Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Je mag alleen zelf radio maken als je een betaald last.fm account afsluit. met het gratis account kun je naar andermans radio luisteren.MsG schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 10:19:
Maar dat radio is nu toch betaald van last.fm? Dus dat werkt dan toch ook niet meer?
Yep, Stage6 gaat dicht op 28 februari (nieuws: Divx sluit videosite Stage6) en dat is toch echt DE provider van heel veel online streams. Niet alleen Joox.net maar ook van bijv. Quicksilverscreen de inmiddels dode tv-links.co.uk. Heel jammer.Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 10:59:
Nog maar even snel genieten van joox in het XOT script?
Ik ga er echter vanuit dat er voor 1 die verdwijnt wel weer een paar nieuwe komen, dus laten we maar eens afwachten.
Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.
Aangezien dit offtopic gaat, kan je me toevoegen op msn emailen of pmen? Reinier89@gmail.comMsG schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 01:46:
Ja dat kan. Je moet even achterhalen wat de nu opstartende dashboard is qua naam. Dan via FTP XBMC er op zetten en de shortcut noemen als de nu opstartende dashboard.
Ik weet namelijk bijgod niet hoe zoiets moet xD
PSN: MoodChange | Steam: Chaos_Zero89
In plaats van dit topic te vervuilen....Chaos-Zero schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 12:31:
[...]
Aangezien dit offtopic gaat, kan je me toevoegen op msn emailen of pmen? Reinier89@gmail.com
Ik weet namelijk bijgod niet hoe zoiets moet xD

[ Voor 8% gewijzigd door DeOS op 26-02-2008 12:47 ]
Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions
Arrived anxious, left bored
afkort tot: South Park - 101 - Cartman Gets An Ana.avi
Kan dit niet anders? Zijn m'n bestanden aardig vern*kt als ik het weer terug kopieër naar pc.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Maximaal zoveel chars waardoor lange filenames worden ingekort.
Alleen zag ik bij een XBMC versie dat er extra tabs waren toegevoegd bij de "programma's" sectie. natuurlijk stonden er "weergave" en "sorteer", maar ook "xlink kai", "games", "emulators" en "dvd-game".
Op welke manier kan ik dit soort tabs ook toevoegen?
Maar nu ik een film af wil spelen krijg ik de volgende foutmelding:
Playlist afspelen afgebroken
Teveel onderbroken punten
Kan iemand mij helpen?
@muselive: Die tabs zijn weg. Xlink Kai als tab krijg je nog wel als je een xlinkservertje runt en xlink kai inschakelt op de xbox. Dan is die tab er ineens. Die andere tabs, dat waren skinfavorieten, maar die zijn sinds 2008-builds verdwenen. Voor emulators en/of dvdgames moet je nu een source toevoegen in het menu programma's; of je moet een 2007 build installeren en dan weer instellen. (ik bedenk me ineens dat je ook gewoon een 2008-build van xbmc kan installeren, maar van Project Mayhem kan je dan een versie uit 2007 pakken. Er is iemand anders op dit forum die dit gelukt is, weet niet meer wie). Maar het zou kunnen dat je daardoor in de toekomst compatibiliteits problemen krijgt of niet alle mooie nieuwe functies kunt benutten (welke dat ook moge wezen).
@chaos-zero:
Dan staan je buffers niet goed, of je netwerk is niet goed ingesteld. Een onderbroken punt is zeg maar dat de buffer leeg is geraakt en je niet snel genoeg de informatie voor de film kan downloaden om hem goed af te spelen. (je hebt bijvoorbeeld 500 bits nodig en hij krijgt er maar 400 ofzo, en de buffer heeft maar 50 bits in reserve). Buffers kan je instellen in het instellingen menu bij video.
[ Voor 15% gewijzigd door Mar2zz op 27-02-2008 09:55 ]
Ik heb is ff die buffers met het dubbele verhoogd, maar geeft zelfde fout, zelfs als ik een film wil kijken die op me hdd staat.Mar2zz schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 09:37:
@chaos-zero:
Dan staan je buffers niet goed, of je netwerk is niet goed ingesteld. Een onderbroken punt is zeg maar dat de buffer leeg is geraakt en je niet snel genoeg de informatie voor de film kan downloaden om hem goed af te spelen. (je hebt bijvoorbeeld 500 bits nodig en hij krijgt er maar 400 ofzo, en de buffer heeft maar 50 bits in reserve). Buffers kan je instellen in het instellingen menu bij video.
Ik heb idd alles overschreven, heb alleen de userdata gebackupt.Mar2zz schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 12:47:
Probeer het eens met halve size ofzo. Als dit allemaal niet werkt, hoe heb je geupdate? heb je de map xbmc overschreven, of heb je xbmc gedeleten en een volledig nieuwe map xbmc erop gezet? die laatste is bij voorkeur de beste aangezien het voor jou een nogal grote upgrade betrof.
Zou dit veel uit maken dan?
Anyway, wilde net met me andere xbox media center er op doen via FTP enzo, maar met Slayers disc, nu als ie opstart geeft ie hele tijd de foutmelding dat de xbox de cd niet herkent, hij is wel omgebouwd met een chip en heeft EVOX.
Wat nu?
Edit: Hij leest ook geen game meer en ftp werkt niet =(
Het lijkt er op dat me softmod verdwenen is, als ik een originele game in doe dan doet hij het wel. Kan dit nog gefixt worden?
[ Voor 41% gewijzigd door Chaos-Zero op 27-02-2008 14:09 ]
Met de Eject knop gaat ie er ook heen.
[ Voor 9% gewijzigd door Chaos-Zero op 27-02-2008 14:41 ]
Heb net op Xbox-scene gekeken, maar kan niks vinden. Mijn slayers disc deed het wel, voordat dit gebeurde, dus aan het medium zal het niet liggen. heb je geen msn?Mar2zz schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 14:54:
Tja dat kan gebeuren, zo ging het de eerste keer ook bij mij... Nu moet je toch echt op xbox-scene gaan kijken, of je slayersdisk op andere media branden (zie startpost van dit topic, daar staat welke schijfjes jouw xbox altijd slikt)
ff eigen question:
Klopt het trouwens dat in die Xephyr skin de muziek maar 1 weergave kent? want die vind ik namelijk wel heel erg aan de magere kant dan... Waarom daar geen mooie albumart-wall ofzo...
Ik zag dat voor series ook nederlandstalige info opgehaald kan worden als je bij inhoud tvdb.com kiest. dan komt daar dat knopje instellingen ook en dan kan je voor taal NL kiezen. Voor de liefhebber dus...
Tsja, ik gok dat je je softmode hebt geslooptChaos-Zero schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 14:56:
[...]
Heb net op Xbox-scene gekeken, maar kan niks vinden. Mijn slayers disc deed het wel, voordat dit gebeurde, dus aan het medium zal het niet liggen. heb je geen msn?
Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.
Ja dat klopt, vergeet niet dat Xephyr nog in alpha 8 fase is, de verschillende muziek weergave staat nog op de todo lijst. Kun je nagaan, het wordt nog beter en mooierMar2zz schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 15:24:
[...]
Klopt het trouwens dat in die Xephyr skin de muziek maar 1 weergave kent? want die vind ik namelijk wel heel erg aan de magere kant dan... Waarom daar geen mooie albumart-wall ofzo...
[...]
Chaos-Zero schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 13:56:
Ben hem nu opnieuw aan het opzetten. Wat als dit het ook niet is?
Anyway, wilde net met me andere xbox media center er op doen via FTP enzo, maar met Slayers disc, nu als ie opstart geeft ie hele tijd de foutmelding dat de xbox de cd niet herkent, hij is wel omgebouwd met een chip en heeft EVOX.
das nogal tegenstrijdig he... als ie idd gesoftmod is dan moet je opnieuw gaan modden..OMFG ik heb nu echt een probleem! Mijn xbox wil nu ook al die slayers disc niet meer lezen en komt niet meer in het EVOX scherm!
Wat nu?
Edit: Hij leest ook geen game meer en ftp werkt niet =(
Het lijkt er op dat me softmod verdwenen is, als ik een originele game in doe dan doet hij het wel. Kan dit nog gefixt worden?
Als er een chip in zit dan moet je nog gewoon kunnen booten met slayers
Chaos-Zero schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 13:56:
Ben hem nu opnieuw aan het opzetten. Wat als dit het ook niet is?

Hij heeft nog niets gezegd op de DM die ik gestuurd heb, en op internet is deze skin niet te vinden.. maar ik vind hem zo gaaf ;-)
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
volgens mij kun je hem in de 8a versie wel aanpassen.berties schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 10:18:
[...]
Ja dat klopt, vergeet niet dat Xephyr nog in alpha 8 fase is, de verschillende muziek weergave staat nog op de todo lijst. Kun je nagaan, het wordt nog beter en mooier
Verder valt me op bij de laatste versies van XBMC dat er veel meer mogelijkheden bij zijn gekomen of info van een film op te halen. Leuk, maar ik moet nu veel meer klikken voor ik een keer een frontje van mijn film zie. Is er een snellere manier om gewoon net als vroeger alle films in mijn films share via IMDB te laten checken?
[ Voor 40% gewijzigd door Spider.007 op 02-03-2008 12:00 ]
Vraag gaat over de installatie van XBMC, en het topic gaat over XBMC... ik zie niet hoe die vraag niet in dit topic past.MsG schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 18:04:
Hangt er vanaf of je een softmod of hardmod hebt. Maar deze kwesties gaan voorbij dit topic eigenlijk
(antwoord moet ik je helaas schuldig blijven)
Ik zie nu op de dat de site aeonismine.com nieuwere info heeft dan in het forum op xboxmediacenter.dem3gA schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 15:17:
[...]
volgens mij kun je hem in de 8a versie wel aanpassen.
Er blijkt gewoon al een versie 9a te zijn!!! En ik regelmatig kijken op he forum, niet te zien... binnenkort even downloaden en op de xbox zetten. De foto's op de site geven ook aan dat er al een music wall is. Dus daarmee is de vraag van Mar2zz te beantwoorden als nee, er moeten dus meer music weergave mogelijkheden zijn. Ik heb het nog niet getest, dat komt binnenkort met de nieuwe 9a release.
Mogelijk bedoeld hij dat hard- of softmode voorbij dit topic gaanZerveza schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 18:18:
[...]
Vraag gaat over de installatie van XBMC, en het topic gaat over XBMC... ik zie niet hoe die vraag niet in dit topic past.
(antwoord moet ik je helaas schuldig blijven)
Verwijderd
Mij is het ook gelukt, ik vind die favorieten namelijk ontzettend handig en vind het waardeloos dat ze eruit zijn gehaald. Het is overigens heel simpel en niet nodig om de hele Mayhem-dir te kopieren. Als je in de 2007 versie je skinfavorieten hebt aangemaakt bewaar je onderstaande XML's en kopieert die vervolgens naar een nieuwe 2008-skin.Mar2zz schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 09:37:
[...] Die andere tabs, dat waren skinfavorieten, maar die zijn sinds 2008-builds verdwenen. Voor emulators en/of dvdgames moet je nu een source toevoegen in het menu programma's; of je moet een 2007 build installeren en dan weer instellen. (ik bedenk me ineens dat je ook gewoon een 2008-build van xbmc kan installeren, maar van Project Mayhem kan je dan een versie uit 2007 pakken. Er is iemand anders op dit forum die dit gelukt is, weet niet meer wie).
skin\\Project Mayhem III\\PAL\\MyMusicSongs.xml
skin\\Project Mayhem III\\PAL\\MyPics.xml
skin\\Project Mayhem III\\PAL\\MyPrograms.xml
skin\\Project Mayhem III\\PAL\\MyVideo.xml
Dit is waarschijnlijk/ hopelijk de laatste Bigfoot87 versie.
Ik wil namelijk op korte termijn beginnen met een XBMCworld versie.
Het idee van deze versie is dat er voor elk onderdeel (scripts, skins, radiozenders, vertaling, tools enz.) van deze versie 1 iemand verantwoordelijk wordt waardoor de kwaliteit en compleetheid omhoog moeten gaan. Daarnaast versterkt dit het community gevoel.
Hierover binnenkort meer.
Zou Brantje zo vriendelijk willen zijn om mij nogmaals de logingegevens door te mailen?
Ik kan ze niet meer terugvinden in mijn mail en na mijn harde-schijf crash ben ik hem in mijn FTP programma dus ook kwijt... Mijn dank ik groot.
Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1
Verwijderd
160 gb zit er bij mij al een tijdje in, maakt kein flaus aus...blijft zelfde temp (ik heb een wd schijf)MsG schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 20:54:
wees gerust. je bent niet de enige. Binnenkort ga ik er trouwens een 160GB HDD ingooien. Iemand een idee of dat qua warmte erg uitmaakt? Zit nu een 80 in.
Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.
Heb je de visualisaties in deze build gechecked, ik zag dat het de 24-2 build was? Veel mensen reporten dat dat niet werkt in de 24-02 build, de presets zijn weg en sommige werken helemaal niet. Ik heb dat zelf ook gehad, toen ben ik terug gegaan naar 10-2 maar toen werkte het imdb-postergrabben niet meer. Daarna heb ik de systemmap van de 24-2 over die van de 10-2 gekopieerd en nu een "bugloze" xbmc, tenminste, ben nog niet iets opvallends nietwerkends tegengekomen, de posters worden ook weer opgehaald, maar dat zou denk ik met het scrapergedeelte uit de systemmap ook opgelost zijn geweest...Bigfoot87 schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 20:07:
Over een 20-tal minuten staat de nieuwe XBMC Bigfoot87 online.
Dit is waarschijnlijk/ hopelijk de laatste Bigfoot87 versie.
Ik wil namelijk op korte termijn beginnen met een XBMCworld versie.
Het idee van deze versie is dat er voor elk onderdeel (scripts, skins, radiozenders, vertaling, tools enz.) van deze versie 1 iemand verantwoordelijk wordt waardoor de kwaliteit en compleetheid omhoog moeten gaan. Daarnaast versterkt dit het community gevoel.
Hierover binnenkort meer.
Terwijl deze man het wel goed heeft: [YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=8amNvWnGrew]
En vind hij bij jullie automatisch alle plaatjes? Ik moet het zelf aldoor een beetje triggeren.
TV Shows in XBMC (klik)
De musthave-tool voor elke seriejunk: Bulk Rename Utility
[ Voor 17% gewijzigd door Mar2zz op 02-03-2008 13:39 ]
South Park seizoen+nummer (dus bijv 1004) - <titel aflevering>
Dit is mijn eerste file: South Park - 101 - Cartman Gets An Anal Probe.avi
Die gast krijgt zelfs informatie per aflevering. Maar als ik expliciet ga zoeken dan vind hij hem ook gewoon, maar geen verhaaltje per episode
Ff gezocht: dit (vetgedrukt) lijkt op wat je moet toevoegen in je advanced settings.xml als je je naamgeving wilt houden:
\Series Name - Season # - Episode ## - Episode Name.avi
Assuming your spacing includes those spaces, you need the "Season " then you need the number, then " - Episode " then the number:
Season ([0-9]+) - Episode ([0-9]+)[^\\/]*
You don't care what's after the Episode number, except that you don't want a slash as it has to be in the filename.
[ Voor 56% gewijzigd door Mar2zz op 02-03-2008 14:32 ]

Zijn er meer tweakerts die dit probleem hebben?
[edit]
hmm raar, dit lost zich op door akas.imdb.com te wijzigen naar imdb.com en daarna opnieuw te scannen...
[ Voor 18% gewijzigd door Drogo op 02-03-2008 23:58 ]
Heb deze reguliere uitdrukking gebruikt:
<tvshowmatching>
<regexp>([0-9]+)([0-9][0-9])[^\\/]*</regexp>
</tvshowmatching>
Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.
http://jvc.nl/product.php...&sub=feature#product-tabsFire69 schreef op maandag 03 maart 2008 @ 09:30:
Welke aansluitingen zitten er op? Want voor een set die DD en DTS doet, zit er volgens Kieskeurig enkel Scart op, en dat lijkt me niet echt te kloppen...
Dit is de technische specificatie van JVC, wil anders wel ff een fototje maken van de achterkant
Wacht even ik snap het al, die jvc is een surround versterker, maar die heeft geen optical in ofzo?
[ Voor 18% gewijzigd door Mar2zz op 03-03-2008 13:12 ]
Op termijn wil ik ook een FullHD-scherm aanschaffen, maar nu heb ik nog een analoge breedbeeld-TV.
Welke kabel zou ik moeten aanschaffen om het mogelijk te maken om analoog beeld en optical geluid te realiseren, waarbij ik op termijn ook middels component HD-beelden aankan? De Konig valt volgens mij af omdat deze alleen tegelijkertijd component en optical accepteert en niet optical en analoog beeld tegelijk.
google eens op een RGB Scart. de microsoft kabels worden al jaren niet meer gemaakt dus die zul je niet meer vinden.salgera schreef op maandag 03 maart 2008 @ 13:19:
Ik ben al even aan het speuren geweest, maar heb nog niet het definitieve antwoord gevonden. Ik wil mijn Xbox middels optical 5.1/DTS geluid naar mijn (nieuwe) versterker laten sturen. Nu begrijp ik dat de originele Microsoft kabels beter zijn dan die van Konig.
Op termijn wil ik ook een FullHD-scherm aanschaffen, maar nu heb ik nog een analoge breedbeeld-TV.
Welke kabel zou ik moeten aanschaffen om het mogelijk te maken om analoog beeld en optical geluid te realiseren, waarbij ik op termijn ook middels component HD-beelden aankan? De Konig valt volgens mij af omdat deze alleen tegelijkertijd component en optical accepteert en niet optical en analoog beeld tegelijk.
Zeker weet ik het niet.Mar2zz schreef op maandag 03 maart 2008 @ 13:10:
Weet je dat zeker fire? Die konigcomponent ook tulp aansluitingen, en die kunnen weer in zo een los scartstekkertje. Of werkt de optical out op die stekker niet zodra je niet de component selecteert? (ik kan het niet testen of ik moet mijn halve huiskamer verbouwen, geen zin in)
Wacht even ik snap het al, die jvc is een surround versterker, maar die heeft geen optical in ofzo?
Gewone audio zou misschien wel nog lukken, dit:
is me niet echt duidelijk.SCART (met RGB) • (In: TV geluid; Uit: Video)
Surround echter is wel zeker dat dat niet gaat lukken.
Op Ebay zijn er nog wel "enkele" te krijgenm3gA schreef op maandag 03 maart 2008 @ 13:22:
[...]
google eens op een RGB Scart. de microsoft kabels worden al jaren niet meer gemaakt dus die zul je niet meer vinden.
[ Voor 81% gewijzigd door Fire69 op 03-03-2008 13:30 ]
Ik kan helemaal niets vinden over artist.jpg op xbmcwiki. Dat is op zich toch raar want dit is een vrij standaard manier om foto's van artiesten op te slaan bij de muziek? Wel acteurs ophalen bij films maar geen artiesten bij muziek... Had van mij wel andersom gemogen. Ik ga wel ff feature-requesten op wikiforum ofzo.
Wellicht is het gewoon een skin-optie om dit te realiseren of zit het echt diep in xbmc ofzo??
[ Voor 34% gewijzigd door Mar2zz op 04-03-2008 19:59 ]
Neem bijvoorbeeld de nieuwsscroll-snelheid. Ik vind het prima zo, maar ik zie het liever wél variabel.
Hoe heb jij dan al die artiest.jpg's gekregen? Haalt hij die ook automatisch op? WMP haalt hier enkel folder.jpg op voor muziekalbums en mixt voor de artiestmap zelf een combi van de albums in die map.
En dat artistimages ophalen is monnikenwerk. Gewoon artiestennaam intypen op google afbeeldingen en dan opslaan als artist.jpg in de juiste map. tis veel werk, maar in mijn mediaplayer op de pc worden ze ook echt getoond dus dat heeft voor mij toegevoegde waarde. nu hoop ik dit ook in xbmc voor elkaar te krijgen.
Als er geen andere manier werkt dan noem ik ze wel gewoon folder.jpg en pas ik het op de pc wel aan zodat foobar ze nog steeds als artist.jpg herkent.
Trouwens is bij die nieuwe rivisie de stringlijst compleet anders? Heb namelijk laatst maar even de ene nieuwste versie een vertaalslag gegeven en wat spatiefouten er uitgehaald en gepost op xbmc.
Ja maar een mix van albumplaatjes is geen artistimage. een artistimage is in mijn ogen een (pas)foto van de artiest zelf. En ik heb nog geen tool of player gevonden die dit automatisch ergens opzoekt. Als je kan programmeren kan je wat moois maken dus... Tot die tool bestaat/gevonden wordt is het gewoon monikkenwerk. Op zich is het geen probleem hoor. ff lekker muziek luisteren en downloaden/uitproberen en ondertussen ff afbeeldingen opzoeken. Houdt je van de straat. Maar goed, dan wil je ook wel je werk beloond zien en het ergens opneiuw zien.MsG schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 08:57:
Tja WMP maakt bij mij als artiestenplaatje een mix van de albums in die map. Helaas doet XBMC dit niet, maar die methode van jou klinkt wel erg kut.
Omdat mijn Xbox wireless aangesloten is op het netwerk, en ik de foto's via een SMB share inlees, dacht ik dat het misschien een netwerk issue was. Ik heb dus een mapje met foto's op de HD van de Xbox gezet, en daarmee geprobeerd. Hetzelfde verhaal.
Ik draai XBMC 2.1, volgens mij de release van begin december ergens. Ik draai XBMC in HD; het dashboard en films op 720P, en alleen foto's op 1080i.
(Her)kent iemand dit probleem? Want het is behoorlijk frustrerend... het lekker relaxed kijken van foto's met je afstandbediening op je TV is toch een 'showcase' feature voor niet Xbox bezitters...en juist dit loopt dus altijd de mist in
Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD
Jep!DynaMikeY schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 09:21:
Ik heb een probleem met het bekijken van foto's met XBMC. Een dia of schuifvoorstelling lijkt goed te gaan...maar zo opeens kan hij geen foto's meer weergeven; er komt dan een melding: 'Error displaying the picture' in het midden van het scherm te staan. Vanaf dat moment kan hij geen enkele foto meer tonen.
Omdat mijn Xbox wireless aangesloten is op het netwerk, en ik de foto's via een SMB share inlees, dacht ik dat het misschien een netwerk issue was. Ik heb dus een mapje met foto's op de HD van de Xbox gezet, en daarmee geprobeerd. Hetzelfde verhaal.
Ik draai XBMC 2.1, volgens mij de release van begin december ergens. Ik draai XBMC in HD; het dashboard en films op 720P, en alleen foto's op 1080i.
(Her)kent iemand dit probleem? Want het is behoorlijk frustrerend... het lekker relaxed kijken van foto's met je afstandbediening op je TV is toch een 'showcase' feature voor niet Xbox bezitters...en juist dit loopt dus altijd de mist in
Same here... zodra je een beetje in gaat zoomen gaat het fout...
Ja ik dacht ook dat het lag aan het zoomen... maar ik heb het nu ook zonder dat er gezoomed wordt. Het gekke is dat hij low-res plaatjes nog wel doet. (mijn camera maakt een low-res plaatje van het eerste frame van een filmpje, zodat je weet welk filmpje het is)Bigfoot87 schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 10:05:
[...]
Jep!
Same here... zodra je een beetje in gaat zoomen gaat het fout...
Feit is dat als je gaat zoomen, je zeker weet dat hij dan de mist in gaat...dus enige mate van voorspelbaarheid/reproduceerbaarheid is er wel
Ik had een mapje met foto's (weekendje uitgewaaid op Vlieland met vriendin
[ Voor 28% gewijzigd door DynaMikeY op 06-03-2008 10:19 ]
Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD
Foto support in xbmc heb ik altijd al wat tragerig/buggy gevonden. Heb zelf 6MP foto's en ik vind dat het erg lang duurt qua responsiveness als ik een andere foto wil doen dus naar rechts of links duw op controller. Ik heb daarom voor diashows van een vakantiesessie of weet ik veel wat vaak ff een mapje gemaakt op de NAS met daarin verkleinde foto's, 800x600 (klik voor one click resizetool), en dat gaat al wat vlotter, maar nog... Die zoomfout kan ik niet reproduceren, maar ik krijg wel onwillekeurig eens een freeze of zwarte foto's, en dan moet ik opnieuw, maar dat is al sinds ik xbmc heb en alle builds zelfde laken een pak...
Willen jullie me ff bijvallen op de toevoegen artist.jpg-feature request op xbmcforum (klik)? Ik denk altijd maar, hoe meer mensen een feature requesten hoe eerder die erin komt...
Waarom dat is? Als je je disk in je pc formatteert als ext3, draait Windows er dan nog op?
De kernel van de xbox en xbmc zijn gewoon geschreven om enkel FATX te ondersteunen.
Maar als je ermee wilt sjouwen, ja dan moet je hiervoor gaan, maar dan ging ik voor een 160 GB classic Ipod...
[ Voor 5% gewijzigd door Mar2zz op 06-03-2008 22:06 ]
Fire69 schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 21:59:
Tuurlijk kan je'm gewoon formatteren als FAT32, alleen kan je er dan niks meer mee
Waarom dat is? Als je je disk in je pc formatteert als ext3, draait Windows er dan nog op?
De kernel van de xbox en xbmc zijn gewoon geschreven om enkel FATX te ondersteunen.
[ Voor 0% gewijzigd door MsG op 06-03-2008 22:08 . Reden: Wat gebruik ik toch altijd lomp veel smileys :). ]
Wat je waarschijnlijker en makkelijker voor elkaar zou krijgen is die harddisk via usb aan de xbox hangen en zo met fat32 gebruiken, maar dat is ook nog nooit iemand gelukt.
Er is toch een linux die je kan draaien op de xbox. Kan daar xbmc-linux niet in? Misschien met heel veel moeite... http://www.xbox-linux.org/wiki/Main_Page
[ Voor 22% gewijzigd door Mar2zz op 06-03-2008 22:17 ]
Leuk idee, zoals Fire69 al zei, als je windows draaiend krijgt op je xbox, je zou de eerste zijn. Verder moet je dan ook nog even xbmc naar windows porten, ook daarbij zou je de eerste zijn. Het is even werk maar ik weet zeker dat je er heeeeel veel vrienden mee zult maken!MsG schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 22:08:
[...]
maar ik kan hem dus theoretisch formatteren naar FAT32 en dan XBMC for Windows gebruiken ipv XBMC?
Dan heb ik dus geen limieten meer komt het op neer.
Dat is een grappig idee, omslachtig maar ik ben wel heel benieuwd of dat werkt! Je het nog steeds dezelfde hardware, je opstarttijd is naar de haaien maar je bent wel van enkele restricties zoals fatx af.Mar2zz schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 22:14:
[...]
Er is toch een linux die je kan draaien op de xbox. Kan daar xbmc-linux niet in? Misschien met heel veel moeite... http://www.xbox-linux.org/wiki/Main_Page
Leuk idee, of je er ook echt wat aan hebt is een tweede.
Als dat er niet is gaat het sowieso niet lukken
Xbox is er voor op de pc, maar ja, wat is een pc..?? Onder mac-os werkt het (nog geen stable release) zelfde geldt voor Linux en onder windows is er een test versie. Die is eigenlijk alleen bedoelt om vlug het een en ander te testen en om scripts uit te proberen. Het is voor zover ik weet nooit echt de bedoeling geweest om dat als "real" systeem te gaan gebruiken. Maar met het oog op de slechte ondersteuning voor hardware acceleratie van de huidige videokaarten onder Linux is het zeker interessant om xbmc onder windows draaiende te hebben.MsG schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 22:55:
Ik was in de veronderstelling dat er al een XBMC voor de PC was, omdat hier ook over XBMC for Winows werd gesproken: http://xbmc.org/
Als dat er niet is gaat het sowieso niet lukken.
Hardstikke alpha, maar er zijn dus wel degelijk mensen bezig om het geheel te porten naar windows ook.
Mijn werk-laptop draait (k*t-)Vista, daar loopt het direct op vast.
Mijn werk-desktop heeft een onboard Intel-videokaartje, dus de cpu schiet direct naar 100% en verder gebeurd er niet veel.
Ben nu op zoek naar een laptop met XP erop, daar zitten ATi-kaartjes in
Nou, de Win32 versie van XBMC is toch oorspronkelijk bedoeld voor het debuggen van scripts en skins. Misschien dat het met wat trucs wel werkend te krijgen is, maareh, ik zou dan toch voor een ubuntu PC gaan met XBMC Linux erop!Mar2zz schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 08:02:
Volgens mij is de windowsversie waar msg het over heeft wel iets meer dan die test-versie. Check deze thread maar eens: xbmc for windows - How To
Hardstikke alpha, maar er zijn dus wel degelijk mensen bezig om het geheel te porten naar windows ook.
Jammergenoeg heb ik hier op mijn werk nu even geen internet, ga het thuis direct nakijken. Als er een echte port gemaakt gaat worden....Mar2zz schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 08:02:
Volgens mij is de windowsversie waar msg het over heeft wel iets meer dan die test-versie. Check deze thread maar eens: xbmc for windows - How To
Dan hebben we straks een xbox versie, een linux versie een mac os versie en een windows versie. Zodra deze allen een stable release hebben kunnen de andere mediacenters hun projecten wel staken
Goed he, er zijn enkele sites wel beschikbaar via de proxy, allemaal werkgerelateerd en tweakers... foutje of opzettelijk van onze beheerdeers, zullen zelf ook wel vaak hier kijken.
Maar dan moet XBMC wel TV kunnen opnemen, anders gaat het nooit mediaportal, freevo of winMCE vervangen.berties schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 10:30:
Dan hebben we straks een xbox versie, een linux versie een mac os versie en een windows versie. Zodra deze allen een stable release hebben kunnen de andere mediacenters hun projecten wel staken
Helemaal mee eens, maar als ik naar de huidige functies kijk lijkt me dat ook wel mogelijk. Via Linux is het alleen de interface, de aansturing gebeurd via een eenvoudige opdracht richting ivtv. In windows zal het niet veel anders zijn, driver ondersteunig is daar waarschijnlijk nog beter voor moderne tv kaarten. Voor mac-os weet ik het niet.mace schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 11:33:
[...]
Maar dan moet XBMC wel TV kunnen opnemen, anders gaat het nooit mediaportal, freevo of winMCE vervangen.
Ik zag op je site dat er xbmc extra's ter download worden aangeboden, waaronder ook mijn rescue disc. Nu vind ik dat geen probleem, maar even een berichtje aan mij of bronvermelding in de text file kan ook geen kwaad lijkt me
Sorry, je hebt helemaal gelijk, ik wist niet dat jij die cd zelf samengesteld hebt.Schweino schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 13:20:
@Bigfoot:
Ik zag op je site dat er xbmc extra's ter download worden aangeboden, waaronder ook mijn rescue disc. Nu vind ik dat geen probleem, maar even een berichtje aan mij of bronvermelding in de text file kan ook geen kwaad lijkt me
Ga ik nu direct wat aan doen. Nogmaals mijn excuses.
Het draaiend krijgen is niet echt een probleem, maar er zijn wel heel wat dingen die het niet doen.
Heb hier niet zo veel dingen om het te testen, maar netwerk krijg ik niet zo direct aan de praat, video speelt hij wel, maar het beeld heeft een groene overlay (dit zou aan de drivers van ATI liggen...)
Bij een DVD speelt de audio wel, maar enkel de muziek, de stemmen komen er niet door.
We zoeken verder
[edit]
Ietsje verder, groene beeld is weg dankzij nieuwe Ati-drivers.
Ik heb nu ook geluid. Handig als je Mute in Windows niet aanstaat
Echter heb je bij DD of DTS wel de muziek, maar de stemmen zijn echt ongelooflijk stil.
[edit2]
Het weer en RSS-feeds werken ook.
Vanavond even kijken of shares werken.
[ Voor 26% gewijzigd door Fire69 op 07-03-2008 14:34 ]
Dat ligt aan de downmixing of aan je speakerinstellingen (5.1 vs 2.0). Bekijk die laatste eens.Fire69 schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 13:49:
[edit]
Echter heb je bij DD of DTS wel de muziek, maar de stemmen zijn echt ongelooflijk stil.
[ Voor 83% gewijzigd door Spider.007 op 08-03-2008 13:25 ]
Ik heb op het xbmc-forum nog posts hierover gezien, maar geen oplossingen. Vrees dus het ergste.zAo schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 15:12:
[...]
Dat ligt aan de downmixing of aan je speakerinstellingen (5.1 vs 2.0). Bekijk die laatste eens.
Denk niet dat ze er werk insteken, in de windows-versie.Mar2zz schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 18:27:
Goed bezig Fire! Ga er van het weekend ook ff mee bezig denk ik. Maar ook op het forum staat dat er veel niet werkt dus ik denk niet dat je een volledig werkende xbmc krijgt. Maar goed om te horen dat het begin er is in ieder geval. Een ubuntuversie vind ik trouwens ook prima. als mijn xbox ooit eens kapot gaat koop ik een htpc en hoop dat de windowsversie dan gewoon compleetwerkt (ivm met emulators, games en alles, dat is onder linux zo magertjes...) anders maar dualbooten ofzo...
Maar idd, als de Ubuntu-versie makkelijk en volledig aan de praat te krijgen is, ben ik ook al blij.
Emulators zou geen probleem mogen zijn, ook niet onder Linux. Games hoop ik niet dat je xbox-games bedoeld, want dat kan je wel vergeten.
[...]
[ Voor 15% gewijzigd door een moderator op 08-03-2008 13:26 ]
Verwijderd
We proberen hier een programma via dit script te bekijken. Bij iedere optie dit ik echter kies krijg ik "no files". Ik heb al geprobeerd om alle cache directories leeg te halen (TDATA en UDATA) maar ook dit helpt niet..
Weet iemand wat ik moet doen om dit script draaiend te krijgen???
Draai je de laatste versie van Xbox Media Center zelf?Verwijderd schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 10:39:
Ik heb echt nog nooit gebruik kunnen maken van XOT-uzg of eerder uitzending gemist.. Vandaag weer een poging gewaagd, maar het lukt me weer niet.
We proberen hier een programma via dit script te bekijken. Bij iedere optie dit ik echter kies krijg ik "no files". Ik heb al geprobeerd om alle cache directories leeg te halen (TDATA en UDATA) maar ook dit helpt niet..
Welke versie (SVN/Datum) van XBMC gebruik je? Heeft XBMC wel een goede verbinding met het ineternet? Wat staat er in de uzg.log?Verwijderd schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 10:39:
Ik heb echt nog nooit gebruik kunnen maken van XOT-uzg of eerder uitzending gemist.. Vandaag weer een poging gewaagd, maar het lukt me weer niet.
Dit topic is gesloten.
Heb je een vraag over het softmodden of ombouwen van je XBox? Laat die dan maar fijn achterwege, dit topic gaat over XBMC, niet over de XBox. Berichten zullen anders zonder melding verwijderd worden.