Dat is dan wel weer vreemd. Hoe is de dvd-speler aangesloten en welke instellingen kan je in die dvd-speler veranderen? Vaak moet je beeldinstellingen aanpassen bij zo'n apparaat.Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 16:54:
[...]
Wat ik vreemd vind is dat het beeld van dvd's via mijn computer (aangesloten DVI-HDMI) veel strakker beeld geeft (in resolutie 1920*1080 via een 8800 GTS, afgespeeld met Powerdvd). Movie plus staat al uit. Iemand nog ideeën over hoe ik mijn dvdbeeld strakker kan krijgen via mijn stand alone dvdspeler?
Ik lees in de handleiding bijvoorbeeld wanneer je de speler aansluit op een tv met progressive beeld:
Stel in het instellingenmenu de video-uitgang in op
P-SCAN. (Zie pagina’s 28 tot 29)
U kunt de knop VIDEO SEL. gebruiken om de video-uitgangmodus
te wijzigen. (Zie pagina 9)
Opmerking
- Wat is progressief scannen?
Bij progressief scannen is het aantal scanlijnen twee keer zo groot als bij de interlace-methode.
De progressieve scanmethode zorgt voor een beter en scherper beeld.
- Wanneer u de resolutie van de HDMI-uitgang instelt op 720p of 1080i, kan de uitgang voor S-video niet worden
gebruikt.
en dan de belangrijkste:
HDMI VIDEO-specificaties
Als u op de knop HDMI SEL. drukt, kunt u achtereenvolgens 480p,576p. 720p, 1080p 1080i selecteren.
De eerste keer dat u op de knop HDMI SEL. drukt, wordt de huidige resolutie weergegeven.
De tweede keer dat u drukt, kunt u de HDMI-uitgangsresolutie wijzigen.
- Afhankelijk van uw tv, kunnen sommige HDMI-uitgangsresoluties niet werken.
- Raadpleeg de gebruiksaanwijzing van uw tv.
- Als een HDMI- of HDMI-DVI-kabel met de tv wordt verbonden, zal de uitgang van de DVD-speler binnen
10 seconden op HDMI/DVI worden ingesteld.
- Als u de HDMI-uitgangsresolutie instelt op 720p, 1080p of 1080i, zal de HDMI-uitgang beter beeldkwaliteit
leveren.
Vooral de zin: de tweede keer dat u drukt, kunt u de hdmi-uitgangsresolutie wijzigen!
Zeg ff als dit helpt.
[ Voor 58% gewijzigd door Ferry34 op 08-02-2008 09:46 ]