[XBMC] Ervaringen met XBMC - Deel XI Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 ... 27 Laatste
Acties:
  • 210.362 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 16:25
Icekiller2k6 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 00:20:
[...]

sorry to burst your bubble.. Cédric en araldor zijn bezig met xbmc te porten naar PPC... en ps3= ppc..

er zijn mensen bezig met een software driver pipe voor de ps3... (aka opengl stuff)

nog steeds onwaarschijnlijk...?

[...]
Mijn ongelijk is bewezen... :X

ppc.....hmmm Debian kom er maar in zou ik zeggen :)
Asus P5N-EM HDMI , moederbordje koste iets van 50euro, onboard HDMI, geforce 7300 dacht ik.
PCI slot kaartje voor SPDIF (is feitelijk onboard)

't is inderdaad ubuntu 8.04
http://hnboekhouding.be/rss/xbmc_hardy_ubuntu.pdf korte handleiding die ik gemaakt heb
Ben Belg... Dus echt veel 1080p & 720p materiaal heb ik niet...
Dat mobo heeft een Nvidia 7100, bijna gelijk aan die van Mantis, alleen op deze zit HDMI.

Die handleiding is zeker de moeite lijkt me, als mijn Ubuntu mediacenter klaar is ga ik daar zeker naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:50
berties schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 11:04:

Dat mobo heeft een Nvidia 7100, bijna gelijk aan die van Mantis, alleen op deze zit HDMI.

Die handleiding is zeker de moeite lijkt me, als mijn Ubuntu mediacenter klaar is ga ik daar zeker naar kijken.
Asus P5N-EM HDMI
Grafik: 256MB nVidia® GeForce 7300 shared
7300...

kweet niet welke site fout is..

[ Voor 4% gewijzigd door Icekiller2k6 op 03-07-2008 12:06 ]

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
Icekiller2k6 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 12:06:
[...]

Asus P5N-EM HDMI
Grafik: 256MB nVidia® GeForce 7300 shared
7300...

kweet niet welke site fout is..
Volgens mij is de GeForce 7300 een "normale" GPU en geen "on-mobo" GPU, dat is de 7050, 7100 en 7150. Op jouw mobo zit volgens de asus site een 7100 GeForce.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een externe harde schijf (FAT32) van 250GB ingeplugd via de usb convertor in mijn X-Box.
Nu krijg ik de melding "kan geheugen module niet kopellen" ook met mijn mp3-speler van 1GB krijg ik dezelfde melding. Ik heb op deze pagina gekeken maar kom er niet aan uit. Iemand ervaring hiermee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:13
Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 14:27:
Ik heb een externe harde schijf (FAT32) van 250GB ingeplugd via de usb convertor in mijn X-Box.
Nu krijg ik de melding "kan geheugen module niet kopellen" ook met mijn mp3-speler van 1GB krijg ik dezelfde melding. Ik heb op deze pagina gekeken maar kom er niet aan uit. Iemand ervaring hiermee ?
Probeer ze te formatteren onder het FAT formaat...
Zijn wel tooltjes voor te vinden. :)

Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bigfoot87 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 14:42:
[...]

Probeer ze te formatteren onder het FAT formaat...
Zijn wel tooltjes voor te vinden. :)
Maar het is toch al FAT ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:09
berties schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 10:58:
[...]
Dat mobo heeft een Nvidia 7150 GPU, momenteel de snelste Nvidia onboard GPU voor intel. Voor AMD is er een opvolger, de 8100/8200/8300 serie. Mogelijk dat dit nog beter is maar dat is de vraag. Misschien wordt daar juist weer het eea niet goed ondersteund waardoor alles weer net niet vloeiend loopt.

Naar dat keyboard ben ik ook heel benieuwd. Voor zover ik kan vinden is dat een Logitech Vantage cordless, die gemaakt zou zijn voor de PS3. Werkt dit op de pc en waar heb je deze gekocht, hij is namelijk moeilijk verkrijgbaar voor zover ik kan zien.
Is idd het PS3 toetsenbord. Heb ik gekocht via m'n werk maar heb em ook al in de Photohall zien liggen (Belgie). Een bluetooth sticky moet je dan wel nog apart aanschaffen.
Oja, het mobo dat ik gebruik, beschikt ook over HDMI en stuurt 1080p naar m'n TV. Ik denk dat een nVidia oplossing op dit moment beter is dan AMD aangezien meer devs nVidia hebben. Je leest ook vaker over problemen met AMD/ATi kaarten. Onderandere groen beeld bij videoweergave. Komt de nieuwe igp van nVidia niet uit voor intel cpu mobo's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:49
Je zegt zelf dat ze FAT32 is? :?

[ Voor 70% gewijzigd door Fire69 op 03-07-2008 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08 11:30
Geinig zeg, ik wist niet eens dat je XBMC ook kon gebruiken op een linux-doos..
Als die een beetje power heeft dan kun je dus wel full-HD content bekijken..

Nice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
Mantis schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 15:07:
[...]

Is idd het PS3 toetsenbord. Heb ik gekocht via m'n werk maar heb em ook al in de Photohall zien liggen (Belgie). Een bluetooth sticky moet je dan wel nog apart aanschaffen.
Oja, het mobo dat ik gebruik, beschikt ook over HDMI en stuurt 1080p naar m'n TV. Ik denk dat een nVidia oplossing op dit moment beter is dan AMD aangezien meer devs nVidia hebben. Je leest ook vaker over problemen met AMD/ATi kaarten. Onderandere groen beeld bij videoweergave. Komt de nieuwe igp van nVidia niet uit voor intel cpu mobo's?
Mag ik vragen wat je voor dat toetsenbord betaald hebt?

nVidia lijkt mij ook de beste optie op dit moment, en op het forum van XBMC wordt daar ook het meeste aan gerefereerd. Het is alleen jammer dat de nieuwste mobo gpu, de 8200, er alleen voor ATI is, en ik kan ook niets vinden over toekomstplannen voor de Intel serie.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-09 22:27
Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 14:27:
Ehm......over de "Maximum 4GB in 'device'/'drive' size (ie. the size of the whole flash-storage or harddrive)* " in het lijstje limitations heen gelezen? Dus je 250GB HDD gaat sowieso niet werken.

Daarnaast moet moet je device volgens mij ook voldoen aan de "USB mass storage device class". Dit kun je herkennen aan het feit dat je geen drivers onder windows nodig hebt.

[ Voor 13% gewijzigd door DeOS op 03-07-2008 15:33 ]

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:06
Nou ben ik er niet zoveel mee bezig . niet te vergelijken met you lot, maar ik vind die vision 2 wel heeeel mooi :9~

Dus neergehaald en op de XB gezet en mooi te zien doch ......al mijn instellingen weer weg en geen dvd.s ..geen thumbnails bij m'n mp3 mappen.
Moet ik telkens de userdata map er weer opnieuw opzetten na backup???
K zie ook niet in een submenu de mogelijkheid om iconen weer te geven etc?

Sorry for me beeing noob here :o

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeOS schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 15:29:
[...]

Ehm......over de "Maximum 4GB in 'device'/'drive' size (ie. the size of the whole flash-storage or harddrive)* " in het lijstje limitations heen gelezen? Dus je 250GB HDD gaat sowieso niet werken.

Daarnaast moet moet je device volgens mij ook voldoen aan de "USB mass storage device class". Dit kun je herkennen aan het feit dat je geen drivers onder windows nodig hebt.
Ow das kut dan het laatste is trouwens wel het geval.
Dus als ik het goed begrijp heeft het geen zin om het van FAT32 naar FAT te formateren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 23:44
scorpio schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 15:34:
Nou ben ik er niet zoveel mee bezig . niet te vergelijken met you lot, maar ik vind die vision 2 wel heeeel mooi :9~

Dus neergehaald en op de XB gezet en mooi te zien doch ......al mijn instellingen weer weg en geen dvd.s ..geen thumbnails bij m'n mp3 mappen.
Moet ik telkens de userdata map er weer opnieuw opzetten na backup???
K zie ook niet in een submenu de mogelijkheid om iconen weer te geven etc?

Sorry for me beeing noob here :o
Vision2 is prachtig, he?!

Sorry, ik volg je niet helemaal. Heb je ook XBMC geupdate? In je usermap vind je een map thumbs. Hierin worden alle thumbnails opgeslagen. Deze kan je bij het updaten gewoon in tact laten.

Het submenu wat je zoekt zit verborgen. Druk maar eens naar links op je ab of controller. Het submenu zal dan verschijnen. Om het menu te laten verdwijnen druk je naar recht. (Waarschijnlijk heb je Vision 1 nooit gebruikt. Zat dit namelijk ook in ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
Dank je !. verborgen ..gelukkig, ben dus niet echt leip 8)
Nu red ik me ermee want zoals gezegd , mooi om te hebben ;)

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Ik vind die nieuwe skins allemaal zulke onduidelijke lettertypes hebben. Vision 2 ook al. Zou toch mooi zijn dat er een optie in xbmc kwam om fontsize aan te passen. In pmIII is de default font helemaal prima. t lijkt wel of die nieuwe skins allemaal zijn gecode voor 1 meter plasma's ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-09 22:27
Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 15:43:
[...]

Ow das kut dan het laatste is trouwens wel het geval.
Dus als ik het goed begrijp heeft het geen zin om het van FAT32 naar FAT te formateren ?
FAT is geen formaat FAT12/FAT16/FAT32/FATX wel. Aangezien de 4GB limit het probleem is heeft het inderdaad geen zien om hem te formateren in een ander FAT formaat dan de huidige FAT32.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Mar2zz schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 19:15:
Ik vind die nieuwe skins allemaal zulke onduidelijke lettertypes hebben. Vision 2 ook al. Zou toch mooi zijn dat er een optie in xbmc kwam om fontsize aan te passen. In pmIII is de default font helemaal prima. t lijkt wel of die nieuwe skins allemaal zijn gecode voor 1 meter plasma's ofzo...
Volgens mij is dat ook zo ;)
Gisteren mijn component-kabel aangesloten, en op 720p gezet (1080i is idd wel nogal traag...)
Man, da's wel mooi zeg! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:32

MsG

Forumzwerver

Mar2zz schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 19:15:
Alweer deel ik je mening. Met onze 4:3 tubes zijn de coole skins amper te doen. Ik kan geen ruk lezen van de letters enzo :). Maar PMIII is zo cliché en ook niet echt hip. Doch xTV is ook wel leuk en werkt wél.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al ervaring met Xbmc op de mac mini?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 22:16

BeyondThunder

Lost Lightning

@Fire69

Bedankt voor je info! Ben momenteel XBMC voor windows aan het checken. Toch denk ik dat Linux een beter alternatief is. Alhoewel ze aardig aan de weg timmeren met de Windows versie, petje af.
Het ontbreekt me momenteel echter aan de tijd, ben ook m'n huis aan het verbouwen ;)

Zodra ik thuis genoeg ben op Linux ga ik er echt mee aan de slag.
Mooi HT PC-tje in elkaar zetten, heb ik wel zin in.

Het systeem wat ik ga bouwen moet zeker 2-3 jaar mee gaan.
De Solid State Disks beginnen nu ook betaalbaar te worden, mooi spul voor een HTPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 20:11:
Heeft iemand al ervaring met Xbmc op de mac mini?
yip werkt goed.
BeyondThunder schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 22:52:
@Fire69

Bedankt voor je info! Ben momenteel XBMC voor windows aan het checken. Toch denk ik dat Linux een beter alternatief is. Alhoewel ze aardig aan de weg timmeren met de Windows versie, petje af.
Het ontbreekt me momenteel echter aan de tijd, ben ook m'n huis aan het verbouwen ;)

Zodra ik thuis genoeg ben op Linux ga ik er echt mee aan de slag.
Mooi HT PC-tje in elkaar zetten, heb ik wel zin in.

Het systeem wat ik ga bouwen moet zeker 2-3 jaar mee gaan.
De Solid State Disks beginnen nu ook betaalbaar te worden, mooi spul voor een HTPC.
er zijn klant en klare handleiding, tevens een 'usb' versie die je gewoon 'maakt' op een windows toestel. insteekt bij de pc.. en 'boot from usb'.. voila ;)
is ook cheaper als SSD

[ Voor 70% gewijzigd door Icekiller2k6 op 04-07-2008 03:23 ]

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Icekiller2k6 schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 03:21:
[...]

yip werkt goed.

[...]

er zijn klant en klare handleiding, tevens een 'usb' versie die je gewoon 'maakt' op een windows toestel. insteekt bij de pc.. en 'boot from usb'.. voila ;)
is ook cheaper als SSD
Die XBMC Live zou ik ook eens willen testen, maar heb ik dus nog niet aan de praat gekregen. Ik krijg hem niet op mijn usb-stick.
Zal eens checken of er ondertussen misschien al een nieuwere versie is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
Fire69 schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 08:05:
[...]

Die XBMC Live zou ik ook eens willen testen, maar heb ik dus nog niet aan de praat gekregen. Ik krijg hem niet op mijn usb-stick.
Ja, versie 2 :) staat nu op de stick ga hem straks even test :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Als ik een svcd heb in bin en cue formaat dan doet de audio het nooit, beeld wel. ik moet dan met vcdgear de mpeg extracten en dan doet ie het wel. is dat normaal voor xbmc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
Mar2zz schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 10:15:
Als ik een svcd heb in bin en cue formaat dan doet de audio het nooit, beeld wel. ik moet dan met vcdgear de mpeg extracten en dan doet ie het wel. is dat normaal voor xbmc?
/offtopic; zijn er nog mensen die gebruik maken van vcd's en svcd's? Ik dacht dat die echt uitgestorven waren.../ontopic; als je de bin/cue mount op je pc en deze dan als share aanbiedt en daarna streamt, misschien dat het dan wel werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Tja, er zijn nog mensen inderdaad die dat doen, 3 jaar terug maakte ik ze ook nog veel, had geen divx-dvdspeler, maar die kon wel s(k)vcd's spelen. Was een mooie sport om goeie kwaliteit te bakken, later gooide ik 3 van die mpg's op een dvd en nog later had ik een xbox ^^.

Heb een sloot oude kungfu films gevonden (70'er jaren) en die zijn bijna allemaal svcd's met ingebakken NL subs.

Dat mounten werkt dus gewoon! haha goeie, dat scheelt een hoop werk. Met daemontools mount ik er gewoon 4 tegelijk! ze heten dan wel allemaal AVSEQ01.MPG, maar dan geef ik de share gewoon de naam van de film. 4 x een uur of anderhalf zijn we ook weer een nacht verder, lekker kungfu marathonnetje.

Toch blijf ik het wel raar vinden dat ik geen audio heb als ik 'm normaal afspeel...

Ow ja, thx voor die xtv tip, die skin is wel heel duidelijk op mijn lcd en mooi strak, past mooi bij al mijn zwarte audio apparatuur. Daar ga ik ff bij blijven hangen tot alle bugs uit aeon eruit zijn, of tot fluid af is.

[ Voor 12% gewijzigd door Mar2zz op 04-07-2008 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:01

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Icekiller2k6 schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 03:21:
[...]

yip werkt goed.

[...]

is ook cheaper als SSD
Wat is de opstarttijd van de Mini Mac, iets van 35 seconden? Is dit de beste vervanger voor Xbmc op de xbox, gelet op HD output, formaat en evt prijs (499 euro)?

Ben benieuwd naar je bevindingen van de mac mini in het algemeen en draaiend met xbmc. Ik ben namelijk van plan om mijn xbox te vervangen door de mac mini. Heeft iemand nog tips voor een mooie speaker set bij de mac mini? Heb nu nog een oude logitech z 640 set of zo, de bass van dit setje is zwaar waardeloos, op de laagste stand voel je nog het hele huis trillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 23:44
Fire69 schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 08:05:
[...]

Jajoh, bestaat er ook een live versie? Die zoeken we op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 10:22

seninha

god's right foot

Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 15:38:
[...]

Wat is de opstarttijd van de Mini Mac, iets van 35 seconden? Is dit de beste vervanger voor Xbmc op de xbox, gelet op HD output, formaat en evt prijs (499 euro)?

Ben benieuwd naar je bevindingen van de mac mini in het algemeen en draaiend met xbmc. Ik ben namelijk van plan om mijn xbox te vervangen door de mac mini. Heeft iemand nog tips voor een mooie speaker set bij de mac mini? Heb nu nog een oude logitech z 640 set of zo, de bass van dit setje is zwaar waardeloos, op de laagste stand voel je nog het hele huis trillen.
Mn zwager heeft als het goed is twee weken geleden een z'n oude Macmini vervangen voor een nieuwe type voornamleijk omdat deze HD aankan.
Hij was ook van plan om XBMC er op te zetten/ Zal van het weekend aan hem vragen om even een antwoord te geven (hij zit ook op tweakers)

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cave_Boy schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 15:23:
Ik heb een 400GB HDD in mijn Xbox zitten en het heeft een tijdlang goed gewerkt totdat ik gister weer eens een spel wilde starten. Ik heb momenteel boven de 120 spellen erop staan.Wat volgens mij geen probleem moet zijn.
Heb ook dit probleem. Dit is de oplossing
kosz schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 08:42:
[...]

Ik hoop voor je dat je je schijf met xobx-partitioner heb opgedeeld, en dus geen partities hebt die groter zijn dan 256GB.....
De xbox gebruikt FATX indeling, met 16k clusters. De theoretische grootte kan dan max 256GB per partitie zijn, daarboven krijg je data-corruptie (lege mappen etc.).
Dat ga je pas merken als je data hebt geschreven boven de 256GB, en dan ben je echt niet blij ....
Met xbox-partitioner kan je 32kb clusters formatteren, dan ben je van het probleem af.
xbox-partitioner staat op Frosty's rescue disc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
Surineeslander schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 16:11:
[...]

Jajoh, bestaat er ook een live versie? Die zoeken we op!
usb versie is live versie..

min 1gb memory stick.. (maar kost like 6euro.. ;p)

er is een 'nieuwe' v2.. werkt goed.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-09 20:47

Nitai

Live the life you love.

seninha schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 17:28:
[...]

Mn zwager heeft als het goed is twee weken geleden een z'n oude Macmini vervangen voor een nieuwe type voornamleijk omdat deze HD aankan.
Hij was ook van plan om XBMC er op te zetten/ Zal van het weekend aan hem vragen om even een antwoord te geven (hij zit ook op tweakers)
Mac Mini heeft Mac OS X, die hoef je niet af te sluiten, gewoon naar 'Slaap' stand, uit slaapstand halen is 2 seconden, en je netwerkverbinding is na ongeveer 6 a 10 seconden.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Heeft iemand ook xsillian's xtv mod? of xsillian zelf natuurlijk, maar ik kan 'm niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bird42
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-02-2018
Mar2zz schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 23:05:
Heeft iemand ook xsillian's xtv mod? of xsillian zelf natuurlijk, maar ik kan 'm niet vinden.
Hoi,

Heb 'm wel voor je. Kan ik je mailen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:59
Ik heb wat probleempjes met de Lyrics van de Vinci skin. Doet hij het nog bij iedereen? Anders doe ik een reinstall namelijk

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
jorisdekloris schreef op zondag 06 juli 2008 @ 12:24:
Ik heb wat probleempjes met de Lyrics van de Vinci skin. Doet hij het nog bij iedereen? Anders doe ik een reinstall namelijk
Kan iemand dit beantwoorden?

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Je kan ook de lyricsscript opnieuw installeren om te kijken of het alleen daaraan ligt. Wat voor probleem dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
Probleempje ....

Ik heb een film met daarin ondertitels.
Ik bekijk de film uiteraard met XBMC
Hoe kan ik in de film een ondertitel aan /uitzetten?

Er zijn namelijk films die zelfgemaakte ondertitels hebben en dus niet in het menu te kiezen zijn.
Als je een "echte " dvd via dvd speler speelt kan ik met ab subtitels kiezen , hoe te doen dus met XBMC :?

Als dit niet wil evt andere oplossing ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Hoe bedoel je zelfgemaakte? Bij een AVI pakt hij automatisch de SRT in de map zelf. Uitzetten kan geloof ik ergens als je zo'n kruis-menu'tje krijgt voor navigatie, bij de film.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
De films die ik heb zijn geen avi of divx maar complete dvd´s
dus uit een map video _ts gehaald en op hd gezet.

ik kan natuurlijk er een divx van maken en de NL sub erbij in gooien maar hoop op een simpele oplossing zoals het kunnen kiezen van ondertitel met xbmc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
scorpio schreef op maandag 07 juli 2008 @ 16:22:
De films die ik heb zijn geen avi of divx maar complete dvd´s
dus uit een map video _ts gehaald en op hd gezet.

ik kan natuurlijk er een divx van maken en de NL sub erbij in gooien maar hoop op een simpele oplossing zoals het kunnen kiezen van ondertitel met xbmc
Dat moet je gewoon in het DVD menu in kunnen stellen onder Audio (Toegegeven.. het is een beetje een vreemde plaats) Als je daar geen ondertitels in kunt stellen zitten ze "ingebakken" in het beeld zelf en dus niet uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
NL subs zijn custum made ;) en komen dus nergens in het menu voor.
Een dvd speler heeft echter mogelijkheden subs te kiezen middels ab en ziet alle subs incl de home made.
Zet ik echter de dvd op een externe hd dan speelt de xbmc `gewoon ` de dvd af en krijg ik dus het menu zonder de home made sub. :D

De betere sub makers maken ook een optie in het menu maar ok.

K denk niet dat het wil dus via XBMC...geeft niets komt zelden voor ..mogelijkheden zat..k maak er nu een divx van incl NL sub 8)

Had hem ook op dvd kunnen zetten en dan wel weer kunnen kiezen zie hierboven..

Kon zijn dat de mogelijkheid er was-is..jammer maar helaas dus

thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Scorp kijk hier eens: http://xbmc.org/wiki/?title=Keymap.xml

Volgens mij moet je dan een toets van je controller veranderen in de keymap

Er is namelijk wel een functie van: "NextSubtitle Change to the next subtitle language, if there is more than one. "

Dus probeer eens een button te mappen aan NextSubtitle. Kan geloof ik in keymaps.xml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
Mar2zz schreef op maandag 07 juli 2008 @ 15:21:
Je kan ook de lyricsscript opnieuw installeren om te kijken of het alleen daaraan ligt. Wat voor probleem dan?
Hij vind wel nummers maar geen teksten. Ik zal eens dat script er opnieuw opgooien.

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

seninha schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 17:28:
[...]

en al nagevraagd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
MsG schreef op maandag 07 juli 2008 @ 17:29:
Scorp kijk hier eens: http://xbmc.org/wiki/?title=Keymap.xml

Volgens mij moet je dan een toets van je controller veranderen in de keymap

Er is namelijk wel een functie van: "NextSubtitle Change to the next subtitle language, if there is more than one. "

Dus probeer eens een button te mappen aan NextSubtitle. Kan geloof ik in keymaps.xml
Dank je ! Dit zal ik zeker proberen >:)

Voorlopig ff on hold ..vandaar ook late reactie.....
'k hoop eraan te denken te melden of het is gelukt maar duurt ff.
Y'r the best _/-\o_ thanks !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
jorisdekloris schreef op maandag 07 juli 2008 @ 17:46:
[...]
Hij vind wel nummers maar geen teksten. Ik zal eens dat script er opnieuw opgooien.
Hmm, daar kon ik ook wel eens last van hebben. Dan vind ie niet het specifieke nummer, laat ie alle hits van de artiest zien zo een beetje, staat het nummer er gewoon tussen, en blijft de tekst leeg...

Heb jij toevallig ook tags lezen uitstaan? (ik weet niet of dat een oorzaak is, maar ik heb dat, dan loopt ie niet zo gauw te zeuren over onderbroken punten in random playlists als je snel van nummers wisselt... )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik ben een beetje gestopt met vertalen omdat ik niet echt tenenkrommende dingen meer tegenkwam en de meeste dingen wel goed vertaald zijn inmiddels. Hebben jullie nog kritiekpuntjes of suggesties? Ik ga binnenkort weer even kijken of ik nog wat dingetjes zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MsG schreef op maandag 07 juli 2008 @ 20:04:
[...]

Duurde dat backuppen terug naar PC bij jou ook 50 eeuwen en 3 maand?
In mijn geval heb ik alleen spellen op F en deze zijn met qwix te backuppen 11Mb/s.
Avi gaan bij mij met evox ook met 11Mb/s by the way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Modbreak:Ik heb weer een sloot berichten verwijderd die meer met XBox gerelateerde zaken te maken hadden dan met XBMC, we blijven niet bezig hier. Lees de topic waarschuwing nog eens goed door. Volgende keer gaan er gewoon berichten 'verdwijnen' zonder verdere waarschuwing. :/

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na XBMCworld 04-06-2008 geïnstalleerd te hebben boot XBMC niet meer. Tevens niet meer te benaderen via FTP. Suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
XBMCworld heeft volgens mij ook een forum. Wellicht kan je je vraag daar stellen? De policy hier staat eigenlijk niet toe dat we daarop mogen antwoorden, aangezien dat nogal xboxspecifiek is. xbmc heeft zelf ook een forum, daar kan je die vraag ook stellen/zoeken. Dat is wel in engels.

Hier zoeken helpt ook trouwens:
[XBMC] Ervaringen met XBMC - Deel XI

[ Voor 21% gewijzigd door Mar2zz op 09-07-2008 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 18:19:
Na XBMCworld 04-06-2008 geïnstalleerd te hebben boot XBMC niet meer. Tevens niet meer te benaderen via FTP. Suggesties?
Jup, ik heb suggesties.
Maar mag er hier niets over zeggen, behalve dan wel dat het niet aan de XBMCworld versie ligt want die is uitgebreid getest door meerdere personen. ;) Ga even naar het forum van XBMCworld... daar kunnen we je verder helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Nee, niet gesproken. We werken namelijk allebei steeds in verschillende diensten :| (als ik avond heb heeft hij dag dienst enz)

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleNANdO
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-09 12:55
seninha schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 10:30:
[...]

Nee, niet gesproken. We werken namelijk allebei steeds in verschillende diensten :| (als ik avond heb heeft hij dag dienst enz)
Ik zelf heb een mac mini 1.83 aangesloten via DVI naar HDMI op een panasonic 42TH80E en draai hier xbmc op
Ik heb inmiddels wat films op 720p gedraaid en dat gaat prima.Mac mini blijft netjes draaien zonder dat de fan gaat horen.
Opstarttijd xbmc is inderdaad ongeveer 2 seconden.Ik ben nog wel aan het rommelen met de instellingen om de zwarte balken onder en boven weg te krijgen.
Dit had ik niet toen ik de mini via een VGA kabel op mijn plasma had aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Nand
Zwarte balken zul je blijven houden of je moet je beeld vergroten (maar dat wil je niet omdat je dan een deel van je film weghaalt)

Ik weet dat je op mn Xbox je het formaat tijdens het kijken kan veranderen maar dan ga je gewoon zoomen.
Meeste films hebben namelijk een ander verhouding dan je beeld (correct me if i'm wrong ;) )

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
RolfLobker schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 21:18:
@Hierboven (Fire69 en Mar2zz)
[...]
Bovendien kan je configmagic niet starten zonder omgebouwde xbox...
[...]
Ja, want XBMC draai je wel op een ongemodde xbox. 8)7

Plus dat --JvL-- vroeg om de regiocode te wijzigen, niet om hem regiovrij te maken. ;)

Maar je het wel gelijk dat XBMC het op zichzelf ook wel al doet.

Ik zie trouwens niet in waarom je van ConfigMagic zou moeten afblijven (als je weet wat je doet, maar dat zei ik hierboven ook al...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Modbreak:Ik heb nog een keer ff opgeruimd, maar als ik hier nog 1x de bezem doorheen moet halen dan gaat dit topic onherroepelijk dicht. Het wordt sowieso eens tijd voor een nieuw deel.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Fire69 schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 21:34:
[...]

Ja, want XBMC draai je wel op een ongemodde xbox. 8)7

Plus dat --JvL-- vroeg om de regiocode te wijzigen, niet om hem regiovrij te maken. ;)

Maar je het wel gelijk dat XBMC het op zichzelf ook wel al doet.

Ik zie trouwens niet in waarom je van ConfigMagic zou moeten afblijven (als je weet wat je doet, maar dat zei ik hierboven ook al...)
Wat je bedoeld met het draaien van XBMC op een ongemodde xbox weet ik niet, volgens mij weet je zelf namelijk ook wel dat dat niet gaat lukken.

Regiocode wijzigen kan je in XBMC zelf doen.
Volgens mij heeft het weinig nut maar zou het van pas kunnen komen bij films die van regio wisselen. Dat is een foefje wat in sommige dvd's zit, als je dvdspeler eerst regio 1 is en daarna regio 2 dan is dat een indicatie dat je een regiovrije dvdspeler hebt. Met de optie een regio te forceren vermijd je die herkenning.

(oh, en van Configmagic wil je wel afblijven aangezien 99,9% van de mensen daar niets te zoeken heeft en het volgens mij wel als feit gezien kan worden dat mensen klik- en probeergraag zijn ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
RolfLobker schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 21:50:
[...]

Wat je bedoeld met het draaien van XBMC op een ongemodde xbox weet ik niet, volgens mij weet je zelf namelijk ook wel dat dat niet gaat lukken.
[..]
Je mist de betekenis van de 8)7 -smiley denk ik :P
Jij zegt dat je ConfigMagic alleen kan draaien op een omgebouwde xbox.
Volgens mij geldt dat voor XBMC ook ;)

Maar je hebt gelijk, gebruik gewoon XBMC en je bent klaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandhaas
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09 13:28

Zandhaas

snelst haas op deze aardekloot

weet niet of ik mag vragen hier, maar gaat toch xmbc in andere doos.

Is Mac mini een waardige opvolger van xbox?
Ik heb ergens gelezen dat ze moeite heeft met draaien van mkv op 720 (i dacht ik) ze draait op duo core?
Zou je graag pic van dat zwarte balkjes willen posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mar2zz schreef op zondag 25 mei 2008 @ 19:40:
[...]

Waarschijnlijk is de bron de oorzaak, de videofile zelf. Aangezien je nu op een hogere resolutie afspeelt zul je de imperfecties van slecht gecode avi's en mpg's goed zien. Ik neem aan dat je je films download of zelf encodeert. Bij het downloaden moet je rekening gaan houden met releasegroups. Niet alle groups hebben dezelfde kwaliteit. Als je een keer een goeie rip ziet, onthou de ripgroup. Zie je een slechte, ook onthouden, en niet meer downen. Zelf coderen kan ook natuurlijk, autogordianknot kan je erg goeie resultaten mee halen. Voor films langer dan 90 minuten altijd 2 cd's kiezen als output.

Heb je al wel bij videoinstellingen gekozen voor 720p, High Quality Pixelshader V2 en verzachten en ruisfilter helemaal uitzetten? Je kan kijken met de Y button op de joystick tijdens het kijken van de film of de film is geupscaled. De resolutie moet dan rond de 1280x720 zijn.
Ik heb dus een soortgelijk probleem. Als ik een normale orginele dvd afspeel in xbmc upscaled hij naar mijn mening niet. In de eigenschappen van xbmc ingesteld op 720 en de HiQuaPix V2, Verzachten en de ruisfilter heb ik uitgezet. Als ik op de Y button druk komt de resolutie niet in de buurt van de 1280*720. Het is iets van 720*576 en vaak xxx * 480. Ik heb een hd ready tv en een hd cable pack op de xbox. Iemand een soort gelijk probleem? Of weet iemand de oorzaak?

XBMC staat op 720p. Dat ziet er inderdaad super strak uit! Mijn tv herkent het ook als 720p.
Ik wacht graag een reactie af.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2008 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Er zijn 2 plekken waar je 720p in moet stellen. bij skininstellingen kun je dat doen, maar ook bij videoinstellingen. misschien heb je die laatste nog niet goed ingesteld.

offtopic:
Mijns inziens mag de topicwaarschuwing ook wel wat uitgebreid worden. Pasta haalt ook berichten weg die niet over modden gaan. wat daar dan de reden van is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ja inderdaad ik snap nu ook niet meer wat wel en niet mag. Hoop niet dat dit topic gesloten wordt namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleNANdO
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-09 12:55
Zandhaas schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 00:45:
weet niet of ik mag vragen hier, maar gaat toch xmbc in andere doos.

Is Mac mini een waardige opvolger van xbox?
Ik heb ergens gelezen dat ze moeite heeft met draaien van mkv op 720 (i dacht ik) ze draait op duo core?
Zou je graag pic van dat zwarte balkjes willen posten.
De mac mini 1.83 draait prima 720p moet zo werken maar zal wel even een paar foto's posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mar2zz schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 07:43:
Er zijn 2 plekken waar je 720p in moet stellen. bij skininstellingen kun je dat doen, maar ook bij videoinstellingen. misschien heb je die laatste nog niet goed ingesteld.

offtopic:
Mijns inziens mag de topicwaarschuwing ook wel wat uitgebreid worden. Pasta haalt ook berichten weg die niet over modden gaan. wat daar dan de reden van is?
Bedankt voor je reactie,
Echter heb ik bij video instellingen 720p 16:9 ingesteld.
Geen resultaat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Heb je dat hier aangepast, resolution op 720 staan?
Afbeeldingslocatie: http://xbmc.org/wiki/images/thumb/7/7b/Settings.videos.player.jpg/360px-Settings.videos.player.jpg

En heb je use External DVDplayer uitstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Verwijderd schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 01:13:
[...]

Ik heb dus een soortgelijk probleem. Als ik een normale orginele dvd afspeel in xbmc upscaled hij naar mijn mening niet. In de eigenschappen van xbmc ingesteld op 720 en de HiQuaPix V2, Verzachten en de ruisfilter heb ik uitgezet. Als ik op de Y button druk komt de resolutie niet in de buurt van de 1280*720. Het is iets van 720*576 en vaak xxx * 480. Ik heb een hd ready tv en een hd cable pack op de xbox. Iemand een soort gelijk probleem? Of weet iemand de oorzaak?

XBMC staat op 720p. Dat ziet er inderdaad super strak uit! Mijn tv herkent het ook als 720p.
Ik wacht graag een reactie af.
Wat er bij de info staat als je op de Y-knop druk, is enkel de resolutie van het bron-materiaal.
Bij mij staat XBMC als GUI ingesteld op 720p.
Bij Video staat de resolutie ingesteld op 'Best Available' (1080i dus, aangezien de xbox niet hoger kan)
Als ik een DVD afspeel, schakelt mijn tv van resolutie, er komt dan 1080i op de OSD van de tv.
Als ik echter de info opvraag (info met AB, Y op jouw controller), dan geeft hij gewoon 720x576 aan, PAL-resolutie dus, wat de DVD gewoon is.

Dus XBMC doet het gewoon goed hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Dat klopt niet fire. er staat dan bijvoorbeeld, bij avi ofzo: 624×352 > 1260 x 708 ofzo, dus die upscale info moet er wel bijstaan. Bij mij is dat ook. zal morgen anders wel ff screen posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Tja, als ik een dvd afspeel, schakelt mijn tv echt wel over naar 1080i, lijkt me toch wel dat de dvd geupscaled wordt dan. :)

[edit]
Net even getest met een xvid, info geeft 604x360 (of zoiets), tv geeft 1080i.

[ Voor 26% gewijzigd door Fire69 op 12-07-2008 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm..ik heb wel de resolutie inderdaad op 720 16:9 staan. En external dvd-speler staat uit.
Bedankt voor jullie reacties, echter scaled mijn xbmc niet op. Want het verschil met een normale dvd speler is echt nihil. Er staat geen upscale info naast de bron helaas.

:(

Fire:
"Bij mij staat XBMC als GUI ingesteld op 720p"
Dat is toch wat op de screen als resolutie staat? Ik kan namelijk nerges de GUI zelf vinden. Graphical User interface?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Kijk bovenin, dat moet er staan bij sizing als je goed upscaled:
Afbeeldingslocatie: http://img514.imageshack.us/img514/663/screenshot005mm0.jpg

Als je dat niet hebt, dan heb je 1 instelling vergeten bij videoaspecten (skin of videosettings) of je hebt de componentkabel niet aangesloten, maar de gewone svideo, kan niet anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mar2zz schreef op zondag 13 juli 2008 @ 13:18:
Kijk bovenin, dat moet er staan bij sizing als je goed upscaled:
[afbeelding]

Als je dat niet hebt, dan heb je 1 instelling vergeten bij videoaspecten (skin of videosettings) of je hebt de componentkabel niet aangesloten, maar de gewone svideo, kan niet anders...
Toch heb ik echt deze instellingen goed ingesteld. Tevens heb ik de laatste XBMC. Ook is mijn xbox via de konig component aangesloten op mijn lcd tv. Heel jammer. Want ik zou graag gebruik willen maken van de upscale.

Wat jij hebt staan in je screenshot, heb ik dus niet. Wat kan ik doen ?
Bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Same here.
- Component-kabel (enkel component, dus kan ik geen s-video aansluiten, zou ik trouwens nooit doen, gruwelijke kwaliteit :P )
- Laatste XBMC
- Settings/Appearance/Screen staat op 720p (geeft de tv ook aan als XBMC gewoon draait, geen video speelt)
- Settings/Videos/Player staat op Best Available (tv schakelt naar 1080i als ik een video start)

Wat zou ik dan nog extra moeten aanpassen, volgens mij zijn dat de correcte settings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ik heb drie plaatsen in xbmc gevonden waar ik 720p heb staan. bij videosettings, skinsettings en bij systeem video. die staan bij mij allemaal op 720p en 720p 16x9 bij video. ik weet niet wat er dan mist. hoe ziet jullie videocodec info balk eruit dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
In de Linux-build vind ik maar 2 plaatsen waar je het kan aanpassen, bij skinsettings en bij videosettings.
Wat bedoel jij met systeem video?
Ik zal vanavond eens kijken op de xbox...
Die video infobalk ziet er bij mij helemaal anders uit trouwens (nogmaals, dit is de linux-port, ik probeer vanavond een xbox-screenshot te maken)
Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/6q8zft.png

[ Voor 15% gewijzigd door Fire69 op 14-07-2008 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Laatst online: 10:35
Fire69 schreef op maandag 14 juli 2008 @ 09:27:
In de Linux-build vind ik maar 2 plaatsen waar je het kan aanpassen, bij skinsettings en bij videosettings.
Wat bedoel jij met systeem video?
Ik zal vanavond eens kijken op de xbox...
Die video infobalk ziet er bij mij helemaal anders uit trouwens (nogmaals, dit is de linux-port, ik probeer vanavond een xbox-screenshot te maken)
[afbeelding]
De infobalk is skin gerelateerd :) volgens mij is het de Xtv skin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Okeee... we gaan er nog uit geraken zo.
Getest met de xtv-skin => zelfde info
Toen ben ik alle toetsen maar eens afgegaan, en heb ik Mar2zz info-balkje gevonden.
Maar da's dus niet de video-codec info, dat is de viewmode :)
Als ik een divx bekijk van 624x352 en de viewmode staat op Normal komt er (624x352) -> (1280x723) te staan :)
Ik kan ook Original kiezen, dan staat er gewoon 624x352 en heb ik een kleine video in een groot venster.

Punt is dat de tv (als ik met de xbox test dan) nog steeds 1080i geeft, dus volgens mij wordt er dan effectief wel geupscaled...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Lol, is dat ut? ik heb viewmode altijd op 16x9 staan, behalve als het een weird cropped avi is waarbij je die rare stretched people krijgt, dan kies ik zoom... Maar waarom zet je hem op normal? dan is ie nooit beeldvullend, tenzij je tv hem verder upscaled. De resolutie die de xbox op normal aan de tv voert is niet hd, maar de resolutie van het bronbestand, en die is stukken minder dan die van een hdtv.

edit:
waar ik normal zeg bedoel ik original...

[ Voor 7% gewijzigd door Mar2zz op 14-07-2008 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Huh? Begrijp er niks van :P
Als hij op normal (NIET original!) staat, is het beeld gewoon beeldvullend tot aan de zijkanten, tenzij het 4:3 is, dan is het beeldvullend tot aan boven en onderkant
XBMC stretched/upscaled gewoon tot hij aan zijkant of boven/onderkant komt, afhankelijk van wat eerst komt, denk ik.
Ik heb liever wat balkjes dan uitgerokken hoofden :)

TV doet niet aan upscalen, aangezien hij '1080i INPUT' aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Je snapt het wel hoor. ik heb liever wel de tv helemaal vol, tenzij de uitgerokken hoofden te ver uitgerokken zijn.. mijn tv zegt ook gewoon 720p input ongeacht de setting van xbmc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
dus... dan upscaled hij het toch? als je tv 720p binnenkrijgt?

volgens mij zijn we naast elkaar aan't praten of zo :P

ratqz, hoe zit het bij jou juist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ik bedoel eigenlijk, hd ready is een tvresolutie van 1366x768. 720p is een resolutie van 1280x720. Een willekeurige avi heeft bijvoorbeeld een resolutie van 652x398 ofzo. Dat is gewoon geen HD. Als je hem op original zet, dan stuurt de xbox wel een hdsignaal van 1280x720, maar de getoonde avi is dan nog steeds 652x398. De xbox zal dan wel zwarte achtergrond sturen van 1280-652 en 720-398 om het signaal 720p te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fire69 schreef op maandag 14 juli 2008 @ 12:32:
dus... dan upscaled hij het toch? als je tv 720p binnenkrijgt?

volgens mij zijn we naast elkaar aan't praten of zo :P

ratqz, hoe zit het bij jou juist?
Hmm, lastig dit.
Ik heb echt op alle plaatsen 720p 16:9 ingevoerd. Ik krijg in mijn infobalk echt de bronwaarde te zien. Ik heb de xbox met de component aangesloten op mijn hd ready tv. Als ik xmbc draai, herkent mijn tv ook de 720p / 1080i (720p loopt lekkerder).

Echter merk ik weinig van het voordeel upscalen. De zwarte balken kan je overigens verwijderen.
-- Tijdens het kijken van de film, kan je in de opties : zwarte balken verwijderen, aanvinken. Werkt ideaal!

Maar goed. Ik heb nog niet echt het gewenste resultaat met upscalen. Ik heb aardig wat topics afgelezen. Ik begreep dat de xbox verekt goed upscaled. Echter ervaar ik dat niet.

Wellicht een nieuw topic?
Ik denk dat er namelijk wel meer xbmc'ers niet alles van xbmc upscaling benutten.

Bedankt voor de reacties uiteraard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Tja, hangt er vanaf wat je goed upscalen noemt natuurlijk.
Als ik bovengenoegde xvid (624x352) bekijk, blijven de blokken in grote vlakken nog altijd blokken natuurlijk. XBMC kan ook niet toveren namelijk. :P
Als je een dvd bekijkt, waar door de veel hogere bitrate geen blokken zichtbaar zijn, is het beeld wel super.
Dus misschien verwacht je er gewoon wat teveel van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Vergeet niet dan bij een slechte bron de onzuiverheden beter worden weergegeven en dat daardoor het beeld slechter kan lijken. M.a.w. je ziet de imperfecties scherper. Ga maar eens een avi met ingebakken subs bekijken op hd. Die subs worden dan enorm kartelig en overdreven groot, terwijl ze op normale resolutie mooie zachte letters zijn.

fire=sneller

[ Voor 3% gewijzigd door Mar2zz op 14-07-2008 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat zou ook kunnen natuurlijk!
Ach, ik ben hoe dan ook een zeer tevreden xbmc gebruiker!
Ik verbaasde me alleen dat ik niets terug kon lezen over de huidige resolutie. Althans mbt upscalen.

Bedankt!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2008 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Zou toch onder de Y toets op je controller moeten zitten tijdens het kijken van de film. Speel ook ff met die viewmodes om te kijken of de resolutie dan verandert. Daar kom je door dat in te stellen tijdens een het spelen van een film in videomenu te gaan, staat vlak onder die zwarte balken afknippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal het eens proberen! Thanks..

Ik ga binnenkort is een xbox game proberen. Deze lagen al een tijdje in de kelder. Is even kijken of daar de kwaliteit misschien wat mooier is geworden.

Iemand ervaring daarmee?

Een ieder bedankt (zeker Fire69 en Mar2zz) voor de beantwoorden van de vraag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik was ook superbenieuwd toen ik mijn component-kabel aangesloten had, hoe het nu met de games zou zijn. Onmiddelijk Burnout Revenge gestart! :)
Maar tot mijn grote teleurstelling doet deze gewoon 480p :/
Dus het is wel progressief nu, maar de resolutie is van PAL (720x576) naar 'NTSC' (720x480) gegaan.
Maw, ik merk geen verschil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
Team XBMC heeft nog een mailtje gestuurd waarin ze oproepen om te stemmen dus doe ik het hier ook nog een keer:

Stem op XBMC in 7 categorieën!
Heb je nog geen Sourceforge account? Registreer je dan even!

Waarom zou je stemmen?

Als XBMC wint zorgt dat voor ontzettend veel publiciteit (onder andere op de frontpage van Tweakers.net) wat weer ten goede komt aan de community.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fire69 schreef op maandag 14 juli 2008 @ 14:21:
Ik was ook superbenieuwd toen ik mijn component-kabel aangesloten had, hoe het nu met de games zou zijn. Onmiddelijk Burnout Revenge gestart! :)
Maar tot mijn grote teleurstelling doet deze gewoon 480p :/
Dus het is wel progressief nu, maar de resolutie is van PAL (720x576) naar 'NTSC' (720x480) gegaan.
Maw, ik merk geen verschil...
Hmm oke dan.. nou ik ga het vanavond eens proberen.
Dus het is wel zo dat PAL games in principe mooier zijn dan NTSC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
PAL heeft een iets hogere resolutie en een groter kleurbereik dan NTSC.
Maar 480p is dan weer progressief, wat een stabieler beeld zou moeten geven. Hoe het met het kleurbereik zit van 480p weet ik niet.
Ideaal zou zijn dat de game in 720p draaide. :)
Ik ga eens opzoeken of er games zijn die dat ondersteunen.
[/off-topic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-09 20:47

Nitai

Live the life you love.

Bigfoot87 schreef op maandag 14 juli 2008 @ 15:32:
Team XBMC heeft nog een mailtje gestuurd waarin ze oproepen om te stemmen dus doe ik het hier ook nog een keer:

Stem op XBMC in 7 categorieën!
Heb je nog geen Sourceforge account? Registreer je dan even!

Waarom zou je stemmen?

Als XBMC wint zorgt dat voor ontzettend veel publiciteit (onder andere op de frontpage van Tweakers.net) wat weer ten goede komt aan de community.
Helaas doet de registratie van Sourceforge het momenteel niet. Ik zal het morgen nog eens proberen.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nitai schreef op maandag 14 juli 2008 @ 21:04:
[...]

Helaas doet de registratie van Sourceforge het momenteel niet. Ik zal het morgen nog eens proberen.
quote Fire 69:
zie ook http://www.hdtvarcade.com...com=custom&page=xboxa

Best handig voor je zoekactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ik las op het xbmc forum dat je voor een optimaal beeld de beeldcalibratie van xbmc met een liniaal moet uitvoeren om dat vierkant echt vierkant te krijgen. Ik heb dus een liniaal gepakt, want ik deed het altijd op het oog, en ik zat er 6 clicks naast! en dat is best een eind. Dat vierkant bepaalt de pixel, dus als je die niet echt vierkant is dan stretch je de pixels en das nie mooi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
Mar2zz schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 12:08:
Ik las op het xbmc forum dat je voor een optimaal beeld de beeldcalibratie van xbmc met een liniaal moet uitvoeren om dat vierkant echt vierkant te krijgen. Ik heb dus een liniaal gepakt, want ik deed het altijd op het oog, en ik zat er 6 clicks naast! en dat is best een eind. Dat vierkant bepaalt de pixel, dus als je die niet echt vierkant is dan stretch je de pixels en das nie mooi...
Goeie tip, ga ik ook doen. :)

Pagina: 1 ... 24 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Heb je een vraag over het softmodden of ombouwen van je XBox? Laat die dan maar fijn achterwege, dit topic gaat over XBMC, niet over de XBox. Berichten zullen anders zonder melding verwijderd worden.