[XBMC] Ervaringen met XBMC - Deel XI Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 27 Laatste
Acties:
  • 210.405 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:43

OcGuru

Giulietta Qv

MsG schreef op zondag 11 mei 2008 @ 13:37:
Maar OcGuru, met een slomere verbinding kan je ook gewoon je buffers hoger zetten in de opties, dat hij iets langer buffert maar daardoor wel mooier beeld hebt.
Kan het wel eens proberen, op hoeveel mb moet ik hem zetten? 8mb ?

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:39

MsG

Forumzwerver

Trial and error :). Ik heb hem iig een stuk kleiner.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn weersvoorspellingen werken niet meer sinds een aantal dagen, niet voor mijn eigen regio of mijn nakende vakantiebestemmingen... is dit bij nog mensen het geval? mss is die site waar ie het vanaf schrapt offline ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-10 19:39
Verwijderd schreef op zondag 11 mei 2008 @ 22:10:
mijn weersvoorspellingen werken niet meer sinds een aantal dagen, niet voor mijn eigen regio of mijn nakende vakantiebestemmingen... is dit bij nog mensen het geval? mss is die site waar ie het vanaf schrapt offline ofzo?
lees eens even terug ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt voor de hex verwijzing, werkt opnieuw prima!
PS het is niet altijd evident ff alles snel te lezen, vermoed dat er in alle voorgande delen al enkele duizenden posts staan en met zo'n weertje als deze week ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Huh hex verwijzing? Ik volg het topic trouw, maar weet niet beter dan dat "het weer" gewoon even niet werkt. Jij hebt het dus wel weer werkend? Hoe :)

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-10 15:07
Heb onlangs een Xbox met chip opnieuw geinstalleerd van XBMC (versie 8-5-2008) deze werkt best goed echter heb ik een probleem met de FTP.

Als ik FTP en hij staat net aan dan haal ik een erg leuke en hoge snelheid (pakweg 12MB/s)
Na verloop van tijd zakt dit naar pakweg 3MB/s tot 5MB/s.

Heb wel de harde schijf vervangen van Maxtor 160GB naar Western digital 400GB
Doordat ik momenteel veel uplod naar deze schijf is die trage snelheid erg vervelend.

Het gaat om een Xbox versie 1.6.Heeft iemand een idee hoe dit kan komen? na een herstart is de snelheid gewoon weer top.

-----------------------------
edit
------------------------------

Heb om de een of andere mannier nu ook als ik hem aanzet dat hij XB<MC niet opstart. Ik heb wel het opstart logo maar daar houd het bij op.

Ik haal nu XBMC eraf en gooi hem er opnieuw op.

---------------------------------
edit
--------------------------------

Het opnieuw erop zetten van XBMC heeft geholpen maar vraag me af waardoor het kwam ik had nog niks aan settings gedaan. Het was eigenlijk dus nog een verse install.

[ Voor 30% gewijzigd door Cave_Boy op 12-05-2008 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:22
Cave_Boy schreef op maandag 12 mei 2008 @ 19:54:
Heb onlangs een Xbox met chip opnieuw geinstalleerd van XBMC (versie 8-5-2008) deze werkt best goed echter heb ik een probleem met de FTP.

Als ik FTP en hij staat net aan dan haal ik een erg leuke en hoge snelheid (pakweg 12MB/s)
Na verloop van tijd zakt dit naar pakweg 3MB/s tot 5MB/s.

Heb wel de harde schijf vervangen van Maxtor 160GB naar Western digital 400GB
Doordat ik momenteel veel uplod naar deze schijf is die trage snelheid erg vervelend.

Het gaat om een Xbox versie 1.6.Heeft iemand een idee hoe dit kan komen? na een herstart is de snelheid gewoon weer top.

-----------------------------
edit
------------------------------

Heb om de een of andere mannier nu ook als ik hem aanzet dat hij XB<MC niet opstart. Ik heb wel het opstart logo maar daar houd het bij op.

Ik haal nu XBMC eraf en gooi hem er opnieuw op.
Heb je misschien een grote muziek library? Deze zorgt voor nochal problemen met de laatste release..

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Geen muziek library maar zet op de HDD wel een aantal spellen... Dat misschien een probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-09 14:03
Hey peoples..

Ik heb een tijdje geleden een film beschikbaar gemaakt voor XBMC, maar deze bestond uit twee bestanden.
Toen ik deze een bepaalde naam gegeven had met 'cd1' en 'cd2' (geloof ik) werden deze binnen XBMC weergegeven als een video. Nu ik dit nog eens probeer lukt het me niet.

Weten jullie misschien wanneer twee video bestanden als één in XBMC weergegeven worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Het inkakken van FTP speed heb ik ook (XBOX1.6@500GB). Avalaunch opstarten is min of meer de remedie. Deze is een stuk sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Ik ben misschien 1 stap verder althans verder...

Ik deed eerst Uploaden via een laptop met Ubuntu 8.04 64bit met Filezilla op een Gb switch die verbonden was naar een 100Mb switch aan deze zit de Xbox.

Nu doe ik via een andere pc (desktop) uploaden (weer Filezilla) en ik behaal weer dezelfde snelheden (ook opeens dat ie langzamer gaat) maar inene stopt i en kan i geen verbinding maken.

Doe ik de Xbox herstarten dan maakt i weer verbinding en gaat i verder.

De switch is een cheap 10/100Mbit Sweex 8 poort geval. Ding werkt uitstekend.heb al getest op de 3Com 10/100/1000Mbit sitch maar kreeg na verloop van tijd weer hetzelfde resultaat.

Ik vermoed dat het dus echt op de xbox zelf is maar snap niet wat.

Tijdens het uploaden is de cpu van de Xbox zo rond de 25% a 30%. Dit vind ik persoonlijk een redelijk mooie waarde.

De temperaturen van de Xbox cpu en gpu zijn ook goed. Zo rond de 40 graden.
De temperatuur van de hdd is gemiddeld gezien 43 graden. Dit is misschien wel wat hoog maar dit leverde vroeger bij mij nooit problemen op. Heb hem zelfs vroeger op 50 gehad of iets meer. Is extra koelen raadzaam? Graag zou ik dan ook willen weten hoe ik de hdd dan exttra kan koelen. Dacht al door het plastic weg te halen die de lucht naar de cpu lijd. Dan gaat er ook een deel over de hdd.

---------------------
edit
---------------------

Ah Avalaunch naja dat probeer ik morgen misschien dan.

---------------------------------------
edit
---------------------------------------

Avalaunch maakt inderdaad wel wat uit maar het is minimaal. Denk zo'n 2MB/s max erbij.

[ Voor 9% gewijzigd door Cave_Boy op 12-05-2008 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:46

arnova

weet veel, maar niet alles

MsG schreef op zondag 11 mei 2008 @ 10:32:
Softmod HDD gaat tot zo'n 120 zonder LB nog wat fixgevalletjes. anders kan het wel groter, althans zo lees ik het overal.

Als je niet meer aan bestanden kloot als XBMC eenmaal werkt, en je niet een keer iets op de verkeerde plek gaat zetten, gaat alles prima.
Volgens mij gooien sommige mensen de termen "softmod" en "tsop flash" door elkaar. D.w.z. als je geen modchip hebt, betekent dat niet per se dat je een zgn. "softmod" hebt. Je kan namelijk via een softmod ook je flash-rom op het moederbord van je xbox (behalve bij een v1.6 xbox dacht ik) zelf flashen met eenzelfde bios (bv. evox of executor) als in de verschillende modchips zit. En dan heb je uiteraard ook de zgn. 48bit LBA patch waarmee je 120Gb+ schijven kan gebruiken met bv. XBMC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Gebruik je wel active mode in je FTP client?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Ik heb passieve en active geprobeerd. (niet echt duidelijk merkbaar verschil hooguit een half MB/s soms)

Tevens heb ik nu met Qwix en paar iso's gedaan en in Xbmc was dit best bedroevend. Tot grote vreugde was dit in Avalaunch een heerlijke snelheid (9MB/s tot pieken van 13MB/s).

Om de een of andere mannier is Avalaunch nu ook snel met FTP. In Xbmc heb ik nogsteeds dezelfde traagheid maar deze lijkt opgelost te zijn in Avalaunch.

De CPU load op de Xbmc die ik nu ook zie is gemiddeld zo'n 10%. Dit is lager dan voorheen. Hoe het kan geen idee. Het enige wat ik gedaan heb is backup data terugzetten. In dit geval Save games etc.

[ Voor 5% gewijzigd door Cave_Boy op 13-05-2008 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Qwix maakt gebruik van boostmode die ook enkel werkt met de ftp-server in Avalaunch. In XBMC is dat net zo bedroevend als andere bestanden, en soms loopt ie zelfs oneindig door.

Ik snap niet waarom ze het ftp ding in XBMC nooit eens vernieuwen. Terugkopieren naar PC duurt jaren, zoniet eeuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-11-2022

onsgeluk

Beroepsprutser

Ik heb destijds blind een update van de 2 naar de 3 serie gedan van Filezilla. Nav van bovenstaande posts alles eens nagelopen, daar ik gemiddeld op 3,5MB/s zat.

Ik heb 'm van 'standaard' naar 'actief' verandert, dit brengt echter geen grote snelheidswinst. Het aantal connecties beperken tot 1(had ik in versie 2 van FZ immers ook) bleek het wondermiddel. In XBMC gaan de grotere bestanden(100MB en groter) met gemiddeld 10,2MB/s naar de xbox toe.

Nooit zo snel geweest eigenlijk :)

Nu ook een vraag, ik heb een versie 1.6 die volgens de verkoper gechipped is. Vanwege beperkingen is voor een schijfgrootte van 120 gig gekozen. Bovenstaand lees ik echter dat een chipmod moeiteloos een grotere schijf kan hebben, hoe zit dat nu? Ik zie door de bomen het bos niet meer namelijk.

Voor zover ik de materie begrijp is het een evox-mod. Weet niet of dat nog uitmaakt.

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

onsgeluk schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 10:48:
Ik heb destijds blind een update van de 2 naar de 3 serie gedan van Filezilla. Nav van bovenstaande posts alles eens nagelopen, daar ik gemiddeld op 3,5MB/s zat.

Ik heb 'm van 'standaard' naar 'actief' verandert, dit brengt echter geen grote snelheidswinst. Het aantal connecties beperken tot 1(had ik in versie 2 van FZ immers ook) bleek het wondermiddel. In XBMC gaan de grotere bestanden(100MB en groter) met gemiddeld 10,2MB/s naar de xbox toe.

Nooit zo snel geweest eigenlijk :)

Nu ook een vraag, ik heb een versie 1.6 die volgens de verkoper gechipped is. Vanwege beperkingen is voor een schijfgrootte van 120 gig gekozen. Bovenstaand lees ik echter dat een chipmod moeiteloos een grotere schijf kan hebben, hoe zit dat nu? Ik zie door de bomen het bos niet meer namelijk.

Voor zover ik de materie begrijp is het een evox-mod. Weet niet of dat nog uitmaakt.
Als je een beetje recente Evox/Executor BIOS met de zgn. LBA48 patch, dan kan je moeiteloos 132Gb+ schijven gebruiken. Als jij een modchip hebt maar er zit een oudere Evox/Executor BIOS in, dan zou je deze kunnen flashen naar een nieuwere versie. Je kan overigens de versie van je BIOS checken in XBMC via het System Info panel, en dan je "kernel-version"....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ligt aan het bios van je chip.

Hoe update ik filezilla zelf dan? En waar verander ik die connecties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

arnova schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 10:56:
[...]

Als je een beetje recente Evox/Executor BIOS met de zgn. LBA48 patch, dan kan je moeiteloos 132Gb+ schijven gebruiken. Als jij een modchip hebt maar er zit een oudere Evox/Executor BIOS in, dan zou je deze kunnen flashen naar een nieuwere versie. Je kan overigens de versie van je BIOS checken in XBMC via het System Info panel, en dan je "kernel-version"....
Kernelversie 1.0.5838.1
Gedetecteerd BIOS Onbekend

Even gegoocheld, howto's zijn wel te vinden maar zijn volgens mij wel achterhaald. Sites met de meeste hits zijn uit 2003 / 4. Zal qua flashen wel niet veel verschil maken, echter de bios-versies waarnaar verwezen wordt zijn volgens mij niet veel recenter dan degene die er nu inzit. Iemand suggesties?
MsG schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 11:03:
Ligt aan het bios van je chip.

Hoe update ik filezilla zelf dan? En waar verander ik die connecties?
In Filezilla naar sitebeheer gaan waar je voor elke ftp-verbinding 4 tabbladen aantreft. Tabblad 'overdrachtinstellingen' moet je hebben.

[ Voor 14% gewijzigd door onsgeluk op 13-05-2008 12:12 ]

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

onsgeluk schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 12:06:
[...]

Kernelversie 1.0.5838.1
Gedetecteerd BIOS Onbekend

Even gegoocheld, howto's zijn wel te vinden maar zijn volgens mij wel achterhaald. Sites met de meeste hits zijn uit 2003 / 4. Zal qua flashen wel niet veel verschil maken, echter de bios-versies waarnaar verwezen wordt zijn volgens mij niet veel recenter dan degene die er nu inzit. Iemand suggesties?

[...]

In Filezilla naar sitebeheer gaan waar je voor elke ftp-verbinding 4 tabbladen aantreft. Tabblad 'overdrachtinstellingen' moet je hebben.
Kernel is op zich nieuw genoeg, al kan ik niet met 100% zekerheid zeggen of in je BIOS LBA48 support aan staat. Je zou met de Evox dash je BIOS kunnen dumpen, die er vervolgens af ftp-en en met EVTool of XBTool kunnen uitlezen (en ook evt. aanpassen). Of gewoon een 136Gb+ HDD proberen te installeren met bv. Slayers en kijken of dat werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

arnova schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 13:26:
[...]

Kernel is op zich nieuw genoeg, al kan ik niet met 100% zekerheid zeggen of in je BIOS LBA48 support aan staat. Je zou met de Evox dash je BIOS kunnen dumpen, die er vervolgens af ftp-en en met EVTool of XBTool kunnen uitlezen (en ook evt. aanpassen). Of gewoon een 136Gb+ HDD proberen te installeren met bv. Slayers en kijken of dat werkt...
Alleen bekend met nieuwsgroepen en niet met alternatieve download methodes. Via binsearch kan ik in ieder geval niets bruikbaars vinden. EVTool en XBTool wel kunnen vinden, maar ik weet niet hoe ik een dump zou moeten maken. Ik draai alleen XBMC, Evox heb ik namelijk per ongeluk eraf gegooid.

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

offtopic:
*kuch* censored *kuch*

[ Voor 34% gewijzigd door MsG op 13-05-2008 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

kuch, heel erg bedankt!

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand ervaring met het aanpassen van keymap.xml en de harmony 525 ?
Ben namelijk bezig met het aanpassen daarvan en heb de recordknop veranderd van Screenshot naar XBMC.RestartApp() en je kunt resetten met je harmony. Nu kijk ik wat verder in de keymap en zie een aantal functies staan voor de extender remote van microsoft .

<power>XBMC.ShutDown()</power>
<myvideo>XBMC.ActivateWindow(MyVideos)</myvideo>
<mymusic>XBMC.ActivateWindow(MyMusic)</mymusic>
<mypictures>XBMC.ActivateWindow(MyPictures)</mypictures>
<mytv>XBMC.ActivateWindow(Home)</mytv>

Deze functies zou ik kunnen inleren maar ben niet in bezit van de extender natuurlijk.
Is er een andere mogelijkheid om deze toch te kunnen bedienen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arnova schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 08:52:
[...]

Volgens mij gooien sommige mensen de termen "softmod" en "tsop flash" door elkaar. D.w.z. als je geen modchip hebt, betekent dat niet per se dat je een zgn. "softmod" hebt. Je kan namelijk via een softmod ook je flash-rom op het moederbord van je xbox (behalve bij een v1.6 xbox dacht ik) zelf flashen met eenzelfde bios (bv. evox of executor) als in de verschillende modchips zit. En dan heb je uiteraard ook de zgn. 48bit LBA patch waarmee je 120Gb+ schijven kan gebruiken met bv. XBMC.
ik heb een crystal 1.6 met een HDD van 500GB erin... werkt perfect zonder dat er een modchip inzit, heb dat indertijd via een xcalibur cd'tje gefikst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MsG schreef op maandag 12 mei 2008 @ 11:43:
Huh hex verwijzing? Ik volg het topic trouw, maar weet niet beter dan dat "het weer" gewoon even niet werkt. Jij hebt het dus wel weer werkend? Hoe :)
2/3 pagina's terug staat er een linkje naar een forum waar dit probleem beschreven staat, blijkbaar heeft www.weather.com, waar xbmc zijn data van krabt, zijn url's gewijzigd van 'prod' naar 'link'. Door default.xbe te openen in een hex-editor en die prod in link te veranderen in de weather.com url kan xbmc terug de data van het net halen,
als het niet lukt zet je die default.xbe maar ergens online en patch ik hem wel voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

onsgeluk schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 14:38:
[...]

Alleen bekend met nieuwsgroepen en niet met alternatieve download methodes. Via binsearch kan ik in ieder geval niets bruikbaars vinden. EVTool en XBTool wel kunnen vinden, maar ik weet niet hoe ik een dump zou moeten maken. Ik draai alleen XBMC, Evox heb ik namelijk per ongeluk eraf gegooid.
Ja je zal toch ergens een Evox-Dash of een boot cd'tje Slayer's (waar ook Evox dash op staat) vandaan moeten halen om je BIOS te kunnen dumpen. Bekende plekken zijn eMule, Bittorrent (mininova misschien?) of Xbins...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even een vraagje, ik wil mijn video library opleuken, maar hoe voeg je bijvoorbeeld een coverplaatje makkelijk toe bij een film?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Scan voor nieuwe inhoud en zet hem op library modus. Als je het een beetje goed doet pakt hij automatisch de plaatjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MsG schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 20:32:
Scan voor nieuwe inhoud en zet hem op library modus. Als je het een beetje goed doet pakt hij automatisch de plaatjes.
Ook als de bestanden een beetje afwijkende namen hebben?
zoals VIDEO_LOL_BY_AMP.avi
:p ik zal eens kijken, bedankt iig!

- Streamen jullie meestal van de PC of gewoon op de HD zetten?
Bij mij is streamen nooit zo handig omdat de xbox bij mn bed staat en dan is de PC uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Nofi hoor maar waarom noem je de namen niet geowoon als de film zelf?

Ik heb een 500GB in mn Xbox geragt. Werkt perfect en kan je redelijk wat films/series op kwijt en wat leuke spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

320 GB in xbox voor spellen,1 TB Netwerk hardeschijf voor de media (NAS).
Kopieer de titel van de film van IMDb altijd raak als je gaat info gaat zoeken.

Weather ook weer gefixt dank u Ivago.

Is er iemand die het lukt om IMDb info op te halen met een stream of playlist file ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Kan iemand ff zo'n default.xbe uploaden met dat nieuwe weer-systeem? Waarom staat het weer hardcoded in de file trouwens :S.

Je kan als je wel van alternatieve namen houdt ook het menu'tje tevoorschijn halen, dan film informatie doen en dan handmatig de filmtitel invoeren.

[ Voor 6% gewijzigd door MsG op 13-05-2008 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Effe google naar hex-editor (freeware).
Installeren en default.xbe openen met hex editor zoeken naar url weather.com (zoeken met zoek functie) en dan prod naar link veranderen dat is alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:14
Heeft er iemand zijn config van zijn Harmony afstandsbediening? Dan kan ik die overnemen.

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:44

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Gewoon 'XBox with DVD' kiezen. Je hoeft dan alleen nog de 'display' knop op te nemen dacht ik.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Laatst online: 25-06 12:21
Toevallig dat dit nu ter sprake komt ... ik heb net mijn harmony 525 ingesteld met mijn xbox als Game console with DVD .. het werkt ook prima verder.....alleen moet ik altijd eerst op de device knop drukken en vervolgens op Game console voordat ik ermee kan werken. Helaas kan ik dan niet meer het volume van mijn versterker bedienen. Kan dit anders?

[ Voor 5% gewijzigd door Tranzy op 14-05-2008 09:09 ]

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo'n universele remote lijkt me ook wel iets... heb nu 4 remotes nl. TV + surround + digicorder (telenet) + xbox

zou ik die met die harmony 525 allemaal kunnen vervangen? (vooral die digicorder is vrij specifiek vermoed'k).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
Verwijderd schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 09:40:
zo'n universele remote lijkt me ook wel iets... heb nu 4 remotes nl. TV + surround + digicorder (telenet) + xbox

zou ik die met die harmony 525 allemaal kunnen vervangen? (vooral die digicorder is vrij specifiek vermoed'k).
Je zal versteld staan van de merken en types die ondersteund worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren eventjes gedaan, zo van TV Informatie ophalen, en dan kreeg ik bijv bij Southpark keurig een plaatje :)
Alleen met episodes, bij 1 serie kreeg ik ineens alle titels van de episodes te zien.
Moet ik dan bijv met Southpark elke episode zo noemen: Southpark S12E03 ?

Werkt iig helemaal top! thx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Verwijderd schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 10:16:
Ik heb gisteren eventjes gedaan, zo van TV Informatie ophalen, en dan kreeg ik bijv bij Southpark keurig een plaatje :)
Alleen met episodes, bij 1 serie kreeg ik ineens alle titels van de episodes te zien.
Moet ik dan bijv met Southpark elke episode zo noemen: Southpark S12E03 ?

Werkt iig helemaal top! thx :)
Ja, hernoem ze voordat je ze inscanned naar library, anders wordt het een rommeltje. Je kan zelfs meerdere seizoenen in 1 map gooien, de library deelt ze dan netjes op, als je ze maar consequent renamed. Mooie renameproggies: Bulk Rename Utility of Advanced Renamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik heb een probleem:

Ik heb Spongebob gedownload, het schijnt zo te zijn dat elke episode twee spongebob afleveringen beslaat. Echter zijn de bestanden los, XBMC ziet 1 episode als 2 afleveringen. De serie zelf gebruikte S1E01a en b om dit te scheiden. Echter heb ik voor de rest van de series niks met a en b. Weet iemand hoe ik het toch normaal kan gebruiken? Ik heb nu maar gewoon voor elke afleveirng een episode gemaakt, waardoor je dus 40 episodes hebt ipv 20, maar dit werkt natuurlijk niet, want XBMC snapt het na de 20e episode niet meer, omdat er volgens hem maar 20 zijn. Hoe doen jullie dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
Weet iemand hoe ik mijn bestandsnamen aan moet passen als ik een film heb die uit twee bestanden bestaat maar als een item in XBMC weergegeven wil hebben?

Het is me een keer per ongeluk gelukt, maar weet niet meer hoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Niet, het is een instelling. Gewoon samen in 1 map, en de 1 bijvoorbeeld Sjonnie en Anita Part 1 of CD 1 en de andere Sjonnie en Anita Part 2 of CD 2. En dan bij skin instellingen in PMIII instellen. Weet ff niet exact hoe het heet, iets van blabla als 1 weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
Verwijderd schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 20:41:
[...]

Bij mij is streamen nooit zo handig omdat de xbox bij mn bed staat en dan is de PC uit ;)
Daar heb ik een mooi wake-up-on-LAN scriptje voor. Hoef je niet eens op te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Bart© schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 14:17:
Weet iemand hoe ik mijn bestandsnamen aan moet passen als ik een film heb die uit twee bestanden bestaat maar als een item in XBMC weergegeven wil hebben?

Het is me een keer per ongeluk gelukt, maar weet niet meer hoe.
cd 1 en cd2 in de naam opnemen, en dan in de filmmap gooien. Die filmmap moet je wel ff via witte knop inhoud bepalen op films zetten (voor de scrapers), maar ook voor de knop groeperen. Die verschijnt dan links. als je groeperen aanvinkt dan wordt het 1 bestand, en de woorden cd1 en cd2 worden dan verborgen.
MsG schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 13:48:
Ik heb een probleem:

Ik heb Spongebob gedownload, het schijnt zo te zijn dat elke episode twee spongebob afleveringen beslaat. Echter zijn de bestanden los, XBMC ziet 1 episode als 2 afleveringen. De serie zelf gebruikte S1E01a en b om dit te scheiden. Echter heb ik voor de rest van de series niks met a en b. Weet iemand hoe ik het toch normaal kan gebruiken? Ik heb nu maar gewoon voor elke afleveirng een episode gemaakt, waardoor je dus 40 episodes hebt ipv 20, maar dit werkt natuurlijk niet, want XBMC snapt het na de 20e episode niet meer, omdat er volgens hem maar 20 zijn. Hoe doen jullie dit?
Een niet heel erg elegante oplossing: voor elke 2 afleveringen 1 mapje maken in de spongebobmap. Dus 20 mappen. Vervolgens geef je die mappen de naam van de aflevering (spongebob S01Exx en verder). Vervolgens moet je ff elke submap ff handmatig toevoegen aan de database, niet recursief scannen. De eigenlijke filmbestanden ff cd1 en cd2 noemen ofzo, zodat je niet perongeluk dubbel scanned ofzo.

[ Voor 46% gewijzigd door Mar2zz op 14-05-2008 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Is er geen regexp die optioneel ook SE01a en SE01b snapt indien het gebruikt wordt bij een serie? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tranzy schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 09:08:
Toevallig dat dit nu ter sprake komt ... ik heb net mijn harmony 525 ingesteld met mijn xbox als Game console with DVD .. het werkt ook prima verder.....alleen moet ik altijd eerst op de device knop drukken en vervolgens op Game console voordat ik ermee kan werken. Helaas kan ik dan niet meer het volume van mijn versterker bedienen. Kan dit anders?
Gewoon de knop instelling overnemen van apparaat xbox met dvd en deze instellen in activiteit. Dat is alles.
Extra functies kun je ook door de keymap aan te passen bv resetten van xmbc.
uitschakelen , rechtstreeks naar prog,video,music en weather kan ook met extender remote.
Deze zitten niet op de harmony altans power off reageert niet, maar kunnen wel ingeleerd worden.
Dit zou ik graag doen maar heb geen extender remote kan iemand mij daarmee helpen ?
De enigste functie die je niet kunt is aanzetten tenzij je een Xecuter 3.0 CE of een IR MOD in je xbox hebt (wat bij mij niet werkt!!!! moet ik ook nog eens naar kijken).
Prog,video, music,weather zou ik dan onder de teletekst knoppen zetten en de power off natuurlijk met de power knop (harmony remote).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
kan die poweroff niet met een macro? met de joystick rechterpookje en dan direct de A-button is afsluiten. Als je de keymapequivalents als macro in je harmony gooit dan moet het toch werken?

regexp voor 2 bestanden 1 maken lukt denk ik niet, maar bij films lukt het wel. in series kan je ook niet groeperen dus dat is ook geen oplossing, en terecht, alle files zijn immers opvolgend en dan zou je 1 groot bestand krijgen. ik denk dat je pech hebt. je kan eventueel met virtualdubmod alle avi's aan elkaar lijmen. als je daarbij gewoon streamcopy voor audio en video kiest gaat het vrij vlot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
  • Laatst online: 12:14
Janoz schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 08:58:
Gewoon 'XBox with DVD' kiezen. Je hoeft dan alleen nog de 'display' knop op te nemen dacht ik.
en de 'back' knop van de xbox remote? en de 'title' en 'info' knop? Zitten die er ook op dan? Ik kan hem niet vinden :)

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De functies power off en enz zijn nu al bedienbaar maar moet er dan al bestaande knoppen voor gebruiken (dmv aanpassen keymap). Dit wil ik niet, wil knoppen toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
Aangezien ik dit weekend ga verhuizen en mijn internet provider het niet voor elkaar heeft gekregen mijn ADSL fatsoenlijk en op tijd te verhuizen, ga ik een tijdje internet-loos zijn. Dit houdt in dat ik af en toe wat kan beantwoorden hier, maar geen bug-fixes of aanpassingen aan XOT kunnen doen (XOT=XBMC Online TV en dat wordt lastig als je offline bent!).

Zodra ik weer up en running ben dan merken jullie het vast en zeker wel.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malthus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-09 15:03
jorisdekloris schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 17:28:
en de 'back' knop van de xbox remote? en de 'title' en 'info' knop? Zitten die er ook op dan? Ik kan hem niet vinden :)
Ik heb voor m'n Harmnoy 525 als apparaat geen Xbox met DVD gekozen, maar Microsoft Xbox Media Center Extender. Daardoor had ik veel meer mogelijkheden om de remote goed in te stellen.

off-topic edit:
Verwijderd schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 09:40:

Zie het Logitech Harmony-topic bij Audio en HiFi (http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1233253) voor meer informatie over onder andere de Harmony 525. Als alle apparaten gewoon infra-rood gebruiken en je de originele afstandsbediening nog hebt, dan kun je altijd nog zelf de IR-codes in de Harmnoy stoppen.

[ Voor 45% gewijzigd door Malthus op 14-05-2008 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben even bezig geweest maar je kunt inderdaad de Extender selecteren voor je harmony.Dit gaat wel een beetje met een omweg maar uiteindelijk een game console met dvd met media center extender for xbox (Dit apparaat instellen op basis van een soortgelijk apparaat deze optie moet je hebben enter nee heb geen controller enter Bekijk andere soortgelijke apparaten)

Heb de keymap aangepast op 2 plaatsen <record>XBMC.RestartApp()</record>
<mytv>XBMC.ActivateWindow(MyPrograms)</mytv>

Alles ingesteld als normale remote en de extra functies onder rood-Prog. / blauw-afb. / geel- video / blauw-music (snelkoppelingen)
Display even inleren en onder sterretje gezet.
Record knop nu natuurlijk reset button geworden.

Alles werkt perfect tot en met het uitschakelen van de xbox met een activiteit.

Denk dat ik scripts ook nog onder een knop kan krijgen. (morgen even kijken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
Verwijderd schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 23:51:
Ben even bezig geweest maar je kunt inderdaad de Extender selecteren voor je harmony.Dit gaat wel een beetje met een omweg maar uiteindelijk een game console met dvd met media center extender for xbox (Dit apparaat instellen op basis van een soortgelijk apparaat deze optie moet je hebben enter nee heb geen controller enter Bekijk andere soortgelijke apparaten)

Heb de keymap aangepast op 2 plaatsen <record>XBMC.RestartApp()</record>
<mytv>XBMC.ActivateWindow(MyPrograms)</mytv>

Alles ingesteld als normale remote en de extra functies onder rood-Prog. / blauw-afb. / geel- video / blauw-music (snelkoppelingen)
Display even inleren en onder sterretje gezet.
Record knop nu natuurlijk reset button geworden.

Alles werkt perfect tot en met het uitschakelen van de xbox met een activiteit.

Denk dat ik scripts ook nog onder een knop kan krijgen. (morgen even kijken)
Je bent er al aardig bedreven in geloof ik ;) . Ik ga vanavond eens kijken welke optie je nu bedoelt met "de knop instelling overnemen van apparaat xbox met dvd"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harmony 525 istellen als extender remote for xbox.

Ga naar apparaten / apparaat toevoegen.
Apparaat-game console met dvd / fabrkant- microsoft / model-media center extender xbox
(volgende)
(volgende)
Nee - ik heb geen afstandsbediening voor dit apparaat (volgende)
(volgende)
(gereed)
Je bent nu terug bij apparaten selecteer nu instellingen van de toegevoegde game console met dvd.
Dit apparaat instellen op basis van een soortgelijk apparaat. (volgende)
Nee - ik heb geen afstandsbediening voor dit apparaat. (volgende)
Druk op. Bekijk andere soortgelijke apparaten. En selecteer
Microsoft Media Center Extender for XBOX. (volgende)
(gereed)

Nu is het nog een kwestie om nog een paar knoppen in te stellen en display inleren.
En eventueel de keymap.xml

Waarom zo; op een of andere manier kiest hij anders voor de wireless of de pc versie ?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scripts onder een knop zetten gaat ook.
<livetv>XBMC.ActivateWindow(Scripts)</livetv> Toevoegen aan je keymap.xml (global).
<Recordedtv>....................(...........)</Recordedtv> deze werkt ook.

In harmony bij extra knoppen Scripts toevoegen en met de opdracht livetv.

Wil ook plugins toevoegen maar lukt tot nu toe niet. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Nou me ADSL lijkt weer stabiel te zijn en ikheb nu weer tijd.

Ik heb inmiddels diverse versies van XBMC geprobeerd en telkens als ik een spel heb opgestart en ik doe de onder flippers en start en select knop indrukken (voor de reset) dan herstart hij ook maar dan blijft hij op het XBMC logo hangen en gaat deze niet verder.

Doe ik XBMC verwijderen en er opnieuw opzetten dan kan ik vervolgens weer 1 spel spelen.. Op deze mannier is een spelletje spelen weliswaar een gehele ervaring maar deze ervaring heb ik liever niet. Het meest "stomme" is dat ik dit vroeger echter nooit had. Heb XBMC al geheel eraf gehad.

Ben van een 160GB 8MB Cache Maxtor schijf naar een Western Digital 400GB 16MB Cache schijf gegaan. alletwee 7200RPM.

Hij vind ook alles keurig als XBMC er keurig opstaat.

Het betreft bij mij een volgende Xbox:

Xbox versie 1.6 met Smartxx V3

Iemand een idee?

[ Voor 4% gewijzigd door Cave_Boy op 17-05-2008 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
Het enige wat ik wil is dus gewoon mijn xbox bedienen maar het volume regelen via de versterker. Als ik de activiteit XBMC kies dan kan ik het volume regelen maar niet de Xbox. Ik moet dus zoals gezegd eerst kiezen voor Devices --> Game Console with DVD. Waarom kan dit niet net als DVD kijken. Gewoon de DVD functies gebruiken maar het volume via de versterker.

krijg een beetje het idee dat dit beter in het Harmony topic past

[ Voor 75% gewijzigd door Tranzy op 17-05-2008 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Hmm ik lees op een ander forum net dat Xecuter 2 nietzo graag default.xbe wilt opstarten. Ga dat nu even proberen (kan alleen weer XBMC erop zetten omdat die inmiddels er weer afgehaald is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tranzy schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 11:16:
[...]

Het enige wat ik wil is dus gewoon mijn xbox bedienen maar het volume regelen via de versterker. Als ik de activiteit XBMC kies dan kan ik het volume regelen maar niet de Xbox. Ik moet dus zoals gezegd eerst kiezen voor Devices --> Game Console with DVD. Waarom kan dit niet net als DVD kijken. Gewoon de DVD functies gebruiken maar het volume via de versterker.

krijg een beetje het idee dat dit beter in het Harmony topic past
Klopt. Als de afstandbediening op devices (xbmx) staat kun je niet het volume regtelen van de versterker. Dit kan alleen met activiteieten.Probleem is dat als je de activiteit toepast de knoppen nog geen functie hebben, deze moet je invoeren. Neem de setting over van je apparaat en alles werkt ok. Mijn setting is geef alle knoppen de opdracht die ervoor staat en de teletekst knoppen My tv (=prog),My Pictures,My videos en My music alle knoppen hebben een functie.Onder extra knoppen zitten bij mij Screenshot-Recordedtv / Scripts-Live tv / Uit-powertoggle /
Weergave- display / Media center-Media center.

Met een kleine aanpassing en toevoeging aan je keymap krijg je de funties scipts,reset xbmc,mijn prog (screenshot evt veranderen als je de reset button op de recordknop wilt hebben)mijn instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sommige vakantiefoto's heb ik 'op zijn kant opgenomen' maw hogere maar ook smallere foto's. PhotoShop 'herkent' dit en kantelt ze al automatisch . Kan XBMC dit ook?

NB Het blijkt dat als je ze in de Windows Viewer draait er data-verlies optreed dus ik wil ze liever origineel laten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 12:35:
Sommige vakantiefoto's heb ik 'op zijn kant opgenomen' maw hogere maar ook smallere foto's. PhotoShop 'herkent' dit en kantelt ze al automatisch . Kan XBMC dit ook?

NB Het blijkt dat als je ze in de Windows Viewer draait er data-verlies optreed dus ik wil ze liever origineel laten
Ja maakt niest uit links, rechtsom draait ze keurig goed.
Zoomen, schuifvoorstelling alles gaat. Staat je xboxje op ntsc en op een hogere resolutie WAUW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-10 19:39
XBMC kantelt je foto's ook :)

[ Voor 0% gewijzigd door Mantis op 17-05-2008 13:05 . Reden: net te laat :/ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Voor het kantelen moet je volgens mij wel draaien met behulp van exif informatie aanzetten in instellingen. Maar met de controller kan ej ze ook kantelen met de Y toets. D-pad omhoog en omlaag zoomt bijvoorbeeld, met beetje goeie megapixels kan je echt ver inzoomen en de kwaliteit blijft strak. Inderdaad is het prachtig op een hd-tv, aangezien de resolutie verdubbelt tov een crt-tv. Door fotomappen scrollen in grote mappen met veel foto's gaat overigens veel sneller als je tags lezen uitschakelt voor foto.
Ik heb inmiddels diverse versies van XBMC geprobeerd en telkens als ik een spel heb opgestart en ik doe de onder flippers en start en select knop indrukken (voor de reset) dan herstart hij ook maar dan blijft hij op het XBMC logo hangen en gaat deze niet verder.
Is dat hetzelfde logo als je normaal de xbox start? heb dit ook gehad, starte bij mij wel door, maar het logo dat ik zag was anders. (bij normale start bigfoot87-logo en bij soft-reset xbmc-logo). Ik kan me daarbij voorstellen dat ie dat bij jou ook doet, en dat bij de softreset een corrupt logo ofzo wordt aangeroepen?

[ Voor 37% gewijzigd door Mar2zz op 17-05-2008 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Mar2zz schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 14:21:

[...]

Is dat hetzelfde logo als je normaal de xbox start? heb dit ook gehad, starte bij mij wel door, maar het logo dat ik zag was anders. (bij normale start bigfoot87-logo en bij soft-reset xbmc-logo). Ik kan me daarbij voorstellen dat ie dat bij jou ook doet, en dat bij de softreset een corrupt logo ofzo wordt aangeroepen?
Ik krijg als ikmijn Xbox opstart (kleine knop dus de normale aan knop) eerst Executer regel te zien vervolgens vrijwel direct erna start het groene Xbox filmpje en aan het einde van het filmpje staat er weer dat Executer. Daarna komt XBMC logo verder dan dat gaat hij dus niet. Ik weet niet hoe ik dit probleem kan verhelpen. Corrupt logo zou kunnen maar vind ik wel erg vreemd heb meerdere XBMC versies getest en telkens eerst de oude verwijderd. Heb ook van een vriend zijn c schijf over genomen zodat het opstart gedeelte hetzelfde was en de XBMC heb ik ook overgenomen (1 op 1 kopie) en ik bleef hetzelfde resultaat krijgen.

Of het logo hetzelfde is of niet geen idee ik zie geen verschil eigenlijk. Nu ben ik daarop ook best wel een noob.

Mar2zz wat heb je dus gedaan als oplossing?

[ Voor 4% gewijzigd door Cave_Boy op 17-05-2008 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je wel een ftp verbinding krijgen ?
Zo ja kijk dan eens in config.ini op de E schijf welk dash hij als eerste op wil starten 1-5.(openen met kladblok).
Heb je ook een snelkoppeling naar xbmc ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Ik heb een chip erin en kan altijd verbinden met ftp :P

Ik heb een snelkoppeling naar XBMC deze staat op C en verwijst naar de plek waar XBMC staat op E.

"Zo ja kijk dan eens in config.ini op de E schijf welk dash hij als eerste op wil starten 1-5.(openen met kladblok)."

Bedoel je niet op de C schijf?

Daar heb ik wel een bestand "X2config.ini" namelijk.

Daar staat hij als 4e. Heb getest deze als eerste te zetten maar maakt niks uit.

---------------
edit
-------------

Ik doe momenteel alles op C verwijderen en hierna doe ik E ook.

Iemand nog tips?

[ Voor 12% gewijzigd door Cave_Boy op 17-05-2008 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ik hoefde het niet op te lossen, hij bleef immers niet hangen bij mij. Wellicht ga je via die softreset via een andere .xbe naar xbmc ofzo? Die snelkoppeling op C hoe heet die? en hoe heet de xbmc.xbe in jouw config.ini?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
xboxdash.xbe
e:\XBMC\default.xbe

Dit bedoelde je?

Hmm snap nu denk meer over die logo's

Had net een spel opgestart en deed vervolgens een softreset. Het scherm bleef zwart en toen kwam in beeld het XBMC Media center logo. Ik had dus geen groene logo opstart enzo.

[ Voor 67% gewijzigd door Cave_Boy op 17-05-2008 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zet evox als eerste dash in het x2config.ini file.
Als dat werkt kun je weer eventueel een snelkoppeling maken naar de gewenste XBMC op je xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Evox start als eerste nu weer op.

Hoe kan ik nu het best XBMC erbij zetten? Toch gewoon renamen en de snelkoppeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:28

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Jaaaaaaaa ;-) Ik heb weer een Xbox met een werkende lanpoort... Er gaat weer een XBMC-wereld voor me open..

Kwam er achter dat ik sinds het (dankzij bliksem) kaduukgaan van de lanpoort al geen updates van XBMC heb gedraaid sinds 2005 !!!!

Er is toch wel een hoop veranderd. Van de week de laatste XMC-World release erop gezet. Erg mooi allemaal. En erg veel mooie scripts.

Wat ik me nog wel kan herinneren is dat bij de laatste (2005)-release ik de mogelijkheid had tot shoutcast radio zender met zelfs de nodige punk- en metalmuziek en gametrailers.. Die kom ik nu geen van beide tegen... Dus nu nog maar eens proberen die vanuit de oude install weer aan de pruttel te krijgen.

En moet eigenlijk ook de 80GB Maxtor disk maar eens gaan vervangen voor een wat grotere (en stillere) Samsung of WD... Moet ik me maar weer eens in gaan verdiepen.

In ieder geval erg leuk te zien dat zelfs voor zo'n oud machientje, er nog volop wordt ontwikkeld, gepost en gespeeld ;-)

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

De shoutcast links zitten er geloof ik standaard bij hoor. Ga eens uit bibliotheekmodus bij muziek en dan opnieuw scannen alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naar de map muziek gaan en dan locatie toevoegen / bladeren en voila staat netjes in de lijst.
Trailers Staan in de script map en plugin map (Apple movie trailers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Die stappen die in het filmpje staan die deed ik ook al altijd zo.

Het enige wat me opviel was dat er inmiddels een versie 2 van de shotcut maker is. Deze heb ik dus gedownload en gedaan.

Ik had Evox op c gezet via FTP. Dit werkte direct nadat ik default.xbe heb aangepast naar xboxdash.xbe (Als ik hem op e zet en doe shortcut maken dan werkt het niet. Daar zit mijn probleem denk ik dus. maar ik snap niet wara ik het fout maak).

XBMC wil ik op e hebben. Hiervoor gebruik ik dus de XBE shortcut maker (inmiddels versie 2)
Ik vul in bij:

Target: e:\XBMC\default.xbe
Title Name: Xbox Media Center
Title ID: 0FACE008

Het vinkje Launch Parameters heb ik leeg
Het vinkje Custom Icon heb ik ook leeg.

Ik doe vervolgens Create Shortcut Xbe.. en dan sla ik die op als xboxdash.xbe

De xboxdash.xbe van evox verander ik met een nummertje erbij zodat ik die niet overschrijf. Ik zet de shortcut erbij en dan moet alles toch goed zijn? Ik doe alles volgens die handleiding. Volgens mij.

[ Voor 7% gewijzigd door Cave_Boy op 18-05-2008 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je doet het niet goed.
Als evox, als eerste zou moeten opstarten gaat dit met evoxdash.xbe file.
Maak je een shortcut naar xbmc zou deze dus evoxdash.xbe moeten heten.(hernoem het originele file evoxdash-backup .xbe bv).
De verwijzing in shortcutmaker zou er ongeveer zo uit moeten zien.

e:\Apps\XBMC\default.xbe
of bv
e:\Apps\T3CH_2008-05-04\XBMC\default.xbe

Dit is natuurlijk de locatie waar xbmc staat.
Vraag me af of je xbmc kunt starten vanuit evox want je moet wel zeker er van zijn dat er een goed werkende xbmc op staat. evox kijkt bij mij naar deze e:\Apps\XBMC\default.xbe locatie.
WERKT HET NIET VANUIT EVOX ZORG DAT DIT WEL HET GEVAL IS.
Als je namelijk een verwijzing maakt naar een dash dat niet goed is lig je eruit met je ftp en moet je aan de gang met een slayer disk.
Nogwat ga niet klooien met met c:\ en ook niet met xboxdash.xbe dit is het originele dash.
Zet alleen de shortcut erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Verwijderd schreef op zondag 18 mei 2008 @ 12:07:
Je doet het niet goed.
Als evox, als eerste zou moeten opstarten gaat dit met evoxdash.xbe file.
Maak je een shortcut naar xbmc zou deze dus evoxdash.xbe moeten heten.(hernoem het originele file evoxdash-backup .xbe bv).
De verwijzing in shortcutmaker zou er ongeveer zo uit moeten zien.

e:\Apps\XBMC\default.xbe
of bv
e:\Apps\T3CH_2008-05-04\XBMC\default.xbe

Dit is natuurlijk de locatie waar xbmc staat.
Vraag me af of je xbmc kunt starten vanuit evox want je moet wel zeker er van zijn dat er een goed werkende xbmc op staat. evox kijkt bij mij naar deze e:\Apps\XBMC\default.xbe locatie.
WERKT HET NIET VANUIT EVOX ZORG DAT DIT WEL HET GEVAL IS.
Als je namelijk een verwijzing maakt naar een dash dat niet goed is lig je eruit met je ftp en moet je aan de gang met een slayer disk.
Nogwat ga niet klooien met met c:\ en ook niet met xboxdash.xbe dit is het originele dash.
Zet alleen de shortcut erbij.
Ik heb een Smartxx chip erin en heb altijd FTP dus kan er altijd wel bij (Ed on Chip).

Ik heb voordat ik begon van de C een gehele kopie gemaakt en die veilig weggezet.
Ik heb je stappen ondernomen (is eigenlijk hetzelfde als de handleiding maar dan andere benaming van het bestand). Dit blijft bij mij niet werken. Ik krijg nu ook geneens meer een opstartscherm van XBMC hij stopt nu na het groene filompje van Xbox en Xecuter logo eronder.

---------------------
edit
----------------------

Ik heb het XBMC log eens gepakt en vermoed dat me koppeling ernaartoe wel goed is maar ergen gewoon een fout staat elders.

Hieronder het log:

06:59:08 M: 56336384 NOTICE: -----------------------------------------------------------------------
06:59:08 M: 56315904 NOTICE: Starting XBMC, Platform: Xbox. Built on May 4 2008
06:59:08 M: 56315904 NOTICE: Q is mapped to: E:\XBMC
06:59:08 M: 56315904 NOTICE: The executeable running is: E:\XBMC\default.xbe
06:59:08 M: 56315904 NOTICE: Log File is located: Q:\xbmc.log
06:59:08 M: 56315904 NOTICE: -----------------------------------------------------------------------
06:59:08 M: 56315904 NOTICE: Unmapped drive T
06:59:08 M: 56315904 NOTICE: Mapping drive T to Harddisk0\Partition1\XBMC\UserData
06:59:08 M: 56315904 NOTICE: Setup DirectX
06:59:08 M: 56291328 NOTICE: Mapping drive C to Harddisk0\Partition2
06:59:08 M: 56291328 NOTICE: Mapping drive E to Harddisk0\Partition1
06:59:08 M: 56291328 NOTICE: Unmapped drive D
06:59:08 M: 56291328 NOTICE: Mapping drive D to Cdrom0
06:59:08 M: 56291328 NOTICE: Mapping drive F to Harddisk0\Partition6
06:59:08 M: 56291328 NOTICE: Mapping drive X to Harddisk0\Partition3
06:59:08 M: 56291328 NOTICE: Mapping drive Y to Harddisk0\Partition4
06:59:08 M: 56291328 NOTICE: Unmapped drive Z
06:59:08 M: 56291328 NOTICE: Mapping drive Z to Harddisk0\Partition5
06:59:08 M: 56291328 NOTICE: load settings...
06:59:08 M: 56291328 NOTICE: Mapping drive P to Harddisk0\Partition1\XBMC\UserData
06:59:08 M: 56291328 NOTICE: loading T:\guisettings.xml
06:59:08 M: 55947264 NOTICE: Getting hardware information now...
06:59:08 M: 55947264 NOTICE: Checking resolution 6
06:59:08 M: 55947264 NOTICE: Per AV pack settings are off
06:59:08 M: 56205312 NOTICE: q:\UserData\sources.xml
06:59:08 M: 56205312 ERROR: <myprograms> tag is missing or sources.xml is malformed
06:59:09 M: 49995776 NOTICE: Checking the Date!
06:59:09 M: 49995776 NOTICE: start dvd mediatype detection
06:59:09 M: 49930240 NOTICE: initializing playlistplayer
06:59:09 M: 49930240 NOTICE: DONE initializing playlistplayer
06:59:09 M: 49930240 NOTICE: start fancontroller
06:59:09 M: 49397760 NOTICE: load default skin:[Project Mayhem III]
06:59:09 M: 47640576 ERROR: unable to load Q:\skin\Project Mayhem III\language\Dutch\strings.xml: Failed to open file at line 0
06:59:09 M: 47640576 ERROR: unable to load Q:\skin\Project Mayhem III\language\English\strings.xml: Failed to open file at line 0
06:59:09 M: 45879296 WARNING: use dashboard
06:59:09 M: 45563904 NOTICE: initialize done
06:59:09 M: 45563904 NOTICE: Running the application...
06:59:12 M: 41959424 NOTICE: start timeserver client
06:59:12 M: 41893888 NOTICE: Webserver: Starting...
06:59:12 M: 41754624 NOTICE: XBFileZilla: Starting...
06:59:12 M: 41623552 NOTICE: ES: Starting event server
06:59:12 M: 40570880 NOTICE: ES: Starting UDP Event server on 0.0.0.0:9777
06:59:12 M: 40558592 NOTICE: Webserver: Started
06:59:12 M: 40517632 NOTICE: UDP: Listening on port 9777
06:59:12 M: 39874560 NOTICE: XBFileZilla: Started
06:59:13 M: 39989248 ERROR: WEATHER: Unable to get data - invalid XML
06:59:17 M: 40198144 ERROR: Unable to wait for NTP reply from the SNTP server, GetLastError returns 10060
06:59:22 M: 40943616 ERROR: Unable to wait for NTP reply from the SNTP server, GetLastError returns 10060
06:59:27 M: 40943616 ERROR: Unable to wait for NTP reply from the SNTP server, GetLastError returns 10060

Hij gata naar de Q maar waarom gaat hij daarheen? Het staat op de E. En waar kan ik dat aanpassen?

[ Voor 61% gewijzigd door Cave_Boy op 18-05-2008 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Q is de partitie van de active xbmc hij staat nog steeds op E .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Ben nu alle XML's aan bekijke en alles met Q verandere naar E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-10 19:40

Harrie

NederVlaming

Het is 100% normaal dat er een Q staat, veranderen in een E gaat waarschijnlijk alleen maar dingen stuk maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Jup klopt...

Maar snap de errors dan niet. Kan iemand me daar mee helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• certefied
  • Laatst online: 22-08 10:53
Hallo mensen,

Ik heb bij Dutch radio streampack van Bigfoot een paar nieuwe radio stations van radiodigitaal toegevoegd.
Ik heb hem gepost in a.b.boneles.
De volgende stations zijn toegevoegd:

[18-05-2008] added:10 Gold 60&70 Hits
[18-05-2008] added:10 Gold 80's Hits
[18-05-2008] added:10 Gold 90's Hits
[18-05-2008] added:538 Non stop 40
[18-05-2008] added:538 Jumpstyle
[18-05-2008] added:Apres ski radio
[18-05-2008] added:Hits 4 kids
[18-05-2008] added:JFK
[18-05-2008] added:Love Radio
[18-05-2008] added:Noordzee nationaal
[18-05-2008] added:Power FM
[18-05-2008] added:Pure Pop Radio
[18-05-2008] added:Real Rock radio
[18-05-2008] added:Zomerradio

Ik hoop dat ik er mensen blij mee maak.
Alle Credits gaan naar Bigfoot.
Ik heb ze alleen maar toegevoegd.
Het is ook hier te downloaden.

http://rapidshare.com/fil...utch_Radio_streampack.rar

[ Voor 6% gewijzigd door certefied op 18-05-2008 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-10 15:53
certefied schreef op zondag 18 mei 2008 @ 13:59:
Hallo mensen,

Ik heb bij Dutch radio streampack van Bigfoot een paar nieuwe radio stations van radiodigitaal toegevoegd.
Ik heb hem gepost in a.b.boneles.
De volgende stations zijn toegevoegd:

[18-05-2008] added:10 Gold 60&70 Hits
[18-05-2008] added:10 Gold 80's Hits
[18-05-2008] added:10 Gold 90's Hits
[18-05-2008] added:538 Non stop 40
[18-05-2008] added:538 Jumpstyle
[18-05-2008] added:Apres ski radio
[18-05-2008] added:Hits 4 kids
[18-05-2008] added:JFK
[18-05-2008] added:Love Radio
[18-05-2008] added:Noordzee nationaal
[18-05-2008] added:Power FM
[18-05-2008] added:Pure Pop Radio
[18-05-2008] added:Real Rock radio
[18-05-2008] added:Zomerradio

Ik hoop dat ik er mensen blij mee maak.
Alle Credits gaan naar Bigfoot.
Ik heb ze alleen maar toegevoegd.
Het is ook hier te downloaden.

http://rapidshare.com/fil...utch_Radio_streampack.rar
Super man!
Thnx! :D
Zal ze meteen even toevoegen aan het pakket.

Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-10 19:40

Harrie

NederVlaming

Cave_Boy schreef op zondag 18 mei 2008 @ 13:53:
Jup klopt...

Maar snap de errors dan niet. Kan iemand me daar mee helpen?
Heb je al geprobeerd de Project Mayhem Skin opnieuw te installeren? Of controleren of die files ook daadwerkelijk in de "skin\Project Mayhem III\language" folder staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cave boy Installeer anders eens opnieuw een xbmc.
Als je xtoolbox op je xbox hebt staan, kun je vanuit evox dit opstarten.
In xtoolbox heb je een file manager. Open via dit de default.xbe van xbmc.
Probeer maar eens.
Werkt xbmc dan niet moet je echt even een nieuwe xbmc erop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-09 09:24
Cave_Boy schreef op zondag 18 mei 2008 @ 12:46:
[...]
Ik heb het XBMC log eens gepakt en vermoed dat me koppeling ernaartoe wel goed is maar ergen gewoon een fout staat elders.

Hieronder het log:
code:
1
2
3
4
5
6
06:59:08 M: 56336384  NOTICE: -----------------------------------------------------------------------
06:59:08 M: 56315904  NOTICE: Starting XBMC, Platform: Xbox.  Built on May  4 2008
06:59:08 M: 56315904  NOTICE: Q is mapped to: E:\XBMC
06:59:08 M: 56315904  NOTICE: The executeable running is: E:\XBMC\default.xbe
06:59:08 M: 56315904  NOTICE: Log File is located: Q:\xbmc.log
06:59:08 M: 56315904  NOTICE: -----------------------------------------------------------------------
Belangrijk stukje, ik denk dat daar het probleem zit; "Q is mapped to E:\XBMC". Je XBMC staat dus op E:\XBMC terwijl deze "normaal" op E:\Apps\XBMC staat. Dit kan problemen geven in combinatie met de shortcut maker/standaard situatie.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
06:59:08 M: 56315904  NOTICE: Unmapped drive T
06:59:08 M: 56315904  NOTICE: Mapping drive T to Harddisk0\Partition1\XBMC\UserData
06:59:08 M: 56315904  NOTICE: Setup DirectX
06:59:08 M: 56291328  NOTICE: Mapping drive C to Harddisk0\Partition2
06:59:08 M: 56291328  NOTICE: Mapping drive E to Harddisk0\Partition1
06:59:08 M: 56291328  NOTICE: Unmapped drive D
06:59:08 M: 56291328  NOTICE: Mapping drive D to Cdrom0
06:59:08 M: 56291328  NOTICE: Mapping drive F to Harddisk0\Partition6
06:59:08 M: 56291328  NOTICE: Mapping drive X to Harddisk0\Partition3
06:59:08 M: 56291328  NOTICE: Mapping drive Y to Harddisk0\Partition4
06:59:08 M: 56291328  NOTICE: Unmapped drive Z
06:59:08 M: 56291328  NOTICE: Mapping drive Z to Harddisk0\Partition5
06:59:08 M: 56291328  NOTICE: load settings...
06:59:08 M: 56291328  NOTICE: Mapping drive P to Harddisk0\Partition1\XBMC\UserData
06:59:08 M: 56291328  NOTICE: loading T:\guisettings.xml
06:59:08 M: 55947264  NOTICE: Getting hardware information now...
06:59:08 M: 55947264  NOTICE: Checking resolution 6
06:59:08 M: 55947264  NOTICE: Per AV pack settings are off
Allemaal normaal. Hier worden gewoon een aantal partities gemapt naar driveletters.

code:
1
2
06:59:08 M: 56205312  NOTICE: q:\UserData\sources.xml
06:59:08 M: 56205312   ERROR:   <myprograms> tag is missing or sources.xml is malformed

Probleem van minder grote orde. Er mist een deel uit de sources.xml file. Het werkt ook zonder dit deel, als de rest van de file maar niet corrupt is. Het kan ook nog zo zijn dat er "<programs>" staat ipv "<myprograms>", ook niet echt een probleem.
code:
1
2
3
4
5
06:59:09 M: 49995776  NOTICE: Checking the Date!
06:59:09 M: 49995776  NOTICE: start dvd mediatype detection
06:59:09 M: 49930240  NOTICE: initializing playlistplayer
06:59:09 M: 49930240  NOTICE: DONE initializing playlistplayer
06:59:09 M: 49930240  NOTICE: start fancontroller
Allemaal prima. Gewoon een aantal initialisaties van enkele delen van XBMC.

code:
1
2
3
06:59:09 M: 49397760  NOTICE: load default skin:[Project Mayhem III]
06:59:09 M: 47640576   ERROR: unable to load Q:\skin\Project Mayhem III\language\Dutch\strings.xml: Failed to open file at line 0
06:59:09 M: 47640576   ERROR: unable to load Q:\skin\Project Mayhem III\language\English\strings.xml: Failed to open file at line 0

Op zich ook geen probleem. Er wordt voor deze skin gezocht naar specifieke taal instellingen die dan zouden moeten staan onder language\betreffende taal. Werkt ook prima zonder.
code:
1
06:59:09 M: 45879296 WARNING: use dashboard

Geen idee wat dit betekent. Hier zou je eens op kunnen googlen. Maar omdat het het level van de log "WARNING" is, zal het niet heel belangrijk zijn.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
06:59:09 M: 45563904  NOTICE: initialize done
06:59:09 M: 45563904  NOTICE: Running the application...
06:59:12 M: 41959424  NOTICE: start timeserver client
06:59:12 M: 41893888  NOTICE: Webserver: Starting...
06:59:12 M: 41754624  NOTICE: XBFileZilla: Starting...
06:59:12 M: 41623552  NOTICE: ES: Starting event server
06:59:12 M: 40570880  NOTICE: ES: Starting UDP Event server on 0.0.0.0:9777
06:59:12 M: 40558592  NOTICE: Webserver: Started
06:59:12 M: 40517632  NOTICE: UDP: Listening on port 9777
06:59:12 M: 39874560  NOTICE: XBFileZilla: Started

Ook allemaal prima. Wederom wordt het een en ander geinitialiseerd.
code:
1
06:59:13 M: 39989248   ERROR: WEATHER: Unable to get data - invalid XML

Bekende fout in het weer van XBMC momenteel. Door aanpassing van de url van de site waar de data over de weersvoorspellingen wordt opgehaald, is deze data niet meer beschikbaar. Maar XBMC werkt ook zonder. Wil je hier wel een oplossing voor, dan is die in eerdere posts terug te vinden. o.a. in deze.
code:
1
2
3
06:59:17 M: 40198144   ERROR: Unable to wait for NTP reply from the SNTP server, GetLastError returns 10060
06:59:22 M: 40943616   ERROR: Unable to wait for NTP reply from the SNTP server, GetLastError returns 10060
06:59:27 M: 40943616   ERROR: Unable to wait for NTP reply from the SNTP server, GetLastError returns 10060

Een aantal fouten met betrekking tot je NTP server, voor het syncroniseren van je tijd. Kijk in de instellingen even of het webadres van de NTP server wel juist is. Zou denk ik ook niet echt veel problemen moeten geven en zeker niet de problemen waarmee jij nu zit.
Hij gaat naar de Q maar waarom gaat hij daarheen? Het staat op de E. En waar kan ik dat aanpassen?
Dat hij naar Q gaat is normaal, er wordt een soort shortcut gemaakt van E:\Apps\XBMC (of in jouw geval E:\XBMC) naar Q:\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
@ Poeier

Er staan daar bestanden en als ik vergelijk met andere XBMC van een vriend klopt dit gewoon.

@ berties

Ik heb inmiddels al vele installaties gedaan. Na elke installatie heb ik alles geschoond en begon ik opnieuw. De ene keer E:\Apps en de andere keer in E:\XBMC. Dit maakte niks uit kwa eindresultaat.

Wat ik alleen niet snap is wat ik ook eerder poste dat over Evox. Als ik dat rechtstreeks naar de c kopieer dan werkt het ineenkeer (moet ik wel default.xbe aanpassen aan xboxdash.xbe).

Zet ik dit bijvoorbeeld neer op e:\evox\ en maak dan ook een juiste snelkoppeling dan werkt dit niet. Ik snap dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Zo te zien is je xbmc echt niet in orde. Mist veel, vooral wat in de userdata staat mbt skinopties lijkt niet in orde. Begin eens een clean install zonder userdata backup. En doe die install zonder xbmc als ftp-server te gebruiken, maar ga in een andere dash (evox ofzo) en kopieer dan xbmc naar je E-schijf, terwijl je eerst de oude xbmc-map complete delete.

het maakt ook niet uit waar je xbmc neerzet, als je snelkoppeling maar goed verwijst.

[ Voor 11% gewijzigd door Mar2zz op 18-05-2008 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mar2zz jij weet veel van de bibliotheek functie.
Hoe kan ik een dvd met meerdere films toevoegen aan bibl.
Kan meerdere mappen maken (met namen van films) met een stream erin die verwijst naar het dvd menu.Werkt goed, maar kan geen info ophalen met een stream plaats ik een fake avi in de map dan wel, maar wil ik vanuit de bibliotheek modus deze film afspelen pakt hij natuurlijk de fake avi file.(Zou wel gaaf zijn als je streams zou kunnen toevoegen aan de bibl). heb jij een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Ik gebruik als ftp gewoon Ed on chip dat zit op Smartxx chip.

Heb echter al inmiddels 4 downloads geprobeerd waarvan ook 1 van XBMC.com dat zijn toch goede XBMC files?

De userdata enzo ik kopieer gewoon 1 op 1. Dat staat al in de XBMC bestand van internet.

Na vers opzetten van alles kan ik ook 1x spel spelen en daarna na softreset dan hangt deze bij het XBMC logo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ik denk dat je maar op 1 manier een multi-movie-dvd kunt toevoegen. Dat is met behulp van .nfo files.
Open notepad of kladblok op je pc en gooi daar de imdb-url in van je film en sla op als filmnaam.nfo en gooi die bij je dvdmap in. Voor meer films dus meer .nfo files maken. (voorbeeld imdb.url: http://www.imdb.com/title/tt1109488/ ) (weet niet zeker of dit werkt trouwens..., voor het toevoegen aan library misschien wel, maar afspelen misschien weer niet) (ow wacht, je gooit het bij de stream in dat zou moeten werken denk ik, maar hoe doe jij die stream? ook kladblok en dan de locatie van de film in een .strm bestand opslaan ofzo?

Ik denk dat veel multimovie dvd's een aparte .vob hebben voor elke film? die vobs kan je natuurlijk ook in aparte mappen gooien en opslaan als filnaam.vob...)

@caveboy:
volgens mij is het zo dat Evox een softreset regelt? Tenminste, de triggercombo ervoor staat in de evox.ini. Wellicht probeert evox na een softreset een xbmc te starten vanaf een andere locatie ofzo?

[ Voor 53% gewijzigd door Mar2zz op 18-05-2008 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:43

OcGuru

Giulietta Qv

Ik heb een raar probleem met XBMC. Zodra ik XBMC installeer via Slayer werkt alles perfect ( is wel een oudere versie van xmbc) Maar als ik hem upgrade naar de nieuwste versie (T3CH XBMC 2008-05-04 SVN rev12881) Krijg ik vaak vastlopers als ik snel van liedjes switch die op de hdd staan. :?

Ligt dit nou aan de xbox zelf of aan xbmc?

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online
Hoi,

Maak al enige tijd gebruik van XBMC maar de laatste tijd werkt het niet meer echt geweldig.. Ik heb nu de versie van Xbox Media Center world van 08-05-08 erop staan. Heb al een wat oudere versie geprobeerd maar helaas..

Heb bij het afspelen van muziek continue vastlopers. Ook heb ik het idee dat het instellen van subtitels niet (goed) meer werkt. Bij sommige dvd's word elke keer als je de ondertitel instelt weer vanaf het begin van het hoofdstuk afgespeeld. En dan heb je nog geen ondertitels omdat hij de instellingen niet opslaat.

Ik heb alles uit de map geknipt en verwijderd en daarna overschreven met de nieuwere versie.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Mar2zz schreef op zondag 18 mei 2008 @ 20:35:

@caveboy:
volgens mij is het zo dat Evox een softreset regelt? Tenminste, de triggercombo ervoor staat in de evox.ini. Wellicht probeert evox na een softreset een xbmc te starten vanaf een andere locatie ofzo?
Waar staat die Evox.ini? Die kan ik nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt mar2zz voor het mee denken ga morgen gelijk even proberen. dat verwijzen naar met een stream doe je door inderdaad het path in een kladblok file te ztten met extensie strm of m3u.

smb://WOONKAMER/Stand up comedy/Eddie Murphy Delirious (1983)/VIDEO_TS\VIDEO_TS.IFO

Dit dus bv plaatsen in een strm file en hij opent dat path.

De films hebben trouwens niet elk een eigen vob bestand helaas.

Cave man evox.ini zou op C:\ moeten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
Mar2zz schreef op zondag 18 mei 2008 @ 20:35:
@caveboy:
Lijkt mij de juiste conclusie. Op het moment dat je een spel laad, wordt er iets anders in het geheugen van de xbox geladen dan XBMC. Je kunt namelijk altijd maar 1 keer een default.xbe draaien en niet een default.xbe binnen een default.xbe. Op het moment dat het spel gestart is, heeft de xbox niets meer van doen met XBMC. De reset toetsencombinatie is eerder een chip aangelegenheid en ik denk dat ie inderdaad de verkeerde file aanspreek bij de softreset.

Je modchip laat een bepaalde file tijdens het aanzetten van je xbox, de file waar deze naar verwijst heb je aangepast met de shortcutmaker en verwijst daarom weer door naar je e:\XBMC of e:\Appps\XBMC of wat dan ook. Vervolgens een softreset en je chip bepaald dat er ergens anders een .xbe file gestart wordt, dit is dan niet e:\Apps\XBMC of e:\XBMC maar een verkeerde link of je shortcut file waar je chip niet goed mee om kan gaan.

En helaas, aangezien dit niets meer met XBMC te maken heeft maar met modchips, denk ik dat je deze discussie ook beter ergens anders kunt voeren dan op GOT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
OcGuru schreef op zondag 18 mei 2008 @ 20:50:
Ik heb een raar probleem met XBMC. Zodra ik XBMC installeer via Slayer werkt alles perfect ( is wel een oudere versie van xmbc) Maar als ik hem upgrade naar de nieuwste versie (T3CH XBMC 2008-05-04 SVN rev12881) Krijg ik vaak vastlopers als ik snel van liedjes switch die op de hdd staan. :?

Ligt dit nou aan de xbox zelf of aan xbmc?
Wat staat er in je logfile?
Pagina: 1 ... 19 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Heb je een vraag over het softmodden of ombouwen van je XBox? Laat die dan maar fijn achterwege, dit topic gaat over XBMC, niet over de XBox. Berichten zullen anders zonder melding verwijderd worden.