[XBMC] Ervaringen met XBMC - Deel XI Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 27 Laatste
Acties:
  • 210.221 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
berties schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 13:09:
Heeft er iemand enig idee hoe moeilijk of eenvoudig het is om die Xephyr skin aan te passen? Stel ik wil bijvoorbeeld niet de link adult gebruiken maar hiervoor in de plaats vcr, hoe moeilijk/makkelijk zou het zijn om deze aan te passen en de tekst te veranderen?
In principe moet alles aan te passen zijn... ik gebruik zelf Agent Ransack om dit soort dingen uit te zoeken. Met AR kun je heel gemakkelijk de inhoud van bestanden doorzoeken. Vul dus "Adult" in en je krijgt alle bestanden waar dit woord in voorkomt.

Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-04 13:02
berties schreef op maandag 21 januari 2008 @ 19:21:
[...]

Kan het me helemaal voorstellen, ik moet eerlijk toegeven dat ik nog nooit ergens een mooier media center heb gezien dan xbmc met aeon.
Het menu in 1080i en video geupscaled naar 1080i ziet er echt super uit op mijn full-hd tv. Ik heb zelden ergens iets beters gezien. Zelfs sommige middelmatige hd-ready tvs met een media center op 720p (waarvan de source dus ook 720p is) ziet er minder mooi uit.
Voor nu neem ik het voor lief dat ik geen hd materiaal af kan spelen....
xbmc met aeon in 1080i op een fullhd tv is tot nu toe de beste optie naar mijn mening.
Zou je ergens misschien wat screens kunnen laten zien? Leuk!

Is het trouwens zo dat xbmc mkv bestanden alleen goed afspeelt als ze van een bepaald beeldformaat zijn? Dus boven een bepaalde reso niet? Welke resolutie is dat dan?

naar Fire69 hieronder:
Die gallery is nu nog geen link. Ik zie alleen een plaatje op de homepage van Uma met een ninja zwaard. Of zie ik iets over het hoofd. Een youtube filmpje zou misschien nog leuker zijn 8)

[ Voor 10% gewijzigd door Westmania op 22-01-2008 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 21:31
Aeon-site ;)

[edit]
@Westmania hierboven: linkjes klikken is altijd leuk, moet je eens proberen ;)
Maar ik zie dat mijn onderbuur dat al voor je heeft gedaan :)

[ Voor 75% gewijzigd door Fire69 op 22-01-2008 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
  • Nu online
Westmania schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 13:39:
[...]

naar Fire69 hieronder:
Die gallery is nu nog geen link. Ik zie alleen een plaatje op de homepage van Uma met een ninja zwaard. Of zie ik iets over het hoofd. Een youtube filmpje zou misschien nog leuker zijn 8)
Het officiele topic: klik

Jezz_X heeft vanmorgen een nieuwe skin uitgebracht, Basics-Vision: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-05 11:58
Wat werkt dat toch heerlijk zeg, die SVN oplossing. In het begin wist ik echt niet waar ze het over hadden, maar nu heb ik met een paar klikjes op de knoppen van al mijn favoriete skins de meest actuele versie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

DarkShadow schreef op maandag 21 januari 2008 @ 17:28:
[...]

hmm, dan zou je denken dat het aan de aansluiting ligt. Of heb je via je optische kabel nu gewoon stereo geluid?
heb wel gewoon PCM stereo geluid via de aansluiting. :) dus het zal wel ergens een instelling zijn
maar ? welke.

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-06 14:39
Westmania schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 13:39:
[...]

Ik zal kijken of ik binnenkort tijd heb om wat foto's te maken en te posten.
Is het trouwens zo dat xbmc mkv bestanden alleen goed afspeelt als ze van een bepaald beeldformaat zijn? Dus boven een bepaalde reso niet? Welke resolutie is dat dan?
Nee, de resolutie is het probleem niet, het gaat om de bitrate. Als die te hoog wordt, is er te veel rekenwerk nodig, zo veel dat de cpu het niet trekt en frames gaat droppen. Hoe hoger de resolutie hoe lager de bitrate moet zijn. 1080p kan mogelijk wel maar dan op zo'n lage bitrate dat het er niet uit ziet en dat 480p met een hogere bitrate een beter resultaat geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-06 10:26

zAo

GPLv2 Fanboy

DeOS schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 12:53:
[...]

XBMCOSX? Bedoel je hier de OS X geporte versie van XBMC mee? Denk dat je dan in het verkeerde topic zit. Gaat hier over de xbox versie.

Als je er gewoon een precompilede xbox versie zoekt moet je even wat verder zoeken. Zijn genoeg links te vinden naar gecompilede versies, maar morgen niet op GoT geplaatst worden.
Ik doelde inderdaad op XBMC voor OSX. Overigens is dat ook geen XBMC, maar met een tussenlaag. Ik zag dan ook niet in waarom dat niet hier kon ;)

Maar bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169886

[quote]Fire69 schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 11:48:
[...]

Als je'm moet opsturen, en je wil nog een vergoeding betalen aan BigFoot87, en die moet'm terugsturen, kan je net zo goed ergens een andere xbox kopen, komt je even duur! :D

[...]

Een nieuwe xbox wordt niet met XMBC geleverd, anders was dat ook een optie geweest O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Zo dan?
http://www.kapaza.be/Comp...96132/XBOX_Softmoded.html

:P

[edit]
Belgisch voorbeeldje, zal op Marktplaats of zo ook wel te vinden zijn.

[ Voor 30% gewijzigd door Fire69 op 22-01-2008 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik gebruik de Xephyr skin, maar ik krijg mijn achtergronden niet veranderd? moet dat een bepaald formaat of extensie zijn?
Als ik de naam verander van een filmmap dan ben ik ook meteen mijn icoon en info kwijt, kan ik dat verkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235986

MuSeLive schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 17:42:
Ik gebruik de Xephyr skin, maar ik krijg mijn achtergronden niet veranderd? moet dat een bepaald formaat of extensie zijn?
Als ik de naam verander van een filmmap dan ben ik ook meteen mijn icoon en info kwijt, kan ik dat verkomen?
dude, maak een map aan, zet er een achtergrond naar keuze in...
Dan kan je vervolgens in de settings van de skin, kiezen welke map je wil gebruiken.
Ik heb voor alles een map met meerdere hq wallpapers. Zo komt er elke keer een andere background, als ik op het betreffende onderwerp ga staan (dus: als ik 4 keer op video ga staan, zie ik 4 keer een andere background en dat dus voor alles)

En

Het aanpassen van een skin is niet moeilijk, ook deze skin niet....maar gij hebt wel enige kennis nodig.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 235986 op 22-01-2008 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bagagedrager
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-05 13:51

bagagedrager

multi-alles

belangrijk onderdeel voor xot-uzg! www.rtlgemist.nl ! (of zit dat al onder de rtl4567-knop?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaNutsss
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-05 10:38

PeaNutsss

No nuts.. no glory...

Schweino schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 10:56:
[...]

Er bestaat een WOL script (en ook een shutdown script) voor XBMC zodat je je PC vanuit XBMC aan kan zetten en uit kan zetten. Zo gebruik ik het altijd.
[...]
Weet iemand misschien hoe je zo'n shutdown script werkende krijgt. Ik heb volgende code via google gevonden:

from telnetlib import Telnet

tn = Telnet('192.168.1.100', 23)

tn.read_until('login:')
tn.write('xbox\r')

tn.read_until('password:')
tn.write('xbox\r')

tn.read_until('>')
tn.write('shutdown -s -t 120\r')

tn.read_until('>')
tn.write('exit\r')

tn.close()

Als ik daar m'n ip adres van m'n pc van maak, werkt het alleen niet. |:(

Inside everyone there's a nut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-04 15:16
bagagedrager schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 20:32:
belangrijk onderdeel voor xot-uzg! www.rtlgemist.nl ! (of zit dat al onder de rtl4567-knop?)
Wat dacht je dat andes onder RTL4578 knop zat? Precies die.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05-2024
@ GroteBozewolf:
Is het ook mogelijk om via UZG streams te openen met de DVDPlayer i.p.v. MPlayer?
Volgens mij gebruikt UZG standaard de MPlayer, maar het grote probleem hiermee is dat je niet vooruit kan spoelen in de uitzendingen.

[ Voor 28% gewijzigd door supersatan op 22-01-2008 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:56
PeaNutsss schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 20:38:
[...]

Weet iemand misschien hoe je zo'n shutdown script werkende krijgt. Ik heb volgende code via google gevonden:

[sub]from telnetlib import Telnet

tn = Telnet('192.168.1.100', 23)

Als ik daar m'n ip adres van m'n pc van maak, werkt het alleen niet. |:(
Heb je wel een telnet server actief op je PC en de telnet poort open gezet?

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Mar2zz schreef op maandag 21 januari 2008 @ 22:23:
[...]

Je moet voor de map waar je die dummys in hebt eerst de inhoud bepalen en op movies en imdb bv zetten. daarna kan je pas info ophalen en thumbs.

Mantis weet meer want hij zit in project fluid... De man van de vinci-skin... Een teaser zou niet slecht zijn... Is project fluid vooral xbox of ook weer met extra linux-xbmc stuff die op xbox niet kan?
Ik krijg het niet voor elkaar. Ik heb mijn map ingesteld op imdb en de series map op tv.com, maar info ophalen doet hij niet. Ook niet als ik vervolgens op een film ga staan en klik op info, dan moet ik een naam opgeven en selecteer ik de optie 'klaar' en vervolgens vraagt hij opnieuw om de naam.

Ik heb sterk het idee dat het toch aan mn build ligt (tech 13-01-2008), iemand die dit kan ontkrachten of bevestigen?

nadeel van de aeon skin vind ik dat de scripts een beetje weggemoffeld zijn, had ik graag wel wat gemakkelijk toegang tot gehad (met een snel menu ala project mayhem III)

[ Voor 15% gewijzigd door DarkShadow op 22-01-2008 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
supersatan schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 21:37:
@ GroteBozewolf:
Is het ook mogelijk om via UZG streams te openen met de DVDPlayer i.p.v. MPlayer?
Volgens mij gebruikt UZG standaard de MPlayer, maar het grote probleem hiermee is dat je niet vooruit kan spoelen in de uitzendingen.
Dit verschilt per kanaal. NED1,2,3 kan je bijv. selecteren of je MPlayer of DVDPlayer wilt (via contextmenu) maar niet elk type stream wordt door DVDPlayer ondersteund. Vandaar dat niet elk kanaal dit heeft. Ik zal er binnenkort nog eens naar kijken voor de overige kanalen.

Vandaag heeft XOT overigens de grens van 100.000 starts overschreven. Sinds versie 2.6.0 is het script dus meer dan 100.000x gebruikt! :P

[ Voor 10% gewijzigd door GroteBozewolf op 22-01-2008 23:19 ]

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239002

Is het mogelijk om de samenvattingen van de eredivisie die op de site van tele2 staan (http://www.tele2.nl/tele2...tslagen/?mode=uitslagweek) in XOT te zetten ?

Daar zul je mij en ongetwijfeld vele andere ontzettend blij mee kunnen maken ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-06 04:59
GroteBozewolf schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 23:09:
[...]
Vandaag heeft XOT overigens de grens van 100.000 starts overschreven. Sinds versie 2.6.0 is het script dus meer dan 100.000x gebruikt! :P
Reken er maar op dat het er nog veel meer gaan worden ;) Geniet er dagelijks van _/-\o_
berties schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 13:09:
Heeft er iemand enig idee hoe moeilijk of eenvoudig het is om die Xephyr skin aan te passen? Stel ik wil bijvoorbeeld niet de link adult gebruiken maar hiervoor in de plaats vcr, hoe moeilijk/makkelijk zou het zijn om deze aan te passen en de tekst te veranderen?
Antwoord staat onderaan deze pagina: klik!

[ Voor 32% gewijzigd door Dynamix op 23-01-2008 02:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Anoniem: 239002 schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 00:18:
Is het mogelijk om de samenvattingen van de eredivisie die op de site van tele2 staan (http://www.tele2.nl/tele2...tslagen/?mode=uitslagweek) in XOT te zetten ?

Daar zul je mij en ongetwijfeld vele andere ontzettend blij mee kunnen maken ;-)
Ik zal er eens naar kijken. Zou je op de Googlecode pagina een (engelstalige) issue kunnen aanmaken met daarin het verzoek? Die issues hanteer ik namelijk als TODO lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaNutsss

PeaNutsss

No nuts.. no glory...

DeOS schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 21:53:
[...]

Heb je wel een telnet server actief op je PC en de telnet poort open gezet?
Jep, telnet server is op de PC opgestart en ook de telnet poort staat in windows firewall open. Heb deze trouwens ook in m'n router opengezet voor LAN-LAN verkeer. Als ik het scriptje draai, dan gaat de harde schijf van de PC wel ratelen, maar er gebeurd dan vervolgens niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
PeaNutsss schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 08:45:
[...]

Jep, telnet server is op de PC opgestart en ook de telnet poort staat in windows firewall open. Heb deze trouwens ook in m'n router opengezet voor LAN-LAN verkeer. Als ik het scriptje draai, dan gaat de harde schijf van de PC wel ratelen, maar er gebeurd dan vervolgens niets.
Probeer eerst eens vanaf een andere PC een telnet sessie op te zetten met dezelfde gebruiker en dezelfde commando's. Kijken wat ie dan doet. Probeer het ook eens zonder opgeven van de 120sec timeout.

edit:

Controleer ook even of de xbox gebruiker op je PC genoeg rechten heeft om het shutdown commando uit te voeren. Hier kom je vanzelf achter als je het via je laptop probeert uit te voeren met die user.

[ Voor 14% gewijzigd door DeOS op 23-01-2008 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaNutsss

PeaNutsss

No nuts.. no glory...

DeOS schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 09:38:
Probeer eerst eens vanaf een andere PC een telnet sessie op te zetten met dezelfde gebruiker en dezelfde commando's. Kijken wat ie dan doet. Probeer het ook eens zonder opgeven van de 120sec timeout.
Thanks, ga dat vanavond meteen even proberen. Even kijken of ik vanaf de laptop een telnetsessie kan openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-05 11:58
Waarschuwing:
Dit topic heeft niets met softmods of ombouwen van je XBox te maken; laat berichten daarover dus achterwege!
Ik ga er vanuit dat met ombouwen het hard-modden (chippen) van je Xbox bedoeld wordt.
Wellicht dat mijn vraag wel mag.

Zijn er alternatieve cases verkrijgbaar waar je je XBox-hardware in kunt plaatsen? Ik bedoel dan meer een met het uiterlijk van een hifi-component? Of zul je zelf aan de knutsel moeten? Ik heb wel wat sites gevonden maar de meeste werken niet of zijn er niet meer.

[ Voor 12% gewijzigd door Bart© op 23-01-2008 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Dit is [xbox] Ervaringen met Xbox media center - Deel XI ... Lijkt me dus wel duidelijk.
Probeer Het Grote Xbox Topic Deel 11 eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
Klopt het dat het nogal lang (een halve minuut) duurt voordat er voor een film imdb-gegevens worden opgehaald? Het is toch niet echt veel informatie. Ik heb een 12 mbit verbinding.

Daarbij heb ik automatisch scannen aan staan, maar moet ik het allemaal nog handmatig opvragen, doe ik iets verkeerd?

En tot slot, heel vaak als ik info handmatig opvraag, zet hij bij de thumb telkens een plaatje van 'Sex, Lies & Videotape' neer. Ik heb die film niet eens!

Ik heb xbmc nu sinds zondag, ik vind het helemaal top! Ben nog wel heel veel aan het uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ondanks mijn eigen post van hierboven, toch even iets dat niets (niet direct iig) met xbmc te maken heeft:
http://view.break.com/433532 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
Fire69 schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 13:28:
Ondanks mijn eigen post van hierboven, toch even iets dat niets (niet direct iig) met xbmc te maken heeft:
En toen waren het er nog maar 1498 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamix
Fire69 schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 13:28:
Cool man! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Anoniem: 235986 schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 20:05:
[...]

dude, maak een map aan, zet er een achtergrond naar keuze in...
Dan kan je vervolgens in de settings van de skin, kiezen welke map je wil gebruiken.
Ik heb voor alles een map met meerdere hq wallpapers. Zo komt er elke keer een andere background, als ik op het betreffende onderwerp ga staan (dus: als ik 4 keer op video ga staan, zie ik 4 keer een andere background en dat dus voor alles)

En

Het aanpassen van een skin is niet moeilijk, ook deze skin niet....maar gij hebt wel enige kennis nodig.
Ach stom ik had geen mapje aangemaakt, maar hem los geselecteerd en dat werkte niet. Alhoewel hij nu sommige plaatjes niet herkend terwijl ze toch dezelfde "soort" zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-04 16:33
Ik heb een probleempje met menu-icons voor apps en emulators. Ik download mooie plaatjes in jpeg, hernoem ze naar default.tbn maar ik krijg er geen mooie thumbnails voor in de menus. wat doe ik fout?

@ fire69: over die externe dvdplayer selecteren, dat gaat zeker alleen op voor als je een echte dvd afspeelt met de xbox? dat heb ik namelijk nog niet gedaan omdat die dvdromspeler kapot is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY
  • Laatst online: 11:03

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Mijn vriendin maakt regelmatig gebruik van XOT-UZG om dingen terug te kijken van de publieke omroepen (Boer zoekt vrouw, 40 dagen zonder seks etc. 8)7 ), en van haar komt eigenlijk de vraag: is het mogelijk om een controllertoets in het hoofdscherm van XBMC te binden aan de favorieten?

Want hele tijd naar het pijltje omhoog gaan, rechts onderin is wel heel erg lastig natuurlijk ;) Maar desalniettemin vond ik het wel een interessante vraag... weet iemand dit? (mijn voorkeur zou het hebben om de witte of zwarte toets hier aan te koppelen)

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:31
Mar2zz schreef op maandag 21 januari 2008 @ 22:23:
Mantis weet meer want hij zit in project fluid... De man van de vinci-skin... Een teaser zou niet slecht zijn... Is project fluid vooral xbox of ook weer met extra linux-xbmc stuff die op xbox niet kan?
Buiten het feit dat ik niet mag, wil ik jullie ook helemaal niet warm maken voor zaken die nog een hele tijd niet gaan uitkomen of zelfs nog kunnen veranderen.
Op dit moment draait alles perfect op de xbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Nu online
Mantis schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 19:30:
[...]

Buiten het feit dat ik niet mag, wil ik jullie ook helemaal niet warm maken voor zaken die nog een hele tijd niet gaan uitkomen of zelfs nog kunnen veranderen.
Op dit moment draait alles perfect op de xbox.
Ben jij de man achter de da vinci skin? Hoe kan ik de achtergronden bij die skin veranderen? Een geweldige skin, maar een naakt doet het meestal niet al te goed bij mij (broertjes/vriendin). Als aeon er niet was, was dat zeker weten mijn nieuwe skin geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239565

Ik heb een vraagje over het maken van een back-up van een dvd-schijfje.
Voordat ik XBMC had en met evox werkte, had ik hier nooit problemen mee.
Ik werk nu al een tijdje met XBMC, maar had geen back-ups meer gemaakt.
Nu lukt het me echter met bepaalde schijfjes niet meer om een back-up te maken.
Ik heb het zowel via FTP geprobeerd (cross-link cable) als via mijn router (gewone netwerkkabel).
Het lijkt goed te gaan, maar na een tijdje geeft Qwix aan dat de verbinding is verbroken.

Om uit te sluiten dat het aan mijn pc ligt, heb ik geprobeerd het dvd-schijfje naar de XBOX harde schijf te kopieëren. (van D:\ naar een nieuwe map op E:\ met uiteraard genoeg vrije ruimte op E)
Ook dit ging fout en ik kreeg de melding: "Failed to copy at least one file. Operation was aborted"
De AV-kabel zit gewoon aangesloten, dus alle oplossingen uit de TS zijn uitgesloten.

Kan het aan bepaalde instellingen van XBMC liggen?
Of is er iets anders wat ik over het hoofd zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Mar2zz schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 18:49:
[...]

@ fire69: over die externe dvdplayer selecteren, dat gaat zeker alleen op voor als je een echte dvd afspeelt met de xbox? dat heb ik namelijk nog niet gedaan omdat die dvdromspeler kapot is...
yep :P
Anoniem: 239565 schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 20:04:
Ik heb een vraagje over het maken van een back-up van een dvd-schijfje.
Voordat ik XBMC had en met evox werkte, had ik hier nooit problemen mee.
Ik werk nu al een tijdje met XBMC, maar had geen back-ups meer gemaakt.
Nu lukt het me echter met bepaalde schijfjes niet meer om een back-up te maken.
Ik heb het zowel via FTP geprobeerd (cross-link cable) als via mijn router (gewone netwerkkabel).
Het lijkt goed te gaan, maar na een tijdje geeft Qwix aan dat de verbinding is verbroken.

Om uit te sluiten dat het aan mijn pc ligt, heb ik geprobeerd het dvd-schijfje naar de XBOX harde schijf te kopieëren. (van D:\ naar een nieuwe map op E:\ met uiteraard genoeg vrije ruimte op E)
Ook dit ging fout en ik kreeg de melding: "Failed to copy at least one file. Operation was aborted"
De AV-kabel zit gewoon aangesloten, dus alle oplossingen uit de TS zijn uitgesloten.

Kan het aan bepaalde instellingen van XBMC liggen?
Of is er iets anders wat ik over het hoofd zie?
Welke dvd probeer je te kopieren? Een game of een video-dvd?
Lijkt me gewoon nogal een rare manier op dvd's te backuppen? :?
Probeer het gewoon eens met dvd2xbox...

[ Voor 66% gewijzigd door Fire69 op 23-01-2008 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTB
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

RTB

cactusman schreef op maandag 21 januari 2008 @ 16:14:
Ik heb sinds vorige week ook xbmc op mijn xbox draaien alleen heb ik het nog niet voor elkaar gekregen om mijn xbox ac3 geluid te laten uitspugen bij het kijken van dvd films.

Hij zit met een konig AV kabel aangesloten met een optiche vezel tussen xbox en versterker. Maar het geluid blijft PCM kan in het menu van de xbmx allleen analoog kiezen de rest is grijs.

iemand een idee wat dit kan zijn?
De Konig kabel schakelt de optische uitgang alleen in als je gebruik maakt van de Component aansluiting op de kabel. Als je de schakelaar omzet voor gebruik van de S-Video/Composiet aansluiting wordt de optische uitgang niet actief.
Om de overige menu opties in het dashboard te unlocken moet de xbox in 'Mode 2' gezet worden. De Konig kabel doet dit dus alleen bij gebruik van Component (dmv. de schakelaar).

Het hele Mode 2 verhaal is heel simpel zelf te realiseren als je niet bang bent voor een soldeerbout: check hiervoor de zelfbouw instructies voor het toevoegen van een digitale uitgang op je xbox en kijk dan naar de 'pin 18 mod'. Wat er moet gebeuren is dat pin 18 van de A/V connector aan massa gelegd moet worden. Hiermee krijg je de DD/DTS opties in je dashboard beschikbaar en werkt de optical out van de Konig kabel ook als je S-Video gebruikt.

Hier een link naar de pin18 mod - het gaat dus alleen om het draadje dat tussen pin18 en GND ligt, niet om de connector want daarvoor heb je je Konig kabel ;)
http://www.xbox-hq.com/ht.../xbox_digital_output1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Handig, zo'n superscherp plaatje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-06 18:48

KoffieNT

banaan

Ik heb een probleempje met mijn xbox 1 en filesharing.

Ik kan gewoon online op mijn xbox, hij krijgt zijn ip (10.0.0.0.155) van de router.

Ik heb meestal 2 computers aanstaan. (10.0.0.150) en (10.0.0.151)

Als ik een video op mijn televisie wil kijken mbv mediacenter op de xbox MOET pc 2 aanstaan (10.0.0.151) voordat de xbox de pc(s) ziet met de gesharde folders.
Als alleen 10.0.0.150 aanstaat vind hij het hele netwerk (de pc(s) èn de gesharde folders) niet. Als 10.0.0.151 aanstaat kan ik met de xbox op het hele netwerk, dus ook op 10.0.0.150.

De volgende melding komt er als hij niets kan vinden:

NT_STATUS_OBJECT_NAME_NOT_FOUND

Dat is zowieso vrij lastig en overbodig, maar het echt vervelende is dat die 2e pc vorige week is overleden.

Ik heb geprobeerd om de xbox ipv automatisch een ip te krijgen op manual te zetten, zelfde verhaal. gewoon internet, maar niets lokaal. (zelfde melding)
Ik heb mijn 10.0.0.151 op 10.0.0.150 gezet, dit werkte niet.
Ik heb een andere pc met 10.0.0.151 aangesloten, ook dit werkt niet.
Ander ip aan de xbox gegeven, dit werkt ook niet.

Er valt zeer weinig over te vinden op google, de enige 'oplossing' die ik tegen gekomen ben is dat je het hele netwerk opnieuw moet instellen. Wat ik dus geprobeerd heb met de ip's.

Ik heb dus een 10.x.x.x. range en geen 192.x.x.x Kan dat het zijn?

(Ik heb dit 3 weken terug ook gezet in: [XBOX] Mediacenter en filesharing)

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Aangezien XOT-Uzg inmiddels meer dan 100.000x gebruikt is, liep ik vandaag te denken: wat als iedereen voor elke keer dat ze het gebruikte nu eens 1ct zouden hebben gegeven :D Dan had ik nu mij nieuwe PC bij elkaar en nog een tweede XBOX staan!

Tsja, en de techniek zou de techniek niet zijn als dat heel makkelijk kan. Dus heb ik net een Paypal-Donatie button gemaakt op mijn website (http://www.rieter.net/uitzendinggemist) gewoon om te zien wat de gek er voor wilt geven. Dus mensen........laat vloeien dat geld :D.

Even voor de duidelijkheid: ook zonder donaties blijf ik lekker verder werken aan XOT, ik gebruik het immers zelf ook heel veel en mijn vrouw vind het ook geweldig werken! So don't worry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:15
Weet iemand hoe je de knoppen 1 en 4 op de remote bind zodat 1 inzoomt (bij video in fullscreen) en 4 uitzoomt. En eventueel 7 als 'reset (zoom amount 1.00). Ik heb even gekeken in Keymap.xml en daar kun je wel knoppen mappen maar ik ken de commando's niet van bovenstaande functies.

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230938

Volgens mij werkt zowel Youtube als Uitzending gemist niet bij mij, weet iemand waarom?
Kan wel youtube de lijsten ophalen, maar hij gaat niet streamen..

Radio werkt wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Koffie En Thee schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 20:50:
Ik heb een probleempje met mijn xbox 1 en filesharing.

Ik kan gewoon online op mijn xbox, hij krijgt zijn ip (10.0.0.0.155) van de router.

Ik heb meestal 2 computers aanstaan. (10.0.0.150) en (10.0.0.151)

Als ik een video op mijn televisie wil kijken mbv mediacenter op de xbox MOET pc 2 aanstaan (10.0.0.151) voordat de xbox de pc(s) ziet met de gesharde folders.
Als alleen 10.0.0.150 aanstaat vind hij het hele netwerk (de pc(s) èn de gesharde folders) niet. Als 10.0.0.151 aanstaat kan ik met de xbox op het hele netwerk, dus ook op 10.0.0.150.

De volgende melding komt er als hij niets kan vinden:

NT_STATUS_OBJECT_NAME_NOT_FOUND

Dat is zowieso vrij lastig en overbodig, maar het echt vervelende is dat die 2e pc vorige week is overleden.

Ik heb geprobeerd om de xbox ipv automatisch een ip te krijgen op manual te zetten, zelfde verhaal. gewoon internet, maar niets lokaal. (zelfde melding)
Ik heb mijn 10.0.0.151 op 10.0.0.150 gezet, dit werkte niet.
Ik heb een andere pc met 10.0.0.151 aangesloten, ook dit werkt niet.
Ander ip aan de xbox gegeven, dit werkt ook niet.

Er valt zeer weinig over te vinden op google, de enige 'oplossing' die ik tegen gekomen ben is dat je het hele netwerk opnieuw moet instellen. Wat ik dus geprobeerd heb met de ip's.

Ik heb dus een 10.x.x.x. range en geen 192.x.x.x Kan dat het zijn?

(Ik heb dit 3 weken terug ook gezet in: [XBOX] Mediacenter en filesharing)
Probeer eerst eens vanop je pc je xbox te pingen.
Als dat lukt, zet dan eens manueel zelf een source in xbmc, ipv hem zelf te laten zoeken.
Dan weten we dat toch al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239565

Welke dvd probeer je te kopieren? Een game of een video-dvd?
Lijkt me gewoon nogal een rare manier op dvd's te backuppen? :?
Probeer het gewoon eens met dvd2xbox...
Een game.
Misschien is het een rare manier, maar ik heb altijd met Qwix gewerkt (wist ook geen alternatief).
Heb nu dvd2xbox op m'n xbox gezet en dat geprobeerd.
Voordeel hiervan is dat je de transfer rate kan zien.
Deze zag ik op een gegeven moment dalen met stapjes van 0.01 MB per seconde, tot aan 0.83 MB per seconde. Op die snelheid bleef het staan. De Current File Progress en de Total Disc Progress bleven echter ook staan. Na een tijd aan laten staan (uurtje) blijft het nog steeds op 45% hangen. Dit is op hetzelfde percentage waar Qwix ook bleef hangen, alleen dvd2xbox geeft geen foutmelding...

Iemand een idee wat het probleem kan zijn (en beter nog, de oplossing ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Dooie dvd-spelert? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Anoniem: 230938 schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 22:11:
Volgens mij werkt zowel Youtube als Uitzending gemist niet bij mij, weet iemand waarom?
Kan wel youtube de lijsten ophalen, maar hij gaat niet streamen..

Radio werkt wel..
Welke versie van XBMC gebruik je? En wat zegt de logfile van XBMC en XOT-Uzg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Fire69 schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 22:15:
[...]

Probeer eerst eens vanop je pc je xbox te pingen.
Als dat lukt, zet dan eens manueel zelf een source in xbmc, ipv hem zelf te laten zoeken.
Dan weten we dat toch al.
Ja ik kan de xbox gewoon pingen. (10.0.0.153)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoH
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-12-2022
GroteBozewolf schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 22:51:
[...]

Welke versie van XBMC gebruik je? En wat zegt de logfile van XBMC en XOT-Uzg?
Ik had net precies hetzelfde.
Zojuist T3CH XBMC geinstalleerd (2.0.1 FINAL), vervolgens XOT-UZG v.3.0.0.b2 erop gezet en ik krijg de volgende logfile terug:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
20080123 22:44:38 - INFO     - default.py     - 76  - ************** Starting XOT-Uzg (XOT-Uzg.v3) version v3.0.0b2 **************
20080123 22:44:38 - INFO     - default.py     - 77  - Skinfolder = Default
20080123 22:44:38 - INFO     - uriopener.py   - 152 - Opening requested uri Async: http://www.rieter.net/uitzendinggemist/index.php?currentversion=3.0.0b2 (already 1 threads)
20080123 22:44:38 - INFO     - uriopener.py   - 408 - Determining which Progessbar to use....
20080123 22:44:38 - INFO     - uriopener.py   - 416 - FileSize is unknown
20080123 22:44:38 - INFO     - uriopener.py   - 191 - Url http://www.rieter.net/uitzendinggemist/index.php?currentversion=3.0.0b2 was opened successfully
20080123 22:44:38 - INFO     - update.py      - 15  - New version available: à!ð    °ð  ssl/ PHP/5.2.4 FrontPage/5.0.2.2634 mod_perl/2.0.3 Perl/v5.8.5
20080123 22:44:38 - INFO     - update.py      - 15  - | X-Powered-By: PHP/5.2.4
20080123 22:44:38 - INFO     - update.py      - 15  - | Content-Length: 1
20080123 22:44:38 - INFO     - update.py      - 15  - | Connection: close
20080123 22:44:38 - INFO     - update.py      - 15  - | Content-Type: text/html
20080123 22:44:38 - INFO     - update.py      - 15  - + 0
20080123 22:44:39 - INFO     - common.py      - 134 - Removed 0 of 0 files from cache.
20080123 22:44:39 - CRITICAL - default.py     - 111 - Error initializing XOT-Uzg (XOT-Uzg.v3) script
20080123 22:44:39 - CRITICAL - default.py     - 111 - | Traceback (most recent call last):
20080123 22:44:39 - CRITICAL - default.py     - 111 - |   File "Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\default.py", line 104, in ?
20080123 22:44:39 - CRITICAL - default.py     - 111 - |     import progwindow
20080123 22:44:39 - CRITICAL - default.py     - 111 - |   File "Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\libs\progwindow.py", line 10, in ?
20080123 22:44:39 - CRITICAL - default.py     - 111 - |     import contextmenu
20080123 22:44:39 - CRITICAL - default.py     - 111 - |   File "Q:\scripts\XOT-Uzg.v3\libs\contextmenu.py", line 23, in ?
20080123 22:44:39 - CRITICAL - default.py     - 111 - |     class GUI(xbmcgui.WindowXMLDialog):
20080123 22:44:39 - CRITICAL - default.py     - 111 - | AttributeError: 'module' object has no attribute 'WindowXMLDialog'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
HugoH schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 23:13:
[...]

Ik had net precies hetzelfde.
Zojuist T3CH XBMC geinstalleerd (2.0.1 FINAL), vervolgens XOT-UZG v.3.0.0.b2 erop gezet en ik krijg de volgende logfile terug:
Je moet ook geen STABLE/FINAL installeren, die zijn meer dan een jaar oud en hebben bijv. geen WindowXML (vandaar de fouten in de logfile)! Je hebt een "Latest XBMC SVN build" nodig. Of gewoon een BigFoot release, die heeft bijna alles aan boord wat je nodig hebt!

[ Voor 6% gewijzigd door GroteBozewolf op 23-01-2008 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
Koffie En Thee schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 22:57:
[...]

Ja ik kan de xbox gewoon pingen. (10.0.0.153)
NT_STATUS_OBJECT_NAME_NOT_FOUND kan betekenen dat de naam niet juist is. Gebruik eens een ip adres in plaats van een naam (kan een dns lookup probleem zijn) dus smb://192.168.0.1/Video of smb://username:password@192.168.0.1/Video ipv smb://server/Video. Controleer tevens of de naam van je share juist is misschien een fout gemaakt in hoofdletter (weet niet zeker of dit case-sensitive is).

Misschien staat file en printersharing niet aan? Heb je misschien een derde pc waarmee je kunt testen of je wel verbinding kunt krijgen. Ik denk namelijk dat het probleem aan je windows pc ligt en niet echt veel met xbmc te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamix
GroteBozewolf schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 21:46:
Aangezien XOT-Uzg inmiddels meer dan 100.000x gebruikt is, liep ik vandaag te denken: wat als iedereen voor elke keer dat ze het gebruikte nu eens 1ct zouden hebben gegeven :D Dan had ik nu mij nieuwe PC bij elkaar en nog een tweede XBOX staan!

Tsja, en de techniek zou de techniek niet zijn als dat heel makkelijk kan. Dus heb ik net een Paypal-Donatie button gemaakt op mijn website (http://www.rieter.net/uitzendinggemist) gewoon om te zien wat de gek er voor wilt geven. Dus mensen........laat vloeien dat geld :D.

Even voor de duidelijkheid: ook zonder donaties blijf ik lekker verder werken aan XOT, ik gebruik het immers zelf ook heel veel en mijn vrouw vind het ook geweldig werken! So don't worry.
GBW, mijn betaling voor 1000x opstarten van XOT is onderweg. Kan ik weer even vooruit ;) Het is je van harte gegund! Keep on keeping on :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mar2zz schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 18:49:
Ik heb een probleempje met menu-icons voor apps en emulators. Ik download mooie plaatjes in jpeg, hernoem ze naar default.tbn maar ik krijg er geen mooie thumbnails voor in de menus. wat doe ik fout?

je cache leeg gooien --> E:/XBMC/Userdata/Thumbnails/Programs ...zoiets, ff uit mijn hoofd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantis
DarkShadow schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 19:55:
Ben jij de man achter de da vinci skin? Hoe kan ik de achtergronden bij die skin veranderen? Een geweldige skin, maar een naakt doet het meestal niet al te goed bij mij (broertjes/vriendin). Als aeon er niet was, was dat zeker weten mijn nieuwe skin geworden.
Hehe een comment die ik wel meermaals gekregen heb. Had dan ook een tijdje terug een extra texture file zonder naakt gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://users.edpnet.be/desertstorm/16x9homescreen-pictures.jpg
Aparte backgrounds zijn niet mogelijk omdat ik niet echt met een standaard formaat werk zoals Aeon. Ik had wel graag het FanArt idee uit centerstage willen uitwerken in Vinci maar er is blijkbaar maar weinig animo van de xbmc devs ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaNutsss

PeaNutsss

No nuts.. no glory...

DeOS schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 09:38:
[...]

edit:

Controleer ook even of de xbox gebruiker op je PC genoeg rechten heeft om het shutdown commando uit te voeren. Hier kom je vanzelf achter als je het via je laptop probeert uit te voeren met die user.
Het is gelukt! Op de laptop bleek dat er nog een melding tussendoor kwam. Iets over een wachtwoord over de internet zone. Heb ip van de xbox in trusted sites gezet en toen was het probleem opgelost! Werkt perfect! Tijd voor een servertje in de trapkast :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GroteBozewolf schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 21:20:
[...]

Wat dacht je dat andes onder RTL4578 knop zat? Precies die.
Op de site van RTL Gemist staan uitzendingen die ik bij XOT niet terug kan vinden zoals bijvoorbeeld de Gouden Kooi/Eredivisie samenvattting. Of kijk ik niet goed ? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Anoniem: 235986 schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 00:02:
je cache leeg gooien --> E:/XBMC/Userdata/Thumbnails/Programs ...zoiets, ff uit mijn hoofd
Thx, dat ga ik ff proberen. Die Aeon skin die geeft geen standaard thumbnails weer (bij mij tenminste) en het is wel zo mooi om daar gave plaatjes te hebben van bijvoorbeeld mario en sonic.

Waarom zit er eigenlijk in PM III geen optie om arcade en tv-shows toe te voegen aan het homescherm? Kent iemand een mod o.i.d. daarvoor? tis nu zo dat ik op programmas moet klikken en dan een menu krijg met games en apps en emulators en dan nogmaals een keuze moet maken. Bij films en series net zo. Iemand een mod ofzo die tvshows en arcade toevoegt? (in de mc360 skin is het ook mooi geordend, maar daar wil mijn vrouw niet aan.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

berties schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 23:37:
[...]

NT_STATUS_OBJECT_NAME_NOT_FOUND kan betekenen dat de naam niet juist is. Gebruik eens een ip adres in plaats van een naam (kan een dns lookup probleem zijn) dus smb://192.168.0.1/Video of smb://username:password@192.168.0.1/Video ipv smb://server/Video. Controleer tevens of de naam van je share juist is misschien een fout gemaakt in hoofdletter (weet niet zeker of dit case-sensitive is).

Misschien staat file en printersharing niet aan? Heb je misschien een derde pc waarmee je kunt testen of je wel verbinding kunt krijgen. Ik denk namelijk dat het probleem aan je windows pc ligt en niet echt veel met xbmc te maken heeft.
Ik heb dit geprobeerd met 3 verschillende pc's, dus daar ligt het niet echt aan. Ik zal wel eens proberen of ik een manual connection kan maken. Dat lukte eerst ook niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
DynaMikeY schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 19:08:
Mijn vriendin maakt regelmatig gebruik van XOT-UZG om dingen terug te kijken van de publieke omroepen (Boer zoekt vrouw, 40 dagen zonder seks etc. 8)7 ), en van haar komt eigenlijk de vraag: is het mogelijk om een controllertoets in het hoofdscherm van XBMC te binden aan de favorieten?

Want hele tijd naar het pijltje omhoog gaan, rechts onderin is wel heel erg lastig natuurlijk ;) Maar desalniettemin vond ik het wel een interessante vraag... weet iemand dit? (mijn voorkeur zou het hebben om de witte of zwarte toets hier aan te koppelen)
Je kan je Keymap.xml editen en een link naar de favorites toevoegen. Je zou in de XBMC Wiki kunnen zoeken op keymap.xml om te zien wat je precies moet aanpassen.

Volgens mij moet je dan in de HOME sectie onder REMOTE een button/key linken aan favourites. zoiets dus:
code:
1
2
3
4
5
6
7
  <Home>
    <remote>
      <menu>XBMC.Skin.ToggleSetting(HomeViewToggle)</menu>
      <info>XBMC.ActivateWindow(SystemInfo)</info>
      <clear>XBMC.ActivateWindow(Weather)</clear>
      <hash>XBMC.ActivateWindow(favourites)</hash>
    </remote>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY

DynaMikeY

1976 Kever 1300

GroteBozewolf schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 10:06:
[...]

Je kan je Keymap.xml editen en een link naar de favorites toevoegen. Je zou in de XBMC Wiki kunnen zoeken op keymap.xml om te zien wat je precies moet aanpassen.

Volgens mij moet je dan in de HOME sectie onder REMOTE een button/key linken aan favourites. zoiets dus:
code:
1
2
3
4
5
6
7
  <Home>
    <remote>
      <menu>XBMC.Skin.ToggleSetting(HomeViewToggle)</menu>
      <info>XBMC.ActivateWindow(SystemInfo)</info>
      <clear>XBMC.ActivateWindow(Weather)</clear>
      <hash>XBMC.ActivateWindow(favourites)</hash>
    </remote>
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Ga het vanavond gelijk proberen :D (ik had in de keymap al zitten neuzen, in de Global sectie, maar kon ook het commando voor de favourites niet vinden...)

[ Voor 7% gewijzigd door DynaMikeY op 24-01-2008 10:13 ]

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
Hey GBW, heb ook wat gedoneerd! Heb net je script geïnstalleerd en vind het erg handig!
Heb trouwens nog steeds de vraag: duurt het zo lang voordat imdb-gegevens zijn bijgewerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-06 12:33
Anoniem: 239002 schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 09:18:
[...]

Op de site van RTL Gemist staan uitzendingen die ik bij XOT niet terug kan vinden zoals bijvoorbeeld de Gouden Kooi/Eredivisie samenvattting. Of kijk ik niet goed ? ;-)
Volgens mij zijn dat betaalde links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Westmania schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 13:42:
Hey GBW, heb ook wat gedoneerd! Heb net je script geïnstalleerd en vind het erg handig!
Heb trouwens nog steeds de vraag: duurt het zo lang voordat imdb-gegevens zijn bijgewerkt?
Bij mij duurt het ook zo lang voor die gegevens zijn bijgewerkt. Je kan het iets verkorten door grab actor-thumbs uit te zetten. Dat automatisch bijwerken werkt bij mij ook niet zoals ik verwacht, je zou verwachten dat als je een film toevoegt dat ie dan automatisch de info ophaalt. Wellicht wordt hier wat anders mee bedoelt? voor muziek haalt ie bij mij ook niet automatisch albumthumbs op (ook al regel ik dat meestal zelf met een folder.jpg). Albuminfo ophalen duurt bij mij trouwens ook even.

Volgens mij is het ook wel vrij normaal dat het wat langer duurt, het is nogal een grote database dat imdb, en dan moet hij nog de imdbpagina analyseren voor het lokaliseren van plotinfo, actors, genre, date, director etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

m3gA schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 14:05:
[...]

Volgens mij zijn dat betaalde links.
Nee want ik kan ze hier op de pc wel bekijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Anoniem: 239002 schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 15:22:
[...]

Nee want ik kan ze hier op de pc wel bekijken...
Klopt. Er is echter geen verzamelplaats voor die afleveringen. De RTL Player waarin volgens de site alle afleveringen zouden moeten staan gebruik ik voor XOT. Alleen voor GTST is er een uitzondering en haal ik van een andere locatie de gegevens op. Maar dat kan niet voor alle programma's.

Als er iemand een plek weet bij RTL, waar al de afleveringen wel staan (en dus niet de RTL player) dan hoor ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lullebakman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-06 22:18
Ik gebruik momenteel de xTV skin en hierbij passen de 'tilted boxes' van MediaIcons.org erg goed, maar met het oog op Aeon wil ik overschakelen op rechthoekige covers voor bijvoorbeeld de Movie Wall. Daarbij worden in de meeste skins en 'views' die 'schuine doosjes' vervormd.

Natuurlijk heb ik zelf wat gezocht, maar geen enkele site kon me echt bekoren, ofwel was het onvolledig, te lage resolutie of waren het echte posters...
Of gebruiken jullie IMDB als scraper en houden jullie gewoon die covers? Ik zou wel liever keuze hebben uit verschillende covers.

Dus vraag ik aan jullie: wat is dé site voor hoge resolutie filmcovers? (Die perfect te gebruiken zijn in XBMC)

Natuurlijk bedank ook nog eens GBW en BF voor al hun tijd en moeite _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GroteBozewolf schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 17:40:
[...]

Klopt. Er is echter geen verzamelplaats voor die afleveringen. De RTL Player waarin volgens de site alle afleveringen zouden moeten staan gebruik ik voor XOT. Alleen voor GTST is er een uitzondering en haal ik van een andere locatie de gegevens op. Maar dat kan niet voor alle programma's.

Als er iemand een plek weet bij RTL, waar al de afleveringen wel staan (en dus niet de RTL player) dan hoor ik dat graag.
Ok thnx voor de info..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Anoniem: 235986 schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 00:02:
[...]
Works like a charm! eindelijk! zat ik al maanden tegen lege vakjes aan te kijken, nu mooie icons!! thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Cool topic dit, nooit opgevallen, mooie startpost ook, complimenten!

Sinds de 360 heb ik mijn XBOX een beetje aan de kant gezet, maar het is gewoon een mooi mediacenter ding, vooral met een 160GB schijf erin. Moet XBMC ook maar weer eens updaten, nadat ik een alternatief heb gevonden voor die scartkabel. Heb namelijk geen tv meer en geen monitor met scart...
:? Ik wil ook Xbox Media Center op mijn XBOX!
Je XBOX moet "omgebouwd" zijn. Dat betekent dat er een chip in je XBOX wordt gezet waardoor je programma's kan gebruiken die niet gecertificeerd zijn door Microsoft (denk aan drivers die een waarschuwing geven dat Microsoft het nog niet goedgekeurd heeft en op eigen risico verder gaat).
Wanneer je je XBOX laat ombouwen vervalt je originele garantie van je XBOX. Het is echter wel zo dat een hoop "modders" je de garantie geven dat je weer een werkende XBOX terug krijgt mocht het fout gaan. Als je zelf goed op de hoogte bent van electronica, etc. dan kan je natuurlijk ook altijd nog zelf een chip inbouwen.
Mist in dit verhaaltje de softmod niet? Een chip is niet de enige oplossing...

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238243

Iemand enig idee waar de mogelijkheid is gebleven om zelf items aan de menuutjes aan de 'zijkant' toe te voegen (ook wel Favorieten knoppen genaamd)? In de 29-10-07 versie van Bigfoot87 kon het nog wel, in de nieuwe versies ontbreekt het helemaal. Je voerde de gewenste items in via Instellingen-Skin instellingen-Favorieten.

Ik kan me niet voorstellen dat het helemaal is verdwenen; wie weet hoe ik het kan activeren in een nieuwere versie???

Afbeeldingslocatie: http://i39.photobucket.com/albums/e161/HanzThePanz/XBMC/screenshot002.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i39.photobucket.com/albums/e161/HanzThePanz/XBMC/screenshot001.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Anoniem: 238243 schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 22:17:
Iemand enig idee waar de mogelijkheid is gebleven om zelf items aan de menuutjes aan de 'zijkant' toe te voegen (ook wel Favorieten knoppen genaamd)? In de 29-10-07 versie van Bigfoot87 kon het nog wel, in de nieuwe versies ontbreekt het helemaal. Je voerde de gewenste items in via Instellingen-Skin instellingen-Favorieten.

Ik kan me niet voorstellen dat het helemaal is verdwenen; wie weet hoe ik het kan activeren in een nieuwere versie???

[afbeelding]

[afbeelding]
Als je op een item staat met de witte knop bij mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mar2zz schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 09:36:
[...]

Thx, dat ga ik ff proberen. Die Aeon skin die geeft geen standaard thumbnails weer (bij mij tenminste) en het is wel zo mooi om daar gave plaatjes te hebben van bijvoorbeeld mario en sonic.

Waarom zit er eigenlijk in PM III geen optie om arcade en tv-shows toe te voegen aan het homescherm? Kent iemand een mod o.i.d. daarvoor? tis nu zo dat ik op programmas moet klikken en dan een menu krijg met games en apps en emulators en dan nogmaals een keuze moet maken. Bij films en series net zo. Iemand een mod ofzo die tvshows en arcade toevoegt? (in de mc360 skin is het ook mooi geordend, maar daar wil mijn vrouw niet aan.)
Probeer mijn xtv mod is dan :P Maar in pm3 kan je ook vrij gemakkelijk die opties toevoegen hoor, tis ff sleutelen in je homscreen, maar dan heb je ook wat, waar de vrouw tevreden mee is...*kuch*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Xsillian ik wil jouw mods wel proberen, maar waar haal ik ze vandaan? heb je webspace ofzo? Kan je anders dat spul niet bij Grootvoet87 onderbrengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Sp33dFr34k schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 21:03:
[...]
Mist in dit verhaaltje de softmod niet? Een chip is niet de enige oplossing...
Eventuele suggesties m.b.t. tot veranderingen aan de startpost kunnen aan robbydw worden doorgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DynaMikeY schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 23:02:
[...]

Als je op een item staat met de witte knop bij mij...
Die optie heb ik ook, maar die bedoel ik niet. Als je dat doet, verschijnt het item in het hoofdscherm onder het blauwe pijltje naast de 'uit' knop. Wat ik bedoel is een item toevoegen aan Programma's, Afbeeldingen, Films en/of Muziek in de 'kantlijn' links. Zie de printscreen in m'n vorige post. Als ik dus Programma's open, kan ik vanuit dat scherm in de kantlijn de optie 'Games' aanklikken. En vanuit Games dus weer terug naar Programma's...

Ik kan me gewoon niet voorstellen dat het er zomaar uit is gehaald, het zal ongetwijfeld ergens anders zijn verstopt. Maar waar???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
Toch nog maar weer even over het PAL->NTSC gebeuren... 8)7

Mijn Xbox staat momenteel op NTSC. Prima om 720p of 1080i weer te geven op mijn fullhd tv maar....
Stel..ik wil mijn xbox meenemen naar iemand anders die een CRT tv heeft. Stel dat die TV geen NTSC weer kan geven, krijg je dan een zwart/wit beeld of is er dan helemaal geen beeld?
Als het beeld dan z/w is kan ik altijd via enigma en softreboot de xbox in pal zetten. Anders moet ik toch een andere oplossing zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
De meeste tv's kunnen zowel ntsc als pal, dus daar hoef je je niet druk over te maken denk ik. mijn ouwe crt tv kon ook zonder problemen ntsc aan. en je kan enigmah gewoon onder apps zetten met qwix op je harddisk, dan heb je die altijd bij je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
Mar2zz schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 13:02:
De meeste tv's kunnen zowel ntsc als pal, dus daar hoef je je niet druk over te maken denk ik. mijn ouwe crt tv kon ook zonder problemen ntsc aan. en je kan enigmah gewoon onder apps zetten met qwix op je harddisk, dan heb je die altijd bij je.
De kans op problemen is dus erg klein. Maar stel dat de tv toch geen NTSC weer kan geven, heb ik dan zwart/wit beeld of helemaal geen beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ik weet niet of t dan zwart wit is. ik ken niemand met een tv die alleen pal kan. Bestaan die nog dan?

@tweakhanz, ik heb er ook naar gezocht, maar kon het niet vinden, het lijkt inderdaad weg te zijn. Stond eerst altijd onder skinsettings... is gone... wellicht kan je wel een oudere mayhemskin terugzetten en toch de nieuwste xbmc gebruiken, dan heb je die dingen toch nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Er zijn zeker en vast tv's die geen ntsc doen. Niet iedereen heeft een tv van dit millenium ;)
Dan heb je ofwel z/w ofwel geen beeld...
Er bestaan wel discs die enigmah opstarten en dat je dan de combinatie uit het hoofd kan doen om te switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
Denk dat die optie het wordt, ik zie die enigma als bootdisk, die neem ik mee en kies voor B en dan "ctrl, alt del" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Mar2zz schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 13:44:
Ik weet niet of t dan zwart wit is. ik ken niemand met een tv die alleen pal kan. Bestaan die nog dan?

@tweakhanz, ik heb er ook naar gezocht, maar kon het niet vinden, het lijkt inderdaad weg te zijn. Stond eerst altijd onder skinsettings... is gone... wellicht kan je wel een oudere mayhemskin terugzetten en toch de nieuwste xbmc gebruiken, dan heb je die dingen toch nog.
Je krijgt dan Z/W beeld als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mar2zz schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 13:44:
_/-\o_ THANKS! _/-\o_

Het ei van Columbus... Nieuwe versie geïnstalleerd en de oude skin eroverheen gekopiëerd, ik heb m'n favoriete knoppen terug! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 246524

Oh neeee, Mijn XBOX start niet meer op : krijg na de 'blast' een Error 13: Dashboard launch fail en uiteraard de rode ring :( Wie heeft hier ervaring mee gehad (ik hoop het niet natuurlijk) en wie heeft de oplossing? Of is ie echt kapot????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-06 19:41

mace

Sapere Aude

Error 13 betekent dat er wat mis is met je dashbord bestanden.

Je moet dus eventjes weer FTP-en en de goede bestanden terug zetten op C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 246524

MaCe1337 schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 20:53:
Error 13 betekent dat er wat mis is met je dashbord bestanden.

Je moet dus eventjes weer FTP-en en de goede bestanden terug zetten op C
Thanx maar ik kan er niet meer bij met FTP vanaf het netwerk.... en als ik er wel bij zou kunnen welke bestanden moet ik dan terugzetten op C? Ik heb geen backup van het dashboard.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ga naar de site van schweino, hij heeft een rescue-disk, boot ermee en je kan terug ftp'en.
daarna moet je gewoon ergens een backup van een dashboard zien te vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
En als zelf gebrande dvd's/cd's niet meer opstarten wordt het booten via de pc (als je de eeprom hebt) en anders hotswappen....maar kijk uit, de vorige keer (lees aantal pagina's terug) dat ik dat deed is mijn hd overleden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GravGunner
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-11-2023

GravGunner

Man's inhumanity to Man

Ik heb laatst mijn Xbox omgebwouwd en na wat uitzoek werk XBMC erop gezet. Nu is het alleen zo dat ik bij skins naar mijn idee de iconen mis(bij Vinci is dat zeker het geval! alle backgrounds en iconen ontbreken) Ik heb de laatste versie van Bigfoot geinstalleerd, maar voor de zekerheid vinci gedownload en de default overschreven.
Weet iemand wat ik kan doen om dit op te lossen? Ik wil graag wat mooiere skins gebruiken zoals vinci maar dit werkt niet bij mij :/
[edit]Bij PDM zie ik nu dat ik nagenoeg niet kan typen met de on-screen keyboard, ik zie hier niet welke letter ik selecteer :/

tevens heb ik problemen met de stream van Aardschok, deze heeft wel bij mij gewerkt maar toen ik vanochtend deze probeerde op te starten kreeg ik de teveel onderbroken punten melding , hij is niet down, via de comp kan ik hem wel beluisteren

[ Voor 8% gewijzigd door GravGunner op 26-01-2008 12:12 ]

target assimilated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
  • Nu online
GravGunner schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 11:48:
Ik heb laatst mijn Xbox omgebwouwd en na wat uitzoek werk XBMC erop gezet. Nu is het alleen zo dat ik bij skins naar mijn idee de iconen mis(bij Vinci is dat zeker het geval! alle backgrounds en iconen ontbreken) Ik heb de laatste versie van Bigfoot geinstalleerd, maar voor de zekerheid vinci gedownload en de default overschreven.
Weet iemand wat ik kan doen om dit op te lossen? Ik wil graag wat mooiere skins gebruiken zoals vinci maar dit werkt niet bij mij :/
[edit]Bij PDM zie ik nu dat ik nagenoeg niet kan typen met de on-screen keyboard, ik zie hier niet welke letter ik selecteer :/

tevens heb ik problemen met de stream van Aardschok, deze heeft wel bij mij gewerkt maar toen ik vanochtend deze probeerde op te starten kreeg ik de teveel onderbroken punten melding , hij is niet down, via de comp kan ik hem wel beluisteren
Toch mooi om te zien dat de community nog altijd zo hard groeit :)
Welkom!

Er zijn een aantal skins die eigenlijk alleen op HD TV's perfect weergegeven worden.
Vinci is daar 1 van. Verder is de maker van PDM (Smokehead) al een jaar niet meer actief binnen XBMC wat tot gevolg heeft dat de skin niet langer bijgewerkt wordt. Dat zorgt voor problemen als een niet werkend toetsenbord.

Wat aardschok betreft: Het is hoog tijd dat ik de zenders nog eens naloop/ repareer.
Wordt vervolgd dus.

[ Voor 3% gewijzigd door Bigfoot87 op 26-01-2008 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantis
GravGunner schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 11:48:
Nu is het alleen zo dat ik bij skins naar mijn idee de iconen mis(bij Vinci is dat zeker het geval! alle backgrounds en iconen ontbreken) Ik heb de laatste versie van Bigfoot geinstalleerd, maar voor de zekerheid vinci gedownload en de default overschreven.
Weet iemand wat ik kan doen om dit op te lossen?
Met een recente XBMC build is Vinci te gebruiken in 720p en 16:9. Is je TV toevallig 4:3?
Veel plezier met je nieuwe mediacenter trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 250291

Hallo,

Mijn tv kan enkel 720p aan via een vga aansluiting. Ik zoek dus een vga kabel voor de xbox... weet iemand waar ik deze nog kan krijgen of waar ik moet om zoeken in google? (ik ben van belgië) Daarnaast zou ik ook dolby willen gebruiken. Dus liefst een vga icm dolby aansluiting als dit bestaat... Ik weet dat je kan bestaande kabels aanpassen enzo maar hier ben ik niet zo handig in...

Daarnaast heb ik nog een vraagje ivm emulators. Als ik een emulator start, werkt mijn gamepad niet. (Zowel vanuit xbmc, evolutionx, ...)
Moet hiervoor nog iets ingesteld worden in configuratie bestanden?

Alvast bedankt voor de antwoorden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-06 01:50
Oh ik heb het ook voortaan!!! :D

Hoe krijg ik het probleem "teveel onderbroken punten"weg?
Wat is het probleem, en hoe komt het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5284

Klopt het dat een aantal programma's het bij Uitzendinggemist niet doen ? Als ik bijvoorbeeld een aflevering bij Campinglife aanklik begint hij wel te cachen maar daarna doet hij niets meer en staat XMBC zelfs helemaal vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Anoniem: 5284 schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 17:11:
Klopt het dat een aantal programma's het bij Uitzendinggemist niet doen ? Als ik bijvoorbeeld een aflevering bij Campinglife aanklik begint hij wel te cachen maar daarna doet hij niets meer en staat XMBC zelfs helemaal vast.
Wat staat er in de logfile van XOT?

Voor de ge-interesseerden. Ik heb net een kanaal voor www.quicksilverscreen.com online gezet. Je kunt het hier vinden: http://code.google.com/p/...v3.0.0.080126.7z&can=2&q=

De site (www.quicksilverscreen.com) is echter weer van dezelfde qualiteit als Joox.net en dus traag waardoor er veel timeouts optreden.

[ Voor 31% gewijzigd door GroteBozewolf op 26-01-2008 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-06 12:33
Anoniem: 250291 schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 16:03:
Hallo,

Mijn tv kan enkel 720p aan via een vga aansluiting. Ik zoek dus een vga kabel voor de xbox... weet iemand waar ik deze nog kan krijgen of waar ik moet om zoeken in google? (ik ben van belgië) Daarnaast zou ik ook dolby willen gebruiken. Dus liefst een vga icm dolby aansluiting als dit bestaat... Ik weet dat je kan bestaande kabels aanpassen enzo maar hier ben ik niet zo handig in...

Daarnaast heb ik nog een vraagje ivm emulators. Als ik een emulator start, werkt mijn gamepad niet. (Zowel vanuit xbmc, evolutionx, ...)
Moet hiervoor nog iets ingesteld worden in configuratie bestanden?

Alvast bedankt voor de antwoorden!
Volgens mij werkt het ook met een component kabel en een verloopstekkertje naar VGA..als je goed zoekt vind je ze vast voor een paar euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GravGunner
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-11-2023

GravGunner

Man's inhumanity to Man

@bigfoot, merci! Dat wist ik allemaal niet, weer wat geleerd dus, was even bang dat de softmod niet goed gegaan was :P hoe moeilijk zou het zijn om de keyboard werkend te krijgen?
* GravGunner gaat in de sources zoeken en de fora erbij pakken

target assimilated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 250291

m3gA schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 19:16:
[...]

Volgens mij werkt het ook met een component kabel en een verloopstekkertje naar VGA..als je goed zoekt vind je ze vast voor een paar euro.
Deze vond ik: Konig Xbox Digital Optical AV Cable.
Ik vindt enkel vga naar male verloopstekkers. bestaat er geen tussenstukje om 2 male component kabels op elkaar aan te sluiten? En zou er een reden kunnen zijn dat het op deze manier toch niet werkt? ik kan een resolutie van 1280x720 via vga, maar er staat niets van hdtv vermeldt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-04-2021
De beamer op mijn werk heeft een "Component over VGA" ingang. Dit heeft jou TV waarschijnlijk ook (Sharp?), check je manual voor de zekerheid. Er is een adapterkabeltje voor. Zie plaatje
Afbeeldingslocatie: http://www.adorama.com/images/Product/CALVCA32.JPG
Op die rood/blauw/groene konnektoren komt jouw Konig kabel, het andere eind gaat je TV in.
In het ergste geval heb je nog een genderchanger nodig maar dat is meestal als je het kabeltje op een pc monitor aansluit.

Edit: een male naar male aansluiting bestaat wel (elektronicazaak) maar neem tegelijk een Component naar VGA kabel met female component aansluitingen want die zijn er ook...

[ Voor 15% gewijzigd door Norman op 26-01-2008 23:50 ]

2020 back to my ol' LG L5-II, UltraSlimRom, no gapps, DavDroid

Pagina: 1 ... 4 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Heb je een vraag over het softmodden of ombouwen van je XBox? Laat die dan maar fijn achterwege, dit topic gaat over XBMC, niet over de XBox. Berichten zullen anders zonder melding verwijderd worden.