[XBMC] Ervaringen met XBMC - Deel XI Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 27 Laatste
Acties:
  • 210.358 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:36
Bij mij ook geen problemen met een T3CH van 6/04 op de xbox of een dagelijkse build op Ubuntu :)

Structuur-voorbeeldje: \\Mulder\Videos\Series\South Park\South Park - Season 12\South Park - 12x01 - Tonsil Trouble.avi

Geen advancedsettings.xml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 16:25
MsG schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 13:29:
[...]

Bij mij werkt het ook dus misschien dat meerdere mensen beter is:

Build T3ch 6 April editie.

Skin: PMIII/xTV

Structuur:

F:\Video\TV-series\South Park\Season 5\South Park - 501 - blabla.avi

Advanced settings.xml:
code:
1
2
3
<tvshowmatching>
<regexp>([0-9]+)([0-9][0-9])[^\\/]*</regexp>
</tvshowmatching>
Blijft toch vreemd, deze regex;
code:
1
\[[Ss]([0-9]+)\]_\[[Ee]([0-9]+)[^\\/]*
is wel juist voor mijn TV-shows (\Sout Park\Season 5\South Park - S05E01 - blabla.avi).
Maar het lijkt er dus op dat ik die toe moet voegen in de advancedsettings.xml terwijl deze voorheen wel gevonden werden zonder deze file.
Blijft de vraag over van Mar2zz, welke regex wordt er dan nu normaal gesproken gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
XBMC heeft gewoon een wiki waar alles te vinden is hoor daarover ;)
TV Shows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-06 10:45
Da's ook wel bekend, maar bij sommigen werken de scrapers desondanks niet naar behoren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
Fire69 schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 15:37:
XBMC heeft gewoon een wiki waar alles te vinden is hoor daarover ;)
TV Shows
berties schreef op donderdag 17 april 2008 @ 13:36:
Geen idee waar deze (de regex) zich uiteindelijk in de binaries bevindt. Als ik zoek in de sourcecode dan kom ik deze op heel veel plaatsen tegen. Wat dus de huidige regex is weet ik niet. Ik vermoed dat de regex zoals deze beschreven staat op de Wiki niet meer up to date is. Als ik de changelog bekijk zie ik namelijk o.a. scrapers heel vaak voorbij komen. Ik denk dus dat hier het eea aangepast is maar de documentatie / Wiki nog niet is aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<GetEpisodeList dest="3">
      <RegExp input="$$4" output="&lt;episodeguide&gt;\1&lt;/episodeguide&gt;" dest="3">
        <RegExp input="$$2" output="\1" dest="4">
            <expression>http://www.thetvdb.com/api/1D62F2F90030C444/series/([0-9]*)/all/$INFO[language].zip</expression>
        </RegExp>
        <RegExp conditional="!dvdorder" input="$$1" output="&lt;episode&gt;&lt;title&gt;\2&lt;/title&gt;&lt;url cache=&quot;$$4.xml&quot;&gt;$$2&lt;/url&gt;&lt;epnum&gt;\3&lt;/epnum&gt;&lt;season&gt;\4&lt;/season&gt;&lt;id&gt;\1&lt;/id&gt;&lt;/episode&gt;" dest="4">
            <expression repeat="yes">&lt;Episode&gt;.*?&lt;id&gt;([0-9]+).*?&lt;EpisodeName&gt;([^&lt;]*).*?&lt;EpisodeNumber&gt;([0-9]+)[^&lt;]*.*?&lt;SeasonNumber&gt;([0-9]+)[^&lt;]*.*?&lt;/Episode&gt;</expression>
        </RegExp>
        <RegExp conditional="dvdorder" input="$$1" output="&lt;episode&gt;&lt;title&gt;\4&lt;/title&gt;&lt;url cache=&quot;$$4.xml&quot;&gt;$$2&lt;/url&gt;&lt;epnum&gt;\2&lt;/epnum&gt;&lt;season&gt;\3&lt;/season&gt;&lt;id&gt;\1&lt;/id&gt;&lt;/episode&gt;" dest="4">
            <expression repeat="yes">&lt;Episode&gt;.*?&lt;id&gt;([0-9]+).*?&lt;Combined_episodenumber&gt;([0-9]+).*?&lt;Combined_season&gt;([0-9]+).*?&lt;EpisodeName&gt;([^&lt;]*).*?&lt;/Episode&gt;</expression>
        </RegExp>
            <expression noclean="1"></expression>
      </RegExp>
    </GetEpisodeList>

Dit gaat volgens mij over die combined afleveringen op 1 dvd (uit scraper tvdb.com). Misschien is het een oplossing om bij de instellingen van tvdb.com "use dvdorder" aan te vinken als dat nog niet was gebeurd voor herkenning van meerdere afleveringen per moviefile.

Ik gebruik overigens versie 6 maart berties, ouwe versie alweer, moet nodig updaten maar nog geen tijd gehad, beetje verslaafd aan ander progje tweaken.

Dit vind ik op de wiki na wat doorklikken, er staat boven default stacking, dus ik denk dat dit de default used regexp's zijn? Kan ze overigens nergens vinden in xml's van xbmc, of het moet in de skinfolder zitten, heb daar nog niet gekeken.

code:
1
2
3
4
5
6
<tvshowmatching>
    <regexp>\[[Ss]([0-9]+)\]_\[[Ee]([0-9]+)[^\\/]*</regexp>                %  foo_[s01]_[e01]
    <regexp>[\._ \-]([0-9]+)x([0-9]+)[^\\/]*</regexp>                      % foo.1x09*
    <regexp>[\._ \-][Ss]([0-9]+)[\.\-]?[Ee]([0-9]+)[^\\/]*</regexp>        % foo.s01.e01, foo.s01_e01
    <regexp>[\._ \-]([0-9]+)([0-9][0-9])[\._ \-][^\\/]*</regexp>           % foo.103*
  </tvshowmatching>

[ Voor 15% gewijzigd door Mar2zz op 18-04-2008 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Iemand vroeg hier onlangs waar alle skins te vinden waren.
Ik kwam net toevallig dit tegen op het XBMC-forum:
XBMC Skin Manager
Dit windows-programma geeft je een lijst met officiële skins, je kan dan de gewenste selecteren en deze wordt naar je xbox ge'ftp'ed. Ook updates van skins kan je zo erop zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 20:52

kevin33

Welkom in Utopia.

In 1 van de oudere topics stond een mod voor PM 3, waar je het menu over de breedte had ipv over de lengte, iemand enig idee waar deze nog te vinden is?

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kevin33 schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 21:59:
In 1 van de oudere topics stond een mod voor PM 3, waar je het menu over de breedte had ipv over de lengte, iemand enig idee waar deze nog te vinden is?
hier (op de laatste pagina)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2008 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is MsG Tevreden met de voor hem getweakte x-tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:20
--------------------------------------------------------------------------------
Hallo, ik heb een Xbox, en daar net een konig component / digitaal geluid kabel voor gekocht, zodat ik met component uit, mooi een hogere resolutie kan instellen. echter bij mij vind ik nergens een insteling waar ik de resolutie kan instellen?

hoe werkt zoiets?
bij de video instellingen krijg ik alleen de optie om te kiezen voor normal, letterbox en wide. maar die had ik ook al met de standaard kabel.

met de componentkabel zou ik toch hogere resoluties moeten kunnen instellen, die native breedbeeld uitsturen?

ik heb nu gewoon de kabels omgewisseld en de knig kabel op component gezet met dat knopje dat er op zit?

ik had begrpene dat je het beeld in de originele xbox dash van microsoft moet kunnen veranderen, maar ik vind die optie dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 21:15
Crossposts worden niet echt gewaardeerd op GOT engelbertus in "Het Grote Xbox Topic Deel 11"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

engelbertus schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 14:52:
--------------------------------------------------------------------------------
Hallo, ik heb een Xbox, en daar net een konig component / digitaal geluid kabel voor gekocht, zodat ik met component uit, mooi een hogere resolutie kan instellen. echter bij mij vind ik nergens een insteling waar ik de resolutie kan instellen?

hoe werkt zoiets?
bij de video instellingen krijg ik alleen de optie om te kiezen voor normal, letterbox en wide. maar die had ik ook al met de standaard kabel.

met de componentkabel zou ik toch hogere resoluties moeten kunnen instellen, die native breedbeeld uitsturen?

ik heb nu gewoon de kabels omgewisseld en de knig kabel op component gezet met dat knopje dat er op zit?

ik had begrpene dat je het beeld in de originele xbox dash van microsoft moet kunnen veranderen, maar ik vind die optie dus niet.
Effe zoeken in dit topic onder enigma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 20:52

kevin33

Welkom in Utopia.

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
Hallo allemaal. Tussen alle drukte van de afgelopen weken door heb ik wat tijd gevonden (30 minuten om precies te zijn) om een kanaal voor www.veronicatv.nl te maken. Zij hebben tegenwoordig zelf een officiele sectie 'Programma Gemist' en die mag dus niet ontbreken in XOT-Uzg. Op dit moment zijn er maar 2 programma's te vinden: 'Eye Opener' en 'Waar is de Mol' (de initiele reden voor het maken van het kanaal).

Je kan hem hier downloaden: http://code.google.com/p/xot-uzg/downloads/list.
Gewoon uitpakken naar je channels directory en het zou moeten werken.

Let op:het dan zijn dat items dubbel in de lijst voorkomen. Dit ligt aan het XOT framework en niet aan het kanaal. Ik heb het al gefixed in versie 3.0.2 van XOT-Uzg welke binnenkort het levenslicht zal zien. Tot die tijd zullen jullie het met dubbele items moeten doen.

EDIT: Ik heb ook maar even NET5 toegevoegd, aangezien ze dezelfde technieken gebruiken

[ Voor 5% gewijzigd door GroteBozewolf op 20-04-2008 00:34 ]

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GroteBozewolf schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 22:09:
Hallo allemaal. Tussen alle drukte van de afgelopen weken door heb ik wat tijd gevonden (30 minuten om precies te zijn) om een kanaal voor www.veronicatv.nl te maken. Zij hebben tegenwoordig zelf een officiele sectie 'Programma Gemist' en die mag dus niet ontbreken in XOT-Uzg. Op dit moment zijn er maar 2 programma's te vinden: 'Eye Opener' en 'Waar is de Mol' (de initiele reden voor het maken van het kanaal).

Je kan hem hier downloaden: http://code.google.com/p/xot-uzg/downloads/list.
Gewoon uitpakken naar je channels directory en het zou moeten werken.

Let op:het dan zijn dat items dubbel in de lijst voorkomen. Dit ligt aan het XOT framework en niet aan het kanaal. Ik heb het al gefixed in versie 3.0.2 van XOT-Uzg welke binnenkort het levenslicht zal zien. Tot die tijd zullen jullie het met dubbele items moeten doen.
Heerlijk GBW _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:21
Is het mogelijk om het UCI channel erin te zetten? Er is daar momnteel een live uitzending via internet van het mountainbiken in Houffalize.

Hier is een linkje naar de uitzending, maar hoe dat verder werkt?/

En dan heb ik ook nog deze link
http://213.155.85.148/UCI-Live

[ Voor 9% gewijzigd door maartend op 20-04-2008 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Als je de exacte url van het filmpje kan achterhalen: Open een kladblok file, kopieer de url daarin, en sla de file op als mountainbike.strm. Dan kan je m openen op je xbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:40

MsG

Forumzwerver

Yay een nieuwe build vandaag. de 21-4 build.

"2008-04-16 12677 updated: Dutch translations, thanks Mathijs Groothuis" *O*

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:34
MsG schreef op maandag 21 april 2008 @ 10:04:
Yay een nieuwe build vandaag. de 21-4 build.

"2008-04-16 12677 updated: Dutch translations, thanks Mathijs Groothuis" *O*
Ik zag em staan gisteren ja :D

Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:21
Mar2zz schreef op zondag 20 april 2008 @ 13:29:
Als je de exacte url van het filmpje kan achterhalen: Open een kladblok file, kopieer de url daarin, en sla de file op als mountainbike.strm. Dan kan je m openen op je xbox.
Bedankt, daar moet ik eens verder naar opzoek gaan.
Ook eens kijken waar te plaatsen enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
maartend schreef op maandag 21 april 2008 @ 10:23:
[...]
Bedankt, daar moet ik eens verder naar opzoek gaan.
Ook eens kijken waar te plaatsen enz.
de plaats maakt niet zoveel uit, gewoon ergens op je xbox en dan de locatie toevoegen in het videomenu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 23:15:
Heb hem nog niet geprobeerd, ik zal hem zo even proberen. Heb het ook even aan Ch13f gemeld, hij ging weer bezig met z'n skin.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 23:15:
Ik zie niet echt verschil, Ch13F himself ging er gelukkig ook mee bezig omdat veel mensen dit meldden.

Hier wat ik bedoel:
Afbeeldingslocatie: http://img183.imageshack.us/img183/7682/iksteeveeof9.png

Iemand enig idee hoe je in xTV bij een bepaalde map als Films weer in filemodus view komt? Ik zie geen mogelijkheid, waardoor je dus niks kan toevoegen :S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Moet je niet gewoon naar links duwen, zodat er een menu tevoorschijn komt?
Is bij verschillende skins toch zo iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Kun je niet op White drukken en dat Edit Source kiezen? Misschien pijltje naar links/rechts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Fire69 schreef op maandag 21 april 2008 @ 11:42:
Moet je niet gewoon naar links duwen, zodat er een menu tevoorschijn komt?
Is bij verschillende skins toch zo iig.
Dat is inderdaad overal zo bij xTV(behoorlijk irritante manier though), maar in dit scherm werkt het niet :S :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welke resolutie draai je MsG en welk formaat? Ik kan namelijk niks vinden in mijn versie van xtv.

BTW, de rest wel naar wens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

4:3 beeldbuisdingetje PAL, dus geen fancy HD. Ja hoor, maar geen verschil met de originele build :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Is het normaal dat tvdb.com geen wide icon ophaalt voor de map waarin series staan? Ik krijg die dingen alleen binnen met tv.com, maar die haalt weer geen afleveringsthumbs op, dus als ik een nieuwe serie heb ben ik aan het scannen met 2 scrapers om een mooi wide icon voor de map te krijgen en dan nogmaals om thumbnails te krijgen... (nog steeds de 6-3 build)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik heb gewoon van die scrapers met TVDB. Deze haalt bij mij op:

Plot e.d. cijfer, afleveringsplaatje (of is dit auto-generated?), widebanner geval voor serie en fanart (oftewel soort veredelde custom background in de serie map). Als ik in file view ga heeft de map idd geen plaatje, maar ik zit als ik alles heb ingesteld meestal in bibliotheekmodus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:15

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Voor series heb ik gewoon zelf een wide icon gedownload en als tbn in de map gezet. (Pas daarna ben ik toch overgestapt op de library mode. Daarvoor had ik het idee dat ik zelf ook wel een nette map structuur kon maken)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Het gaat me erom dat de map geen plaatje geeft. Ik blijf meestal gewoon in de filemodus. Het gaat mij om het plaatje dat de mapicon vervangt, die is drie normale plaatjes breed ongeveer. Eerder had ik altijd keuze te over, kon ik zo uit 5 a 6 wide icons kiezen, maar tegenwoordig is het dus alleen tv.com en die geeft ook maar 1 keuze, en helaas is dat een wide icon ook nog zonder naam, dus alleen een photoshopdingetje over de serie met meestal plaatje hoofdpersonen erop. Ik wil die keuze weer terug! en het liefst via tvdb.com, gewoon in de filemodus, want snel en thumbs voor afleveringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:15

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Dat bedoel ik ook. Ik heb gewoon bij thetvdb.com (ofzo) gekeken welke banner ik het leukste vond en die heb ik als foldernaam.tbn in mijn tv map gezet. Dat heb ik voor alle series gedaan die daar stonden.

Vervolgens ergerde ik me er aan dat bij het openen van die map wel mooi bovenin dat plaatje kwam (vision skin), maar als ik vervolgens een seizoen map opende, dat die dan weer weg was. Heel even geprobeerd om ook nog voor elk seizoen die tbn te kopieren, maar dat vond ik toch te gek worden en toen ben ik overgestapt op library mode.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Bij library view heb ik ook gewoon afleveringsthumbs hoor :). Heb je een screenie van wat voor icoontjes dat zijn en hoe dat er dan bij jou uitziet? Ben wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Janoz bedoelt dat die wide icon bovenin de skin de achtergrond overneemt. De wide icon wordt daar dan overheen geplaatst. Als je fanart gebruikt is dat niet nodig, maar dat was eerder zeg maar alle art die je krijgen kon. Met normale plaatjes lukt dat niet, daar zijn echt wide-icons voor nodig, anders wordt het zo een stretched lillek ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Het was ook een reactie op jou, Janoz plaatste zijn reactie er later tussen :).

Hoe wil jij het hebben en heb je wat screens van een paar series die je al goed had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
ow lol... Ik zal vanaaf ff 2 screens plaatsen. Ziet er mooi uit, maar het verschil in duidelijkheid over welke serie het gaat is erg afhankelijk van het plaatje. De plaatjes tegenwoordig die van tv.com komen staat de naam niet meer bij op. Een stuk onduidelijker imo. Ik kan ze wel photoshoppen of Janoz zijn oplossing doen, handmatig naar tvdb.com en icons downen, maar dan is de nut van de scraper weg.

Ik ga wel ff xbmc dan eindelijk updaten ook, kan ik ook je vertalingen eens zien.

Wat me ook opviel is dat er een niet ondersteund karakter bij staat als ie serie informatie ophaalt, dan popupt ie zo een schermpje dat ie bezig is met tvshow informatie ophalen... (daar kan je het ook nog afbreken). Waar normaal volgens mij een vraagteken ofzo hoort te staan staat nu een vierkantje. Ff kijken of dat met een nieuwe build ook weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ja nu staat daar een rare A inderdaad viel mij ook op.

Weet iemand waar PMIII zijn NL dingen vandaan haalt? Ik kan in mijn strings.xml nergens "bibliotheek Modus" vinden, het moet namelijk "Bibliotheekmodus" zijn, maar kan het dus niet veranderen :|.

@hierboven, ik snap niet waarom je Bibliotheekmodus niet gewoon gebruikt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mar2zz schreef op maandag 21 april 2008 @ 15:14:
Is het normaal dat tvdb.com geen wide icon ophaalt voor de map waarin series staan? Ik krijg die dingen alleen binnen met tv.com, maar die haalt weer geen afleveringsthumbs op, dus als ik een nieuwe serie heb ben ik aan het scannen met 2 scrapers om een mooi wide icon voor de map te krijgen en dan nogmaals om thumbnails te krijgen... (nog steeds de 6-3 build)
Ben toevallig dit weekend bezig geweest met wide icons te plaatsen voor games maar ook eens gekeken naar fanart. Heb een map tv series aangemaakt en daarin mappen met series info ophalen met TVDB en hoppa wide icons en thumbs per afl. in de bibliotheek modus deelt hij ze dan aut. in seizoenen en de daarbij horende info en thumb (afb. dvd hoes). Ziet er zeer goed uit keuze uit meerdere wide icons ook thumbs voor de afleveringen alleen doe ik get fanart krijg ik een keuze lijst met de achtergronden selecteer er een maar krijg hem niet als achtergrond te zien.
Waar zou dat aan kunnen liggen?

Ga nu de nieuwe build erop zetten, misschien is het dan al gefikst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Fanart haalt hij automatisch op bij de andere dingen, get fanart is idd wat misleidende naam, zit er aan te denken hem te veranderen in mijn translation. Als het goed is heb je automatisch al een achtergrond welke past bij de serie, dat is de fanart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Msg:

1. heb je geen witte rss feed, geen werkende youtube button in xtv..?
(Sommige dingen zijn nog engels, zoals Themeskins (staat in het downloaddingetje zelf), is dat helaas hardcoded ofzo...deze had ik even gemist zie ik net....ff gauw kijken)

2. pm3 gebruikt volgens mij 2 strings, dus blibliotheek is 1 string en modus ook, je zal een nieuwe string moeten toevoegen om ze aan elkaar te krijgen..... maar 100% zeker weten doe ik het ff niet, kan ook niet even kijken nu.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2008 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Tja waarom ik de library niet gebruik... Ben gewend aan file en mijn liefje ook... Bovendien heb ik wat subcategorieen buiten de library om, zoals kinderfilms, internet tv en cabaret. Daarvoor zou ik dan de bieb uit moeten zetten om er dan pas heen te gaan.

Hier 2x wide icons voorbeelden, kijk maar die zonder serienaam maken het minder duidelijk, deze view kan ook niet in bieb toch? vind het wel mooi en overzichtelijk.
Ben as I speak xbmc naar laatste versie aan het updaten, ben benieuwd of mijn problemen dan de wereld uit zijn...

Afbeeldingslocatie: http://img261.imageshack.us/img261/5120/screenshot004ic6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img98.imageshack.us/img98/7307/screenshot005pk8.jpg

Omg... ik volg 21 series... ik zie nu pas hoeveel...

EDIT:
Ik heb nu de laatste build (T3CH 2008-04-20) erop en TVDB.com scraper slaat vast bij het scannen... Meer mensen problemen mee?

[ Voor 12% gewijzigd door Mar2zz op 21-04-2008 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zojuist ook de nieuwe build 4-20 erop gezet zelfde probleem met fanart. Niet weergeven afb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens ik zit met een probleem.

Ikheb 2 xboxen staan, 1 softmod en 1 hardmod met xcuter3.
Nu wil ik XBMC laten opstarten waneer je de xbox aanzet.

echter:
Er word gesproken over default.xbe en XboxMediaCenter.xml bestanden kopieren naar je C disk.
Ik gebruik XBMC-SVN_2008-01-13_rev11320-T3CH en hier zit geen XboxMediaCenter.xml bestand bij!

heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Verwijderd schreef op maandag 21 april 2008 @ 20:38:

echter:
Er word gesproken over default.xbe en XboxMediaCenter.xml bestanden kopieren naar je C disk.
Ik gebruik XBMC-SVN_2008-01-13_rev11320-T3CH en hier zit geen XboxMediaCenter.xml bestand bij!

Eh, zo dus vooral NIET! Dan verklooi je je softmod! Lees hier meer: http://xbmc.org/wiki/?title=As_a_Dashboard

[ Voor 11% gewijzigd door GroteBozewolf op 21-04-2008 20:54 ]

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Verwijderd schreef op maandag 21 april 2008 @ 20:38:

echter:

Je ben een how-to aan't volgen van 2 jaar oud volgens mij. :P
XBMC is helemaal verandert ondertussen!

Up-to-date how-to staat idd hierboven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 15:04

T-8one

take it easy, take a sisi

Ik snap Last.fm niet helemaal.
Ik heb een profiel aangemaakt, en de tags toegevoegd in XBMC. Als ik last.fm open krijg ik een lijstje te zien met o.a. buren van t-8one, populairste nummers van t-8one etc.etc.
Echter als ik die aanklik gebeurt er niets.
Ik kan ook niets vinden om te zoeken, zoals in de client voor de pc kan.

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fire69 schreef op maandag 21 april 2008 @ 21:24:
[...]

Je ben een how-to aan't volgen van 2 jaar oud volgens mij. :P
XBMC is helemaal verandert ondertussen!

Up-to-date how-to staat idd hierboven :)
Bedankt, ik dacht dat dit allen voor de hardmod was.
(dit is overgens gelukt!)

Ga ik nu de die andere box aanpassen.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet niet of meer mensen er last van hebben maar dumpert.nl in UZG opent geen movies meer.
Probleem hier op 2 xboxen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Mar2zz schreef op maandag 21 april 2008 @ 19:38:
Tja waarom ik de library niet gebruik... Ben gewend aan file en mijn liefje ook... Bovendien heb ik wat subcategorieen buiten de library om, zoals kinderfilms, internet tv en cabaret. Daarvoor zou ik dan de bieb uit moeten zetten om er dan pas heen te gaan.

Hier 2x wide icons voorbeelden, kijk maar die zonder serienaam maken het minder duidelijk, deze view kan ook niet in bieb toch? vind het wel mooi en overzichtelijk.
Ben as I speak xbmc naar laatste versie aan het updaten, ben benieuwd of mijn problemen dan de wereld uit zijn...

[afbeelding]

[afbeelding]

Omg... ik volg 21 series... ik zie nu pas hoeveel...

EDIT:
Ik heb nu de laatste build (T3CH 2008-04-20) erop en TVDB.com scraper slaat vast bij het scannen... Meer mensen problemen mee?
Ik heb het zo:
Afbeeldingslocatie: http://img169.imageshack.us/img169/1268/screenshot0001je0.png

Dat is in bibliotheekmodus, staat keurig de naam bij hoor :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Verwijderd schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 02:15:
weet niet of meer mensen er last van hebben maar dumpert.nl in UZG opent geen movies meer.
Als je een issue aanmaakt op de googlecode pagina en daarbij een uzg.log file attached, dan zal ik er naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
Verwijderd schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 02:15:
Heb je de nieuwste versie van Xot-UZG in gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

MsG schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 03:27:
[...]
Ik heb het zo:
[afbeelding]

Dat is in bibliotheekmodus, staat keurig de naam bij hoor :).
Hoe ziet het op disk eruit als ik vragen mag? Ik wordt helemaal gek van die scanner in XBMC.

Heeft iemand een idee hoe het kan komen dat maar 1 op de 30 albums een thumbnail heeft in XBMC? Ik heb in alle files een embedded thumb (en dus geen folder.jpg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Hoe bedoel je op de disk?

Structuur is dit:

F:\Video\Films\Sjonnie en Anita\Sjonnie en Anita.avi
F:\Video\TV-series\Sjonnie en Anita\Season 1\Sjonnie en Anita - 101 - bla.avi

en mn advancedsettings is:
code:
1
2
3
<tvshowmatching>
</tvshowmatching>

Hoe doen jullie dat met Films met meerdere delen? Soms heet een deel die eerder is alfabetisch later, waardoor hij ook later verschijnt in de volgorde.

[ Voor 19% gewijzigd door MsG op 22-04-2008 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraagje om media af te spelen op de xbox gebruiken jullie allemaal ccxgui of doen jullie dit anders ?
Het is maar omdat ccxgui men shares niet kan onthouden...elke keer moet ik terug bepaalde mappen er terug inslepen en het programma restarte....
thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
zAo schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 10:59:
[...]
Hoe ziet het op disk eruit als ik vragen mag? Ik wordt helemaal gek van die scanner in XBMC.
Heeft iemand een idee hoe het kan komen dat maar 1 op de 30 albums een thumbnail heeft in XBMC? Ik heb in alle files een embedded thumb (en dus geen folder.jpg).
Bedoel je muziek? als je problemen hebt met thumbs dan kan je je map thumbs/music (in xbmc/userdata) weggooien. Als je dan opnieuw naar muziek gaat probeert ie opnieuw alle thumbs te halen. Als ie dan nog niet alle folders een thumb geeft dan moet je ff de tags checken. (hij geeft alleen de map waar muziekfiles instaan dan een thumb, dus als je dan artist/album/files hebt dan krijg je op die artistmap geen thumb.

Voor media-shares gebruik ik samba of windows smb (zo heet het in xbmc anyway). werkt prima. Als ie het bij jou niet onthoudt dan kan je in je sources.xml dat hardcoden. Wellicht heeft je share een dynamisch ipadres waardoor het misgaat?

[ Voor 13% gewijzigd door Mar2zz op 22-04-2008 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-06 10:45
MsG schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 11:37:
Hoe bedoel je op de disk?

Structuur is dit:

F:\Video\Films\Sjonnie en Anita\Sjonnie en Anita.avi
F:\Video\TV-series\Sjonnie en Anita\Season 1\Sjonnie en Anita - 101 - bla.avi

en mn advancedsettings is:
code:
1
2
3
<tvshowmatching>
</tvshowmatching>

Hoe doen jullie dat met Films met meerdere delen? Soms heet een deel die eerder is alfabetisch later, waardoor hij ook later verschijnt in de volgorde.
Gebruikt iedereen hier avi's bij de tv-series? Ik gebruik dus die dvd-iso waarbij dan 3 afleveringen of zo per dvd zitten. Hij ziet dat hooguit als 1 aflevering... Ben daar nog steeds niet uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:34
Westmania schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 11:55:
[...]

Gebruikt iedereen hier avi's bij de tv-series? Ik gebruik dus die dvd-iso waarbij dan 3 afleveringen of zo per dvd zitten. Hij ziet dat hooguit als 1 aflevering... Ben daar nog steeds niet uit...
Nee, dan maak je het jezelf wel lastig ja ;)
En op al die afleveringen nu te converteren naar avi...

Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Mwoh ja dat gaat vrij vlot als je wat meer cores hebt... Autogordianknot! Beautifull proggie daarvoor...

Heb je al geprobeerd met tvdb.com Use DVDorder aangevinkt je dvd's te scannen? daar staat in de scraper iets over meerdere afleveringen per file... Wellicht werkt dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Westmania schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 11:55:
[...]

Tja echte DVD's koop ik, wil ik de film gratis dan download ik wel een AVI. Waarom 4GB verspillen aan iets wat ook maar 900MB kan kosten, vind ik zonde van mn ruimte. Je hebt enkel een hoofdmenu'tje nou jippie :), áls ik al een DVD iso heb zou ik hem ook echt branden zodat je gewoon een DVD hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandhaas
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:28

Zandhaas

snelst haas op deze aardekloot

Mijn structuur:
anime
/F/MediaCenter/Animeez/animeFILM/
/F/MediaCenter/Animeez/animeTeVe/Great Teacher Onizuka/Great Teacher Onizuka - 30.avi

Films
/F/MediaCenter/Mooveez/Horton Hears a Who!/Horton Hears a Who!.avi

TV's
/F/MediaCenter/Teeveez/Band Of Brothers/Band Of Brothers - 01 - Currahee.avi

En ik gebruik geen bieb modus, want die sorteert alle series in 1 vakje (anime en TV samen), moet ik niet hebben.

Ik heb inderdaad teveel subnamen dat komt omdat ik xbmc als server draai bij LANparties. Leechmogelijkheden.

Ik weet dat, dat je subnamen (season 1, 2, 3) moet geven onder map serienaam, geeft hij mooie 'sample-pic' mee onder avi's, correct me if i'm wrong.

Ja ik heb al mijn series onder avi staan. DVDmenu hoef ik niet omdat xmbc HET DVDmenu van Mediacenter is :D en Orginele DVD's heb ik op de plankje staan. dus waarom zou ik het shrinken naar xbmc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

berties schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 09:11:
[...]

Heb je de nieuwste versie van Xot-UZG in gebruik?
Ik krijg de melding: Too many consecutive failed items nadat ik ik geprobeerd xbmc op te starten bij het booten.
dit is op de hardmod gelukt, op de softmod had ik alleen het bestand avadash.xbe hernoemd maar hierna weer terug gezet.

meer is er niet veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Waarom hernoemen? dat is niet nodig. Vervangen is wel nodig door een nieuw gemaakte shortcut met daarin een link naar de default.xbe van xbmc. Dit kan je maken met de XBE shortcutmaker v1.0 (zie website bigfoot onder tools geloof ik, en in de tools map bij elke T3CH-release. Weet je zeker dat de avadash.xbe de bootende dash is op die xbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
Verwijderd schreef op woensdag 23 april 2008 @ 02:20:
[...]

Ik krijg de melding: Too many consecutive failed items nadat ik ik geprobeerd xbmc op te starten bij het booten.
dit is op de hardmod gelukt, op de softmod had ik alleen het bestand avadash.xbe hernoemd maar hierna weer terug gezet.

meer is er niet veranderd.
Hoe dit nu een antwoord is om mijn vraag is voor mij een beetje onduidelijk. Je zegt problemen te hebben met het Uitzendinggemist script van GBW. Daarbij is het wel belangrijk dat je de laatste versie (3.0.1) geinstalleerd hebt met daarbij de laatste updates (net5 rtl veronica). Het bovenstaande antwoord kan ik niet helemaal rijmen daarmee....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
T-8one schreef op maandag 21 april 2008 @ 22:22:
Ik snap Last.fm niet helemaal.
Ik heb een profiel aangemaakt, en de tags toegevoegd in XBMC. Als ik last.fm open krijg ik een lijstje te zien met o.a. buren van t-8one, populairste nummers van t-8one etc.etc.
Echter als ik die aanklik gebeurt er niets.
Ik kan ook niets vinden om te zoeken, zoals in de client voor de pc kan.
Heb je op de website van last.FM al wel buren? die krijg je pas na het luisteren van tig aantal nummers of zoveel uur luisteren ofzo. Pas als je die hebt dan wordt dat gevuld. Voor populairste nummers moet je ook een week wachten, dan pas wordt die lijst gegenereerd. (dus in het kort, wat je op je eigen profile page op internet kunt zien/beluisteren, kun je ook met xbmc luisteren. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

berties schreef op woensdag 23 april 2008 @ 09:41:
[...]

Hoe dit nu een antwoord is om mijn vraag is voor mij een beetje onduidelijk. Je zegt problemen te hebben met het Uitzendinggemist script van GBW. Daarbij is het wel belangrijk dat je de laatste versie (3.0.1) geinstalleerd hebt met daarbij de laatste updates (net5 rtl veronica). Het bovenstaande antwoord kan ik niet helemaal rijmen daarmee....
Hoi, ja sorry dat in antwoorden op jou bericht, had dit ff op mijn eigenbericht moeten doen.
In ieder geval denkt bas een oplossing te hebben gevonden voor het probleem, hij zal hier vanavond aan gaan werken. (kusjes aan bas..)

Hoe dit probleem heeft kunnen onstaan is erg onduidelijk, Ik ben bezig geweest met kopieren van bestanden van xbox naar xbox en heb zoals al gezegd de boot bestanden aangepast wat overgens gelukt is.
Zou het erg vreemd vinden dat dit de problemen heeft veroorzaakt waar ik nu tegenaan loop.

Laten we hopen das bas met een oplossing komt, anders moet ik de gehele xbox maar opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Verwijderd schreef op woensdag 23 april 2008 @ 16:10:
[...]

Hoi, ja sorry dat in antwoorden op jou bericht, had dit ff op mijn eigenbericht moeten doen.
In ieder geval denkt bas een oplossing te hebben gevonden voor het probleem, hij zal hier vanavond aan gaan werken. (kusjes aan bas..)

Hoe dit probleem heeft kunnen onstaan is erg onduidelijk, Ik ben bezig geweest met kopieren van bestanden van xbox naar xbox en heb zoals al gezegd de boot bestanden aangepast wat overgens gelukt is.
Zou het erg vreemd vinden dat dit de problemen heeft veroorzaakt waar ik nu tegenaan loop.

Laten we hopen das bas met een oplossing komt, anders moet ik de gehele xbox maar opnieuw installeren.
De regular expression van dumpert.nl werkte niet meer. Die zal ik aanpassen zodat het allemaal weer werkt. Ik zal dan een nieuw kanaal posten op de googlecode pagina van XOT. Wat betreft 123Video.nl, daar zal ik ook ff naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Oke, ik heb dumpert gefixed. Hier tref je het kanaal aan: http://code.google.com/p/...name=dumpert.20080423.zip

123Video.nl is wat lastiger. Die hebben hun IP adressen + methodiek veranderd. Dus dat gaat nog wel ff duren denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt bas, het werkt weer!
Wist niet watik zonder dumpert moest doen..

dus het lag toch niet aan eventuele wijzigingen die ik heb aangebacht aan de box.
ik vondt het al zeer vreemd, en kwam dit probleem op geen enkele forum tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasfilius
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:10

thomasfilius

zappaeske strapatsen

Heb sindskort een HDTV van LG. Gelijk een component kabel besteld en na het aansluiten en spelen met de instellingen op 720p gezet (had het idee dat ie veel moeite had met 1080p, dus vandaar). Het beeld is fantastisch, naar mijn idee kan m'n ouwe xbox hierdoor nog jaren mee.

Echter kwam ik iets raars tegen bij het afspelen van films/tv series. Op de meest willekeurige momenten (2 a 3 keer in een film) knippert het beeld op zwart. Het lijkt erop dat hij heen-en-weer schakelt van resolutie.

Nou was de kabel die ik had besteld niet super duur en tevens via een switch geschikt voor de xbox360 als de ps2. Zou het aan de kabel kunnen liggen of hebben jullie andere tips?

Watch out where the huskies go an' don't you eat that yellow snow!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Dit kan komen doordat je film uit bijvoorbeeld meerdere files bestaat, bij het laden van de nieuwe file kan ie even "freezen" of zwart worden. Of je hebt ingesteld dat je harddisk uit moet na een x aantal minuten, en dan duurt het opspinnen even voordat je xbox weer reageert als je een commando geeft aan de xbox (bijvoorbeeld volume aanpast ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasfilius
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:10

thomasfilius

zappaeske strapatsen

@Mar2zz:
Ja dat dacht ik eerst ook maar hetzelfde doet ie met avi's als DVD's vanuit de dvd-speler. En heb de HDD spindown uitgezet, dus dat kan het ook niet zijn.

Watch out where the huskies go an' don't you eat that yellow snow!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Heb je je tv op een vaste verhouding staan of op autobreed ofzo? (bij mijn tv kan ik bij component alleen kiezen uit 4:3 en 16:9 (terwijl die ook autobreed heeft voor normale input). Misschien heeft jouw tv wel die optie en moet je ff wat inputverhoudingen vast zetten ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 23:44
Ik vroeg me af of er medetweakers zijn die gebruik maken van het T3CH update script... werkt dat een beetje goed of kan ik toch beter handmatig blijven updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Het werkt op zich goed, maar ik vind de manier van aanpassen van de boot wat raar.
Ik gebruik het dus enkel om de nieuwe versie op de xbox te krijgen en te unrarren.
Daarna start ik Avalaunch en via de file manager verwijder ik de oude build en rename de folder van de nieuwe build naar XBMC. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey, ik gebruik het programma ccxqui om men bestanden van pc af te spelen op men xbox maar dit werkt eigenlijk niet zo goed (problemen met shares die verdwijnen en films die dubbel in de bibliotheek komen te staan....weet niet zeker of de dubbele files door ccxqui komt..)
maar nu wil ik dit programma dus weglaten en het doen via smb maar ik zou helemaal niet weten hoe ik hier aan moet beginnen...men xbox is verbonden met een linksys wag200 en de rss feed en internetstuff werkt goed.
In de begin post en tutorials die ik heb opgezocht staat dat ik gewoon een map op pc moet delen en dan de sources.xml moet aanpassen....maar hier komt dus men probleem ik zou niet weten wat allemaal in te vullen en welke ip's waar moeten komen...(ip van router of ip van pc...) wat ik moet veranderen en invullen bij xbmc netwerk.
weten jullie een goede nederlandse of gemakkelijk engelse tutorial of kan iemand me verder helpen via msn ? dat laaste zou super zijn !!!
alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Da's toch allemaal zo moeilijk niet!?
Op je pc kies je een map. Rechtsklik erop, kies Delen. In het menutje kies je een naam voor de map. Voila, die is gedeeld.
Op de xbox ga je naar Videos, duw op de witte knop of Info van de afstandsbediening, kies Add Source (Bron toevoegen in NL of zo?), als bron typ je smb://<naam van je computer>/<naam zoals je de map gedeeld hebt>
That's it.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ziet er idd easy uit maar toch wilt hij het niet doen... aleee.
ik heb dit gedaan-->op men pc een map gedeeld en een sharenaam gegeven (movies) er komt dan een handje onder de map....dan ben ik naar xbmc gegaan->videos->locatie toevoegen->bladeren->netwerklocatie toevoegen->protocol op smb->servernaam heb ik dus smb://<efmmedion>/<movies> --> ok. dan krijg ik hier een melding invalid computer name.... en op rechtermuisknop deze computer staat als computernaam wel efmmedion.
waarschijnlijk doe ik iets heel stom gewoon waardoor het me niet lukt.....maar ik geef nog niet op :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Als je windows opstart moet je dan een username opgeven en een wachtwoord? Zit je xbox in dezelfde werkgroep als je pc? beide nog ff ingeven als je ja antwoord op die vragen. kan onder netwerkinstellingen op xbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik moet me niet aanmelden op windows als ik deze opstart en de werkgroep op pc is WERKGROEP en op men xbox staat dit bij instellingen->netwerk->smb client ook op WERKGROEP. bij netwerk staat het op dhcp automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Dat je je niet moet aanmelden wil op zich niets zeggen. Je wordt gewoon automatisch in Windows ingelogged met een username (waar geen paswoord op staat).
Die username ga je nodig hebben in xbmc. heb je XP, kijk dan onder "c:\documents and settings" welke username daar staat. Heb je vista, dan moet je onder "c:\users" kijken.

Die "invalid computername" kan vanalles zijn... firewall en zo. Om dns-problemen uit te sluiten kan je ipv de computernaam ook het ip-adres gebruiken.

Het handigste is dus dat je bij je source in xbmc het volgende gebruikt: smb://WERKGROEP;<username in Windows>@<ip van pc>/<naam van share>

Als dat niet werkt, zit je probleem nog wat dieper: P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 13:03:
...
smb://<efmmedion>/<movies>
...
Ik wil niet betweterig doen hoor maar heb je die haakjes (< en >) ook echt gebruikt in je xbmc? Want volgens mij moet het smb://efmmedion/movies zijn ipv smb://<efmmedion>/<movies>.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2008 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Verwijderd schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 14:01:
[...]

Ik wil niet betweterig doen hoor maar heb je die haakjes (< en >) ook echt gebruikt in je xbmc? Want volgens mij moet het smb://efmmedion/movies zijn ipv smb://<efmmedion>/<movies>.
Dat zou wel ongelooflijk grappig zijn!! :D

Nofi efm! :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

efm, wat gebeurt er als je je firewall uitzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

firewall en antivirus eens uitgezet maar krijg nog steeds de foutmelding van invalid computer name.
haakjes heb ik niet gebruikt....
ik ga het maar gewoon terug via ccxqui doen best...krijg het niet aan de praat.
ik moet dit smb://efmmedion/movies toch bij servernaam zetten he want ik zie hier ook nog een optie gedeelde map en poort staat grijs op 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Doe nog eens dit: toevoegen->bladeren->netwerklocatie toevoegen-> en klik daarna op bladeren, dan zie je je werkgroep, daarop klikken, dan moet je je pc zien en de gedeelde map. Die selecteren en dan op ok. Netwerklocatie toevoegen als locatie en klaar. (dus dan hoef je verder niets zelf te typen). Als je hieronder niets ziet staan dan is je pc niet goed geconfigureerd voor het sharen van bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yes Mar2zz zo lukte het met de firewall uit ik zag men gedeelde mappen op de xbox yeeaaahh.
nu is het dus men sygate personal firewall pro die wat moeilijk doet...

edit bingo ik moest nog een advanced rule maken op de firewall..
nice nice nu ben ik vertrokken :)

allemaal bedankt om me te helpen !!!
forum rockt !!!

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2008 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Nu ben ik wel benieuwd hoe je source eruit had moeten zien eigenlijk. :)
Kan je dat hier even posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Die source is vast hetzelfde als jij zei Fire, de netwerklocatie als locatie toevoegen was denk ik nog niet gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd dezelfde source als Fire zei......ik denk dat het gewoon kwam omdat ik de firewall op allow all had gezet,toen ik deze helemaal afzette lukte het wel.......thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik heb bij sommige films dat als ik doorspoel hij even poft in de speaker en bij sommige niet. Jullie ook?

Ik zal even een screen maken van die codecdingen bij de films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
MsG schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 11:27:
Ik heb bij sommige films dat als ik doorspoel hij even poft in de speaker en bij sommige niet. Jullie ook?

Ik zal even een screen maken van die codecdingen bij de films.
Kort antwoord, nee nog nooit eerder gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik lees het hier nergens maar wel op XBMC forums en ik heb het zelf ook:

Mijn Last.FM koppeling (lastfm://) werkt niet meer sinds de nieuwe build. Een rechtstreekse link naar Artiesten als Enya :P werkt wel. Hebben jullie dit probleem ook? Last.FM was juist zo tof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
De tijd van je xbox en je last.FM profile moeten gelijk staan anders werkt het niet. Als dit al gelijk staat is het misschien een bug. heb je er niet toevallig last van sinds de zomertijd is ingegaan maar valt het nu pas op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

De tijd staat gelijk. Het is ook gewoon meteen iets als "netwerkkoppeling niet gevonden" oid.

De rest doet het gewoon, die muziek wordt gewoon gelogd op mn Last.FM en hating en loving werkt gewoon, alleen de lastfm:// koppeling werkt steevast niet. Bij jullie allemaal wel? :'(

[ Voor 50% gewijzigd door MsG op 26-04-2008 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happyguppy
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-08 15:56
berties schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 11:59:
[...]

Kort antwoord, nee nog nooit eerder gehad.
pof in de speaker heb ik heel af en toe ;) geen geaarde stopcontacten hier :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik ook niet, maar het is meer een hoge skri, omdat hij ff door moet spoelen. Ik gok op een zwaarder formaat ofzo, nou ja verder werkt het prima.

Behalve dus last.fm :'(.

Afbeeldingslocatie: http://img247.imageshack.us/img247/817/klotefn5.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Heeft iemand nog een aanrader voor een slimline draadloos usb toetsenboard met geintergeerde muispad of muisbal?
Pagina: 1 ... 17 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Heb je een vraag over het softmodden of ombouwen van je XBox? Laat die dan maar fijn achterwege, dit topic gaat over XBMC, niet over de XBox. Berichten zullen anders zonder melding verwijderd worden.