[XBMC] Ervaringen met XBMC - Deel XI Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 27 Laatste
Acties:
  • 210.375 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:31
mrDevil schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 10:31:
Ik krijg met de laatste 2 builds (T3CH 13-1-2008 en 27-1-2008) de IMDb search niet meer aan de praat. Hij lijkt even te zoeken, maar altijd zonder resultaat.
Hieruit maakte ik op dat het wel eens in de laatste xbmc veries zou kunnen liggen.
Ik heb de changelog niet bekeken. Het is inderdaad wel aannemelijk dat bij een andere search opbouw op de imdb site, de imdb-scraper in nieuwere versies eerder zou werken dan die van oudere versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

YEAH!, het is me gelukt. via de eeprom_off.bin blijven mijn settings nu bewaard. Ook heb ik met de enigma switch de xbox naar ntsc kunnen zetten en zijn de 480p/720p en 1080I opties beschikbaar (en blijven bewaard!)

Nu ben ik aan het switchen geweest maar als ik kies voor een 720p dan krijg ik ghosting op mijn lcd (vage letters etc) met 1080i ziet het er wel prima uit.

Dit terwijl mijn dvd speler die via hdmi loopt wel op 720p draait.

Nu kan ik dit wellicht niet met elkaar vergelijken dus vandaar de vraag:

Hoe hebben anderen via component hun output ingesteld ? 720p of 1080i of kan ik daar nog andere dingen aan modden ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
IMDB scraping is veranderd. Bepaal opnieuw de inhoud van de map, als je dat doet en op imdb zet dan zie je een knop instellingen staan in dat scherm. Klik daarop. Nu staat er een url afaik.imdb.com ofzo. Verander dat naar www.imdb.com en hij doet het weer prima. is vanaf versie 13 jan 2008 zo.

Afbeeldingslocatie: http://xboxmediacenter.com/wiki/images/thumb/0/06/Set.content.movies.jpg/360px-Set.content.movies.jpg

Afbeeldingslocatie: http://xboxmediacenter.com/wiki/images/thumb/5/57/Set.content.imdb.settings.jpg/360px-Set.content.imdb.settings.jpg

Je kan je beeldscherminstellingen niet veel meer wijzigen dan 720p kiezen of 1080i. Wel kan je nog een ander lettertype kiezen (skinsettings). En je moet nog ff je beeld calibreren (videosettings). Ik heb op 720 prachtig beeld. 720p is prima voor een hdready tv, aangezien die resolutie het dichtst in de buurt van de tv komt. maar als je 1080i mooier vindt laat je hem daar toch op? ik zie het probleem niet echt, behalve dat je tv meer pixels krijgt gevoerd dan ie weer kan geven.

Oh ja, hou die componentkabel uit de buurt van je antennesignaal-kabel. heb verschillende reviews gezien dat dat ook ghosting kan veroorzaken (bij de Konig-kabel). heb er zelf geen last van, maar heb er ook zo een 20cm tussen zitten.

[ Voor 60% gewijzigd door Mar2zz op 08-02-2008 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik heb trouwens de xbox tag aangepast naar xbmc in de hoop dat het tot wat minder xbox, en wat meer xbmc gerichtheid leidt ;)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

Mar2zz schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 12:36:
IMDB scraping is veranderd. Bepaal opnieuw de inhoud van de map, als je dat doet en op imdb zet dan zie je een knop instellingen staan in dat scherm. Klik daarop. Nu staat er een url afaik.imdb.com ofzo. Verander dat naar www.imdb.com en hij doet het weer prima. is vanaf versie 13 jan 2008 zo.

[afbeelding]

[afbeelding]

Je kan je beeldscherminstellingen niet veel meer wijzigen dan 720p kiezen of 1080i. Wel kan je nog een ander lettertype kiezen (skinsettings). En je moet nog ff je beeld calibreren (videosettings). Ik heb op 720 prachtig beeld. 720p is prima voor een hdready tv, aangezien die resolutie het dichtst in de buurt van de tv komt. maar als je 1080i mooier vindt laat je hem daar toch op? ik zie het probleem niet echt, behalve dat je tv meer pixels krijgt gevoerd dan ie weer kan geven.

Oh ja, hou die componentkabel uit de buurt van je antennesignaal-kabel. heb verschillende reviews gezien dat dat ook ghosting kan veroorzaken (bij de Konig-kabel). heb er zelf geen last van, maar heb er ook zo een 20cm tussen zitten.
hier krijg ik met 720p dus die ghosting zoals een ander al een paar plaatjes in het topic gezet heeft. De instellingen.

Non-interleaved moet uit
Verzachten moet uit
Flikker filter: uit
Interleaced Handling: Auto
Video output: 720P
en Hoge Pixel Shader V2 selecteren

kan ik niet vinden op deze manier in mijn xbmc. met name het interleaved en interlaced en de pixelshader (de rest wel op andere plaatsen)

Ik gebruik mijn lcd (redelijk recent, 6 maanden oude lg hd ready) enkel voor dvd en xbox. Er zit dus niet eens een antenne kabel in die kan storen. Verder ook geen stroomkabels (behalve natuurlijk de normale voor de tv zelf maar dit is geaard en afgeschermd)

Het is ook niet echt een probleem natuurlijk. Het ziet er al beter uit dan het was! maar volgens mij moet er met 720p op deze tv nog meer uit te halen zijn.

iemand een tip waar ik die settings kan vinden of zitten die in een ander dashbord ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
Ik draai hier alles op 720p.

Ik moet zeggen dat het menu er heel erg strak uit ziet in 720p. Er is slechts een minimale verbetering (estetisch) bij 1080i, maar dat draait iets minder soepel. Daarom heb ik het menu op 720p.

Voor video heb ik hoge kwaliteit pixel shader (V1, ipv V2) op een 720p resolutie. 1080i ziet er niet beter uit en geeft bij mij ook enkele problemen. Wanneer ik 1080i icm hoge kwaliteit pixel shader v2 inschakel geeft mplayer frame-drops bij het afspelen van mijn mpeg vcr opnames (5mpbs average mpeg2 220kbps mp3).

Mijn xbox is nauwelijks beter in het upscalen dan dat de xbox dit zelf doet. Als ik xbmc laat upscalen naar 1080i wordt het beeld niet veel beter dan 720p en het belast mijn xbox wat meer. (Ondertiteling wordt wel weer wat mooier in 1080i, maar die hoeft dan ook niet ge-upscaled te worden).

Voor mij is het dus 720p geworden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

@Berties, maarre waar vindt jij deze settings ? staan die in xbmc ?

Overigens gaat het mij niet om het afspelen van media maar puur voor het beste beeld tijdens games (gebruik hem daar ook alleen maar voor)

Nu valt me net dus op dat zodra ik een game opstart ik van 1080i naar 480p ga tijdens de game. Is dat normaal ? ik dacht dat de games nu ook op 1080i zouden staan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
Wat voor games heb je het over?

Als dit emulator games zijn; veel emulators voor de xbox kunnen in 720p of zelfs 1080i draaien, altijd leuk full hd super mario!
Als je de originele xbox spellen bedoelt, die moeten wel 720p of 1080i ondersteunen. Welke dat zijn weet ik niet (ik speel bijna geen spelen) maar ik geloof dat dat de nieuwere spellen zijn, wellicht ergens op te zoeken of op de hoes te lezen.

Als je de xbox alleen voor spellen gebruikt, waarom dan naar NSTC? Of je moet veel spellen hebben die 720p of 1080i ondersteunen. Anders zou ik het bij PAL houden, de afweging 576i PAL of 480i/pNTSC is vaker gemaakt en in het voordeel van PAL ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

berties schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 13:21:
Wat voor games heb je het over?

Als dit emulator games zijn; veel emulators voor de xbox kunnen in 720p of zelfs 1080i draaien, altijd leuk full hd super mario!
Als je de originele xbox spellen bedoelt, die moeten wel 720p of 1080i ondersteunen. Welke dat zijn weet ik niet (ik speel bijna geen spelen) maar ik geloof dat dat de nieuwere spellen zijn, wellicht ergens op te zoeken of op de hoes te lezen.

Als je de xbox alleen voor spellen gebruikt, waarom dan naar NSTC? Of je moet veel spellen hebben die 720p of 1080i ondersteunen. Anders zou ik het bij PAL houden, de afweging 576i PAL of 480i/pNTSC is vaker gemaakt en in het voordeel van PAL ;)
hehe en gelijk heb je :) Ik heb hem dus enkel voor spelen maar dacht dat ook 'in game' ik zou profiteren van de 720p settings. De spellen die ik leuk vind heb ik net al geprobeerd en die schakelen allemaal terug naar 480p wat minder mooi beeld geeft als 571i

voel me nu een xbox n00b (heb die andere settings wel gevonden, staan onder player natuurlijk want daar hebben jullie het over ipv systeem settings)

dus ik zet hem maar weer terug denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
Ray schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 12:52:
[...]
Non-interleaved moet uit
Verzachten moet uit
Flikker filter: uit
Interleaced Handling: Auto
Video output: 720P
en Hoge Pixel Shader V2 selecteren

kan ik niet vinden op deze manier in mijn xbmc. met name het interleaved en interlaced en de pixelshader (de rest wel op andere plaatsen)
Non-interleaved en interlaced (trouwens ook flikker filter en verzachten) zitten in het video menu tijdens films. (Ik gebruik een afstandsbediening ipv controler, dus welke toesten je moet gebruiken weet ik niet zeker, ik gok wit of zwart).
Video output , pixel shader onder instellingen binnen xbcm hoofdmenu, dan onder scherm (uit mijn hoofd, ik draai ook Xephyr dus..).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Xbox-games zijn alleen 720p of 1080i als ze dit specifiek ondersteunen, moet je ff op een gamesite kijken of dat kan (of op amazon.com ofzo). De wat oudere games kunnen dit soms niet. Soulcalibur2 bijvoorbeeld kan bij mij niet eens breedbeeld.

Misschien moet je eens de NTSC-versies van games proberen en willen die wel hogere resolutie. Dus importgames enzo. Amerika is immers ntsc. Voor pal is ook niet een hogere resolutie mogelijk dan 576i, dus ik denk dat ik hier wel eens gelijk zou kunnen hebben. Maar ten tweede dus, oude spellen ondersteunen het soms niet om hogere reso te draaien.

[ Voor 41% gewijzigd door Mar2zz op 08-02-2008 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
In de xbox-settings zit een optie om "The" te ignoren bij het sorteren. Maar bij mij werkt dat niet. Bij muziek is dat irritant, want zo wordt het nogal druk bij de letter T. In mijn mediaplayer (foobar) op de pc heb ik dat wel netjes voor elkaar gekregen, maar bij xbmc lukt het dus niet. Wie heeft een oplossing? En please not retaggen of nieuwe mapnamen. Das zoveel werk... Tenminste ik ga ervan uit dat die ignore The toch daarvoor is bedoeld?

Afbeeldingslocatie: http://img247.imageshack.us/img247/7797/ignorethern6.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 02:12
Mar2zz schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 14:38:
Xbox-games zijn alleen 720p of 1080i als ze dit specifiek ondersteunen, moet je ff op een gamesite kijken of dat kan (of op amazon.com ofzo).
zie ook http://www.hdtvarcade.com...autocom=custom&page=xboxa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Waarschijnlijk een hele domme vraag, maar is het mogelijk om bestanden op een xbox te zetten zonder internet? zo nee, ik heb wireless internet, moet ik dan een wifi adapter voor de xbox kopen om te ftpen met mijn pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 23:00
bedoel je nou netwerk ipv internet? :?
Zo ja, je kan ze gewoon op een dvd'tje zetten en dan via de filemanager van xbmc naar de schijf kopieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Niet online
Fire69 schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 23:41:
bedoel je nou netwerk ipv internet? :?
Zo ja, je kan ze gewoon op een dvd'tje zetten en dan via de filemanager van xbmc naar de schijf kopieren.
Ik heb wireless internet, maar een ftp connectie met de xbox werkt toch via een router?
dvds zijn geen optie, omdat ik dan bezig blijf :)
even simpel gezegd, mijn pc heeft wireless internet, kan ik dan een kabeltje van mijn pc naar mijn xbox doen en tada ik heb een ftpconnectie?
waarschijnlijk niet dus :P Moet ik dan dus een wifi adaptertje aan mn xbox pluggen?

Sorry als het een beetje onduidelijk is wat ik bedoel, ben nogal een leek met dit soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ja, het is nogal onduidelijk idd ;)
Je hebt dus een router, waar je pc wireless naar verbind? Dan heb je wireless netwerk waar toevallig ook internet over komt ;)
Je kan dan kiezen: ofwel verbind je je xbox via een kabel met die router, ofwel koop je inderdaad een wifi-adapter voor de xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

meeste pc's hebben naast wifi ook wel een lan poort. knoop er een crosskabel tussen met je xbox en klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
MuSeLive schreef op zondag 10 februari 2008 @ 00:18:
even simpel gezegd, mijn pc heeft wireless internet, kan ik dan een kabeltje van mijn pc naar mijn xbox doen en tada ik heb een ftpconnectie?
waarschijnlijk niet dus :P Moet ik dan dus een wifi adaptertje aan mn xbox pluggen?
Sorry als het een beetje onduidelijk is wat ik bedoel, ben nogal een leek met dit soort dingen.
Je kan inderdaad een kabel tussen je pc en xbox gooien, moet wel een cross-utp-kabel zijn. Je kan ook een kabel tussen je router en xbox doen, dat moet een normale utp-kabel zijn. Als je dan een ftp-client gebruikt kun je zo met je xbox connecten, moet je even kijken welk ipadres je xbox heeft. User en wachtwoord zijn default xbox en xbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Niet online
Ah bedankt iedereen! ga maandag meteen zon kabel kopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
MuSeLive schreef op zondag 10 februari 2008 @ 10:37:
Ah bedankt iedereen! ga maandag meteen zon kabel kopen :+
Mag ik dan wel opmerken dan een XBMC die aan internet hangt, veel meer opties heeft dan een die er niet aan hangt? Zoals bijvoorbeeld IMDB info bij films, CDDB info bij muziek, weer informatie, en een hoop scripts waaronder XOT gebruiken internet.

Dus als ik jou was zou ik je Xbox toch echt wel met een kabeltje (normale UTP) aan je router leggen zodat ie internet verbinding heeft.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, Ik heb een vraagje, weet iemand misschien hoe de covers voor muziek dvd's binnen te halen? Is dit mogelijk? Of moet ik ze er gewoon handmatig inzetten ( plaatje in de desbetreffende folder)?

Dank voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Niet online
GroteBozewolf schreef op zondag 10 februari 2008 @ 10:51:
[...]

Mag ik dan wel opmerken dan een XBMC die aan internet hangt, veel meer opties heeft dan een die er niet aan hangt? Zoals bijvoorbeeld IMDB info bij films, CDDB info bij muziek, weer informatie, en een hoop scripts waaronder XOT gebruiken internet.

Dus als ik jou was zou ik je Xbox toch echt wel met een kabeltje (normale UTP) aan je router leggen zodat ie internet verbinding heeft.
Ah, dus die kabel zorgt er alleen voor dat de xbox met de pc kan ftpen? Normale UTP is jammer genoeg niet mogelijk.
Moet zeggen dat deze xbox niet voor mij is, heb er zelf eentje thuis staan mét internet en jouw XOT script gebruik ik toch wel regelmatig _/-\o_
pff, dan toch maar eens info winnen over een wifi adapter :/
Zoiets bijvoorbeeld? http://cgi.ebay.nl/Wirele...egoryZ79551QQcmdZViewItem

[ Voor 8% gewijzigd door MuSeLive op 10-02-2008 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bagagedrager
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-07 14:02

bagagedrager

multi-alles

Modje gedaan: standaard 80mm zalman-fan van mycom in m'n xbox. heel wat zaagwerk, maar werkt nu als een tiet! xir v2 is onderweg en logitech harmony 555 is ook al in huis. joechei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
Zijn er mensen die ervaring hebben met een lcd in hun xbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Kan je trouwens alle originele filmdvd's afspelen op elke Xbox versie? Omdat ik bijv. zie dat de samsung niet alles pakt. Of geldt dit enkel voor gebrande dvd's?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
berties schreef op zondag 10 februari 2008 @ 14:57:
Zijn er mensen die ervaring hebben met een lcd in hun xbox?
Nee maar ik ben wel benieuwd wat je daarmee kan met betrekking tot xbmc. Ik dacht dat die dingen alleen hardware-monitoring-info gaven. Maar na wat gegoogle kan er ook wat xbmc info gegeven worden blijkt, maar wat precies staat er niet bij. Als het niet meer is dan bv trackinfo ofzo dan is dit niet echt interessant. Wat me wel mooi lijkt, als dat kan, is een weergave van de muziekmappen, zodat je nummers kan selecteren zonder dat de tv steeds aan moet. Maar ik kon niet bijster veel vinden over wat die lcd-schermpjes nu kunnen weergeven. Nu bedenk ik me dat ik daar ook geen reet aan heb, want ik vind de xbox zelf een foeilelijk apparaat, heb m in de kast achter gesloten deuren staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:17
MsG schreef op zondag 10 februari 2008 @ 18:10:
Kan je trouwens alle originele filmdvd's afspelen op elke Xbox versie? Omdat ik bijv. zie dat de samsung niet alles pakt. Of geldt dit enkel voor gebrande dvd's?
Dat is inderdaad enkel voor gebrande DVD's.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
Mar2zz schreef op zondag 10 februari 2008 @ 20:33:
[...]

Nee maar ik ben wel benieuwd wat je daarmee kan met betrekking tot xbmc. Ik dacht dat die dingen alleen hardware-monitoring-info gaven. Maar na wat gegoogle kan er ook wat xbmc info gegeven worden blijkt, maar wat precies staat er niet bij. Als het niet meer is dan bv trackinfo ofzo dan is dit niet echt interessant. Wat me wel mooi lijkt, als dat kan, is een weergave van de muziekmappen, zodat je nummers kan selecteren zonder dat de tv steeds aan moet. Maar ik kon niet bijster veel vinden over wat die lcd-schermpjes nu kunnen weergeven. Nu bedenk ik me dat ik daar ook geen reet aan heb, want ik vind de xbox zelf een foeilelijk apparaat, heb m in de kast achter gesloten deuren staan.
Ik ben er ook heel benieuwd naar, en dan eigenlijk alleen maar i.c.m. xbmc (dat is het enige waar ik de xbox voor gebruik). Aangezien ik er nooit iets over lees of iemand tegen kom die er een heeft, is het mogelijk niet bijzonder spectaculair. Ik vroeg het me ineens af nadat ik de opties ervan in het xbmc menu tegen kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Niet echt een visueel voorbeeld, maar kijk even naar de wiki op xbmc.org.
Je kan dus het lcd gebruiken om te navigeren.

[ Voor 4% gewijzigd door Fire69 op 11-02-2008 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ja dat navigeren via een built-in lcd'tje gaat voor mij niet werken. Ik vind de xbox lelijk en zou een complete casemod moeten doen om dat ding een plekje in een open kast te kunnen geven. Een mooiere optie op dit moment zou zijn om 2 schermen aan de xbox te hangen. XBMC kan geen dual-screen volgens mij? (nog mooier zou zijn een touchscreen van een 7 inch ofzo). Wordt hoog tijd voor een RC van die Linux-XBMC... Heeft iemand wel eens geprobeerd om een videokabel te splitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-09 07:16
Mar2zz schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 12:36:

[afbeelding]

[afbeelding]

Dat was het dus het probleem, bedankt :). Ik kon in de Xephyr skin niet bij die instellingen komen, dankzij je screenshots heb ik het maar in PMIII gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-09 13:42
Is er hier iemand die ervaring heeft met het maken van Joomla! template's?

En zo ja, zou diegene mij willen helpen met het opbouwen van XBMCworld.com?
GitKua zou dit in eerste instantie gaan doen maar die is net iets te druk op zijn
werk om er tijd voor vrij te maken. Stuur maar even een DM als je interesse hebt. :)

Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Heb ik nog bepaalde plugins nodig om 720p .wmv files af spelen? (gewoon in standaard output, 720p is niet mogelijk geloof ik?)

Ik heb een aantal 720p serie's O-) demo's van internet af, maar xbmc speelt ze niet af, ik krijg alleen audio.

Of moet ik mijn xbmc versie weer updaten? Dat heb ik al een jaartje niet gedaan denkik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
RonnieB82 schreef op maandag 11 februari 2008 @ 16:14:
Heb ik nog bepaalde plugins nodig om 720p .wmv files af spelen? (gewoon in standaard output, 720p is niet mogelijk geloof ik?)

Ik heb een aantal 720p serie's O-) demo's van internet af, maar xbmc speelt ze niet af, ik krijg alleen audio.

Of moet ik mijn xbmc versie weer updaten? Dat heb ik al een jaartje niet gedaan denkik...
Andere optie, je leest het topic even door en trekt je conclusies daaruit...
Zo uit het hoofd zijn dit soort vragen toch al zeker 50 keer gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

zo de pin 18 mod is geslaagd was even zweten omdat mijn print er anders uit ziet op de foto.

na het leggen van een draadbrug naar de aarde kan ik in XBMC netjes digitale uitvoer selecteren en werkt het prefect.

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeg, altijd als ik iets op mijn xbox wil zetten, accepteerd hij maar 1 verbinding per keer, als ik met 2 verbindingen wil werken mislukken die..
Weet iemand hoe ik meerdere verbindingen tegelijk kan doen?

Overzetten gaat vrij langzaam als het op deze manier moet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje. M`n xbox mediacenter blijft elke keer hangen bij elke film. (blokjes en dan een vastlooper).

Heb geprobeerd om via ftp Xbmc er opnieuw erop zetten (verschillende versies). Geen success.

Ik denk dat er iets mis met de harde schijf(Samsung 400GB). Die is 8 maanden oud. De dvd speler van de xbox lees geen gekopieerde cd/dvd`s.

Hoe kan ik de harde schijf een keer formateren en alles er opnieuw opzetten? ( Harde schijf aan de computer hangen ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 22:18:
Ik heb een vraagje. M`n xbox mediacenter blijft elke keer hangen bij elke film. (blokjes en dan een vastlooper).

Heb geprobeerd om via ftp Xbmc er opnieuw erop zetten (verschillende versies). Geen success.

Ik denk dat er iets mis met de harde schijf(Samsung 400GB). Die is 8 maanden oud. De dvd speler van de xbox lees geen gekopieerde cd/dvd`s.

Hoe kan ik de harde schijf een keer formateren en alles er opnieuw opzetten? ( Harde schijf aan de computer hangen ?)
In 1 woord; "slayers" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 20:49:
Zeg, altijd als ik iets op mijn xbox wil zetten, accepteerd hij maar 1 verbinding per keer, als ik met 2 verbindingen wil werken mislukken die..

Ik denk eigenlijk dat je niet 1 verbinding maar 2 verbindingen open hebt staan. Dit is ook de standaard instelling van xbmc en als ik me niet vergis ook van evo-x en avalaunch.

Waarschijnlijk heeft jouw ftpclient 1 verbinding open om te browsen (zeg maar rondneuzen op de hd van de xbox) en 1 voor de overdracht (de upload van je pc naar de xbox). Dit kun je testen; kun je browsen tijdens het uploaden dan heb je 2 verbindingen open staan.

Nu waar het om gaat; je kunt binnen xbmc in de instellingen en ook binnen evo-x en avalaunch (en waarschijnlijk ook de andere dashboards) het aantal ftp-users van 2 naar bijvoorbeeld 4 zetten.
Ik persoonlijk heb daar geen al te beste ervaringen mee, met mijn oude (originele) hd liep deze altijd vast als ik meer dan 2 of 3 verbindingen te gelijk open had staan. In principe zou het natuurlijk niet uit moeten maken, en waar deze problemen precies door kwamen weet ik niet.

Naar mijn idee ligt de beperking in de doorvoorsnelheid en heeft het aantal simultane verbindingen hier maar beperkt invloed op. Mogelijk dat het bij veel kleine bestanden (uh... oh ja, xbmc zijn bijna alleen maar kleine bestanden 8)7 ) wel iets sneller gaat. Dat zou je moeten testen.
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Voor die mensen die het al was opgevallen: www.uitzendinggemist.nl heeft wat problemen met hun selecties zoals kanaalselectie en dagselectie. Hierdoor werkt ook XOT niet meer correct voor Ned1,2 & 3. Zodra de site weer goed werkt, zal XOT ook weer goed werken.

Binnenkort komt XOT 3.0.1 met daarin ondersteuning voor de paginering die ze bij uzg.nl hebben op hun selectie pagina's. Ook zal die versie standaard paginering (zoals op 123video.nl en quicksilverscreen.com) wordt gebruikt.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 20:49:

Overzetten via FTP is qua snelheid ook erg afhankelijk van de ftp-client die je op de pc gebruikt. Ik gebruikte eerder FireFTP, maar die ging maximaal net zo snel als de upload van mijn internetverbinding (1000). Omdat ik dat irritant vond overgestapt op Filezilla, en die haalt rond de 3500 gemiddeld, lekker vlot dus. Maar het snelste is FlashFXP (shareware). Deze in combinatie met avalaunch als dash maakt gebruik van de Boostermode die in Avalaunch zit (die wordt ook door Qwix gebruikt). Daarmee haal je met geluk dik boven de 4000 gemiddeld. Veel kleine bestanden zullen de snelheid negatief beinvloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Dik boven de 4000? Met die combi haal ik gewoon 10MB/sec :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
die boost mode werkt toch alleen met iso's? (dat ze op je xbox pas uitgepakt worden en je dus niet allemaal kleine files overzet). Bij gewone files valt er weinig te boosten dacht ik.

en 4000 is nog steeds niet veel, maar 10 MB is wel erg ruim voor een 100 mbit netwerk... volgens mij kan dat nooit met de xbox hardware (lees netwerkcontroller).

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Test het eens zou ik zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Prulleman schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 11:02:
die boost mode werkt toch alleen met iso's? (dat ze op je xbox pas uitgepakt worden en je dus niet allemaal kleine files overzet). Bij gewone files valt er weinig te boosten dacht ik.

en 4000 is nog steeds niet veel, maar 10 MB is wel erg ruim voor een 100 mbit netwerk... volgens mij kan dat nooit met de xbox hardware (lees netwerkcontroller).
Uit de Qwix FAQ:
Q03: What is Boost Mode?
A03: Boost Mode is an improved FTP protocol that is currently only
supported with Avalaunch. It can make transfers push the limits
of your 100Mb connection, and is especially helpful with transfers
that contain a lot of small files.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
DeOS schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 11:40:
[...]

Uit de Qwix FAQ:
Q03: What is Boost Mode?
A03: Boost Mode is an improved FTP protocol that is currently only
supported with Avalaunch. It can make transfers push the limits
of your 100Mb connection, and is especially helpful with transfers
that contain a lot of small files.
Klinkt leuk! Maar zoals ik lees op xbox-scene is het een eigen protocol, en dus geen FTP. Het gaat via dezelfde poort maar is een eigen geschreven variant van het FTP protocol, en snel voor grote bestanden. Echter moet je dus wel een client hebben die dit ondersteund, en zoals ik op xbox-scene kan lezen doet alleen een eigen crappie programma van Devenic dat. De standaar ftpclients ondersteunen dit niet.

Edit; ik haal hier trouwens ook niet veel meer dan 3mb/s. Hoger dan 4 kom ik in ieder geval niet (maar heb dan ook geen super netwerkspullen (gaat via een sweex switch, die is ook niet supersnel).

[ Voor 9% gewijzigd door berties op 13-02-2008 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
http://www.xboxmediacente....php?p=92038&postcount=26
Iemand is ooit begonnen om een Boost-mode patch voor xbmc te schrijven, maar heeft het nooit afgewerkt. En blijkbaar wil niemand anders er aan verder werken :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
Fire69 schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 12:11:
http://www.xboxmediacente....php?p=92038&postcount=26
Iemand is ooit begonnen om een Boost-mode patch voor xbmc te schrijven, maar heeft het nooit afgewerkt. En blijkbaar wil niemand anders er aan verder werken :'(
Ja maar jij zat toch al op 10Mb/s waarom zou je die boost-mode nog willen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
berties schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 12:13:
[...]

Ja maar jij zat toch al op 10Mb/s waarom zou je die boost-mode nog willen ;)
Fire69 schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 09:33:
Dik boven de 4000? Met die combi haal ik gewoon 10MB/sec :P
;)
Ik zou het dus ook graag gewoon via xmbc kunnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
De volgende keer zal ik proberen weer wat beter te lezen ;)

Edit; oh wacht, volgens mij heb ik dat gedaan, die combi waar jij het over had was flash-fxp icm avalaunch. Maar flash-fxp ondersteunt geen boost-mode, dat doet alleen die eigen geschreven client. Als het vervolgens ook in xbmc zit zul je die nog steeds moeten gebruiken op de "pc-kant'.

Dacht toch even dat ik niet wakker was :O

[ Voor 73% gewijzigd door berties op 13-02-2008 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Hoger dan 4 lukt je niet? Ook niet met Qwix en games? Want dat lukt mij nog wel, met uitschieters naar dik in de 6. Naar xbmc-dash lukt dat niet, maar daar zit 3 tot 3,5 toch in de mogelijkheden. En dat met een 22 meter kabel, bestaande uit een 10 meter kabel en een doorgeknipte 20 meterkabel en een utpverbindingsstukje ertussen. Zeker niet ideaal.

Edit:
FlashFXP ondersteunt wel die boostmode. Ik zit op het werk, maar ik zal de bron eens zoeken als ik thuis ben, door dat bericht heb ik lange tijd flashfxp gebruikt (de trial staat iets van 30 dagen toe, maar als je een dag geen flashfxp gebruikt telt die dag niet mee in die periode). Volgens mij was dat ergens op de site van die avalaunch-makers. Maar goed, flashfxp is shareware. Daar ben ik geen fan van als er gratis alternatieven zijn zoals filezilla.

@fire:
Als ik de bron niet kan vinden dan leg ik me erbij neer dat flashfxp die boostmode niet gebruikt. Werkproxy dus kan nu niet zoeken. Maar ik weet het bijna zeker, want voordat ik dat bericht had gelezen had ik nog nooit van flashfxp gehoord en zou ik het zeker niet gebruikt hebben.

Heb er zelfs wat over gevonden op Tweakers.net zelf, in dit topic notabene. maar een googletje op flashfxp + avalaunch + boostmode doet vermoeden dat ik toch gelijk heb, helaas mag ik niet doorklikken.

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/23602443

[ Voor 65% gewijzigd door Mar2zz op 13-02-2008 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
Ik kom niet echt boven de 4 uit nee. Qwix gebruik ik niet en games upload ik eigenlijk ook niet (kan het straks wel eens even testen).
Ik heb hier ook 25 meter upt-kabel en een sweex switch er tussen...ook verre van ideaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
berties schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 12:30:
De volgende keer zal ik proberen weer wat beter te lezen ;)

Edit; oh wacht, volgens mij heb ik dat gedaan, die combi waar jij het over had was flash-fxp icm avalaunch. Maar flash-fxp ondersteunt geen boost-mode, dat doet alleen die eigen geschreven client. Als het vervolgens ook in xbmc zit zul je die nog steeds moeten gebruiken op de "pc-kant'.

Dacht toch even dat ik niet wakker was :O
Je hebt helemaal gelijk. :P
Was wat verward doordat in die post Avalaunch en Qwix ook genoemd werden :)

@Mar2zz: FlashFXP maakt dus GEEN gebruik van de boost-mode van Avalaunch. Vandaar dat je ook maar aan 4MB/s komt ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Fire69 op 13-02-2008 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
Hmm ik heb hier ook even gezocht maar kan niet expliciet vinden dat flashfxp dit ondersteund.
Het lijkt me ook van niet als dit een variant is van het ftp-protocol. Maar ik kan me vergissen, kan het alleen nergens echt duidelijk vinden.

Tests volgen (vergelijking flashfxp->evo-x, flashfxp->avalaunch, flashfxp->xbmc). We zullen zien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY
  • Laatst online: 15-09 01:23

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Wees blij dat jullie 4MB/s en hoger halen... ik moet het wireless doen :| Hoogste wat ik ooit gezien heb is 1.7MB/sec, maar normaal gesproken doet ie 1.3MB/sec ;(

Overigens...als ik em wired aansluit haal ik gemiddeld zo'n 8-9MB/sec, met een Linksys router ertussen.

[ Voor 24% gewijzigd door DynaMikeY op 13-02-2008 13:17 ]

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
berties schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 13:05:
Hmm ik heb hier ook even gezocht maar kan niet expliciet vinden dat flashfxp dit ondersteund.
Het lijkt me ook van niet als dit een variant is van het ftp-protocol. Maar ik kan me vergissen, kan het alleen nergens echt duidelijk vinden.

Tests volgen (vergelijking flashfxp->evo-x, flashfxp->avalaunch, flashfxp->xbmc). We zullen zien :+
Ik gebruik FileZilla Client voor FTP en daar kan ik met meerder connecties werken. Geen probleem en enorm hoge doorvoer van data (weet niet precies hoe hoog). XBMC updaten is zo gedaan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Weet je zeker dat je met meerdere connecties werkt? ik heb in filezilla specifiek aangegeven 2 connecties voor de xbox te doen omdat ik bij het overzetten van een paar duizend rommetjes veel mislukte transfers kreeg. Na het instellen van 2 connecties was dat probleem verholpen.

Over xbmc updaten gesproken, ik heb dat script gebruikt.
Mijn xbmc staat in C:\xbmc
De shortcut is xboxdash.xbe

De update wordt vervolgens netjes gedownload. Maar bij het uitpakken van de nieuwe build gaat het mis en stopt het script (couldn't create directory xbmc-20082401 ofzo). Ook als ik het script wil updaten via het script zijn eigen updatefunctie maakt ie een xbmc-updatescript_backup folder aan en maakt ie een nieuwe folder xbmc-updatescript. Maar daar staat weer de oude versie in, want als ik dan weer wil updaten gaat ie weer versie 1.4 (of 4.1) ophalen... Iemand een idee?

Iemand ook een idee over het ignore The verhaal dat ik iets eerder heb gepost zodat mijn muzieklijst een mooiere sort krijgt?

@Berties: Ik mis in je test flashfxp->avalaunch de vergelijking met filezilla>avalaunch.

[ Voor 10% gewijzigd door Mar2zz op 13-02-2008 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
Eerste testresultaten;
Broadcom 440x 100mbit netwerkkaart -> 1 meter cat5 upt -> sweex 100mbit switch -> 25 meter cat5 utp -> xbox

Met flashfxp een 100mb test bestand naar f:\ via avalaunch geeft 6,19 Mb/sec gemiddeld en een top van 6,4Mb/sec. Niet slecht al zeg ikhet zelf.

Met filebooster (de avalaunch ftpclient met boost-mode) geeft 2,19Mb/sec gemiddeld en dan loopt de xbox vast....

edit; nieuwe testresultaten;
Nogmaals met flashfxp via avalauch; nu 7,18Mb/s gemiddeld.
Via filezilla is het moeilijk, die geeft tussentijds wel de snelheid, en die varrieert behoorlijk (tussen 5 en 9Mb/s) maar geen gemiddelde eindsnelheid. Als ik deze time kom ik ingeveer op het zelfde als flashfxp uit (7,2Mb/s).
Opnieuw getest met filebooster (weer een 100mb testfile naar f:\) ...........11,242Mb/s, bijna de theoretische grens van 100Mbit >:)

[ Voor 36% gewijzigd door berties op 13-02-2008 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

berties schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 12:41:

@sjobbels; dat wordt verkoop van je kabel. Zoals Fire69 al zei van X2VGA weer naar DVI maar dat moet weer met een extra kastje. Dan heb je zo veel omzetters/kabels en verbindingen dat ik me af vraag of het signaal nog wel echt mooi is. Ten tweede kost dat gewoon te veel geld. Jammer maar helaas.
is alweer een tijdje terug maar ben even met vakantie geweest. Maar Berties hoezo heb ik een extra kastje nodig? volgens de tekening op http://www.x2vga.com/product moet het toch gewoon lukken met de konig kabel aangesloten op de xbox en op de X2VGA 2 en de 15pin HD DSub male to male VGA cable van de X2VGA 2 naar de TV?

specs tv http://www.kieskeurig.nl/...39A1FC12570AD0033BEF5.htm

Ik hoor het wel, alvast bedankt voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 14:14:
[...]

is alweer een tijdje terug maar ben even met vakantie geweest. Maar Berties hoezo heb ik een extra kastje nodig? volgens de tekening op http://www.x2vga.com/product moet het toch gewoon lukken met de konig kabel aangesloten op de xbox en op de X2VGA 2 en de 15pin HD DSub male to male VGA cable van de X2VGA 2 naar de TV?

specs tv http://www.kieskeurig.nl/...39A1FC12570AD0033BEF5.htm

Ik hoor het wel, alvast bedankt voor de info.
Dat extra kastje dat je nodig hebt is dat kastje waar je het zelf over hebt, die x2vga. Die zet het signaal namelijk om van component naar vga. Ik geloof dus dat ik je niet helemaal begrijp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
berties bedoeld dat je nog een extra kastje nodig hebt omdat die X2VGA enkel vga uitgeeft, echter heb je enkel DVI als ingang. VGA -> DVI is dus nog een kastje extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
Als ik naar de specs van je tv kijk (linkje en kijk ook hier even) ziet het er naar uit dat je alleen een dvi-i ingang hebt (naast je 2 scart aansluitingen).
Dat is in principe niet relaxed (HDMI app. aansluiten wordt een hel) maar voor dit geval wel. Je wil namelijk je xbox op je tv aansluiten in 720p.
Todo (correct me if i'm wrong);
Xbox->HD component kabel -> X2VGA -> VGA2DVI-I -> aansluiten op je tv.

Ik mag trouwens hopen dat je niet teveel geld betaald hebt voor deze tv want in mijn optiek is dit echt een van de slechtere lcds die ik tegen gekomen ben :'( .

Ander probleem waar je tegenaan kunt lopen is dat de dvi-i ingang de (eigenljike echte) pc ingang is. Volgens je specs kan die maar tot 1024x768, dat is dus geen 720p. Volgens mij is het panel wel hd-ready maar kun je daar nooit gebruik van maken. Samen met de redelijk lage responstijd en trage beeldbewerking in die serie zou ik persoonlijk liever naar een crt kijken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja daar ben ik nu ook achter....ik zag idd op de recensie dat deze niet echt een hoge score heeft, ach ja series en films speelt ie redelijk goed af. Ik zal het hier het komende jaar nog wel even mee moeten doen. Bedankt voor alle tijd en info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
Ik zou het er persoonlijk ook bij laten. Gewoon houden op standaard PAL op 576i en via scart aansluiten.
Als xbmc over een jaartje of wat stabiel werkt op Linux schakel je daarop over en dan koop je gelijk een tv die 720p en 1080p mooi weer kan geven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed plan, maar dan moet ik natuurlijk wel eerst linux ergens op laten draaien... :)
Of zijn daar al goedkope opties voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

berties schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 15:06:
Ik zou het er persoonlijk ook bij laten. Gewoon houden op standaard PAL op 576i en via scart aansluiten.
Als xbmc over een jaartje of wat stabiel werkt op Linux schakel je daarop over en dan koop je gelijk een tv die 720p en 1080p mooi weer kan geven ;)
of een macmini aanschaffen en osxbmc draaien ;) development gaat goed :)

de developer zegt zelf;
I’ve retired my Xbox. That’s right, XBMC is solid enough on OS X that I packed up my loyal Xbox and carried it out to the garage. Not having it there will free up room and inspire me to work on getting MAME support in there.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2008 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha oke, ik gebruik filezilla, haal volgens mij iets van 4-5 mb/s :) zit ook wel lange weg tussen:
PC > 15 meter kabel > router > 30 meter kabel > splitter > 4 meter > xbox ^^

Maar idd, waren allemaal foto's, dus was beetje irritant dat ik maar 1 connectie (voor uploaden dan) kon gebruiken.
De 2e connectie is dan inderdaad voor browsen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ik heb ff flink gegoogled. Het klopt inderdaad dat flashfxp ook geen boostmode ondersteunt. Alleen Qwix icm Avalaunch of UnleashX ondersteunen dat. Ik baal ervan dat ik daarvoor een poos shareware heb gebruikt...

Heb ook even een test gedaan met een 100mbit file, en ik haal met filezilla toch nog 6500 gemiddeld terwijl xbmc draait. Op zich niet verkeerd. Maar volgens mij is ie flink slomer met kleinere files, omdat ie steeds opnieuw moet meten aan het begin van de file ofzo en de file te kort geupload wordt voor een mooie snelheid. Wellicht zijn betere utp-kabels een optie om het te verbeteren, maar ik heb El Cheapo's van de mediamarkt en geen zin om ze opnieuw door het huis en plafond te trekken.

Kan iemand die knakker van het MyTV script een schop onder het kontske geven? dat ding is al zo lang stuk...

GBW of andere scripters zouden jullie een XOT-kanaal kunnen maken voor deze website?
http://www.ted.com/index.php/

sommige filmpjes (vooral de jawbreaking) zijn echt verbazingwekkend (en lekker lang).

[ Voor 11% gewijzigd door Mar2zz op 13-02-2008 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Mar2zz schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 19:15:
GBW of andere scripters zouden jullie een XOT-kanaal kunnen maken voor deze website?
http://www.ted.com/index.php/

sommige filmpjes (vooral de jawbreaking) zijn echt verbazingwekkend (en lekker lang).
Ik zal eens kijken. Maak ff een issue aan op de XOT googlecode pagina, dan ga ik het niet vergeten.

• Bad_Karma
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-11-2023
Ik wil de Freecom DVB-T USB stick gaan kopen voor ontvangst van digitale TV op mijn pc

Is het mogelijk om de TVbeelden op mijn pc te streamen naar XBMC?

• Mar2zz
Ik heb van Ted.com al wel een werkend script gevonden op de xbmc-scripts.com (TedTalk heet ie geloof ik). Alleen is de skin van dat script niet in 720p volgens mij, en vooral niet erg overzichtelijk (de eisen zijn hoog als je XOT gewend bent). Ik zal een issue maken op de googlecode-pagina.

• DeOS
Bad_Karma schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 09:19:
Ik wil de Freecom DVB-T USB stick gaan kopen voor ontvangst van digitale TV op mijn pc

Is het mogelijk om de TVbeelden op mijn pc te streamen naar XBMC?
Is mogelijk....lees deze thread eens door: HOW-TO stream Live-TV from PC with DVB-S . De grootste bottleneck is of je stick ondersteund/herkend word door de software. Verder levert een zoekactie met google ook nog de nodige nuttige hits op.

[ Voor 20% gewijzigd door DeOS op 14-02-2008 10:20 ]

• Mar2zz
Hoe makkelijk of moeilijk is het om een internetpagina in een xbmc-script te stoppen? ik keek ff op nu.nl en zag daar deze tvgids: http://www.nu.nl/tvgids/. Op de programmas kan geklikt worden en het geeft dan een beschrijving van het programma.

Weet iemand een script dat al gewoon een of meer internetpagina's weergeeft? Wellicht is het dan met wat gepuzzel vrij makkelijk om te batterijen. Van scratch beginnen is me te moeilijk, maar met een mooi voorbeeldscriptje dat werkt en er al op lijkt wil ik van het weekend wel ff wat pogingen ondernemen.

Ow ja, zag een mooi nieuw scriptje, xbmc-earth, een script dat werkt met googleearth. Ff mijn eigen huis opgezocht, en ja hoor, de auto stond voor de deur (toen de foto werd genomen dan, maar het is in ieder geval mijn nieuwe auto, terwijl eerder altijd mijn oude karretje er stond). Wel geinig om te sjekken.

[ Voor 21% gewijzigd door Mar2zz op 14-02-2008 13:28 ]

• Bad_Karma
DeOS schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 10:16:
[...]

Is mogelijk....lees deze thread eens door: HOW-TO stream Live-TV from PC with DVB-S . De grootste bottleneck is of je stick ondersteund/herkend word door de software. Verder levert een zoekactie met google ook nog de nodige nuttige hits op.
Dank!

Nederland 1, 2 en 3 worden via DVB-T (digitale TV dus) gratis doorgegeven. Je hebt er geen decoder voor nodig.

De publieke omroep gaat de EK voetbal uitzenden en waarschijnlijk in HD formaat.

Het leek me dus wel erg leuk om dit m.b.v XBMC te kijken..

• Doekoeman
  • Laatst online: 19-03 16:34
Is het iemand gelukt om Xmugen te draaien vanuit xbmc ?

--==(¯`·.,_.---==»|| "A blowjob is better then no job!" - Popa Chubby ||«==---._.·¯)==--

• berties
Bad_Karma schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 15:01:
[...]

Dank!

Nederland 1, 2 en 3 worden via DVB-T (digitale TV dus) gratis doorgegeven. Je hebt er geen decoder voor nodig.

De publieke omroep gaat de EK voetbal uitzenden en waarschijnlijk in HD formaat.

Het leek me dus wel erg leuk om dit m.b.v XBMC te kijken..
Ik vraag me alleen af of ze ook in HD op DVB-T gaan uitzenden.
De kwaliteit daarvan (DVB-T/Digitenne) is momenteel al niet al te best (zeker in vergelijking met DVB-C en DVB-S). Ook aan HD wordt niet gedaan, maar of er met het EK een uitzondering gemaakt wordt ..... dat weet ik niet.
Daarnaast heb je nog het probleem dat SD prima kan worden weergegeven door de Xbox maar HD zal niet gaan lukken, of je moet gaan transcoden maar dat wil je niet.

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-08 15:20
Ik probeer al een tijdje 720p en 1080i aan te krijgen op mijn xbmc, maar krijg maar niet dat ik die vakjes kan selecteren. Nu was ik ff gebruik gaan maken van avalaunch en daar krij ik te horen als ik iets wil veranderen dat ik niet kan writen naar eeprom. Ik heb een met chip omgebouwde xbox en een recente bigfoot xbmc build. Ook komt er geen beeld als ik mijn component selecteer op mijn kabel. Kortom:
1. hoe krijg ik 720 of 1080i aan op mijn xbmc?
2. hoe kan ik ervoor zorgen dat het beeld via mijn component kabel gaat?
Wie kan mij helpen??

Digital Media Junkie

• Mar2zz
Je zou gewoon beeld moeten krijgen via die componentkabel, ook al heb je nog geen hd geselecteerd. er is dus iets anders aan de hand bij jou. heb je die kabel wel in juiste tv-aansluiting gestopt? die andere videokabel moet je dan niet aansluiten.

je eeprom kan je writable maken door de eeprom_bin (ofzoiets) te kopieren naar E. Vervolgens xbox hardbooten en dan kan je 'm writen via enigmah of avalaunch. staat ook al eerder in dit topic, zie Berties zijn posts.

• pretorian_nl
component is dan lekker vaag. heb hem in een versterker zitten die alles weer via hdmi doorgooit naar tv. maar ik heb dus echt geen beeld via component. misschien gewoon een belabberde konigs kabel... eeprom ga ik proberen. thnks.

edit:
komt echt geen beeld via component. Kan het dan met mijn kabel te maken (konig kabel van consoleshop, waar je kan selecteren of je component of yuc gebruikt) hebben dat ik geen component kabel heb dat ik ook niet 720 en 1080i kan selecteren?
De betreffende kabel: http://www.consoleshop.nl...tal-optical-av-cable.html

[ Voor 45% gewijzigd door pretorian_nl op 14-02-2008 20:45 ]

Digital Media Junkie

• Ray

Ray

die kabel is prima, steek hem eens rechtstreeks in je tv en kijk of het dan wel werkt. (denk dat het probleem in de doorvoer vd reviever zit)

dat je nog geen 720p kan selecteren komt omdat je de xbox eerst met enigmah videoselecter om moet zetten naar ntsc.

Zoek in dit topic op Berties of mijn naam. Ik had dit probleem vorige week ook en alles is hier uitgelegd :)

volgens mijn haal je trouwens ook component en composiet door elkaar. aangezien je zegt dat je kan kiezen tussen yuc en component.

Je kan met die kabel kiezen tussen component of svideo/composiet

[ Voor 21% gewijzigd door Ray op 14-02-2008 23:43 ]

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 02:12
pretorian_nl schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 19:20:
komt echt geen beeld via component. Kan het dan met mijn kabel te maken (konig kabel van consoleshop, waar je kan selecteren of je component of yuc gebruikt) hebben dat ik geen component kabel heb dat ik ook niet 720 en 1080i kan selecteren?
Nee, ligt aan jou(w ogen)... ;)

Op deze kabel kan je composiet of YUV (= component) selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian_nl
keuze was inderdaad tussen s-video en component, ik ben zeg maar een kleurtjesman ;) . Ik heb (en had) NTSC al geselecteerd staan (met enigmah idd), evenals in de X3 bios 720 en 1080 enabled staan en NTSC. Ik zal het morgen eens rechtstreeks op tv proberen

Digital Media Junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdGnoj
  • Niet online
Gewoon een vraagje uit nieuwsgierigheid hoor, maar om de hoeveel tijd verschijnt er eigenlijk een nieuwe Bigfoot XBMC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-09 13:42
EdGnoj schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 11:49:
Gewoon een vraagje uit nieuwsgierigheid hoor, maar om de hoeveel tijd verschijnt er eigenlijk een nieuwe Bigfoot XBMC?
Gisteren.... alles was klaar... ik stond op het punt om hem te uploaden...
Liep mn pc vast en hoorde ik mn harde schijf opeens het volgende geluid maken: tik....tik...tik... :(
Das pech.... XBMC weg.

Zal morgen opnieuw een poging doen met mn laptop :)

Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ben uren bezig geweest om een kanaal te maken voor XOT (ted.com). Aangezien ik nog geen python ken enzo best lastig... Heb de andere kanalen als voorbeeld geprobeerd te gebruiken.
Krijg ook xbmc onder windows niet aan de praat, dus ik moest voor elke test trap op trap af. Bovendien heb ik een poosje (ongeveer 1,5 uur) een heleboel tests laten mislukken omdat ik chn_ted.py naar de verkeerde map uploade, en dus elke keer dezelfde ongemodificeerde file liep te testen. En nu ben ik dus vet gefrustreerd... Gelukkig krijg ik vandaag of morgen een nieuwe fan (papst 80mm) voor mijn xbox.

Mijn respect voor de scripters is flink gegroeid moet ik zeggen, dat python is opletten zeg. Misschien dat ik er nog eens opduik, maar na 4 uur geef ik het ff op. (kleine zal zo ook wel wakker worden)

Ik zag trouwens dat je bezig bent met een XoT-wiki GBW. Ziet er al goed uit. Ik zocht naar info hoe je de listings voor elkaar krijgt van de video's zodat ze worden opgedeeld naar categorie enzo, maar zover was die wiki nog niet zag ik. (ik heb helemaal geen listing voor elkaar gekregen, laat staan opdelen in categorie).

En ik wou ook ff bezig met het MyTV script, maar toen vond ik het oude tv-gids-script van Bakman en die werkt nog gewoon! Eindelijk weer een tvgids, geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Mar2zz schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 13:28:
Ben uren bezig geweest om een kanaal te maken voor XOT (ted.com). Aangezien ik nog geen python ken enzo best lastig... Heb de andere kanalen als voorbeeld geprobeerd te gebruiken.
Krijg ook xbmc onder windows niet aan de praat, dus ik moest voor elke test trap op trap af. Bovendien heb ik een poosje (ongeveer 1,5 uur) een heleboel tests laten mislukken omdat ik chn_ted.py naar de verkeerde map uploade, en dus elke keer dezelfde ongemodificeerde file liep te testen. En nu ben ik dus vet gefrustreerd... Gelukkig krijg ik vandaag of morgen een nieuwe fan (papst 80mm) voor mijn xbox.

Mijn respect voor de scripters is flink gegroeid moet ik zeggen, dat python is opletten zeg. Misschien dat ik er nog eens opduik, maar na 4 uur geef ik het ff op. (kleine zal zo ook wel wakker worden)

Ik zag trouwens dat je bezig bent met een XoT-wiki GBW. Ziet er al goed uit. Ik zocht naar info hoe je de listings voor elkaar krijgt van de video's zodat ze worden opgedeeld naar categorie enzo, maar zover was die wiki nog niet zag ik. (ik heb helemaal geen listing voor elkaar gekregen, laat staan opdelen in categorie).

En ik wou ook ff bezig met het MyTV script, maar toen vond ik het oude tv-gids-script van Bakman en die werkt nog gewoon! Eindelijk weer een tvgids, geweldig.
Ik ben druk bezig met het bekijken van opties voor het uitbreiden van de wiki. Ik wil het ook op mijn eigen site gaan gebruiken, zodat ik niet steeds op meerdere plaatsen zaken moet bijwerken. Dus nog even geduld. Ik zal wel eens naar ted.com kijken, maar dat wordt pas na het weekend, wat dit weekend zit al erg vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
Ik heb nog geen updates van xbmc uitgevoerd sinds ik over ben naar Xephyr. Nu heb ik wel gemerkt dat als ik van skin verander ik heel veel instellingen kwijt ben. Ik schakel bijvoorbeeld tijdelijk even over van Xephyr naar PMIII en weer terug en moet dan veel instellingen opnieuw invoeren.

Nu vraag ik me af, heb ik hier ook last van bij een nieuwe T3CH of BF87 wanneer ik alleen de usermap (en mogelijk Xephyr skin map) backup en daarna weer terug zet.
Of is er een andere slimmere optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad_Karma
Ik vraag me alleen af of ze ook in HD op DVB-T gaan uitzenden.
De kwaliteit daarvan (DVB-T/Digitenne) is momenteel al niet al te best (zeker in vergelijking met DVB-C en DVB-S). Ook aan HD wordt niet gedaan, maar of er met het EK een uitzondering gemaakt wordt ..... dat weet ik niet.
Daarnaast heb je nog het probleem dat SD prima kan worden weergegeven door de Xbox maar HD zal niet gaan lukken, of je moet gaan transcoden maar dat wil je niet.
Het hoeft ook niet persé in HD te zijn, met het standaardformaat zou ik ook al blij zijn.

Is het hier eigenlijk al iemand gelukt om live tv beelden (digitaal of analoog) vanaf de pc te streamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
Bad_Karma schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 15:16:
[...]

Het hoeft ook niet persé in HD te zijn, met het standaardformaat zou ik ook al blij zijn.

Is het hier eigenlijk al iemand gelukt om live tv beelden (digitaal of analoog) vanaf de pc te streamen?
Ja, maar niet echt op een manier die heel handig is;

Mijn debian Linux server (zonder monitor, alleen met commandline interface) heeft een MCE150 analoge MPEG kaart, deze heeft hardware MPEG encoding, wordt aangestuurd via een webscript.
De opname wordt in MPEG2 ~5Mbps op een netwerkshare gezet die ik dan weer afspeel in xbmc.
Je kunt dus met een webscript een kanaal kiezen, dit opnemen, en de opname weer streamen op de TV. Het voordeel is dat je de "live" tv kunt pauzeren (en bij latere start dan live, ook vooruitspoelen). Er zijn echter meer nadelen; je kan niet zappen en de beeldkwaliteit is stukken minder (analoog ipv mijn upc digitaal direct op de tv, en voordat de cai bij de MPEG kaart is zijn we 30m kabel en 2 splitters verder).
Ik gebruik het dus niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 19:11:
PC > 15 meter kabel > router > 30 meter kabel > splitter > 4 meter > xbox
offtopic:
Waar is die splitter voor tussen je router en je xbox ??? Hoe kun je een kabel splitten die je xbox verbindt met je router?? Of is dat z'n cat5 koppelstukje???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
berties kan je niet met 2 sources.xml''s werken. zet je de 1e ff in ander mappie als je xephyr laadt en andersom.

Edit:
Twee guisettings.xml dan?

[ Voor 13% gewijzigd door Mar2zz op 15-02-2008 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
Mar2zz schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 17:03:
berties kan je niet met 2 sources.xml''s werken. zet je de 1e ff in ander mappie als je xephyr laadt en andersom.
De sources blijven wel gelijk, dat is het probleem niet volgens mij zijn het ook alleen de Xephyr instellingen die weg zijn bij het wisselen (bijvoorbeeld de snelkoppelingen in het menu naar de series).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdGnoj
  • Niet online
Bigfoot87 schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 11:51:
[...]

Gisteren.... alles was klaar... ik stond op het punt om hem te uploaden...
Liep mn pc vast en hoorde ik mn harde schijf opeens het volgende geluid maken: tik....tik...tik... :(
Das pech.... XBMC weg.

Zal morgen opnieuw een poging doen met mn laptop :)
Oei, dat is lullig. Ik hoop dat ik hier met mijn vraagstelling geen rol in heb gespeeld (karma enzo) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Ik heb net m'n xbox binnengekregen. En wil nu XBMC installeren. Ik weet echter niet wat de opstartdash is. Hij begint met zo'n xbox ding met linksboven EvoX. Maar zodra hij is opgestart zit hij op Avalaunch.

Graag zou ik clean willen beginnen, maar ik weet niet wat er allemaal weg mag. Hoe kan ik dit te weten komen?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
MsG schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 15:18:
Ik heb net m'n xbox binnengekregen. En wil nu XBMC installeren. Ik weet echter niet wat de opstartdash is. Hij begint met zo'n xbox ding met linksboven EvoX. Maar zodra hij is opgestart zit hij op Avalaunch.

Graag zou ik clean willen beginnen, maar ik weet niet wat er allemaal weg mag. Hoe kan ik dit te weten komen?
Het begint een standaard antwoord te worden; in één woord; slayers. >:) Nou misschien twee dan, google & slayers :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY
  • Laatst online: 15-09 01:23

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Woohoo! Ik heb een originele Microsoft Xbox DVD Remote gekocht (via ebay), en deze werkt meteen met mijn Logitech Harmony 525! _/-\o_ _/-\o_

* DynaMikeY = happy :*)

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Ik heb besloten om de HDD eerst maar zo te laten omdat ik niet zeker weet of het wel een hardmod is :).

Nog even wat dingen:
- XOT-UZG3.0.0.7. doet bij mij niks, hij laadt hem en dan doet ie niks meer daarna, alsof hij nooit is opgestart
-Als ik de muziek op bibliotheekmodus zet vind hij helemaal niks, terwijl al mijn muziek altijd mooi gesync'd was door WMP, hoe krijg ik dit weer goed? Alle liedjes hebben gewoon ID3'tags.

Is er ook een mogelijkheid om de individuele muziekbestanden gewoon een muzieknootje als plaatje ofzo te hebben? De albums hebben mooi plaatjes nu,maar als ik binnen een album ga heeft elk individueel nummer het plaatje van het album, dit hoeft van mij niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Mijn xbox zit onder het bloed, wat een takkewerk zo een nieuwe ventilator erin bouwen. heb een beetje onderschat hoeveel zaagwerk enzo daarbij komt kijken (en hoe scherp dat metaal in de xbox wel niet is...). maar goed, hij zit erin en hij doet ut.

Heb xbmc op de pc (onder windows) ook aan de praat gekregen. had nog niet alle python-benodigdheden geinstalleerd. Grappige is dat mijn xbox mijn pc herkent als een andere xbox op systemlink zodra ik dat opstart.

@msg:
je moet je muziekmap nog naar database scannen. ga op de hoofdmuziekmap staan en druk op witte toets en kies dan naar database scannen (ofzoiets). daarna staat het in je bibliotheek ook. Dat met die muzieknootjes lukt volgens mij niet, tenzij je de skin ofzo gaat aanpassen.

Wat XOT betreft, heb je wel de laatste xbmc? waarschijnlijk heb je een oudere python-versie, en dus een oudere xbmc.

Als je linksboven zo een evox ding ziet tijdens het opstarten dan heb je volgens mij een hardmod (dan laadt ie een custom bios van de chip, dat betekent dat je zelfs de kleuren van het xboxlogo tijdens het opstarten zou kunnen veranderen in bijvoorbeeld oranje ofzo, daarvoor moet je bios aanpassen. Die bios zorgt ook dat avalaunch laadt. de volgorde van dashes staat aangegeven in dat bios. Start je xbox eens op met de ejectbutton misschien heb je dan alternatieve dash).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Als ik m'n xbox start met cd-speler open krijg ik vage groene chinese achtergrond dat ik naar service center ofzo moet :P. overigens is mijn xbox startscherm inderdaad blauw ipv standaard groen.

Ik heb verder deze XBMC geinstalleerd:XBMC-2.0.1-FINAL-FAT-T3CH.rar

Wat is trouwens het nu van een modchipbios updaten? Als het eenmaal werkt werkt het toch? XBMC geeft dit trouwens aan: AMD am29f040b maar dat zegt me niet duidelijk welke er in zit :). Hij zegt dan dat ik een log file ergens in moet zetten.

[ Voor 31% gewijzigd door MsG op 16-02-2008 19:50 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Heb je een vraag over het softmodden of ombouwen van je XBox? Laat die dan maar fijn achterwege, dit topic gaat over XBMC, niet over de XBox. Berichten zullen anders zonder melding verwijderd worden.