[XBMC] Ervaringen met XBMC - Deel XI Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 27 Laatste
Acties:
  • 210.363 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:11

MsG

Forumzwerver

2008-04-01 12425 updated: Greek and Dutch translations, thanks Ydatografida and MsG *O*

Ik moet hem alleen weer ff updaten, heb per ongeluk "geliefde" veranderd in favoriete, maar bij Last.FM is het echt loved tracks, dus dan is idd geliefde beter op zn plaats. Vond het alleen beetje overdreven, totdat ik zag dat ik het deel van Last.FM vertaalde :).

[ Voor 59% gewijzigd door MsG op 08-04-2008 10:43 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:29

BeyondThunder

Lost Lightning

Wie weet hoe je Albums kan verwijderen uit de muziek Library? Of de hele Library weggooien. Ik ben al aan het googlen maar ik vind nog niets. Zodra ik wat vind laat ik het weten.

update:

Op deze manier kan je wel losse nummers verwijderen, maar niet een heel album...

[ Voor 30% gewijzigd door BeyondThunder op 08-04-2008 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
MsG schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 10:42:
2008-04-01 12425 updated: Greek and Dutch translations, thanks Ydatografida and MsG *O*

Ik moet hem alleen weer ff updaten, heb per ongeluk "geliefde" veranderd in favoriete, maar bij Last.FM is het echt loved tracks, dus dan is idd geliefde beter op zn plaats. Vond het alleen beetje overdreven, totdat ik zag dat ik het deel van Last.FM vertaalde :).
Gefeliciteerd wat betreft de vernoeming, maar...
Neeen niet geliefde! hoe kan ik dat weer terug vertalen als dat opgenomen wordt? dat is mij te nederlands, sommige dingen mogen best engels blijven... Last.FM is engels dus hou dat ook engels...

[ Voor 4% gewijzigd door Mar2zz op 08-04-2008 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Tja maar Last.FM is gewoon geintegreerd in XBMC, en aangezien ik voor de nederlandse vertaling zorg verwachten mensen het ook nederlands. Het wordt ofwel favoriete of geliefde, maar ik ga niet ineens hele zinnen engels houden :).
Crusader schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 08:09:
[...]

Had ik gedaan, op xbox-scene waren figuren die ook zo'n grote HD er in hadden zitten dus het leek mij geen probleem.
Het vormt ook geen probleem verder, maar heb je hem geformatteerd in 32k clusters of niet? Anders krijg je dus > 255GB een corrupt bestandsysteem. Ik heb het meteen gedaan nadat ik het las, en zat zelf nog onder de 255gb. Je kan ook kiezen voor een aparte F en G partitie, dan ben je van het geneuzel af.

[ Voor 54% gewijzigd door MsG op 08-04-2008 12:55 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:23

Crusader

Arc Nature

MsG schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 12:53:
Het vormt ook geen probleem verder, maar heb je hem geformatteerd in 32k clusters of niet? Anders krijg je dus > 255GB een corrupt bestandsysteem. Ik heb het meteen gedaan nadat ik het las, en zat zelf nog onder de 255gb. Je kan ook kiezen voor een aparte F en G partitie, dan ben je van het geneuzel af.
Nee, heb geen 32k clusters gebruikt en inderdaad, de problemen traden op zodra de schijf al wat voller zat. Ik kan zo snel xbpartitioner nergens downloaden (om begrijpelijke redenen). Op de installatie cd van Slayer's 2.7 zag ik trouwens geen optie voor een F & G schijf-workaround, maar zal er waarschijnlijk overheen gekeken hebben.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Je kan die partities veranderen met Xbpartitioner (je kan hem downloaden op eurasia), maar volgens mij kan je dat ook ergens anders wel kiezen.

Maar je bent nu al te laat he? Je bent sowieso al je corrupte content van de F schijf kwijt. Formatteren duurt maar heel even, bij mij 2 seconden, hoop dat het goed is gegaan :P. Maar terugkopieren duurt altijd jaren op die xbox. Dat vind ik wel een groot nadeel: kopieren via ftp duurt echt tientallen lichtjaren. Zo'n dertig uur voor pakweg 200GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Och, de games heb ik nog steeds op een computer staan (moest ze toch echt eerst van de oude harddisk kopiëren) en de films... tja, die downloaden we gewoon opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 07:20
Een tip om sneller bestanden via FTP naar je XBOX over te brengen. Probeer CoreFTP http://www.coreftp.com/

Gebruikte ook eerst o.a smartftp maar deze zijn supertraag. CoreFTP vliegt er bij mij over en nog gratis te gebruiken ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

xbpartitioner gebruikt (klaagde wel over het feit dat custom partition sizes niet werken vanwege ontbrekende LBA42 v2 support, heb BIOS versie 4279.06). Desondanks toch geformatteerd met 32k cluster size. Ben nu de boel weer aan het uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Dan moet je je bios flashen met een nieuwere. Ik had zelf Evox M8+ welke niet moeilijk deed. Duurde het bij jou ook maar 3 seconden ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:18
MsG schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 13:24:
Je kan die partities veranderen met Xbpartitioner (je kan hem downloaden op eurasia), maar volgens mij kan je dat ook ergens anders wel kiezen.

Maar je bent nu al te laat he? Je bent sowieso al je corrupte content van de F schijf kwijt. Formatteren duurt maar heel even, bij mij 2 seconden, hoop dat het goed is gegaan :P. Maar terugkopieren duurt altijd jaren op die xbox. Dat vind ik wel een groot nadeel: kopieren via ftp duurt echt tientallen lichtjaren. Zo'n dertig uur voor pakweg 200GB.
Als het toch ISO's zijn, zet ze dan over met Qwix (en Avalaunch natuurlijk), da's echt wel tegen lightning-speed hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ja maar mijn mp3's/video's/afbeeldingen/trainers/lyrics/<insert content> zijn niet allemaal iso's :P.

Die 500GB zit er hier niet in om zo'n 400 spellen er op te zetten hoor :).

Ik blijf het wel jammer vinden dat je maar heel korte bestandsnamen kan waardoor je collectie qua bestandsnamen verneukt raakt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

MsG schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 15:53:
Dan moet je je bios flashen met een nieuwere. Ik had zelf Evox M8+ welke niet moeilijk deed. Duurde het bij jou ook maar 3 seconden ofzo?
Formatteren duurde iets langer, seconde of 10 schat ik.
Ben nogal angstig om te flashen, weet niet welke ik moet hebben, zie door de vele naamgevingen het bos niet meer. En het mooiste: het lijkt nu wel te werken, een film die steevast vastliep loopt nu goed door. De rest moet ik nog kopiëren.

En over de snelheid gesproken: ik haal 10 MB/s met kopiëren naar de Xbox toe, is dat normaal of kan dat sneller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik haal meestal maxxed ook zoiets. Maar 10 seconden? Hier maar 2... :P zul je zien dat ik het alsnog fout heb gedaan. Het irritante is dat je nergens kan meten wat voor clustersize je nu hebt op de schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

xbpartitioner gaf tijdens het formatteren aan welke clustersize ie gebruikte. Daarna kun je het niet meer zien inderdaad. Wat dat flashen betreft, ik zou ook niet meer weten welke hardwareversie mijn box is dus dat maakt het kiezen van een juiste bios lastig.

Maar XBMC draait nu goed met een 500 GB disk (F: partitie van 490 GB) en een cluster size van 32k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ja zo heb ik het dus ook gedaan. Paar keer fout geformatteerd omdat ik nergens het in het scherm zag staan :P. Misschien duurde het daarom zo kort omdat mijn schijf van de foute formattatie al leeg was.

Ik downloade net wat skins, maar ik zie dat sommige skins hun eigen language map hebben. Vanwaar deze enorme inconsistentie en inefficitentie? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 12:13
MsG schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 16:36:
Ik downloade net wat skins, maar ik zie dat sommige skins hun eigen language map hebben. Vanwaar deze enorme inconsistentie en inefficitentie? :)
Aangezien sommige skins woorden gebruiken die niet in de languagefile van XBMC zelf voorkomen. ;)

Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Maar vervangen deze alle teksten of is het enkel een aanvulling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Onwijze newbie vraag: onder plugins heb ik een directory XOT-Uzg.v3 neergezet, maar ik kan die nergens in XBMC terugvinden, behalve dan door het script handmatig met de File Manager te starten. Hoe krijg ik dat ding (en toekomstige plugins/scripts) nou in de XBMC interface?
Ik kom dit in elk geval niet in de FAQ van de startpost tegen.

edit:
Mijn vraag is hier beantwoord:
http://www.youtube.com/watch?v=E4l_nVqN0q0

Misschien iets voor de startpost?

[ Voor 21% gewijzigd door Crusader op 08-04-2008 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spectator
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 15:04
Misschien heel bekend en al behandeld, maar kan het niet vinden:

De movies koppeling in het main menu van XBMC wil ik direct laten verwijzen naar de samba share.
Dus niet dat ik movies klik, dan SMB share, dan domain, dan share dan de folder, maar direct naar de laatste folder. Dit geldt eigenlijk ook voor de Music, Foto's etc.

Heb pas de xbox gekocht en deze werkt verder superb.. wel wat moeite met scripts etc..
XOT-Uzg (laatste versie met t3ch build van maart), loopt vast bij openen streams..
Misschien maar wachten tot een volgende update.

thx vm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Ik vind de layout van XOT-Uzg een stuk beter dan browsen via het XBMC main menu.
Hoe kan ik XOT-Uzg starten zonder al dat gedoe met de file manager?
Heb het wel voor elkaar om een Video shortcut te maken maar dan gebeurt het browsen nog steeds met de XBMC "verkenner".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Hoe trigger ik dat Fan Art eigenlijk? Ik heb nu ingesteld dat hij dat mag ophalen. Maar als ik naar mijn Family Guy episodes ga of naar mijn andere cartoon content dan zie ik niet een grafische Fan-art interface, maar gewoon hetzelfde. En als ik cartooninformatie zoek en dan "Get fan art" doe, dan vraagt hij naar een locatie op de HDD ipv dat hij het van het internet haalt.

Kortom, hoe werkt fanart? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
spectator schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 18:17:
Misschien heel bekend en al behandeld, maar kan het niet vinden:

De movies koppeling in het main menu van XBMC wil ik direct laten verwijzen naar de samba share.
Dus niet dat ik movies klik, dan SMB share, dan domain, dan share dan de folder, maar direct naar de laatste folder. Dit geldt eigenlijk ook voor de Music, Foto's etc.

Heb pas de xbox gekocht en deze werkt verder superb.. wel wat moeite met scripts etc..
XOT-Uzg (laatste versie met t3ch build van maart), loopt vast bij openen streams..
Misschien maar wachten tot een volgende update.

thx vm
Ga op de smb-map staan die je hebt, klik witte knop en kies standaard locatie. na een reboot van je xbox is die map direct open als je op video klikt.
Hoe trigger ik dat Fan Art eigenlijk? Ik heb nu ingesteld dat hij dat mag ophalen. Maar als ik naar mijn Family Guy episodes ga of naar mijn andere cartoon content dan zie ik niet een grafische Fan-art interface, maar gewoon hetzelfde. En als ik cartooninformatie zoek en dan "Get fan art" doe, dan vraagt hij naar een locatie op de HDD ipv dat hij het van het internet haalt.

Kortom, hoe werkt fanart?
Ik kwam op deze website terecht toen ik in google typte: xbmc wiki fanart.......
http://xbmc.org/wiki/?title=Fanart#Using_Fanart_in_XBMC

[ Voor 25% gewijzigd door Mar2zz op 08-04-2008 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik had al wel gezocht, sorry hoor :). Maar iig bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Hoe ga je fan-art vertalen? fan-kunst of liefhebber-kunst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

:P fanart vond ik wel echt zo'n woord dat moet blijven, ik heb nog aan iets anders bedacht, maar sommige dingen laten wij in het nederlands ook engels, zoals computer, engine (in games) en Scraper laat ik ook zo, omdat dat ook van die gebruikstermen zijn in fora e.d., dan is een eigen benaming alleen maar irritant.

offtopic:
Ik neem aan dat het sarcastisch was, ben je niet blij met mn vertaling? :) wat vind je er zo slecht aan?

[ Voor 15% gewijzigd door MsG op 09-04-2008 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Je zei dat je alles in het nederlands zou vertalen, dus ik vroeg het me af. Zie wat posts eerder, met dat love-hate verhaal. Ik vind het niet slecht, dat zeker niet, ik vind het heel goed dat je de moeite neemt dit alles te controleren en bij te dragen aan de community, daarvoor alleen complimenten. Ik vind dat sommige dingen niet vertaald hoeven te worden naar nederlands omdat inderdaad het in NL taal al aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
Mar2zz schreef op woensdag 09 april 2008 @ 12:49:
Je zei dat je alles in het nederlands zou vertalen, dus ik vroeg het me af. Zie wat posts eerder, met dat love-hate verhaal. Ik vind het niet slecht, dat zeker niet, ik vind het heel goed dat je de moeite neemt dit alles te controleren en bij te dragen aan de community, daarvoor alleen complimenten. Ik vind dat sommige dingen niet vertaald hoeven te worden naar nederlands omdat inderdaad het in NL taal al aanwezig is.
Tja, das dus de keuze van de vertaler ;)
Als je er niet tevreden over bent kun je het altijd zelf nog even aanpassen in de language-file/ het taalbestand. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Nee ok, maar Fan-Art, Scraper, Screensaver vind ik andere dingen dan "Favoriete"/Geliefde" tracks ipv Loved tracks, want dat is gewoon een halve engelse zin. Wat vinden jullie van "muzieknummer" ipv track? :) ernstig of ok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ik heb er niet heel veel moeite mee hoor. Maar kijk bijvoorbeeld bij video's en dan de weergaveselectie DVD-pictogrammen. Dat DVD-pictogrammen past helemaal niet in dat balkje en steekt er dus gewoon overheen het normale scherm in. Dat is gewoon lelijk, terwijl de vertaling goed is. Favoriete/geliefde gaat dat wel passen uberhaupt? Muzieknummer zou de consistentie in weergave opties laten verdwijnen. %T is bijvoorbeeld de syntax om dat weer te geven in de playlisten. Dat komt dus niet meer overeen daarna. Bij artiest en album heb je dan weer geluk, maar rating ook zo iets %R. (wat is rating in dutch? cijfer of waardering ofzo?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Nee maar %R is toch puur een variabele, die de waarde uit de file haalt? Wat ie daar vervolgens als naam achter zet staat weer in de textfile lijkt me.

Dus de variabele blijft gewoon %R uiteraard, maar een Amerikaan ziet dan gewoon Rating: 3 een Nederlander Waardering: 3 en een Rus bijvoorbeeld Vodka: 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ja klopt, R leest gewoon de rating uit de database of uit de tag van de mp3. (wat overigens spontaan weer is gaan werken bij mij na een reinstall van windows, kan nu weer in windows rating taggen met foobar en xbmc laat het weer zien..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Over raten gesproken. Ik kon gewoon mijn Last.FM radio nummers (die je dan dus niet lokaal op de xbox/pc hebt staan) raten. Dit kan nu niet meer. Was het een bugje ofzo dat dit wel kon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ik wist niet eens dat dat kon, maar ik rate ook niet met xbmc. Ik vraag me ook af waarom je lastfm wilt raten, want het enige waar rating handig voor is in xbmc is voor het bouwen van smartplaylists met rating als een argument. (bijvoorbeeld alle rocknummers afspelen met rating groter dan 4 ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ja daarom snapte ik het al niet. Hoewel het handig is als je die muziek vervolgens zelf hebt, die je van last.fm kent. Dat hij onthoudt van, hey toen vond je dat nummer mooi, dan vind je hem nu dus ook mooi automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Misschien heeft dat te maken met het idee dat achter rating zit. Je kan raten om te zeggen welke nummers van het album mooi en niet mooi zijn, tov van het album. Dus je geeft alle nummers in een album een rating, zodat je zou kunnen sorteren van goed naar slecht binnen een album.

Of je rate je nummers tov je hele collectie, dus niet alles raten, maar alleen dat wat je goed vindt. Dit maakt het ingewikkelder natuurlijk om daar voor de hele club gebruikers een mooie oplossing voor te maken.

Ik gebruik het eerste idee, dus ik probeer alles een rating te geven. (dat is ook de reden dat ik niet xbmc gebruik om te raten, want dat is niet permanent en alleen zichtbaar op de xbox, als er wat met de musicdb of de xbox gebeurt is alle moeite voor niets geweest. Eigenlijk zou er nog een soort programmaatje voor op de pc moeten komen dat de xbmc musicdb leest en dan de gegevens tagged in de echte muzieknummers (playcount, last played en rating zijn daar mooie voorbeelden van)

Als je het 2e idee gebruikt dan zou het inderdaad handig zijn dat je in 1 klap alle dezelfde nummers rate als je duplicate nummers hebt (bv Stairway to Heaven in een rock-verzamel-album en Stairway to Heaven op het album mothership van led zeppelin zelf). Maar dan nog is het uitkijken dat het niet toevallig verschillende uitvoeringen zijn en de een daardoor slechter is dan de ander ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 09:15

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik kwam er net achter dat het afspelen van een dvd iso via het netwerk niet helemaal soepel liep. Ik ga het straks nog even uitproberen met een uitgepakte iso, maar ik vroeg me eigenlijk vooral af of ik misschien iets anders dan smb zou moeten overwegen. Ik zou op mijn linux server ook een ccxstream server neer kunnen zetten. Het xbms protocol schijnt veel minder overhead te hebben dan samba (nogal voor de hand liggend). Zijn er hier mensen die ervaring hebben met xbms en ccxstream?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-09 22:27
Heb je niet toevallig een WiFi verbinding er tussen zitten?

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
@GBW: Ik probeerde net XOT in Linux.
Als script krijg ik even (Running), daarna niks meer.
Als video-plugin krijg ik een venstertje met als titel 'Remote Share' en de boodschap 'Could not connect to network server'
Er wordt geen uzg.log aangemaakt...
Enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17:45
Janoz schreef op woensdag 09 april 2008 @ 20:28:
Ik kwam er net achter dat het afspelen van een dvd iso via het netwerk niet helemaal soepel liep. Ik ga het straks nog even uitproberen met een uitgepakte iso, maar ik vroeg me eigenlijk vooral af of ik misschien iets anders dan smb zou moeten overwegen. Ik zou op mijn linux server ook een ccxstream server neer kunnen zetten. Het xbms protocol schijnt veel minder overhead te hebben dan samba (nogal voor de hand liggend). Zijn er hier mensen die ervaring hebben met xbms en ccxstream?
Welke versie van xbmc gebruik je, want ik heb al meerdere mensen gehoord met dit probleem (gebruikte allemaal geloof ik de maart/april 2008 versie)
mijn nov 2007 build doet dit namelijk prima vanaf m'n smb-share.

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

coredalae schreef op woensdag 09 april 2008 @ 21:02:
[...]

Welke versie van xbmc gebruik je, want ik heb al meerdere mensen gehoord met dit probleem (gebruikte allemaal geloof ik de maart/april 2008 versie)
mijn nov 2007 build doet dit namelijk prima vanaf m'n smb-share.
Bij mij lag het haperen (tot nu toe) aan de grootte van m'n schijf (500 GB) in combinatie met het foute clustersize 16Kb. Ik gebruik de allerlaatste build (van afgelopen week) en heb nog geen problemen gehad. Over het netwerk nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
Janoz schreef op woensdag 09 april 2008 @ 20:28:
Ik gebruik zelf de ccxstream als ik tijdelijk wat will sharen. Ik draai dan de ccx-server op mijn pc en laat XBMC de server detecteren. Gaat hardstikke snel en handig.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Fire69 schreef op woensdag 09 april 2008 @ 21:01:
@GBW: Ik probeerde net XOT in Linux.
Als script krijg ik even (Running), daarna niks meer.
Als video-plugin krijg ik een venstertje met als titel 'Remote Share' en de boodschap 'Could not connect to network server'
Er wordt geen uzg.log aangemaakt...
Enig idee?
Zonder uzg.log niet nee. Je kan eens kijken in de xbmc.log wat daar staat. Let er dan wel even op dat je XBMC een debug log laat schrijven anders heb je er niks aan.

EDIT: Ik heb net 3.0.1 nog een keer geprobeerd onder Ubuntu (XBMC was wel al een week of 4 oud, maar heb geen tijd om opnieuw te compilen) en het werkte prima.

[ Voor 13% gewijzigd door GroteBozewolf op 09-04-2008 22:42 ]

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Dit staat in de xbmc.log:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
22:59:42 T:3072423744 M:1375232000   DEBUG: Clearing cached fileitems [plugin://video/XOT-Uzg.v3/]
22:59:42 T:3072423744 M:1375232000   DEBUG: CGUIMediaWindow::GetDirectory (plugin://video/XOT-Uzg.v3/)
22:59:42 T:3072423744 M:1375232000   DEBUG:   ParentPath = []
22:59:42 T:3072423744 M:1375232000 WARNING: CreateFile, error 2 opening file </tmp/xbmc/0c76a437.fi>, flags:800, mode:100.
22:59:42 T:3072423744 M:1375232000   DEBUG: GetDirectory - URL for plugin settings: XOT-Uzg.v3/
22:59:42 T:3072423744 M:1375232000   ERROR: Unable to load: /home/fire69/XBMC/BUILD/plugins/video/XOT-Uzg.v3/resources/settings.xml, Line 0
                             Failed to open file
22:59:42 T:3072423744 M:1375232000   ERROR: unable to load /home/fire69/XBMC/BUILD/plugins/video/XOT-Uzg.v3/resources/language/english/strings.xml: Failed to open file at line 0
22:59:42 T:3072423744 M:1375232000   DEBUG: GetDirectory - calling plugin \home\fire69\XBMC\BUILD\plugins\video\XOT-Uzg.v3\default.py('plugin://video/XOT-Uzg.v3/','0','')
22:59:42 T:3072423744 M:1375232000    INFO: initializing python engine.
22:59:42 T:3072423744 M:1375232000   DEBUG: Loading: /home/fire69/XBMC/BUILD/system/python/python24-i486-linux.so
22:59:42 T:3072423744 M:1375232000   DEBUG: new python thread created. id=2
22:59:42 T:3072423744 M:1375232000   DEBUG: WaitOnScriptResult - waiting on the XOT-Uzg.v3 plugin...
22:59:42 T:2670594960 M:1375232000   DEBUG: Running thread 2670594960
22:59:42 T:2670594960 M:1375232000   DEBUG: thread start, auto delete: 0
22:59:42 T:2670594960 M:1375232000   DEBUG: Python thread: start processing
22:59:42 T:2670594960 M:1375232000    INFO: -->Python Interpreter Initialized<--
22:59:42 T:2670594960 M:1375232000    INFO: 
22:59:42 T:2670594960 M:1375232000    INFO: Traceback (most recent call last):
22:59:42 T:2670594960 M:1375232000    INFO:   File "/home/fire69/XBMC/BUILD/plugins/video/XOT-Uzg.v3/default.py", line 51, in ?
22:59:42 T:2670594960 M:1375232000    INFO: globalLogFile.critical("Error initializing %s plugin", config.appName, exc_info=True)
22:59:42 T:2670594960 M:1375232000    INFO: NameError
22:59:42 T:2670594960 M:1375232000    INFO: :
22:59:42 T:2670594960 M:1375232000    INFO: name 'globalLogFile' is not defined
22:59:42 T:2670594960 M:1375232000   ERROR: Scriptresult: Error
22:59:43 T:2670594960 M:1375096832    INFO: Python script stopped
22:59:43 T:2670594960 M:1375096832   DEBUG: staticThread, deleting thread graphic context
22:59:43 T:2670594960 M:1375096832   DEBUG: Thread 2670594960 terminating
22:59:44 T:3072423744 M:1375113216    INFO: Loading skin file: DialogProgress.xml
22:59:44 T:3072423744 M:1375113216   DEBUG: Load DialogProgress.xml: 2.36ms (0.91 ms xml load)
22:59:44 T:3072423744 M:1375113216   DEBUG: ------------------- GUI_MSG_WINDOW_INIT
22:59:44 T:3072423744 M:1375113216   DEBUG: Progress dialog
22:59:44 T:3072423744 M:1375113216   DEBUG: -------------------
22:59:44 T:3072423744 M:1375113216   DEBUG: Alloc resources: 1.60ms (0.02 ms skin load, 0.11 ms preload)
22:59:44 T:3072423744 M:1375113216   DEBUG: python thread 2 destructed
22:59:44 T:3072423744 M:1375113216    INFO: Python, unloading python24.dll cause no scripts are running anymore
22:59:44 T:3072423744 M:1375096832   DEBUG: UnloadExtensionLibs, clearing python extension libraries
22:59:44 T:3072423744 M:1375096832   DEBUG: Unloading: python24-i486-linux.so
22:59:44 T:3072423744 M:1374236672   DEBUG:  WaitOnScriptResult - plugin exited prematurely - terminating
22:59:44 T:3072423744 M:1374236672   ERROR: CGUIMediaWindow::GetDirectory(plugin://video/XOT-Uzg.v3/) failed

code:
1
2
/home/fire69/XBMC/BUILD/plugins/video/XOT-Uzg.v3/resources/settings.xml, Line 0
                             Failed to open file

Ik heb geen resources-folder onder XOT-Uzg.v3? :?
Heb net de zip-file nog eens van je google-page gehaald, daar zit hij ook niet in?
Doe ik iets doms verkeerd? :P

edit:

Als je geen tijd hebt om er eens naar te kijken, geen probleem hoor, ik wilde het gewoon eens als test draaien, 't is dus niet dringend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Ik heb ook geen resources directory onder XOT-Uzg v3.01 en bij mij werkt ie prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

@coredalae: Het is inderdaad een T3ch build van maart ergens. Gisteren heb ik nog een beetje met de instellingen lopen kloten. Ook de uitgepakte ISO stotterde. Bij de info zag ik dat er telkens frames gedropt werden terwijl er eigenlijk nauwlijks load was. In de opties heb ik vervolgens de 'verander NTSC framerate naar PAL framerate' (oid) aangezet en de renderer op 'overlay' gezet. Toen bleken de ISO en de uitgepakte versie ineens wel goed te werken. Hierna heb ik niet meer gekeken of dit nu door de framerate optie of de renderer optie kwam. Ik kan iig uitsluiten dat het aan het netwerk lag. Vanavond ga ik de rendere weer even terug zetten op 'high quality shader' (oid) en kijken of het dan ook nog steeds werkt.

@Grote Boze Wolf:
Je gebruikt hem enkel af en toe? Op dit moment heb ik thuis een server met grote schijf waarop speciaal een user staat die in zijn home een complete mappen structuur heeft met alle media (foto's, audio en video). Dit gebruik ik naast voor de xbox ook voor de andere pc's en als bron voor de bakcup (eigen filmpjes en foto's). Op zich werkt dat nu goed met samba. De xbox user op die server heeft wat symlinks naar specifieke audio en video mapjes en hieronderis vervolgens een nette dir structuur. Eigenlijk heb ik de ingebouwde library helemaal niet nodig.

Nu ook nog blijkt dat mijn streaming probleem niet aan samba lag, heeft de ccxstream dan nog wel voordelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
seninha schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 09:09:
[...]
DVD's en Divx , daar gebruik ik gewoon mn oude vertrouwde box met XBMC welke sinds een paar releases een vaag iets heeft.
Namelijk als ik een film kijk (maakt niet uit of het een DVD iso is of een AVI) als ik op STOP druk dan duurt het zeker 5 a 10 seconden voor de film echt gestopt wordt.
Verder vind ik ook het opstarten ervan ook trager gaan dan een tijd geleden.
Ik zie nu duidelijk de tekst EVEN GEDULD als er iets van mn netwerk opgestart wordt.Terwijl het vroeger niet zo was.
Er is in de tussentijd NIETS veranderd aan mn netwerk dus dat kan niet het probleem zijn.
Ik heb dit probleem ook gehad, irriteerde me mateloos. Het ligt aan de volgende instelling: Harde schijf uit na: xx minuten, kun je instellen onder instellingen > systeem > harde schijf. Waarschijnlijk heb jij daar een getal staan, en de harde schijf gaat dan uit na dat aantal minuten (bij mij freezde een film dan ook een seconde). Gevolg is dat wanneer jij de afstandsbediening gebruikt voor een actie dat de harde schijf weer op moet spinnen om die actie erbij te zoeken ofzo en dat duurt even. Als je dat uit zet is je probleem verholpen. Ik weet niet of xbmc daar standaard iets invult of dat ik het ooit zelf heb aangepast, maar het staat nu standaard uit in ieder geval.

Hier de officiele tekst over die optie op wiki:
HD Spindown Time
Allows you to set the amount of idletime in minutes XBMC will wait before it spins down the harddisk. This will reduce the noise of your XBOX a bit and decreases heat buildup. Please note that it takes 5 to 10 seconds before the harddisk is fully operational after a spindown. This causes XBMC to halt and wait for the harddisk to pick up. It is not advisable to have a short spindown if you play a lot of music files as your harddisk can't be in sleepmode (spindown) when it reads an ID3 tag, therefore it will have to restart with every new song. You can set this option in one minute intervals from disabled to one hour.

[ Voor 20% gewijzigd door Mar2zz op 10-04-2008 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-09 11:37
De laatste t3ch ( 6-4 )werkt niet helemaal lekker bij mij, blijft vaak hangen bij streams dus ik heb er tijdelijk een oude opgezet, maar misschien heeft iemand een oplossing?, doet zich voor bij rtl4/7& sbs6 video streams (en misschien meer).

Uitzending gemist werkt wel maar wat is tegenwoordig de kwaliteit beroerd, vroeger zag het er wel redelijk strak uit met real-alternative streams, valt er iets aan te tweaken of moet ik het ermee doen zoals het eruit ziet?

Heeft de xbox ook last van data corruption als je over de 137 gb heen gaat ? bij de pc moest ik speciale wdtools installeren vandaar dat ik het vraag.

[ Voor 22% gewijzigd door Sunrise op 10-04-2008 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

FunkySmell schreef op donderdag 10 april 2008 @ 11:40:
Heeft de xbox ook last van data corruption als je over de 137 gb heen gaat ? bij de pc moest ik speciale wdtools installeren vandaar dat ik het vraag.
Net twee dagen terug is dit uitgebreid behandeld in dit topic....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-09 11:37
Janoz schreef op donderdag 10 april 2008 @ 13:46:
[...]

Net twee dagen terug is dit uitgebreid behandeld in dit topic....
Excuses :) had ik moeten zien.

[ Voor 4% gewijzigd door Sunrise op 10-04-2008 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Om er even op in te haken. Datacorruptie: ja. Over 137? Nee, pas bij 255GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Nog even een vraagje, het leek me vrij logisch maar ik vraag het toch maar even alvorens aankoop over te gaan:

Mijn Xdoos zit diep weggestopt in een tv-meubel met 2 glazen deurtjes. De afstandsbediening kan hem dus alleen van voren controllen en nog een kleine hoek opzij.

Als ik echter op bed lig te lezen oid kan ik hem niet besturen. Nu dacht ik; als ik een Xbox-controller-verleng kabel koop en deze verbind aan het IR-oog, en deze ergens centraal ophang zodat ik hem altijd kan besturen, dan moet dat toch gewoon werken lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:02
yip zou moeten werken

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
MsG schreef op donderdag 10 april 2008 @ 16:50:
Nog even een vraagje, het leek me vrij logisch maar ik vraag het toch maar even alvorens aankoop over te gaan:

Mijn Xdoos zit diep weggestopt in een tv-meubel met 2 glazen deurtjes. De afstandsbediening kan hem dus alleen van voren controllen en nog een kleine hoek opzij.

Als ik echter op bed lig te lezen oid kan ik hem niet besturen. Nu dacht ik; als ik een Xbox-controller-verleng kabel koop en deze verbind aan het IR-oog, en deze ergens centraal ophang zodat ik hem altijd kan besturen, dan moet dat toch gewoon werken lijkt me?
Ja.... of je koopt gewoon een Logitech wireless controller en kunt in een straal van 100 meter je Xbox besturen, gaat dwars door muren heen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Bigfoot87 schreef op donderdag 10 april 2008 @ 17:01:
[...]

Ja.... of je koopt gewoon een Logitech wireless controller en kunt in een straal van 100 meter je Xbox besturen, gaat dwars door muren heen :)
Die controller werkt inderdaad fantastisch, kan ik beamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ja of je koopt een psp of een pocketpc of een dikke telefoon met fatsoenlijke browser en je kan xbmc via webinterface controllen (weet eigenlijk niet wat je dan wel en niet kunt...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Janoz schreef op donderdag 10 april 2008 @ 09:20:@Grote Boze Wolf:
Je gebruikt hem enkel af en toe? Op dit moment heb ik thuis een server met grote schijf waarop speciaal een user staat die in zijn home een complete mappen structuur heeft met alle media (foto's, audio en video). Dit gebruik ik naast voor de xbox ook voor de andere pc's en als bron voor de bakcup (eigen filmpjes en foto's). Op zich werkt dat nu goed met samba. De xbox user op die server heeft wat symlinks naar specifieke audio en video mapjes en hieronderis vervolgens een nette dir structuur. Eigenlijk heb ik de ingebouwde library helemaal niet nodig.

Nu ook nog blijkt dat mijn streaming probleem niet aan samba lag, heeft de ccxstream dan nog wel voordelen?
Eigenlijk niet. Zoals ik al zei: ik gebruik default een Share waarop een speciale gebruiker lees rechten heeft. Alleen om ff snel wat te sharen zonder de boel helemaal te moeten kopiëren of her-configureren gebruik ik ccxstream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Fire69 schreef op woensdag 09 april 2008 @ 23:06:
Ik heb geen resources-folder onder XOT-Uzg.v3? :?
Heb net de zip-file nog eens van je google-page gehaald, daar zit hij ook niet in?

edit:

Als je geen tijd hebt om er eens naar te kijken, geen probleem hoor, ik wilde het gewoon eens als test draaien, 't is dus niet dringend :)
Hij heeft die file uit de resources niet nodig. Maar als ik het goed zie, dan draai je XOT als plugin onder linux, of heb ik het dan fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

[...]

Ik heb de Xbox juist gekocht om te besparen met dure oplossing. Dan gaat die hele investering op aan die overrated afstandsbediening van 100 eu :P. Je gaat toch niet een apparaat bedienen dmv iets wat nog duurder is :P.

Dacht dat je het over dat harmonieuze gevalletje had :) 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door MsG op 10-04-2008 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
Mar2zz schreef op donderdag 10 april 2008 @ 17:39:
Ja of je koopt een psp of een pocketpc of een dikke telefoon met fatsoenlijke browser en je kan xbmc via webinterface controllen (weet eigenlijk niet wat je dan wel en niet kunt...)
Dat kan ook ja, in mn auto gebruik ik mn mobiele telefoon, en thuis mn draadloze controller.
't Is net wat je fijner vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 12:03
Doodszonde dat de xbox vrijwel niet HD materiaal kan afspelen. Daardoor zit ik nu toch te twijfelen een popcorn hour aan te schaffen. (natuurlijk icm een xbox, want met dingen als het uitzending gemist script is dat apparaat toch wel vet chill. :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Bigfoot87 schreef op donderdag 10 april 2008 @ 20:55:
[...]

Dat kan ook ja, in mn auto gebruik ik mn mobiele telefoon, en thuis mn draadloze controller.
't Is net wat je fijner vind.
Heb jij een Xdoos in je auto, of snap ik je post niet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweetniks
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-04-2022
[ja]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
MsG schreef op donderdag 10 april 2008 @ 21:34:
[...]

Heb jij een Xdoos in je auto, of snap ik je post niet? :)
Afbeeldingslocatie: http://www.bigfoot87.com/auto/4.jpg
Jep, deze foto is genomen tijdens het inbouwen, nu zit de Xbox achter de klep van het dashboardkastje en is die lelijke voet van het scherm vervangen voor een buisje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat dat goed met je harde schijf ? Heb namelijk gezocht naar een media player voor in de auto incl. hardware en elke keer luide het advies van 2.5 inch vanwege trillingen. via deze weg ben ik ook bekent geworden met xbmc. Had nog een xbox met veel stof erop en wat blijkt, vind het nu jammer om xbox in de auto te zetten omdat hem nu weer dagelijks gebruikt. Maar in de vakantie gaat ie zeker mee de auto in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Fire69 schreef op woensdag 09 april 2008 @ 23:06:Ik heb geen resources-folder onder XOT-Uzg.v3? :?

[edit]
Zou je hier: http://code.google.com/p/xot-uzg/issues/detail?id=41 eens de default.py kunnen downloaden die ik onderaan mijn laatste post heb ge-attached and die vervangen in de XOT folder? Dan nog een keer de boel draaien en de xbmc.log file posten (niet op het forum maar hier dus: http://code.google.com/p/xot-uzg/issues/detail?id=41)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
Verwijderd schreef op donderdag 10 april 2008 @ 23:21:
Gaat dat goed met je harde schijf ? Heb namelijk gezocht naar een media player voor in de auto incl. hardware en elke keer luide het advies van 2.5 inch vanwege trillingen. via deze weg ben ik ook bekent geworden met xbmc. Had nog een xbox met veel stof erop en wat blijkt, vind het nu jammer om xbox in de auto te zetten omdat hem nu weer dagelijks gebruikt. Maar in de vakantie gaat ie zeker mee de auto in.
Ja hoor, gaat bij mij prima.
Hoewel ik me niet voor kan stellen dat het ten goede komt aan de levensduur. ;)
Maar tot nu toe nog geen problemen dus, en dan gebruik ik hem zo'n half jaar lang dagelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
GroteBozewolf schreef op donderdag 10 april 2008 @ 18:01:
[...]

Hij heeft die file uit de resources niet nodig. Maar als ik het goed zie, dan draai je XOT als plugin onder linux, of heb ik het dan fout?
Yep. :)
Heb het ook als script getest, daar doet hij even (Running), verder niks.
GroteBozewolf schreef op donderdag 10 april 2008 @ 23:30:
[...]

Zou je hier: http://code.google.com/p/xot-uzg/issues/detail?id=41 eens de default.py kunnen downloaden die ik onderaan mijn laatste post heb ge-attached and die vervangen in de XOT folder? Dan nog een keer de boel draaien en de xbmc.log file posten (niet op het forum maar hier dus: http://code.google.com/p/xot-uzg/issues/detail?id=41)
Done :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 10:22

seninha

god's right foot

[...]

Werk deze wireless controller ook als je een Logitech/HK remote gebruikt?

Ik heb namelijk al mn IR oog verlegt door gebruik te maken van een verlengkabel, maar om XBMC te bedienen moet ik echt richten.
Terwijl de zelfde remote zonder enig probleem mn Xbox360 aanstuurt.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
seninha schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 11:03:
[...]

Werk deze wireless controller ook als je een Logitech/HK remote gebruikt?

Ik heb namelijk al mn IR oog verlegt door gebruik te maken van een verlengkabel, maar om XBMC te bedienen moet ik echt richten.
Terwijl de zelfde remote zonder enig probleem mn Xbox360 aanstuurt.
Ik vrees van niet, het is namelijk een radiografisch signaal ipv intrarood.
Maar je kunt het altijd proberen ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Bigfoot87 op 11-04-2008 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 10:22

seninha

god's right foot

Jammer.

Vraag me wel af hoe ze het met de Xbox360 gedaan hebben, want als ik die bedien hoef ik niet eens te richten.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
seninha schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 13:18:
Jammer.

Vraag me wel af hoe ze het met de Xbox360 gedaan hebben, want als ik die bedien hoef ik niet eens te richten.
Ik heb geen ervaring met de Harmony, GroteBozeWolf weet hier veel meer over te vertellen.
Het kan dus zomaar dat ik ongelijk heb en dat het wel werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Fire69 schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 09:54:
[...]
Yep. :)
Heb het ook als script getest, daar doet hij even (Running), verder niks.
[...]
Done :)
Het gaat mij op dit moment even om de script functionaliteit (daarvoor had ik een stukje extra debuggging ingebouwd). Zou je mij daar nog een log van kunnen sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Done en done :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik ga vanmiddag even proberen om Psyloc irRemote werkend te krijgen via mn N80 op de Xbox. Misschien dat dat beter werkt. Jullie horen van me :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Vergeet het maar, de IR in 99% van de telefoons gaat (als je geluk hebt) 1 metertje ver. Daar heb je dus niet veel aan.
Heb het onlangs ook getest met mijn TyTTn (of hoe je't ook schrijft :P ), moest hem TEGEN de ontvanger in de tv houden, anders deed hij het niet! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Via Wifi telefoons kan je het wel done btw, hoe ver gaat dat, ook 50 meter ofzo, is lekker als je in de tuin ligt te lezen in het zonnetje en je wil ff een ander albumpje opzetten. moet toch maar eens prutsen met mijn ppc en xbmc denk ik, voor komende zomer hehehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

:P ik ben eigenwijs... Je hoort het zo. :P

@Marzzz: Een N80 en goede krachtige wifi is een paradox.

[ Voor 41% gewijzigd door MsG op 11-04-2008 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brantje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-09 19:13

Brantje

De post is daar >>

Ik las laatst dat er een applicatie is voor de PPC waar mee je XBMC kan besturen.
Helaas werkt deze niet op mijn PDA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
Brantje schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 15:24:
Ik las laatst dat er een applicatie is voor de PPC waar mee je XBMC kan besturen.
Helaas werkt deze niet op mijn PDA.
Dacht ik eerst ook... maar je moet gewoon ff doorzetten ;)
In de ini-file moet je het IP adres van je Xbox opgeven het het pad van de muziek en videofolder.
Suc6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een die hoe die applicatie(applicatie is voor de PPC waar mee je XBMC kan besturen) heet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Fantastisch, dat dat nou niet in de startpost staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
Verwijderd schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 16:21:
Iemand een die hoe die applicatie(applicatie is voor de PPC waar mee je XBMC kan besturen) heet?
-Laat maar-

[ Voor 20% gewijzigd door Bigfoot87 op 11-04-2008 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Bigfoot87 schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 16:56:
[...]

Het programma heet XBMCContol en is te vinden in mijn 'Extra's pakket' dat te downloaden is op mijn website.
Of je kan gewoon verwijzen naar de homepage van het sourceforce project i.p.v. steeds je eigen site te pluggen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
DeOS schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 17:00:
[...]

Of je kan gewoon verwijzen naar de homepage van het sourceforce project i.p.v. steeds je eigen site te pluggen O-)
Klopt, maar ik wist niet dat het nog te downloaden was, op mijn website staat dan ook een hele oude versie. En "steeds" naar mijn eigen website verwijzen? Valt toch wel een beetje mee?

[ Voor 10% gewijzigd door Bigfoot87 op 11-04-2008 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 15:24

arnova

weet veel, maar niet alles

GroteBozewolf schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 21:34:
[...]

Die foutmelding die je krijgt heeft toch echt te maken met netwerk settings. Er zit een ingebouwde timeout op van 30 seconden. Die lijkt bij jou al te triggeren na 0 seconden en dat is raar! Ik neem aan dat je eerst alle XOT files delete en vervolgens pas update? En daarna niet nog wat zaken gaat aanpassen?

EDIT: Wat ik trouwens ook raar vindt is dat jouw tijden in de logfile overal hetzelfde is.
Beste GroteBozeWolf,

Helaas heb ik dit probleem nog steeds, en ook na zorgvuldig alles nog eens nagelopen te hebben kom ik tot de conclusie dat het echt niet in het netwerk (-settings) zit. Overigens inmiddels wel het probleem weten te isoleren cq. oplossen via een hack: ik heb de uriopener.py van UZGv2 over de versie van UZGv3 heen gekopieeerd, en nu is het probleem opgelost! Ik weet niet of je met deze info iets kan cq. het probleem "echt" kan oplossen? Als ik nog iets moet testen, moet je het maar even laten weten, ondertussen probeer ik mijzelf een beetje in dat Python script te verdiepen om zo wellicht zelf op een fix te kunnen komen....

ps. Nog een klein dingetje: er zijn een stuk of wat strings waarin "Emerengy" ipv. "Emergency" wordt gebruikt. Hetzelfde geldt voor "Retreiving" ipv. "Retrieving" ;-)

[ Voor 6% gewijzigd door arnova op 11-04-2008 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi spul! Werkt dit ook op een symbian telefoon? Of is daar een ander mooi alternatief voor? :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
arnova schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 18:26:
[...]

Beste GroteBozeWolf,

Helaas heb ik dit probleem nog steeds, en ook na zorgvuldig alles nog eens nagelopen te hebben kom ik tot de conclusie dat het echt niet in het netwerk (-settings) zit. Overigens inmiddels wel het probleem weten te isoleren cq. oplossen via een hack: ik heb de uriopener.py van UZGv2 over de versie van UZGv3 heen gekopieeerd, en nu is het probleem opgelost! Ik weet niet of je met deze info iets kan cq. het probleem "echt" kan oplossen? Als ik nog iets moet testen, moet je het maar even laten weten, ondertussen probeer ik mijzelf een beetje in dat Python script te verdiepen om zo wellicht zelf op een fix te kunnen komen....

ps. Nog een klein dingetje: er zijn een stuk of wat strings waarin "Emerengy" ipv. "Emergency" wordt gebruikt. Hetzelfde geldt voor "Retreiving" ipv. "Retrieving" ;-)
Oke, da's raar. Ik raad je niet aan de files te mixen! Da's niet de bedoeling en kan echt problemen veroorzaken.

Ik heb een tijd geleden al gemeld dat ik het raar vindt dat je overal een timeout van 0 seconden op krijgt. Hoe lang duurt het bij jou voordat er URLs worden geopened? Krijg je gelijk de foutmelding of duurt het lang (30 seconden)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
Heb deze nieuwe versie vanmiddag even geprobeerd...
Echt heerlijk die wizard, geen gedoe meer met de ini-file!
Gewoon invullen en gaan! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

GroteBozewolf schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 22:19:
[...]

Oke, da's raar. Ik raad je niet aan de files te mixen! Da's niet de bedoeling en kan echt problemen veroorzaken.

Ik heb een tijd geleden al gemeld dat ik het raar vindt dat je overal een timeout van 0 seconden op krijgt. Hoe lang duurt het bij jou voordat er URLs worden geopened? Krijg je gelijk de foutmelding of duurt het lang (30 seconden)?
Ik krijg die foutmelding meteen (minder dan een seconde) en dan dus vervolgens "No files". En het rare is dus het opeens na verloop van tijd weer werkt (en later vervolgens weer een tijdje niet) wat de reproduceerbaarheid nogal waardeloos maakt. Volgens mij heeft het iets met die background-thread te maken ofzo. Zijn er nog dingen in uriopener.py die ik kan proberen te tweaken/veranderen om dit probleem te debuggen?

ps. Wat zou het grootste probleem kunnen zijn door het mixen van die files? Het einde van de mensheid? ;-)

[ Voor 3% gewijzigd door arnova op 12-04-2008 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
arnova schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 14:47:
[...]
Ik krijg die foutmelding meteen (minder dan een seconde) en dan dus vervolgens "No files". En het rare is dus het opeens na verloop van tijd weer werkt (en later vervolgens weer een tijdje niet) wat de reproduceerbaarheid nogal waardeloos maakt. Volgens mij heeft het iets met die background-thread te maken ofzo. Zijn er nog dingen in uriopener.py die ik kan proberen te tweaken/veranderen om dit probleem te debuggen?

ps. Wat zou het grootste probleem kunnen zijn door het mixen van die files? Het einde van de mensheid? ;-)
Op een of andere manier geeft jouw background thread gelijk een timeout en stopt ie, terwijl ie toch echt 30 seconden time-out zou moeten hebben. Ik kan er dus zo weinig aan doen, zeker als het niet reproduceerbaar is. Heb je binnen XBMC geen problemen met tijden en zo?

Het omwisselen van files zal de wereld niet door vergaan, hoogstens XOT op het moment dat er iets drastisch veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben zojuist erachter gekomen dat ftp overdracht trager is in xbmc dan met het evox dash. Mijn overdracht snelheid met avi's is met evox 10 MB/s en met xbmc 6 MB/s met screensaver zakt de snelheid nog verder in naar mijn mening.(FTP prog. Filezilla)
ISO files gaat het beste met Qwix en avalaunch dash. Altijd tussen 10 en 11 MB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
Brantje, Berties, Xsillian en ik hebben een website opgezet genaamd XBMCworld.com uit onvrede over de onoverzichtelijkheid binnen de XBMC-community. Alle skins, scipts, tools en weet ik al wat niet meer staan allemaal op een eigen website waardoor het heel lastig is om up-to-date te blijven.

Op onze website is een lange lijst met hyperlinks te vinden naar een groot gedeelte van alle onderdelen binnen XBMC. We horen het graag als je links mist zodat we de lijst zo compleet en up-to-date mogelijk kunnen houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyphOn
  • Laatst online: 16-09 15:37
Daar is deze site toch al voor? http://blackmarket.ictcsc.net/

Verder toppie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

GroteBozewolf schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 20:23:
[...]

Op een of andere manier geeft jouw background thread gelijk een timeout en stopt ie, terwijl ie toch echt 30 seconden time-out zou moeten hebben. Ik kan er dus zo weinig aan doen, zeker als het niet reproduceerbaar is. Heb je binnen XBMC geen problemen met tijden en zo?

Het omwisselen van files zal de wereld niet door vergaan, hoogstens XOT op het moment dat er iets drastisch veranderd.
Ik heb verder inderdaad geen probleem met tijden enzo binnen XBMC, dus ik snap er ook bitter weinig van. Mocht je nog een ingeving krijgen,. dan hoor ik het graag van je.... Het is nl. toch wel een erg handig scriptje :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

GroteBozewolf schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 20:23:
[...]

Na mijzelf wat verdiept te hebben in Python en na wat debugging heb ik het probleem (volgens mij) weten te tackelen. Het volgende stukje code is het probleem (maar dat snapte je waarschijnlijk al):

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
           count = 0
            while not openThread.isCompleted and not canceled:
                if progressbarEnabled:
                    blocks = openThread.blocksRead
                    filesize = openThread.fileSize
                    #logFile.debug("%s van %s", blocks, filesize)
                    canceled = self.PBHandler(blocks, self.blockSize, filesize, uriPB, pbLine1, pbLine2)                          

count += 1
                openThread.join(self.pollInterval)

if self.pollInterval * count > self.webTimeOutInterval:
                    timeOut = True
                    break

Ik heb in die while loop een stuk debug code gezet dmv.

code:
1
               logFile.info("Debug: %s %s", count, self.pollInterval)

Hieruit blijkt dat die loop NIET met een delay van 0.1s (=self.pollInternval) wordt uitgevoerd, zoals zou moeten maar dat ie hem zo snel mogelijk probeert uit te voeren waardoor:
code:
1
2
3
                    timeOut = True
                    break

er veel te snel uitspringt.

Ik heb de code nu aangepast naar:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
                if progressbarEnabled:
                    canceled = self.PBHandler(blocks, self.blockSize, filesize, uriPB, pbLine1, pbLine2)                          

count += 1
#                logFile.info("Debug: %s %s", count, self.pollInterval)

time.sleep(self.pollInterval)
                    timeOut = True
                    break

En door de toevoeging van die time.sleep, is loop snelheid wel netjes 0.1s (=pollinterval). Ik weet niet of je dit over het hoofd gezien hebt, maar het probleem is voor mij in ieder geval zo "netjes" opgelost. Ik hoop dat je er wat mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
arnova schreef op zondag 13 april 2008 @ 12:19:
[...]

Na mijzelf wat verdiept te hebben in Python en na wat debugging heb ik het probleem (volgens mij) weten te tackelen. Het volgende stukje code is het probleem (maar dat snapte je waarschijnlijk al):

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
           count = 0
                if progressbarEnabled:

count += 1

timeOut = True
                    break

Ik heb in die while loop een stuk debug code gezet dmv.

code:
1
               logFile.info("Debug: %s %s", count, self.pollInterval)

Hieruit blijkt dat die loop NIET met een delay van 0.1s (=self.pollInternval) wordt uitgevoerd, zoals zou moeten maar dat ie hem zo snel mogelijk probeert uit te voeren waardoor:
code:
1
2
3
                    timeOut = True
                    break

er veel te snel uitspringt.

Ik heb de code nu aangepast naar:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
                if progressbarEnabled:

count += 1
#                logFile.info("Debug: %s %s", count, self.pollInterval)

time.sleep(self.pollInterval)
                    timeOut = True
                    break

En door de toevoeging van die time.sleep, is loop snelheid wel netjes 0.1s (=pollinterval). Ik weet niet of je dit over het hoofd gezien hebt, maar het probleem is voor mij in ieder geval zo "netjes" opgelost. Ik hoop dat je er wat mee kan.
Bedankt voor de research! Goed om te horen dat de oplossing werkt, maar het is niet echt de juiste oplossing. In principe zou de "openThread.join(self.pollInterval)" er ook voor moeten zorgen dat de aanroepende thread voor de self.pollInterval tijd zou moeten wachten.

Kennelijk gaat dat niet goed bij jou. Wat ik zal doen is de "self.pollInterval * count > self.webTimeOutInterval" vervangen voor een echte vergelijking met tijden. Dan zou het altijd goed moeten gaan.

EDIT: als je op de googlecode pagina van XOT een issue kan aanmaken, dan kan ik daar de nieuwe uriopener.py voor je neerzetten, zodat je kan kijken of je probleem is opgelost met deze versie.

[ Voor 3% gewijzigd door GroteBozewolf op 13-04-2008 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
Nee, daar zijn hoofdzakelijk thema's voor skins op te vinden.
Een onderdeel dat wij er daarom ook bewust uit hebben gelaten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-06 10:45
Ik heb het al eens eerder gevraagd, maar heb nog steeds geen antwoord gehad... Als ik een map wil toewijzen dat ie tv-series bevat, dan kun je als scraper tv.com gebruiken. Deze scraper wordt op diverse plekken geadviseerd.

Echter als ik m bijvoorbeeld laat zoeken naar The Wire, dan vindt ie m wel, maar als hij dan gegevens gaat downloaden, blijft ie op 0% steken. Hij loopt vast, en ook de knop "afbreken" doet niets meer.

Ik moet de xbox weer uit en aanzetten.

Heeft iemand dezelfde problemen, is hier een oplossing voor? Zou het heel fijn vinden als iemand een oplossing heeft...

[ Voor 15% gewijzigd door Westmania op 13-04-2008 16:27 ]

Pagina: 1 ... 15 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Heb je een vraag over het softmodden of ombouwen van je XBox? Laat die dan maar fijn achterwege, dit topic gaat over XBMC, niet over de XBox. Berichten zullen anders zonder melding verwijderd worden.