[XBMC] Ervaringen met XBMC - Deel XI Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 27 Laatste
Acties:
  • 210.378 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Ik zag het toevallig in de releasenotes staan van dat imdb gedoe. Heb een rss-feedje gevonden die elke nieuwe release van t3ch aankondigd met de laatste changes, wel handig moet ik zeggen. Maar ik heb niets gezien over problemen met dvd's ofzo, of changes daarin... Gelukkig is er niets mis met avi's en srt dus ik kan lekker mijn series blijven kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:34
Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 11:00:
Hmm, ik heb een klein probleempje met de dvdplayer in de laatste drie builds. Ik krijg met geen mogelijkheid de ondertiteling aan de praat van een dvd. Het menuutje van een dvd werkt ook niet zoals het hoort, ik krijg geen streepje,stipje of wat dan ook om te selecteren. Ik ga even terug naar een build van 23-12...daar werkte alles (volgens mij) nog Ook opvallend zijn de radiostreams, die werken voor geen meter in de builds van dit jaar.
Build van 06-01 doet het hier prima voor dvd...
Radio gebruik ik niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fire69 schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 11:27:
[...]

Build van 06-01 doet het hier prima voor dvd...
Radio gebruik ik niet echt.
Mja, ik zit er aan te twijfelen of ik die build als laatste gebruikt hebt, maar ik zal hem er weer even opgooien....kan best wezen dat die als laatste goed werkte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mar2zz schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 11:14:
Ik zag het toevallig in de releasenotes staan van dat imdb gedoe. Heb een rss-feedje gevonden die elke nieuwe release van t3ch aankondigd met de laatste changes, wel handig moet ik zeggen. Maar ik heb niets gezien over problemen met dvd's ofzo, of changes daarin... Gelukkig is er niets mis met avi's en srt dus ik kan lekker mijn series blijven kijken...
Zo, en of ze veranderd hebben in de dvdplayer...alleen in de laatste changelog kwam ik al een stuk of 5 veranderingen tegen. Maar komt vast allemaal goed, no worries

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ik had alleen iets gelezen over codecs, maar ik moet eerlijk bekennen dat de laatste changelog die ik goed heb doorgelezen die was van de build die ik nu heb, die ik puur en alleen installeerde voor die xephyr skin. Die is van rond 13 of 16 januari ofzo weet ik niet precies. maar vandaar ook die puntjes achter die opmerking van mij...

Maar een dvd kan je toch ook opstarten met Mplayer wat eerder ook altijd gebeurde? of is dat niet meer mogelijk? Of klopt het helemaal niet wat ik nu zeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinkelmans
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-09 20:05
Mar2zz schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 16:38:
Is een nieuwe schijf niet direct heel rigoreus? ik zou eerst ff een format doen en dan een reinstall van alle partities enzo, of met name die partitie waar xbmc op staat. Ik weet niet in hoeverre je kan checkdisken op fatx partities, maar om nou gelijk als redmiddel een nieuwe aan te schaffen... Of loop ik te blaten...
Hier over heen gelezen :o. Ik geef je gelijk hoor,

Maar:
Het probleem lag niet bij XBMC. Ook Avalaunch en Evox duurde soms letterlijk uren om te starten.
Het probleem met op nieuw die harde schrijf bouwen is dat er data op staat dat ik wil behouden. Helaas heb ik erg weinig harddisk ruimte naast deze schrijf (hij is 120gb, verder heb ik een 40gb schrijf (welke nu in mijn xbox zit) en een 40gb schrijf in deze laptop (zo goed als vol)... dat is al het noemenswaardige).

Ik wil sowieso een keer een NASje kopen, dus daarna ga ik wel weer knutselen. 40GB is tijdelijk wel genoeg ,zeker als ik in de toekomst een NAS van 1TB erachter heb om te streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Enorme vertraging is wel vaak een harde schijf probleem, maar meestal hoor je dan ook flink getik in die harde schijf. Maar inderdaad een probleem als je zoveel data daarop hebt en je andere schijven samen kleiner zijn. Of dat wordt branden geblazen ofzo... Heb je de vertraging ook met het spelen van xboxgames en msdash?

Een NAS is sowieso erg fijn inderdaad, en 1TB natuurlijk helemaal. Als je die in de toekomst gaat kopen zou ik ff afwachten hoe het gaat met XBMC-Linux port. Dan zou je een mooi mediacenter-NAS combinatie kunnen bouwen die hd afspeelt en nog vele meer kunstjes kan. Ik denk dat je voor een euri of 500 al wel een mooi systeempje in elkaar kunt zetten met flinke schijfruimte die Ubuntu + xbmc flink trekt. Aangezien een NAS met een terabyte ook al richting 200-300 euro gaat... Kun je alleen niet meer die mooie xboxgames spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinkelmans
Mar2zz schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 14:57:
Enorme vertraging is wel vaak een harde schijf probleem, maar meestal hoor je dan ook flink getik in die harde schijf. Maar inderdaad een probleem als je zoveel data daarop hebt en je andere schijven samen kleiner zijn. Of dat wordt branden geblazen ofzo... Heb je de vertraging ook met het spelen van xboxgames en msdash?

Een NAS is sowieso erg fijn inderdaad, en 1TB natuurlijk helemaal. Als je die in de toekomst gaat kopen zou ik ff afwachten hoe het gaat met XBMC-Linux port. Dan zou je een mooi mediacenter-NAS combinatie kunnen bouwen die hd afspeelt en nog vele meer kunstjes kan. Ik denk dat je voor een euri of 500 al wel een mooi systeempje in elkaar kunt zetten met flinke schijfruimte die Ubuntu + xbmc flink trekt. Aangezien een NAS met een terabyte ook al richting 200-300 euro gaat... Kun je alleen niet meer die mooie xboxgames spelen...
Ik hoorde absoluut geen getik, dat vond ik ook het rare. MSDash werkte perfect, maar duurde ook lang om te laden. Eigenlijk duurde alles lang om te laden, of het liep vast.
Games niet geprobeerd, had er eigenlijk een DVDtje van jade empire in moeten gooien ofzo. Mja.

Branden schiet niet zo erg op met zo veel data vind ik. Mja. Ik wil sowieso een NAS hebben, misschien er voor nog inderdaad een media center en anders xbox :). Het liefst scheid ik deze functionaliteit wel, aangezien ik altijd bij de data wil kunnen komen, dus zowel via xbox, toekomstige mediacenter, laptop en hobby/studie PC. Mocht ik dan een mediacenter kopen om mijn xbox te vervangen, gaat mijn xbox gewoon lekker naar de slaapkamer... ;)

Maar goed, dit is behoorlijk offtopic, dus ik zal hier wel weer reageren als ik tijd heb om aan het script te werken, en buro renkema werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 15:31
Pinkelmans schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 15:38:
[...]

Ik hoorde absoluut geen getik, dat vond ik ook het rare.
[...]
Wanneer je tikken van de schijf hoort is het vaak de kop die het begeven heeft of aan het begeven is. Dit geluid klinkt een beetje als een knikker die op een plaat valt.
Als je bad sectors heb, dan kan de kop (of koppen) van de schijf misschien nog wel prima in orde zijn. Hij leest alleen geen of slechte data zonder dat deze veel geluid maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:48

BeyondThunder

Lost Lightning

GroteBozewolf schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 20:52:
[...]

Welke versie van XBMC heb je er op staan? De meest recente T3CH of BigFoot release? Of ouder?
De laatste BigFoot. (eind vorig jaar)

Ik ga het volgende doen:
  1. Start de Xbox met de Slayer CD
  2. Maak een FTP verbinding
  3. Hernoem de map XBMC
  4. Ik kopieer de nieuwe XBMC
  5. Ik kopieer alleen de map Sources.xml terug
Zo heb ik het ook een paar dagen geleden gedaan.
Als dit niet werkt dan pak ik een keer T3CH.

Nog een andere vraag. Staan ALLE afhankelijkheden in de XBMC map?
Of ook nog op een andere plaats?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

krijgt iemand het aan de praat om een divx/xvid, plus aparte .srt af te spelen ? ik heb meerdere films geprobeerd maar krijg nooit de ondertiteling te zien, terwijl ie zegt dat ie die wel heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:37

Pinjataaa

Hit me!

Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 19:52:
krijgt iemand het aan de praat om een divx/xvid, plus aparte .srt af te spelen ? ik heb meerdere films geprobeerd maar krijg nooit de ondertiteling te zien, terwijl ie zegt dat ie die wel heeft.
Bij mij werkt dat automatisch al, hoef er niets voor te doen.
Misschien eens proberen de Srt dezelfde naam te geven als de xvid:
Bv. Aap.avi en Aap.srt

[ Voor 11% gewijzigd door Pinjataaa op 31-01-2008 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik wil dit media center ook eens proberen. Ik ben benieuwd.
Ik gebruik Mediaportal op het moment, en ben daar heel tevreden over, maar ik wil toch liever van Windows af en op Linux over, dus dan kom je al snel bij XBMC terecht, geloof ik.

Iemand ervaring met de XBMC icm met een MS Media Center Remote? Werkt dat een beetje?
en wat gebruik je ervoor, LIRC?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@bakman

bij mij werkt het ook prima
film.avi
film.srt

je kunt de .srt ook een aparte map zetten je kan dat aangeven in instellingen film

je moet ook eens kijken bij de hoogte van de ondertiteling misschien staan ze te laag (wat ik me niet kan voorstellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
@ bakman, bij skincalibratie kan je de hoogte van de subs instellen zoals snertman opmerkt.. Als je ze dezelfde naam geeft starten ze automatisch op (mooi tooltje voor grote groepen bestanden renamen: Bulk Rename Utility, gebruik ik veel bij series en losse subs ff gelijke naam geven).

@ Subsense: in de mappen E:\UDATA\0face008 en E:\TDATA\0face008 staan ook afhankelijkheden xbmc in. gewoon ff weggooien, dan worden nieuwe (schone) aangemaakt door xbmc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
anandus schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 20:19:
Ik wil dit media center ook eens proberen. Ik ben benieuwd.
Ik gebruik Mediaportal op het moment, en ben daar heel tevreden over, maar ik wil toch liever van Windows af en op Linux over, dus dan kom je al snel bij XBMC terecht, geloof ik.

Iemand ervaring met de XBMC icm met een MS Media Center Remote? Werkt dat een beetje?
en wat gebruik je ervoor, LIRC?
XBMC onder linux nog heel erg alpha-stadium geloof ik. In dit topic zijn nog niet veel mensen daar ervaren in. Alleen berties en bigfoot geloof ik. Maar voor ubuntu is ook een mediacenterpack, wellicht kan je daar wat mee. Weet niet precies hoe het heet, maar een google op ubuntu + mediacenter zou genoeg moeten opleveren. Zou vervelend zijn als je afknapt op xbmc omdat het alpha is, terwijl het zo mooi werkt op een xbox, maar linux gewoon nog in een beginstadium zit. Maar mocht je je er toch aan wagen dan hoor ik graag van je ervaringen (ik hou het lekker bij mijn xboxje tot xbmc op linux beta of RC status heeft en dan schaf ik een mooie htpc aan.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-07 12:02

Ccc

Ik wil mijn xbmc direct laten opstarten. Nu heb ik gedaan wat in de begin post staat.
Alleen staat mijn xbmc op de F en niet op de E. Dit heb ik fout gedaan.
Nu start mijn xbox niet op en ook kom ik niet meer in mijn ftp. Ik ben ten einde raad. Wat moet ik doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc

Ccc

Ik wil mijn xbmc direct laten opstarten. Nu heb ik gedaan wat in de begin post staat.
Nu start mijn xbox niet op en ook kom ik niet meer in mijn ftp. Ik ben ten einde raad.

Wat moet ik doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ccc schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 21:56:
Nu start mijn xbox niet op en ook kom ik niet meer in mijn ftp. Ik ben ten einde raad. Wat moet ik doen?
evox disk erin doen en opnieuw proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc

Ccc

Ik heb geen evox disk. :P
Ik ben nu Auto install de luxe 4.13 aan het downloaden. Kan ik het hiermee herstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mar2zz schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 20:40:
[...]

XBMC onder linux nog heel erg alpha-stadium geloof ik. In dit topic zijn nog niet veel mensen daar ervaren in. Alleen berties en bigfoot geloof ik. Maar voor ubuntu is ook een mediacenterpack, wellicht kan je daar wat mee. Weet niet precies hoe het heet, maar een google op ubuntu + mediacenter zou genoeg moeten opleveren. Zou vervelend zijn als je afknapt op xbmc omdat het alpha is, terwijl het zo mooi werkt op een xbox, maar linux gewoon nog in een beginstadium zit. Maar mocht je je er toch aan wagen dan hoor ik graag van je ervaringen (ik hou het lekker bij mijn xboxje tot xbmc op linux beta of RC status heeft en dan schaf ik een mooie htpc aan.)
Ik weet dat het alpha is (maar ongeveer alle mediacenters voor Linux zijn alpha :X ).

Ik zal het binnenkort wel even een poging geven en dan eventuele bevindingen hier posten :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc

Ccc

Ik heb nu een Slayer installer disk gedownload. Ik duw deze erin en hij blijft nog hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Hmm, ik heb een klein probleempje met de dvdplayer in de laatste drie builds. Ik krijg met geen mogelijkheid de ondertiteling aan de praat van een dvd. Het menuutje van een dvd werkt ook niet zoals het hoort, ik krijg geen streepje,stipje of wat dan ook om te selecteren. Ik ga even terug naar een build van 23-12...daar werkte alles (volgens mij) nog Ook opvallend zijn de radiostreams, die werken voor geen meter in de builds van dit jaar.
Op zich toch vreemd, het zijn namelijk fixes:
2008-01-21 11391 fixed: dvdplayer wouldn't open video stream properly on dvd's in all cases
2008-01-21 11389 fixed: dvdplayer would close and reopen audio stream all the time on things like bitrate changes of mp3's
2008-01-21 11388 fixed: dvdplayer ffmpeg demuxer created data streams as subtitle streams and subtitle streams as basic streams (didn't matter much)
2008-01-21 11387 fixed: dvdplayer would always one extra audiostreams changed: abit nicer names for streams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinkelmans
Mar2zz schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 22:32:
[...]

Op zich toch vreemd, het zijn namelijk fixes:
2008-01-21 11391 fixed: dvdplayer wouldn't open video stream properly on dvd's in all cases
2008-01-21 11389 fixed: dvdplayer would close and reopen audio stream all the time on things like bitrate changes of mp3's
2008-01-21 11388 fixed: dvdplayer ffmpeg demuxer created data streams as subtitle streams and subtitle streams as basic streams (didn't matter much)
2008-01-21 11387 fixed: dvdplayer would always one extra audiostreams changed: abit nicer names for streams.
Ik ken het probleem van hem niet, maar dat het een fix is, zegt niet over mogelijke bugs :)
(er treden immers extreem vaak regressies op bij patches, zelfs bij fixes..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 09:40
Interlacing uitzetten ;) zit in de videosettings. is hier ook al een keer voorbij gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraag:

Ik heb onlangs een hd ready tv (http://www.kieskeurig.nl/...39A1FC12570AD0033BEF5.htm) heel goedkoop op de kop kunnen tikken. Nu ben ik naar aanleiding van dit forum te snel overgegaan tot aanschaf van de konig digital av kabel. Het blijkt nu dat ik geen component ingang in mijn tv heb. Valt dit nog op te vangen met een tussenkabel via scart of zo? Ik wil nml graag mijn tv op 720i kunnen zetten, om zo een scherper beeld te krijgen. Zo niet wie wil mijn konig kabel anders overnemen voor 10 euri's(helaas geen verpakking meer).

bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
Dat is mooi balen, wat voor aansluitingen heb je wel op je tv? Heb geen internet op mijn werk en kan het dus niet zelf opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Dat ding heeft enkel DVI. Heb net even zitten zoeken, maar een component-naar-dvi adapter kan ik zo snel niet vinden (wel omgekeerd).
Vrees dat je pech hebt, en een andere kabel zal moeten halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fire69 schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 11:32:
Dat ding heeft enkel DVI. Heb net even zitten zoeken, maar een component-naar-dvi adapter kan ik zo snel niet vinden (wel omgekeerd).
Vrees dat je pech hebt, en een andere kabel zal moeten halen.
Heb je enig idee welke kabel? en kan ik daar dan wel de xbox / xbmc op 720i mee zetten?
Ik heb nu nog wel een normale scartkabel met een optische ingang voor mijn logitech 680 setje. Dan gebruik ik deze maar even voor de time being.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc

Ccc

Is er misschien iemand die mij kan helpen met mijn probleem?
Ik ben namelijk bijna aan het huilen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 11:37:
[...]

Heb je enig idee welke kabel? en kan ik daar dan wel de xbox / xbmc op 720i mee zetten?
Ik heb nu nog wel een normale scartkabel met een optische ingang voor mijn logitech 680 setje. Dan gebruik ik deze maar even voor de time being.
Ja, je oude scart kabel, en nee 720i of 720p gaat daar niet op werken. 480i (NTSC) of 576i (PAL). Alleen qua geluid kun je er nog op vooruit gaan door je logitech setje te vervangen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnob
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ccc schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 12:10:
Is er misschien iemand die mij kan helpen met mijn probleem?
Ik ben namelijk bijna aan het huilen. :P
Als je niet kan booten met een slayers disk kan je een ander cd medium proberen. RW bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 11:37:
[...]

Ik kan zo direct niks vinden wat bruikbaar is. Enkel een X2VGA en vandaar omzetten naar DVI, maar dat gaat je veel geld kosten.
Ik vrees dat je gewoon op scart zal moeten blijven werken, dan heb je natuurlijk wel geen 720p...

[ Voor 41% gewijzigd door Fire69 op 01-02-2008 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

berties schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 12:13:
[...]

Ja, je oude scart kabel, en nee 720i of 720p gaat daar niet op werken. 480i (NTSC) of 576i (PAL). Alleen qua geluid kun je er nog op vooruit gaan door je logitech setje te vervangen :P
Serieus??? dus ik heb ik gewoon grote pech met mijn tv.... Ik hoop dat fire 69 nog met een oplossing komt...
Modbreak:Dit is niet vraag en aanbod

[ Voor 15% gewijzigd door Spider.007 op 01-02-2008 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc

Ccc

arnob schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 12:15:
[...]

Als je niet kan booten met een slayers disk kan je een ander cd medium proberen. RW bv.
Oke dit heb ik nu net geprobeert, zelfde resultaat helaas.

Nu heb ik ook nog een dvd gedownload met iets erop en die accepteerd hij ook niet.

Hij blijft op het groene xbox scherm staan met links boven evox. En je hoort hem ratelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 12:29:
[...]

Ik hoop dat fire 69 nog met een oplossing komt...
Niet dus.
Pijnlijke les, volgende keer te vermijden door eerst wat vooronderzoek te doen ;)
Ccc schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 12:40:
[...]

Oke dit heb ik nu net geprobeert, zelfde resultaat helaas.

Nu heb ik ook nog een dvd gedownload met iets erop en die accepteerd hij ook niet.

Hij blijft op het groene xbox scherm staan met links boven evox. En je hoort hem ratelen.
Je krijgt wel nog een scherm met het Evox-logo?
Kan je nog gebrande games vanop dvd starten?

[ Voor 46% gewijzigd door Fire69 op 01-02-2008 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
@Ccc; even opzoeken wel type dvd-drive je hebt en welke media je daar het beste mee kunt gebruiken. Brandt op dat medium je slayers disk. Zolang zelf gebrande cd's of dvd's werken moet het lukken om het probleem te vehelpen.

@sjobbels; dat wordt verkoop van je kabel. Zoals Fire69 al zei van X2VGA weer naar DVI maar dat moet weer met een extra kastje. Dan heb je zo veel omzetters/kabels en verbindingen dat ik me af vraag of het signaal nog wel echt mooi is. Ten tweede kost dat gewoon te veel geld. Jammer maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc

Ccc

Bedankt voor de tip berties.
Ik zal het controleren.

Maar goed. Ik heb verbatims cd's en dvd's en heb 1x platinum en 1x philips gebruikt.

Ik mag toch wel verwachten dat 1 van deze 3 merken goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinkelmans
Ccc schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 12:49:
Bedankt voor de tip berties.
Ik zal het controleren.

Maar goed. Ik heb verbatims cd's en dvd's en heb 1x platinum en 1x philips gebruikt.

Ik mag toch wel verwachten dat 1 van deze 3 merken goed is.
Het gaat niet zozeer om de merken, maar om het type medium.
CDRW wordt wel gelezen.

Lees anders de startpost even ;)
http://gathering.tweakers...t_messages/1268975/0#a012

[ Voor 4% gewijzigd door Pinkelmans op 01-02-2008 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

berties schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 12:41:
@Ccc; even opzoeken wel type dvd-drive je hebt en welke media je daar het beste mee kunt gebruiken. Brandt op dat medium je slayers disk. Zolang zelf gebrande cd's of dvd's werken moet het lukken om het probleem te vehelpen.

@sjobbels; dat wordt verkoop van je kabel. Zoals Fire69 al zei van X2VGA weer naar DVI maar dat moet weer met een extra kastje. Dan heb je zo veel omzetters/kabels en verbindingen dat ik me af vraag of het signaal nog wel echt mooi is. Ten tweede kost dat gewoon te veel geld. Jammer maar helaas.
@berties: Thanks voor de info. ik heb op internet wel een kabel gevonden met component ingangen bij het xbox kastje... maar is helaas in het Spaans.
http://images.google.nl/i...um%3D1%26hl%3Dnl%26sa%3DN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
Sommige dvd-drives (weet uit mijn hoofd even niet welke) zijn zeer kieskeurig met dvd's / cd's. Ik heb een thompson, en die heeft het bijvoorbeeld niet op cd's of cdrw's. Heb er al veel geprobeerd maar bijna niets accepteerd ie. dvd's werken meestal wel daarintegen. Zie de startpost voor meer info hierover.
Edit; Pinkelmans was me voor... ben weer eens te laat 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door berties op 01-02-2008 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 13:00:
[...]

@berties: Thanks voor de info. ik heb op internet wel een kabel gevonden met component ingangen bij het xbox kastje... maar is helaas in het Spaans.
http://images.google.nl/i...um%3D1%26hl%3Dnl%26sa%3DN
Dat is gewoon het Microsoft HD-pack. Dat zijn geen ingangen op dat kastje, dat zijn uitgangen. Daar moet je je component-kabels op aansluiten die naar je tv gaan. Kan jij dus niks met doen.
Spaans is niet je beste vak blijkbaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fire69 schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 13:06:
[...]

Dat is gewoon het Microsoft HD-pack. Dat zijn geen ingangen op dat kastje, dat zijn uitgangen. Daar moet je je component-kabels op aansluiten die naar je tv gaan. Kan jij dus niks met doen.
Nee idd 8)7 . Dan gaan we maar gewoon op de oude manier verder. Is het wel mogelijk om dan in de originele dash de xbox op 480p te zetten, want deze zie ik niet in de opties? Of is dit dan al standaard.

Bedankt voor de moeite _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweetniks
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-04-2022
Fire69 schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 13:06:
[...]

Dus dat is geen video in? op die foto , staat er wel duidelijk bij.

Beter gekeken , das de achterkant van de tv.

Lees hier maar overheen, tis geen toegevoegde waarde. 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door ikweetniks op 01-02-2008 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Deze bedoel je?
http://docs.elotrolado.net/xboxproyect/cables.jpg

Tuurlijk is dat een video-in, da's ook meestal handig om te hebben op je projector ;)

[edit]
Je had zelf al ingezien dat er iets niet klopte :P

[edit2]
Damn, hotlinken vinden ze blijkbaar niet leuk :)
Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 13:43:
[...]

Nee idd 8)7 . Dan gaan we maar gewoon op de oude manier verder. Is het wel mogelijk om dan in de originele dash de xbox op 480p te zetten, want deze zie ik niet in de opties? Of is dit dan al standaard.

480p is progressive ntsc. Progressive gaat niet over scart.
Je zal het dus echt wel op 576i moeten houden :)

[ Voor 66% gewijzigd door Fire69 op 01-02-2008 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc

Ccc

berties schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 13:04:
Sommige dvd-drives (weet uit mijn hoofd even niet welke) zijn zeer kieskeurig met dvd's / cd's. Ik heb een thompson, en die heeft het bijvoorbeeld niet op cd's of cdrw's. Heb er al veel geprobeerd maar bijna niets accepteerd ie. dvd's werken meestal wel daarintegen. Zie de startpost voor meer info hierover.
Edit; Pinkelmans was me voor... ben weer eens te laat 8)7
Goed ik heb nu een cdrw van platinum nogmaals geprobeert.
En heb zojuist bij een kennis een dvdrw gehaald en ook getest. Ook van platinum.

Het werkt nog steeds niet. :'( Dadelijk werkt mijn xbox helemaal niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Fire69 schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 12:40:
[...]

Je krijgt wel nog een scherm met het Evox-logo?
Kan je nog gebrande games vanop dvd starten?
Even mezelf quoten, want volgens mij heb je erover gelezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 02:12
Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 13:43:
[...]

Bedankt voor het doorzoeken van het forum ;)

Al je vragen zijn ooit al eens beantwoord. Je krijgt de optie om em op 480p te zetten pas als je een HD kabel op je xbox aansluit. Is slechts enkele dagen geleden al besproken.....

Je hebt gewoon een buk TV gekocht, so be it. Aangezien deze TV alleen DVI accepteert kan je het met de meeste andere HD bronnen ook wel vergeten. Als je geluk hebt accepteert de TV wel component signaal over de DVI aansluiting en zou je Philips kunnen bellen waar je een verloopstuk kan halen.
Ccc schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 14:04:
[...]

Goed ik heb nu een cdrw van platinum nogmaals geprobeert.
En heb zojuist bij een kennis een dvdrw gehaald en ook getest. Ook van platinum.

Het werkt nog steeds niet. :'( Dadelijk werkt mijn xbox helemaal niet meer.
Ik heb veel xboxen "geholpen" in het verleden en vaak kwam ik ook onwillige drives tegen. Vaak is de initialisatietijd van deze drives te lang en genereert 'ie een timeout tijdens het booten waardoor de xbox gewoon doorstart vanaf hdd ipv cd/dvd.

Wat je kan doen is de cd\dvd alvast in de drive leggen en de drive dichtdoen. Dan de xbox uitzetten en daarna pas weer aanzetten. Op die manier creëer je tijdswinst doordat de drive zichzelf niet hoeft te sluiten.

[ Voor 31% gewijzigd door Schweino op 01-02-2008 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
Ccc schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 12:40:
[...]
Dit betekent dat je softmod nog "actief is". Evox wordt gestart. Daarmee zouden er ook gecopieerde dvd's gelezen kunnen worden. Maar het zou kunnen dat je dvddrive misschien niet helemaal in orde meer is. Test eens een aantal originele spellen en als je die hebt, backup-copieen van spellen die het voorheen ook deden. Kijken of je dvddrive nog wel iets leest. Als de originele en backups werken moet de slayers dvd/cd ook kunnen werken en is redding naarbij!

Edit; ik val ook een beetje in herhaling, zie opmerkingen door andere hierboven.

[ Voor 5% gewijzigd door berties op 01-02-2008 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc

Ccc

Hij accepteerd geen enkele dvd.
Geen backups. Geen orginele dvd video's. Niets
Ik weet dat er een chip in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Er zit een chip in!? :?
Dan is je dvd-speler gewoon dood volgens mij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc

Ccc

Kan ik mijn HDD niet benaderen op een andere manier dan FTP?
En dan bedoel ik niet hem eruit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
Ccc schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 14:35:
Kan ik mijn HDD niet benaderen op een andere manier dan FTP?
En dan bedoel ik niet hem eruit halen.
Ja, als ik me niet vergis heeft evox ook een telnet server aan boord. Als evox start maar niet helemaal blijft hangen zou je het op die mannier kunnen proberen. Maar ik denk niet dat die telnetserver gestart wordt (en dat je hem niet aangezet hebt). Vervolgens bestanden overzetten via telnet...veel succes.
Nog een andere optie? Geen, als je hd niet door-start, je dvd speler het niet doet en je de hd er niet uit wil halen blijft er niet veel over lijkt me. Of je moet er toch nog ergens een floppydrive ingebouwd hebben waar wij niet van weten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc

Ccc

Geen floppy drive. Maar wel een blueray disc. :P

Het is niet echt dat ik hem er niet uit wil halen, maar ik heb hem zelf nog nooit opengemaakt en ik heb niet zo'n schroeven draaier.

Telnet server staat uit.

Het probleem dat hij niet doorstart is denk ik zelf dat ik die fout heb gemaakt in de link met welk dashboard hij moet starten.

Als ik de xbox open maak en de hdd aansluit op mijn pc. Kan ik het betreffende bestand gewoon verwijderen of aanpassen men hdd weer terug plaatsen en weer starten, of moet ik nog ergens op letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
Ccc schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 15:06:

Het is niet echt dat ik hem er niet uit wil halen, maar ik heb hem zelf nog nooit opengemaakt en ik heb niet zo'n schroeven draaier.

Telnet server staat uit.

Het probleem dat hij niet doorstart is denk ik zelf dat ik die fout heb gemaakt in de link met welk dashboard hij moet starten.

Als ik de xbox open maak en de hdd aansluit op mijn pc. Kan ik het betreffende bestand gewoon verwijderen of aanpassen men hdd weer terug plaatsen en weer starten, of moet ik nog ergens op letten?
Een zoekactie hierop geeft je genoeg info over hoe dit moet en dat past ben ik bang ook niet helemaal binnen GOT. xbox-scene.com kan je vriend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ccc schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 15:06:

Telnet server staat uit.

Schroevendraaier kan je bijna overal wel krijgen..
Ik geloof dat je HDD op PC aansluiten wel kan.. probeer het zou ik zeggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
Ik heb die schroevendraaiers nog nooit gebruikt, als je de juiste maat normale schroevendraaier hebt krijg je deze er ook wel mee open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

GroteBozewolf schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 20:52:
[...]

Welke versie van XBMC heb je er op staan? De meest recente T3CH of BigFoot release? Of ouder?
En Helaas, met de meest recente T3CH release exact het zelfde probleem. Met o.a. RTL Streams....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Mar2zz schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 20:31:
.......
@ Subsense: in de mappen E:\UDATA\0face008 en E:\TDATA\0face008 staan ook afhankelijkheden xbmc in. gewoon ff weggooien, dan worden nieuwe (schone) aangemaakt door xbmc.
Ook geen effect...

Nog steeds onderstaande error bij UZG script op RTL

-----------------------------------------------------------------------
You need to upgrade/.../.../.../dload.html
Vdecoder init failed
Opening video decoder: [dmo] DMO video dodecs
------------------------------------------------------------------------

Misschien omdat ik 1080 res draai?
Ik zal em eens wat lager zetten.

[ Voor 39% gewijzigd door BeyondThunder op 01-02-2008 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
Heb je die optie van sorteren nog geprobeerd? Bij mij gaf dat namelijk ook problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
BeyondThunder schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 15:57:
[...]
-----------------------------------------------------------------------
You need to upgrade/.../.../.../dload.html
Vdecoder init failed
Opening video decoder: [dmo] DMO video dodecs
------------------------------------------------------------------------

Misschien omdat ik 1080 res draai?
Ik zal em eens wat lager zetten.
no offense natuurlijk, maar ik ga even in de helpdeskmode (staat uw numlock misschien uit?)...
Weet je zeker dat je xbmc goed hebt geupdate? dus niet bijvoorbeeld xbmc op E en op F hebt en nog steeds de oude opstart? Of erger, een map xbmc in de map xbmc geinstalleerd ofzo (E:\apps\xbmc\xbmc ofzo?) waardoor je een outdated versie opstart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Mar2zz schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 16:31:
[...]

no offense natuurlijk, maar ik ga even in de helpdeskmode (staat uw numlock misschien uit?)...
Weet je zeker dat je xbmc goed hebt geupdate? dus niet bijvoorbeeld xbmc op E en op F hebt en nog steeds de oude opstart? Of erger, een map xbmc in de map xbmc geinstalleerd ofzo (E:\apps\xbmc\xbmc ofzo?) waardoor je een outdated versie opstart?
LOL!
Nee, ik zit zelf in het vak. En geloof me, als ik een nieuwe release installeer dan doe ik dat goed.
Ik controleer altijd 2X. Nieuwe versie doe ik ook altijd met de slayer dvd dan ftp.

Maar goed, ik heb nu meer info.

Heb nu dus de laatste T3CH release draaien, "XBMC SVN 2008-01-27 (27th of January 2008) rev11426" en met de Aeon skin krijg ik nu een andere, uitgebreidere melding:

Vdecoder init failed
IMediaObject ERROR: 01D19BE7 could not open DMO DLL (0x0 : 0)

Maar er zwerft op de HD ook nog een oude XBMC, niet op op E i.i.g.
Bedankt voor die Helpdesk tip :-), ik ga die map zoeken we wegpleuren.
En ff googlen

Udpate:
Toch geen oude XBMC map gevonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
Zoek in XBMC/system/players/mplayer/codecs eens naar alles wat begint met wmv (dus wmv9dmod.dll enz) en post die lijst eens hier. De fout lijkt namelijk te zitten in een windows codec die niet gevonden kan worden (uit het w32codecs of windowsallcodes pakket wat deel uit maakt van Mplayer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

berties schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 17:03:
Zoek in XBMC/system/players/mplayer/codecs eens naar alles wat begint met wmv (dus wmv9dmod.dll enz) en post die lijst eens hier. De fout lijkt namelijk te zitten in een windows codec die niet gevonden kan worden (uit het w32codecs of windowsallcodes pakket wat deel uit maakt van Mplayer).
Ik hoop dat je hier iets mee kan.
Let niet op de timestamp, maar ik wist niet zo 123 hoe je een dir naar een txt schrijft met ftp.
Dus gekopieerd naar server2003 en vandaar een dir >bladiebla.txt
Timestamp op de xbox 1-2-2008 15:30

01-02-2008 17:22 409.720 wma9dmod.dll
01-02-2008 17:22 410.216 wmadmod.dll
01-02-2008 17:22 760.968 wmsdmod.dll
01-02-2008 17:22 486.504 wmspdmod.dll
01-02-2008 17:22 807.032 wmv9dmod.dll
01-02-2008 17:22 1.181.944 wmvadvd.dll
01-02-2008 17:22 807.528 wmvdmod.dll
01-02-2008 17:22 262.416 wmvds32.ax
9 File(s) 5.126.328 bytes
2 Dir(s) 15.198.326.784 bytes free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandhaas
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09 13:28

Zandhaas

snelst haas op deze aardekloot

hoe krijg je de optie bibliotheek-modus uit (uitvinken) in skin x-tv bij TV SHOW?
Ik weet waar die optie is, maar het 'lijkt' disable vergeten als ik m uitvink.

Ik heb twee submappen met titels TV-series en Anime-series. Wanneer ik 'TV Show' van x-tv kies, krijg ik 1 map met alle series erin verwerkt (TV en Anime dus). En nog als ik bv SG Atlantis kies, krijg ik bv Battlestar Galactica of anime te zien. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
Die files zijn gelijk aan die van mij maar je zou het puur om te testen eens kunnen proberen met de "nieuwe" originele codecs uit het codecpack van mplayer. Of dat echt goed werkt weet ik niet, mplayer is geport naar de xbox maar de codec library zou denk ik wel zo in gebruik genomen moeten kunnen worden.
Copieer je Apps/XBMC map naar Apps/XBMCTEST en maak vervolgens de map XBMCTEST/system/players/mplayer/codecs leeg.
Vervang deze door de files uit het volgende zip-bestand; link

Start vervolgens je "aangepaste" xbox door Apps/XBMCTEST/default.xbe te runnen. Kijken wat ie doet. Niet dat dit een echte oplossing is maar ik ben wel heel benieuwd en dan weet je tenminste waar het in zit!

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

berties schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 18:38:
Die files zijn gelijk aan die van mij maar je zou het puur om te testen eens kunnen proberen met de "nieuwe" originele codecs uit het codecpack van mplayer. Of dat echt goed werkt weet ik niet, mplayer is geport naar de xbox maar de codec library zou denk ik wel zo in gebruik genomen moeten kunnen worden.
Copieer je Apps/XBMC map naar Apps/XBMCTEST en maak vervolgens de map XBMCTEST/system/players/mplayer/codecs leeg.
Vervang deze door de files uit het volgende zip-bestand; link

Start vervolgens je "aangepaste" xbox door Apps/XBMCTEST/default.xbe te runnen. Kijken wat ie doet. Niet dat dit een echte oplossing is maar ik ben wel heel benieuwd en dan weet je tenminste waar het in zit!

Succes!
Done,

Test iets anders gedaan.

Codecs map hernoend, nieuwe codec map aangemaakt en jou uitgepakte zip erin gegooid.
XBMC herstart
Resultaat:
De foutrmelding staat nu deels doorstreept met allemaal ==============='en
Als je exact wil weten wat er staat dan post ik het even.
En slaat weer helemaal vast.

Heeft iemand nog suggesties? Misschien toch een hardware probleem.
Of zo een supereenvoudige oplossing dat ik er over heen kijk ;-)

Udpate: Paar tests gedaan, maar de "foutmelding" is telkens anders.
Stabiele factor is het vastslaan van de xbox..

[ Voor 4% gewijzigd door BeyondThunder op 01-02-2008 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Ik denk dat ik een complete format ga doen en alles opnieuw inrichten.
't is ff werk en ik moet ff zoeken hoe dat ging.
Als ik dan nog steeds problemen heb dat ga ik een post doen op http://www.xboxmediacenter.com

Is er niet een script/prog op de slayer dvd die alles voor je doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Let wel even op dat je je savegames niet kwijtspeelt dan...

Normaalgezien kan je met Slayer's alles automatisch laten doen ja. Of met Auto Installer Deluxe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Fire69 schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 21:09:
Let wel even op dat je je savegames niet kwijtspeelt dan...

Normaalgezien kan je met Slayer's alles automatisch laten doen ja. Of met Auto Installer Deluxe.
Sinds de Wii raak ik geen game meer aan op de xbox..
Maar bedankt voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m3gA schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 08:53:
[...]

Interlacing uitzetten ;) zit in de videosettings. is hier ook al een keer voorbij gekomen.
HeHe lol, bedankt voor de tip, maar dat gaat niks oplossen, das wel het eerste waar ik aan heb gedacht. Maar ik heb een complete nieuwe rebuild gedaan en het probleem is opgelost, alle data die ik wou bewaren weer terug gezet en tot op heden werkt alles weer prima. Weet het ook niet, zal wel een cashe probleempje wezen, of mijn kleine jongen heb de xbox uitgeknald op een redelijk cruciaal moment ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-09 01:23

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Ik heb een Xbox DVD kit gekocht bij Yagoda (zie: http://www.yagoda.nl/xbox-afstandbediening-p-2257.html) en heb mijn Logitech Harmony 525 de commando's geleerd. De Harmony reageert op de signalen van de remote, echter pikt de dongle de signalen van de Harmony niet op...terwijl hij wel meteen reageert op de originele remote.

Zou hier een of andere versleuteling in zitten? Zodat de remote alleen met de bijbehorende dongle werkt? Kan ik me haast niet voorstellen van low budget made in China spul :(

Heeft iemand ervaring met deze combinatie?

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
BeyondThunder schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 21:06:
Ik denk dat ik een complete format ga doen en alles opnieuw inrichten.
't is ff werk en ik moet ff zoeken hoe dat ging.
Als ik dan nog steeds problemen heb dat ga ik een post doen op http://www.xboxmediacenter.com
[...]
Denk dat dat de beste oplossing is, blijft een vreemd probleem. Het lijkt in ieder geval niet in codecs te liggen. Anders had het nu wel moeten werken.

Maar heb je die oplossing van dat sorteren nog geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdGnoj
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
@DynaMikeY: Voor zover ik weet moet je beslist de originele Xbox remote/ontvanger gebruiken. Om de één of andere reden worden de codes van de klonen niet goed verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
EdGnoj schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 11:53:
@DynaMikeY: Voor zover ik weet moet je beslist de originele Xbox remote/ontvanger gebruiken. Om de één of andere reden worden de codes van de klonen niet goed verwerkt.
Ik heb hier twee ontvangers liggen: een MS en een budget. Beide werken ze met een logitech remote! Je hoeft niet eens de codes in te lezen, want ze staan gewoon in de logitech DB! Dus die zou ik gebruiken.

Moet wel zeggen dat de originele ontvanger een veel groter bereik heeft.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

berties schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 11:51:
[...]

Denk dat dat de beste oplossing is, blijft een vreemd probleem. Het lijkt in ieder geval niet in codecs te liggen. Anders had het nu wel moeten werken.

Maar heb je die oplossing van dat sorteren nog geprobeerd?
Ik heb er naar gekeken, maar aan uzg valt niet zo heel veel te sorteren meen ik.
Ik kan de optie niet vinden i.i.g. Blijft nu ook al hangen op "Please wait while loading data", slaat weer volledig vast! Post staat inmiddels ook op:

http://www.xboxmediacenter.com/forum/showthread.php?t=31007

Ik heb een hele oude slayer dvd, heeft iemand een tip waar ik een recente installatie/boot dvd kan downloaden? Op Usenet vind ik ook niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
BeyondThunder schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 12:19:
[...]
Ik heb er naar gekeken, maar aan uzg valt niet zo heel veel te sorteren meen ik.
Ik kan de optie niet vinden i.i.g. Blijft nu ook al hangen op "Please wait while loading data", slaat weer volledig vast!
Ten eerste welke skin draai je? Ik heb hier de Xepher skin en daarin kan ik sorteren binnen UTZ/XOT. Als ik de sortering verkeerd zet loopt deze altijd vast. Zet ik de sortering weer anders (in Xepher is dit niet te zien hoe er gesorteerd wordt (datum/size/enz)) werkt het wel prima. Voor de PMIII skin weet ik niet of er te sorteren valt. Moet ik straks thuis even nakijken.
[...]
Ik heb een hele oude slayer dvd, heeft iemand een tip waar ik een recente installatie/boot dvd kan downloaden? Op Usenet vind ik ook niet veel.
Via Xbins. Dat alleen als zoekstring op google moet je voldoende info geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Toppie, dank je. Heb inmiddels een Full Rebuild gedaan met Slayer v2.6
Ik ga nu XBMC van T3CH erop zetten met de default skin.
Ik gebruikte Aeon. (Vriend van me heeft dezelfde config en geen problemen.)

Ik laat straks even weten wat dhet resultaat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
BeyondThunder schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 13:02:
Toppie, dank je. Heb inmiddels een Full Rebuild gedaan met Slayer v2.6
Ik ga nu XBMC van T3CH erop zetten met de default skin.
Ik gebruikte Aeon. (Vriend van me heeft dezelfde config en geen problemen.)
Die skin draai ik dus ook en wanneer ik via de videoplugin (weet niet of het als script ook zo is) XOT start heb ik de mogelijkheid te sorteren (doe dit in list mode). Het lijkt er op dat hij bij een bepaalde sortering info uit de wmv files wil halen die hij niet kan lezen en waarop hij vastloopt. Nogmaals ik weet niet zeker of dit dezelfde fout/bug is waar jij last van hebt maar het is in ieder geval vreemd. (draai Xepher/Aeon op 720p en de films/video ook op 720p pixel shader (en niet V2)!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Shiet mij maar lek.
Volledig nieuwe rebuild, en nog steeds werkt XOT-uzg niet. Weer een iets andere fout melding.

Ik probeer "buitenhof" te openen
Caching gaat goed tot ongeveer 95%, stream wordt opgstart.

DMO dll supports VO optimizations 0 1
IMediaObject Error 01D29B67 input format not accepted
You need to upgrade / ..../ ..../ ..../dload.html

Ik word er gek van....Alles is geformatteerd, gerebuild, laatste versie van XBMC, laatste versie van uzg. Misschien dan toch netwerk of hardware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
Zal het vanmiddag thuis ook nog eens testen maar het is echt een heel vreemd probleem. Nog maar weer even een van de eerste voorstellen; cachesize staat laag? 256kb?
Dat netwerk moet te testen zijn lijkt me, maar dat zou ik wel een andere foutmelding verwachten! Probeer eens andere kabels, met/zonder routers/switch, draailoos/bedraad enz..

Ik zal vanmiddag de logging eens aanzetten en dan die sorteer-fout proberen na te genereren. Kijken wat er in de log staat en of dat overeenkomt.

[ Voor 49% gewijzigd door berties op 02-02-2008 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

berties schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 13:31:
Zal het vanmiddag thuis ook nog eens testen maar het is echt een heel vreemd probleem. Nog maar weer even een van de eerste voorstellen; cachesize staat laag? 256kb?
Alles is nu "nieuw" en default, Cache is 4096 KBytes.

Interessante nieuw ontwikkeling:

Apple Movie Trailes doet het ook niet. De ene keer slaat ie vast na het cachen maar ik heb nu ook een paar keer de volgende fout gehad:

"Te veel onderbroken punten"

Na een herstart van de Xbox werkt dit nu wel weer. Een aantal trailers starten niet, maar een aantal ook wel. Uzg slaat bijna altijd vast. Het lijkt wel hoe groter de stroom de groter de kans dat ie vastslaat.

Begin nu toch serieus de harddisk te verdenken, of misschien het interne geheugen.
Er lijkt i.i.g. iets corrupt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
Zet dan als eerste de cache eens lager naar 256k. Ook zou je eens kunnen kijken naar een video-optie. Ik moet even denken hoe die heet (zo uit mijn hoofd) interleaved. Dit heeft te maken met de manier waarop files gelezen worden (vraag me niet precies hoe het zit maar het is de moeite waard om te testen), die moet in ieder geval uit staan.

Dat probleem van te veel punten heeft te maken met de file die gelezen wordt (het film bestand dus). Deze is dan meestel niet goed, bijvoorbeeld een corrupte avi-file waarbij de index niet juist is. Dit lijkt een soort heading probleem wat wel weer overeen kan komen met die codec fout. Hier staat de info van de file file zelf in namelijk (welke video codec, welke audio codec enz.).

Het kan ook zijn dat de data die binnen komt (de videostream dus) tijdelijk onderbroken wordt door slecht netwerk, dan is de file niet compleet en dus corrupt, en dan kan die te veel punten fout komen. Wanneer de onderbreking in de header van de file zit is het misschien niet helemaal duidelijk voor mplayer wat voor soort videofile het is en welke codec gebruikt moet worden. Vervolgens kiest deze een verkeerde en loopt er op vast....
Het is maar een idee en of deze redenering helemaal klopt weet ik niet...it's just a thought!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
BeyondThunder schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 13:50:
[...]
Begin nu toch serieus de harddisk te verdenken, of misschien het interne geheugen.
Er lijkt i.i.g. iets corrupt te zijn.
Zou het zeker niet uit durven sluiten.

Dit probleem is zo hardnekkig en vreemd. Maar goed, hoe test je die? Die hd zou je er nog wel uit kunnen halen. Eeprom backupen en formateren voor NTFS of EXT2/3 (Linux) en dan controleren / testen onder Windows of Linux.

Hoe je het geheugen van de xbox test weet ik niet.... wellicht is het standaard geheugen en kun je het in de pc zetten om memtest86+ te draaien, staat op elke linux live-cd. Even downloaden, booten van de cd en die optie kiezen. Halve dag scannen en je weet of het geheugen defect is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Meestal bij geheugen fouten (intern of HD) komen errors onregelmatig.
Dit is zo duidelijk te reproduceren

De xbox heeft een 100Mbit Full Duplex verbinding met een Gigabit switch, zit een w2k3 server + vista/xp client op een laptop op een accesspoint (WAP54G, linksys)

Ik gebruik nu een cachesize van 1024 en dat lijkt inderdaad een verbetering te geven.
Heb nog geen vastloper gehad! Maar ik juig niet te vroeg ik laat de resultaten weten.

@berties, bedankt voor deze tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Bij een 1024 buffer loopt ie nog af en toe vast.
Bij een 256 buffer start de stream slecht (haperend) maar hersteld zich na een tijdje.
Maar heb nog geen vastloper gehad.

Nu maar net zolang spelen totdat ik de juiste buffer heb gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
Heel eerlijk gezegt mag ik niet hopen dat dat de fout is geweest na al mijn tips! Die oplossing is namelijk al heeel vaak aangedragen bij XOT of andere streaming video. Ik ging er van uit dat je dat toch wel al getest had. De posts doorlezen was niet overbodig geweest na het onderzoek wat andere got-ers in jouw problemen hebben gestoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

De nieuwe inrichting + buffer aanpassingen lijken het probleem te doen verminderen. Helemaal 100%opgelost is het vermoedelijk nog nog niet. Ik heb in de oude setup ook met de buffers zitten spelen. Misschien niet intensief genoeg, maar dat heeft toen niet de aanleiding gegeven om dit verder te onderzoeken.

Ik heb op de foutmeldingen behoorlijk intensief lopen googlen, nauwelijks iets gevonden. Ik had toch verwacht dat als het een 100% buffer probleem zou zijn dat ik iets gevonden zou hebben. Aangezien de XBMC zo'n grote scene is.

Ik ben jullie allemaal zeer dankbaar dat er mee gedacht wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
Als je met de "oude setup" al wel met de buffers gespeeld hebt moet je mijn opmerking maar als niet gezegd beschouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Nog wat resultaten:

Buffer op 768 (zo uit m'n hoofd) zorgt ervoor dat ongeveer 70 % van de streams goed starten. Een enkele keer slaat de xbox nog vast (ook als ik de buffer nog lager zet). En een enkele keer start de stream helemaal niet. Nu 1 keer gehad dat XOT-Uzg zelf vast slaat bij het openen van een zender.
Ik ga er nog een andere HD in prakken, ik blijf het vermoeden houden dat daar het echte probleem zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

berties schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 15:51:
Als je met de "oude setup" al wel met de buffers gespeeld hebt moet je mijn opmerking maar als niet gezegd beschouwen.
Ja, maar niet intensief genoeg ;-). Te snel een conclusie getrokken, "buffer lager = zelfde probleem = geen oplossing". Ik had dit meer moeten onderzoeken. En intensief lezen in de posts, hier heb je gewoon een punt. Dit raad ik iedereen ook altijd aan.
Maar ach, voordeel is wel dat mijn xbox nu weer lekker "fresh" is.

En ik kan mijn vrouwtje nu eindelijk blij maken met de "Boer zoekt vrouw" stream! Die het nu vaker wel doet dan vaker niet (Of helemaal niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruco88
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-09 14:51
Zou een xbox met een lege hdd of verkeerd dashboard van een origineel spel moeten booten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
Lege hdd lijkt me niet, verkeerd dashboard mogelijk wel. Waarom niet even testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruco88
Dat is het probleem juist ik krijg hem niet meer geboot zonder error 13 of 14. :+ Ook met originele discs lukt het niet. Ik wilde weten of dit normaal is en ik het probleem dus puur bij de hdd moet zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
13 - kernel - Dashboard launch fail (due to missing/bad key, or anything else that would prevent it from running) and the dashboard didn't specify why it failed.

The error it gives is because of the incompatibility between the (older) dashboard (4920) that older slayer cd installs and the new dashboard/kernel versions found in some new xbox's and found in xbox's that have been connected to xbox live (when you go on xbox-live, it'll upgrade your dashboard file to i believe it is now 5659.03. This dasboard is incompatible with the dash that (old) slayer cd installs (for example 2.5 or lower) for you.

(In detail, in the eeprom chip there is a kernel which is incompatible with the dashboard (4920) that slayer installs.)

So what do you do to fix it? You can use the dashupdate found on most new xbox games! Be sure to 1st unplug your ethernet cable before you do so!!!

Besides that, just use a good installation disc and all is fine. Use a 2.6 slayer or something similar

14 - dashboard - Error loading dashboard (dashboard generic error)

Same thing as above (error 13). This time it is also a little mistake from you on changing names or having played around with files on the xbox harddisk. Error 14 is most often because you changed boot orders or names of startup files on the harddisk. It can also happen when you are rebuilding your xbox harddisk with a slayer cd and the power was cut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
Beetje meer info is wel op z'n plek dacht ik, je had even kunnen zoeken op die error-codes en als je wil weten of dat normaal is; nee het niet normaal dat er een foutcode gegeven wordt 8)7.
Ik neem aan dat dit probleem niet in een keer gekomen is, dashboard problemen treden in 99% van de gevallen op omdat je iets gedaan hebt wat fout gegaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruco88
Die zijn me welbekend, maar mag dit probleem hier besproken worden? Ik dacht dat alles betreffende modificatie van de xbox verboden was hier. Ookal wil ik om te beginnen de xbox in originele staat brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Nee, dat mag hier niet besproken worden.
Aangezien je dat blijkbaar zelf weet, vraag ik me af waarom je dan met je vraag naar hier kwam? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruco88
Ik weet hoe de errors komen, dit is ook niet het probleem. Ik dacht echter dat originele xbox spellen altijd zouden booten. Dit is bij mij niet het geval, kan dit aan de hdd liggen of is er meer aan de hand.

edit: Dit was het enige wat ik hier wilde vragen en dit lijkt me ook niet in strijd met de policy.

[ Voor 19% gewijzigd door ruco88 op 02-02-2008 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
ruco88 schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 17:34:
Ik weet hoe de errors komen, dit is ook niet het probleem. Ik dacht echter dat originele xbox spellen altijd zouden booten. Dit is bij mij niet het geval, kan dit aan de hdd liggen of is er meer aan de hand.

edit: Dit was het enige wat ik hier wilde vragen en dit lijkt me ook niet in strijd met de policy.
Waarom stel je nog de vraag of het aan je hdd kan liggen? Je hebt net uit oa de post van Fire69 kunnen lezen wat het probleem is. Heb je deze niet gelezen of begrijp je het niet. Ook dat kan, maar laat het dan even weten in plaats van domweg de vraag te herhalen alsof we een helpdesk zijn die betaald krijgen.Er staat niet hoe je dit op kunt lossen, dat is een tweede. Daar is dit topic/got ook niet voor!

Als je eens uitleg geeft over hoe de errors er komen (en ja, dat is wel het probleem, anders was er geen probleem). Maar goed, als je vervolgens na oa mijn post en die van Fire69 nog een keer vraag of er een hdd probleem is of dat het ergens anders aan kan liggen dan wens ik je veel succes met het probleem.
Pagina: 1 ... 6 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Heb je een vraag over het softmodden of ombouwen van je XBox? Laat die dan maar fijn achterwege, dit topic gaat over XBMC, niet over de XBox. Berichten zullen anders zonder melding verwijderd worden.