[XBMC] Ervaringen met XBMC - Deel XI Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 27 Laatste
Acties:
  • 210.377 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruco88
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-09 14:51
Ik weet wat het probleem is en de errorcodes waren mij ook bekend. Het herhalen van mijn vraag was niet zo bedoelt en enkel om de vorige post duidelijk te maken.
Aangezien me werd gevraagd waarom ik met deze vraag kwam.

sorry voor dit misverstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Subsense, heb je misschien een partitie die te vol is? 100mb overhouden op elke partitie is volgens mij wel wenselijk, aangezien avalaunc vaak een melding geeft als je minder dan dat hebt, dan zegt ie: Low diskspace on E: can and will cause problems...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:48

BeyondThunder

Lost Lightning

Mar2zz schreef op zondag 03 februari 2008 @ 08:49:
Subsense, heb je misschien een partitie die te vol is? 100mb overhouden op elke partitie is volgens mij wel wenselijk, aangezien avalaunc vaak een melding geeft als je minder dan dat hebt, dan zegt ie: Low diskspace on E: can and will cause problems...
Heb ik aan zitten denken, maar heb alles gewist en opnieuw gebuild, er zit een 80 gb schijf in dus dat kan het niet zijn. Maar voor de Rebuild had dat inderdaad een mogelijke oorzaak kunnen zijn.
Hij is nu ook enkele keren vastgelopen bij het browsen op de foto share.
Ik ga nu een tijdje op 10Mbit draaien ipv 100Mbit. Misschien is dat het wel.
Ik heb twee CAT5 kabels liggen achter de xbox, deze kan ik ook nog wisselen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweetniks
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-04-2022
Bigfoot87 ik heb begrepen dat je bezig bent met de xbox in je 106 inbouwen?

Hoe heb je de xbox aangesloten,? kan de xbox rechtsreeks op de sigaretteaansteker?, aangezien de xbox ook op 12v werkt?

[ Voor 12% gewijzigd door ikweetniks op 03-02-2008 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ik heb met sommige radiostations ook problemen met dat onderbroken punten. Dit ligt aan de cache-instellingen, want bij een cache van 2048 heb ik het bij ongeveer alle zenders, bij 512 nog maar een paar (classic FM bijvoorbeeld).

@sub:
Ik zit ook gewoon op een 100mbit utpkabel, maar die zit ook in een 100mbit router. Kan je je gigabitswitch niet in 100mbit-mode zetten voor de test? Ik denk dat je je probleem inderdaad buiten de xbox moet gaan zoeken, want met al die tests die je nu gedaan hebt lijkt die me wel in orde (als je corrupt geheugen enzo buiten beschouwing laat (ik ga er van uit dat je wel normaal een filmpke van je netwerk kan streamen die lokaal zijn opgeslagen??).

Je zou het eventueel kunnen testen door even een andere switch te gebruiken ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-09 13:42
ikweetniks schreef op zondag 03 februari 2008 @ 13:18:
Bigfoot87 ik heb begrepen dat je bezig bent met de xbox in je 106 inbouwen?

Hoe heb je de xbox aangesloten,? kan de xbox rechtsreeks op de sigaretteaansteker?, aangezien de xbox ook op 12v werkt?
Klopt, sterker nog... hij zit er al in.
Heb je ook een 106?

Die van mij zit rechtstreeks op de accu (via een omvormer dan) en wordt geschakeld door de remote van mn radio.
Dus als ik mn radio aanzet komt er spanning op de Xbox te staan.
Als je het wilt kan ik wel een keer langskomen om te helpen... :)
(tenzij je heeel ver weg woont natuurlijk)

Zet je DM ff aan, maken we de mod's blij mee ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Bigfoot87 op 03-02-2008 14:44 ]

Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me iets af over deze kabel. Is het op deze manier mogelijk om tegelijkertijd beeld door de componentkabel te krijgen, en ook door de composiet/s-video? Ik heb dit niet kunnen vinden, lijkt me handig als het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:46

MsG

Forumzwerver

Na mijn KiSS DP-1500 te hebben gedumpt wil ik graag aan de XBMC. Maar ik heb even een vraagje, want het werd me nog niet helemaal duidelijk:

MOET de xbox omgebouwd zijn? Of kan het ook via een softmod? En kan je dan net zoveel als een omgebouwde xbox daarna? Als in emulators webfeeds, email e.d.?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:17
MsG schreef op zondag 03 februari 2008 @ 16:17:
Na mijn KiSS DP-1500 te hebben gedumpt wil ik graag aan de XBMC. Maar ik heb even een vraagje, want het werd me nog niet helemaal duidelijk:

MOET de xbox omgebouwd zijn? Of kan het ook via een softmod? En kan je dan net zoveel als een omgebouwde xbox daarna? Als in emulators webfeeds, email e.d.?
Ja....je xbox moet omgebouwd zijn. Dit kan hard- of software matig, hierin zit geen verschil. Verder wordt het ombouwen hier niet besproken, dus dit zul je zelf moeten uitzoeken. Met vragen over XBMC zelf kun je hier wel terecht.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

DeOS schreef op zondag 03 februari 2008 @ 17:50:
[...]

Ja....je xbox moet omgebouwd zijn. Dit kan hard- of software matig, hierin zit geen verschil. Verder wordt het ombouwen hier niet besproken, dus dit zul je zelf moeten uitzoeken. Met vragen over XBMC zelf kun je hier wel terecht.
Ligt beetje aan je definitie van ombouwen... maar ik zou zeggen;
Nee, je hoeft er niet in te gaan rommelen, hij kan ook softwarematig gemod worden zodanig dat je van de volledige functionaliteit gebruik kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Maar als ik er een 500GB HDD in wil gooien MOET het zeker een hard mod zijn? Overigens las ik dat hij niet groter pakt dan 137GB. Is dat nog steeds zo?
Modbreak:Controleer je mail

[ Voor 9% gewijzigd door Spider.007 op 05-02-2008 10:28 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruco88
Dit is beide niet zo. Je kan een 500GB hdd gewoon gebruiken, zelfs met een softmod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb net een xbox erbij gekocht (junkie :) ) met softmod
waarbij geen grotere harde schijf mogelijk is ben nu alle shares aan het instellen voor steaming
bigfoot bedankt voor de build met ingebouwde scripts
en ajax dat werkt ook echt super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
MsG schreef op zondag 03 februari 2008 @ 18:12:
Maar als ik er een 500GB HDD in wil gooien MOET het zeker een hard mod zijn? Overigens las ik dat hij niet groter pakt dan 137GB. Is dat nog steeds zo?
Misschien dat je je eerst eens moet verdiepen in het modden van een xbox. Er zijn genoeg topics te vinden op de juiste fora. Dit topic gaat vooral over XBMC.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:48
Verwijderd schreef op zondag 03 februari 2008 @ 20:06:
ik heb net een xbox erbij gekocht (junkie :) ) met softmod
waarbij geen grotere harde schijf mogelijk is ben nu alle shares aan het instellen voor steaming
bigfoot bedankt voor de build met ingebouwde scripts
en ajax dat werkt ook echt super
waarom is er geen grotere schijf mogelijk dan?? paar posts terug staat dat het prima kan, en volgens mij klopt dat ook.

Anders snapt MsG er helmaal niks meer van met deze vraag:

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltaquad
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-09 12:33
Ik zoek een remote voor de xbox die ik wil gebruiken voor xbmc. De originele lijkt me het beste, ik heb op ebay iig wat gevonden: http://cgi.ebay.nl/XBOX-D...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Is dit wel de originele remote voor de xbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
deltaquad_1979 schreef op maandag 04 februari 2008 @ 15:42:
Ik zoek een remote voor de xbox die ik wil gebruiken voor xbmc. De originele lijkt me het beste, ik heb op ebay iig wat gevonden: http://cgi.ebay.nl/XBOX-D...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Dat is geen originele MS Remote. Ik heb beide (origineel en budget) en ik zou iedereen de originele aanraden omdat ie gewoon veel beter is: beter bereik, hoger aantal IR berichten per seconden (is handig voor scrollen).

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-09 01:23

DynaMikeY

1976 Kever 1300

GroteBozewolf schreef op maandag 04 februari 2008 @ 15:50:
[...]

Dat is geen originele MS Remote. Ik heb beide (origineel en budget) en ik zou iedereen de originele aanraden omdat ie gewoon veel beter is: beter bereik, hoger aantal IR berichten per seconden (is handig voor scrollen).
Modbreak:Dit is niet http://tweakers.net/aanbod

[ Voor 37% gewijzigd door Spider.007 op 05-02-2008 10:26 ]

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 februari 2008 @ 15:30:
Ik vraag me iets af over deze kabel. Is het op deze manier mogelijk om tegelijkertijd beeld door de componentkabel te krijgen, en ook door de composiet/s-video? Ik heb dit niet kunnen vinden, lijkt me handig als het kan.
Ik quote mezelf even. Heb namelijk naast deze vraag, ook nog de volgende vraag:
Zie je verschil met component en composiet/s-video als je op een resolutie van 800x600 games speelt/films kijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mar2zz schreef op zondag 03 februari 2008 @ 14:36:
Ik heb met sommige radiostations ook problemen met dat onderbroken punten. Dit ligt aan de cache-instellingen, want bij een cache van 2048 heb ik het bij ongeveer alle zenders, bij 512 nog maar een paar (classic FM bijvoorbeeld).
Je kan je cache nog beter op 256 zetten, dan werkt ie nog iets beter (bij mij wel in ieder geval)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
DynaMikeY schreef op maandag 04 februari 2008 @ 17:47:
[...]@ GroteBozeWolf: Zou je een van je remotes (iig de dongle) willen verkopen/ruilen? Ik moet er een hebben die met Harmony remotes werkt. Heb er nu al 2 gekocht die het goed doen, maar waarvan de dongle niet werkt met mijn Harmony 525 :(
heb je de profielen gebruikt van Logitech? Ik heb Microsoft Media Center PC (Xbox Media Center Extender) gebruikt en die werkt perfect. Heb niets hoeven bij te leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY

DynaMikeY

1976 Kever 1300

GroteBozewolf schreef op maandag 04 februari 2008 @ 20:44:
[...]

heb je de profielen gebruikt van Logitech? Ik heb Microsoft Media Center PC (Xbox Media Center Extender) gebruikt en die werkt perfect. Heb niets hoeven bij te leren.
Ja ik denk het wel. Heb hem in eerste instantie gewoon de settings van Logitech laten gebruiken, via die #*(#@*&applicatie die je erbij krijgt. Maar kan me niet herinneren dat ik iets van media extender tegenkwam, gewoon 'Microsoft Gameconsole (met DVDspeler)' heette de preset. Ik ga eens effe tjekken of ik nog meer opties heb dan... :)

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Laatst online: 23:48
DynaMikeY schreef op maandag 04 februari 2008 @ 22:12:
[...]

Ja ik denk het wel. Heb hem in eerste instantie gewoon de settings van Logitech laten gebruiken, via die #*(#@*&applicatie die je erbij krijgt. Maar kan me niet herinneren dat ik iets van media extender tegenkwam, gewoon 'Microsoft Gameconsole (met DVDspeler)' heette de preset. Ik ga eens effe tjekken of ik nog meer opties heb dan... :)
die werkt iig met de orginele remote dongle

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heey,

Ik heb een vraagje.
ik heb een xbox met xbmc maar hij leest geen dvd + alleen - is daar wat tegen te doen?
Ik heb namelijk 50 dvdjtes gekocht dus + :( het is trouwens een samsung drive!??
ik hoop dat ik snel een goede tip krijg :*)

Dank u _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:00
Euuh.... nope.
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand dan dvd'tje kopen:P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dvd'tjes zijn old skool man, wij streamen alles... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 02:12
deltaquad_1979 schreef op maandag 04 februari 2008 @ 15:42:

Als je op de US ebay zoekt staan er zat originele voor 15 euro inclusief verzenden. Heb een paar pagina's terug nog een linkje gepost.
Verwijderd schreef op maandag 04 februari 2008 @ 22:36:
Heey,

Ik heb een vraagje.
ik heb een xbox met xbmc maar hij leest geen dvd + alleen - is daar wat tegen te doen?
Ik heb namelijk 50 dvdjtes gekocht dus + :( het is trouwens een samsung drive!??

Dank u _/-\o_
De Samsung leest idd geen dvd+. Wel kan je dvd+ booktypen waardoor deze als -ROM wordt gebrand. Als je dat doet werkt het wel gewoon.

[ Voor 41% gewijzigd door Schweino op 04-02-2008 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

Verwijderd schreef op maandag 04 februari 2008 @ 19:35:
[...]

Ik quote mezelf even. Heb namelijk naast deze vraag, ook nog de volgende vraag:
Zie je verschil met component en composiet/s-video als je op een resolutie van 800x600 games speelt/films kijkt?
ik krijg hem morgen binnen en zal dan even mijn ervaringen posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Wat is met het oog op het meest gangbare formaat het beste om te kopen? Ik sta namelijk op het punt een Samsung Xbox te kopen uit 2005, maar ik weet niet of dit het beste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Je bedoelt met een samsung dvd-drive? Het ligt er een beetje aan waarvoor je die dvd-drive gaat gebruiken. Verder maakt het niet uit wat voor xbox het is. Je kan het gebruik van de dvd-drive helemaal vermijden door alle muziek en video vanaf een netwerkschijf/server te streamen en een grotere harddisk in je xbox te zetten voor games. Hier wat info uit de TS:

Een xbox met een Samsung drive leest wel CDR, andere drives niet (sommige van de laaste generatie Philips drives uitgezonderd, maar het is niet met zekerheid te zeggen welke dat zijn). Alle drives lezen echter wel CDRW.
Samsung DVD drives lezen geen DVD+R en DVD+RW (tenzij je de bitsetting naar -ROM verandert), alle andere drives lezen zowel + als - R/RW (hoewel Philips en Thomson erg kieskeurig kunnen zijn).

Hier kun je in detail zien wat ze lezen en niet, en hoe je je thomson drive kunt modden zodat hij alles leest ( wel voor echte profi's ) : http://www.xbox-linux.org...Boot_CD/DVD_Burning_HOWTO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan rademaar
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-08 18:55
Ik heb een XOT versie 3.0 met Quiksilver kanaal hierin.
nu laad hij wel een ljist met films maar niet allemaal net zoals bij JOOX.

weet iemand wat de oorzaak kan zijn of wat je in het script kan veranderen om alle films in de lijst te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdGnoj
  • Niet online
Waarschijnlijk een onnozele vraag van een XBMC beginner, maar als ik een film wil streamen vanaf het netwerk geeft XBMC de ene keer geen melding en gaat hij direct afspelen, terwijl hij de andere keer met een scherm komt waarop staat: Vergrendel opties voor: smb en dan gebruikersnaam en wachtwoord. Wat het voor mij helemaal onbegrijpeleijk maakt is dat de ene film van de harddisk wel begint af te spelen en een andere film van dezelfde harddisk dus om een smb gebruikersnaam en wachtwoord vraagt en niet aan de praat te krijgen is.

In de netwerkinstellingen heb ik smb zonder gebruikersnaam en wachtwoord ingesteld. Vanuit XBMC worden de externe harddisks wel normaal herkend, dus daar zit het probleem niet. In welke richting moet ik naar de oplossing zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Welk OS heb je op de pc waar de films op staan? xp of vista? Heb je dynamische ipadressen in je netwerk of alles een vast ipadres? Firewall goed geconfigureerd? Waarom stel je niet gewoon een wachtwoord en gebruikersnaam in? Is ook nog veiliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
jan rademaar schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 08:24:
Ik heb een XOT versie 3.0 met Quiksilver kanaal hierin.
nu laad hij wel een ljist met films maar niet allemaal net zoals bij JOOX.

weet iemand wat de oorzaak kan zijn of wat je in het script kan veranderen om alle films in de lijst te krijgen.
Het Quicksilverscreen kanaal kan nog niet met een lijst omgaan die over meerdere pagina's staat (zoals bij www.quicksilverscreen.com). Je ziet dus alleen de eerste pagina. Dit is reeds eerder opgemerkt (zie hier: http://code.google.com/p/xot-uzg/issues/detail?id=27). Ik ben naar een algemene oplossing aan het zoeken, die niet alleen voor quicksilverscreen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruco88
Verwijderd schreef op maandag 04 februari 2008 @ 22:36:
Heey,

Ik heb een vraagje.

Dank u _/-\o_
Probeer de eens een dvd te branden met een lage snelheid en met als bitsetting dvd-rom met een beetje geluk kan je xbox ze dan wel lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdGnoj
  • Niet online
Mar2zz schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 10:19:
Welk OS heb je op de pc waar de films op staan? xp of vista? Heb je dynamische ipadressen in je netwerk of alles een vast ipadres? Firewall goed geconfigureerd? Waarom stel je niet gewoon een wachtwoord en gebruikersnaam in? Is ook nog veiliger.
Ik draai XP SP2

Ik heb het zowel met dynamisch als vast ipadres geprobeerd

Windows Firewall heb ik uitgeschakeld, actieve Firewall is Look'nStop, echter zowel met in-als uitgeschakelde firewall blijft het omschreven probleem bestaan.

Wachtwoord en gebruikersnaam instellen wil ik eigenlijk pas doen als alles naar wens functioneert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EdGnoj schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 12:46:
[...]

Ik draai XP SP2

Ik heb het zowel met dynamisch als vast ipadres geprobeerd

Windows Firewall heb ik uitgeschakeld, actieve Firewall is Look'nStop, echter zowel met in-als uitgeschakelde firewall blijft het omschreven probleem bestaan.

Wachtwoord en gebruikersnaam instellen wil ik eigenlijk pas doen als alles naar wens functioneert.
als je een netwerk locatie toevoegd in xbmc en je geeft daar een wachtwoord op, moet je vervolgens nog een keer alles invoeren (2 keer dus) doe je dit niet, dan blijft ie vragen om een pass en login.
Maak maar is een nieuwe locatie van het netwerk aan, dan voer je je pass en login naam in om erbij te komen, vervolgens kan je alles invoeren (naam enzo) in dat menu moet je nog een keer je pass en login invoeren, anders heb je dus het probleem wat jij heb. Dit is de meest voor de hand liggende mogelijkheid, was je hier al achter...dan kan je nog even kijken of je netwerk wel geheel correct staat in gesteld (helemaal als je op je pc meerdere mappen heb geshared en dus met meerdere "rechten"heb moeten toekennen...kan altijd een foutje inzitten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdGnoj
  • Niet online
Hier snap ik niets van XSILLIAN. Ik hoef helemaal geen wachtwoord op te geven als ik een netwerklocatie toevoeg in xbmc. Met de bladertoets ga ik naar de gewenste shared map en selecteer deze en bevestig dat en vanaf dat moment is de map zichtbaar en benaderbaar in XBMC. Echter kan ik dus de ene VIDEO_TS map wel afspelen en de andere niet, terwijl ze in hetzelfde directory nivo zitten op dezelfde schijf.

Wat het toekennen van rechten betreft: Ik heb drie externe harddisk die ik voor het streamen gebruik, namelijk. Series (F:) Films (L:) en MuziekDVD (E:) De mappenstructuur van deze schijven wordt gewoon gelezen door XBMC. Echter zodra ik een VIDEO_TX map wil openen gaat het de ene keer goed en de andere keer komt het inlogscherm tevoorschijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Zet ze eens gewoon manueel in je sources.xml...
Vergelijk degene die je nu al hebt en gewoon werken met diegene waar je een username/password met ingeven, en corrigeer indien nodig.
Veel makkelijker dan dat gedoe in xbmc zelf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
@edgnoj: Misschien gaan die externe harde schijven wel op minder stroom (slapen of stilstaan ofzo) staan na een tijdje niet in use te zijn geweest en komt het bericht daardoor. Als het de ene keer gewoon lukt en de andere keer niet kan ik eigenlijk niet iets anders verzinnen. Ff kijken bij energiebeheer ofzo of je dat ook kan regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdGnoj
  • Niet online
Ik heb het uiteindelijk toch aan de praat gekregen door binnen windows de rechten voor de xbox expliciet in te stellen. Nu wordt alles wel juist opgestart. Best wel ingewikkeld om dit volledig aan de praat te krijgen, maar als het eenmaal loopt heb je wel wat moois.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ruco88 schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 11:31:
[...]

Probeer de eens een dvd te branden met een lage snelheid en met als bitsetting dvd-rom met een beetje geluk kan je xbox ze dan wel lezen.
Hij moet ik dat dan anders zetten gewoon met nero 7? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EdGnoj schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 18:07:
Ik heb het uiteindelijk toch aan de praat gekregen door binnen windows de rechten voor de xbox expliciet in te stellen. Nu wordt alles wel juist opgestart. Best wel ingewikkeld om dit volledig aan de praat te krijgen, maar als het eenmaal loopt heb je wel wat moois.
Mooi, das opgelost dan, toch een rechten kwestie (dit waren de trouwens de twee meest voorkomende problemen hoor) ik wil wel even laten zien wat ik bedoel met de eerste optie hoor...dan plaats ik gewoon even wat screens hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op het forum van mediaportal kwam ik een verontrustend bericht (click) tegen van de ontwikkelaar van de uitzendinggemist plugin. Hij refereert naar de volgende mail, waarin hij duidelijkheid krijgt over hoe Uitzendinggemist.nl in de toekomst om zal gaan met de streams.
Wat ik eruit begrijp is dat, indien niet meegewerkt wordt, het in de toekomst niet meer mogelijk is om hun streams in andere spelers te bekijken dan 'hun' speler. Dit zou volgens mij niet zo goed nieuws zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Sjees, dat is zeker verontrustend... Of GBW kan hier geld mee gaan verdienen (coop met uzg)... Ik heb nog nooit uitzendinggemist op de pc gekeken eigenlijk en zal dat ook nooit gaan doen... Gelukkig zijn Ned 1, 2 en 3 niet de enige zenders, maar volgens mij wel de meest bekeken zenders. Ff een zemblaatje of kassaatje ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo

Is er ook een mogelijkheid om de kleuren in XBMC te veranderen ?
Ik gebruik de standaard Project Mayhem III skin op mijn oude PAL TV maar ben regelmatig kwijt wat in geselecteerd heb, dus vandaar ;)
greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:00
Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 19:31:
Op het forum van mediaportal kwam ik een verontrustend bericht (click) tegen van de ontwikkelaar van de uitzendinggemist plugin. Hij refereert naar de volgende mail, waarin hij duidelijkheid krijgt over hoe Uitzendinggemist.nl in de toekomst om zal gaan met de streams.
Wat ik eruit begrijp is dat, indien niet meegewerkt wordt, het in de toekomst niet meer mogelijk is om hun streams in andere spelers te bekijken dan 'hun' speler. Dit zou volgens mij niet zo goed nieuws zijn!
Bah, dat zou wel een beetje jammer zijn.
Vind het echt ideaal om even een boer zoekt vrij terug te kijken als ik hem gemist heb.
En ik kijk 10x liever vanaf de bank dan voor mijn duf monitorschermpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-09 21:59
XBMC draait nu ook op OS X!

http://www.osxbmc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Dat zou helemaal niet zo mooi zijn nee. Het is nieuwe info voor mij! Ik had wel al gezien dat er aan de uitzendinggemist pagina werd gewerkt, maar wist niet dat het zo'n drastische zaken zouden zijn.

Ik ga het topic op het MP forum eens in de gaten houden en zal jullie op de hoogte houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-09 13:42
Dat ziet er inderdaad helemaal niet goed uit.
Hoewel ze gelukkig niet helemaal de deur dicht slaan.
Wanneer GBW een plugin weet te maken die voldoet aan de eisen zou het dus toch kunnen.
Gezien het aantal gebruikers moet UZG toch te overtuigen zijn zou je zeggen...

Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben op zoek naar een goede component kabel voor de xbox.
Iedereen zweert bij de originele 'Genuine Microsoft XBox High Definition AV Pack' (versie twee met vaste kabels, niet het 'doosje' dus).

Deze kabels worden niet meer gemaakt en het is ook erg lastig deze te vinden op ebay ofzo. Zijn er alternatieven of kan ik deze kabel toch nog ergens nieuw kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 08:04:
Iedereen zweert bij de originele 'Genuine Microsoft XBox High Definition AV Pack' (versie twee met vaste kabels, niet het 'doosje' dus).

Deze kabels worden niet meer gemaakt en het is ook erg lastig deze te vinden op ebay ofzo. Zijn er alternatieven of kan ik deze kabel toch nog ergens nieuw kopen?
er zijn andere van oa koning te vinden. Krijg er vandaag eentje binnen, gewoon via bol.com besteld. Ik wist trouwens niet dat ms er ook eentje had. ken alleen hun scart rgb uitvoering.

mmm ff zitten zoeken, je kan de ms uitvoering nog vollop krijgen via amazon

[ Voor 5% gewijzigd door Ray op 06-02-2008 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 08:04:
Ik zweer anders gewoon bij de kabel voor een tientje (of 15 euro dan, maar tientje bekt lekkerder). Ik zweer bij de Konig-kabel. Niet dat ik die ander ooit geprobeerd heb, maar als je nooit coca cola hebt geproefd smaakt pepsi ook naar cola.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Tja, da's hetzelfde zeggen als 'Voor mij is een skoda even goed als een mercedes want ik heb er nog nooit in gereden' :)
Als hij bereid is meer te betalen voor betere kwaliteit, mag dat natuurlijk. :)
Maar zoals hierboven gezegd, Amazon heeft ze dus nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdGnoj
  • Niet online
Ik heb deze kabels van Monster gekocht.

http://www.estarland.com/XBox.cat.AC.product.23410.html
http://www.estarland.com/XBox.cat.AC.product.23408.html

Mooie dikke kabels en tweedehands, met de lage dollarkoers zeer betaalbaar. (totaal inclusief verzending zo'n 48 dollar) Je moet wel de aparte optische kabel met adapter aanschaffen als je digitaal geluid wilt horen.

Op ebay wil ook nog wel eens een leuke aanbieding staan van deze kabels

[ Voor 16% gewijzigd door EdGnoj op 06-02-2008 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die monster kabels kosten op ebay zo'n 13 dollar (er wordt geclaimed 50 dollar retail).

Zijn dit kwalitief evenwaardige kabels als Xbox HD AV pack ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdGnoj
  • Niet online
Je moet wel rekening houden met de hoge verzendkosten welke deze bedrijven vragen. Als je ook een toslink kabel wilt hebben moet je die nog wel zien te kopen.

Tja en of een kabel van Monster Cable goed is behoeft denk ik geen betoog. Je kunt deze componentkabel trouwens ook in Nederland kopen hoor. Schrik maar niet van de prijs en o ja, hier zit dus geen toslink kabel bij.

http://www.kabelsenmeer.n...00_x_Component_Video.html

edit: Hou er trouwens rekening mee dat je de groene Gamelink 400X moet hebben en niet de blauwe Gamelink 400, want de 400 is voor de PS2 en PS3 geloof ik.

[ Voor 14% gewijzigd door EdGnoj op 06-02-2008 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad_Karma
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-11-2023
Ik krijg RTL streams niet aan de praat in XOT-Uzg.v3.0.0.

Als ik bijvoorbeeld RTL Nieuws kies, krijg ik "play item" te zien.

Als ik dan op Ok of Play druk gebeurt er niets. Wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Bad_Karma schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 12:43:
Ik krijg RTL streams niet aan de praat in XOT-Uzg.v3.0.0.

Als ik bijvoorbeeld RTL Nieuws kies, krijg ik "play item" te zien.

Als ik dan op Ok of Play druk gebeurt er niets. Wat doe ik verkeerd?
Geen idee! Heb het net ff doorlopen en alles werkt hier als een trein. Maar je geeft eigenlijk niet genoeg informatie. Gebruik je XOT als Plugin of als Script? En wat staat er in de logfile (uzg.log of uzgplugin.log)

Daarnaast vind ik het raar dat je bij 'RTL Nieuws' 'Play Item' te zien krijgt, aangezien dat een categorie/folder is. Staat dat 'Play Item' in het context menu of in de lijst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad_Karma
Dank voor je snelle reactie GBW

Ik gebruik XOT als plugin. Het logbestand zal ik vanavond even moeten bekijken als ik thuis ben.

Play item staat in de lijst bij alle RTL programma's. Ik gebruik overigens T3CH XBMC 2008-01-27 SVN rev11426

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruco88
Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 18:17:
[...]

Hij moet ik dat dan anders zetten gewoon met nero 7? :?
Met nero cd-dvd speed kan je onder extra de bitsetting veranderen. Bij sommige dvd branders kan dit echter alleen na een aanpassing van de firmware. Met een beetje zoeken is hier genoeg over te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09 00:49
Ik een Konig video kabel besteld, Eigenlijk om alleen maar de SPIF functie te gebruiken.
Maar die DTS/DD5.1 passtrough werkt alleen maar, als je de kabel op COMPONENT zet.

Ik heb dan(via mijn reciever aangesloten) component aansluiting, WEL beeld, maar natuurlijk geen kleur enz enz.(omdat mijn tv dat niet ondersteund)

Is het mogelijk om via deze kabel, normaal COMPOSIET(of svideo) en DTS/DD5.1 passtrough te krijgen?

Ik kan nu alleen maar ANALOOG kiezen in XBMC.

(ik hoor btw wel geluid als ik de kabel op COMPOSIET zet, alleen dit is dan alleen maar PCM, en nooit dts(omdat ik dat ook niet kan selecteren)

[ Voor 17% gewijzigd door Animal op 06-02-2008 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Zoek eens in dit topic op de pin18-mod. Dan kan jij je geluid op digitaal zetten.
service: [xbox] Ervaringen met Xbox media center - Deel XI

[ Voor 44% gewijzigd door Mar2zz op 06-02-2008 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

okz dan ook de koning kabel net aangesloten echter:

Heb ik prima beeld op mijn lcd via de component aansluiting maar in xbmc kan ik nog steeds niet kiezen voor de 480p 720p en 1090i opties. die zijn greyed out. Ook als ik de tv instelling op widescreen zet (wat voor component lijkt me niet uitmaakt) staat deze na een 'reboot' weer op normaal. (volgens de lcd is het input signaal 576i)

Heb ik standaard direct geluid over de toslink kabel. Dit is pcm. Ik kan in xbmc nu wel kiezen voor digitaal en de versterker opties DD en DTS zijn beschikbaar en in de game heb ik nu ook echt DD geluid. Echter na een 'reboot' staan ze weer uitgevinkt en heb ik weer pcm geluid.

Ik gebruik bigfoot xbmc een paar releases terug met een softmod xbox.

Iemand enig idee waarom ik mijn video settings niet kan aanpassen en waarom de audio settings elke keer weer gerest worden (niet opgeslagen ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-08 15:20
ik heb hetzelfde probleem, bij mij staat hij al op NTSC (die moet je jij ff checken). Ik kan dan ook niet de 720P of 1080i aanzetten. Nu doet mijn versterker ook aan upscaling maar zou leuk zijn als de xbox het ook al doet.

Digital Media Junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 21:17:
Hallo

Is er ook een mogelijkheid om de kleuren in XBMC te veranderen ?
Ik gebruik de standaard Project Mayhem III skin op mijn oude PAL TV maar ben regelmatig kwijt wat ik geselecteerd heb, dus vandaar ;)
greetz
Heluuup, Iemand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

pretorian_nl schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 21:06:
ik heb hetzelfde probleem, bij mij staat hij al op NTSC (die moet je jij ff checken). Ik kan dan ook niet de 720P of 1080i aanzetten. Nu doet mijn versterker ook aan upscaling maar zou leuk zijn als de xbox het ook al doet.
ik heb ondertussen wat info gevonden over het pal > ntsc verhaal. Ik wist niet dat er nog een extra ingreep nodig was.

Zijn er mensen die 576i versus 720p vergeleken hebben ? is dat verschil nog erg groot ? anders overweeg ik voor het video deel maar gewoon de pal instellingen te houden (ik kan de tools nog niet vinden en vond in dit topic een verhaal van iemand die behoorlijk aan het prutsen is geweest om het voor elkaar te krijgen)

wat ik echter wel wil is dat mijn audio settings bewaard blijven. Bij een softreset blijven ze wel staan maar na een aan / uit zijn ze weer weg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09 00:49
Je moet via de EVOX cd(die is overal te download(bootable cd) je xbox op NTSC zetten.
Zodra je dan in XBMC komt, kun je de 720p instellingen instellen.

Btw.. Ik heb mijn probleem op gelost met de pin 18 mod!

Thanks!
Nu composite+dts/dd5.1!

Mar2zz BEDANKT!
Ray schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 22:39:
[...]

ik heb ondertussen wat info gevonden over het pal > ntsc verhaal. Ik wist niet dat er nog een extra ingreep nodig was.

Zijn er mensen die 576i versus 720p vergeleken hebben ? is dat verschil nog erg groot ? anders overweeg ik voor het video deel maar gewoon de pal instellingen te houden (ik kan de tools nog niet vinden en vond in dit topic een verhaal van iemand die behoorlijk aan het prutsen is geweest om het voor elkaar te krijgen)

wat ik echter wel wil is dat mijn audio settings bewaard blijven. Bij een softreset blijven ze wel staan maar na een aan / uit zijn ze weer weg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

Animal schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 02:14:
Je moet via de EVOX cd(die is overal te download(bootable cd) je xbox op NTSC zetten.
Zodra je dan in XBMC komt, kun je de 720p instellingen instellen.

Btw.. Ik heb mijn probleem op gelost met de pin 18 mod!

Thanks!
Nu composite+dts/dd5.1!

Mar2zz BEDANKT!

[...]
aha ik zocht inderdaad een proggie die schijnbaar op die cd ingebakken staat (slayer evox had ik al een poosje maar nog niet gebruikt :))

dan alleen nog het probleem met de settings die verdwijnen......

edit. ik ga maar eens de 6/1/08 versie van xbmc proberen denk ik. nu heb ik nog nooit een update gedaan. Als ik lees moet ik gewoon ftp connecten en de oude map verwijderen en de nieuwe terug zetten. Kan dit ook als ik al opgestart ben tot in het menu van xbmc ? of krijg ik dan problemen ? Als dit niet kan hoe moet ik dan ftp connecten zonder dat ik opstart tot xbmc (okz basic wellicht maar ik kan het echt niet vinden ... plz help :))

[ Voor 26% gewijzigd door Ray op 07-02-2008 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Start je Slayer op, dan heb je direct ftp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Je kunt xbmc overschrijven. Maar het ligt er wel aan hoe oud jouw xbmc is. is je versie 1.0 of 2.0? bij 2.0 is namelijk de manier van opstarten naar xbmc verandert, dus kan je je xbox verkloten. Bij de 2008 versies van xbmc is het wel van belang dat je een nieuwe project mayhem skin installeert, en die map dus niet overschrijft, maar schone install (skinmap project mayhem verwijderen en nieuwe erin ftp'en). Het makkelijkst is een alternatief dashboard op je harde schijf zetten (bijvoorbeeld avalaunch of evox). Die opstarten door de .xbe bij xbmc-bestandsbeheer te selecteren en A te drukken. Die maken ook een ftp verbinding. Nu kun je de map xbmc helemaal weggooien en een nieuwe erop ftp'en. Lees ff de readme van T3CH die bij die nieuwste releases zit over het opstarten van deze nieuwe xbmc. Wellicht moet je, als je van een hele oude versie komt, een xbe op de c:schijf aanwijzen als snelkoppeling naar XBMC. Hoe dat moet staat in die readme en xbmc-wiki. Een tooltje om die shortcut te maken zit bij de T3CH releases in.

Settings die verdwijnen zitten waarschijnlijk in een read-only EEPROM, als je xbox gesoftmod is kan dit komen door een shadow-C instelling. Misschien kan je de atributen veranderen via FTP of via evox ofzo. De slayers-cd rebuild je xbox, maar het ligt er aan welke versie je van die cd hebt, een oude slayercd heeft ook een oude versie xbmc, dus of je er dan mee opschiet is vraag 2.

[ Voor 15% gewijzigd door Mar2zz op 07-02-2008 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-06 10:45
Wat betekent eigenlijk 'recursieve scan'? Vind je als je het soort map in stelt (film, muziek)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Westmania schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 08:55:
Wat betekent eigenlijk 'recursieve scan'? Vind je als je het soort map in stelt (film, muziek)...
Dat hij de instelling ook toepast op alle onderliggende mappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad_Karma
GroteBozewolf schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 13:05:

Geen idee! Heb het net ff doorlopen en alles werkt hier als een trein. Maar je geeft eigenlijk niet genoeg informatie. Gebruik je XOT als Plugin of als Script? En wat staat er in de logfile (uzg.log of uzgplugin.log)

Daarnaast vind ik het raar dat je bij 'RTL Nieuws' 'Play Item' te zien krijgt, aangezien dat een categorie/folder is. Staat dat 'Play Item' in het context menu of in de lijst?
Ik heb twee logbestanden gevonden maar ik weet niet precies waar ik op moet letten. Naar welke foutmelding moet ik zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EdGnoj schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 11:38:
Tja en of een kabel van Monster Cable goed is behoeft denk ik geen betoog. Je kunt deze componentkabel trouwens ook in Nederland kopen hoor. Schrik maar niet van de prijs en o ja, hier zit dus geen toslink kabel bij.
Ik heb gisteren een nieuwe monster 400x besteld (ebay engeland). zo'n 22 euro incl verzendkosten. Ben erg benieuwd naar deze kabel. Wat wel een pluspunt is dat deze kabel relatief lang is (3 meter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net de laatste versie van XOT (XOT-Uzg.v3.0.0.7z) geinstalleerd als script.
Nu geeft deze bij Ned 1 aan: No files

Is dit een bekend probleem of heb ik toch ieys niet goed gedaan?

Opgelost, door opnieuw Xbox op te starten

Dan had ik ook nog een tweede vraag.
Als ik films stream (vanaf XP machine naar Xbox) dan komt het nogal eens voor dat geluid niet helemaal synchroon loopt met het beeld.
Ik dacht dat het aan de cache zou kunnen liggen. Deze staat op 4096
Mijn vraag of het hier aan ligt, moet ik de cache verkleinen?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2008 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 13:37:
Ik heb net de laatste versie van XOT (XOT-Uzg.v3.0.0.7z) geinstalleerd als script.

Als ik films stream (vanaf XP machine naar Xbox) dan komt het nogal eens voor dat geluid niet helemaal synchroon loopt met het beeld.
Heb je het al eens geprobeerd? En wat was toen het resultaat? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DynaMikeY schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 14:06:
[...]

Heb je het al eens geprobeerd? En wat was toen het resultaat? :X
Hij loopt nog steeds niet lekker.
Wanneer moet de chache groot en wanneer klein zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Bad_Karma schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 10:25:
[...]Ik heb twee logbestanden gevonden maar ik weet niet precies waar ik op moet letten. Naar welke foutmelding moet ik zoeken?
Op regels waar heel het woord ERROR of CRITICAL voor staat? Anders, stuur ze even in een PM naar mij. Da's beter dan dit topic vervuilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 13:37:

Je cache staat prima, bij mij ook daarop, weinig tot nooit problemen. De source kan natuurlijk out of sync zijn. Heb je interleaved wel uitstaan (videosettings terwijl film afspeelt daar staat het bij). Je kan met de xbox ook de audio syncen, als je in audiosettings kijkt terwijl de film afspeelt kan je het geluid tot 10 seconden ofzo eerder of later laten lopen. zo ook met subs.

Overigens het kan ook zo lijken als je je boxen op een rare plaats hebt staan in het huis ofzo, of dingen ervoor hebt staan. Mocht dit allemaal niet zo zijn, zorg dan voor de meest recente xbmc, ivm codecs enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mar2zz schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 14:29:
[...]

Je cache staat prima, bij mij ook daarop, weinig tot nooit problemen. De source kan natuurlijk out of sync zijn. Heb je interleaved wel uitstaan (videosettings terwijl film afspeelt daar staat het bij). Je kan met de xbox ook de audio syncen, als je in audiosettings kijkt terwijl de film afspeelt kan je het geluid tot 10 seconden ofzo eerder of later laten lopen. zo ook met subs.

Overigens het kan ook zo lijken als je je boxen op een rare plaats hebt staan in het huis ofzo, of dingen ervoor hebt staan. Mocht dit allemaal niet zo zijn, zorg dan voor de meest recente xbmc, ivm codecs enzo.
Thanx voor de tips.
Ik heb het vooral als ik uitzending gemist kijk en met bepaalde dvd's (VIDEO_TS bestanden die ik stream). Het is echt iets van 1/10 sec. maar, dus ik laat het even zo.
Ik heb een redelijke recentie versie van XBMC van oktober 2007.
Denk dat ik nog even met de video settings ga spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Maar dan is je probleem zo opgelost, in ieder geval voor die dvd's. Je kan per 1/10e seconden de sync van audio aanpassen. Voor UZG weet ik niet of dat kan. Wellicht zit daar het probleem in de buffer voor audio en video. Je videobuffer staat prima, daar moet je niet aanzitten, maar de audiobuffer voor hetzelfde type media zou je mee kunnen spelen. Ik weet zo niet onder welk type media UZG valt qua buffer, maar dat weet een ander op dit forum vast wel. Overigens heb ik met default xbmc instellingen qua buffers bijna nooit problemen, alleen die van onbekende media heb ik lager gezet voor de radiozenders van bigfoot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mede XBMC-ers,

ik heb twee PC's, een XBOX in een wired netwerk hangen. Ik wil nu met alles overgaan op draadloos. Ik heb breedband internet van Tele 2. Dit is allemaal nogal nieuw voor me, dus als iemand me kan vertellen welke spullen ik moet halen zodat deze PC's en de XBOX in een draadloos netwerk kan krijgen, dan ben ik jullie zeer dankbaar.

Ik stream veel films van de externe harde schijf van één PC. Moet ik de huidige router vervangen door een draadloze router? En wat is een bridge?
Modbreak:check je mail

[ Voor 2% gewijzigd door Spider.007 op 08-02-2008 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Afterhourpower, je zou eens in de faq van tweakers.net moeten kijken naar netwerk aanleggen. Enige wat je in je achterhoofd moet houden is dat de xbox met een utpkabel aan een wireless hub moet hangen, een andere manier om de xbox draadloos te krijgen is er dus niet. Dus je moet 2 wireless accespoints aanschaffen. Let wel op dat het streamen van dvd's bij sommige draadloze netwerken niet vlekkeloos werkt. Het heeft dus de voorkeur om je xbox wel bedraad te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

Mar2zz schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 08:55:
Je kunt xbmc overschrijven. Maar het ligt er wel aan hoe oud jouw xbmc is. is je versie 1.0 of 2.0? bij 2.0 is namelijk de manier van opstarten naar xbmc verandert, dus kan je je xbox verkloten. Bij de 2008 versies van xbmc is het wel van belang dat je een nieuwe project mayhem skin installeert, en die map dus niet overschrijft, maar schone install (skinmap project mayhem verwijderen en nieuwe erin ftp'en). Het makkelijkst is een alternatief dashboard op je harde schijf zetten (bijvoorbeeld avalaunch of evox). Die opstarten door de .xbe bij xbmc-bestandsbeheer te selecteren en A te drukken. Die maken ook een ftp verbinding. Nu kun je de map xbmc helemaal weggooien en een nieuwe erop ftp'en. Lees ff de readme van T3CH die bij die nieuwste releases zit over het opstarten van deze nieuwe xbmc. Wellicht moet je, als je van een hele oude versie komt, een xbe op de c:schijf aanwijzen als snelkoppeling naar XBMC. Hoe dat moet staat in die readme en xbmc-wiki. Een tooltje om die shortcut te maken zit bij de T3CH releases in.

Settings die verdwijnen zitten waarschijnlijk in een read-only EEPROM, als je xbox gesoftmod is kan dit komen door een shadow-C instelling. Misschien kan je de atributen veranderen via FTP of via evox ofzo. De slayers-cd rebuild je xbox, maar het ligt er aan welke versie je van die cd hebt, een oude slayercd heeft ook een oude versie xbmc, dus of je er dan mee opschiet is vraag 2.
mwaaah, ben vanalles aan het doen maar ik ben nog een xbox noob ontdek ik :(

ik heb geen idee welke versie erop staat. Ik kan dit ook nergens vinden. Ik heb de box net 14 dagen geleden gekocht. De bestanden op de hd zitten in mappen gedateerd 9/10/07.

Net geboot van slayer 2.7 In de handleiding staat dat de tool van het omzetten naar ntsc op die disc moet zitten. Ook dat kan ik al niet vinden. Ik krijg wel een groene balk 'pres edit to enable' maar ik kan nergens op edit drukken.

rebuilden is denk ik geen optie vanwege de softmod als ik het goed lees.

Het instellen van mijn shadowc / atribute ?? help plz

ook kan ik in de 6/1/08 release geen readme vinden helaas

edit. via cxboxtool via ftp de 6/1 versie over de andere versie geschreven. Alle instellingen waren weg. Opnieuw ingesteld. na een softreset blijft alles goed staan. Echter na een hardreset zijn weer mijn audio en videoinstellingen weg :'(

[ Voor 5% gewijzigd door Ray op 07-02-2008 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Check het xbmc-logo eens als je in de projectmayhem skin zit. als het hetzelfde is als deze dan heb je een vrij recente versie, in ieder geval 2.0:
Afbeeldingslocatie: http://img127.imageshack.us/img127/7491/xbmclogoww8.png

Dan kan je zonder problemen xbmc overschrijven. Wat ik wel eerst zou doen als ik jou was: via ftp even alle bestanden de C: en E: schijf van je xbox naar je computer halen. (als xbmc map bij jou op F staat, dan ook de F schijf ophalen. Als het dan mis gaat dan heb je in ieder geval een backup. Start ook eens evox op en maak een backup daarmee. die map ook naar je pc halen. Daarna xbmc ftp'en naar je xbox in dezelfde map als ie nu staat. Alles overschrijven. Als het klaar is xbox rebooten, de skin veranderen naar iets anders dan projectmayhem 3 en dan de map projectmayhem3 op de xbox via ftp weggooien. Vervolgens opnieuw de map projectmayhem3 uit die verse xbmc naar de xbox ftp'en.

Gebruik je de bigfootrelease? daar zit die readme niet bij volgens mij. Die staat dan wel op xboxscene.com. (alles op eigen risico uiteraard, ik ben ook door een niet bootende xbox uren/dagen bang geweest dat ie beyond repair was, ook na een upgrade xbmc... )

Ik lees net je edit. Bekijk de avonturen van Berties eens, die heeft hetzelfde gehad als jou, (na hard reset instellingen weg. Het heeft te maken met de manier waarop de xbox is gemod. Het zijn maar 4 pagina's. De avonturen van Berties

Ik waarschuw je alvast, hier mag je niets vragen over modden enzo. Tutorials kun je vinden op http://www.xbox-scene.com/xbox-tutorials.php

[ Voor 29% gewijzigd door Mar2zz op 07-02-2008 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

@Mar2zz, super bedankt voor je hulp. Ik had de Berties story al gelezen en zo kwam ik er achter dat ik dus dat Enigma nts / pal selector nodig had. Die kan ik nog even niet vinden (zou op de slayer disc moeten staan maar helaas) maar dat is dus een deel van het > ntsc probleem.

Het andere is dus dat mijn audio settings niet blijven staan. Dat lijkt me weer een ander probleem. Kijk het is niet zo'n ramp na een reboot ze even goed te zetten maar tja.......

Is het niet gewoon mogelijk om de config file die geladen wordt handmatig aan te passen ? zodat ik forced digitaal / acs / dts krijg ? Ik heb met ftp al behoorlijk wat user en config bestanden doorgelopen maar er helaas niets over gevonden.

oja enne ik heb wel een hele map trainers gevonden op de slayer cd maar geen idee hoe ik ze kan gebruiken. helaas levert google niets bruikbaars op..weet jij wat ik daar mee kan ? (ik wil vals spelen in crash 2 en die staat er tussen :))

[ Voor 14% gewijzigd door Ray op 07-02-2008 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ja in xbmc is daar een speciale optie voor. Maak een map trainers op je xbox ergens (maakt niet uit waar, E:\trainers bijvoorbeeld. Vervolgens geef je bij xbmc >instellingen >programma's aan de link naar die trainer map. Nu ga je naar de games en daar druk je op de game waar je een trainer voor hebt. Druk op de witte knop en kies trainers updaten. Druk vervolgens weer op de witte knop en kies traineropties (of zo iets). klik op die zwarte pijltjes en je ziet het trainermenu. daar kun je kiezen voor de cheats. Start dan de game.

Is ook een mooi script voor. Evox Trainers script ofzo. Die geeft een overzicht van alle trainers out there (veel dus) en die kan je zo je trainer map in downloaden.

Ik weet dus niet of dat handmatig aangepast kan worden die config van die dts. je xbox slaat het wel op, maar met een hard reset is het weg. Vandaar dat ik denk dat je een shadow C hebt. Dat is zeg maar een soort virtuele kopie van je C-schijf waarop bestanden staan. Die shadow C is niet aanpasbaar volgens mij. Maar je kan altijd op shadow C googlen om te kijken of meer mensen daar problemen mee hebben gehad. Vast wel. Kijk anders even op de forums van xboxscene.com.

[ Voor 38% gewijzigd door Mar2zz op 07-02-2008 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

Ik heb inderdaad een shadow C op diverse plekken gevonden. Ik zal daar eens wat meer info over zoeken. Vreemde is wel dat sommige settings (bijvoorbeeld analoog / digitaal) wel blijven. Dus geluid blijft wel op digitaal staan maar de recievers opties zijn weer weg.

Ik ga nu eens proberen of ik die trainer aan de praat kan krijgen

mmm snik ook de trainer zijn niet aardig tegen me. Ik heb de map toegewezen en ingelezen maar dan kan ik verder niets meer. Ik kan er daarna niet in een game selecteren en op de witte knop drukken. whaaaa toevallig een hardcore xbox kenner in de buurt van doetinchem die me een keer wil helpen ???

[ Voor 31% gewijzigd door Ray op 07-02-2008 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:31
In het geval van een shadow c:
Plaats het (lege) bestand genaamd; "EEPROM_off.bin" in de e:/ map van je xbox. Reboot, dan met enigma PAL naar NTSC en een hard-reboot. Kijken of het werkt.

Andere optie om van PAL naar NTSC te gaan is met configmagic, (waarschijnlijk lukt dit niet, als het met enigma niet lukt kan configmagic het waarschijnlijk ook niet, maar het is het proberen waard).

Andere optie, je eeprom is read only, die kun je als ik me niet vergis in avalaunch omzetten naar read/write. Dan blijven je instellingen waarschijnlijk wel behouden na een hard-reboot.

Succes.
Voor software zoek eens met google naar "xbins help", eerste link is meteen prijs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

berties schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 20:33:
In het geval van een shadow c:
Plaats het (lege) bestand genaamd; "EEPROM_off.bin" in de e:/ map van je xbox. Reboot, dan met enigma PAL naar NTSC en een hard-reboot. Kijken of het werkt.

Andere optie om van PAL naar NTSC te gaan is met configmagic, (waarschijnlijk lukt dit niet, als het met enigma niet lukt kan configmagic het waarschijnlijk ook niet, maar het is het proberen waard).

Andere optie, je eeprom is read only, die kun je als ik me niet vergis in avalaunch omzetten naar read/write. Dan blijven je instellingen waarschijnlijk wel behouden na een hard-reboot.

Succes.
Voor software zoek eens met google naar "xbins help", eerste link is meteen prijs ;)
super thx! helaas kan ik ook daar die enigmah tool niet vinden.....en avalaunch ??? die zag ik wel op de slayer cd staan geloof ik maar daar kan ik volgens mij niets mee omdat die voor hardmodded xboxen is toch ?

edit zou je anders eventueel je dm aan willen zetten zodat ik wat meer info kan krijgen ?

edit2> dammzz heb zelfs mijn irc script uit de kast gehaald in zit in hun channel. Netjes alles gedaan maar helaas geen msg met de ftp info :'(

[ Voor 10% gewijzigd door Ray op 07-02-2008 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
even via de DM dan maar....uit voorzorg :)

[ Voor 94% gewijzigd door berties op 07-02-2008 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --JvL--
  • Laatst online: 16-11-2024

--JvL--

Know why

Weet iemand hoe IMDB wordt gescant naar filminfo. Op het moment vindt hij van meerde films geen informatie op IMDB, zelfs met handmatig zoeken vind ik niet de juiste film. Bijvoorbeeld "300" wordt niet gevonden.

Don't dream your life, live your dream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
Ik geloof dat dat probleem vaker voorbij gekomen is met nieuwe releases van xbmc. Probeer eens een iets oudere versie (svn 06-01-08 van bigfoot87 bijvoorbeeld, geen problemen mee hier zo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --JvL--
  • Laatst online: 16-11-2024

--JvL--

Know why

berties schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 22:38:
Ik geloof dat dat probleem vaker voorbij gekomen is met nieuwe releases van xbmc. Probeer eens een iets oudere versie (svn 06-01-08 van bigfoot87 bijvoorbeeld, geen problemen mee hier zo).
Vreemd heb eigenlijk helemaal niet zo'n nieuwe. Mijn versie is van 03-12-07

Don't dream your life, live your dream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 09:40
Ray schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 21:01:
[...]

super thx! helaas kan ik ook daar die enigmah tool niet vinden.....en avalaunch ??? die zag ik wel op de slayer cd staan geloof ik maar daar kan ik volgens mij niets mee omdat die voor hardmodded xboxen is toch ?

edit zou je anders eventueel je dm aan willen zetten zodat ik wat meer info kan krijgen ?

edit2> dammzz heb zelfs mijn irc script uit de kast gehaald in zit in hun channel. Netjes alles gedaan maar helaas geen msg met de ftp info :'(
Enigma tool staat niet meer op de 2.7 versie van Slayer.. ik weet ook niet waarom. de 2.6 heeft hem wel nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

thx! dat is stap een :) ben verdorie al 2 dagen naar dat ding aan het zoeken....nu avalaunch nog en een boel geluk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
berties schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 22:38:
Eh, ik gok dat de IMDB scrapper (die info parsed) gewoon oud is en dat nieuwere versies van XBMC een correcte versie hebben. Kijk maar eens in de XBMC changelog. Daar staan in januari veel aanpassingen aan de scraper engine.

Pagina: 1 ... 7 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Heb je een vraag over het softmodden of ombouwen van je XBox? Laat die dan maar fijn achterwege, dit topic gaat over XBMC, niet over de XBox. Berichten zullen anders zonder melding verwijderd worden.