Vexx schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 12:01:
[...]
Het punt is juist dat doordat druids veel meer armor hebben de normale hits en crushings aanzienlijk minder damage doen dan bij een warrior of paladin. En je kan mij niet vertellen dat je álles blockt voor wat je gehit wordt. Het is wel een streven, maar het lukt nooit om dat foutloos vol te houden.
Het komt dus neer op het volgende:
Warrior (weet de precieze percentages niet, maar ik gebruik jouw voorbeeld met 35% parry+dodge)
dodge 17%
parry 17%
hits gemitigate door Block
16k armor
Druid
dodge 35-40%
hits gemitigate door Armor
30k armor
Jouw extra parry wordt door een druid opgevangen door extra Dodge te hebben, en jouw damage mitigation wordt opgevangen door extra armor (die hij passive heeft, jij moet Block up houden) en meer hitpoints. Overall zal de damage mitigation ongeveer hetzelfde zijn op een melee-only boss.
Magical staat hier uiteraard buiten, het is een feit dat druids daar meer damage pakken.
Uiteindelijk zal een warrior een druid outtanken omdat druids aan de armor cap komen te zitten en warriors niet. Warrior class mechanics scalen simpelweg beter met gear dan druid mechanics. In KZ en Gruul´s Lair ga je daar echter nog niet veel van merken.
Hmm, in de hele discussie wordt de gemiddelde hp van de tank niet meegenomen. Vanuit een healer perspectief is een druid fijner healen op een psychologische manier. Een druid krijgt misschien wel rake klappen, maar heeft voor zover ik me dat kan herinneren meer hps. Klappen geven minder effect in je raidschermen, waardoor je veel rustiger je heal erop gooit. Ik begrijp die resto druid wel. Uiteindelijk zal het net aan de gear liggen en het type baas waar je wat het liefst hebt.
Dan vind ik de standpunten over de loot discussie erg leuk om te lezen. En het stomme is, ik ben het met beiden eens. Onze oplossing is uiteindelijk "DKP TELT", maar er is genoeg saamhorigheid om vrijwillig passen als iemand anders het harder nodig heeft en diegene goed in de groep ligt (sorry, ik ga ook niet passen om een hufter mijn upgrade te laten pakken terwijl ik én meer dkp heb, én het een upgrade voor mij is - en WoW blijft een verzamelspelletje).
Punt blijft: je kan als team wel zorgen dat individu's voorrang krijgen om de grootste upgrade te pakken, maar dat is geen garantie voor de toekomst. Als diegene weinig raid (lage dkp), schiet je er onder aan de streep minder mee op dan dat je een topraider goed aankleed. Daarnaast heb ik het nu te vaak meegemaakt dat er mensen de guild verlaten (ondanks dat we nu in BT/MH zitten - het gras is altijd groener ergens anders) - en daar ga je met je team effort.
Wat wij wel doen is dat alts en trials geen rechten hebben maar natuurlijk wel mogen oppakken als niemand het wilt, en dat iedereen voor off-spec mag bieden, maar dat het officersship beslist wat we doen. Verder neigen we ernaar om de items naar de bestemde klassen te laten gaan: cloth naar priests, leather naar druids, mail naar shamans en plate naar paladins, alhoewel er wel besef is dat sommige beste resto shaman items gewoon cloth of leather loot is.