BedanktMsG schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 13:11:
Hey jij bent dus de man himself van Vinci. Maak je hem nog 4:3? Hij is erg mooi namelijk
.
Sorry geen 4:3 plannen, is veel werk

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
BedanktMsG schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 13:11:
Hey jij bent dus de man himself van Vinci. Maak je hem nog 4:3? Hij is erg mooi namelijk
.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Zijn er geen fans die een 16:9/ HD-tv willen kopen?MsG schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 14:18:
[...]
. En zijn er geen fans die dat willen overnemen? Ik las dat er veel vraag naar was.
[ Voor 20% gewijzigd door Bigfoot87 op 01-04-2008 14:29 ]
Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Dat is waar... als je heel erg handig bent kun je er een zwaardere processor in zetten en HD content afspelen. Maar dan heb ik het dus over heeeel handig.MsG schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 14:32:
Tja maar op een HD tv heb je weer het kuttige probleem dat je enkel upgescalede zooi kan bekijkenmijn Xbox is niet toereikend voor HD content.
BTW, de Xbox is ja gewoon een veredelde Pc. Zou je er ook domweg een andere processor in kunnen stoppen die past in de socket? Het is ja gewoon een celeron.
Een vastgesoldeerde processor is nog best lastig te vervangen. Daarnaast is de hardware redelijk op elkaar afgestemd. Er zijn echter branches van XBMC voor windows, linux en OSX.MsG schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 14:32:
Tja maar op een HD tv heb je weer het kuttige probleem dat je enkel upgescalede zooi kan bekijkenmijn Xbox is niet toereikend voor HD content.
BTW, de Xbox is ja gewoon een veredelde Pc. Zou je er ook domweg een andere processor in kunnen stoppen die past in de socket? Het is ja gewoon een celeron.
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Op xbox scene is er een chinees die ze voor je omsoldeert incl extra geheugen (ooit gelezen op het forum maar weet niet meer de exacte link). XBMC ondersteund het maar veel verschil maakt het niet uit en je moet de meeste van je spellen patchen anders lopen ze te snel.Janoz schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 14:43:
[...]
Een vastgesoldeerde processor is nog best lastig te vervangen. Daarnaast is de hardware redelijk op elkaar afgestemd. Er zijn echter branches van XBMC voor windows, linux en OSX.
[ Voor 5% gewijzigd door m3gA op 01-04-2008 14:47 ]
Installeer TortoiseSVN, gooi er de SVN-link van xbmc in (https://xboxmediacenter.s...t/svnroot/xboxmediacenter) en je kan als je wil dagelijks een nieuwe build maken van je favoriete skin (als er dagelijks een update is natuurlijkMsG schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 12:52:
Ik vind het met die skins zo'n gekut dat je niet weet waar de nieuwste staat. Kunnen we in de TS geen skins plaatsen? Die zijn in principe toch gewoon legaal? Xtv heeft geen eigen website. Wat is de nieuwste?
[ Voor 45% gewijzigd door The Zep Man op 01-04-2008 15:47 ]
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Het is jammer dat het geen Nederlands station is, anders kon ik hem toevoegen aan de radiozenders.Ccc schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 21:47:
Iemand bekend met www.di.fm?
Ik wel, luister het regelmatig. Nu is mijn vraag, kan ik dit ook via xbmc luisteren?
Sowieso is Di.FM wel vertegenwoordigd in de Shoutcast directory die standaard? bij Muziek staat.Ccc schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 21:47:
Iemand bekend met www.di.fm?
Ik wel, luister het regelmatig. Nu is mijn vraag, kan ik dit ook via xbmc luisteren?
Bears and Bulls
Ziet er sexy uit, Mantis! (Vooral die eerste screenMantis schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 12:55:
Heb gisteren al even getest om Fanart in Vinci te implementeren.
clickable:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Nu nog wat afwerken
[ Voor 6% gewijzigd door Dynamix op 02-04-2008 16:13 ]
Verwijderd
Ik heb een logitech wireless conroller en ik vind dat heerlijk werken, een vriend van me heeft de AB, en vind ik persoonlijk minder. Maar hij doet het opzich prima. Inderdaad even de batterijen checken.J_star schreef op woensdag 02 april 2008 @ 17:57:
Ik heb al tijden de orginele xbox remote controlle, nu wil ik deze bij de mediacenter gebruiken, maar nooit wil dat ding werken, nu weet ik niet exact hoe ik deze werkend moet krijgen.
Verder als jullie dvd kijken via mediacenter, wat ik eerlijk gezegd beetje matig vindt werken, hoe doen jullie dat met dts etc, hebben jullie dan konig kabel ervoor gekocht?
Heb jij geen last van vastloper als je 1080i gebruikt? Heb zelf namelijk gelijk na aankoop van mn Pana plasma XBMC op 1080i gezet maar ten eerste liep alles ontzettend traag (leek wel of ik in het menu door stroop moest lopenBeyondThunder schreef op woensdag 02 april 2008 @ 18:41:
[...]
Ik heb een logitech wireless conroller en ik vind dat heerlijk werken, een vriend van me heeft de AB, en vind ik persoonlijk minder. Maar hij doet het opzich prima. Inderdaad even de batterijen checken.
DTS en Component doe ik inderdaad met een konig kabel, ik heb hier en daar gelezen dat deze kabel wel eens zorgt voor een soort schaduw onder de letters in XBMC. Hier heb ik echter nooit last van.
Op mijn Panasonic van 106cm heb ik met 1080i het mooiste beeld.
Toen ik dat voor het eerst zag viel ik bijna van mijn spreekwoordelijke stoel.
Dit komt helemaal goed naar voren met de Aeon skin.
Nu wachten op de volgende T3CH release met die fanart ondersteuning....
't gaat hier net... de animaties zijn wat trager.seninha schreef op woensdag 02 april 2008 @ 20:43:
[...]
Heb jij geen last van vastloper als je 1080i gebruikt? Heb zelf namelijk gelijk na aankoop van mn Pana plasma XBMC op 1080i gezet maar ten eerste liep alles ontzettend traag (leek wel of ik in het menu door stroop moest lopen) en ten tweede liep de Box een paar keer gewoon helemaal vast
Heb btw via T3ch updater de nieuwste erop gezet.MuSeLive schreef op woensdag 02 april 2008 @ 20:53:
Arg ik heb nu een raar probleem. Als ik een film start dan gaat het tijdsbalkje meteen naar rechts (naar het einde) en als ik dan een ondertitel aanklik dan schiet hij er meteen uit...
Hij denkt waarschijnlijk dat de film al is afgelopen oid, maar ik kan de film dan wel gewoon kijken (zonder ondertiteling)
Ik merk dat de laatste T3CH release/build een stuk vlotter loopt dan de vorige. Ik heb de release notes niet gelezen, maar ik hoor van meer kanten dat de nieuwe release een stuk vlotter is. Bij mij is het aanzienlijk verschil, 1080i of 720p.seninha schreef op woensdag 02 april 2008 @ 20:43:
[...]
Heb jij geen last van vastloper als je 1080i gebruikt? Heb zelf namelijk gelijk na aankoop van mn Pana plasma XBMC op 1080i gezet maar ten eerste liep alles ontzettend traag (leek wel of ik in het menu door stroop moest lopen) en ten tweede liep de Box een paar keer gewoon helemaal vast
Ook nog een leuke winkelTito129 schreef op donderdag 03 april 2008 @ 08:10:
Zijn er nog mensen die recent een xbox compont kabel hebben gekocht,
Heb sinds deze week een hd tv dus wil me xbmc ook wel is in 720p zetten.
Maar kan http://www.consoleshop.nl...tal-optical-av-cable.html nog als kabel vinden..
Zijn er verder nog kabels??
[ Voor 28% gewijzigd door Killertjuh op 03-04-2008 11:49 ]
Dat moet wel mogelijk zijn ja...Killertjuh schreef op donderdag 03 april 2008 @ 11:36:
[...]
Ook nog een leuke winkel
http://www.psxshop.nl/xbox-component-cable-xbox-p-1427.html
Maarja eerlijk gezegd ziet deze kabel er wel gekoop uitmaar ik heb nog 2 verlengkabel nodig en deze kun je hier ook halen
EDIT:
Kun je ook video_ts bestanden afspelen of moet je persee een iso hebben? Als ik gewoon een file pak van 1gb groot genaamd video.vob dit is 1 deel van de film deze speelt hij wel af. Maar niet de TS versie waar je de menu in krijgt te zien enzo
Ik speel dit soort bestanden af door op de witte knop van de controller te drukken en dan te kiezen voor afspelen op de geselecteerd folder.Killertjuh schreef op donderdag 03 april 2008 @ 11:36:
[...]
EDIT:
Kun je ook video_ts bestanden afspelen of moet je persee een iso hebben? Als ik gewoon een file pak van 1gb groot genaamd video.vob dit is 1 deel van de film deze speelt hij wel af. Maar niet de TS versie waar je de menu in krijgt te zien enzo
Dan start je niet de VOB maar een video_ts.ifo, dan krijg je wel een menu, dat is zeg maar het opstartscriptje van een dvd-schijf. Volgens heb ik helemaal verkeerd begrepen waar het om gaat... Ik ben moe...
[ Voor 12% gewijzigd door Mar2zz op 03-04-2008 13:01 ]
DVD's in ISO-vorm werken niet als ze > 4GB zijn bedoel je waarschijnlijk.Mar2zz schreef op donderdag 03 april 2008 @ 13:22:
DVD's die op de hd van de xbox staan werken niet als ze groter zijn dan 4GB. Die moet je dus streamen...
[ Voor 5% gewijzigd door Mar2zz op 03-04-2008 14:46 ]
[ Voor 6% gewijzigd door Fire69 op 03-04-2008 14:50 ]
Waarom zou ik ze omzetten, ik heb nu toch ook gewoon de meerdere talen?Mar2zz schreef op donderdag 03 april 2008 @ 15:24:
Gauw omzetten naar .mkv die meuk! Twee audiosporen erin en een subtitle en hoppa... .mkv is zo goed. Heb Deadwood S2 en S3 gedownload, in .avi container, en de gast die dat gemaakt heeft heeft in het linkerkanaal mono-franstalig en rechterkanaal mono-engels... Een gruwel! (ach ja, ben verslaafd aan die serie dus zou het nog in youtube.formaat kijken als het moest hahaha... Gelukkig kan xbmc wel gewoon linker of rechterkanaaltje kiezen qua audio dus dat scheelt dan weer...
(btw je zegt wel dat het voor je kids is, maar zelf kinderfilms kijken is toch ook leuk, als het maar in de originele taal is en niet katja schuurmans voor de vrouwelijke hoofdrol ofzo... )
Mooi om te zien dat psxshop nog steeds belachelijk hoge prijzen vraagt. Ik heb exact dezelfde kabel via ebay.com gekocht een maand geleden voor 1 dollar en daar kwamen nog 10 dollar verzendkosten bij. Al met al kan je deze kabel (die inderdaad niet van al te hoge kwaliteit is en geen digitale audio uitgang heeft) voor een euro of 7 aanschaffen.Killertjuh schreef op donderdag 03 april 2008 @ 11:36:
[...]
Ook nog een leuke winkel
http://www.psxshop.nl/xbox-component-cable-xbox-p-1427.html
Maarja eerlijk gezegd ziet deze kabel er wel gekoop uitmaar ik heb nog 2 verlengkabel nodig en deze kun je hier ook halen
Bears and Bulls
ik gebruik smart ftp of ftp voyager maar die geeft vaak de melding size not implemeted.MsG schreef op donderdag 03 april 2008 @ 19:11:
Gewoon XBMC en soms switch ik naar Avalaunch waar het iets sneller meegaat (ook zonder de boostmode met Qwix). Kent iemand een FTP programma die de boostmode ook benut voor gewoon files? Met qwix kan je zover ik weet niet gewoon normale bestanden transferen.
Bears and Bulls
Verwijderd
Verwijderd
Hmmm, ik kan stacking als optie niet vinden. Heb weliswaar een NL versie, maar toch..Fire69 schreef op donderdag 03 april 2008 @ 12:57:
Als je Stacking aanzet, geeft hij je enkel de video_ts als keuze, als je die start, zou het toch moeten werken.
Verwijderd
Schweino schreef op donderdag 03 april 2008 @ 17:18:
[...]
Mooi om te zien dat psxshop nog steeds belachelijk hoge prijzen vraagt. Ik heb exact dezelfde kabel via ebay.com gekocht een maand geleden voor 1 dollar en daar kwamen nog 10 dollar verzendkosten bij. Al met al kan je deze kabel (die inderdaad niet van al te hoge kwaliteit is en geen digitale audio uitgang heeft) voor een euro of 7 aanschaffen.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2008 21:34 ]
Kabel kost daar maar 10 euro maar dan zijn de 8 euro verzendkosten wel weer een beetje hoog!
'Groeperen' heet het danVerwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 21:17:
[...]
Hmmm, ik kan stacking als optie niet vinden. Heb weliswaar een NL versie, maar toch..
Waar zou ik het kunnen vinden ?
Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD
Ja ik zie het alleen daar hebben ze geen verlengkabelsberties schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 00:06:
[...]
Kabel kost daar maar 10 euro maar dan zijn de 8 euro verzendkosten wel weer een beetje hoog!
Bij bol.com kost die kabel 14,99 maar zijn de verzendkosten 1,95....dat is dus ook een optie.
XBMC (formerly named "XBox Media Center")...
Bron: http://xbmc.org/...it is currently also being ported to run natively under Linux, Mac OS X, and Microsoft Windows operating-system. This, The XBMC Project is also known as "XBMC Media Center" or simply "XBMC").
Tuurlijk ben ik connected. Kan gewoon mn server benaderen, YouTube filsm bekijken enz.Fire69 schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 10:34:
Ga naar je Shutdown-menu en kies voor Info. Ga naar je Netwerk-settings en kijk of er bij Internet Connected staat.
Anders gaat het nooit werken natuurlijk
Verwijderd
Ik zou dan maar eens op deze site kijken alle accessoires, prijzen en aanbieders.Killertjuh schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 08:28:
[...]
Ja ik zie het alleen daar hebben ze geen verlengkabelsen die hebben ze alleen bij psxchop
Hmm dat vind ik helaas niet.MsG schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 23:56:
[...]
Sowieso is Di.FM wel vertegenwoordigd in de Shoutcast directory die standaard? bij Muziek staat.
1
2
3
4
5
6
7
8
| <source> <name>SHOUTcast - Directory</name> <path>shout://www.shoutcast.com/sbin/newxml.phtml</path> <!-- direct links to genres and searches are allowed --> <!-- shout://www.shoutcast.com/sbin/newxml.phtml?genre=Funk --> <!-- shout://www.shoutcast.com/sbin/newxml.phtml?genre=Top500 --> <!-- shout://www.shoutcast.com/sbin/newxml.phtml?search=[stationname] --> </source> |
[ Voor 10% gewijzigd door Mar2zz op 04-04-2008 21:56 ]
Ja.Westmania schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 11:58:
Kun je eigenlijk films die op verschillende harde schijven staan, op je xbmc bekijken alsof ze in één map staan?
[ Voor 4% gewijzigd door MsG op 05-04-2008 13:46 ]
If it ain't broken, play with it till it breaks.
Verwijderd
Yep.Verwijderd schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 19:56:
Die DVD's werken wel prima op je eigen computer?
Ik denk bigfoot. Dat staat er namelijk altijd als ik xbmc open.MsG schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 21:25:
Gebruik je T3CH of Bigfoot Builds?
Verwijderd
Wij hebben toevallig sinds de T3ch build van ong. half feb en nu ook die van eind mrt hetzelfde probleem, we spelen alles streaming af. Ook Video_TS en ISO files die het voor die tijd goed deden geven nu problemen, ze haperen in beeld of doen het helemaal niet meer. Avi's en andere DivXfiles geven geen problemen. Ook ik ben behoorlijk op zoek naar een oplossing, maar heb nog niets kunnen vindenCrusader schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 17:27:
Ik hoop niet dat dit een bekend probleem is, want dan sla ik effe een figuur, heb me een slag in de rondte gezocht maar geen oplossing kunnen vinden...
Punt is dat ik vele dvd's op de xbox heb staan (als ISO of losse bestanden in een VIDEO_TS directory) maar van zeker de helft van die dvd's speelt ie niet goed af. Vaak hangt XBMC in de eerste minuut al en freezed het beeld.
Dit doet ie ook als ik de dvd's over het netwerk laat streamen via een Windows share.
Ik draai een vrij recente versie van XBMC die ik twee weken heb gedownload (weet exacte versienummer niet, maar datum was van half maart 2008). Is een clean install omdat ik een 500 GB harddisk in de XBox heb gebouwd en heb voorzien van Slayer's 2.7.
Enig idee?
Zou bijna denken om terug te gaan naar een eerdere release...Verwijderd schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 21:39:
[...]
Wij hebben toevallig sinds de T3ch build van ong. half feb en nu ook die van eind mrt hetzelfde probleem, we spelen alles streaming af. Ook Video_TS en ISO files die het voor die tijd goed deden geven nu problemen, ze haperen in beeld of doen het helemaal niet meer. Avi's en andere DivXfiles geven geen problemen. Ook ik ben behoorlijk op zoek naar een oplossing, maar heb nog niets kunnen vinden
Niet alleen streaming, ook zoals ik eerder aangaf geeft lokaal afspelen dezelfde problemen...BeyondThunder schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 22:33:
Het lijkt wel of er iets is veranderd in de netwerk stack ofzo. Wellicht dat daarom het streamen niet meer gaat. Zit er een router / switch tussen? Je zou het eens rechtstreeks met een crosskabel kunnen proberen om netwerk componenten uit te sluiten.
Maarja, zo blijf ik problemen houden met internet streams. o.a. uzg. Met dvd's geen problemen. Net Cloverfield gekeken streaming. Perfect beeld!
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam
Verwijderd
Ik kan je verder helpen:Verwijderd schreef op zondag 06 april 2008 @ 13:16:
Ik probeer de nieuwe versie van uitzending gemist te installeren, maar helaas zonder succes. Hiervoor had ik een 2.x versie die ik heb verwijderd via FTP in de map //xbmc-Rev11025/scripts/
Daarna heb ik de nieuwe versie geintalleerd en komt de map met XOT-Uzg.v3. Bij het opstarten krijg ik echter de melding dat er een nieuwe versie is namelijk 3.01 (die ik juist geinstalleerd heb..) Daarnaast krijg ik volgens mij ook niet de nieuwe gebruikers interface te zien..
Ik heb zojuist via FTP de laatste versie van uitzending gemist erop gezet en krijg nu niet meer de melding... Heb nu alleen gek genoeg niet de schermen zoals te zien op http://www.rieter.net/uitzendinggemist/
Verder werkt nu alles behalve rtl gemist... ???
Wie kan mij helpen??
groeten Rutger
Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.
Verwijderd
Eigenlijk bestaat XOT-Uzg uit 2 delen:Verwijderd schreef op zondag 06 april 2008 @ 20:03:
Beste Grotebozewolf,
Bedankt voor je hulp, alleen snap ik 1 ding nog niet... ik heb de laatste versie van uitzending gemist (3.0.1) en ik zie dat de update ver hiervoor was. Is deze dan niet meegenomen in de laatste versie?
Maar ik heb de rtlupdate gebruikt en het werkt weer...
[ Voor 4% gewijzigd door GroteBozewolf op 06-04-2008 23:03 ]
Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60
Bedankt! Ga ik proberen zodra ik thuis ben!Mar2zz schreef op maandag 07 april 2008 @ 12:25:
Youtube doet het wel vaker neit. Je kan ook Navi-x installeren, dat script heeft een goed werkende youtube-functie.
Ga op de locatie staan die je hebt toegevoegd en druk witte toets, en dan locatie aanpassen, of locatie verwijderen of locatie toevoegen.
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60
Verwijderd
Kan je uitleggen hoe de Audioscrobbler van Last.fm werkt? Kan wel inloggen via XBMC, zoals bijvoorbeeld radio luisteren, maar scrobbelen doet ie nietMsG schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 13:46:
Dat Audioscrobbler/Last.FM-radio is echt ubercool. Maar hebben jullie een oplossing voor het volumeverschil per nummer? Dit is soms wel een beetje storend, als je net de radio enthousiast een beetje hard hebt gezet en prompt doof bent bij aanvang van het volgende nummer.
Verwijderd
De tijd van je xbox moet gesynced zijn met het net anders krijg je foutmeldingen mbt tot scrobblen. Kan je instellen bij skinsettings regio geloof ik. Heb je al wel wachtwoord en username ingevuld op Last.FM? als je meer muziek luistert en over de 100 nummers ofzo gaat, of na een week ofzo, dan krijg je meer opties omdat je dan ook neighbours krijgt. Die neighbours kan je ook luisterne.Verwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 16:42:
[...]
Kan je uitleggen hoe de Audioscrobbler van Last.fm werkt? Kan wel inloggen via XBMC, zoals bijvoorbeeld radio luisteren, maar scrobbelen doet ie niet
Dat moet je aanpassen in het apparaat dat aan je xbox hangt waarmee je draadloos verbinding maakt. dat kan alleen door die ff aan de pc te hangen, beveiliging in te stellen en weer terughangen aan de xbox. (het gaat om een draadloos routertje of hubje neem ik aan?)k heb van de week mijn draadloze netwerk via een WEP key beveiligd. Aangezien mijn Xbox ook een draadloze verbinding maakt met mijn router heb ik geen internet verbinding meer op mijn Xbox.
weet er iemand of je dit in de instellingen van XBMC kunt aanpassen?
[ Voor 28% gewijzigd door Mar2zz op 07-04-2008 17:29 ]
Hoe maakt je xbox verbinding dan? Voor zover ik weet zit er alleen bedraad netwerk aan een xbox. Waarschijnlijk heb je 1 of ander bridge device. Het instellen van de wep key zul je toch echt met dat apparaat moeten doen, en niet op de xbox zelf.Verwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 17:03:
'k heb van de week mijn draadloze netwerk via een WEP key beveiligd. Aangezien mijn Xbox ook een draadloze verbinding maakt met mijn router heb ik geen internet verbinding meer op mijn Xbox.
weet er iemand of je dit in de instellingen van XBMC kunt aanpassen?
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Wat ik wel gemerkt heb bij het afspelen van DVD's (iso's) is dat xbmc tegenwoordig bij de video settings de instelling "Interlaced handling" op "Auto select" heeft staan en dan gaan DVD's bij mij ook haperen. Zet ik dit op "none" dan is het probleem verholpen. Misschien is dat bij jullie ook zo?Verwijderd schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 21:39:
[...]
Wij hebben toevallig sinds de T3ch build van ong. half feb en nu ook die van eind mrt hetzelfde probleem, we spelen alles streaming af. Ook Video_TS en ISO files die het voor die tijd goed deden geven nu problemen, ze haperen in beeld of doen het helemaal niet meer. Avi's en andere DivXfiles geven geen problemen. Ook ik ben behoorlijk op zoek naar een oplossing, maar heb nog niets kunnen vinden
Voor zover ik begrijp uit de forums op xbmc is dat een samba/router issue. als je een router gebruikt dan moet je de firmware daarvan updaten. als je netwerkshare ofzo gebruikt op een linuxbak ofzo dan moet je samba updaten. (het is niet de codec, maar een verschil in bits wat de share tegen xbmc zegt te sturen verschilt een paar bits van wat xbmc krijgt en dat pikt xbmc niet). (pas je bij het hercoderen soms ook de tracknaam aan, want het schijnt vooral voor te komen bij lange filenames)Ik heb gekeken in de XBMC.log, daar staat:
ERROR: CAudioDecoder: Unable to Init Codec while loading file smb: etc
ERROR: MP3Codec: Unable to open file
Een ander album wordt daarna gewoon weer wel afgespeeld, sommige doen het gewoonweg niet, totdat ik ze geconverteerd heb.
Ik zie ook (nog) geen overeenkomst in de MP3tjes die niet afgespeeld worden wat betreft bitrate etc.
[ Voor 5% gewijzigd door Mar2zz op 07-04-2008 22:40 ]
Nog niet kunnen proberen, box is een beetje naar de kl*te. Sinds ik een 500 GB schijf er in heb zitten doet ie vreemd, zoals via ftp geen directories kunnen aanmaken. Ik doe bijvoorbeeld een upload van een nieuwe XBMC directory naar de Xbox, volgens Total Commander lijkt alles goed te gaan maar vervolgens staan er halflege directories op de Xbox. Kopiëert dus maar de helft ongeveer. Schijf is niet vol, hernoem ik de XBMC directory bijvoorbeeld eerst naar X, dan maakt ie vervolgens wel netjes subdirectories aan en kan ie de bestanden kwijt.Mart! schreef op maandag 07 april 2008 @ 19:53:
[...]
Wat ik wel gemerkt heb bij het afspelen van DVD's (iso's) is dat xbmc tegenwoordig bij de video settings de instelling "Interlaced handling" op "Auto select" heeft staan en dan gaan DVD's bij mij ook haperen. Zet ik dit op "none" dan is het probleem verholpen. Misschien is dat bij jullie ook zo?
Volgende keer eerst even verdiepen in de limitaties van je xbox?Crusader schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 02:13:
[...]
Nog niet kunnen proberen, box is een beetje naar de kl*te. Sinds ik een 500 GB schijf er in heb zitten doet ie vreemd, zoals via ftp geen directories kunnen aanmaken. Ik doe bijvoorbeeld een upload van een nieuwe XBMC directory naar de Xbox, volgens Total Commander lijkt alles goed te gaan maar vervolgens staan er halflege directories op de Xbox. Kopiëert dus maar de helft ongeveer. Schijf is niet vol, hernoem ik de XBMC directory bijvoorbeeld eerst naar X, dan maakt ie vervolgens wel netjes subdirectories aan en kan ie de bestanden kwijt.
Heel vaag, net alsof het bestandssysteem corrupt is. Heb al opnieuw geformatteerd met de Slayer's 2.7 ISO, maar dat hielp niet. Is 500 GB te groot ofzo?
kosz schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 08:42:
[...]
Ik hoop voor je dat je je schijf met xobx-partitioner heb opgedeeld, en dus geen partities hebt die groter zijn dan 256GB.....
De xbox gebruikt FATX indeling, met 16k clusters. De theoretische grootte kan dan max 256GB per partitie zijn, daarboven krijg je data-corruptie (lege mappen etc.).
Dat ga je pas merken als je data hebt geschreven boven de 256GB, en dan ben je echt niet blij ....
Met xbox-partitioner kan je 32kb clusters formatteren, dan ben je van het probleem af.
Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions
Had ik gedaan, op xbox-scene waren figuren die ook zo'n grote HD er in hadden zitten dus het leek mij geen probleem.DeOS schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 08:07:
[...]
Volgende keer eerst even verdiepen in de limitaties van je xbox?
Hiervoor heb ik speciaal een Xbox 360 gekocht met de bekende RROD probleem.Uiligheid schreef op zondag 06 april 2008 @ 13:06:
Ik heb altijd een xbmc gehad, maar heb nu een HD tv. Om native content te bekijken heb ik nu een complete pc neergezet (vista mediacenter) maar dat bevalt toch niet... zo'n xbox is zo gebruikersvriendelijk! Heeft iemand een fatsoenlijk alternatief kunnen vinden dat wel native HD content speelt?
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq