[XBMC] Ervaringen met XBMC - Deel XI Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 27 Laatste
Acties:
  • 210.360 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Ligt eraan hoeveel afleveringen je in die map hebt staan. Alle seizoenen ineens duurt erg lang. Komen je instellingen overeen met wat hier staat?

Different types of scrapers can be assigned to different directories, but be aware that 'TV Shows' scrapers must be assigned to a folder containing multiple TV shows ( or at least be one directory above the TV show folder itself) unless you select the Folder contains a single TV Show Option, e.g.

TV --- Show1 - Season x - ep.n
|
- Show2 - Season x - ep.n

In the above example you would assign the chosen TV Shows scraper to the TV folder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:30

arnova

weet veel, maar niet alles

GroteBozewolf schreef op zondag 13 april 2008 @ 13:46:
[...]

Bedankt voor de research! Goed om te horen dat de oplossing werkt, maar het is niet echt de juiste oplossing. In principe zou de "openThread.join(self.pollInterval)" er ook voor moeten zorgen dat de aanroepende thread voor de self.pollInterval tijd zou moeten wachten.

Kennelijk gaat dat niet goed bij jou. Wat ik zal doen is de "self.pollInterval * count > self.webTimeOutInterval" vervangen voor een echte vergelijking met tijden. Dan zou het altijd goed moeten gaan.

EDIT: als je op de googlecode pagina van XOT een issue kan aanmaken, dan kan ik daar de nieuwe uriopener.py voor je neerzetten, zodat je kan kijken of je probleem is opgelost met deze versie.
Zojuist een issue aangemaakt op de Googlecode-pagina. Ik vermoedde al dat die openThread(self.pollinterval) eigenlijk voor de timing zou moeten zorgen. Ik kan in aardig wat talen programmeren, maar object-oriented (Python / C++) weet ik niet zoveel vanaf, vandaar. Kom maar op met een geupdate uriopener.py en ik test hem wel voor je.

Overigens heb ik ook nog een ander vraagje en dat is dat ik ook nog steeds dat probleem heb waarbij af en toe (ook weer zo lekker reproduceerbaar) xbmc/mplayer/XOT-Uzg hangt op het moment dat XOT-Uzg begint met het afspelen van een stream. Ik wil ook eens kijken of ik dat kan oplossen. Kan jij mij een beetje in de goede richting wijzen, op welke plek cq. welk Python script nou daadwerkelijk het afspelen van de stream start (al vermoed ik dat het echte probleem in mplayer/XBMC zelf zit)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happyguppy
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-08 15:56
Verwijderd schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 20:54:
Ben zojuist erachter gekomen dat ftp overdracht trager is in xbmc dan met het evox dash. Mijn overdracht snelheid met avi's is met evox 10 MB/s en met xbmc 6 MB/s met screensaver zakt de snelheid nog verder in naar mijn mening.(FTP prog. Filezilla)
ISO files gaat het beste met Qwix en avalaunch dash. Altijd tussen 10 en 11 MB/s.
dat heb ik ook, het standaard instellen van xmbc als dash in plaats van evox fixte het ;)

ik heb nog een korte vraag, ik heb xTV als skin, maar hoe krijg ik de weergave bij TV shows goed?
er staat bij mij niks in, en ik heb toch echt een aantal simpsons en south park seizoenen erop staan..

thx!

[ Voor 16% gewijzigd door happyguppy op 13-04-2008 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:26

MsG

Forumzwerver

Trigger het eens handmatig dmv "filminformatie weergeven" doen als je op de witte knop drukt.

offtopic:
Gerben jij ook hier? :) :w

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-06 10:45
Mar2zz schreef op zondag 13 april 2008 @ 16:20:
Ligt eraan hoeveel afleveringen je in die map hebt staan. Alle seizoenen ineens duurt erg lang. Komen je instellingen overeen met wat hier staat?

Different types of scrapers can be assigned to different directories, but be aware that 'TV Shows' scrapers must be assigned to a folder containing multiple TV shows ( or at least be one directory above the TV show folder itself) unless you select the Folder contains a single TV Show Option, e.g.

TV --- Show1 - Season x - ep.n
|
- Show2 - Season x - ep.n

In the above example you would assign the chosen TV Shows scraper to the TV folder.
Ik heb de map The Wire in mappen Season 1, Season 2 etc. In die mappen staan dvd-bestanden. Kan het alleen maar als er losse avi's inzitten?

Naar hieronder: hartstikke bedankt! Ga ik proberen!

[ Voor 3% gewijzigd door Westmania op 13-04-2008 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ja dat kan ook met dvd's maar dan moet je goed letten op hoe je de iso noemt (of de map waarin de vob bestanden zitten). dan moet je je hieraan houden.

As of rev 10494, handling for multi-part episodes (twopart episodes, multiple episodes on DVD images, etc) is supported. The first matched tvshowmatching regexp and "[-EeXx]+([0-9]+)" will be repeatedly applied against a filename until no more seasons or episodes are found. This allows for filenames such as:

foo_s01e01e02e03_s02e01e02, foo104-05-06-201-02, foo1x07x08x09

Voor the wire is dat met een disk van vier afleveringen dus:
The Wire_s01e01e02e03e04

Net even alle afleveringen van seizoen 1 t/m 10 van South Park toegevoegd aan de database, dat ophalen met tv.com duurde 15 minuten ongeveer! Drama die tijden.. Ik hoop dat dat sneller kan met een linuxbak, zou iemand willen vergelijken (fire69 maybe?)..

[ Voor 17% gewijzigd door Mar2zz op 13-04-2008 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
arnova schreef op zondag 13 april 2008 @ 16:33:
[...]
Zojuist een issue aangemaakt op de Googlecode-pagina. Ik vermoedde al dat die openThread(self.pollinterval) eigenlijk voor de timing zou moeten zorgen. Ik kan in aardig wat talen programmeren, maar object-oriented (Python / C++) weet ik niet zoveel vanaf, vandaar. Kom maar op met een geupdate uriopener.py en ik test hem wel voor je.

Overigens heb ik ook nog een ander vraagje en dat is dat ik ook nog steeds dat probleem heb waarbij af en toe (ook weer zo lekker reproduceerbaar) xbmc/mplayer/XOT-Uzg hangt op het moment dat XOT-Uzg begint met het afspelen van een stream. Ik wil ook eens kijken of ik dat kan oplossen. Kan jij mij een beetje in de goede richting wijzen, op welke plek cq. welk Python script nou daadwerkelijk het afspelen van de stream start (al vermoed ik dat het echte probleem in mplayer/XBMC zelf zit)?
Tsja, ik kan je er maar een ding op zeggen. Op het moment dat XOT een url heeft bepaald voor het item, dan wordt de playlist van XBMC leeg gemaakt en het(de) nieuwe item(s) er aan toegevoegd. Dit wordt geregeld vanuit de "chn_class.py".

Het hangen wordt hier veroorzaakt door XBMC zelf. Maar feel free to have a go at it!

EDIT: heb net de uriopener.py gepost op de googlecode pagina.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:56
Mar2zz schreef op zondag 13 april 2008 @ 18:58:
[...]

Net even alle afleveringen van seizoen 1 t/m 10 van South Park toegevoegd aan de database, dat ophalen met tv.com duurde 15 minuten ongeveer! Drama die tijden.. Ik hoop dat dat sneller kan met een linuxbak, zou iemand willen vergelijken (fire69 maybe?)..
Wil ik wel even testen, heb toch ook alle seizoenen van South Park.
Maar dat zal niet meer voor vandaag zijn, pc boven staat uit want mijn kinderen slapen al (en mijn desktop is net een vliegtuig, dus dat gaat niet goed samen :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bigfoot87 schreef op zondag 13 april 2008 @ 02:18:
Brantje, Berties, Xsillian en ik hebben een website opgezet genaamd XBMCworld.com uit onvrede over de onoverzichtelijkheid binnen de XBMC-community. Alle skins, scipts, tools en weet ik al wat niet meer staan allemaal op een eigen website waardoor het heel lastig is om up-to-date te blijven.

Op onze website is een lange lijst met hyperlinks te vinden naar een groot gedeelte van alle onderdelen binnen XBMC. We horen het graag als je links mist zodat we de lijst zo compleet en up-to-date mogelijk kunnen houden :)
Leuke site. Ik mis wel bij de scripts navi x .
Ben binnenkort van plan om de xbox om te gaan zetten naar NTSC heb een handleiding gevonden (engels) wellicht ook interessant om om bij handleidingen neer te zetten.

http://xbmc.org/forum/showthread.php?p=167883

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:30

arnova

weet veel, maar niet alles

GroteBozewolf schreef op zondag 13 april 2008 @ 19:30:
[...]

Tsja, ik kan je er maar een ding op zeggen. Op het moment dat XOT een url heeft bepaald voor het item, dan wordt de playlist van XBMC leeg gemaakt en het(de) nieuwe item(s) er aan toegevoegd. Dit wordt geregeld vanuit de "chn_class.py".

Het hangen wordt hier veroorzaakt door XBMC zelf. Maar feel free to have a go at it!

EDIT: heb net de uriopener.py gepost op de googlecode pagina.
Nieuwe uriopener *lijkt* prima te werken. Overigens lijkt die zoekfunctie van Uitzendinggemist.nl (weer) niet te werken. Ik heb op meerder programma's (oa. kassa) gezocht maar telkens zonder resultaten. Zou je hier nog een blik op kunnen werpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 12:34
Verwijderd schreef op zondag 13 april 2008 @ 20:33:
[...]

Leuke site. Ik mis wel bij de scripts navi x .
Ben binnenkort van plan om de xbox om te gaan zetten naar NTSC heb een handleiding gevonden (engels) wellicht ook interessant om om bij handleidingen neer te zetten.

http://xbmc.org/forum/showthread.php?p=167883
Bedankt voor de tips!
Navi-X zet ik op de lijst :)
En de Xbox omzetten naar NTSC is makkelijker als je denkt.
Gewoon even google gebruiken en een cd downloaden die dit mogelijk maakt.
Zal er ook even een handleiding voor maken. :)

Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gerbenvandijk schreef op zondag 13 april 2008 @ 16:50:
[...]

dat heb ik ook, het standaard instellen van xmbc als dash in plaats van evox fixte het ;)

ik heb nog een korte vraag, ik heb xTV als skin, maar hoe krijg ik de weergave bij TV shows goed?
er staat bij mij niks in, en ik heb toch echt een aantal simpsons en south park seizoenen erop staan..

thx!
Heb xbmc als standaard ingesteld. Is wel gedaan dmv het x2config.ini file op de E:/ aan te passen.
Gaat namelijk snel en goed dash 1 t/m 5 kun je invullen.
Avalaunch is geen standaard maar ftp gaat daarmee sneller dan met xbmc evox blijft het snelste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
arnova schreef op zondag 13 april 2008 @ 20:39:
[...]
Nieuwe uriopener *lijkt* prima te werken. Overigens lijkt die zoekfunctie van Uitzendinggemist.nl (weer) niet te werken. Ik heb op meerder programma's (oa. kassa) gezocht maar telkens zonder resultaten. Zou je hier nog een blik op kunnen werpen?
Goed om te horen. Heb net nog de Regex voor het zoeken op www.uitzendinggemist.nl aangepast, omdat sommige resultaten niet werden weergegeven.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou het niet mogelijk zijn dat er een map favorieten en downloaden verwerkt wordt in XOT-UZG ?
(Mag het misschien niet zeggen ,maar net zoals in navi-x. Gebruik de functie regelmatig vooral bij shoutcast om een gevonden radio zender op te slaan.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happyguppy
MsG schreef op zondag 13 april 2008 @ 17:34:
Trigger het eens handmatig dmv "filminformatie weergeven" doen als je op de witte knop drukt.

offtopic:
Gerben jij ook hier? :) :w
ik ben er al achter ;) heb een remote, dus de info knop doet het hem ;) maar ik moest eerst tv.com als standaard bron invoeren.

offtopic:
wie ben jij dan ;) er zijn een hoop gerben van dijk's he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

offtopic:
Kameraad/achterneef van Martijn en kameraad van Anton

Als ik jou was zou ik kiezen voor TVDB.com, dan heb je ook fanart als je alles opnieuw ophaalt.

Klopt het trouwens dat als je alle filminformatie vernieuwt hij ook vergeet dat je een film al had gezien? Had ik gister. Niet zo tactisch.

Ik vind het fanart wel leuk, maar heb het idee dat het er in PMIII niet echt tot zn recht komt. Maar ja een betere skin voor 4:3 ken ik niet echt. Aeon is echt miniscuul onleesbaar, verder wel mooi.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
MsG schreef op maandag 14 april 2008 @ 13:09:
Ik vind het fanart wel leuk, maar heb het idee dat het er in PMIII niet echt tot zn recht komt. Maar ja een betere skin voor 4:3 ken ik niet echt. Aeon is echt miniscuul onleesbaar, verder wel mooi.
Ik vind de Vision-Basic skin mooier dan PMIII, vooral de coverflow ziet er goed uit...
(wel de basic-versie, de gewone Vision-skin vind ik erg onhandig)

Zag nu net dat tvdb.com offline is voor onbepaalde tijd...

Anyway, ik heb de boel nu zo proberen in te delen:

M:\TV SERIES\The Wire\Season 1\The Wire_s01e01e02e03

Maar als ik m laten zoeken in TV.com herkent ie niet deze syntaxis. Dit zo 'm toch moeten zijn?

[ Voor 22% gewijzigd door Westmania op 14-04-2008 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Je kan evt handmatig je regexp in een bestand gooien met advancedsettings.xml

Zo heb ik TV-series\Southpark\Season 1\South Park - 101 - Blabla.avi

prima werkend gekregen

Trouwens heb je een linkje naar die skin? Vind hem niet echt

En TVDB werkt hier prima via de xbox om informatie op te halen. De website zelf ligt er idd uit.

EDIT: Die vision-basic is ja 720p. Ik bedoelde dat er geen goeie 480p 4:3 skins zijn, zonder dat je 5 cm er vanaf moet zitten om het nog te kunnen zien.

[ Voor 49% gewijzigd door MsG op 14-04-2008 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Check je advancedsettings.xml en zoek of deze syntax er wel instaat: [-EeXx]+([0-9]+) Als die er niet is dan toevoegen... (je gebruikt toch wel een recente build xbmc?)

Je hoeft je bestanden niet perse onder te verdelen in seizoenmappen. Ik heb bijvoorbeeld alle southpark avi's in 1 map gegooid (south park) en onder medialibrary laat ie wel netjes seizoenmappen zien dan, hij sorteert ze dus goed.

Ik moet wel zeggen dat ie geen thumbs per aflevering heeft opgehaald, waarom weet ik niet, met andere series is het altijd prima gegaan (ik noem ze Serienaam S01x01.avi). Bij andere series haalt ie in de library er dan netjes de titels bij, korte samenvatting en geeft er ook nog thumbnails aan. Nu dus mislukt... Misschien maar eens herscannen met andere scraper ofzo, had nu TV.com (die heeft mooie wide icons).. Weer kwartier wachten...

[ Voor 11% gewijzigd door Mar2zz op 14-04-2008 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk om via een Xbox---->USB convertor een externe harde schijf aan te sluiten en deze te openen via xbmc ? Ik weet dat het mogelijk is om een grotere harde schijf in mijn xbox te zetten maar heb me ook laten vertellen dat dit niet mogelijk is icm softmod. Ik kan eventueel ook mijn externe harde schijf openen via mijn notebook maar vind het mooier om de schijf netjes in mijn tvmeubel weg te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 16:25
Verwijderd schreef op maandag 14 april 2008 @ 19:14:
Is het mogelijk om via een Xbox---->USB convertor een externe harde schijf aan te sluiten en deze te openen via xbmc ? Ik weet dat het mogelijk is om een grotere harde schijf in mijn xbox te zetten maar heb me ook laten vertellen dat dit niet mogelijk is icm softmod. Ik kan eventueel ook mijn externe harde schijf openen via mijn notebook maar vind het mooier om de schijf netjes in mijn tvmeubel weg te werken.
Ik weet niet of ik hier nog antwoord op moet geven maar misschien dat je er anders zelf even naar kunt zoeken, google geeft je antwoord op beide vragen en zeker aan de tweede vraag te zien heb je het nagelaten dit zelf uit te zoeken. Bij deze een nieuwe kans- > [/lazymode].

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-Kanarie
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-06 13:40

Arie-Kanarie

Een keer wat anders

Ik heb een (raar) probleem met uploaden via FTP naar mn XBOX.
Sommige bestanden (video en mp3) gaan wel goed, anderen gaan fout. Zowel via IE als FlashFXP.
De log van FlashFXP
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
[R] TYPE I
[R] 200 Type set to IMAGE.
[R] PORT 10,0,0,149,196,253
[R] 200 Port command ok. 
[R] STOR Madagascar Pinguins in A Christmas Caper.wmv
[R] 426 Connection closed , file opening failed.
[R] Transfer Failed!
[R] TYPE A
[R] 200 Type set to ASCII.
[R] PORT 10,0,0,149,196,254
[R] 200 Port command ok. 
[R] LIST -al
[R] 150 Opening ASCII data connection for ls /F/Video/Films/.
[R] 226 free disk space under this directory : 30.364.712.960

en in IE krijg ik deze melding: Afbeeldingslocatie: http://aheusinkveld.free.fr/XBoxFTPError.jpg

Wilde net een album van Nirvana overpompen en kreeg ik dus weer bovenstaande error bij sommige nummers. Sommigen gaan ook goed.
De nummers die fout gaan willen zowel via FlashFXP als via IE niet.
Moet ik ergens instellen dat ik altijd volgens een bepaalde mode wil transferen oid?
Of moet ik een compleet ander programma gebruiken?

De bestanden die wel lukken gaan gewoon met 5-6MB/sec.

Software ontwikkelen in de Achterhoek voor leuke klanten door heel Nederland? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 april 2008 @ 19:14:
Ben even gaan google naar je eerste vraag was zelf ook benieuwt.
Je tweede vraag vind je waarschijnlijk ook op deze site.

http://xbmc.org/wiki/?title=USB_Mass_Storage_support_in_XBMC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en in IE krijg ik deze melding: [afbeelding]

Wilde net een album van Nirvana overpompen en kreeg ik dus weer bovenstaande error bij sommige nummers. Sommigen gaan ook goed.
De nummers die fout gaan willen zowel via FlashFXP als via IE niet.
Moet ik ergens instellen dat ik altijd volgens een bepaalde mode wil transferen oid?
Of moet ik een compleet ander programma gebruiken?

De bestanden die wel lukken gaan gewoon met 5-6MB/sec.
Indirectly XBMC related projects
FileZilla - XBMC uses FileZilla FTP server from this project

Voor de zoveelste keer Werkt perfect zeker met evox dash 10 MB/s (wel instellen dat hij maar 1 file tegenlijk transporteerd, snelheid blijft en loopt niet vast)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is ms een tikkie off-topic O-) maar hoe stel ik mijn Harmony 555 in zodat ik daarmee mijn XBOX kan bedienen (heb een DVD kit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salgera
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-09-2021
Verwijderd schreef op maandag 14 april 2008 @ 23:14:
Is ms een tikkie off-topic O-) maar hoe stel ik mijn Harmony 555 in zodat ik daarmee mijn XBOX kan bedienen (heb een DVD kit)
Die staat er gewoon tussen hoor in het progje van Logitech. Let op! Bij mij werkte de knop 'display(weergeven)' niet en die heb ik 'm even opnieuw laten inleren. Nu is alles helemaal tiptop oké.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happyguppy
MsG schreef op maandag 14 april 2008 @ 13:09:
offtopic:
Kameraad/achterneef van Martijn en kameraad van Anton

Als ik jou was zou ik kiezen voor TVDB.com, dan heb je ook fanart als je alles opnieuw ophaalt.

Klopt het trouwens dat als je alle filminformatie vernieuwt hij ook vergeet dat je een film al had gezien? Had ik gister. Niet zo tactisch.

offtopic:

kleine wereld ;)

ik zal hem eens op TVDB.com zetten :)

welke skins ondersteunen op het moment fanart? ik ben wel erg gehecht aan xTv, maar ik wil wel ff verder kijken dan mn neus lang is ;) (ik zit op 16:9 btw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
Mar2zz schreef op maandag 14 april 2008 @ 17:03:
Check je advancedsettings.xml en zoek of deze syntax er wel instaat: [-EeXx]+([0-9]+) Als die er niet is dan toevoegen... (je gebruikt toch wel een recente build xbmc?)
Ik gebruik de build van xbmcworld. Er staat echter geen advancedusersettings.xml in de map xbmc/userdata. Nu heb ik wel gelezen dat je deze zelf moet aanmaken.

Kan dat zoiets zijn?

<advancedsettings>
<tvshowmatching>
<regexp>\[[Ss]([0-9]+)\]_\[[Ee]([0-9]+)[^\\/]*</regexp> % foo_[s01]_[e01]
<regexp>[\._ \-]([0-9]+)x([0-9]+)[^\\/]*</regexp> % foo.1x09*
<regexp>[\._ \-][Ss]([0-9]+)[\.\-]?[Ee]([0-9]+)[^\\/]*</regexp> % foo.s01.e01, foo.s01_e01
<regexp>[\._ \-]([0-9]+)([0-9][0-9])[\._ \-][^\\/]*</regexp> % foo.103*
</tvshowmatching>
</advancedsettings>

Ik heb dit geprobeerd, maar hij geeft bij een map die ik zo heb genoemd:

niet aan dat er meer afleveringen inzitten.

[ Voor 8% gewijzigd door Westmania op 15-04-2008 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
Westmania schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 12:41:
[...]

Ik gebruik de build van xbmcworld. Er staat echter geen advancedusersettings.xml in de map xbmc/userdata. Nu heb ik wel gelezen dat je deze zelf moet aanmaken.

Kan dat zoiets zijn?

<advancedsettings>
<tvshowmatching>
<regexp>\[[Ss]([0-9]+)\]_\[[Ee]([0-9]+)[^\\/]*</regexp> % foo_[s01]_[e01]
<regexp>[\._ \-][Ss]([0-9]+)[\.\-]?[Ee]([0-9]+)[^\\/]*</regexp> % foo.s01.e01, foo.s01_e01
</tvshowmatching>
</advancedsettings>

Ik heb dit geprobeerd, maar hij geeft bij een map die ik zo heb genoemd:

niet aan dat er meer afleveringen inzitten.
Vreemd... Als ik deze regex; [\._ \-][Ss]([0-9]+)[\.\-]?[Ee]([0-9]+)[^\\/]* grep onder Linux dan valt de file "The Wire_s01e01.avi" daar wel onder.
Dus als de advancedsettings meegenomen worden / geaccepteerd worden dan zouden de files gedetecteerd moeten worden. Misschien ligt het probleem toch ergens anders, bij de scraper zelf of zo? Of misschien wordt de advancedsettings niet geladen. Misschien kun je een andere optie erin opnemen zodat je kunt zien of die wel geaccepteerd wordt, zet het loglevel eens op -1 bijvoorbeeld om te zien of er dan ook niet meer gelogd wordt.
code:
1
2
3
<advancedsettings>
  <loglevel>-1</loglevel>­ 
</advancedsettings>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
berties schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 23:11:
[...]

Vreemd... Als ik deze regex; [\._ \-][Ss]([0-9]+)[\.\-]?[Ee]([0-9]+)[^\\/]* grep onder Linux dan valt de file "The Wire_s01e01.avi" daar wel onder.
Dus als de advancedsettings meegenomen worden / geaccepteerd worden dan zouden de files gedetecteerd moeten worden. Misschien ligt het probleem toch ergens anders, bij de scraper zelf of zo? Of misschien wordt de advancedsettings niet geladen. Misschien kun je een andere optie erin opnemen zodat je kunt zien of die wel geaccepteerd wordt, zet het loglevel eens op -1 bijvoorbeeld om te zien of er dan ook niet meer gelogd wordt.
code:
1
2
3
<advancedsettings>
  <loglevel>-1</loglevel>­ 
</advancedsettings>
Het is toch gewoon een kwestie van in je kladbok het bestand advancedsettings.xml te maken en op te slaan in je xbmc/userdata/ ?
Hoe dat zit met logfiles weet ik niet precies, ik heb daar nog nooit wat meegedaan. Ik zal proberen uit te zoeken hoe dat werkt.
Zou je evt mij je .xml bestand kunnen sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Westmania schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 12:41:
[...]
Het is advancedsettings.xml, niet advancedusersettings.xml.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
Westmania schreef op woensdag 16 april 2008 @ 10:10:
[...]

Het is toch gewoon een kwestie van in je kladbok het bestand advancedsettings.xml te maken en op te slaan in je xbmc/userdata/ ?
Hoe dat zit met logfiles weet ik niet precies, ik heb daar nog nooit wat meegedaan. Ik zal proberen uit te zoeken hoe dat werkt.
Zou je evt mij je .xml bestand kunnen sturen?
Ik heb geen advancedsettings.xml file dus die kan ik je niet sturen.

Maar wat je zou kunnen doen is kijken hoe de logfile, in je root map van xbmc, er uit ziet (xbmc.log is de naam van die file). Kijk even hoeveel deze logt en wat deze ongeveer logt.
Vervolgens maak je met bijvoorbeeld je kladblok een file aan genaamd "advancedsettings.xml". Hierin zet je het volgende;

code:
1
2
3
<advancedsettings>
  <loglevel>-1</loglevel>­ 
</advancedsettings>

Plaats deze file vervolgens in je userdata map (XBMC/UserData/) en start xbmc opnieuw. Bekijk nogmaals je logfile (xbmc.log) en kijk of er een stuk minder / niets gelogd wordt. Is dat het geval dan weet je in ieder geval zeker dat je advancedsettings.xml file geladen en geaccepteerd wordt.
Voeg er vervolgens de rest aan toe (het <tvshowmatching> deel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
Dat ga ik vanavond zeker proberen! Dank daarvoor. (Zit het bij linux anders, aangezien je geen advancedsettings.xml hebt, maar wel die regel toevoegt?)

@mar2zz: je hebt gelijk :) Ik had 'm ook niet zo genoemd, alleen hier in het forum hier per ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Staat die file niet in de map system? ik zal thuis eens kijken vanavond, ik denk dat ik m wel heb, volgens mij heb ik m wel eens gezien en nooit zelf aangemaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
Westmania schreef op woensdag 16 april 2008 @ 10:33:
Dat ga ik vanavond zeker proberen! Dank daarvoor. (Zit het bij linux anders, aangezien je geen advancedsettings.xml hebt, maar wel die regel toevoegt?)

@mar2zz: je hebt gelijk :) Ik had 'm ook niet zo genoemd, alleen hier in het forum hier per ongeluk.
Ik weet niet zeker of ik wel begrijp wat je met "die regel toevoegt" bedoelt.

Ik heb alleen de regex onder de cli (commandline interface) van linux getest, dat is alles. Voor de rest heb ik het niet getest. Standaard heeft xbmc geen advancedsettings.xml niet onder de xbox versie en voor zover ik weet ook niet onder de linux versie maar dat zou ik even moet nakijken. Die file maak je alleen aan als het nodig is (als je speciale instellingen wil veranderen dus) en daarin zet je dan de instellingen.
Uit de Wiki van XBMC;
NOTE! This file will not exist unless created by the end-user, meaning YOU!
NOTE: This file is CaSe SeNsItIvE, so make sure you use all lower-case tags or they will not be read properly by XBMC.
The layout of advancedsettings.xml is as follows:

<advancedsettings>
<setting>value</setting>
...
<setting>value</setting>
</advancedsettings>

where "setting" gives the name of the setting, and "value" gives it's value.

A list of the available "setting" strings and their values is given below.
Voorbeeld is dus een file genaamd "advancedsettings.xml" onder XBMC/UserData/ met daarin het volgende;
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<advancedsettings>
  <loglevel>-1</loglevel>­ 
  <tvshowmatching>
    <regexp>[[Ss]([0-9]+)\]_[[Ee]([0-9]+)[^\\/]*</regexp> % foo_[s01]_[e01]
  </tvshowmatching>
</advancedsettings>

Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 23:12
Wellicht iemand hier die het weet en ja ik heb gezocht.
Probleem is echter als je op "weer "zoekt je alles krijgt ,zelfs "ik vindt je weer niet aardig " |:(

Vogende is het geval:
Xbox gekocht (2e handse softm) alles werkt perfect en het netwerk netjes aangesloten.
Alles werkt op het netwerk en ik heb zelfs de weerberichten gezien maar nu sinds kort geen actuele weerberichten meer :?

Heb ik per ongeluk iets verandert zodat de weerberichten nu niet meer binnenkomen?
Link weggegooid of moet je er een paswoord voor hebben o.i.d. ?

Ik zie bij netwerk instellingen http proxy gebruiken
host staat op 0.0.0.0 en poort 8080

[ Voor 7% gewijzigd door scorpio op 16-04-2008 11:56 ]

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Zet dat http proxy es uit. (:P volgens mij had ik het nooit aangezet). Maar als je een andere stad even invult en dan weer de oude, dan werkt het niet? Raar, ik zal bij mij eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
scorpio schreef op woensdag 16 april 2008 @ 11:53:
Wellicht iemand hier die het weet en ja ik heb gezocht.
Probleem is echter als je op "weer "zoekt je alles krijgt ,zelfs "ik vindt je weer niet aardig " |:(

Vogende is het geval:
Xbox gekocht (2e handse softm) alles werkt perfect en het netwerk netjes aangesloten.
Alles werkt op het netwerk en ik heb zelfs de weerberichten gezien maar nu sinds kort geen actuele weerberichten meer :?

Heb ik per ongeluk iets verandert zodat de weerberichten nu niet meer binnenkomen?
Link weggegooid of moet je er een paswoord voor hebben o.i.d. ?

Ik zie bij netwerk instellingen http proxy gebruiken
host staat op 0.0.0.0 en poort 8080
Onder de instellingen/configuration en dan netwerk/network;
  • Toewijzing/assignment op automatisch/automatic (DHCP).
  • Http proxy moet uit staan (bolletje in project mayhem III skin moet niet wit zijn maar doorzichtig/leeg).
  • Verder moet je Enable internet lookups en Enable RSS feeds aan staan.
edit; MsG was me gedeeltelijk al voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
Thanks MsG en Berties ! _/-\o_

Dat deed het hem , ik had de proxy aanstaan , net uitgezet en bingo , het weer was er weer :+

[ Voor 5% gewijzigd door scorpio op 16-04-2008 12:44 ]

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Hoezo stond het aan dan :S :) zelf aangezet? Ik heb hem namelijk zelf eerst gebruikt thuis die van jou, maar had dat nooit aan staan :). Kan je er al een beetje mee over weg? Er zijn ook hele leuke scripts voor diverse dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
Ja had ik zelf schijnbaar aangezet , uitproberen he :+

Yep...scripts... heb het gezien, ben al van alles aan t proberen . 8)
Nu ik de xbox op component heb aangesloten (scherp !) wil ik de box op NTSC zetten zodat ik 720P kan aanzetten
heb hiervoor video_select_v2 gedownload en op cd gezet
Maar nu leest ie de cd niet en start er dus niet mee op.Ben aan t uitzoeken hoe dat kan.

Er zit wel een applicatie avalaunch op die (zegt dat ie ) het kan omswitchen maar komt met de melding dat ie niet naar eprom kan schrijven omdat de hd locked staat :?
Kan ik die unlocken zonder bijkomend risico en hoe?
ook zie ik geen trailers ...komt met melding

playlist afspelen afgebroken
teveel onderbroken punten

dit bij alles ...trailers ...uitzending gemist e.d.
youtube doet ie wel.

[ Voor 23% gewijzigd door scorpio op 16-04-2008 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
scorpio schreef op woensdag 16 april 2008 @ 13:22:

Nu ik de xbox op component heb aangesloten (scherp !) wil ik de box op NTSC zetten zodat ik 720P kan aanzetten
Maar nu leest ie de cd niet en start er dus niet mee op.Ben aan t uitzoeken hoe dat kan.

youtube doet ie wel.
Probeer een ander merk cd ;)
Werkt in 9 van de 10 gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
Bigfoot87 schreef op woensdag 16 april 2008 @ 13:29:
[...]

Probeer een ander merk cd ;)
Werkt in 9 van de 10 gevallen.
k ga zo ff weg , ga gelijk ook andere cd 's kopen en proberen , thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
scorpio schreef op woensdag 16 april 2008 @ 13:22:

Er zit wel een applicatie avalaunch op die (zegt dat ie ) het kan omswitchen maar komt met de melding dat ie niet naar eprom kan schrijven omdat de hd locked staat :?
Kan ik die unlocken zonder bijkomend risico en hoe?

youtube doet ie wel.
  • Voor wat betreft die niet te lezen cd; probeer anders eens een dvd die worden over het algemeen beter gelezen, of zelfs een dvd-rw of cd-rw (cd-rw leest mijn drive beter dan de meeste cd-r's).
  • Voor wat betreft die teveel onderbroken punten; zet de buffer eens lager voor de onbekende types (geloof de onderste uit het rijtje bufferinstellingen). Zet deze eens op 256kb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Als ik een stuk of 10 albums selecteer naar de playlist in xbmc en ik randomize die playlist zodat ik op een radiostation-achtige manier naar mijn eigen muziek kan luisteren dan krijg ik onherroepelijk het " playlist afspelen afgebroken teveel onderbroken punten" schermpje. Beetje irritant als je in de tuin zit in het zonnetje met de controller bij de hand om onafgebroken te genieten van een boek ofzo. Als ik library-mode doe en feestmode doe dan is er geen probleem. Dan heb ik dus echter weer het probleem dat ie echt alle muziek pakt.

Welke buffer is verantwoordelijk voor audiofiles gestreamd vanaf het netwerk? Bij alle buffers staat er DVD bij, behalve de onderste, ik denk dat het in de buffers zit. Als ik niet randomize gaat het overigens wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Scorpio ik weet niet of je een unlocked schijf kan hebben in een softmod, ik zou er wel voorzichtig mee zijn en voor die tijd sowieso het eeprom e.d. backuppen op je eigen pc én op de xbox. Ik heb me zelf nooit beziggehouden met HD en NTSC enzo, daar we hier enkel 4:3 "tube" tv's hebben :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
scorpio schreef op woensdag 16 april 2008 @ 13:32:
[...]

k ga zo ff weg , ga gelijk ook andere cd 's kopen en proberen , thanks.
Pff, cd's... wie gebruikt dat nou nog? :P
FTP gewoon de Enigmah Videoswitcher naar je XBOX, start hem vanuit je File Manager en kies NTSC (B op controller dacht ik), done.... ;)
MsG schreef op woensdag 16 april 2008 @ 13:53:
Scorpio ik weet niet of je een unlocked schijf kan hebben in een softmod, ik zou er wel voorzichtig mee zijn en voor die tijd sowieso het eeprom e.d. backuppen op je eigen pc én op de xbox. Ik heb me zelf nooit beziggehouden met HD en NTSC enzo, daar we hier enkel 4:3 "tube" tv's hebben :P.
Nee, dat gaat niet :)
Backup van je eeprom is sowieso wel een goed idee, zelfs als je niet van plan bent om met je schijf te klooien. Als ze later dood gaat, is je xbox anders ook voor de vuilbak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
Mar2zz schreef op woensdag 16 april 2008 @ 13:43:
Als ik een stuk of 10 albums selecteer naar de playlist in xbmc en ik randomize die playlist zodat ik op een radiostation-achtige manier naar mijn eigen muziek kan luisteren dan krijg ik onherroepelijk het " playlist afspelen afgebroken teveel onderbroken punten" schermpje. Beetje irritant als je in de tuin zit in het zonnetje met de controller bij de hand om onafgebroken te genieten van een boek ofzo. Als ik library-mode doe en feestmode doe dan is er geen probleem. Dan heb ik dus echter weer het probleem dat ie echt alle muziek pakt.

Welke buffer is verantwoordelijk voor audiofiles gestreamd vanaf het netwerk? Bij alle buffers staat er DVD bij, behalve de onderste, ik denk dat het in de buffers zit. Als ik niet randomize gaat het overigens wel goed.
Waar staan die files? Op de hd van de xbox? Misschien een timeout na een te lange spin-up van de hd? Denk het eerlijk gezegd niet maar je kunt er even naar kijken.
Als ze via een samba share aageboden worden zou je dit kunnen proberen in de advancedsettings.xml (goh.... toch handig die file :)). je samba time-out iets langer zetten;
code:
1
2
3
4
5
<advancedsettings>
<samba>
   <clienttimeout>10</clienttimeout> # timeout (in seconds)
</samba>
</advancedsettings>

Geeft dit allemaal geen goed resultaat dan zou ik een bug indienen dan lijkt het me echt een fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Fire69 schreef op woensdag 16 april 2008 @ 14:14:
[...]

Pff, cd's... wie gebruikt dat nou nog? :P
FTP gewoon de Enigmah Videoswitcher naar je XBOX, start hem vanuit je File Manager en kies NTSC (B op controller dacht ik), done.... ;)

[...]

Nee, dat gaat niet :)
Backup van je eeprom is sowieso wel een goed idee, zelfs als je niet van plan bent om met je schijf te klooien. Als ze later dood gaat, is je xbox anders ook voor de vuilbak :)
Maar videoswitcher wil dan wel op een softmod? Ik heb sowieso de EEPROM van Scorpio op de originele 10GB staan Scorpio, dus er is geen super probleem als er iets fout gaat met je hdd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
berties schreef op woensdag 16 april 2008 @ 14:21:
[...]

Waar staan die files? Op de hd van de xbox? Misschien een timeout na een te lange spin-up van de hd? Denk het eerlijk gezegd niet maar je kunt er even naar kijken.
Als ze via een samba share aageboden worden zou je dit kunnen proberen in de advancedsettings.xml (goh.... toch handig die file :)). je samba time-out iets langer zetten;
code:
1
2
3
4
5
<advancedsettings>
<samba>
   <clienttimeout>10</clienttimeout> # timeout (in seconds)
</samba>
</advancedsettings>

Geeft dit allemaal geen goed resultaat dan zou ik een bug indienen dan lijkt het me echt een fout.
Dat is misschien een goeie tip, dat moet ff geprobeerd worden. Het staat op een netwerkschijf/nas, een Western Digital My Book World I (500gb), die draait op linux-firmware. Via xbmc heb ik gewoon windows smb gekozen en de muziekmap gelinkt (geen user/wachtwoord nodig). Is dat hetzelfde als samba?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
MsG schreef op woensdag 16 april 2008 @ 13:53:
je hoeft je schijf niet te unlocken. Je eeprom.bin kopieren naar de e-schijf. Xbox hardbooten en dan kan je het switchen. Dit is de methode voor softmod met shadow-c pal/ntsc switch. en gebruik wel de enigmah videoswitcher, gooi die met ftp op je e schijf onder apps, zoals fire69 al zei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Kan je de specifieke skin-vertalingen ook gewoon uploaden bij XBMC SourceForge? ik wilde maar een andere skin omdat PMIII zo "Times New Roman in Word", "Bevel and Emboss in Photoshop", m.a.w. standaard overkomt. Ik heb mezelf nu maar beloofd om aan xTV te gaan wennen aangezien deze er het best uit ziet van degene die ik kon vinden, plus dat het nog leesbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
Mar2zz schreef op woensdag 16 april 2008 @ 14:35:
[...]

Dat is misschien een goeie tip, dat moet ff geprobeerd worden. Het staat op een netwerkschijf/nas, een Western Digital My Book World I (500gb), die draait op linux-firmware. Via xbmc heb ik gewoon windows smb gekozen en de muziekmap gelinkt (geen user/wachtwoord nodig). Is dat hetzelfde als samba?
Ja, smb is het protocol dat samba gebruikt om in windows netwerken bestanden te "serveren".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
MsG schreef op woensdag 16 april 2008 @ 15:05:
Kan je de specifieke skin-vertalingen ook gewoon uploaden bij XBMC SourceForge? ik wilde maar een andere skin omdat PMIII zo "Times New Roman in Word", "Bevel and Emboss in Photoshop", m.a.w. standaard overkomt. Ik heb mezelf nu maar beloofd om aan xTV te gaan wennen aangezien deze er het best uit ziet van degene die ik kon vinden, plus dat het nog leesbaar is.
Nee, die kun je het beste naar de maker van de skin opsturen.
De maker van Xtv vind je op www.xbmc.org/forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
berties schreef op woensdag 16 april 2008 @ 15:11:
[...]

Ja, smb is het protocol dat samba gebruikt om in windows netwerken bestanden te "serveren".
Berties ik ga heel blij zijn als dat werkt! Dan hoef ik ook geen smartplaylists meer te maken met de xbox maar kan dat gewoon met foobar (die blijven namelijk op dezelfde manier hangen als de bestanden uit verschillende mappen komen)! Dat scheelt eindeloos getyp op de xbmc-keyboard (10 aanslagen per minuut t.o.v. 250 op pc)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
MsG schreef op woensdag 16 april 2008 @ 14:26:
[...]

Maar videoswitcher wil dan wel op een softmod? Ik heb sowieso de EEPROM van Scorpio op de originele 10GB staan Scorpio, dus er is geen super probleem als er iets fout gaat met je hdd.
I know ;) waarvoor dank.
Ik probeer te andere cd te branden , wil dat niet dan kan ftp'n en vanuit xbox ook nog.
k ga nog even de rst v/d reacties lezen en dan aan de gang .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Zijn er meer mensen die xTV gebruiken?

Ik heb diverse probleempjes:

- De informatie van film/aflevering scrollt niet verder zoals PMIII. Ook handmatig kan niet, de andere onderdelen gaan er gewoon over heen :S
- Welke plugin moet je hebben geinstalleerd om YouTube als koppeling werkend te krijgen? En kan je dit ergens wijzigen?
- Sommige dingen zijn nog engels, zoals Themeskins (staat in het downloaddingetje zelf), is dat helaas hardcoded ofzo?
- De newsbar is totaal niet leesbaar in het grijs. Kan ik dit in wit veranderen?

[ Voor 8% gewijzigd door MsG op 16-04-2008 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
Mar2zz schreef op woensdag 16 april 2008 @ 14:45:
[...]

je hoeft je schijf niet te unlocken. Je eeprom.bin kopieren naar de e-schijf. Xbox hardbooten en dan kan je het switchen. Dit is de methode voor softmod met shadow-c pal/ntsc switch. en gebruik wel de enigmah videoswitcher, gooi die met ftp op je e schijf onder apps, zoals fire69 al zei.
Sorry maar nu kom ik in de war.
eeprom kopieren naar e-schijf ( k heb de hele c-schijf incl eeprom.bin gekopieerd>pc) OK
Xbox hardbooten en dan kan je al switchen ? hoe boot je hard?
enigmah videoswitcher wel op de E onder apps ? waarom als je na hard boot al zou kunnen switchen?

Ik heb nu de enigma videoswitcher (iso) uitgepakt en in de e -apps gegooid.
Nu kan ik in xbox neem ik aan ernaartoe en opzoeken en de default.xbe opstarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Scorpio, het beste is om even C én E te kopieren naar je PC.

En staat er op 1 van deze partities een mapje backup (volgens mij wel), met dingen als eeprom.bin, bios.bin, hddkey.bin ofzoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
scorpio schreef op woensdag 16 april 2008 @ 16:48:
[...]
Sorry maar nu kom ik in de war.
eeprom kopieren naar e-schijf ( k heb de hele c-schijf incl eeprom.bin gekopieerd>pc) OK
Xbox hardbooten en dan kan je al switchen ? hoe boot je hard?
enigmah videoswitcher wel op de E onder apps ? waarom als je na hard boot al zou kunnen switchen?

Ik heb nu de enigma videoswitcher (iso) uitgepakt en in de e -apps gegooid.
Nu kan ik in xbox neem ik aan ernaartoe en opzoeken en de default.xbe opstarten?
Eerst doen wat MsG zegt, dus backup C en E op je pc. Vervolgens zet je eeprom.bin van de c naar je e op je xbox (daar wordt hij writable van). Dan hardboot je (xbox uitzetten en weer aanzetten). Dan kan je enigmah videoswitcher writen in de eeprom en blijft de switch op ntsc ook definitief. (dus ook in ntsc na een hardboot).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
Iso uitgepakt en op e -apps gezet..toegevoegd in apps als video-selector ;)
Apps opgestart en NTSC gekozen

Plasma hikte even en schakelde over !
Alles werkt en op 720P _/-\o_

Dank jullie voor de hulp!

Sommige films moet ik op 480P zetten , maar dat kan altijd als blijkt dat dit moet.
TJAKKAAA scorpio is blij, eindelijk zijn plasma scherm op HD !!

Nu nog uitvogelen hoe ik uit een spel terug in XBMC kom, nu gebruik ik aan/uit en das best lastig.Alle combinaties op console al gehad zo'n beetje .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happyguppy
Nog ff wat leuks:

http://tlrobinson.net/projects/xbmciphone/

:D

iphone als remote gebruiken voor XBMC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
berties schreef op woensdag 16 april 2008 @ 10:25:
[...]

Ik heb geen advancedsettings.xml file dus die kan ik je niet sturen.

Maar wat je zou kunnen doen is kijken hoe de logfile, in je root map van xbmc, er uit ziet (xbmc.log is de naam van die file). Kijk even hoeveel deze logt en wat deze ongeveer logt.
Vervolgens maak je met bijvoorbeeld je kladblok een file aan genaamd "advancedsettings.xml". Hierin zet je het volgende;

code:
1
2
3
<advancedsettings>
  <loglevel>-1</loglevel>­ 
</advancedsettings>

Plaats deze file vervolgens in je userdata map (XBMC/UserData/) en start xbmc opnieuw. Bekijk nogmaals je logfile (xbmc.log) en kijk of er een stuk minder / niets gelogd wordt. Is dat het geval dan weet je in ieder geval zeker dat je advancedsettings.xml file geladen en geaccepteerd wordt.
Voeg er vervolgens de rest aan toe (het <tvshowmatching> deel).
Nou, ik heb het gedaan en hij logt idd veel minder! Dus hij leest m wel... Maar ja, wat nu? Probleem blijft dat hij niet uitleest dat er meerdere afleveringen in een dvd-map zitten...

ik heb er nu dit in staan:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
<advancedsettings>
    <tvshowmatching>
    <regexp>\[[Ss]([0-9]+)\]_\[[Ee]([0-9]+)[^\\/]*</regexp>                % foo_[s01]_[e01]
    <regexp>[\._ \-]([0-9]+)x([0-9]+)[^\\/]*</regexp>                      % foo.1x09*
    <regexp>[\._ \-][Ss]([0-9]+)[\.\-]?[Ee]([0-9]+)[^\\/]*</regexp>        % foo.s01.e01, foo.s01_e01
    <regexp>[\._ \-]([0-9]+)([0-9][0-9])[\._ \-][^\\/]*</regexp>           % foo.103*
  </tvshowmatching>
</advancedsettings>

[ Voor 18% gewijzigd door Westmania op 16-04-2008 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Volgens mij hoort dat haakje aan het begin er niet. En kan die "% foo_[s01]_[e01]" wel buiten de <regexp> argumenten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

scorpio schreef op woensdag 16 april 2008 @ 17:20:
Iso uitgepakt en op e -apps gezet..toegevoegd in apps als video-selector ;)
Apps opgestart en NTSC gekozen

Plasma hikte even en schakelde over !
Alles werkt en op 720P _/-\o_

Dank jullie voor de hulp!

Sommige films moet ik op 480P zetten , maar dat kan altijd als blijkt dat dit moet.
TJAKKAAA scorpio is blij, eindelijk zijn plasma scherm op HD !!

Nu nog uitvogelen hoe ik uit een spel terug in XBMC kom, nu gebruik ik aan/uit en das best lastig.Alle combinaties op console al gehad zo'n beetje .
Links + rechts trigger + back + start deze 4 koppen tegenlijk indrukken om te resetten.

Weet niet of je kunt resetten met een afstandbediening.
Dus weet iemand of dat mogelijk is ? (movie playback kit en of Harmony 525)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Fire69 schreef op zondag 13 april 2008 @ 20:11:
[...]

Wil ik wel even testen, heb toch ook alle seizoenen van South Park.
Zo, net even de South Park-seizoenen laten inscannen.
Ik heb wel TVDB.com gebruikt, had niet gezien dat jij het via TV.com deed....
Via TVDB deed hij er een minuutje of 3 over gok ik zo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
MsG schreef op woensdag 16 april 2008 @ 18:56:
Volgens mij hoort dat haakje aan het begin er niet. En kan die "% foo_[s01]_[e01]" wel buiten de <regexp> argumenten?
Ja en nee volgens mij. Die eerste haak hoort er wel. Dat na de % is comment en mag weg.

Blijft vreemd dat de files met deze regex door mij wel gevonden worden onder linux en niet door Westmenia. Misschien eens proberen de files exact te hernoemen een van de voorbeelden. Bijvoorbeeld; The Wire.s01.e01.avi of the_wire.s01.e01.avi en dan TVdb.com als scraper gebruiken.

Ander idee, de movie database even backupen naar een andere map en vervolgens deze wissen (met je ftpclient bijvoorbeeld). Misschien dat de files er al in zitten maar niet goed overschreven kunnen worden.

Staan deze op een share of op de hd? Als ze op de hd van de xbox staan, kan het dan zo zijn dat filenamen door de fatx beperkingen afgekort zijn en daarom niet meer juist zijn en niet gevonden door de scraper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-Kanarie

Arie-Kanarie

Een keer wat anders

Verwijderd schreef op maandag 14 april 2008 @ 22:05:
[...]

Indirectly XBMC related projects
FileZilla - XBMC uses FileZilla FTP server from this project

Voor de zoveelste keer Werkt perfect zeker met evox dash 10 MB/s (wel instellen dat hij maar 1 file tegenlijk transporteerd, snelheid blijft en loopt niet vast)
Het was te proberen, maar ook met FileZilla krijg ik niet alle bestanden naar mn xbox.
Daar waar FlashFXP nog iets van een log heeft, zeg FileZilla: Could not start transfer.
Het zijn dezelfde avi's en mp3's die met FlashFXP of IE ook niet lukken.

Lijkt mij toch niet dat de xbox bepaalde bestanden weigert? :?
Eigenschappen van de verbinding in Filezilla:
Charset: autodetect
Transfer settings: Default/Active/Passive (alle drie geprobeerd)
Limit number of simultaneous connections: check, op 1 (ook in algemene instellingen)
Servertype: default

Waarom kan ik bepaalde avi's wel en andere niet uploaden? Idem voor mp3's (zelfs van 1 cd lukken sommigen wel, sommigen niet)
Is er een andere manier op ze op mijn xbox te krijgen of moet ik mijn xbox anders instellen zodat het gewoon werkt?
Volgens mij heb ik wel Evox (weet er niet alles van) en Media Center is nog niet gestart als ik ga FTP-en.
help.....

8)7 Uiteraard heeft FileZilla ook wel een log (wist ik achteraf ook wel) maar goed, bij deze nog even een stukje log van 1 bestand dat goed gaat en daarna en een bestand dat niet wil. Ook niet naar disconnecten en opnieuw connecten en dan alleen dat ene bestand.
Log:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
Status: Starting upload of D:\Vakantiecd 2007\The View - Same Jeans.mp3
Command:    PASV
Response:   502 pasv is not implemented.
Command:    PORT 10,0,0,149,196,180
Response:   200 Port command ok. 
Command:    STOR The View - Same Jeans.mp3
Response:   150 Opening BINARY data connection for F:\Music\Mp3\Vakantiecd 2007\The View - Same Jeans.mp3
Response:   226 Transfer finished successfully. Data connection closed.
Status: File transfer successful
Status: Starting upload of D:\Vakantiecd 2007\Within Temptation - What Have You Done (Feat. Keith Caputo).mp3
Command:    PORT 10,0,0,149,196,181
Command:    STOR Within Temptation - What Have You Done (Feat. Keith Caputo).mp3
Response:   426 Connection closed , file opening failed.
Status: Starting upload of D:\Vakantiecd 2007\Within Temptation - What Have You Done (Feat. Keith Caputo).mp3
Status: Retrieving directory listing...
Command:    PORT 10,0,0,149,196,182
Command:    LIST
Response:   150 Opening ASCII data connection for ls /F/Music/Mp3/Vakantiecd 2007/.
Response:   226 free disk space under this directory : 27.454.259.200
Command:    PORT 10,0,0,149,196,183
Command:    STOR Within Temptation - What Have You Done (Feat. Keith Caputo).mp3
Status: Retrieving directory listing...
Command:    PORT 10,0,0,149,196,184
Command:    LIST
Response:   150 Opening ASCII data connection for ls /F/Music/Mp3/Vakantiecd 2007/.
Response:   226 free disk space under this directory : 27.454.259.200
Command:    PORT 10,0,0,149,196,185

[ Voor 48% gewijzigd door Arie-Kanarie op 16-04-2008 21:51 ]

Software ontwikkelen in de Achterhoek voor leuke klanten door heel Nederland? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn je bestand namen niet te lang max ik geloof +- 35 tekens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
Het vreemde vind ik wel dat de logfiles uit FlashFXP er bij mij heel anders uit zien. Ik denk niet dat dit ligt aan de versie van FlashFXP omdat er bij jouw in een log staat;
[R] 226 free disk space under this directory : 30.364.712.960
De weergave van de hoeveelheid vrije ruimte is voor zover ik weet een serverside implementatie en niet een clientside implementatie. Dit betekent dat de server deze info weergeeft en niet de client dit opvraagt/opzoekt. Bij mij wordt dit ook anders weergegeven in FlashFXP;
[R] 226- Free space: [C:\ 335.94 MB] [E:\ 3.33 GB] [F:\ 244.78 MB] [G:\ 0.00 bytes]
Welke versie van XBMC draai je (en voor de zekerheid) welke versie van FlashFXP (als het daar aan zou liggen zou het met Filezilla wel lukken, dus daar ligt het vast niet aan).

Het valt me ook op dat die ene file die wel lukt uit je twee logfiles er eentje is die minder dan 42 karakters lang is (als ik me niet vergis de grens van het fatx besturingssyteem van XBMC. Misschien heb je een oude XBMC waar nog een oude Filezilla server in zit (let op serverside en niet clientside dus) en gaat deze niet goed om met de (te) lange bestandsnamen. Mogelijk breekt hij de sessie af in plaats van de file te hernoemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

De bestandsnamen kort FlashFXP zelf in, dat kan het probleem niet zijn.

Jammer dat ze XBMC niet zo snel maken als Avalaunch enzo.

Het is trouwens wel een nadeel hoor die korte namen, hierdoor krijg je bestanden die voor het eerste deel dezelfde naam hebben, elkaar gaan overschrijven. Deze mag nog wel in het rijtje nadelen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
MsG schreef op woensdag 16 april 2008 @ 23:06:
De bestandsnamen kort FlashFXP zelf in, dat kan het probleem niet zijn.

Jammer dat ze XBMC niet zo snel maken als Avalaunch enzo.

Het is trouwens wel een nadeel hoor die korte namen, hierdoor krijg je bestanden die voor het eerste deel dezelfde naam hebben, elkaar gaan overschrijven. Deze mag nog wel in het rijtje nadelen :).
Dat dacht ik in eerste instantie ook maar na die probleem omschrijving van Arie-Kanarie ben ik daar niet meer zo zeker van.

Even er op los redeneren....wie weet klopt het wel; :*)

Ik weet niet of het wel FlashFXP is die zorgt voor de inkorting van de bestandsnamen. Het lijkt me namelijk dat het ftp protocol niets zegt over het onderliggende filesystem waarop de bestanden weggeschreven worden of worden opgehaald. FTP is gewoon een overdachtsprotocol geen filesystem . FlashFXP kan dus nooit weten wat het filesystem is aan de andere kant. Die andere kant/serverside/xbox die geeft aan dat het bestand niet opgeslagen kan worden en zou het zelf aan moeten passen.

......wie is voor en wie is tegen deze redenering.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Tegen :P mijn South Park episodes (ken jij afleveringen met langere namen dan southpark episodes? :P), worden netjes afgekort. Een komma'tje wordt een _ enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Het is 100% zeker XBMC die de bestandsnamen inkort.

Check de optie 'Auto Fatx Limiter' maar eens ;)
Afbeeldingslocatie: http://xbmc.org/wiki/images/b/b2/Settings.network.servers.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Fire69 schreef op woensdag 16 april 2008 @ 21:02:
[...]
Zo, net even de South Park-seizoenen laten inscannen.
Ik heb wel TVDB.com gebruikt, had niet gezien dat jij het via TV.com deed....
Via TVDB deed hij er een minuutje of 3 over gok ik zo. :)
Via je linuxbak neem ik aan he? ik zal het met xbmc ook ff opnieuw doen, ook met tvdb.com dan, hij had naast de lange tijd ook nog niet thumbs opgehaald voor alle afleveringen. Dus het moet sowieso opnieuw. Ik ga er wel eerst een nieuwe xbmc opknallen, voor de fanart.

@arie-kanarie, probeer eens een actieve verbinding te leggen met je xbox in plaats van een passieve, aangezien ik nog al vaak zie staan in je log: passive not implemented. En remember, niet meer dan 2 draadjes leggen. Beide instellen op de ftp-client op je pc.

[ Voor 18% gewijzigd door Mar2zz op 17-04-2008 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
berties schreef op woensdag 16 april 2008 @ 21:12:
[...]

Ja en nee volgens mij. Die eerste haak hoort er wel. Dat na de % is comment en mag weg.

Blijft vreemd dat de files met deze regex door mij wel gevonden worden onder linux en niet door Westmenia. Misschien eens proberen de files exact te hernoemen een van de voorbeelden. Bijvoorbeeld; The Wire.s01.e01.avi of the_wire.s01.e01.avi en dan TVdb.com als scraper gebruiken.
Ik heb alleen geen .avi's maar dvd-bestanden in een map. Hoe dan ook: als ik m laat zoeken op The Wire.s01.e01 of The Wire.s01.e01.e02.e03 (er zitten immers drie afleveringen in de map), doet ie niks en blijft tv.com vragen om een naam. Hij herkent het dus niet...

[ Voor 15% gewijzigd door Westmania op 17-04-2008 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
Westmania schreef op donderdag 17 april 2008 @ 09:13:
[...]

Ik heb alleen geen .avi's maar dvd-bestanden in een map. Hoe dan ook: als ik m laat zoeken op The Wire.s01.e01 of The Wire.s01.e01.e02.e03 (er zitten immers drie afleveringen in de map), doet ie niks en blijft tv.com vragen om een naam. Hij herkent het dus niet...
Wat is dat precies voor dvd-bestand? Een Vob file of iets anders? Misschien dat deze niet als videobestand herkend wordt?
Ik zal het hier ook eens proberen met deze bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
berties schreef op donderdag 17 april 2008 @ 10:32:
[...]

Wat is dat precies voor dvd-bestand? Een Vob file of iets anders? Misschien dat deze niet als videobestand herkend wordt?
Ik zal het hier ook eens proberen met deze bestanden.
Dat doet er volgens mij niet echt toe, want je kan ook met dummy-bestanden werken om je library te laten vullen (als je je films op dvd zet bvb.) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
Vreemd, ik krijg het hier nu ook niet goed aan de praat.

XBMC; XBMCworld (rev. 06-04-08)
Scraper; theTVdb.com
geprobeerd;
/The Wire/Season 1/The Wire.s01.e01.The Target.avi
/The Wire (2002)/Season 1/The Wire.s01.e01.The Target.avi
/The Wire/Season 1/The Wire - s01e01 - The Target.avi
/The Wire(2002)/Season 1/The Wire - s01e01 - The Target.avi

Overal vindt hij dezelfde info, elke keer een serie genaamd One piece geloof ik.

Ook mijn oudere tv series zoals;
/Heroes/Season 1/Heroes - S01E01 - Genesis; In His Own Image.avi
worden niet meer gevonden.

Als ik meer tijd heb toch eens even goed naar kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Die regexp die nu gebruikt wordt voor alle afleveringen en die wel gewoon werken op een the wire s01e02.avi, waar staan die dan in? Kan daar geen regex verbouwd worden? Het moet toch ergens staan als een advancedsettings.xml niet aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-Kanarie

Arie-Kanarie

Een keer wat anders

berties schreef op woensdag 16 april 2008 @ 22:27:
Het vreemde vind ik wel dat de logfiles uit FlashFXP er bij mij heel anders uit zien. Ik denk niet dat dit ligt aan de versie van FlashFXP omdat er bij jouw in een log staat;

[...]

De weergave van de hoeveelheid vrije ruimte is voor zover ik weet een serverside implementatie en niet een clientside implementatie. Dit betekent dat de server deze info weergeeft en niet de client dit opvraagt/opzoekt. Bij mij wordt dit ook anders weergegeven in FlashFXP;

[...]

Welke versie van XBMC draai je (en voor de zekerheid) welke versie van FlashFXP (als het daar aan zou liggen zou het met Filezilla wel lukken, dus daar ligt het vast niet aan).

Het valt me ook op dat die ene file die wel lukt uit je twee logfiles er eentje is die minder dan 42 karakters lang is (als ik me niet vergis de grens van het fatx besturingssyteem van XBMC. Misschien heb je een oude XBMC waar nog een oude Filezilla server in zit (let op serverside en niet clientside dus) en gaat deze niet goed om met de (te) lange bestandsnamen. Mogelijk breekt hij de sessie af in plaats van de file te hernoemen.
Dat van die 42 tekens zou nog wel eens kunnen. Een aantal avi's en die mp3 in de log hebben indd meer dan 42 tekens. Van andere mp3-tjes die niet wilden lukken weet ik het zo niet meer, maar dit ga ik thuis zeker even nakijken.
Ik heb zondag een nieuwe versie van XBMC erop gezet, die via de site van BigFoot. Heb de hele map XBMC verwijderd en de nieuwe erop gezet.

Op het moment dat ik upload naar de xbox is XMBC _niet_ opgestart. Ik zet dus gewoon de xbox aan en ga naar mn pc om te uploaden. Maakt dit uit??

Van FileZilla heb ik de nieuwste versie, van FlashFXP een versie van een half jaar oud ofzo.
Ik zal later vanavond de versienummers van FlashFXP en XBMC even posten en tevens of het aan die 42 tekens ligt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
Mar2zz schreef op donderdag 17 april 2008 @ 12:24:
Die regexp die nu gebruikt wordt voor alle afleveringen en die wel gewoon werken op een the wire s01e02.avi, waar staan die dan in? Kan daar geen regex verbouwd worden? Het moet toch ergens staan als een advancedsettings.xml niet aanwezig is.
Geen idee waar deze zich uiteindelijk in de binaries bevindt. Als ik zoek in de sourcecode dan kom ik deze op heel veel plaatsen tegen. Wat dus de huidige regex is weet ik niet. Ik vermoed dat de regex zoals deze beschreven staat op de Wiki niet meer up to date is. Als ik de changelog bekijk zie ik namelijk o.a. scrapers heel vaak voorbij komen. Ik denk dus dat hier het eea aangepast is maar de documentatie / Wiki nog niet is aangepast.
Als ik meer tijd heb ga ik dat eens uitzoeken, voor nu vind ik het niet zo'n probleem dat de tv-series niet naar de database gescand kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
Arie-Kanarie schreef op donderdag 17 april 2008 @ 13:24:
[...]

Dat van die 42 tekens zou nog wel eens kunnen. Een aantal avi's en die mp3 in de log hebben indd meer dan 42 tekens. Van andere mp3-tjes die niet wilden lukken weet ik het zo niet meer, maar dit ga ik thuis zeker even nakijken.
Ik heb zondag een nieuwe versie van XBMC erop gezet, die via de site van BigFoot. Heb de hele map XBMC verwijderd en de nieuwe erop gezet.

Op het moment dat ik upload naar de xbox is XMBC _niet_ opgestart. Ik zet dus gewoon de xbox aan en ga naar mn pc om te uploaden. Maakt dit uit??

Van FileZilla heb ik de nieuwste versie, van FlashFXP een versie van een half jaar oud ofzo.
Ik zal later vanavond de versienummers van FlashFXP en XBMC even posten en tevens of het aan die 42 tekens ligt of niet.
Dat moet dan de laatste nieuwe XBMCworld versie zijn.
Wat heb je dan draaien als je de Xbox aan zet / wat gebruik je op het moment dat je vanaf je pc upload? Is dit evox of avalaunch of iets anders? Dit lijkt uit je tekst hierboven in ieder geval niet XBMC zelf te zijn. Wat gebeurt er als je upload terwijl je in XBMC zit? En wat geeft de logfile van FlashFXP dan aan?

Het probleem moet denk ik echt wel zitten in het feit dat je een oude evo-x / avalaunch of unleash-x gebruikt om naar toe te uploaden. Die logfile lijkt namelijk niet op die van een nieuwe filezilla server en dus niet van een recente XBMC. Gebruik daarom XBMC om naartoe te uploaden of een recente versie van avalaunch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Mar2zz schreef op donderdag 17 april 2008 @ 08:46:
[...]

Via je linuxbak neem ik aan he? ik zal het met xbmc ook ff opnieuw doen, ook met tvdb.com dan, hij had naast de lange tijd ook nog niet thumbs opgehaald voor alle afleveringen. Dus het moet sowieso opnieuw. Ik ga er wel eerst een nieuwe xbmc opknallen, voor de fanart.

@arie-kanarie, probeer eens een actieve verbinding te leggen met je xbox in plaats van een passieve, aangezien ik nog al vaak zie staan in je log: passive not implemented. En remember, niet meer dan 2 draadjes leggen. Beide instellen op de ftp-client op je pc.
Volgens mij doe jij iets grondig fout :). Als ik op de map South Park, tv-serie informatie doe, en dan vernieuwen (m.a.w. alles opnieuw ophalen), duurt dat echt heel hard geen 15 minuten hoor :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
volgens mij doe ikzelf niets fout, maar was de scraper tv.com niet helemaal in orde. Hij heeft ook geen afleveringthumbs opgehaald. misschien was ik ook wel aan het downloaden en zat mijn lijn vol en dat kan ook invloed hebben. maar ik zal het opnieuw gaan proberen en dan ook die fan-art eens checken en tvdb.com gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-Kanarie

Arie-Kanarie

Een keer wat anders

berties schreef op donderdag 17 april 2008 @ 14:21:
[...]

Dat moet dan de laatste nieuwe XBMCworld versie zijn.
Wat heb je dan draaien als je de Xbox aan zet / wat gebruik je op het moment dat je vanaf je pc upload? Is dit evox of avalaunch of iets anders? Dit lijkt uit je tekst hierboven in ieder geval niet XBMC zelf te zijn. Wat gebeurt er als je upload terwijl je in XBMC zit? En wat geeft de logfile van FlashFXP dan aan?

Het probleem moet denk ik echt wel zitten in het feit dat je een oude evo-x / avalaunch of unleash-x gebruikt om naar toe te uploaden. Die logfile lijkt namelijk niet op die van een nieuwe filezilla server en dus niet van een recente XBMC. Gebruik daarom XBMC om naartoe te uploaden of een recente versie van avalaunch.
Normaal had ik dus nog evox draaien, versie +3935 (dat is wat dan links boven in beeld staat)
Ik heb nu XBMC opgestart en vervolgens begonnen met uploaden met 2 bestanden die tot nu toe niet gingen en hups daar gingen ze. Met 8-9MB/sec.
Geupload met FlashFXP 3.0. Daar kreeg ik nu ook de volgende regel in de log:
code:
1
[R] 226- Free space: [C:\ 308.97 MB] [E:\ 3.55 GB] [F:\ 25.53 GB] [G:\ 0.00 bytes]

De x, y en z drive zijn nu ook niet zichtbaar, wat ik hiervoor dus wel had.

Achteraf wel erg simpele oplossing 8)7 maar goed het werkt nu zoals ik het wil. Bedankt voor de tips.

[ Voor 0% gewijzigd door Arie-Kanarie op 17-04-2008 18:16 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MsG schreef op woensdag 16 april 2008 @ 16:20:
Zijn er meer mensen die xTV gebruiken?

Ik heb diverse probleempjes:

- De informatie van film/aflevering scrollt niet verder zoals PMIII. Ook handmatig kan niet, de andere onderdelen gaan er gewoon over heen :S
- Welke plugin moet je hebben geinstalleerd om YouTube als koppeling werkend te krijgen? En kan je dit ergens wijzigen?
- Sommige dingen zijn nog engels, zoals Themeskins (staat in het downloaddingetje zelf), is dat helaas hardcoded ofzo?
- De newsbar is totaal niet leesbaar in het grijs. Kan ik dit in wit veranderen?
Mwaw, das allemaal zo te fixen, wil je youtube werkend hebben in het hoofdmenu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

8-9 MB/s dat lukt mij niet met xbmc dash.
Heb xbmc als standaard ingesteld dmv shortcutmaker was eerst dmv x2config.ini aan te passen.
FTP verbinding lijkt sneller met shortcutmaker, maar echt meer dan 6 MB/s haalt hij niet.
XBMC doet inderdaad de namen inkorten als te lang zijn dat is te gek, maar hoe krijg ik die snelheid omhoog ? 8-9 MB/s daar zou ik al dik tevreden met zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:20
Ik wil eigenlijk een nieuwe (grotere) harde schijf in mijn X-Box gaan bouwen. Nu weet ik niet of er een bepaald maximum zaan zit wat ondersteund wordt, of er updates op de dash gedaan moeten worden en hoe ik dan alles op die nieuwe disk kan plaatsen. Is daar ergens iets van te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Verwijderd schreef op donderdag 17 april 2008 @ 18:45:
[...]

Mwaw, das allemaal zo te fixen, wil je youtube werkend hebben in het hoofdmenu?
nofi, maar met een oplossing oid in die trant had je post nog nut...

@ Witlof: In dit topic wordt het meerdere malen aangehaald.

Summary:
CHIP?: JA, plemp er zoveel in als je kan vinden, maar als je partitie boven de 255GB wil moet je clustersize veranderen naar 32kb ipv 16.

CHIP?: NEE, je kan volgens mij tot 133GB, maar weet niet hoe dit exact zit. Ook heb je iets externs nodig, bijv. een Chipped xbox of een PC met IDE aansluitingen.

[ Voor 40% gewijzigd door MsG op 17-04-2008 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
MsG schreef op donderdag 17 april 2008 @ 19:44:
[...]
nofi, maar hij biedt aan om dat voor jou te fixen... xsillian weet nogal wat van skins en heeft een aantal mooie skinmods op zijn naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MsG schreef op donderdag 17 april 2008 @ 19:44:
[...]

@ Witlof: In dit topic wordt het meerdere malen aangehaald.

Summary:
CHIP?: JA, plemp er zoveel in als je kan vinden, maar als je partitie boven de 255GB wil moet je clustersize veranderen naar 32kb ipv 16.

CHIP?: NEE, je kan volgens mij tot 133GB, maar weet niet hoe dit exact zit. Ook heb je iets externs nodig, bijv. een Chipped xbox of een PC met IDE aansluitingen.
Mja, ik had net even tijd om een modje te doen....... maar als mensen zo gaan reageren, good job MsG :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mar2zz schreef op donderdag 17 april 2008 @ 19:59:
[...]

nofi, maar hij biedt aan om dat voor jou te fixen... xsillian weet nogal wat van skins en heeft een aantal mooie skinmods op zijn naam.
Ach, komt allemaal goed hoor, alleen gaan er nu wat andere zaken voor, thnx voor de credits _/-\o_
als ik tijd heb, zal ik hier even de oplossingen posten voor MsG

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2008 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Sorry maar ik zag alleen "dat is wel te fixen", ja dat snap ik ook :). Weet ik veel dat jij actief modder skinner bent. :).

Youtubelink gaat wss uit van het youtube-script. Echter heb ik Navi-X voor youtube.

[ Voor 30% gewijzigd door MsG op 17-04-2008 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MsG schreef op donderdag 17 april 2008 @ 21:37:
Sorry maar ik zag alleen "dat is wel te fixen", ja dat snap ik ook :). Weet ik veel dat jij actief modder skinner bent. :).

Youtubelink gaat wss uit van het youtube-script. Echter heb ik Navi-X voor youtube.
Waar heb je navi-x staan? ik zal ff een gewijzigde build online zetten...momentje

voor Msg, kijk maar even of het wat is

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2008 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Heb ff opnieuw een scan gedaan van southpark, nu met tvdb.com, en het duurde ongeveer 4-5 minuten. En nu ook thumbs e.d. per aflevering. Alleen seizoen 10 en hoger heeft ie niet gepakt, 1 t/m 9 gaat goed, hoe kan dit? Ging dat bij jou wel goed MsG?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik trigger het soms nog per seizoen weer. De allereerste x had ik geen seizoenplaatjes en geen afleveringsplaatjes, maar ik heb nu altijd alles. Volgens mij duurt South Park ook langer dan bijv. Family Guy. Fanart is ook wel grapsig, helaas nog niet vertegenwoordigd in xTV.

Trouwens die afleveringsplaatjes, zijn dat willekeurige screenshots uit het bestand zelf die XBMC zelf aan maakt (net als in non-library modus), of zijn dit de officiele plaatjes die hij ook van TVDB.com haalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
Mar2zz schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 10:51:
Heb ff opnieuw een scan gedaan van southpark, nu met tvdb.com, en het duurde ongeveer 4-5 minuten. En nu ook thumbs e.d. per aflevering. Alleen seizoen 10 en hoger heeft ie niet gepakt, 1 t/m 9 gaat goed, hoe kan dit? Ging dat bij jou wel goed MsG?
Zou je mij kunnen vertellen welke XBMC versie jij hebt en hoe de opbouw van je files en directories er uit ziet? Bij mij werkt de scraper van theTVdb.com niet meer goed namelijk, je zult de discussie wel gevolgd hebben hierboven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:16

BeyondThunder

Lost Lightning

Even een reolutie vraagje tussendoor.
Ik heb op mijn Panasonic Plasma HDReady (106 cm) veel beter beeld in 1080i dan op 720p. Echt een groot verschil. Echter een vriend van mij heeft nagenoeg dezelfde Panasonic, echter Full-HD. Hij heeft op 720P veel beter beeld dan op 1080i. Toch vreemd. Het maakt niet uit welke skin. Zowel in PMIII als in AEON.

Ik zal de exacte type nummers van de TV's nog even doorgeven.
Zou je op een ander niveau de default resolutie output moeten opgeven?
We gebruiken beide dezelfde konig component kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

berties schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 12:36:
[...]

Zou je mij kunnen vertellen welke XBMC versie jij hebt en hoe de opbouw van je files en directories er uit ziet? Bij mij werkt de scraper van theTVdb.com niet meer goed namelijk, je zult de discussie wel gevolgd hebben hierboven...
Bij mij werkt het ook dus misschien dat meerdere mensen beter is:

Build T3ch 6 April editie.

Skin: PMIII/xTV

Structuur:

F:\Video\TV-series\South Park\Season 5\South Park - 501 - blabla.avi

Advanced settings.xml:
code:
1
2
3
<tvshowmatching>
<regexp>([0-9]+)([0-9][0-9])[^\\/]*</regexp>
</tvshowmatching>

Pagina: 1 ... 16 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Heb je een vraag over het softmodden of ombouwen van je XBox? Laat die dan maar fijn achterwege, dit topic gaat over XBMC, niet over de XBox. Berichten zullen anders zonder melding verwijderd worden.