[XBMC] Ervaringen met XBMC - Deel XI Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 26 27 Laatste
Acties:
  • 209.916 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:41
Mar2zz schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 19:27:
@pieter1984:
ik wil wel ff voor je zoeken maar wat meer info zou goed zijn. welk besturingsysteem heeft je pc os? is dat xp? heb je een firewall of een windowsfirewall? log je in met wachtwoord op windows? hoeveel tekens is de share?

btw:
heeft iemand hier al een alpha test status?
http://lifehacker.com/396...wer-look-and-social-flair
yip ben een van de testers van boxee ^^

Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-04 16:33
Laat eens wat screenies zien, ik ben benieuwd. Neem aan dat Boxee gewoon onder xbmc mag vallen toch? is toch xbmc met gemodde skins en features?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:49
Mar2zz schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 12:49:
Laat eens wat screenies zien, ik ben benieuwd. Neem aan dat Boxee gewoon onder xbmc mag vallen toch? is toch xbmc met gemodde skins en features?
Boxee is een mediacenter wat uit XBMC voortkomt, maar het staat er verder los van.
XBMC is open source, Boxee niet.

Als we dit topic open willen houden mogen we het dus niet over Boxee hebben. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUTCHSPiRiT
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-04 09:55
Mooi hoor, die nieuwe Aeon, maar lastig leesbaar weer allemaal.
Er zijn zoiezo niet veel skins die echt goed leesbaar zijn op een breedbeeld beeldbuis zonder HD en ook nog eens mooi zijn.
Erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:30

MsG

Forumzwerver

Klopt. Hier hetzelfde probleem helaas. maar ja om nou speciaal te investeren met je skin in beeldbuisconservatievelingen snap ik ook wel dat men dat niet doet :).

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Boxee ontwikkelt ook mee voor XBMC-build. Die RTPM (of zoiets)-stream beveiliging is mede dankzij team boxee opgeleverd. Goeie zaak dus. Zal wel gedeelde SVN ofzo zijn.

Ik zag ook iets over een xbmc+fitted ubuntu linux die past op een 1Gb USBstick en die werkt voor pc's die daarvan af kunnen booten. boot binnen 20 seconden ofzo. Iemand dat al getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-05 13:05

Harrie

NederVlaming

Mar2zz schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 15:19:
Boxee ontwikkelt ook mee voor XBMC-build. Die RTPM (of zoiets)-stream beveiliging is mede dankzij team boxee opgeleverd. Goeie zaak dus. Zal wel gedeelde SVN ofzo zijn.

Ik zag ook iets over een xbmc+fitted ubuntu linux die past op een 1Gb USBstick en die werkt voor pc's die daarvan af kunnen booten. boot binnen 20 seconden ofzo. Iemand dat al getest?
Intressant, dat ga ik eens proberen! Info en how-to vind je hier: http://lifehacker.com/395...a-center-from-a-usb-drive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Dat is zeker interesting... Op een removable harddisk kan je bij iedereen met een pc aan de tv ff je mediacenter + videofiles bekijken. erg lekker. het kan zelfs op een ipod blijkbaar (die als removable drive gebruiken...)
What you'll need

* 1 GB or larger USB drive—You'll perform a full re-format of this drive, so back up anything you can't lose. Larger drives, like an iPod or external hard drive, will give you more space to store your goods, but LiveXBMC can also save to any USB drive while it's running

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-05 12:52
Mar2zz schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 15:19:

Ja ik heb het geprobeerd, maar het lukt me niet op mijn pc met een oude Matrox videokaart, niet op mijn laptop met een ATI videokaart en niet op het werk met een onboard intel videokaart. Het blijkt dat eigenlijk ook alleen redelijk recente Nvidia kaarten ondersteund worden. Maar binnenkort komt er een versie 3 (als we de maken moeten geloven) en die heeft mogelijk een bredere ondersteuning. Ik heb in ieder geval wel ondervonden dat het een goed kaal-gestripte linux versie is want het opstarten gaat inderdaad bijzonder snel, perfect systeem dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUTCHSPiRiT
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-04 09:55
MsG schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 14:33:
Klopt. Hier hetzelfde probleem helaas. maar ja om nou speciaal te investeren met je skin in beeldbuisconservatievelingen snap ik ook wel dat men dat niet doet :).
Achja, conservatievelingen... arme sloebers is misschien een beter benaming. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-04 15:16
Voor diegene die het al gemerkt hadden: RTL deed het niet meer goed in XOT. Ik heb het net gefixed en het bijgewerkte kanaal kan via de Auto Updater worden binnengehaald.

Dan nog een update met betrekking tot de nieuwe player van de NOS (pilot.omroepplayer.nl): ik heb ze inmiddels al 2x gemaild. Na de eerste keer 3 weken gewacht en geen reactie. Dus nogmaals gemaild. Hierop kreeg ik een reactie met excuses en de melding dat mijn mailtje was doorgestuurd naar het technisch team. Nu, 2 weken verder, nog steeds geen reactie. :'(

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:29
Mar2zz schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 20:03:
Dat is zeker interesting... Op een removable harddisk kan je bij iedereen met een pc aan de tv ff je mediacenter + videofiles bekijken. erg lekker. het kan zelfs op een ipod blijkbaar (die als removable drive gebruiken...)

[...]
Het is niet omdat het Linux is, dat het op elke pc zomaar draait hoor.
Na maanden kloten heb ik het opgegeven om de grafische kant mooi in orde te krijgen en ben ik blij dat ik terug in Windows zit hiervoor.
(verder wel coole dingen in Linux, maar als je't bijna niet draaiend krijgt...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268480

Super bizar, heb mn router gereset, en alles werkt! Kan mn files op mn usb disk zien!

Thx voor de moeite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Fire69 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 22:10:
[...]
Het is niet omdat het Linux is, dat het op elke pc zomaar draait hoor.
Na maanden kloten heb ik het opgegeven om de grafische kant mooi in orde te krijgen en ben ik blij dat ik terug in Windows zit hiervoor.
(verder wel coole dingen in Linux, maar als je't bijna niet draaiend krijgt...)
ja lol ik zag je afmeldposts in het ubuntutopic. linux kan lastig zijn ja, en problemen daar in fixen is vaak gelijk een diepe duik. maar toch blijf ik livecd's enzo wel handig vinden om problemen te solven en linux op usb of ouwe pentium 1 of II draaien gaat echt wel prima om te surfen enzo. krijg maar eens een windows op een usbstick met alle drivers voor alle kaarten enzo, dat gaat denk ik ook niet lukken, maar is wellicht het proberen waard met xbmc.
nlite om alles te strippen, xbmc erbij, drivers voor je pc erbij, en hoppa custom fit usbdistrootje. dat ga ik eens proberen, heb nog een xp liggen van minder dan 700 mb na install.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Mar2zz schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 22:26:
[...]

ja lol ik zag je afmeldposts in het ubuntutopic. linux kan lastig zijn ja, en problemen daar in fixen is vaak gelijk een diepe duik. maar toch blijf ik livecd's enzo wel handig vinden om problemen te solven en linux op usb of ouwe pentium 1 of II draaien gaat echt wel prima om te surfen enzo. krijg maar eens een windows op een usbstick met alle drivers voor alle kaarten enzo, dat gaat denk ik ook niet lukken, maar is wellicht het proberen waard met xbmc.
nlite om alles te strippen, xbmc erbij, drivers voor je pc erbij, en hoppa custom fit usbdistrootje. dat ga ik eens proberen, heb nog een xp liggen van minder dan 700 mb na install.
Tja, surfen en zo was allemaal geen enkel probleem, maar daarvoor was ik niet naar Ubuntu gegaan :)
En die live-cd's zijn idd heel handig, vandaag nog gebruikt om een ntfs-partitie te maken omdat Windows zelf er zich in verslikte :P

Windows op usb is op zich geen enkel probleem, heb hier een custom-made install-cd liggen waarmee je gewoon naar usb-stick/schijf kan installeren. :)
All-round drivers zijn dan idd een probleem, maar dat heb je met de grafische drivers van Linux ook.
Kijk maar naar die XBMC Live, die doet het ook enkel met een nvidia erin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
Fire69 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 22:34:
[...]

Tja, surfen en zo was allemaal geen enkel probleem, maar daarvoor was ik niet naar Ubuntu gegaan :)
En die live-cd's zijn idd heel handig, vandaag nog gebruikt om een ntfs-partitie te maken omdat Windows zelf er zich in verslikte :P

Windows op usb is op zich geen enkel probleem, heb hier een custom-made install-cd liggen waarmee je gewoon naar usb-stick/schijf kan installeren. :)
All-round drivers zijn dan idd een probleem, maar dat heb je met de grafische drivers van Linux ook.
Kijk maar naar die XBMC Live, die doet het ook enkel met een nvidia erin :)
de reden waarom het 'enkel' met nvidia werkt is omdat alle andere drivers eruit gehaald zijn. Het is mogelijk de intel drivers te enable, lees het xbmc forum is tegoei..

Ati is gewoon niet goed ondersteunt door XBMC ansich (kijk maar naar de devers hun opinie.. ze raden allemaal nvidia en bieden ati as if aan).

Ati zal ook wel werken maar allemaal wat minder makkelijk... (denk dat geen enkele dever een ati kaart heeft en dat ook een van de redenen is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Heel goed mogelijk, heb me nog niet echt verdiept in XBMC Live :)

Even ander vraagje, in Aeon verwijzen Movies en TV Shows beide naar de zelfde locaties.
Stel ik nu een domme vraag als ik vraag hoe dat aan te passen is? Moet je daarvoor de xml's induiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
Fire69 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 22:43:
Heel goed mogelijk, heb me nog niet echt verdiept in XBMC Live :)

Even ander vraagje, in Aeon verwijzen Movies en TV Shows beide naar de zelfde locaties.
Stel ik nu een domme vraag als ik vraag hoe dat aan te passen is? Moet je daarvoor de xml's induiken?
In het speciale Aeon deel van de instellingen. Dit zijn de skin-specifieke instellingen, daar kun je de link invoeren. Sterker nog, waar het ergens in de xml verwerkt zit heb ik niet kunnen vinden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Bij Aeon - Home Shortcuts - Set <xxx> Target (Current: <xxx>) moet ik dan zijn?

Snap dat gedeelte niet zo goed eigenlijk. Momenteel staat er bij Movies dus Movies en bij TV Shows ook TV Shows.
Wat moet ik daar dan zetten? :?

[edit]
Oh, snap het, je moet gewoon je source Movies of TV Shows noemen :)
Nu zoek ik alleen nog een manier om Recordings in het home-screen te krijgen? Kan ik Clips of Adult niet hernoemen? Gebruik ik toch niet... :)

[ Voor 32% gewijzigd door Fire69 op 24-07-2008 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
Fire69 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 23:35:
Bij Aeon - Home Shortcuts - Set <xxx> Target (Current: <xxx>) moet ik dan zijn?

Snap dat gedeelte niet zo goed eigenlijk. Momenteel staat er bij Movies dus Movies en bij TV Shows ook TV Shows.
Wat moet ik daar dan zetten? :?

[edit]
Oh, snap het, je moet gewoon je source Movies of TV Shows noemen :)
Nu zoek ik alleen nog een manier om Recordings in het home-screen te krijgen? Kan ik Clips of Adult niet hernoemen? Gebruik ik toch niet... :)
Heb ik ook gedaan, gewoon zoeken in de files naar Adult en vervangen door VCR of iets dergelijks. Er zijn een aantal files die je moet aanpassen. Zo uit het hoofd weet ik het niet maar daar is vast iets voor te vinden onder windows, of onder Linux;
code:
1
grep -i "Adult" */*
in de map van Aeon.

Misschien een goede reden het gebruik van Linux nogmaals te overwegen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
@fire69
02:56:05) (TobiasTheCommie) dew: hehe, foudn out i was stupid.. in any case.. xbmc actually works perfectly with the opensource ati driver :)
(02:56:29) (TobiasTheCommie) or rather, i was stupid to not know that alsa needs to be compiled with the debug instructions for xbmc to not crash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268480

Ik heb het script geinstalleerd om tv gids te raadplegen.

Is dit script er ook maar dan voor de belgische zenders?
Zelfde met radiozenders, kun je op belgische posten streamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
berties schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 01:10:
[...]

Heb ik ook gedaan, gewoon zoeken in de files naar Adult en vervangen door VCR of iets dergelijks. Er zijn een aantal files die je moet aanpassen. Zo uit het hoofd weet ik het niet maar daar is vast iets voor te vinden onder windows, of onder Linux;
code:
1
grep -i "Adult" */*
in de map van Aeon.

Misschien een goede reden het gebruik van Linux nogmaals te overwegen... ;)
Waarom? Grep for Windows :P

Zal het eens bekijken vanavond, bedankt :)
Icekiller2k6 schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 03:01:
@fire69
02:56:05) (TobiasTheCommie) dew: hehe, foudn out i was stupid.. in any case.. xbmc actually works perfectly with the opensource ati driver :)
(02:56:29) (TobiasTheCommie) or rather, i was stupid to not know that alsa needs to be compiled with the debug instructions for xbmc to not crash
Ik zou het eens testen, maar heb nu een laptop met nvidia erin, dus is het sowieso geen probleem meer :)
Nu alleen nog eens een stick groter dan 128MB aanschaffen :+

[ Voor 31% gewijzigd door Fire69 op 24-07-2008 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16603

Sinds ik deze week de nieuwste T3CH heb geinstalleerd draait m'n xbox geen DVD's meer, iemand meer ervaringen ermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
T3CH weet ik niet, maar in Windows kan ik ook nog enkel iso's starten, VIDEO_TS doet hij niks mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255178

Anoniem: 16603 schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 21:16:
Sinds ik deze week de nieuwste T3CH heb geinstalleerd draait m'n xbox geen DVD's meer, iemand meer ervaringen ermee?
Is al opgelost zie;
T3CH XBMC 2008-07-15 SVN rev14095-FIXED

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 255178 op 24-07-2008 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
Aub even de link wegwerken.... dat mag vast niet ... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 267679

Anoniem: 16603 schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 21:16:
:X reeds opgelost :z

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 267679 op 24-07-2008 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171536

Kan iemand mij vertellen, hoe ik smb networkshares moet configuren op mijn pc en in xbmc.

Xp account: Martin
Wachtwoord: ........
Werkgroup is volgens mij MSHOME
Ip adres pc: 192.168.1.64

Op mijn pc heb ik twee partities gedeeld:

(G:) Audio
(H:) Beeld

In de sources.xml file heb ik de volgende regels toegevoegd bij onder music:

<source>
<name>Netwerkshares</name>
<path>smb://MSHOME;Martin:.......@192.168.1.64/G:\mp3\</path>
</source>

In xbmc wordt bij music de source 'Netwerkshares' wel getoond maar hij kan de server niet openen.Bij de xbmc netwerk instellingen staat MSHOME als workgroup ingesteld hier stond eerst WERKGROEP.

Iemand enig idee?? alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:55

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Het is sowieso niet mogelijk om backward slashes gebruiken in de <path> en daarnaast moet je mp3 map ook gedeeld zijn in windows.

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Anoniem: 171536 schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 17:01:
Kan iemand mij vertellen, hoe ik smb networkshares moet configuren op mijn pc en in xbmc.

Xp account: Martin
Wachtwoord: ........
Werkgroup is volgens mij MSHOME
Ip adres pc: 192.168.1.64

Op mijn pc heb ik twee partities gedeeld:

(G:) Audio
(H:) Beeld

In de sources.xml file heb ik de volgende regels toegevoegd bij onder music:

<source>
<name>Netwerkshares</name>
</source>

In xbmc wordt bij music de source 'Netwerkshares' wel getoond maar hij kan de server niet openen.Bij de xbmc netwerk instellingen staat MSHOME als workgroup ingesteld hier stond eerst WERKGROEP.

Iemand enig idee?? alvast bedankt.
Zonder nu meteen lomp over te komen (en heel erg off-topic gaan over windows filesharing): misschien dat voor een hoop mensen windows filesharing iets te veel problemen oplevert.

Waarom dus niet gewoon ccxstream installeren. Dit is een streaming servertje speciaal voor XBMC. Je installeert het op je windows pc en maakt met de GUI mappen aan. XBMC autodetect je ccxstream server automatisch en kan er dan van lezen. Hier lees je er meer over: http://xbmc.org/wiki/?tit..._on_your_Windows_computer

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Networkshares herkende hij hier meteen, dus snap niet waarom mensen omslachtig zouden moeten doen met extra programma's :). Hier ging het vlekkeloos iig.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Daar ben ik het mee eens, map delen en locatie toevoegen dat is alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Anoniem: 255178 schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 20:43:
Daar ben ik het mee eens, map delen en locatie toevoegen dat is alles!
bij mij ook, maar ja, kennelijk niet overal. CCXstream is speciaal voor XBMC ontwikkeld en werkt gewoon voor iedereen! Ik hou het zelf lekker bij shares, werken prima als je weet hoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Anoniem: 171536 schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 17:01:
[...]
[...]
Zoals reeds gezegd, dat gaat dus niet werken :P

Je moet op je pc de folder g:\mp3 sharen (rechtsklikken op de folder en 'sharing and security' kiezen als je 'n engelse windows hebt)
De naam die je daar aan die share geeft, moet je dus in je source gebruiken.
<path>smb://MSHOME;Martin:.......@192.168.1.64/naam van de share die je gebruikt hebt</path>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjer
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:33
Hey allemaal. Ben als user nieuw hier, maar lees al 1,5 jaar mee..

OT:
Vraag: omdat mijn ingebouwde HDD te klein begint te worden ben ik vanplan een NAS HDD te gebruiken. Nu wil ik graag weten om XBMC de films en mp3 die op de NAS staan weergeeft samen met die wat op de HDD staan, of moet ik dan steeds tussen mappen moet gaan wisselen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Als je library modus gebruikt en dan gewoon meerdere locaties aan maakt moet het gewoon kunnen imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sjer schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 11:19:
Hey allemaal. Ben als user nieuw hier, maar lees al 1,5 jaar mee..

OT:
Vraag: omdat mijn ingebouwde HDD te klein begint te worden ben ik vanplan een NAS HDD te gebruiken. Nu wil ik graag weten om XBMC de films en mp3 die op de NAS staan weergeeft samen met die wat op de HDD staan, of moet ik dan steeds tussen mappen moet gaan wisselen?

Alvast bedankt!
Nee je hoeft niet te wisselen je kunt met locatie toevoegen verschillende paths toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fire69 schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 00:04:
[...]

Zoals reeds gezegd, dat gaat dus niet werken :P

Je moet op je pc de folder g:\mp3 sharen (rechtsklikken op de folder en 'sharing and security' kiezen als je 'n engelse windows hebt)
De naam die je daar aan die share geeft, moet je dus in je source gebruiken.
<path>smb://MSHOME;Martin:.......@192.168.1.64/naam van de share die je gebruikt hebt</path>
Inmiddels het bovenstaande gedaand en nu kan ik de shares wel benaderen.

Bedankt mensen

Maar heb nu weer een ander xbmc probleempje :) Als ik grote bestanden wil streamen (bijvoorbeeld DVD, Divx, Ape files) dan gaat het afspelen heel traag en schokkerig in xbmc. DVD blijft zelfs hangen. Ik heb zowel mijn pc als de xbox aangesloten met utp kabel en de netwerksnelheid is 100mbit.

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Probleem ligt denk ik aan je netwerk. XBMC speelt namelijk deze files zonder probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255178 schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 11:50:
Probleem ligt denk ik aan je netwerk. XBMC speelt namelijk deze files zonder probleem.
kan ik dit testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FTP eens een avi naar je xbox wat is dan je snelheid van overdracht?
Dit even doen onder xbmc je kunt ook kijken met evox.
xbmc 6 MB/s
evox 10 MB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjer
Anoniem: 255178 schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 11:37:
[...]

Nee je hoeft niet te wisselen je kunt met locatie toevoegen verschillende paths toevoegen.
Dat is mooi bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255178 schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 12:17:
FTP eens een avi naar je xbox wat is dan je snelheid van overdracht?
Dit even doen onder xbmc je kunt ook kijken met evox.
xbmc 6 MB/s
evox 10 MB/s
ik heb via een ftp programma een bestandje vanaf de pc geuploaded naar de xbox. Dit ging bedroevend langszaam de snelheid gaat op en neer tussen de 160 en 260KB's, dit zit dus niet goed.

Als ik het bestand vervolgens terug kopieer van de xbox naar de pc gaat ie met 10Mbit. Kan dit te maken hebben met een instellingen op de router of misschien een fout in de (zelfgemaakte) netwerkkabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
Anoniem: 171536 schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 18:47:
[...]

ik heb via een ftp programma een bestandje vanaf de pc geuploaded naar de xbox. Dit ging bedroevend langszaam de snelheid gaat op en neer tussen de 160 en 260KB's, dit zit dus niet goed.

Als ik het bestand vervolgens terug kopieer van de xbox naar de pc gaat ie met 10Mbit. Kan dit te maken hebben met een instellingen op de router of misschien een fout in de (zelfgemaakte) netwerkkabel?
Misschien staat je netwerkkaart op half-duplex? Of misschien is de hd van je xbox wel bijna vol en moeten de bestanden er daarom gefragmenteerd op gezet worden wat ten koste gaat van de schrijfsnelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-05 20:30
Anoniem: 268480 schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 11:28:
Ik heb het script geinstalleerd om tv gids te raadplegen.

Is dit script er ook maar dan voor de belgische zenders?
Zelfde met radiozenders, kun je op belgische posten streamen?
In een ver verleden heb ik een script van Bakman aangepast.
Het blijkt nog steeds te werken, alleen de afbeeldingen/posities doen een beetje vreemd.
Maar het is een goed begin als je zelf eens wilt prutsen.
Download

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171536 schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 18:47:
[...]

Zelfgemaakte netwerkkabel heb je opgelet met de RJ-45 connector of deze bedoeld waren voor harde of zachte kern ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Laatst online: 02-05 10:24

Crusader

Arc Nature

Anoniem: 255178 schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 23:02:
[...]

Zelfgemaakte netwerkkabel heb je opgelet met de RJ-45 connector of deze bedoeld waren voor harde of zachte kern ?
Lijkt mij eerder een probleem met de pinbezetting.
Vooral pinnetjes 3 en 6, da's het tweede aderpaar, dat die draadjes dus een paar vormen. Pin 1-2 en 3-6 moeten paartjes zijn, niet 1-2, 3-4, 5-6, 7-8, maar dus 1-2, 3-6, 4-5, 7-8.
Dat lijkt mij er eerder aan de hand te zijn, omdat ie vooral met zenden een probleem heeft, niet met ontvangen. 1 kant op gaat het verkeerd. Check dus vooral pinnetjes 3 en 6 even, dat die hetzelfde paar vormen.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevaZ
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-04 10:11
Het buienradar script werkt weer. Heb wel ff het 1 en ander aangepast en daar door weet ik niet of het nog verspreiden mag worden. Heb netjes de bron van het script vermeld.

Iemand een idee ?

Download

Afbeeldingslocatie: http://www.kapsalontamara.nl/download/buienradartv.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door DevaZ op 29-07-2008 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:49
DevaZ schreef op zondag 27 juli 2008 @ 09:28:
Het buienradar script werkt weer. Heb wel ff het 1 en ander aangepast en daar door weet ik niet of het nog verspreiden mag worden. Heb netjes de bron van het script vermeld.

Iemand een idee ?

[afbeelding]
Het mooie van open source is dat je alles mag aanpassen en opnieuw verspreiden... zolang je de naam van de maker er maar bij vermeld is er niets aan de hand. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevaZ
Bigfoot87 schreef op zondag 27 juli 2008 @ 12:43:
[...]

Het mooie van open source is dat je alles mag aanpassen en opnieuw verspreiden... zolang je de naam van de maker er maar bij vermeld is er niets aan de hand. :)
Tnx wist het niet zeker meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mooi werk waar is de vernieuwde buienrader script te verkrijgen ? (wil je niet opjagen) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevaZ
Anoniem: 255178 schreef op zondag 27 juli 2008 @ 15:12:
Mooi werk waar is de vernieuwde buienrader script te verkrijgen ? (wil je niet opjagen) :)
Hier

[ Voor 28% gewijzigd door DevaZ op 29-07-2008 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255178 schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 23:02:
[...]

Heb gister nog even een aantal dingen getest. Streamen vanaf een laptop op dezelfde router gaat prima in xbmc. Daaruit kan ik concluderen dat het niet aan de router of de netwerkkabel naar de xbox ligt. Vervolgens heb ik deze laptop aangesloten op de netwerkkabel waar normaal de pc aan hangt, dan is er ook geen probleem.De netwerkkabel van de pc naar de router lijkt dus ook ok te zijn.

Het probleem ligt dus ergens op de pc. De netwerkkaart staat ingesteld op 100mb full duplex. Als ik iets upload naar de xbox ligt de snelheid rond 100/200 mb/s echter als ik iets upload van de xbox naar de pc dan ligt de snelheid rond de 4 mbit. Kan dit misschien aan mijn hardeschijf of netwerkkaart in de pc liggen?

Als ik vervolgens mij pc weer aansluit op de netwerk kabel, dan is de snelheid superlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwoe
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-05 17:18
Reeds enige tijd gegoogled naar dit probleem, maar helaas zonder succes.

Net de nieuwste xbmc op m'n xbox gezet (XBMCworld 30-06-2008).
Nu gebruik ik regelmatig de http web interface om m'n xbox te besturen via de standaard web interface. Ik kom zonder problemen in de interface, maar wanneer ik een filmpje wil opstarten loopt ie continu vast en moet ik de box opnieuw opstarten.

Meerdere bekent met dit probleem en nog beter: iemand een oplossing hiervoor?

Alvast bedankt.

Ryzen 7 5800x || Gigabyte Aorus pro v2 || 2 x G.skill F4-3600C16-16GVKC || Scythe Mugen 5 || Coolermaster MWE Gold 750 v2 || Corsair Obsidian 750D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
mwoe schreef op zondag 27 juli 2008 @ 20:10:
Reeds enige tijd gegoogled naar dit probleem, maar helaas zonder succes.

Net de nieuwste xbmc op m'n xbox gezet (XBMCworld 30-06-2008).
Nu gebruik ik regelmatig de http web interface om m'n xbox te besturen via de standaard web interface. Ik kom zonder problemen in de interface, maar wanneer ik een filmpje wil opstarten loopt ie continu vast en moet ik de box opnieuw opstarten.

Meerdere bekent met dit probleem en nog beter: iemand een oplossing hiervoor?

Alvast bedankt.
Volgens mij zit er een (bekende) bug in XBMC die er voor zorgt dat er problemen zijn met het afspelen van files als de HTTP interface enabled is. Heb er zelf ook last van, bij mij staat de HTTP interface dus al een tijdje uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171536 schreef op zondag 27 juli 2008 @ 17:16:
[...]

Het probleem ligt dus ergens op de pc. De netwerkkaart staat ingesteld op 100mb full duplex. Als ik iets upload naar de xbox ligt de snelheid rond 100/200 mb/s echter als ik iets upload van de xbox naar de pc dan ligt de snelheid rond de 4 mbit. Kan dit misschien aan mijn hardeschijf of netwerkkaart in de pc liggen?

Als ik vervolgens mij pc weer aansluit op de netwerk kabel, dan is de snelheid superlaag.
Lijkt inderdaad aan pc te liggen kan je hier niet mee helpen " off topic "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
DevaZ schreef op zondag 27 juli 2008 @ 09:28:

Iemand een idee ?

Download

[afbeelding]
Thx 4 the fix! Buienradar-script veel gebruikt als aanvulling op teletext 702 t/m 705. Kan het nu weer gebruiken. Super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een conclusie mag zijn dat de xbox een dvd kan upscalen tot 720p . Scaled een PS3 beter als de xbox? Ze kunnen allebei 720p en de ps3 zelfs 1080p. Maar als je net zoals ik een HDready tv hebt, dan mag dat toch geen verschil uit maken? Of wel? Ik ben benieuwd naar jullie mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Laten upscalen naar 1080p op een hdreadytv is pixeloverkill. Je voert meer pixels aan de tv dan de tv kan weergeven dus gaat ie downscalen, zodat je weer op hdready zit. Een fullHD apparaat komt dus alleen voluit tot zijn recht op een fullhd-tv. Goed scalen is een 2e natuurlijk. er worden pixels bijverzonnen (zo dicht mogelijk zitten qua kleur bij alle buurpixels).

Dat gebeurt softwarematig en is dus afhankelijk van de kwaliteit van die software. Het verschil is waarschijnlijk niet echt waarneembaar want het zal mekaar niet echt ontlopen, het verschil sd-hd ready is groter dan hdready-fullhd. maar er zijn mensen die verschil zien tussen verschillende kabels enzo, maar zo kritisch kijk ik niet. Als het maar niet flets/blokkerig/vaag wordt vind ik het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tja daar heb je een punt. Ik heb onlangs een upscale gezien van de ps3 van een normale dvd. Het beeld was echt prachtig. (720p). Wellicht door de hdmi kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
of een goed getunede tv, of een betere tv, of een goeie dvd (dvd9 vs dvd5 ofzo). Eigenlijk kan je het pas goed zien als je beide tv's naast elkaar zet en precies dezelfde dvd afspeelt. Maar hdmi kan inderdaad (veel) schelen tov een cheapass componentkabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255178 schreef op zondag 27 juli 2008 @ 22:55:
[...]

Lijkt inderdaad aan pc te liggen kan je hier niet mee helpen " off topic "
Mischien een beetje off topic ;) Maar het lag dus aan mijn netwerkkaart in de pc. Vandaag netwerkkaart vervangen voor een nieuwe, en nu gaat het als een tierelier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-04 20:06
Zow, gisteren de Konig component kabel gekocht. Alleen heb ik nog wel veel last van ghosting, maar ik las verder in dit topic dat dat aan de tv kabel kan liggen, dus ik ga dat vanavond even uitproberen.
Verder valt het me op dat Aeon als die op 1080i staat niet helemaal lekker lijkt te werken, het past dan ook niet allemaal op me scherm. Maar als ik hem dan op 720p zet heb ik weer teveel last van het ghosten dat de letters dan bijna onleesbaar worden :/

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Als 1080i niet helemaal op je scherm past moet je de skin even opnieuw calibreren via instellingen > uiterlijk > ... 1080i maakt xbmc op de xbox in ieder geval iets langzamer, je kan ook voor skin 720p kiezen en voor video 1080i.

Een mooie skin met duidelijke lettertype is xTV, deze heeft ongeveer 20 skinthemes die je kan downloaden vanuit xTV zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-04 11:00

bramzel

Hoezo dan?

Wie o wie kan mij helpen met het volgende probleem:

Gebruik al jaren mijn xbox met XBMC naar volle tevredenheid maar sinds de laatste verhuizing kan ik niet meer starten in mediacenter. Het lampje knippert eerst groen en wordt daarna oranje. De TV krijgt dan ook geen signaal en de cd-lade gaat niet open. Het vreemde is, als ik de xbox in de 'normale' modus opstart doet ie het dat wel (maar dus geen XMBC) :-S

Ik heb me echt al wezenloos gezocht maar kan niks hierover vinden! Heb 'm al opengemaakt en alle kabels aangeduwd maar mocht niet baten.. iemand een gouden tip?

Niet te geloven maar na een maandenlange zoektocht heb ik het gevonden: dipswitches stonden niet goed. Opstarten lukte wel met OFF ON OFF OFF OFF :-D :*)

[ Voor 11% gewijzigd door bramzel op 29-07-2008 13:18 . Reden: verhelderend inzicht ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
Dan moet ik daar nog maar even mee spelen ja. Maar eerst maar eens kijken of ik het ghosten weg krijg, dat is nu eerst even een prioriteit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-05 07:43
Werkt XBMC trouwens onder Ubuntu op een PS3? Een vriend van mij heeft een PS3 staan met Ubuntu erop namelijk. XBMC is toch ook gemaakt voor Ubunte. Zo raar dat ik hier niks over lees hiero.

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Onder ubuntu moet je een repository toevoegen en dan kan je xbmc gewoon met synaptics binnenhalen. Maar of het ook op een playstation 3 werkt? ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
jorisdekloris schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 15:07:
Werkt XBMC trouwens onder Ubuntu op een PS3? Een vriend van mij heeft een PS3 staan met Ubuntu erop namelijk. XBMC is toch ook gemaakt voor Ubunte. Zo raar dat ik hier niks over lees hiero.
neen xbmc werkt (nog) neit op de ps3, namelijk door de eisen die XBMC heeft om te draaien (voornamelijk grafische chipset)..

hierdoor kun je XBMC niet draaien op de PS3.
Ook is de ps3 Powerpc achtig..
en de xbmc die momenteel uit is is... X86

door gewoon te hercompileren gaat niet werken, er zitten veel ASM codes in van x86, en het feit van Big endian & small endian uiteraard...

[ Voor 11% gewijzigd door Icekiller2k6 op 29-07-2008 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
Oo Ok :) Ik dacht dat CBMX altijd draaide onder Ubuntu. Wat je zegt, Icekiller2k6, heb ik echt geen kaas van gegeten 8)

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
jorisdekloris schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 19:50:
Oo Ok :) Ik dacht dat CBMX altijd draaide onder Ubuntu. Wat je zegt, Icekiller2k6, heb ik echt geen kaas van gegeten 8)
draait ook onder ubuntu :) maar dan x86 32bit.. zelfs 64bit wordt niet echt ondersteund...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
Hmm, xTv is idd heel erg strak en snel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahendriks
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-04 18:25
Zijn er al mensen die een HTPC opgezet hebben met alleen XBMC voor linux erop? Zo ja, wat zijn je specs? Is de XBOX al te vervangen door een linux PC (spelletjes speel ik toch niet op de XBOX)? En wat is het prijskaartje ervan (is het mogelijk om zoiets voor een paar honderd euro samen te stellen?)

Voordeel is natuurlijk dat je HD content kan afspelen... dit is voor mij dan wel een vereiste (dus de specs moeten ook voldoende zijn om dit aan te kunnen)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
ahendriks schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 13:35:
Zijn er al mensen die een HTPC opgezet hebben met alleen XBMC voor linux erop? Zo ja, wat zijn je specs? Is de XBOX al te vervangen door een linux PC (spelletjes speel ik toch niet op de XBOX)? En wat is het prijskaartje ervan (is het mogelijk om zoiets voor een paar honderd euro samen te stellen?)

Voordeel is natuurlijk dat je HD content kan afspelen... dit is voor mij dan wel een vereiste (dus de specs moeten ook voldoende zijn om dit aan te kunnen)...
E8200
4gb ram
asus P5N-EM HDMI
8gb usb stick (voor linux + xbmc)
Fusion V2 430 EC
500watt silent (ocz ofzo)

werkt goed.., hoewel waarschijnlijk 2gb genoeg zou zijn.

Prijs hiervan verschilt een beetje.. aangezien ik vb cpu 2dehands heb gekocht kan ik niet een realistische prijs zeggen.
dvd lezer gebruik ik niet dus ook niet ingestoken (enkel voor installatie)

snelheid is goed, en kan 1080p aan,
onboard is een 7100 gpu als ik me niet vergis, maar is een PCIE slot als je zou willen uitbreiden.

Ook kun je een uitbreidingskaartje komen (gewoon inpluggen op moederbord) voor SPDIF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ik denk dat een combinatie van mythbuntu en xbmc interessanter is. op een htpc wil je ook gewoon programma's kunnen opnemen en dergelijke, als je tenminste ook in een tv-tuner-kaart investeert. Als je van zo een kaart gebruik wilt maken heb je nog weinig aan xbmc, die kan natuurlijk wel de opnames afspelen, maar opnemen zijn nog geen functies voor. Mythbuntu is een ubuntu-afgeleide, ook gericht op htpc's. Ik ben benieuwd in hoeverre opnamefunctie in xbmc gaat komen te zitten, want dat is een belangrijke functie in mijn ogen wat htpc's betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
Hmm, das ook een manier om mijn xbox uit te faseren ja, gewoon normale pc met xbmc erop.
Dan kan ik tenminste ook HD afspelen, dat is namelijk het enige wat ik nu nog mis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
Mar2zz schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 14:07:
Ik denk dat een combinatie van mythbuntu en xbmc interessanter is. op een htpc wil je ook gewoon programma's kunnen opnemen en dergelijke, als je tenminste ook in een tv-tuner-kaart investeert. Als je van zo een kaart gebruik wilt maken heb je nog weinig aan xbmc, die kan natuurlijk wel de opnames afspelen, maar opnemen zijn nog geen functies voor. Mythbuntu is een ubuntu-afgeleide, ook gericht op htpc's. Ik ben benieuwd in hoeverre opnamefunctie in xbmc gaat komen te zitten, want dat is een belangrijke functie in mijn ogen wat htpc's betreft.
er bestaat een frontend voor XBMC... deze werkt... ook op de linux versie...

je kunt dus perfect gewoon de backend van myth gebruiken en XBMC als frontend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Snap ik, maar het is lekker om via de frontend alles aan te sturen, en niet steeds te hoeven switchen. XBMC op Ubuntu zag er bij de laatste keer dat ik checkte (afgelopen vrijdagavond) nog precies hetzelfde uit als op de xbox. Dus geen EPG (tvgids) ofzo, die de tuners zou kunnen aansturen om programma's op te nemen, ook geen optie om live-tv te kijken via xbmc. Dat is een tekortkoming op htpc-gebied. Dan zijn er vooralsnog betere alternatieven, totdat xbmc ook epg enzo heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
tvepg zijn ze mee bezig als ik het me nog goed herinner thans dat zei Althekiller toch ;)

notabene houdt niemand u tegen om het zelf te schrijven...

heb erzelf geen nood aan omdat ik een dreambox heb, en sinds de patch onlangs tuxbox weer werkt.. ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Icekiller2k6 op 30-07-2008 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjer
Eind dit jaar wil ik ook een HTPC gaan bouwen voor XBMC. Gezien het aanbod van blueray schijfjes en HD series.
Wat ik wel graag wil weten is: hoe speelt XBMC voor b.v. xp of linux de dvd's en avi's af? Stuurt deze dan een extern programma aan zoals powercinema of winamp, of zit deze software ingebakken zoals Mplayer in de xbox versie?

Verder lees ik dat er nogal wat te doen is omtrend codecs voor de HTPC versie's.. Zal dit in de toekomst ook bij de releases ingebakken worden?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:05
sjer schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 14:20:
Eind dit jaar wil ik ook een HTPC gaan bouwen voor XBMC. Gezien het aanbod van blueray schijfjes en HD series.
Wat ik wel graag wil weten is: hoe speelt XBMC voor b.v. xp of linux de dvd's en avi's af? Stuurt deze dan een extern programma aan zoals powercinema of winamp, of zit deze software ingebakken zoals Mplayer in de xbox versie?

Verder lees ik dat er nogal wat te doen is omtrend codecs voor de HTPC versie's.. Zal dit in de toekomst ook bij de releases ingebakken worden?

Alvast bedankt!
Voor zover ik weet maakt XBMC gebruik van de ingebakken mplayer. Wat ook betekent dat niet alles er 100% op draait op het moment. Sommige transport streams hebben bijv. nog geen beeld en sommig vc1 materiaal geeft geen beeld op mijn build. Verder heeft XBMC nog geen mogelijkheid tot het afspelen van hddvd's en bluray werkt heel soms door de m2ts van het schijfje af te spelen maar menu's enz. heb je nog niet. Ook heb ik nog geen launcher aan de praat gekregen die vanuit XBMC Powerdvd zou kunnen aanroepen en weer terugschakelt maar wie weet wat er nog komen gaat.

"Better ask questions before you shoot"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjer
Bedankt voor je snelle reply!

Opzich wel handig dat alles ingebakken zit. Kwestie van installen dus en klaar (net zoals op de XBOX). Daar hoop ik iig op.

Zoals je al zegt: wie weet wat nog komen gaat. De verwachtingen zijn iig hoog :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Om een of andere vage reden geeft mijn mediacenter geen ondertitels weer als het gaat om een .idx en .sub bestand gaat. Ook doen ze het niet als ik handmatig de files selecteer.

.srt ondertitels worden wel gewoon afgespeeld. Iemand enig idee wat het probleem kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-03 18:56
Chocovla schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 14:29:
[...]

Voor zover ik weet maakt XBMC gebruik van de ingebakken mplayer. Wat ook betekent dat niet alles er 100% op draait op het moment. Sommige transport streams hebben bijv. nog geen beeld en sommig vc1 materiaal geeft geen beeld op mijn build. Verder heeft XBMC nog geen mogelijkheid tot het afspelen van hddvd's en bluray werkt heel soms door de m2ts van het schijfje af te spelen maar menu's enz. heb je nog niet. Ook heb ik nog geen launcher aan de praat gekregen die vanuit XBMC Powerdvd zou kunnen aanroepen en weer terugschakelt maar wie weet wat er nog komen gaat.
hd-films en bluray kan hij vaak wel afspelen, maar de xbox trekt dat helaas hardwarematig niet. :( Gelukkig zijn die formaten nog niet zo hot en "nodig" naar mijn mening. Upscalen naar 720p en 1080i van normale dvd's is ook zeer strak! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170370

wie wil kan mij helpen met mijn nieuwe XBMC update?

ik heb na wat gevogel en gedoe de nieuwe XBMC er op weten te krijgen, ik draaide een versiew uit 2004 geloof ik ofzo, en dat vonden sommige huidege DVD's niet echt prettig...

alles werkt ''redelijk'', via een omweg kom ik overal bij, ja idd, omweg...

het probleem wat ik heb schetst zich ongeveer als volgt : mijn menu structuur, in muziek, progamma's en film's is verdwenen :(

dus ik krijg wel netjes het hoofdmenu en daar kan ik dan bv. films aanklikken maar het volgende scherm geeft een hoop doelen weer, behalve hdd, maar ik kan wel via ''my files'' erbij komen en ze alsnog afspelen.

het heeft vast iets te maken met een xml bestandje ergens, mijn xbox wou ook niet fatsoenlijk opstarten tot ik een paar keer de default.xml aangepast had.
toen werkte het wel, ik vermoed dat dit ''menustructuur'' probleempje op een soort gelijke manier opgelost moet worden, ik weet alleen waar en hoe?

verder heb ik ergens gelezen dat de nieuwe XBMC wel degelijk VIDEO_TS mappen kan afspelen, ik heb het echter nog niet voor elkaar gekregen en ik vind het een beetje zonde om iedere x een DVD te moeten branden. ( ik heb ook nog zitten denken aan een network share met deamontools....) maar goed de XBOX moet het eigenlijk gewoon zelf kunnen als ik de releasenotes mag geloven.

alvast bedankt voor de moeite, een XBMC rookie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je wilt udaten doe dit dan zo; eerst een nieuwe XBMCversie downloaden uitpakken en naar xbox ftp'en doe dit in een nieuwe map, niet de oude versie overschrijven of updaten. Kijk of de nieuwe versie goed werkt en je kunt dan nog de userdata kopieren van je oude versie zou dit in jouw geval niet doen gewoon even alles weer instellen en locaties toevoegen leer je ook nog wat en je zult dan ook alle functies ontdekken of herondekken XBMC kan veel meer dan je denkt !

DVD afspelen geen probleem voor XBMC in de map VIDEO_TS de VIDEO_TS.IFO file selecteren en speelt netjes je dvd af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
Mar2zz schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 15:12:
Snap ik, maar het is lekker om via de frontend alles aan te sturen, en niet steeds te hoeven switchen. XBMC op Ubuntu zag er bij de laatste keer dat ik checkte (afgelopen vrijdagavond) nog precies hetzelfde uit als op de xbox. Dus geen EPG (tvgids) ofzo, die de tuners zou kunnen aansturen om programma's op te nemen, ook geen optie om live-tv te kijken via xbmc. Dat is een tekortkoming op htpc-gebied. Dan zijn er vooralsnog betere alternatieven, totdat xbmc ook epg enzo heeft.
http://xbmc.org/wiki/?title=GSoC_-_Unified_PVR_Frontend
Afbeeldingslocatie: http://img84.imageshack.us/img84/1097/latestepgxf3.jpg
aub ;)

notabene kan XBMC GEEN bluray of hd schijfjes afspelen, ivm beveiliging, dus als je ze ript op uw hd dan gaat het wel...

[ Voor 5% gewijzigd door Icekiller2k6 op 03-08-2008 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

grr, dubbel post... :S

[ Voor 96% gewijzigd door Anoniem: 170370 op 03-08-2008 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255178 schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 16:42:
Als je wilt udaten doe dit dan zo; eerst een nieuwe XBMCversie downloaden uitpakken en naar xbox ftp'en doe dit in een nieuwe map, niet de oude versie overschrijven of updaten. Kijk of de nieuwe versie goed werkt en je kunt dan nog de userdata kopieren van je oude versie zou dit in jouw geval niet doen gewoon even alles weer instellen en locaties toevoegen leer je ook nog wat en je zult dan ook alle functies ontdekken of herondekken XBMC kan veel meer dan je denkt !

DVD afspelen geen probleem voor XBMC in de map VIDEO_TS de VIDEO_TS.IFO file selecteren en speelt netjes je dvd af.
bedankt voor de reactie, even verder zoeken dan me neus lang is leverde een leuke how-to op op het XBMC forum...zo moeilijk denken terwijl de oplossing voor het structuur probleempje al die tijd voor me neus lag... zie hier : http://xbmc.org/wiki/?title=Adding_Media_Sources

dus ik heb me structuur weer op orde gelukkig :) en de video_TS.ifo ga ik vanavond eens uit proberen :)
thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
Icekiller2k6 schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 17:25:
[...]

http://xbmc.org/wiki/?title=GSoC_-_Unified_PVR_Frontend
[afbeelding]
aub ;)

notabene kan XBMC GEEN bluray of hd schijfjes afspelen, ivm beveiliging, dus als je ze ript op uw hd dan gaat het wel...
Dat ziet er interessant uit!

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

alles werkt gelukkig weer naar behoren, echter toen ik door de verschillende posts heen scrolde kwam ik een aantal keer 1080i en meer gerelateerde begrippen tegen.
omdat ik een full hd thuis aan de muur heb is dat natuurlijk wel intresant, maar bestaat er ook een tuturial / how-to om het te kunnen bewerkstelligen?
ik heb de zoekfunctie gebruikt maar verder dan ''omzetten van pal naar ntsc met enigma'' kom ik niet echt, kan iemand mij mischien een stukje op weg helpen?
en heeft iemand nog een tip voor een goede site voor skins voor xbmc? ik las dat die xypher skin erg mooi is, maar die site ligt plat...
thnx in advance

edit : nog een 2e vraag, momenteel start mijn xbox op in de bios van de modchip, ik wil graag dat XBMC opstart by default, welke stappen moet ik ondernemen om dat voor elkaar te krijgen?
in het verleden heeft hij het altijd gedaan, tot dat ik een x dvd-speler issue's had... toen heb ik een aantal dingen aangepast alleen ik weet niet meer wat :+

ik heb 5 dim-jumpertjes aan de voorkant zitten, maar geen idee of die er nou wel of niet wat mee te maken hebben, ze staan nu allemaal op off.
bvd.

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 170370 op 04-08-2008 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181666

Anoniem: 170370 schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 15:33:
edit : nog een 2e vraag, momenteel start mijn xbox op in de bios van de modchip, ik wil graag dat XBMC opstart by default, welke stappen moet ik ondernemen om dat voor elkaar te krijgen?
Om XBMC als je standaard dashboard in te stellen, zonder je huidige dash te wissen, moet je even de tutorial op XBMC world doorlopen, werkte hier perfect.

Edit: Let wel op dat je de locatie van de snelkoppeling niet rechtstreeks vanuit je FTP programma kopieert (backslash vs slash) Vind je XBOX niet zo leuk :P

Offtopic: Maar dit had je vast zelf ook wel kunnen vinden

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 181666 op 04-08-2008 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197658

Maak veel gebruik van LastFM en wil deze nu ook automatisch op laten starten ipv Radio Venus. Weet iemand hoe ik dat kan doen en liefst incl. tags?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181666 schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 18:54:
[...]

Om XBMC als je standaard dashboard in te stellen, zonder je huidige dash te wissen, moet je even de tutorial op XBMC world doorlopen, werkte hier perfect.
thnx, ik had die optie inderdaad voorbij zien komen maar omdat ik dat met m'n oude XBMC zonder zulk soort stappen ongedaan heb kunnen maken vroeg ik me af of er mischien nog een andere manier was.

maar goed, ik zal dit eens even proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ok screwed :S...na het aanpassen van *.xbe volgens de boven genoemde tuturial heb ik het nu volgens mij goed verprutst.
mijn xbox blijft nu hangen op het laad scherm, van het xbox logo, het mod chip logo verschijnt en vervolgens doet ie helemaal niets meer :( scherm freeze

normaal opstarten gaat niet want dan zegt ie dat mijn xbox service nodig heeft.

al mijn jumpers staan off.

ik kan de xbox op geen enkele manier bereiken via het netwerk en ik heb geen back-up / restore cd :(

plz help!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rustig maar alles is weer goed te krijgen , met een slayerdisk kun je weer ftp verbinding krijgen.
Wel even branden op een dvd-r of cd-rw.

Advies zoek in dit topic, meeste vragen zijn al bespoken. ;)

edit dit staat bijv in de introductie
:? Hoe stel ik het in zodat XBMC opstart als ik de xbox aan doe?
Het is aan te raden om een bootdisc te hebben voor het geval dat er iets mis gaat
SHORTCUT by TEAM XBMC ( 2 bestanden )
• Om te beginnen moet je eerst bepalen welke dashboard er word opgestart (b.v. evoxdash.xbe op C:)
• Deze dashboard hernoem je naar een alternatieve opstart dashboard (zie tabel).
• Controleer of XBMC in de Apps directory staat (E:\Apps\XBMC en dus niet E:\Apps\XBMC\XBMC).
• Hernoem de 2 bestanden uit de _tools directory naar de oude dashboard (b.v. evoxdash.xbe & evoxdash.cfg)
• Controleer of de path naar XBMC default.xbe in de .cfg bestand staat (b.v. E:\Apps\XBMC\default.xbe).
• Upload de 2 shortcut bestanden ( .cfg & .xbe ) naar de C: root
• Reboot de xbox
E:\Apps\XBMC\default.xbe).
• Upload de 2 shortcut bestanden ( .cfg & .xbe ) naar de C: root
• Reboot de xbox

[ Voor 70% gewijzigd door Anoniem: 255178 op 05-08-2008 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170370 schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 15:33:
en heeft iemand nog een tip voor een goede site voor skins voor xbmc? ik las dat die xypher skin erg mooi is, maar die site ligt plat...
thnx in advance
XBMC Skin Manager

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255178 schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 23:07:
Rustig maar alles is weer goed te krijgen , met een slayerdisk kun je weer ftp verbinding krijgen.
Wel even branden op een dvd-r of cd-rw.

Advies zoek in dit topic, meeste vragen zijn al bespoken. ;)
bedankt, ik zal eens even kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:40

St@m

@ Your Service

Never mind..

[ Voor 98% gewijzigd door St@m op 05-08-2008 08:29 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Pagina: 1 ... 26 27 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Heb je een vraag over het softmodden of ombouwen van je XBox? Laat die dan maar fijn achterwege, dit topic gaat over XBMC, niet over de XBox. Berichten zullen anders zonder melding verwijderd worden.