[LCD TV] Samsung LCD TV`s ( alle series ) Deel 9

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 133.427 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 23:52
Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 16:54:
[...]

Wat ik vreemd vind is dat het beeld van dvd's via mijn computer (aangesloten DVI-HDMI) veel strakker beeld geeft (in resolutie 1920*1080 via een 8800 GTS, afgespeeld met Powerdvd). Movie plus staat al uit. Iemand nog ideeën over hoe ik mijn dvdbeeld strakker kan krijgen via mijn stand alone dvdspeler?
Dat is dan wel weer vreemd. Hoe is de dvd-speler aangesloten en welke instellingen kan je in die dvd-speler veranderen? Vaak moet je beeldinstellingen aanpassen bij zo'n apparaat.
Ik lees in de handleiding bijvoorbeeld wanneer je de speler aansluit op een tv met progressive beeld:

Stel in het instellingenmenu de video-uitgang in op
P-SCAN. (Zie pagina’s 28 tot 29)
U kunt de knop VIDEO SEL. gebruiken om de video-uitgangmodus
te wijzigen. (Zie pagina 9)

Opmerking
- Wat is progressief scannen?
Bij progressief scannen is het aantal scanlijnen twee keer zo groot als bij de interlace-methode.
De progressieve scanmethode zorgt voor een beter en scherper beeld.
- Wanneer u de resolutie van de HDMI-uitgang instelt op 720p of 1080i, kan de uitgang voor S-video niet worden
gebruikt.

en dan de belangrijkste:

HDMI VIDEO-specificaties
Als u op de knop HDMI SEL. drukt, kunt u achtereenvolgens 480p,576p. 720p, 1080p 1080i selecteren.
De eerste keer dat u op de knop HDMI SEL. drukt, wordt de huidige resolutie weergegeven.
De tweede keer dat u drukt, kunt u de HDMI-uitgangsresolutie wijzigen.
- Afhankelijk van uw tv, kunnen sommige HDMI-uitgangsresoluties niet werken.
- Raadpleeg de gebruiksaanwijzing van uw tv.
- Als een HDMI- of HDMI-DVI-kabel met de tv wordt verbonden, zal de uitgang van de DVD-speler binnen
10 seconden op HDMI/DVI worden ingesteld.
- Als u de HDMI-uitgangsresolutie instelt op 720p, 1080p of 1080i, zal de HDMI-uitgang beter beeldkwaliteit
leveren.

Vooral de zin: de tweede keer dat u drukt, kunt u de hdmi-uitgangsresolutie wijzigen!
Zeg ff als dit helpt.

[ Voor 58% gewijzigd door Ferry34 op 08-02-2008 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerdtq
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-09 09:39
Ik ben gister wezen kijken voor de LE40N87, want had via dvd.nl een aanbieding gezien bij wehkamp.
Link naar wehkamp

De specificatie heb ik al door gelezen, even als reacties op internet. Deze zijn allemaal positief.

Bij de BCC hadden ze deze tv niet staan. Bij de It's was deze wel aangesloten. Maar het beeld viel me tegen. De verkoper vertelde me dat ze deze alleen op de analoge kabel hebben aangesloten. Een andere tv (Merk Philips), die ook in de rij stond had veel beter beeld, ook 40 inch ook analoog. Na wat prutsen van de medewerker, is het beeld niet veel beter geworden. Een digitaal signaal heb ik niet kunnen zien.

Maar ik vind het beeld via de kabel wat blokkerig. Thuis heb ik wel digitale van UPC. Wat zijn de ervaringen met analoge en digitale tv op dit toestel? Is dat een beetje scherp beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hi

Ik heb sinds 3 dagen de nieuwe LE46F86BD en ik merkte hoe ik ook de TV uitzet er een roodlampje blijf branden aan de zijkant, betekend dat hij dus altijd standby staat??

Ik zet hem nu steeds uit door via de groote blauwe led in de voet aan te toetsen maar het rode lampje blijft aan. Via de handleiding wordt ik ook niet echt wijzer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 11:36:
hi

Ik heb sinds 3 dagen de nieuwe LE46F86BD en ik merkte hoe ik ook de TV uitzet er een roodlampje blijf branden aan de zijkant, betekend dat hij dus altijd standby staat??

Ik zet hem nu steeds uit door via de groote blauwe led in de voet aan te toetsen maar het rode lampje blijft aan. Via de handleiding wordt ik ook niet echt wijzer.
Het klopt dat de tv standby blijft. Je kunt de tv alleen helemaal uitschakelen als je de stekker eruit trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-09 22:54
Verwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 12:01:
[...]

Het klopt dat de tv standby blijft. Je kunt de tv alleen helemaal uitschakelen als je de stekker eruit trekt.
Yup :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hm vreemd,

laten jullie de TV dus altijd stanby staan of hebben jullie hier een speciaal stekkerblok met aan/uit schakelaar tussen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Laatst online: 14-09 22:54
Verwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 12:27:
hm vreemd,

laten jullie de TV dus altijd stanby staan of hebben jullie hier een speciaal stekkerblok met aan/uit schakelaar tussen zitten.
Nee hoor laat hem gewoon aan staan samen met me dvd speler ( is ook altijd standby ) samen met me server en 2 computers laptop en 3 monitoren allemaal op standby , PS3 is ook altijd standby

Meestal douw ik alles in 1 steker blok en als ik dan weg ga zet ik het uit maar 9/10 uit lui heid laat ik alles op standby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-02 20:29
Verwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 12:27:
Gewoon op Standby laten staan!
Ik heb net ff mijn kostenteller tussen de Samsung LE40M87 gedaan en gebruikt in standby
slechts 0.7 watt dus daar hoef je niet wakker over te liggen....

Waar ik wel wakker van lig 8)7 is als ik een film kijk met de surround installatie aan ik de tv op mute wil hebben.(gewoon één knopje klikken en weg geluid!)
Maar dan blijft het mute icoontje in beeld staan, weet iemand of je dit kan uitschakelen?
Wellicht in het servicen menu maar waar moet ik dat zoeken als dat kan :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Checkeys
  • Laatst online: 29-04 22:41
Tjeerdtq schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 10:04:
Ik ben gister wezen kijken voor de LE40N87, want had via dvd.nl een aanbieding gezien bij wehkamp.
Link naar wehkamp
Goede aanbieding, als ik hem vergelijk met de pricewatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:50

Arfman

Drome!

Frixel schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 13:54:
[...]

Gewoon op Standby laten staan!
Ik heb net ff mijn kostenteller tussen de Samsung LE40M87 gedaan en gebruikt in standby
slechts 0.7 watt dus daar hoef je niet wakker over te liggen....

Waar ik wel wakker van lig 8)7 is als ik een film kijk met de surround installatie aan ik de tv op mute wil hebben.(gewoon één knopje klikken en weg geluid!)
Maar dan blijft het mute icoontje in beeld staan, weet iemand of je dit kan uitschakelen?
Wellicht in het servicen menu maar waar moet ik dat zoeken als dat kan :o
Dat icoontje is niet uit te schakelen. Ik heb een Logitech Harmony 525 en kijk altijd via surround, zelfs het nieuws 's ochtends. Is gewoon veel makkelijker.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
Arfman schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 15:10:
[...]
Dat icoontje is niet uit te schakelen. Ik heb een Logitech Harmony 525 en kijk altijd via surround, zelfs het nieuws 's ochtends. Is gewoon veel makkelijker.
Hmm, da`s jammer dan, Ik heb de Harmony 555 en wilde in een aktiviteit surround bedienen zonder icoontje.
Tuutlijk kan ik altijd surroud kijken/luisteren maar als die tv dagelijks met die schreewerd van Sponsbob aanstaat word je hier gillend gek 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ferry34 schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 09:26:
[...]

Dat is dan wel weer vreemd. Hoe is de dvd-speler aangesloten en welke instellingen kan je in die dvd-speler veranderen? Vaak moet je beeldinstellingen aanpassen bij zo'n apparaat.
Ik lees in de handleiding bijvoorbeeld wanneer je de speler aansluit op een tv met progressive beeld:

Stel in het instellingenmenu de video-uitgang in op
P-SCAN. (Zie pagina’s 28 tot 29)
U kunt de knop VIDEO SEL. gebruiken om de video-uitgangmodus
te wijzigen. (Zie pagina 9)

Opmerking
- Wat is progressief scannen?
Bij progressief scannen is het aantal scanlijnen twee keer zo groot als bij de interlace-methode.
De progressieve scanmethode zorgt voor een beter en scherper beeld.
- Wanneer u de resolutie van de HDMI-uitgang instelt op 720p of 1080i, kan de uitgang voor S-video niet worden
gebruikt.

en dan de belangrijkste:

HDMI VIDEO-specificaties
Als u op de knop HDMI SEL. drukt, kunt u achtereenvolgens 480p,576p. 720p, 1080p 1080i selecteren.
De eerste keer dat u op de knop HDMI SEL. drukt, wordt de huidige resolutie weergegeven.
De tweede keer dat u drukt, kunt u de HDMI-uitgangsresolutie wijzigen.
- Afhankelijk van uw tv, kunnen sommige HDMI-uitgangsresoluties niet werken.
- Raadpleeg de gebruiksaanwijzing van uw tv.
- Als een HDMI- of HDMI-DVI-kabel met de tv wordt verbonden, zal de uitgang van de DVD-speler binnen
10 seconden op HDMI/DVI worden ingesteld.
- Als u de HDMI-uitgangsresolutie instelt op 720p, 1080p of 1080i, zal de HDMI-uitgang beter beeldkwaliteit
leveren.

Vooral de zin: de tweede keer dat u drukt, kunt u de hdmi-uitgangsresolutie wijzigen!
Zeg ff als dit helpt.
Bedankt voor je reactie. Deze instellingen had ik inmiddels ook al ontdekt, maar ik vind het vreemd dat ik eigenlijk geen verschil zie tussen bijvoorbeeld 720p of 1080p. Maar inmiddels ben ik tot de conclusie gekomen dat dit waarschijnlijk gewoon de hoogst haalbare kwaliteit is die een dvd op dit beeldformaat kan leveren. Dat wordt dan toch vooral 1080p films binnenhalen en via mijn dvi-hdmi afspelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Frixel schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 15:50:
[...]

Hmm, da`s jammer dan, Ik heb de Harmony 555 en wilde in een aktiviteit surround bedienen zonder icoontje.
Tuutlijk kan ik altijd surroud kijken/luisteren maar als die tv dagelijks met die schreewerd van Sponsbob aanstaat word je hier gillend gek 8)7 8)7
Surround != hard. Verre van zelfs, zou ik zeggen. Maargoed, als je perse geen surround wilt is het lastig inderdaad. Ik vind het zelf ook debiel dat het icoontje niet weggaat, maar dat zal dan weer voor mensen zijn die niet snappen waarom er geen geluid meer uit de TV komt, vermoed ik.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Verwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 17:00:
[...]

Bedankt voor je reactie. Deze instellingen had ik inmiddels ook al ontdekt, maar ik vind het vreemd dat ik eigenlijk geen verschil zie tussen bijvoorbeeld 720p of 1080p. Maar inmiddels ben ik tot de conclusie gekomen dat dit waarschijnlijk gewoon de hoogst haalbare kwaliteit is die een dvd op dit beeldformaat kan leveren. Dat wordt dan toch vooral 1080p films binnenhalen en via mijn dvi-hdmi afspelen ;)
Verbaast me niks. Ik schreef al eerder dat de verschillen tussen hd-dvd/blu-ray en dvd erg groot zijn en hoe groter het scherm, des te meer je dit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lion31
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-06-2023
Hallo jongens en meisjes,

wij hebben sinds een maand of 2 de Samsung LE32M86BD in huis. Zeer tevreden over. Wel lang bezig geweest om hem helemaal in te stellen naar onze wensen, maar het is gelukt.

Nu hebben sinds vandaag een Xbox 360 Arcade met een paar games. Voor deze games (zoals meerdere Xbox 360 games) moet de beeld-instelling van de Xbox op PAL 60 staan, in plaats van PAL 50. De Samsung heeft het PAL 60 beeld wel weer, maar het is ZEER onscherp.

Op dit moment gebruik ik nog de meegeleverde composite kabel, maar ik ga morgen een HDMI kabel kopen.

Is er iets te doen aan dat onscherpe beeld op PAL 60 ? Zou een HDMI kabel het probleem oplossen, of is dat weggegooid geld ?

Ben benieuwd of iemand dit "probleem" ook heeft ontdekt en belangrijker nog, of er iets aan te doen is.

Groeten,

Martijn

3 dreaded words when making love: 'Honey, I'm home...'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in het menu is de optie interne mute (zonder icoon)

al is dat niet 1 klikje(maar de logitech remote kan met 1 klikje meerdere klikjes doen)

als je begrijpt wat ik bedoel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
Verwijderd schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 05:13:
in het menu is de optie interne mute (zonder icoon)

al is dat niet 1 klikje(maar de logitech remote kan met 1 klikje meerdere klikjes doen)

als je begrijpt wat ik bedoel..
Maar ik denk niet dat de harmony door het menu wandelt en daar dan nog eens wat stappen in maakt van naar beneden naar rechts en enteren en oké.
Dat word dan wel een erg ingewikkelde materie ben ik bang voor, als dat al lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Lion31 schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 23:52:

wij hebben sinds een maand of 2 de Samsung LE32M86BD in huis. Zeer tevreden over. Wel lang bezig geweest om hem helemaal in te stellen naar onze wensen, maar het is gelukt.

Nu hebben sinds vandaag een Xbox 360 Arcade met een paar games. Voor deze games (zoals meerdere Xbox 360 games) moet de beeld-instelling van de Xbox op PAL 60 staan, in plaats van PAL 50. De Samsung heeft het PAL 60 beeld wel weer, maar het is ZEER onscherp.

Op dit moment gebruik ik nog de meegeleverde composite kabel, maar ik ga morgen een HDMI kabel kopen.

Is er iets te doen aan dat onscherpe beeld op PAL 60 ? Zou een HDMI kabel het probleem oplossen, of is dat weggegooid geld ?

Ben benieuwd of iemand dit "probleem" ook heeft ontdekt en belangrijker nog, of er iets aan te doen is.

Groeten,

Martijn
Tuurlijk is composite onscherp. Gelijk aansluiten via HDMI, dan heb je tenminste HD ipv SD

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Nu online

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Composiet != component. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie haalt deze jongen uit de droom dat dit hetzelfde eruitziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Nu online

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Heb je het over mij? Je weet hopelijk dat "!=" staat voor "is ongelijk aan"? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo GoT,
Na een lange...lange.. tijd gluren, toch maar eens geregistreert om te posten.

Ook ik ben op zoek naar een nieuwe LCD. Maar ik heb een andere vraag. Wat mij verbaast (in mijn perspectief) is dat mensen nu een nieuwe tv kopen, terwijl het wachten op de nieuwe modellen ongeveer een maand is. Enkele pluspunten van de nieuwe modellen zijn dat deze (zeer waarschijlijk) een betere technologie hebben en goedkoper zijn. Kan iemand mij helpen te verklaren waarom er dan toch de keuze gemaakt wordt om men nu toch een "oud model" lcd met "korting" aan schaffen?

Ik twijfel nog, met een kijkafstand van 3.5 meter tussen een 720p 32" of een 1080p 37".
Merken lg, samsung of sony. Maar dat wordt afwachten tot de 2008 modellen uit zijn natuurlijk.

Graag hoor ik de aanschaf reden en/of 32 of 37 inch.
Groet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-09 12:01

Emiel1984

Made in NL

Verwijderd schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 14:57:
Wat mij verbaast (in mijn perspectief) is dat mensen nu een nieuwe tv kopen, terwijl het wachten op de nieuwe modellen ongeveer een maand is.

Enkele pluspunten van de nieuwe modellen zijn dat deze (zeer waarschijlijk) een betere technologie hebben en goedkoper zijn.

Kan iemand mij helpen te verklaren waarom er dan toch de keuze gemaakt wordt om men nu toch een "oud model" lcd met "korting" aan schaffen?

Ik twijfel nog, met een kijkafstand van 3.5 meter tussen een 720p 32" of een 1080p 37".
Merken lg, samsung of sony. Maar dat wordt afwachten tot de 2008 modellen uit zijn natuurlijk.

Groet.
Veel is een groot woord, de meeste mensen wachten al een tijdje tot het model van hun keuze de accepteerbare prijs heeft gekregen want het geld groeit bij niemand in de tuin. Daarbij komt dat je blijft wachten want er komt altijd wel weer een betere LCD-tv uit. Philips blijkt aan het einde van dit jaar zelf met een 3D tv te gaan komen

Het verschil met de nieuwe reeks lcd-tv's is altijd even afwachten. Het hoeft niet altijd de meerprijs waard te zijn. Toen de 100Hz LCD tv's uitkwamen was ik ontzettend enthousiast maar eenmaal vergeleken met andere LCD-televisies zag ik zelf het verschil amper. Ik vond zelfs de Samsung die ik nu heb nog steeds een veel beter beeld geven (mede door zijn volle kleuren).

Zoals ik al vertelde wachten veel mensen op een leuke korting zodat het toestel binnen hun budget valt.

Het laatste punt ligt er maar net aan wat je wilt gaan doen met de tv. Denk je een PS3, XBOX en\of FULL HD films aan te schaffen dat zou ik voor de 1080p televisie gaan. 720p is inmiddels toch verouderd naar mijn mening. Het was het een tijdelijke oplossing voordat de FUll HD tv kwamen is mijn mening.

Zelf zit ik ook een meter of 3,5 van de tv. Eerder wou ik voor een 46" zelfs gaan maar die viel in de winkel toch groter uit dan ik dacht. De 40" TV die ik heb gekocht vind ik zeker niet te groot, je went er ontzettend snel aan( sneller dan je eigenlijk wil :+ ) Succes en loop is een mediamarkt of andere zaak in want dat helpt echt om een keuze te maken !!

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je reactie.

OK, maar budgetair gezien is het dus goedkoper om een maand te wachten daar lcd's per jaar goedkoper worden... die aanbiedingen zijn 'slechts' max 20% terwijl lcd's per jaar 40% goedkoper worden. Of zie ik iets verkeerd?

Ennuh. Even ter verduidelijking, 720p is niet ouderwets. Het omgekeerde is eigenlijk waar, de 1080p is voor dit tijdperk teveel. Al het aanbod In HD tv is 720p en dat zal de komende (vele) jaren niet veranderen. Ik kom geen gedownloade tv-serie tegen die een betere kwaliteit levert dan 720p is. Plus, op 3.5 meter afstand, zie je het verschil van 1080p pas bij een 60 inch scherm. (Zie het standaard plaatje: http://s3.carltonbale.com/resolution_chart.html).

Of heb jij uit ervaring een andere mening?

Over dat de grootte (te) snel went..
Vandaar dat ik twijfel om toch voor de 37" te gaan. Maar ook de 32" moet voldoende zijn op 3.5m. "We" (lees: "zij") willen niet dat de tv een eye catcher in het huis wordt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de 37 samsung is amper duurder als de 32....

en de tv standaard word toch ook wel 1080i naast 720p.....

en idd blurays etc 1080p..

die 720p releases zijn gewoon niet al te groot (bittorrent enzo)

maar via ftp en newsgroepen worden toch ook al veel 1080i en 1080P voor films uitgebracht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 19:45:
[...]

Leg eens uit, waarom de F86 te verkiezen dan M86/M87 is?
En is M87 beter dan M86....zo ja, waarom dan wel?

Vast en zeker bedankt van de uitleg!
Niemand? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 2 'M' zijn alleen in uiterlijk verschillend en de heb zelf de F en daar schijnt het contrast beter te zijn 25000:1 en vergelijk met 15000:1 beide dynamisch maar in mijn verduisterde kamer zie ik nog heel sterk dat zwart niet zwart is maar een grijs. Kort samen gevat LCD is kwa zwart gewoon niet goed en vooral detail in schaduw laat te wensen over.
Er is gewoon in deze tijd nog geen goede alles in 1.
Respons en Zwart van CRT
Resolutie en Stroomverbruik LCD
nou ja plasma heeft geen voordeel tja hoog contrast maar die titel heeft crt al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:23
Verwijderd schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 14:57:
Hallo GoT,
Na een lange...lange.. tijd gluren, toch maar eens geregistreert om te posten.

Ook ik ben op zoek naar een nieuwe LCD. Maar ik heb een andere vraag. Wat mij verbaast (in mijn perspectief) is dat mensen nu een nieuwe tv kopen, terwijl het wachten op de nieuwe modellen ongeveer een maand is. Enkele pluspunten van de nieuwe modellen zijn dat deze (zeer waarschijlijk) een betere technologie hebben en goedkoper zijn. Kan iemand mij helpen te verklaren waarom er dan toch de keuze gemaakt wordt om men nu toch een "oud model" lcd met "korting" aan schaffen?

Groet.
Wachten, dat kun je wel in den treuren blijven doen. Ik wacht nu ook alweer een maand ongeveer, en het begint nu toch wel te kriebelen. En uit welke bronnen heb je vernomen dat de nieuwe modellen in februari komen? Het is niet dat ik je niet geloof, maar ik zou graag de bron willen weten. Dat is ook handig voor andere mensen in dit topic denk ik.

Over de kwestie welke maat TV je moet hebben moet je niet in de MM of andere winkels gaan vergelijken omdat de maat daar niet goed in te schatten is. Over de grootte van een TV kunnen smaken erg verschillen. Ik zit op 2,50 tot 2,75m en heb een 37" gehad voor 2 jaar (LE37R72B) maar ik ga nu toch echt wel groter dan die maat. Ik vind het een kleine TV en ik zit eraan te denken een 42" tot 46" te kopen. Vind 40" eigenlijk net te klein, wat erg zonde is want samsung heeft die maat juist net in hun pakket zitten. (Both the '6' and '7' series will come in 40in, 46in and 52in sizes.)

Ik vind het ook erg fijn dat ik dan kan internetten en alles nog goed kan lezen. Bovenop het feit dat ik niet steeds dichterbij hoef te gaan zitten tijdens het gamen. En ik hoef geen grotere TV te kopen mocht ik ooit iets groter gaan wonen. Hoewel ik het dan alsnog in zal richten dat de kijkafstand maximaal 3,5m bedraagt.
Verwijderd schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 17:37:
Bedankt voor je reactie.

OK, maar budgetair gezien is het dus goedkoper om een maand te wachten daar lcd's per jaar goedkoper worden... die aanbiedingen zijn 'slechts' max 20% terwijl lcd's per jaar 40% goedkoper worden. Of zie ik iets verkeerd?

Ennuh. Even ter verduidelijking, 720p is niet ouderwets. Het omgekeerde is eigenlijk waar, de 1080p is voor dit tijdperk teveel. Al het aanbod In HD tv is 720p en dat zal de komende (vele) jaren niet veranderen. Ik kom geen gedownloade tv-serie tegen die een betere kwaliteit levert dan 720p is. Plus, op 3.5 meter afstand, zie je het verschil van 1080p pas bij een 60 inch scherm. (Zie het standaard plaatje: http://s3.carltonbale.com/resolution_chart.html).

Of heb jij uit ervaring een andere mening?

Over dat de grootte (te) snel went..
Vandaar dat ik twijfel om toch voor de 37" te gaan. Maar ook de 32" moet voldoende zijn op 3.5m. "We" (lees: "zij") willen niet dat de tv een eye catcher in het huis wordt..
Je hebt wel gelijk dat de nieuwe modellen waarschijnlijk goedkoper zullen zijn dan de huidige modellen. Je kunt waarschijnlijk een nieuwe model kopen tegen de marktprijs van het oude model op dat moment. Goed voorbeeld is het verschil tussen de N71 en N81. De N81 is nog steeds een stuk goedkoper, ook al is hij nieuwer.

Over de zij, gewoon 37" kopen, verschil is marginaal in verhouding met het formaat van de gemiddelde woonkamer. Die 12 cm breder en 6cm hoger dat die TV is (qua beeldoppervlak) gaat ze echt niet van wakker liggen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slash500
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 23:07
Zie net dat ik 1 dode pixel heb op me scherm wat af en toe wat hinderlijk is als me beeld helemaal wit is.
Als ik samsung bel komen ze het dan aan huis repareren of moet ik de tv meegeven ?

(TV = LE37M86BD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lion31
MeNTaL_TO schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 11:34:
[...]
Tuurlijk is composite onscherp. Gelijk aansluiten via HDMI, dan heb je tenminste HD ipv SD
Meteen vandaag de HDMI kabel gekocht en aangesloten.

Wow ! Wat een verschil !!! :9~ :9~ :9~

Dit raad ik iedereen meteen aan.

Ik dacht eerst dat ik de verkeerde TV had voor een Xbox 360, maar van die mening ben ik inmiddels teruggekomen. Het beeld is echt haarscherp.

Thanks voor de tip ! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:22
Slash500 schreef op zondag 10 februari 2008 @ 00:29:
Zie net dat ik 1 dode pixel heb op me scherm wat af en toe wat hinderlijk is als me beeld helemaal wit is.
Als ik samsung bel komen ze het dan aan huis repareren of moet ik de tv meegeven ?

(TV = LE37M86BD)
Als je belt, vertellen ze dat gelijk. Maar 1 dode pixel kunnen ze niet repareren. Ik zou ook eens in de garantievoorwaarden kijken. Als je hem net hebt gekocht, kan je natuurlijk probleemloos ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Lion31 schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 23:52:

Groeten,

Martijn
Zeer onscherp bij 60hz? Dat is onmogelijk, dan heb je iets verkeerd gedaan.
Een hd-ready moet nl beide aankunnen om hd-ready te mogen heten.
Allereerst neem ik aan dat je de componentenkabel heb gebruikt: de rode blauwe en groene tulpjes en NIET de composiet, want daarmee kan je geen hd krijgen!
Alleen als de knop doe op de componentenkabel op SD (standard definition) staat, kan je t beeld vd xbox360 wijzigen van pal50 naar 60.
Daarna moet je natuurlijk nog wel de switch op HD (high definition) zetten en de xbox360 op 720p.

De beeldkwaliteit vd componentenkabel is zeer goed en t verschil met de hdmi zal gering zijn.

edit: ik lees dat je t hebt opgelost. mooi hè dat hd?
Ik zag dat bij de arcade geen componentenkabel wordt bijgeleverd, dus de hdmikabel is de goede keus behalve als je de optische uitgang voor t surround wilt gebruiken.

[ Voor 6% gewijzigd door Ferry34 op 10-02-2008 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Het verschil tussen de M86 en M87 is alleen t uiterlijk. Kijk maar naar de onderste rand en de aan-uit knop.
De F8-serie wordt geroemd om zn betere zwartweergave en beeldkwaliteit in vergelijking met de M8-serie.
Ook heeft de M8 vaak problemen met banding op de scart, de F8 heeft dit niet/nauwelijks.
De F is wel weer duurder natuurlijk en aan jou de keus om te kijken of jij het de meerprijs waard vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lion31
Ferry34 schreef op zondag 10 februari 2008 @ 10:39:
[...]
edit: ik lees dat je t hebt opgelost. mooi hè dat hd?
Ik zag dat bij de arcade geen componentenkabel wordt bijgeleverd, dus de hdmikabel is de goede keus behalve als je de optische uitgang voor t surround wilt gebruiken.
Dan is er nog geen man over boord, want de HDMI kabel speciaal voor de Xbox 360, heeft ook nog een speciale stekker waarmee je het geluid via een optische kabel naar je surround kan leiden.

Zie hier voor meer info: http://www.xbox.com/en-US/hardware/x/xbox360hdmiavcable/.
Gewoon bij de MediaMarkt gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Verwijderd schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 21:04:
De 2 'M' zijn alleen in uiterlijk verschillend en de heb zelf de F en daar schijnt het contrast beter te zijn 25000:1 en vergelijk met 15000:1 beide dynamisch maar in mijn verduisterde kamer zie ik nog heel sterk dat zwart niet zwart is maar een grijs. Kort samen gevat LCD is kwa zwart gewoon niet goed en vooral detail in schaduw laat te wensen over.
Er is gewoon in deze tijd nog geen goede alles in 1.
Respons en Zwart van CRT
Resolutie en Stroomverbruik LCD
nou ja plasma heeft geen voordeel tja hoog contrast maar die titel heeft crt al

[...]
Ik begrijp je opmerking over plasma niet. Als je n goede zwartweergave en details in t zwart èn n mooie kleurweergave wilt hebben en geen ghosting wilt zien, dan is dus n plasma de juiste keus.
Het verschil in stroomverbruik is klein met n lcd, aangezien die van n plasma sterk fluctueert.
De full hd plasma's verbruiken wel n hoop, maar de nieuwe modellen schijnen beter te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Lion31 schreef op zondag 10 februari 2008 @ 15:14:
[...]

Dan is er nog geen man over boord, want de HDMI kabel speciaal voor de Xbox 360, heeft ook nog een speciale stekker waarmee je het geluid via een optische kabel naar je surround kan leiden.

Zie hier voor meer info: http://www.xbox.com/en-US/hardware/x/xbox360hdmiavcable/.
Gewoon bij de MediaMarkt gekocht.
Dat weet ik want ik heb deze zelf ook. Het zou alleen zonde zijn als die al n kabel zou hebben gekocht en hij erachter zou komen dat de aansluiting voor de av met optische uitgang door de kabel wordt geblokkeerd. Volgens mij kan je de audio-dongle niet los kopen, er zit n hdmikabel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raikkonen_WC
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-09 09:04
Ik heb een vraag. Ben de hele avond al kapot aan het zoeken, maar kan het antwoord niet vinden.

Ik heb sinds December een Samsung LE40F86. Ben er super tevreden mee. Alleen krijg ik de zenders NED 1,2 en 3 met heel veel ruis door. Heb bij het aansluiten van de TV nieuwe kabels gelegd (speciale kabel die normaal naar het huis toe lopen vanuit de kast, hele dure storingsvrije kabel). Deze kabel heb ik eerst getest met de oude TV. Hier kreeg ik alle zenders zonder problemen door. Ook NED 1,2 en 3. Nu ik de Samsung heb aangesloten, krijg ik deze zenders door met Sneeuw. Fijnafstellen werkt niet, krijg het niet beter. Als iemand hier een tip voor heeft, zou ik ook geweldig vinden.

Nu ben ik aan het twijfelen over Digitale TV. Ik heb alleen een GRUWELIJKE HEKEL, aan die extra decoder kastjes die je erbij krijgt. Ik wil zappen via de TV, niet de decoder...

Nu heeft deze Samsung een CI slot (common Interface). Is het mogelijk, een CI kaart te krijgen, waardoor ik digitale TV van @HOME hierop kan aansluiten? Hier zoek ik al de hele avond antwoord op, maar kan niks vinden. Of ik zoek slecht, dan wordt ik graag op mijn fouten gewezen, en bied ik bij deze al mijn verontschuldigingen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee kan niet, alleen dvbt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Checkeys
  • Laatst online: 29-04 22:41
Raikkonen_WC schreef op zondag 10 februari 2008 @ 19:50:
Nu heeft deze Samsung een CI slot (common Interface). Is het mogelijk, een CI kaart te krijgen, waardoor ik digitale TV van @HOME hierop kan aansluiten?
Nee dat kan niet, het is inderdaad een dvb-T met de T van Terrestrial. Je kunt dus alleen met een digitenne abonnement van KPN zappen zonder decoder kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik heb een vraag. Ben de hele avond al kapot aan het zoeken, maar kan het antwoord niet vinden.

Ik heb sinds December een Samsung LE40F86.

Nu ben ik aan het twijfelen over Digitale TV. Ik heb alleen een GRUWELIJKE HEKEL, aan die extra decoder kastjes die je erbij krijgt. Ik wil zappen via de TV, niet de decoder..
Begrijp ik nu goed dat je analoge TV zit te kijken op je 40"? :o
Dan kan ik me voorstellen dat je ruis ziet. Je kunt het beste toch digitale TV nemen, neem je er een Logitech universele AB bij, maakt het ook niet meer uit dat je niet via je TV zapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roet schreef op zondag 10 februari 2008 @ 00:20:

En uit welke bronnen heb je vernomen dat de nieuwe modellen in februari komen? Het is niet dat ik je niet geloof, maar ik zou graag de bron willen weten. Dat is ook handig voor andere mensen in dit topic denk ik.
Maart. Niet februari.

Afgezien van bronnen, is het gezond verstand ook van belang. Bijvoorbeeld:
Tot nu toe zijn de nieuwe tv releases altijd rond maart geweest (en rond september).
Ten tweede zijn de vorige modellen al ongeveer 6 mnd oud.
Ten derde, waarom zou een winkel alle lcd's in de "uitverkoop" doen? Dan kan je de donder erop zeggen dat de nieuwe modellen zeer snel binnen zijn. Zeker als een mediamarkt alles kwijt wil...err.. uitverkoop doet.

Concreet, hoe weet ik het nou echt?
Ten eerste heb ik het aan een winkelmedewerker (van RAF) gevraagd, die mij vertelde dat hij niet exact weet wanneer, maar ongeveer maart.
Ten tweede online reviews. Deze link spreekt over april. En deze link spreekt over maart. Zo kan je spelen zoekacties...

In ieder geval is, voor mij, het teken dat er landelijk uitverkoop is een aanduiding dat er binnen 2 maanden nieuwe modellen uit komen. Ikzelf wil daar wel op wachten.

Ik hoop dat dit genoeg info is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu ben ik aan het twijfelen over Digitale TV. Ik heb alleen een GRUWELIJKE HEKEL, aan die extra decoder kastjes die je erbij krijgt. Ik wil zappen via de TV, niet de decoder...
Geen enkele analoge aansluiting kan in de buurt komen van digitaal, zelfs al is het SD digitaal. Voor je 40' (ik heb zelf de 46') kan ik je niet anders adviseren. Het zappen via de digitale decoder went vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raikkonen_WC
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-09 09:04
Ben gisteren in een @HOME zaakje geweest. Hier legden ze me uit dat er een Conditional Access Module (CAM) bestand genaamd: AlphaCrypt 3.05 van de Duitse producent Mascom. Deze zou in staat zijn de codering te kunnen omzetten.

Daar ben ik informatie over aan het inwinnen. Of gaat dit zowiezo niet lukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben erg teverden over mijn samsung m86, gebruik hem voornamelijk voor films in hoge resoluties en kijk af en toe DVB-t via conax. Mede doordat deze tv in 37 en 40 inmiddels voor 1000 euro verkrijgbaar is raad ik iedereen deze aan. Wil je ietsje beter beeld dan is de sony 3500 en samsung f9 een leuke oplossing voor 3000,- (Over 2 jaar is led/bl ook 1000 want dan is er oled voor 3000)

Deze tvs kunnen ook op een schotel worden aangesloten om DVB-S te kunnen ontvangen. Heeft iemand ervaringe?

Volgens Samsung zelf M86/M87:

To view television channels correctly, a signal must be received by the set from one of the following sources: An outdoor aerial/ A cable television network/ A satellite network

Wat dus klopt volgens de specs van deze DVB tuner met IDTV. Dus ook een Astra2 en Eurobirt1 etc met schotel van 29 euri free-to-air BBC etc. CI kaartje voor gecodeerde IDTV zenders. Heeft iemand ervaringe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raikkonen_WC schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 07:45:
Ben gisteren in een @HOME zaakje geweest. Hier legden ze me uit dat er een Conditional Access Module (CAM) bestand genaamd: AlphaCrypt 3.05 van de Duitse producent Mascom. Deze zou in staat zijn de codering te kunnen omzetten.

Als je een CI kan krijgen van @HOME met smart-kaartje van @Home werkt dat altijd zoals bij canal+, wil je een eigen CI kopen met alphaCrypt dan zal jou CI moeten werken met het smart-kaartje van @HOME (multikabel?).
Waarom leveren ze niet gewoon standaard CI met kaart uit bij @HOME UPC en multikabel dat werkt altijd, met elke tuner!
Ik zou in jou geval geen problemen verwachten, alleen dat je bij het zappen heel soms weer moet zappen om beeld te krijgen.

Bij mij werkt mijn CI conax 4.0 perfect met mijn Samsung m86, alles ook de porn lock en de EPG guide.

succes.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2008 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 12:30
Raikkonen_WC schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 07:45:

Lijkt me sterk dat dat gaat lukken, aangezien er geen DVB-C tuner in de TV zit. Ik woon in een CaiWay gebied, en hier heb je geen smartcard nodig om digitale TV te kijken. In theorie heb je dan dus ook geen CAM nodig. Ik krijg echter geen digitaal signaal via mijn TV tuner binnen, simpelweg omdat íe dit niet ondersteund.

Mocht ik me vergissen dan hoor ik dat graag ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Schweino op 12-02-2008 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 21:33
hallo mede tweakers,

zijn er nog leuke aanbiedingen voor 37" of 40" fulhd schermen?? ergens waar ik een leuk scherm op de kop kan tikken. moet wel minimaal 1x component aansluiting hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat een onzin allemaal,

sat. en dig. kabel zijn niet te ontvangen!!!!!! via de TV zelf...

m86/87 iig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Samsung 6 serie DLP HDTV en 3D

De Series 6 DLP HL50A650, HL56A650, HL61A650 en HL72A650 zijn voor als nog de modelen voor de US market, en zijn in februari geintrodiceerd voor uitlevering in april 2008. Deze tv lijkt als design erg op de m87 serie, alleen is meer vierkant.
De aan en uit knop is altijd een probleem in europa, vandaar dat de F8 en F9 serie een speciaal voor de europese markt voorzien zijn van een harde aan en uit, ipv standby stand. Er komt ook een DLP HDTV uit hongarije voor de europese markt, met aan uit knop.

Ik ben met name erg benieuwd naar de DLP HDTV 3D uitvoering uit deze serie, die techniek WOWvx is echt helemaal te gek, maar niet echt iets voor iedereen. Leuk voor die beurs in Vegas waar die 6 DLP geintrodiceerd, Philips stond daar met WOWvx stand die komen ook met 3d tv dit jaar.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2008 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 08:39:
wat een onzin allemaal,

sat. en dig. kabel zijn niet te ontvangen!!!!!! via de TV zelf...

m86/87 iig...
Waarom staat dit dan in de tech specs, die tekst komt uit de samsung specs van deze tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De voledige text van de Samsung site over de Tuner m86 en aansluiting en CI interface, als er iets niet werkt moet je het als storing aanmelden bij Samsung!

ANT IN
To view television channels correctly, a signal must be received by the set from one of the following sources:
- An outdoor aerial / A cable television network / A satellite network

COMMON INTERFACE Slot
- When not inserting "CI CARD" in some channels,"Scrambled Signal" is displayed on the screen.
- The pairing information containing a telephone number, CI CARD ID, Host ID and other information will be displayed in about 2~3 minutes. If an error message is displayed, please contact your service provider.
- When the channel information configuration has finished, the message "Updating Completed" is
displayed, indicating that the channel list is now updated.

You must obtain a CI CARD from a local cable service provider.
Remove the CI CARD by carefully pulling it out with your hands since dropping the CI CARD may cause damage to it.
Insert the CI-Card in the direction marked on it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 12:30
En dat geldt alleen voor Digitenne voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• googhum
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-05-2022
Sta op het punt om een 26" lcd te kopen. Nu wordt dit waarschijnlijk een van de volgende:
  • LE26S81B (470,-)
  • LE26R81B (560,-)
  • LE26R82B (560,-)
De S-serie is bijna 100,- euro goedkoper (http://www.plasma-discounter.nl), is dit ook daadwerkelijk een kwaliteits verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerdtq
  • Laatst online: 11-09 09:39
dangerpaki schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 08:31:
hallo mede tweakers,

zijn er nog leuke aanbiedingen voor 37" of 40" fulhd schermen?? ergens waar ik een leuk scherm op de kop kan tikken. moet wel minimaal 1x component aansluiting hebben.
Bij Wehkamp is een "oud" model in de aanbieding
LE40N87 Link

Let wel op dat die maar tot de 18e geldig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:19
Ik heb laatst de LE32R81B gekocht, ben er heel erg tevreden over, het enige wat mij dwarszit :
Ik speel aardig vaak op mijn xbox 360, die via hdmi is aangesloten. en nu druk ik telkens 3x op het knopje naast de gele 'light' button. Kan het ook op een snellere manier om naar hdmi2 te wisselen ?
alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
6pack15 schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 18:32:
Ik heb laatst de LE32R81B gekocht, ben er heel erg tevreden over, het enige wat mij dwarszit :
Ik speel aardig vaak op mijn xbox 360, die via hdmi is aangesloten. en nu druk ik telkens 3x op het knopje naast de gele 'light' button. Kan het ook op een snellere manier om naar hdmi2 te wisselen ?
alvast bedankt
ik quote mezelf even :9 , weet iemand het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Tjeerdtq schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 13:58:
[...]

Bij Wehkamp is een "oud" model in de aanbieding
LE40N87 Link

Let wel op dat die maar tot de 18e geldig is.
zeker mooi schermpie maar valt helaas boven mn budget zat meer te denken tot max 800 euries...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Samsung Tv bezitters,

Hierbij een vraag voor bezitters van een Samsung LCD M-serie of andere serie met "Movieplus" optie.

Recentelijk heb ik een Samsung LE52M86 gekocht. Hierop een Sony dvd recorder en een PS3 met HDMI uitgang op HDMI poort 1 en 2 aangesloten. Als ik vervolgens een dvd of Blu-Ray wil gaan kijken dan lukt het niet om via Menu >> MoviePlus aan of uit te zetten omdat het grijs is. Ik heb hierbij mijn beeldformaat op "alleen scannen" staan. En als ik beeldinstelling "auto breed" wil selecteren, dan lukt dat ook niet, omdat dat ook grijs is (en dus niet toegankelijk).

Mijn vraag is eigenlijk dit: is "Movieplus" aan of uit te zetten bij het kiezen van beeldformaat "alleen scannen"of "auto-breed" met HDMI aangesloten apparaten?

Handleiding is ook niet duidelijk hierover.

Waarom zou je "movieplus" aan willen hebben? nou, heel simpel, omdat het hier om een 52 inch gaat en ik redelijk veel last heb van schokkerige beeld bij bewegingen (oa bij DVD's en Blu-Ray), hier ook "Judder" genoemd volgens mij.

Hopelijk kunnen andere samsung bezitters mij helpen door mijn verhaal te bevestigen of juist te ontkennen :*)

Alvast bedankt,

Giovanni

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb ik ook via pc hdmi..

ik denk :/ dat ie via HDMI gewoon weergeeft wat ie krijgt....

dus via ps3 instellen... 1080p?

100hz is alleen opde 32 inch.. versie..

HDMI is alleen scannen ja,of 16:9 of 4:3 in pc modus...

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2008 23:25 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 22:46:

Hierbij een vraag voor bezitters van een Samsung LCD M-serie of andere serie met "Movieplus" optie.

Recentelijk heb ik een Samsung LE52M86 gekocht. Hierop een Sony dvd recorder en een PS3 met HDMI uitgang op HDMI poort 1 en 2 aangesloten. Als ik vervolgens een dvd of Blu-Ray wil gaan kijken dan lukt het niet om via Menu >> MoviePlus aan of uit te zetten omdat het grijs is. Ik heb hierbij mijn beeldformaat op "alleen scannen" staan. En als ik beeldinstelling "auto breed" wil selecteren, dan lukt dat ook niet, omdat dat ook grijs is (en dus niet toegankelijk).

Mijn vraag is eigenlijk dit: is "Movieplus" aan of uit te zetten bij het kiezen van beeldformaat "alleen scannen"of "auto-breed" met HDMI aangesloten apparaten?

Waarom zou je "movieplus" aan willen hebben? nou, heel simpel, omdat het hier om een 52 inch gaat en ik redelijk veel last heb van schokkerige beeld bij bewegingen (oa bij DVD's en Blu-Ray), hier ook "Judder" genoemd volgens mij.

Hopelijk kunnen andere samsung bezitters mij helpen door mijn verhaal te bevestigen of juist te ontkennen :*)

Alvast bedankt,

Giovanni
Je moet je beeldinstelling op ''Movie'' zetten, staat nu volgens mij op dynamisch.

• Lumics
Ik ben van plan komend weekend de LE37M87 aan te schaffen. Omdat mijn huidige Maranzt dvd speler geen HDMI aansluiting heeft, koop ik er ook een nieuwe marantz DVD speler bij. De DV-4001.

De reden dat ik een nieuwe dvd speler koop is:

* Bang voor banding via scart. (Eerst even testen in de winkel)
* Bang voor vertraging in het beeld t.o.v het geluid via de receiver doordat het analoge scart signaal eerst gedigitaliseerd moet worden.

Deze marantz DV-4001 heeft de mogelijkheid om up te scalen naar 720p of 1080i.

Welke instelling ziet er op een full-HD beter uit?

• SAiN ONeZ
  • Laatst online: 12:46

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

waar ga je deze LCD bestellen ben er ook naar op zoek, voor een mooie prijs... !?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• Lumics
sain onez schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 12:31:
waar ga je deze LCD bestellen ben er ook naar op zoek, voor een mooie prijs... !?
Heb een aandige prijs kunnen regelen bij de MegaMax. haal hem op bij de winkel. Kost me dan 950 euro. net iets meer dan bij de webshops. Goedkoper dan bij de mediamarkt.

• Arfman

Arfman

Drome!

sain onez schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 12:31:
Moeilijk he, zoeken .. Kijk eens op de bekende websites zoals kieskeurig zou ik zeggen.

• 6pack15
6pack15 schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 17:35:
[...]

ik quote mezelf even :9 , weet iemand het?
3dubbele quote, echt niemand ?

alvast bedankt

[ Voor 44% gewijzigd door 6pack15 op 14-02-2008 16:14 ]

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 15:37
6pack15 schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 16:14:
[...]

3dubbele quote, echt niemand ?

alvast bedankt
Met mijn logitech harmony 525 en F86 kan ik elke ingang direct kiezen.
Via de bijgeleverde AB gaat dat niet.

• ALFfx
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-07 19:02
Heb vandaag mijn le32r81W binnen.
Prachtig toestel om te zien.
Snap ook niet waarom al die TV's zwart zijn. De B versie spiegelt ontzettend door dat zwart.
Een schande om 100 euro extra te vragen voor een witte TV.
Was 715 bij plasma-discounter, de B is 630.
Nu heb ik glasvezel van XMSnet maar helaas een analoog signaal.
Volgens XMS gaan ze in de eerste helft van het jaar digitaal aanbieden en ik hoop het maar want analoog is wel aan te zien als je er aan gewend raakt maar helemaal wennen doet het niet.
het blijft af en toe toch een pastelkrijt tekening ( vooral gezichten ).
Nu wil ik mijn dvdspeler vervangen door een HDMI speler.
Gaat dit echt beter beeld geven dan scart?

Verwijderd

anallog via glasvezel? want zoiets had ik ook ergens gelezen... vond het alleen zo raar....

heb je dan een soort van kastje wat van de glasvezel in je kabel kan steken?

• Ferry34
Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 22:46:

Alvast bedankt,

Giovanni
Het zou me erg verbazen als dit judder is, aangezet je er zóveel last van hebt en ook nog bij dvd's?
Als t toch zo is, dan lijkt t me handiger om de ps3 op 24p te zetten. Ik neem aan dat je tv 24p kan weergegeven, als je zo gevoelig bent voor judder?

• ALFfx
Ik heb een kast in mijn meterkast.
Waaruit ik telefoon, internet(24mbup/down) en tv/radio haal.
gewoon coax naar rf ingang tv.
Nu maar hopen dat ze een beetje opschieten met al die andere aanbieders die wel digitaal hebben.

[ Voor 7% gewijzigd door ALFfx op 14-02-2008 22:15 ]

Verwijderd

Ik zat te twijfelen tussen deze 2: SyncMaster 2493HM en de LE32S81B. Ik wil ze beide voor films of office gebruiken, maar kan echt niet kiezen!
de 2493HM: slick design, veel aansluitmogelijkheden, 1080p, ruime monitor, goedkoper, nieuwer.

de LE32S81B: minder slick design, wat ouder model, aantal aansluitmogelijkheden, 32" lekker groot, 720p, kan mooi aan het voeteind van mijn bed geplaatst worden. Duurder.

Ik denk dat ze beide qua contrast en responsetime wel goed zijn, heb dat achterwege gelaten.

Kan iemand mij wat meer inzicht geven? De 32" is groter en dus echt beter voor films, maar wel duurder, 720p, wat ouder model (R-serie was toch beter dan de S-serie?), onmogelijk eigenlijk voor office etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Ferry34 schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 22:01:
[...]

Het zou me erg verbazen als dit judder is, aangezet je er zóveel last van hebt en ook nog bij dvd's?
Als t toch zo is, dan lijkt t me handiger om de ps3 op 24p te zetten. Ik neem aan dat je tv 24p kan weergegeven, als je zo gevoelig bent voor judder?
Kan ook de 3:2 pulldown zijn als het NTSC materiaal is (of is geweest).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wezz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-07-2022
offtopic:
Kleine aanpassing aan de lay-out van de startpost gedaan

Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-09 23:00
Sinds juni 2006 staat in de woonkamer een LE32R72B, met een irritant euvel, de tv piept als deze uitstaat. Ik denk dat het aan de voeding ligt, want zodra je de tv aanzet en de voeding dus belast is het gepiep over.
Samsung zegt via de mail dat je bij de winkel aan moet kloppen (BCC in dit geval).
Is het nu zo dat je via de telefoon ook een monteur van samsung langs kunt laten komen?
En is dit een bekend euvel, die irritante piepjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALFfx
Ik heb nu opeens ook iets raars.
Sinds gisteren valt het geluid steeds weg van de TV.
Niet als ik dvd afspeel. Maar gewoon via de RF kabel.
Sommige zenders zijn erger dan andere. Het geluid valt 1 tot meerdere seondes weg.
Soms snel achter elkaar soms om de tien minuten.
Heel irritant. Heb de aansluitingen nagelopen en zie geen probleem.
Iemand ervaring mee? le32r81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Laatst online: 11:39

Malarky

Wils voor wat ieder

Het is waarschijnlijk een vraag waar iedereen het antwoord op weet, maar hoe ik ook zoek via google ik krijg alleen maar product informatie. Ik heb de 225MW en wil met de meegeleverde tv remote control mijn films op de pc op pauze kunnen zetten. Hoewel ik gewoon Windows XP pro heb, heb ik gelezen dat zoiets mogelijk zou zijn met programma's als Media Player Classic home cinema. Andere programma's mogen ook, als ik maar vanaf mijn bed mijn beeld op pauze kan zetten.

Geluid kan ik wel bedienen maar alleen dat van het scherm zelf. Ik neem aan dat het onmogelijk is om van me externe Creative 5.1 er mee te bedienen die direct op mijn computer is aangesloten. Kon het wel zou het natuurlijk heel mooi zijn. Iemand die daar ook wat over weet?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo experts ;)

Ik ben al een tijdje aan het kijken voor een nieuwe samsung lcd tv, maar ik ben het wachten een beetje zat.

ik wil zeker wel een 1080p en rond de 40 inch, het bedrag ligt ongeveer rond de 1000,- iets erboven kan ook.

Nu zie ik hier zoveel types voorbijkomen dat ik niet echt meer weet wat op dit moment nou een goede tv is. Of dat het misschien toch nog het beste is om deze maand af te wachten.

wie kan mij helpen aan een mooi advies? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Nu online

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Over het algemeen kun je hier echt goede info vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wezz
Verwijderd schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 14:39:
Hallo experts ;)

Ik ben al een tijdje aan het kijken voor een nieuwe samsung lcd tv, maar ik ben het wachten een beetje zat.

ik wil zeker wel een 1080p en rond de 40 inch, het bedrag ligt ongeveer rond de 1000,- iets erboven kan ook.

Nu zie ik hier zoveel types voorbijkomen dat ik niet echt meer weet wat op dit moment nou een goede tv is. Of dat het misschien toch nog het beste is om deze maand af te wachten.

wie kan mij helpen aan een mooi advies? _/-\o_
Dan lijkt mij voor jou een LE40M86BD wel een goede keuze, zal 100 euro boven je huidige budget liggen.

Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W.Wezz schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 15:05:
[...]

Dan lijkt mij voor jou een LE40M86BD wel een goede keuze, zal 100 euro boven je huidige budget liggen.
Ja preciess!!
Heb namelijk ook al voor deze tv in de winkel staan kijken echt een prachtding, alleen ik hoorde dat er in maart en september altijd nieuwe modellen uitkomen, behalve als het model zo goed loopt dat ze hem gewoon behouden,
Is het volgens jullie handig om nog even een maandje te wachten of zal deze tv niet veel veranderen...??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wezz
Verwijderd schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 19:08:
[...]
Ja preciess!!
Heb namelijk ook al voor deze tv in de winkel staan kijken echt een prachtding, alleen ik hoorde dat er in maart en september altijd nieuwe modellen uitkomen, behalve als het model zo goed loopt dat ze hem gewoon behouden,
Is het volgens jullie handig om nog even een maandje te wachten of zal deze tv niet veel veranderen...??
Er komen inderdaad nieuwe modellen, maar ook de M serie is niet de nieuwste, maar die zit wel in jou budget range. De F serie zit tussen de 1600/1800 euro. Omdat de prijzen van Samsung al tijdens de release vrij scherp van prijs zijn zal de nieuwste serie boven vanaf zo`n 2000 (GOKJE!) uitkomen.

Tevens is er nog niets officieels aangekondigd wanneer de nieuwste schermen komen, zelf ben ik aan het sparen voor de LE40F86DB. Ik ga ook niet wachten op de nieuwste release tenzij er op het moment dat ik dat scherm aanschaf blijkt dat de nieuwste schermen ook rond de prijs van 1600/1800 zitten EN leverbaar zijn in NL/EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 23:38:
Ik zat te twijfelen tussen deze 2: SyncMaster 2493HM en de LE32S81B. Ik wil ze beide voor films of office gebruiken, maar kan echt niet kiezen!
de 2493HM: slick design, veel aansluitmogelijkheden, 1080p, ruime monitor, goedkoper, nieuwer.

de LE32S81B: minder slick design, wat ouder model, aantal aansluitmogelijkheden, 32" lekker groot, 720p, kan mooi aan het voeteind van mijn bed geplaatst worden. Duurder.

Ik denk dat ze beide qua contrast en responsetime wel goed zijn, heb dat achterwege gelaten.

Kan iemand mij wat meer inzicht geven? De 32" is groter en dus echt beter voor films, maar wel duurder, 720p, wat ouder model (R-serie was toch beter dan de S-serie?), onmogelijk eigenlijk voor office etc
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W.Wezz schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 19:24:
[...]

Er komen inderdaad nieuwe modellen, maar ook de M serie is niet de nieuwste, maar die zit wel in jou budget range. De F serie zit tussen de 1600/1800 euro. Omdat de prijzen van Samsung al tijdens de release vrij scherp van prijs zijn zal de nieuwste serie boven vanaf zo`n 2000 (GOKJE!) uitkomen.

Tevens is er nog niets officieels aangekondigd wanneer de nieuwste schermen komen, zelf ben ik aan het sparen voor de LE40F86DB. Ik ga ook niet wachten op de nieuwste release tenzij er op het moment dat ik dat scherm aanschaf blijkt dat de nieuwste schermen ook rond de prijs van 1600/1800 zitten EN leverbaar zijn in NL/EU.
Oke heel erg bedankt, ik denk dat ik nog even deze maand afwacht en dan maar voor de M87 ga.

Misschien een leuke tip voor jou of voor iedereen, bij de postbank (als je daar lid van bent) is de LE40F86DB voor maar € 1.286,50 + 128.650 rentepunten.

Daar zit ik dus ook nog even over te twijfelen of de 100hz technologie echt zo veel beter is.. ik moet zeggen in de winkel zag het er wel rustiger uit maar ik lees overal dat de 100hz maar een beetje b*llsh*t is op lcd tv's.

zodra ik iets heb gekocht zal ik het wel ff laten weten, THNX! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik jou was zou ik een maand wachten, de nieuwe modellen hebben 120hz. Inderdaad het "blurren" is schijnbaar al een beetje verleden tijd, dus heel veel zal het niet helpen tov 60hz. Maar wel iets.

De nieuwe 6-series (vanaf 40 inch) komt medio maart uit. Dus ik gok april in NL? Voor mij is dat iig wel even een ruime maand wachten waard.

Er zitten veel 'extras' aan de lcd, zoals ethernet toegang (voor rss feeds) en een heel strak design. Waar ik even niet uit komt is de prijs van deze lcd's. (iemand?) Ik gok op lager dan 1300, als het sterk daarboven valt val ik toch af. (daar LG 32" 2008 model maar 700 euro is).

Een heel draadje over de nieuwe samsung hier:
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=971103

Hier wat plaatjes:
http://www.gizmodo.com.au...ighend_lcds_for_2008.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulmp
  • Laatst online: 04-09 09:50
M87 40 " sowieso een beest! ik gebruik em met de PS3, echt ongelovelijk gaaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2008 @ 11:00:
Als ik jou was zou ik een maand wachten, de nieuwe modellen hebben 120hz. Inderdaad het "blurren" is schijnbaar al een beetje verleden tijd, dus heel veel zal het niet helpen tov 60hz. Maar wel iets.
120Hz zit ook op de huidige modellen hier. Alleen noemen ze het hier 100Hz omdat dat hier van toepassing op PAL. Maar de TVs hier hebben dezelfde engine, en kunnen ook 120Hz aan. Daar is dus niets nieuws aan.
De nieuwe 6-series (vanaf 40 inch) komt medio maart uit. Dus ik gok april in NL? Voor mij is dat iig wel even een ruime maand wachten waard.
(Eind) April is de laatste betrouwbare datum die ik heb gehoord, dus dat kan wel kloppen.
Er zitten veel 'extras' aan de lcd, zoals ethernet toegang (voor rss feeds) en een heel strak design. Waar ik even niet uit komt is de prijs van deze lcd's. (iemand?) Ik gok op lager dan 1300, als het sterk daarboven valt val ik toch af. (daar LG 32" 2008 model maar 700 euro is).

Een heel draadje over de nieuwe samsung hier:
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=971103

Hier wat plaatjes:
http://www.gizmodo.com.au...ighend_lcds_for_2008.html
Hier een wat aanvullende info, post op het UK AV Forum, video is wel leuk om te zien;
Schattingen van de prijs ga ik niet doen, sowieso baseer ik me het liefste op harde feiten. Maar die zijn gewoon echt niet te vinden en ook samsung wil op dit moment nog niets loslaten via de mail.

[ Voor 4% gewijzigd door Roet op 18-02-2008 06:32 . Reden: Linkjes werkend gemaakt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wezz
Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2008 @ 11:00:

Gokken doe ik liever niet maar de gol die jij doet van (<) €1300,-- is naar mijn inziens wel te laag ingeschat aangezien de 40FDB op dit moment zo rond de prijs van (>) €1500,-- wordt aangeboden in NL/BE. En LG vergelijken met een Samsung is natuurlijk not done here 8)7.

[ Voor 3% gewijzigd door W.Wezz op 17-02-2008 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
Hallo menschen,

Mijn vader heeft vorige week een Samsung LE26R81 gekocht. Hij doet het prima, alleen bij lage geluiden (mensen met zware stemmen, automotoren e.d.) gaat de achterkant van de TV trillen/vibreren. Dit wordt hoogstwaarschijnlijk veroorzaakt door het bass-element van het geluid. Is dit een defect waarmee we terug kunnen of is het op een andere manier op te lossen?

[ Voor 7% gewijzigd door Peedy op 17-02-2008 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Peedy schreef op zondag 17 februari 2008 @ 13:00:
Hallo menschen,

Mijn vader heeft vorige week een Samsung LE26R81 gekocht. Hij doet het prima, alleen bij lage geluiden (mensen met zware stemmen, automotoren e.d.) gaat de achterkant van de TV trillen/vibreren. Dit wordt hoogstwaarschijnlijk veroorzaakt door het bass-element van het geluid. Is dit een defect waarmee we terug kunnen of is het op een andere manier op te lossen?
Heb hetzelfde als ik een andere geluidsmodus kies dan standaard in de sectie geluid. Ik zou hem gewoon op standaard zetten dan heb je er geen last van. Op mijn toestellen zit ook een 5 traps equalizer, mogelijk dat je daar ook wat mee kan spelen. Overigens vind ik de standaard setting het beste geleuid geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Roet schreef op zondag 17 februari 2008 @ 11:19:
[...]
120Hz zit ook op de huidige modellen hier. Alleen noemen ze het hier 100Hz omdat dat hier van toepassing op PAL. Maar de TVs hier hebben dezelfde engine, en kunnen ook 120Hz aan. Daar is dus niets nieuws aan.
Dat begrijp ik eigenlijk niet. Als je een Blu-ray film kijkt in Europa is die ook gewoon 60Hz. Bovendien is 60Hz ondersteuning verplicht in de Europese HDTV standaarden (HD Ready en FullHD-1080p) . Waarom je dan 100Hz-upscanning zou willen is mij niet duidelijk. Ik heb ook nog nooit in een review terug kunnen vinden hoe de F86-serie omgaat met NTSC en 60Hz HDTV signalen. Mijn inziens kun je 60Hz op geen enkele manier lekker naar 100Hz krijgen.

Ook lijkt 120Hz mij beter voor Blu-ray: 5 x 24Hz is precies 120Hz.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
ari3 schreef op zondag 17 februari 2008 @ 13:18:
[...]
Dat begrijp ik eigenlijk niet. Als je een Blu-ray film kijkt in Europa is die ook gewoon 60Hz. Bovendien is 60Hz ondersteuning verplicht in de Europese HDTV standaarden (HD Ready en FullHD-1080p) . Waarom je dan 100Hz-upscanning zou willen is mij niet duidelijk. Ik heb ook nog nooit in een review terug kunnen vinden hoe de F86-serie omgaat met NTSC en 60Hz HDTV signalen. Mijn inziens kun je 60Hz op geen enkele manier lekker naar 100Hz krijgen.

Ook lijkt 120Hz mij beter voor Blu-ray: 5 x 24Hz is precies 120Hz.
Dat klopt, maar ze zijn bij de marketing van de oude standaarden uitgegaan, PAL en NTSC. Dat de nieuwe Blu-ray standaard 60Hz is weten nog maar weinig mensen, 100Hz is hier vrij bekend uit de CRT tijd. Daarom heet de technologie (MFCI) hier 100Hz en in de US 120Hz. Maar zoals ik al zei, de TVs ondersteunen zowel 100Hz als 120Hz MCFI, dus 60Hz wordt gewoon 120Hz.

Uitleg over de 100/120Hz techniek, vooral de Samsung PDF beschrijft goed hoe MCFI werkt:
http://reviews.cnet.com/4520-6449_7-6792632-1.html?tag=ms
http://product.samsung.co...mmit_press_2006_11_15.pdf

Het stuk over Panelization is ook wel interessant om te lezen, weet je ook weer waar de maten van de LCDs vandaan komen.

[ Voor 6% gewijzigd door Roet op 17-02-2008 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2008 @ 13:06:
[...]

Heb hetzelfde als ik een andere geluidsmodus kies dan standaard in de sectie geluid. Ik zou hem gewoon op standaard zetten dan heb je er geen last van. Op mijn toestellen zit ook een 5 traps equalizer, mogelijk dat je daar ook wat mee kan spelen. Overigens vind ik de standaard setting het beste geleuid geven :)
Helaas, ook op Standaard trilt hij. We zitten nu een film over de watersnoodramp te kijken, dus Polygoon-journaal achtig stemmetje en muziek en dan trilt hij in alle audio-standen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ERG bedankt voor de reacties, ik denk dat ik mijn aankoop nog maar een maandje uitstel na het zien van de foto's, info en video.

Het probleem is alleen dat ik zo slecht ben in wachten, maarja de voorpret is meestal het leukst... zeggen ze :/

Ben alleen wel bang dat de nieuwe range wel een prijsklasse hoger komt te liggen.. maarja dat is natuurlijk altijd zo met nieuwe producten, ik ga het gewoon even afwachten en dit topic goed in de gaten houden. :*)

waarschijnlijk worden de andere lcd's ( die ik nu op het oog heb) waarschijnlijk alleen maar goedkoper.
i'm gonna sit this one out O-)

THNX!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:12

Priet

To boldly do what no one has..

Nou, ik heb niet kunnen wachten en heb inmiddels een LE37M86BD staan :*)

Ik heb het scherm via een DVI naar HDMI kabel op poort 2 op de computer aangesloten. Ik heb een nVidia Geforce 8800GT met de laatste WHQL drivers van nvidia.com. Op de andere DVI poort is een 24" Dell TFT aangesloten. Deze draait normaal op 1920x1200 op 60Hz. Als ik in het nVidia control panel de resolutie op 1920x1080 zet zie ik op beide schermen hetzelfde beeld :)

Maar nu twee dingen:

1) Als ik films/HDTV kijk valt mij op dat soms het beeld 'gescheurd' te zien is. Ik heb geen idee hoe het heet maar op mijn TFT heb ik datzelfde effect ook wel eens bij spellen. Daarbij moet je dan 'Vertical Sync' aanzetten en dan is het verholpen. Hoe heet dit effect? En hoe is dit op te lossen? Ik neem aan dat er niet ergens in Windows een 'Vertical Sync' optie zit 8)7

2) Ik zie nét niet het volledige beeld als ik het scherm via HDMI aansluit. Het beeld is wel van rand tot rand gevuld, dus ik zie geen zwarte balken. Maar links, boven en rechts mis ik gewoon een paar pixels. Het zijn er niet meer dan 3 tot 5 aan die zijden, maar het is net genoeg dat de letters nét niet helemaal scherp te zien zijn. En dat is natuurlijk jammer... Hoe kan ik dit verhelpen? Ik zag al iets van Powerstrip en timings, maar ik heb geen idee of daar idd de oplossing zit.

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Priet schreef op zondag 17 februari 2008 @ 17:54:

Ik heb het scherm via een DVI naar HDMI kabel op poort 2 op de computer aangesloten. Ik heb een nVidia Geforce 8800GT met de laatste WHQL drivers van nvidia.com. Op de andere DVI poort is een 24" Dell TFT aangesloten. Deze draait normaal op 1920x1200 op 60Hz. Als ik in het nVidia control panel de resolutie op 1920x1080 zet zie ik op beide schermen hetzelfde beeld :)

Maar nu twee dingen:

1) Als ik films/HDTV kijk valt mij op dat soms het beeld 'gescheurd' te zien is. Ik heb geen idee hoe het heet maar op mijn TFT heb ik datzelfde effect ook wel eens bij spellen. Daarbij moet je dan 'Vertical Sync' aanzetten en dan is het verholpen. Hoe heet dit effect? En hoe is dit op te lossen? Ik neem aan dat er niet ergens in Windows een 'Vertical Sync' optie zit 8)7

2) Ik zie nét niet het volledige beeld als ik het scherm via HDMI aansluit. Het beeld is wel van rand tot rand gevuld, dus ik zie geen zwarte balken. Maar links, boven en rechts mis ik gewoon een paar pixels. Het zijn er niet meer dan 3 tot 5 aan die zijden, maar het is net genoeg dat de letters nét niet helemaal scherp te zien zijn. En dat is natuurlijk jammer... Hoe kan ik dit verhelpen? Ik zag al iets van Powerstrip en timings, maar ik heb geen idee of daar idd de oplossing zit.
Dat eerste noemt men tearing, het beeld wordt idd gescheurd. Vooral bij games zie je dit wel vaker.
Ik heb niet zo'n tv dus heb ik geen oplossing.

Je kunt t beeld wel mooi vullend krijen via de instellingen van je nvidia videokaart. (ff uit mn hoofd)
-Open nvidia controlpanel
-klik op tv en video
-klik op grootte hdtv bureaublad wijzigen (deze optie zie je alleen bij aansluiting dvi-hdmi).
-schuif mbv de balkjes de pijlen naar de rand van t scherm
-klik ok

Ik dacht echter dat de tv juist 1:1 pixels moet kunnen laten zien en dat zou n betere en mooiere oplossing zijn. (just scannen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roet schreef op zondag 17 februari 2008 @ 11:19:
[...]

[...]
(Eind) April is de laatste betrouwbare datum die ik heb gehoord, dus dat kan wel kloppen.

[...]

Hier een wat aanvullende info, post op het UK AV Forum, video is wel leuk om te zien;

[...]

Schattingen van de prijs ga ik niet doen, sowieso baseer ik me het liefste op harde feiten. Maar die zijn gewoon echt niet te vinden en ook samsung wil op dit moment nog niets loslaten via de mail.
klopt het dus dat alle 'nieuwe serie die in maart uitkomt alleen vanaf 40 inch zijn? Wat gebeurd er dan met de modellen kleiner dan 40 inch? Wordt die niet vernieuwd, en gaan ze dan door met de oude serie?

Zit er namelijk over te denken om een 32" te kopen maar als er binnenkort een nieuwe serie aankomt is het mss de moeite waard om te wachten al is het voor een prijsverlaging van de oude serie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2008 @ 01:54:
[...]

klopt het dus dat alle 'nieuwe serie die in maart uitkomt alleen vanaf 40 inch zijn? Wat gebeurd er dan met de modellen kleiner dan 40 inch? Wordt die niet vernieuwd, en gaan ze dan door met de oude serie?

Zit er namelijk over te denken om een 32" te kopen maar als er binnenkort een nieuwe serie aankomt is het mss de moeite waard om te wachten al is het voor een prijsverlaging van de oude serie :)
Nee, er komen ook kleinere modellen hoor, zie:
http://www.hdtv-news.co.u...als-new-ldc-tvs-for-2008/
http://gizmodo.com/341069...ries-4-and-1080p-series-5

Sorry van de links in mijn vorige post, door de dubbele quote zaten de links vol puntjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Priet schreef op zondag 17 februari 2008 @ 17:54:

Maar nu twee dingen:

hoi ik ben dit toestel ook aan het overwegen, zou je wat meer kunnen vertellen kwa kleuren en alles.
en met name of je last hebt van banding als je via scart apparaten aansluit. oude modellen hadden dit nog. maar schijnt een firmware update te geweest zijn waarmee dit probleem verholpen is.
als je via scart aansluit dan zie je van die horizontale balken op en neer gaan als je goed kijkt.
heb je daar last van???

vind dit namelijk een mooie tv met mooie specificaties voor een goede prijs.... zit alleen nog te twijfelen of het een 37 of 40" wordt bij mij.

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nijntje82
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Weet iemand al wat meer over de firmware voor de F86 dat de scroll banding oplost? Ik heb het heel erg op Ned 1. Voor de rest valt het wel mee.

Hoe kom ik aan zo'n firmware als hij er is? Is dat ergens te downloaden en vervolgens via USB te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• libbes1979
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-08-2024
He allemaal, ik heb paar maanden terug de LE32R84B gekocht. Ben er ontzettend blij mee en het beeld is top!

Alleen nu het volgende, ik heb mijn instellingen wat aangepast dankzij het AV-forum. Dit is nu een stuk beter maar heb nu wel het volgende probleem:

Met mijn xbox360 heb ik een mooi strak beeld alleen als ik een wit scherm of witte achtergrond zie dan lopen er horizontale zwarte strepen over het beeld.

Deze strepen zijn net als met de pc monitor als je daar een foto van maakt of op een afstand naar staat te kijken.

Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?

PSN: libbes1979

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet bedoeld voor vragen en discussies waar de TV het goedkoopst kan worden gekocht.