Betekenis van grafieken bij reviews subwoofers

Pagina: 1
Acties:
  • 1.094 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nogal een leek op het gebied van subwoofers. Ik heb zelf wel een grote DIY subwoofer, maar ik ben nog niet helemaal tevreden wat muziek betreft.

Naar aanleiding van enkele reviews van subwoofers die ik onlangs gezien heb in het topic "Post hier foto's van je home cinema" vroeg ik mij af wat de grafieken van die subwoofers allemaal willen zeggen.

Kan iemand mss nog eens enkele grafieken posten en er dan uitleg bij geven?
Waar moet je op letten bij die grafieken om een strakke bass te krijgen bij muziek?

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:06

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Het helpt als je even linkt naar zo'n grafiek.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-08 21:35
Wat voor een DIY subwoofer heb je dan?

Strakke bas.. tja, in-room response helemaal flat, geen faseverschillen, oneindig korte pulsrespons... Naar dat soort onhaalbare idealen moet je dan streven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:32
Heel simpel gezegd (er vanuit gaande dat je een response diagram bedoel) kun je zien wat het rendement van de speaker op een bepaalde frequentie is, wil je bijvoorbeeld een sub gericht op ultra laag (20Hz) probeer je hem daar zo hoog mogelijk te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kanarie schreef op woensdag 26 december 2007 @ 11:27:
Het helpt als je even linkt naar zo'n grafiek.
Hier vind je de grafieken waar ik het over had:
http://www.hometheatersha...ests/990-rel-r-305-a.html
http://www.hometheatersha...sts/6003-bk-monolith.html

Ik begrijp hier dus niets van en zou graag weten waar op te letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd