Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToWi1989
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-09 18:51
Fietsbel schreef op zondag 08 juni 2008 @ 18:29:
[...]

Het ligt niet aan je HDMI kabel of je TV maar aan de PS3. Een maat van mij had hetzelfde probleem, wasook opgelost met een andere HDMI kabel, echter was de kabel die vlekkeloos werkt eentje van 10 euro en zijn orginele kabel was 25 euro. Ik heb zijn kabel thuis op mijn eigen PS3 geprobeert en heb er geen problemen mee. Een ander hoorde ik ook al over witte ruis bij z;n PS3.
Stuur je ook 1080P over de kabel? Misschien dat t ook iets te maken heeft met de reso en bandbreedte... :? In eerste instantie dacht ik echt k*t man!?!? Maar ben wel blij dat t met de andere kabel wel gewoon werkt, maar t blijft voor mij een vreemd verhaald. Enig idee waar het door komt? Ik heb zelf de 60 gb ps3 (met 250 gb harde schijf)

Edit: ik heb even een nieuw topic over dit ruis-probleem aangemaakt.

[ Voor 4% gewijzigd door ToWi1989 op 08-06-2008 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:48
Ik heb een full scan gedaan, omdat ik het EK in HD wil zien.
Ik kan nu uit 3 kanalen kiezen om het EK te zien, elk in steeds betere kwaliteit;
analoog (slecht), digitaal (goed/normaal), HD (super!!) :)

Alleen een groot nadeel (voor mij): Ik ontvang geen Film 1HD meer :'( :'(
Blijkbaar heeft Caiway dit opgelost. ;(
Wel zag ik andere HD testkanalen, die mogelijkerwijs in de toekomst beschikbaar komen. Dus ik vermoed dat het HD aanbod uitgebreidt gaat worden. :)

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackiE1982
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 19:42
De grote Bravia & AlphaCrypt poll:

Poll: Werkt jouw AlphaCrypt CAM met jouw Bravia? (1/3)
Heb ik niet
Nee
De eerste paar niet, deze wel
Ja, maar ik ontvang niet alle kanalen
Yep
Poll: Het werkt? Welk formaat? (2/3)
32 inch
40 inch
46 inch
52 inch
Poll: Tot slot, bij welk model? (3/3)
Ja, ik heb een X3500/X3000
Ja, ik heb een W4000
Ja, ik heb een W3000
Ja, ik heb een E4000
Ja, ik heb een D3500
Ja, ik heb een D3000
Ja, ik heb een V4000
Ja, ik heb een V3000
Ja, ik heb een T3000
Ja, ik heb een S3000
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=294051&layout=1&sort=prc

Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=294052&layout=1&sort=prc

Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=294053&layout=1&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToWi1989
het aantal stemmen lijkt niet helemaal te kloppen :P Bij poll vraag 1 kun je net zo goed de eerste antwoord weglaten omdat het toch alleen betrekking heeft op mensen die alphacrypt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onzichtbaar
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-09 14:24
Verwijderd schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 22:22:
De 8 "gratis" digitale kanalen van Telenet kunt u wel degelijk bekijken op uw Sony Bravia televisie met ingebouwde DVB-C decoder.
Ik heb zojuist mijn 46W4000 aangesloten en deze vond zonder de frequentie, ID en Symbol rate in te stellen veel meer gratis digitale zenders. Volgens mij laat Telenet de volgende gratis digitale kanalen op de W4000 zien. Ned 1, 2, 3, Be 1, 2, VTM, VT4, BE, Vitaya, 5TV, BBC 1, 2, World, TCM, ZDF, ARD, WDR. Pro 7, RTL-VTI, France 1, 2, 3, 5, MTV, TMF, TMF Party, etc, etc.

Ik vroeg mij alleen af; echt superbest vind ik de uitzendingen van Euro2008 nog niet. Die van VT4 zijn iets beter dan Ned 1. Maar bijvoorbeeld tijdens het spel vind ik de grasmat wat vlekkerig. Ik had verwacht veel meer "echt" gras te zien. Zelfs bij de close-ups zie ik nog geen afzonderlijke grassprieten. Komt dat omdat de gratis digitale zenders weliswaar digitaal zijn, maar niet HD digitaal?

Koga F3 8.0, NAD M33, KEF R11, Asus Maximus Z790

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zavantas
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-03 09:02
Telenet stuurt niet meteen de beste signalen door hun kabel. En al helemaal niet digitaal, maar interactief.
Volgens mij moet je bij hen echt wel zo'n bakje hebben staan. Gisteren naar de match Zwitserland Turkije gekeken op een 32" Loewe op het INDI netwerk met aan AlphaCript kaartje en daar was het beeld fenomenaal goed bij VT4

Intel Core i5 2500K // Scythe Mugen II // MSI Z68a-GD65 // Kingston 16Gb HyperX // MSI N580GTX Lightning Extreme 3Gb // Crucial CT512 GB M4 SSD // Lian Li PC-X900B // MacBook Pro 15" // iPad 64GB // iPhone 5 64GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onzichtbaar
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-09 14:24
Heb mij vergist. Ik woon in Belgisch Limburg, dus klaarblijkelijk heb ik een kabelabonnement via Interelectra/Infrax/Indi. Daarom zal ik ook meer gratis digitale kanalen hebben dan bij Telenet. Zijn er mensen die een W4000 combineren met een alphacrypt en Indi smart card?

Koga F3 8.0, NAD M33, KEF R11, Asus Maximus Z790

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zavantas
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-03 09:02
Een vriend van me combineert zijn INDI kaartje met een AlphaCrypt en dit op een Loewe Individual. Dit werkt perfect!
Deze week zou mijn KDL40-W4000 toe moeten komen, zal hem vragen of ik het kaartje er bij mij eens mag inpluggen. Maar dit gaat volgens mij niet veel doen aan beeldkwaliteit, enkel de aantal zenders.
Bij indi krijg je ongeveer een 50 tal zenders binnen zonder gebruik te maken van het AlphaCrypt kaartje, National Geographic en Discovery Channel zitten er bv niet bij. En vraag me af of bv. VTM HD zonder het kaartje ook gaat werken. (niet dat ik op die zender zit te wachten... :-p)

Intel Core i5 2500K // Scythe Mugen II // MSI Z68a-GD65 // Kingston 16Gb HyperX // MSI N580GTX Lightning Extreme 3Gb // Crucial CT512 GB M4 SSD // Lian Li PC-X900B // MacBook Pro 15" // iPad 64GB // iPhone 5 64GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

Heren en dames,
Ik had deze vraag uitstaan in het Bravia topic, maar wellicht dat het hier beter past:

Ik heb net een 40W4000 aangeschaft en hierin een Alphacrypt kaartje gestopt (FW 3.12).

De meeste zenders doen het goed, maar een aantal hapert. Nu ben ik erachter gekomen dat dit allemaal zenders zijn van één transportstream (volgens mij de 6 serie).
Het is degene met net5, Veronica Jetix, TMF etc.

Op dezelfde kabel met een losse decoder die ik even had geleend werkt het wel prima, dus het lijkt erop dat danwel de Alphacrypt, danwel de TV de problemen geeft.

Zou het kunnen dat een Alphacrypt problemen geeft met één bepaalde transportstream? Dan kan ik hem namelijk nog ruilen en hopen dat het met de volgende beter gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Blindfold schreef op maandag 16 juni 2008 @ 16:02:
Heren en dames,
Ik heb net een 40W4000 aangeschaft en hierin een Alphacrypt kaartje gestopt (FW 3.12).

De meeste zenders doen het goed, maar een aantal hapert. Nu ben ik erachter gekomen dat dit allemaal zenders zijn van één transportstream (volgens mij de 6 serie).
Het is degene met net5, Veronica Jetix, TMF etc.

Op dezelfde kabel met een losse decoder die ik even had geleend werkt het wel prima, dus het lijkt erop dat danwel de Alphacrypt, danwel de TV de problemen geeft.

Zou het kunnen dat een Alphacrypt problemen geeft met één bepaalde transportstream? Dan kan ik hem namelijk nog ruilen en hopen dat het met de volgende beter gaat.
Een AlphaCrypt Classic CAM is geen digitale ontvanger in PCMCIA kaart vorm. Als je problemen hebt op een bepaalde frequentie dan zou ik beginnen om de bekabeling van het aansluitpunt naar de TV eens na te lopen. Zitten daar allerlei splitters tussen, is de gebruikte COAX kabel van goede kwaliteit met volledig metalen stekkers voor goede afscherming of heb je er nog allerlei via de COAX antenne kabel doorgeluste apparatuur tussen zitten die het signaal verzwakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

ArChie schreef op maandag 16 juni 2008 @ 16:40:
[...]

Een AlphaCrypt Classic CAM is geen digitale ontvanger in PCMCIA kaart vorm. Als je problemen hebt op een bepaalde frequentie dan zou ik beginnen om de bekabeling van het aansluitpunt naar de TV eens na te lopen. Zitten daar allerlei splitters tussen, is de gebruikte COAX kabel van goede kwaliteit met volledig metalen stekkers voor goede afscherming of heb je er nog allerlei via de COAX antenne kabel doorgeluste apparatuur tussen zitten die het signaal verzwakken?
Ja, dat vroeg ik me dus af, of de Alphacrypt kaart/ Firmware versie dit kon veroorzaken. De kabel gaat direct van m'n aansluiting naar de TV. Ik heb ook metalen stekkers aan de kabel.
Het vreemde is dus dat als ik de kabel op een externe decoder aansluit ipv op de tv (en de decoder via scart op de TV aansluit), dat dezelfde kanalen dan geen enkel probleem of hapering geven.
Vandaag m'n conclusie dat het dan in de Alphacrypt of de TV zou moeten zitten. Is het mogelijk dat de DVB-C tuner in de TV gevoeliger is voor schommelingen dan een externe Samsung DVB-C tuner?

update: Blijkbaar is dit inderdaad het geval. Ik heb 2 aansluitingen aan m'n muur voor Kabel. Blijkbaar was degene die ik gebruikte niet degene waar de kabel het huis binnenkomt, aangezien ik een kabel heb getrokken van de andere aansluiting naar de tv en dit geen problemen meer geeft.
Samsung kan dus blijkbaar beter een lager signaal aan dan de Bravia zelf.

Bedankt in ieder geval voor de tips!

[ Voor 25% gewijzigd door Blindfold op 17-06-2008 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToWi1989
Is er inmiddels al een nieuwe firmware oid rond het gaan voor de x3500??? Ik zit nu nog met mn 2 maanden proefabbo, maar als dat af is gelopen moet ik weer terug gaan naar de zenders die ik normaal kijk (geen film 1.x blablabla), en daar kan ik er een hoop niet van ontvangen :@ Indien dit niet zo is toch een sony bellen om te bitchen...

Ps. topic begint een beetje dood te gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In brabant mis je dus stream 6 daar vallen dus 7 TV station in
en 23 radio stations.
Deze kun je dus op dit moment niet ontvangen met een SONY tv.

mijn tv gegevens zijn;
ik heb een Sony tv 46D3500 waarin zowel een DVB-T als een DVB-C onvanger zit.

de system info is als volgt;
software versie 2.12.105
loader versie 0.15.9
signaal niveau is sterk
Pre RS:0 %s:0 UEC=0

ik gebruik een alphacrypt classic versie 1.4 firmware 3.12
loaderversion: euroboot V2.00c

Overigens lijkt het er op dat op dit moment alleen brabant en limburg het 396.00 MHz probleem bij @home hebben. dat is dus stream 6.

Dit is dus STREAM 6 in Brabant/Limburg

Nickelodeon/Comedy Central digital television service (1) 16
Eurosport digital television service (1) 17
Animal Planet digital television service (1) 18
MTV digital television service (1) 19
TMF digital television service (1) 20
Sport1 digital television service (1) 6001
Sport1 Extra digital television service (1) 6002
3voor12 Alt. digital radio sound service (2) 668
3voor12 BPM digital radio sound service (2) 669
3voor12 Central digital radio sound service (2) 670
3voor12 DB digital radio sound service (2) 671
3voor12 On Stage digital radio sound service (2) 672
Total Hits digital radio sound service (2) 6050
Magnificent 70s digital radio sound service (2) 6051
Dance Floor Fillers digital radio sound service (2) 6052
The Love Collection digital radio sound service (2) 6053
Classical Greats digital radio sound service (2) 6054
The Biggest Rock Anthems Ever digital radio sound service (2) 6055
Perfect Dinner Party/Coffee Bar digital radio sound service (2) 6058
Ultimate Urban digital radio sound service (2) 6066
Cool Jazz digital radio sound service (2) 6068
Just Chillout digital radio sound service (2) 6069
Still Got The Blues digital radio sound service (2) 6070
The Cocktail Lounge digital radio sound service (2) 6073
All Day Party digital radio sound service (2) 6075
Classical Orchestral digital radio sound service (2) 6077
Killer 80s digital radio sound service (2) 6079
Classical Calm digital radio sound service (2) 6080
The Main Event digital radio sound service (2) 6085
Schlager Greats digital radio sound service (2) 6086

Verder vraag ik me toch af of er nog software update's komen zoals vermeld is geweest in een aantal topics terug.

Groeten,
Roberto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 14:36:
In brabant mis je dus stream 6 daar vallen dus 7 TV station in
en 23 radio stations.
Deze kun je dus op dit moment niet ontvangen met een SONY tv.
Met uitzondering van de nieuwste Sony Bravia's (W4000 e.d.)
[...]
Overigens lijkt het er op dat op dit moment alleen brabant en limburg het 396.00 MHz probleem bij @home hebben. dat is dus stream 6.
Dat klopt. Op zich niets nieuws.
[...]
Verder vraag ik me toch af of er nog software update's komen zoals vermeld is geweest in een aantal topics terug.
Vraag het eens aan Sony...
Behalve wat niet onderbouwde geruchten heb ik niets langs zien komen over firmware updates.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2008 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToWi1989
Dit is dus STREAM 6 in Brabant/Limburg

Nickelodeon/Comedy Central digital television service (1) 16
Eurosport digital television service (1) 17
Animal Planet digital television service (1) 18
MTV digital television service (1) 19
TMF digital television service (1) 20
Sport1 digital television service (1) 6001
Sport1 Extra digital television service (1) 6002

[/quote]

Ik kan hier ook geen TMF, discovery channel, en NGC ontvangen als toevoeging op de bovenstaande lijst (limburg). Vind dit toch wel jammer omdat ik deze + MTV + NGC + doscovery channel toch wel vaak kijk... De kwaliteit van anloge tv is niet aan te zien op nog geen 2 m kijkafstand op een 46x3500!!!

Ik hoop toch wel dat er snel wat aan gedaan gaat worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan hier ook geen TMF, discovery channel, en NGC ontvangen als toevoeging op de bovenstaande lijst (limburg). Vind dit toch wel jammer omdat ik deze + MTV + NGC + doscovery channel toch wel vaak kijk... De kwaliteit van anloge tv is niet aan te zien op nog geen 2 m kijkafstand op een 46x3500!!!

Misschien helpt het als je dit zelf nog eens aankaart bij je winkel en/of bij Sony zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
TomWinkelmolen schreef op zondag 22 juni 2008 @ 00:55:
Ik ben bang dat je dat ondertussen wel kan vergeten. Deze problemen zijn nu lang genoeg bekend en al wat Sony Nederland tot nu toe gedaan heeft is het ontkennen van de problemen en zich onttrekken van de eigen verantwoordelijkheid om een goed functionerend product te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToWi1989
Dan zal ik zo snel mogelijk eens contact op gaan nemen met sony! Vind het belachelijk dat er nix aan gedaan wordt! Als ik 2800 euro uit geef aan een tv verwacht ik toch ook wel een goed werkend product en goede support! Het blijft toch een fout in het product die er niet afgestemd kan worden op die frequentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ja, zoals je kunt lezen in dit topic ben je dus niet de enige...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TomWinkelmolen schreef op zondag 22 juni 2008 @ 11:22:
Dan zal ik zo snel mogelijk eens contact op gaan nemen met sony! Vind het belachelijk dat er nix aan gedaan wordt! Als ik 2800 euro uit geef aan een tv verwacht ik toch ook wel een goed werkend product en goede support! Het blijft toch een fout in het product die er niet afgestemd kan worden op die frequentie.
Je bent niet de enigste ,welkom bij de club :? ,ik zelf heb een bravia van 52'' ,en ik krijg helemaal niets te zien ,ben bij verschillende forums geregistreerd over deze problemen.
Wat ook erg jammer is ,sony heeft totaal geen emailadres waar je je problemen kwijt kan :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 22 juni 2008 @ 18:17:
ik zelf heb een bravia van 52'' ,en ik krijg helemaal niets te zien ,ben bij verschillende forums geregistreerd over deze problemen.
Gewoon je AlphaCrypt Classic CAM blijven omruilen bij de winkelier waar je hem hebt aangeschaft totdat je er één treft die wel de juiste toleranties heeft om met jouw TV samen te werken. Dat lost het afstemmingsprobleem niet op, maar je hebt dan in ieder geval beeld op de kanalen die je TV wel heeft gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damandan
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-08 20:51
Wat ook erg jammer is ,sony heeft totaal geen emailadres waar je je problemen kwijt kan
Ik heb het vandaag nog maar eens geprobeerd op hetvolgende e-mail adres: mailto:sony.nederland@eu.sony.com

Met het EK dat vrij (ongecodeerd) in HD op de kabel zit heb ik namelijk geconstateerd dat ik eigenlijk toch wel digi-tv op mijn tv wil kijken ZONDER dat de PC daarvoor aan hoef te staan. (De PC wordt namelijk een stuk luidruchtiger met het bekijken van HD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 10:23:
[...]

De 40x3500 heeft de meest uitgebreide engine versie, de BRAVIA Engine Pro en de 40e4000 heeft "slechts" de standaard (maar wel nieuwste) BRAVIA Engine 2.
Is Engine 2 dan niet de opvolger van Engine Pro??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2008 @ 07:27:
[...]

Is Engine 2 dan niet de opvolger van Engine Pro??
Volgens mij is het niet de opvolger, maar hij is wel nieuwer. Wellicht komt voor de X4500 serie nog een Engine 2 Pro ofzo.

Maar van wat ik lees ziet alles er met de Engine 2 minstens net zo goed uit als de Engine Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Laatst online: 15:48
Volgens mij werkt de Tuner van mijn TV (W3000) niet helemaal zoals het moet.

Deed ik een volledige scan, vond ik b.v. wel Nederland 1 HD, maar niet Film 1 HD.
Deed ik een scan op de network ID, dan vond hij dan wel Film 1 HD, maar niet Nederland 1 HD. (half uur voor een EK wedstrijd is dat niet leuk ;) )
Ik heb nog een snelscan uitgevoerd op de frequentie en toen vond hij (gelukkig) alle zenders (zowel Film 1 HD als 2x Nederland 1 HD zenders).

Enig idee waarom een volledige scan sommige zenders niet vind en een snelscan weer wel :?

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackiE1982
Yep, hier ook.
Volledige scan mist ie aantal zenders.
Snelle scan en alles op 'auto' vindt ie alles

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb kort geleden een KDL40D3500 ontvangen en wacht helaas al een week op mijn AlphaCrypt (FW3.15 volgens de leverancier) en Ziggo pakketje. Maar ik kan natuurlijk wel de TV alvast laten zoeken naar de digitale kanalen. Het hele pakket behorende bij frequentie 396 mis ik (dat zal geen verrassing zijn) echter, ik mis ook de kanalen bij frequentie 316 (oa. RTL4, SBS6, RTL7). Daar heb ik nog niemand over gehoord.

Ben ik hierin de enige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al ervaring met de AlphaCrypt en Delta digitale tv in samenwerking met Sony(w4000)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben in het bezit van een Bravia 40X3500.

Kan iemand mij helpen hoe ik Nederland 1 HD en Eurosport 1 HD (en evt. andere zenders kan ontvangen? Ben abonnee bij Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackiE1982
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 13:15:
Ben in het bezit van een Bravia 40X3500.

Kan iemand mij helpen hoe ik Nederland 1 HD en Eurosport 1 HD (en evt. andere zenders kan ontvangen? Ben abonnee bij Ziggo.
Zie mijn post in de andere topic!!

[ Voor 4% gewijzigd door BlackiE1982 op 24-06-2008 15:01 ]

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToWi1989
Heb sony gebeld en zeiden dat ze bezig waren met onderhandelen/praten over dit gebeure. Mijn leverancier wist mij te melden dat er rond september met een oplossing gekomen gaat worden. Hopelijk is dit waar, want kan dit zelf natuurlijk niet garanderen.

Met een scan met de instellingen zoals bij mij meegeleverd werden bij het startpakket (nog @home) vind ik meer zenders dan op automatisch.

Mocht je een totaal niet werkende alphacrypt module hebben, gewoon blijven ruilen tot je een werkende hebt.

Ik heb m zelf geupdate naar 3.15, maar merk geen verandering (had in eerste instantie geen problemen, maar misschien dat het de moeite waard zou zijn) Updaten is heeeeeeel makkelijk, je moet alleen een geschikte (oude) laptop hebben met een goede poort anders gaat het gewoon niet via een computer. Heb die van een vriend van me kunnen gebruiken (die hadden er nog 1 onder t stof liggen :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TomWinkelmolen schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 17:26:
..... Updaten is heeeeeeel makkelijk, je moet alleen een geschikte (oude) laptop hebben met een goede poort anders gaat het gewoon niet via een computer. Heb die van een vriend van me kunnen gebruiken (die hadden er nog 1 onder t stof liggen :P)
Kan je aangeven hoe oud de laptop was of beter nog, Merk, Type en welk OS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sony gebeld en zeiden dat ze bezig waren met onderhandelen/praten over dit gebeure. Mijn leverancier wist mij te melden dat er rond september met een oplossing gekomen gaat worden. Hopelijk is dit waar, want kan dit zelf natuurlijk niet garanderen.
Een bekend verhaal. Wat ze er niet bij vertellen is dat ze dan hopen een overeenkomst te hebben voor het uitbrengen van nieuwe TVs met een CI+ slot, met ondersteuning van de kabelmaatschappijen. De huidige bezitters van de W3000, X3000, X3500, D3500, D3000 etc. hebben daar niets aan.

Ik zou niet weten waarom en met wie Sony zou moeten onderhandelen of praten over het repareren van fouten in software en/of hardware van 'hun' televisies...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2008 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 18:08:
Een bekend verhaal. Wat ze er niet bij vertellen is dat ze dan hopen een overeenkomst te hebben voor het uitbrengen van nieuwe TVs met een CI+ slot, met ondersteuning van de kabelmaatschappijen. De huidige bezitters van de W3000, X3000, X3500, D3500, D3000 etc. hebben daar niets aan.
Als Ziggo al een CI+ CAM gaat uitbrengen dan gaat dat inderdaad niet veel veranderen voor de huidige 3000 serie aangezien er geen CI+ slot en hardware in die TV's zit. Kanalen waarvan de maker wil dat de extra beveiliging wordt aangezet zullen dan ook op deze Sony TV's niet te zien zijn. En de Nederlandse kabelbedrijven ondertussen een beetje kennende zal het mij niets verbazen als ze direct besluiten om op ieder kanaal die extra CI+ beveiliging te activeren zonder dat de makers daarom vragen om apparatuur zonder CI+ slot direct buitenspel te zetten. Uiteraard zullen ze dan roepen dat de makers van de kanalen daarom gevraagd hadden. Ook de nieuwe 4000 serie schijnt nog niet te (kunnen) beschikken over een CI+ slot omdat de instantie die de keys moet gaan uitdelen nog niet in het leven geroepen is/was op het moment dat de 4000 serie ontwikkelt werd.
Ik zou niet weten waarom en met wie Sony zou moeten onderhandelen of praten over het repareren van fouten in software en/of hardware van 'hun' televisies...
Inderdaad, het bekende afschuif verhaal. Zelfs al komt er een CI+ CAM en worden de extra beveiligingsmogelijkheden niet geactiveerd door de Nederlandse kabelbedrijven dan nog zal Sony eerst de problemen in de eigen TV's moeten oplossen wil je iets aan die CI+ CAM hebben. Immers, een CAM heeft niets te maken met het scannen naar en vinden van digitale TV kanalen. En het is maar te hopen voor Sony dat de door de Nederlandse kabelbedrijven gekozen CI+ CAM beschikt over de juiste hardware toleranties zodat dat probleem niet weer terug komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToWi1989
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 17:47:
[...]

Kan je aangeven hoe oud de laptop was of beter nog, Merk, Type en welk OS?
Het was een oude asus met windows xp. Welk type weet ik niet meer, wordt iig niet meer verkocht.

Ik wacht de rest van het gebeure nog even af, maar ben ook bang dat er vrij weinig aan gedaan gaat worden. Misschien mn tv terugbrengen naar de winkel aangezien mij is verteld dat het nog gaat werken :( en anders maar ooit een keer toch maar zo'n externe kast

[ Voor 30% gewijzigd door ToWi1989 op 24-06-2008 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gaat om de 40w3000

Ik heb een vraagje over probleem 1
ik krijg de melding "wrong smartcard inserted"
maar dan heeft hij het soms de hele avond gewoon gedaan
dan moet ik de tv uitzeten en als ik geluk heb kan ik weer een paar uur kijken
en soms na 2 min. heb ik dit al en kan het dan vergeten

heb de cam module omgeruild met een collega zelfde tv en hier geen probleem
is dit toch te herlijden aan de tollerantie of is dit een ander probleem

signalen zijn goed dacht eerst dat het hier door kon komen

module optie zo als eerder vermeld overgenomen
tv signaal 372 Mhz
signaal nivo sterk
pre RS:1.00 e-6
5S 2.00 e-6
UEC:01
QAM AGC: 34

samsung humax nokia decoders geen problemen

wat ik wel heb gemerkt dat de QAM AGC er onstabiel is soms 31 andere keer 46
zo ook de signaal sterkte

Netwerk ZIGGO/CASEMA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2008 @ 18:16:
Ik heb kort geleden een KDL40D3500 ontvangen en wacht helaas al een week op mijn AlphaCrypt (FW3.15 volgens de leverancier) en Ziggo pakketje. Maar ik kan natuurlijk wel de TV alvast laten zoeken naar de digitale kanalen. Het hele pakket behorende bij frequentie 396 mis ik (dat zal geen verrassing zijn) echter, ik mis ook de kanalen bij frequentie 316 (oa. RTL4, SBS6, RTL7). Daar heb ik nog niemand over gehoord.

Ben ik hierin de enige?
Helaas geen reacties op mijn eerdere post. De AlphaCrypt inmiddels binnen en deze geeft alle kanalen die ik eerder reeds kon tunen (maar niet kon bekijken uiteraard) prima weer. Ontvang echter nog steeds niets op de 316 en 396 band. Niemand anders met het "316" probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 12:42:
Helaas geen reacties op mijn eerdere post. De AlphaCrypt inmiddels binnen en deze geeft alle kanalen die ik eerder reeds kon tunen (maar niet kon bekijken uiteraard) prima weer. Ontvang echter nog steeds niets op de 316 en 396 band. Niemand anders met het "316" probleem?
Hoe heb je je TV laten zoeken? Alles netjes ingevuld bij de QuickScan opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArChie schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 13:03:
[...]

Hoe heb je je TV laten zoeken? Alles netjes ingevuld bij de QuickScan opties?
Bedankt voor je reactie.

Inmiddels heb ik alle scenario's wel geprobeerd denk ik: alles op auto, alles op auto met alleen netwerk ID, met of zonder frequentie (372 Mhz). Het resultaat is steeds hetzelfde: ik krijg alles behalve de streams op 316 en 396 Mhz. De laatste boeit me niet zo, maar RTL4 e.d. wil ik toch graag wel bekijken! Aan de AlphaCrypt kan het volgens mij niet liggen, aangezien deze zich alleen bemoeit met het decoderen lijkt me. Daarbij is het aantal ontvangen kanalen met of zonder AlphaCrypt exact gelijkt.

Nog geen reactie van Sony ontvangen overigens. Ik wacht nog wel op mijn setupbox die ik een deze dagen van Ziggo zou moeten ontvangen (voor de andere TV). Vooralsnog ga ik er vanuit dat die wel alle kanalen zal vinden, maar mocht dat niet zo zijn dan zou er dus iets niet goed zijn met mijn aansluiting (de Sony hangt overigens rechtstreeks aan de hoofdaansluiting, dus zonder vertakkingen e.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 14:31:
Inmiddels heb ik alle scenario's wel geprobeerd denk ik: alles op auto, alles op auto met alleen netwerk ID, met of zonder frequentie (372 Mhz). Het resultaat is steeds hetzelfde: ik krijg alles behalve de streams op 316 en 396 Mhz. De laatste boeit me niet zo, maar RTL4 e.d. wil ik toch graag wel bekijken! Aan de AlphaCrypt kan het volgens mij niet liggen, aangezien deze zich alleen bemoeit met het decoderen lijkt me. Daarbij is het aantal ontvangen kanalen met of zonder AlphaCrypt exact gelijkt.
Van de 316 MHz zijn mij geen meldingen bekend van Casema klanten. Het lijkt mij daarom dat er sprake is van een één of andere storingsbron die het kabelsignaal vernaggelt. Controleer je COAX bekabeling, zorg voor goede volledig metalen stekkers aan de COAX kabel, zet draadloze apparatuur eens uit om te zien of dat uitmaakt, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 12:42:
[...]

Ik heb dit ook gehad heb toen de instelling op de cam module veranderd en weer terug gezet en toen werkte het weer (316 dan) !!
misschien een optie!!!!
of vind hij niet eens de stream????

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2008 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 17:36:
[...]

Ik heb dit ook gehad heb toen de instelling op de cam module veranderd en weer terug gezet en toen werkte het weer (316 dan) !!
misschien een optie!!!!
of vind hij niet eens de stream????
Bedankt voor de tip, maar, nee, helaas vindt hij niet eens de stream. Deze wordt volledige overgeslagen (naast de stream op 396 Mhz, maar daarin ben ik zeker niet de enige).

Ik ga er morgen nog eens goed voor zitten. Alle bekabeling nog eens na (signaal sterkte is overigens bij de ontvangen kanalen maximaal volgens de TV).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArChie schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 16:45:
[...]

Van de 316 MHz zijn mij geen meldingen bekend van Casema klanten. Het lijkt mij daarom dat er sprake is van een één of andere storingsbron die het kabelsignaal vernaggelt. Controleer je COAX bekabeling, zorg voor goede volledig metalen stekkers aan de COAX kabel, zet draadloze apparatuur eens uit om te zien of dat uitmaakt, etc.
Het is gelukt! Om de een of andere reden gooit mijn Siemens Mediacenter PC roet in het eten. Zodra ik die lostrek van de kabel, worden de missende kanalen wel gevonden! Als ik vervolgens de kabel weer aansluit, vallen o.a. RTL4 en SBS6 weg.

Bedankt voor de tip ArChie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag de Alphcrypt classic 3.15 in mijn nieuwe 32E4000 geïnstalleerd.
De "Volledige scan" ging fout...... miste alle Ned zenders(1,2,3,...)
Maar na de "snelle scan" was alles perfect!!!
ca. 225 posities gevonden met ca. 100 zenders. Het lijkt er dus op dat de problemen van Sony die ze hebben in de 3500 serie in de 4000 serie zijn verholpen.

Ik zit hier in het "casema gebied" Ziggo dus.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2008 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensh
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-06 21:41
.Sony 40W4000 heden ontvangen. Alphacrypt ver 3.12 geinstalleerd. Autoscan gedaan (moest wel handmatig netwerk id ed instellen, alles op auto vond hij niets) en voila :) . HEt werkt. Duidelijk beter beeld als analoog trouwens (al is dat een ander topic :*)

Vostro1000 en Dimension9150

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensh
OH ja, @home nabij Den Bosch nu Ziggo dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rensh schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 19:20:
.Sony 40W4000 heden ontvangen. Alphacrypt ver 3.12 geinstalleerd. Autoscan gedaan (moest wel handmatig netwerk id ed instellen, alles op auto vond hij niets) en voila :) . HEt werkt. Duidelijk beter beeld als analoog trouwens (al is dat een ander topic :*)
Dat is mooi!
Voor het volgende probleem waarmee je te maken gaat krijgen verwijs ik je alvast naar het volgende topic:
Sony Bravia 40W4000 probleem: alle dig zenders ineens weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensh
Misschien iets te vlug gejuiched

Alphacrypt kaartje erin met @home kaartje, settings ingevuld, snelscan en alle zenders worden gevonden en beeld perfekt. Hoera.

Dan blijkt echter dat er geen beeld is op NET5 en NICK TOONS. Alle andere (en ja ik heb ze niet alle tig geprobeerd, alleen de belangrijkste) wel. De zender wordt wel gevonden maar beeld is gewoon zwart :? . Iemand enig idee??

Het ook volledige scan gedaan. Wordt NET5 ook gevonden maar beeld nog steeds zwart. ONder volledige scan worden verder een aantal zenders niet gevonden dus nogmaals een snelscan, NET5 wordt gezien maar zwart beeld :'(

Suggesties van iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToWi1989
Ik weet wel dat vrienden van mij geen NET 5 analoog kunnen ontvangen. Dit is in Eindhoven. Wellicht een probleem bij de kabelmaatschappij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier is een overzicht van de transport streams van @Home te vinden. Daar in kun je zien dat Net5 en Nick Toons in verschillende streams zitten. Ook kun je zien de Net 5 bijv. samen met RTL 8 in een stream zit.

Doet RTL 8 het wel?
Zo ja dan zou ik zo niet weten waarom Net 5 het niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensh
RTL8 doet het wel.

Heb de smartcard in een officiele @home ontvanger gestopt en die ziet NET5 wel. Waarom NickToons het niet doet weet ik ondertussen, daar moet je voor betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie ook mijn mail van 27 juni hiervoor....
mmm Ik heb toch een (klein) probleem met Eurosport HD.
Geen geluid!!

De Guide geeft aan dat het dolby geluid is maar er komt niets door.
Eerst dacht ik dat ik de instelling van het geluid van de TV moest aanpassen, maar bij de HD testversie van Nederland 1 geeft de TV ook Dolby aan en daar is het geluid wel gewoon goed.

iemand een idee?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2008 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DD engels is niet actief op het test kanaal, de info dat het aanwezig zou zijn wordt wel meegestuurd maar het geluid zelf niet. Je dient de audio dus even naar PCM nederlands te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensh
Probleem opgelost dankzij een tip in een ander forum. Instellingen CAM aangepast en klaar is kees :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook hier werkt alles nu inderdaad "vlekkeloos" op mijn E4000 van Sony

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2008 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 19:46:
[...]

Dat is mooi!
Voor het volgende probleem waarmee je te maken gaat krijgen verwijs ik je alvast naar het volgende topic:
Sony Bravia 40W4000 probleem: alle dig zenders ineens weg
Nounou. Er zijn een paar mensen die het hebben, dus niet een bug bij alle W4000 versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Rensh schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 17:05:
RTL8 doet het wel.

Heb de smartcard in een officiele @home ontvanger gestopt en die ziet NET5 wel. Waarom NickToons het niet doet weet ik ondertussen, daar moet je voor betalen
Ik had ongeveer hetzelfde, maar dan had Net5 en andere kanalen uit die stream (TMF enzo) een hele slechte kwaliteit (haperen etc).
Op een gewone decoder deden deze het wel.

Toen ik een nieuwe kabel legde direct vanaf het kastje in de muur (dus zonder splitters etc) naar de TV werkten ze feilloos.
De TV is blijkbaar iets gevoeliger dan een decoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil je niet aanvallen, maar ik snap je gedrag echt niet.

Je bent al heel lang actief in dit topic. Je wist dat je X3500 problemen ging geven met digitale televisie. Je hebt de televisie toch laten leveren. Je hebt nu dus alle bekende problemen. Tientallen particulieren en dealers hebben daarover al geklaagd bij Sony. Maar Sony doet alsof ze van niks weten, ze willen de (volstrekt heldere) problemen niet erkennen of begrijpen. Waarschijnlijk vanwege de hoge kosten. Dit topic gaat nergens anders over!

Vervolgens bel je dan maar zelf, je krijgt hetzelfde onzinverhaal te horen en nu denk je dat het dan toch nog opgelost gaat worden? Waarom geloof je dat terwijl alle feiten een andere kant op wijzen? Dat snap ik niet.

Als ik jou was zou ik die X3500 van de muur rukken nu het nog redelijkerwijs kan, terugbrengen naar de dealer en ruilen voor een W4000 (die wel werkt). Inmiddels is de X4500 ook aangekondigd - tien tegen één dat het daarbij ook goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens, voor wie het interesseert, de AlphaCrypt is onder andere te updaten met een Toshiba Portege 7220 (jaja, Pentium III tijdperk). En natuurlijk door een vriendelijke buurman die een satellietontvanger met CI slot heeft en even op het juiste kanaal wil (en kan) afstemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft inmiddels iemand met een 32D3000 icm. Ziggo een werkend digitaal zenderpakket? Zo ja, hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Verwijderd schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 01:31:
[...]
Als ik jou was zou ik die X3500 van de muur rukken nu het nog redelijkerwijs kan, terugbrengen naar de dealer en ruilen voor een W4000 (die wel werkt). Inmiddels is de X4500 ook aangekondigd - tien tegen één dat het daarbij ook goed werkt.
Dat is helaas wel de Sony way.
Problemen negeren en ontkennen, maar ze wel stiekem oplossen bij een volgend product en vervolgens blijven ontkennen dat er iets met het andere product aan de hand is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdflier
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-07 20:43
Weet iemand of deze tuner werkt in samenwerking met de classic cam en multikabel (ziggo)...ik heb namelijk de x3500 en wordt toch een beetje moe van om niet digitaal te kijken. Ik moest toch een nieuwe pvr dus dat lijkt me wel leuk met een dual tuner:
Het gaat om de Topfield 7710 HCCI

hoor het graag van jullie, als iemand er al ervaring mee heeeft..thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
avdflier schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 16:28:
Weet iemand of deze tuner werkt in samenwerking met de classic cam en multikabel (ziggo)...ik heb namelijk de x3500 en wordt toch een beetje moe van om niet digitaal te kijken.
Waarom heb je de AlphaCrypt Classic CAM niet net zolang omgeruild totdat je er eentje gevonden had waarmee je TV wel wil samenwerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdflier
ArChie schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 16:41:
[...]

Waarom heb je de AlphaCrypt Classic CAM niet net zolang omgeruild totdat je er eentje gevonden had waarmee je TV wel wil samenwerken?
Tjah, wist ik dat eerder. Ik was de eerste die deze tv had, namelijk in nov 2007. Ik was ook een van de eersten met de alphcrypt. Mijn omruiltermijn was lang voorbij, dus dat was een beetje jammer. Ik weet ook niet of een andere classic cam het wel gaat doen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
avdflier schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 17:54:
Tjah, wist ik dat eerder. Ik was de eerste die deze tv had, namelijk in nov 2007. Ik was ook een van de eersten met de alphcrypt. Mijn omruiltermijn was lang voorbij, dus dat was een beetje jammer. Ik weet ook niet of een andere classic cam het wel gaat doen dan.
Niet helemaal netjes, maar waarom haal je niet nog een andere AlphaCrypt Classic CAM en als die werkt breng je het andere exemplaar terug onder het mom van hij doet het niet. Anders kan je natuurlijk ook proberen om de AlphaCrypt Classic CAM die je nu hebt te verkopen aan iemand die geen Sony TV heeft uit de W3000 of X3500 serie en dan zelf een nieuwe aanschaffen bij een winkel waar je een afspraak kan maken om het ding om te ruilen als hij het niet wil doen. Je leid dan misschien iets verlies, maar dat verlies is kleiner dan gokken dat die Topfield werkt en mogelijk achteraf blijkt dat die Topfield niet werkt. PVR's zijn namelijk nog wat lastiger met de AlphaCrypt CAM omdat de keys van de kabelbedrijven veel korter geldig zijn dan bij satelliet providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdflier
ArChie schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 19:16:
[...]

Niet helemaal netjes, maar waarom haal je niet nog een andere AlphaCrypt Classic CAM en als die werkt breng je het andere exemplaar terug onder het mom van hij doet het niet. Anders kan je natuurlijk ook proberen om de AlphaCrypt Classic CAM die je nu hebt te verkopen aan iemand die geen Sony TV heeft uit de W3000 of X3500 serie en dan zelf een nieuwe aanschaffen bij een winkel waar je een afspraak kan maken om het ding om te ruilen als hij het niet wil doen. Je leid dan misschien iets verlies, maar dat verlies is kleiner dan gokken dat die Topfield werkt en mogelijk achteraf blijkt dat die Topfield niet werkt. PVR's zijn namelijk nog wat lastiger met de AlphaCrypt CAM omdat de keys van de kabelbedrijven veel korter geldig zijn dan bij satelliet providers.
Ok, strak idee...zal het van het weekend eens proberen. Ik heb in dit topic gelezen dat mediamarkt daar wel aan meewerkt, dus zal ik die even gaan benaderen om een cam aan te schaffen.

Maakt het niet uit dat ik probleem 1 heb (your not entitled bladibla)?
Ik zal de uitkomsten uiteraard even delen...

[ Voor 3% gewijzigd door avdflier op 09-07-2008 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dezelfde problemen ,een dure bravia 52''x3500 ,en ik kan geen een kanaal zien ,hij leest ze wel in maar alles blijft gecodeerd (your not entitled to) classic cam (alphacrypt)al 3 keer omgeruild ,maar helpt ook niet. ;(
De smartcard is goed want met die *#!!*# samsung decoder van ziggo werkt het wel,maar ik wil geen extra afstandsbediening hebben ,en daar kan ik ook geen HD meekijken! :(
Maar ja ,div fora,s op het www wordt over deze problemen gesproken ,maar niemand thuis (ziggo/sony).
Het wordt onderhand tijd dat sony misschien met een firmware komt ,of dat er in de cam (alphacrypt/Mascom)met een update komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 20:41:
Ik heb dezelfde problemen ,een dure bravia 52''x3500 ,en ik kan geen een kanaal zien ,hij leest ze wel in maar alles blijft gecodeerd (your not entitled to) classic cam (alphacrypt)al 3 keer omgeruild ,maar helpt ook niet.
Het is nu eenmaal Russisch roulette om een CAM te vinden die wel wil werken in combinatie met jouw TV en kennelijk heb jij wat meer pech dan anderen. Er zit echt niets anders op dan stug volhouden tot je er wel één vindt die werkt.
Het wordt onderhand tijd dat sony misschien met een firmware komt ,of dat er in de cam (alphacrypt/Mascom)met een update komt?
Op Sony Nederland hoef je niet te rekenen en een firmware update van Mascom helpt niet omdat het om hardware toleranties gaat die niet zijn op te lossen door een firmware update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_Time
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07 16:29
Ik heb net mijn nieuwe 46x3500 geprobeerd en was enorm verbaasd! Elk kanaal dat ik tot nu toe geprobeerd heb werkt super.

Als iemand nog wat gegevens wil hebben hoor ik het wel!

Elke dag dronken is ook een geregeld leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn alphacryptcard geinstalleerd in de sony bravia 32....zo goed als alle zenders ontvangen alleen niet ARD en NIckelodion. Maar wat ik vervelender vind is dat ik de guide niet kan gebruiken. De card die ik gebruik is versie 3.12. Wie kan me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdflier
Verwijderd schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 10:21:
Mijn alphacryptcard geinstalleerd in de sony bravia 32....zo goed als alle zenders ontvangen alleen niet ARD en NIckelodion. Maar wat ik vervelender vind is dat ik de guide niet kan gebruiken. De card die ik gebruik is versie 3.12. Wie kan me helpen?
Welke tv (type), wat voor regio en welke provider heb je...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdflier
ArChie schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 19:16:
[...]

Vandaag naar MM geweest, bij de tweede alphacrypt was het raak, hij doet het!
Goed advies Archie.!, eindelijk blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
avdflier schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 15:42:
Vandaag naar MM geweest, bij de tweede alphacrypt was het raak, hij doet het!
Goed advies Archie.!, eindelijk blij.
Mooi. Hopelijk is het 396 MHz probleem niet van toepassing in jouw regio zodat je alle kanalen hebt. Als je wel een 396 MHz probleem hebt valt daar jammer genoeg niets aan te doen omdat Sony Nederland niet wil meewerken. Dat 396 MHz probleem is in ieder geval geen probleem dat iets met de AlphaCrypt Classic CAM te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdflier
ArChie schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 15:57:
[...]

Mooi. Hopelijk is het 396 MHz probleem niet van toepassing in jouw regio zodat je alle kanalen hebt. Als je wel een 396 MHz probleem hebt valt daar jammer genoeg niets aan te doen omdat Sony Nederland niet wil meewerken. Dat 396 MHz probleem is in ieder geval geen probleem dat iets met de AlphaCrypt Classic CAM te maken heeft.
Volgens mij ontvang ik alle kanalen, zal dat nog even na moeten lopen.

Ik zit in het oude multikabel gebied (heerhugowaard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
avdflier schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 18:21:
Ik zit in het oude multikabel gebied (heerhugowaard).
In het Ziggo/Multikabel gebied wordt de 396 MHz frequentie niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05:32
Verwijderd schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 09:42:
Heeft inmiddels iemand met een 32D3000 icm. Ziggo een werkend digitaal zenderpakket? Zo ja, hoe?
Deze combinatie werkt probleemloos, ook bij mij. Gewoon CAM en Ziggo smartcard in het toestel, zenders laten zoeken en genieten van een perfect beeld? Of heb je een ander probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ruud2007 schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 07:35:
Deze combinatie werkt probleemloos, ook bij mij. Gewoon CAM en Ziggo smartcard in het toestel, zenders laten zoeken en genieten van een perfect beeld? Of heb je een ander probleem?
Zoals ik al meer dan eens gemeld heb werkt dit inderdaad vrijwel probleemloos. Het 396 MHz probleem is wel van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToWi1989
Heb ik rechten bij het terugbrengen van deze tv naar de winkel dan? Ik wacht liever op de x4500 serie of whatever dan wachten op een software update oid die naar alle waarschijnlijkheid nooit gaat komen. Iedere keer als ik naar de winkel bel zeggen ze; 'ja meneer, ze zijn er mee bezig'. De verkoper waar ik mee heb gesproken heeft mij verteld dat dit gaat werken, maar niet binnen welke termijn. Kan ik nu gewoon opbellen en zeggen dat ik niet langer wil wachten en het toestel terug wil brengen en mn geld terug krijg (of ruilen voor een w4000)? Heeft de winkel wettelijke aanspraakbaarheid oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk het werkt :) ,bedankt ArChie _/-\o_ ,wat je al zei ,blijven omruilen tot het werkt.

Heeft inderdaad niets met de software te maken die op de alphacrypt staat ,het is puur de hardware.

Serienr.van de alphacrypt :11310805404556

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Sony Bravia X3500 met een Classic CAM Module waarmee ik via de kabel (Ziggo) digitale televisie ontvang. Ook ik heb beide problemen die in dit forum vermeld zijn. Echter, ik heb nog 1 probleem meer dat ik nog veel erger vind dan de problemen die hier vermeld staan. De zenders zoals die door de Sony Bravia worden gevonden (digitale TV zenders worden geplaatst van 1 t/m 152 en de radiozenders zitten tussen 600 en 700) staan niet in de volgorde zoals ze door Ziggo zijn vastgesteld dus niet zoals ze op de zenderkaart vermeld staan. Alle zenders zitten eigenlijk helemaal door elkaar. Herkennen andere mensen dit probleem ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat geeft dat, je kunt ze toch via de "sorteerfunctie" in de volgorde zetten die jij wilt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdflier
Verwijderd schreef op zondag 13 juli 2008 @ 16:17:
Ik heb een Sony Bravia X3500 met een Classic CAM Module waarmee ik via de kabel (Ziggo) digitale televisie ontvang. Ook ik heb beide problemen die in dit forum vermeld zijn. Echter, ik heb nog 1 probleem meer dat ik nog veel erger vind dan de problemen die hier vermeld staan. De zenders zoals die door de Sony Bravia worden gevonden (digitale TV zenders worden geplaatst van 1 t/m 152 en de radiozenders zitten tussen 600 en 700) staan niet in de volgorde zoals ze door Ziggo zijn vastgesteld dus niet zoals ze op de zenderkaart vermeld staan. Alle zenders zitten eigenlijk helemaal door elkaar. Herkennen andere mensen dit probleem ook?
waarom is dat erger....gewoon even half uurtje alles op volgorde zetten op je tv...eenmalig en dan staan ze goed????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 13 juli 2008 @ 16:17:
Echter, ik heb nog 1 probleem meer dat ik nog veel erger vind dan de problemen die hier vermeld staan. De zenders zoals die door de Sony Bravia worden gevonden (digitale TV zenders worden geplaatst van 1 t/m 152 en de radiozenders zitten tussen 600 en 700) staan niet in de volgorde zoals ze door Ziggo zijn vastgesteld dus niet zoals ze op de zenderkaart vermeld staan. Alle zenders zitten eigenlijk helemaal door elkaar. Herkennen andere mensen dit probleem ook?
De manier waarop Ziggo de kanaal nummers doorgeeft via de DVB Service Informatie is niet vastgelegd in de DVB specificaties. Digitale TV aanbieders zijn in feite vrij om daar hun eigen oplossing voor te kiezen. In Nederland hebben we de Irdeto kabelbedrijven (o.a. Ziggo) en UPC die ieder hun eigen methode hebben gekozen en als je het gebied gaat vergroten naar Europa dan zullen er nog wel een paar methodes zijn. Voor fabrikanten is dat nogal lastig. Daarom kiezen de meeste fabrikanten van standaard DVB-C apparatuur ervoor om zich te beperken tot hetgeen dat in de DVB specificaties is vastgelegd. Het gevolg is dat je zelf de kanalen in de juiste volgorde moet zetten, maar wel de vrijheid hebt om dat volledig naar eigen inzicht te doen. De kanalen volgorde die de kabelbedrijven opleggen zal veelal ook niet overeenkomen met je persoonlijke voorkeur en/of de kanalen die in je pakket zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 juli 2008 @ 18:50:
Wat geeft dat, je kunt ze toch via de "sorteerfunctie" in de volgorde zetten die jij wilt?
Dan ben je wel een hoop tijd kwijt. Tenzij je gebruik maakt van de favorietenlijsten. Maar dat is wat onhandiger bij het zappen. Bovendien, na een zenderscan ben je al je gesorteerde zenders of favorietenlijsten weer kwijt en kun je weer opnieuw beginnen. Een zenderscan is nodig als er nieuwe zenders door Ziggo worden toegevoegd want deze worden niet automatisch toegevoegd.

Ik heb ook een Samsung HD-decoder (DCB H360R) en deze geeft de zenders wel in de volgorde door zoals Ziggo ze aangeeft op de zenderkaart. En als er nieuwe zenders door Ziggo worden toegevoegd, hoef je niet opnieuw een zenderscan te doen.

Omdat ik met de Alphacrypt CAM Module bovenstaande problemen heb, ga ik mijn Samsung niet verkopen (eigenlijk ook niet omdat ik nu iets kan kijken terwijl ik iets anders kan opnemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 juli 2008 @ 18:50:
De sorteerfunctie van de Sony Bravia is behoorlijk spartaans. Als je de zendervolgorde van Ziggo precies wilt hebben, trek daar maar rustig een dag voor uit (inclusief een hoop gevloek en getier).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2008 @ 09:40:
De sorteerfunctie van de Sony Bravia is behoorlijk spartaans. Als je de zendervolgorde van Ziggo precies wilt hebben, trek daar maar rustig een dag voor uit (inclusief een hoop gevloek en getier).
De sorteer functie van Sony zou inderdaad behoorlijk verbeterd kunnen worden. Het zou al een hele verbetering zijn als je meer dan 1 kanaal per keer kan verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdflier
[...]

Ik geef je gelijk dat de sorteerfunctie alles behalve gebruiksvriendelijk is, maar meer dan een uur ben ik er absoluut niet mee bezig geweest...zender selecteren, naar rechts drukken, nummer indrukken, links drukken...gaat relatief snel, en zeker het gemak dat je daarna aan over houdt is het het uurtje wel waard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, ik was in een uurtje echt klaar hoor.....
Het is niet ideaal, maar zo slecht ook weer niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

[...]

Meerdere zenders tegelijk verplaatsen zou zeker een verbetering zijn, maar een dag uittrekken?
Kies het kanaal, druk naar rechts, tik het nummer in waar je hem wilt hebben en druk naar links.
Nog geen 10 seconden per kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blindfold schreef op maandag 14 juli 2008 @ 22:10:
[...]

Meerdere zenders tegelijk verplaatsen zou zeker een verbetering zijn, maar een dag uittrekken?
Kies het kanaal, druk naar rechts, tik het nummer in waar je hem wilt hebben en druk naar links.
Nog geen 10 seconden per kanaal.
Als je een zender A verplaatst naar een plek waar zender B staat, dan schijnt het zo te zijn dat zender B daarmee niet verwijderd wordt (zender A en zender B worden van plek gewisseld). Als zender A op 153 staat en zender B op 1 en je zet zender A op 1, dan komt zender B op 153. Ik dacht eerst dat ik dan zender B kwijt was.

Het is dan misschien wel 10 seconde per kanaal maar je moet wel iedere keer zoeken naar de volgende zender die je wilt verplaatsen en daar gaat juist veel tijd in zitten, het verplaatsen op zich niet.

En als ik dan besef dat Ziggo regelmatig nieuwe zenders toevoegt, moet ik voor mezelf eigenlijk een keer een mapping op papier zetten, zodat ik na een nieuwe zenderscan de zenders de volgende keer een stuk sneller kan instellen, omdat ik dan niet meer hoef te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 11:11:
[...]

Als je een zender A verplaatst naar een plek waar zender B staat, dan schijnt het zo te zijn dat zender B daarmee niet verwijderd wordt (zender A en zender B worden van plek gewisseld). Als zender A op 153 staat en zender B op 1 en je zet zender A op 1, dan komt zender B op 153. Ik dacht eerst dat ik dan zender B kwijt was.

Het is dan misschien wel 10 seconde per kanaal maar je moet wel iedere keer zoeken naar de volgende zender die je wilt verplaatsen en daar gaat juist veel tijd in zitten, het verplaatsen op zich niet.

En als ik dan besef dat Ziggo regelmatig nieuwe zenders toevoegt, moet ik voor mezelf eigenlijk een keer een mapping op papier zetten, zodat ik na een nieuwe zenderscan de zenders de volgende keer een stuk sneller kan instellen, omdat ik dan niet meer hoef te zoeken.
Bij mij schuift hij de zender die ik op die plek wil hebben er gewoon tussen. Ruilen van plek zou inderdaad wel erg vervelend zijn.
Ik heb een W4000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 11:11:
[...]

Bij mijn D3000 werkt dit ook zo (A en B worden van plek gewisseld). Ik heb hier inderdaad al snel zo'n lijstje gemaakt, en daarmee kan je het geheel in zo'n 20-30 minuten weer op orde hebben. Overigens gaat het bij veel veranderingen bij Ziggo om het vervangen van de ene zender door de andere, en dan hoef je dus niet opnieuw te scannen. Ik denk dat ik de laatste scan ergens in december 2007 heb gedaan...

Ander nadeel van deze methode is dat als je bedenkt dat de zender die je op plek 120 hebt zitten toch beter past op plek 15 (maar je wilt niet dat de zender op 15 naar 120 verhuisd...), je de zender op 120 eerst naar 119, dan naar 118 etc. moet verhuizen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Juist vanwege deze problematiek zoals het verbeteren van het sorteringsalgoritme is het zeer triest dat Sony geen actief firmware update beleid heeft zoals bijvoorbeeld Philips en Loewe. Problemen die geconstateerd worden zouden dan nog in dezelfde serie aangepakt en verbeterd kunnen worden, terwijl er nu in feite elke keer wat functionele verbeteringen worden doorgevoerd in elke nieuwe TV serie zodat er al snel jaren overheen gaan voordat onderdelen van de functionaliteit goed werken.

Kijk bijvoorbeeld maar naar het sorteer algoritme. Kennelijk heeft Sony ook gehoord/gemerkt dat de werking in de 3000 serie een drama is, dus komen ze in de 4000 serie met een iets aangepaste variant die iets prettiger werkt. En nu maar hopen dat ze in de 5000 serie met een mogelijkheid komen om meerdere kanalen te selecteren voor verplaatsing en in de 6000 serie misschien zelfs komen met ondersteuning voor het automatisch/handig bijwerken van de kanalenlijst zonder dat de eerder gemaakte sortering om zeep wordt geholpen.Op deze manier wordt dan een langdurig traject terwijl ze veel punten zouden scoren als ze actief met hun klanten aan het werk gingen om de boel te verbeteren middels regelmatige firmware updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Over het update beleid heb je absoluut gelijk maar om nou echt een discussie over het sorteren te beginnen is wat overdreven. Ik heb alleen analoge signalen gesorteerd dus misschien is digitaal lastiger (lijkt me niet). Ik vond het zeer simpel werken, op mijn 46W3000, ik was in 10 minuten klaar met het sorteren van 45 zenders en de meeste tijd ging verloren omdat ik bij sommige kanalen zat te twijfelen over de plek. Er werd in ieder geval niets gewisseld, je pakt gewoon de zender op en schuift hem door de lijst om ergens tussen gezet te worden.

Ze zouden in alle apparatuur gewoon een UTP aansluiting moeten duwen, mag best wat meer kosten als ik al m'n apparaten gewoon via een webinterface op de pc kon instellen.

Binnenkort ook maar eens een alphacrypt kaartje halen bij mediamarkt, zit nu al een paar maanden analoog te kijken.

[ Voor 21% gewijzigd door Pixal op 17-07-2008 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Heb sinds gisteren geen beeld meer op RTL8, Ziggo-Almelo-gebied met een Alphacrypt Classic.
Meerdere hier last van? Misschien is het wel mogelijk dat het kanaal een andere frequentie gekregen heeft?
Heb een Sony 40D3500 trouwens.

[ Voor 7% gewijzigd door kaos001 op 18-07-2008 08:39 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naar ik begreep is RTL8 inderdaad in enkele gebieden van frequentie verhuist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 11:02:
Naar ik begreep is RTL8 inderdaad in enkele gebieden van frequentie verhuist.
kijk, zoiets dacht ik dus al.
is het nu mogelijk dat ik alleen rtl8 eventjes van frequentie verander of moet ik nu weer compleet alles gaan zoeken ? :(

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:10

TF

bla bla

kaos- schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 11:31:
[...]

kijk, zoiets dacht ik dus al.
is het nu mogelijk dat ik alleen rtl8 eventjes van frequentie verander of moet ik nu weer compleet alles gaan zoeken ? :(
dat laatste...... Ziggo stuurt geen soort van TOC mee voor deze TV's....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
TF schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 20:37:
dat laatste...... Ziggo stuurt geen soort van TOC mee voor deze TV's....
Technisch zit dat wat anders in elkaar wat ik volgens mij ook al eerder in dit topic of het Sony topic heb getracht uit te leggen. DVB heeft standaard geen specificatie voor kanaalnummering en de gekozen methode door Ziggo wordt niet ondersteund/herkend door Sony. Andere merken TV's zoals Loewe en ook bepaalde buitenlandse modellen van Philips herkennen wel het kanaalnummeringssysteem van Ziggo en gebruiken dat voor de initiele sortering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Ben er inderdaad achtergekomen ja.
Heb alles opnieuw moeten zoeken (en dus sorteren), alle kanalen werken wel gewoon prima, maar je zenders sorteren is nu niet echt een leuk klusje :O

Soundcloud

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste