Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #10

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 17.693 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024
Dit is dus wat ik wil zeggen, als die C1 gasten er niet akkoord mee gaan, so what, het is voor iedereen gelijk. Nee nu moeten die C1 gasten voordelen hebben maar waarom. Ze kunnen toch ook een jaar of 2 afzakken en daar alle prijzen binnenrijden. Kunnen ze jaar daarop weer meedoen voor de prijzen. Dat is nu het spel. Beter C1 kwijt en de rest laten doorgaan zoals het was. Maakt alles veel leuker dan als deze onzin!

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-08 21:48
Maar der moeten wel dingen veranderen. Het is natuurlijk raar dat men in c2 en c3 meer geld kan uitgeven en dan ook nog verdienen dan in c1.
Der zijn gewoon nog heel veel onbalansen die moeten worden gefixxed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zow heb denk ik mijn beste Quali so far gereden (in C2). De (in de algemene stand) #1 staat in ieder geval 0.208 achter me, en ik sta op dezelfde tactiek als hem gok ik ( :P ). Hopelijk dan toch deze race punten pakken zoodat ik me weer kan richten op Aero testen :o

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2008 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-03 09:38

Wes46

Keep it simple.

Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2008 @ 10:28:
Zow heb denk ik mijn beste Quali so far gereden (in C2). De (in de algemene stand) #1 staat in ieder geval 0.208 achter me, en ik sta op dezelfde tactiek als hem :D. Hopelijk dan toch deze race punten pakken zoodat ik me weer kan richten op Aero testen :o
Hoe weet je zo zeker dat je op dezelfde tactiek staat als hem. Ik verwacht dat hij op een 1-stopper staat. Of jij moet ineens zo super snel geworden zijn.

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wes46 schreef op zondag 10 februari 2008 @ 12:37:
[...]

Hoe weet je zo zeker dat je op dezelfde tactiek staat als hem. Ik verwacht dat hij op een 1-stopper staat. Of jij moet ineens zo super snel geworden zijn.
Is een gevoel he ;).

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2008 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-08 15:08
Net stond er nog iets heel anders ;) We zullen dinsdag wel zien of je gelijk had :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joss schreef op zondag 10 februari 2008 @ 14:08:
[...]

Net stond er nog iets heel anders ;) We zullen dinsdag wel zien of je gelijk had :)
Hehe, wat er stond was toch wat te... najah. Maar hij is ongetwijfeld sneller dan mij trouwens hoor, zeg alleen dat et niet aan de stops ligt hoogstwaarschijnlijk :P. Tevens heb ik nu net een engine upgrade achter de rug dus dat helpt ook een hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan toch de uitleg:

Herban staat 0.208 achter me op de grid deze quali. Normaal staat hij zon 3 tiende voor me. Ik heb net een engine upgrade gedaan, en start met weinig fuel. Tevens heb ik echt een minimale driver mistake, een van de lagere die ik gezien heb. Deze 3 dingen samen (vooral minder fuel) kan best 0.5s verklaren.

Aan de andere kant, als hij op een 1stopper staat, verlies je gemiddeld zeg maar 0.3s per rondje ten opzichte van een 2 stopper (op deze track). Misschien iets meer of iets minder, maar ongeveer. Dan zou hij dus ondanks al die dingen hierboven (incl. minder fuel want ik heb minder bij me dan voor een normale 2 stopper) nog steeds sneller zijn met 0.1-0.2s.

Kan natuurlijk wel, maar aangezien het dan wel heel hopeloos word voor me hoop/denk ik toch echt van niet :P.

^ Ik vond het wel logisch klinken eigenlijk :?

edit: eerste bericht aangepast dan maar ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2008 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil best met je delen dat ik op een 2 stop sta :) en een stukje achter je. Verwacht niet dat ik veel potten zal kunnen breken maar we gaan het zien wat voor spannends deze race weer gaat brengen iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
Nou ik sta weer is op voorlopige pole :) met 0.5s voorsprong op mijn directe concurrent.

Nu maar hopen dat mijn pitstrategy goed uitpakt ik ga der wel van uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieknwatwort
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-02 10:29
Ik heb toch het idee dat dit spelletje mij niet goed gezind is:

S. Lagewaard The engine has let go dramatically in a cloud of smoke and flames. A disappointing end to the race.

En dat terwijl ik derde lag en bijna zeker deze positie zou kunnen behouden.

Dat is dus drie keer pech in 5 races...

Nothing is foolproof for a sufficiently talented fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkamp
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21-03 19:34
Dauthi schreef op maandag 11 februari 2008 @ 12:00:
Nou ik sta weer is op voorlopige pole :) met 0.5s voorsprong op mijn directe concurrent.
Ik sta voorlopig ook pole met 0.012 seconden voorsprong. Close, but no cigar 8)

Kijken wat daar van overblijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkamp
Wat is jullie efficiency voor Aero?

De poll is nu offline. Ik plaats een nieuwe :? Sorry voor de overlast.

[ Voor 255% gewijzigd door robkamp op 11-02-2008 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
Hmmmz ik zie dat markt ook weer heel succesvol gedraaid heeft. Ik denk dat Tadas tot over zijn in oren in de luiers zit, en zijn andere kindje een beetje vergeten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRCL
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
70-80, die er dus niet bij staat :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkamp
MRCL schreef op maandag 11 februari 2008 @ 16:04:
70-80, die er dus niet bij staat :9
Hmm, ik krijg hem er ook niet meer bij... Weet iemand of dat kan.

Je kan het wel 70-80 kiezen nu, maar laat de poll dan ook wat zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRCL
  • Niet online
Als ik hem nu kies krijg ik een error :/

[ Voor 6% gewijzigd door MRCL op 11-02-2008 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saev
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-06 20:26
robkamp schreef op maandag 11 februari 2008 @ 16:10:
[...]

Hmm, ik krijg hem er ook niet meer bij... Weet iemand of dat kan.

Je kan het wel 70-80 kiezen nu, maar laat de poll dan ook wat zien?
Nee sterker nog, volgens mij gaat er nu wat fout door de toevoeging. Ik stemde meen ik toch echt op 60-70%, maar er werd vervolgens lijkt de stem getoond te worden als 50-60%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkamp
Poll: Wat is je Aerodynamics Efficiency?
0-30%
30-40%
40-50%
50-60%
60-70%
70-80%
80-90%
90-100%
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=268124&layout=2&sort=org
Ook een poll maken? Klik hier

Second try ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRCL
  • Niet online
Bij deze dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieknwatwort
tsja, ik begin net, dus al mijn efficiencies zijn nog laag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Joss schreef op zondag 10 februari 2008 @ 14:08:
[...]

* Grrrrrene aait Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/diff.gif-knopje :+

Mijn aero zit rond de 70, ben benieuwd of ik daar nou veel voordeel mee haal :) Q ziet er nog altijd goed uit, ben echt blij met m'n voorlopige 3e plek, maar wat een ENORME verschillen in de Q-tijden zeg :o Tussen de nummer 1 en nummer 5 (!) zit maar liefst 1,7s verschil :o En tussen nummer 3 en 5 1,3s... Tussen 3 en 4 zit 0,6s... Bizar hoor, want die nummers 1-5 zijn niet de minsten :D

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Ik heb de voorlopige pole te pakken. _/-\o_

Er hebben nu al 10 mensen de Q gedaan waarvan er een aantal bij zijn die altijd erg snel zijn. Echter denk ik dat er nog wel iemand onder door zal gaan.

Nou maar hopen dat ik op dezelfde strategie sta als de mensen achter mij :X

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:56
Hier eindelijk eens een bijzonder goede kwalificatie meegemaakt, de 2e dit seizoen. In het laatste rondje perste mijn driver er echt een super rondje uit, mag hij vaker doen. Ik merk sowieso dat concentration een behoorlijk verschil kan maken qua goede Q laps.

Bladerend door de gegevens van m'n tegenstanders kwam ik ook C. Jauffret tegen. Die is vanuit C4 gelijk naar C3 gegaan, om daar vervolgens in z'n 1e seizoen gelijk 2e te worden. Bijzonder genoeg staat hij nu bovenaan in onze groep. Zou hij de allereerste F1timer worden die binnen 3 seizoen naar C1 promoveert? Of zijn er al meer geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieknwatwort
Ik heb deze race dus mijn motor opgeblazen (zonde, ik had net een nieuwe revisie), en twee races geleden ook al oil smoke...
Heeft de revs instelling hier invloed op? ik bedoel: is bij hogere revs de kans op motorproblemen groter?
Of had ik gewoon pech?
Overigens is de betrouwbaarheid van mijn nieuwe revisie 98.2%

edit: sorry, dat is wat overdreven, de reliability is 88.2%

[ Voor 9% gewijzigd door kieknwatwort op 12-02-2008 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
kieknwatwort schreef op maandag 11 februari 2008 @ 20:31:
Ik heb deze race dus mijn motor opgeblazen (zonde, ik had net een nieuwe revisie), en twee races geleden ook al oil smoke...
Heeft de revs instelling hier invloed op? ik bedoel: is bij hogere revs de kans op motorproblemen groter?
Of had ik gewoon pech?
Overigens is de betrouwbaarheid van mijn nieuwe revisie 98.2%
De revs hebben inderdaad invloed, maar de vraag is hoeveel prestatie je in wilt leveren voor een kleinere kans op motorproblemen. Je reliability is top, dus ik zou het voornamelijk op pech houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sta je op een 2 of 3 stopper Wesley? Nette quali in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe
  • Laatst online: 29-08 07:14

andrestouwe

De boer dat is de kerel...

*O* Hoppatee, Racingday!! *O*
Na een solide puntenfinish de afgelopen race, sta ik deze race tot nu toe op de 5e startplek. Het is wel weer duidelijk dat de eerste motorupgrades zijn uitgevoerd, er komen mensen naar voren die normaal wat verder naar achter staan. De vrouw in ons gezelschap schijnbaar ook, of ze heeft weer eens een veel stopper bedacht(of beide natuurlijk :+ ). Ze staat op pole, maar ik denk niet dat ze het gaat halen in de race...maar wie weet.....

Good luck to you all!!

"De computer is de logische voortzetting van bepaalde mensen: intelligentie zonder moraal." F1time.com: André van der Stouwe - C2-G1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieknwatwort
Joss schreef op maandag 11 februari 2008 @ 21:11:
[...]

De revs hebben inderdaad invloed, maar de vraag is hoeveel prestatie je in wilt leveren voor een kleinere kans op motorproblemen. Je reliability is top, dus ik zou het voornamelijk op pech houden ;)
Bedankt voor je antwoord, ik zag echter dat ik me vertypt had: mijn engine reliability is 88.2%, dus iets minder top...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopster
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-08 22:54

Jopster

trotse papa x4

andrestouwe schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 07:41:
*O* Hoppatee, Racingday!! *O*
Na een solide puntenfinish de afgelopen race, sta ik deze race tot nu toe op de 5e startplek. Het is wel weer duidelijk dat de eerste motorupgrades zijn uitgevoerd, er komen mensen naar voren die normaal wat verder naar achter staan. De vrouw in ons gezelschap schijnbaar ook, of ze heeft weer eens een veel stopper bedacht(of beide natuurlijk :+ ). Ze staat op pole, maar ik denk niet dat ze het gaat halen in de race...maar wie weet.....

Good luck to you all!!
Ja, dat van die vrouw viel mij ook al op. :) Gezien haar eerdere resultaten, lijkt het me toch wel aanneemlijk dat ze wat zal terugvallen. Hopelijk ook tot achter mij. :)

Ik heb ook een motorupgrade uitgevoerd. Ben benieuwd wat het me gaat brengen. Tot nu toe iets beter in Q. Hopelijk ga ik deze race eindelijk eens in de punten eindigen, want daar doe je het tenslotte voor. Sta tevens op rand van degradatie (18e) en daar wil ik vandaan. :)

Na dit seizoen gaat mijn rijder in ieder geval plaats maken voor iemand anders. Mijn huidige rijder is gewoon zó slecht... (altijd makkelijk om iemand anders de schuld te geven). :)

GoT-Papa clublid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, mijn wagen staat maar weer eens netjes tweede, achter SanderF1. Het zal een spannende race worden, door die motor upgrades schuift het veld lekker in elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 16:19
Requiem19 schreef op maandag 11 februari 2008 @ 18:04:
Bladerend door de gegevens van m'n tegenstanders kwam ik ook C. Jauffret tegen. Die is vanuit C4 gelijk naar C3 gegaan, om daar vervolgens in z'n 1e seizoen gelijk 2e te worden. Bijzonder genoeg staat hij nu bovenaan in onze groep. Zou hij de allereerste F1timer worden die binnen 3 seizoen naar C1 promoveert? Of zijn er al meer geweest?
Christophe Jauffret zat twee seizoenen geleden, toen ik begon aan het F1Time avontuur bij mij in C4.
Betekende ook dat een tweede plaats meteen het best haalbare was in die groep, hij was toen al ongelofelijk snel.
Ik kan me echter nog een post van hem herinneren, waarin hij iets zei als "I am back". Ik vermoed dus dat hij al eerder in C3 en waarschijnlijk zelfs in C2 heeft gereden en er gewoon een paar seizoenen tussenuit is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welsey en Wisgerhof netjes gedaan hoor zo voor Herban op de grid geparkeerd, nou hopen dat jullie em te snel af zijn. Het wrodt tijd voor wat nederlands succes in C2G1.
Ik zal het niet gaan brengen dit seizoen, voor een hele risicovolle seizoensaanpak gekozen om proberen toch te mogen blijven en volgend jaar met een beter rijder hopelijk wat beter mee te kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:52
Sleepie schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 09:27:
[...]

Christophe Jauffret zat twee seizoenen geleden, toen ik begon aan het F1Time avontuur bij mij in C4.
Betekende ook dat een tweede plaats meteen het best haalbare was in die groep, hij was toen al ongelofelijk snel.
Ik kan me echter nog een post van hem herinneren, waarin hij iets zei als "I am back". Ik vermoed dus dat hij al eerder in C3 en waarschijnlijk zelfs in C2 heeft gereden en er gewoon een paar seizoenen tussenuit is geweest.
Zelfs als hij in het verleden al eens gespeeld hebt, is het verschrikkelijk knap wat hij doet. Hij is nl. wel met een compleet nieuw account begonnen, dus hij ligt qua wagenontwikkeling/staff training wel een stukje achter op de rest van C2. Bovendien heeft hij een gemiddelde C2-driver, dus niet een of andere 400+ superdriver. En dan gelijk in C2 33 punten uit 4 races halen.

Vind het wel grappig dat een Mark Bunby op het forum zo loopt te zeuren dat je niet eens opnieuw kan beginnen in C4 omdat gedegradeerde C3-ers daar te veel voordeel hebben, ondertussen laten andere dus zien dat het wel kan. Zoveelste gevalletje van een (ex)-C1er die roept dat de game niet in balans is omdat hij niet van nieuwe managers kan winnen? ;)

Ik heb voor vanmiddag een voorlopig 13e plek neergezet, ik begin het vermoeden te krijgen dat er inderdaad de nodige engine upgrades hebben plaatsgevonden. Met name m'n tegenstander in de cup staat opeens erg hoog, nu maar hopen dat hij op een stop meer staat ....

[ Voor 22% gewijzigd door Sempy op 12-02-2008 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 20:37

BM

Moderator Spielerij
Sta voorlopig op plek 8, terwijl 24 van de 30 managers hun kwalificatie gereden hebben. Engine upgrade lijkt dus te werken ;)
Hopelijk blijft ie heel tijdens de race, betrouwbaarheid is niet denderend meer, maar goed, risico van het vak.

Strategie is volgens mij wel goed, al denk ik dat er wel mensen achter me staan die een stopje minder gaan proberen te doen.

Sleepie staat er volgens mij ook wel redelijk bij, al weet ik niet op welke strategie hij weg gaat. Voor de verandering elkaar niet gesproken voor de race.

Succes tijdens de race allemaal!

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Sempy schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 09:48:
[...]

Zelfs als hij in het verleden al eens gespeeld hebt, is het verschrikkelijk knap wat hij doet. Hij is nl. wel met een compleet nieuw account begonnen, dus hij ligt qua wagenontwikkeling/staff training wel een stukje achter op de rest van C2. Bovendien heeft hij een gemiddelde C2-driver, dus niet een of andere 400+ superdriver. En dan gelijk in C2 33 punten uit 4 races halen.

Vind het wel grappig dat een Mark Bunby op het forum zo loopt te zeuren dat je niet eens opnieuw kan beginnen in C4 omdat gedegradeerde C3-ers daar te veel voordeel hebben, ondertussen laten andere dus zien dat het wel kan. Zoveelste gevalletje van een (ex)-C1er die roept dat de game niet in balans is omdat hij niet van nieuwe managers kan winnen? ;)

Ik heb voor vanmiddag een voorlopig 13e plek neergezet, ik begin het vermoeden te krijgen dat er inderdaad de nodige engine upgrades hebben plaatsgevonden. Met name m'n tegenstander in de cup staat opeens erg hoog, nu maar hopen dat hij op een stop meer staat ....
Blijft inderdaad heel knap om binnen drie seizoen je auto zo door te kunnen ontwikkelen dat je gelijk in de top van C2 meedraait. Desalniettemin wist hij waarschijnlijk gelijk vanaf z'n 1e race in C4 wat hij moest doen om snel te worden. Je kan dat voor weinig geld long term contracten afsluiten met je designer, driver en CD. Het maakt z'n prestatie in ieder geval iets minder indrukwekkend ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
  • Laatst online: 14-02 08:49
Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 09:19:
Nou, mijn wagen staat maar weer eens netjes tweede, achter SanderF1. Het zal een spannende race worden, door die motor upgrades schuift het veld lekker in elkaar.
Ja, ook het verschil met de kop is daardoor steeds kleiner verdomme :p
Heb jij al een engine upgrade doorgevoerd?

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
En we staan wéér vierde op de grid (althans, voorlopig) :P Sta weer luttele miliseconden achter die verdomde Belg die tot nu toe bijna al mijn races heeft verkloot door me af te stoppen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-08 11:53

Luuk_Luchtloper

Moge de kracht met je zijn...

Ik sta voorlopig 8e op de grid, maar wel met de wetenschapp dat het tankje van m'n wagen ook niet voller kon qua brandstof... Ga eens kijken hoe lang we door kunnen blijven kachelen op die intermediates :D en dan nog even wat tuig voor me mee kunnen pakken...
Moet nu toch eens podium gaan pakken, dat contstant 4e worden is ook maar zozo...

www.elskamp.org * Mijn Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grrrrrene schreef op maandag 11 februari 2008 @ 16:57:
Q ziet er nog altijd goed uit, ben echt blij met m'n voorlopige 3e plek, maar wat een ENORME verschillen in de Q-tijden zeg :o Tussen de nummer 1 en nummer 5 (!) zit maar liefst 1,7s verschil :o En tussen nummer 3 en 5 1,3s... Tussen 3 en 4 zit 0,6s... Bizar hoor, want die nummers 1-5 zijn niet de minsten :D
Tering, waar rijden jullie mee? Rocketfuel? :+ Als ik zo mijn data bekijk verwacht ik dat jullie op een stop meer staan, maar dan nog.... Je moet volgens mij voor een stop meer een beste klap sneller zijn wil het lukken...
Of een aantal hebben hun renaultmotor behoorlijk gekieteld ;) , en zoltan staat op een stop meer dan de andere frontrunners......

Nou ja, we zullen zien..... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001

GaMbiNo

1337

Ik heb weer eens vergeten te repairen. 8)7
Ik rijd dus met 0% remmen en ik ben erg benieuwd hoe lang die het gaan volhouden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkamp
GaMbiNo schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 12:08:
Ik heb weer eens vergeten te repairen. 8)7
Ik rijd dus met 0% remmen en ik ben erg benieuwd hoe lang die het gaan volhouden. :)
De hele race, ze slijten namelijk niet meer. Ik heb het ook gehad twee races geleden :'( .

No problem (in mijn geval dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkamp
Betreft Poll: Wat is je Aerodynamics Efficiency?

Gemiddelde zit rond de 70-80%. Ik heb dus nog wat werk te doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Snap dat niet, ik zit qua Aero op 60 en rijdt toch echt prima mee bovenin C2... :?
Hebben jullie de rest van de auto dan verwaarloosd of weegt dat ding net zoveel als een Leopard-tank? Geef mij maar een auto met eff. tussen de 70 en 80 en ik scheur hem zo C1 in hoor... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Luuk_Luchtloper schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 12:32:
Snap dat niet, ik zit qua Aero op 60 en rijdt toch echt prima mee bovenin C2... :?
Hebben jullie de rest van de auto dan verwaarloosd of weegt dat ding net zoveel als een Leopard-tank? Geef mij maar een auto met eff. tussen de 70 en 80 en ik scheur hem zo C1 in hoor... :X
Aero is bij de meeste denk ik zo hoog omdat ze de tweede helft van het seizoen enkel nog maar aero-testen. Aero is dus niet echt representatief voor de totale efficiency van de auto. Interessanter is de poll die Joss elk seizoen van de totale efficiency maakt, waarschijnlijk scoor je daar een stuk beter in.
robkamp schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 12:18:
[...]

De hele race, ze slijten namelijk niet meer. Ik heb het ook gehad twee races geleden :'( .

No problem (in mijn geval dan).
0% wil niet zeggen dat ze kapot zijn, maar de kans is levensgroot dat je de finish niet haalt. Waarschijnlijk heb je super veel geluk gehad om er een complete race op te rijden, ik had verleden jaar hetzelfde en stond binnen 5 rondjes langs de baan geparkeerd.

[ Voor 26% gewijzigd door Sempy op 12-02-2008 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Luuk_Luchtloper schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 12:32:
Volgensmij test jij je engine wat teveel ;) Ik heb nooit op aerodynamica gedesigned, maar heb wel een aero van 73.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luuk_Luchtloper schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 12:02:
Ik sta voorlopig 8e op de grid, maar wel met de wetenschapp dat het tankje van m'n wagen ook niet voller kon qua brandstof... Ga eens kijken hoe lang we door kunnen blijven kachelen op die intermediates :D en dan nog even wat tuig voor me mee kunnen pakken...
Moet nu toch eens podium gaan pakken, dat contstant 4e worden is ook maar zozo...
Nou zeg, mij opeens tuig noemen ;)

Vorige race meteen in me eerste rondje al motorproblemen(OMG!!), en was het meteen een verloren race. Wel jammer.
Deze race voorlopig P6. Als alles het een beetje heel houdt zijn punten niet onhaalbaar.

Grappig dat Renè nog niet heb horen klagen over zijn neerwaartse spiraal ;) 1-2-3-4 Dus zo p5? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat veel mensen een hoge aero hebben omdat er bij de seizeonsovergang erg weinig afgegaan is. Ik had het vorig seizeon redelijk makkelijk en in C3 maar 2 engine upgrades de rest dus aero getest, mijn aero zit dus teen 80-85. Ik zie hier nu niet direct evenredig voordeel van.
Ja mijn auoto is nog steeds verderlicht en ja ik kan niet mee in C2. Dus tja die poll is leuk maar zegt idd niets. De mensen die vorig jaar in C2/C1 reden met works motoren hebben een stuk midner tijd in het seizoen om aero te testen omdat je daar nog meer met die works motor bezig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkamp
Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 13:04:
De mensen die vorig jaar in C2/C1 reden met works motoren hebben een stuk midner tijd in het seizoen om aero te testen omdat je daar nog meer met die works motor bezig bent.
Des te meer reden voor mij om aan m'n algehele efficency te werken. Ik wil namelijk graag promoveren naar C2, misschien niet dit seizoen, maar dan wel degelijk volgend seizoen.

Nu nog m'n 'most provocative track' DQP->DRP conversie voor elkaar krijgen en knallen maar!

En, wat betreft poles, gaat dat al aardig lukken. M'n tweede dit seizoen.

[ Voor 5% gewijzigd door robkamp op 12-02-2008 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 13:04:
Ik denk dat veel mensen een hoge aero hebben omdat er bij de seizeonsovergang erg weinig afgegaan is. Ik had het vorig seizeon redelijk makkelijk en in C3 maar 2 engine upgrades de rest dus aero getest, mijn aero zit dus teen 80-85. Ik zie hier nu niet direct evenredig voordeel van.
Ja mijn auoto is nog steeds verderlicht en ja ik kan niet mee in C2. Dus tja die poll is leuk maar zegt idd niets. De mensen die vorig jaar in C2/C1 reden met works motoren hebben een stuk midner tijd in het seizoen om aero te testen omdat je daar nog meer met die works motor bezig bent.
2 woorden voor je: Bad Driver! ;)

Durf te wedden als je bv mijn driver had steevast in top 5 staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 13:26:
[...]

2 woorden voor je: Bad Driver! ;)

Durf te wedden als je bv mijn driver had steevast in top 5 staat.
No need to tell me ;) ik weet het en hij weet al dat ie na dit seizoen permanent taxis mag gaan rijden. Maar ja die fout maak je 3 seizoenen geleden, legt hem gelij kvoor 3 seizoenen vast dus betaal nu nog steeds voor die beginners fout, ik heb een beter auto dna mijn teamgenoot op alle fronten, engine (meer geluk bij de testen), gewicht, eff en hij de betere driver.... hij wint het altijd van me ..dus ja ik weet waar het zit :)
Driver huren kan niet jammergeneog ;) of ontslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 13:29:
[...]
No need to tell me ;) ik weet het en hij weet al dat ie na dit seizoen permanent taxis mag gaan rijden....
Reed Schumacher laatst ook niet in een taxi? :+
(omdat ie zn vliegtuig anders zou missen)

@ Joss: Dat van het engine testen klopt ook wel idd, dit jaar maar eens ander doen dan denk ik zo...

[ Voor 13% gewijzigd door Luuk_Luchtloper op 12-02-2008 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

@ JWischerhof

Ik sta op een 2-stopper. Ik vermoed alleen dat Herban en McKendry sowieso op een 1-stopper staan. Maar we zullen zien. Ik ben in elk geval wel tevreden over mijn Kwalificatie.

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Luuk_Luchtloper schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 13:40:
@ Joss: Dat van het engine testen klopt ook wel idd, dit jaar maar eens ander doen dan denk ik zo...
Dat ligt er ook maar net aan wat je doelstelling is. Als je 4e staat en je denkt met 2/3 extra tests promotie af te kunnen dwingen, dan zou ik het zeker doen. Life is all about choices, zullen we maar zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
BM schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 09:58:
Sta voorlopig op plek 8, terwijl 24 van de 30 managers hun kwalificatie gereden hebben. Engine upgrade lijkt dus te werken ;)
Hopelijk blijft ie heel tijdens de race, betrouwbaarheid is niet denderend meer, maar goed, risico van het vak.

Strategie is volgens mij wel goed, al denk ik dat er wel mensen achter me staan die een stopje minder gaan proberen te doen.

Sleepie staat er volgens mij ook wel redelijk bij, al weet ik niet op welke strategie hij weg gaat. Voor de verandering elkaar niet gesproken voor de race.

Succes tijdens de race allemaal!
Bedankt voor het vertrouwen, maar ik vrees zelf dat dit niet mijn race gaat worden.
Om een of andere reden kreeg ik mijn DQP maar niet voor elkaar. Uiteindelijk nog iets van 93-95% eruit gehaald, maar teveel gefocussed op DQP waardoor de setup weer niet helemaal lekker is.
Strategie is niks bijzonders, dus daar verwacht ik ook weinig winst van.

Jouw P8 is netjes trouwens, ik denk dat ik iets te snel ben geweest met mn eerste engine upgrade (al bracht die me wel bijna punten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 12:05:
[...]

Tering, waar rijden jullie mee? Rocketfuel? :+ Als ik zo mijn data bekijk verwacht ik dat jullie op een stop meer staan, maar dan nog.... Je moet volgens mij voor een stop meer een beste klap sneller zijn wil het lukken...
Of een aantal hebben hun renaultmotor behoorlijk gekieteld ;) , en zoltan staat op een stop meer dan de andere frontrunners......

Nou ja, we zullen zien..... :)
Ik heb geen idee hoeveel stops jij doet, maar je ziet vanavond wel wat ik doe :P De in/out-tijd is 27s, dus verwacht maar geen 4-stopper ofzo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Leuke discussie in onze groep... (not >:) )
Er rijden bij ons een manager of 4/5 op kamikaze stijl rond met blocking waardes van boven de 50, die anders zowieso geen punten pakken en nu dus maar alles of niets rijden...

Dus ik leg uit dat het mag volgens het spel, maar ik het wat laf, lullig en arelaxed vind dat mensen zo rondrijden. Roept één van die kamikazepiloten dat ik niet moet zeuren en dat als ik niet langs hem kom met blockingvalue 50+ ik een sukkel ben die niet kan rijden 8)7

Vind het persoonlijk wat jammer dat er geen nadelen aan dit soort strategiën zit, waardoor je gedupeerd wordt en ik waarschijnlijk weer 15 tot 20 ronden achter iemand hang, terwijl ik 0,3 tot 0,5 seconden SNELLER ben (grrrrrrrrrrrrrrr....) (en nee, geen Monaco, daar zou ik het nog kunnen begrijpen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mjah PB... Ieder zn strategie hè. Ik snap hun wel eigenlijk. Het is frustrerend voor de snelleren in elke league. Maar als je minder bent en daardoor risico's moet nemen dan doe je dat gewoon.

Dankzij 60 blocking in me eerste race had ik wel 3 punten ipv niks. Maargoed dat je me teammie bent hè! Je kan zonder problemen langs me heen zonder tol te betalen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Luuk_Luchtloper schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 16:04:
terwijl ik 0,3 tot 0,5 seconden langzamer ben (grrrrrrrrrrrrrrr....) (en nee, geen Monaco, daar zou ik het nog kunnen begrijpen)
Wat maakt het dan uit B) j/k

Ze hebben toch al één enorm nadeel? Als ze geraakt worden, verliezen ze sowieso 60 seconden en is hun race voorbij. 't Is niet leuk, maar well 'part of the game' als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Luuk_Luchtloper schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 16:04:
Leuke discussie in onze groep... (not >:) )
Er rijden bij ons een manager of 4/5 op kamikaze stijl rond met blocking waardes van boven de 50, die anders zowieso geen punten pakken en nu dus maar alles of niets rijden...

Dus ik leg uit dat het mag volgens het spel, maar ik het wat laf, lullig en arelaxed vind dat mensen zo rondrijden. Roept één van die kamikazepiloten dat ik niet moet zeuren en dat als ik niet langs hem kom met blockingvalue 50+ ik een sukkel ben die niet kan rijden 8)7

Vind het persoonlijk wat jammer dat er geen nadelen aan dit soort strategiën zit, waardoor je gedupeerd wordt en ik waarschijnlijk weer 15 tot 20 ronden achter iemand hang, terwijl ik 0,3 tot 0,5 seconden langzamer ben (grrrrrrrrrrrrrrr....) (en nee, geen Monaco, daar zou ik het nog kunnen begrijpen)
Jammer dat je onder de race niet je pitstop strategie kan aanpassen anders had je gemakkelijker tijdens een pitstop zo iemand in kunnen halen. Het kan nu nog wel maar moet je eigenlijk weten wanneer hij/zij ongeveer naar binnen gaat. Als jij dat 2 a 3 rondjes kan door knallen en vervolgens een snelle pitstop neerzet ben je hem alsnog redelijk makkelijk voorbij. Of je kan natuurlijk ook je overtaking op 100 zetten :+

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Joss schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 16:21:
[...]
Wat maakt het dan uit B) j/k

Ze hebben toch al één enorm nadeel? Als ze geraakt worden, verliezen ze sowieso 60 seconden en is hun race voorbij. 't Is niet leuk, maar well 'part of the game' als je het mij vraagt.
Staat gewoon sneller hoor :P
Maar, ik snap het ook wel, maar ga nog wel ergens dit seizoen (als een DQP tegenvalt ofzo) gewoon de overtaking heel hoog zetten, puur om dan één van die figuren mee te pakken in een voor mij toch al relatief loze race... (heb er nu iig hopelijk geen last van als één van de zwaarste op de baan met 148L in de tank...)

Iig succes allen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2024

brid

Onze excuses voor het ongemak

Probleem met die block akties is dat het ook een ander tijd kost.

Eerste race van het seizoen werd m'n vleugel er af geblocked. gelukkig toen nog 1 punt kunnen veiligstellen, maar dat was niet het begin van het seizoen waar ik op had gehoopt.

Komende race bij ons word een leuke, denk dat iedereen zowat een 1 stopper staat.
Behalve dan de mensen die op p1 t/m p4 in de qual staan.

Gaten zijn vrij groot, maar als je nagaat de qual licht vochtig was en iedereen dezelfde banden gebruikte, zullen ze tijdens de race op het droge nog meer tijd gaan verliezen. Het kan zijn dat een 1 stopper net iets sneller is of net niet, race zal dus belangrijke data opleveren. Op basis van de vorige keer dat ik op deze baan reed, verwacht ik niet dat een 1 stopper gaat werken

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik kan me niet voorstellen dat de 1-stoppers de race kunnen winnen als je nu al ziet hoe groot dat gat is :o Ze verliezen bijna een seconde per ronde in de Q, dus in de race met medium vs. hard wellicht 1s ofzo? Dat 65 rondjes lang levert je een minuut achterstand op, daar kan die ene stop met gemak vanaf :)

Maar goed, zoals altijd kan de race compleet onvoorspelbaar verlopen, dus we zien het over anderhalf uur wel, hoe de race pace van iedereen is :) Ben benieuwd of Silva nog iets gaat doen het komende half uur :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lameeuw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-09 17:44

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

Jeuj, ik mag van P2 starten..... zou dit dan eindelijk dit seizoen voor het eerst...... nog 18 minuten tot de start en ik zit best wel ietwat te duimen nu dat het een positief resultaat wordt :P

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Wederom 4e geworden, had 3e kunnen zijn als ik niet constant werd geblocked in het eerste deel.

Anyway, 15s sneller dan diegene waar ik constant achter kwalificeer en dan blijf hangen. Zwaar irritant om dan te weten dat ik dus al 1 wedstrijd had kunnen winnen en 2x 2e had moeten/kunnen zijn.

Maargoed, vierde dus. Lijkt m'n vaste stek te worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Ha, heb ik jullie even mooi te pakken. _O-

Jullie vonden het wel mooi zeker toen ik achteraan reed terwijl ik ging voor top 10. 1 (Volgens Joss) :P

Nou vandaag heb ik mijn eerste zege te pakken in C2, jaja je leest goed mijn eerste zege in C2 _/-\o_ _/-\o_ :D :D :D *O* *O*

Op naar de volgende race 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Wes46 op 12-02-2008 18:25 ]

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Zegt heel veel over jouw groep :P

note the smiley

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Joss schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 18:26:
Zegt heel veel over jouw groep :P

note the smiley
Ja toe nu maar he, nu ik heb laten zien dat ik niet zomaar altijd wat roep (heel vaak wel :P ) dan stelt het ineens niets meer voor he 8)7 :P

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid

brid

Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 16:20:
Mjah PB... Ieder zn strategie hè. Ik snap hun wel eigenlijk. Het is frustrerend voor de snelleren in elke league. Maar als je minder bent en daardoor risico's moet nemen dan doe je dat gewoon.

Dankzij 60 blocking in me eerste race had ik wel 3 punten ipv niks. Maargoed dat je me teammie bent hè! Je kan zonder problemen langs me heen zonder tol te betalen :P
Feli met je overwinning in c2

DIY NAS, Hoofd PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Goed gedaan Wes :) en Bluepanther ook niet te vergeten! Jullie houden de eer hoog van GOT.

Ik had een dramaatje, te weinig fuel. Iets te scherp gerekend helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenit
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Shit, te snel mn race orders ingegeven. Ik ben op 9 rondjes achterstand gefinished, dus het zal wel geregend hebben :(

Op deze manier maak ik het mezelf ook wel extra moeilijk zeg |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lameeuw

lameeuw

En natuurlijk een verkeerde strategie dus m'n bandjes ploffen gloeiende gloeiende alle kanten op.... nog voor de helft van de race geweest is al 2 plofs gehad..... wat een kloten seizoen wordt het zo.....

edit: volgens mij ga ik op 5 a 6 plofs uitkomen als ik het goed heb uitgerekend :X

[ Voor 17% gewijzigd door lameeuw op 12-02-2008 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Feli Wes met je overwinning :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wes je had net wat hulp nodig in de laatste ronde maar neemt niet weg dat het een mooie zege is !! Ik op een teleurstellende P13 uitgekomen, mijn race report is 3 A4tjes lang met overtaking ..... en weer voor de tweede race achtereenvolgend een DRP van 99%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:34

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ffs.. hoe kan ik voor de 2e keer op rij Out of fuel zijn? :? :?

Ik bereken precies hetzelfde als altijd, en nu ineens ga ik hier problemen mee krijgen :( En nog 1 lap voor m'n pitstop ook :'(

[ Voor 10% gewijzigd door Angeloonie op 12-02-2008 20:04 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lameeuw

lameeuw

Angeloonie schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 20:03:

Ik bereken precies hetzelfde als altijd, en nu ineens ga ik hier problemen mee krijgen :( En nog 1 lap voor m'n pitstop ook :'(
Toch maar een paar liter extra meenemen dan lijkt me... doe ik ook elke race. Je houd wat meer over, maar je zit iig zeker wat dat betreft ;)

Uiteindelijk 4 plofs EN een GB probleem verder over de finish gekomen.... dat is dus al race 4 uit 5 met een probleem waar ik niks mee / aan heb kunnen doen (jah, die plofs had ik beter kunnen voorspellen met de juiste data, maar die data heb ik niet :P), maar wel ronde 4 met een engine / GB / wing probleem..... Najah, maar eens een paar races niet testen omwille van de centen en hopen dat ik nog eens in de punten weet te finishen.... maar ik vrees dat ik er maar lekker de brui aan ga geven als het komende race weer door een technisch probleem naar de filistijnen gaat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Angeloonie schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 20:03:

Ach, je begeeft je in goed gezelschap. Raar trouwens, want ik heb maar een hele kleine marge van 2L deze race...
20 40 O.Hek 46 mechanical Lap 46 1:15.315
21 3 J.Zukauskas 42 out of fuel Lap 42 1:15.689
22 7 A.Douma 25 mechanical Lap 25 1:36.604
23 7 B.Rietveld 20 out of fuel Lap 20 1:16.423
24 40 V.Dinkela 16 out of fuel Lap 16 1:15.318
25 3 K.Karjus 14 out of fuel Lap 14 1:18.408
26 49 M.Collin 9 out of fuel Lap 9 1:17.966

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
Woohoo 4e overwinning van het seizoen *O*

In de start had ik 1 lap teveel meegenomen dus onnodig met dry in de regen gereden.
Maar verder een vlekkeloze race :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe

andrestouwe

OK, dit geloof je niet.... :(

Zit ik met goede moed te kijken wat de race gaat brengen.......weinig dus. Afgezakt naar de 10e plaats |:( ik had volgens mij geen melding gezien van problemen, dus maar eens direct op het racereport gekeken. Wat wil nu het geval, een DRP van 66?? WTF? blijken er gewoon de getallen uit de WU te staan.... Oorzaak? is mij helaas wel bekend, m'n adsl modem wil er vanwege de afstand tot de centrale nog wel eens uitknallen, en laat dat nu net tijdens het ingeven van de raceorders gebeuren.(ding staat naast de pc, zag het aan de lampjes) FF gewacht tot de verbinding er weer was, en op submit geramd, maar ja, voor de rest niet meer naar gekeken...

Nou ja, weer iets om op te letten zeg maar.......

"De computer is de logische voortzetting van bepaalde mensen: intelligentie zonder moraal." F1time.com: André van der Stouwe - C2-G1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroketje
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 21:25
Ook mijn eerste overwinning is binnen met 15sec verschil op nr 2 ( Mike Uljee ). Heeft de engine upgrade toch geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saev
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-06 20:26
Hmm ik had al enigzins verwacht dat mijn banden de eerste stint niet aan konden, en dat was helaas ook zo. Gelukkig kon ik ondanks mijn exploding tyres toch nog een 4e plaats scoren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenit
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Zenit schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 18:35:
Shit, te snel mn race orders ingegeven. Ik ben op 9 rondjes achterstand gefinished, dus het zal wel geregend hebben :(

Op deze manier maak ik het mezelf ook wel extra moeilijk zeg |:(
Hmm, t valt mee:
02 - Lost rear wing while trying to block Patrick Nef Kehl
03 - Pit stop, lasted 13.53 seconds. 130 liters of fuel added. Tyres changed to new Dry - Hard tyres.
09 - Driver is experiencing problems with gear selection.
35 - The rear wing collapses at high speed, but the driver has managed to keep it on track. This may be a long stop.
35 - One of the tyres exploded.
43 - The rear wing collapses at high speed, but the driver has managed to keep it on track. This may be a long stop.
Zo, hebben we de pechrace ook weer gejat :/

Volgende race dan maar mn eerste overwinning pakken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:34

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Pfff... Ja hoor, had in de quali uitgerekend dat ik 3,56L per lap zou verbruiken oid. Ik ben dus echt van 3,58 uitgegaan tijdens de race.. Is dat dus net wat gestegen, en ging ik met 3,xL (kan het getal achter de komma niet achterhalen) de laatste ronde voor de pitstop in.. Handig dus, voortaan gewoon weer lekker ruim.

Heb overigens voor het eerst meer dan 95% DQP/DRP gehaald *O* 97% deze keer :D

Maargoed, ik was dus op P9 vanaf P13 toen ik uitviel. Had misschien een leuke finish in de top 10 kunnen worden, maar eigenlijk boeit het niet echt, al m'n parts zijn nu nog bijna 90% :D :D

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRCL
  • Niet online
Lol, in ronde 3 mijn voorvleugel eraf gereden en toch hebben mijn bandjes het tot de volgende stop uitgehouden. Heb dus een halve race met een veel te zware auto rondgereden en ben toch nog 3e geworden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lameeuw

lameeuw

opgelost

[ Voor 95% gewijzigd door lameeuw op 13-02-2008 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
andrestouwe schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 20:33:

Nou ja, weer iets om op te letten zeg maar.......
OK, tipje van mij dan: ik submit altijd 2x, totdat dat vinkje rechtsboven van geel naar groen gaat. Als hij groen is MOETEN er race orders zijn ontvangen, want bij de eerste pagina-reload blijft hij geel en pas bij de tweede submit wordt hij als "groen" geladen... Ik heb nog NOOIT zo'n probleem gehad als jij beschrijft. Bovendien: je hebt de race toch uitgereden? Dan moeten je orders aangekomen zijn en heb je gewoon de verkeerde waarden ingevuld. Je pitstops zijn ook uitgevoerd, dus je orders moeten zijn aangekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
  • Laatst online: 14-02 08:49
Matige race, uiteindelijk bleek dat ik beter een een-stop had kunnen doen in plaats van een twee-stop, nu slechts 2e geworden achter een een-stopper...

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe

andrestouwe

Grrrrrene schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 23:39:
[...]

OK, tipje van mij dan: ik submit altijd 2x, totdat dat vinkje rechtsboven van geel naar groen gaat. Als hij groen is MOETEN er race orders zijn ontvangen, want bij de eerste pagina-reload blijft hij geel en pas bij de tweede submit wordt hij als "groen" geladen... Ik heb nog NOOIT zo'n probleem gehad als jij beschrijft. Bovendien: je hebt de race toch uitgereden? Dan moeten je orders aangekomen zijn en heb je gewoon de verkeerde waarden ingevuld. Je pitstops zijn ook uitgevoerd, dus je orders moeten zijn aangekomen.
Ehh, ik submit ook altijd 2x tot hij groen is, maar omdat het modem er schijnbaar uitlag stonden bij mij op het scherm de waarden er wel in, maar zijn ze niet over gekomen. En ehh, de 2e keer submit gaat bij mij normaal bijna in een dubbelklik achter de eerste aan. En de pitstops had ik al er voor ingegeven en daarna al op submit geramd. Daarna nog even iets nagekeken, DRP uitgerekend, ingevuld en " hé kut, modem ligt er uit", ff gewacht en submit. En aangezien het vinkje voortijd al groen was, verder niet meer naar gekeken......

Achja, weer een wijze les......Dood aan KPN! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Wes gefeliciteerd met het hoogste treetje op het podium! :)

Zelf gisteren op de veertiende plek geeindigd, helaas m'n concurrent voor de cup op nog geen halve seconde voor me 13e dus voor het tweede opeenvolgende jaar in ronde 1 eruit. :( Kan goed merken dat de eerste motor.upgrades gedaan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid

brid

Gaat erg lekker hier. Weer een overwinning in de pocket en Rene op P3.
Eindelijk na de ongelukkige start van het seizoen de leiding in het DC kunnen pakken.

Sta nu 2 punten voor op Rene die weer 2 punten voorsprong heeft op de nummer 3. Lekker close dus.

TC is een ander verhaal, daar domineren we al sinds race 2, hebben nu na 5 races 23 punten voor sprong op de nummer 2 en zelfs 43 punten op de nummer 3. Heeft dus echt voordeel als beide teamleden continue punten scoren en er minimaal 1 op het podium staat.

Cup gaat lekker rene en ik zijn beide door, maar dat is geen verrassing als je allebei niet hoeft te race :) Krijgen nu voor het eerst tegenstanders in de Cup, maar gezien de behaalde resultaten zouden de 20ste en 16de in het DC geen problemen mogen opleveren.

Ronde hierna kan lastig worden voor mij moet dan tegen een manager die af en toe zeer goede strategien heeft, maar ook af en toe de plank volledig mis slaat.

Wat het submitten van order, ik voer zo'n beetje iedere wijziging gefaseerd door en controlleer continue of de waardes kloppen en dit is gelukkig nooit verkeerd gegaan.

Markets bij ons zijn trouwens echt piep, de managers die uit contract komen dit seizoen zijn nog steeds niet vrij gegeven :(

DIY NAS, Hoofd PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Nou, mijn verhaal zuigt weer grote tijd zeg...

Een briljant uitgedokterde strategie zorgde dat Panther en ik wat verder naar achteren startten, maar allebij met een wagen die tot de nok was gevuld met brandstof.
Waar alle teams halverwege binnen kwamen kachelden wij vrolijk door en reden het gat groot genoeg om na onze stop de leiding weer te pakken... Het leek dus niet meer mis te kunnen gaan voor de 1e GoT 1-2 in C2 ooit :D, maar 7 ronden voor het eind sloeg het nootlot (weer) toe en plofte m'n motor.

Ik rij prima tempo mee bovenin, P5 en hoger, maar de ploffende motor maakt voor de 2e keer in 5 races het toch wat lastig om bovenin te blijven staan... :(
In de teamcup doet team Be on Edge het iig ook niet slecht: gedeelde 2e plek (met de voor C3G9 vriendjes welbekende Roemenen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luuk_Luchtloper schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 10:43:
Nou, mijn verhaal zuigt weer grote tijd zeg...

Een briljant uitgedokterde strategie zorgde dat Panther en ik wat verder naar achteren startten, maar allebij met een wagen die tot de nok was gevuld met brandstof.
Waar alle teams halverwege binnen kwamen kachelden wij vrolijk door en reden het gat groot genoeg om na onze stop de leiding weer te pakken... Het leek dus niet meer mis te kunnen gaan voor de 1e GoT 1-2 in C2 ooit :D, maar 7 ronden voor het eind sloeg het nootlot (weer) toe en plofte m'n motor.

Ik rij prima tempo mee bovenin, P5 en hoger, maar de ploffende motor maakt voor de 2e keer in 5 races het toch wat lastig om bovenin te blijven staan... :(
In de teamcup doet team Be on Edge het iig ook niet slecht: gedeelde 2e plek (met de voor C3G9 vriendjes welbekende Roemenen)
Zo jammer ja. Ik rekende hem ook al. Het had overigens ook andersom kunnen zijn. Door me lucky lap in Q startte ik voor jou. Waardoor jij iets opgehouden werd in het begin. We reden zowat identieke tijden gehele race.

Maargoed persoonlijk kan het seizoen natuurlijk niet meer stuk. Overwinning staat maar mooi op me conto in c2 :D Nu volgende doel ( niet dit seizoen): seizoen(en) C1 meemaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik had misschien 2e kunnen worden als ik door Zoltan niet continu geblockt werd voor en na m'n eerste stop. Gelukkig bleef ik hem na mijn 2e stop voor, maar het gat met brid en Chas Dinning was al te groot. Wel wat dichtgereden, maarja, 3e plek is ook mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
MRCL schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 22:18:
Lol, in ronde 3 mijn voorvleugel eraf gereden en toch hebben mijn bandjes het tot de volgende stop uitgehouden. Heb dus een halve race met een veel te zware auto rondgereden en ben toch nog 3e geworden :)
Erg sterke race van jou inderdaad Marcel, ondanks de pech in het begin.

Voor mijn teamie BM ook een goed resultaat met een 10de plaats, dat haalt hem weer een beetje uit de gevarenzone gelukkig.
Ikzelf ging lekker tot ronde 36 ... ik lag op een 7de plek (m'n eerste punten in C3 leken eraan te komen) toen mijn motor het met een grote plof begaf :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Ow my.... krijg m'n dqp na 26 laps niet boven de 88% :X En dat is al zo sinds rondje 16, alles geprobeerd en geen ronden meer over om alles nog een keer te proberen en te checken waar de afronding mij op een zijspoor heeft gezet.

Zo slecht heb ik het al zeker 4 seizoenen niet meer meegemaakt, afgelope 2 seizoenen nooit onder de 96% geweest. Nou, ff iets anders doen en straks met een fris geheugen nog een paar laps proberen :$

Voorbeeldje: alle waarden gelijk behalve één, geeft de volgende percentages:
14 - 87%
18 - 88%
21 - 87%
28 - 87%
Ik bedoel, what the hell moet ik hiermee? Een verschil van 14 punten en toch "dezelfde" dqp. Kan wel rondjes blijven rijden, maar als ik telkens dit krijg, wordt ik niks wijzer...

Soms heeft het nadelen om veel DQP punten te hebben :/

[ Voor 29% gewijzigd door Joss op 13-02-2008 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nr. 9
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-01-2022
Ik had op die track vorig seizoen hetzelfde probleem, wat ik ook deed ik raakte niet voorbij 90% en de meeste waarden die ik aanpaste gaven inderdaad ook weinig (geen) verschil. Dit seizoen met behulp van die data toch vooruit gekomen tot 98%, maar heb dat wel pas in ronde 28 bereikt. Nochtans ziet de DQP verdeling er redelijk normaal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Joss schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 17:44:
Ow my.... krijg m'n dqp na 26 laps niet boven de 88% :X En dat is al zo sinds rondje 16, alles geprobeerd en geen ronden meer over om alles nog een keer te proberen en te checken waar de afronding mij op een zijspoor heeft gezet.

Zo slecht heb ik het al zeker 4 seizoenen niet meer meegemaakt, afgelope 2 seizoenen nooit onder de 96% geweest. Nou, ff iets anders doen en straks met een fris geheugen nog een paar laps proberen :$

Voorbeeldje: alle waarden gelijk behalve één, geeft de volgende percentages:
14 - 87%
18 - 88%
21 - 87%
28 - 87%
Ik bedoel, what the hell moet ik hiermee? Een verschil van 14 punten en toch "dezelfde" dqp. Kan wel rondjes blijven rijden, maar als ik telkens dit krijg, wordt ik niks wijzer...

Soms heeft het nadelen om veel DQP punten te hebben :/
Waarschijnlijk zal je dan 14 ongeveer aan moeten houden en die andere 14 punten allemaal op 1 stat zetten, tenminste dat zou ik gokken. Heb ik wel vaker gehad, tenminste iets in die richting...niet helelmaal zoals jij hebt maar je zou het kunnen proberen.

Ook kun je in de warmup natuurlijk nog 5 rondjes rijden he.

iRacing

• BM
  • Laatst online: 17-09 20:37

BM

Moderator Spielerij
Gisteravond maar even P/W/Q gedaan voor de race van vrijdag.
Pas op het allerlaatste moment mijn DQP een beetje de goede richting in kunnen krijgen. Bleef continu rond de 80% hangen, uiteindelijk rond de 92% uitgekomen.
Ben er al wel achter dat ik op een flink andere strategie sta dan de meeste anderen, en ik begin te twijfelen of dat wel de juiste keuze is :X

Heb sowieso geen rekening gehouden met de lengte van de pitstraat, wat misschien wel handig geweest zou zijn. Nouja, de kans op punten zou sowieso redelijk klein zijn , dus dan kan ik af en toe ook wel een gokje wagen.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Verwijderd

Volgende race skip ik in ieder geval maar (mentaal dan :P). Geen parts gemaakt en een quali die echt belachelijk slecht is....

• Grrrrrene
  • Niet online
@Joss: ik heb het gevoel dat er iets is veranderd op dat gebied, want ik heb dit ook meegemaakt. Ik skip dat DQP-item dan altijd, om met een ander verder te gaan. Uiteraard met 14 als gekozen waarde...

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.