier (als je wint) de kosten vergoed krijgt is aanzienlijk groter dan andersom.
Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 19:00:
Als ze dachten dat mentox mensen aan mentos doet denken hadden ze dit domein al eerder
moeten registreren. Je kan wel problemen krijgen met de Braziliaanse fabrikant van 'Mentox 600 CE'
wat een aldaar geregistreerd insecticide is.
Alles met "tox" aan het eind doet mij inderdaad aan gif denken, niet aan snoepjes!

[ Voor 32% gewijzigd door RemcoDelft op 23-01-2008 19:14 ]

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:28

DataGhost

iPL dev

Dit is gewoon een standaardbrief, aangezien de naam er een beetje op lijkt. Ze moeten hun merk actief verdedigen, anders kunnen ze het recht erop verliezen. Als jij ze gewoon duidelijk weet te maken dat je niks met ze/hun branche te maken hebt en de verwarring helemaal niet zo groot is is er niet zoveel meer aan de hand, gok ik. Leg daarbij ook even uit dat er WEL een site op draait (je registreert immers mentox.nl, niet specifiek/verplicht/automatisch www.mentox.nl), dat die van niet-commerciele aard is en niet eens op (de site van) Mentos LIJKT. Hou het een beetje netjes, dan zie ik geen problemen meer.

@Mokje: Waarom zou je ze 'terug moeten aanklagen'? Wat denk je daarmee op te schieten? Volgens mij krijg je daar alleen maar meer gedonder mee, helemaal omdat je zaak nog dunner is dan die van hun. Gewoon niet doen dus.

• Hydra
HetBiggie schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 19:09:
Wellicht is dit een interessante site voor je. Zoek o.a. maar eens bij 'onderwerpen' op 'merkenrecht' en dan op 'inbreuk merkenrecht'.
Precies. Als je in je brief naar die wetsartikelen verwijst hebben ze door dat hun dreigementen bij jou niet werkten.
DataGhost schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 19:12:
@Mokje: Waarom zou je ze 'terug moeten aanklagen'? Wat denk je daarmee op te schieten? Volgens mij krijg je daar alleen maar meer gedonder mee, helemaal omdat je zaak nog dunner is dan die van hun. Gewoon niet doen dus.
'Terug aanklagen'? Mensen kijken hier echt te veel naar Amerikaanse series...

[ Voor 34% gewijzigd door Hydra op 23-01-2008 19:13 ]

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:54

TheBorg

Resistance is futile.

Ik heb helaas een aantal keer moeten procederen m.b.t. merkrecht, hierdoor kan ik bevestigen dat er zeer waarschijnlijk niks aan de hand is zolang je op die website niets doet dat met snoepgoed te maken heeft. Als je een goede advocaat zoekt dan kun je een PM sturen. Een enkele brief van een zwaargewicht schrikt meestal wel af. ;)

Verwijderd

Patriot schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 19:10:
[...]

Dat bedoel ik juist, met lawyer speak verander je de manier waarop je het brengt, niet de boodschap. De kern van de boodschap is wijzen op hun fout, dat is net zo'n steek onder water (en het kan op een heel nette manier, in 'lawyer speak') als hun verkapte dreigement met de brief die ze naar de TS stuurden.
Het gaat er hier om iemand die vaker met dit bijltje gehakt heef een antwoord te laten formuleren.
Zelf reageren is in zo'n geval niet handig, kan uitlopen in rotte vis uitwisselingen etc. etc.
Mocht hij bij een schikking nog een paar euro's krijgen voor het domein is dat ook mooi meegenomen zo niet hebben we weer extra jurisprudentie om toekomstige bedrijven om de oren te slaan in dit soort zaken waar particulieren, met goede bedoelinging, om de oren geslagen worden met standaard dreigbrieven opgesteld door de jongste bediende van een advocatenkantoor.

Verwijderd

gooi dr wat artikelen tegenaan en ze worden bang ;)

• RemcoDelft
Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 19:03:
[...]

Niet doen, eerst advies inwinnen. Een woord verkeerd in die brief en ze gebruiken
het zoals het hun uitkomt. Alleen maar zeggen dat er een antwoord aan komt.
Dit soort zaken worden vaak gerekt en gerekt en de langste adem wint.
Ik denk niet dat een rechter het tegen een particulier zal gebruiken dat-ie niet voor elke advocatenbrief die-ie binnenkrijgt 500 euro aan een advocaat geeft voor een reactiebrief...

Verwijderd

DataGhost schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 19:12:
@Mokje: Waarom zou je ze 'terug moeten aanklagen'?
Ik zeg niets over aanklagen aangezien er niets aan te klagen is. Ik heb het over
een antwoord door een advocaat te laten formuleren en niet zelf in de pen te klimmen.

Verwijderd

RemcoDelft schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 19:15:
[...]

Ik denk niet dat een rechter het tegen een particulier zal gebruiken dat-ie niet voor elke advocatenbrief die-ie binnenkrijgt 500 euro aan een advocaat geeft voor een reactiebrief...
Met 50 euro komt hij al een heel eind hoor :) Ik zou eens contact met TheBorg opnemen Mentox :)

Verwijderd

Ik zeg niets over aanklagen aangezien er niets aan te klagen is. Ik heb het over
een antwoord door een advocaat te laten formuleren en niet zelf in de pen te klimmen.
zodra er maar iets met recht in het geding komt worden mensen bang.. (blame movies tbh) een gewone nette brief kan je makkelijk zelf sturen en als hun antwoord daarna ongunstig is hoef je je pas zorgen te gaan maken om zaken etc.

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 19:14:
[...]

Het gaat er hier om iemand die vaker met dit bijltje gehakt heef een antwoord te laten formuleren.
Zelf reageren is in zo'n geval niet handig, kan uitlopen in rotte vis uitwisselingen etc. etc.
Mocht hij bij een schikking nog een paar euro's krijgen voor het domein is dat ook mooi meegenomen zo niet hebben we weer extra jurisprudentie om toekomstige bedrijven om de oren te slaan in dit soort zaken waar particulieren, met goede bedoelinging, om de oren geslagen worden met standaard dreigbrieven opgesteld door de jongste bediende van een advocatenkantoor.
Dat hangt ook af van de mate waarin je in staat bent een brief zo te schrijven dat hij alleen zo opgevat kan worden als de bedoeling is, en in ieder geval niet op een manier waarin hij nadelig uit kan pakken voor jou. Maargoed, ik snap waar je heen wilt; mijn brief (of die van de TS for that matter) zal nooit zo waterdicht zijn als die van een goede advocaat.

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-11 10:54
Kop op..

Bel je verzekering op als je rechtsbijstand heb. Stuur hen die brief toe en vraag of ze advies willen geven. Heb je geen rechtsbijstand? Er zijn van die kantoortjes in nederland waar je advies kan inwinnen.

Ik zou wel door advocaat laten behandelen. en niet zelf doen. Schrijf je 1 woord verkeerd dan kan je domain name in leveren.

Willen ze het voor de rechter voor laten komen? Laten doen.

1 je hebt niets met hen te maken
2 er staat niets op je website wat hen kan schade
3 zie voorbeeld lochitech.nl deze website is niet van onze bekende hardware fabrikant...

er hoeft nog maar 1 ding te gebeuren en dat is nu eerst advies in winnen bij iemand die er verstand van heeft. Dus advocaat in technologieen....

A Soldiers manual and a pair of boots.

Verwijderd

Ik zeg alvast 10 euro toe voor het RED MENTOX.NL fonds (mocht het zover komen) :)

p.s. Wie weet die Mentos reclame spoof te vinden waar de cunulingus beter gaat
met een mentos achter de kiezen? ;) Op joetjoeb zie ik hem niet zo 123/

• Mentox
Heb helaas geen rechtsbijstand. Probleem is dat ik over acht dagen naar Engeland ga en dat dit behoorlijk ongelegen komt.

Maar ik voel me wel een stuk zekerder over deze zaak. Ben van plan de volgende brief terug te sturen:

Geachte heer/mevrouw,

Met verbazing heb ik uw brief gelezen.

Het domein Mentox.nl wordt niet gebruikt voor commerciële doeleinden. Op de site zelf wordt er op geen enkele wijze verband gelegd met het merk MENTOS.

De naam Mentox gebruik ik op diverse forums, vandaar dat ik deze naam heb gekozen voor mijn persoonlijke website. Nogmaals de site wordt alleen gebruikt voor persoonlijke doeleinden.

Op grond van welke (wettelijke) basis meent uw cliënte recht te hebben op het domeinnaam Mentox.nl?

Met deze vraag sluit ik af en zie ik uw reactie tegemoet.

Met vriendelijke groet,
Laurens Bot

Eigenaar van Mentox.nl

[ Voor 44% gewijzigd door Mentox op 23-01-2008 19:56 ]

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 19:26:
Ik zeg alvast 10 euro toe voor het RED MENTOX.NL fonds (mocht het zover komen) :)

p.s. Wie weet die Mentos reclame spoof te vinden waar de cunulingus beter gaat
met een mentos achter de kiezen? ;) Op joetjoeb zie ik hem niet zo 123/
Ik heb hem hier gevonden, maar ik kan de link niet posten ivm de policy. Stuur even een DM met je mailadres, dan stuur ik de link wel even.
Mentox schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 19:32:
PS. Het domein www.mentox.nl werkt niet, u dient mentox.nl te gebruiken. Het gros van de mensen gebruikt standaard WWW voor een internetadres en zullen dan ook nooit uitkomen op mentox.nl.

Een PS is niet netjes, verwerk dat even in je brief zelf. Probeer ook iets formeler te zijn, ik zou persoonlij "u" gebruiken.

[ Voor 30% gewijzigd door marcieking op 23-01-2008 19:35 ]

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

• Mentox
marcieking schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 19:33:
[...]

Ik heb hem hier gevonden, maar ik kan de link niet posten ivm de policy. Stuur even een DM met je mailadres, dan stuur ik de link wel even.

[...]

Een PS is niet netjes, verwerk dat even in je brief zelf. Probeer ook iets formeler te zijn, ik zou persoonlij "u" gebruiken.
Bedankt heb het aangepast.

Verwijderd

Mocht het tot een geschilprocedure komen dan zie ik dit met vertrouwen tegemoet, waarbij ik uiteraard de gemaakte kosten op u zal verhalen.
eerlijkgezegd een zeer foute zin :P

herschreven: Met deze vraag sluit ik af en zie ik uw reactie tegemoet, bij vragen en/of opmerkingen kunt u me mailen op <insert e-mail>

gewoon een zoveel beter slot waarin er geen enkel wodt gerept wordt over een zaak wat een bedrijf het liefst ook wil vermijden (ja echt!) ;)

• HetBiggie
  • Laatst online: 24-01-2024
[mierenneukmodus] Het is eigenlijk niet '...op welke manier...' maar '... op grond van welke (wettelijke) basis...' en het is niet 'geen enkele wijzen', maar 'geen enkele wijze' [/mierenneukmodus].

Zoals Marcieking al zegt, spreek hen aan met 'u' en 'uw'. Persoonlijk zou ik de brief ook formeler schrijven, maar hij is wel duidelijk. Dat het niet door een advocaat is geschreven is op zich niks mis mee. Wat ik evt. nog zou toevoegen achter je zin "Mijn vraag is dan ook op welke manier jullie cliënte recht denkt te hebben op het domeinnaam Mentox.nl?" is een stukje als: "De overvloedige jurisprudentie op het gebied van het merkenrecht sterkt mij in mijn opvatting dat ik volledig in mijn recht sta de domeinnaam mentox.nl te gebruiken. Ik ben derhalve geenszins geneigd aan uw eis tegemoet te komen." (Maar dit klinkt wel wat formeel ten opzichte van de rest van je brief.

Edit: En wat Nubby zegt, je hoeft niet te dreigen met kosten te verhalen. Dat weten ze zelf ook wel. Gewoon vriendelijk, doch dringend/stellig antwoorden. De zin van Nubby is best een aardige afsluiter (maar wel even een nieuwe zin maken van "bij vragen en/of opmerkingen kunt u me mailen op <insert e-mail>"; maak er een nette brief van. Een brief die in duidelijk en foutloos Nederlands is geschreven maakt vaak al een goede indruk. Als je je brief vol typefouten schrijft, word je minder snel serieus genomen.

[ Voor 22% gewijzigd door HetBiggie op 23-01-2008 19:50 ]

Verwijderd

cursusje briefschrijven hiero :P

• Mentox
Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 19:44:
[...]

herschreven: Met deze vraag sluit ik af en zie ik uw reactie tegemoet, bij vragen en/of opmerkingen kunt u me mailen op <insert e-mail>

gewoon een zoveel beter slot waarin er geen enkel wodt gerept wordt over een zaak wat een bedrijf het liefst ook wil vermijden (ja echt!) ;)
Ik weet dat dit een zeer foute zin is maar twijvel er nog over of ik het idd zal gebruiken.

@HetBiggie, je hebt gelijk dat van die wijzen was een foutje. De andere tip heb ik in de brief verwerkt.

@Nubby, en ook jij hebt gelijk. Dat is een veel betere zin, komt ook netter over.

[ Voor 6% gewijzigd door Mentox op 23-01-2008 19:55 ]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dat verhaal over de www zou ik weglaten, alleen verwijzen dat er al langer een site op mentox.nl staat. Anders mag je straks weer geen www-adres gebruiken. Blijf zakelijk en kort.

Verwijderd

niet gebruiken dus :P

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:37
Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 19:44:
[...]

Persoonlijk zal ik ze geen eens een e-mailadres geven.
Ze sturen immers een aangetekende brief, en je wil echt niet met ze mailen hoor :P

• Mentox
@Gambieter, het heeft idd geen toegevoegde waarde.

@Sypher, me e-mail adres krijgen ze ook niet. Ik stuur ze een aangetekende brief.

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
disclaimer: ik heb niet alles gelezen, maar ik wou wel even mijn tips geven:

- schrijf terug dat de wwW idd niet gebruikt wordt op de moment maar de niet-www wel voor persoonlijke doeleinden. en ook waarom net die naam.
- vermeld dat mentox zelve niet als merknaam geregistreerd staat in Nederland, Benelux of Europa. (waar die eerst vooral het hardste doortelt)
- vermeld ook dat je indien gewenst wel een tekst wilt plaatsen op de www. - versie met daarmee de info dat jouw site niets met hen te maken heeft en geef ze een correct doorwijzend linkje.
(een typfout kan nu wel gebeuren met de s en de x vlak bij elkaar)

Dan kan je zelf ook merken hoeveel mensen idd regelmatig langs jouw site gaan om toch het snoep te hebben.

Hiermee toon je aan: dat je de site enkel prive gebruikt (en toch al ruime tijd - staafbaar met logs)
dat je zelf ook al wat hebt onderzocht voordat je de site registreerde ter voorkoming van merknaam-inbreuk, en dat je zelfs bereid bent een disclaimer en doorverwijzing naar hun juiste site wilt aanbieden.
(en met de logs ivm hoe vaak er opgeklikt wordt kan je achter af nog aantonen dat er toch maar weinig mensen die fout maken, of net niet.)

edit: links die er in stonden effe niet klikbaar gemaakt - vervangen door omschrijving - om de prive-site, prive te houden ;) - dit gedeelte is namelijk vrij "google"-baar. Kunnen mensen die het in quote hebben dat aub ook doen? (mentox had de www laten vallen voor een reden, en ik respecteer dat liever omdat ik dezelfde ingesteldheid heb - 'niet te veel ongewenste bezoekers')

[ Voor 15% gewijzigd door soulrider op 23-01-2008 21:27 ]

• NoReason
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 13:48
In deze topic van enkele jaren geleden staat misschien ook nog enkele nuttige tips?
Help, iemand wil mijn domein!

It's time to kick ass and chew bubble-gum, and I'm all out of gum.

• Mentox
soulrider schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 19:58:

- schrijf terug dat wwW.mentox.nl idd niet gebruikt wordt op de moment maar http://mentox.nl wel voor persoonlijke doeleinden. en ook waarom net die naam.
- vermeld dat mentox zelve niet als merknaam geregistreerd staat in Nederland, Benelux of Europa. (waar die eerst vooral het hardste doortelt)
- vermeld ook dat je indien gewenst wel een tekst wilt plaatsen op de www. - versie met daarmee de info dat jouw site niets met hen te maken heeft en geef ze een correct doorwijzend linkje.

Dan kan je zelf ook merken hoeveel mensen idd regelmatig langs jouw site gaan om toch het snoep te hebben.

Hiermee toon je aan: dat je de site enkel prive gebruikt (en toch al ruime tijd - staafbaar met logs)
dat je zelf ook al wat hebt onderzocht voordat je de site registreerde ter voorkoming van merknaam-inbreuk, en dat je zelfs bereid bent een disclaimer en doorverwijzing naar hun juiste site wilt aanbieden.
(en met de logs ivm hoe vaak er opgeklikt wordt kan je achter af nog aantonen dat er toch maar weinig mensen die fout maken, of net niet.)
De grootste fan van mijn site is Google O+ Verder zijn er nauwelijks mensen die de site bekijken. Om 18.32 vandaag ging het aantal bezoeken ineens behoorlijk omhoog :D

@NoReason, bedankt ben het nu aan het doorlezen.

• SCIxX
  • Laatst online: 09:58
Wat een discussies allemaal.

Zolang mentox los zal staan van pepermunt is er niks aan de hand. Wat je terugstuurt maakt weinig uit, aangezien ze je toch niks kunnen maken. Doen ze toch iets dan komt dit uit op een rechtszaak waaruit je weer een mooie schadevergoeding kan halen. (ook al is de kans ontzettend klein dat ze dit doen)

• Mentox
SCIxX schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 20:08:
Wat een discussies allemaal.

Zolang mentox los zal staan van pepermunt is er niks aan de hand. Wat je terugstuurt maakt weinig uit, aangezien ze je toch niks kunnen maken. Doen ze toch iets dan komt dit uit op een rechtszaak waaruit je weer een mooie schadevergoeding kan halen. (ook al is de kans ontzettend klein dat ze dit doen)
Ik stuur Knijff uit beleefdheid een brief en dan afwachten op hun reactie. Snap zowieso niet waarom zo`n bedrijf een brief stuurt met de overtoon van zelfvertrouwen terwijl het totaal niet het geval blijkt te zijn.

• Osiris
  • Niet online
Mentox schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 20:10:
[...]

Ik stuur Knijff uit beleefdheid een brief en dan afwachten op hun reactie. Snap zowieso niet waarom zo`n bedrijf een brief stuurt met de overtoon van zelfvertrouwen terwijl het totaal niet het geval blijkt te zijn.
Omdat het eerlijk schrijven van "Eigenlijk hebben wij geen poot om op te staan, maar we proberen het toch" nogal nutteloos is qua doel van de brief: het in handen krijgen van mentox.nl ;)

• Mentox
Osiris schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 20:14:
[...]

Omdat het eerlijk schrijven van "Eigenlijk hebben wij geen poot om op te staan, maar we proberen het toch" nogal nutteloos is qua doel van de brief: het in handen krijgen van mentox.nl ;)
Dat begrijp ik ook wel maar zou het niet op een "vriendelijke" manier kunnen? Dat ze dus een brief sturen dat Perfetti er moeite mee heeft omdat het teveel lijkt op MENTOS en dat ze tegen een vergoeding het adres willen overnemen.

Verwijderd

soulrider schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 19:58:

- schrijf terug dat wwW.mentox.nl idd niet gebruikt wordt op de moment maar http://mentox.nl wel voor persoonlijke doeleinden. en ook waarom net die naam.

Waarom zou je dat aanbieden? Ik zou ze niet zo veel tegemoet komen iig.

• SCIxX
Mentox schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 20:10:
[...]

Zo zitten bedrijven altijd in elkaar. De gewone man heeft geen verstand van het recht en is daarom gauw geintimideerd en goedgelovig.

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 20:17:
[...]

Ik zou het persoonlijk doen, omdat ik zelf ook een site hebt die in Amerika en nog wat plaatsen buiten de Benelux, al als merknaam staat geregistreerd (niet door mij) - "mijn nickname".be - Maar waar zeer weinig vindbaar is op de eerste pagina. Wel staan er een hoop subdomains op en zijn x-tal folders gebruikt voor foto's van uitstappen met vrienden.
Als ik met dat merk problemen krijg - je weet nooit of dat ze surfmateriaal en -kledij willen gaan aanbieden in de Benelux of in België met onze korte kustlijn zonder 'surfwaardige' golven, dan wil ik ze gerust een linkje en een lapje tekst "dat ik nix met hen te maken heb, maar dat ik hen hun bezoekers gun" geven op mijn frontpagina, maar de domeinnaam zelve, blijft de mijne.
Daarmee zou ik als ik mentox was, en mentos wilt moeilijk (blijven) doen een soortgelijks aanbieden, vanaf een 2de brief ofzo. Telt ook in eigen voordeel mochten ze het toch tot de rechtbank brengen, en dan kan je er ev. nog een procentje voor vragen achteraf. (Het in een officiele overeenkomst gieten dan eh ;) )

• Osiris
  • Niet online
Mentox schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 20:16:
[...]

Dat begrijp ik ook wel maar zou het niet op een "vriendelijke" manier kunnen?
Dan heb jij zeker nog nooit een brief van een "boze" jurist gehad :+

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:00
Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 20:17:
[...]

Inderdaad, ik zie iedereen dat de TS ook al aanraden. Mijns inziens totaal overbodig. Als ze reclame voor hun product willen maken dan kopen ze zelf maar een domein. ( :P )

Buiten dat, gewoon een formele brief sturen waarin je aangeeft volledig in je recht te staan en geenszins van plan bent je domeinnaam van de hand te doen daar daar geen enkele wettelijke gronde voor is. En lekker genieten van je tijd in Engeland, kunnen ze aangetekende brieven sturen wat ze willen, je bent er niet ;)

PSN: DutchTrickle PVoutput

• Mentox
Osiris schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 20:38:
[...]

Dan heb jij zeker nog nooit een brief van een "boze" jurist gehad :+
Klopt en hoop dat dat ook zo blijft.

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Ik zou inderdaad je aangetekende brief kort en krachtig houden. Weinig poespas, geen gedoe over www. en niet-www. en ook niet over ''eventueel een doorverwijzend tekstje voor de domme bezoeker ten teken dat hij niet bij de snoepjesfabrikant zit''. Dan had hij zelf maar zo slim moeten zijn om bij het woord ''server'' te stoppen. Vriendelijke toon is prima, laat daar geen misverstand over bestaan, maar waarom zou jij er werk aan moeten hebben? Het is hun probleem, niet het jouwe.

Als ze eisen gaan stellen, post het dan maar, dan kijken we daarna wel verder. Je kan jezelf altijd nog in formaat opblazen en je toon wat ongenuanceerder maken, dit lijkt me een prima uitgangspunt want ik vermoed ook dat je hierna niets meer van ze hoort. Succes ermee :)

PS: en inderdaad, jouw site heeft geen ene fuck te maken met snoepjes, zelfs de kleur niet! :?

• Leedbek
  • Laatst online: 16-11 20:06

Leedbek

Luuk Luchtloper

Mentox schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 19:32:De naam Mentox gebruik ik op diverse forums, vandaar dat ik deze naam heb gekozen voor mijn persoonlijke website.
Deze zin zou ik persoonlijk uit je brief schrappen. Het komt m.i. niet professioneel over en daarnaast: wat hebben zij ermee te maken dat je het op fora gebruikt? Gewoon vermelden dat je de naam Mentox al geruime tijd voor persoonlijke doeleinden gebruikt lijkt me genoeg. Verder zou ik nog even duidelijk benadrukken dat je geenszins van plan bent afstand te doen van het domein mentox.nl op grond van de gestelde eisen. Dat komt er nu nog niet duidelijk genoeg uit vind ik.

Klaar voor de steroorlogen?

• Toff
  • Laatst online: 17-10 00:03

Toff

FP ProMod
Ik vind het eigenlijk niet zo slim om die namen en domeinen zo expliciet te noemen hier. Morgen is Google ineens "not your friend". Dan kennen ze je brief al, voor je hem hebt verstuurd!

Ze weten trouwens wel hoe het werkt, met en zonder "www", want hun site "zonder" haalt een swf van die "met".

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:28

DataGhost

iPL dev

Toff schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 21:46:
Ik vind het eigenlijk niet zo slim om die namen en domeinen zo expliciet te noemen hier. Morgen is Google ineens "not your friend". Dan kennen ze je brief al, voor je hem hebt verstuurd!
Hoeveel waarde heeft dat? De communicatie op dit forum lijkt me niet aan hen gericht, het lijkt me dan ook vrij onwaarschijnlijk dat ze er rechten aan kunnen ontlenen, voor zover dat mogelijk is. De werkelijke intenties van de TS komen redelijk goed naar voren in dit topic en hij probeert juist de inhoud van dit topic in een brief te verwerken.
Ze weten trouwens wel hoe het werkt, met en zonder "www", want hun site "zonder" haalt een swf van die "met".
Ik mag aannemen dat het advocatenteam niet hetzelfde is als het webdevelopersteam :+

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:04
Zal ze misschien afschrikken, dat hun dreigement nu op GoT staat. Weten wij ook weer hoe Confetti probeert mensen van eigendommen afhandig probeert te maken. Hij "huurt" een domein en zij willen dat hebben, maar ik stap toch ook niet zomaar iemand's huurhuis binnen en zeg dat ik het wil hebben omdat het huisnummer op zijn kop hetzelfde is als de mijne :?

Afijn, slechte reclame is ook reclame, maar is denk dat de TS wel 2x nadenkt voordat hij weer vrolijk een rolletje Mentos uit de automaat rolt.

Verwijderd

"Ze" weten helemaal niet hoe dat werkt. Zulke bedrijven besteden dit gewoon uit.

Ik ben verder met Jejking. Niet kinderachtig doen, gewoon een normaal briefje terug, niet miepen over www of niet-www, en volhouden dat je zult proberen naamsverwarring te voorkomen. Je hebt er zelf namelijk geen enkel belang bij.

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:48
(...)

Die brief is hoogstwaarschijnlijk niet is getypt door de systeembeheeerder van die site. ;)

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• SCIxX

Ook al lezen ze dit topic, maakt geen drol uit.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

effe door gezocht.

http://www.boip.int/nl/merken/what.html (benelux merken bureau)
Een merk is een teken waarmee u uw waren (producten) of diensten onderscheidt van die van uw concurrenten.
europese classificate van mentos:
Nice Classification: 30
List of goods and services Cocoa and cocoa products; chocolate, chocolate products and chocolate drinks; pastry and confectionery, caramel and caramel products, peppermint for confectionery, peppermint-candy; sweets, candy, liquorice and liquorice articles; ice; snacks as far as not included in other classes.
merk waarzij in de brief verwijzen:

http://register.boip.int/...=17337&markNumberType=REG
08 Woordmerk
MENTOS
13 Klasse-aanduiding en opgave van de waren en diensten
Kl 5 Pepermunt (medicinaal).
Kl 30 Pepermunt en suikerwerken.
Ofwel snoep.

ZOlang jij geen suiker, chocola, of mint toevoegd aan je webserver hebben ze bijna geen poot om op te staan zou ik denken.

en niet ten overvloedde ,het is al vaker hier gezegd:

geen geld vragen voor de site, dan lijk je een domainhijacker/kaper. En dan zaag je aan je eigen poten.

houd ons op de hoogte.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Mentox
Bitage schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 21:55:
[...]

Zal ze misschien afschrikken, dat hun dreigement nu op GoT staat. Weten wij ook weer hoe Confetti probeert mensen van eigendommen afhandig probeert te maken. Hij "huurt" een domein en zij willen dat hebben, maar ik stap toch ook niet zomaar iemand's huurhuis binnen en zeg dat ik het wil hebben omdat het huisnummer op zijn kop hetzelfde is als de mijne :?

Afijn, slechte reclame is ook reclame, maar is denk dat de TS wel 2x nadenkt voordat hij weer vrolijk een rolletje Mentos uit de automaat rolt.
Had vandaag toevallig een pak drop MENTOS gehaald bij de normale boodschappen. Toen ik thuis kwam stond de postbode er met een aangetekende brief. Voordat ik die brief ging lezen maakte ik een rol open en begon de brief te lezen, een hogere concentratie toeval bestaat gewoon niet.

@leuk_he, super, super bedankt

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:40

ralpje

Deugpopje

... Dus nu nooit meer Mentos kopen, want dan krijg je wéér zo'n brief. :+

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.