[XBMC] Ervaringen met XBMC - Deel XI Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 27 Laatste
Acties:
  • 210.407 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GroteBozewolf schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 11:56:
[...]

Welke versie (SVN/Datum) van XBMC gebruik je? Heeft XBMC wel een goede verbinding met het ineternet? Wat staat er in de uzg.log?
Ik heb XBMC 10070... Maar het is blijkbaar weer een combinatie van omstandigheden gebleken... Bij het wissen van (al) mijn cache data heb ik mijn XBMC network settings natuurlijk ook gewist.. Nu lijkt het erop dat het werkt.. ff verder xperimenteren ermee, ziet er zeer veelbelovend uit moet ik zeggen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:10

arnova

weet veel, maar niet alles

Verwijderd schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 10:39:
Ik heb echt nog nooit gebruik kunnen maken van XOT-uzg of eerder uitzending gemist.. Vandaag weer een poging gewaagd, maar het lukt me weer niet.

We proberen hier een programma via dit script te bekijken. Bij iedere optie dit ik echter kies krijg ik "no files". Ik heb al geprobeerd om alle cache directories leeg te halen (TDATA en UDATA) maar ook dit helpt niet..

Weet iemand wat ik moet doen om dit script draaiend te krijgen???
Dit probleem heb ik ook! Vervolgens sloop ik die hele script directory van UZG 3.0 weg en installeer hem opnieuw en dan doet hij het weer "even". Maar na ca. een week vervolgens weer "no files". Terwijl het oude v2 script wat ook op mijn XBMC staat het wel gewoon blijft doen. Het zou kunnen dat het iets te maken heeft met het feit dat als mijn XBMC geen (wireless) netwerk verbinding heeft, XOT-UZG v3 je programma cache leeg gooit, ofzo?

Een ander probleem waar ik tegenaan loop, ik weet niet of het hier iets mee te maken heeft, is dat ik in de lijst met programma's voor Ned 1,2 en 3 (als je ze dus al krijgt) heel kort is. Een heleboel dingen die wel op www.uitzendinggemist.nl staan staan niet in UZG. Dit geldt voor zowel v2 als v3 van het script, overigens...

Ik draai overigens XBMC-T3ch versie van Januari 2008.

[ Voor 8% gewijzigd door arnova op 08-03-2008 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
arnova schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 17:39:
[...]

Dit probleem heb ik ook! Vervolgens sloop ik die hele script directory van UZG 3.0 weg en installeer hem opnieuw en dan doet hij het weer "even". Maar na ca. een week vervolgens weer "no files". Terwijl het oude v2 script wat ook op mijn XBMC staat het wel gewoon blijft doen. Het zou kunnen dat het iets te maken heeft met het feit dat als mijn XBMC geen (wireless) netwerk verbinding heeft, XOT-UZG v3 je programma cache leeg gooit, ofzo?

Een ander probleem waar ik tegenaan loop, ik weet niet of het hier iets mee te maken heeft, is dat ik in de lijst met programma's voor Ned 1,2 en 3 (als je ze dus al krijgt) heel kort is. Een heleboel dingen die wel op www.uitzendinggemist.nl staan staan niet in UZG. Dit geldt voor zowel v2 als v3 van het script, overigens...

Ik draai overigens XBMC-T3ch versie van Januari 2008.
XOT veranderd helemaal niks aan je XBMC! Het heeft zijn eigen settings en cache folder en zal dus NOOIT zaken van XBMC aanpassen. Het enige wat kan gebeuren is dat er gewoon geen internet verbinding is en dan zal XOT altijd No Files geven.

Wat betreft www.uitzendinggemist.nl en minder resultaten: dat klopt. Een week of twee geleden is www.uitzendinggemist.nl wat veranderd. Ik heb de fix hiervoor al klaar, maar ik moest hiervoor nog wat meer aanpassen. Dat heb ik nu bijna af en dus zal binnenkort 3.0.1 uitkomen met een hoop fixes.

Als je de zoek functie gebruikt van www.uitzendinggemist.nl in XOT, dan zal je wel alles vinden.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GroteBozewolf schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 18:51:
[...]

XOT veranderd helemaal niks aan je XBMC! Het heeft zijn eigen settings en cache folder en zal dus NOOIT zaken van XBMC aanpassen. Het enige wat kan gebeuren is dat er gewoon geen internet verbinding is en dan zal XOT altijd No Files geven.

Wat betreft www.uitzendinggemist.nl en minder resultaten: dat klopt. Een week of twee geleden is www.uitzendinggemist.nl wat veranderd. Ik heb de fix hiervoor al klaar, maar ik moest hiervoor nog wat meer aanpassen. Dat heb ik nu bijna af en dus zal binnenkort 3.0.1 uitkomen met een hoop fixes.

Als je de zoek functie gebruikt van www.uitzendinggemist.nl in XOT, dan zal je wel alles vinden.
Nou hier werkt het nu als een zonnetje!! Echt super gedaan, wij zijn er erg blij mee... Heel erg bedankt voor alle moeite die je in zo'n script stopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

[...]

Zojuist geprobeerd te zoeken op "op de bon", welke dus op uitzendinggemist.nl staat, maar in zowel v2 als v3 van XOT-UZG geeft dit "no files"... Zoek je op bv. "kassa" dan krijg je wel resultaten?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

is het al iemand gelukt een podcast achtig iets te installeren op zijn XBMC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Wat is precies een podcastachtig iets? wat zou je willen doen? voorbeeldwebsite of programma dat op pc draait ofzo? er zijn zoveel scripts, er is vast al een podcastscript.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
arnova schreef op zondag 09 maart 2008 @ 13:55:
[...]

Zojuist geprobeerd te zoeken op "op de bon", welke dus op uitzendinggemist.nl staat, maar in zowel v2 als v3 van XOT-UZG geeft dit "no files"... Zoek je op bv. "kassa" dan krijg je wel resultaten?!
Helemaal correct, ik heb gelijk de regular expression aangepast en nu komen de juiste resultaten wel binnen. Zal in 3.0.1 zitten.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweetniks
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-04-2022
Windows 98 SE kan gewoon via xdsl met qemu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
ikweetniks schreef op zondag 09 maart 2008 @ 22:30:
Windows 98 SE kan gewoon via xdsl met qemu
Hoort vast niet in dit topic...

Weet iemand hoe je de lelijke pijl wegkrijgt in je menu's van video's en muziek? Die kromme pijl die dezelfde functie heeft als map terug zeg maar, of als de knop B op de controller. Op 720P is dat ding vet lelijk, en voorheen had ik daar alleen puntjes staan. maar sinds ik versie 24-2/10-2 gebruik is ie weer terug. En ik weet dus niet hoe ik in het verleden ervan af gekomen ben!

Project Mayhem 3 inderdaad. Ik zou die pijl kwijt willen, zoals ik eerder had, dan staan er alleen puntjes, of vervangen door een hoge resolutie custompijl ofzo. Maar die pijl staat niet in de thumbnailsmap.

[ Voor 15% gewijzigd door Mar2zz op 10-03-2008 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-10 23:43
Welke skin? :?

[ Voor 7% gewijzigd door Fire69 op 10-03-2008 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-10 11:44

MsG

Forumzwerver

Project Mayhem 3. Ja ik vind die knop ook zo lelijk groot. Als ik mijn games grote afbeeldingen wil hebben, word die terugpijl ook groot. Uberlelijk :P.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-10 13:33
Mar2zz schreef op maandag 10 maart 2008 @ 08:59:
[...]

Hoort vast niet in dit topic...

Weet iemand hoe je de lelijke pijl wegkrijgt in je menu's van video's en muziek? Die kromme pijl die dezelfde functie heeft als map terug zeg maar, of als de knop B op de controller. Op 720P is dat ding vet lelijk, en voorheen had ik daar alleen puntjes staan. maar sinds ik versie 24-2/10-2 gebruik is ie weer terug. En ik weet dus niet hoe ik in het verleden ervan af gekomen ben!

Project Mayhem 3 inderdaad. Ik zou die pijl kwijt willen, zoals ik eerder had, dan staan er alleen puntjes, of vervangen door een hoge resolutie custompijl ofzo. Maar die pijl staat niet in de thumbnailsmap.
Die kun je onder instellingen - Uiterlijk ergens uitschakelen... kan je zo even niet vertellen waar precies. :)

Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ai, denk eens heel hard na! ik kon het helemaal niet vinden gisteren.

Ik heb er trouwens ook een raar probleem bij, als ik muziek afspeel dan verliest de RSS-feed internetverbinding, en ook LastFM kan niet scrobblen. Wel kan ik dan met scripts gewoon op internet komen, dus de verbinding is niet echt weg, alleen voor die 2 dingen. Raar... Ik wacht met smart op een nieuwe build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Waar haalt XBMC standaard die gameplaatjes vandaan als je een spel FTP'd? Ik heb namelijk 1 spel die geen plaatje geeft. Handmatig kan het uiteraard, maar ik doe het liever net als de andere spellen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Kan 2 oorzaken hebben, of de default.tbn is niet meegeftp'd. Of de thumbnail is niet goed aangemaakt, dat los ik altijd op door ff de map thumbnails in userdata/games ff leeg te gooien en dan opnieuw naar het gamescherm te gaan. Anders moet je toch handmatig default.tbn in de map ftp'en. Is het homebrew ofzo? die hebben vaak geen plaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-10 08:00

mace

Sapere Aude

MsG schreef op maandag 10 maart 2008 @ 12:15:
Waar haalt XBMC standaard die gameplaatjes vandaan als je een spel FTP'd? Ik heb namelijk 1 spel die geen plaatje geeft. Handmatig kan het uiteraard, maar ik doe het liever net als de andere spellen.
Zit in het spel zelf.

Volgens mij zijn er wel tooltjes dat je het kan veranderen in een ISO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-10 07:33
Even een snel vraagje. Is het ook mogelijk om streams handmatig toe te voegen aan XBMC. Mijn vriendin is helemaal gek op Julia's Tango, en de stream staan gewoon online. Wat moet ik doen om deze stream in XBMC te kunnen bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
smeerbartje schreef op maandag 10 maart 2008 @ 14:36:
Even een snel vraagje. Is het ook mogelijk om streams handmatig toe te voegen aan XBMC. Mijn vriendin is helemaal gek op Julia's Tango, en de stream staan gewoon online. Wat moet ik doen om deze stream in XBMC te kunnen bekijken?
Dat kan zeker, en is helemaal niet zo moeilijk.
Zet de link in een nieuw notepad document en sla dit document op als "streamnaam.strm"
Eventueel kun je er nog een thumbnail aan toevoegen door er een afbeeldingsbestand genaamd "streamnaam.tbn" naast te zetten.
Nu upload je streamnaam.strm en dus eventueel streamnaam.tbn naar de Xbox en there you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Bigfoot87 schreef op maandag 10 maart 2008 @ 14:40:
[...]

Dat kan zeker, en is helemaal niet zo moeilijk.
Zet de link in een nieuw notepad document en sla dit document op als "streamnaam.strm"
Eventueel kun je er nog een thumbnail aan toevoegen door er een afbeeldingsbestand genaamd "streamnaam.tbn" naast te zetten.
Nu upload je streamnaam.strm en dus eventueel streamnaam.tbn naar de Xbox en there you go!
Namens mijn vriendin: thanks! Het is allemaal gelukt.

[edit]
Voor de liefhebbers, hier staan de links. Gewoon kopieren in je video directory op de XBOX en klaar ben je. Weer een puntje gescoord bij 't schatje ;).

[ Voor 17% gewijzigd door smeerbartje op 10-03-2008 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
smeerbartje schreef op maandag 10 maart 2008 @ 14:36:
Hoe ben je aan die URL gekomen? Als er meer programma's zijn die SBS zelf online heeft staan, dan zal ik ze toevoegen aan XOT. Voor zovel ik weet heeft SBS6/NET5 zelf geen uitzendinggemist pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
GroteBozewolf schreef op maandag 10 maart 2008 @ 14:56:
[...]

Hoe ben je aan die URL gekomen? Als er meer programma's zijn die SBS zelf online heeft staan, dan zal ik ze toevoegen aan XOT. Voor zovel ik weet heeft SBS6/NET5 zelf geen uitzendinggemist pagina.
Op de website kun je ze gewoon bekijken. Als je vervolgens de properties van het object media player opvraagt, dan is het gemakkelijk om de url te achterhaleb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:32

Tacoos

i am i

Kan ik met XBMC een spel nu ook vanaf een netwerklocatie spelen, of moeten spellen perse op CD/DVD staan?
Mag dat een iso van een spel zijn of moet t uitgepakt naar een map?

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
Tacoos schreef op maandag 10 maart 2008 @ 16:25:
Kan ik met XBMC een spel nu ook vanaf een netwerklocatie spelen, of moeten spellen perse op CD/DVD staan?
Mag dat een iso van een spel zijn of moet t uitgepakt naar een map?
Nee, spellen zijn alleen vanaf de locale harde schijf of DVD speler te spelen.
Spellen streamen via het netwerk is niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Als je een iso hebt kan je hem met qwix overzetten naar de xbox. Ik gebruik zelf daarvoor avalaunch op de xbox ipv xbmc.

Weet iemand waarom ik bij sommige dingen geen snelkoppeling zie maar echt een map met daarin de xbe? Dat staat zo lelijk in de lijst. Terwijl de rest dezelfde structuur heeft. Zo heeft bijv. avalaunch bij mij geen snelkoppeling bij programma's, maar echt een map met daarin avalaunch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:50
nvm

[ Voor 98% gewijzigd door ThinkPad op 10-03-2008 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MsG schreef op maandag 10 maart 2008 @ 17:50:
Als je een iso hebt kan je hem met qwix overzetten naar de xbox. Ik gebruik zelf daarvoor avalaunch op de xbox ipv xbmc.

Weet iemand waarom ik bij sommige dingen geen snelkoppeling zie maar echt een map met daarin de xbe? Dat staat zo lelijk in de lijst. Terwijl de rest dezelfde structuur heeft. Zo heeft bijv. avalaunch bij mij geen snelkoppeling bij programma's, maar echt een map met daarin avalaunch.
Uhm.. Volgens mij kan je dat allemaal met datzelfde QWIX veranderen.. Manage titles is dat geloof ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
MsG schreef op maandag 10 maart 2008 @ 17:50:

Kan je oplossen door een shortcut te maken. Maak een kladblokfile, en save als .cut, zet dit erin:
code:
1
2
3
4
5
<shortcut>
   <path>e:\apps\Avalaunch\avalaunch.xbe</path>
   <label>Avalaunch</label>
   <thumb>E:\thumbs\avalaunch.png</thumb>   
</shortcut>

Vervolgens opslaan in locatie naar keuze en locatie toevoegen. Dat thumb en label is niet verplicht trouwens, het volgende kan ook:
code:
1
2
3
<shortcut>
   <path>e:\apps\Avalaunch\default.xbe</path>
</shortcut>

Sinds gister is er een nieuwe T3CH-build (eindelijk). Changelog

[ Voor 6% gewijzigd door Mar2zz op 10-03-2008 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
smeerbartje schreef op maandag 10 maart 2008 @ 15:56:
[...]

Op de website kun je ze gewoon bekijken. Als je vervolgens de properties van het object media player opvraagt, dan is het gemakkelijk om de url te achterhaleb.
Da's alleen voor Julia's Tango, maar niet voor alle programma's van SBS (zoals bijv. rtlgemist.nl en uitzendinggemist.nl). Een site kan ik toevoegen aan XOT, losse streams niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Mar2zz schreef op maandag 10 maart 2008 @ 19:26:
[...]

Kan je oplossen door een shortcut te maken. Maak een kladblokfile, en save als .cut, zet dit erin:
code:
1
2
3
4
5
<shortcut>
   <path>e:\apps\Avalaunch\avalaunch.xbe</path>
   <label>Avalaunch</label>
   <thumb>E:\thumbs\avalaunch.png</thumb>   
</shortcut>

Vervolgens opslaan in locatie naar keuze en locatie toevoegen. Dat thumb en label is niet verplicht trouwens, het volgende kan ook:
code:
1
2
3
<shortcut>
   <path>e:\apps\Avalaunch\default.xbe</path>
</shortcut>

Sinds gister is er een nieuwe T3CH-build (eindelijk). Changelog
Maar waarom pakt ie bijv uhhm al die emulators automatisch goed en bijv avalaunch niet? Waar gaat ie van uit. Ik zet het namelijk dan liever in de map zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Iemand hier al ervaring met XBMC-Linux?
Heb een uurtje geleden Ubuntu 7.10 aan de praat gekregen (ben een volledige n00b vwb Linux :P ), heb de source van hun SVN, maar krijg het met geen stokken gecompileerd :/
De Windows-versie was wel wat makkelijker op dat gebied :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-09 09:24
Fire69 schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 13:45:
Iemand hier al ervaring met XBMC-Linux?
Heb een uurtje geleden Ubuntu 7.10 aan de praat gekregen (ben een volledige n00b vwb Linux :P ), heb de source van hun SVN, maar krijg het met geen stokken gecompileerd :/
De Windows-versie was wel wat makkelijker op dat gebied :P
Ik heb redelijke linux ervaring, en heb een werkende xbmc-linux. Zelfs met Aeon skin!
Kijk anders even naar mijn oude posts daar staat het een en ander in.
Je moet deze howto volgen en daarbij de README.linux goed doorlezen om te zien welke dependencies je moet installeren (apt-get install ..........).

Als het niet lukt laat even weten wat er precies niet lukt en wat je terminal aan output geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Bigfoot87 schreef op maandag 10 maart 2008 @ 11:36:
[...]
Die kun je onder instellingen - Uiterlijk ergens uitschakelen... kan je zo even niet vertellen waar precies. :)
Je hebt helemaal gelijk! Het heet Hoofdmap verbergen. Dat aanvinken en die lilleke pijl is pleite!!
En toen zag ik dus ook dat ik RSS-feed tijdens muziek NIET weergeven aan had staan... Ik dacht dat het een bug was... Dat werkt dus ook weer hehehehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

:P wat een cryptische omschrijving zeg, ik vink het ook ff aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou iemand hier een link kunnen geen naar een toturial of zelf even uitleggen hoe ik mijn xbox verbind met mijn pc? Ik heb een cross-cable.
Ik loop al uren te zoeken op internet maar kom er niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Gewoon naar de netwerkinstellingen gaan en alles goed zetten.

Hoe is je opstelling? Met zo weinig info kunnen wij je niet echt helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Sluit je XBOX aan op je PC met je cross-cable. Wanneer je aan de achterkant kijkt van je XBOX, waar je netwerkkabel in zit, moet er een groen lampje branden. Dat betekent dat je in ieder geval een signaal hebt.

Stel in xbmc een vast ip-adres in (zie netwerk onder instellingen) dat in je netwerkrange ligt (als je pc netwerkadres met 192.168.1.1 werkt, dan je xbox ook zo doen, maar dan laatste cijfertje hoger doen, dus 192.168.1.2)

Start nu je FTP programma op je PC (bijvoorbeeld FlashFXP) en maak een connectie naar 192.168.1.2 met als userid xbox en als password ook xbox. Poort staat gewoon standaard op 21.

Dit zou moeten werken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn instellingen:

xbox:
192.168.0.2
255.255.255.0
192.168.0.1

pc:
192.168.0.1
255.255.255.0
192.168.0.1

Het lampje brand gewoon bij de xbox. Als ik wil verbinden met FlashFXP krijg ik:

[R] Connecting to xbox -> IP=192.168.0.2 PORT=21
[R] Connected to xbox
[R] 220-
[R] 220----------------------------------------------------------------------------
[R] 220-XBMC:FileZilla version 1.5.6, (based on FileZilla Server 0.8.8)
[R] 220-
[R] 220-http://sourceforge.net/projects/xbmc/
[R] 220----------------------------------------------------------------------------
[R] 220
[R] 421 Login time exceeded. Closing control connection.

Via explorer ftp kom ik er ook niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor die genen die er meer verstand van hebben.

Bij VEOH.TV kun je veel tv uitzendingen streamen op de pc
(lijkt wel een script,je moet namelijk wat installeren).
MIRO is soortgelijk ook tv uitzendingen streamen.

Laat er een wiskid zijn die er ook scripts van kan en wil maken voor xbmc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
berties schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 14:34:
[...]

Ik heb redelijke linux ervaring, en heb een werkende xbmc-linux. Zelfs met Aeon skin!
Kijk anders even naar mijn oude posts daar staat het een en ander in.
Je moet deze howto volgen en daarbij de README.linux goed doorlezen om te zien welke dependencies je moet installeren (apt-get install ..........).

Als het niet lukt laat even weten wat er precies niet lukt en wat je terminal aan output geeft.
De README.Linux had ik perfect gevolgd, en toch ging het nog niet.
Toen opende net iemand anders een topic met identiek hetzelfde probleem.
Half uurtje later was er een update van de SVN, blijkbaar hadden ze iets kapot gemaakt toen ze een OSX-aanpassing gedaan hadden.
Moet ik weer net het geluk hebben dat ik op dat moment XBMC op Linux aan de praat wil krijgen :P

Het start nu dus normaal op, maar stabiel kan ik het toch echt niet noemen.
Het hangt, vliegt eruit, speelt dingen niet af, ...
Ik wacht het nog wat af, het zal wel beteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 21:06:
Mijn instellingen:

xbox:
192.168.0.2
255.255.255.0
192.168.1.101

pc:
192.168.0.1
255.255.255.0
192.168.0.1

Het lampje brand gewoon bij de xbox. Als ik wil verbinden met FlashFXP krijg ik:
Probeer bij gateway op xbox eens het ipadres van je pc neer te zetten. (192.168.0.1 dus). Firewalls op pc uit enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mar2zz schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 21:32:
[...]

Probeer bij gateway op xbox eens het ipadres van je pc neer te zetten. (192.168.0.1 dus). Firewalls op pc uit enzo?
Mijn fout, 192.168.0.101 moet zijn 192.168.0.1. Daar stond ie dus al op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GroteBozewolf schreef op maandag 10 maart 2008 @ 19:37:
[...]

Da's alleen voor Julia's Tango, maar niet voor alle programma's van SBS (zoals bijv. rtlgemist.nl en uitzendinggemist.nl). Een site kan ik toevoegen aan XOT, losse streams niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ja hij connect ook wel, dus ik dacht al. alleen connection wordt refused. beetje apart. Volgens andere forums heeft dat te maken met een corrupte filezilla.xml in xbmc (staat in xbmc/system/). Die moet je dus even vervangen.

hier de code ervoor (klik), of pak een nieuwe build xbmc en haal m daaruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 21:18:

Veoh.tv zit in www.quicksilverscreen.com, maar heeft het probleem dat je de volledige HQ streams alleen met hun speler kan bekijken. De previews gaan al prima. Ik probeer voor XOT 3.0.1 nog een manier te vinden om de hele streams te krijgen, maar ik gok dat dat moelijk wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-10 21:28

Geckoo

Good news, everyone!

Na lange tijd van afwezigheid mag ik eindelijk weer hier posten (me xbox was nog in Nederland en ik al op Aruba, me ouders zijn zo lief geweest om de xbox in de handbagage mee te nemen dus nu kan ik weer gamen)
Maar aruba heeft NTSC, nou wil het geluk dat mijn tv Pal ondersteund maar bij een vriend van mij doet de tv dat niet, en moet ik dus de xbox op NTSC zetten maar nou kan ik dus nergens vinden waar dat moet.
het hoeft niet direct te upscalen en dat soort dingen.

en in hoeverre heb ik daarvoor een nieuwe XBMC nodig? want ik werk volgens mij met een versie van 3 jaar oud.

[edit]en ik zie tot mijn grote vreugde dat GroteBozeWolf hier ook nog steeds rond loopt :D :) _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door Geckoo op 12-03-2008 09:31 ]

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Als je de zoekfunctie van GOT gebruikt, op dit topic zoeken "pal naar ntsc" dan staat de procedure er meerdere malen tussen. Je xbox moet dan wel omgebouwd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

En een nieuwe XBMC is altijd aan te raden, aangezien deze vrijwel altijd beter zijn of meer functionaliteit bevatten. Bij zo'n grote update zou ik de usersettings als ik jou was niet behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo

Geckoo

Good news, everyone!

Mar2zz schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 09:45:
Als je de zoekfunctie van GOT gebruikt, op dit topic zoeken "pal naar ntsc" dan staat de procedure er meerdere malen tussen. Je xbox moet dan wel omgebouwd zijn.
als ik dat doe (system settings -> video ->) krijg ik 2 opties, 1tje voor video type (welke vast staat op PAL) en 1tje voor games type (pal ntsc (usa) ntsc (japan) auto defealt)
als ik ntsc usa doe dan kan ik nog steeds normaal tv kijken, iets wat niet zou moeten kunnen toch?

My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Kijk maar ff of je Enigmah videoswitcher op je xbox hebt staan. Zo niet, dan moet je die ff zoeken in de " usual places". daarmee kan je je xbox omzetten naar ntsc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo

Geckoo

Good news, everyone!

Thanks, gaat ik vanmiddag ff doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
Mar2zz schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 13:02:
Kijk maar ff of je Enigmah videoswitcher op je xbox hebt staan. Zo niet, dan moet je die ff zoeken in de " usual places". daarmee kan je je xbox omzetten naar ntsc.
Met een beetje Google'en kom je er ook.
Heb je geen usual places voor nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ja dat is ook zo. Maar hier mag je niet echt linken. Je bent trouwens beroemd aan het worden bigfoot. In een niet nader te noemen usenetcommunity werd je al geprezen om je xbmc-releases! Goeie zaak lijkt me.

Ik kreeg overigens te horen dat het downloaden van artiestenthumbs in xmbc dit jaar nog geautomatiseerd gaat worden. Mensen die een beetje kunnen coden kunnen al met de artistscraper aan de slag, te downloaden vanuit de svn-trunk. Ben benieuwd, er is nog geen artistscraper-automaatje standalone voor windows, dus het zou erg tof zijn als xbmc dat netjes gaat doen.

[ Voor 47% gewijzigd door Mar2zz op 12-03-2008 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
Mar2zz schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 14:07:
Ja dat is ook zo. Maar hier mag je niet echt linken. Je bent trouwens beroemd aan het worden bigfoot. In een niet nader te noemen usenetcommunity werd je al geprezen om je xbmc-releases! Goeie zaak lijkt me.
Goed dat je het zegt!
Had niet gezien dat mn laatste versie op usenet stond ;)

De volgende release wordt waarschijnlijk onder een nieuwe naam uitgegeven.
Samen met een aantal andere forumleden ben ik bezig met het opzetten van een "team" waardoor de kwaliteit omhoog moet gaan en de hoeveelheid werk minder wordt, zo moet het makkelijker wordt regelmatig een nieuwe versie uit te brengen en misschien zelfs een tweede versie voor de hele XBMC community ipv alleen de Nederlandse. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Bigfoot87 schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 14:38:
[...]
misschien zelfs een tweede versie voor de hele XBMC community ipv alleen de Nederlandse. :)
Lijkt me een prima idee! Ik heb je release al enkele keren weer 'terug moeten bouwen' naar het engels. :) Maar blijf vooral op deze voet doorgaan.. Je maakt er een een hoop mensen heel blij mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Kan ik meehelpen met vertalen? Ik erger me aan het onjuist spatiegebruik :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
MsG schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 16:35:
Kan ik meehelpen met vertalen? Ik erger me aan het onjuist spatiegebruik :).
We gaan eerst alles opzetten (website, forum e.d.) en daarna rollen verdelen.

Ik heb je naam opgeschreven, dus zodra we zover zijn ben je de eerste ;)
Je kunt altijd aangepaste taalbestanden uploaden.
Als het goed is wordt het dan asap geupdate in de officiele XBMC release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ja ik had al in zo'n soort tabel mijn taalupdate geupload :S zie hem iig niet staan. Maar waarom zouden ze die van mij boven die standaard dutch versie kiezen dan? Ik heb het idee dat er niet echt wat mee wordt gedaan als ik hem stilletjes daar neer zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Het heeft even geduurd, maar hier is ie dan: [b]Versie 3.0.1/b]! De grootste veranderingen zijn:
  • Een fix voor www.uitzendinggemist.nl (zoeken en de pagina's op de hoofdpagina van uzg)
  • Een nieuw channel: www.myvideos.nl
  • Een nieuw channel: www.svt.se (Zweeds :D )
  • Ondersteuning voor resultaten over meerdere pagina's
  • Settings.xml is vervangen door xot.db (de XML file was niet echt flexibel genoeg)
  • Betere Linux ondersteuning
Dit is de changelog tov. 3.0.0:
Changelog v3.0.1 - 2008-03-11 ****Needs at least XBMC revision R10008 ****
  • Added: more download algorithms
  • Added: more support for quicksilverscreen.com
  • Added: people who donated
  • Fixed: Searchregex www.uitzendinggemist.nl was not correct
  • Added: Swedish television SVT.se
  • Added: BeautifulSoup support via common.DoSoupFindAll
  • Added: chn_class.py now accepts lists/tuples for playback. They will be converted to playlists
  • Changed: maxVersion to 3.0.1
  • Added: MyVideos.nl
  • Added: new pagenavigation images
  • Added: favorites now go into Database file
  • Added: sqlite2 library
  • Changed: context menu now uses onClick and works with mouse
  • Fixed: Crash on detection of script/plugin from within XBMC for Linux
  • Fixed: Crash on mouse movement when mouse is not over a control in ProgWindow.
  • Fixed: UrlJoin used for url creation in CreatePageItem
  • Fixed: GuiController check self.PluginMode
  • Added: Page support in XOT Plugin (they show as folders)
  • Added: XBMC version and compile date in Directory Printer
  • Changed: scrolling through pagelist now also allows from top -> bottom jump
  • Fixed: UZG changed their layout. ParseMainList now parses multiple pages
Installatie
  • Verwijder altijd eerst de oude versies ipv. deze te overschrijven LET OP: backup je xot.db want daarin staan je favourites!.
  • Als plugin: copieer de inhoud van de zip/7z naar de XBMC\Plugin\Video folder. Je moet daarna XOT toevoegen als Source in het Video scherm. Dat gaat via het contextmenu. Meer info op de XBMC wiki.
  • Als script: kopieer de inhoud van de zip/7z naar de XBMC\Scripts folder.
Problemen hoor ik via de Issue List van de GoogleCode pagina van XOT (http://code.google.com/p/xot-uzg/issues/list) graag voorzien van Logfile (zowel het script als de plugin hebben hun eigen logfile).

De versie is te downloaden op mijn eigen site: http://www.rieter.net/uitzendinggemist of op de googlecode pagina: http://code.google.com/p/xot-uzg/downloads/list

Sinds een week sta ik ook open voor kleine donaties (http://www.rieter.net/uitzendinggemist/) via PayPal. En wonder boven wonder wordt het gebruikt. De teller staat inmiddels op 46 Euri! De donateurs staan onderaan de readme.txt! Ik wil heb bij deze nogmaals bedanken voor hun bijdrage. Thanks!

[ Voor 36% gewijzigd door GroteBozewolf op 12-03-2008 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
MsG schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 17:40:
Ja ik had al in zo'n soort tabel mijn taalupdate geupload :S zie hem iig niet staan. Maar waarom zouden ze die van mij boven die standaard dutch versie kiezen dan? Ik heb het idee dat er niet echt wat mee wordt gedaan als ik hem stilletjes daar neer zet.
Misschien hebben ze er wat meegedaan, in de 09-03 zijn wat dutch language updates... Je weet maar nooit. je naam wordt niet genoemd, maar wellicht hebben ze dat er toch bijgepakt. ik zou zeggen, down die release en check of de door jou doorgegeven verbeteringen er nu wel in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo

Geckoo

Good news, everyone!

GroteBozewolf schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 19:18:
Sinds een week sta ik ook open voor kleine donaties (http://www.rieter.net/uitzendinggemist/) via PayPal. En wonder boven wonder wordt het gebruikt. De teller staat inmiddels op 46 Euri! De donateurs staan onderaan de readme.txt! Ik wil heb bij deze nogmaals bedanken voor hun bijdrage. Thanks!
sinds dat ik het al een tijd gebruik, en nu zeker weer veel zal gaan gebruiken aangezien ik geen nederlandse televisie hier heb heb ik even 2 biertjes overgemaakt :)

enjoy them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

[...]

Zojuist versie 3.0.1 erop gezet maar dat probleem met "No files" blijf ik toch houden. Ik had geprobeerd een paar keer het script opnieuw te starten, zonder resultaat. Toen script v2 gestart en die deed het meteen, vervolgens weer naar 3.0.1, nog steeds "No files". Na een uurtje nog eens geprobeerd en toen deed het v3 script het opeens wel. Kan je hier "iets" mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
arnova schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 22:18:
[...]Zojuist versie 3.0.1 erop gezet maar dat probleem met "No files" blijf ik toch houden. Ik had geprobeerd een paar keer het script opnieuw te starten, zonder resultaat. Toen script v2 gestart en die deed het meteen, vervolgens weer naar 3.0.1, nog steeds "No files". Na een uurtje nog eens geprobeerd en toen deed het v3 script het opeens wel. Kan je hier "iets" mee?
Eh....nee. Als het nog eens voorkomt, dan zou je mij een uzg.log kunnen sturen. Hierin staat dan wat meer informatie waar ik wat mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo

Geckoo

Good news, everyone!

oakydokie, ik heb dat enigmah programma even gedownload en gebrand via zowel sonic als nero op een TDK cd-r80 cd en ik heb een hitachi dvd drive in me xbox, en hij zegt no disc (de versie is uitgepakt 6,4mb en als ik deze met demon tools in lees geeft hij aan dat het een lege cd is... :? )

en lees ik dus net dat dit komt omdat het een cd-r is en hitachi daar moeite mee heeft.
moet ik nu echt een cd-rw gaan kopen of kan ik dat programma ook op een andere manier opstarten?

btw bij bigfoots versie van xbmc krijg ik steeds corrupt versions van ongeveer een 12 tot 40 mb...

[ Voor 10% gewijzigd door Geckoo op 12-03-2008 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
Geckoo schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 23:08:
btw bij bigfoots versie van xbmc krijg ik steeds corrupt versions van ongeveer een 12 tot 40 mb...
Ik weet niet waar je hem download, maar vanaf mijn website hoort het geen probleem te zijn.
Als test heb ik hem zonet nog een keer gedownload en uitgepakt, maar ben geen problemen tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo

Geckoo

Good news, everyone!

Bigfoot87 schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 23:25:
[...]

Ik weet niet waar je hem download, maar vanaf mijn website hoort het geen probleem te zijn.
Als test heb ik hem zonet nog een keer gedownload en uitgepakt, maar ben geen problemen tegengekomen.
hmm dan zometeen nog maar een keer proberen...
The IT-Crowd schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 23:35:
Have you tried turning it off and on again?
gaan we doen!!!
Windows maakte op woensdag 12 maart 2008 @ 23:55 het volgende geluid:
Tudududoe
Helaas, in FF is hij nu 6,5mb, met flashget gebeurd er niks en in IE gaat het ook niet lukken... toevallig een ftp?

[ Voor 18% gewijzigd door Geckoo op 13-03-2008 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Geckoo je kan die enigmah ook ftp'en naar de xbox (met qwix iso uitpakken en die bestanden ftp'en) en als app opstarten, zo heb ik het ook en het werkt als een zonnetje. Heb je het op beide bigfoot zijn links? Als je goed kijkt zie je daar op die pagina ook de link naar T3CH zijn website, waar ook de changelog enzo staat, maar ook een rarretje a 54mb.

Wellicht is je internetverbinding crappy? Gooi ff de cache van je browser leeg en try again.

Kan iemand mij vertellen hoe ik het lettertype wat door de hele project mayhem skin gebruikt wordt een tikkeltje groter maak? er zitten nogal wat font.xml's in de skinmap, maar ook andere xml's waar ook nog eens fontsizes enzo staan. Ik zou niet weten welke ik moet aanpassen om in een 720p 16:9 weergave het lettertype (en dan vooral bij movieinfo) iets groter krijg? Aeon heeft ook dat probleem van erg kleine lettertjes btw, gaan ze er tegenwoordig vanuit dat je automatisch een 1 meter lcd-scherm aanschaft ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een simpel maar irritant probleem. Wanneer ik een dvd stream vanaf mijn pc, moet ik op de map de 'witte' knop drukken en dan play selecteren. Nu vraag ik me af of ik dit ook met de afstandsbediening kan doen?

Zoja welke knop gebruik ik daar dan voor?

zonee. das dan mooi k*t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
Verwijderd schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 09:20:
Ik heb een simpel maar irritant probleem. Wanneer ik een dvd stream vanaf mijn pc, moet ik op de map de 'witte' knop drukken en dan play selecteren. Nu vraag ik me af of ik dit ook met de afstandsbediening kan doen?

Zoja welke knop gebruik ik daar dan voor?

zonee. das dan mooi k*t.
Natuurlijk kan dat!
En zo niet dan kun je dat heel gemakkelijk verhelpen.

Volgens mij is de Title knop de knop voor het submenu...
En anders de knop Info...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bigfoot87 schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 10:10:
[...]

Natuurlijk kan dat!
En zo niet dan kun je dat heel gemakkelijk verhelpen.

Volgens mij is de Title knop de knop voor het submenu...
En anders de knop Info...
ok gaan we dat eens proberen.

Kan ik de knoppen ook instellen binnen XBMC dan, dus dat een bepaalde knop iets anders doet dan hij eigenlijk zou moeten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Dat kan in keymap.xls, staat in je userdata folder van xbmc. Maar dan moet je al die codes weten. Je kan overigens, als de film eenmaal is toegevoegd aan de bibliotheek, gewoon direct afspelen vanuit de bibliotheek door de film te kiezen en dan Enter/Play op AB of de A-toets op controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoun
  • Laatst online: 28-03-2023
Ik heb al enige tijd last van haperende muziek bij het afspelen van muziek. De MP3's staan gewoon op de harddisk van de XBOX, maar iedere keer voor het einde van het nummer (10-20 seconden ervoor) zit er even een korte hapering in de muziek van een halve seconde. Het maakt niet uit of ik een vaste playlist, party mode of een geheel album beluister, of ik in de library - of de foldermodus zit. Ook Crossfade heb ik al uitgezet. Hij hapert trouwens ook even bij het schakelen met de blauwe knop (en ik heb niet eens een visual ingesteld), maar dat is minder irritant.Ik gebruik trouwens ook (tot volle tevredenheid) een Bigfoot release van ongeveer een maandje oud.

Iemand ideeen? Voor de rest draait alles (ook applicaties, videos) namelijk perfect.

Patrick Stewart:"So you are not married, you don't have a girlfriend AND you've never seen Star Trek?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Heb je misschien harde schijf uitschakelen aanstaan bij instellingen/systeem? Of last.FM aanstaan?

(misschien heb je het bewuste album/muziek nog niet toegevoegd aan de muziekdatabase? Bij mij is ie op die mappen ook altijd wat slomer met openen, en wellicht haalt xbmc 10 tot 20 seconden voor het einde alvast de info op voor het volgende nummer. Als dat nog niet in je database zit moet ie alle tags nog lezen enzo.

[ Voor 62% gewijzigd door Mar2zz op 13-03-2008 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo

Geckoo

Good news, everyone!

Mar2zz schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 08:29:
Geckoo je kan die enigmah ook ftp'en naar de xbox (met qwix iso uitpakken en die bestanden ftp'en) en als app opstarten, zo heb ik het ook en het werkt als een zonnetje. Heb je het op beide bigfoot zijn links? Als je goed kijkt zie je daar op die pagina ook de link naar T3CH zijn website, waar ook de changelog enzo staat, maar ook een rarretje a 54mb.
HELD _/-\o_ het is gelukt, ik kan nu eindelijk gaan gamen op een te groot scherm!!!
Wellicht is je internetverbinding crappy? Gooi ff de cache van je browser leeg en try again.
dat zou goed kunnen, ff kijken of dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Zo, net een uur of 4 zitten kloten (niet erg, ik zit op mijn werk :P ), maar heb nu een draaiende XBMC onder Ubuntu die ik mooi kan bedienen met de MCE Remote die bij mijn Hauppauge PVR-150 zat! _o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo

Geckoo

Good news, everyone!

woeptiedoe!!!
alles werkt, hij doet het ntsc, ik heb de nieuwe bigfoot en ik ben nu aan het genieten van uitzending gemist
MANNEN!!! bedankt!

[edit] alleen nu nog fatsoenlijke internet verbinding op dit eiland en dan is het prima, ik heb nu maar 100kb/s en dat is eigenlijk te langzaam om te streamen...

[ Voor 36% gewijzigd door Geckoo op 13-03-2008 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

GroteBozewolf schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 22:46:
[...]

Eh....nee. Als het nog eens voorkomt, dan zou je mij een uzg.log kunnen sturen. Hierin staat dan wat meer informatie waar ik wat mee kan.
Hij had het probleem zojuist weer. Hierbij een link naar mijn log: http://eld.leidenuniv.nl/~arnova/uzg.log

Ik vermoed overigens dat het hiermee te maken heeft: "20080313 17:06:24 - CRITICAL - uriopener.py - 188 - The URL lookup did not respond within the TimeOut (30 s)"

Mocht je nog meer willen weten of ik moet iets testen, laat het maar horen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Damn ik kan haast niet wachten tot ik een Xbox heb als ik al deze berichten lees, en al die plaatjes zie :9

Xbox valt trouwens reuze mee tegenwoordig (komt omdat iedereen de PS3, Wii, of Xbox 360 wil hebben.)

Als alles goed gaat heb ik voor €45, volgende week een Xbox met 2 controllers en nog 7 spellen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
arnova schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 20:00:
[...]

Hij had het probleem zojuist weer. Hierbij een link naar mijn log: http://eld.leidenuniv.nl/~arnova/uzg.log

Ik vermoed overigens dat het hiermee te maken heeft: "20080313 17:06:24 - CRITICAL - uriopener.py - 188 - The URL lookup did not respond within the TimeOut (30 s)"

Mocht je nog meer willen weten of ik moet iets testen, laat het maar horen...
Het lijkt erop dat je DNS problemen hebt. Het adres (URL) kan niet resolven naar het IP. Staan je netwerk settings wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

GroteBozewolf schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 20:28:
[...]

Het lijkt erop dat je DNS problemen hebt. Het adres (URL) kan niet resolven naar het IP. Staan je netwerk settings wel goed?
DNS/netwerk staat allemaal goed ingesteld (via DHCP). En alle andere script/functionaliteit in XBMC die internet nodig heeft doet het wel. En zelfs jouw v2 script doet het (alleen krijg je een korte lijst door die nieuwe layout van ug.nl).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
arnova schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 20:39:
[...]
DNS/netwerk staat allemaal goed ingesteld (via DHCP). En alle andere script/functionaliteit in XBMC die internet nodig heeft doet het wel. En zelfs jouw v2 script doet het (alleen krijg je een korte lijst door die nieuwe layout van ug.nl).
Die foutmelding die je krijgt heeft toch echt te maken met netwerk settings. Er zit een ingebouwde timeout op van 30 seconden. Die lijkt bij jou al te triggeren na 0 seconden en dat is raar! Ik neem aan dat je eerst alle XOT files delete en vervolgens pas update? En daarna niet nog wat zaken gaat aanpassen?

EDIT: Wat ik trouwens ook raar vindt is dat jouw tijden in de logfile overal hetzelfde is.

[ Voor 6% gewijzigd door GroteBozewolf op 13-03-2008 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

GroteBozewolf schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 21:34:
[...]

Die foutmelding die je krijgt heeft toch echt te maken met netwerk settings. Er zit een ingebouwde timeout op van 30 seconden. Die lijkt bij jou al te triggeren na 0 seconden en dat is raar! Ik neem aan dat je eerst alle XOT files delete en vervolgens pas update? En daarna niet nog wat zaken gaat aanpassen?

EDIT: Wat ik trouwens ook raar vindt is dat jouw tijden in de logfile overal hetzelfde is.
Ik delete idd eerst mijn oude XOT files (directory) en dan update ik hem pas. Ik pas verder niks aan. Dat met die tijden zou misschien te maken kunnen hebben (al lijkt het mij sterk) met het feit dat ik NTP sync uit heb staan omdat dat nog steeds niet lekker werkt in XBMC (geeft oa. hickups tijdens MP3 playback).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Laatst online: 10-10 10:09
Fire69 schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 14:35:
Zo, net een uur of 4 zitten kloten (niet erg, ik zit op mijn werk :P ), maar heb nu een draaiende XBMC onder Ubuntu die ik mooi kan bedienen met de MCE Remote die bij mijn Hauppauge PVR-150 zat! _o_
Is het moeilijk om aan de gang te krijgen? Of zijn er goede handleidingen voor te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Och, XBMC op zich is heel goed te doen, het zijn eigenlijk maar een aantal commandotjes die je na elkaar moet ingeven.
Ik moest echter wel eerst zien mijn display-drivers aan de gang te krijgen (sucky ATI-support blijkbaar...).
Je volgt gewoon wat in de README.linux staat, en je komt er wel. :)
De remote was iets moeilijker, maar na wat uren zoeken (kan natuurlijk zijn omdat ik een complete linux-leek ben), bleek het wel aan de praat te krijgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:52
Ik heb mdf/mds filmbestanden, Standaard werken die volgens mij niet onder xbmc, heeft iemand een idee hoe ik die wel aan de praat kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Laatst online: 10-10 10:09
Tito129 schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 19:36:
Ik heb mdf/mds filmbestanden, Standaard werken die volgens mij niet onder xbmc, heeft iemand een idee hoe ik die wel aan de praat kan krijgen?
Ik denk dat het DVD images zijn. Misschien mounten met Daemon Tools en de video TS map dan naar je HD kopieren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
Ja dat zijn ze idd. Maar aangezien xbox ook iso's kan lezen had ik eigenlijk gehoopt dat xbmc ze zo ook kon lezen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Kan je de extensie niet gewoon in .iso veranderen. of .img. volgens mij maakt het type niet zoveel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik denk dat XBMC geen support voor deze files MAG geven omdat het een formaat is van een commercieel bedrijf. Of zit ik nou verkeerd te denken. Anders even met alcohol omzetten naar ISO ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Mar2zz schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 20:15:
Kan je de extensie niet gewoon in .iso veranderen. of .img. volgens mij maakt het type niet zoveel uit.
Eh, dat maakt wel degelijk uit. De files die je hebt zijn gemaakt met het programma Alcohol 120% en bevatten ook copieerbeveiligingen en zo. Dat is dus geen ISO, aangezien dat alleen de echte data is op de schijf. Renamen gaat dus niet lukken. Ik kan immers ook geen JPG renamen naar DOC en dan hopen dat Word het opent als plaatje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ik weet dat je een img kan renamen naar iso en dan werkt het gewoon als een iso. Natuurlijk kan je er geen wordbestand van maken. Ik heb net succesvol mijn pc laten freezen door een .gif naar .jpg te noemen en dan te openen met windows image viewer... Niet doen dus. Maar sommige formaten zijn onderling uitwisselbaar. Its always worth a try met images. Een .nrg van Nero met een xbox game erin wordt niet gezien door Qwix. Maak er een .iso van door te renamen, en Qwix behandelt hem als een .iso en dat gaat ook gewoon goed. Dus ik dacht dat dit wellicht ook met mds kan, maar je hebt gelijk wat alcohol betreft, die kan wel eens instructies voor het branden verstoppen in de bijbehorende mdf. maar toch zou ik het proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Als het niet werkt (wat ik verwacht eigenlijk) is het ook niet echt zo'n moeite om de mdf te extracten en als iso terug in te pakken natuurlijk. Tenzij we het over 100 mdf'en hebben natuurlijk! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
Fire69 schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 12:51:
Als het niet werkt (wat ik verwacht eigenlijk) is het ook niet echt zo'n moeite om de mdf te extracten en als iso terug in te pakken natuurlijk. Tenzij we het over 100 mdf'en hebben natuurlijk! :P
Daar was ik idd al mee bezig. Maar is toch weer een bewerking extra als het zo uit de newsgroups komt..

Toch maar even geprobeerd de extensie te veranderen! en dat werkt ook nog!
Dus in principe zou ik de extensie ook ergens in xbmc kunnen toevoegen.
Moet ik alleen nog even zoeken waar.

[ Voor 17% gewijzigd door Tito129 op 15-03-2008 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Al gefixed :D

[ Voor 168% gewijzigd door ThinkPad op 15-03-2008 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo

Geckoo

Good news, everyone!

ThinkPadd schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 20:07:
Damn ik kan haast niet wachten tot ik een Xbox heb als ik al deze berichten lees, en al die plaatjes zie :9

Xbox valt trouwens reuze mee tegenwoordig (komt omdat iedereen de PS3, Wii, of Xbox 360 wil hebben.)

Als alles goed gaat heb ik voor €45, volgende week een Xbox met 2 controllers en nog 7 spellen 8)
wat nou volgende week?
tis zaterdag vandaag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Geckoo schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 21:07:
[...]

wat nou volgende week?
tis zaterdag vandaag :)
Ik heb al een Xbox hoor :)

Hij stond op m'n bureau, en een anderhalf uur later stond er al XBMC op :9 :9~

Ik heb trouwens even een vraagje.
Als ik een spel opstart vanuit XBMC (maakt niet uit of het een spel op de HDD is, of een DVD), hoe keer ik dan na het spelen weer terug naar XBMC? Ik zet nu steeds de Xbox uit, en dan gaat hij weer naar XBMC, maar dit moest vast makkelijker kunnen.

[ Voor 34% gewijzigd door ThinkPad op 16-03-2008 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat doe je d.m.v de linkse en rechse trigger en de back en start knop tegelijk in te drukken veel met deze 4 knoppen reset je de xbox, speel plezier !!
ThinkPadd schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 21:24:
[...]

Ik heb al een Xbox hoor :)

Hij stond op m'n bureau, en een anderhalf uur later stond er al XBMC op :9 :9~

Ik heb trouwens even een vraagje.
Als ik een spel opstart vanuit XBMC (maakt niet uit of het een spel op de HDD is, of een DVD), hoe keer ik dan na het spelen weer terug naar XBMC? Ik zet nu steeds de Xbox uit, en dan gaat hij weer naar XBMC, maar dit moest vast makkelijker kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:52

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Kun je ook makkelijk een afstandbediening gebruiken om voor XMBC te bedienen? Ik doe nu alles met de controller, maar da's minder handig.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Je kan alles aanpassen en de standaarddingen kunnen prima met afstandsbediening.

Heb nu 500GB in mn xbox ^^. Terugcopyen duurt alleen halve dag maar ja :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij kun je meer met een afstand bediening dan een controller, want met de knop info kan ik info ophalen van een dvd of cd via bv IMDb. Deze info + dvd hoes krijg je dan gelijk te zien als je door je mappen bladerd.Dit lukt mij niet met een controller, naar mijn weten.
Pagina: 1 ... 11 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Heb je een vraag over het softmodden of ombouwen van je XBox? Laat die dan maar fijn achterwege, dit topic gaat over XBMC, niet over de XBox. Berichten zullen anders zonder melding verwijderd worden.