Toon posts:

[XBMC] Ervaringen met XBMC - Deel XI Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 26 27 Laatste
Acties:
  • 206.973 views sinds 30-01-2008

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:57
Anoniem: 267679 schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 11:21:
[...]

quote Fire 69:
zie ook http://www.hdtvarcade.com...com=custom&page=xboxa

Best handig voor je zoekactie!
He, da's idd handig! :)
Alleen jammer dat er niet zo veel 720p tussenzit, en dat de helft ervan dan nog voetbal/basebal/basketbal is :/

Voor de geinteresseerden, hier is de volledige link :P

Anoniem: 255178

Anoniem: 267679 schreef op maandag 14 juli 2008 @ 16:35:
[...]

Hmm oke dan.. nou ik ga het vanavond eens proberen.
Dus het is wel zo dat PAL games in principe mooier zijn dan NTSC?
Nee Pal games zijn slechter!
Een PAL xbox stuurt een interlaced signaal uit, Dit is 640x240 geschaald naar 720x288.
Meeste games zijn 480p en dit is beter dan 480i
p=progressive
i=interlaced.

Anoniem: 267679

Anoniem: 255178 schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 17:36:
[...]

Een PAL xbox stuurt een interlaced signaal uit, Dit is 640x240 geschaald naar 720x288.
p=progressive
i=interlaced.
Thanks!

• berties
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:58
[...]

p=progressive
i=interlaced.
Daar zou ik wel eens wat onderbouwing van willen zien...
Dat 480p beter is dan 480i ben ik met je eens maar op de eerste plaats geven mijn eigen ogen toch echt aan dat PAL beter is dan NTSC.

Dat PAL 640x240 geschaald is naar 720x288 lijkt me niet waar.
Zo als ik het altijd geleerd heb is dat PAL bestaat uit 625 beeldlijnen met per beeldlijn 720 pixels. Het effectieve beeld (zonder teletekst en syncsignalen enz. ) is 576 beeldlijnen met 720 pixels per lijn. Dit geeft de 576i(nterlaced)x720.
NTSC heeft daarentegen 525 beeldlijnen met 720 pixels per beeldlijn. Daar blijft effectief 486i (of 480) x 720 van over.
Daarnaast is het kleurcoderingssysteem van NTSC slechter dan dat van PAL waardoor PAL realistischer kleuren weer kan geven.

• Fire69
[...]

p=progressive
i=interlaced.
Waar haal je het in godsnaam? :P
PAL is 720x576, hoe jij aan 640x240 komt wil ik wel eens weten? :)
[edit]
Ow ja, jij bedoeld dat door het interlaced signaal de 720x576 eigenlijk maar 720x288 is?
Dan begrijp in nog steeds niet hoe je aan 640x240 komt?
Jij veronderstelt dat elke game op 640x480 gerendered wordt, dan als 640x240 interlaced omgezet wordt en als PAL upscaled wordt uitgestuurd dan?
[\edit]

Zoals ik dus al zei, PAL is beter van resolutie als 480p.
[edit]
Maar door het interlaced signaal blijft van die resolutie minder over inderdaad.
[\edit]
480p daarentegen is dan weer progressief.
Beiden hebben dus hun voordelen.
NTSC is het slechtste van de 3 want dan zit je met:
- laagste resolutie
- interlaced
- NTSC kleuren-bereik (NTSC staat ook bekend als Never The Same Color ;) )

[edit]
Of anders lees je de post van berties gewoon natuurlijk... :P

[edit2]
Is deze post nog te begrijpen? :+

[Voor 26% gewijzigd door Fire69 op 15-07-2008 23:56]

• berties
Fire69 schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 23:46:
[...]
[edit]
Ow ja, jij bedoeld dat door het interlaced signaal de 720x576 eigenlijk maar 720x288 is?
Dan begrijp in nog steeds niet hoe je aan 640x240 komt?
[edit]
De gedachte dat 576i eigenlijk 288 beeldlijnen zijn die zijn opgerekt (geschaald) naar 576 is ook niet helemaal juist (niet om jou aan te vallen Fire maar Poeier, of ja, ik wil niemand aanvallen maar alleen wat zaken recht zetten.. >:) ). Het zijn 576 beeldlijnen waarvan er om en om de even en oneven beeldlijnen getoond worden. Dus eerst lijnen 1,3,5 enz. volgende frame 2,4,6 enz. Dit is iets anders dan 288 uitrekken naar 576, dan ga je namelijk uit van een volledig gevulde beeldopbouw qua lijnen (progressive dus) die je verdubbeld qua aantal en daarmee oprekt.....

maar goed, voordat Fire en ik hier een hele wikipagina op aan het bouwen zijn, deze link bevat een goede uitleg over alles.

• Fire69
Fire69 schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 23:46:
[...]
Jij veronderstelt dat elke game op 640x480 gerendered wordt, dan als 640x240 interlaced omgezet wordt en als PAL upscaled wordt uitgestuurd dan?
[...]
Upscaled is hier natuurlijk compleet verkeerd gebruikt, maar Poeier verwarde me door zijn redenering :P

Zo had het moeten zijn:
Jij veronderstelt dat elke game op 640x480 gerendered wordt, dan naar PAL ge-upscaled wordt, en dan interlaced als 720x288 wordt uitgestuurd?

Dat lijkt me al wat correcter, niet?

Verder sluit ik me helemaal bij berties aan. Wikipedia is er voor een goeie reden natuurlijk :+

[Voor 3% gewijzigd door Fire69 op 16-07-2008 00:20]

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-04 16:12
Hehe lol pal vs ntsc is zo een altijd terugkerend punt, volgens mij vorige xbmc topic ook al geweest.

Heeft iemand al weer eens het script MyTV werkend gekregen? Ook al kijk ik niet veel tv (eigenlijk gewoon niet), ik mocht toch graag even kijken wat er op zou komen. (raar eigenlijk, zal wel ouwe gewoonte zijn ofzo).

• DaFreakhead
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:52
Ik heb een probleempje met mijn netwerkverbinding in XBMC. Ik kan niet connecten met internet.
Situatie is als volgt: Internet via kabelmodem -> utp naar PC. In de PC een extra wifi kaart -> draadloos naar router -> UTP naar xbox.
Ik kan dus wel verbinden met de content op het netwerkt, maar als ik ICS gebruik, dan werkt ook het netwerk niet meer. Ik heb wat lopen klooien met fixed IP's, maar ik krijg het niet voor elkaar. Moet ik überhaupt wel ICS gebruiken, of juist een netwerkbrug, en welke settings?

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:08
DaFreakhead schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 13:12:
Ik heb een probleempje met mijn netwerkverbinding in XBMC. Ik kan niet connecten met internet.
Situatie is als volgt: Internet via kabelmodem -> utp naar PC. In de PC een extra wifi kaart -> draadloos naar router -> UTP naar xbox.
Ik kan dus wel verbinden met de content op het netwerkt, maar als ik ICS gebruik, dan werkt ook het netwerk niet meer. Ik heb wat lopen klooien met fixed IP's, maar ik krijg het niet voor elkaar. Moet ik überhaupt wel ICS gebruiken, of juist een netwerkbrug, en welke settings?
Dit heeft niet zozeer met xbmc te maken maar meer met je gare netwerk setup.

Waarom zet je je router niet direct naar je kabelmodem? dan krijg je een aardig betere netwerksetup.
En zal je router al je verkeer verwerken.

• DaFreakhead
Tito129 schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 13:15:
[...]

Dit heeft niet zozeer met xbmc te maken maar meer met je gare netwerk setup.

Waarom zet je je router niet direct naar je kabelmodem? dan krijg je een aardig betere netwerksetup.
En zal je router al je verkeer verwerken.
Om het nou gelijk af te branden, niet echt netjes.

Ik heb voor deze setup gekozen, omdat ik dan geen kabels hoef te trekken naar de slaapkamer, alwaar xbmc en router staan. Iemand constructieve suggesties?

• Mar2zz
Als je de router het macadres van je pc laat klonen heb je volgens mij geen problemen meer.

• DaFreakhead
Mar2zz schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 13:38:
Als je de router het macadres van je pc laat klonen heb je volgens mij geen problemen meer.
Deze mogelijkheid heeft de router helaas niet, kan ik iets doen met ICS, en fixed ip's?

• Mar2zz
Het is een netwerkissue, heeft niets met xbmc te maken. Dit topic is dus niet de plaats om jou daarmee te helpen. Je hebt je PM ook niet aanstaan.

• DaFreakhead
Mar2zz schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 15:36:
Het is een netwerkissue, heeft niets met xbmc te maken. Dit topic is dus niet de plaats om jou daarmee te helpen. Je hebt je PM ook niet aanstaan.
Heb PM aangezet (na lang zoeken naar de juiste knop ;) )

Fire69 schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 00:19:
[...]

Zo had het moeten zijn:
Jij veronderstelt dat elke game op 640x480 gerendered wordt, dan naar PAL ge-upscaled wordt, en dan interlaced als 720x288 wordt uitgestuurd?

Dat lijkt me al wat correcter, niet?
Juist, meeste Pal games zijn herleid van NTSC games en natuurlijk is het 576i (2x 288) maar er zit een groot kwaliteit verschil tussen progressive en interlaced signaal zie wikipedia.
En naar mijn mening is PAL 576i zeker niet beter dan NTSC 480p. Resolutie wil niet alles zeggen, zijn meerdere factoren die het beeld kwaliteit beinvloeden.

Edit;
720x288 daar bedoel ik 1 field, een frame bestaad uit 2 fields (interlaced)
PAL (interlaced) bestaad dus uit 50 fields dus 25 frames.
NTSC (progressive) heeft 60 fields en bij progressive is elk field een frame dus 60 frames.
Progressive bron signaal geeft een strakker en rustiger beeld vooral op een LCD scherm. Bij plasma is het beeld ook beter maar valt het minder op omdat deze beter met interlaced signaal overweg kan dan LCD en dus de verschillen kleiner worden, zeker als deze kan deinterlacen en of een 50Hz scherm is.

Voorbeeld. zet je beeld instellingen van je computer op 800x600 je resolutie is ongeveer gelijk aan pal maar je beeld is een stuk beter dan een LCD/Plasma met een interlaced pal signaal.
nog een voorbeeld maar staat hier los van. 50 of 100Hz LCD/Plasma, verschil is goed te zien.
(vooral in ooghoeken)

[Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 255178 op 16-07-2008 22:29]

• berties
Anoniem: 255178 schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 17:12:
[...]

Juist, Pal games zijn herleid van NTSC games
Dat zou best kunnen, maar of dat echt betekend dat ze gemaakt worden voor een NTSC resolutie om ze daarna met kwaliteitsverlies aan te passen naar PAL.....ik vraag het me af. Ik denk eerder dat spellen gemaakt worden voor een ander formaat dan voor NTSC of PAL omdat deze eigenlijk altijd digitaal ontworpen zijn en PAL / NTSC eigenlijk een analoog systeem is/zijn.

Ik denk eerder dat er een soort standaard werkbare digitale (en dus progressive) resolutie is waarna de game aangepast / geconverteerd wordt voor de PAL en de NTSC markt en tevens toepasbaar is voor de PC markt. Een groot gedeelte van de markt is namelijk de PC-markt en bij het andere deel (de consoles) hebben veel mensen een digitaal scherm (LCD of plasma). Het is dan niet verstandig lijkt me om als maker van spellen alles te ontwerpen voor een systeem dan de minderheid van je klanten bezit. Voor de meerderheid moet je dan gaan converteren wat in 99% van de gevallen tot kwaliteitsverlies leidt.
en natuurlijk is het 576i (2x 288)
Nee, nogmaals 576i is NIET 2x288, ten minste niet op de manier zoals je het hier wil zeggen. Je kunt niet zomaar stellen dat het 2x288 is, het is een interlaced signaal met 576 beeldlijnen en geen 288.
maar er zit een groot kwaliteit verschil tussen progressive en interlaced signaal zie wikipedia.
Er zit zeker kwaliteitsverschil tussen. Maar wat het eindresultaat is, is ook maar de vraag... Als je het signaal bekijkt op een LCD TV (die eigenlijk alleen maar progressive signalen aan kan) dan zal deze zelf voor de de-interlacing zorgen. Als dit goed gedaan wordt (en daar verschillen de tv's onderling nogal in) dan is het resultaat niet veel slechter dan het zelfde signaal maar dan met progressive bron. Zeker als het om NTSC gaat op de helft van de netfrequentie van 60Hz, bij de 50Hz europese netspanning is dit iets beter waar te nemen.
En naar mijn mening is PAL 576i zeker niet beter dan NTSC 480p resolutie wil niet alles zeggen, zijn meerdere factoren die het beeld kwaliteit beinvloeden.
Kopt er is veel meer;
PAL resolutie is hoger,
PAL kleurgebruik is beter,
PAL frequentie is lager.

De eindconclusie volgens de meeste mensen is toch dat 576i PAL beter is dan 480p, maar misschien is je LCD tv niet al te goed in het de-interlacen van het signaal, dan kan in jouw geval 480p er misschien wel beter uit zien. Dat is dan persoonlijk maar zegt niets over dat het één pertinent beter is dan het ander.

• berties
Anoniem: 255178 schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 17:12:
[...]
Voorbeeld. zet je beeld instellingen van je computer op 800x600 je resolutie is ongeveer gelijk aan pal maar je beeld is een stuk beter dan een tv met een interlaced pal signaal.
Ja maar dan vergelijk je geen PAL meer met NTSC maar een digitaal systeem met PAL, dan hebben we het over appels en peren en bewijs je alleen dat progressive beter is dan interlaced en daar heb je natuurlijk volledig gelijk in, dat zegt alleen niets over NTSC vs PAL.
nog een voorbeeld maar staat hier los van. 50 of 100Hz LCD/Plasma, verschil is goed te zien.
(vooral in ooghoeken)
Zelfde verhaal als hierboven, je vergelijkt alleen een verschil in refreshrates met elkaar, en daarbij geef ik je weer gelijk; 50Hz of 60Hz (progressive) is beter dan 25Hz of 29,97(interlaced).

berties schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 22:34:
[...]

Ja maar dan vergelijk je geen PAL meer met NTSC maar een digitaal systeem met PAL, dan hebben we het over appels en peren en bewijs je alleen dat progressive beter is dan interlaced en daar heb je natuurlijk volledig gelijk in, dat zegt alleen niets over NTSC vs PAL.
Dan zijn we er toch een interlaced PAL signaal is niet zo goed als een progressive NTSC signaal. Was ook de stelling PAL 576i niet beter dan NTSC 480p.
Heb niet gezegt dat NTSC beter is als PAL, want dat is het zeker niet ! Maar wel als de ene interlaced is en de ander progressive en naar mijn mening weegt dit harder mee dan resolutie en de andere factoren.

• berties
Nogmaals, voor de laatste keer dan;
Anoniem: 255178 schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 17:39:
[...] een interlaced PAL signaal is niet zo goed als een progressive NTSC signaal.
Progessive is beter dan interlaced, maar PAL is beter dan NTSC.

Ik denk dat de meeste mensen vinden dat het voordeel van PAL t.o.v. NTSC groter is dan van progressive t.o.v. interlaced en dus 576i PAL de voorkeur heeft boven 480p NTSC.

edit; om niet te blijven hangen in deze eindeloze discussie; Ik vind dat het voordeel van PAL t.o.v. NTSC groter is dan van progressive t.o.v. interlaced en dus 576i PAL de voorkeur heeft boven 480p NTSC.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:30

MsG

Forumzwerver

pasta schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 21:35:
[modbreak]Ik heb nog een keer ff opgeruimd, maar als ik hier nog 1x de bezem doorheen moet halen dan gaat dit topic onherroepelijk dicht. Het wordt sowieso eens tijd voor een nieuw deel.[/]
offtopic:
Ik vind de discussie niet zo erg, maar heb geen zin in een sluiting van dit geliefde topic :) dus kunnen we aub weer over XBMC zelf praten ipv kleurgeneuzel? :P

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

MsG schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 22:26:
[...]

offtopic:
Ik vind de discussie niet zo erg, maar heb geen zin in een sluiting van dit geliefde topic :) dus kunnen we aub weer over XBMC zelf praten ipv kleurgeneuzel? :P
:) Bedankt voor de reacties, ik had niet durven denken dat mijn vraag zo veel teweeg zou brengen ;)

Ik heb trouwens de nieuwe skin VISION 2 geprobeerd. Hij is echt mooi!!!
Hoe is jullie evaring? Ik kan je vertellen dat ik tijdelijk mijn PM3 even opzij zet. _/-\o_

[Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 267679 op 18-07-2008 00:59]

MsG schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 22:26:
[...]

offtopic:
Ervaring over beste beeld instelling in XBMC daar gaat het over.

edit;
Mening verschilt Berties en respecteer het ook.

[Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 255178 op 18-07-2008 03:38]

• Mar2zz
Anoniem: 267679 schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 00:41:
[...]
Ik heb trouwens de nieuwe skin VISION 2 geprobeerd. Hij is echt mooi!!!
Hoe is jullie evaring? Ik kan je vertellen dat ik tijdelijk mijn PM3 even opzij zet. _/-\o_
Vision2 is inderdaad mooi, maar niet heel erg geschikt voor een wat kleinere LCD tv (66cm), de letters zijn te klein. Ik ben wel volledig over naar xTV. Die is erg goed ook, zelfs wat meer opties dan pmIII.

(zoals het downloaden van andere themes, aanpasbaar homescreen,doorspelende muziek na scriptgebruik, en een stapel opties die ik nog niet helemaal snap, maar nog ff mee moet vogelen)

• Fire69
Ik had die Vision2-skin gedownload via de link die hier ergens gepost is.
Onder Linux werkt die perfect, op de xbox krijg ik de melding dat een skin minstens v2.1 moet zijn? :?

Niet zo heel erg hoor, ik kom toch steeds op PM3 terug, gewoon omdat die qua gebruiksgemak nog steeds de beste is :)

Xtv is ook mooi.
Wellicht is PM3 op dit moment nog steeds de meest gebruikte skin.
Ik denk wel dat als vision2 zijn nodige aanpassingen heeft gehad, een waardige opvolger is.

Althans bij mij draait hij goed! Moet alleen nog een beetje wennen aan het menu in vergelijking met PM3. Maar als je het eenmaal gewent bent...... ;)

Ik heb de SVN versie van Vision2 er zojuis opgezet. Werkt goed!

Ik vraag me af hoe ik in mijn muziekbibliotheek de juiste thumbs bij de albums krijg. Maar ik ga eerst wel even verder googlen ;)

• Mar2zz
makkelijkst is een folder.jpg in je albummapjes gooien. dat is blijvend. kan je mediaspeler op de pc ook van profiteren (als je muziek in een netwerkschijf/share ofzo zit).

Ik heb hele slechte geluidskwaliteit als ik via bestandsbeheer .flac files afspeel. zou iemand dat eens willen proberen? lijkt net op slechte radioontvangst, storingsgeluid ofzo. mp3 no problemo's.

Bedankt..!
Ik heb zelf helaas geen flac files.

• MsG

MsG

Forumzwerver

Anoniem: 267679 schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 11:27:
Xtv is ook mooi.
Ik denk wel dat als vision2 zijn nodige aanpassingen heeft gehad, een waardige opvolger is.

Althans bij mij draait hij goed! Moet alleen nog een beetje wennen aan het menu in vergelijking met PM3. Maar als je het eenmaal gewent bent...... ;)

Ik vraag me af hoe ik in mijn muziekbibliotheek de juiste thumbs bij de albums krijg. Maar ik ga eerst wel even verder googlen ;)
Je kan ook je muziekmap in XBMC scannen, dan haalt hij zelf alle info op. Dit kan ook voor de artiestmappen, waardoor je artiestenplaatjes krijgt (wel helaas vaak alleen zwartwit).

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-06 13:37
Anoniem: 267679 schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 11:27:
Xtv is ook mooi.

Er wordt druk gewerkt aan de opvolger van PMIII, in augustus komt ie uit. :)

MsG schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 14:27:
[...]

Je kan ook je muziekmap in XBMC scannen, dan haalt hij zelf alle info op. Dit kan ook voor de artiestmappen, waardoor je artiestenplaatjes krijgt (wel helaas vaak alleen zwartwit).
Ik heb idd een poging gewaagd, echter krijg bij enkele nummers een thumb. Hoe heb jij dit precies gedaan dan binnen xbmc?

Bigfoot87 schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 15:15:
[...]

Er wordt druk gewerkt aan de opvolger van PMIII, in augustus komt ie uit. :)
Ik ben benieuwd! :9~

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-06 13:37
Dat was in ieder geval het doel onder het motto... "new clothes for the king"
Bijna alle grote namen hebben er aan meegewerkt, maar weet niet of het ook echt direct de nieuwe standaard skin wordt... zou best kunnen dat ze eerst een hele sloot aan bugs er uit willen filteren ofzo..

Bigfoot87 schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 19:19:
[...]

Dat was in ieder geval het doel onder het motto... "new clothes for the king"
Bijna alle grote namen hebben er aan meegewerkt, maar weet niet of het ook echt direct de nieuwe standaard skin wordt... zou best kunnen dat ze eerst een hele sloot aan bugs er uit willen filteren ofzo..
Ja idd.. maar dat zal altijd zo blijven ;)

Ik heb trouwens flink zitten googlen om mijn dvd collectie via xbmc te kunnen bereiken.
Ik heb zelf het programma All My Movies. (http://www.bolidesoft.com/allmymovies.html)

Dit is in het kort gezegd een film database. Ik heb hier alle films die ik zelf heb in opgeslagen. Echter de film zelf staat op een dvd.

Na wat zoeken kwam ik op een script heeft genaamd DVD Profiler. Hiervoor heb je ook het programma DVD profiler op de pc nodig. Deze kan je gratis testen. Ik heb het ook werkend gekregen met xbmc. Echter ziet het er niet mooi uit. Verre van dat.

Ik ben nu dus op zoek naar een scripts zodat ik mijn dvd collectie kan bekijken via xbmc. Het liefst een die wordt weergegeven zoals Fanart doet. Ik heb zelf nog geen flauw idee hoe Fanart werkt. Ik kan deze optie namelijk nergens vinden binnen mijn xbmc. ( ik heb de nieuwste svn, en tevens van mijn skin: vision 2, de svn versie)

Ik neem aan dat Fanart op bepaalde tags van de film zijn gegevens via internet ophaalt. Ik neem daarom aan dat het niet nodig is om de film zelf daadwerkelijk op de hdd te hebben.

Wie heeft er een idee? Of ben ik zo slecht in googelen dat ik de oplossing voorbij ben gegaan? :(

• Mar2zz
Je kan dummyfiles maken van al je films. Is wel even werk, maar dan kan xbmc ze aan je bibliotheek toevoegen en fanart ophalen.

Werkwijze: Open een kladblokbestand, en sla het op als filmnaam.avi (dus The Matrix.avi). That's all. Nu met je xbox die dummybestanden scannen en even later heb je alle info + hoesjes.

Het idd wat werk, maar ik het het er voor over.
Ik ga een kladblok bestand maken van iedere film 8)7 .

Ga ik gelijk proberen!

[Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 267679 op 19-07-2008 12:56]

Ik heb een bestand gemaakt:
thelionking.avi

Deze heb ik aan mijn bibliotheek toegevoegd.
Echter zegt deze: lionking
Verder niets. Ik zie ook geen optie om meer info te downloaden.

Hmm ik doe iets niet goed.

Fanart moet je aan zetten in je instellingen werkt dan prima.

Edit;
Geef de dummy files de imdb film titel, vind hem dan altijd bv .The Lion King (1994)

[Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 255178 op 19-07-2008 13:27]

Anoniem: 255178 schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 13:18:
Fanart moet je aan zetten in je instellingen werkt dan prima.
Ik heb fanart aangezet. (instellingen, skinstellingen, gebruik fanart)
Nu heb ik een film staan: lionking.avi
Vervolgens druk ik op zoek informatie. Dan gebeurt er niets meer.
Beetje raar..

Heb je eerst de inhoud toegewezen?

Dit is wat ik heb gedaan:

Een txt bestand gemaakt. Deze naar The lion King 1994.avi genaamd.
Ik heb even de skin Vinci gebruikt, omdat ik daarvan zeker weet dat Fanart werkt.

Ik heb de film handmatig aan de bibliotheek toegevoegd. Als ik de bibliotheek ben zie ik ook The Lion King (1994) staan. Ik heb de map van Lijst naar Fanart gezet.

Vervolgens heb ik op Zoek film informatie gedrukt. Nu gebeurt er niets meer. 8)7

• Mar2zz
Als je hem opslaat in windows, zie je dan wel extensies? of zijn die verborgen. misschien heet het bestand bij jou wel lionking.avi.txt.

Het moet zo exact mogelijk lijken op de imdb entry. lionking.avi is niet goed, The Lion King.avi is beter en The Lion King (1994).avi is best.

Eerst inhoud toewijzen aan de map met de avi (fake of niet).
Deze map bevat ; TV series en theTVDB.com selecteren.
Dan werkt fanart voor series weet echter niet of ook films info op te halen zijn.
Gebruik zelf IMDB voor films deze heeft geen fanart naar mijn weten.

In windows heeft hij de extensie .avi
Ik heb het: The Lion King (1994).avi genoemd.
In mijn bibliotheek druk op zoek film informatie. En vanaf hier gebeurt er niets meer :(

• markweb4871
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Ik heb een raar probleem met de nieuwe XBMC. Voorheen had ik een zeer oude versie van XBMC en deze eindelijk geupdate naar de versie van 15-07-2008 (TECH). Alles werkt perfect behalve het afspelen van DVD's. Ik zie een korte flits en verder doet hij niets. Via mijn dashboard speelt hij wel gewoon dvds af dus het moet echt aan de nieuwe XBMC liggen. De Xbox is gesoftmod. Heeft iemand een idee waarom hij geen dvds afspeelt?

Anoniem: 255178 schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 13:46:
Eerst inhoud toewijzen aan de map met de avi (fake of niet).
Deze map bevat ; TV series en theTVDB.com selecteren.
Dan werkt fanart voor series weet echter niet of ook films info op te halen zijn.
Gebruik zelf IMDB voor films deze heeft geen fanart naar mijn weten.
Hoe gebruik je imdb precies dan?

markweb4871 schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 13:56:
Ik heb een raar probleem met de nieuwe XBMC. Voorheen had ik een zeer oude versie van XBMC en deze eindelijk geupdate naar de versie van 15-07-2008 (TECH). Alles werkt perfect behalve het afspelen van DVD's. Ik zie een korte flits en verder doet hij niets. Via mijn dashboard speelt hij wel gewoon dvds af dus het moet echt aan de nieuwe XBMC liggen. De Xbox is gesoftmod. Heeft iemand een idee waarom hij geen dvds afspeelt?
Ik heb zelf ook de nieuwste XBMC. Ik heb geen problemen met het afspelen van Dvd's. Probeer een nieuwe installatie.

Bedankt voor jullie hulp!
Echter is het me nog niet gelukt. Fanart werkt idd niet voor films! Wel voor tv shows.
Ik moet dus een andere oplossing vinden. Ik vond dit:

http://i3.photobucket.com/albums/y97/craze7/screenshot001-1.jpg

Ik vind dat er leuk uitzien. Maar hoe krijg je dit voor elkaar?

Anoniem: 181666

Anoniem: 267679 schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 13:05:
Ik heb een bestand gemaakt:
thelionking.avi

Deze heb ik aan mijn bibliotheek toegevoegd.
Echter zegt deze: lionking
Verder niets. Ik zie ook geen optie om meer info te downloaden.

Hmm ik doe iets niet goed.
Anoniem: 267679 schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 13:47:
In windows heeft hij de extensie .avi
Ik heb het: The Lion King (1994).avi genoemd.
In mijn bibliotheek druk op zoek film informatie. En vanaf hier gebeurt er niets meer :(
Misschien een domme vraag, maar heb je niet aangegeven dat het woord 'The' genegeerd wordt in de bibliotheek? :9

[Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 181666 op 19-07-2008 15:40]

Hmm dat zou zomaar kunnen, maar dan zou Free Willy.avi wel moeten werken?

Anoniem: 267679 schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 15:20:
Bedankt voor jullie hulp!
Echter is het me nog niet gelukt. Fanart werkt idd niet voor films! Wel voor tv shows.
Ik moet dus een andere oplossing vinden. Ik vond dit:

[afbeelding]

Ik vind dat er leuk uitzien. Maar hoe krijg je dit voor elkaar?
Ben niet bekend met deze skin maar dit is volgens mij gewoon een layout in bibliotheek modus.

• Mar2zz
ratqz: Als je inhoud toewijst aan de map met films, dan kies je imdb, maar dan is er ook nog een knop instellingen. Die moet je even klikken, en dan verander je akas.imdb.com in www.imdb.com. Daar kan je ook de grootte van de binnen te halen thumbs instellen enzo. Daarna zou ie het gewoon moeten doen, sinds de t3ch-builds april heb ik in ieder geval geen last meer met het scrapen van films via imdb.

Dat plaatje american gangster is een bepaalde view van een of andere skin. Dat is geen fanart, maar gewoon de thumb van de film met de tekst er mooi naast.

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-06 09:00
Anoniem: 267679 schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 13:37:
[...]

Dit is wat ik heb gedaan:

Een txt bestand gemaakt. Deze naar The lion King 1994.avi genaamd.
Ik heb even de skin Vinci gebruikt, omdat ik daarvan zeker weet dat Fanart werkt.

Ik heb de film handmatig aan de bibliotheek toegevoegd. Als ik de bibliotheek ben zie ik ook The Lion King (1994) staan. Ik heb de map van Lijst naar Fanart gezet.

Vervolgens heb ik op Zoek film informatie gedrukt. Nu gebeurt er niets meer. 8)7
Ik heb Fanart eigenlijk nooit getest buiten de tv series view. :) Toen ik die view er in stak, was het nog niet mogelijk om handmatig fanart afbeeldingen te plaatsen.

• DevaZ
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:29
Hallo,

Vandaag ff bezig geweest met het buienradar script, loop echter tegen een probleempje aan.
Ik download de radar animatie in een gif bestand, van oorsprong is dit ook een gif bestand echter wil XBMC het plaatje niet weer geven.
Ook met een ander gif plaatje werkt het niet.

Hier mijn code

self.plaatje = xbmcgui.ControlImage(200,200,200,200, imageDir + "animated.gif")
self.addControl(self.plaatje)

Als ik het gif plaatje wijzig in een jpg dan werkt alles goed.

Iemand een idee wat ik verkeerd doe ?

Zojuist even vision2 bekeken was namelijk benieuwd. Ziet er goed uit moet ik zeggen die bib modus.
Zelf gebruik ik toch steeds weer PM3, leuk dat er een nieuwe aankomt!

• Sr_Ogel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06:20

Sr_Ogel

Klop klop klop

DevaZ schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 19:10:
Hallo,

Vandaag ff bezig geweest met het buienradar script,
Ik weet niet of het mogelijk is, maar zouden de wind en temperatuur kaarten ook weergegeven kunnen worden in een script. ik zou het namelijk wel een mooie toevoeging vinden.

Anoniem: 268463

Ik gebruik de apple versie van XBMC, oftewel OSXBMC. Ik heb alleen een probleem met mijn ondertiteling. In sommige mkv bestanen (1080p films) zitten er meerdere ondertitels, bijv. engels, frans en duits maar vaak geen nederlands. Hiervoor gebruik ik dan een externe ondertitel (srt), XBMC herkent deze dan alleen niet en blijft de engelse ondertiteling weergeven. Kan je dit ergens wijzigen of op een toets drukken waardoor je van ondertitel kan wijzigen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mar2zz
Als je tijdens het film spelen in het on screen display audio menu gaat dan kun je de ondertiteling wijzigen en eventueel zoeken naar die .srt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 268480

Ik heb een probleempje: ik heb een exterene USB HDD geshared op mijn pc.
Nu wil ik in XBMC die share openen. Hij ziet de share wel als ik browse, maar hij ziet niet de inhoud en hij zegt ook couldn't connect to resource.

Iemand een idee?

Een gewone share op pc werkt wel!

[Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 268480 op 20-07-2008 09:39]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:07
Zijn er al mensen die xbmc gebruiken in windows? Binnenkort ga ik de boel hier een beetje omgooien en wil dan ook een mediacenter in m'n slaapkamer hebben. Denk eraan om gewoon xbmc te gaan gebruiken omdat het voor zover ik weet de enige is die rars gewoon "on the fly" tijdens het afspelen uit kan pakken.
Het is er tegenwoordig gewoon voor windows (zie http://www.google.com/url...g2=ZJs-wIYyo60bLkpr_mwjGQ ) en als ik het installeer lijkt het redelijk te werken. (hoewel ik nog uit moet vinden wat alle knoppen zijn)

Wat ik me ook nog afvraag.. loopt de development gelijk in alle versies van xbmc? Of is dat afgesplitst?

[Voor 7% gewijzigd door Maverick op 20-07-2008 11:01]

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-06 12:31
Maverick schreef op zondag 20 juli 2008 @ 10:58:
Zijn er al mensen die xbmc gebruiken in windows? Binnenkort ga ik de boel hier een beetje omgooien en wil dan ook een mediacenter in m'n slaapkamer hebben. Denk eraan om gewoon xbmc te gaan gebruiken omdat het voor zover ik weet de enige is die rars gewoon "on the fly" tijdens het afspelen uit kan pakken.
Het is er tegenwoordig gewoon voor windows (zie http://www.google.com/url...g2=ZJs-wIYyo60bLkpr_mwjGQ ) en als ik het installeer lijkt het redelijk te werken. (hoewel ik nog uit moet vinden wat alle knoppen zijn)

Wat ik me ook nog afvraag.. loopt de development gelijk in alle versies van xbmc? Of is dat afgesplitst?
ik vind persoonlijk dat de linux versie veel beter werkt.. dan de windows versie..
xbmc for xbox is een 2a4 weken afgesplitst van de linux (en dus windows) versie.

de linux versie gaat 'altijd' (gebruik het zeer ruim) voor lopen op de windows versie.. omdat er meer programmeurs eraan werken.

de windows versie is feitelijk de skinning enige maar dan wat zitten uitbreiden en gecompileerd met opensdl ipv directx

Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fire69
Ik heb het sinds gisteren-avond ook geinstalleerd, en heb net in het Ubuntu-topic gepost dat ze me daar niet direct meer gaan terugzien :P
Ik heb Ubuntu een aantal maand geleden geinstalleerd om XBMC te gebruiken, maar het heeft sinds dan nog maar enkele keren goed gewerkt...
Nu heb ik gisteren een nieuwe laptop van op het werk met HDMI erop.
Gewoon HDMI-kabel inpluggen, laptop schakelt van scherm naar mijn plasma en ik kan kijken.
En het geluid gaat zelfs automatisch over de HDMI, in Ubuntu bleef het gewoon via de laptop gaan...
Perfect! 8)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ReMiA
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-09-2011
DevaZ schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 19:10:
Hallo,

Vandaag ff bezig geweest met het buienradar script, loop echter tegen een probleempje aan.
Ik download de radar animatie in een gif bestand, van oorsprong is dit ook een gif bestand echter wil XBMC het plaatje niet weer geven.
Ook met een ander gif plaatje werkt het niet.

Hier mijn code

self.plaatje = xbmcgui.ControlImage(200,200,200,200, imageDir + "animated.gif")
self.addControl(self.plaatje)

Als ik het gif plaatje wijzig in een jpg dan werkt alles goed.

Iemand een idee wat ik verkeerd doe ?
Misschien is het een idee om het Buienradar Python script te gebrruiken
http://home.planet.nl/~jon70928/
Alleen werkt het niet helemaal 100%
Ben zelf ook al aan het puzzelen, waarschijnlijk is de link op buienradar gewijzigd.

Mar2zz schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 18:56:
ratqz: Als je inhoud toewijst aan de map met films, dan kies je imdb, maar dan is er ook nog een knop instellingen. Die moet je even klikken, en dan verander je akas.imdb.com in www.imdb.com. Daar kan je ook de grootte van de binnen te halen thumbs instellen enzo. Daarna zou ie het gewoon moeten doen, sinds de t3ch-builds april heb ik in ieder geval geen last meer met het scrapen van films via imdb.

Dat plaatje american gangster is een bepaalde view van een of andere skin. Dat is geen fanart, maar gewoon de thumb van de film met de tekst er mooi naast.
Ik ga het proberen!

• Boxed
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:48

Boxed

Is een vliegtuig...

Heeft XBMC eigenlijk de mogelijkheid om muziek te verwijderen vanaf de source?
Ik gebruik XBMC regelmatig in party mode om muziek te luisteren maar zo af en toe zit er een nummer tussen die ik eigenlijk wil verwijderen. Ik heb aardig wat gezocht in XBMC zelf en google, maar ik heb nog geen feature als 'delete from source' gevonden.

Is dit wel mogelijk?

A good landing is one from which you can walk away. A great landing is one after which you can still use your airplane

• Mar2zz
Dat kan met de witte knop als je op het te verwijderen nummer staat. in de lijst staat dan ook verwijderen. Als het gaat om een windows-share moet je wel expliciet schrijfrechten toekennen aan die gesharede map (aanvinken bij delen en beveiliging (gebruikers mogen mijn bestanden aanpassen). Dan verwijder je hem dus fysiek van de schijf en weg is weg (geen prullebak dus). (ik bedenk me dat dit niet perse werkt in feestmodus of afspeellijstweergave, ik weet niet of daar dezelfde context beschikbaar is onder de witte knop)

Een mooiere oplossing is niet de feestmodus, maar smartplaylists. Daar is een scriptje voor (smartplaylist editor ofzo), maar die kan je bijvoorbeeld ook op de pc maken en dan opslaan als m3u in je share. Gebruik je wat syntaxes die die lilleke nummers uitzondert zodat die niet in de playlist komen. Ik gebruik dat ook, omdat ik anders in feestmodus steeds met muziek van mijn vrouw wordt geconfronteerd, of omdat er metal na new age ofzo komt, en dat soort dingen vind ik niet echt feestelijk.

@remia: ga je nu ook al pythongoeroe worden? (gezien je wijsheid betreffende de MyBook).

Voor als iemand er ooit nog wat aan heeft:
Ik heb mijn probleem met storend geluid bij afspelen muziek via bestandsbeheer ook opgelost. die bestanden had ik nog niet met ReplayGain behandeld. Als ik ze toevoeg aan mijn gewone muziekmap dan replaygain ik ze altijd, en worden ze niet meer overstuurd/gaan ze minder hard...).

[Voor 65% gewijzigd door Mar2zz op 21-07-2008 12:59]

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001

Tacoos

i am i

Hoe zit t nou met shoutcast radio?
Als ik in 'muziek' een locatie wil toevoegen en ik kies voor shoutcast, dan krijg ik een alfabetische lijst met mappen, zoals 70's, 80's, 90's etc., maar in welke map ik ook kijk, daaronder is het leeg.
Iemand een idee wat hier misgaat? Een maand of wat geleden werkte het nog prima....
Youtube werkt bijv. wel, dus je zou denken dat internet toegang het probleem niet is.

Trek Rumblefish Elite, Vitus Substance V2, Master Touch GBS

• Mar2zz
Kijk eens of je dit hebt in je sources.xml (met kladblok openen op de pc). Ik weet niet of url's zijn veranderd de laatste tijd, ik shoutcast niet meer sinds ik last.fm gebruik (TIP!).

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
<source>
  <name>SHOUTcast - Directory</name>
  <path>shout://www.shoutcast.com/sbin/newxml.phtml</path>
  <!-- direct links to genres and searches are allowed                  -->
  <!-- shout://www.shoutcast.com/sbin/newxml.phtml?genre=Funk           -->
  <!-- shout://www.shoutcast.com/sbin/newxml.phtml?genre=Top500         -->
  <!-- shout://www.shoutcast.com/sbin/newxml.phtml?search=[stationname] -->
</source>

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-06 23:13
Icekiller2k6 schreef op zondag 20 juli 2008 @ 13:35:
[...]ik vind persoonlijk dat de linux versie veel beter werkt.. dan de windows versie..
xbmc for xbox is een 2a4 weken afgesplitst van de linux (en dus windows) versie.

de linux versie gaat 'altijd' (gebruik het zeer ruim) voor lopen op de windows versie.. omdat er meer programmeurs eraan werken.

de windows versie is feitelijk de skinning enige maar dan wat zitten uitbreiden en gecompileerd met opensdl ipv directx
Niet helemaal mee eens. De windows versie is de linux versie (zelfde SVN Branche). Er werken dus even veel mensen aan. Het klopt wel dat die voornamelijk op linux testen en niet op windows. Maar deze windows versie is wel degelijk meer dan alleen een skinning engine met wat meer dingen.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

• Icekiller2k6
GroteBozewolf schreef op maandag 21 juli 2008 @ 17:00:
[...]

Niet helemaal mee eens. De windows versie is de linux versie (zelfde SVN Branche). Er werken dus even veel mensen aan. Het klopt wel dat die voornamelijk op linux testen en niet op windows. Maar deze windows versie is wel degelijk meer dan alleen een skinning engine met wat meer dingen.
terminologie hé ;)

er zijn minder personen die vb werken aan SMB werken voor windows versie etc etc dan aan de linux versie...

de hoofdbranche is uiteraard hetzelfde (zoals ik vermeld had in mijn post)

met skinning engine bedoel ik dat ze feitelijk de skinning engine hebben genomen (directx versie) en daar op verder gebouwd hebben (met sdl compileren).

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik las laatst iets dat iemand zei "maar film fan art werkt bij mij niet" dit impliceert bij mij dat Film Fan art al bestaat, maar ik heb het hier ook niet :), is het er al of zit ik verkeerd?

MsG schreef op maandag 21 juli 2008 @ 17:37:
Ik las laatst iets dat iemand zei "maar film fan art werkt bij mij niet" dit impliceert bij mij dat Film Fan art al bestaat, maar ik heb het hier ook niet :), is het er al of zit ik verkeerd?
Fanart werk niet bij films.. ;)

• Tacoos

Tacoos

i am i

Mar2zz schreef op maandag 21 juli 2008 @ 14:30:
Kijk eens of je dit hebt in je sources.xml (met kladblok openen op de pc). Ik weet niet of url's zijn veranderd de laatste tijd, ik shoutcast niet meer sinds ik last.fm gebruik (TIP!).

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
<source>
</source>
Dat ontbrak dus in mijn sources.

Ik heb jouw code erbij gestopt en nu werkt t weer als vanouds!
Bedankt!

[Voor 27% gewijzigd door Tacoos op 21-07-2008 19:13]

• Mar2zz
Ja klopt. je kan die code van mij er zo tussen copy/pasten, dat moet je onder de muzieksectie doen.
zo wordt het dan:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
<sources>
- <programs>
  <default /> 
  </programs>
- <video>
  <default /> 
  </video>
- <music>
  <default /> 
- <source>
  <name>Radiozenders</name> 
  <path>Q:\UserData\Radiozenders\</path> 
  </source>
- <source>
  <name>Music</name> 
  <path>smb://SMBSRVR/media/Music/</path> 
  </source>
<source>
</source>  
</music>
- <pictures>
  <default /> 
  </pictures>
- <files>
  <default /> 
  </files>
  </sources>

waarom heb jij er van die - tekens instaan? Heb je xbox of andere versie xbmc? Ik denk dat er dan ook een streepje voor de code van mij moet.

• Tacoos

Tacoos

i am i

Geen idee waarom de streepjes ervoor staan ??? Ze komen tevoorschijn in internetexploder en in notepad als ik de xml file open.
Ik gebruik xbmc op de xbox.
Anyways, ik was net m'n post aan het editen toen je antwoordde, dus bij mij werk een gewone copy - paste van jouw code tussen de bestaande.

• DevaZ
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:29
ReMiA schreef op zondag 20 juli 2008 @ 17:10:
[...]

Misschien is het een idee om het Buienradar Python script te gebrruiken
http://home.planet.nl/~jon70928/
Alleen werkt het niet helemaal 100%
Ben zelf ook al aan het puzzelen, waarschijnlijk is de link op buienradar gewijzigd.
Jah daar ben ik idd mee in de weer geweest. Het script aan passen was niet zo moeilijk echter loop ik vast op het weergeven van gif bestanden iets wat XBMC wel zou moeten kunnen. Ik heb hier en daar een linkje gevonden van mensen die daar ook problemen mee hebben. Er wordt zelfs gezegt dat het een bug in XBMC zou zijn waar door gif87 en gif89 niet goed worden weergegeven. Het rare is dat een gif bestand in een slideshow wel goed wordt weergegeven.

Dus iemand nog een idee ?

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Vandaag de nieuwe build van XBMC for Windows geinstalleerd samen met de laatste build van de Aeon skin en wauw, wat ziet dat er gelikt uit zeg :9~

http://www.aeonproject.com/images/screen_drophome2.jpg

http://www.aeonproject.com/images/aeon_episodes1.jpg

http://www.aeonproject.com/images/screen_imdb.jpg

Neem zeker eens een kijkje op www.aeonproject.com, je kunt ook prachtige backgrounds gebruiken in Aeon zelf. Momenteel bezig om mijn Philips MCE remote aan de praat te krijgen (die bij de OrigenAE S10V geleverd wordt, tesamen met het door hun geleverde IRTrans pakket), kijken of dat een beetje wil gaan lukken :)

Ziet er zeker gelikt uit!!

• Fire69
Hoe vaak gaat die gast nog van domein veranderen!?
Aeonismine.com, aeoncentral.com, aeonproject.com... 8)7

Maar ziet er wel :9~ uit natuurlijk! _/-\o_

[Voor 18% gewijzigd door Fire69 op 21-07-2008 22:50]

• MsG

MsG

Forumzwerver

Prachtige skin maar echt gruwelijk onleesbaar op 4:3 non-HD. Helaas...

• Fire69
Net 600MB aan backdrops voor Aeon afgehaald! :P Nog 100x mooier nu! _o_

[Voor 12% gewijzigd door Fire69 op 22-07-2008 00:14]

• berties
Fire69 schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 00:13:
Net 600MB aan backdrops voor Aeon afgehaald! :P Nog 100x mooier nu! _o_
600Mb aan backdrops----->enorm bandbreedte gebruik---->problemen met hosting---->andere hostingprovider en nieuw domein.........om maar even een voorbeeld te geven van hoe je vragen aan elkaar gelinkt kunnen worden.

Oh ja, het is dus ook nog eens geen vervuiling van het topic maar gewoon een antwoord op;
Hoe vaak gaat die gast nog van domein veranderen!?
Mijn bijdrage aan een nuttig topic *kuch*kuch* 8)7 8)7

@Fire; ;)

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

berties schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 00:43:
[...]

600Mb aan backdrops----->enorm bandbreedte gebruik---->problemen met hosting---->andere hostingprovider en nieuw domein.........om maar even een voorbeeld te geven van hoe je vragen aan elkaar gelinkt kunnen worden.

Oh ja, het is dus ook nog eens geen vervuiling van het topic maar gewoon een antwoord op;

[...]

Mijn bijdrage aan een nuttig topic *kuch*kuch* 8)7 8)7

@Fire; ;)
De backdrops worden via torrents verspreid. Dus dat zal de reden van zijn stoelendans niet zijn ;)

• Icekiller2k6
kazuka schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 01:20:
[...]

De backdrops worden via torrents verspreid. Dus dat zal de reden van zijn stoelendans niet zijn ;)
nu wel vroeger waren ze via de site.. staat ook bij de downloads notabene dat het nu enkel via mediafire & torrent is..

persoonlijk gebruik ik zeer graag Xtv & vision.. ^^ voor hun eenvoud, aeon heeft me niet kunnen bekoren... omdat ik liefst constitentie wil, en dat met steeds veranderende achtergronden niet kan bereiken..

Anoniem: 191095

Vraagje: Hoe kan ik de volgende link bekijken op mijn xbox? Ik wil namelijk de livestreams van de Tour lekker vanuit mijn luie stoel buiten in het zonnetje volgen en mijn notebook is voor reparatie niet hier.....

Dit is de link: mms://livemedia2.omroep.nl/nos-tour2008-high-wm-public

want mij is het nog niet gelukt!!

Inmiddels wel gelukt! :*) Bleek niet zo moeilijk te zijn! Link +.strm

[Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 191095 op 22-07-2008 13:19]

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-06 00:46

seninha

god's right foot

Mar2zz schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 18:56:
Ik heb sinds een paar maanden last ervan dat ik gewoon GEEN film info meer kan binnen halen.

Ik doe alles wat hierboven genoemd wordt, dus ook adres veranderen.
Als ik dan nogmaals nara informatie ga, dan zie ik heel snel dat er naar een IMDB plugin gezocht/opgestart wordt (of zo iets, het gaat ff te snel om goed te achterhalen wat er staat)
en dan krijg ik een scherm toetsenbord om de film naam op te geven.
Het rare is dat de naam al er op staat.
Al sik dan KLAAR indruk dan gaat dit weg en komt na een paar seconden weer terug :|

Geen idee hoe dat komt. :?

iRacing Profile Flickr

seninha schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 13:24:
[...]

Ik heb sinds een paar maanden last ervan dat ik gewoon GEEN film info meer kan binnen halen.

Ik doe alles wat hierboven genoemd wordt, dus ook adres veranderen.
Als ik dan nogmaals nara informatie ga, dan zie ik heel snel dat er naar een IMDB plugin gezocht/opgestart wordt (of zo iets, het gaat ff te snel om goed te achterhalen wat er staat)
en dan krijg ik een scherm toetsenbord om de film naam op te geven.
Het rare is dat de naam al er op staat.
Al sik dan KLAAR indruk dan gaat dit weg en komt na een paar seconden weer terug :|

Geen idee hoe dat komt. :?
Hey,

Ik ken dit probleem. Ik had dit namelijk ook.
Ik heb het als volgt opgelost.

Ftp even naar je xbox.
Vervolgens kies je de plaats waar xmbc staat geïnstalleerd. Bij velen is dit: E/apps/xbmc
Ga vervolgens naar de map User data. Ik heb deze hele map gewist! (ben dus wel ff alle instellingen kwijt)

Ik heb een verse xbmc op mijn pc staan. Hiervan heb ik de User data map weer gekopieerd naar xbmc. (ivm de radio streams e.d.)

Vervolgens heb ik de map video's opnieuw toegewezen. Bij instellingen je gewenste instellingen instellen imdb werkte bij mij weer!

• Mar2zz
Als xbmc op een partitie staat die vol is (of erg weinig ruimte over) dan gaat ie ook raar doen met filminfo ophalen (thumbs enzo worden dan niet opgehaald enzo).

Mar2zz schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 13:36:
Als xbmc op een partitie staat die vol is (of erg weinig ruimte over) dan gaat ie ook raar doen met filminfo ophalen (thumbs enzo worden dan niet opgehaald enzo).
Dat zal het dan zijn geweest :)

Anoniem: 268480 schreef op zondag 20 juli 2008 @ 09:34:
Ik heb een probleempje: ik heb een exterene USB HDD geshared op mijn pc.
Nu wil ik in XBMC die share openen. Hij ziet de share wel als ik browse, maar hij ziet niet de inhoud en hij zegt ook couldn't connect to resource.

Iemand een idee?

Een gewone share op pc werkt wel!
Niemand een idee?

• berties
@pieter1984; waarschijnlijk een probleem met autorisatie. Op welke manier is de map gedeeld, welk besturingssysteem gebruik je?

[Voor 203% gewijzigd door berties op 22-07-2008 16:37]

• Mar2zz
Anoniem: 267679 schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 13:32:
[...]
Bij instellingen je gewenste instellingen instellen imdb werkte bij mij weer!
Prachtige zin! :D

Er is een nieuwe plugin genaamd videomonkey. Leuke ,goede plugin als je van filmpjes houd net als dumpert. (Dailymotion,google video,metacafe,youtube en meer)

Meer plugins voor de liefhebbers.
Vionage en ook even dan veohproxy script eropzetten voor de goede werking van plugins.

Ik denk dat het inderdaad met je autorisatie te maken heeft.

• Mar2zz
@pieter1984:
ik wil wel ff voor je zoeken maar wat meer info zou goed zijn. welk besturingsysteem heeft je pc os? is dat xp? heb je een firewall of een windowsfirewall? log je in met wachtwoord op windows? hoeveel tekens is de share?

btw:
heeft iemand hier al een alpha test status?
http://lifehacker.com/396...wer-look-and-social-flair

[Voor 21% gewijzigd door Mar2zz op 22-07-2008 19:49]

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-06 00:46

seninha

god's right foot

Ter info:
Was gister ff bij mn zwager en heb daar XBMC op z'n Mac Mini zien draaien.
Ziet er gelikt en vertrouwd uit.
Dashboard werkt soepel en snel.

720p werk zonder probleem (Bee Movie) of 1080 nog goed werkt weet ik niet , ben niet lang genoeg gebleven om dit te proberen.

Hij moet nog veel instellen maar wat ik zag brengt me wel aan de twijvel of het tijd wordt om mn Xbox de deur uit te doen .
Kan ik eindelijk in rust HD movies kijken (gaat nu via mn Xbox 360 :| )

Bediening is nog iets waar hij zich nog niet in verdiept heeft.Meesten dingen doet hij door gewoon te proberen (via Mac afstandbediening en via toetsenboard)
Vraag me wel af of je deze mini kan bedienen met een Logitech/Harman Kardon remote.
Dan zou het helemaal top zijn.

iRacing Profile Flickr

Os is windows xp.
Share naam is: My ibook
Ik log aan met paswoord.
Maar de standaard sharemappen van windows kan ik wel perfect aan (mits ingeven paswoord).
Dus my shared videos kan ik wel aan als ik er files inzet.
Ik zie perfect de share staan, maar could connect, zie ook geen inhoud van de gesharede map.

Thx!

• Mar2zz
Probeer hem eens zelf toe te voegen aan je sources.xml met ipadres, misschien helpt dat.

<source>
<name>My ibook</name>
<path>smb://WERKGROEP;gebruikersnaam:wachtwoord@IPADRESPC/My ibook/</path>
</source>

moet je ff pasten tussen de andere code tussen <video> en </video>

[Voor 14% gewijzigd door Mar2zz op 23-07-2008 11:08]

Pagina: 1 ... 25 26 27 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Heb je een vraag over het softmodden of ombouwen van je XBox? Laat die dan maar fijn achterwege, dit topic gaat over XBMC, niet over de XBox. Berichten zullen anders zonder melding verwijderd worden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee