[XBMC] Ervaringen met XBMC - Deel XI Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 27 Laatste
Acties:
  • 210.357 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 14:48
Nieuwe versie van send2XBMC. Even wat het ook weer deed:
send2XBMC makes it easy to send either an URL or the address of a
remotely shared (SMB) or local media file to your Xbox. This can be done
by opening the file through the dialog of send2XBMC or by providing
the path/URL by a commandline parameter. To use paths with spaces,
add quotation marks to the parameter. Be sure to have the Web Interface
enabled on your Xbox.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ltguillaume/Data/send2XBMC-Explorer.gif
Explorer context menu

Na heel wat aanpassingen en nieuwe features recentelijk toegevoegd, hier een nieuwe publieke release:
  • YouTube support (even high quality H264/MP4 format): automatically extracts video URL from a YouTube video page URL like http://www.youtube.com/watch?v=9AqIJpvA_yY
  • Automated Explorer context menu integration (removable): send files to XBMC directly from Explorer
  • Automated Opera context menu integration (removable): send online files or YouTube videos to XBMC directly from Opera
  • Total Commander list file compatibility: send selected file(s) to XBMC directly from Total Commander
  • Custom shares specification: decide what Windows SMB shares to include or exclude in share search when sending local file to XBMC
  • Proper error handling when problems connecting to XBMC
  • Quite some code cleanup
Easy 1-2-3 Starting Guide:
  1. Make sure the XBMC webserver is ENABLED!
  2. Integrate send2XBMC in Explorer, Opera and/or Total Commander (see included send2xbmc.txt)
  3. Check if the creation of a send2xbmc.ini file is necessary for you, for instance to provide send2XBMC with the IP-address of your Xbox (see included send2xbmc.txt)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ltguillaume/Data/send2XBMC-Opera.gif
Opera context menu

Download here (v4.4.0615)

Meer info:
http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=600219

[ Voor 5% gewijzigd door guillaume op 15-06-2008 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:22
Wat is eigenlijk het verschil tussen een script en een plugin?

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Ben aan het wachten tot ik mijn component kabel kan ophalen voor me oude trouwe xboxje :)
Kijken hoe die Aeon skin er dna uit ziet en of dat upscalen een beetje strak is :)

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Dan staat ie via de evox.ini file op oranje. Is gewoon een setting die aangepast kan worden. Kan ook via XBMC op andere kleuren gezet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Vraagje.. met de controllers kan je (zowel in video als in audio materiaal) snel naar een bepaald tijdstip scrollen via de thumbstick. Kan deze functionaliteit ook worden bereikt met de afstandsbediening? Vooralsnog kan ik daar alleen versneld door- en terugspoelen en (tijdens video-weergave) via de pijltoetsen steeds een stapje (van een minuut ofzo) skippen. Echt handig is dat niet als je direct naar 3/4 van een film wilt. Tijdens het afspelen van muziek (dj-sets) is het ook een behoorlijk gedoe om direct naar een fragment op 88 minuten te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 16:25
scorpion303 schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 11:49:
Vraagje.. met de controllers kan je (zowel in video als in audio materiaal) snel naar een bepaald tijdstip scrollen via de thumbstick. Kan deze functionaliteit ook worden bereikt met de afstandsbediening? Vooralsnog kan ik daar alleen versneld door- en terugspoelen en (tijdens video-weergave) via de pijltoetsen steeds een stapje (van een minuut ofzo) skippen. Echt handig is dat niet als je direct naar 3/4 van een film wilt. Tijdens het afspelen van muziek (dj-sets) is het ook een behoorlijk gedoe om direct naar een fragment op 88 minuten te gaan.
Pijltjes naar boven en naar beneden maken vele grotere stappen van de pijltjes naar links/rechts. Links/rechts zijn meestal 1 min. Boven/onder 10 min maar het zou ook 1/10 deel van de film/mp3 kunnen zijn dat weet ik niet zeker. Een paar keer op pijltje boven/beneden en je bent zo door je film/mp3 heen gezapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:36
Links/Rechts: 1min (of 30sec?)
Boven/Onder: 10min

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Je kan ook favoriete punten opslaan in films (en muziek ook volgens mij). Dan kan je daar snel naar springen geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:40

MsG

Forumzwerver

Dat gebruik ik altijd bij Family Guy. Eerst naar links helemaal, zodat hij preciers op het begin staat. en dan 1 tikje met pijltje op zij en whoppa precies het standaard family guy filmpje overgeslagen :)

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Als je een ep start, staat hij toch direct helemaal links? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Het is wel handig als je een multi episode dvd hebt geript naar een single avi. (dat heb ik met Bumba!) Jump zo naar de start van 2e ep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Fire69 schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 12:37:
Ja maar als je het niet meteen bij het starten meteen doet is hij bijv 2 seconden verder al en dan kan je soms wél iets missen :P

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Niet online
Fire69 schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 12:37:
Niet als je hem al een keer bekeken hebt en je hebt ingesteld dat hij moet 'resumen' vanaf de plaats waar je bent gestopt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Niet online
berties schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 12:01:
[...]

Pijltjes naar boven en naar beneden maken vele grotere stappen van de pijltjes naar links/rechts. Links/rechts zijn meestal 1 min. Boven/onder 10 min maar het zou ook 1/10 deel van de film/mp3 kunnen zijn dat weet ik niet zeker. Een paar keer op pijltje boven/beneden en je bent zo door je film/mp3 heen gezapt.
Dank.. met films kan ik nu aardig uit de voeten met mijn afstandsbediening, maar volgens mij werken die pijltjes niet tijdens het afspelen van muziek. Ik zal dit vanavond even gaan testen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ik zie op nu.nl dat uitzendinggemist overgaat op flash. GBW krijgt het weer druk dus!
http://www.nu.nl/news/161...t_gaat_over_op_Flash.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:34
Mar2zz schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 13:27:
Ik zie op nu.nl dat uitzendinggemist overgaat op flash. GBW krijgt het weer druk dus!
http://www.nu.nl/news/161...t_gaat_over_op_Flash.html
Nu maar hopen dat ze die nieuwe beveiligingsacties nog niet door gaan voeren...

Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 23:44
Wilde hier net een linkje gaan plakken, staat ie er al :) (wat een snelheid, Mar2zz!)

Behalve dat GBW een hoop werk moet gaan verzetten, heeft dit aan de kant van XBMC nog gevolgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:44

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Mar2zz schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 10:02:
Dan staat ie via de evox.ini file op oranje. Is gewoon een setting die aangepast kan worden. Kan ook via XBMC op andere kleuren gezet worden.
Het kan soms zo simpel zijn 8)7

Thanks.

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gian Inc.
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-05 12:34
Heb net een nieuwe T3CH versie van XBMC erop gezet, maar heb nu een vreemd probleem. De woorden in de skin project mayhem III zijn niet zichtbaar, terwijl elke andere skin het prima doet.

Wat ik heb geprobeerd:
map XBMC opnieuw overschreven
alleen project mayhem III overschreven

Heeft iemand dit probleem al een keer gehad en overwonnen?

En misschien een domme vraag... ik wil dumpert kijken via UG script, maar waar zit die auto-updater?

ps. XBMC besturen via telefoon is IDEAAL tijdens een feestje _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
Gian Inc. schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 15:34:
Heb net een nieuwe T3CH versie van XBMC erop gezet, maar heb nu een vreemd probleem. De woorden in de skin project mayhem III zijn niet zichtbaar, terwijl elke andere skin het prima doet.

Wat ik heb geprobeerd:

En misschien een domme vraag... ik wil dumpert kijken via UG script, maar waar zit die auto-updater?

Je kunt het beste de map XBMC vervangen ipv overschrijven...

En wat bedoel je met de telefoonbesturing?
Via de bluetooth/ pc connectie of wifi/ Windows Mobile?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brantje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-09 19:13

Brantje

De post is daar >>

Wat ik heb geprobeerd:

Heb je de Udata wel geleegt en de cache?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69

Wat ik heb geprobeerd:

Was het een hele oude build die je hebt overschreven?
Enkele maanden geleden is het lettertype van PMIII veranderd. Misschien is er een stuk van je oude build blijven hangen door te overschrijven ipv te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gian Inc.
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-05 12:34
Die userdata map heb ik gebackupped.. Daarna alles overschreven, maar ik ga het even opnieuw proberen. De build is ong 3/4 jaar oud denk ik

(had xbmc aanstaan tijdens het vervangen, mag dat?!)

Ik gebruik die remote voor pda en dan via wifi bestuur ik xbmc

[ Voor 8% gewijzigd door Gian Inc. op 18-06-2008 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Gian Inc., laat me raden; jouw vorige xbmc is van voor 2008 en je update van in 2008. Project Mayhem heeft een major update gehad. Oplossing, andere skin laden. dan project mayhem map verwijderen, en opnieuw uit je xbmcrelease de map project mayhem in skins zetten.

(ik moet vaker f5-en...)

[ Voor 5% gewijzigd door Mar2zz op 18-06-2008 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gian Inc. schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 16:34:
Vervangen heeft het gedaan voor me, dankjewel! Overschrijven werkt dus niet...

Misschien iemand een idee hoe ik dumpert aan de gang krijg? _/-\o_
De witte button op je controller opent het update menu.

Edit .
En als je xbmc vervangt kun je dit beter vanuit evox, avalaunch of een xbmc die je niet wilt vervangen doen. Anders geheid problemen. Update script t3ch werkt ook prima.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2008 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Wat is xbmc toch mooi he... Af en toe ben ik er een beetje verliefd op. Is dat raar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Surineeslander schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 15:10:
Wilde hier net een linkje gaan plakken, staat ie er al :) (wat een snelheid, Mar2zz!)

Behalve dat GBW een hoop werk moet gaan verzetten, heeft dit aan de kant van XBMC nog gevolgen?
Volgens mij is dit wel positief. Als het flash is kan er toch gekozen worden of je het via mediaplayer of dvdspeler wil afspelen, en behoort spoelen in de film ineens ook tot de opties... Tenminste, dumpert is ook flash en daar kan dat toch bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamix
Mar2zz schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 20:08:
[...]

Volgens mij is dit wel positief. Als het flash is kan er toch gekozen worden of je het via mediaplayer of dvdspeler wil afspelen, en behoort spoelen in de film ineens ook tot de opties... Tenminste, dumpert is ook flash en daar kan dat toch bij?
Ikzelf zit eigenlijk nooit op de Dumpert stream, dus dat durf ik niet te bevestigen. Zou wel heel mooi zijn btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
Mar2zz schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 20:08:
[...]Volgens mij is dit wel positief. Als het flash is kan er toch gekozen worden of je het via mediaplayer of dvdspeler wil afspelen, en behoort spoelen in de film ineens ook tot de opties... Tenminste, dumpert is ook flash en daar kan dat toch bij?
Voor zover als ik gisteravond (het was weer eens laat) hebben kunnen achterhalen gaat het wel lastig worden!

Voor de duidelijkheid: FLV is niet perse Flash! FLV files kunnen via Flash gestreamed worden. Dan opent het Flash object op de pagina gewoon de FLV via een HTTP request. In het geval van de nieuwe player van Uitzendinggemist wordt geen HTTP request gedaan, maar een RTMP request (Real Time Messaging Protocol, Wikipedia: Real Time Messaging Protocol). (Niet te verwarren met het RTSP protocol)

Dit is een nieuw protocol die niet alleen video kan streamen maar nog veel meer, zoals bijvoorbeeld copyright gegevens of andere data (www.hetgesprek.nl gebruikt dit ook om bijvoorbeeld de tekst data op te halen). Het RTMP wordt echter niet ondersteund vanuit XBMC. Zelfde probleem heeft bijvoorbeeld de player van de officiele southpark pagina.

Kortom: als er geen andere manier is om de media te streamen dan het RTMP protocol, dan gaat het, zoals het er nu uit ziet, ophouden voor XBMC en www.uitzendinggemist.nl. Maar wees niet gevreesd. Ik ga er nog uitgebreid naar kijken en zal er ook eens een mailtje aan wagen naar de NOS zelf.

EDIT: Suggesties voor oplossingen zijn altijd welkom.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
GroteBozewolf schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 11:00:
[...]

Voor zover als ik gisteravond (het was weer eens laat) hebben kunnen achterhalen gaat het wel lastig worden!

Voor de duidelijkheid: FLV is niet perse Flash! FLV files kunnen via Flash gestreamed worden. Dan opent het Flash object op de pagina gewoon de FLV via een HTTP request. In het geval van de nieuwe player van Uitzendinggemist wordt geen HTTP request gedaan, maar een RTMP request (Real Time Messaging Protocol, Wikipedia: Real Time Messaging Protocol). (Niet te verwarren met het RTSP protocol)

Dit is een nieuw protocol die niet alleen video kan streamen maar nog veel meer, zoals bijvoorbeeld copyright gegevens of andere data (www.hetgesprek.nl gebruikt dit ook om bijvoorbeeld de tekst data op te halen). Het RTMP wordt echter niet ondersteund vanuit XBMC. Zelfde probleem heeft bijvoorbeeld de player van de officiele southpark pagina.

Kortom: als er geen andere manier is om de media te streamen dan het RTMP protocol, dan gaat het, zoals het er nu uit ziet, ophouden voor XBMC en www.uitzendinggemist.nl. Maar wees niet gevreesd. Ik ga er nog uitgebreid naar kijken en zal er ook eens een mailtje aan wagen naar de NOS zelf.

Er is iemand die een southpark-plugin gemaakt heeft... misschien dat je er samen met hem uit kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:16
Bigfoot87 schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 11:27:
[...]

Er is iemand die een southpark-plugin gemaakt heeft... misschien dat je er samen met hem uit kan komen?
Die plugin haalt de afleveringen niet van de officiële site maar van Allsp.com en Stansdad.com.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
DeOS schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 11:42:
[...]

Die plugin haalt de afleveringen niet van de officiële site maar van Allsp.com en Stansdad.com.
Ai... dat wist ik niet. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Bigfoot87 schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 11:27:
[...]

Eh, die streamt ze van megavideo en da's dus niet de officiele southpark site.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Niet online
scorpion303 schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 13:26:
[...]

Dank.. met films kan ik nu aardig uit de voeten met mijn afstandsbediening, maar volgens mij werken die pijltjes niet tijdens het afspelen van muziek. Ik zal dit vanavond even gaan testen..
Ik heb 't getest en weet nu ook weer precies wat de reden was dat ik mijn probleem hier postte. Er is volgens mij geen mogelijkheid om tijdens een muzieksetje (een mp3 van bijvoorbeeld 2 uur of langer) snel naar naar een bepaald stukje halverwege te scrollen via de afstandsbediening. Met een controller werkt dit prima met de thumbstick. Weet iemand een manier om dit alsnog voor elkaar te krijgen? Je kan wel 32x doorspoelen, maar dit kost nog steeds een minuut of 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Op de wiki kan ik er niet veel over vinden, wel dat het Analog in de naam heeft. Dat gaat met toetsen niet lukken, behalve als die pressuregevoelig zijn. Daarom denk ik dat je die functie niet kan clonen.
Maar you can give it a try...

Zo heet het:
AnalogFastForward Variable speed fast forward for analog keys (stick or triggers)
AnalogRewind Variable speed rewind for analog keys (stick or triggers)
AnalogSeekForward Variable speed seeking for analog keys (stick or triggers)
AnalogSeekBack Variable speed seeking for analog keys (stick or triggers)

Hier meer: http://xbmc.org/wiki/?title=Keymap.xml#Universal_Remotes

Misschien zoiets in de keymap?
<remote>
<zero>analogseekback</zero>
<one>analogseekforward</one>
</remote>

Maar ik weet niet of die gelijk naar einde of begin springt omdat je input digitaal is...

[ Voor 13% gewijzigd door Mar2zz op 20-06-2008 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Het lijkt me sowieso niet kunnen aangezien de controller een continu-e datastroom heeft. Terwijl (lijkt mij hoor) de afstandsbediening beperkt wordt tot de communicatiesnelheid van infrarood. Snelraten kan weer wél met de afstandsbediening, maar de pijltjes voor de controller zijn standaard voor wisselen van de visualizers (alsof iemand daar naar gaat zitten staren :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Zijn hier ook mensen in bezit van een gemodde Nintendo DS? Ik wil weten hoe dit programmaatje draait voor xbmc-besturing. Is het vergelijkbaar met PSP-besturing?

Dillama v0.1 (DS XBMC Remote)

Mag er denk ik niet naar linken aangezien de site die ik vond nogal bedenkelijk materiaal bevat...

[ Voor 32% gewijzigd door Mar2zz op 21-06-2008 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Modbreak:En weer terug open. Ik heb net zojuist een hele sloot berichten verwijderd die niets met XBMC te maken hebben, dus let op de topicwaarschuwing die hier onderaan de pagina (/bovenaan in het reply venster) staat. :/

[ Voor 79% gewijzigd door pasta op 23-06-2008 11:50 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
GroteBozewolf schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 11:00:
[...]

Ik denk dat jij hier wel blij gaat mee zijn dan:
2008-06-22 13674 added: rtmp support (untested by me). thanks to vulkanr / team boxee
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Fire69 schreef op maandag 23 juni 2008 @ 12:39:
[...]

Ik denk dat jij hier wel blij gaat mee zijn dan:

[...]

:P
Klopt, maar het is alleen nog maar in de Linux Branche van XBMC. Zodra het daar werkt, zal het gemerged worden naar de XBox branche. Dat zou een heleboel problemen oplossen. De nieuwe www.uitzendinggemist.nl zal dan makkelijker worden en de officiele Southpark site zou dan ook als XOT Channel beschikbaar komen.

We zullen dus ff moeten afwachten.

EDIT: hier kun je de boel een beetje volgen. Ik heb er al op aangedrongen dat het ook in de Xbox build moet komen, maar ik wil ze niet teveel pushen. Geduld is een schone zaak (ookal heb ik het zelf niet).

[ Voor 20% gewijzigd door GroteBozewolf op 23-06-2008 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
GroteBozewolf schreef op maandag 23 juni 2008 @ 13:05:
[...]

EDIT: hier kun je de boel een beetje volgen. Ik heb er al op aangedrongen dat het ook in de Xbox build moet komen, maar ik wil ze niet teveel pushen. Geduld is een schone zaak (ookal heb ik het zelf niet).
Ik begrijp waarom je niet te hard meer wil pushen.
Spiff doet zijn ondertitel weer eens eer aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Laatst online: 15-09 10:15
Weet iemand hoe ik een sleeptimer in XMBC kan gebruiken? ik val regelmatig in slaap tijdens het tv kijken in bed en de tv kan dan wel automatisch uit.. maar de xbox blijft dan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Naar het Shutdown-menu gaan, op het Shutdown-icoontje gaan staan en daar pijltje omhoog/omlaag duwen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
m3gA schreef op maandag 23 juni 2008 @ 13:26:
Weet iemand hoe ik een sleeptimer in XMBC kan gebruiken? ik val regelmatig in slaap tijdens het tv kijken in bed en de tv kan dan wel automatisch uit.. maar de xbox blijft dan draaien.
-Vraag is al beantwoord door Fire69- ;)

@ RTMP support: Dat is heel goed nieuws! :D

[ Voor 25% gewijzigd door Bigfoot87 op 23-06-2008 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Laatst online: 15-09 10:15
Fire69 schreef op maandag 23 juni 2008 @ 13:43:
Naar het Shutdown-menu gaan, op het Shutdown-icoontje gaan staan en daar pijltje omhoog/omlaag duwen. ;)
dankje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Er zit nog zo een soort sleepfunctie in xbmc. Xbox uitschakelen als ie xx minuten niet gebruikt wordt. Dat betekent dan wel dat als je muziek draait en herhalen aan hebt staan dat ie dan gewoon door blijft gaan, maar als bijvoorbeeld de film die je kijkt afgelopen is, dan gaat ie daarna na 30 minuten automatisch uit. Staat volgens mij bij systeeminstellingen en is eigenlijk bedoeld voor energiebesparing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:01

Dr C

met C en CK

vraagje: weet iemand of het mogelijk is om toetsen van een USB keyboard of evt. de xbox remote toe te wijzen aan het starten van scripts. Lijkt me wel mooi om met 1 toets direct de lyrics op te roepen.

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Met een logitech harmony kan je volgens mij macro's aanmaken. De lyrics in PM3 zitten default in sneltoets onder Rechterpookje klikken, 1 naar rechts, A. Dit zou je moeten kunnen mappen in de harmony als chainevent ofzo en dan start je dus lyrics met 1 druk op de knop. Of het ook in de keymap zit weet ik niet. Toetsenbord heb ik nog nooit aangesloten, zou niet weten hoe dat werkt..

Wellicht is het ook codable in de skin, in de Vinci skin zitten de shortcut voor lyrics bijvoorbeeld in het OSD menu. Hele handige plek! Misschien kan ie ook onder een toets gehangen worden als dat bepaald wordt door de skinmaker (bijvoorbeeld dat shift+L lyrics wordt ofzo... ) Misschien weet Mantis dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 20:04:
Harmony 525 istellen als extender remote for xbox.

Ga naar apparaten / apparaat toevoegen.
Apparaat-game console met dvd / fabrkant- microsoft / model-media center extender xbox
(volgende)
(volgende)
Nee - ik heb geen afstandsbediening voor dit apparaat (volgende)
(volgende)
(gereed)
Je bent nu terug bij apparaten selecteer nu instellingen van de toegevoegde game console met dvd.
Dit apparaat instellen op basis van een soortgelijk apparaat. (volgende)
Nee - ik heb geen afstandsbediening voor dit apparaat. (volgende)
Druk op. Bekijk andere soortgelijke apparaten. En selecteer
Microsoft Media Center Extender for XBOX. (volgende)
(gereed)

Nu is het nog een kwestie om nog een paar knoppen in te stellen en display inleren.
En eventueel de keymap.xml

Waarom zo; op een of andere manier kiest hij anders voor de wireless of de pc versie ?????
Extra functies ten opzichte van normale remote:

Power off
Reboot XBMC
Scripts
Mijn Programmas
Mijn Video
Mijn Muziek
Mijn afbeeldingen
Media center - terug naar beginscherm
Screenshot
Instellingen/symbolen met #
Shift met *
Weer met Exit

Wil je deze fucties kijk dan hier voor de uitgebeide instellingen van je harmony.
Als je de stappen maakt zoals ik daar heb beschreven komt het helemaal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cramwinckel schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 13:18:
vraagje: weet iemand of het mogelijk is om toetsen van een USB keyboard of evt. de xbox remote toe te wijzen aan het starten van scripts. Lijkt me wel mooi om met 1 toets direct de lyrics op te roepen.
Voeg deze aan je keymap toe ( global) en vul bij xxx de button,knop in.
(let op je kunt dubbele functies krijgen als de button al in gebruik is in je keymap)

<xxx>XBMC.ActivateWindow(Scripts)<xxx>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Voor de geïnteresseerden: ik heb net het Veronica kanaal bijgewerkt. Een aantal video streams werd niet gedetecteerd omdat ze bij veronica meerder typen streams gebruiken. Zo deden bijvoorbeeld de streams van het "EK Lingerie" het niet. En bij afwezigheid van Oranje, is dat voor vele nog het enige interessante EK :D

De update vind je in de "Auto Update" manager van XOT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokeandnoise
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-04-2024
[b][message=30272266,noline]Kortom: als er geen andere manier is om de media te streamen dan het RTMP protocol, dan gaat het, zoals het er nu uit ziet, ophouden voor XBMC en www.uitzendinggemist.nl. Maar wees niet gevreesd. Ik ga er nog uitgebreid naar kijken en zal er ook eens een mailtje aan wagen naar de NOS zelf.

Hoi,

Ik maak al meer dan 2 jaar dankbaar gebruik van het uzg script, eerst door bakman (toch?) gemaakt, daarna door jou verder ontwikkeld.
Ik heb zelfs mijn TV van de kabel af laten sluiten zodat ik van al die vreselijke reclame en oeverloos gezap af ben en overgestapt op het uzg script. De mindere beeld kwaliteit neem ik voor lief, het relaxed kijken wat ik wil wanneer ik het wil op de bank in de woonkamer is waarom ik het script zo geweldig vind.

Nu, mijn suggestie voor een oplossing zodat uzg kan voortbestaan, de NOS zal vast wel redenen hebben waarom ze niet mee willen werken aan streams via jouw script, daarom denk ik, dat het misschien kan helpen om jouw script op een of andere manier voor hen ook aantrekkelijk te maken.

Misschien een extra logotje of iets in het script verwerken waardoor de NOS extra in beeld komt, of misschien kan er eventueel een bannertje met reclame in het script komen zodat de NOS daar weer extra inkomsten (zal nooit veel wezen) uit kan halen. Of anders misschien een textscroll onderin met de uitzendingen die die dag op tv te zien zijn?? oid..

Ik hoop echt dat uzg zal voortbestaan.. ben al meer dan 3 jaar zonder kabel en ik vind het heerlijk.. moet er niet aan denken om dat weer aan te moeten vragen.

Naja goed. veel succes in ieder geval, misschien kunnen we anders een handtekeningen actie beginnen?

Hoe dan ook, ik heb altijd zeer genoten van je script! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Volgens mij is het hele idee dat als men rechtstreeks de streams kaapt, zij de adverteerders geen views kan garanderen. Maar wie weet, hoop dat t blijft bestaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ik denk dat het niet heel link gaat worden. In de politiek gaat het er al over dat uitzendinggemist opensource moet zijn zodat het ook op Mac en Linux moet werken. Daardoor kunnen ze volgens mij niet al te veel rare dingen implementeren. 't Is publieke omroep dus ook onze centen zitten daarin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Ik denk dat ze gewoon met hun tijd meegaan en overstappen op een breder streaming medium. Flash wordt door de vershillende (Linux, Mac en Windows) OS ondersteund.

Kapen doen we natuurlijk niet. Je kan ook gewoon zelf de URL copy pasten vanuit Windows Media Player en dan ben je er ook. De datum staat vaak in de URL, dus +7 en je bent (vaak) bij de uitzending van de week erop. Niks bijzonders.

Nu ze over gaan naar RTMP en Flash, wordt het gewoon lastiger voor XBMC. Maar zodra dat werkt (en daar wordt aan gewerkt door het XBMC team), lijkt me verder geen probleem. Ik heb al gemaild met uitzendinggemist.nl maar tot op heden geen response.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
GroteBozewolf schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 22:09:
Ik denk dat ze gewoon met hun tijd meegaan en overstappen op een breder streaming medium. Flash wordt door de vershillende (Linux, Mac en Windows) OS ondersteund.

Kapen doen we natuurlijk niet. Je kan ook gewoon zelf de URL copy pasten vanuit Windows Media Player en dan ben je er ook. De datum staat vaak in de URL, dus +7 en je bent (vaak) bij de uitzending van de week erop. Niks bijzonders.

Nu ze over gaan naar RTMP en Flash, wordt het gewoon lastiger voor XBMC. Maar zodra dat werkt (en daar wordt aan gewerkt door het XBMC team), lijkt me verder geen probleem. Ik heb al gemaild met uitzendinggemist.nl maar tot op heden geen response.
Hou ons op de hoogte over de reactie. Ben zelf ook erg benieuwd wat het officiele standpunt is van de publieke omroep in deze. Persoonlijk zie ik geen problemen in het gebruiken en zelf het verlenen van ondersteuning door de publieke omroep aan het uitzendiggemist script. Hiermee wordt toch weer een extra groep gebruikers bediend en voor een groot deel de niet standaard windows gebruikers waar de discussie op politiek niveau momenteel toch over gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icingdeath
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-08 10:37
Ze zijn al behoorlijk ver gevorderd met die builds van XBMC voor andere platforms.
XBMC draait hier onder Windows als een trein, meeste features werken en de eerste vastlopers moet ik nog meemaken.

Veel scripts werken gewoon en de meeste skins ook :)
Streaming video support is nog ruk, zie ook deze wiki (linux)

Overigens om je MCE remote goed werkende te krijgen zie:
Download & install:
http://www.lmgestion.net/@en-us/4/22/60/article.asp

Set it up for your MCE remove & for the keymapping look at the following file in notepad.

Documents and settings\YourUsername\Application Data\xbmc\userdata\keymap.xml

[ Voor 12% gewijzigd door Icingdeath op 28-06-2008 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
Icingdeath schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 11:36:
Ze zijn al behoorlijk ver gevorderd met die builds van XBMC voor andere platforms.
XBMC draait hier onder Windows als een trein, meeste features werken en de eerste vastlopers moet ik nog meemaken.

Veel scripts werken gewoon en de meeste skins ook :)

Overigens om je MCE remote goed werkende te krijgen zie:

[...]
inderdaad... ze gaan best hard.. vooral door de nieuwe installatie methode onder linux wordt het zeer makkelijk.
voor macos hebben is er een heel apart team: osxbmc.com en voor de windows versie is er een goede installer.

en patch is verzonden voor dreambox (tuxbox://) weer aan het werken te krijgen en deze werkt ook weer @ linux, nog niet @ xbox jammerlijk genoeg
Althekiller vond onze patch niet mooi genoeg :(

[ Voor 11% gewijzigd door Icekiller2k6 op 28-06-2008 11:38 ]

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
Ik zie net dat Joox.net weer leeft.
Deze keer staan er veel meer recente films op dan voorheen.
Misschien een optie voor XOT:uzg?

Edit: Joox is nu weer down... echt stabiel zal het dus nog wel niet wezen...

[ Voor 23% gewijzigd door Bigfoot87 op 28-06-2008 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Navi-x (versie1.9.3) heeft nu een map navi-xtra user media. Erg leuk, hier heb je de mogelijkheid om streams af te spelen die door users zijn geupload. Iedereen die leuke streams heeft kan ze hier uploaden zet wel even iets in het gastenboek.

PS dit is niet door rodejo 16 zelf gemaakt maar door een user. Rodejo 16 ondersteund het.

Edit;
Joox heeft een look a like namelijk vreel deze zit ook in de map navi-xtra en zo is watchaduh flix ook een leuke. Vreel is ook als plugin te vinden.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2008 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bird42
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-02-2018
RTMP zit er nu volgens mij in => zie rev. 13841
GroteBozewolf schreef op maandag 23 juni 2008 @ 13:05:
[...]

Klopt, maar het is alleen nog maar in de Linux Branche van XBMC. Zodra het daar werkt, zal het gemerged worden naar de XBox branche. Dat zou een heleboel problemen oplossen. De nieuwe www.uitzendinggemist.nl zal dan makkelijker worden en de officiele Southpark site zou dan ook als XOT Channel beschikbaar komen.

We zullen dus ff moeten afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
bird42 schreef op zondag 29 juni 2008 @ 11:35:
RTMP zit er nu volgens mij in => zie rev. 13841
[...]
Yep, heb net al een build gemaakt, maar ik heb wat RTMP urls nodig om te testen. Heeft iemand toevallig wat test urls?

Heb inmiddels wat URLs van de Southpark site kunnen extracten, maar die doen het dus nog niet onder XBMC.

[ Voor 16% gewijzigd door GroteBozewolf op 29-06-2008 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamix
Voor de XBMC skin liefhebbers: Vision2 is te downen! Klik en geniet :9

Net even gecheckt (op mijn oude breedbeeld) en omg wat is deze skin prachtig :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Nu online
Surineeslander schreef op maandag 30 juni 2008 @ 13:08:
Voor de XBMC skin liefhebbers: Vision2 is te downen! Klik en geniet :9

Net even gecheckt (op mijn oude breedbeeld) en omg wat is deze skin prachtig :9~
http://blackbolt.x-scene.com/skins/xbmc/Vision2/Vision2.rar

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ik kan de url's van de filmpjes op www.hansteeuwen.tv niet vinden. Wil ze ff in .strm stoppen. Kan iemand helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
FF stemmen mensen!
Time to vote for XBMC in in SourceForge.net 2008 Community Choice Awards!

Team-XBMC have now received the news that the XBMC media center project has been nominated as finalist in the SourceForge.net 2008 Community Choice Awards (CCA) in no less than seven categories. This is the third annual SourceForge CCA - in the first year XBMC won two of the categories ("best multimedia project" and "best game project"), and last year we were nominated in six categories however not enough XBMC fans voted so we did not win any category. So this year we like to request this to all XBMC users; please registered a user on SourceForge.net (registration is free) and then vote for the XBMC project in one or more categories.

http://sourceforge.net/account/register.php
http://sourceforge.net/awards/cca/?group_id=87054

The winning projects will be announced at the SourceForge CCA party on July 24th (2008) during OSCON at the Jupiter Hotel in Portland, Oregon. The prize if we win: 'bragging rights' and the honour to display SourceForge.net CCA logo on the XBMC website.

Note! Do not reply to this e-mail. You have received this e-mail because you are a registered member of the XBMC Community Forum. and upon registering to the XBMC Community Forum you did not tick the box decline to receive e-mails from the forum admin. If you do not wish to receive future announcements from Team-XBMC then please login to your account on the xbmc.org forums and in the user control panel tick the box to not receive e-mails from the forum admin. It should be noted Team-XBMC only send out these types of mail once or twice per year, that is only when we have very important news for XBMC users.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:38

BeyondThunder

Lost Lightning

Even een snelle vraag tussendoor, is er al een draad over XBMC for Windows? Kan zo snel niets vinden. Ben er erg enthausiast over!
En ja, natuurlijk ga ik stemmen!

[ Voor 11% gewijzigd door BeyondThunder op 01-07-2008 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
Holy crap! 7 categorieën! Dat is er 1tje meer als vorig jaar. :)
Wat was ik pissig trouwens vorig jaar toen XBMC geen enkele prijs won...
Stemmen met die hap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
BeyondThunder schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 21:39:
Even een snelle vraag tussendoor, is er al een draad over XBMC for Windows? Kan zo snel niets vinden. Ben er erg enthausiast over!
En ja, natuurlijk ga ik stemmen!
Volgens mij is deze draad ook bedoeld voor alle xbmc's. De topictitel is een tijd terug aangepast om wat minder xbox-specifiek te worden. Dus als je vragen hebt over windows xbmc, fire up. Ik zal 'm ook weer eens installen onder windows (heb ik eerder gedaan, maar toen was het alleen nog maar testomgeving).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Is het eigenlijk al wat makkelijk aan de praat te krijgen in Windows? Toen ik het testte, was het toch wel wat gepruts.
En hoe zit het met de stabiliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
Fire69 schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 09:44:
Is het eigenlijk al wat makkelijk aan de praat te krijgen in Windows? Toen ik het testte, was het toch wel wat gepruts.
En hoe zit het met de stabiliteit?
De Windows-installer versie download je hier.

Qua stabiliteit is deze versie veel beter dan de Windows-testomgeving van de Xboxversie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Wie zit er eigenlijk nog te XBMC-en op z'n Xbox zelf?

1. MsG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
MsG schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 12:22:

1. MsG

2. Fire69 :)

Aangezien ik de dual-screen in Ubuntu niet aan de praat krijg :(
Zit nu dus in PAL op een Full-HD :P Vanavond misschien aansluiten via component.
Maar ik hoop langs mijn laptop via DVI-HDMI de plasma op 1080p te kunnen aansturen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
De xbox zal toch nog het overgrote deel doen? Ik vind het nog steeds ultiem apparaat. Ook de games nog steeds. Ff onvervalst een potje pro evo doen ofzo. Voor dat soort spellen vind ik next-gen helemaal niet nodig... Full-hd is in mijn ogen ook wat overdreven, aangezien ik mijn hele leven al heb genoten van films en series op een normale ouderwetse tv zonder 100hz toestanden en toen ook gelukkig was...

Op pc en dergelijke zullen een aantal scripts ook wat minder nuttig worden, ook al zijn ze veel overzichtelijker, maar op de pc is XOT bijvoorbeeld niet echt nodig, aangezien je ook gewoon erheen kan browsen met browser naar keuze... Bovendien scheelt het nogal in prijs, als ik op marktplaats kijk naar 2e hands xboxen binnen een straal van 25km van mijn woonplaats vind ik zo een stuk of 30, varierend in prijs van teab tot 100 euro. teab kan maar zo 25 euro zijn heeft een vriend van me laatst bewezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Tja, full-hd is nu misschien nog overdreven, maar dat dachten ze 50 jaar geleden waarschijnlijk ook over kleuren-televisie :P
Stilstand is acheruitgang en zo ;)
Ik gebruik nooit scripts, ik gebruik XBMC enkel voor films/series (momenteel nog in SD, hopelijk in de toekomst in HD) en muziek.
Je moet me niet overtuigen van de kostprijs, ik heb ook 2 xboxen thuis staan, maar de laptop is gratis ende voor niks van mijn werk, dus minder dan jouw 25€. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamix
Hier ook XBMC op 2 xboxen draaien. En die blijven voorlopig nog wel staan, voldoen meer dan genoeg.

Wat betreft de Windows versie: Draait hier prima op Vista 32-bit. Qua besturing loop ik nog wel eens te zoeken... ben er nog niet helemaal achter waar ze alle knoppen hebben gelaten :+

PS. Hier uiteraard ook gevote voor XBMC!

[ Voor 7% gewijzigd door Dynamix op 02-07-2008 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
  • Laatst online: 14-09 20:45
Ik heb het ook nog op mijn XBOX staan. Die gaat ook zeker niet weg. Als ik het straks ergens op heb draaien zodat ik FullHD kan afspelen gaat de xbox naar de slaapkamer

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Mar2zz schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 13:22:
De xbox zal toch nog het overgrote deel doen? Ik vind het nog steeds ultiem apparaat. Ook de games nog steeds. Ff onvervalst een potje pro evo doen ofzo. Voor dat soort spellen vind ik next-gen helemaal niet nodig... Full-hd is in mijn ogen ook wat overdreven, aangezien ik mijn hele leven al heb genoten van films en series op een normale ouderwetse tv zonder 100hz toestanden en toen ook gelukkig was...

Op pc en dergelijke zullen een aantal scripts ook wat minder nuttig worden, ook al zijn ze veel overzichtelijker, maar op de pc is XOT bijvoorbeeld niet echt nodig, aangezien je ook gewoon erheen kan browsen met browser naar keuze... Bovendien scheelt het nogal in prijs, als ik op marktplaats kijk naar 2e hands xboxen binnen een straal van 25km van mijn woonplaats vind ik zo een stuk of 30, varierend in prijs van teab tot 100 euro. teab kan maar zo 25 euro zijn heeft een vriend van me laatst bewezen...
Met jou kan ik praten :). Ik geniet hier ook van een oldskool tubetje met 50hz (60 trekt ie wel tho), wel op stereo aangesloten voor Last.FM muziek.

offtopic:
En ondertussen wel aan golf doen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87

1. MsG
2. De rest
Volgens mij draaien de meeste mensen het hier sowieso op de Xbox en sommige daarnaast nog op een ander platform. Ik gebruik er zelf thuis 2 en in mn auto 1. En daarbij heb ik een tiental vrienden en kennissen met een XBMC-xbox.

Ik wacht nog even tot XBMC op een ander platform helemaal stabiel draait...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Het mooie aan de xbox en SD materiaal. Ik heb met een 500GB NAS echt de wereld aan ongekeken films en series binnen handbereik (300GB ongeveer), plus een kleine 80GB aan muziek. Zodra ik dvd of hd materiaal zou gaan kijken wordt het al een heel ander verhaal qua ruimte. Tegen de tijd dat ik lekker hd ga kijken zijn 10 TB schijven denk ik gemeengoed en kan xbmc op een 2ehands xbox360 of ps3 die voor 25 euro of teab te koop zijn op marktplaats...

dat is tegen de tijd dat ik een eigen golfset heb denk ik :p

[ Voor 8% gewijzigd door Mar2zz op 02-07-2008 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

De "HD player" markt is onwijs aan in beweging momenteel. Apparaten als de Popcorn Hour zie je steeds vaker, ik heb er ook een. Maar wat ik ook test en probeer, XBMC steekt er met kop en schouders boven uit, op alle vlakken! En ik hoop (en denk) dat XBMC de grote winnaar gaat worden.
Alleen wachten totdat iemand (of een bedrijf) Dedicated hardware gaat bouwen en leveren. Als ik alles optel wat ik nodig heb aan goede hardware kom ik op zo'n 500-600 euro. Toch best een bak geld, dat moet goedkoper kunnen.

Ik postte de vraag over XBMC for Windows omdat ik graag wil weten wat er NIET werkt, ik heb er even mee lopen spelen maar kan (nog) geen mankement ontdekken. Nog even uitzoeken hoe ik een RF of BlueTooth aftandsbediening kan gebruiken. Liever geen IR omdat ik XBMC graag bedien "in en om" het huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
BeyondThunder schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 18:26:
Ik postte de vraag over XBMC for Windows omdat ik graag wil weten wat er NIET werkt, ik heb er even mee lopen spelen maar kan (nog) geen mankement ontdekken. Nog even uitzoeken hoe ik een RF of BlueTooth aftandsbediening kan gebruiken. Liever geen IR omdat ik XBMC graag bedien "in en om" het huis.
Echte mankementen zijn nog de scripts die niet lekker werken, streams die niet starten en netwerklocaties die niet bereikbaar zijn.

Verder werkt het heel redelijk voor zover ik heb kunnen zien.

Wat de afstandsbediening betreft... waarom gebruik je je telefoon, PDA of PSP niet icm een wifi verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:44
Draai em op Ubuntu 8.04 via HDMI @ 1080p.
M'n xbox is een hele tijd geleden gestorven. ;(
Blijkbaar niet veel linux xbmc users hier?
Afbeeldingslocatie: http://users.edpnet.be/desertstorm/htpc002.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 14:48
Hey, die videorecorder heb ik ook :+

(nou ja, in 't ouderlijk huis. Overigens maakt mijn zusje er nog wekelijks gebruik van, how's that for retro :7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind de xbox de media oplossing voor het hele gezin.
Snel opstarten, kinderlijk eenvoudige bediening en upscalen kan ie als de beste.
Niet te vergeten spellen spelen, zoon doet niets liever en als ie op NTSC staat doet ie echt niet onder voor andere gameconsoles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Nu online
gebruik hier ook XBMC @ linux,
E6750, 4gb geheugen, onboard hdmi, (asus moederbordje type ff kwijt)
werkt redelijk goed enkel nog geengoede remote gevonden naar mijn wensen.

mag ik vragen welke case dat is?

[ Voor 9% gewijzigd door Icekiller2k6 op 02-07-2008 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Ik ben inmiddels zo ver dat ik de Windows versie van XBMC zelf kan compile vanaf source (Je gebruikt eigenlijk de Linux source). Het werkt best aardig. Ik heb de volgende problemen gevonden:
  • Full-screen geeft bij mij meestal een hoop artifacts in het beeld.
  • Slechte netwerk ondersteuning: Online streams (De meeste XOT streams dus) werken niet en andere netwerk gerelateerde zaken werken ook niet altijd 100%.
  • Het lijkt erop dat muiskliks weer anders werken (voor scripts) dan op de Xbox en Linux.
Het aller grootste voordeel van XBMC voor de Xbox is dat hij binnen 5 seconden is geboot en gebruiksklaar is. Dat doet geen enkele PC hem na. Toevallig vorige week Xbox nummertje 2 gekocht voor op de slaapkamer (mede dankzij de donaties :D ) en ik blijf het een pracht apparaat vinden.

Toch wacht ik stiekem op een XBMC voor de Wii. Dat apparaatje ziet er zowaar ook nog leuk uit!

[ Voor 26% gewijzigd door GroteBozewolf op 02-07-2008 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stiekem hoop ik ook dat XBMC op de nieuwere generatie gameconsoles komt.
Maar heb al van horen zeggen dat de 360 uitgesloten is en wel eventueel op de ps 3 komt maar mischien weet iemand hier meer over, zou het graag willen weten ook van de Wii ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
Icekiller2k6 schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 22:13:
Zou je eens willen kijken welk type moederbord het precies is. Ik ben namelijk heel benieuwd welke configs goed werken voor 720p en 1080p materiaal. Als er een betaalbare optie is onder Linux ga ik over... Het probleem blijft alleen dat Linux slechte tot geen hardwarematige ondersteuning heeft voor het decoderen van HD materiaal op de videokaart ondersteund, daar waar Windows dit wel doet. Dat geeft mogelijk net die doorslag voor een cheap CPU en modern onboard videokaart ipv een hele dure snelle CPU die alles zelf moet decoderen.

Met andere woorden, mijn vragen zijn;
  • wat voor Linux gebruik je, ik neem aan Ubuntu 8.04.
  • heb je hier nog het een of ander aan aangepast, of is het een nagenoeg standaard install met XBMC daarop
  • wat voor mobo is het precies en heb je nog een extra videokaart?
  • wat is de processor belasting bij het afspelen van 720p materiaal
  • wat is de processor belasting bij het afspelen van 1080p materiaal
  • en welk materiaal (hd) gebruik je (hoge bitrate zoals vogelscene uit planet earth of een lage bitrate, met andere woorden een 2Gb file of een 25Gb mkv).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 22:38:
Stiekem hoop ik ook dat XBMC op de nieuwere generatie gameconsoles komt.
Maar heb al van horen zeggen dat de 360 uitgesloten is en wel eventueel op de ps 3 komt maar mischien weet iemand hier meer over, zou het graag willen weten ook van de Wii ?
Ook op de PS3 lijkt het me uitgesloten. Je kunt hier wel linux op installeren dus XBMC is theoretisch mogelijk het probleem ligt echter ergens anders. Er is bij het ontwerp gekozen voor een deel open source zeg maar. Het is mogelijk om toegang te krijgen tot een bepaald niveau van de PS3. Je kunt linux installeren en alles zal prima werken alleen is de directe toegang en broncode voor aansturing van de CPU en GPU niet vrij gegeven. Daarmee wordt het (in ieder geval voor nu, maar ik denk niet dat het in de toekomst anders wordt) niet mogelijk de PS3 maximaal te benutten, de extreem snelle CPU en goede GPU kunnen maar op een klein deel van hun kracht werken en zijn daarmee dan denk ik ook niet geschikt voor echt HD materiaal. Je houdt dan een apparaat over dat niet veel anders is dan de XBOX 1. Weinig toekomst voor XBMC op de PS3 dus denk ik. Maar wie weet wordt het nog anders of ben ik niet voldoende geïnformeerd ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:44
Icekiller2k6 schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 22:13:
mag ik vragen welke case dat is?
Is een Omaura TF8, zeer tevreden van.
Heb zelf een E8200 op een MSI P6NGM-FIH, bevat onboard nvidia gfx. De meeste devs hebben ook een nVidia kaart, geloof ik. Heb die Planet Earth reeks in 1080p en speelt perfect.
Als remote heb ik een Ati Remote Wonder van bij m'n oude ati 9800pro AIW :)
Maar eigenlijk wordt het logitech wireless keyboard met ingebouwde touchpad hier meer gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Nu online
berties schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 23:09:
[...]

Ook op de PS3 lijkt het me uitgesloten. Je kunt hier wel linux op installeren dus XBMC is theoretisch mogelijk het probleem ligt echter ergens anders. Er is bij het ontwerp gekozen voor een deel open source zeg maar. Het is mogelijk om toegang te krijgen tot een bepaald niveau van de PS3. Je kunt linux installeren en alles zal prima werken alleen is de directe toegang en broncode voor aansturing van de CPU en GPU niet vrij gegeven. Daarmee wordt het (in ieder geval voor nu, maar ik denk niet dat het in de toekomst anders wordt) niet mogelijk de PS3 maximaal te benutten, de extreem snelle CPU en goede GPU kunnen maar op een klein deel van hun kracht werken en zijn daarmee dan denk ik ook niet geschikt voor echt HD materiaal. Je houdt dan een apparaat over dat niet veel anders is dan de XBOX 1. Weinig toekomst voor XBMC op de PS3 dus denk ik. Maar wie weet wordt het nog anders of ben ik niet voldoende geïnformeerd ;) .
sorry to burst your bubble.. Cédric en araldor zijn bezig met xbmc te porten naar PPC... en ps3= ppc..

er zijn mensen bezig met een software driver pipe voor de ps3... (aka opengl stuff)

nog steeds onwaarschijnlijk...?

heb zelf al de xbox360 remote control laten werken met xbmc.. mbv event handler.

edit waar heb je de omaura TF8 gekocht.. vind hem niet in pricewatch
berties schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 22:57:
[...]

Zou je eens willen kijken welk type moederbord het precies is. Ik ben namelijk heel benieuwd welke configs goed werken voor 720p en 1080p materiaal. Als er een betaalbare optie is onder Linux ga ik over... Het probleem blijft alleen dat Linux slechte tot geen hardwarematige ondersteuning heeft voor het decoderen van HD materiaal op de videokaart ondersteund, daar waar Windows dit wel doet. Dat geeft mogelijk net die doorslag voor een cheap CPU en modern onboard videokaart ipv een hele dure snelle CPU die alles zelf moet decoderen.

Met andere woorden, mijn vragen zijn;
  • wat voor Linux gebruik je, ik neem aan Ubuntu 8.04.
  • heb je hier nog het een of ander aan aangepast, of is het een nagenoeg standaard install met XBMC daarop
  • wat voor mobo is het precies en heb je nog een extra videokaart?
  • wat is de processor belasting bij het afspelen van 720p materiaal
  • wat is de processor belasting bij het afspelen van 1080p materiaal
  • en welk materiaal (hd) gebruik je (hoge bitrate zoals vogelscene uit planet earth of een lage bitrate, met andere woorden een 2Gb file of een 25Gb mkv).
Asus P5N-EM HDMI , moederbordje koste iets van 50euro, onboard HDMI, geforce 7300 dacht ik.
PCI slot kaartje voor SPDIF (is feitelijk onboard)

't is inderdaad ubuntu 8.04
http://hnboekhouding.be/rss/xbmc_hardy_ubuntu.pdf korte handleiding die ik gemaakt heb
Ben Belg... Dus echt veel 1080p & 720p materiaal heb ik niet...
GroteBozewolf schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 22:19:
Ik ben inmiddels zo ver dat ik de Windows versie van XBMC zelf kan compile vanaf source (Je gebruikt eigenlijk de Linux source). Het werkt best aardig. Ik heb de volgende problemen gevonden:
  • Full-screen geeft bij mij meestal een hoop artifacts in het beeld.
  • Slechte netwerk ondersteuning: Online streams (De meeste XOT streams dus) werken niet en andere netwerk gerelateerde zaken werken ook niet altijd 100%.
  • Het lijkt erop dat muiskliks weer anders werken (voor scripts) dan op de Xbox en Linux.
Het aller grootste voordeel van XBMC voor de Xbox is dat hij binnen 5 seconden is geboot en gebruiksklaar is. Dat doet geen enkele PC hem na. Toevallig vorige week Xbox nummertje 2 gekocht voor op de slaapkamer (mede dankzij de donaties :D ) en ik blijf het een pracht apparaat vinden.

Toch wacht ik stiekem op een XBMC voor de Wii. Dat apparaatje ziet er zowaar ook nog leuk uit!
moederbordje wat linux @ bios ondersteunt (dus standaard daarvan opstart) & een SSD hd en moet doenbaar zijn... ;)

[ Voor 55% gewijzigd door Icekiller2k6 op 03-07-2008 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17:49

Ankh

|true

Ik weet niet of het hier thuis hoort.
Maar ik heb een nieuwe hdd in mijn xbox met xbmc gezet. (500GB) Enkel, ik heb altijd ISO's van DVD's maar die zijn 4.5GB en deze blijkt de geformateerd g-schijf niet te pikken. Hoe kan ik dit oplossen? of mag ik al mijn ISO's weer omzetten naar rar files :D

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
zit een filesize grens van 4GB op de xbox FATX schijfindeling. Dus die dvd's moet je of compressen, of op een netwerk sharen, of omzetten naar avi (autogordianknot kan dat heel netjes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Icekiller2k6 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 00:20:
[...]

heb zelf al de xbox360 remote control laten werken met xbmc.. mbv event handler.

[...]
Ik gebruik momenteel de Wiimote om xbmc te besturen, da's ook wel handig moet ik zeggen! _o_

Ivm je manual, xbmc kan gewoon zelf een shutdown of restart doen tegenwoordig, moet je dus niet meer met scripts zitten klooien.
Ook kan je gewoon grafish instellen dat xbmc moet opstarten bij het (auto)inloggen via System - Preferences - Sessions.
Misschien iets handiger voor de 'n00bs' :P

[ Voor 32% gewijzigd door Fire69 op 03-07-2008 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Fire69 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 09:04:
[...]

Ik gebruik momenteel de Wiimote om xbmc te besturen, da's ook wel handig moet ik zeggen! _o_
Kijk, 'k heb ook een Wii, en dat klinkt interessant. Heb je voor mij een linkje o.i.d. waar je de info vandaan hebt gehaald? Mijn kwartjes voor de Google-o-Matic zijn op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17:49

Ankh

|true

Mar2zz schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 08:54:
zit een filesize grens van 4GB op de xbox FATX schijfindeling. Dus die dvd's moet je of compressen, of op een netwerk sharen, of omzetten naar avi (autogordianknot kan dat heel netjes).
dan pak ik ze wel in, dat is sneller :) maar dan weet ik genoeg dank je

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
BeyondThunder schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 09:29:
[...]

Kijk, 'k heb ook een Wii, en dat klinkt interessant. Heb je voor mij een linkje o.i.d. waar je de info vandaan hebt gehaald? Mijn kwartjes voor de Google-o-Matic zijn op ;)
Denk dat het momenteel wel enkel onder Linux werkt (en al zeker helemaal niet op de xbox wegens geen Bluetooth :p )

Ervan uitgaande dat je de standaard folder gebruikt na de source via svn te hebben afgehaald:
- Open een terminal
- Ga naar XBMC/tools/EventClients/Clients/WiiRemote
- Dit is het commando om de Wii-eventclient te compileren: g++ WiiRemote.cpp -lcwiid -o WiiRemote
(dependencies: libcwiid en libbluetooth)
- Als je dan de executable start (kan je met Sessions of zo ook automatisch laten starten) en daarna xbmc zal hij de melding geven dat er een WiiRemote client is gevonden. Dan gewoon 1 + 2 op je Wiimote om tijdelijk te synchen en je bent er (bijna :P )

Ik had ook nog een aangepaste keymap.xml nodig, die heb ik op het xbmc-forum gevonden.
Check eerst even of deze al niet standaard in de source zit nu.
Moest dat niet het geval zijn, en je zou ze niet vinden, post ik ze hier wel. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Fire69 op 03-07-2008 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
Mantis schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 23:53:
[...]

Is een Omaura TF8, zeer tevreden van.
Heb zelf een E8200 op een MSI P6NGM-FIH, bevat onboard nvidia gfx. De meeste devs hebben ook een nVidia kaart, geloof ik. Heb die Planet Earth reeks in 1080p en speelt perfect.
Als remote heb ik een Ati Remote Wonder van bij m'n oude ati 9800pro AIW :)
Maar eigenlijk wordt het logitech wireless keyboard met ingebouwde touchpad hier meer gebruikt.
Dat is zeer goed nieuws. Als de vogelscene uit Planet Earth deel 1 in 1080p goed werkt kun je denk ik nagenoeg alles afspelen. Die set is dan ook zeker de moeite lijkt me. Als ik een nieuw mediacenter samen ga stellen zal ik met die configuratie rekening houden.

Misschien dat het een idee is dat mensen die XBMC op linux draaien laten weten welke hardware ze hebben en hoe goed het werkt (720p wel bijv. 1080p niet, een test met de beroemde vogel scene zegt veel naar mijn idee).

Dat mobo heeft een Nvidia 7150 GPU, momenteel de snelste Nvidia onboard GPU voor intel. Voor AMD is er een opvolger, de 8100/8200/8300 serie. Mogelijk dat dit nog beter is maar dat is de vraag. Misschien wordt daar juist weer het eea niet goed ondersteund waardoor alles weer net niet vloeiend loopt.

Naar dat keyboard ben ik ook heel benieuwd. Voor zover ik kan vinden is dat een Logitech Vantage cordless, die gemaakt zou zijn voor de PS3. Werkt dit op de pc en waar heb je deze gekocht, hij is namelijk moeilijk verkrijgbaar voor zover ik kan zien.
Pagina: 1 ... 23 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Heb je een vraag over het softmodden of ombouwen van je XBox? Laat die dan maar fijn achterwege, dit topic gaat over XBMC, niet over de XBox. Berichten zullen anders zonder melding verwijderd worden.