[LCD TV] Samsung LCD TV`s ( alle series ) Deel 9

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 133.325 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 249641

Net als Rainai ben ook ik benieuwd naar de verschillen tussen de m87 en m86. Zijn deze uitsluitend cosmetisch of zijn er qua inhoud (software e.d.) en specificties ook nog (kleine) verschillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 250476

Anoniem: 100386 schreef op maandag 28 januari 2008 @ 13:15:
[...]

Wat je moet doen is:
wat er overal in de diverse topics staat.
Gewoon een digitale verbinding regelen!
Notabene 3 post boven je
staat nog iets van die strekking!
hoi,
hoe moet ik een digitale verbinding maken?
heb er echt de balle verstand van van dit soort dingen.
ik hoop dat jullie mijn op weg willen helpen?!!heb mijn bij de winkel dus al een dure scart laten aansmeren wat achteraf dus weer niet nodig was geweest.

mvg geert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-06 15:50

Arfman

Drome!

Anoniem: 249641 schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 12:12:
Net als Rainai ben ook ik benieuwd naar de verschillen tussen de m87 en m86. Zijn deze uitsluitend cosmetisch of zijn er qua inhoud (software e.d.) en specificties ook nog (kleine) verschillen?
Uitsluitend cosmetisch, voor de zoveelste keer.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Is er al wat bekend over de volgende serie die door Samsung gelanceerd wordtt? Misschien (meer)over de LE40F96?

[ Voor 5% gewijzigd door Jumpman op 29-01-2008 14:46 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nico_van_wijk
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-06 10:40
Bij de LE32R81BX blijft de blauwe gloed schijnen ook als de TV standbye staat. Is dit uit te schakelen i.v.m. energie besparing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 240232

nico_van_wijk schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 15:54:
Bij de LE32R81BX blijft de blauwe gloed schijnen ook als de TV standbye staat. Is dit uit te schakelen i.v.m. energie besparing?
Ja dit is uit te schakelen, staat wel in de handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte_NL
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-06 08:26
Anoniem: 240232 schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 16:35:
[...]

Ja dit is uit te schakelen, staat wel in de handleiding.
Goed dat iemand erover begint, want mijn LE23R81 geeft met de LED op OFF in het menu nog steeds een blauwe gloed af. Niet zo fel als hij op één van de ON modes staat maar toch, het is niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 240232

Neophyte_NL schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 18:54:
[...]

Goed dat iemand erover begint, want mijn LE23R81 geeft met de LED op OFF in het menu nog steeds een blauwe gloed af. Niet zo fel als hij op één van de ON modes staat maar toch, het is niet uit.
Raar, wanneer staat dat licht dan aan? Toen ik m'n vorige tv (32r81) het uitschakelde bleef ook niet een beetje branden, hij was gelijk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-06 14:21

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Hallo,

Ik heb een vraag: Ik ben sinds vrijdag in het bezit van een LE40S81B en vraag me af of er hier anderen zijn die dit toestel hebben.

Zo heb ik mijn PC (Al een redelijk oud blik: zie sig) via de VGA poort aan de TV gehangen. Erg mooi beeld, maar bij het afspelen van movie trailers (720p) van Apple.com zie ik toch dat ie moeite heeft met het afspelen van 'snelle' bewegingen. Het beeld lijkt wel frames te skippen. Best irritant. Kan ook aan de performance van mijn PC liggen natuurlijk. Maar mijn vraag is of anderen hier ook last van hebben/hadden en wat hier eventueel tegen te doen is? Game mode lijkt het iets te verbeteren, maar kan ook illusie zijn.

Verder is het beeld haarscherp, vooral bij trailers van Microsoft lijk ik minder last te hebben van bovenstaand probleem. Dit ligt waarschijnlijk aan de snelheid waarmee het camerawerk plaatsvindt, maar het zou ook aan VLC mediaplayer kunnen liggen, waarmee ik deze trailers afspeel.

Best een beetje teleurstellend aangezien ik waarschijnlijk meer van HD verwachtte. Scherp beeld is mooi, maar je moet niet dizzy worden van de snelle 'blurry' beelden. Maar goed, ben ook nog een leek op dit gebied, dus e.e.a. kan ook aan mijn opstelling liggen.

Voor de rest eigenlijk best tevreden met deze LCD. Helaas nog een analoog TV signaal, maar daar komt snel verandering in.

EDIT: Ik heb nu een volledige HD film in het .mkv formaat geprobeerd af te spelen, maar dit is helemaal niet te doen. VLC geeft het beeld in blokken weer en speelt het af @ +/- 1 FPS. CCC Codec Pack hierna geinstalleerd en afgespeel met Windows media player classic. Dit was al iets beter, maar het beeld schokte en hakkelde voort.

wmv speelt daarentegen prima af, maar dat waren slechts trailers van zo'n 120 MB. Ik snap er niet veel meer van :?

[ Voor 15% gewijzigd door jagermeister op 30-01-2008 01:01 ]

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203140

jagermeister schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 22:42:
Hallo,

Ik heb een vraag: Ik ben sinds vrijdag in het bezit van een LE40S81B en vraag me af of er hier anderen zijn die dit toestel hebben.

Zo heb ik mijn PC (Al een redelijk oud blik: zie sig) via de VGA poort aan de TV gehangen. Erg mooi beeld, maar bij het afspelen van movie trailers (720p) van Apple.com zie ik toch dat ie moeite heeft met het afspelen van 'snelle' bewegingen. Het beeld lijkt wel frames te skippen. Best irritant. Kan ook aan de performance van mijn PC liggen natuurlijk. Maar mijn vraag is of anderen hier ook last van hebben/hadden en wat hier eventueel tegen te doen is? Game mode lijkt het iets te verbeteren, maar kan ook illusie zijn.

Verder is het beeld haarscherp, vooral bij trailers van Microsoft lijk ik minder last te hebben van bovenstaand probleem. Dit ligt waarschijnlijk aan de snelheid waarmee het camerawerk plaatsvindt, maar het zou ook aan VLC mediaplayer kunnen liggen, waarmee ik deze trailers afspeel.

Best een beetje teleurstellend aangezien ik waarschijnlijk meer van HD verwachtte. Scherp beeld is mooi, maar je moet niet dizzy worden van de snelle 'blurry' beelden. Maar goed, ben ook nog een leek op dit gebied, dus e.e.a. kan ook aan mijn opstelling liggen.

Voor de rest eigenlijk best tevreden met deze LCD. Helaas nog een analoog TV signaal, maar daar komt snel verandering in.

EDIT: Ik heb nu een volledige HD film in het .mkv formaat geprobeerd af te spelen, maar dit is helemaal niet te doen. VLC geeft het beeld in blokken weer en speelt het af @ +/- 1 FPS. CCC Codec Pack hierna geinstalleerd en afgespeel met Windows media player classic. Dit was al iets beter, maar het beeld schokte en hakkelde voort.

wmv speelt daarentegen prima af, maar dat waren slechts trailers van zo'n 120 MB. Ik snap er niet veel meer van :?
Ik heb zelf een 37m86BDX 1080p, ben erg tevreden over VLC player, heb speciaal voor 1080p gekozen omdat ik 720p niet beter vind dan progresive DVD. Ik merk zelf heel veel verschil tussen 720p en 1080p met HD content. Ik heb een 8800GTX video kaart die kan alle 1080p formaten tot 50 fpc perfect weergeven. VLC kan alle content perfect aan .mkv, .wmv, .ts, en .mp4 worden door de tv herkent en perfect weer gegeven. Met de info toets op de afstandb. kan ik zien welke resolutie en welke fpc hij weergeeft.

Je hebt wel een dolby surround setje nodig, ze hebben in de M serie gsm speakertjes gedaan.
De 37 is wel wat aan de kleine kant, maar ik zit ongeveer 1 tot 2 meter van de tv vandaan. Een groter scherm raad ik niemand aan. Dan kan je echt de pixels gaan tellen, of je moet er heel ver vanaf gaan zitten.

Misschien is in jou geval een nieuwe vidoekaart genoeg, minimaal geforce 7900 heb ik gegerepen voor 1080p over HDMI HDready tv.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 203140 op 30-01-2008 05:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 158253

Anoniem: 203140 schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 05:13:
[...]

Ik heb zelf een 37m86BDX 1080p, ben erg tevreden over VLC player, heb speciaal voor 1080p gekozen omdat ik 720p niet beter vind dan progresive DVD. Ik merk zelf heel veel verschil tussen 720p en 1080p met HD content. Ik heb een 8800GTX video kaart die kan alle 1080p formaten tot 50 fpc perfect weergeven. VLC kan alle content perfect aan .mkv, .wmv, .ts, en .mp4 worden door de tv herkent en perfect weer gegeven. Met de info toets op de afstandb. kan ik zien welke resolutie en welke fpc hij weergeeft.

Je hebt wel een dolby surround setje nodig, ze hebben in de M serie gsm speakertjes gedaan.
De 37 is wel wat aan de kleine kant, maar ik zit ongeveer 1 tot 2 meter van de tv vandaan. Een groter scherm raad ik niemand aan. Dan kan je echt de pixels gaan tellen, of je moet er heel ver vanaf gaan zitten.

Misschien is in jou geval een nieuwe vidoekaart genoeg, minimaal geforce 7900 heb ik gegerepen voor 1080p over HDMI HDready tv.
1 of 2 meter....Waarom heb je dan de 37 inch genomen? :? De 37 inch is ideaal voor 3,5 meter.
Ik wil jouw lcd wel kopen...voor lagere prijsje! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:29
Hallo,

Simpel toch: je pc is te traag door je hardware of misschien software. Probeer eens een nieuwe install met de laatste versie van je VGA kaart drivers. Helpt dat niet dan zou je wat betere hardware kunnen overwegen.
Dat heeft niks met je TV te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100386

CCC Codec Pack hierna geinstalleerd en afgespeel met Windows media player classic. Dit was al iets beter, maar het beeld schokte en hakkelde voort.
Codec Packs zijn altijd slecht, zo simpel is het.

Als je systeem nog dezelfde is als hier staat: ( http://specs.tweak.to/11855 ) gaat het sowieso niet lukken met een 1080P MKV AVC/H264, daarvoor is jammer genoeg je systeem niet snel/krachtig genoeg. Het is toevallig precies de reden waarom ik mijn "P4 3,0 @ weet niet wat" heb vervangen.

Uit ervaring weet ik dat pas vanaf een C2D 6750 AVC / H264 in bijna alle gevallen goed zal worden gedecodeerd, waarbij je voldoende CPU-power overhoud voor audio-decoding en/of streaming; En waar bij je natuurlijk ook voldoende CPU-cycles overhoud voor een prettig soepel werkende bediening van je speler. Maar dan nog zijn er scenes die niet vloeiend zullen lopen (berucht is de witten ganzen scene aan het einde van Planet Earth aflevering "Fresh water").

En nog even terug komen op die codec packs; Die bevatten vaak verouderde versies, of niet op elkaar afgestemde filters, en ook nog vaak dingen die je helemaal niet nodig hebt (en regelmatig ook allerlei malware).

Bij een snellere PC zou een nieuwere versie van ffdshow_tryouts moeten volstaan, en dit icm een speler van jouw keuze; Bijvoorbeeld een van de patchte Madia Player Classics, waarvan ik de HT-edition gebruik.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 100386 op 30-01-2008 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05:22
Frijns.Net schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 10:10:
[...]

Simpel toch: je pc is te traag door je hardware of misschien software. Probeer eens een nieuwe install met de laatste versie van je VGA kaart drivers. Helpt dat niet dan zou je wat betere hardware kunnen overwegen.
Dat heeft niks met je TV te maken.
Ik heb een P4 3.2 Ghz met een 9800 pro (ongeveer dezelfde specs als jagermeister) en heb geen problemen met het afspelen van 720p .mkv films. Heb mijn PC met hdmi aangesloten op 32S81.
Gebruik meestal VLC. Soms doet MPC het echter beter. Vooral bij Planet Earth. Verder heb ik alleen ffdshow geinstalleerd en gebruik Ati drivers versie 7.11. Mijn CPU load is max. 45 % bij het afspelen van een film. Voor 1080p is een snellere processor wel aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Thanks @ de genen die op mijn post hebben gereageerd :)

Helaas is mijn hardware sterk verouderd. Moet sowieso weer eens wat geld uitgeven aan nieuwe hardware, dus binnenkort meteen maar goed doen. Over een maandje of 2 ofzo. Vandaag ff een digitale ontvanger opgehaald. Dat is al een hele verbetering t.o.v. het analoge signaal.

Net ff een 720P film binnen gehaald. Perfecte kwaliteit.... :) Voorlopig dus nog maar even met max. 720p in de weer.

Overigens heb ik die codec-pack geprobeerd nádat VLC de film niet kon afspelen. Normaliter gebruik ik altijd VLC en ben ook nooit een fan geweest van die codec-packs. Ik gooi het er snel weer af :P
PC heeft trouwens net een schone installatie ondergaan, dus daar lag het niet aan. Puur dus die "brakke" hardware.

Maakt het overigens nog veel verschil in kwaliteit als ik mijn PC via DVI/HDMI aansluit? Nu hangt ie aan mijn LCD via een VGA kabel.

[ Voor 33% gewijzigd door jagermeister op 30-01-2008 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-06 09:08
Door deze post hier te plaatsen, heb ik de knoop doorgehakt! Ik wil een nieuwe TV.

Al enige maanden zit ik te dubben of het wel verstandig is of niet. En ja het is een onwijs goed plan. Zeker nu ik het gevoel heb dat de strijd tussen HD-DVD en blu-ray tegen het einde loopt. Maar een discussie over dat onderwerp is hier niet op zijn plek.

Wat erg belangrijk is bij de aanschaf van een nieuwe tv, zijn de centen en het feit dat de TV Full-HD moet zijn. Mijn ook is daarom gevallen op de LE37M86BD. Leuke TV voor een zacht prijsje.
Maar ik een specifieke spec. van deze TV niet terugvinden, ook niet in de handleiding. Daarom nog wat twijfels.

Ter inleiding; in het tijdschrijft hd-tv werd er uitleg gegeven over het nieuwe consumenten logo HD-Ready/1080p: (Rechte logo)

Afbeeldingslocatie: http://www.hdtvnieuws.nl/images/HD-Ready-HD-Ready-1080p.jpg
Bron image: HDTV-Nieuws

Dit logo stond garant voor bepaalde specificaties waaronder een specifieke Blu-ray specificatie. Blu-ray speelt af in 24hz (24p??). Tv's die dit logo dragen voldoen aan al deze specificaties en zijn op de toekomst voorbereid, aldus het artikel.

Aangezien het om ene klap geld gaat, wil ik graag zekerheid. Wie kan mij vertellen of de specificaties van de LE37M86BD, voldoen aan de eisen om blu-ray af te spelen in maximale resolutie en in 24 beelden p/s (24hz). En dus in principe dit bovenstaande logo mag dragen.

+ Kan deze tv 1080p input aan?
+ Als ik mij niet vergis heeft deze tv HDMI 1.3 input?

Wie helpt me uit de onzekerheid?

[ Voor 3% gewijzigd door mcsluis op 31-01-2008 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-06 15:52
Ja. Je moet wel rekening houden met het feit dat 'auto detect' mode niet werkt met oude HD apparatuur, maar de nieuwe ondersteunt hij automatisch. Oude modellen moet je op force 1080p24 zetten.
+ Als ik mij niet vergis heeft deze tv HDMI 1.3 input?
Ja dat klopt.

Tip: kijk niet naar die stomme labeltjes. Kijk gewoon naar de resolutie, dan weet je meteen of hij 1080p ondersteunt. 1366x768 = 720p (HD ready) en 1920x1080 = 1080p (Full HD).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
Roet schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 11:05:
[...]

Ja. Je moet wel rekening houden met het feit dat 'auto detect' mode niet werkt met oude HD apparatuur, maar de nieuwe ondersteunt hij automatisch. Oude modellen moet je op force 1080p24 zetten.

[...]

Ja dat klopt.

Tip: kijk niet naar die stomme labeltjes. Kijk gewoon naar de resolutie, dan weet je meteen of hij 1080p ondersteunt. 1366x768 = 720p (HD ready) en 1920x1080 = 1080p (Full HD).
Ik ben bewust van het feit dat hij 1080p aankan, echter ook op 24hz (zoals blu-ray dat weergeeft)??
Net even online geshopt, en zag dat de LE37M87BD ook bestaat. Is ook een leuk model, voor dezelfde prijs.

EDIT::: Waarschijnlijk het antwoord al gevonden;
http://www.lcd-compare.co...7BD-SAMSUNG-LE37M87BD.htm
http://www.avforums.com/f...ghlight=samsung+le37m86bd

[ Voor 25% gewijzigd door mcsluis op 31-01-2008 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-06 16:52
Hallo Luuk
Anoniem: 192470 schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 14:47:
Movie Mode
Contrast 95
Brightness 44
Sharpness 26
Color 52 (Normal)
Tint G55
Backlight 4

HDMI Black Low

Detailed Settings
Black Correction Low
Color Wide
Gamma 0
Dynamic Contrast Low

White Balance
RO 15
GO 14
BO 13
RG 10
GG 18
BG 12

op avs forum stond deze als beste gemiddelde...
werkt verassend goed! bij mij....

vooral movie mode icm de white balance aanpassingen werkt erg goed....

edit: m87 /86
Ik heb de SAMSUNG LE37M87BD en heb deze instellingen ingevoerd, Ze liggen heel dicht bij mijn eigen instellingen, m.u.v de kleur die moet bij mij een flink stuk omlaag. Gezichten worden bij bovenstaande instellingen veel te rood. Ik maak wel gebruik van Scart en als Source een dreambox die ik als RGB heb ingesteld. Iemand enig idee hoe dat komt of betreft het een exemplarish verschil tussen de TV's

[ Voor 6% gewijzigd door pandit op 31-01-2008 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192470

elke tv is weer anders.... ander panel etc....

dus tis niet dat die instelligen bij elke m87 het beste beeld geven,
ik heb inmiddels ook al weer aangepast...

en de rgb output kan ook verschillen.
via RGB valt er idd veel aan te passen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XhaiKhaL
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-06 13:16
In de handleiding van mijn LE26S81B staan bij HDMI verschillende modussen met verschillende ondersteunde resoluties, weet iemand hier iets van af?

Het betreft modus IBM en modus VESA, bij IBM staan hele lage resoluties en bij VESA staat 1360 * 768 wel als ondersteunde resolutie. Ik heb namelijk het probleem dat ik op de ene HDMI poort wel een native resoltie van 1360 * 768 krijg maar op de andere poort niet. Zie thread 29529776 voor meer info over mijn probleem.

Iemand een idee van wat IBM en VESA in de HDMI-wereld te betekenen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

uh? VESA maakt standaarden voor video etc...

Zie ook alle VESA support voor de LCD ophangrekken ,etc...

en IBM zak daarvoor ook wel wat standaarden hebben gehad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XhaiKhaL
Anoniem: 192470 schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 21:48:
uh? VESA maakt standaarden voor video etc...

Zie ook alle VESA support voor de LCD ophangrekken ,etc...

en IBM zak daarvoor ook wel wat standaarden hebben gehad..
Waarom zet Samsung dit als modus in hun handleiding? Er staat verder geen uitleg bij o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenderman
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05-2022
Jumpman schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 14:45:
Is er al wat bekend over de volgende serie die door Samsung gelanceerd wordtt? Misschien (meer)over de LE40F96?
40F96? Komt die er echt aan?

Everything is hot-swappable...if you're fast enough :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
http://www.samsung.kz/pro...-video/tv/lcd/le40f86-bd/

http://www.lcd-compare.co...6BD-SAMSUNG-LE40F96BD.htm

Misschien? Ik vind het vreemd. Die Kazachstaanse site geeft in de vertaling wel aan dat het "Familie van de F8" is, mochten jullie denken dat daar gewoon staat dat het toch een F8 is. Ik weet het zelf niet, ik heb nog niets vernomen via de betrouwbare officiële kanalen (persbericht e.d.). Heb me niet echt verdiept in de F-ranges, i.v.m. de glimmende laag die deze ook heeft.

[ Voor 5% gewijzigd door Roet op 01-02-2008 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68565

Ik heb onlangs de LE32S81B aangeschaft en nu las ik in de OP dat je de zaptijd kan versnellen door video mute time aan te passen, nu vraag ik me af hoe laag kan je dit zetten zonder dat het nadelige gevolgen heeft voor de TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-06 10:08
Heb em op 0 gehad maar dat zapte niet lekker. Het staat nu op 1 en gaat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-06 15:37

Emiel1984

Made in NL

Ik heb nu ongeveer een maand de LE40M86BD. Ik had eerst de PS3 gekocht maar ik vond het gewoon niet om aan te zien op een 68cm sd breedbeeld en kocht dus een week later deze LCD-TV. Omdat de PS3 meestal niet Full HD ondersteunt in zijn games\applicaties was ik ook aan het vergelijken met een aantal HD-ready schermen.

Ik heb uiteindelijk toch een Full HD gekozen omdat er steeds meer wel FULL HD lijkt te worden. Mijn vorige TV had ik ook al 9 jaar ;) . Eerst wou ik voor de veel duurdere 100hz ambilight 3D reeks van philips gaan maar die vielen mij nogal tegen in de mediamarkt.

De Samsung die ik nu heb kwam voor mij als beste naar voren toen ik 45 minuten aan het kijken\vergelijken was geweest :X . De tv was ook nog is 400 euro goedkoper dan de philips :+ . De LCD-TV van het jaar van Sony zag er ook erg goed uit maar was ook stukken duurder en daarnaast vond ik de kleuren op de samsung ook een stuk beter uitkomen in de GT demo's van Sony. Helaas kon ik niet de kwaliteit van het beeld zien aangesloten op de kabel(aangezien wij nog kabelaansluiting hebben).

Toen de TV nog niet was ingesteld was dat dus wel goed schrikken.... baalde er ontzettend van. Na een week spelen met de instellingen was ik eindelijk tevreden met het resultaat. Ik vind het ook erg fijn dat de instellingen voor de verschillende bronnen(kabel en HDMI iig) afzonderlijk worden opgeslagen. Aangezien ik er zelf zolang mee bezig ben geweest post ik hier ook mijn instellingen even voor jullie.

PS3 op HDMI2 :
Modus: Dynamisch
Contrast 73
Helderheid 53
scherpte: 84
kleur: 60
kleur tint: Koel1
Verlichting: 10
formaat : Alleen Scannen

Dig Ruisfilter : Uit
Actieve kleuren : Aan
DNIe: Aan

Spaarstand : Uit
HDMI-zwartniveau: : Normaal

KABELTV:
Modus: Standaard
Contrast 64
Helderheid 50
scherpte: 59
kleur: 55
kleur tint: normaal
formaat : auto breed
Schermmodus: 4:3
Dig Ruisfilter : Uit
DNIe: Aan
Film plus : Zie geen verschil tussen aan en uit.
Spaarstand : Uit

Er zullen vast wel mensen zijn met betere instellingen, deze zou ik dan graag ook willen proberen ;) .

Wat mij een beetje irriteerd is dat je niet direct naar de\een geactiveerde ingang gaat als je op de externe bronnen knop drukt(op de ab). Zie ik hier iets over het hoofd? De TV gaat eerste naar Ext 1, Ext 2 en dan pas naar HDMI2. Daarbij kan je ook niet zoals je op de kabel doet een zender vooruit of terug via de P buttons, dan ga je namelijk weer naar de kabelzender...

Ik wou eerst voor een groter scherm gaan (46 inch) maar ben nu toch blij dat ik voor een 40 inch ben gegaan. Van een 68 cm sd naar een 102 cm Full HD gaan was echt een verademing :) .

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231861

Ik heb ook de LE40M86BD ,he waarom gebruik je hdmi 2 uitgang en niet de hdmi 1 uitgang? heb je daar een reden voor?

(Interactive tv van kpn)

modus: standaard
contrast: 88
helderheid:42
scherpte:0
kleur:54
kleur tint: koel 1
verlichting: 6
film plus: uit
DNle: aan
digitale ruisfilter: hoog
formaat: 16.9
zwartaanpassing: hoog
Dynamisch contrast: hoog
gamma:0
Randverbetering:uit
kleurruimte: auto
spelmodus: aan
spaarstand:hoog.

Ciaooo...

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 231861 op 01-02-2008 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Via RGBscart (digitale kabel) heb ik nu toch ook alls weer op standaard staan en het contrast omhoog naar 65 ofzo dus wel redeijk hetzelfde.....
al is dynamisch contrast ook wel goed.. twijfel nog een beetje..

echter via mn macbook HDMI heb ik nu via DYNAMISCH contrast en contrast naar 70 en kleur dan wel weer normaal....

en IDD via HDMI is dynamisch contrast echt veel beter...

gister zat ik al een dvd te kijken , en zat echt costant met de kleuren te spelen...
dynamisch contrast niet geprobeerd maar via HDMI ziet het er nu echt geweldig uit, zeker op 1080P :)

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 192470 op 01-02-2008 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134214

Mis een stomme vraag, maar ben nog een noob wat HDTV betreft...
Kan ik mijn tv op mijn pc beter via VGA of via component aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:33

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Zo, inmiddels 4 dagen in het bezit van een LE40M87BD en volledig overtuigd. Al de nodige afleveringen van Heroes en Lost in 720p gekeken en dat ziet er echt gelikt uit. De DVD-box van Lost Seizoen 3 staat nog in het plastic in de kast, want toen ik de 720p-versie op Usenet zag kon ik het niet laten natuurlijk. :) Gisteravond ook een flink stuk van Queen Rock Montreal in 1080p gekeken..... onvoorstelbaar, en dat voor beeldmateriaal uit 1981! :o

In eerste instantie had ik mijn zinnen gezet op een Philips 37PFL9632, maar na alle verhalen over lag en problemen met HTPC's toch maar voor een Samsung gegaan. Dat het glanzende beeld storend kan zijn kan ik goed begrijpen, echter is mijn woonkamer zo ingedeeld dat ik geen raam achter me heb en ook de schemerlampjes staan buiten beeld.

Aansluiten was een duidelijk voorbeeld van plug&play..... een DVI-HDMI-kabel had ik al liggen en het beeld werd in Vista meteen herkend. Beeld en geluid komt van een HTPC die geruisloos 1080p afspeelt met de volgende specs:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
SilverStone SST-LC17S Zilver
Zalman PSU ZM360B-APS 360 Watt

3x Nexus Technology Real Silent Case Fan 80 Mm
3x Nexus Technology Silicon Absorber For Case Fan 80 Mm
3x Nexus Technology Case Fan Vibration Absorbers Mounts
2x AC Ryan MeshX 80 Mm

Asus P5L 1394
Intel Core 2 Duo E4500 2.20 GHz
Stock Cooler
2x Kingston  KVR667D2N5/1G 1GB

Asus EN8600GT Silent
Hauppauge PVR-500
TerraTec Aureon 5.1 Fun

Seagate Baracuda 7200.10 250GB
Maxtor DiamondMax 10 200GB IDE
NEC DVD-RW ND-3500AG
Revoltec Rounded IDE Kabel Zwart 60 Cm

Logitech Cordless Desktop EX100
Microsoft MCE Remote

Die 450GB vult alleen wel snel met HD-materiaal, dus daar komt nog 500GB ofzow bij. :) 'Gewone' tv is nog analoog, via die Hauppauge PVR-500 en dat ziet er natuurlijk niet echt geweldig uit. Ik wil nog even wachten met digitale tv tot er een geschikte oplossing is voor in een HTPC. Verder niet echt boeiend, aangezien ik toch bijna nooit tv kijk. Daarnaast komt er natuurlijk nog een Bluray-speler (/-brander) in zodra die wat betaalbaarder worden.

Een paar plaatjes:

overzicht
Afbeeldingslocatie: http://martijnfoto.nl/dump/HT/IMG_2236.jpg

verborgen oplossing voor toetsenbord en AB's
Afbeeldingslocatie: http://martijnfoto.nl/dump/HT/IMG_2237.jpg
Afbeeldingslocatie: http://martijnfoto.nl/dump/HT/IMG_2238.jpg

vanuit de kijkpositie
Afbeeldingslocatie: http://martijnfoto.nl/dump/HT/IMG_2240.jpg
Afbeeldingslocatie: http://martijnfoto.nl/dump/HT/IMG_2241.jpg
Afbeeldingslocatie: http://martijnfoto.nl/dump/HT/IMG_2242.jpg

Op die laatste 3 foto's zie je het glanzende scherm wat duidelijker. Dat was net toen de zon scheen, dus tevens zo ongeveer het felste licht dat ik te zien krijg in onze woonkamer op het noorden. :)

Nu nog op zoek naar een geschikte muurbeugel en daarna is de audio aan de beurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Ziet er goed uit allemaal! :)

Vraagje: Hoe is het bereik van je draadloze tobo en muis? Vorige week een setje van Microsoft gekocht, maar het bereik was ronduit teleurstellend. Een meter of 1.5 a 2 en daarmee hield het wel op. Ik zoek een set die minstens een meter of 3 vanaf het zendertje bereik heeft. Bestaan deze, of wordt ik dan gelijk gedwongen om voor een Bluetooth set te gaan welke overigens imho veel te duur zijn?

[ Voor 72% gewijzigd door jagermeister op 02-02-2008 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Ik heb gemerkt dat de plaatsing van de ontvanger erg belangrijk is. Met de ontvanger naast de pc in het meubel had ik maar 50cm ontvangst. Met de ontvanger los erachter was dit zo'n 1,5m, maar nu ik de ontvanger in de kabelgoot onder het tv-meubel heb gedaan, lijkt het ook op een meter of 3 prima te werken.

Hier een fotootje van de kabelgoot:
Afbeeldingslocatie: http://martijnfoto.nl/dump/HT/IMG_2232.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

MartijnGizmo schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 12:55:
Ik heb gemerkt dat de plaatsing van de ontvanger erg belangrijk is. Met de ontvanger naast de pc in het meubel had ik maar 50cm ontvangst. Met de ontvanger los erachter was dit zo'n 1,5m, maar nu ik de ontvanger in de kabelgoot onder het tv-meubel heb gedaan, lijkt het ook op een meter of 3 prima te werken.

Hier een fotootje van de kabelgoot:
[afbeelding]
Vaag dat dat zoveel verschil maakt. Ik heb het zendertje eigenlijk alleen geprobeerd terwijl ie naast mijn tv stond zo dicht mogelijk bij de plek waar ik zit. Helaas had ik alleen goed bereik op de hoek van mijn bank. Heb verder niets geprobeerd... doos weer ingepakt en terug naar de winkel om mijn geld terug te halen. Boven heb ik nog een draadloze Logitech MX Laser muis. Die maar eens proberen van de week, met het zendertje onder mijn dressoir. Volgens mij moet ie er net onder passen :P

Sorry voor het hoge offtopic gehalte! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103735

Afbeeldingslocatie: http://i73.photobucket.com/albums/i232/LanVlam/LE40F86BDX.jpg

Ook mijn LE40F86B binnen alleen krijg ik de pc niet goed weergegeven.
dus merk dat de pixels niet 1:1 gaan beeld is als het ware iets groter als het tv scherm zelf.
heb de res goed staan nu hoor ik over Just Scan maar waar staat die?! Kan hem niet vinden.
Weet iemand hoe ik trouwens in service menu kom in verband met trage zaptijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
Anoniem: 103735 schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 15:40:
[afbeelding]

Ook mijn LE40F86B binnen alleen krijg ik de pc niet goed weergegeven.
dus merk dat de pixels niet 1:1 gaan beeld is als het ware iets groter als het tv scherm zelf.
heb de res goed staan nu hoor ik over Just Scan maar waar staat die?! Kan hem niet vinden.
Weet iemand hoe ik trouwens in service menu kom in verband met trage zaptijd?
Just Scan kan je kiezen wanneer je de boel via HDMI aangesloten hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103735

Frijns.Net schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 17:13:
[...]

Just Scan kan je kiezen wanneer je de boel via HDMI aangesloten hebt.
Onder welk menu aangezien ik alles via hdmi aangesloten heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Nu online
MartijnGizmo schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 11:12:
Zo, inmiddels 4 dagen in het bezit van een LE40M87BD en volledig overtuigd. Al de nodige afleveringen van Heroes en Lost in 720p gekeken en dat ziet er echt gelikt uit. De DVD-box van Lost Seizoen 3 staat nog in het plastic in de kast, want toen ik de 720p-versie op Usenet zag kon ik het niet laten natuurlijk. :) Gisteravond ook een flink stuk van Queen Rock Montreal in 1080p gekeken..... onvoorstelbaar, en dat voor beeldmateriaal uit 1981! :o

In eerste instantie had ik mijn zinnen gezet op een Philips 37PFL9632, maar na alle verhalen over lag en problemen met HTPC's toch maar voor een Samsung gegaan. Dat het glanzende beeld storend kan zijn kan ik goed begrijpen, echter is mijn woonkamer zo ingedeeld dat ik geen raam achter me heb en ook de schemerlampjes staan buiten beeld.

Aansluiten was een duidelijk voorbeeld van plug&play..... een DVI-HDMI-kabel had ik al liggen en het beeld werd in Vista meteen herkend. Beeld en geluid komt van een HTPC die geruisloos 1080p afspeelt met de volgende specs:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
SilverStone SST-LC17S Zilver
Zalman PSU ZM360B-APS 360 Watt

3x Nexus Technology Real Silent Case Fan 80 Mm
3x Nexus Technology Silicon Absorber For Case Fan 80 Mm
3x Nexus Technology Case Fan Vibration Absorbers Mounts
2x AC Ryan MeshX 80 Mm

Asus P5L 1394
Intel Core 2 Duo E4500 2.20 GHz
Stock Cooler
2x Kingston  KVR667D2N5/1G 1GB

Asus EN8600GT Silent
Hauppauge PVR-500
TerraTec Aureon 5.1 Fun

Seagate Baracuda 7200.10 250GB
Maxtor DiamondMax 10 200GB IDE
NEC DVD-RW ND-3500AG
Revoltec Rounded IDE Kabel Zwart 60 Cm

Logitech Cordless Desktop EX100
Microsoft MCE Remote

Die 450GB vult alleen wel snel met HD-materiaal, dus daar komt nog 500GB ofzow bij. :) 'Gewone' tv is nog analoog, via die Hauppauge PVR-500 en dat ziet er natuurlijk niet echt geweldig uit. Ik wil nog even wachten met digitale tv tot er een geschikte oplossing is voor in een HTPC. Verder niet echt boeiend, aangezien ik toch bijna nooit tv kijk. Daarnaast komt er natuurlijk nog een Bluray-speler (/-brander) in zodra die wat betaalbaarder worden.

Een paar plaatjes:

overzicht
[afbeelding]

verborgen oplossing voor toetsenbord en AB's
[afbeelding]
[afbeelding]

vanuit de kijkpositie
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Op die laatste 3 foto's zie je het glanzende scherm wat duidelijker. Dat was net toen de zon scheen, dus tevens zo ongeveer het felste licht dat ik te zien krijg in onze woonkamer op het noorden. :)

Nu nog op zoek naar een geschikte muurbeugel en daarna is de audio aan de beurt.
Supermooie huiskamer en TV inrichting!

Alleen irriteer ik me in het hele geheel toch weer aan de piano lak en het super glimmende scherm. Het blijft vervelend, om als iemand een glas op pakt, je het weerspiegelt in je TV ziet. Maar ja, bijna alle TV's zijn van dit materiaal en met dit soort gecoate schermen (daardoor mag je ook punten bij de niet effectieve contrast ratio optellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-05 11:47
Ik denk er over om een LE37M86BD te kopen.

Alleen er is mij nog iets niet helemaal duidelijk en ik hoop dat iemand maar daar in kan helpen.

In de begint post van deze topic staat het volgende:

HDTV :
De complete M serie evenals de R serie is HDTV ready. Dit wil zeggen dat alle HDTV input op de televisie kan worden weergeven. Wat dit niet wil zeggen is dat dit een HD TRUE televisie is. HD TRUE houd in dat de televisie op een resolutie van 1920*1080 px kan draaien. Dit houd niet in dat deze televisies niet op HDTV kwaliteit kan weergeven. Er bestaan namelijk enkele HDTV formaten : 1080p en 720p (1920*1080 en 1280*720). De samsung tv's hebben een max resolutie van 1366 * 768 . Dit houd in dat 720p ge-upscalled moet worden om 100% het beeld te vullen en 1080p ge-downscalled moet worden. Kwaliteit van uiteindelijke beeld hangt dus van het techniek in de televisie zelf af.

En op de samsung site staat er bij deze televisie het volgende.

Full HD(1080p) Up-Conversion

Wat houdt dit allemaal. Is deze LCD tv wel echt Full HD 1080p. Dus is de resolutie 1920*1080 en niet 1366*768. Zoals in de eerste post van dit topic staat of is dat alleen bij Digitale televisie in HD.

Want ik wil graag een playstation 3 gebruiken en dus ook Blu-Rays kijken op 1080p.
Kan dat dus met deze televisie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pensmaster-B
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Nico111 schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 20:01:

Alleen er is mij nog iets niet helemaal duidelijk en ik hoop dat iemand maar daar in kan helpen.

HDTV :
De complete M serie evenals de R serie is HDTV ready. Dit wil zeggen dat alle HDTV input op de televisie kan worden weergeven. Wat dit niet wil zeggen is dat dit een HD TRUE televisie is. HD TRUE houd in dat de televisie op een resolutie van 1920*1080 px kan draaien. Dit houd niet in dat deze televisies niet op HDTV kwaliteit kan weergeven. Er bestaan namelijk enkele HDTV formaten : 1080p en 720p (1920*1080 en 1280*720). De samsung tv's hebben een max resolutie van 1366 * 768 . Dit houd in dat 720p ge-upscalled moet worden om 100% het beeld te vullen en 1080p ge-downscalled moet worden. Kwaliteit van uiteindelijke beeld hangt dus van het techniek in de televisie zelf af.

Wat houdt dit allemaal. Is deze LCD tv wel echt Full HD 1080p. Dus is de resolutie 1920*1080 en niet 1366*768. Zoals in de eerste post van dit topic staat of is dat alleen bij Digitale televisie in HD.

Want ik wil graag een playstation 3 gebruiken en dus ook Blu-Rays kijken op 1080p.
volgens mij wil dat zeggen dat de resolutie van het beeld wel 1080 is maar dat hij dit zelf niet ondersteund ... of de chip die er in zit dat geen 1080 beeld materiaal aankan en dit upscaled van 720 naar 1080 .... ? tenminste dat denk ik als ik dit zo lees :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Heeft iemand het van jullie al voor elkaar gekregen om bij een M86/M87 digitaal surround geluid via de TV door te linken naar je versterker? Oftewel: Digitale bron via HDMI de TV in en via de optisch digitale uitgang weer je TV uit naar de versterker.

Ik heb een xbox360 welke ik met HDMI op mijn 37M87 heb aangesloten en heb de TV weer via een optische kabel op mijn versterker aangesloten. De TV stuurt echter enkel stereo (pro-logic) geluid uit terwijl de xbox 360 wel digitaal surround geluid uitstuurt via HDMI.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XhaiKhaL
Schweino schreef op zondag 03 februari 2008 @ 01:59:
Heeft iemand het van jullie al voor elkaar gekregen om bij een M86/M87 digitaal surround geluid via de TV door te linken naar je versterker? Oftewel: Digitale bron via HDMI de TV in en via de optisch digitale uitgang weer je TV uit naar de versterker.

Ik heb een xbox360 welke ik met HDMI op mijn 37M87 heb aangesloten en heb de TV weer via een optische kabel op mijn versterker aangesloten. De TV stuurt echter enkel stereo (pro-logic) geluid uit terwijl de xbox 360 wel digitaal surround geluid uitstuurt via HDMI.....
Ik zou het zo (klik) doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Sja, da's ook een oplossing.... Maar wat is nu het probleem?

1) de xbox 360 gooit geen 5.1 geluid over de HDMI kabel
2) de Samsung M86/M87 lust het 5.1 geluid uit de HDMI ingang niet door naar de optical out op de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Schweino schreef op zondag 03 februari 2008 @ 14:17:
Sja, da's ook een oplossing.... Maar wat is nu het probleem?

1) de xbox 360 gooit geen 5.1 geluid over de HDMI kabel
2) de Samsung M86/M87 lust het 5.1 geluid uit de HDMI ingang niet door naar de optical out op de TV.
Ik denk dat het probleem hem zit in het feit dat de TV er 2.0 van maakt, of pro-logic. Dat is met wel meer TVs zo. Naar mijn weten (maar je mag me hierop corrigeren, graag zelfs) is het zo dat dit komt doordat filmmaatschappijen dat tegen hebben gehouden. Ze wilden niet dat een onbeveiligd digitaal signaal van de hoogste kwaliteit werd doorgegeven. Naar de TV kan wel, want het idee is dat dit met HDCP gebeurt en dus beveiligd is.

De TV ontvangt dus wel 5.1, maar mag dit niet doorgeven via zijn output. Tegenwoordig komen er wel TVs uit die dit kunnen geloof ik, maar voor mij is het nog grijs gebied. Mijn Samsung kon het in ieder geval ook niet.

Wat je kan doen is inderdaad bovenstaande oplossing gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:15
Je 360 staat wel op 5.1 neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
yep, ofcourse staat de 360 op 5.1 ;)

Na wat speurwerk heb ik inderdaad aanwijzingen gevonden dat de M86/87 geen 5.1 geluid doorlust via de optische output :(
Heb de vraag ook even op AVforums gesteld, hopelijk zijn er daar meer ervaringen te vinden ook.

Zou wel jammer zijn als dat zo is, maakt de zaak nodeloos ingewikkelder.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:54
Weet iemand al wat meer over wanneer de LED backlight LCD komen?

In de topic start staat er 1tje maar die is uit 2006? Toch raar dat ze daarna geen andere modellen hebben uitgebracht.
Af en toe ben ik wel eens iets tegengekomen over een of ander 52" show model met LED backlight, maar lijkt me dat LED ook rendabel is op de kleinere schermen.

Ook geen andere merken welke hier mee bezig zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-06 21:01
Nico111 schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 20:01:

HDTV :

Wees niet bang, die LE37M86 is absoluut 1080p. Die upscaling zullen ze wel bedoelen voor sd-content zoals tv en video.
Dus blu-ray en ps3 worden gewoon in full hd weergegeven.
Je kan op de site zien dat de resolutie vd tv 1920x1080 is en de video-inputs geven dit ook aan. Wat master..in n vorige post schrijft klopt dus niet.
De vraag is echter of deze tv n mooier beeld geeft dan bijv n hd-ready plasma bijvoorbeeld. Specs zeggen lang niet alles en resolutie nog minder.
Koop dus de tv met t mooiste beeld, niet die met de hoogste specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Sillymidget schreef op zondag 03 februari 2008 @ 16:27:
Weet iemand al wat meer over wanneer de LED backlight LCD komen?

In de topic start staat er 1tje maar die is uit 2006? Toch raar dat ze daarna geen andere modellen hebben uitgebracht.
Af en toe ben ik wel eens iets tegengekomen over een of ander 52" show model met LED backlight, maar lijkt me dat LED ook rendabel is op de kleinere schermen.

Ook geen andere merken welke hier mee bezig zijn?
De F9 serie heeft het ook. Daarnaast komt LG rond mei ook met een LED backlight model, de LG75. Andere merken weet ik geen concrete modellen van, maar als je googelt op LED LCD CES 2008, denk ik dat je wel aardig wat info vindt. Andere merken hebben ook al wat LED modellen laten zien, maar concrete gegevens van consumenten modellen zijn er nog niet naar mijn weten. Heb me er ook niet zo in verdiept moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Jumpman schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 18:53:
[...]

Supermooie huiskamer en TV inrichting!

Alleen irriteer ik me in het hele geheel toch weer aan de piano lak en het super glimmende scherm. Het blijft vervelend, om als iemand een glas op pakt, je het weerspiegelt in je TV ziet. Maar ja, bijna alle TV's zijn van dit materiaal en met dit soort gecoate schermen (daardoor mag je ook punten bij de niet effectieve contrast ratio optellen).
Thanks. Ik zal nog wel even foto's van het glanzende maken als het donker is. :)
Anoniem: 103735 schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 18:46:
[...]

Onder welk menu aangezien ik alles via hdmi aangesloten heb
Ik moest ook even zoeken. Staat in het menu waar je 16:9, 4:3 etc in kunt stellen. Is een optie Just Scan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-05 11:47
Bedankt Ferry34 voor je duidelijk antwoord.
Je hebt helemaal gelijk wat betreft dat specs niet alles zeggen. Ik zal zeker nog eens gaan kijken naar verschillende schermen.
Maar de LE37M86BD ziet er erg mooi uit en is in de pricewatch erg scherp geprijsd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Schweino schreef op zondag 03 februari 2008 @ 15:38:
yep, ofcourse staat de 360 op 5.1 ;)

Na wat speurwerk heb ik inderdaad aanwijzingen gevonden dat de M86/87 geen 5.1 geluid doorlust via de optische output :(
Heb de vraag ook even op AVforums gesteld, hopelijk zijn er daar meer ervaringen te vinden ook.

Zou wel jammer zijn als dat zo is, maakt de zaak nodeloos ingewikkelder.....
Ik heb nog nooit gehoord van n hdtv die 5.1 kan uitsturen via zn digital out. Gewoon de optische kabel uit de xbox360 in de optische ingang van de versterker stoppen, eventueel n splitter gebruike als je versterker max 1 optische ingang heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
In Schweino in "Het Xbox 360 ervaringen Topic #45" zijn er iig al twee waarbij het wel lukt met hun TV.... Het "gewoon" een optische kabel uit de xbox aansluiten op de versterker gaat dus niet omdat er enkel een HDMI uitgang uit de 360 komt, en geen aparte optische uitgang is. Je zal dan de HDMI kabel van Microsoft moeten kopen voor 50 euro en daar heb ik nu net geen zin in.... (Of de component of VGA kabel gebruiken kan natuurlijk ook, die hebben wel een aparte optische uitgang).

Ik zal Samsung eens bellen vandaag, want zeg nu zelf, wat heb je aan een optische uitgang op je TV als deze alleen maar stereo signaal uitzend??

[ Voor 9% gewijzigd door Schweino op 04-02-2008 07:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Schweino schreef op maandag 04 februari 2008 @ 07:27:
In Schweino in "Het Xbox 360 ervaringen Topic #45" zijn er iig al twee waarbij het wel lukt met hun TV.... Het "gewoon" een optische kabel uit de xbox aansluiten op de versterker gaat dus niet omdat er enkel een HDMI uitgang uit de 360 komt, en geen aparte optische uitgang is. Je zal dan de HDMI kabel van Microsoft moeten kopen voor 50 euro en daar heb ik nu net geen zin in.... (Of de component of VGA kabel gebruiken kan natuurlijk ook, die hebben wel een aparte optische uitgang).

Ik zal Samsung eens bellen vandaag, want zeg nu zelf, wat heb je aan een optische uitgang op je TV als deze alleen maar stereo signaal uitzend??
Ik zie nog steeds nergens staan dat t iemand is gelukt. 1 iemand lijkt t te zeggen maar dat is helemaal niet duidelijk.
Ik kan ook wel n optische kabel van zo'n tv in mn surround stoppen en dan geluid over 6 speakers krijgen, maar dit is geen surround.
Ik heb zelf wel n hdmi met audiodongle gekocht en daarmee heb je natuurlijk wel surround via de optische kabel, maar dit gaat natuurlijk niet over de optische uitgang van de tv (zit er bij mij ook niet op).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Ferry34 schreef op zondag 03 februari 2008 @ 22:50:
[...]

Ik heb nog nooit gehoord van n hdtv die 5.1 kan uitsturen via zn digital out. Gewoon de optische kabel uit de xbox360 in de optische ingang van de versterker stoppen, eventueel n splitter gebruike als je versterker max 1 optische ingang heeft.
Ik wist niet dat zo;n splitter bestond, heeft zo'n stekker nog een speciale naam, dan kan ik gaan zoeken om er zo eentje te bestellen. :)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Fietsbel schreef op maandag 04 februari 2008 @ 09:43:
[...]

Ik wist niet dat zo;n splitter bestond, heeft zo'n stekker nog een speciale naam, dan kan ik gaan zoeken om er zo eentje te bestellen. :)
Switch:
http://www.bmm-electronics.nl/Product.asp?Product_ID=637

Splitter:
http://www.bmm-electronics.nl/Product.asp?Product_ID=589

Voordeel van de splitter is dat je niet hoeft te switchen, maar dan moet je volgens mij wel echt de stroom van het andere apparaat halen, want ook al geeft een apparaat geen geluid door, de optical zendt nog wel licht uit. En 2 lichtsignalen gemengd klinken niet zo goed denk ik (nooit geprobeerd).

Dit zijn trouwens maar 2 vlugge hits, weet niet of ze ergens goedkoper zijn te krijgen. Maar ik heb goede ervaringen met deze webshop vandaar dat ik de links geef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
e-mail van samsung aangaande Schweino in "[LCD TV] Samsung LCD TV`s ( alle series ...":
Dank u voor uw e-mail met betrekking tot uw LE37M87BD.

De digital audio out geeft gewoon het signaal door zoals deze ontvangen wordt.
Dus als het signaal 5.1 is dan wordt het ook 5.1 doorgegeven.

In eerste instantie raden wij u aan om te controleren of uw versterker het wel ondersteund.
Als dat het geval is dan dient u contact op te nemen met Microsoft want het lijkt er op dat er dan iets niet goed gaat bij de Xbox.

Wij hopenu hiermee voldoende te hebben geinformeerd. Mocht u nog verdere vragen hebben, aarzelt u dan niet om contact met ons op te nemen.

Hoogachtend,

Customer Services
Samsung Electronics Benelux B.V.
Mijn vraag was:
Ik heb een xbox 360 welke ik met HDMI op mijn 37M87 heb aangesloten en heb de TV weer via een optische kabel op mijn versterker aangesloten.

Nu is het zo dat de xbox 360 via de HDMI kabel 5.1 geluid uitstuurt, maar de TV stuurt echter enkel stereo geluid uit. Is het zo dat het 5.1 geluid van de HDMI poort niet wordt doorgelust naar de digitale optische uitgang van de TV maar wordt gedownsampled naar 2 kanaals (stereo) geluid?

[ Voor 23% gewijzigd door Schweino op 04-02-2008 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
Ik ben van plan de LE37M86 aan te schaffen. Ik lees op avforums dat de scart aansluiting niet optimaal is. En laat dat juist net nodig zijn om mijn digitale tv te gebruiken.

Wie kan mij vertellen wat de ervaringen zijn met deze televisie icm met digitale TV van @home via scart? Anders moet ik ook nog een decoder aanschaffen met HDI aansluiting. Dezelfde vraag geld voor het spelen van DVD'S via Scart.

[ Voor 19% gewijzigd door mcsluis op 04-02-2008 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114761

mcsluis schreef op maandag 04 februari 2008 @ 15:55:
Ik ben van plan de LE37M86 aan te schaffen. Ik lees op avforums dat de scart aansluiting niet optimaal is. En laat dat juist net nodig zijn om mijn digitale tv te gebruiken.

Wie kan mij vertellen wat de ervaringen zijn met deze televisie icm met digitale TV van @home via scart? Anders moet ik ook nog een decoder aanschaffen met HDI aansluiting. Dezelfde vraag geld voor het spelen van DVD'S via Scart.
Ik heb de m87bd en het beeld is gewoon perfekt met scart.. heb nergens problemen mee.. ik heb alleen problemen met de afstandbedieningcodes van de STB samen met die van de TV, dat krijg ik nog niet aan de praat... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Het beeld is prima met SCART, echter zag ik wel horizontale lijnen door het beeld lopen, met name op grote vlakken. Niet _heel_ erg storend, maar je ziet ze wel af en toe. Heb nu een Samsung 360RS decoder via HDMI, en tesamen met de upscaling levert dat gewoonweg een snaarstrak beeld op.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 22:01

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Ik heb sinds kort de LE40M87B en ben er erg tevreden over. Na idd flink wat kloten met instellingen is het beeld echt prima.

Heb hem voorlopig nog via VGA (8800GTS) aangesloten op de PC voor HD materiaal, twijfel of ik nog opzoek moet naar een kaart met Hardware video accelleratie en HDMI uitgang, ik vind het nu al zo scherp....

Ik stoor me opzich niet aan het glimmende uiterlijk, maar soms moet een bepaald lampje wel uit in de kamer.

Maar ik heb dus TV via Tele2 en dat is om te janken (moet wel, voetbal) zou het me helpen om voor die 7 euro Digitenne te nemen of is dat nog minder?

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Ik heb m'n LE40M87B aan een 8600GT Silent hangen via een DVI-HDMI-kabel van €8 ofzow van Elektronica-Online.nl :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeatWave

HeatWave

Ja, ik nu via DVI-VGA. Ziet er prima uit, denk niet dat het heel veel verschil uit zal maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Volgens mij scheelt het idd vrijwel niks als de kabel van een beetje kwaliteit en niet te lang is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

digitenne is nogal brak, zeker voor een 37 lcd..

en ik vind de sat ook duidelijk minder dan de 8MBIT :) upc/casema kanalen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27170

Ik snap niet helemaal wat er met deze zin bedoeld wordt in de OP:

De R8# serie is gewoon ja weer in alle soorten maten en kleuren te koop. HD ready alleen. Dit maakt het wel iets minder aantrekkelijk aangezien het toch min of meer must is.

aangezien het toch een must is? Wat een must? Wordt hier Full HD bedoeld? Hebben alle andere series naast de S en R serie dan wel Full HD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-03 18:03
Hallo, ik heb ff een vrij simpele maar toch wel belangrijke vraag.
Waarmee maken jullie je LCD scherm schoon?
Ik heb al een half jaar een 50 inch Samsung die ik tot nu toe alleen met een droog stofdoekje of swiffer heb schoongemaakt. Echter komen er nu vlekken (Vettig) op die hiermee niet weg kunnen worden gehaald. Zijn de speciale middeltjes veilig voor je LCD? Of kan je gewoon water gebruiken?

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik denk dat Full HD bedoeld wordt inderdaad. Of het een must is waag ik te betwijfelen, als ik de tijd in acht neem die hier in Nederland nodig was om eindelijk over te schakelen van 4:3 naar 16:9, denk ik dat echte Full HD content nog wel een paar jaar op zich laat wachten.

(en ja, er is Discovery HD e.d., maar als ik het goed begrijp kunnen ze nu pas verder op Full HD kanalen als de analoge kanalen van de kabel afgaan, en dat zal nog wel even duren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
zwembroek schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 11:02:
Hallo, ik heb ff een vrij simpele maar toch wel belangrijke vraag.
Waarmee maken jullie je LCD scherm schoon?
Ik heb al een half jaar een 50 inch Samsung die ik tot nu toe alleen met een droog stofdoekje of swiffer heb schoongemaakt. Echter komen er nu vlekken (Vettig) op die hiermee niet weg kunnen worden gehaald. Zijn de speciale middeltjes veilig voor je LCD? Of kan je gewoon water gebruiken?
Een microvezel doekje vochtig maken (niet nat!) met lauw water en dan over je scherm gaan. Voordat je dit doet kun je het ook afnemen met een droge doek, wat er voor zorgt dat je eerst de stof eraf haalt en vervolgens de vlekken met het vochtige doek. Maar enkel met een vochtige doek kan ook.
Let wel op dat je een doekje hebt zonder troep erop die de coating van je scherm aantast zoals glassex doekjes. De coating heeft namelijk ook contrast verhogende functie en andere eigenschappen die wil je graag behouden.

Er zijn wel wat TFT sprays op de markt, die je kunt gebruiken als vervanger voor het lauwe water. Zijn te koop bij de betere computerwinkel denk ik, heb niet echt een beeld van welke ze verkopen en welke niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181923

In de nieuwe Mediamarkt boek staat er dat Samsung binnenkort met een 7xx serie gaat komen met 2/4 ms beeld, 100hz en nog veel meer goodies. Wie weet hierover meer te vertellen? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Anoniem: 181923 schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 12:07:
In de nieuwe Mediamarkt boek staat er dat Samsung binnenkort met een 7xx serie gaat komen met 2/4 ms beeld, 100hz en nog veel meer goodies. Wie weet hierover meer te vertellen? 8)
Sites, google is je vriend;
http://www.hdtv-news.co.u...als-new-ldc-tvs-for-2008/
http://www.engadgethd.com...hernet-interactivity-inc/
http://www.slipperybrick....er-external-connectivity/
http://gizmodo.com/341069...ries-4-and-1080p-series-5

Filmpje, vooral het einde met het RSS ziet er zowaar nog bruikbaar/fancy uit!
http://www.cybertheater.com/samsung-lcd-hdtv-series-7/

Ziet er goed uit, ik weet even niet meer uit mijn hoofd wanneer deze 'lente-range' op de markt komt, maar ik dacht gelezen te hebben in april. Iemand die daar meer over weet?

ps: en over welk mediamarkt boek heb je het, en hoe ben je er aan gekomen? :p

[ Voor 4% gewijzigd door Roet op 05-02-2008 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladePHQ
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een 40 inch voor een betaalbare prijs. De LE40M87B sprak me wel aan, maar is dit ook een goede koop ?

Ik zoek gewoon een groot beeld, wat er goed uitziet voor een goede prijs. Ik hoef ook niet het allernieuwste te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
BladePHQ schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 17:01:
Ik ben op zoek naar een 40 inch voor een betaalbare prijs. De LE40M87B sprak me wel aan, maar is dit ook een goede koop ?

Ik zoek gewoon een groot beeld, wat er goed uitziet voor een goede prijs. Ik hoef ook niet het allernieuwste te hebben.
Welke bevestiging kom je vragen? Welke eisen heb je? Waar twijfel je aan dat je dit model nog niet hebt gekocht? Heb je dit en voorgaand topic al doorzocht?

[LCD TV] Samsung LCD TV`s ( alle series ) Deel 9
Hier krijg je een mooi lijstje met posts van gebruikers met hetzelfde model, en dus een goed beeld van hoe deze bevalt bij de kopers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-06 18:37

rik

Kan ik bij de 37M86 nou achterin een Conax CAM met Digitennekaart steken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Nu online
Roet schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 13:09:
[...]

Sites, google is je vriend;
http://www.hdtv-news.co.u...als-new-ldc-tvs-for-2008/
http://www.engadgethd.com...hernet-interactivity-inc/
http://www.slipperybrick....er-external-connectivity/
http://gizmodo.com/341069...ries-4-and-1080p-series-5

Filmpje, vooral het einde met het RSS ziet er zowaar nog bruikbaar/fancy uit!
http://www.cybertheater.com/samsung-lcd-hdtv-series-7/

Ziet er goed uit, ik weet even niet meer uit mijn hoofd wanneer deze 'lente-range' op de markt komt, maar ik dacht gelezen te hebben in april. Iemand die daar meer over weet?

ps: en over welk mediamarkt boek heb je het, en hoe ben je er aan gekomen? :p
Weer allemaal alleen maar glimmende pianolak coatings. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Jumpman op 05-02-2008 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Nu online
Dubbel post, door een error. Verwijderd.

[ Voor 177% gewijzigd door Jumpman op 05-02-2008 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zijn die 4 / 7 etc. (getal)XXX series niet de USA modellen?

dus kwa uiterlijk kunnen deze goed niet uitkomen hier...

en ja er can een CAM voor DVBT (digitenne in).... al is de kwaliteit niet echt fantastisch...
maar dat ligt aan kpn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Anoniem: 192470 schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 23:30:
zijn die 4 / 7 etc. (getal)XXX series niet de USA modellen?

dus kwa uiterlijk kunnen deze goed niet uitkomen hier...

en ja er can een CAM voor DVBT (digitenne in).... al is de kwaliteit niet echt fantastisch...
maar dat ligt aan kpn...
Ik denk van niet, zie hier de volgende 2 modellen:
Samsung F9 serie in nederland:
http://www.samsung.com/nl...v/lcdtv/images/f9_l_2.jpg
Samsung LN-T4081F in de usa:
http://www.engadget.com/m...samsung-81-series-top.jpg

Qua uiterlijk en specs hetzelfde, enkel het typenummer is verschillend? Let wel dat het plaatje van de NL site die van een 52" is en die van de US een 40".

Overigens vind ik het dan weer wel vreemd dat ze daar in de US een 40" model van de F9 serie hebben en wij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-02 15:07
Ik heb gisteren de LE37M87BD aangeschaft en tot nu toe ben ik heel erg tevreden. Het beeld is super en voor de prijs al helemaal niets te klagen. Kan iemand me alleen een aantal dingen uitleggen?

- Waarom is de maximum resolutie via mijn pc maar 1600x1200? Als ik hem op 1920x1080 zet (wat de schermresolutie zou moeten kunnen zijn) geeft ie out-of-range. Heb ik dan wel fullhd als ik een 1080P film kijk op de pc?

- Waarom zijn sommige scherminstellingen grijs en niet benaderbaar. Ook PIP is niet beschikbaar, evenals de warme kleurmodi etc. Ik snap dat sommige instellingen alleen bij HDMI beschikbaar zijn, maar ook dan is niet alles beschikbaar. Hoe kan dit?

- Is er al iemand uit, hoe je de STB op de afstandbediening instelt? Het gaat om de standaard Samsung decoder die je bij @home digitv koopt.

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
Domus schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 12:08:
Ik heb gisteren de LE37M87BD aangeschaft en tot nu toe ben ik heel erg tevreden. Het beeld is super en voor de prijs al helemaal niets te klagen. Kan iemand me alleen een aantal dingen uitleggen?

- Waarom is de maximum resolutie via mijn pc maar 1600x1200? Als ik hem op 1920x1080 zet (wat de schermresolutie zou moeten kunnen zijn) geeft ie out-of-range. Heb ik dan wel fullhd als ik een 1080P film kijk op de pc?

- Waarom zijn sommige scherminstellingen grijs en niet benaderbaar. Ook PIP is niet beschikbaar, evenals de warme kleurmodi etc. Ik snap dat sommige instellingen alleen bij HDMI beschikbaar zijn, maar ook dan is niet alles beschikbaar. Hoe kan dit?

- Is er al iemand uit, hoe je de STB op de afstandbediening instelt? Het gaat om de standaard Samsung decoder die je bij @home digitv koopt.
1. Hoe heb je hem aangesloten? Volgens mij krijg je alleen full hd via HDMI.
2. Afhankelijk van je gekozen ingang zijn bepaalde instellingen (die ze schijnbaar niet nodig vinden) inderdaad niet beschikbaar. HDMI is net als DVI en kan voornamelijk via de PC ingesteld worden.
3. Dat staat in de handleiding, maar de decoder herkende toch niet alle signalen toen ik dit probeerde.
Als je een Logitech 525 aanschaft dan kun je via activities de TV en decoder samen bedienen. En je kunt dan elke TV ingang direct kiezen ipv erdoorheen te bladeren. Dat werkt tenminste bij mijn F86 zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDokie
Frijns.Net schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 12:31:
[...]

1. Hoe heb je hem aangesloten? Volgens mij krijg je alleen full hd via HDMI.
2. Afhankelijk van je gekozen ingang zijn bepaalde instellingen (die ze schijnbaar niet nodig vinden) inderdaad niet beschikbaar. HDMI is net als DVI en kan voornamelijk via de PC ingesteld worden.
3. Dat staat in de handleiding, maar de decoder herkende toch niet alle signalen toen ik dit probeerde.
Als je een Logitech 525 aanschaft dan kun je via activities de TV en decoder samen bedienen. En je kunt dan elke TV ingang direct kiezen ipv erdoorheen te bladeren. Dat werkt tenminste bij mijn F86 zo.
Nou ik heb de pc gewoon aangesloten via de normale vga aansluiting, omdat de pc in mijn kantoor staat en ik een kabel van 15 meter gebruik. (met lange usb versterkers voor wireless keyboard etc). Maar dan zou hij de resolutie toch gewoon aan moeten kunnen? Ik heb dus nu een full hd tv, die ik alleen full hd kan gebruiken als ik mijn pc via een dvi-hdmi kabel van 15 meter aansluit. Dat wordt een duur grapje weer...

edit:

gevonden:

http://www.avforums.com/f...2f5b51958ae86be7&t=511377

"Q. I can't seem to get 1080p over VGA, why is this?
A. Some of the cheaper VGA cables have pin 9 disabled, and thus will only support a max resolution of 1600x1200. So check your cable "

:(

[ Voor 12% gewijzigd door MacDokie op 06-02-2008 12:45 ]

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Sowieso is dat vrij lang voor een VGA-kabel, staat zelfs in de handleiding van de tv dat dat storingen kan geven.

Hier koop je 10m HDMI-->DVI voor €19,90.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nee de usa heeft ntsc en gee dvbt dus das alweer anders....

en de m87/86 ziet er in de usa wel anders uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Anoniem: 192470 schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 15:07:
nee de usa heeft ntsc en gee dvbt dus das alweer anders....

en de m87/86 ziet er in de usa wel anders uit...
Wat maakt NTSC uit? Ze kunne het alle twee aan. Net als dat de 100Hz engines van hier ook 120Hz kunnen. DVB-T zit wel op de M87BD en andere modellen met een D erachter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeatWave

HeatWave

Ik wou al zeggen, zodra ik mijn PC aansluit op de TV en via Windows de resolutie op 1900x1080 kan zetten en de TV beeld geeft is het toch FullHD? :P.

Mijn VGA kabeltje heeft wel een 9 pin dus :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja maar de m87BD is dus niet in amerika te koop want daar hebben ze niet eens dvbt...
en er zit hier ook geen analoge NTSC tuner in...

Dus modellen die in amerika worden aangekondigt komen nog niet standaard hier uit, en veranderen ook nog wel eens in model...

als jij dan een type vind wat kwa model hetzelfde is wil dat niet zeggen dat alle modellen 1:1 hier en daar uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Anoniem: 192470 schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 16:33:
ja maar de m87BD is dus niet in amerika te koop want daar hebben ze niet eens dvbt...
en er zit hier ook geen analoge NTSC tuner in...
Tuurlijk, maar dat zijn mijn inziens voor een TV slechts bijzaken. Als het paneel en bijbehorende beeldkwaliteit hetzelfde is, maar qua extra features aangepast op het land waar hij verkocht wordt dan beschouw ik het als hetzelfde model. Jij wilt dus zeggen dat de xbox 360 uit de US een hele andere console is dan die hier in europa wordt verkocht? Ik vind namelijk van niet.
Dus modellen die in amerika worden aangekondigt komen nog niet standaard hier uit, en veranderen ook nog wel eens in model...

als jij dan een type vind wat kwa model hetzelfde is wil dat niet zeggen dat alle modellen 1:1 hier en daar uitkomen.
Daar heb je gelijk in. Bij de samsung press pagina's in nl staan ze aangekondigd, dus ik vermoed van wel, maar het kan inderdaad zomaar verschillen. Zal binnenkort Samsung een mailtje sturen want het is inderdaad niet zeker, hoewel de aanwezigheid in het MM blaadje wel die richting op wijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-04 16:33
Wie zet van zijn tv de backlight in hoge spaarstand en vindt dat licht genoeg? heb je dan ook nog helderheid hoger gezet? Wie zet backlight spaarstand uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-06 16:52
Hallo Domus
Domus schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 12:08:
Ik heb ook sinds 1,5 maand een LE37M87BD. en jouw relaas komt mij bekend voor, Ik had dezelde problemen toen ik mijn toestel middels de VGA aansluiting op mijn laptop aansluitte, Na veel gepruts kreeg ik mijn videokaart wel op 1920x1080 maar het scherm liet maar 800x600 van het beeld zien, daarna geen verdere pogingen met de VGA aansluiting gedaan en een HDMI <--> DVE kabel besteld. Met deze kabel had ik meteen de juiste resolutie, alleen met een overscan. deze is uit te schakelen door de HDMI2 te gebruiken en deze poort in het Samsug menu als PC in te stellen. en Home Theater te kiezen. sindsdien perfect, HD films zijn perfect.
Ik heb hetzelfde. komt inderdaad onlogisch over. oplossing ben ik nog niet tegenkomen in deze topic.

Succes verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb sinds vandaag ook de le37m87 thuis staan, dit in combinatie met de Samsung dvd 1080p7 (met upscaling naar 1080p). Mij viel op dat het beeld toch vrij korrelig is, zowel van mijn nieuwe samsung dvdspeler als via mijn oude (goedkope Lenco) dvdspeler. Ook heb ik verschillende aansluitingen geprobeerd: HDMI, Scart en component. Dit maakt vrij weinig verschil. Van afstand is het beeld wel goed te noemen, maar zodra je dichter dan 2.5/3 meter bij de tv komt valt toch wel op dat het beeld niet compleet scherp is. Mijn pc geeft op de m87 wel echt superstrak beeld trouwens! Komt iemand de bovenstaande "problemen" bekend voor en komt het puur omdat ik een dvdspeler heb en dit het maximaal haalbare is (in vergelijking met bijv. een Bluray)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Anoniem: 249641 schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 22:28:
Ik heb sinds vandaag ook de le37m87 thuis staan, dit in combinatie met de Samsung dvd 1080p7 (met upscaling naar 1080p). Mij viel op dat het beeld toch vrij korrelig is, zowel van mijn nieuwe samsung dvdspeler als via mijn oude (goedkope Lenco) dvdspeler. Ook heb ik verschillende aansluitingen geprobeerd: HDMI, Scart en component. Dit maakt vrij weinig verschil. Van afstand is het beeld wel goed te noemen, maar zodra je dichter dan 2.5/3 meter bij de tv komt valt toch wel op dat het beeld niet compleet scherp is. Mijn pc geeft op de m87 wel echt superstrak beeld trouwens! Komt iemand de bovenstaande "problemen" bekend voor en komt het puur omdat ik een dvdspeler heb en dit het maximaal haalbare is (in vergelijking met bijv. een Bluray)?
Heb je movie plus al eens geprobeerd uit te zetten? Misschien wat andere dingen in de settings aanpassen? Uit de doos is het beeld vaak niet zo denderend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Anoniem: 249641 schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 22:28:
De verschillen tussen dvd en blu-ray zijn behoorlijk groot en niet te vergelijken. Hoe groter het scherm, des te meer dat je dit zult zien. Je koopt n full hd scherm, koop dan ook n blu-ray speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindanoot
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-05-2024
Hallo mensen,

Ik wil binnenkort misschien een HDTV halen voor op mijn slaapkamer (dus ik zit er niet heel ver van af). Nu viel mijn oog dus op de Samsung LE26S81. Ik zal hier voornamelijk mijn laptop aanhangen om HD films enzo te kijken. Nu heb ik op internet naar reviews enzo gezocht, maar niet veel gevonden. Dus ik vroeg mij af of misschien hier iemand dezelfde TV heeft en mij misschien kan vertellen of het een [redelijk] goede TV is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Roet schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 10:45:
[...]

Heb je movie plus al eens geprobeerd uit te zetten? Misschien wat andere dingen in de settings aanpassen? Uit de doos is het beeld vaak niet zo denderend.
Wat ik vreemd vind is dat het beeld van dvd's via mijn computer (aangesloten DVI-HDMI) veel strakker beeld geeft (in resolutie 1920*1080 via een 8800 GTS, afgespeeld met Powerdvd). Movie plus staat al uit. Iemand nog ideeën over hoe ik mijn dvdbeeld strakker kan krijgen via mijn stand alone dvdspeler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251667

Ervan uitgaande dat je geen midget bent en er toch wel 2 meter vanaf zit, zie je op een 26 inch het verschil niet tussen een xvid en een HD film.
Dus als ik jou was zou ik naar hele andere eisen stellen.
Geen HD maar goede contrast en speakertjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
  • Laatst online: 09-02 20:29
Hoi,

Ik ben op mijn Samsung LE40M87BD :9 op zoek of je het logootje kan uitzetten dat op het beeld verschijnt als je de TV op mute zet.
Dit omdat als ik surround ga luisteren het geluid van de tv uit mag wat mij betreft.
Nou weet ik wel dat ik ook het volume ook gewoon zachter kan zetten met de AB maar dat is niet de bedoeling.
De reden dat ik niet met volume knop laag zet is omdat ik een Logitech AB heb waar ik aktiviteiten in maak en dan met één knop alles kan bedienen O-) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilverMane
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:09
Hee, ik heb de mogelijkheid om een tweedehandse Samsung LE32M61B voor 500 euro van iemand over te nemen. Is dit een goede koop of is het toch wijzer om voor een recenter model te gaan. Ik ben niet zo heel veel eisend maar als het blijkt dat de huidige schermen heel veel beter zijn dan kan ik misschien toch beter er van afzien. Hopelijk kunnen jullie mij verlichten met jullie kennis. :)
Om nog een extra indicatie te geven; veel meer dan 500 euro wil ik eigenlijk niet uitgeven.

(=<`#9]~6ZY32Vx/4Rs+0No-&Jk)"Fh}|Bcy?`=*z]Kw%oG4UUS0/@-ejc(:'8dc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDokie
Frixel schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 20:39:
Hoi,

Ik ben op mijn Samsung LE40M87BD :9 op zoek of je het logootje kan uitzetten dat op het beeld verschijnt als je de TV op mute zet.
Dit omdat als ik surround ga luisteren het geluid van de tv uit mag wat mij betreft.
Nou weet ik wel dat ik ook het volume ook gewoon zachter kan zetten met de AB maar dat is niet de bedoeling.
De reden dat ik niet met volume knop laag zet is omdat ik een Logitech AB heb waar ik aktiviteiten in maak en dan met één knop alles kan bedienen O-) .
Heb je geen interne mute dan? Op de LE37M87BD zit dit wel. Zou bij jou ook wel uyit moeten kunnen.

Overigens ga ik mijn 1600x1200 probleem maar oplossen door een lange DVI-HDMI kabel. Vind de kwaliteit van mijn VGA kabel ook niet goed genoeg. Zit wat ruis in het beeld en HD is me niet scherp genoeg.
SilverMane schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 20:57:
Hee, ik heb de mogelijkheid om een tweedehandse Samsung LE32M61B voor 500 euro van iemand over te nemen. Is dit een goede koop of is het toch wijzer om voor een recenter model te gaan. Ik ben niet zo heel veel eisend maar als het blijkt dat de huidige schermen heel veel beter zijn dan kan ik misschien toch beter er van afzien. Hopelijk kunnen jullie mij verlichten met jullie kennis. :)
Om nog een extra indicatie te geven; veel meer dan 500 euro wil ik eigenlijk niet uitgeven.
Voor EUR 565 heb je een nieuwe 32" Samsung. Zie pricewatch. 500 euro voor een tweedehands lijkt me dan teveel, maar ken de specs niet dus...

[ Voor 29% gewijzigd door MacDokie op 07-02-2008 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
  • Laatst online: 09-02 20:29
Domus schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 21:10:

Heb je geen interne mute dan? Op de LE37M87BD zit dit wel. Zou bij jou ook wel uyit moeten kunnen.
Ja die heb ik wel maar dan heb ik helemaal geen geluid meer, ook niet als de kleine meid een tekenfilm gaat kijken, die ik al helemaal niet in surround wil horen dus alleen maar met de speakers van de tv is dan meer dan voldoende. :X
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet bedoeld voor vragen en discussies waar de TV het goedkoopst kan worden gekocht.