[XBMC] Ervaringen met XBMC - Deel XI Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 27 Laatste
Acties:
  • 210.370 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Dan wil je xbox met ejectknop opstarten in een dashboard dat niet meer geinstalleerd staat.

Je hebt een custom bios, je kan je chip flashen met een nieuwe bios, daarin xbmc als 1e dash zetten zodat xbmc opstart. moet je wel weten welke bios je precies hebt en hoeveel k die is (256 of 512 ofzo). Avalaunch kan dat zien, anders moet je ff bios checker downloaden. Je moet dan ook weten welke xbox je hebt, 1.0 t/m 1.6 zijn er (kan je ook in avalaunch zien)

Je hebt een hele oude xbmc. die is echt wel een jaar oud. je moet dus nodig updaten. de releases heten tegenwoordig gewoon T3CH 2008-14-01 enzo

[ Voor 12% gewijzigd door Mar2zz op 16-02-2008 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
MsG schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 19:49:
Ik heb verder deze XBMC geinstalleerd:XBMC-2.0.1-FINAL-FAT-T3CH.rar
Tsja, dat gaat niet werken! 2.0.1 is meer dan jaar oud. Je hebt een recente SVN T3CH nodig. Maar lees eerst de update documentatie alvorens te updaten. Na 2.0.1 is er nog wat veranderd met het automatisch booten naar XBMC (shortcut files en zo).

Er zijn al een aantal FOK-ers die hun Xbox half hebben gesloopt met updaten.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

aangezien ik er niet uitkom nog maar een keer mijn vraag herhalen.

weet iemand hoe ik met xbmc de trainers aan de praat krijg ? (kan dat eigenlijk wel via xbmc?)

Ik heb ze wel toegewezen (dwz in xbmc is de map bekend) maar dan kan ik verder niets. Ik kan er niet ik kijken of iets doen.

Iemand een tip ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Als je de trainermap goed hebt toegewezen dan ga je naar de games toe in je skin (ik weet niet of dit voor elke skin telt, maar ik praat altijd over de pmIII skin, dat is mijn main-skin). Druk op witte knop.
Kies trainerlijst updaten (als je nog geen pad hebt opgegeven kan je dat hier doen naar je map met trainers).
Daarna zie je bij de games waar je een matchende trainer voor hebt een soort ruitvormpje verschijnen rechtsonder op het icoontje van de game (zie GTA Vice City). (ik denk dat het alleen kan voor games waarvan de backup al op je xbox-harde schijf staat.

Voor die games kan je met witte knop naar Trainerinstellingen gaan. Dan kom je op trainersetup. Vink aan wat je wilt aan cheats en klik ok (schrijf op welke toetsencombo een cheat activeert of onthou dat). Nu is dat ruitvormpje geel geworden. Dat betekent dat de trainer actief staat en als je de game opstart is het de getrainde versie.

Afbeeldingslocatie: http://img214.imageshack.us/img214/4645/trainerxbmcoo5.png

Afbeeldingslocatie: http://img120.imageshack.us/img120/7726/trainersetupgm9.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

aha ik heb die games lijst niet omdat ze niet op de hd staan van de xbox. Ik denk dat daar het probleem dus zit. Wellicht iemand die dit kan bevestigen ?

helaas heb ik nog de standaard hd in de box dus ik kan er maar 1 spel op zetten vrees ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Voor gebruik van trainers met games vanaf een dvd:
zet autorun voor games uit in settingsmenu.
nu kun je de dvdgamedirectory bekijken als je de game erin doet (want game start niet automatisch op)(ff D: als locatie toevoegen onder Programma's in XBMC)
Nu kun je die stappen volgen die ook gelden voor games op de harddisk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital8
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-06 11:35
Ik heb een vraag ivm Qwix, ik gebruik Qwix om games van PC naar Xbox te installeren.

Nou ging dit altijd goed tot de upgrade naar de laatste versie van XBMC.
Als ik nu bij Qwix op de knop upload-all druk begint hij het spel te uploaden, dit gaat een tijdje goed totdat Qwix ineens steeds langzamer gaat uploaden tot er uiteindelijk niets meer geupload wordt.

Ik heb voldoende ruimte op m'n F:\Games\, en ook lukt het niet als ik de firewall \ virusscanner op m'n PC uitschakel, dus daar ligt het ook niet aan, ook heb ik het vanaf een andere PC geprobeert maar ook daar weer hetzelfde probleem.
Als ik bij Qwix op test connectie druk geeft hij aan dat alles goed is, ook FTP' en met Filezilla werkt goed, evenals de XBMC webconnectie deze werkt ook zonder problemen.

Iemand een idee, of misschien een alternatief voor Qwix...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

Mar2zz schreef op zondag 17 februari 2008 @ 13:12:
Voor gebruik van trainers met games vanaf een dvd:
zet autorun voor games uit in settingsmenu.
nu kun je de dvdgamedirectory bekijken als je de game erin doet (want game start niet automatisch op)(ff D: als locatie toevoegen onder Programma's in XBMC)
Nu kun je die stappen volgen die ook gelden voor games op de harddisk.
yeah! :) dat werkt inderdaad. Hij haalt alleen geen update van de trainers van internet helaas. Is hier nog een oplossing voor ? (als ik update trainers doe kijkt hij alleen in de trainer map)
Ik haal de trainers anders handmatig van xboxtrainers.net en voeg ze toe.
Kan dit simpeler of iemand nog een tip voor een alternatieve trainers site waar je ze allemaal in 1x kan ophalen ? dat lukt me op trainersnet helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommel
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Heb nog steeds last van de melding "Teveel onderbroken punten" bij XOT-UZG 3.0 wanneer ik de video's wil afspelen met de standaard player (MPlayer).
Wanneer ik DVDPlayer gebruik gaat het goed maar ik moet dan steeds deze player selecteren (erg omslachtig).
Heb al met de buffer instellingen zitten spelen maar dit helpt niets.
Heb de laatste t3ch build geinstalleerd.
Iemand enig idee?
Hoe kan ik evt. dvdplayer als standaard player instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Qwix in combinatie met avalaunchdashboard gebruiken werkt beter en sneller voor het uploaden van games. Mijn qwix werkt helemaal niet ok met xbmc, duurt lang voordat ie echt begint te uploaden, maar met avalaunch werkt het als een zonnetje. Alternatief: de iso met qwix extracten en dan losse files uploaden met filezilla in xbmc.

Ray check dit xbmcscript: EvoxT-Trainers (klik)

Tommel volgens mij kan je dat niet instellen tenzij je het script van Xot aanpast. Ned 1,2 en 3 werken niet met de dvdplayer, dus die heeft altijd mplayer nodig. Onderbroken punten is een cacheprobleem. Speel met je cache en anders met je netwerkinstellingen/router ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnneTweaks
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-05 10:21
berties schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 15:31:
s het hier eigenlijk al iemand gelukt om live tv beelden (digitaal of analoog) vanaf de pc te streamen?
[...]
Ja, maar niet echt op een manier die heel handig is;
Het is even wat werk, maar ik gebruik nu al een aantal jaar mythTV en xbmc samen en dat bevalt erg goed.

Ik heb beneden een server staan waarop KnoppMyth's variant van mythTV geinstalleerd is.
Daarbij zit er zo'n 2T aan hd's in (met ook alle media files er op) en 2 PVR 350's.
De server zelf is 'maar' een PII/500 met 512Mb, maar dat is geen probleem voor het file-serven. Het encoding werk wordt nl door de PVR's gedaan en de decoding door de XBox.

Onder XBMC gebruik ik de xbmc myhttv python scripts om de opnames af te spelen. Het programeren van opnames doe ik meestal via de ingebouwde website van mythTV.

Een alternatief op de Xbox is om xebian te installeren en daar de frontend van mythTV op te installeren. Dat werkt kwa bediening beter, maar duurt vrij lang om te starten.

De xbmc mythtv scripts kun je gewoon als favourite toevoegen, maar ik heb in de Mayhemm skin het menu iets aangepast om het script te starten.

Anne.

http://mysettopbox.tv/knoppmyth.html
http://sourceforge.net/pr...shots.php?group_id=128346

Anne (m) - Verbruik: 9500->6100->2765kWh/j - 3000->1970->1160m3/j - 210->66lL/j - Aquasol LB 90 2,3m2 3,8GJ - Allmess MK MaXX - 55m2 Groendak - Dak&Vloer isolatie - Elga - 3600Wp - Vrijwillig 'Energiecoach' DH - https://www.youtube.com/watch?v=j__pAGDBdbU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 16:04
AnneTweaks schreef op zondag 17 februari 2008 @ 19:59:
[...]

Het is even wat werk, maar ik gebruik nu al een aantal jaar mythTV en xbmc samen en dat bevalt erg goed.

Ik heb beneden een server staan waarop KnoppMyth's variant van mythTV geinstalleerd is.
Daarbij zit er zo'n 2T aan hd's in (met ook alle media files er op) en 2 PVR 350's.
De server zelf is 'maar' een PII/500 met 512Mb, maar dat is geen probleem voor het file-serven. Het encoding werk wordt nl door de PVR's gedaan en de decoding door de XBox.

Onder XBMC gebruik ik de xbmc myhttv python scripts om de opnames af te spelen. Het programeren van opnames doe ik meestal via de ingebouwde website van mythTV.

Een alternatief op de Xbox is om xebian te installeren en daar de frontend van mythTV op te installeren. Dat werkt kwa bediening beter, maar duurt vrij lang om te starten.

De xbmc mythtv scripts kun je gewoon als favourite toevoegen, maar ik heb in de Mayhemm skin het menu iets aangepast om het script te starten.

Anne.

http://mysettopbox.tv/knoppmyth.html
http://sourceforge.net/pr...shots.php?group_id=128346
Mijn situatie is vergelijkbaar, alleen vond ik myth nogal slecht geprogrammeerd. Toen ik deze installeerde krijg ik nogal wat errors die leken op slecht geprogrammeerde sql commando's. Ook is het geheel (naar mijn idee) niet erg goed opgebouwd en te complex. Ik heb op mijn debian systeem gewoon freevo geinstalleerd. Deze heeft minder opties dan mythtv, maar als backend precies datgene wat ik nodig heb; opnemen met een mooie web-interface en (desgewenst maar gebruik eigenlijk alleen de webfrontend) een frondend op mijn ubuntu workstation/laptop. Freevo is zuiniger met resources en stabiel dan de versies die ik van mythtv gebruikt heb. Ik heb een PIII 800Mhz en bij opname in MPEG2 ~5Mbps geeft 1% cpu usage.
Er is maar een nadeel, je kunt de xbox maar moeilijk als frontend gebruiken. Dit gaat wel maar dan net als jij zegt bij Mythtv, met xebian en daaronder freevo, maar dat werkt niet echt lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Tommel schreef op zondag 17 februari 2008 @ 19:27:
Heb nog steeds last van de melding "Teveel onderbroken punten" bij XOT-UZG 3.0 wanneer ik de video's wil afspelen met de standaard player (MPlayer).
Wanneer ik DVDPlayer gebruik gaat het goed maar ik moet dan steeds deze player selecteren (erg omslachtig).
Heb al met de buffer instellingen zitten spelen maar dit helpt niets.
Heb de laatste t3ch build geinstalleerd.
Iemand enig idee?
Hoe kan ik evt. dvdplayer als standaard player instellen?
Weet je zeker dat je de juiste cache settings aanpast? Ik weet niet welk je moet hebben, maar ik zou de Network Video en Network Unknown eens proberen. Om te kijken welke van belang is kan je een van de twee heel kort en de andere heel lang zetten en dan kijken hoe lang het cachen duurt alvorens het afspelen met mplayer begint. Als het dan lang duurt dan is het de setting die het hoogst staat, duurt het kort, dan is het de andere :D

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:54

MsG

Forumzwerver

Is het wel zeker dat samsung drives CD-R pakken? Ik heb een 1.6 samsung XBOX en heb net een CD-R'tje verspild aan een Slayer's disk :P.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWarden
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-03-2023
Weet iemand of het ook mogelijk is dat als je een DVD folder opent, hij dan automatisch de VIDEO_TS start? Het begint een beetje irritant te worden elke keer met bladeren enz.

Mijn Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik zit trouwens nu in dezelfde werkgroep met mijn xbox als de rest van de pc's. Echter als ik vanaf een PC klik op "andere pc's zoeken in mijn netwerk" zie ik nergens de xbox. Is dit mogelijk? Ik zou graag de muziek van de xbox ook weer op de pc willen luisteren.

Kan je dat T3CH vlak voor XBMC ook weghalen?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
MsG schreef op zondag 17 februari 2008 @ 23:14:
Ik zit trouwens nu in dezelfde werkgroep met mijn xbox als de rest van de pc's. Echter als ik vanaf een PC klik op "andere pc's zoeken in mijn netwerk" zie ik nergens de xbox. Is dit mogelijk? Ik zou graag de muziek van de xbox ook weer op de pc willen luisteren.

Kan je dat T3CH vlak voor XBMC ook weghalen?
Eerste vraag; die zie je niet omdat er geen smb server in xbmc zit, alleen een client waarmee je zelf verbinding maakt (van xbox naar pc dus). Wil je de muziek van je xbox op je pc luisteren moet je dit via ftp doen (maar beter dan lijkt me, muziek op pc en bij afspelen op xbox streamen vanaf pc (map delen via smb)).

Tweede vraag; welk vlak? Dat opstart logo? Ja? Lees dan ook even de readme van t3ch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Komt dit er nog wel in dan? Want het idee is juist dat ik weinig schijfruimte heb op mn PC, en lekker alle media in mn xbox prop. Via ftp kán wel, maar beetje omslachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:00
MsG schreef op zondag 17 februari 2008 @ 22:28:
Is het wel zeker dat samsung drives CD-R pakken? Ik heb een 1.6 samsung XBOX en heb net een CD-R'tje verspild aan een Slayer's disk :P.
Ik zou het even met een CD-RW proberen, dat werkt op de meeste drives wel :)
MsG schreef op maandag 18 februari 2008 @ 08:01:
Komt dit er nog wel in dan? Want het idee is juist dat ik weinig schijfruimte heb op mn PC, en lekker alle media in mn xbox prop. Via ftp kán wel, maar beetje omslachtig.
Denk niet dat dat er zal inkomen.
Installeer op je pc NetDrive
Daarmee kan je een driveletter mappen naar een ftp-server, zo kan je makkelijk aan je xbox-data.

Het T3ch opstartlogo kan je verwijderen/vervangen door de jpg (of png?) in de media-folder te vervangen/verwijderen.

[ Voor 20% gewijzigd door Fire69 op 18-02-2008 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
Fire69 schreef op maandag 18 februari 2008 @ 08:47:
Denk niet dat dat er zal inkomen.
Installeer op je pc NetDrive
Daarmee kan je een driveletter mappen naar een ftp-server, zo kan je makkelijk aan je xbox-data.
Jammer dat dat er niet is voor de xbox zelf, ik heb die tool in het verleden ook ooit eens gebruikt maar kan me niet herinneren of je daarmee dan ook kan streamen, maw lukt het om een film af te spelen vanaf een een ge-drive-mapte (leuk woord 8)7 ) ftp locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Geen idee, ik stream gewoon alles naar mij xbox. Niet zo'n cheapo zijn, steek een grotere schijf in je pc. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
Fire69 schreef op maandag 18 februari 2008 @ 09:15:
Geen idee, ik stream gewoon alles naar mij xbox. Niet zo'n cheapo zijn, steek een grotere schijf in je pc. :P
Heb momenteel een redelijk aantal hd's in de server zitten in raid5 dat is het probleem niet (+/- 1Tbyte) Mijn idee was (al eens eerder aangekaart hier) dat ik een server heb waarmee ik met ftp wat content aanbiedt (bijvoorbeeld met mijn MCE150PVR opgenomen tv programma's ;) ) en dat ik dan vanaf een totaal andere locatie over internet via het ftp-procotol deze met een xbox kan streamen.
Maar het ftp-protocol is niet gemaakt om te streamen, dat las ik al op de wiki van xbmc. Maar als het met netdrive kan, waarom dan niet in python onder xbmc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Die cheapo-opmerking was meer voor MsG bedoeld :P

Als het over internet gestreamed moet worden, kan je dan niks anders gebruiken dan ftp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
Fire69 schreef op maandag 18 februari 2008 @ 09:34:
Die cheapo-opmerking was meer voor MsG bedoeld :P

Als het over internet gestreamed moet worden, kan je dan niks anders gebruiken dan ftp?
Ik heb nog geen andere oplossing kunnen verzinnen dan via een website waarin de content dan afgespeeld kan worden en deze via een XOT achtige omgeving in xbmc weergeven.
Deze oplossing is me te complex (moet een webinterface bouwen (en dat is niet mijn sterkste kant) voor het aanbieden van een share over internet...).
Edit; en deze webstream interface gebruikt te veel resources.

[ Voor 5% gewijzigd door berties op 18-02-2008 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

GroteBozewolf schreef op zondag 17 februari 2008 @ 01:10:
[...]

Tsja, dat gaat niet werken! 2.0.1 is meer dan jaar oud. Je hebt een recente SVN T3CH nodig. Maar lees eerst de update documentatie alvorens te updaten. Na 2.0.1 is er nog wat veranderd met het automatisch booten naar XBMC (shortcut files en zo).

Er zijn al een aantal FOK-ers die hun Xbox half hebben gesloopt met updaten.
Ik lees dit nu nog eens, maar de update is prima verlopen hoor :).

Ik zit alleen even te dubben over format. Ik heb nu mn muziek en spellen al netjes staan, bij een slayer's format is ELKE schijf zeker weer leeg? Slayer's ziet mijn bios nog steeds niet. Als ik gewoon een full format doe, is die vage servicecenter scherm dan ook weer weg als ik boot met eject?

Hebben jullie ook dat als de FAN op 2% schijnt te draaien, hij nog best wel behoorlijk bromt? Ik ga de XBOX denk ik maar eens openen en flink uitstoffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thapous
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:49

Thapous

Nee toch niet.

Ik heb ook een (omgebouwde) XBox sinds vorige week, alleen 1 probleempje. Het beeld is zwart wit.
Geen enkele AV zender die 't met kleur doet, en ook als ik verander naar PAL/NTSC wil ie nog niet in kleur. Iemand nog een ander idee?.

//Thapous

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-09 13:42
Thapous schreef op maandag 18 februari 2008 @ 15:16:
Ik heb ook een (omgebouwde) XBox sinds vorige week, alleen 1 probleempje. Het beeld is zwart wit.
Geen enkele AV zender die 't met kleur doet, en ook als ik verander naar PAL/NTSC wil ie nog niet in kleur. Iemand nog een ander idee?.
Hoe heb je de Xbox aangesloten?
Al op een andere TV getest?

Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Lijkt erop alsof je de XBox via S-VHS signaal probeert aan te sluiten. Heb je al eens geprobeerd met met een gewone composite kabel naar je TV toe te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thapous

Thapous

Nee toch niet.

Bigfoot87 schreef op maandag 18 februari 2008 @ 15:51:
[...]

Hoe heb je de Xbox aangesloten?
Al op een andere TV getest?
Op 2 televisies getest. Met tulpkabel aangesloten. (zie onder welke kabel)
GroteBozewolf schreef op maandag 18 februari 2008 @ 16:08:
[...]

Lijkt erop alsof je de XBox via S-VHS signaal probeert aan te sluiten. Heb je al eens geprobeerd met met een gewone composite kabel naar je TV toe te gaan?
Ik sluit hem gewoon aan via deze kabel:

Afbeeldingslocatie: http://www.gamerepaircenter.com/X01-65-001-Composite-Cable.jpg

//Thapous

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Zoek eens naar de Enigmah videoswitcher en kijk dan hoe je xbox is ingesteld, PAL of NTSC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thapous

Thapous

Nee toch niet.

Fire69 schreef op maandag 18 februari 2008 @ 20:10:
Zoek eens naar de Enigmah videoswitcher en kijk dan hoe je xbox is ingesteld, PAL of NTSC.
Harstikke bedankt! _/-\o_ , heb het veranderd naar PAL en nu hebt wij hier kleurtjes!

//Thapous

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Nou, veel plezier ermee dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Good guess Fire69! Hierboven staat toch echt dat ie allebei al had geprobeerd. Je lijkt Uri Geller wel! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Mar2zz schreef op maandag 18 februari 2008 @ 22:25:
[...]

Good guess Fire69! Hierboven staat toch echt dat ie allebei al had geprobeerd. Je lijkt Uri Geller wel! :-)
Ik specifieerde gewoon maar even hoe hij het van NTSC naar PAL moest zetten, omdat hij dat zelf niet deed.
Als je op een helpdesk werkt, zit je maar met één stelling in je hoofd: "Nooit geloven wat de eindgebruiker zegt!" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladePHQ
  • Niet online
MsG schreef op maandag 18 februari 2008 @ 11:48:
[...]

Ik lees dit nu nog eens, maar de update is prima verlopen hoor :).

Ik zit alleen even te dubben over format. Ik heb nu mn muziek en spellen al netjes staan, bij een slayer's format is ELKE schijf zeker weer leeg? Slayer's ziet mijn bios nog steeds niet. Als ik gewoon een full format doe, is die vage servicecenter scherm dan ook weer weg als ik boot met eject?

Hebben jullie ook dat als de FAN op 2% schijnt te draaien, hij nog best wel behoorlijk bromt? Ik ga de XBOX denk ik maar eens openen en flink uitstoffen.
Ik vind de XBOX fantastisch, maar ik erger me zelf ook DOOD aan het geluid.
Daardoor zet ik hem echt minder vaak aan.

Misschien toch maar wat dingen er in aanpassen, als dat echt een duidelijke verbetering geeft....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-09 13:42
BladePHQ schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 14:46:
[...]

Ik vind de XBOX fantastisch, maar ik erger me zelf ook DOOD aan het geluid.
Daardoor zet ik hem echt minder vaak aan.

Misschien toch maar wat dingen er in aanpassen, als dat echt een duidelijke verbetering geeft....
Ik heb toevallig een versie die bijna geen geluid produceert.
Je kunt er een andere fan in zetten zodat je er geen last meer van hebt, maar daar mogen we hier niet over praten omdat het een XBMC topic is en geen Xbox topic ;)

Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
offtopic; weinig last van op mijn xbox, deze staat in een open kast maar met de fan op de laagste stand eigenlijk alleen hoorbaar wanneer je geen muziek of films kijkt/luistert en ja..dan staat ie eigenlijk ook niet aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ikga er een ander ingooien binnenkort denk ik, al schijn je dan heel moeilijk te moeten doen. Maar als ik muziek aan doe overheerst dat wel boven de FAN maar toch... Ik ga hem denk ik ook even uitzuigen zodat hij wat beter draait misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
update xbmc op Linux;

Ik heb vandaag weer eens een update gedraaid (nieuwe svn release) van xmbc voor Linux. Daarmee zijn weer een heel aantal fouten verdwenen.
Ik heb nu ook geen fouten meer tijdens het compilen (je moet namelijk niet de dependenties installeren die op de wiki staan aangegeven maar de lijst uit de README.linux).
Ik heb Aeon/Xephyr geinstalleerd die de vorige keer nog niet werkte, deze werkt nu eigenlijk vlekkeloos!!!! Het resultaat is echt super, heb hem op mijn laptop op 1680x1050 gedraaid en dat ziet er heel strak uit, en het loopt super vloeiend (mobile Pentium M 750 (1,88Ghz) met Radeon mobile X300).

Ik kon het niet laten ook even wat overige dingen te testen zoals smb support (werkt prima), scripts (youtube script werkt wel, XOT niet...helaas :'( ), imdb support werkt, thumbnails werken. Voor zover ik kan zien werkt eigenlijk het meeste wel. Volgens de wiki is de dvd player support nog niet werkend maar hier doet deze het perfect!.

Vastlopers heb ik "slecht" twee keer gehad, dat valt me eerlijk gezegt wel mee.

Naar mijn idee is het eigenlijk nog even afwachten tot alle scripts werken (ik weet niet of dat aan XOT of aan xbmc ligt) en tot xbmc zelf nog iets stabieler is. Maar het gaat hard vooruit moet ik zeggen!

Hulde aan de xbmc4linux developers _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 16:18

Harrie

NederVlaming

Dat is goed nieuws! Op welke linux distro heb jij het draaien? Ik zie overal Ubuntu staan, maar kan me haast niet voorstellen dat dit een vereiste is? Misschien moet ik ook eens gaan experimenteren op een laptop die hier nog ergens in een hoek ligt.. Hoewel deze ook slechts 700Mhz is, dus zal niet zo goed werken als op de xbox, maar dan kan ik alvast wat proberen alvorens er een htpc voor te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
berties schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 17:28:
update xbmc op Linux;
Naar mijn idee is het eigenlijk nog even afwachten tot alle scripts werken (ik weet niet of dat aan XOT of aan xbmc ligt) en tot xbmc zelf nog iets stabieler is. Maar het gaat hard vooruit moet ik zeggen!
Ik krijg XOT ook niet werkend op win_32_xbmc (die geemuleerde voor skinbewerking zeg maar). Terwijl daar Youtube wel goed werkt, en andere scripts ook.

Wellicht moet je ff alle python image library nog in je python-lib map installeren? Dat is voor het emuleren voor de scripts in ieder geval nodig. http://pypi.python.org/pypi/PIL/1.1.6 of heb je dat al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
berties schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 17:28:
update xbmc op Linux;

Ik kon het niet laten ook even wat overige dingen te testen zoals smb support (werkt prima), scripts (youtube script werkt wel, XOT niet...helaas :'( ), imdb support werkt, thumbnails werken. Voor zover ik kan zien werkt eigenlijk het meeste wel. Volgens de wiki is de dvd player support nog niet werkend maar hier doet deze het perfect!.

Vastlopers heb ik "slecht" twee keer gehad, dat valt me eerlijk gezegt wel mee.

Hulde aan de xbmc4linux developers _/-\o_
Oh, da's niet mooi. Zou je mij eens een logfile (uzg.log) kunnen sturen via uitzendinggemist.vx[aapje]gmail[puntje]com? Dan ga ik kijken of ik het nog in 3.0.1 kan fixen.

[ Voor 23% gewijzigd door GroteBozewolf op 19-02-2008 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Mar2zz schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 18:45:
[...]

Ik krijg XOT ook niet werkend op win_32_xbmc (die geemuleerde voor skinbewerking zeg maar). Terwijl daar Youtube wel goed werkt, en andere scripts ook.
Kan je wat meer details geven over wat er niet werkt? en wat er wel werkt bij Youtube? En eventueel een logfile (uzg.log) kunnen sturen via uitzendinggemist.vx[aapje]gmail[puntje]com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Weet iemand waar ik het vertaalteam kan joinen? :) ik kom wat storende taalfouten tegen in het Nederlands. Ik heb de afstandsbediening nu ook. Best goed bereik heeft het dingetje. Alleen vind ik de layout wat onovernagedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MsG schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 20:00:
Weet iemand waar ik het vertaalteam kan joinen? :) ik kom wat storende taalfouten tegen in het Nederlands. Ik heb de afstandsbediening nu ook. Best goed bereik heeft het dingetje. Alleen vind ik de layout wat onovernagedacht.
Vertaal team? zou je dat zelf niet doen dan? en het vervolgens aandragen bij de juiste personen..ik doe niks anders dan xbmc vertalen...elke keer veranderen ze wat en ik vind het niks...kan je dus makkelijk zelf :*)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2008 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ja maar dat is zo redundant, dat iedereen maar zn eigen verbetering invoert ja :). Maar kijk eens naar de hoeveelheid onjuist spatiegebruik en je valt flauw. Harde schijf? Nee, hardeschijf :).

Met wat kan je trouwens films laten kloppen? Met Mp3's heb je ID3tag, maar mijn films vind hij niet in bibliotheekmodus. Waar gaat hij hierbij van uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
MsG schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 01:12:
Met wat kan je trouwens films laten kloppen? Met Mp3's heb je ID3tag, maar mijn films vind hij niet in bibliotheekmodus. Waar gaat hij hierbij van uit?
Films kan hij het makkelijkst zoeken als je het release-jaartal erbij zet. Dus Departed (2007) enzo. Hij kijkt of naar de mapnaam waar een filmbestand in staat, of naar de naam van de avi. Bij mij gaat dit zelden mis. Departed.dvdrip.xvid.Diamond.avi of dmd-departed.avi gaat dus niet werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
Harrie schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 18:10:
Dat is goed nieuws! Op welke linux distro heb jij het draaien? Ik zie overal Ubuntu staan, maar kan me haast niet voorstellen dat dit een vereiste is? Misschien moet ik ook eens gaan experimenteren op een laptop die hier nog ergens in een hoek ligt.. Hoewel deze ook slechts 700Mhz is, dus zal niet zo goed werken als op de xbox, maar dan kan ik alvast wat proberen alvorens er een htpc voor te maken :)
Ik draai Ubuntu 7.10, maar eerlijk gezegt maakt dat niet echt veel uit denk ik. Ieder andere distributie zou ook moeten werken, je moet dan waarschijnlijk alleen een andere lijst met dependencies gebruiken, zaken als Mplayer en XvMC moeten namelijk wel werken/gecompileerd zijn.

Die 700Mhz van de processor zal het probleem niet zijn, maar waarschijnlijk heb je daarbij ook een vergelijkbare videokaart, en dat is mogelijk wel een probleem. Xbmc werkt het beste met openGL, en een videokaart die directX 9.0c ondersteund. Ik heb het geprobeerd op mijn desktop met ubuntu 7.04 en een Matrox G400, maar daarop werkt het niet. Je kunt xbmc wel installeren zonder opengl maar dan is het waarschijnlijk niet vooruit te branden icm met die 700Mhz. Als het alleen maar is om te testen dan is dat natuurlijk niet zo'n heel groot probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
Mar2zz schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 18:45:
[...]

Wellicht moet je ff alle python image library nog in je python-lib map installeren? Dat is voor het emuleren voor de scripts in ieder geval nodig. http://pypi.python.org/pypi/PIL/1.1.6 of heb je dat al?
Daar kan ik niet heel veel info over vinden, ik weet ook niet precies wat dit inhoudt maar naar mijn idee is dit een python library die eigenlijk voor windows ontworpen is. Weet je zeker dat het nodig is deze nog binnen linux te compilen? Ik heb dat geprobeerd maar dat lukt ook niet, maar eigenlijk weet ik ook niet zeker of ik deze nodig heb en wat ik er mee moet. Misschien dat je daar wat meer info over hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ik weet niet zeker of dat nodig is om die binnen linux nodig te hebben. Omdat ik dat kanaal Ted wou maken voor XOT (wat jammerlijk mislukt is overigens, zie eerdere berichten) wou ik voor testing-purposes xmbc of scripts emuleren op de pc, zodat ik niet steeds naar beneden hoefde te lopen. Dit werkte niet, (python wou die scripts niet runnen omdat er vanalles miste), dus ik verder googlen en toen zag ik dat die PIL 1.1.6 nodig was. Dit was alleen om het te kunnen runnen in een geemuleerde xbmc-omgeving. Ik weet niet hoe xbmc-python in linux behandeld wordt, maar wellicht hetzelfde, en is er wat pythonlib speciaal voor xbmc.

Anyway, na die toevoeging aan python gingen de meeste scripts gewoon netjes werken, alleen xot dus niet (ik zal nog ff een logje maken en opsturen GBW) M.a.w. ik weet het gewoon niet eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
GroteBozewolf schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 19:54:
[...]

Oh, da's niet mooi. Zou je mij eens een logfile (uzg.log) kunnen sturen via uitzendinggemist.vx[aapje]gmail[puntje]com? Dan ga ik kijken of ik het nog in 3.0.1 kan fixen.
Nee dat is zeker erg jammer, een van de belangrijkste onderdelen van xbmc ;)
Het vreemde is dat ik helemaal geen logfile heb?? Er wordt geen uzg.log aangemaakt waardoor het er op lijkt dat de fout dus ook niet in XOT zit (als ik even vlug naar het script kijk (ben dan wel geen programmeur maar toch) wordt die log al direct aangemaakt en als die er niet is wordt XOT mogelijk helemaal niet gestart).

Misschien toch bovenstaande python library fouten, het vreemde is wel dat diverse andere scripts wel werken (waaronder het xbmcscripts-script waarmee ik ook XOT kan installeren, maar ook dan werkt het niet, hoewel dat xbmcscripts-script bij mij op de xbox weer niet werkt...).

edit; misschien dat ik je de xbmc.log file even kan sturen, maar deze is gevuld met debug info en ik weet niet of je daar wat mee kan. Ik weet namelijk ook niet in hoeverre deze anders is dan de xbox versie en of je daar wat aan hebt. Ik hoor het wel, anders mail ik deze even door als ik thuis ben.

[ Voor 13% gewijzigd door berties op 20-02-2008 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Als jij XOT met xbmcscripts hebt geinstalleerd heb je volgens mij een oudere versie van xot. Op die website staat tochnog versie 2.7??

Xbmcscripts op de xbox werkt wel, hij lijkt alleen niet te werken. Ik moet die ook meestal een stuk of 3x achter elkaar runnen voordat ie echt opstart zonder melding en verbinding maakt, maar dan werkt ie verder ook prima. (waarschijnlijk kwestie van time-out ofzo ff aanpassen).

Bij mij is het volgens mij zo dat de scripts die wel werken een paar python-regels boven in het script hebben voor emulation. If emulating blabla etc.. ik zal dat thuis nog ff nakijken of dat voor alle scripts geld (in xot zijn deze regels niet aanwezig, tenminste ik kon ze niet vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
Mar2zz schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 10:44:
Als jij XOT met xbmcscripts hebt geinstalleerd heb je volgens mij een oudere versie van xot. Op die website staat tochnog versie 2.7??

Xbmcscripts op de xbox werkt wel, hij lijkt alleen niet te werken. Ik moet die ook meestal een stuk of 3x achter elkaar runnen voordat ie echt opstart zonder melding en verbinding maakt, maar dan werkt ie verder ook prima. (waarschijnlijk kwestie van time-out ofzo ff aanpassen).

Bij mij is het volgens mij zo dat de scripts die wel werken een paar python-regels boven in het script hebben voor emulation. If emulating blabla etc.. ik zal dat thuis nog ff nakijken of dat voor alle scripts geld (in xot zijn deze regels niet aanwezig, tenminste ik kon ze niet vinden)
Ja die staat er tussen, maar ook de 3.0.0b versie (zo uit het hoofd, in ieder geval versie 3) en die heb ik geinstalleerd, maar die werkt dus niet.

Ik denk dat die emulatieregels voor windows nodig zijn maar voor linux niet, windows heeft native geen python support, Linux in princiepe wel, ten minste pyhton2.4 en 2.5 staan op mijn systeem. Ik zie dan ook geen noodzaak waarom python geemuleerd zou moeten worden.
Of het moet zo zijn dat xbmc weer in een geemuleerde windows omgeving draait en daarbinnen dus eigenlijk een emulator van linux naar windows (voor python onder windows) en vervolgens van windows naar linux (xbmc onder linux). Maar dat lijkt me niet, zou nogal raar zijn, en dan was een port naar linux niet nodig maar alleen het ontwikkelen van een emulator voor de xbox onder linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Het zal wel kloppen wat je zegt. Maar volgens mij is het wel zo dat xbmc wat aparte python gebruikt, speciaal voor xbmc. Veel scripts zijn niet zo uitgebreid en maken daar misschien geen gebruik van, maar XOT is een van de meest uitgebreide scripts die ook nog eens gebruik maakt van de nieuwste mogelijkheden binnen xbmc-script-land. Wellicht mis je toch een library nog ofzo. Misschien dat GBW hier wat op weet, die krijgt het nog druk met al die nieuwe systemen waar xbmc op komt...

GBW hoe test jij je script eigenlijk? gewoon gelijk op een xbox of anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 22:18:
Ik heb een vraagje. M`n xbox mediacenter blijft elke keer hangen bij elke film. (blokjes en dan een vastlooper).

Heb geprobeerd om via ftp Xbmc er opnieuw erop zetten (verschillende versies). Geen success.

Ik denk dat er iets mis met de harde schijf(Samsung 400GB). Die is 8 maanden oud. De dvd speler van de xbox lees geen gekopieerde cd/dvd`s.

Hoe kan ik de harde schijf een keer formateren en alles er opnieuw opzetten? ( Harde schijf aan de computer hangen ?)
Ik heb nu een 2de hands orginele xbox(2005) gekocht. Dvd drive overgezet naar de andere xbox. Slayers cd gebruikt om alles er opnieuw op te zetten.

Alleen wanneer ik via ftp de nieuwste Xbmc erop wil zetten pakt hij iedere keer een aantal bestanden niet. Lijkt net ofdat de xbox het niet bij kan houden met al die kleine bestanden. Want dvd`s erop zetten gaat veel vlotter. Hoe kan ik het beste Xbmc erop zetten via ftp in delen naar de xbox sturen of is hier een andere manier voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Misschien helpt het als je je ftp-client op maximaal 2 connecties zet. Mijne verslikte zich ook vaak als ik veel kleine bestanden deed over meer dan 2 connecties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
Mar2zz schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 11:26:
Het zal wel kloppen wat je zegt. Maar volgens mij is het wel zo dat xbmc wat aparte python gebruikt, speciaal voor xbmc. Veel scripts zijn niet zo uitgebreid en maken daar misschien geen gebruik van, maar XOT is een van de meest uitgebreide scripts die ook nog eens gebruik maakt van de nieuwste mogelijkheden binnen xbmc-script-land. Wellicht mis je toch een library nog ofzo. Misschien dat GBW hier wat op weet, die krijgt het nog druk met al die nieuwe systemen waar xbmc op komt...

Ik denk dat we even op GBW zijn reactie moeten wachten.

Ik weet inderdaad vrijwel zeker dat xbmc's scripts een speciale python versie (of eigenlijk python package) vereisen. Maar het lijkt me dat als deze niet standaard onderdeel uitmaken van de svn versie van xbmc zelf en ook niet van ubuntu dat deze dan wel in de lijst met dependencies gezet was op de wiki howto. Maar goed, het valt niet uit te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
Mar2zz schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 11:56:
Misschien helpt het als je je ftp-client op maximaal 2 connecties zet. Mijne verslikte zich ook vaak als ik veel kleine bestanden deed over meer dan 2 connecties.
En avalaunch er als eerste op zetten, die starten (controleren of max connecties op 2 staat) en dan vanaf de pc met je ftp-client verbinden naar de xbox (avalaunch). Dat werkt bij mij het beste, ik heb namelijk ook wel eens problemen met het uploaden als ik dat doe met de ftp-server die bij de slayers cd gestart wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Mar2zz schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 08:38:
[...]

Films kan hij het makkelijkst zoeken als je het release-jaartal erbij zet. Dus Departed (2007) enzo. Hij kijkt of naar de mapnaam waar een filmbestand in staat, of naar de naam van de avi. Bij mij gaat dit zelden mis. Departed.dvdrip.xvid.Diamond.avi of dmd-departed.avi gaat dus niet werken...
Maar er is dus helaas geen ID3 voor films? Ik heb altijd het liefst gewoon Matrix.avi

Maar ik zal het even proberen op jouw manier. Maar áls het dus wel werkt dan ziet hij het meteen als je switcht naar bibliotheekmodus? Want bij muziek moet je eerst de database scannen, terwijl dit bij films dus niet kan.

offtopic:
Kan je met Slayer's formatteren zónder dat je aan F:\ zit en deze gewoon laat voor wat het is?

[ Voor 6% gewijzigd door MsG op 20-02-2008 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Bij films moet je wel eerst filminformatie ophalen. Als je dat niet doet dan ziet ie ook niets in de bibliotheekmodus. Er zijn wel opties om automatisch filmdatabase bij te werken, maar dat werkt bij mij niet (hij werkt wel bij, haalt dubbele entrys enzo eruit, maar voegt geen nieuwe films toe bij mij, dat moet nog steeds handmatig, maar als de naam ok is dan is handmatig ook maar 2 clicks away).

Bij films kan je wel naar database scannen. Ga op de hoofdmap staan en kies alle imdb-info ophalen via witte toets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Mar2zz schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 11:26:

XBMC heeft onder WIN32 en op de Xbox zijn eigen Python library. Hoe dat onder Linux is weet ik niet, aangezien ik zelf geen linux voor handen heb op het moment. Ik kan me echter wel voorstellen dat ze onder linux de standaard linux python packages gebruiken, want die zijn er voor linux gewoon (en bijv. niet voor de Xbox).

Ik test XOT dus ook alleen onder WIN32 en op de Xbox. Daarbij moet ik wel melden dat bij mij de WIN32 versie niets kan afspelen (ik controleer daar dus alleen of de juiste media URL wordt gevonden). XBMC hangt dan, maar dat geldt voor alles wat ik onder WIN32 probeer af te spelen. De WIN32 variant is dan ook echt alleen bedoeld voor scripting en skinning, in tegenstelling tot de Linux versie.

Als XOT niet logt onder Linux, dan zou hierover in de xbmc.log (debug) info moeten staan. Dus daar zou ik dan ook wat mee kunnen. Ik zal vanavond eens kijken of ik ergens een linux systeem vandaan kan trekken om zelf te testen. Maar ik moet wel melden dat ik het rete druk heb....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bigfoot87 schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 11:51:
[...]

Gisteren.... alles was klaar... ik stond op het punt om hem te uploaden...
Liep mn pc vast en hoorde ik mn harde schijf opeens het volgende geluid maken: tik....tik...tik... :(
Das pech.... XBMC weg.

Zal morgen opnieuw een poging doen met mn laptop :)
Is dit inmiddels gelukt? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakhead
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:26
Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 11:45:
[...]

Ik heb nu een 2de hands orginele xbox(2005) gekocht. Dvd drive overgezet naar de andere xbox. Slayers cd gebruikt om alles er opnieuw op te zetten.

Alleen wanneer ik via ftp de nieuwste Xbmc erop wil zetten pakt hij iedere keer een aantal bestanden niet. Lijkt net ofdat de xbox het niet bij kan houden met al die kleine bestanden. Want dvd`s erop zetten gaat veel vlotter. Hoe kan ik het beste Xbmc erop zetten via ftp in delen naar de xbox sturen of is hier een andere manier voor?
Ik heb nog een 2e (originele) xbox, kan ik harde schijven wisselen en met mijn hardmodded xbox de harddisk van de originele xbox aanpassen zodat er xbmc op wil draaien? (of was dat niet ongeveer wat jij ook hebt gedaan?)

Of stel ik een domme vraag...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
GroteBozewolf schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 12:58:
[...]
Ik test XOT dus ook alleen onder WIN32 en op de Xbox. Daarbij moet ik wel melden dat bij mij de WIN32 versie niets kan afspelen (ik controleer daar dus alleen of de juiste media URL wordt gevonden). XBMC hangt dan, maar dat geldt voor alles wat ik onder WIN32 probeer af te spelen. De WIN32 variant is dan ook echt alleen bedoeld voor scripting en skinning, in tegenstelling tot de Linux versie.
Klopt wat je zegt hoor, ik zei dat andere scripts wel werken, maar het afspelen werkt niet. Maar het listen van items enzo werkt wel bij die andere scripts, terwijl XOT netjes start (dus checkt voor update enzo) maar vervolgens het scherm niet opbouwt waar je kanalen af kan kiezen, dan stopt XOT zonder melding.

Ik denk dat ik ook al weet waaraan het ligt. Ik herinner me dat er in de log iets stond over een Z-schijf. Die virtuele win32.xbmc mount diskletters volgens mij (zoals Q enzo). Ik heb x, y en z gereserveerd voor mijn dvd-schijven op de pc. Ik ga eerst ff proberen of het werkt als ik mijn dvd-brander Z: ff op een andere letter gooi. Volgens mij mapt ie ook een Q-drive zoals de xbox ook heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaFreakhead schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 14:55:
[...]
Ik heb nog een 2e (originele) xbox, kan ik harde schijven wisselen en met mijn hardmodded xbox de harddisk van de originele xbox aanpassen zodat er xbmc op wil draaien? (of was dat niet ongeveer wat jij ook hebt gedaan?)

Ik heb die 2e (originele) xbox (39euro) gekocht alleen voor de Dvd drive. Omdat de Dvd drive in m`n hardmodded xbox geen gekopieerde cd/dvd`s las. Nu werkt hij perfect :D .

Wat jij wil doen gaat niet volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
DaFreakhead schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 14:55:
[...]

Harddisks kan je niet uitwisselen. Die zijn gelocked met een code specifiek voor die xbox, of beter gezegd, voor die xbox bios. Softmodden is een optie. Zie het forum van xbox-scene.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
@GBW; ik ben even aan de slag gegaan met het script van je. Ik heb het volgende kunnen ontdekken;

Ten eerste, ik ben geen python programmer, dus alles wat ik gedaan heb is eigenlijk een vorm van trail and error.

Ik heb nogmaals via de google site de nieuwste xot geinstalleerd.
Daarna heb ik xbmc onder linux gestart en binnen PMIII skin naar scripts gegaan. Als ik dan op de info knop ("i" op mijn toetsenbord) druk krijg ik python info te zien. Hier wordt tijdens het starten van xot wel het een en ander gelogd en daarmee ben ik verder gekomen.
Als ik vervolgens het xot script start dan logt xbmc het volgende mbt python;
code:
1
2
3
4
5
6
-->Python Interpreter Initialized<-- (dat was dus inderdaad geen probleem zoals ik al dacht).
-->Python Interpreter Initialized<--
Traceback (most recent call last):
File "/home/berties/XBMC/BUILD/scripts/XOT-Uzg.v3/default.py", line 36, in ?
if len(sys.argv) > 1:
AttributeError: 'module' object has no attribute 'argv'

Daaruit maak ik op dat het mis gaat in regel 36 met het toewijzen van een argument.
Als ik vervolgens naar de default.py kijk zie ik dat er eerst (in die regel 36) gekeken wordt of XOT als script of als plugin gestart wordt. Aangezien het hier mis ging heb ik deze controle er eens uitgehaald en alleen het het script deel er in gelaten (alles vanaf regel 36 tm 55 heb ik gewist).
Als ik het dan vervolgens nogmaals probeer start XOT al een stuk beter!
Ik zie vervolgens ook dat het script gestart wordt (de balk komt in beeld dat hij aan het laden is, en ik zie iets van initialized geloof ik). Maar daarna is het weer stil, stop XOT en zit ik weer in de lijst met scripts van xbmc.
De python log geeft het volgende;
code:
1
2
3
4
5
6
7
************** Starting XOT-Uzg (XOT-Uzg.v3) version v3.0.0 ************
File "/home/berties/XBMC/BUILD/scripts/XOT-Uzg.v3/default.py", line 86, in ?
MyWindow = progwindow.GUI(config.appSkin , config.rootDir, config.skinFolder)
TypeError: XML File for Window is missing

Wat ik daarmee moet weet ik nog even niet, maar ik denk dat jij daar al meer aan hebt dan mijn eerder bevindingen.

Ik kijk of ik nog meer kan vinden.

Oh ja, en ik heb nu dus ook een uzg.log file en die mail ik je even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Call me stupid, maar waarom moeten die buffers aldoor zo klein mogelijk? 4096 is toch juist beter dan 256. Of zie ik dat verkeerd? Kan iemand mij even verlichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Met een normale 4Mbit adsl-lijn, duurt het dan minstens 10sec voor je buffer vol is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
berties schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 21:52:
@GBW; ik ben even aan de slag gegaan met het script van je. Ik heb het volgende kunnen ontdekken;

Ten eerste, ik ben geen python programmer, dus alles wat ik gedaan heb is eigenlijk een vorm van trail and error.

Ik heb nogmaals via de google site de nieuwste xot geinstalleerd.
Daarna heb ik xbmc onder linux gestart en binnen PMIII skin naar scripts gegaan. Als ik dan op de info knop ("i" op mijn toetsenbord) druk krijg ik python info te zien. Hier wordt tijdens het starten van xot wel het een en ander gelogd en daarmee ben ik verder gekomen.
Als ik vervolgens het xot script start dan logt xbmc het volgende mbt python;
code:
1
2
3
4
5
6
-->Python Interpreter Initialized<-- (dat was dus inderdaad geen probleem zoals ik al dacht).
File "/home/berties/XBMC/BUILD/scripts/XOT-Uzg.v3/default.py", line 36, in ?
if len(sys.argv) > 1:
AttributeError: 'module' object has no attribute 'argv'

Daaruit maak ik op dat het mis gaat in regel 36 met het toewijzen van een argument.
Als ik vervolgens naar de default.py kijk zie ik dat er eerst (in die regel 36) gekeken wordt of XOT als script of als plugin gestart wordt. Aangezien het hier mis ging heb ik deze controle er eens uitgehaald en alleen het het script deel er in gelaten (alles vanaf regel 36 tm 55 heb ik gewist).
Als ik het dan vervolgens nogmaals probeer start XOT al een stuk beter!
Ik zie vervolgens ook dat het script gestart wordt (de balk komt in beeld dat hij aan het laden is, en ik zie iets van initialized geloof ik). Maar daarna is het weer stil, stop XOT en zit ik weer in de lijst met scripts van xbmc.
De python log geeft het volgende;
code:
1
2
3
4
5
6
7
************** Starting XOT-Uzg (XOT-Uzg.v3) version v3.0.0 ************
File "/home/berties/XBMC/BUILD/scripts/XOT-Uzg.v3/default.py", line 86, in ?
MyWindow = progwindow.GUI(config.appSkin , config.rootDir, config.skinFolder)
TypeError: XML File for Window is missing

Wat ik daarmee moet weet ik nog even niet, maar ik denk dat jij daar al meer aan hebt dan mijn eerder bevindingen.

Ik kijk of ik nog meer kan vinden.

Oh ja, en ik heb nu dus ook een uzg.log file en die mail ik je even.
Een goede analyse! Ik heb net Ubuntu draaiend gekregen en ga er morgen (mits ik genoeg tijd heb) mee aan de slag.

• Mart!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-09 20:13
MsG schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 12:12:
Maar er is dus helaas geen ID3 voor films? Ik heb altijd het liefst gewoon Matrix.avi

Maar ik zal het even proberen op jouw manier. Maar áls het dus wel werkt dan ziet hij het meteen als je switcht naar bibliotheekmodus? Want bij muziek moet je eerst de database scannen, terwijl dit bij films dus niet kan.
Je kan er ook voor kiezen een nfo-file aan te maken, met dezelfde naam als de film (in jou geval matrix.nfo). als je hierin een url naar imdb zet zal hij deze gebruiken om informatie over de film op te halen. Dan hoef je de filenaam niet aan te passen (maar krijg je alsnog heel veel werk ;) )

• GroteBozewolf
Even een update mbt. XOT en XBMC Linux en XBMC Win32
Ik heb inmiddels ubuntu draaien onder VMware player. En heb dus XOT kunnen testen met XBMC Linux.

Onder Linux zijn er twee problemen:
  • de sys.argv bestaat niet als er niets in zit, in tegenstelling tot win32 en xbox, waar ie wel bestaat, maar lengte 0 heeft. Dat heb ik inmiddels gefixed.
  • Linux is hoofdletter gevoelig mbt. paden en filenames! Dat ging op wat plaatsen fout. Ik hoop dat ik het meeste eruit heb.
Dan onder Win32 en Linux:
  • De muis werkt niet onder Linux en Win32. Dat probleem is identiek onder beide systemen. Ik ga hier naar kijken. Binnenkort komt 3.0.1 uit en dan hoop ik XOT Linux compatible te hebben :D

• berties
GroteBozewolf schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 22:05:
Ik heb inmiddels ubuntu draaien onder VMware player. En heb dus XOT kunnen testen met XBMC Linux.

• de sys.argv bestaat niet als er niets in zit, in tegenstelling tot win32 en xbox, waar ie wel bestaat, maar lengte 0 heeft. Dat heb ik inmiddels gefixed.
  • Linux is hoofdletter gevoelig mbt. paden en filenames! Dat ging op wat plaatsen fout. Ik hoop dat ik het meeste eruit heb.
  • De muis werkt niet onder Linux en Win32. Dat probleem is identiek onder beide systemen. Ik ga hier naar kijken. Binnenkort komt 3.0.1 uit en dan hoop ik XOT Linux compatible te hebben :D
Super, keep up the good work!
Ik denk dat heel veel mensen je dankbaar zijn voor de vele uurtjes die je al in XOT gestoken hebt _/-\o_

Het vreemde is wel dat de muis hier bij mij prima werkt onder xbmc in ubuntu.

Verwijderd

Niemand het probleem dat bij 123video via xot het geluid vaak enkel ruis is?

Lijkt alleen voor te komen zodra hij de adpcm flash variant audio codec gebruikt.
Als ik de stream afspeel via dvdplayer dan doet het geluid het wel, alleen dan is het probleem dat je niet langer dan een seconde kijken kan.

• MsG

MsG

Forumzwerver

Mart! schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 17:05:
[...]

Je kan er ook voor kiezen een nfo-file aan te maken, met dezelfde naam als de film (in jou geval matrix.nfo). als je hierin een url naar imdb zet zal hij deze gebruiken om informatie over de film op te halen. Dan hoef je de filenaam niet aan te passen (maar krijg je alsnog heel veel werk ;) )
Ik kan echt NERGENS vinden om te scannen of bibliotheek updaten. Enkel bij muziek zie ik het.

Ik zou het willen zoals in dit filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=8amNvWnGrew

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Dat kan gewoon. Lees deze twee wiki-topics maar eens door:
IMDB-Scrapen
Mediabibliotheek

Vooral dit zal je aanspreken:
Then, there are several ways you can scan your movies into the Video Library

* You can scan your files one at a time by selecting each file and pressing the Info button on the DVD-Remote.
* You can choose "Movie Information" from the Context Menu
* You can select the share/folder that your videos are in and choose "Scan for new content" from the Context Menu which scans all files in that share/folder and all its subfolders automatically.
* In Library Mode you can choose "Update Library" from the Context Menu.

After the scan task has completed you will be able to take advantage of several features that depend on rich information obtained.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Hebben jullie ook dat veel kleine bestanden sloom gaan via FTP?

Ik zette mijn backup van Rainbow Six 3 terug naar de Xbox... 9 uur en 40 minuten later was ie klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 09:54

mace

Sapere Aude

MsG schreef op maandag 25 februari 2008 @ 00:27:

Ik zette mijn backup van Rainbow Six 3 terug naar de Xbox... 9 uur en 40 minuten later was ie klaar
Whoa... :o

Ik gebruik eigenlijk nog steeds qwix en avalaunch, is nog steeds sneller dan de ftp server van xbmc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf

Heb je al eens geprobeerd meerdere connecties tegelijkertijd op te zetten? Dan gaan kleinere bestanden een stuk sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Zijn er hier ook last.FM users? heb me net geabboot daarop (zelfde naam als hier), en er is een xbmc-group daar met 459 users (op zich wel weinig eigenlijk) maar er zijn ook een duitse en franse xbmc. Ook is er een GOT-group. Wel geinig om te zien dat echt goeie muziek bij al die groepen in de top25 lijst voorkomt (veel radiohead).

Vraagje: Bij tags lezen van muziek staat in xbmc %D%, maar wat doet dat precies?=Duration

Heb mijn muziek opnieuw ingedeeld:
van
artist1 - album - tracks
artist1 - album - tracks
artist2 - album - tracks
naar
artist1 - album - tracks
......../ - album - tracks
artist2 - album - tracks

In mijn muziekfolder zie ik dus nu alleen artiestennamen staan, maar nou leek het me mooi om achter die artiesten het aantal albums te zien staan, zodat de weergave Radiohead (5 albums) ofzo wordt. Kan dit zonder de folders te hernoemen op de pc (anders krijg ik problemen met foobar-library)

[ Voor 4% gewijzigd door Mar2zz op 25-02-2008 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties

Een aantal pagina's terug (vanaf 13 februari ongeveer) is er heel veel info over te lezen en zijn er een aantal testresultaten te vinden. Lees die even door, daar heb je veel aan denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik heb avalaunch ook maar even geinstalleerd. Gaat echt miljoen x sneller idd :).

Maar is de core ontwikkeling van XBMC dan een beetje dood? Aangezien al die nieuwe versies allemaal gewoon 2.1 zijn? Ze zouden toch zo even de avalaunch ftp server in XBMC kunnen gooien e.d.?

Kan je ook ergens instellen dat je de nieuwsbalk ook kan selecteren en daarbinnen een item selectern om het nieuws echt te lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Werkt dit trouwens bij jullie? http://xbmc.org/wiki/?tit...ter%27s_My_Network_Places

Als ik het in firefox typ zie ik het prima. Echter in IE niet. En dus ook die wizard niet. Hij loopt dan oneindig door te vragen bij zo'n loginscherm. Terwijl username en password gewoon kloppen.

Dit zou juist mooi zijn, zo kan ik rechtstreeks naar Xbox downloaden. Maar helaas :'(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Dat moet ook in de verkenner (explorer) in plaats van internet explorer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Dat zou in IE even goed moeten werken als in de gewone explorer omdat die 2 zo in elkaar verweven zijn.
Als jij op de site van een producent een link voor een download aanklikt, is dat ook vaak genoeg ftp:// hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
MsG schreef op maandag 25 februari 2008 @ 16:39:
Werkt dit trouwens bij jullie? http://xbmc.org/wiki/?tit...ter%27s_My_Network_Places

Als ik het in firefox typ zie ik het prima. Echter in IE niet. En dus ook die wizard niet. Hij loopt dan oneindig door te vragen bij zo'n loginscherm. Terwijl username en password gewoon kloppen.

Dit zou juist mooi zijn, zo kan ik rechtstreeks naar Xbox downloaden. Maar helaas :'(.
[zeurmodus]
Eerlijk gezegt zou ik je eens willen wijzen op de regels van het gebruik van dit forum.
Je stelt via DM vragen aan mij (dat staat altijd vrij maar..) alsof ik een betaalde helpdesk medewerker ben. Vragen die je zoals ik al eerder aangaf, beter bij xbox-scene kan stellen.
Je stelt vragen over onderwerpen die vele malen aan bod gekomen zijn en uitvoerig zijn behandeld. Vragen waarop je het antwoord al had kunnen vinden als je de zoekfunctie gebruikt had. Zoals de film info /scraper, de soft/hardmod info en slayers disk.
Voor je laatste vraag heeft fire69 je een week geleden al een oplossing geboden; netdrive.
[/zeurmodus]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
Fire69 schreef op maandag 25 februari 2008 @ 19:55:
Dat zou in IE even goed moeten werken als in de gewone explorer omdat die 2 zo in elkaar verweven zijn.
Als jij op de site van een producent een link voor een download aanklikt, is dat ook vaak genoeg ftp:// hoor :)
Alhoewel ik wel weet dat het een losse module is in de oude IE versies. Als je die niet mee installeerd werkt het niet. Hoe dat met de nieuwe versies is weet ik niet. IE gebruiken als ftpclient is voor mij zowieso een no-go, elk alternatief voor IE als ftpclient is beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-08 12:01
@GBW helaas doet GTST in je uzg script het niet meer. Ik heb wel een log voor je. Waar kan ik deze heen mailen. Ik draai trouwens de release van tech van 24 februari.

http://specs.tweak.to/6635

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

berties schreef op maandag 25 februari 2008 @ 19:59:
[...]

[zeurmodus]
Eerlijk gezegt zou ik je eens willen wijzen op de regels van het gebruik van dit forum.
Je stelt via DM vragen aan mij (dat staat altijd vrij maar..) alsof ik een betaalde helpdesk medewerker ben. Vragen die je zoals ik al eerder aangaf, beter bij xbox-scene kan stellen.
Je stelt vragen over onderwerpen die vele malen aan bod gekomen zijn en uitvoerig zijn behandeld. Vragen waarop je het antwoord al had kunnen vinden als je de zoekfunctie gebruikt had. Zoals de film info /scraper, de soft/hardmod info en slayers disk.
Voor je laatste vraag heeft fire69 je een week geleden al een oplossing geboden; netdrive.
[/zeurmodus]
Sorry hoor, de vragen waren nooit zo bedoeld. Maar ik zet meerdere vragen altijd succesievelijk onder elkaar. Mijn excuses.

Bovendien zocht ik helemaal geen apart programma, maar de syntaxis ftp://xbox:xbox@10.0.0.125 zou gewoon moeten werken, in FF doet hij dat ook. Echter verkenner/IE snapt het weer niet.

De scraper heb ik ook ontdekt, het zat wat verborgen. Mijn excuses, soms is het wat makkelijker om snel even iets te vragen dan uren zoeken. Maar ftp://xbox:xbox@10.0.0.125 werkt bij jullie wel? ik krijg dus de 1e keer als ik dat invoer zo'n windows usernaam en wachtwoord-invul scherm, en zodra ik ok klik nadat ik de juiste waarden heb ingevuld, krijg ik het scherm weer, daarna weer. etc.

Ik heb trouwens het XOT script in de script map én in de plugin map. Wat is het doel van het feit dat hij ook in de plugin map zit? Ik zie namelijk niks geintegreerds zoals bijvoorbeeld X-Link Kai wél is.

offtopic:
Zit 1 van jullie nog wel eens op X-Link kai? Ik zie dat de service op wat spelers na helaas wel redelijk dood is :(.

Om mijn zoekvragen goed te maken zal ik binnenkort (als dit mag uiteraard) de TS even updaten. Veel informatie slaat op oudere builds en klopt niet geheel meer.

[ Voor 14% gewijzigd door MsG op 25-02-2008 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Snel de ftp even voor je geprobeerd, vanuit IE7.
Dus gewoon ftp://xbox:xbox@xbox1 (waarbij xbox1 in mijn dns-server gedefinieerd is, weet het ip-adres zo direct niet meer vanbuiten :P ).
Dat werkt perfect, ik krijg direct een listing met alle partities, en kan deze gewoon browsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
MsG schreef op maandag 25 februari 2008 @ 21:33:
[...]

Sorry hoor, de vragen waren nooit zo bedoeld. Maar ik zet meerdere vragen altijd succesievelijk onder elkaar. Mijn excuses.
Excuses aanvaard, maar het is niet nodig ze aan te bieden, het was enkel een zeurmodus, ik ben hier ook niet om excuses te eisen van wie dan ook, voor wat dan ook.
Bovendien zocht ik helemaal geen apart programma, maar de syntaxis ftp://xbox:xbox@10.0.0.125 zou gewoon moeten werken, in FF doet hij dat ook. Echter verkenner/IE snapt het weer niet.
Dat werkt hier prima, op het moment dat het met een andere ftpclient wel werkt (en het werkt met FF) dan ligt het aan je software (windows/explorer/IE) en kun je de vraag beter in een ander draadje neerleggen.
De scraper heb ik ook ontdekt, het zat wat verborgen. Mijn excuses, soms is het wat makkelijker om snel even iets te vragen dan uren zoeken.
Met die opmerking ben ik het niet eens, zoeken kost heeel weinig tijd en als je de houding hebt dat je liever van iemand anders zijn tijd vraag om een antwoord te geven dan om die zelf in het zoeken te stoppen dan zou ik zeggen, zoek zelf je antwoord of verwacht geen antwoorden meer.
Maar ftp://xbox:xbox@10.0.0.125 werkt bij jullie wel?
ik krijg dus de 1e keer als ik dat invoer zo'n windows usernaam en wachtwoord-invul scherm, en zodra ik ok klik nadat ik de juiste waarden heb ingevuld, krijg ik het scherm weer, daarna weer. etc.
werkt hier prima.
Ik heb trouwens het XOT script in de script map én in de plugin map. Wat is het doel van het feit dat hij ook in de plugin map zit?
via de optie bron toevoegen, dan kun je plugins selecteren.

offtopic:
Zit 1 van jullie nog wel eens op X-Link kai? Ik zie dat de service op wat spelers na helaas wel redelijk dood is :(.
Nee, ik niet meer, voorheen (vroeger, klinkt zo leuk) speelde ik nog spellen en ook via X-Link kai, maar ik hoor er persoonlijk ook niets meer over. Maar zit dan ook niet meer in die scene.
Om mijn zoekvragen goed te maken zal ik binnenkort (als dit mag uiteraard) de TS even updaten. Veel informatie slaat op oudere builds en klopt niet geheel meer.
Prima idee, er moet denk ik wel het een en ander aangepast worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik wil mijn xbox helemaal opschonen en daarna een nieuwe versie van xbmc erop zetten. Wat kan ik nu allemaal veilig weggooien en waar moet ik het xbmc mapje zetten? er zit namelijk nu nog een ander dashboard op en veel kleine rotzooi bestanden?

kan ik in principe al mijn drives schoonmaken en op de /c het xbmc mapje zetten? zo makkelijk zal het vast niet zijn :P

[ Voor 64% gewijzigd door MuSeLive op 25-02-2008 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Nee, Slayer's kent enkel full format helaas. Ik backupte mn gehele HDD, daarna Slayer's gedraaid en daarna teruggezet wat ik terug wilde.

Voordat je Slayers brand zou ik de instellingen even op jouw situatie toepassen. Ik kon niks veranderen nadat ik had gebrand, waardoor ik vanuit Slayers niet kon FTP-en. heel irritant :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
MsG schreef op maandag 25 februari 2008 @ 22:30:
Nee, Slayer's kent enkel full format helaas. Ik backupte mn gehele HDD, daarna Slayer's gedraaid en daarna teruggezet wat ik terug wilde.

Voordat je Slayers brand zou ik de instellingen even op jouw situatie toepassen. Ik kon niks veranderen nadat ik had gebrand, waardoor ik vanuit Slayers niet kon FTP-en. heel irritant :).
Hmm niet mogelijk om alles te cleanen via FTP? Maar als ik het dan via slayers wil doen dan moet ik vóórdat ik hem brand op dvd iets instellen?

Domme vraag, maar hoe kan ik zien of mijn xbox gesoftmod of gechipped is? (aangezien in de slayers handleiding staat dat bij een softmod het gevaar bestaat dat je je xbox permanent beschadigd)

[ Voor 14% gewijzigd door MuSeLive op 25-02-2008 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
GroteBozewolf schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 22:05:

Ik heb inmiddels de issues gefixed (muis en linux paden). Ik loop echter tegen een bugje aan in het WindowXML framework. Ik heb hier over gepost op het XBMC forum en hoop op reactie. Dan zal ik de boel verder uitwerken en online zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

MuSeLive schreef op maandag 25 februari 2008 @ 22:40:
[...]

Hmm niet mogelijk om alles te cleanen via FTP? Maar als ik het dan via slayers wil doen dan moet ik vóórdat ik hem brand op dvd iets instellen?

Domme vraag, maar hoe kan ik zien of mijn xbox gesoftmod of gechipped is? (aangezien in de slayers handleiding staat dat bij een softmod het gevaar bestaat dat je je xbox permanent beschadigd)
Ja, de ISO openen en een bepaalde .ini editten met jouw specifieke IP gegevens e.d. zodat je vanaf CD in je FTP kan. Het kan ook ongewijzigd maar dan moet je via slayers eerst een dashboard installeren waar je vervolgens in kan en dan kan je daar de settings wijzigen. Voeg me evt maar toe op msn dan stuur ik je wel screens wat je moet behouden. Dan kan je zonder slayers gewoon via FTP alles cleanen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos-Zero
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-08 19:53

Chaos-Zero

Sega fan!

Mijn pa heeft vandaag zelf een oude Xbox gekocht voor media center omdat ie zag hoe dit in z'n werk ging op mijn Xbox.
Nu is het zo, dat die Xbox omgebouwd is, want er zaten zo een stuk of 50 gebrande games bij en als je de Xbox opstart zie je in het opstart logo ook links boven EVOX staan. Hij is dus iedergeval gemod, maar als er geen game in zit start mijn eigen xbox gewoon in het EVOX menu op, maar die van me pa die beneden staat, start in het officiele MS dashboard op.
Kan ik dit nu zo fixen dat op die Xbox van me pa ook naar het EVOX dashboad gaat en/of anders in 1x naar media center?

PSN: MoodChange | Steam: Chaos_Zero89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ja dat kan. Je moet even achterhalen wat de nu opstartende dashboard is qua naam. Dan via FTP XBMC er op zetten en de shortcut noemen als de nu opstartende dashboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Mensen... => [XBMC] Ervaringen met Xbox media center - Deel XI

We gaan weer te ver off-topic. Meer dan genoeg andere plaatsen waar dit al 100x lang en breed uitgelegd is.

[ Voor 3% gewijzigd door Fire69 op 26-02-2008 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Zijn er nog meer mensen die problemen hebben met de 24-02 build van XBMC? Mijn visualisaties werken niet meer. Sommige hebben nog maar 1 visual, maar ik kan de presets niet veranderen terwijl ik zo graag die ene blauwe spectrum heb.

Last.FM op xbmc werkt trouwens erg goed. Moet ff weekje gewoon muziek draaien en dan ontstaan er neighbours (dat zijn mensen met dezelfde muzieksmaak). Op basis van de smaak van die neighbours kan je andere muziek gaan luisteren die ook in jouw smaak zou kunnen vallen. Dit gaat allemaal via streaming, dus vanuit xbmc kan je gewoon een neighbour-radiostation opzetten en hoppa, welkom nieuwe leuke of stomme bands. Ook kan je makkelijk checken welke artiesten lijken op bijvoorbeeld radiohead, en dat streamen. Al met al heb je met een ingeschakelde last.FM op je xbox er 100-en radiozenders bij en erg veel mogelijkheden om nieuwe muziek te ontdekken!

Voor mensen die het willen proberen, je moet inschrijven op www.last.fm, en dan bij muziek in xbmc ff last.FM als source toevoegen.
Pagina: 1 ... 9 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Heb je een vraag over het softmodden of ombouwen van je XBox? Laat die dan maar fijn achterwege, dit topic gaat over XBMC, niet over de XBox. Berichten zullen anders zonder melding verwijderd worden.