[XBMC] Ervaringen met XBMC - Deel XI Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 27 Laatste
Acties:
  • 210.356 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:12

MsG

Forumzwerver

Verwijderd schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 14:30:
Hoi,

Heeft iemand nog een aanrader voor een slimline draadloos usb toetsenboard met geintergeerde muispad of muisbal?
:? verkeerde topic?
Dit topic heeft niets met softmods of ombouwen van je XBox te maken; laat berichten die niets met XBMC te maken hebben dus achterwege

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• futura
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-10-2024
AnneTweaks schreef op zondag 17 februari 2008 @ 19:59:
[...]

Het is even wat werk, maar ik gebruik nu al een aantal jaar mythTV en xbmc samen en dat bevalt erg goed.

Ik heb beneden een server staan waarop KnoppMyth's variant van mythTV geinstalleerd is.
Daarbij zit er zo'n 2T aan hd's in (met ook alle media files er op) en 2 PVR 350's.
De server zelf is 'maar' een PII/500 met 512Mb, maar dat is geen probleem voor het file-serven. Het encoding werk wordt nl door de PVR's gedaan en de decoding door de XBox.

Onder XBMC gebruik ik de xbmc myhttv python scripts om de opnames af te spelen. Het programeren van opnames doe ik meestal via de ingebouwde website van mythTV.

Een alternatief op de Xbox is om xebian te installeren en daar de frontend van mythTV op te installeren. Dat werkt kwa bediening beter, maar duurt vrij lang om te starten.

De xbmc mythtv scripts kun je gewoon als favourite toevoegen, maar ik heb in de Mayhemm skin het menu iets aangepast om het script te starten.

Anne.

http://mysettopbox.tv/knoppmyth.html
http://sourceforge.net/pr...shots.php?group_id=128346
Interessante set-up. Ga binnenkort verhuizen, en wil ook zoiets realiseren met een oude pc (of een zuinige nieuwe). Wat vragen:

-Live tv kijken: schaalt de xbox de tv-feed die hij krijgt toegezonden vanuit de Myth backend zonder problemen op naar HD (720 bijv.)?. En welke feed gebruik je: is hij analoog of heb je digitale tv? Ik ga het namelijk zelf waarschijnlijk gebruiken icm met analoog tv signaal (wel goed signaal overigens), maar moet nog even kijken of het opschalen van een sd signaal naar hd een mooi effect geeft.

-Hoe bedien je de frontend via xbmc? Via de xbox afstandsbediening? En hoe goed werkt dit (zappen bijv.)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hellow hier ben ik weer maar nu met een ander raar probleem.
als ik op een album met de witte knop laat zoeken naar albuminformatie zegt xbmc elke keer opnieuw no artist found...... bij men films daarentegen lukt dit wel perfect en krijg ik ook mooie dvdcovers.
idtags zijn goed ingevult als ik bij file info ga zien op winamp..... toen ik nog alles deed met ccxqui had ik hier geen probleem mee en kreeg ik wel mooie albumcovers en info....
weet iemand hoe dit zou komen ?

edit: ook al eens de nieuwe t3ch versie geinstaleerd en de oude +de versie van xbmcworld allemaal hetzelfde probleem...films wel,muziek niet :'(

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2008 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Misschien moet je ff je muziekdatabase ff opnieuw opbouwen. Oude musicdb weggooien (staat in userdata/database ofzo en heet music.db. Die weggooien, je share opnieuw naar database scannen en daarna proberen. In muziek-instellingen nog wel checken dat ie tags moet lezen en moet kijken op freedb voor album info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Welke exacte link hebben jullie voor Last.FM? is er iets veranderd ofzo? Wie kan even zijn code van sources.xml posten

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
code:
1
2
3
4
<source>
            <name>Last.FM</name>
            <path>lastfm://</path>
        </source>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb wat problemen met de laatste T3CH 4-20 build.
Kan ten eerste hem niet downloaden via script T3CH 1.5.1.
En nu ik hem handmatig heb geinstalleerd alles ok behalve krijg last.fm niet aan de praat. Alles geprobeerd maar krijg de melding geen verbinding met netwerkserver.
Oudere build ook geprobeerd en daar geen problemen met last.fm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Paar berichten van xboxscene die bovenstaande problemen van poeier en msg ook zijn tegengekomen:
When the T3ch Upgrader try to download it try with the file XBMC-SVN_2008-04-20_rev12746-T3CH-REPACK.rar ...but thats to long for the xbox so...can you shorten it? find it way easyer to use the upgrader then doin it manualy
Firstly - the Last.FM problem was at their end, not in XBMC. They had problems at their datacentre over the weekend and large lumps of site functionality were broken or working at reduced capacity. It's (mostly) back to normal now, and scrobbling updates from XBMC are working fine.
Album info (and artist info - you couldn't refresh on first lookup, only on subsequent lookups) refreshing is now fixed as well, in revision 12770.
Alles is al available in SVN, dus als je kan compilen... Anders moet je wachten op de volgende T3CH-release, dan is bovenstaande allemaal opgelost.

[ Voor 9% gewijzigd door Mar2zz op 27-04-2008 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 23:44
Fire69 schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 12:07:
Het werkt op zich goed, maar ik vind de manier van aanpassen van de boot wat raar.
Ik gebruik het dus enkel om de nieuwe versie op de xbox te krijgen en te unrarren.
Daarna start ik Avalaunch en via de file manager verwijder ik de oude build en rename de folder van de nieuwe build naar XBMC. :P
Dat is ook de manier die ik hanteer. Het update script heeft dus weinig toegevoegde waarde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:01
Eigenlijk alleen dat je geen pc nodig hebt om het te doen, wat op zich ook wel handig is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik heb ook radiostations bij muziek, echter als ik bibliotheek wil updaten e.d. vind ik de radiostations niet in bibliotheekmodus. Iemand een idee hoe ik deze ook in bibliotheek krijg?

Wat vinden jullie van een naamswijziging Muziek > Audio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Aangezien dat streams zijn, denk ik niet dat je die in je library krijgt?
Ik veronderstel dat Last.FM er ook niet inzit? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Last.FM staat wel in mijn library.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamix
MsG schreef op maandag 28 april 2008 @ 10:16:
Ik heb ook radiostations bij muziek, echter als ik bibliotheek wil updaten e.d. vind ik de radiostations niet in bibliotheekmodus. Iemand een idee hoe ik deze ook in bibliotheek krijg?

Wat vinden jullie van een naamswijziging Muziek > Audio?
Je moet de map met radiostations plaatsen in je XBMC playlist/music map. Dan zie je ze terug in je library onder, jawel, playlists. :)

(kan de exacte locatie niet achterhalen aangezien ik geen xdoos op het werk heb ;))

Gisteren de XBMCWorld1 release op een xbox van een vriend van me gezet. Een hele mooie release, heren! Die ga ik in het vervolg ook gebruiken ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Dynamix op 28-04-2008 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

yay het werkt. Ze stonden buiten die map, heb ze nu veprlaatst, maar volgens mij was het al werkende want ik zag het al in de library zonder de verplaatsing te scannen.

thx iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
He, da's wel interessant. Ik heb nu een hele hoop radiozenders waarvan ik steeds vergeet dat ze erop staan. Die ga ik dan ook maar eens op het juiste plaatsje zetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamix
MsG schreef op maandag 28 april 2008 @ 11:17:
yay het werkt. Ze stonden buiten die map, heb ze nu veprlaatst, maar volgens mij was het al werkende want ik zag het al in de library zonder de verplaatsing te scannen.

thx iig
Klopt inderdaad... scannen is niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Surineeslander schreef op maandag 28 april 2008 @ 10:56:
Gisteren de XBMCWorld1 release op een xbox van een vriend van me gezet. Een hele mooie release, heren! Die ga ik in het vervolg ook gebruiken ;)
idd een mooie release van xbmcworld !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 23:12
Ik heb zojuist ook de nieuwste release binnengehaald.
Nu staat overal dat ik de inhoud van de map e:\\apps\XBMC kan deleten en dan de nieuwe mappen van de release erin?!

Maar ik zie in e:\\apps\XBMC op m'n box ook mappen als "weather , python, thumbs "etc .
1 . Kan het geen kwaad deze te deleten of werkt er dan iets anders niet meer?
2 . Kan ik niet beter zoals ik elders her en der in het forum lees "gewoon "de nieuwe de oudere files laten overwrite 'n ?

Ik heb voor de zekerheid maar wel een backup gemaakt :/ een fout is gauw gemaakt

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik bewaar altijd Userdata (alle settings enz), soms de languagemap (als ik zelf alvast de taal heb geupdate), voorderest is het idd gewoon overwriten en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexz1
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-09 21:51
Ik wou graag een nieuwe versie van XBMC op mn xbox zetten. Maar als ik de xbox via mijn ftp programma benader is de e schijf niet bereikbaar (zie hem wel, maar dubbel klikken kom ik niet verder mee zeg maar). Terwijl op de e wel gewoon /apps staat enzo.

Iemand enig idee hoe dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zojuist xbmc world build geinstalleerd en ziet er goed uit, maar mag ik vragen wat de verschillen zijn met de T3CH build (languages, scripts en plugins nagelaten)?

2 foutjes.
Navi-x script wil niet laden (andere builds wel)
Instellingen fan speed kan niet min % fan speed instellen bij een vaste temp. instelling.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ voor de jongens van xbmc world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 16:25
scorpio schreef op maandag 28 april 2008 @ 19:17:
Ik heb zojuist ook de nieuwste release binnengehaald.
Nu staat overal dat ik de inhoud van de map e:\\apps\XBMC kan deleten en dan de nieuwe mappen van de release erin?!

Maar ik zie in e:\\apps\XBMC op m'n box ook mappen als "weather , python, thumbs "etc .
1 . Kan het geen kwaad deze te deleten of werkt er dan iets anders niet meer?
2 . Kan ik niet beter zoals ik elders her en der in het forum lees "gewoon "de nieuwe de oudere files laten overwrite 'n ?

Ik heb voor de zekerheid maar wel een backup gemaakt :/ een fout is gauw gemaakt
Ik denk dat de map thumbs toch echt onder je user-data map zit. Voor de zekerheid, een backup kan nooit kwaad natuurlijk maar als het goed is zou alleen je user-data map voldoende moeten zijn. De rest mag weg.
  • Backup je gehele e\apps\XBMC naar e\apps\XBMCbackup
  • ftp de nieuwe release naar e\apps\XBMC
  • Copieer je backup user-data over de nieuwe user-data en kijk of het werkt/of je wat mist.
Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
lexz1 schreef op maandag 28 april 2008 @ 21:51:
Ik wou graag een nieuwe versie van XBMC op mn xbox zetten. Maar als ik de xbox via mijn ftp programma benader is de e schijf niet bereikbaar (zie hem wel, maar dubbel klikken kom ik niet verder mee zeg maar). Terwijl op de e wel gewoon /apps staat enzo.

Iemand enig idee hoe dit komt?
Misschien zit er toch een of andere lock op net zoals dat op de c schijf ook kan. Ik heb het nog nooit eerder gehoord bij de e schrijf maar wat je zou kunnen proberen is om avalaunch,evo-x of de recovery cd van Schweino te starten en te kijken of je dan wel kunt uploaden naar e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
Verwijderd schreef op maandag 28 april 2008 @ 22:25:
Heb zojuist xbmc world build geinstalleerd en ziet er goed uit, maar mag ik vragen wat de verschillen zijn met de T3CH build (languages, scripts en plugins nagelaten)?

2 foutjes.
Navi-x script wil niet laden (andere builds wel)
Instellingen fan speed kan niet min % fan speed instellen bij een vaste temp. instelling.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ voor de jongens van xbmc world
Aanpassing in languages, scripts en plugins is wel het belangrijkste (samen met radioplaylists). Maar als je die weglaat heb je naar mijn idee ook alleen maar de kale svn versie van XBMC. Of die nu van T3CH (heeft geen 27-03 build) of waar dan ook van is maakt niet uit. Gewoon een binary XBMC code.

Voor wat betreft Navi-X, ik zal er eens naar kijken maar het script is gewoon de laatste versie van 08-02-2008. edit; Helemaal gelijk, er is een nieuwe site met een update voor Navi-X. De release is aangepast maar om nu de hele release opnieuw te downloaden. Dan kun je beter even navi-x updaten naar 1.9.1 ipv 1.9 (nieuwe website navi-x google-code page navi-x). 2e edit; ook deze versie werkt niet..... morgen even zoeken waar het aan ligt...3e edit(zo blijven we bezig...); nu werkt het wel, enkele libs ontbraken..

Die fan speed zal ik straks een bekijken maar lijkt me een XBMC svn release issue. edit; Het klopt dat bij auto temp instelling de fan net 1 standje lager gaat dan op vaste fanspeed. Of dit bewust is weet ik niet, maar dat is in eerdere svn releases ook zo. Je zou er een issue voor aan kunnen maken bij xmbc. Link report issue/bug

Wellicht dat het beter is om een xbmcworld release niet hier te bespreken maar het forum van de site zelf. Ik denk namelijk niet dat het de bedoeling is dat we dat hier doen.

[ Voor 26% gewijzigd door berties op 29-04-2008 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
Voor diegene die het nog niet gemerkt hebben: www.uitzendinggemist.nl (Ned1, 2 & 3) werken niet meer in XOT! Ze hebben bij de NOS wat veranderd aan de security en gebruiken nu een extra MD5 hash om de boel te beveiligen.

Hun timing kan gewoon niet slechter zijn: ik heb de komende dagen geen tijd om het te fixen (zal pas na het weekend worden). Positieve is wel dat ik al een fix heb bedacht, ik weet alleen nog niet of het de meest ideale zal zijn, aangezien er dan voor elke aflevering 2 urls moeten worden opgehaald!

Ik hoop nog wat tijd te vinden tussen door. Reacties/oplossingen kunnen hier worden geplaatst (in het engels): http://code.google.com/p/xot-uzg/issues/detail?id=49

EDIT: Toch mooi dat dit er al een jaar aan zat te komen: chrisism in "[xbox] Xbox media center - Deel VI"

[ Voor 8% gewijzigd door GroteBozewolf op 29-04-2008 00:55 ]

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was er al achter, probeer de hele ochtend al draadstaal te kijken. Neem je tijd, als het moet kijk ik wel op m'n pc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Crap, heb ik sinds enkele dagen Ubuntu 8.04 64-bit erop staan, nu blijkt dat XBMC niet werkt onder 64-bit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamix
Ik wil de Aeon skin gebruikers even wijzen op de mod die is gemaakt door Rand Al Thor, zie hier

De mod maakt Aeon namelijk nog mooier en prettiger in gebruik. Zo zijn er bijvoorbeeld nieuwe viewtypes binnen je library en staat het weerbericht linksonder op je hoofdscherm. Verder heeft hij ook missende submenu's toegevoegd.

Gebruik je Aeon, gebruik dan deze mod!

[ Voor 5% gewijzigd door Dynamix op 29-04-2008 14:52 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Oke, ik heb het www.uitzendinggemist.nl probleem weten te fixen. Ik weet niet of ik het zo ga laten, maar op dit moment werkt het in ieder geval.

Jullie kunnen het bijgewerkte kanaal hier vinden: http://code.google.com/p/...il?name=Ned123.080429.zip

Vergeet niet eerste ff de oude nos en nossearch folders te deleten.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
Vandaag na mij werk (jaja ook op koninginnedag werken er mensen :X ) nog even met de XBMC gespeeld.
Moet wel even kwijt dat ik het een monster mooi iets vindt _/-\o_ waarvoor dank.
donatie onderweg. ;)

de nieuwste staat erop en inderdaad vooraf de userdata map veilig gesteld en na er weer op geplaatst alles weer zoals ik het wilde :P

Zal eerdaags eens kijken hoe ik die uizending gemist klaar krijg met jouw fix GBW , als t niet lukt w8 ik wel op de volgende update XBMC.
vindt het nog wel vervelend dat ik na het spelen van een spel niet terug kan komen in XBMC , onderhand alle mogelijke combinaties geprobeerd met de controler maar njente nada nop. :'(

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Hey Scorp, werkt alles nog een beetje prima verder? Ga je nog een schijf inbouwen?

Op mijn Xbox gebruik ik nu beide triggers + back + start tegelijk. Geen idee of dat een feature is van de bios zelf (dus dat het daarom niet werkt op een softmod).

:P echter is 2 x drukken op reset ook wel weer goed voor de dagelijkse beweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
beide triggers + back + start tegelijk is de andere mogelijkheid. Werkt trouwens wel op een softmod (SID iig toch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Fire69 schreef op woensdag 30 april 2008 @ 22:45:
beide triggers + back + start tegelijk is de andere mogelijkheid. Werkt trouwens wel op een softmod (SID iig toch)
Werkt inderdaad op softmod, maar volgens mij kan je dan in de evox.ini een andere combo ingeven. misschien heeft scorpio daar niets staan of bij enable IGR false ofzo. dan gaat het nait werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
Hey MsG..ja werkt perfect !

Ik ga geen grotere HD inbouwen , ik heb een netwerk schijf gekocht (Nas) van 400 Gig 8)
Zo heb heb ik voldoende opslag cap voor de xbox maar kunnen de andere pc's en m'n Tytn II er ook gebruik van maken :+

Ik zal die combinatie nog eens proberen alhoewel die niet eenvoudig is bij de draadloze controlers .
K mag er wel een hand bijhebben zo..of langere rubber vingers haha...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

volledig off topic... maar hoe laat jij je tytn II praten met die nas? ik heb een cruise, krijg hem met geen mogelijk in contact met nas / smb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
Ik gebruik Resco File Explorer ( zie http://www.resco.net/pocketpc/explorer/default.asp ) maar elk ander programma die je het netwerk laat zien en een schijf en/of directory laat koppelen/zien voldoet .

Net zo als je met een "normale " pc zou doen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een vreemde vraag, maar ik zou zo graag de hd van mijn xbox een beetje opruimen. Kan ik alles er af knikkeren dat niets te maken heeft met XBMC? Er staat nu nog een grote hoeveelheid oude rotzooi op zowel de c als de e partitie.

Dank voor een antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

C: niet aan zitten (post eens screenie van de mappen e.d.)

E: ligt er aan wat je weg wilt gooien. Heb je een softmod of een hardmod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brantje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-09 19:13

Brantje

De post is daar >>

Ik heb net lekker veel mp3's op mijn HD gezet.
En als ik via WBMC webinterface een nummer aan klinkt speelt hij maar 1x af, hoe kan ik er voorzorgen dat hij het nummer steeds herhaald.

Ander vraagje.
Kan ik de map Music ook met een randrom volgorde laten afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molier
  • Laatst online: 05-09 16:26
Roodkapje... :)

Ik heb onlangs de XBMC world release 04-27-2008 geinstalleerd. Werkt heel mooi. Kwam van een 2006 release. Vooral de scripts zijn erg goed. ot-uzg keek ik ook erg naar uit. Ik heb alleen het probleem dat xbmc soms crasht bij het starten van een stream.

In heb een debug log van xbmc:

11:30:36 M: 18788352 DEBUG: CApplication::OnKey: 247 pressed, action is 10
11:30:37 M: 18788352 DEBUG: CApplication::OnKey: 247 pressed, action is 10
11:30:38 M: 18788352 DEBUG: CApplication::OnKey: 247 pressed, action is 10
11:30:39 M: 18788352 DEBUG: CApplication::OnKey: 247 pressed, action is 10
11:30:40 M: 18788352 DEBUG: CApplication::OnKey: 247 pressed, action is 10
11:30:41 M: 18788352 DEBUG: CApplication::OnKey: 216 pressed, action is 9
11:30:42 M: 18788352 DEBUG: CApplication::OnKey: 216 pressed, action is 9
11:30:43 M: 18788352 DEBUG: CApplication::OnKey: 216 pressed, action is 9
11:30:44 M: 18788352 DEBUG: CApplication::OnKey: 216 pressed, action is 9
11:30:44 M: 18788352 DEBUG: CApplication::OnKey: 247 pressed, action is 10
11:30:45 M: 18788352 DEBUG: CApplication::OnKey: 247 pressed, action is 10
11:30:46 M: 18788352 DEBUG: CApplication::OnKey: 247 pressed, action is 10
11:30:47 M: 18788352 DEBUG: CApplication::OnKey: 247 pressed, action is 10

In de uzg log zie ik eigenlijk geen gekke dingen.

Kan iemand hiermee helpen?

Groeten,

MAurice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 19:56

arnova

weet veel, maar niet alles

judas_666 schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 16:56:
Roodkapje... :)

Ik heb onlangs de XBMC world release 04-27-2008 geinstalleerd. Werkt heel mooi. Kwam van een 2006 release. Vooral de scripts zijn erg goed. ot-uzg keek ik ook erg naar uit. Ik heb alleen het probleem dat xbmc soms crasht bij het starten van een stream.

In heb een debug log van xbmc:

11:30:36 M: 18788352 DEBUG: CApplication::OnKey: 247 pressed, action is 10
11:30:37 M: 18788352 DEBUG: CApplication::OnKey: 247 pressed, action is 10
11:30:39 M: 18788352 DEBUG: CApplication::OnKey: 247 pressed, action is 10
11:30:40 M: 18788352 DEBUG: CApplication::OnKey: 247 pressed, action is 10
11:30:41 M: 18788352 DEBUG: CApplication::OnKey: 216 pressed, action is 9
11:30:44 M: 18788352 DEBUG: CApplication::OnKey: 216 pressed, action is 9
11:30:44 M: 18788352 DEBUG: CApplication::OnKey: 247 pressed, action is 10
11:30:45 M: 18788352 DEBUG: CApplication::OnKey: 247 pressed, action is 10
11:30:46 M: 18788352 DEBUG: CApplication::OnKey: 247 pressed, action is 10
11:30:47 M: 18788352 DEBUG: CApplication::OnKey: 247 pressed, action is 10

In de uzg log zie ik eigenlijk geen gekke dingen.

Kan iemand hiermee helpen?

Groeten,

MAurice
Er zijn helaas heel wat mensen die dit probleem ervaren (waaronder ik), het probleem zit in mplayer (niet in XOT-UZg) en er is helaas momenteel weinig aan te doen dan te wachten tot de XBMC developers het probleem oplossen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Tsja, even snel wat fixen in XOT gaat natuurlijk nooit goed. Je maakt een klein foutje en voor je het weet doen de "oude afleveringen" het niet meer!

Ik heb het meteen gefixed na mijn paar dagen 'vakantie' en je kan hier de nieuwe NOS kanalen vinden:

http://code.google.com/p/...il?name=Ned123.080503.zip

Wel even de oude verwijderen alvorens deze te gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-09 22:36

OcGuru

Giulietta Qv

Staat er ergens in het internet een nederlandse guide hoe je XBMC moet installeren oid? Veel engelstalige zijn er wel maar die zijn meestal zo onduidelijk als wat :X

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
OcGuru schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 23:35:
Staat er ergens in het internet een nederlandse guide hoe je XBMC moet installeren oid? Veel engelstalige zijn er wel maar die zijn meestal zo onduidelijk als wat :X
Lijkt me duidelijk (en was de eerste hit in google!): http://xbmc.org/wiki/?title=Install_XBMC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Wel in het engels (foei jongens :P ), maar als je deze niet snapt, ligt het niet aan de tutorial, maar aan jou :+
http://www.xbmcworld.com/tutorials/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molier
arnova schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 17:09:
[...]

Er zijn helaas heel wat mensen die dit probleem ervaren (waaronder ik), het probleem zit in mplayer (niet in XOT-UZg) en er is helaas momenteel weinig aan te doen dan te wachten tot de XBMC developers het probleem oplossen...
Blij te horen dat het niet aan mij ligt. Maar een oplossing zou wel handig zijn. Is dit probleem bekend bij de developers? Kan je voor dit soort dingen een issue indienen of zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:34
Fire69 schreef op zondag 04 mei 2008 @ 00:38:
Wel in het engels (foei jongens :P ), maar als je deze niet snapt, ligt het niet aan de tutorial, maar aan jou :+
http://www.xbmcworld.com/tutorials/
We hebben em ook in het Nederlands ;)

http://www.xbmcworld.com/nl/tutorials/

Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

OcGuru schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 23:35:
Voeg me maar even toe anders, sommige details zijn handig/nodig om te weten, maar mag je hier niet echt bespreken. Dan help ik je wel ff met XBMC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Latest XBMC SVN build, <bleeding edge>, Changes (since rev12746), [Discuss on X-Scene]

* T3CH XBMC 2008-05-04 SVN rev12881: README 1st, SFV, Download (54MiB)

*O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brantje

Brantje

De post is daar >>

Dan neem ik aan dat komend weekend een nieuwe XBMC world klaar is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Wordt die niet zelf gecompiled dan? :) of is dat een doorbewerkte T3ch. Mag dat wel zomaar? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
Brantje schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 10:15:
Dan neem ik aan dat komend weekend een nieuwe XBMC world klaar is ;)
En ik neem aan dat ik daar dan beter even op kan wachten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brantje

Brantje

De post is daar >>

Jup :).
We zijn hard bezig :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Je kan evt ook de T3ch build downen (typ T3ch in de adresbalk in FF), en dan de XBMCworld release downloaden en dan de extra's van XBMCWorld in de nieuwste T3ch gooien.

Trouwens Mar2zz, jij zat aldoor moeilijk te doen met bandplaatjes ja :), ik heb net even mijn musiclibrary gewist omdat die zo rommelig was. Nu opnieuw gescand, nu haalt hij heel veel op: Waardering, stukje tekst, en ook *tromgeroffel* bandplaatjes per bandfolder. Misschien ook iets voor jou? Helaas staan standaard wel veel zwart/wit maar kan je wel veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Puck

W32.Deadcode.A

Ik heb sinds de een na laatste release van XBMC world het probleem dat ik bij sommige nummers de volgende error krijg:
Error
Playlist playback aborted
Too many consecutive failed items
Eerder nooit last van gehad (met dezelfde nummers!). Als ik Google kom ik wel mensen die dezelfde errors krijgen tegen, maar dit heeft allemaal met files vanuit een andere server te maken. Ik krijg dit ook gewoon met bestanden die op de harddisk staan. Iemand die weet hoe ik dit op kan lossen?

Ik denk zelf dat het met de lengte van namen te maken heeft, of namen van mappen. Toen ik bij een bepaald album de naam wijzigde (korter maakte) was het probleem, bij dit album, opgelost.

xbmc.log heeft het volgende te melden bij 1 van de tracks waar het misgaat:
15:02:39 M: 38694912 ERROR: MP3Codec: Unable to open file G:\Music\Music Keepers\Boards of Canada\Remixes And Others\11-Boards_of_Canada-Meat_Beat_Manifesto_-_Prime_Audio_Soup_(Vegetarian_Soup_by_Boards_of_Canada).mp3

15:02:39 M: 38719488 ERROR: CAudioDecoder: Unable to Init Codec while loading file G:\Music\Music Keepers\Boards of Canada\Remixes And Others\11-Boards_of_Canada-Meat_Beat_Manifesto_-_Prime_Audio_Soup_(Vegetarian_Soup_by_Boards_of_Canada).mp3

15:02:39 M: 40931328 ERROR: Playlist Player: skipping unplayable item: 6, path [G:\Music\Music Keepers\Boards of Canada\Remixes And Others\11-Boards_of_Canada-Meat_Beat_Manifesto_-_Prime_Audio_Soup_(Vegetarian_Soup_by_Boards_of_Canada).mp3]
Als ik dit nummer echter rechtstreek open in XBMC dan werkt het wel prima...

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

@Puck: Had ik ook ooit eens met dingen op mijn eigen schijf. Ging opeens over. Probeer de nieuwste T3CH build eens.

EDIT: Hoe kan jij zulke lange bestandsnamen? Ik denk dat daar de fout in zit.

[ Voor 26% gewijzigd door MsG op 06-05-2008 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
Ik denk dat het probleem is dat je de playlist (bijvoorbeeld de .m3u file) mee gekopieerd. De individuele files worden door het bestandssysteem of door de ftpserver netjes omgezet naar 42 karakters maar in de playlist staat nog de originele bestandsnamen met > 42 karakters.

Je zult je playlist dus opnieuw aan moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Nu online

Puck

W32.Deadcode.A

MsG schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 15:35:
@Puck: Had ik ook ooit eens met dingen op mijn eigen schijf. Ging opeens over. Probeer de nieuwste T3CH build eens.

EDIT: Hoe kan jij zulke lange bestandsnamen? Ik denk dat daar de fout in zit.
Die heb ik dus niet, maar staan blijkbaar in de playlist! Probleem zou dus inderdaad aan de playlist kunnen liggen, daar staat dus wel die complete filename in, maar XBMC heeft de filename ingekort. Wel raar dat ik hier nu pas last van heb...

EDIT: eens kijken of ik in een simpele handeling alle playlists kan verwijderen (gebruik ik toch niet!). Wil eigenlijk gewoon alle extra rommel weg (.txt bestanden e.d.)

[ Voor 13% gewijzigd door Puck op 06-05-2008 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Dan klopt je playlist wss niet, want ze staan echt fysiek korter op de schijf. Er is namelijk geen goede bestand bestaat niet-fout.

Ik snap het al denk ik, je hebt je playlist van je PC er gewoon op gezet? Ja dat gaat niet werken, want de verwijzingen kloppen dan niet door de lange namen. Je kan gewoon een map toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Nu online

Puck

W32.Deadcode.A

Dat is precies wat ik bedoel :) Nu moet ik dus alleen een snelle manier vinden om ALLE playlists te verwijderen. Iemand een suggestie? Misschien een programma om de FTP als normale schijf te benaderen en dan zoeken op extensie en die allen verwijderen. Even op zoek naar een geschikt programma voor Mac OS X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molier
Sinds vandaag geen weersvoorspelling meer op mijn xbmc world release van 27/4/08.

De log zegt dit:

17:11:47 M: 40984576 ERROR: WEATHER: Unable to get data: Bad or missing query parameters in request.

weather.com is online.

Iemand ook het zelfde probleem en misschien oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Het beste is misschien om je hele muzieklibrary te deleten dan alleen te scannen wat je echt wilt zien, vanaf de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
judas_666 schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 17:26:
Sinds vandaag geen weersvoorspelling meer op mijn xbmc world release van 27/4/08.

De log zegt dit:

17:11:47 M: 40984576 ERROR: WEATHER: Unable to get data: Bad or missing query parameters in request.

weather.com is online.

Iemand ook het zelfde probleem en misschien oplossing?
Same here....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien een kleine verandering in de website????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MsG schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 10:32:
Wordt die niet zelf gecompiled dan? :) of is dat een doorbewerkte T3ch. Mag dat wel zomaar? :)
nog niet, want vista doet nog moeilijk, en ik heb nog geen tijd gehad om even een dual boot te maken van mijn pc 8) en waarom zou je geen t3ch release mogen gebruiken? dat zou raar zijn, dan zou niemand content mogen toevoegen aan die release?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2008 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

offtopic:
Omdat je nu alle verwijzingen van T3ch vervangt door Bigfoot87/XBMCWorld. Kon toch zijn? Ik zou het niet raar vinden als men een na-gecompilede versie van een andere groep niet mocht rereleasen met extra's tot een andere release. Maar blijkbaar mag het gewoon :).

Het weer werkt hier ook niet (nieuwste T3ch build), weliswaar geen errormelding, maar hij haalt niets op van de site. Bij een stadnaam invullen en dan hem laten zoeken welke stad ik bedoel pakt hij nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
MsG, wat bedoel je met bandplaatjes? is dat artistimages?

En wat dat weather betreft, weather heeft een eigen scraper, die zou je van een oudere release gewoon moeten kunnen kopieren naar deze xbmc. Ben niet thuis, weet niet precies welke map weather doet, maar ik zou gewoon de hele map vervangen. Ik heb wel vaker een eigen mix van t3ch releases gemaakt om errors op te lossen, werkte altijd prima, en als t3ch dan een nieuwe release doet met een fix dan pak ik die. Als de website is verandert dan werkt dit natuurlijk niet, is Judas ook overgestapt op laatste release of is het ineens zo bij een bestaande release?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molier
Mar2zz... Ik heb de laatste xbmc world release. Kom van een de laatste stable build van T3CH. Kan best zijn dat weather.com een kleine aanpassing heeft gemaakt op zijn website. Hetzelfde ken ik van allmusic.

Ik neem aan dat bij een nieuwe xbmc world release deze problemen worden opgelost. Zoals ik al eerder aangaf is de nieuwe xbmc world release voor mij een geweldige stap vooruit. Wat ik echter jammer vind is dat XOT-UZg op deze release vaak niet werkt. Wordt hier ook naar gekeken. KAn ik hier zelf iets mee? :X :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Volgens mij is het probleem juist dat de website waarvandaan hij dingen ophaalt is veranderd. Een oude is dezelfde site lijkt me?

Ik bedoel dit: Afbeeldingslocatie: http://img169.imageshack.us/img169/4021/disiswassichbeduhlelo2.png

Meesten zijn standaard zwartwit. Dan kan je het menu'tje openen en kies artiest afbeelding kiezen en meestal zit er ook wel een gekleurde bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Net even met een nieuwe compile in Ubuntu getest, Weather werkt ook niet. Ligt dus niet aan de T3ch-release...

Trouwens is er in Ubuntu 8.04 is aangepast waardoor XBMC flikkert als een gek en fullscreen niet meer werkt. Mensen die het willen testen onder Ubuntu, neem de 7.10 dus maar :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Dat ziet er goed uit MsG. Jammer van die zwartwit, maar dat is misschien op te lossen in het scraperbestand? Dat haalt ie automatisch op bij het scannen van de library? Moet ik die van mij ook maar weer eens overnieuw doen. Weet je ook iets over het artist.jpg of kan dit alleen met scraper? zou mooi zijn als je een map aan kan wijzen of een foldersyntax zodat ie mijn artist.jpg's leest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
Mar2zz schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 12:24:
Dat ziet er goed uit MsG. Jammer van die zwartwit, maar dat is misschien op te lossen in het scraperbestand? Dat haalt ie automatisch op bij het scannen van de library? Moet ik die van mij ook maar weer eens overnieuw doen. Weet je ook iets over het artist.jpg of kan dit alleen met scraper? zou mooi zijn als je een map aan kan wijzen of een foldersyntax zodat ie mijn artist.jpg's leest.
Wellicht dat je dit bedoelt uit de XBMC wiki;
<musicthumbs>

A list of additional files to try when searching for music thumbnail images. (The default is folder.jpg which can be removed.)

<musicthumbs>
<remove>folder.jpg</remove>
<add>thumb.jpg|cover.jpg</add>
</musicthumbs>
Je zou er dus een artist.jpg aan toe kunnen voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Heb ik al naar gekeken berties, maar dat werkt neit zoals ik wil. Als ik muziek open dan kom ik in een lijst met mappen van alle artiesten. Daar wil ik de artist.jpg laten zien. In die mappen staan mappen met de albums. daar moet ie folder.jpg laten zien. Als ik bovenstaande methode doe, dan werkt ie niet meer op de albums. Als artist.jpg niet ondersteund gaat worden dan ga ik wel een grote filerenaming doen, van alle artist.jpg's een kopie maken met de naam van de map waar ie in staat en extensie tbn. Maar hoe ik dat in 1 stap kan doen meot ik nog uitzoeken, denk er al een tijdje aan om het zo aan te pakken, maar zou nog niet weten hoe. Iemand tips voor een programma of script daarvoor?

Wacht bovenstaande werkt wel... Als ik de folder.jpg's delete uit de map waarin een artist.jpg ook staat, dan zou ie dan de artist.jpg moeten laten zien als dat het enige plaatje is... Testen waard!! Berties je bent verdomd nuttig... (programma voor custom queries van files om die te renamen weet je dat ook?)

Het mooiste zou natuurlijk zijn als xbmc mijn zelfgekozen plaatjes artist.jpg pakt in plaats van die scraperkeuze, heb geen zin om bij elke artist handmatig naar het plaatje op de netwerklocatie te bladeren om die thumb te krijgen. Ik heb al die plaatjes namelijk handpicked via google images opgezocht en steeds de mooiste uitgezocht... ik wil dat werk beloont zien, zoals in mijn lieve foobar... (als ik ooit een pc al mediacenter neem dan ga ik heel hard twijfelen tussen xbmc en foobar voor het afspelen van muziek... foobar heeft iets meer points momenteel vanwege de configureerbaarheid en tagmogelijkheden)

[ Voor 40% gewijzigd door Mar2zz op 07-05-2008 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
Mar2zz schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 12:47:
programma voor custom queries van files om die te renamen weet je dat ook?
batch_rename op wikipedia met onderaan een lijst met programmas die dat kunnen. Ken ze geen van allen, ik doe dat altijd met een zelfgeschreven Linux script.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
In Windows gebruik ik Bulk Rename Utility, werkt perfect! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Heb ik al op gezocht, en ik heb er veel geprobeerd. BRU kan niet alle artist.jpg's uit alle submappen halen en ze dan renamen, al werkt die tool qua renamen erg goed. Hij heeft ook geen optie om de mapnaam automatisch te kiezen volgens mij.

Op zich is die oplossing van Berties wel praktisch. Zou nog mooier zijn als de volgorde van files die xbmc checkt voor musicart verandert kon worden. volgens mij kijkt ie eerst naar foldernaam.tbn, dan folder.jpg, dan embedded in mp3file. Als ik daar nou artist.jpg tussen kon frommelen dan hoef ik op de NAS verder niets aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Waarom heb je het nooit folder.jpg genoemd maar altijd artiest.jpg? folder.jpg ondersteuning zit in bijna alles tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Op de pc kan ik ze individueel weer laten geven door foobar, dus als ik in 1 folder beide heb dan kan ik ze ook allebei zien als ik wil. artist.jpg wordt veel gebruikt, is zo ongeveer standaard voor muziekverzamelingen als je kijkt op hydrogenaudio.org. Wellicht ga ik het toch allemaal eens omzetten. Elke folder.jpg hernoemen naar artiest - albumnaam.jpg en elke artist.jpg naar artiestnaam.jpg. Dan kan ik ze ook centraal backuppen in 1 map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molier
Over het weather probleem...

http://xbmc.org/forum/showthread.php?t=33013

Wordt aan gewerkt dus. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Zo, nog even voordat ik ga verhuizen een nieuwe versie van XOT-Uzg! Deze versie met nummer 3.1.0 heeft een aantal nieuwe kanalen (NET5, SBS6 (officieel), Veronica)) en een heuze kanalen updater!

Aangezien het XOT Framework op dit moment aardig stabiel is zijn de meeste aanpassingen die nodig zijn om kanalen werkend te houden enkel en alleen maar aanpassingen aan de individuele kanalen. Het heeft dan weinig zin om een nieuwe versie van het hele XOT Framework te releasen.

De aftgelopen weken is het al een aantal keren voorgekomen dat ik een los kanaal heb gereleased op de XOT Googlecode pagina. Niet iedereen kijkt hier echter op als er iets niet werkt. Daarom heb ik in XOT een Channel Auto Updater gebouwd. Deze is te vinden in het context menu in het kanalen overzicht. De updater geeft een overzicht van alle kanalen die op de GoogleCode pagina zijn gelabeld als AutoUpdate. Met 1 click kan het kanaal worden bijgewerkt!

Hier de complete changelog van XOT-Uzg.v3.1.0:

Changelog v3.1.0 - 2008-05-07 (Needs at least XBMC revision R10008)
  • Added: Auto Channel Updater
  • Changed: update now has a verbose option to also show a message if no update was available
  • Fixed: www.uitzendinggemist.nl introduced a SecurityCode to obtain the mediaurl. For now it is fixed by loading an extra page that holds that code.
  • Fixed: Regex for results in NOS Zoeken fine-tuned
  • Fixed: Dumpert.nl MediaUrlRegex
  • Fixed: Pagecontrols where showing for channel description labels
  • Added: Official SBS6.nl channel. The previous one now has PCZapper in it's name and description
  • Added: NET5 from www.net5.nl
  • Added: Veronicatv.nl
  • Fixed: Cosmetic changes to contextmenu
  • Added: self.defaultPlayer option to channels
  • Changed: Prevent addition of duplicate items in Mainlist
  • Added: more debugging info if an AttributeError occurs after importing libraries. This should give more information on what went wrong.
  • Fixed: on some XBox systems the timeout of on Open action would occur immediately due to a problem with the threading.join() method. (Thanks to Arnova [tweakers.net])
  • Fixed: Caching of thumb would not return the default self.NoImage if an exception occured.
  • Changed: GuiController now ignores exceptions that occur when non essential controls are missing from the skin file (like the channelinfo controls and rating controls).
  • Fixed: Contextmenu had disappeared in some channels
  • Fixed: RTL XML Layout changed
Installatie
  • Verwijder altijd eerst de oude versies ipv. deze te overschrijven LET OP: backup je settings.xml want daarin staan je favourites!.
  • Als plugin: copieer de inhoud van de zip/7z naar de XBMC\Plugin\Video folder. Je moet daarna XOT toevoegen als Source in het Video scherm. Dat gaat via het contextmenu. Meer info op de XBMC wiki.
  • Als script: kopieer de inhoud van de zip/7z naar de XBMC\Scripts folder.
Problemen hoor ik via de Issue List van de GoogleCode pagina van XOT (http://code.google.com/p/xot-uzg/issues/list) graag voorzien van Logfile (zowel het script als de plugin hebben hun eigen logfile).

De versie is te downloaden op mijn eigen site: http://www.rieter.net/uitzendinggemist of op de googlecode pagina: http://code.google.com/p/xot-uzg/downloads/list

Dan nog even een bedankje voor alle donateurs die een kleine (of wat grotere) donatie hebben gedaan! De teller staat inmiddels op een dusdanig bedrag dat er in ieder geval een tweede xbox gaat komen in ons nieuwe huisje :D. Alle donateurs zijn opgenomen in de readme.txt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Nu online

Puck

W32.Deadcode.A

Puck schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 15:54:
EDIT: eens kijken of ik in een simpele handeling alle playlists kan verwijderen (gebruik ik toch niet!). Wil eigenlijk gewoon alle extra rommel weg (.txt bestanden e.d.)
Iemand een idee hoe ik dit gemakkelijk kan doen? (Mac OS X)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05-2024
GroteBozewolf schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 23:58:
Zo, nog even voordat ik ga verhuizen een nieuwe versie van XOT-Uzg! Deze versie met nummer 3.1.0 heeft een aantal nieuwe kanalen (NET5, SBS6 (officieel), Veronica)) en een heuze kanalen updater!
Thanx _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Versie 0.5.0b1 van OSXBMC is uit.
Sleep werkt naar behoren en alles is met de Apple remote te bedienen!
Puck schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 00:36:
[...]
Iemand een idee hoe ik dit gemakkelijk kan doen? (Mac OS X)
Je kan in Terminal.app dit gebruiken om alle *.m3u files weg te gooien:
find [MP3_FOLDER] -name '*.m3u' -exec rm {} \;

Waar [MP3_FOLDER] iets is als ~/Music/MP3.

Uiteraard kun je ook gewoon Spotlight gebruiken ;)

[ Voor 53% gewijzigd door zAo op 08-05-2008 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamix
Nieuwe channels en een channel-update functie! _/-\o_ Thanks weer, GBW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Nu online

Puck

W32.Deadcode.A

zAo schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 12:56:
Je kan in Terminal.app dit gebruiken om alle *.m3u files weg te gooien:
find [MP3_FOLDER] -name '*.m3u' -exec rm {} \;

Waar [MP3_FOLDER] iets is als ~/Music/MP3.

Uiteraard kun je ook gewoon Spotlight gebruiken ;)
Spotlight kan ik dus niet gebruiken, want ik heb het hier over een normale XBMC welke dus op een xBox draait. Ik kan de schijf wel mounten als netwerk schijf met MacFuse/MacFusion, maar heb Spotlight hiermee (nog) niet aan de praat gekregen. Afijn, dat is natuurlijk een heel ander verhaal! Ik zal het eens via terminal proberen!

[ Voor 12% gewijzigd door Puck op 08-05-2008 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram V
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:28
Ik wil een xbox kopen zodat ik ook XBMC kan draaien, maar is het nodig dat de xbox een chip heeft? In de eerste post staat van wel:
:? Ik wil ook Xbox Media Center op mijn XBOX!
Je XBOX moet "omgebouwd" zijn. Dat betekent dat er een chip in je XBOX wordt gezet waardoor je programma's kan gebruiken die niet gecertificeerd zijn door Microsoft (denk aan drivers die een waarschuwing geven dat Microsoft het nog niet goedgekeurd heeft en op eigen risico verder gaat).
Wanneer je je XBOX laat ombouwen vervalt je originele garantie van je XBOX. Het is echter wel zo dat een hoop "modders" je de garantie geven dat je weer een werkende XBOX terug krijgt mocht het fout gaan. Als je zelf goed op de hoogte bent van electronica, etc. dan kan je natuurlijk ook altijd nog zelf een chip inbouwen.
Maar op de site van XBMC staat:
XBMC requires a modded Xbox
Modded Xboxes come in two varieties:
* Modchips - ...bla bla...
* Softmods - ...bla bla...
Is de eerste post verouderd geraakt, of zitten er nadelen/gevaren aan de softmods waardoor XBMC niet (goed) werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:13
Mijn Xbox is gesoftmod, en hij doet het prima met XBMC hoor.

[ Voor 8% gewijzigd door ThinkPad op 10-05-2008 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
Bram V schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 11:15:
Ik wil een xbox kopen zodat ik ook XBMC kan draaien, maar is het nodig dat de xbox een chip heeft? In de eerste post staat van wel:

[...]

Maar op de site van XBMC staat:

[...]

Is de eerste post verouderd geraakt, of zitten er nadelen/gevaren aan de softmods waardoor XBMC niet (goed) werkt?
Softmode kan ook, geen enkel probleem. Denk dat het goed zou zijn de openingspost even aan te passen....robbydw ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Toch zou ik een hardmod opzoeken als je eentje vind voor niet veel meer geld, als je namelijk per ongeluk een verkeerd bestandje weggooid bij een softmod heb je een probleem. Bij een chipmod niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbuter
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:26

sbuter

...dus...

Weet iemand of er een script bestaat voor www.gamekings.tv? Kan via google of de vorige topics niks vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru

OcGuru

Giulietta Qv

geweldig script dat XOT-Uzg :P

Weet iemand ook toevallig of je kan instellen dat die de lage kwaliteit streams bij RTLgemist afspeelt ipv hoge?

Hoge trek ik namelijk niet met deze verbinding :X Dan gaat die om de 2min bufferen wat nogal irritand is.

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Je kan je buffer ook hoger zetten in XBMC he :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
OcGuru schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 18:52:
geweldig script dat XOT-Uzg :P

Weet iemand ook toevallig of je kan instellen dat die de lage kwaliteit streams bij RTLgemist afspeelt ipv hoge?

Hoge trek ik namelijk niet met deze verbinding :X Dan gaat die om de 2min bufferen wat nogal irritand is.
Dat kan niet worden ingesteld, maar wel door wat python code aan te passen. Als je op de GoogleCode pagina van XOT een issue aan maakt met daarin het verzoek om de RTL streams via het contextmenu ook de low-bitrate versies te laten afspelen, dan zal ik het er in proberen te zetten na mijn verhuizing.

Half uurtje werk, dus bij deze: Via de Channel-Auto-Update functie (XOT-Uzg.v3.1.0 is nodig) kan je een nieuwe versie van het RTL kanaal downloaden met selectie opties voor high/low bitrate streams!

[ Voor 13% gewijzigd door GroteBozewolf op 10-05-2008 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
sbuter schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 17:41:
Weet iemand of er een script bestaat voor www.gamekings.tv? Kan via google of de vorige topics niks vinden.
Hier (http://code.google.com/p/xot-uzg/issues/detail?id=47) is er al een request issue voor aangemaakt voor XOT-Uzg. Ik heb er al als comment bij gezet dat ik dan alle TMF streams in 1 kanaal wil zetten, maar daar ben ik nog niet aan toe gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Nu online

Puck

W32.Deadcode.A

Bram V schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 11:15:
Softmod werkt eigenlijk alles hetzelfde, alleen moet je oppassen met teveel klooien met de xBox. Als er iets misgaat kan het zijn dat je xBox toch onbereikbaar wordt en als je een softmod hebt is het lastig er dan nog iets mee te doen. Ik zelf heb om deze reden er uiteindeijk toch een chip ingebouwd. Maar om even ontopic te blijven: het heeft verder geen gevolgen voor XBMC (behalve dan dat het toch wel fijn is om een grotere harddisk in je Mediacenter te hebben, wat enkel kan met bepaalde modchips).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Softmod HDD gaat tot zo'n 120 zonder LB nog wat fixgevalletjes. anders kan het wel groter, althans zo lees ik het overal.

Als je niet meer aan bestanden kloot als XBMC eenmaal werkt, en je niet een keer iets op de verkeerde plek gaat zetten, gaat alles prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru

OcGuru

Giulietta Qv

GroteBozewolf schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 21:20:
[...]

Dat kan niet worden ingesteld, maar wel door wat python code aan te passen. Als je op de GoogleCode pagina van XOT een issue aan maakt met daarin het verzoek om de RTL streams via het contextmenu ook de low-bitrate versies te laten afspelen, dan zal ik het er in proberen te zetten na mijn verhuizing.

Half uurtje werk, dus bij deze: Via de Channel-Auto-Update functie (XOT-Uzg.v3.1.0 is nodig) kan je een nieuwe versie van het RTL kanaal downloaden met selectie opties voor high/low bitrate streams!
Thanx :*) Hij draait nu lekker vloeiend op low. Wel wat kwaliteitsverlies maar daar moet ik maar mee leven :P

_/-\o_ * Heeft gedoneerd

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Maar OcGuru, met een slomere verbinding kan je ook gewoon je buffers hoger zetten in de opties, dat hij iets langer buffert maar daardoor wel mooier beeld hebt.

Pagina: 1 ... 18 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Heb je een vraag over het softmodden of ombouwen van je XBox? Laat die dan maar fijn achterwege, dit topic gaat over XBMC, niet over de XBox. Berichten zullen anders zonder melding verwijderd worden.