[XBMC] Ervaringen met XBMC - Deel XI Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 27 Laatste
Acties:
  • 210.366 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-09 18:05

MsG

Forumzwerver

Gewoon je bibliotheek updaten. Dan heb je het standaard hoor :), staat dan los van de besturing

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, eindelijk de tijd genomen om XBMC te installerenen ik heb er maar 1 woord voor: geweldig! Heb er de Apple tv skin op gezet en 't ziet er onwijs slick uit. :9

Niets dan respect voor de mensen achter XBMC en de scripts. _/-\o_

Heb zojuist 't XOT script erop gezet en ben helemaal gelukkig. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-09 08:05
Verwijderd schreef op zondag 16 maart 2008 @ 18:28:
Zo, eindelijk de tijd genomen om XBMC te installerenen ik heb er maar 1 woord voor: geweldig! Heb er de Apple tv skin op gezet en 't ziet er onwijs slick uit. :9

Niets dan respect voor de mensen achter XBMC en de scripts. _/-\o_

Heb zojuist 't XOT script erop gezet en ben helemaal gelukkig. Thanks!
Welkom bij de club! ;)

Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Verwijderd schreef op zondag 16 maart 2008 @ 16:24:
Volgens mij kun je meer met een afstand bediening dan een controller, want met de knop info kan ik info ophalen van een dvd of cd via bv IMDb. Deze info + dvd hoes krijg je dan gelijk te zien als je door je mappen bladerd.Dit lukt mij niet met een controller, naar mijn weten.
Daar zit op een controller de witte toets voor. Met een standaard xbox-remote kun je minder dan met een controller. Met een controller kan je door aspectratio's switchen met Y. Volgens mij zit die optie niet op de default xbox remote. Een harmony kan wel alles, en meer dan een controller, maar xbmc is gebouwd voor de xbox-controller en daarmee kan je default alle functies uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 23:44
Mar2zz schreef op maandag 17 maart 2008 @ 10:47:
[...]

Daar zit op een controller de witte toets voor. Met een standaard xbox-remote kun je minder dan met een controller. Met een controller kan je door aspectratio's switchen met Y. Volgens mij zit die optie niet op de default xbox remote. Een harmony kan wel alles, en meer dan een controller, maar xbmc is gebouwd voor de xbox-controller en daarmee kan je default alle functies uitvoeren.
Met de select knop (middelste groene) op de xbox remote kan je tijdens het afspelen van video het formaat cq. aspect ratio veranderen.

Ff offtopic: het XBMC virus heeft zich inmiddels uitgebreid naar de slaapkamer... Heb een tweede Xbox op de kop getikt :9

@ i-stallion: Dus je bent gewaarschuwd :*)

[ Voor 14% gewijzigd door Dynamix op 17-03-2008 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Met de controller kan je weer geen rating geven bij muziek, wat weer wel kan met de remote :).

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Kan wel, ga op nummer staan, klik wit, kies informatie ophalen ofzo, en daar kan je een rating instellen. Alles kan met de controller! alleen moet je soms iets vaker klikken.
Met de select knop (middelste groene) op de xbox remote kan je tijdens het afspelen van video het formaat veranderen
Dat is toch dan via dat videoinstellingenmenu ipv direct? Ik bedoelde dat daar geen sneltoets voor zit op de remote? toch... (ik heb er geen, maar heb er laatst een geprobeerd op een verse softmod-box en daar kon ik dat niet direct vinden... Ook volume was ff zoeken op de 3 en de 6... (toch?)

[ Voor 55% gewijzigd door Mar2zz op 17-03-2008 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamix
Mar2zz schreef op maandag 17 maart 2008 @ 14:00:
Dat is toch dan via dat videoinstellingenmenu ipv direct? Ik bedoelde dat daar geen sneltoets voor zit op de remote? toch... (ik heb er geen, maar heb er laatst een geprobeerd op een verse softmod-box en daar kon ik dat niet direct vinden... Ook volume was ff zoeken op de 3 en de 6... (toch?)
Nope, gewoon direct aanpassen via de knop. Bij iedere druk op de knop schakelt XBMC over naar de volgende afmeting.

3 en 6 zijn inderdaad voor het volume.

[ Voor 5% gewijzigd door Dynamix op 17-03-2008 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Mar2zz schreef op maandag 17 maart 2008 @ 14:00:
Kan wel, ga op nummer staan, klik wit, kies informatie ophalen ofzo, en daar kan je een rating instellen. Alles kan met de controller! alleen moet je soms iets vaker klikken.

[...]

Ja uiteraard. Maar ik bedoelde als je gewoon muziek luistert met die visualisatie aan dat je dan niet omhoog of omlaag kan doen voor rating + of -. Dit heeft de remote wel. Ik ga namelijk niet omslachtig moeilijk doen per nummer zo de rating invullen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ow dat is op zich wel cool. Ik rate daarom inderdaad geen songs via xbmc, alleen via foobar in de tag %rating%. In het verleden liet xbmc deze gewoon zien, dus rating 4 was 4 sterren, maar dat is al een tijdje niet meer zo. Nou ja, ik maal daar ook niet zo om moet ik zeggen, maar ik zal dat laatste eens uitzoeken, dat is op zich wel jammer. Ook jammer is dat xbmc dit niet in het nummer tagged, zodat deze rating alleen voor xbmc geldt. Gooi je je muziekdatabase-file/userdata weg of verander je de locatie van je muziek dan is die info ook weg.

XBMC zou meer tags moeten ondersteunen, ik vind de muziek-ondersteuning wat dat betreft nogal matig. Zoals %playcount% en %last played%-time enzo, dat zijn interessante dingen om te zien/weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 20:52

kevin33

Welkom in Utopia.

Kan m'n post niet meer aanpassen :?
Anyway, ben opzoek naar een programma waarmee ik snel bestandsnamen kan gaan hernoemen, loop nu vast op de beperking van 42 tekens

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch krijg ik met de info knop op de afstandbediening een menu tevoorschijn waarmee ik goed de film info gevonden krijg en kan instellen waar en wat voor info ik zoek. Deze file is dan nog niet toegevoegt aan de bibliothheek ben ook niet in bibliotheek modus. Zodra ik de info heb toegevoegt voegt hij de file ook in de bibliotheek en dan in kan ik met de witte knop inderdaad ook info ophalen. Ik weet dat je aut. files aan bibliotheek kan toevoegen maar vaak moet de titel goed gespeld zijn en zonder haken en punten. Zodoende voeg ik de info op deze manier bij de files .Duurt wel wat langer maar alle files hebben de juiste info en een schone bibliotheek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ff een vraagje, ik heb allemaal bekraste games gekocht helaas voor de Xbox :'). Sommige doen het nog net, nu vroeg ik me af hoe zet ik de inhoud van de DVD over naar Xbox als een HDD game? Welk tooltje is daar voor? Qwix is alleen voor ISO's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-09 01:23

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Weet iemand hoe ik het 'back' commando kan programmeren in XBMC, icm. met een Logitech Harmony 525? Ik moet nu elke keer via het popup menu en 'ga naar hoofdmap' gaan om dat te doen...terwijl ik op de controller en op de MS remote makkelijk 1 niveau terug kan gaan...

Ik neem aan dat ik een bepaalde actie moet koppelen aan een signaal in die %$&*@*(&$ Logitech Software...maar welke? :)

[ Voor 18% gewijzigd door DynaMikeY op 18-03-2008 23:28 ]

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
DynaMikeY schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 23:27:
Weet iemand hoe ik het 'back' commando kan programmeren in XBMC, icm. met een Logitech Harmony 525? Ik moet nu elke keer via het popup menu en 'ga naar hoofdmap' gaan om dat te doen...terwijl ik op de controller en op de MS remote makkelijk 1 niveau terug kan gaan...

Ik neem aan dat ik een bepaalde actie moet koppelen aan een signaal in die %$&*@*(&$ Logitech Software...maar welke? :)
Als je voor je 525 een Microsoft Media Center PC (Xbox Media Center Extender) profiel gebruikt, dan heb je default een BACK actie die je kunt mappen. Die zou het moeten doen (tenzij je jouw keymap.xml hebt aangepast).

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:09
MsG schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 22:37:
Ff een vraagje, ik heb allemaal bekraste games gekocht helaas voor de Xbox :'). Sommige doen het nog net, nu vroeg ik me af hoe zet ik de inhoud van de DVD over naar Xbox als een HDD game? Welk tooltje is daar voor? Qwix is alleen voor ISO's.
Voor de Xbox zelf heb je oa. DVD2XBOX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Jup die had ik zelf later ook gevonden. Het programma suggereerde eerst alleen voor video/geluid te zijn, maar valt dus mee. Alleen zijn de echt onleesbare dvd's net zo hard niet leesbaar in Ddv2Xbox :').

Waarom integreren ze zulke coole projecten niet allemaal in XBMC, aangezien dat bijna 1 van de weinige nog echt levende programma's is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Omdat ze die aan het porten zijn naar Linux/OSX/Windows. En dan ben je met die games niet veel meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-06 10:45
Ik wel mijn imdb-info updaten, maar plaatjes pakt ie niet meer. Ik zie dus wel wie m heeft geregisseerd en wie er in spelen en zo, maar geen thumbnail. Weet iemand waar dat aan ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Of de schijf waar je xbmc op hebt staan is bijna vol. Of je hebt de subinstellingen van de mapinhoud imdb nog niet aangepast. Of je hebt toevallig een build waarin het niet naar behoren werkt. er zijn de laatste 3 builds aardig wat veranderingen geweest op de website imdb dus ik zou je xbmc ff updaten naar de laatste. Daar kan je ook postersize instellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik snap er geen kanarie van; ik heb de volgende games legaal in bezit en heb ze via dvd2xbox getransferd naar de xbox HDD.

- Ninja Gaiden
- Neighbours from Hell

De 2e geeft steevast geen plaatje, de eerste wél. Weet iemand toevallig welk bestandje dit op de cd is wat er voor zorgt? Ik heb het al handmatig getriggerd door de thumbnail map van programs te deleten, maar dan nog doet het spel moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil een stream openen maar XBMC zegt: teveel onderbroken punten!! En nu? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
gebruik dan gewoon een default.tbn voor dat spel... ik denk dat het in de default.xbe van het spel besloten zit ofzo en dat er niet perse een plaatjebestand moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:53
Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 20:14:
Ik wacht met smart op een antwoord hiervoor, heb hetzelfde probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
Mijn xbmc-map staat nu op de c schijf, waar maar weinig mb'tjes over zijn, stuk of 18 of zo. Op de E partitie is er nog zo'n 5 gig over.Kan ik 'm zomaar over zetten naar E of moet er dan ook ergens in de opstart routine worden gerommeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommel
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 20:14:
ThinkPadd schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 20:31:
[...]

Ik wacht met smart op een antwoord hiervoor, heb hetzelfde probleem!
Ik heb al een tijd (sinds januari) hetzelfde probleem (onderbroken punten), heb ook al eerder gepost in dit topic.
Oplossingen die aangedragen werden waren "pas je buffer instellingen aan".
Ik heb alle mogelijke buffer instellingen aangepast van 256k t/m 16mb maar mag helaas niks baten.
Tevens is in de laatste build dvd player bij mij niet meer te selecteren in XOT bij het afspelen van b.v. dumpert fimpjes, kan nu dus geen enkel kanaal meer gebruiken :(

[ Voor 15% gewijzigd door Tommel op 19-03-2008 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Westmania schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 21:02:
Mijn xbmc-map staat nu op de c schijf, waar maar weinig mb'tjes over zijn, stuk of 18 of zo. Op de E partitie is er nog zo'n 5 gig over.Kan ik 'm zomaar over zetten naar E of moet er dan ook ergens in de opstart routine worden gerommeld?
Je moet uitzoeken welke dash xbmc boot.

wat je ook kan doen is xbmc op C strippen van alles wat je niet nodig hebt. Alle andere talen kun je zo weggooien (engels en dutch houden). Alle visualisaties en schermbeveiligingen die je nooit gebruikt kun je ook zo weggooien. En verder probeer het aantal skins te beperken. Wellicht gebruik je er maar 1 of 2 dus gooi de rest gewoon weg. (ik zit met hetzelfde, ook xmbc op C, geen zin om te verplaatsen dus ik strip mijn xmbc altijd). Heb ook geen ruimte meer om te verplaatsen, of ik zou een grotere harde schijf moeten nemen, maar E zit vol met roms en F met games. Blijft bijna niets over van de 40GB'tjes. Hou er rekening mee dat je op elke schijf ongeveer 100 mb over moet houden (avalaunch waarschuwt als je daaronder komt, vandaar dat ik dat noem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Dat onderbroken punten geneuzel is inderdaad gaar. Ik heb het zelfs met mp3'tjes die op de xbox zelf staan. Echter alleen als ik snel naar het volgende nummer ga een aantal keer.

Zijn er meer mensen met een oversized schijf in hun Xbox? Duurt bij jullie XBMC ook net ff langer dan een normale xbox met xbmc? Ik had eerst een 80GB schijf er in en nu 500. Ik moet toch net ff wat langer wachten op het XBMC splashscherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Tommel schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 21:18:
[...]
Ik heb al een tijd (sinds januari) hetzelfde probleem (onderbroken punten), heb ook al eerder gepost in dit topic.
Oplossingen die aangedragen werden waren "pas je buffer instellingen aan".
Ik heb alle mogelijke buffer instellingen aangepast van 256k t/m 16mb maar mag helaas niks baten.
Tevens is in de laatste build dvd player bij mij niet meer te selecteren in XOT bij het afspelen van b.v. dumpert fimpjes, kan nu dus geen enkel kanaal meer gebruiken :(
Ik zie inderdaad dat het contextmenu bij het Dumpert kanaal is verdwenen. Dat is waarschijnlijk gebeurd bij het omzetten naar het nieuwe systeem. Ik heb het er al weer terug ingezet. Zal het binnenkort online zetten.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosz
  • Laatst online: 23:02
MsG schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 21:47:
Dat onderbroken punten geneuzel is inderdaad gaar. Ik heb het zelfs met mp3'tjes die op de xbox zelf staan. Echter alleen als ik snel naar het volgende nummer ga een aantal keer.

Zijn er meer mensen met een oversized schijf in hun Xbox? Duurt bij jullie XBMC ook net ff langer dan een normale xbox met xbmc? Ik had eerst een 80GB schijf er in en nu 500. Ik moet toch net ff wat langer wachten op het XBMC splashscherm
Ik hoop voor je dat je je schijf met xobx-partitioner heb opgedeeld, en dus geen partities hebt die groter zijn dan 256GB.....
De xbox gebruikt FATX indeling, met 16k clusters. De theoretische grootte kan dan max 256GB per partitie zijn, daarboven krijg je data-corruptie (lege mappen etc.).
Dat ga je pas merken als je data hebt geschreven boven de 256GB, en dan ben je echt niet blij ....
Met xbox-partitioner kan je 32kb clusters formatteren, dan ben je van het probleem af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Onderbroken punten hoeft niet perse aan de xbox te liggen. Kan ook aan je netwerk liggen. Ik krijg het niet vaak, maar merk wel dat het vaker gebeurt als ik veel traffic op de router heb, bijvoorbeeld als ik aan het downloaden ben uit nieuwsgroepen.

Een onderbroken punt ontstaat als de cache leeg loopt en de info kan niet snel genoeg bijgetanked worden, er is op dat moment geen info om af te spelen, dus een onderbroken punt.

Wel raar dat MsG dat ook heeft op een lokale schijf. Misschien is dat een geheugenprobleem. Misschien kan je dat ff checken via systeeminformatie hoe vol het geheugen zit op het moment dat je een onderbroken punt krijgt? Wellicht krijg je er minder als je bijvoorbeeld visualisatie of RSS tijdens muziek spelen afzet? Of als je de harde schijf op snel zet in plaats van energielaag ofzo. Daar kan het ook nog in zitten misschien. en harde schijf uitschakelen die optie zou ik helemaal niet gebruiken, daar wordt xbmc unresponsive van, al bespaar je er natuurlijk wel energie mee.

Wellicht is voor streams een oplossing om xbmc een vast ip-adres te geven ipv DHCP te gebruiken, en geen downloads of grote drukte op je netwerk op dat moment te hebben ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamix
Om even in te haken op het gebroken stream verhaal:

Met regelmaat moet ik de stroom van mijn router afhalen en opnieuw inprikken. Lijkt net of de cache van mijn router om de zoveel tijd geleegd moet worden. Is de stroom eraf geweest en ik open een stream, niks aan het handje.
Dit weekend ga ik een router van de zaak meenemen en kijken of het bij deze ook is. Gebruik nu een Topcom SkyRacer en ga een LinkSys testen.

Ff iets anders: iemand hier bekend met het Navi-X script? (zie hier)

Ook een geweldig script voor streaming TV. Check it out!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 16:04
Surineeslander schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 12:00:
Om even in te haken op het gebroken stream verhaal:

Met regelmaat moet ik de stroom van mijn router afhalen en opnieuw inprikken. Lijkt net of de cache van mijn router om de zoveel tijd geleegd moet worden. Is de stroom eraf geweest en ik open een stream, niks aan het handje.
Dit weekend ga ik een router van de zaak meenemen en kijken of het bij deze ook is. Gebruik nu een Topcom SkyRacer en ga een LinkSys testen.

Ff iets anders: iemand hier bekend met het Navi-X script? (zie hier)

Ook een geweldig script voor streaming TV. Check it out!
Bekend probleem. De meeste routers hebben een hardware register dat eigenlijk te klein is, daardoor loopt dit vol bij te veel gelijktijdige verbindingen (torrent of andere p2p downloaders zorgen hier vaak voor, de kracht zit hem daar vaak juist bij het gelijktijdig opzetten van veel parallelle verbindingen).

Let er dus op dat je niet te veel verbindingen open hebt staan of zorg voor een goede router. Bijvoorbeeld de Linksys WRT54GL (embedded linux), die heeft deze problemen niet en daar kun je ook andere firmwares in zetten (zie openwrt.org).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

kosz schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 08:42:
[...]

Ik hoop voor je dat je je schijf met xobx-partitioner heb opgedeeld, en dus geen partities hebt die groter zijn dan 256GB.....
De xbox gebruikt FATX indeling, met 16k clusters. De theoretische grootte kan dan max 256GB per partitie zijn, daarboven krijg je data-corruptie (lege mappen etc.).
Dat ga je pas merken als je data hebt geschreven boven de 256GB, en dan ben je echt niet blij ....
Met xbox-partitioner kan je 32kb clusters formatteren, dan ben je van het probleem af.
Hoe kan ik zien wat mn clustersize is? Ik heb het namelijk gewoon via Slayers 2.7 gedaan en dan format as bigger HDD. Omdat ik dacht dat de nieuwste bioses het wel aankonden dat je een grote F schijf hebt ipv F en G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 09:15

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik ben om :). nadat mijn Kiss dp1500 de geest gegeven had heb ik, na aandringen van wat collega's, een oude XBox gescoord op marktplaats en heb hierop XBMC gezet. Hetgeen ik nu vooral van baal is waarom ik dit eigenlijk niet eerder/gelijk gedaan heb en nog zo lang heb lopen kloten met het Kiss apparaat. (Owh, en ook een beetje omdat ik een XBox v1.0 gekocht blijk te hebben die nog een lawaaierige fan op de GPU heeft, maar de spullen zijn besteld om deze te vervangen door een passief koelende heatsink)

Gisteren heb ik de bij bol bestelde Konig kabel binnen gekregen en heb mijn xbmc nu ook fatsoenlijk aan de televisie en beamer hangen. Helaas werkt de digitale output niet in de svideo stand (werkt wel, maar geen dts en dd), maar ik heb al achterhaald welke twee pinnetjes in de stekker ik daarvoor kort zou moeten sluiten (alleen nog even kijken hoe ik dat precies aan ga pakken).

Uitzending gemist script is ideaal. Vooral het lijstje met GTST is een ideale 'Vrouw des huizes acceptatie bevorderaar'. Het is alleen jammer dat hij zo ver weggestopt is. Ik moet of via het script menu of via de favorieten. In het script menu is het al snel redelijk ondergesneeuwd en de favorieten vind ik meer iets voor kanalen en mappen. Zou er ook een meer plugin versie kunnen komen waardoor ik hem als bron onder my Video's kan plaatsen, of begrijp ik de werking van de plugins dan niet goed?

Een andere mogelijkheid zou natuurlijk kunnen zijn dat ik de myWeather knop vervang door wat rondhacken in de xml en wat nieuwe background plaatjes oid. Ik denk dat ik iig weer wat te doen heb dit paasweekend :D..

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Janoz schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 13:17:
Uitzending gemist script is ideaal. Vooral het lijstje met GTST is een ideale 'Vrouw des huizes acceptatie bevorderaar'. Het is alleen jammer dat hij zo ver weggestopt is. Ik moet of via het script menu of via de favorieten. In het script menu is het al snel redelijk ondergesneeuwd en de favorieten vind ik meer iets voor kanalen en mappen. Zou er ook een meer plugin versie kunnen komen waardoor ik hem als bron onder my Video's kan plaatsen, of begrijp ik de werking van de plugins dan niet goed?
GBW heeft dit lang geleden al zo gemaakt dat ie als bron kan onder Video's. Kopieer de hele map XOT.v3 naar de map plugins/video in xbmc-map (geloof ik). Vervolgens kan je onder video's een locatie toevoegen en dan staat XOT ook in de lijst. Die selecteren en klaar! Vrouw des huizes zal je belonen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

\o/... Super.

Helaas moet ik nog even op het belonen wachten. Ze vindt het ding namelijk veel te veel lawaai maken. Pas als dat ook opgelost is....

..... wordt het tijd om eens op het donate knopje van XOT te drukken ;).

Nu eerst maar eens verder experimenteren om XBMC goed in mijn hele media gebeuren thuis te integreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Janoz schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 13:17:
Ik ben om :). nadat mijn Kiss dp1500 de geest gegeven had heb ik, na aandringen van wat collega's, een oude XBox gescoord op marktplaats en heb hierop XBMC gezet. Hetgeen ik nu vooral van baal is waarom ik dit eigenlijk niet eerder/gelijk gedaan heb en nog zo lang heb lopen kloten met het Kiss apparaat. (Owh, en ook een beetje omdat ik een XBox v1.0 gekocht blijk te hebben die nog een lawaaierige fan op de GPU heeft, maar de spullen zijn besteld om deze te vervangen door een passief koelende heatsink)

Gisteren heb ik de bij bol bestelde Konig kabel binnen gekregen en heb mijn xbmc nu ook fatsoenlijk aan de televisie en beamer hangen. Helaas werkt de digitale output niet in de svideo stand (werkt wel, maar geen dts en dd), maar ik heb al achterhaald welke twee pinnetjes in de stekker ik daarvoor kort zou moeten sluiten (alleen nog even kijken hoe ik dat precies aan ga pakken).

Een andere mogelijkheid zou natuurlijk kunnen zijn dat ik de myWeather knop vervang door wat rondhacken in de xml en wat nieuwe background plaatjes oid. Ik denk dat ik iig weer wat te doen heb dit paasweekend :D..
Dag mede EX-DP-1500 gebruiker. Ik heb dat onding ook verkocht en er ook een Xbox van gekocht :). Helaas ondervind ik net als jou het harde geluid van de Xbox. Ik ben benieuwd wat je hebt besteld en waar, want de mijne maakt op zn zachts gezegd een klereherrie :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik heb 'm open gehaald om te kijken of ik de fan kon vervangen (zoals in de meeste tutorials staat), maar die bleek niet voor het lawaai te zorgen. Dat kwam namelijk van een kleine fan die op de GPU zit. Via internet ben ik uiteindelijk op een tutorial uitgekomen waarbij ze een Zalman heatsink voor een northbridge op de GPU geplakt hadden. Het ging in de tutorial over de ZM-NB32J. Bij ikbenstil.nl heb ik een NB32 gevonden en hadden ze ook nog de 2 componenten plakspul om hem op de chip te zetten. Helaas moet ik nog een dikke week wachten voor ze de lijm weer op vooraad hebben. De tutorial vond ik ergens op een site waarop ook vanalles over modchips behandeld wordt, maar met wat googlewerk icm de genoemnde componenten moet je een heel eind komen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Als je hem toch gaat modden, nog een kleine tip voor het lawaai... steek er een laptop-schijf in!! Zalig gewoon. :)
Bij mij zit er een 80mm-fan in en een laptop-schijf. Mijn tv maakt meer lawaai dan mijn xbox. :P En dan bedoel ik niet het lawaai dat uit mijn tv-speakers komt, maar de irritante brom die de tv produceert :/

[ Voor 3% gewijzigd door Fire69 op 20-03-2008 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Meeste content speel ik af via het netwerk. De HD staat dus eigenlijk meer uit dan aan. Verder staat de XBox in een kast waardoor hij al redelijk afgeschermd is. De grote fan wilde ik eerst gaan vervangen, maar dit laat ik achterwege. Hij draait toch maar op 2% normaal, dus die hoor ik niet.

Het enige wat ik nog wel even aan moet pakken is de airflow in de dressoir kast zelf, maar daar heb ik al plannen voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Vroeger had ik xbmc ook zo staan dat na 2min de HD uitging, aangezien ik alles via het netwerk doe. Maar dat heb ik maar uitgezet aangezien iedere x minuten die schijf weer opspinde, waardoor je telkens een stottering in je video had.
Misschien is dit ondertussen al opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
Heb een beetje zitten rond kloten met mijn xbox en zit nu met het volgende probleem:

Ik kan niet meer bij de gedeelde mappen van mijn pc. Als ik de gebruikersnaam en wachtwoord opgeef (zoals ingesteld bij gebruikersaccounts op de pc), maakt hij geen verbinding.

Afbeeldingslocatie: http://img80.imageshack.us/img80/6392/screenshot000rp3.jpg

De xbox kan het gedeelde netwerk wel zien, want ik zie de gedeelde mappen gewoon staan. Echter als ik de vergrenelopties moet ingeven, namelijk gebruikersnaam en wachtwoord, doet ie niks. Hij geeft uiteindelijk het volgende scherm.

Afbeeldingslocatie: http://img80.imageshack.us/img80/6936/screenshot002sw7.jpg

Ik snap er echt helemaal niets meer van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Fire69 schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 15:18:
Vroeger had ik xbmc ook zo staan dat na 2min de HD uitging, aangezien ik alles via het netwerk doe. Maar dat heb ik maar uitgezet aangezien iedere x minuten die schijf weer opspinde, waardoor je telkens een stottering in je video had.
Nee... Nou ja, als je verder niets doet dan gaat het prima, de video zal niet stotteren, maar zodra je iets request met je afstandsbediening of controller dan spint de schijf weer op en zal de video ff stilstaan. Mega-irritant, xbmc wordt daar echt unresponsive van, je wil toch dat ie binnen een milliseconde reageert als je bijvoorbeeld op pause drukt ofzo...
Westmania schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 15:19:
Heb een beetje zitten rond kloten met mijn xbox en zit nu met het volgende probleem:

Ik kan niet meer bij de gedeelde mappen van mijn pc. Als ik de gebruikersnaam en wachtwoord opgeef (zoals ingesteld bij gebruikersaccounts op de pc), maakt hij geen verbinding

Ik snap er echt helemaal niets meer van...
Kijk in je sources.xml (in xbmc/userdata). Die openen met kladblok ofzo en dan kijken of daar het gebruikersnaam en wachtwoord wel goed staat. Anders ff handmatig aanpassen en weer naar xbox ftp'en.

[ Voor 29% gewijzigd door Mar2zz op 20-03-2008 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Fire69 schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 15:18:
Ik heb dit nog niet gemerkt. Het opspinnen gebeurde eigenlijk alleen wanneer ik weer naar het menu toe ging oid. Ik zal er eens op letten.

Ik bedenk me nu net dat ik nog wel ergens een oude laptop heb liggen met daarin nog wel een oude laptopschijf van 20g. Het adaptertje heb ik ook nog wel liggen. Misschien moet ik het toch nog maar eens even overwegen. Ik moet dan nog wel even uitzoeken hoe dat allemaal in z'n werk gaat en hoe ik die HD moet voorbereiden, maar daar kom ik wel uit :D...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
Mar2zz schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 15:37:

Kijk in je sources.xml (in xbmc/userdata). Die openen met kladblok ofzo en dan kijken of daar het gebruikersnaam en wachtwoord wel goed staat. Anders ff handmatig aanpassen en weer naar xbox ftp'en.
Er staat niets over gebruikersnaam en wachtwoord:

[<sources>
[ <programs>
[ <default></default>
[ </programs>
[ <video>
[ <default></default>
[ <source>
[ <name>XOT-Uzg.v3</name>
[ <path>plugin://video/XOT-Uzg.v3/</path>
[ <thumbnail>q:\userdata\Thumbnails\Programs\e3c4a739.tbn</thumbnail>
[ </source>
[ <source>
[ <name>AOL Videos Plugin</name>
[ <path>plugin://video/AOL Videos Plugin/</path>
[ <thumbnail>q:\userdata\Thumbnails\Programs\0d558358.tbn</thumbnail>
[ </source>
[ <source>
[ <name>Youtube</name>
[ <path>plugin://video/YouTube/?id=10002&index=0</path>
[ </source>
[ </video>
[ <music>
[ <default>Muziek</default>
[ <source>
[ <name>Muziek</name>
[ <path>Q:\UserData\Radiostations\</path>
[ <path>Q:\UserData\Muziek\</path>
[ </source>
[ </music>
[ <pictures>
[ <default></default>
[ </pictures>
[ <files>
[ <default></default>
[ </files>
[</sources>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

In de sources komt het pas na het toevoegen te staan. In de settings kun je aangeven welke smb gebruiker de xbox moet gebruiken. Volgens mij staat dat ergens bij netwerk settings. Probeer daar eens de gegevens in te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ik ging ervan uit dat het al in zijn sources aanwezig was, hij geeft aan dat het niet meer kan (dat impliceert eerder wel dus.. ) Inderdaad kan je bij netwerksettings werkgroep enzo aangeven.

Handmatig gaat zo, zet je dit bij video's:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<video>
<default></default>
<source>
<name>XOT-Uzg.v3</name>
<path>plugin://video/XOT-Uzg.v3/</path>
<thumbnail>q:\userdata\Thumbnails\Programs\e3c4a739.tbn</thumbnail>
</source>
<source>
<name>Netwerk share</name>
<path>smb://werkgroep;gebruikersnaam:wachtwoord@ipadres pc/Sharenaam/</path>
</source>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamix
Janoz schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 14:57:
Ik heb 'm open gehaald om te kijken of ik de fan kon vervangen (zoals in de meeste tutorials staat), maar die bleek niet voor het lawaai te zorgen. Dat kwam namelijk van een kleine fan die op de GPU zit. Via internet ben ik uiteindelijk op een tutorial uitgekomen waarbij ze een Zalman heatsink voor een northbridge op de GPU geplakt hadden. Het ging in de tutorial over de ZM-NB32J. Bij ikbenstil.nl heb ik een NB32 gevonden en hadden ze ook nog de 2 componenten plakspul om hem op de chip te zetten. Helaas moet ik nog een dikke week wachten voor ze de lijm weer op vooraad hebben. De tutorial vond ik ergens op een site waarop ook vanalles over modchips behandeld wordt, maar met wat googlewerk icm de genoemnde componenten moet je een heel eind komen ;).
Deze spullen heb ik dus ook in bestelling staan :) (wel bij Azerty, alles op voorraad) Ik heb een Xbox voor de slaapkamer erbij gekocht, ook een v1 xdoos. Dus dat worden modden.

@ Westmania: Je draait zeker Vista? Maak anders even een account aan in Vista, noem deze Xbox en geef admin rechten. Zet daarna deze account bij je gedeelde mappen erbij. En stel in XBMC even je nieuwe account gegevens in.

[ Voor 4% gewijzigd door Dynamix op 20-03-2008 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
Janoz schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 16:22:
In de sources komt het pas na het toevoegen te staan. In de settings kun je aangeven welke smb gebruiker de xbox moet gebruiken. Volgens mij staat dat ergens bij netwerk settings. Probeer daar eens de gegevens in te vullen.
Heb ik idd gedaan, maar hij blijft om het wachtwoord vragen als ik daarna een map wil toevoegen via FILMS

<path>smb://werkgroep;gebruikersnaam:wachtwoord@ipadres pc/Sharenaam/</path>

wat moet ik in bovenstaande plek bij "Sharenaam" invullen?

Het lijkt er voornamelijk op dat hij het wachtwoord niet oké vind of zo... Kan het zijn dat het aan een firewall update van XP ligt of zo?

Hij heeft het namelijk wel gedaan... :'(

[ Voor 13% gewijzigd door Westmania op 20-03-2008 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

De naam van de gedeelde map (in jou geval waarschijnlijk FILMS), maar die kun je ook weglaten om een lijst met alle gedeelde mappen te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
Kan het ook zo, want hij heeft er nu wel een link in gezet naar films:

<source>
<name>FILMS</name>
<path>gebruikersnaam:wachtwoord@smb://GAMES/FILMS/</path>
</source>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamix
Bovenstaande dat ik postte voor Vista werkt uiteraard ook op XP. Probeer dat anders eens. Ik heb jouw probleem laatst ook gehad namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Westmania schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 17:27:
Kan het ook zo, want hij heeft er nu wel een link in gezet naar films:

<source>
<name>FILMS</name>
<path>gebruikersnaam:wachtwoord@smb://GAMES/FILMS/</path>
</source>
Zie http://xbmc.org/wiki/?title=Adding_Media_Sources

code:
1
2
3
4
5
6
7
  <music>
    <default>Main Music Collection</default>
    <source>
      <name>Main Music Collection</name>
      <path>smb://username:password@server.com/share/music/</path>
    </source>
  </music>

Gebruikersnaam en wachtwoord moeten tussen de protocol definitie en de servernaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
Nou, ik heb het probleem opgelost. De oplossing was de mappen die ik wilde delen van mijn pc, opnieuw te delen: map -> rechtermuisknop -> delen en beveiliging -> uitvinken "van deze map een gedeelde netwerkmap maken" -> toepassen -> aanviken "van deze map een gedeelde netwerkmap maken" -> toepassen.

Raar hoe dingen soms werken. Heb nu wel weer het volgende probleem. Als ik op de films ga staan in xbmc, gebeurt er niets als ik op info druk. Voorheen wel, dan kon ik kiezen over in deze map films of tv-series staan, en in welke database hij mag zoeken.

Bij onderliggende mappen kan het overigens weer wel. En daar wil het geval dat als ik een map laat zoeken via TV.com hij vastloopt. Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb even een kleine donatie gedaan aan GBW...ik kwam tot de schokkende ontdekking, dat ik nog 1,50 euro op de paypal rekening had staan (;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike421
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-08 18:50
Ik draai de bigfootversie van januari 2008 wat ik tot nu toe een schitterende versie vind.
De XOT werkt top.
Ik heb met radio streams problemen de gebroken punten fout.(radio veronica)
Is dit met de laatste release opgelost?

En werkt XOT daar ook zo goed?

14x 310wp 15º platdak op 185º S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Heb je de cache voor onbekende sources zo klein mogelijk gezet? die is namelijk voor streaming radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mike421 schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 09:35:
Ik draai de bigfootversie van januari 2008 wat ik tot nu toe een schitterende versie vind.
De XOT werkt top.
Ik heb met radio streams problemen de gebroken punten fout.(radio veronica)
Is dit met de laatste release opgelost?

En werkt XOT daar ook zo goed?
Veronica geeft altijd problemen, ik heb hem al meerdere keren gefixed, maar elke keer doet ie het dan even goed en na een paar keer starten, komt het probleem weer terug. Ik ga er weer is naar kijken, zijn er nog meer streams die niet werken? en zijn er misschien nog streams die erbij kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
:)

[ Voor 100% gewijzigd door ThinkPad op 21-03-2008 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Pm me maar ff, want het wordt niet gewaardeerd :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meer mensen last bij xot dat programma's van rtl 4 5 en 7 wel gezien worden maar als je op het desbetreffende programma (bijv gouden kooi) klikt er de melding komt te staan "no files" in plaats van verschillende afleveringen van verschillende datums? Heb hier sinds gisteren last van, voorheen altijd gewerkt, niks veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Argh mijn tv laad het bovenste gedeelte van Xboxpartitioner niet zien :'). Daarom kan ik niet zien welke clustersize er staat.

Iemand die het progje ff wil opstarten vanaf zijn Xbox en even wil zeggen wat ik moet doen qua cluster verandering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 13:09:
Meer mensen last bij xot dat programma's van rtl 4 5 en 7 wel gezien worden maar als je op het desbetreffende programma (bijv gouden kooi) klikt er de melding komt te staan "no files" in plaats van verschillende afleveringen van verschillende datums? Heb hier sinds gisteren last van, voorheen altijd gewerkt, niks veranderd.
yep heb ik ook :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
Wat is de beste info-scraper voor tv-series vinden jullie? TV.com loopt nog steeds vast bij mij. Bij jullie ook? Waar zijn de mooie brede thumbnails te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jup, hier ook.... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bird42
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-02-2018
Update: RTL4,5,6 op 2008-03-21

http://code.google.com/p/xot-uzg/downloads/list

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 16:32
Ik heb sinds kort dat ik geluidshaperingen heb tijdens het kijken van divx op de box.
Beeld loopt gewoon door en heel even (1 seconde) heb ik er geen geluid meer bij, dit gebeurd zo'n eens per tien minuten ofzo.
Het moet de box zijn want de versterker geeft bij tv uitzendingen geen hapering en als ik een divx op de box afspeel met geluid van de tv boxen (en de versterker op mute) heb ik nergens last van.

Snap echt niet hoe dit ineens kan komen, het enige dat ik heb gedaan was switchen tussen Aeon en Mayhem III. :(

[ Voor 4% gewijzigd door Nasty Nate op 21-03-2008 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike421
Ja heb ik ook hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike421
Verwijderd schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 12:43:
[...]

Veronica geeft altijd problemen, ik heb hem al meerdere keren gefixed, maar elke keer doet ie het dan even goed en na een paar keer starten, komt het probleem weer terug. Ik ga er weer is naar kijken, zijn er nog meer streams die niet werken? en zijn er misschien nog streams die erbij kunnen?
Ik heb het ook bij TMF .Er staan al zat streams in maar wie weet weten andere nog leuke zenders

[ Voor 28% gewijzigd door Mike421 op 21-03-2008 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Dan heb je de complete shoutcast library tot je beschikking en dan nog ga je TMF of Veronica luisteren??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Weet iemand of het klopt of het 32k clustersize formattering maar 2 seconden duurt ofzo? Hij was daarna wel leeg, maar klinkt wat gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Janoz schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 14:56:
Dan heb je de complete shoutcast library tot je beschikking en dan nog ga je TMF of Veronica luisteren??
LOL inderdaad! Dan kan je net zo goed radio via kabel luisteren, dan hoef je de tv ook niet aan te zetten...

Gebruik Last.FM, dan krijg je er nog eens tigmillion radiostations bij, en kan je precies je smaak uitkiezen, of iets uitkiezen dat op je favoriete bands lijkt ofzo, of je favo genre draaien... heb al 20 artiesten "ontdekt" ermee, een groot deel daarvan had ik nog nooit gehoord, draai ze nu regelmatig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-08 12:01
@mike421:

Dat probleem heb ik ook. Als ik het goed heb kijkt het script naar wat er op de website bij rtl staat. Daar zie je dat de afleveringen maar tot 13 maart gaan. Als je in de rtlplayer kijkt staan wel alle programmas daar. Het is dus een probleem met de website van RTL. Moeten even geduld hebben denk ik stampre ziet nu nostalgisch testbeeld met de tekst een moment geduld aub >:)

http://specs.tweak.to/6635

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

@Mar2zz : Last.fm gaat bij mij thuis waarschijnlijk niet werken. Mijn vriendin en ik hebben een niet altijd geheel overeenkomende muzieksmaak. Ik vermoed dat last.fm daar weinig van kan maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Er waren inderdaad problemen met RTL 4578. De XML layout was veranderd. Een fix is te vinden op de googlecode pagina van XOT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thapous
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:23

Thapous

Nee toch niet.

Ik heb een beetje een vaag probleem, ik kan via SmartFTP wel in de xbox komen, bestanden verwijderen, maar uploaden wil niet echt goed lukken. Ik wil XBMC uploaden, maar tot zover heeft dit alleen nog maar tot frustratie geleid.
quote: transferlog
[2008-03-21T17:33:04] Log opened
[2008-03-21T17:33:04] Initializing. Transfer Queue v1.0.3.19.
[2008-03-21T17:33:04] CWD /E/apps/XBMC/web/styles/Project Mayhem/images
[2008-03-21T17:33:04] 250 "/E/apps/XBMC/web/styles/Project Mayhem/images/" is current directory.
[2008-03-21T17:33:04] PWD
[2008-03-21T17:33:04] 257 "/E/apps/XBMC/web/styles/Project Mayhem/images/" is current directory
[2008-03-21T17:33:04] PORT 192,168,1,10,16,158
[2008-03-21T17:33:04] 200 Port command ok.
[2008-03-21T17:33:04] LIST -aL
[2008-03-21T17:33:04] 150 Opening ASCII data connection for ls /E/apps/XBMC/web/styles/Project Mayhem/images/.
[2008-03-21T17:33:04] 129 bytes transferred. (8,39 kB/s) (15 ms)
[2008-03-21T17:33:04] 226 free disk space under this directory : 4.959.027.200
[2008-03-21T17:33:04] Log closed
Xbox connect trouwens via router.
Iemand nog een idee...?

//Thapous

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:20
Janoz schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 14:56:
Ja maar die is zo groot dat het zoeken naar een leuk kanaal is..

Heb je nog een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Tito129 schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 18:21:
[...]

Ja maar die is zo groot dat het zoeken naar een leuk kanaal is..

Heb je nog een suggestie?
Beetje onzin imo. De shoutcast lijst staat in de XBMC gesorteerd op Genre. Je kan dus gewoon per genre even een zender zoeken die expliciet die genre ook nog in de naam heeft (om te voorkomen dat je ineens andere zenders krijgt die puur hun tags óók bij dat genre hadden), en je hebt dan al gauw wel leuke muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Janoz schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 16:28:
@Mar2zz : Last.fm gaat bij mij thuis waarschijnlijk niet werken. Mijn vriendin en ik hebben een niet altijd geheel overeenkomende muzieksmaak. Ik vermoed dat last.fm daar weinig van kan maken..
Heb ik precies hetzelfde. mijn vrouw heeft 119 keer ofzo hetzelfde nummer van dougie maclean zitten draaien... Maar het mooie aan last.FM is dat je ook kan zoeken op similar artists enzo. Dus vind je Within Temptation tof, dan kan je een radiostationnetje aanzetten op last.FM dat muziek draait dat daar op lijkt. Of je zet een stationnetje op van Within Temptation-fans en dan kom je ook veel nieuwe muziek tegen. In mijn last.FM profiel is het dus ook een beetje een allegaartje, hehe... Als ik op pc zit te luisteren en vrouw op de xbox dan worden er om en om nummers geupload, lijkt dan net of je een random playlist aan hebt met allerlei stijlen door elkaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibber
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-06 15:31
zijn er meer mensen met problemen met de meest recente t3ch versie van XBMC?
Vanavond heb ik mijn XBMC een update gegeven, mijn laatste versie was ergens van eind 2007/begin 2008.. De files waren overgezet via XBMC, ik start opnieuw op en kom netjes in XBMC maar de knoppen hebben geen namen meer.. En de menu items hebben ook geen tekst meer..
Ik het XBMC al helemaal weggegooid en opnieuw geupload, de één na laatste versie erop gezet en de tdata en udata map al leeggegooid maar allemaal zonder resultaat..
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Volgens mij gaat dat om de project mayhem skin, die heeft een flinke update gehad begin januari. Als jij update doe je dat met xbmc opgestart of een andere dash? Gebruik je de project mayhem? dan is het volgens mij nu voldoende om even een andere skin te laden, project mayhem weg te gooien en een nieuwe projectmayhem opje xbox te zetten. als je die skin niet gebruikt dan heb ik niets gezegd..

Je kan ook in andere dash booten (bijvoorbeeld evox, unleashx of avalaunch) en dan skin PM weggooien en opnieuw erop zetten. Als je het vanuit xbmc en pm doet dan houdt ie een paar xml's in use en daar zijn je weergavefouten vandaan gekomen gok ik.

[ Voor 24% gewijzigd door Mar2zz op 21-03-2008 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibber
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-06 15:31
Mar2zz schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 20:21:
Volgens mij gaat dat om de project mayhem skin, die heeft een flinke update gehad begin januari. Als jij update doe je dat met xbmc opgestart of een andere dash? Gebruik je de project mayhem? dan is het volgens mij nu voldoende om even een andere skin te laden, project mayhem weg te gooien en een nieuwe projectmayhem opje xbox te zetten. als je die skin niet gebruikt dan heb ik niets gezegd..
Ik zat zelf ook al die richting op te denken.. Punt is alleen dat ik geen andere skin heb, dus die ga ik even ergens vandaan zien te trekken! Ik gebruik inderdaad XBMC en PM als dashboard, dus de kans is groot dat je geijk hebt..
Ik ga het eens proberen! bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Thapous schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 17:40:
Ik heb een beetje een vaag probleem, ik kan via SmartFTP wel in de xbox komen, bestanden verwijderen, maar uploaden wil niet echt goed lukken. Ik wil XBMC uploaden, maar tot zover heeft dit alleen nog maar tot frustratie geleid.

[...]

Iemand nog een idee...?
Al geprobeerd om met een crosscable te verbinden?

Even vaste IP's instellen en gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike421
Mar2zz schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 16:20:
[...]

LOL inderdaad! Dan kan je net zo goed radio via kabel luisteren, dan hoef je de tv ook niet aan te zetten...

Gebruik Last.FM, dan krijg je er nog eens tigmillion radiostations bij, en kan je precies je smaak uitkiezen, of iets uitkiezen dat op je favoriete bands lijkt ofzo, of je favo genre draaien... heb al 20 artiesten "ontdekt" ermee, een groot deel daarvan had ik nog nooit gehoord, draai ze nu regelmatig...
Nou ik zelf luister graag naar veronica(voor bepaalde dj's) dat vind ik een leuke zender en ja ik kan ook naar de kabel luisteren maar daar gaat het niet om.
Tmf boeit me ook geen reet en ik weet dat ik via de shoutcast ook kan luisteren
De vraag was welke zenders het nog meer niet deden en daar geef ik antwoord op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Was niet offensive bedoeld hoor. Ik gebruik XBMC zelf om compleet de regie te hebben over wat ik kijk en luister. En daarbij is het grootste voordeel in mijn 'humble' opinion dat ik geen lullende dj's aan hoef te horen. Ik weet niet hoe dat op veronica is, maar op tmf wordt meer geluld dan muziek gedraaid. En dan de reclames en journaal tussendoor, dat is misschien wel de allergrootste ergernis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-09 08:05
De radiozenders ga ik vanmiddag helemaal herzien.
Morgen staat de update online, en binnenkort zijn ze te vinden in de nieuwe XBMC versie. :)

EDIT:

Dat ging sneller als ik dacht... een geupdate pakket is op mijn website te vinden.
Het is me alleen niet gelukt de stream van TMF Radio te fixen, lijkt eerder een probleem van XBMC te zijn dan van de stream zelf...

[ Voor 45% gewijzigd door Bigfoot87 op 22-03-2008 13:53 ]

Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamix
Thanks BigFoot! Ik pluk ze van je website ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Thapous schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 17:40:

[...]

Iemand nog een idee...?
Zal wel aan mij liggen maar volgens mij is er niets mis met die log van je (laat gewoon een dirchange en ls zien volgens mij)
Probeer het eens met FlashFXP :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ik heb een vreemd probleem, als het al een probleem is. Ik dacht tenminste dat het eerder altijd zichtbaar was, maar nu dus niet meer. De ratings die ik op de PC aan mijn mp3's geef in de tag %rating% worden niet meer weergegeven op de xbox met die sterretjes. Eerder was dat altijd wel zo, volgens mij. Zijn er mensen die dit wel goed voor elkaar hebben? (ik heb het niet over de rating zetten met xbmc, dat werkt gewoon, maar dus rating gezet met je mediaplayer op de pc). ik gebruik id3v1 en id3v2-tags en de rating is gewoon een getal van 1 t/m 5... Erop googlen word ik ook niet veel wijzer van, wel zie ik dat xbmc het op zich zou moeten ondersteunen want je kan er smart playlists op maken met <rule field="rating" operator="greaterthan">3</rule>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07:05

Ankh

|true

Hmm ik heb een enigzins raar probleem.

Ik heb wat HR HDTV met ac3 / dts bestanden. Wanneer ik deze afspeel via xbmc stuurt hij het signaal als dolby digital door... (wat niet echt de bedoeling is lijkt me)...

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultralover
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-11-2023
Ik heb een Xbox DVD kit gekocht bij Yagoda (zie: http://www.yagoda.nl/xbox-afstandbediening-p-2257.html)
En ik wil hem instellen zodat de xbox/xbmc met een druk op de afstandbediening opnieuw start.
Heeft iemand ervaring daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Voor die prijs had je net zo goed de originele kunnen halen ;-).

Je kan keymaps.xml helemaal aanpassen. Moet je even zoeken naar de reboot/reset commando en die bij de gewenste knop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik heb laatst mijn series in de map video/TV-series/ gegooid ipv gewoon in video, en mn films in video/films ipv gewoon video. Daarna heb ik de database geupdate geresete e.d. Maar ik krijg die scrapers voor de series maar niet normaal terug. Iemand die weet hoe ik alles reset qua database-achtige zaken van video?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Een echte reset is de video.db weggooien de map userdata. maar dan is je bieb weg. eerst ff exporteren dus (bij videoinstellingen), dan dat bestand weggooien, en dan importeren en weer instellen. Ff de inhoud opnieuw toewijzen aan je mappen en that should do the trick i think.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Maar in de database staat hardcoded het pad naar het bestand toch? Welke niet meer klopt ja.

Wat kan je eigenlijk veilig weg gooien van de volgende mappen:

CACHE
TUDATA
TEDATA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ik snap niet wat je bedoeld, maar dat pad geloof ik niet hoor. de bieb bewaart ook films die je niet meer op de harde schijf hebt dus daar is geen pad van. CACHE kan je gewoon veilig leeggooien. De UDATA enzo staan specifieke xbmc-bestanden in, die zijn genoemd in de TS van dit topic, die kan je ook safe wegpleuren. (niet de hele map udata enzo want dan zijn al je savegames enzo pleite)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Is er ook een script die film informatie van www.moviemeter.nl haalt?

Of gewoon iets waardoor je die site kunt bekijken?

Ik heb hier namelijk wat films op de Xbox staan, en als de familie dan een film wilt kijken is het steevast:
Ja maar waar gaat die film dan over!?
Is die film wel leuk!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 20:02
ThinkPadd schreef op zondag 23 maart 2008 @ 20:14:
Is er ook een script die film informatie van www.moviemeter.nl haalt?

Of gewoon iets waardoor je die site kunt bekijken?

Ik heb hier namelijk wat films op de Xbox staan, en als de familie dan een film wilt kijken is het steevast:

[...]
je kunt toch gewoon 'info' doen en haalt hij de info van imdb? en zie je een samenvatting

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Pagina: 1 ... 12 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Heb je een vraag over het softmodden of ombouwen van je XBox? Laat die dan maar fijn achterwege, dit topic gaat over XBMC, niet over de XBox. Berichten zullen anders zonder melding verwijderd worden.