Post hier pics en specs van je home cinema! Deel 30 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 297.248 views sinds 30-01-2008

216424

Vandaag 2e hands een set B&W 602 S2's gekocht. Gaan dienen als rears voor mijn 603 S2's. Nu nog kijken voor een cc6 en ik heb toch nog een surround set.

vorige post in pics en specs van je home cinema

Afbeeldingslocatie: http://www.audioreview.com/channels/audioreview/images/products/product_119105.jpg

Ben benieuwd of het geen overkill is in mijn woonkamer van 6 bij 4 :P

[ Voor 16% gewijzigd door 216424 op 28-02-2008 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:14

aKra

Intentionally left blank.

MartijnGizmo schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 14:26:
Nog een paar plaatjes bij daglicht:

Muurbeugel is overigens een Supportwatch Easybig van Muurbeugel.nl, met €44,95 prima geprijsd en met 25mm lekker strak tegen de muur. :)
Die muurbeugel, zit dat niet veels te strak?

Zodat de warmte niet goed weg kan?! -> Met een grijze muur geen last van donkere plekken, maar met witte muur volgens mij wel dan?!

Intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:48
Schizophrenic schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 22:58:
[...]

De luidsprekers komen uit een serie die met getallen wordt aangeduid. Van klein naar groot: Dali 150, 350, 450 en 850. Ze zijn net geen 10 jaar oud. Als ik ze vergelijk met nieuwe zuilluidsprekers in de prijsklasse van 400 tot 600 euro, doen ze hier niet voor onder.

Welke Dali's bezit jij en in combinatie met welke versterker/reciever gebruik je ze?
Post hier foto's en specs van je home cinema! (deel 28)

Ik heb nu nog de budget serie, namelijk de New Blue 3003's als front, 2002's als achter en een Concept Center met een Mordaunt-Short 909W subwoofer. Dit staat op een Marantz SR-8001 receiver en een CD-5400 cd-speler.
Ik weet dat het een beetje uit balans is (nieuwprijs sub 800 euro en receiver 1800, frontspeakers 230 :p), maar komt doordat ik ooit met een miniset van JVC begon en op mijn verjaardag ook wel eens zuilen wilde kopen. Dit waren de beste die ik kon kopen van mijn verjaardagsgeld :P en zijn ook de reden dat ik verslaafd ben geraakt aan mooie hifi spullen en met name Dali. Ik heb toen de rest van de set erbij gekocht naarmate ik genoeg geld verdiend had met bijbaantjes en kon toen van een vriend voor een vriendenprijs die sub krijgen. Ik zei natuurlijk geen nee ;). Ik had toen een Denon AVR-1905 als receiver. Na een tijdje wilde ik toen toch een receiver met wat meer 'ballen' en kwam toen op die Marantz uit. Ik zoek nu nog voor over een tijdje mogelijk de Blue 6006 of als mijn vriendin het toestaat de Suite 2.8's en wil dan de 3003's als zijspeakers.
Maar voordat het zover is wil ik eerst mijn studie afronden en een beetje geld gaan verdienen :).
Zijn die 850's een beetje te vergelijken met die Suite 2.8's? Die zijn nu rond de 650 p/stuk. De vader van een vriend van me heeft die en sinds ik die gehoord heb ben ik behoorlijk jaloers op hem :P

[ Voor 3% gewijzigd door mac1987 op 29-02-2008 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:49
funk-e schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 11:05:
[...]

[afbeelding]
Ik heb dat meubel ook
Maar zijn jullie het met me eens dat hier gewoon niet over nagedacht is? 8)7 De glasplaat had gewoon hoger moeten zitten, dan was er geen probleem geweest. Ik heb nu ook mijn zware receiver van een paar kilo op het glasplaatje staan, en mijn dvdspeler van een paar gram op de onderste plank. Het glas buigt nu lekker door...

(ach die 50 euro :P)
Misschien handig om net als mij iets tussen de platen plaatsen zodat deze het gewicht opvangen? Ik heb geen zin om straks een gebrokenglasplaat te hebben en een zware versterker die op me hd dvd speler en al flikkert. Dan toch maar liever een lelijk torentje erin bouwen :P

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244982

216424 schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 23:05:
Vandaag 2e hands een set B&W 602 S2's gekocht. Gaan dienen als rears voor mijn 603 S2's. Nu nog kijken voor een cc6 en ik heb toch nog een surround set.

vorige post in pics en specs van je home cinema

[afbeelding]

Ben benieuwd of het geen overkill is in mijn woonkamer van 6 bij 4 :P
Ik heb hier 2x 604 en 2x 601 in een slaapkamer van 3 bij 5, en het valt reuze mee op het gebied van overkill. Als ik jou was zou ik niet meer verder zoeken naar een cc6 maar eerder kijken voor een LCR6. Ik heb ook een cc6 gehad, en het leek net of hij constant achter een gordijn stond, kon totaal niet mee komen met de 604.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizophrenic
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-05 15:24
mac1987 schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 00:07:
[...]

Post hier foto's en specs van je home cinema! (deel 28)
Zijn die 850's een beetje te vergelijken met die Suite 2.8's? Die zijn nu rond de 650 p/stuk. De vader van een vriend van me heeft die en sinds ik die gehoord heb ben ik behoorlijk jaloers op hem :P
Ook geen verkeerde set die je hebt staan. Inderdaad zijn je fronts nu wat "mager" vergeleken bij de rest. Ben zelf ook student: in etappes upgraden naar een volwaardige set.
Qua specificaties lijken de Suite 2.8 en 850 wel op elkaar. Afmetingen, vermogen, 1 tweeter en 2 low frequency drivers. Er zit echter 6/7 jaar ontwikkelingstijd tussen, hierdoor zullen de Suite 2.8's iets fijner overkomen.

Steam: maartenverheijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

216424

@3vilGrin, bedankt voor de tip. Ik zal eens kijken of ik een LCR6 kan vinden voor een mooie prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-07 23:34
Schizophrenic schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 22:58:
[...]

De luidsprekers komen uit een serie die met getallen wordt aangeduid. Van klein naar groot: Dali 150, 350, 450 en 850. Ze zijn net geen 10 jaar oud. Als ik ze vergelijk met nieuwe zuilluidsprekers in de prijsklasse van 400 tot 600 euro, doen ze hier niet voor onder.

Welke Dali's bezit jij en in combinatie met welke versterker/reciever gebruik je ze?
Ziet er leuk uit kerel :D

En ja mijn setje komt Z.S.M moet alleen nog even de TV en alle audio aansluiten, waarschijnlijk volgende week Woensdag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-07 13:41

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

aKra schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 00:02:
[...]

Die muurbeugel, zit dat niet veels te strak?

Zodat de warmte niet goed weg kan?! -> Met een grijze muur geen last van donkere plekken, maar met witte muur volgens mij wel dan?!
Ik denk dat dat wel los zal lopen, zo extreem is de warmte die eraf komt toch niet. Daarnaast zitten de meeste ventilatie-openingen aan de bovenkant, en die zijn gewoon vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-07 11:38
Schizophrenic schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 22:32:
[...]

Je hebt helemaal gelijk, slordige taalfout. En om on-topic te reageren plaats ik hierbij een foto van mijn set.

[afbeelding]

32" LCD TV
Dali 850 zuilluidsprekers
Marantz SR4021 (stereo reciever)
Marantz CD5001 OSE editie
D-Link DSM-520 (mediaplayer)
LG RH7500 (DVD-recorder)
Samsung 270R (digitale TV-tuner)
Xbox 360
PC met Media Portal
Kijk, ziet er netjes uit... Dat meubel, is dat een Besta Jagra tv meubel van Ikea?
Afbeeldingslocatie: http://www.ikea.com/PIAimages/59516_PE165410_S3.jpg

maar dan op pootjes en 1 la eruit gehaald... Hoe is de ruimte waar de Receiver nu staat? Ik vind dit ook een mooi meubel, maar weet zeker dat mijn receiver niet in het bovenste vak past... Dus jouw oplossing is zeer creatief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas.be
  • Laatst online: 09-12-2023
Hier ook nog eens mijn HT, geen grote veranderingen...

Oude situatie:

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/Thomas.aerts/got/DSCN2195.jpg

Wat is er dan veranderd:

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/Thomas.aerts/got/DSCN2279.jpg

Jupz, pc heeft plaats moeten maken voor deze macbook!

Nog enkele foto's

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/Thomas.aerts/got/DSCN2189.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/Thomas.aerts/got/DSCN2192.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:43
Iemand met hetzelfde bankstel als ons! :P

Ontopic: Ik kijk hier nou een tijdje mee en ik moet zeggen dat sommige foto's toch wel erg mooi zijn, ik heb laatst zelf een nieuwe TV gekocht (LE32S81B) maar mijn woonkamer is nog niet de moeite waard om hier te showen.

Het valt me wel op hoe veel meubilair hier van de Ikea afkomt, nooit gedacht dat het zoveel zou zijn.

Ga in ieder geval zo door mensen, ik vermaak me prima met alle foto's! _/-\o_

[ Voor 45% gewijzigd door UTwizard op 29-02-2008 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:19

JvS

Ik heb hem zelf ook

216424 schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 09:25:
@3vilGrin, bedankt voor de tip. Ik zal eens kijken of ik een LCR6 kan vinden voor een mooie prijs.
Mocht je het een stuk goedkoper en minstens evengoed willen, dan kan ik de chario syntar dialogue aanraden (2e hands 100 euro). Ik heb jaren met 600 series plus chario gespeeld. En die centerspeaker is nu het enige wat er nog over is van die setup. Die is zo belachelijk goed voor het geld! Matcht ook echt prima met de 600 serie.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:56

Falcon10

Hit it i would !

thomas : die poster van Kiss achter je zitstoel, vanwaar heb je die ?

Ben al lang op zoek naar die poster, maar nog nergens gevonden :(

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-06 22:24

T-8one

take it easy, take a sisi

Schizophrenic schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 22:32:
[...]

Je hebt helemaal gelijk, slordige taalfout. En om on-topic te reageren plaats ik hierbij een foto van mijn set.

[afbeelding]

32" LCD TV
Dali 850 zuilluidsprekers
Marantz SR4021 (stereo reciever)
Marantz CD5001 OSE editie
D-Link DSM-520 (mediaplayer)
LG RH7500 (DVD-recorder)
Samsung 270R (digitale TV-tuner)
Xbox 360
PC met Media Portal
Kan die reciever z'n warmte daar wel kwijt?
Hoeveel ruimte heb je aan de boven en zijkant over?

Ik zit een beetje met m'n Harman Kardon, als ik die in m'n kast zou zetten, zit er boven en aan de zijkant 1 á 2 centimeter ruimte. Ik betwijfel een beetje of dat voldoende is voor de ventilatie.
Keb hem nu maar op de tv-kast, naast de tv staan, maar zou het mooier vinden als m'n opstelling symmetrisch is.
Dus tv in het midden en daaronder in de tv-kast m'n reciever.

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:43
Falcon10 schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 15:10:
thomas : die poster van Kiss achter je zitstoel, vanwaar heb je die ?

Ben al lang op zoek naar die poster, maar nog nergens gevonden :(
Staat al jaaaaaaaaaaren in de Large:

http://www.large-online.n...FO&bildrub=search&LANG=NL

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 11-05 21:59
Het is een beetje offtopic maar ik denk voor velen in dit topic toch wel leuk. Op de B&W site staat momenteel een artikel uit het amerikaanse "Home Theater" magazine. Die mocht namelijk een "Behind the Scenes" reportage maken in de B&W fabriek. Het artikel staat hier (pdf) en er staat een hele foto reportage in van hoe ze B&W speakers bouwen.

Have fun. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizophrenic
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-05 15:24
Boeie schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 11:08:
[...]
Kijk, ziet er netjes uit... Dat meubel, is dat een Besta Jagra tv meubel van Ikea?
[afbeelding]

maar dan op pootjes en 1 la eruit gehaald... Hoe is de ruimte waar de Receiver nu staat? Ik vind dit ook een mooi meubel, maar weet zeker dat mijn receiver niet in het bovenste vak past... Dus jouw oplossing is zeer creatief!
Klopt, het is inderdaad de Besta Jagra van Ikea. Pootjes heb ik bij dezelfde winkel gekocht, vond ik wat mooier staan dan wieltjes. Bovenste ruimte is niet erg hoog, sowieso te laag voor de gemiddelde versterker/reciever. Lade eruit laten bij het monteren en je hebt een prima ruimte hiervoor.
T-8one schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 15:43:
[...]
Kan die reciever z'n warmte daar wel kwijt?
Hoeveel ruimte heb je aan de boven en zijkant over?
Aan de bovenkant circa 3 cm en ruim 5 cm aan de zijkanten. Warmte kan prima naar voor en achter worden geleid. Als ik mijn hand op de bovenkant van de reciever plaats voelt het niet abnormaal warm aan.

Steam: maartenverheijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-06 20:31
Thomas.be schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 12:03:
Hier ook nog eens mijn HT, geen grote veranderingen...

Oude situatie:

[afbeelding]

Wat is er dan veranderd:

[afbeelding]

Jupz, pc heeft plaats moeten maken voor deze macbook!

Nog enkele foto's

[afbeelding]

[afbeelding]
Waar heb je die plastic "mat" gekocht die onder je bureaustoel ligt ?? Ik zoek nog zoiets!! Die wieltjes zijn killing voor je vloer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

daanNL schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 23:38:
[...]
Waar heb je die plastic "mat" gekocht die onder je bureaustoel ligt ?? Ik zoek nog zoiets!! Die wieltjes zijn killing voor je vloer....
Ikea does the trick.

Streepjes op je vloer zijn niet mooi maar zo'n mat ook niet. Haal je de mat dan weg als er visite komt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas.be
  • Laatst online: 09-12-2023
Idd, bank en mat komen van Ikea ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-07 07:57
Abbadon schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 20:45:
[...]

En ik krijg kriebels wanneer mensen eens als is schrijven :X. Maar goed, genoeg over taal, deze thread gaat over home cinema :)
Wij hier in Antwerpen gebruiken dikwijls deze "dialect" slipper hoor.
"is" zie je hééél dikwijls waar "eens" zou moeten staan volgens de letter van de taalwet ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borland
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Het is al wat jaartjes geleden dat ik hier me meuk postte dus hier nu met me nieuwe tv.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~dibar/ht.gif

Sharp XL2E 46 inch
NAD T761 receiver
NAD T562 dvd speler
Infinity Delta 60 + center
Synq XTRM-1 draaitafel

Niet te zien de Magnat sub en de Magnat Avantgarde surrounds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30648

Ik zie hier veel Samsung LCD's voorbij komen, zijn die echt zo goed? Ik sta namelijk ook voor de keuze op dit moment, weet nog niet welke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Laatst online: 22:33
Samsungs zijn volgens mij wel erg goed ja. Alleen vind ik dat glimmende van die tvs niet mooi. Daarom hebben wij thuis nu een LG matzwarte lcd gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:58
Anoniem: 30648 schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 12:32:
Ik zie hier veel Samsung LCD's voorbij komen, zijn die echt zo goed? Ik sta namelijk ook voor de keuze op dit moment, weet nog niet welke.
De prijs-kwaliteitverhouding van Samsung is erg goed, zelf zou ik een paar honderd euro meer betalen voor een Philips met ambilight of een Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Zo, ben EINDELIJK aan het inrichten., Alvast een sneakpreview van de HT setup:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/kq06M3ULcWjxKIgFWx33oCC4/full.jpg

HTPC met simpel AMD BE2350 en 1GB schijfruimte voor (in de toekomst) 720p weergave
Sony TA VA8ES versterker met bijbehorende DD decoder
Denon TU 425 tunertje

Chario Syntar Dialogue center
Chario Syntar 200t fronts (dit gaan denk ik 100t's worden in de nabije toekomst, ik heb te overheersend laag in deze setup)

Verder een gemod Lack boekenkastje van Ikea :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 11:04
Joop schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 16:00:
Het is een beetje offtopic maar ik denk voor velen in dit topic toch wel leuk. Op de B&W site staat momenteel een artikel uit het amerikaanse "Home Theater" magazine. Die mocht namelijk een "Behind the Scenes" reportage maken in de B&W fabriek. Het artikel staat hier (pdf) en er staat een hele foto reportage in van hoe ze B&W speakers bouwen.

Have fun. :)
Gaaf artikel! Wel een beetje gekleurd maar erg leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:05
Stinger666 schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 13:06:
[...]

Gaaf artikel! Wel een beetje gekleurd maar erg leuk!
Ik heb ook nog ergens een demo-DVD van B&W liggen van toen ze net een nieuwe speaker geïntroduceerd hadden... Ook opnames van in de fabriek erbij. Wel leuk om te zien idd. :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GodDamage
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-07 08:42
JvS schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 12:50:

Wat een leuk idee! Ik neem aan dat dit de kast is die je hebt? http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00045560

Heb je er één "compartiment" afgezaagd ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
  • Laatst online: 07-07 11:38
PHiXioN schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 12:48:
[...]

De prijs-kwaliteitverhouding van Samsung is erg goed, zelf zou ik een paar honderd euro meer betalen voor een Philips met ambilight of een Sony.
Sony TV's hebben Samsung panelen erin ;)

GodDamage, zoals een paar pagina's eerder al stond... Er is 1 schot tussenuit gehaald.

[ Voor 12% gewijzigd door Boeie op 01-03-2008 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Martijn1990 schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 12:36:
Samsungs zijn volgens mij wel erg goed ja. Alleen vind ik dat glimmende van die tvs niet mooi. Daarom hebben wij thuis nu een LG matzwarte lcd gekocht.
Tjah dat glimmende zieje alleen als de tv uitstaat, Het voordeel is dat wanneer de tv aanstaat de kleuren van een glossy scherm een stuk mooier zijn, vandaar datje ook steeds meer glossy schermen ziet. ook bijna alle TFT's zijn tegenwoordig glosy.

Verder vind ik Philips tv's behoorlijk slecht, behalve de allerduurste modellen, en ambilight...tjah je moet er van houden, persoonlijk vind ik het dood irritant.

Panasonic zijn ook hele goeie LCD/plasma's en verder zijn Pioner schermen echt top... maar dat is weer een andere prijsklasse.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Laatst online: 20:59

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Ik denk dat het hier meer gaat om het glimmende plastic als afwerking. Ik vind het ook verschrikkelijk!

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Laatst online: 22:33
Precies ja, die glimmende rand bedoelde ik. Dat vind ik vrij storend om te zien, je ziet er alle vingerafdrukken en stofjes op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Martijn1990 schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 15:12:
Precies ja, die glimmende rand bedoelde ik. Dat vind ik vrij storend om te zien, je ziet er alle vingerafdrukken en stofjes op.
Vaker schoonmaken en niet met de vingers erop zou me vader zeggen :P

Ik heb zelf ook zo'n glimding het stoort me niet maar kwa stof enz trekt het wel enorm aan wat minder is ma goed lief vrouwtje voor he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

nooit vingers en stofjes neej... maar ik maak dan ook regelmatig schoon.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Boeie schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 14:13:
[...]

Sony TV's hebben Samsung panelen erin ;)

GodDamage, zoals een paar pagina's eerder al stond... Er is 1 schot tussenuit gehaald.
Ik dacht het niet, ze hebben samen een JV. Het zijn niet panelen die helemaal van Samsung zijn dus. (dacht ik?)

Samen delen, samen spelen..? :+

[ Voor 17% gewijzigd door S_Chief op 01-03-2008 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
SChief schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 15:56:
[...]

Ik dacht het niet, ze hebben samen een JV. Het zijn niet panelen die helemaal van Samsung zijn dus. (dacht ik?)
zijn volgens mij ook van hun "samen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

GodDamage schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 14:08:
[...]

Wat een leuk idee! Ik neem aan dat dit de kast is die je hebt? http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00045560

Heb je er één "compartiment" afgezaagd ofzo?
Nee, ik heb op 1/3 en 2/3 zelf met een 6mm boor gaatjes geboord. Daar twee planken in gezet en daarmee heb je 3 x 57cm in plaats van 4 x 40 (net te weinig) :).

Je hebt wel wat gaatjes in je meubel zitten. Nu staat er allemaal apparatuur op, maar anders moet je het met wat pasta vullen en zwart maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Nu online
JvS schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 12:50:
Zo, ben EINDELIJK aan het inrichten., Alvast een sneakpreview van de HT setup:

[afbeelding]

HTPC met simpel AMD BE2350 en 1GB schijfruimte voor (in de toekomst) 720p weergave
Sony TA VA8ES versterker met bijbehorende DD decoder
Denon TU 425 tunertje

Chario Syntar Dialogue center
Chario Syntar 200t fronts (dit gaan denk ik 100t's worden in de nabije toekomst, ik heb te overheersend laag in deze setup)

Zo, dat is heel wat huiselijker dan met dat spul van Hinke wat er eerst stond :D. Binnenkort snel kijk&luistersessie doen over en weer :P

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-07 16:54

JT

VETAK y0

Damn, tijd al niet meer hier geweest :P Als ik na het weekend thuis ben, maar weer eens pics maken en posten. Niet heel veel veranderd maar ik zit met wat ideeen in m'n kop :)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120937

Cdneger heeft (maar weer eens) nieuwe speakers! Deze komen in de toekomst als surround set in het HT te staan.

Het is de BNS Evolution.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2116/2304648046_4c74fd086d.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3214/2304648244_3d28d72d02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3258/2303847081_54b1717d57.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3180/2303847535_da4b2ea7a0.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2036/2303847687_f3b833f7a7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3225/2303847915_80f70b4fd0.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Apart design zeg. Dat stof trek je dus als een soort sok over de speaker heen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yup, maar in principe laat je het er gewoon omheen zitten.

Edit: @ JvS: gaan ze nu alweer weg joh? Je hebt ze net. :P

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 120937 op 02-03-2008 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Yep....voor de Nylon-fetisjisten onder ons. :P
Mirage had (heeft?) dat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbnl
  • Laatst online: 18:41
Erg mooie kleurkeuze. Welke kleur/verf is het exact?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97551

Attack of the 50 ft woman ! haha leipe poster :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:52
Staat die beamer daar tijdelijk, of staat hij daar ook al hij aan staat? Want het kastje lijkt me nogal klein, en de beamer kan z'n warmte dan niet goed kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131383

Volgens mij ging dat wel goed omdat het deurtje openstaat als de beamer aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Roamor schreef op zondag 02 maart 2008 @ 15:12:
Apart design zeg. Dat stof trek je dus als een soort sok over de speaker heen?
Leuk als je katten hebt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:30

Sharky

Skamn Dippy!

haha als je kat dat ziet denkt hij "Wow leipe krabpaal. Twee!"

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Sharky schreef op zondag 02 maart 2008 @ 22:05:
[...]

haha als je kat dat ziet denkt hij "Wow leipe krabpaal. Twee!"
Ik heb ook 2 BNS zuilen, weliswaar een ander model, maar ook met sokken. En ik moet eerlijk zeggen, mijn 2 katers hebben overal al ingehangen, behalve in de speakers... 8)7

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

216424

Vandaag de B&W 602 S2's opgehaald. Heb ze even naast mijn 603 S2's gezet voor de foto. Het is natuurlijk de bedoeling dat ze als rears gaan spelen.

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-HUSNHBHB.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144581

Zeer netjes. Jij hebt zeker geen sub meer nodig zometeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189262

Kleine update. Tegenwoordig ook een PS3 en een Wii...

Woonkamer:
01. LOEWE Individual Compose 46" FullHD LCD
02. Pioneer VSX-915 MCACC Reciever;
03. Pioneer DVR-433H DVD/HDD recorder;
04. UPC HDtv Mediabox;
05. BOSE Acoustimass 10 Home Entertainment Speaker System;
05. LOEWE Individual Centerspeaker Compose;
06. Sony Playstation 3;
07. Nintendo Wii;
08. LOEWE DVB-S.

Afbeeldingslocatie: http://www.ironworks.nl/algemeen/HT_IRONman_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.ironworks.nl/algemeen/HT_IRONman_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.ironworks.nl/algemeen/HT_IRONman_3.jpg

===============================================

Slaapkamer:
01. LOEWE Concept 32" LCD televisie;
02. Pioneer DVR-440K DVD/HDD recorder.

Afbeeldingslocatie: http://www.ironworks.nl/algemeen/ironman_loewe_3.jpg

Woonkeuken:
01. LOEWE Xelos 5255Z 55cm CRT televisie.

Afbeeldingslocatie: http://www.ironworks.nl/algemeen/ironman_loewe_4.jpg

En nee, ik werk niet bij LOEWE, ik heb er ook geen aandelen van en ik verkoop het ook niet! Maar ik koop het wel... Ik ben gewoon een trouwe consument van LOEWE en goede klant bij een lokale dealer vanwege de uitstekende service...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Anoniem: 144581 schreef op zondag 02 maart 2008 @ 23:02:
Mijn ervaring is altijd geweest 2 goeie speakers en een sub kan overbodig zijn..

Teminste ik heb al jaren alleen 2 front speakers gwn stereo maar heb nog nooit een subwoofer nodig gehad te moeten hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

216424

Anoniem: 144581 schreef op zondag 02 maart 2008 @ 23:02:
Ik woon in een appartementencomplex dus een sub heb ik bewust achterwege gelaten. Mijn fronts geven genoeg laag voor muziek (bij films zou het soms wat meer kunnen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180791

Anoniem: 189262 schreef op zondag 02 maart 2008 @ 23:06:
Kleine update. Tegenwoordig ook een PS3 en een Wii...

Woonkamer:
01. LOEWE Individual Compose 46" FullHD LCD
02. Pioneer VSX-915 MCACC Reciever;
03. Pioneer DVR-433H DVD/HDD recorder;
04. UPC HDtv Mediabox;
05. BOSE Acoustimass 10 Home Entertainment Speaker System;
05. LOEWE Individual Centerspeaker Compose;
06. Sony Playstation 3;
07. Nintendo Wii;
08. LOEWE DVB-S.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Slaapkamer:
01. LOEWE Concept 32" LCD televisie;
02. Pioneer DVR-440K DVD/HDD recorder.

[afbeelding]

Woonkeuken:
01. LOEWE Xelos 5255Z 55cm CRT televisie.

[afbeelding]

En nee, ik werk niet bij LOEWE, ik heb er ook geen aandelen van en ik verkoop het ook niet! Maar ik koop het wel... Ik ben gewoon een trouwe consument van LOEWE en goede klant bij een lokale dealer vanwege de uitstekende service...
Zeer nice hoor! Ziet er erg sfeervol uit, maar vind zo'n crt op en beugel altijd zo hotel-achtig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236649

Mijn set-up is terug uitgebreid met de
Harmony® 785 Advanced Universal Remote :9 :P

Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/repository/150/jpg/838.1.0.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225601

Hallo,

Ik moet nog steeds mijn kabels wegwerken met een leuke kabelgoot.

Mijn oog is op deze gevallen.
http://www.lcdtvstand.eu/index.php?page=productdetails&catid=52&artikelid=3612
Ik heb een witte muur dus de kabelgoot zou ik ook wit willen. Mensen ervaring met deze goot of misschien nog een betere oplossing? Prijs speelt ook wel een rol.

Afbeeldingslocatie: http://www.lcdtvstand.eu/index.php?page=productdetails&catid=52&artikelid=3612

Afbeeldingslocatie: http://www.lcdtvstand.eu/index.php?page=productdetails&catid=52&artikelid=3612
Ik hoop dat dit werkt.. nog niet eerder afbeeldingen gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 250393

Anoniem: 225601 schreef op maandag 03 maart 2008 @ 16:17:
Hallo,

Ik moet nog steeds mijn kabels wegwerken met een leuke kabelgoot.

Mijn oog is op deze gevallen.
http://www.lcdtvstand.eu/index.php?page=productdetails&catid=52&artikelid=3612
Ik heb een witte muur dus de kabelgoot zou ik ook wit willen. Mensen ervaring met deze goot of misschien nog een betere oplossing? Prijs speelt ook wel een rol.

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik hoop dat dit werkt.. nog niet eerder afbeeldingen gepost.
Moeten er veel kabels doorheen?
In mijn geval was het gelukt om een stroomkabel, HDMI kabel, Coax en een Tulp kabel door een kabelgootje van de bouwmarkt te krijgen, In het wit en 2.30 euro voor een meter omdat het een reststukje was. En dat ziet er erg netjes uit hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oemfoefoe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:27

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

De opstelling is nog niet helemaal naar mijn zin.
Ik moet zoals jullie zien een draadje wegwerken :P, de verlichting achter de de televisie verlengen.

Nu nog wachten op tot mijn nieuwe bank binnen is, zodat ik ook een (goede) foto kan plaatsen van de zitlocatie.

Wat specs:
- Loewe Individual 46 Compose Full-HD+ DR+
- DVD-Preceiver Auro 2216 PS
- Individual Sound System

Het mooie is dat de DVB-C tuner 220(!) digitale zenders FTA ontvangt. Helaas het leeuwendeel gecodeerd, maar de reguliere zenders kan ik gewoon digitaal bekijken zonder extra abonnement en hardware.
De ingebouwde digitale recorder is echt een superfeature. Ik kan nu al niet meer zonder!

Alles werkt intelligent aan elkaar en ik ben er uiterst content ermee. Laat die HD uitzendingen maar komen!

Okay toegegeven.....voor puur muziek had ik nooit mijn Mission Speakers weg moeten doen, maar ik ben positief verrast over de kwaliteit. Het geluid voor films niets dan lof! _/-\o_

Overzicht
Afbeeldingslocatie: http://sonny.tweakdsl.nl/diversen/Loewe_opstelling.jpg

Centerspeaker
Afbeeldingslocatie: http://sonny.tweakdsl.nl/diversen/Loewe_TV_center.jpg

Frontspeaker
Afbeeldingslocatie: http://sonny.tweakdsl.nl/diversen/Loewe_zuil.jpg

DVD-Preceiver Auro 2216 PS
Afbeeldingslocatie: http://sonny.tweakdsl.nl/diversen/Loewe_Auro_subwoofer.jpg

Sattelietspeaker
Afbeeldingslocatie: http://sonny.tweakdsl.nl/diversen/Loewe_sateliet.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ziet er heel strak uit. Alleen lijkt het wel alsof die grote witte plank op die DVD Preceiver (Preceiver? :? ) ligt. Dat doet een beetje vreemd aan. Verder wel heel mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oemfoefoe

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

Dat is gezichtsbedrog, want die horizontale plank is hol van onder. Gemaakt met 16mm MDF.

En tsjah....Loewe noemt dat preceiver, dus ik neem dat maar letterlijk over. Dit apparaat is overigens nodig om DTS te kunnen afspelen en wordt vóór de 5.1 versterker geplaatst welke is geïntegreerd in de subwoofer.

[ Voor 71% gewijzigd door Oemfoefoe op 03-03-2008 18:31 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103236

Oemfoefoe schreef op maandag 03 maart 2008 @ 17:52:
Ik moet zoals jullie zien een draadje wegwerken :P, de verlichting achter de de televisie verlengen.

Nu nog wachten op tot mijn nieuwe bank binnen is, zodat ik ook een (goede) foto kan plaatsen van de zitlocatie.

Wat specs:

Het mooie is dat de DVB-C tuner 220(!) digitale zenders FTA ontvangt. Helaas het leeuwendeel gecodeerd, maar de reguliere zenders kan ik gewoon digitaal bekijken zonder extra abonnement en hardware.
De ingebouwde digitale recorder is echt een superfeature. Ik kan nu al niet meer zonder!

Alles werkt intelligent aan elkaar en ik ben er uiterst content ermee. Laat die HD uitzendingen maar komen!

Okay toegegeven.....voor puur muziek had ik nooit mijn Mission Speakers weg moeten doen, maar ik ben positief verrast over de kwaliteit. Het geluid voor films niets dan lof! _/-\o_

Overzicht
[afbeelding]

Centerspeaker
[afbeelding]

Frontspeaker
[afbeelding]

[afbeelding]

Sattelietspeaker
[afbeelding]
Toen ik de foto's zag dacht ik....'Dat komt uit een magazine van Loewe'.

Maar ik heb het dus verkeerd. Je overtuigt mij door het kabeltje :D

Conclusie: Ziet er netjes uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oemfoefoe

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

Thx....en het stof op m'n satellietje heeft ook niet je twijfel weggenomen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Ziet er echt geweldig uit, complimenten. :) Kun je misschien iets meer vertellen hoe je dit zo strak hebt weg weten te werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oemfoefoe

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

* Oemfoefoe heeft een grafhekel aan snoeren en dat soort shizzle.

Ik vond een kabelgoot geen mooie oplossing en het enige wat overbleef was een complete achterwand maken waar alle snoeren achter lopen. Om de snoeren ook niet vanaf de zijkanten te kunnen zien ook maar gelijk de zijkanten iets afgeschermd. Dus van bovenaf ziet het paneel eruit als een soort U-profiel --> |_______|
Een paar centimeter van de muur afhouden en je kan leuke dingen doen met licht.

De snoeren van de satellieten zijn in de muur gefreesd en holle plintjes doen de rest. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52245

Afbeeldingslocatie: http://212.83.242.188/big.jpg

Eindelijk een aardige foto van mijn home cinema, pc in de meterkast en alle bende (amp, tuner, etc) achter het scherm. Let vooral op de mooi afgewerkte kabels :O

Scherm is 4:3 omdat mijn oude Philips Proscreen dat was, tommy doek hing net toen ik de Hitachi PJX200 kreeg (Philips overleden). Weet niet zeker of ik het nog verander, kan handig zijn bij 4:3 uitzendingen om het beeldvullend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Nu online
Ik ben ook steeds wat aan het veranderen aan mijn home cinema. Ik heb nu 2 stekkerdozen van de bouwmarkt a ongeveer 10 euro per stuk waar mijn apparatuur op aangesloten is. Maar vraag me af of dit slecht is voor de apparaten, dit omdat je vaak hoort dat een stekkerdoos van 40 euro een stuk beter is (beveiliging, betere stroomverdeling enz.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-07 10:37

spaceboy

Op grote hoogte

Anoniem: 52245 schreef op maandag 03 maart 2008 @ 19:31:
[afbeelding]

Eindelijk een aardige foto van mijn home cinema, pc in de meterkast en alle bende (amp, tuner, etc) achter het scherm. Let vooral op de mooi afgewerkte kabels :O

Scherm is 4:3 omdat mijn oude Philips Proscreen dat was, tommy doek hing net toen ik de Hitachi PJX200 kreeg (Philips overleden). Weet niet zeker of ik het nog verander, kan handig zijn bij 4:3 uitzendingen om het beeldvullend te krijgen.
It's the JESUS!!!! :P

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189262

Erg strak! De LOEWE ziet er ineens nog veel mooier en strakker uit! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
gelukkie schreef op maandag 03 maart 2008 @ 19:36:
Ik ben ook steeds wat aan het veranderen aan mijn home cinema. Ik heb nu 2 stekkerdozen van de bouwmarkt a ongeveer 10 euro per stuk waar mijn apparatuur op aangesloten is. Maar vraag me af of dit slecht is voor de apparaten, dit omdat je vaak hoort dat een stekkerdoos van 40 euro een stuk beter is (beveiliging, betere stroomverdeling enz.)
Kun je beter hier bespreken: zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Nu online
Haha ik dacht al dat die reactie kwam;) Maar het gaat mij niet om geluidskwaliteit oid, maar puur om veiligheid, en schade aan mijn apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Ik zie dat hier een hoop lui hun LCD aan een muurbeugel gemonteerd hebben.

Is zoiets monteren nu makkelijk? Is de kans (groot) dat het er een keer vanaf lazerd ofzo? :P

Ik zit er een paar te overwegen, maar ze zijn flink prijzig voor een stukje staal (reken gemiddeld 100 tot 150 euro). Ook is mijn muur niet echt stevig... Zie het als een stuk cardboard oid en dan 10CM dieper het daadwerkelijke cement.

Een LCD van 30KG trekt deze natuurlijk er zo weer uit. Enige tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
gelukkie schreef op maandag 03 maart 2008 @ 20:30:
Haha ik dacht al dat die reactie kwam;) Maar het gaat mij niet om geluidskwaliteit oid, maar puur om veiligheid, en schade aan mijn apparatuur.
Als ze verkocht mogen worden (FCC keurmerk in Amerika, CE hier), dan mag je aannemen dat het goed functioneerd, maar natuurlijk zullen er verschillen in bouwkwaliteit zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Oemfoefoe schreef op maandag 03 maart 2008 @ 17:52:

Wat specs:

Overzicht
[afbeelding]

Centerspeaker
[afbeelding]

Frontspeaker
[afbeelding]

[afbeelding]

Sattelietspeaker
[afbeelding]
Hoe heb je die plaat aan de wand gemaakt? Meer met het oog op evt latere uitbreidingen etc? Makkelijk weg te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oemfoefoe

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

In principe is het definitief (schroeven weggewerkt), maar ik verwacht niet dat de televisie snel zal worden vervangen. Daar komt bij dat de tv in ieder geval niet van positie zal worden veranderd.

'Wie dan leeft, wie dan zorgt.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48051

Anoniem: 58485 schreef op maandag 03 maart 2008 @ 20:34:

Is zoiets monteren nu makkelijk? Is de kans (groot) dat het er een keer vanaf lazerd ofzo? :P

Ik zit er een paar te overwegen, maar ze zijn flink prijzig voor een stukje staal (reken gemiddeld 100 tot 150 euro). Ook is mijn muur niet echt stevig... Zie het als een stuk cardboard oid en dan 10CM dieper het daadwerkelijke cement.

Als je je muur niet vertrouwt... doorboren tot het cement... dan met muurankers en draadstaal een stevige verankering maken. Dan moet het wel lukken denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _avalanche_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-07 12:53
je kan zo'n beugel zelfs in een gipswand vastmaken, dan moet je wel ff speciale bouten halen. (kan zo snel niet op de naam komen :) ) Ik neem aan dat het bij jou ook niet alleen een stuk cardboard zal zijn en dan inneens 10cm nix?

[ Voor 26% gewijzigd door _avalanche_ op 04-03-2008 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Kzit hier ook met zo'n holle gips wand... vertrouw het niet :+ als ik zie hoeveel moeite het al koste om een paar planken van 2kg/stuk op te hangen... dan wil ik niet weten wat er gebeurd als er een 40" LCD naar beneden komt :D

En zoveel voordeel heeft het bij mij niet, de tv kan niet echt hoger, MAx 5cm ofzo en hij zou iets van 5CM verder naar achteren komen. uds ipv dat hij op een glasplaat staat zweeft hij er net boven, das mij de moeite niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Laatst online: 15:47
Anoniem: 52245 schreef op maandag 03 maart 2008 @ 19:31:
[afbeelding]

Misschien een beetje off topic maar mag ik vragen hoe je katten in de hutjes komen rechtsboven op de foto?:)

Volgens mijn zijn dat toch echt van die krabpaaldingen gevallen voor katten beesten?

Verder een ERG stoere woonkamer!!!

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Chaoss schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 09:45:
Kzit hier ook met zo'n holle gips wand... vertrouw het niet :+ als ik zie hoeveel moeite het al koste om een paar planken van 2kg/stuk op te hangen... dan wil ik niet weten wat er gebeurd als er een 40" LCD naar beneden komt :D

En zoveel voordeel heeft het bij mij niet, de tv kan niet echt hoger, MAx 5cm ofzo en hij zou iets van 5CM verder naar achteren komen. uds ipv dat hij op een glasplaat staat zweeft hij er net boven, das mij de moeite niet.
Die 5cm hoger/naar achter was voor mij wel de reden om hem op te hangen, maar dat kwam ook omdat ik de ovale voet van Samsung niet mooi vind. :) Ik twijfel alleen of ik voor die paar cm zichtbare kabels boven de centerspeaker nog aan de gang moet met een kabelgoot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:04

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

gelukkie schreef op maandag 03 maart 2008 @ 19:36:
Tja, als je een goede Brennerstuhl met overspanningsbeveiliging pakt, wordt je apparatuur beschermt door pieken uit het lichtnet (>280Volt). Nu komen die in Nederland sowieso maar heel zelden voor en is het dus de vraag of je het geld ervoor over hebt. Daarnaast dekken de meeste inboedel verzekeringen dergelijke schade's (mits aantoonbaar), en heeft een beetje goede apparatuur dezelfde beveiliging ook al ingebouwd zitten (al houdt dat wel een reparatie in als het een keer fout gaat).
Ik heb m'n Cambridge receiver, dvd-speler, Humax DVB-C ontvanger, tv en wat klein spul ook gewoon op een verdeeldoos van een paar euro zitten. Dat is op zich geen probleem (als je tenminste niet geloofd dat een stukje van 2,5m afgeschermt net-snoer je geluidsbeeld miraculeus verbeterd :p ).

Zit je in een regio waar de stroomvoorziening iets minder is (lampen die vaak wat feller of zwakker gaan branden, veel zware industrie in de omgeving) dan is een overspanningsbeveiliging trouwens wel aan te raden.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

_avalanche_ schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 09:34:
je kan zo'n beugel zelfs in een gipswand vastmaken, dan moet je wel ff speciale bouten halen. (kan zo snel niet op de naam komen :) ) Ik neem aan dat het bij jou ook niet alleen een stuk cardboard zal zijn en dan inneens 10cm nix?
Ik weet eigenlijk niet hoe de preciese bouw van de muren hier zijn. Sommige wanden zijn idd van cement maar er zitten ook 2 wanden die een soort cardboard lijken te zijn. Als je daar een spijker inslaat gaat dat de eerste centimer met weerstand, erna druk je 'm er zo doorheen.

Een LCD van 40KG trekt wellicht dat hele stuk er gewoon uit :+

Boven mijn kachel is wel een optie opzich. Maar je zit met stijgende warmte. En daarbij kan ik mijn speakers weer nergens plaatsen als ik die daar ga hangen :+

Het liefst heb ik 'm hiervoor:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/255A1eF8GlpbnPNWnilKJeqR/full.jpg

Maar daar zit niet echt weerstand in die wand. Ik zou 'm wel wellicht in dat stuk kunnen montereren waar die 2 balken zitten, maar dan nog heb je toch een wandsteun nodig wat de juiste maten heeft (en dat hebben niet alle).

Die voet is ook geen gezicht bij deze LCD, en ik zie prima thuisoplossingen waarbij het complete audiomeubel de deur uit is en een klein kastje met Versterker/DVD speler enzo. Ziet er wel tof uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:24
Anoniem: 58485 schreef op maandag 03 maart 2008 @ 20:34:

Als je tv niet alle kanten op hoeft te bewegen kan het ook vanaf 40 euro ongeveer. Zie muurbeugel.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107284

deepbass909 schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 10:58:
[...]
Ik heb m'n Cambridge receiver, dvd-speler, Humax DVB-C ontvanger, tv en wat klein spul ook gewoon op een verdeeldoos van een paar euro zitten. Dat is op zich geen probleem (als je tenminste niet geloofd dat een stukje van 2,5m afgeschermt net-snoer je geluidsbeeld miraculeus verbeterd :p ).
Waarom wordt er nou weer termen rondgeslingerd als 'miraculeus'? Je moet dat soort dingen zien als een kers op een slagroomtaart. Zulke accessoires gebruik je ook niet op low- en mid-end apparatuur. Het gaat om de verhoudingen. Een punt van discussies kan zijn welke ratio: 10% of 25%...
Zit je in een regio waar de stroomvoorziening iets minder is (lampen die vaak wat feller of zwakker gaan branden, veel zware industrie in de omgeving) dan is een overspanningsbeveiliging trouwens wel aan te raden.
Ik zou eerder denken aan een power-regenerator, zoals PS Audio Powerplant Premier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 21:02

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 107284 schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 11:21:
Waarom wordt er nou weer termen rondgeslingerd als 'miraculeus'?
Wellicht een beetje sarcastisch bedoeld omdat veel audiofielen zich volslagen belachelijk maken met hun claims over verbeteringen in het geluid? O-)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sappie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-07 19:49

Sappie

De Parasitaire Capaciteit!

Mn home cinema begint eindelijk ergens op te lijken, aangezien we sinds kort onze meubels hebben ontvangen. Hier alvast een eerste impressie; er komen meer pics als het nog wat verder 'af' is.

Afbeeldingslocatie: http://i26.tinypic.com/348lrsz.jpg

Je ziet het volgende:
  • Marantz SR 5200
  • MSI Media Live HTPC
  • Twee Kef Q5's
  • LG 37LF75
Wat je niet ziet:
  • Twee Kef iQ3's als rear speakers
  • Marantz DV 4610 DVD speler
Center speaker ben ik nog naar op zoek. Wordt er waarschijnlijk ook eentje uit de Kef Q series.

Specs | Audioscrobbler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Zo. Eers 5 jaar niets laten zien. Nu ineens Elke week een foto (leuk als je iets nieuws hebt om te laten zien ;))! Nu iets mooiere foto's. Nieuw zijn de planten en de fatsoenlijkere camera (nog steeds niet fatsoenlijk :P).

De setup
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/bKICLcyqYNmrbS6mAXoOwYih/full.jpg

De huiskamer (altijd leuk, foto's tegen het licht in nemen :P).
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/CZWBfaEk1yVVN8lA9Zhjmpv7/full.jpg

Tegen de tijd dat het allemaal mooi en af is (met geen filmposters meer maar mooie canvas doeken, opgruimd, laatste witte muurtje geschilderd, gordijnen opgehangen), zal ik wel even met een mooie camera mooie foto's nemen. Ik ben nu in elk geval al flink bijl met mijn woonkamer in de huidige vorm! Het is echt een extreme verbetering tov het hol wat het was!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:41

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

voor de mensen die zich zorgen maken over het naar beneden komen van hun LCD, dit heb ik van de website van FAAY(een fabrikant van metalstud wanden):

What weight may heavy objects have that hang on the wall?
Heavy objects are attached with coach screws or screws with coarse pitch. Maximal load per screw 110 kg. The flax core must be fully utilized by the screw (no pre-drilling).
Welk gewicht mogen zware voorwerpen hebben die aan de wand hangen?

(Zware voorwerpen worden bevestigd met houtdraadbouten of schroeven met grove spoed. Maximale belasting per schroef 110 kg. De vlaskern moet door de schroef geheel benut worden (niet voorboren). )

met andere woorden: niet voorboren en voldoende schroeven gebruiken. let wel: de krachten die gegeven worden zijn waarschijnlijk afschuifkrachten, geen trekkrachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratsja
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09-2023

ratsja

bi polair

JvS schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 12:17:
Zo. Eers 5 jaar niets laten zien. Nu ineens Elke week een foto (leuk als je iets nieuws hebt om te laten zien ;))! Nu iets mooiere foto's. Nieuw zijn de planten en de fatsoenlijkere camera (nog steeds niet fatsoenlijk :P).

De setup
[afbeelding]

[afbeelding]

Tegen de tijd dat het allemaal mooi en af is (met geen filmposters meer maar mooie canvas doeken, opgruimd, laatste witte muurtje geschilderd, gordijnen opgehangen), zal ik wel even met een mooie camera mooie foto's nemen. Ik ben nu in elk geval al flink bijl met mijn woonkamer in de huidige vorm! Het is echt een extreme verbetering tov het hol wat het was!
Die rol WC papier, veraad dat iets ?? 8) _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

haha. Ja, Ramen lappen op z'n Joost's :P. Toiletrol en glassex :).

[ Voor 23% gewijzigd door JvS op 04-03-2008 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Firestorm schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 12:34:

met andere woorden: niet voorboren en voldoende schroeven gebruiken. let wel: de krachten die gegeven worden zijn waarschijnlijk afschuifkrachten, geen trekkrachten...
Het gaat me niet om de gebruikte schroeven of wandsteun, meer om de muur waarin het hoort.

Zoals ik al zei zit er op de eerste centimeter weerstand als je er een spijker in slaat, en erna kan je 'm er zo in duwen. Een LCD van een behoorlijk gewicht trekt dit alles er dus zo uit.

Ik moet eens even kijken of er beugels zijn die de juiste afmetingen hebben zodat ik 'm in het hout draaien kan ipv cardboard lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:41

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

Anoniem: 58485 schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 12:41:
[...]

Het gaat me niet om de gebruikte schroeven of wandsteun, meer om de muur waarin het hoort.

Zoals ik al zei zit er op de eerste centimeter weerstand als je er een spijker in slaat, en erna kan je 'm er zo in duwen. Een LCD van een behoorlijk gewicht trekt dit alles er dus zo uit.

Ik moet eens even kijken of er beugels zijn die de juiste afmetingen hebben zodat ik 'm in het hout draaien kan ipv cardboard lol.
waarschijnlijk is dat cardboard war je het over hebt een gipsen voorzetwandje...
mocht je geen steun kunnen vinden dan is een plaat mdf bijvoorbeeld een optie? dus mdf aan hout maken en je beugel aan het mdf. succes iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:04

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Anoniem: 107284 schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 11:21:
[...]

Waarom wordt er nou weer termen rondgeslingerd als 'miraculeus'? Je moet dat soort dingen zien als een kers op een slagroomtaart. Zulke accessoires gebruik je ook niet op low- en mid-end apparatuur. Het gaat om de verhoudingen. Een punt van discussies kan zijn welke ratio: 10% of 25%...
Hint, smiley, maar zoals ook bleek in het zilveren kabels gesmeed door elfjes bij maanlicht, zijn bepaalde mensen erg snel op hun teentjes getrapt als iemand bepaalde claims met een korrel zout neemt...
[...]

Ik zou eerder denken aan een power-regenerator, zoals PS Audio Powerplant Premier!
Uhm, zoals je zelf ook al zei, het moet wel in verhouding tot de waarde van je apparatuur zijn. Mij gaat het in dat voorbeeld puur om bescherming tegen spanningspieken.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Firestorm schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 12:34:
voor de mensen die zich zorgen maken over het naar beneden komen van hun LCD, dit heb ik van de website van FAAY(een fabrikant van metalstud wanden):

What weight may heavy objects have that hang on the wall?
Heavy objects are attached with coach screws or screws with coarse pitch. Maximal load per screw 110 kg. The flax core must be fully utilized by the screw (no pre-drilling).
Welk gewicht mogen zware voorwerpen hebben die aan de wand hangen?

(Zware voorwerpen worden bevestigd met houtdraadbouten of schroeven met grove spoed. Maximale belasting per schroef 110 kg. De vlaskern moet door de schroef geheel benut worden (niet voorboren). )

een schroef zal eerder breken dan er volledig uitgetrokken worden. Met zo'n gewicht aan het puntje van een aantal schroeven krijg je zo'n ontzettende hefboomwerking binnen in de muur daar kan je een auto aan hangen. Klein beetje naar beneden boren en je zit helemaal safe. Ik snap de angst niet zo goed, ik vertrouw mezelf misschien wat meer bij het klussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 21:02

Exirion

Gadgetfetisjist

JvS schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 12:17:

De setup
[afbeelding]

[afbeelding]
Leuke stek, inclusief leuk uitzicht. Leuk voor elkaar zo :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik ben er erg happy mee. Ik woonde er al wel een tijdje, maar het was nogal een soort hok. Drie banken, beamer, enorme speakers. Klonk erg goed, zag er goed uit. Maar dit is relaxter.
leuk uitzicht.
Ik heb zelfs uitzicht op de dom man! Al lijkt-ie wat klein door de foto-stitch/groothoek :P. Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/GY6kYwJb0NubHbGZJxHCEdY7/thumb.jpg
Als je wat inzoomt zie je hem beter :P Nu in de avond is het helemaal vet. Ik kijk uit op de rechter 1/3e van de foto (omdat de bank richting centrum kijkt :)) en dat is echt ubercool

/rename: Pimp met je uitzicht topic 8-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Haha....als je in Utrecht bovenin een hoge flat zit heb je zelfs uitzicht op de Arena als je het zo bekijkt. :P
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om plaatjes van je audio/video-set te laten zien.
Als je iets post, zet er dan leuke foto's van je eigen set bij.

Zorg dat je plaatjes kleiner dan +/-100Kbyte zijn en niet breder dan 600 pixels! Dat laadt sneller en niet overal worden de plaatjes vanzelf kleiner gemaakt.
Reacties die hier niet aan voldoen worden voortaan leeggehaald.

** Dit is geen "wat moet ik kopen"-topic of een "help, mijn apparatuur is stuk"-topic, lees daarvoor de FAQ even door **
Dergelijke posts worden ook leeggehaald.

Ook kabeldiscussies vervuilen de thread en deze discussies zijn bewezen doodlopers; als je daadwerkelijk steekhoudende argumenten hebt waarom een kabel van $duur zoveel beter is of vice-versa, start dan een nieuwe thread.