We gaan waarschijnlijk verhuizen. Tenminste, als dat mag van de bank.
In het nieuwe huis krijg ik de beschikking over een zolder van ongeveer 7x4. Dit is een schatting, kan wat groter of kleiner zijn, maar veel zal het niet schelen. Op die zolder ga ik mijn HTtje maken. Echter, er hangt een CV ketel in de weg. Die kan ik misschien verplaatsen maar ik ga ervan uit dat ie blijft hangen en dat er een kast omheen komt. Daar ben ik ook in de Sketchup tekening vanuit gegaan en dat is dan dat grote zwarte ding in het midden van de muur. Mocht het zo zijn dat ie te verplaatsen is dan komt ie in de nis waar op de Sketchup tekening niet de apparatuur in staat, dus de nis bij het scherm. En dan komen er een of twee boekenkasten voor in de plaats.
De kleur van de muren, het plafond en de balken weet ik nog niet. Die heb ik voorlopig even vrij neutraal grijs en zwart gemaakt maar dat kan nog alle kanten op. De vloerbedekking wordt wel ongeveer zoals op de tekening, donkerrood. Die wordt doorgetrokken over de hoge plinten (+/- 25x25 cm denk ik), die nodig zijn om de buizen van de cv installatie te verbergen. In die plinten komen tevens de luidspreker kabels te liggen. Ook komen er her en der spotjes in voor de sfeerverlichting. Verder komen er ook nog op logische plekken contactdozen voor de stroomvoorziening in de plint. Op de tekening staan geen gordijnen, dakramen (aan elke kant 1) etc. Ook dat zijn van die dingen waar ik nog niet uit ben.
De apparatuur die er komt te staan is grotendeels al bekend en in bezit. Dat wordt:
Versterking: Sony TAE-9000ES en TAN-9000ES
DVD speler: Sony DVP-S9000ES
Consoles: Xbox360 (en alle consoles vanaf de NES tot nu)
CD speler: Meridian 508
Draatafel: Pro-Ject Debut II
Phonotrap: Musical Fidelity X-LPS
Bekabeling: speakerkabel van Canare, door de hele ruimte. +/- 50 meter nodig.
Frontspeakers: Elac 213.4PI
Surround speakers: BNS Evolution
Center speaker: nog aan te schaffen
Subwoofers: 2x zelfbouw subwoofer (passief, moet ik wel nog een stereo eindbak kopen)
Beeldweergever: Sanyo Z5
Scherm: Kingpin handbediend 16x9. Wordt wellicht een electronisch scherm. Dit is echter niet meteen noodzakelijk.
Ik ben aan het kijken naar het klikaanklikuit systeem om de spotjes te kunnen dimmen van afstand, en misschien de ruimte nog wat verder automatiseren. Maar die plannen zijn nog erg pril. Ik moet het hele lichtplan nog maken maar aangezien we 9 mei pas de sleutel krijgen kan dat dan pas. Wat betreft de inrichting, ik wil het sober houden. De drie Poang stoelen op de tekening heb ik al gekocht, en die voetenbankjes zoek ik nog, in de kleur Smidig rood. Een bijzettafeltje, misschien twee, en dan heb je het wel gehad qua meubels.
Dit wordt mijn eerste echte zelfgebouwde HT dus we zullen zien hoeveel rechter en/of linker handen ik heb, vanaf 9 mei.
Overigens, excuses voor mijn noob Sketchup kunsten, dit is mijn eerste sketch.
Edit: LOL soek de vout in de platje.
Ik zie het nu pas en ik kijk al een paar dagen tegen deze sketches aan.