Inmiddels heb ik het grootste gedeelte van mijn audio installatie klaar dus ik dacht zal er nog eens wat over posten, veel is in ieder geval al besproken en bij sommige dingen heb ik nog vermeld waarom ik die keus heb gemaakt.
Ingebouwd:
Radio: Pioneer DEH-P85BT (Bleutooth carkit ingebouwd en Front, Rear en Woofer RCA aansluitingen)
Versterker 1: JBL px300.4 (import US 200 euro)
Versterker 2: JBL bpx 1100.1 (Gekocht voor 300 euro)
Woofer: JBL W12GTI (met eigen gemaakte gepoorte kist 22mm MDF precies volgens specs jbl 30Hz overigens ook goedkoop gekocht nieuw)
Composet: Herzt HSK165 (Niet heel duur 250 euro en lees er veel goeds over, heb deze beluisterd en vond ze goed klinken)
Hoedenplank: JBL P953 (Vanwege goedkope prijs)
Kabelset: Kicker pkd1 (50mm2 uit de US voor 100 euro)
Overige kabels en accesoires: Allemaal blauw wit gedraaide speaker kabels via Ebay in duitsland gekocht. Dubbel afgeschermde RCA kabels
Overig: Nieuwe bodemplaat MDF en bitumen matjes in de deuren en koffer.
Ik heb ca 1600 euro uitgegeven aan alles exclusief de radio en schat de NL nieuwwaarde boven de 2500 euro. Alleen versterker 2 kost al 750 euro nieuw
Er is vrijwel niks afgesteld omdat ik daar nog geen tijd voor heb gehad, bovendien moet de radio binnenkort weer los omdat er een nieuwe accu inkomt (74Ah). Alleen de woofer heb ik snel een klein beetje afgesteld maar niet teveel omdat ik niet precies wist waar alle knopjes voor stonden. 4 kanaals versterker heb ik eigenlijk nog niks aan gedaan behalve juist instellen HPF en gain omlaag.
Het klinkt nu al erg goed vind ik. Bas gaat in ieder geval al veel harder als dat ik hem ooit ga zetten. Mijn nummerplaat trilt veel te hard, zo hard zelfs dat ik bang ben dat ik mijn nummerplaat kwijt raak dus ik ga er nog voor zorgen dat ik deze vastzet. Bovendien trilt er een strip op mijn deur omdat ik een clipje mis maar dat komt er ook een nieuw.
Wat moet ik nog doen: Nieuw accu, nog een extra massa kabel trekken van accu naar chassis (had ik nog niet gedaan is nu nog standaard) en eventueel 2 condensators aansluiten die ik thuis heb liggen maar dit doe ik alleen indien nodig.
Als punt bij het inbouwen vond ik dat ik mijn reservewiel er nog uit moest kunnen, er 3 kratten bier in de koffer moesten kunnen, dat aan de buitenkant niks van de install te zien was en dat ik mijn woofer er gemakkelijk uit kan halen indien nodig. Het zijn helaas 2 kratten bier geworden omdat de versterkers erg lang zijn en ik die niet langs erlkaar op de achterbank kon schroeven. Die zitten nu dus aan de zijkant van de koffer en de woofer staat tegen de achterbank. Resultaat is dat er nog maar 2 kratten bier in kunnen en nog 2 halve kratten

Voor de rest zijn mijn doelstellingen bereikt.