@ bigfoot, ik loop morgen even alle zenders na, nu moet ik wel eerlijk zeggen, dat sinds de nieuw xbmc build...dit "foutje"wel vaker gebeurd. Als je nogmaals op een stream drukt, pakt ie hem wel, probeer dat maar is. (gaat dus over: teveel onderbroken punten verhaal...)
Grotebozewolf, heb je al tijd gehad om te kijken naar mijn wens om de features van de uitzendinggemist homepage te implementeren in het uitzendinggemist script?
Nope nog niet. Ben een weekje op vakantie geweest en heb deze week weinig tijd gehad. Maar...het staat nu boven aan mijn lijstje. Daarna komt RTV Oost.michielvz schreef op zondag 27 januari 2008 @ 00:34:
Grotebozewolf, heb je al tijd gehad om te kijken naar mijn wens om de features van de uitzendinggemist homepage te implementeren in het uitzendinggemist script?
Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.
Oke, ik kijk er halsrijkend naar uit! Alvast bedankt voor de moeite!
Verwijderd
norman:
het gaat om deze tv:
http://www.twenga.fr/fich...PHILIPS-Ecran-Plasma-6778
Weet jij waar ik zo een component over vga kan bestellen? ik heb al zitten zoeken op google maar ik vind er enkel met male comonent aansluiting... tenzij in engeland ofzo...
Ik heb net gevonden dat deze tv met een XBOX360 vga kabel alleszins 720p aankan: http://forum.teamxbox.com/archive/index.php/t-408467.html (maar dat is geen vga naar component aansluiting...)
het gaat om deze tv:
Weet jij waar ik zo een component over vga kan bestellen? ik heb al zitten zoeken op google maar ik vind er enkel met male comonent aansluiting... tenzij in engeland ofzo...
Ik heb net gevonden dat deze tv met een XBOX360 vga kabel alleszins 720p aankan: http://forum.teamxbox.com/archive/index.php/t-408467.html (maar dat is geen vga naar component aansluiting...)
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2008 10:53 ]
Ik probeerde gisteren om wat scripts binnen te halen bij XBMC scrips via de box zelf, maar kreeg steeds een melding dat het bestand niet geopend kon worden.(iets met .zip)
Nu toch maar via mn PC binnen halen.
Bestaat er trouwens iets waarmee ik mn Gmail kan lezen?
Nu toch maar via mn PC binnen halen.
Bestaat er trouwens iets waarmee ik mn Gmail kan lezen?
@fjskmdl_
Ik vrees dat dit type TV geen typische "Component over VGA" ingang heeft.
De VGA ingang is waarschijnlijk alleen voor vga signalen bedoelt en is (elektronisch) niet voorzien van pinnetjes voor componentsignalen. Rest volgens mij alleen nog een component naar vga converter maar die zijn prijzig en dan moet je er ook nog extra kabels bij kopen. De oude xbox heeft helaas geen vga output.
nb bedenk dat deze thread niet over hardware gaat dus ik hoop dat het bij deze duidelijk is voor wat betreft jouw xbox-TV situatie
Ik vrees dat dit type TV geen typische "Component over VGA" ingang heeft.
De VGA ingang is waarschijnlijk alleen voor vga signalen bedoelt en is (elektronisch) niet voorzien van pinnetjes voor componentsignalen. Rest volgens mij alleen nog een component naar vga converter maar die zijn prijzig en dan moet je er ook nog extra kabels bij kopen. De oude xbox heeft helaas geen vga output.
nb bedenk dat deze thread niet over hardware gaat dus ik hoop dat het bij deze duidelijk is voor wat betreft jouw xbox-TV situatie
2020 back to my ol' LG L5-II, UltraSlimRom, no gapps, DavDroid
Waarom zou jij een alternatieve aansluiting willen? je TV kan wel 720p aan misschien, maar zal het downscalen naar zijn native resolutie van 852 x 480 (480p dus). Je gaat er dus weinig tot niets op vooruit, en dus weggegooid geld die kabels. Blijf gewoon lekker xbmc-en via scart zou ik zeggen.Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2008 @ 10:27:
norman:
het gaat om deze tv:
@GroteBozeWolf: Af en toe heb ik het probleem dat de streams van XOT er halverwege uitklappen. Vervelend natuurlijk omdat er niet gespoeld kan worden, dus overnieuw kijken. Ik dacht misschien ligt dat aan inactiviteit ofzo, dus ik pauzeer ze nu ff 1 seconde elke 10 minuten ofzo, en nu lijkt het dat dat eruit klappen helemaal niet meer voorkomt. Of is dat gewoon toeval?
En ik zag in contextmenu dat dvdplayer de streams ook zou moeten kunnen starten, maar als ik dat kies doet ie bij mij helemaal niets. Waar zou dat aan kunnen liggen? of heeft dat ook te maken met het feit dat ik de externe dvdplayer niet aan de praat krijg (heb ik het in dit topic al een paar keer over gehad, wat tips geprobeerd van Fire69, maar krijg dat niet, dus werkt ook niet in XOT)
[ Voor 36% gewijzigd door Mar2zz op 27-01-2008 12:16 ]
Ik maak inmiddels al een aantal jaar tevreden gebruik van XBMC en heb inmiddels een LCD TV aangeschaft (32inch). Nu kwam ik op Ebay deze S-Video kabel tegen.
Aangezien ik optimaal beeld wil krijgen vroeg ik mezelf af of dit een aanzienlijke verbetering is?

Aangezien ik optimaal beeld wil krijgen vroeg ik mezelf af of dit een aanzienlijke verbetering is?
nope je moet voor een 'tulp' kabel gaan met 6, dus een HD AV kabel (psxshop.nl hebben ze bv)DaTommy schreef op zondag 27 januari 2008 @ 14:33:
Ik maak inmiddels al een aantal jaar tevreden gebruik van XBMC en heb inmiddels een LCD TV aangeschaft (32inch). Nu kwam ik op Ebay deze S-Video kabel tegen.
[afbeelding]
MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000
Je kunt beter een component kabel pakken.. dan kun je hogere resoluties aanDaTommy schreef op zondag 27 januari 2008 @ 14:33:
[afbeelding]
Het feit dat uitzendingen er halverwege uitklappen heeft waarschijnlijk te maken met een caching probleem. Als de streams niet snel genoeg binnenkomen komt MPlayer op een gegeven moment data tekort en stopt het afspelen. Het pauzeren zorgt ervoor dat hij weer even bij kan komen en data kan bijlezen. Maar niet te lang pauzeren, want na 30 seconden wordt de verbinding met de server verbroken, omdat die denkt dat je bent gestopt met kijken!Mar2zz schreef op zondag 27 januari 2008 @ 12:10:
[...]@GroteBozeWolf: Af en toe heb ik het probleem dat de streams van XOT er halverwege uitklappen. Vervelend natuurlijk omdat er niet gespoeld kan worden, dus overnieuw kijken. Ik dacht misschien ligt dat aan inactiviteit ofzo, dus ik pauzeer ze nu ff 1 seconde elke 10 minuten ofzo, en nu lijkt het dat dat eruit klappen helemaal niet meer voorkomt. Of is dat gewoon toeval?
En ik zag in contextmenu dat dvdplayer de streams ook zou moeten kunnen starten, maar als ik dat kies doet ie bij mij helemaal niets. Waar zou dat aan kunnen liggen? of heeft dat ook te maken met het feit dat ik de externe dvdplayer niet aan de praat krijg (heb ik het in dit topic al een paar keer over gehad, wat tips geprobeerd van Fire69, maar krijg dat niet, dus werkt ook niet in XOT)
Een toelichting op de MPlayer vs. DVDPlayer is hier wel even nodig. MPlayer is van oudsher de originele player geweest van XBMC. Pas in versie 2.0.1 is DVDPlayer geintroduceerd voor het beter kunnen afspelen van DVD's. Mplayer kon alleen de video van DVD's afspelen en niet de menu's. DVDPlayer kan dat wel. Gedurende 2007 is DVDPlayer steeds verder (door)ontwikkeld. Hierdoor is het nu ook mogelijk om niet-DVD's af te spelen met DVDPlayer. Vooral streams lijken het onder DVDPlayer beter te doen en in veel gevallen kan DVDPlayer beter omgaan met het spoelen en vooruit springen in streams dan MPlayer. De caching van DVDPlayer is echter nog niet optimaal en dat kan weer problemen veroorzaken.
Vooral Ned1,2&3 streams hebben vaak de neiging om eruit te klappen onder MPlayer. Daarom zou het ideaal zijn als ze met DVDPlayer zouden kunnen worden gestart. Echter, de streams van de NOS spelen niet af in DVDPlayer. Waardoor het komt weet ik niet, maar ik gok dat ze een codec gebruiken die DVDPlayer nog niet 100% ondersteund. Zelf heb ik het idee dat DVDPlayer onmiddelijk begint met het afspelen van de stream en direct tegen een data te kort aan loopt (hetzelfde tekort waardoor MPlayer af en toe stopt) en dan denkt dat de stream is afgelopen en dus stopt met afspelen. MPlayer ondervangt dit door eerst een deel te cachen alvorens hij gaat afspelen.
Kortom: MPlayer kan voor NOS streams beter omgaan met de caching, maar als ze er uitklappen dan kan je niet meer naarvoren spoelen en moet je helemaal overnieuw beginnen. DVDPlayer zou het beter moeten doen, maar gaat de mist met het cachen van de NOS streams.
Overige kanalen (SBS6, Joox.net) ondersteunen wel goed DVDPlayer en dus ook het zoeken.
Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.
Verwijderd
sorry dat ik er nogmaals over begin, maar hoe kan ik dan 480p enablen? ik heb de xbox (1.6) op NTSC gezet (hij is gesoftmod). Maar ik kan in de ms dashboard of in xbmc geen 480p kiezen... Ik gebruik de standaard xbox kabels. De beeldkwaliteit is echt niet zo goed momenteel, ik zou het vreemd vinden als dit het beste is die mogelijk is bij mij.Mar2zz schreef op zondag 27 januari 2008 @ 12:10:
[...]
Waarom zou jij een alternatieve aansluiting willen? je TV kan wel 720p aan misschien, maar zal het downscalen naar zijn native resolutie van 852 x 480 (480p dus). Je gaat er dus weinig tot niets op vooruit, en dus weggegooid geld die kabels. Blijf gewoon lekker xbmc-en via scart zou ik zeggen.
@GroteBozeWolf: Af en toe heb ik het probleem dat de streams van XOT er halverwege uitklappen. Vervelend natuurlijk omdat er niet gespoeld kan worden, dus overnieuw kijken. Ik dacht misschien ligt dat aan inactiviteit ofzo, dus ik pauzeer ze nu ff 1 seconde elke 10 minuten ofzo, en nu lijkt het dat dat eruit klappen helemaal niet meer voorkomt. Of is dat gewoon toeval?
Verwijderd
Sorry voor de erg late respons, was op stedentrip.GroteBozewolf schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 23:17:
[...]
Je moet ook geen STABLE/FINAL installeren, die zijn meer dan een jaar oud en hebben bijv. geen WindowXML (vandaar de fouten in de logfile)! Je hebt een "Latest XBMC SVN build" nodig. Of gewoon een BigFoot release, die heeft bijna alles aan boord wat je nodig hebt!
iig, hier zal het wel aan liggen dan, ik ben em nu aan het downloaden en zal straks ff een update doen.
Thanks!
Edito: yer hij werkt
thx bigbadwolf, that explains a lot. Ik blijf dus lekker pauzeren voor die 1e 3 nederlandse zenders, en de rest gewoon met dvdplayer (moet ik nog ff testen).
Je kan ook de tv brak hebben ingesteld voor de scart aansluiting (misschien aparte instellingen tov de instellingen voor zenders?) Je tv zo optimaal mogelijk instellen daar heb ik eerder een linkje gepost in dit topic: klik
Hier ook wikipedia artikel erover: Klik
Zet hem gewoon weer op PAL (720x576). die resoltuie is hoger dan 480i/p (720x480) resoluties. zie ook bijgaand plaatje (tenminste, ik denk dat ik het plaatje juist interpreteer, schiet me maar af als het niet zo is). Je tv heeft niet veel aan die extra beeldpunten van pal, maar dat is wel progressive.Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2008 @ 17:43:
[...]
sorry dat ik er nogmaals over begin, maar hoe kan ik dan 480p enablen? ik heb de xbox (1.6) op NTSC gezet (hij is gesoftmod). Maar ik kan in de ms dashboard of in xbmc geen 480p kiezen... Ik gebruik de standaard xbox kabels. De beeldkwaliteit is echt niet zo goed momenteel, ik zou het vreemd vinden als dit het beste is die mogelijk is bij mij.
Je kan ook de tv brak hebben ingesteld voor de scart aansluiting (misschien aparte instellingen tov de instellingen voor zenders?) Je tv zo optimaal mogelijk instellen daar heb ik eerder een linkje gepost in dit topic: klik
Hier ook wikipedia artikel erover: Klik

[ Voor 23% gewijzigd door Mar2zz op 27-01-2008 19:31 ]
Als je de keuze hebt tussen 480p (progressive NTSC) of 576i (interlaced PAL) zou ik persoonlijk voor de 576i PAL gaan. PAL heeft hogere resolutie en een beter kleur gebruik. Alleen als je tv zelf heel slecht de-interlaced dan zou je NTSC (480p) kunnen overwegen.
Maar ik zou het bij PAL (576i, interlaced dus) houden.
Maar ik zou het bij PAL (576i, interlaced dus) houden.
Staat de xbox ingesteld op PAL niet standaard op 576p dan? In ieder geval, berties heeft gelijk, de kleuren zijn ook mooier met met PAL.
Toen mijn xbox nog niet omgezet was naar NTSC gaf mijn tv een 576i (en dus interlaced) signaal aan als bron.
Ik vraag me ook af of via de scart aansluiting niet altijd 576i komt en dat eigenlijk het "standaard signaal is". Er wordt uitgegaan van een crt tv die altijd interlaced is, regio europa PAL, regio VS/Japan NTSC.
Maar op het moment dat de xbox via component aangesloten wordt, is het aantal mogelijkheden een stuk groter, 576i, 576p (weet niet zeker, niet voorbij zien komen maar ik zou niet weten waarom niet), 480p, 720p, 1080i, en 1080p (maar niet op de xbox ...
).
Ik vraag me ook af of via de scart aansluiting niet altijd 576i komt en dat eigenlijk het "standaard signaal is". Er wordt uitgegaan van een crt tv die altijd interlaced is, regio europa PAL, regio VS/Japan NTSC.
Maar op het moment dat de xbox via component aangesloten wordt, is het aantal mogelijkheden een stuk groter, 576i, 576p (weet niet zeker, niet voorbij zien komen maar ik zou niet weten waarom niet), 480p, 720p, 1080i, en 1080p (maar niet op de xbox ...
Ik geloof dat het mogelijk was om via een USB converter een toetsenbord aan te sluiten op de X-Box. Maar is het ook mogelijk om met die converter een externe USB harde schijf erop aan te sluiten? Is goedkoper dan een fileservertje denk ik. Als het niet lukt moet ik toch eens kijken om een fileservertje in te richten waar je makkelijk films kan sharen... Iemand nog tips?
Logisch toch allemaal wat je zegt?berties schreef op zondag 27 januari 2008 @ 20:03:
Toen mijn xbox nog niet omgezet was naar NTSC gaf mijn tv een 576i (en dus interlaced) signaal aan als bron.
Maar op het moment dat de xbox via component aangesloten wordt, is het aantal mogelijkheden een stuk groter, 576i, 576p (weet niet zeker, niet voorbij zien komen maar ik zou niet weten waarom niet), 480p, 720p, 1080i, en 1080p (maar niet op de xbox ...).
Waar kan je je xbox op aansluiten? Op een crt in SD of op een lcd/plasma in HD.
SD: PAL is altijd 576i, of NTSC altijd 480i
HD: geen 576p want HD wordt enkel ondersteund op een NTSC-xbox
Maar 576P is geen HD, dat is gewoon SD progressive. Ondanks dat geloof ik niet dat de xbox dat weergeeft.Fire69 schreef op maandag 28 januari 2008 @ 12:51:
[...]
Logisch toch allemaal wat je zegt?
Waar kan je je xbox op aansluiten? Op een crt in SD of op een lcd/plasma in HD.
SD: PAL is altijd 576i, of NTSC altijd 480i
HD: geen 576p want HD wordt enkel ondersteund op een NTSC-xbox
Oude pc met linux (ubuntu server is erg eenvoudig). Een oude pentium II voldoet prima, paar HD's er in en gaan...Witlof schreef op maandag 28 januari 2008 @ 11:38:
Ik geloof dat het mogelijk was om via een USB converter een toetsenbord aan te sluiten op de X-Box. Maar is het ook mogelijk om met die converter een externe USB harde schijf erop aan te sluiten? Is goedkoper dan een fileservertje denk ik. Als het niet lukt moet ik toch eens kijken om een fileservertje in te richten waar je makkelijk films kan sharen... Iemand nog tips?
Dat zeg ik toch? Progressive kan enkel in HD-mode (480p is wel officieel HD), maar aangezien HD enkel op een NTSC kan, gaan ze dus nooit 576p ondersteunen.berties schreef op maandag 28 januari 2008 @ 13:02:
[...]
Maar 576P is geen HD, dat is gewoon SD progressive. Ondanks dat geloof ik niet dat de xbox dat weergeeft.
Fire69 schreef op maandag 28 januari 2008 @ 13:20:
[...]
Dat zeg ik toch? Progressive kan enkel in HD-mode (480p is wel officieel HD), maar aangezien HD enkel op een NTSC kan, gaan ze dus nooit 576p ondersteunen.
offtopic:
Ik geloof dat we een beetje naast elkaar praten maar het over het zelfde hebben en het eens zijn
Ik geloof dat we een beetje naast elkaar praten maar het over het zelfde hebben en het eens zijn
Verwijderd
Heeft iemand nog alternatieven voor xbmcscripts.com?
Aangezien deze al een tijdje kaduk is...
Komt vanzelf weer onlineVerwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 14:21:
Heeft iemand nog alternatieven voor xbmcscripts.com?
Alternatieven zijn er niet, hoewel de meeste scripts wel een eigen website hebben.
Iemand die XBMC hier op een linux-pc heeft draaien?
Of wordt ik de eerste hier die daar mee aan de slag gaat?
[ Voor 10% gewijzigd door Bigfoot87 op 28-01-2008 14:25 ]
Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1
Usb-convertor pakt wel toetsenbord en muis, maar helaas geen externe Hd's.Witlof schreef op maandag 28 januari 2008 @ 11:38:
Zoals net al eerder gezegd: oude pc met wat hd's, en bv de linux-distro Freenas.
--==(¯`·.,_.---==»|| "A blowjob is better then no job!" - Popa Chubby ||«==---._.·¯)==--
Nee maar zou het heel graag willen, men zegt nog niet ver te zijn maar ben benieuwd hoe ver dat eigenlijk is. Xypher is bijvoorbeeld ook nog in alpha stadium maar al prima te gebruiken. Jammer genoeg is mijn laptop mijn snelste pc en daarin zit geen DirectX 9.0c kaart maar een 9.0. Denk niet dat het zin heeft om het daarop te testen. Maar wie weet ga ik het toch onder ubuntu eens proberen...Bigfoot87 schreef op maandag 28 januari 2008 @ 14:24:
[...]
Iemand die XBMC hier op een linux-pc heeft draaien?
Of wordt ik de eerste hier die daar mee aan de slag gaat?
Bigfoot ga je je ervaringen hier posten over je xbmc-linux of maak je een ander topic? ik ben namelijk wel nieuwsgierig. Als dit eenmaal stabiel wordt verklaard en net zoveel kan als de xbox dan schaf ik een mooi pc'tje aan. De voordelen zijn immens als dat project slaagt. Tv-recorden, hd-sources, samba-server en legio software e.d. (hoe staat het met emulators in linux-world? Heb een mooie romverzameling en nes, snes, n64, megadrive, segamastersystem en playstation (alle scalend naar 720p) op de xbox staan, en wil gaan uitzoeken hoe mame het daarop doet, vind wel belangrijk dat dat mooi integraal in xbmc blijft werken).
Gitaarman, welke scripts zoek je? veel zijn ook te downen op xbox-scene zelf, en in bigfoot zijn release zitten ook veel scripts inbegrepen.
Berties, een directx 9 kaart kan ook directx 9.0c, dat is gewoon directx 9.0 de laatste update.
@witlof: een externe schijf kan je soms ook in netwerkvariant kopen. dat zou een oplossing zijn. Mooier is een NAS, een kant en klare of van een oude pc bouwen (ouwe pc kan je meer laten doen dan alleen server zijn).
Gitaarman, welke scripts zoek je? veel zijn ook te downen op xbox-scene zelf, en in bigfoot zijn release zitten ook veel scripts inbegrepen.
Berties, een directx 9 kaart kan ook directx 9.0c, dat is gewoon directx 9.0 de laatste update.
@witlof: een externe schijf kan je soms ook in netwerkvariant kopen. dat zou een oplossing zijn. Mooier is een NAS, een kant en klare of van een oude pc bouwen (ouwe pc kan je meer laten doen dan alleen server zijn).
Verwijderd
@Mar2zz: Ik zocht ooba, maar die heb ik inmiddels gevonden.
Klopt heb bigfoot's release zelf ook draaien.
@bigfoot87: Sinds ik jouw release heb draaien, ondervind ik wel wat problemen.
-Als ik soms bij instellingen iets wijzig (bijv. xlink kai) en ik wil dan een scherm terug, hangt hij en mag ik rebooten. Dit heb ik ook onder films en programma's.
-Dumpert werkt niet meer bij mij (bij een vriend van me die ook jouw release heeft idem)
-De Youtube en Uitzending gemist plugins werken niet bij mij (de scripts zelf wel).
Kan zijn dat ik de release niet helemaal goed heb geinstalleerd (heb hem er overheen gegooid, ipv eerst oude verwijderen en dan installen). Bekijk ik nog even.
Desondanks wel een mooi volledig pakket!
Klopt heb bigfoot's release zelf ook draaien.
-Als ik soms bij instellingen iets wijzig (bijv. xlink kai) en ik wil dan een scherm terug, hangt hij en mag ik rebooten. Dit heb ik ook onder films en programma's.
-Dumpert werkt niet meer bij mij (bij een vriend van me die ook jouw release heeft idem)
-De Youtube en Uitzending gemist plugins werken niet bij mij (de scripts zelf wel).
Kan zijn dat ik de release niet helemaal goed heb geinstalleerd (heb hem er overheen gegooid, ipv eerst oude verwijderen en dan installen). Bekijk ik nog even.
Dit is het XBMC topic, en aangezien de Linux versie (nog) geen andere naam heeft post ik mijn ervaringen gewoon hier. Ik heb op mijn werk een pc klaarstaan die ik er voor ga gebruiken.Mar2zz schreef op maandag 28 januari 2008 @ 15:17:
Bigfoot ga je je ervaringen hier posten over je xbmc-linux of maak je een ander topic?
Ik ben waanzinnig druk deze week maar ik zal proberen om een nieuwe versie samen te stellen.Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 15:38:
Voor problemen met Uitzending-gemist moet je bij GroteBozeWolf zijn, hoewel het pluginprobleem ook aan een verouderde Uzg versie zou kunnen liggen...
[ Voor 26% gewijzigd door Bigfoot87 op 28-01-2008 16:32 . Reden: Quote Mar2zz iets ingekort... ]
"Ik gebruik de standaard xbox kabels." is je probleem... Je kan een progressief signaal alleen maar over component laten lopen bij een xbox.Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2008 @ 17:43:
[...]
sorry dat ik er nogmaals over begin, maar hoe kan ik dan 480p enablen? ik heb de xbox (1.6) op NTSC gezet (hij is gesoftmod). Maar ik kan in de ms dashboard of in xbmc geen 480p kiezen... Ik gebruik de standaard xbox kabels. De beeldkwaliteit is echt niet zo goed momenteel, ik zou het vreemd vinden als dit het beste is die mogelijk is bij mij.
Ik vraag het me af, ik denk wel dat het werkt maar of het goed werkt dat denk ik dan weer niet. Mijn kaart ondersteund shader model 2.0 en ik heb shader model 3.0 nodig volgs de wiki om het soepel te laten verlopen....Mar2zz schreef op maandag 28 januari 2008 @ 15:17:
[...]
Maar er is maar 1 manier om het echt te testen, ga het vanavond proberen onder Ubuntu of onder Debian.
Ola,
weet iemand toevallig hoe je titels aan je film-bieb kan toevoegen, die niet op IMDB staan?
Ik begin nu steeds meer titels (vaak NL-films) te krijgen in mn collectie die ik dus niet in de bieb kan laten tonen. Aangezien ik standaard mn bieb modus gebruik (
zoooo geweldig als je het goed instelt) is dit dus best irritant.
Iemand ideeen?
weet iemand toevallig hoe je titels aan je film-bieb kan toevoegen, die niet op IMDB staan?
Ik begin nu steeds meer titels (vaak NL-films) te krijgen in mn collectie die ik dus niet in de bieb kan laten tonen. Aangezien ik standaard mn bieb modus gebruik (
Iemand ideeen?
ChrisIsm
Ik had eigenlijk alleen een NOS kanaal willen posten, maar iemand tipte me over de ratings bij www.uitzendinggemist.nl en vroeg me of die bij XOT konden komen. Nou, dat kan, maar dan moeten er ook weer plaatjes (sterretjes) bij in de skin en zo, dus toch maar een volledige release van:
Versie 3.0.0 FINAL! Niet veel spectaculairs in de changelog ten opzichte van de vorige versie:
Changelog v3.0.0 - 2008-01-28 ****Needs at least XBMC revision R10008 ****
De versie is te downloaden op mijn eigen site: http://www.rieter.net/uitzendinggemist of op de googlecode pagina: http://code.google.com/p/xot-uzg/downloads/list
Sinds een week sta ik ook open voor kleine donaties (http://www.rieter.net/uitzendinggemist/) via PayPal. En wonder boven wonder wordt het gebruikt. De teller staat inmiddels op 25 Euri! De donateurs zal ik (na overleg) in de volgende versie opnemen in de readme.txt!
Versie 3.0.0 FINAL! Niet veel spectaculairs in de changelog ten opzichte van de vorige versie:
Changelog v3.0.0 - 2008-01-28 ****Needs at least XBMC revision R10008 ****
- Changed: Item is now first pushed onto the history stack before fetching of new items, so the parent item can be called via the history stack (for descriptions for instance)
- Changed: sort-order of Lama's channel
- Added: Quicksilverscreen.com channel
- Added: Ratings
- Changed: Modified the www.uitzendinggemist.nl search channel to a 'specials' channel including search, popular items, newly added items, etc..etc..
- Verwijder altijd eerst de oude versies ipv. deze te overschrijven LET OP: backup je settings.xml want daarin staan je favourites!.
- Als plugin: copieer de inhoud van de zip/7z naar de XBMC\Plugin\Video folder. Je moet daarna XOT toevoegen als Source in het Video scherm. Dat gaat via het contextmenu. Meer info op de XBMC wiki.
- Als script: kopieer de inhoud van de zip/7z naar de XBMC\Scripts folder.
De versie is te downloaden op mijn eigen site: http://www.rieter.net/uitzendinggemist of op de googlecode pagina: http://code.google.com/p/xot-uzg/downloads/list
Sinds een week sta ik ook open voor kleine donaties (http://www.rieter.net/uitzendinggemist/) via PayPal. En wonder boven wonder wordt het gebruikt. De teller staat inmiddels op 25 Euri! De donateurs zal ik (na overleg) in de volgende versie opnemen in de readme.txt!
Supergaaf! te Gek! Wow! Echt ontzettend goed werk! Het ziet er goed uit, die sterretjes zijn goed te zien en alle belangrijk zaken van de uitzendinggemist homepage zijn er in verwerkt. Ben helemaal tevreden. Ontzettend bedankt!!!
Dit verhaal klopt als een bus, om die reden gebruik ik ook nauwelijkse XOT meer omdat ik voornamelijk Ned 1,2,3 kijk en die klappen er zeer geregeld uit. Nu is de vraag, is hier een oplossing voor, want alle mooie ontwikkelingen van het script ten spijt, de streams moeten er niet uit klappen.GroteBozewolf schreef op zondag 27 januari 2008 @ 16:01:
[...]
Het feit dat uitzendingen er halverwege uitklappen heeft waarschijnlijk te maken met een caching probleem. Als de streams niet snel genoeg binnenkomen komt MPlayer op een gegeven moment data tekort en stopt het afspelen. Het pauzeren zorgt ervoor dat hij weer even bij kan komen en data kan bijlezen. Maar niet te lang pauzeren, want na 30 seconden wordt de verbinding met de server verbroken, omdat die denkt dat je bent gestopt met kijken!
Een toelichting op de MPlayer vs. DVDPlayer is hier wel even nodig. MPlayer is van oudsher de originele player geweest van XBMC. Pas in versie 2.0.1 is DVDPlayer geintroduceerd voor het beter kunnen afspelen van DVD's. Mplayer kon alleen de video van DVD's afspelen en niet de menu's. DVDPlayer kan dat wel. Gedurende 2007 is DVDPlayer steeds verder (door)ontwikkeld. Hierdoor is het nu ook mogelijk om niet-DVD's af te spelen met DVDPlayer. Vooral streams lijken het onder DVDPlayer beter te doen en in veel gevallen kan DVDPlayer beter omgaan met het spoelen en vooruit springen in streams dan MPlayer. De caching van DVDPlayer is echter nog niet optimaal en dat kan weer problemen veroorzaken.
Vooral Ned1,2&3 streams hebben vaak de neiging om eruit te klappen onder MPlayer. Daarom zou het ideaal zijn als ze met DVDPlayer zouden kunnen worden gestart. Echter, de streams van de NOS spelen niet af in DVDPlayer. Waardoor het komt weet ik niet, maar ik gok dat ze een codec gebruiken die DVDPlayer nog niet 100% ondersteund. Zelf heb ik het idee dat DVDPlayer onmiddelijk begint met het afspelen van de stream en direct tegen een data te kort aan loopt (hetzelfde tekort waardoor MPlayer af en toe stopt) en dan denkt dat de stream is afgelopen en dus stopt met afspelen. MPlayer ondervangt dit door eerst een deel te cachen alvorens hij gaat afspelen.
Kortom: MPlayer kan voor NOS streams beter omgaan met de caching, maar als ze er uitklappen dan kan je niet meer naarvoren spoelen en moet je helemaal overnieuw beginnen. DVDPlayer zou het beter moeten doen, maar gaat de mist met het cachen van de NOS streams.
Overige kanalen (SBS6, Joox.net) ondersteunen wel goed DVDPlayer en dus ook het zoeken.
In de nieuwste T3CH build word wel wat genoemd over dvdplayer en streams, heb nog niet getest of dit ook de oplossing is.
Ontspan.
Ik heb vandaag XBMC op ubuntu 7.10 geinstalleerd en ik moet zeggen... het valt niet tegen.
Ten eerste loopt het allemaal erg soepel. Ik heb een ati radeon mobility x300 (nou niet echt de nieuwste en snelste videokaart) maar daarmee draait XBMC prima op 1680x1050.
De installatie ging niet helemaal goed, tijdens het compilen kreeg ik enkele foutmeldingen (als ik meer tijd heb zoek ik een keer uit wat ze precies inhouden en hoe dit te fixen). Ook tijdens het gebruik liep XBMC enkele keren vast en heb ik enkele crashes gehad.
XBMC is dan ook nog niet stabiel maar waarschijnlijk met wat tuning toch wel al te gebruiken.
Ik heb zelfs de Xephyr skin geinstalleerd en dat werkt ook een beetje.. (probleem met refreshrate lijkt het wel).
Al met al, het valt me niet tegen!!
Het is me duidelijk geworden dat het wachten is op een stable release en dat ik tegen die tijd een media center bouw op basis van ubuntu en xbmc!!
Ten eerste loopt het allemaal erg soepel. Ik heb een ati radeon mobility x300 (nou niet echt de nieuwste en snelste videokaart) maar daarmee draait XBMC prima op 1680x1050.
De installatie ging niet helemaal goed, tijdens het compilen kreeg ik enkele foutmeldingen (als ik meer tijd heb zoek ik een keer uit wat ze precies inhouden en hoe dit te fixen). Ook tijdens het gebruik liep XBMC enkele keren vast en heb ik enkele crashes gehad.
XBMC is dan ook nog niet stabiel maar waarschijnlijk met wat tuning toch wel al te gebruiken.
Ik heb zelfs de Xephyr skin geinstalleerd en dat werkt ook een beetje.. (probleem met refreshrate lijkt het wel).
Het is me duidelijk geworden dat het wachten is op een stable release en dat ik tegen die tijd een media center bouw op basis van ubuntu en xbmc!!
Ok gaaf man!berties schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 15:59:
Ik heb vandaag XBMC op ubuntu 7.10 geinstalleerd en ik moet zeggen... het valt niet tegen.
Het XBMC-Linux team op 28 augustus 2007:
Een stabiele versie kan dus nog even op zich laten wachtenWe don't have a date yet (it is really to early to know), our best guess today is 6-12 months or so from now but it could be longer. As we are a hobby project we depend on developers own personal interest and free time, making it impossible to set an E.T.A., more 'outside' developers would sure help speed things along.
Jammer om te horen. Ik zou eens wat met je cache settings spelen! Ik heb zelf nooit problemen met de streams van NOS. Echt NOOIT. Heb 12Mbit ADLS, maar volgens mij boeit dat niet zo.Magnolia schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 15:57:
[...]Dit verhaal klopt als een bus, om die reden gebruik ik ook nauwelijkse XOT meer omdat ik voornamelijk Ned 1,2,3 kijk en die klappen er zeer geregeld uit. Nu is de vraag, is hier een oplossing voor, want alle mooie ontwikkelingen van het script ten spijt, de streams moeten er niet uit klappen.
In de nieuwste T3CH build word wel wat genoemd over dvdplayer en streams, heb nog niet getest of dit ook de oplossing is.
Ik heb cachesetting 4096 voor xot, maar toch klapt de boel eruit als ik niet om de zoveel minuten een seconde pauzeer. Welke cachesetting gebruik jij dan gbw? Ik heb een 6Mbit adsl.
Verwijderd
Hoi, ik heb voor mijn xbox omgebouwt was wat nummers erop gezet (paar jaar geleden).. Dus echt een CD importeren via Xboxdash, weet iemand waar ik die terug kan vinden? Die nummers kan ik namelijk niet meer vinden..
Zo vandaag de Component kabel binnen gekregen en alles aangesloten, werkt als een trein. Was even rommelen met op NTSC zetten.
Gelijk "XBMC 09-12-2007 Bigfoot87 Dutch" erop gezet, eerst met mijn oude Userdata terug gezet en "XOT-Uzg.v3.0.0" erin gezet.
Echter bij het starten komt een foutmelding (Zie onder), dus ik de Userdata Orgineel gepakt, nog steeds een error. Alleen bij RTL, niet bij ned 123 etc.
Ik kan uit de Log in de script dir niets opmaken, maar de fout op het scherm is.
-----------------------------------------------------------------------
You need to upgrade/.../.../.../dload.html
Vdecoder init failed
Opening video decoder: [dmo] DMO video dodecs
------------------------------------------------------------------------
Hierna slaat de xbmc vast en heeft ie een herstart nodig
Hoe upgrade ik "dload.html"?
edit: het komt nu ook voor op Ned123, DWDD bijvoorbeeld.
Moet ik een andere player instellen o.i.d.
Ik heb al een beetje zitten pluizen, maar ik kom er niet uit.
Gelijk "XBMC 09-12-2007 Bigfoot87 Dutch" erop gezet, eerst met mijn oude Userdata terug gezet en "XOT-Uzg.v3.0.0" erin gezet.
Echter bij het starten komt een foutmelding (Zie onder), dus ik de Userdata Orgineel gepakt, nog steeds een error. Alleen bij RTL, niet bij ned 123 etc.
Ik kan uit de Log in de script dir niets opmaken, maar de fout op het scherm is.
Vdecoder init failed
[ Voor 9% gewijzigd door BeyondThunder op 29-01-2008 21:30 ]
En de log van XBMC zelf?BeyondThunder schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 21:12:
Zo vandaag de Component kabel binnen gekregen en alles aangesloten, werkt als een trein. Was even rommelen met op NTSC zetten.
Vdecoder init failed
Ik heb de caching ook op 4096 staan, dus dat kan het niet zijn. 6MBit adsl zou ook geen probleem moeten zijn. Ik zal eens kijken of ze goed via DVDPlayer afspelen.Mar2zz schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 18:40:
Ik heb cachesetting 4096 voor xot, maar toch klapt de boel eruit als ik niet om de zoveel minuten een seconde pauzeer. Welke cachesetting gebruik jij dan gbw? Ik heb een 6Mbit adsl.
'k zal ff kijken...
de laatste gegevens van voor hij vast sloeg:
22:08:25 M: 25968640 NOTICE: Webserver: Starting...
22:08:25 M: 25829376 NOTICE: XBFileZilla: Starting...
22:08:25 M: 25174016 NOTICE: Webserver: Started
22:08:26 M: 26083328 NOTICE: XBFileZilla: Started
22:08:30 M: 26255360 ERROR: Unable to wait for NTP reply from the SNTP server, GetLastError returns 10060
22:08:35 M: 26255360 ERROR: Unable to wait for NTP reply from the SNTP server, GetLastError returns 10060
22:08:40 M: 26255360 ERROR: Unable to wait for NTP reply from the SNTP server, GetLastError returns 10060
Meldingen over NTP, time server. niet relevant lijkt mij..
Laatste gegevens uit uzg log:
20080129 22:07:48 - DEBUG - chn_class.py - 746 - + Image: Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\channels\rtl\rtlimage.png
20080129 22:07:48 - DEBUG - chn_class.py - 761 - Showing rating: None
20080129 22:07:48 - INFO - chn_class.py - 815 - Starting Video Playback using the defaultplayer
20080129 22:07:48 - INFO - chn_class.py - 817 - opening http://av.rtl.nl/web/comp...m_an_t4b4l2r2_716x402.wmv
20080129 22:07:48 - INFO - chn_class.py - 825 - Playing using default player
Je zou de debuglogging in XBMC ff kunnen aanzetten. Zie de XBMC Wiki voor de setting in advancedsettings.xmlBeyondThunder schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 22:20:
Misschien iets met DNS, dat ie de link niet kan resolven. Maar hij doet het af en toe wel ?!
ps
De skin op 1080i ziet er inderdaad veel beter uit dan op 720P!
Op de 42pv70 (panasonic hd ready)
Misschien een hele gekke vraag, maar wat voor merk router heb je? Ik heb zelf een Topcom Skyr@cer Pro WBR754 (lekker B-merk). Het komt vaak voor dat ik bijvoorbeeld een stream van RTL opstart en deze na een minuut eruit knalt. De enige remedie die ik tot nu toe heb gevonden is de stroom van mijn router eraf te halen, even wachten en weer in te prikken. Daarna kan ik gewoon alles naar hartelust streamen voor een onbepaalde periode. Redelijk vage methode, maar het werkt. Ik denk dat de oorzaak bij mij ligt in de combinatie router en newsleechen of een of andere setting in mijn router.Mar2zz schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 18:40:
Gebruik zelf trouwens ook de 4096 cache setting.
[ Voor 7% gewijzigd door Dynamix op 29-01-2008 22:38 ]
Als je de xbox mount in verkenner met ftp://xboxuser:xboxpass@xboxipadres kan je met control+f zoeken op je xbox naar bestanden, bv .mp3. Zo zoek ik altijd iets wat ik niet meer kan vinden.Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 19:51:
Hoi, ik heb voor mijn xbox omgebouwt was wat nummers erop gezet (paar jaar geleden).. Dus echt een CD importeren via Xboxdash, weet iemand waar ik die terug kan vinden? Die nummers kan ik namelijk niet meer vinden..
Het is bij mij trouwens niet zo dat xot er altijd uitklapt bij streams van ned 1,2 en 3. maar omdat het af en toe gebeurt, en je het niet ziet aankomen, is voor mij dat pauzeren de enige oplossing. Ik hoop dat er een oplossing komt mbt afspelen met dvdplayer.
Dat ga ik zeker even doen....morgen!GroteBozewolf schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 22:32:
[...]
Je zou de debuglogging in XBMC ff kunnen aanzetten. Zie de XBMC Wiki voor de setting in advancedsettings.xml
Wel super dat je zo snel reageert! Top.
Ik ga morgen lekker verder met testen.
In laat je de verbose/debug logging morgen even weten.
En als uzg lekker werkt dan ga ik zeker eens nadenken over een donatie, 1ct was het toch ;-)
Heb zelf een Zyxel 2602HW-D1A (daarvoor een 2602HW). Met beide nooit zulke problemen gehad.Surineeslander schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 22:33:
[...]
Misschien een hele gekke vraag, maar wat voor merk router heb je? Ik heb zelf een Topcom Skyr@cer Pro WBR754 (lekker B-merk). Het komt vaak voor dat ik bijvoorbeeld een stream van RTL opstart en deze na een minuut eruit knalt. De enige remedie die ik tot nu toe heb gevonden is de stroom van mijn router eraf te halen, even wachten en weer in te prikken. Daarna kan ik gewoon alles naar hartelust streamen voor een onbepaalde periode. Redelijk vage methode, maar het werkt. Ik denk dat de oorzaak bij mij ligt in de combinatie router en newsleechen of een of andere setting in mijn router.
Pffff,
Vannacht mijn Xbox maar weer eens aangehad (stond 2 weken uit ofzo) om te kijken hoe hij op mijn "nieuwe" tv het zou doen. Het duurde toen ruim 5 minuten voor hij opgestart was.
Nieuwe versie XBMC er op geknald (alles gewist qua XBMC) en hij was nog steeds traag. Netjes alle instellingen goed gezet, maar bij video op breedbeeld zetten gaf mijn XBOX een zwart scherm.
Nu is hij al ruim 30 minuten bezig met opstarten. Beter start hij gewoon door en kan ik weer alle instellingen verwijderen..
Iemand die ook problemen heeft gehad met zulke achterlijke opstarttijden?
==
De enige errors die ik eerder in de log was, hadden betrekking op "MSVCP71.dll" die hij niet kon vinden.
Vannacht mijn Xbox maar weer eens aangehad (stond 2 weken uit ofzo) om te kijken hoe hij op mijn "nieuwe" tv het zou doen. Het duurde toen ruim 5 minuten voor hij opgestart was.
Nieuwe versie XBMC er op geknald (alles gewist qua XBMC) en hij was nog steeds traag. Netjes alle instellingen goed gezet, maar bij video op breedbeeld zetten gaf mijn XBOX een zwart scherm.
Nu is hij al ruim 30 minuten bezig met opstarten. Beter start hij gewoon door en kan ik weer alle instellingen verwijderen..
==
De enige errors die ik eerder in de log was, hadden betrekking op "MSVCP71.dll" die hij niet kon vinden.
Hardeschijf vervangen zou ik zeggen.. Als je zeker weet dat je XBMC correct erop hebt gezet lijken dit me de eerste tekenen dat hij aan het afsterven is.. vervang ook uw ide kabel in ene weg met een ATA133 kabel. (80dradig ipv 40dradig zoals standaard)Pinkelmans schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 00:44:
Pffff,
==
MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000
ik kreeg zojuist een service 21 errorIcekiller2k6 schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 01:01:
[...]
Hardeschijf vervangen zou ik zeggen.. Als je zeker weet dat je XBMC correct erop hebt gezet lijken dit me de eerste tekenen dat hij aan het afsterven is.. vervang ook uw ide kabel in ene weg met een ATA133 kabel. (80dradig ipv 40dradig zoals standaard)

Ik ben inderdaad bang dat het de harde schrijf is. Morgen maar proberen of ik de data kan sparen, en dan maar een andere harde schrijf er in proberen te gooien...
==edit==
gek genoeg starte hij nu.
De log zegt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
| 01:13:50 M: 56602624 NOTICE: ----------------------------------------------------------------------- 01:13:50 M: 56582144 NOTICE: Starting XBMC, Platform: Xbox. Built on Jan 26 2008 01:13:50 M: 56582144 NOTICE: Q is mapped to: F:\APPS\xbmc 01:13:50 M: 56582144 NOTICE: The executeable running is: F:\APPS\xbmc\default.xbe 01:13:50 M: 56582144 NOTICE: Log File is located: Q:\xbmc.log 01:13:50 M: 56582144 NOTICE: ----------------------------------------------------------------------- 01:13:50 M: 56582144 NOTICE: Unmapped drive T 01:13:50 M: 56582144 NOTICE: Mapping drive T to Harddisk0\Partition6\APPS\xbmc\UserData 01:13:50 M: 56582144 NOTICE: Setup DirectX 01:13:50 M: 56557568 NOTICE: Mapping drive C to Harddisk0\Partition2 01:13:50 M: 56557568 NOTICE: Mapping drive E to Harddisk0\Partition1 01:13:50 M: 56557568 NOTICE: Unmapped drive D 01:13:50 M: 56557568 NOTICE: Mapping drive D to Cdrom0 01:13:50 M: 56557568 NOTICE: Mapping drive F to Harddisk0\Partition6 01:13:50 M: 56557568 NOTICE: Mapping drive X to Harddisk0\Partition3 01:13:50 M: 56557568 NOTICE: Mapping drive Y to Harddisk0\Partition4 01:13:50 M: 56553472 NOTICE: Unmapped drive Z 01:13:50 M: 56553472 NOTICE: Mapping drive Z to Harddisk0\Partition5 01:13:50 M: 56553472 NOTICE: load settings... 01:13:50 M: 56553472 NOTICE: Mapping drive P to Harddisk0\Partition6\APPS\xbmc\UserData 01:13:50 M: 56553472 NOTICE: loading T:\guisettings.xml 01:13:50 M: 56365056 NOTICE: Getting hardware information now... 01:13:50 M: 56365056 NOTICE: Checking resolution 6 01:13:50 M: 56365056 NOTICE: Getting hardware information now... 01:13:50 M: 56344576 NOTICE: Checking resolution 6 01:13:50 M: 56344576 NOTICE: Per AV pack settings are off 01:13:50 M: 56504320 NOTICE: q:\UserData\sources.xml 01:13:52 M: 50278400 NOTICE: Checking the Date! 01:13:52 M: 50278400 NOTICE: start dvd mediatype detection 01:13:52 M: 50212864 NOTICE: initializing playlistplayer 01:13:52 M: 50212864 NOTICE: DONE initializing playlistplayer 01:13:52 M: 50212864 NOTICE: start fancontroller 01:13:52 M: 49680384 NOTICE: load default skin:[Project Mayhem III] 01:13:53 M: 48111616 ERROR: unable to load Q:\skin\Project Mayhem III\language\Dutch\strings.xml: Failed to open file at line 0 01:13:53 M: 48111616 ERROR: unable to load Q:\skin\Project Mayhem III\language\English\strings.xml: Failed to open file at line 0 01:13:54 M: 46383104 NOTICE: use DHCP 01:13:54 M: 46067712 NOTICE: initialize done 01:13:54 M: 46067712 NOTICE: Running the application... 01:13:56 M: 42684416 NOTICE: XBFileZilla: Starting... 01:14:28 M: 34471936 NOTICE: XBFileZilla: Started |
Voornamelijk de sources en de skin laten duurt dus lang?
[ Voor 67% gewijzigd door Pinkelmans op 30-01-2008 01:20 ]
Verwijderd
Een vriend van me had problemen met z'n xbmc. Spellen die maar vast bleven lopen, totdat hij uiteindelijk iets had vernaggelt waardoor hij niet meer opstartte.
Mijn goed geinstalleerde ouwe 10gig voor hem gecloned, overige vrije ruimte in partities opgedeeld/geformatteerd: perfect werken (op dezelfde manier heb ik mijn hd geupgrade, wat ook perfect werkt).
Probleem is dat mijn xbox/xbmc en zijn xbox/xbmc elkaar niet meer zien.
Ik heb:
- Het ip nummer gewijzigd (ik gebruik statische ipnummers)
- Netwerknaam gewijzigd
- TDATA/UDATA leeggegooid bij hem
- Klok goed gezet
Zie ik nog iets over het hoofd waardoor ze wel kunnen connecten?
FTP-en van pc naar mijn xbox gaat perfect, FTP-en van mijn pc naar zijn xbox gaat ook perfect. FTP-en van zijn naar mijn xbox werkt niet (wat voorheen wel werkte). Connect wel maar er kan geen bestandoverdracht plaatsvinden.
Iemand suggesties?
Mijn goed geinstalleerde ouwe 10gig voor hem gecloned, overige vrije ruimte in partities opgedeeld/geformatteerd: perfect werken (op dezelfde manier heb ik mijn hd geupgrade, wat ook perfect werkt).
Probleem is dat mijn xbox/xbmc en zijn xbox/xbmc elkaar niet meer zien.
Ik heb:
- Het ip nummer gewijzigd (ik gebruik statische ipnummers)
- Netwerknaam gewijzigd
- TDATA/UDATA leeggegooid bij hem
- Klok goed gezet
Zie ik nog iets over het hoofd waardoor ze wel kunnen connecten?
FTP-en van pc naar mijn xbox gaat perfect, FTP-en van mijn pc naar zijn xbox gaat ook perfect. FTP-en van zijn naar mijn xbox werkt niet (wat voorheen wel werkte). Connect wel maar er kan geen bestandoverdracht plaatsvinden.
Iemand suggesties?
Ik denk dat ik hier maar eens een beter merk neer moet gaan zettenGroteBozewolf schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 23:47:
[...]
Heb zelf een Zyxel 2602HW-D1A (daarvoor een 2602HW). Met beide nooit zulke problemen gehad.
@ Pinkelmans: Ik zou toch zeker die harde schijf gaan vervangen. Wellicht dat je de data nog kan redden via ftp.
[ Voor 19% gewijzigd door Dynamix op 30-01-2008 08:34 ]
Ga naar C:\ en start xboxdash.xbe.Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 19:51:
Als het goed is kun je de muziek nu zien staan en luisteren.
Via FTP is de geripte muziek volgens mij alleen als databestand terug te vinden.
Dus niet als Mp3, Wma of wat dan ook...
Dit doet me denken aan een probleem waar veel routers last van hebben. Op het moment dat er te veel connecties open staan kan het register het niet meer aan en loopt de router vast. Reset van de router is dan de enige optie. Download programma's (maar ook andere) halen vaak een hoge verbinding door veel parallelle verbindingen open te gooien, iets waar de router op vast loopt. Er zijn maar weinig routers die hier goed mee overweg kunnen (Linksys Linux router heeft er bijvoorbeeld weinig tot geen last van WRT54GL).Surineeslander schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 22:33:
[...]
Misschien een hele gekke vraag, maar wat voor merk router heb je? Ik heb zelf een Topcom Skyr@cer Pro WBR754 (lekker B-merk). Het komt vaak voor dat ik bijvoorbeeld een stream van RTL opstart en deze na een minuut eruit knalt. De enige remedie die ik tot nu toe heb gevonden is de stroom van mijn router eraf te halen, even wachten en weer in te prikken. Daarna kan ik gewoon alles naar hartelust streamen voor een onbepaalde periode. Redelijk vage methode, maar het werkt. Ik denk dat de oorzaak bij mij ligt in de combinatie router en newsleechen of een of andere setting in mijn router.
Je zou het eens bekabeld of zonder andere D/L's kunnen proberen.
Ik heb dit weekend hetzelfde probleem ontdekt. Wou een game van de ene naar de andere ftp'en, maar ondervond meerdere problemen. Folder met 4 grote files kreeg ik time-outs op, andere folder met ongeveer 1500 kleine files, skipte hij er steeds een 50-tal.Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 01:14:
[...]
Iemand suggesties?
Volgens mij is er ergens iets niet in orde met hun ftp-server/client.;.
Ik heb de build van 13 januari 2008 (ofzoiets) en ik heb geen problemen met ftp. Van het weekend nog een aantal maal flink aantal spellen uitgeprobeerd. Ik doe dat met qwix en avalaunch als dashboard. Haal mooie snelheden en geen time-outs. Ook via filezilla spullen transferren gaat prima.
Wel heb ik in het verleden eens deze problemen gehad, het leek alsof de map waarnaar ik ftp'de gelocked was ofzo. Een oplossing was de map ff weghalen/verplaatsen of de spullen transferren naar een andere nieuw aangemaakte map op de xbox en dan met bestandsbeheer van xbmc de bestanden naar de juiste locatie verplaatsen. Dit komt bij mij alleen voor op de E:schijf trouwens.
Wel heb ik in het verleden eens deze problemen gehad, het leek alsof de map waarnaar ik ftp'de gelocked was ofzo. Een oplossing was de map ff weghalen/verplaatsen of de spullen transferren naar een andere nieuw aangemaakte map op de xbox en dan met bestandsbeheer van xbmc de bestanden naar de juiste locatie verplaatsen. Dit komt bij mij alleen voor op de E:schijf trouwens.
Ligt het misschien aan je XBMC versie? Is deze te oud? Probeer eens een nieuwere versie zou ik zeggen...BeyondThunder schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 21:12:
Vdecoder init failed
09/12/07 lijkt me niks mis mee te zijn, maar zet er misschien toch (puur als test) even een nieuwe T3ch op.
Verwijderd
Klopt,berties schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 08:50:
[...]
Dit doet me denken aan een probleem waar veel routers last van hebben. Op het moment dat er te veel connecties open staan kan het register het niet meer aan en loopt de router vast. Reset van de router is dan de enige optie. Download programma's (maar ook andere) halen vaak een hoge verbinding door veel parallelle verbindingen open te gooien, iets waar de router op vast loopt. Er zijn maar weinig routers die hier goed mee overweg kunnen (Linksys Linux router heeft er bijvoorbeeld weinig tot geen last van WRT54GL).
Wat ook vaak vergeten wordt dat er naast het downloaden ook ge-upload wordt. Advies is dan ook om je upload op 33% van je capaciteit te zetten zodat je geen last ondervind bij je overige toepassingen. Voor de mensen die vaak problemen ondervinden, het advies om je downloaden even te stoppen, modem restarten en dan Xot te draaien. Je zal merken dat alles goed blijft werken.
Het probleem zit zeker niet in XBMC of de scripts van GbW. Zelf heb ik een verbinding van 4mb/1mb en naast het binnenhalen van torrentz is het voor mij geen enkel probleem om met 2 xboxen te gelijk XOT te kijken.
Misschien heb je een mac-adres conflict? Ik weet niet of dat hardcoded in de lan aansluiting zit, of softwarematig?
Probeer het eens met het t3ch-updater script. Heeft iemand dat al eens geprobeerd? ik durf nog niet goed omdat ik niet alle instellingen snap (en een failure betekent bij mij xbox openschroeven aan pc hangen xboxhdm draaien, unlocken, restore voor de c schijf, locken, opnieuw proberen. Heeft iemand dit al eens gebruikt? Ik denk dat het alleen maar gewijzigde bestanden download en niet de hele release, dat scheelt aanzienlijk veel werk (als het goed gaat dan...).
Verwijderd
Inderdaad en niet alleen FTP. System Link werkt bijvoorbeeld ook niet. Ze zien elkaar wel in een spel ,maar connecten wordt hem niet.Fire69 schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 09:49:
Van pc naar xbox en omgekeerd is absoluut geen probleem. Enkel van xbox naar xbox werkt niet
Normaal krijg je ook gelijk een popupje als er 2 xbox-en in het netwerk hangen (als je dat op automatisch hebt staan), pakt hij ook niet.
Nog niet geprobeerd via xlink kai (het was laat gister).
Mac-adres zal ik ook nog even controleren, maar dat is puur hardwarematig, dus dat lijkt me ook sterk.
We hebben allebei bigfoot's laatste build er op staan en de TECH updates van 27-1 gebruikt.
Omdat ik m'n HD gecloned had, dacht ik dat ze elkaar nog ergens dwarszaten, maar aangezien jij er ook last van hebt/had, is dat dus niet het geval.
Verwijderd
Yup geprobeerd, had m'n pc toch nog los liggenMar2zz schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 10:17:
Probeer het eens met het t3ch-updater script. Heeft iemand dat al eens geprobeerd? ik durf nog niet goed omdat ik niet alle instellingen snap (en een failure betekent bij mij xbox openschroeven aan pc hangen xboxhdm draaien, unlocken, restore voor de c schijf, locken, opnieuw proberen. Heeft iemand dit al eens gebruikt? Ik denk dat het alleen maar gewijzigde bestanden download en niet de hele release, dat scheelt aanzienlijk veel werk (als het goed gaat dan...).
Klopt alleen gewijzigde bestanden en hij vraagt ook duidelijk of je je oude instellingen wilt behouden, geen probleem.
Weinig spannends ondekt. Wel gezien dat xbmc nog steeds hangt als ik een instelling wijzig en terug ga naar menu (instelling wordt wel opgeslagen, maar menu wordt niet getoond).
Waarom zou een niet-startende xbmc voor jou betekenen dat je je c: moet restoren?Mar2zz schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 10:17:
Even ter verduidelijking, System Link of Kai hebben helemaal niks met xbmc te maken.Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 10:20:
[...]
Inderdaad en niet alleen FTP. System Link werkt bijvoorbeeld ook niet. Ze zien elkaar wel in een spel ,maar connecten wordt hem niet.
Normaal krijg je ook gelijk een popupje als er 2 xbox-en in het netwerk hangen (als je dat op automatisch hebt staan), pakt hij ook niet.
Nog niet geprobeerd via xlink kai (het was laat gister).
Mac-adres zal ik ook nog even controleren, maar dat is puur hardwarematig, dus dat lijkt me ook sterk.
We hebben allebei bigfoot's laatste build er op staan en de TECH updates van 27-1 gebruikt.
Omdat ik m'n HD gecloned had, dacht ik dat ze elkaar nog ergens dwarszaten, maar aangezien jij er ook last van hebt/had, is dat dus niet het geval.
Eens er een spel gestart is, is xbmc volledig afgesloten en heeft dus niks meer met het netwerk te maken.
Jouw probleem ligt dus ergens anders volgens mij...
Nu ik het teruglees, waarom heb je jouw hd gecloned? Je hebt toch niet jouw eprom gebruikt voor zijn xbox veronderstel ik?
Bedankt voor het meedenken. Ik heb zoiets ook wel eens gelezen. Wat betreft je advies:berties schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 08:50:
[...]
Dit doet me denken aan een probleem waar veel routers last van hebben. Op het moment dat er te veel connecties open staan kan het register het niet meer aan en loopt de router vast. Reset van de router is dan de enige optie. Download programma's (maar ook andere) halen vaak een hoge verbinding door veel parallelle verbindingen open te gooien, iets waar de router op vast loopt. Er zijn maar weinig routers die hier goed mee overweg kunnen (Linksys Linux router heeft er bijvoorbeeld weinig tot geen last van WRT54GL).
Gebruik mijn wireless alleen voor mijn mda. Verder alles met utp aangesloten. Daarbij stream en download ik eigenlijk nooit tegelijk. Het zit hem inderdaad in de router die waarschijnlijk schone cache nodig heeft, voordat ik met XOT kan gaan streamen.
Gelukkig kan ik gemakkelijk bij mijn router, dus reset ik hem af en toe maar. Voor XOT heb ik het zeker over
Maar voor de mensen die last hebben met het streamen binnen XOT:
Reset je router eens! (Wellicht dat hier de oorzaak zit)
[ Voor 5% gewijzigd door Dynamix op 30-01-2008 10:52 ]
hint: andere dvdspeler zit vast in de computer. had eerder wel een losse, maar die heb ik weggeven aan iemand die een kapotte in de pc had... Overigens, de slayers dvd en AID enzo werkt bij mijn xbox niet voor een repair. Die lopen vast halverwege, waaraan dat ligt weet ik niet, maar misschien komt dat door die externe dvdplayer. Wel krijg ik via die bootdisks een ftpverbinding. Maarruh, de harde schijf hoeft er niet uit hoor, gewoon de xbox naast de pc zetten en idekabel in de harde schijf pluggen... Meestal integreer ik ook nog ff de nieuwste xbmc in mijn xboxhdm image, dan ben ik weer lekker recent bezig zeg maar.
Maar laatste keer dat het fout is gegaan is lang geleden, maar met dat nieuwe scriptje van update tech zag ik een aantal instellingen waarvan ik er 1 eng vond. Zal vanaaf ff posten welke dat is en vragen hoe dat ingesteld moet worden, xbox is thuis en ik niet...
Maar laatste keer dat het fout is gegaan is lang geleden, maar met dat nieuwe scriptje van update tech zag ik een aantal instellingen waarvan ik er 1 eng vond. Zal vanaaf ff posten welke dat is en vragen hoe dat ingesteld moet worden, xbox is thuis en ik niet...
kijk aan dit soort informatie hebben wij dus watRTB schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 20:41:
[...]
De Konig kabel schakelt de optische uitgang alleen in als je gebruik maakt van de Component aansluiting op de kabel. Als je de schakelaar omzet voor gebruik van de S-Video/Composiet aansluiting wordt de optische uitgang niet actief.
Om de overige menu opties in het dashboard te unlocken moet de xbox in 'Mode 2' gezet worden. De Konig kabel doet dit dus alleen bij gebruik van Component (dmv. de schakelaar).
Het hele Mode 2 verhaal is heel simpel zelf te realiseren als je niet bang bent voor een soldeerbout: check hiervoor de zelfbouw instructies voor het toevoegen van een digitale uitgang op je xbox en kijk dan naar de 'pin 18 mod'. Wat er moet gebeuren is dat pin 18 van de A/V connector aan massa gelegd moet worden. Hiermee krijg je de DD/DTS opties in je dashboard beschikbaar en werkt de optical out van de Konig kabel ook als je S-Video gebruikt.
Hier een link naar de pin18 mod - het gaat dus alleen om het draadje dat tussen pin18 en GND ligt, niet om de connector want daarvoor heb je je Konig kabel![]()
http://www.xbox-hq.com/ht.../xbox_digital_output1.jpg
cactusman start soldeerbout op en gaat aan de bak.
euhmmmm
Ga ik ook doen. Het rare is, dat áls hij langs de eerste boot komt, hij perfect werkt.Surineeslander schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 08:32:
[...]
@ Pinkelmans: Ik zou toch zeker die harde schijf gaan vervangen. Wellicht dat je de data nog kan redden via ftp.
Mja, even wachten tot ik (overdag) tijd heb een harde schrijfje te zoeken/kopen.
Jammer, want ik baal best wel. Wou net meer tijd in XOT-Uzg gaan stoppen en ook mijn laatste jaar opgedane python kennis gebruiken om nieuwe kanalen hiervoor te gaan schrijven
Ook met Debug aan, geen concrete foutmeldingen.GroteBozewolf schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 22:32:
[...]
Je zou de debuglogging in XBMC ff kunnen aanzetten. Zie de XBMC Wiki voor de setting in advancedsettings.xml
De ene keer werkt het wel, de andere keer niet.
Soms blijft ie hangen op "Bestand openen" en soms op de eerdere geposte melding
Hier nog een stukje log van voor de vastloper.
16:19:06 M: 21819392 DEBUG: Got rss feed: http://www.nu.nl/deeplink_rss2/index.jsp?r=Internet
16:19:06 M: 21819392 DEBUG: RSS feed encoding: ISO-8859-1
16:19:07 M: 21819392 DEBUG: Parsed rss feed: http://www.nu.nl/deeplink_rss2/index.jsp?r=Internet
16:19:07 M: 21819392 INFO: Get URL: http://www.nu.nl/deeplink_rss2/index.jsp?r=Sport
16:19:07 M: 21815296 DEBUG: Got rss feed: http://www.nu.nl/deeplink_rss2/index.jsp?r=Sport
16:19:07 M: 21553152 DEBUG: RSS feed encoding: ISO-8859-1
16:19:07 M: 21557248 DEBUG: Parsed rss feed: http://www.nu.nl/deeplink_rss2/index.jsp?r=Sport
16:19:07 M: 21241856 NOTICE: XBFileZilla: Started
16:19:11 M: 26271744 ERROR: Unable to wait for NTP reply from the SNTP server, GetLastError returns 10060
Misschien een bad sector op dat deel van de hd waar hij als eerste boot...Pinkelmans schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 16:07:
[...]
Ga ik ook doen. Het rare is, dat áls hij langs de eerste boot komt, hij perfect werkt.
[...]
Toch op het einde weer die NTP fout, misschien toch eens naar kijken. Gebruik nl.pool.ntp.org als timeserver eens of juist een andere of zet deze eens uit.BeyondThunder schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 16:22:
[...]
Ook met Debug aan, geen concrete foutmeldingen.
De ene keer werkt het wel, de andere keer niet.
Soms blijft ie hangen op "Bestand openen" en soms op de eerdere geposte melding
Hier nog een stukje log van voor de vastloper.
16:19:06 M: 21819392 DEBUG: Got rss feed: http://www.nu.nl/deeplink_rss2/index.jsp?r=Internet
16:19:06 M: 21819392 DEBUG: RSS feed encoding: ISO-8859-1
16:19:07 M: 21819392 DEBUG: Parsed rss feed: http://www.nu.nl/deeplink_rss2/index.jsp?r=Internet
16:19:07 M: 21819392 INFO: Get URL: http://www.nu.nl/deeplink_rss2/index.jsp?r=Sport
16:19:07 M: 21815296 DEBUG: Got rss feed: http://www.nu.nl/deeplink_rss2/index.jsp?r=Sport
16:19:07 M: 21553152 DEBUG: RSS feed encoding: ISO-8859-1
16:19:07 M: 21557248 DEBUG: Parsed rss feed: http://www.nu.nl/deeplink_rss2/index.jsp?r=Sport
16:19:07 M: 21241856 NOTICE: XBFileZilla: Started
16:19:11 M: 26271744 ERROR: Unable to wait for NTP reply from the SNTP server, GetLastError returns 10060
Is een nieuwe schijf niet direct heel rigoreus? ik zou eerst ff een format doen en dan een reinstall van alle partities enzo, of met name die partitie waar xbmc op staat. Ik weet niet in hoeverre je kan checkdisken op fatx partities, maar om nou gelijk als redmiddel een nieuwe aan te schaffen... Of loop ik te blaten...
Mee eens, partitietabel verwijderen en opieuw aanmaken, en de partities opnieuw vullen. Als er dan weer problemen zijn... een nieuwe hd kun je altijd nog kopen.
Ben nog even aan het zoeken waar ik de NTP server kan opgeven / weghalen.berties schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 16:32:
[...]
Toch op het einde weer die NTP fout, misschien toch eens naar kijken. Gebruik nl.pool.ntp.org als timeserver eens of juist een andere of zet deze eens uit.
Niet in de sources.xml volgens mij, lijkt me wel de aangewezen plek.
Ik zoek nog even verder, misschien dat iemand iets kan posten?
Ahhh
It's in guisettings.xml:
<timeaddress>207.46.130.100</timeaddress>
I would also like to see something more robust like http://www.pool.ntp.org/
Ik zocht op NTP....
It's in guisettings.xml:
<timeaddress>207.46.130.100</timeaddress>
I would also like to see something more robust like http://www.pool.ntp.org/
Ik zocht op NTP....
Geen idee, in ieder geval in de instellingen (netwerk zo uit m'n hoofd) zelf in xbmc maar handmatig in een xml file...??? geen idee!
edit; ooh een beetje te laat geloof ik
edit; ooh een beetje te laat geloof ik
[ Voor 14% gewijzigd door berties op 30-01-2008 17:06 ]
Time server is allemaal gelukt, geen error's meer op dat vlak.
Maar hij blijft komen met
Vdecoder init failed
En XBMC slaat zo vast als een huis, er staat net een nieuwe op.
Misschien alles er opnieuw opzetten?
Hier de laatste log weer van voor het vastslaan.
Is er ergens anders ook nog een log?
17:13:04 M: 21630976 DEBUG: RSS feed encoding: ISO-8859-1
17:13:04 M: 21897216 DEBUG: Parsed rss feed: http://www.nu.nl/deeplink_rss2/index.jsp?r=Internet
17:13:04 M: 21884928 INFO: Get URL: http://www.nu.nl/deeplink_rss2/index.jsp?r=Sport
17:13:04 M: 21905408 DEBUG: Got rss feed: http://www.nu.nl/deeplink_rss2/index.jsp?r=Sport
17:13:04 M: 21905408 DEBUG: RSS feed encoding: ISO-8859-1
17:13:04 M: 21905408 DEBUG: Parsed rss feed: http://www.nu.nl/deeplink_rss2/index.jsp?r=Sport
17:13:04 M: 21319680 NOTICE: XBFileZilla: Started
Ik denk dat ik het hier ergens moet zoeken:
Vdecoder init failed
Maar ja, waar....
Maar hij blijft komen met
Vdecoder init failed
En XBMC slaat zo vast als een huis, er staat net een nieuwe op.
Misschien alles er opnieuw opzetten?
Hier de laatste log weer van voor het vastslaan.
Is er ergens anders ook nog een log?
17:13:04 M: 21630976 DEBUG: RSS feed encoding: ISO-8859-1
17:13:04 M: 21897216 DEBUG: Parsed rss feed: http://www.nu.nl/deeplink_rss2/index.jsp?r=Internet
17:13:04 M: 21884928 INFO: Get URL: http://www.nu.nl/deeplink_rss2/index.jsp?r=Sport
17:13:04 M: 21905408 DEBUG: Got rss feed: http://www.nu.nl/deeplink_rss2/index.jsp?r=Sport
17:13:04 M: 21905408 DEBUG: RSS feed encoding: ISO-8859-1
17:13:04 M: 21905408 DEBUG: Parsed rss feed: http://www.nu.nl/deeplink_rss2/index.jsp?r=Sport
17:13:04 M: 21319680 NOTICE: XBFileZilla: Started
Ik denk dat ik het hier ergens moet zoeken:
Vdecoder init failed
Maar ja, waar....
Ben erachter dat dit de download page is van Mplayer:
http://www.mplayerhq.hu/design7/dload.html
Wellicht dat ie toch een te oude codec gebruikt ofzo.
Die steams waar jij het over hebt zijn WindowsMediaVideo9 streams. WMV heeft in het verleden nogal eens vaker problemen gehad onder linux (closed source ellende) en daarmee mplayer. Die foutmeldingen lijken inderdaad op een codec probleem.
Vreemd genoeg loopt bij mij XOT vast op het moment dat ik een verkeerde sorteer optie kies. Heb dit nu 4 keer geprobeerd en elke keer is dit het geval. Zet ik de sort weer anders (kan in Xepher op 720p alleen niet zien waarop deze sorteert
) dan werkt alles prima..
Je zou het eens kunnen proberen. Wellicht probeert een sorteer optie bepaalde info uit de bestanden te halen en gezien de ellende van wmv dat mplayer daarop vastloopt.
Vreemd genoeg loopt bij mij XOT vast op het moment dat ik een verkeerde sorteer optie kies. Heb dit nu 4 keer geprobeerd en elke keer is dit het geval. Zet ik de sort weer anders (kan in Xepher op 720p alleen niet zien waarop deze sorteert

Je zou het eens kunnen proberen. Wellicht probeert een sorteer optie bepaalde info uit de bestanden te halen en gezien de ellende van wmv dat mplayer daarop vastloopt.
Een vriend van me heeft exact hetzelfde probleem. Hij is ook degene geweest die hem heeft gechipped. Toeval? Ik weet het niet.
Ik ga jouw tip even proberen. En kijken hoe ik een nieuwe Mplayer erop kan zetten.
Ik ga jouw tip even proberen. En kijken hoe ik een nieuwe Mplayer erop kan zetten.
Mplayer alleen zou ik niet doen, dit is een port van Mplayer speciaal van xbmc als ik me niet vergis. Gewoon nieuwe build erop (laatste t3ch of zo).
Ja ik zou ook xbmc nog een keer herinstallen. maar dan via een ander dashboard, bijvoorbeeld avalaunch. avalaunch starten, met bestandsbeheer de hele map xbmc weggooien, de map CACHE op E leeggooien en E:\UDATA\0face008 en E:\TDATA\0face008 weggooien. Daarna nieuwe xbmc erop zetten. Dan heb je echt helemaal een schone build te pakken.
[ Voor 8% gewijzigd door Mar2zz op 30-01-2008 19:10 ]
Welke versie van XBMC heb je er op staan? De meest recente T3CH of BigFoot release? Of ouder?BeyondThunder schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 17:27:
Inmiddels een andere (kleinere) harde schrijf er in geknald, en hij start weer super snel op. Helaas wel achteruit gegaan en natuurlijk het 'één en ander (tijdelijk!) kwijt.berties schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 16:22:
[...]
Misschien een bad sector op dat deel van de hd waar hij als eerste boot...
Maar XBMC draait als een zonnetje (Y). Als mensen nog suggestie hebben voor kanalen die ze bij XOT:Uzg willen zien, wil ik wel wat tijd hier aan besteden.. (Natuurlijk kan ik niks beloven ;p)
Verwijderd
Heeft iemand enig idee of er de mogelijkheid bestaat om een .srt bestand vanaf de hardeschijf in te laden bij het kijken van streaming video?
Ik gebruik nogal veel plugins voor streaming content van het internet maar als ik een ondertiteling wil kiezen kan ik alleen maar op de server waar de content staat kijken en niet op de xbox zelf
Lijkt me toch niet zo'n hele spannende feature... kan alleen nergens vinden hoe ik het zou moeten doen. (Heb overigens zojuist de laatste T3CH erop gezet maar in al mijn eerdere versies, en niet alleen van T3CH, ben ik niet tegen gekomen wat ik zoek)
Ik gebruik nogal veel plugins voor streaming content van het internet maar als ik een ondertiteling wil kiezen kan ik alleen maar op de server waar de content staat kijken en niet op de xbox zelf
Lijkt me toch niet zo'n hele spannende feature... kan alleen nergens vinden hoe ik het zou moeten doen. (Heb overigens zojuist de laatste T3CH erop gezet maar in al mijn eerdere versies, en niet alleen van T3CH, ben ik niet tegen gekomen wat ik zoek)
Goed om te horen! Extra kanalen (met uitzondering van adult content) wil ik graag hosten op de XOT GoogleCode pagina en bundelen met XOT Releases. Mocht je hulp nodig hebben en/of vragen hebben, dan hoor ik die graag.Pinkelmans schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 21:28:
[...]Maar XBMC draait als een zonnetje (Y). Als mensen nog suggestie hebben voor kanalen die ze bij XOT:Uzg willen zien, wil ik wel wat tijd hier aan besteden.. (Natuurlijk kan ik niks beloven ;p)
Op de XOT GoogleCode pagina staat een Wiki met wat uitleg over kanalen. Het aller belangrijkste waar je rekening mee moet houden is dat nieuwe kanalen gebruik maken van de chn_class.py (via overerving) en verder gewoon moeten kunnen werken zonder enige aanpassing van XOT zelf. Kortom: als jij mij het chn_name.py bestand zou mailen met bijhorende images in 1 folder, dan zou ik die gewoon in mijn bestaande XOT channels folder moeten kunnen plaatsen zonder iets anders aan te passen en dan zou het moeten werken. Het zelfde geldt overigens voor skins.
Dank jeGroteBozewolf schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 22:34:
[...]
Goed om te horen! Extra kanalen (met uitzondering van adult content) wil ik graag hosten op de XOT GoogleCode pagina en bundelen met XOT Releases. Mocht je hulp nodig hebben en/of vragen hebben, dan hoor ik die graag.
Op de XOT GoogleCode pagina staat een Wiki met wat uitleg over kanalen. Het aller belangrijkste waar je rekening mee moet houden is dat nieuwe kanalen gebruik maken van de chn_class.py (via overerving) en verder gewoon moeten kunnen werken zonder enige aanpassing van XOT zelf. Kortom: als jij mij het chn_name.py bestand zou mailen met bijhorende images in 1 folder, dan zou ik die gewoon in mijn bestaande XOT channels folder moeten kunnen plaatsen zonder iets anders aan te passen en dan zou het moeten werken. Het zelfde geldt overigens voor skins.
Verder zit het allemaal erg eenvoudig in elkaar, de classes documenteren zichzelf wel
Ik krijg met de laatste 2 builds (T3CH 13-1-2008 en 27-1-2008) de IMDb search niet meer aan de praat. Hij lijkt even te zoeken, maar altijd zonder resultaat.
Zowel de E:\UDATA\0face008 als E:\TDATA\0face008 folder weggemikt en voor de verandering de UserData folder ook maar weer eens opgeschoond, maar tevergeefs. Zijn hier nog meer mensen tegenaan gelopen of doe ik misschien iets fout? Misschien dat ze bij IMDb iets aan de Web Service hebben aangepast?
Cheers!
Zowel de E:\UDATA\0face008 als E:\TDATA\0face008 folder weggemikt en voor de verandering de UserData folder ook maar weer eens opgeschoond, maar tevergeefs. Zijn hier nog meer mensen tegenaan gelopen of doe ik misschien iets fout? Misschien dat ze bij IMDb iets aan de Web Service hebben aangepast?
Cheers!
Ja ze hebben iets aangepast. Als je bepalen inhoud van de map instelt, kan je ook nog instellingen kiezen in dat schermpje. daar staat standaard nu akai.imdb.com ofzo, daar heb ik www.imdb.com van gemaakt en dan werkt het. Er is nu namelijk een optie om imdb in eigen taal te doen, als er een versie van imdb in jouw taal is. fr.imdb.com bijvoorbeeld.
Verwijderd
Hmm, ik heb een klein probleempje met de dvdplayer in de laatste drie builds. Ik krijg met geen mogelijkheid de ondertiteling aan de praat van een dvd. Het menuutje van een dvd werkt ook niet zoals het hoort, ik krijg geen streepje,stipje of wat dan ook om te selecteren. Ik ga even terug naar een build van 23-12...daar werkte alles (volgens mij) nog Ook opvallend zijn de radiostreams, die werken voor geen meter in de builds van dit jaar.
Aaaaaah, daar heb ik gisteren dan waarschijnlijk finaal overheen gekeken. Zal vanavond eens loeren.Mar2zz schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 10:50:
Ja ze hebben iets aangepast. Als je bepalen inhoud van de map instelt, kan je ook nog instellingen kiezen in dat schermpje. daar staat standaard nu akai.imdb.com ofzo, daar heb ik www.imdb.com van gemaakt en dan werkt het. Er is nu namelijk een optie om imdb in eigen taal te doen, als er een versie van imdb in jouw taal is. fr.imdb.com bijvoorbeeld.
Cheers
Dit topic is gesloten.
Let op:
Heb je een vraag over het softmodden of ombouwen van je XBox? Laat die dan maar fijn achterwege, dit topic gaat over XBMC, niet over de XBox. Berichten zullen anders zonder melding verwijderd worden.
Heb je een vraag over het softmodden of ombouwen van je XBox? Laat die dan maar fijn achterwege, dit topic gaat over XBMC, niet over de XBox. Berichten zullen anders zonder melding verwijderd worden.