[LCD TV] Samsung LCD TV`s ( alle series ) Deel 9

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 133.249 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192470

geemfriek schreef op maandag 14 januari 2008 @ 21:48:
Atm heb ik een laptop (15,4") en een PS3 (op oude tv)
Nu was ik op zoek naar een lcd monitor/tv voor de laptop op aan te sluiten, en ook om met de PS3 op te gamen..

Welk is nu best in mijn situatie? de lcd monitor (met hogere resolutie) of een hd-ready tv?
samsung 226cw .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Na een 40m87 met 6 dode subpixels heb ik er nu 1 met 0 dode pixels, maar ik zie een soort verticale streep die net iets donkerder is als de rest, je ziet het met name als je een venster met witte achtergrond heen en weer beweegt op je scherm.
Ik heb het al op VGA en DVI geprobeerd, dat maakt nix uit, dus het zit niet in de aansluiting.
Herkend iemand dit?

Begin me hoop in samsung echt te verliezen, en durf hem haast niet meer te ruilen........

edit: ik zie de lijn niet als ik het beeld op dynamisch zet, maar het contrast staat dan veels te hoog en dat kan toch ook niet de bedoeling zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door duncanvdlinden op 15-01-2008 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-05 11:48
message=28962594,noline]Ferry34 schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 12:07

Ik heb 2 sets van diezelfe Leds gekocht en achter mn tv geplakt, kosten wel €50 per set (dit zijn 4 lange leds-strips). Je kan ze in 5 kleuren zetten met een knop.
Ik laat ff n foto ervan zien.

Afbeeldingslocatie: http://img2.putfile.com/thumb/10/29415554368.jpg
Gisteren bij de IKEA een setje gekocht. Hoe kan je deze het beste achter de TV bevestigen. Mijn LE37M86BD staat in een kast dus ik dacht de 4 strippen op de achterwand te plakken\schroeven, Goed idee?

[ Voor 21% gewijzigd door pandit op 15-01-2008 07:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181923

Ik vond het al zo stil in de vorige topic :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-05 16:59
pandit schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 07:14:
[...]

Gisteren bij de IKEA een setje gekocht. Hoe kan je deze het beste achter de TV bevestigen. Mijn LE37M86BD staat in een kast dus ik dacht de 4 strippen op de achterwand te plakken\schroeven, Goed idee?
Ik heb ze tegen de schuine rand van mijn tv geplakt zodat ze richting de muur schijnen en op die manier indirect licht verspreiden.
De muur weerkaatst het licht beter dan de achterkant van de tv.
Plak je ze namelijk tegen de muur waar je tv aan hangt of bijna tegenaan staat dan schijnen ze richting tv, en dat zwarte plastic weerkaatst het licht niet zo goed als een lichte muur.
Je kunt die Ikea leds ook aan elkaar koppelen dan krijg je een mooie weergave van het licht zonder onderbreking. Voor mijn 40" heb ik twee strips rechts, twee links en nu nog twee boven maar dat worden er drie als die controle unit dat tenminste trekt.

Eens zien of ik deze week nog wat foto's ervan online kan zetten. De foto's uit het vorige topic zijn alweer verouderd, ondertussen hangt de tv aan de muur.

[ Voor 7% gewijzigd door rvrbtcpt op 15-01-2008 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10-2024

cool0

Wat is het nut van die LED's erachter? Is niet dat hetzelfde is als een ambilight want die kleurt mee met het beeld

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anjin
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-02 21:45

anjin

We are in control.

Ik heb sinds half december een LE32S81B, op zich ben ik er prima tevreden over. Laptop ook via vga aangesloten en een mooi beeld.
Echter sinds een paar dagen reageert de tv bijna niet meer of juist te veel op commando's via de remote of direkt via de knoppen op de tv.

Wanneer ik volume up druk bijvoorbeeld schiet het volume gelijk door naar het maximum, wanneer ik de menu knop indruk schiet de tv in de shop modus etc. Het lijkt erop dat de commando's 'laggen'. Dus eerst geen reactie en vervolgens wordt het commando veel te vaak uitgevoerd.

Tv resetten via het service menu helpt niet en wanneer ik em een half uurtje unplug uit het stopcontact reageert de tv eventjes normaal om vervolgens weer hetzelfde probleem te vertonen.

Dus maar gebeld vandaag met samsung en ik wordt teruggebeld voor een afspraak met de service monteur thuis.
Nou maar hopen dat ze het (software?) probleem bij me thuis kunnen oplossen!

Who is this general failure and why is he reading my drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-05 23:32
Geachte Tweakers

Ik ben in het Bezit van een Mooie samsung le40r82

Nu wou ik die dus aan de muur gaan hangen maar ik herriner me nog dat uit de doos de voet er al op zat nu twijfel ik dus of die er wel van af kan nu is mijn vraag heeft iemand ervaring met dit toestel en zo ja kan de voet eraf ? ( ben nu namelijk een week niet thuis kan eventjes niet kijken )

2: Zo ja wat raden jullie mij aan voor Wallmount's voor een 40'' LCD TV

Nu staat hij nog mooi op een Ikea kastje maar ik ben van plan de kamer te gaan her designen en er dus 1 egale witte muur van te maken met alleen het scherm en de speakers op de grond er naast ( zuilen ) en er bij een klein plat kastje voor de " versterker media center dvdspeler ps3 etc "

Alvast bedankt ik heb zelf wel gezocht maar er worden er zoveel op internet aangeboden van de 50 tot 150 euro aan wallmounts

zelf had ik deze BV al gezien bij de Ikea
Afbeeldingslocatie: http://www.ikea.com/PIAimages/78910_PE202156_S4.jpg

Dat ziet er best netjes uit een rand er om heen maken achter want volgens mij is het gebogen en je kan netjes je kabels wegwerken door middel van het gat en mooi wat ledjes toevoegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-05 16:59
cool0 schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 12:53:
Wat is het nut van die LED's erachter? Is niet dat hetzelfde is als een ambilight want die kleurt mee met het beeld
Bij mijn vorige tv had ik er een gewone kleine tafellamp achter staan zodat er wat licht achter de tv schijnt. Aangezien die lamp nu niet meer past heb ik er leds achter gehangen omdat die wel passen.
Ik kijk niet graag naar de tv als die de enige lichtbron is, het kijkt fijner met wat achtergrond verlichting en daar zijn die leds heel geschikt voor. Ik heb ze gewoon op een kleur staan wanneer ik tv kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 222407

plakkert schreef op maandag 14 januari 2008 @ 17:07:
Ik zag in de pricewatch de Samsung LE26S81B voor rond de €500,- staan. Heeft iemand enig idee of deze tv een beetje goed is? Ik heb totaal geen verstand van de tv's van nu.

Ik zal vooral analoge tv en wat dvd's kijken. Ik heb geen digitale tv of X-box oid
Ik heb er verlede week één aangeschaft. Ook voor analoge tv en dvd's en ik ben er zeer tevreden mee. De dvd's zijn mooi scherp en voor de tv doet het digitale ruisfilter goed zijn werk.
Zelf ben ik ook geen expert op dit gebied, dus als iemand met meer verstand hiervan een andere mening heeft, laat het ons weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-05 19:45
cool0 schreef op maandag 14 januari 2008 @ 16:02:
Ik heb een Nvidia kaart Geforce 8600GT 512MB dus als je die instellingen zou willen geven graag :). Maar het gebruik van de HDMI ingang is dus beter als de VGA?
Ik weet echt niet welke beter uitziet op jouw tv, je zal t moeten testen.

-Sluit de dvi-hdmi kabel aan en start je pc op.
-De resolutie van je videokaart zet je op 1280x720.)
- Als je daarna je bureaublad bekijkt en t beeld is te groot of te klein, doe hetvolgende:
-klik met rechter muisknop op bureaublad
-bij Nvidia control panel dubbelklik je op Video en Televisie
-onder Televisie klik je op "het formaat van het hdtv-bureaublad wijzigen. (deze optie verschijnt alleen als je n (dvi-)hdmi kabel aangesloten hebt)
Even later verschijnt een venster met een horizontale en een vertikale schuifbalk en daarmee rek en vooral krimp je het formaat van je pcbeeld op je tv en kan je t zo aanpassen zodat t bureaublad er precies oppast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Armada schreef op zondag 13 januari 2008 @ 12:53:
ik zag ook een instelling HDMI HP delay, maar weet niet zeker of dat ook hier op betrekking heeft).
Hebben jullie tips/ideeën?
Misschien toch de hdcp, want hdmi hp delay betekent misschien(!) handshake protocol.
Is er iets wat je kan veranderen in die setting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 249386

Hallo,

gisteren heb ik mezelf een plezier gedaan met een fonkelnieuwe Samsung LE32S86BDX lcd televisie maar het plezier smolt al gauw als sneeuw voor de zon toen ik het beeld zag dat dit machientje tevoorschijn toverde... Ik heb er een digitale sattelietontvanger en combi dvd-videospeler op aangesloten, beiden via een scart kabel. Het beeld is gewoonweg wazig, veel last van ghosting, kortweg, ik ben er niet echt van te spreken.

Ligt dit aan het feit dat ik "maar" scartkabels gebruik? Of moet ik betere smartkabels aanschaffen (van die koperen, super geïsoleerde)? Bestaat er eventueel iets als een HDMI- adapter voor scartuitgangen? (Ik heb namelijk op geen van beiden (noch dvd speler, noch de decoder een echte hdmi- uitgang) Of zijn er andere mogelijkheden?

Alvast bedankt voor jullie hulp....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:34

Arfman

Drome!

Als je standaard hakkietakkie 3 euro SCARTkabels gebruikt, dan meteen goeie proberen. Dat ga je echt merken.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piemail
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-01-2021
Ik ben van plan om waarschijnlijk een LE37m86BD of een LE40m86BD te gaan kopen binnenkort om mijn 360 en PS3 (die ik nog niet heb, maar wel snel komt) echt goed te kunnen gebruiken. Ik vraag me alleen af wanneer er weer een prijsverlaging voor deze modellen wordt verwacht. Ik heb ergens gehoord dat TV's in februari vaak iets in prijs dalen, maar ik heb geen idee meer waar ik die info vandaan heb en of het uberhaupt betrouwbaar is. Is er iemand die dat weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D75
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:57

D75

Hoi MacBeth

Zoals bij alle LCD's.. zet eens alle "beeldverbetertechnieken" uit (Movieplus, Ruisverbetering etc). De ghosting verdwijnt als sneeuw voor de zon!

"it's nice to be important, but it's more important to be nice"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undeclinable
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Misschien interessant om te vermelden als je niet bij een webwinkel van plan bent te kopen:

BCC heeft t/m morgen 19 januari de 'LCD-dagen'. Wat zoveel betekent als 10-20% korting op hun prijzen!

Ben zelf redelijk geinteresseerd in de LE37M87B, en die kost daar dus morgen nog EUR 1019,-, nog steeds meer dan de gemiddelde webwinkel uiteraard, maar toch niet slecht.......

Zag trouwens daar bij de BCC (waar uitzendingen werden weergegeven van HD NL in 1080i) eigenlijk geen verschil tussen Full HD en HD-Ready op zo'n 3m afstand (de kijkafstand in mijn huis).

"Life is only as good, as the memories we make" So Long Astoria - The Ataris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Arfman schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 13:20:
Als je standaard hakkietakkie 3 euro SCARTkabels gebruikt, dan meteen goeie proberen. Dat ga je echt merken.
Ben net van die dikke koperen scarts gaan kopen van 11 € /stuk. Kan vanavond pas gaan checken...
Hopelijk heb je gelijk, er zaten nu inderdaad gewoon de bijgeleverde scartjes bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

D75 schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 16:33:
Hoi MacBeth

Zoals bij alle LCD's.. zet eens alle "beeldverbetertechnieken" uit (Movieplus, Ruisverbetering etc). De ghosting verdwijnt als sneeuw voor de zon!
Hoe komt zoiets? Is dat juist niet bedoeld om al die vervelende zaken te verbeteren?
Anyway, ik had het al geprobeerd maar ik zag eigenlijk zeer weinig verschil in beeldkwaliteit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Ik krijg binnenkort mijn 3e 40m87 al weer. De eerste had 6 dode subpixels en heb ik kunnen ruilen, de 2e heeft een verticale schaduwlijn door het beeld lopen, hopelijk is de 3e wel goed.
Hebben meerdere mensen problemen met het verkrijgen van een bugvrije Samsung, of heb ik gewoon dubbele pech tot nu toe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-03 12:11
gewoon wat meer uitgeven en een F nemen ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
duncanvdlinden schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 02:15:
Ik krijg binnenkort mijn 3e 40m87 al weer. De eerste had 6 dode subpixels en heb ik kunnen ruilen, de 2e heeft een verticale schaduwlijn door het beeld lopen, hopelijk is de 3e wel goed.
Hebben meerdere mensen problemen met het verkrijgen van een bugvrije Samsung, of heb ik gewoon dubbele pech tot nu toe :P
Heel veel mensen hebben problemen met hun M8 en dan vooal met banding (die balken dus). De F8 is dan ook de betere.
Hopelijk heb je meer geluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
mjah ik mag wisselen van TV maar ik vind 300 euro meer best veel voor de voordelen van de F8 serie, de banding vind ik opzich geen probleem, ik wil het liefste toch niets meer over de scart gaan gebruiken.
Ook is de tv niet meer voorradig, en krijg ik waarschijnlijk het januari model nu, in dat geval "schijnt" de banding ook opgelost te zijn. Het 100hz princiepe vind ik ook geen voordeel, ik zie niet eens ghosting, en niet eens een groot verschil tussen Movieplus aan of uit.
Ik heb nog wel de keuze om te switchen (ook ander merk), maar ik zou niet weten welke ik dan moet nemen :p

zowiezo heb je als klant het recht op een foutloos paneel vind ik, dus als de F8 een betere quality check heeft is dat wel een ernstige zaak.

Die verticale schaduwlijn is trouwens geen banding, ik bedoel dat hij door me beeld loopt, maar niet beweegt, het is gewoon een fout in het TFT scherm weer.

[ Voor 19% gewijzigd door duncanvdlinden op 19-01-2008 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:36
Heb nu ook een LE32M87 maar kan me laptop met alleen een vga uitgang er niet op aan sluiten, de optie pc wordt namelijk niet zichtbaar. Met mijn andere samsung afstandsbediening waar de knop pc op zit krijg ik wel beeld op deze LE32M87. Hoe valt dit op te lossen, zag al iets dat de ene vga kabel het wel doet en de ander niet, maar heb er al 3 geprobeerd en geen van allen doen ze het goed.

Nou dacht ik zelf om een vga > DVI verloop te kopen, dan een DVI kabel en dan een DVI > HDMI verloop en die op de tv aan te sluiten. Gaat dit echter wel werken is mijn vraag? EDIT: Antwoord is nee gaat niet werken

Maar zijn er andere oplossingen?
VGA naar Component (Y/Pb/Pr)? Is dit dan wel HD (ready)

[ Voor 8% gewijzigd door silencedead op 19-01-2008 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:42
duncanvdlinden schreef op maandag 14 januari 2008 @ 22:51:
Na een 40m87 met 6 dode subpixels heb ik er nu 1 met 0 dode pixels, maar ik zie een soort verticale streep die net iets donkerder is als de rest, je ziet het met name als je een venster met witte achtergrond heen en weer beweegt op je scherm.
Ik heb het al op VGA en DVI geprobeerd, dat maakt nix uit, dus het zit niet in de aansluiting.
Herkend iemand dit?

Begin me hoop in samsung echt te verliezen, en durf hem haast niet meer te ruilen........

edit: ik zie de lijn niet als ik het beeld op dynamisch zet, maar het contrast staat dan veels te hoog en dat kan toch ook niet de bedoeling zijn.
Ik heb dit sinds kort met een 27S781 ;(

Eigenlijk sinds vandaag, althans sinds vandaag zie ik het, maar omdat ik nogal precies ermee ben kan ik me niet voorstellen dat dit hoort. Beeld op dynamisch helpt bij mij overigens niet. Als ik gewoon een wit plaatje neemt dan valt het juist niet op, maar in lichte scenes is het erg storend.

Ik heb hem al ruim een jaar geleden gekost, hoe lang is de garantie op deze tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de indruk dat met behulp van betere scartkabels het beeld wel wat scherper is geworden. Maar nu denk ik dus dat het beeld wel scherp is nadat ik de tv heb aan gezet, maar dat het een beetje vager wordt en ghosting vertoont als hij enige tijd aanstaat. Is dit een gekend probleem of is er dan iets mis met mijn toestel?
En stel dat dit normaal is, is het dan verstandig mijn model te gaan ruilen met een kleiner model? (26" ipv 32"); Wat mij betreft primeert beeldkwaliteit namelijk boven een grote televisie hebben, maar is het uberhaupt zo dat een kleinere televisie beter beeld geeft? In de keuken heb ik namelijk een kleine Sterling televisie van 58 cm en die geeft eigelijk haarscherp beeld terwijl ik bij God nog nooit van dit merk gehoord had en er een heel zact prijsje voor heb neer geteld vergeleken bij de 'betere' merken. En hij doet het vele malen beter dan mijn Samsung LE32S86BDX...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
DarkShadow schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 19:08:
[...]

Ik heb dit sinds kort met een 27S781 ;(

Eigenlijk sinds vandaag, althans sinds vandaag zie ik het, maar omdat ik nogal precies ermee ben kan ik me niet voorstellen dat dit hoort. Beeld op dynamisch helpt bij mij overigens niet. Als ik gewoon een wit plaatje neemt dan valt het juist niet op, maar in lichte scenes is het erg storend.

Ik heb hem al ruim een jaar geleden gekost, hoe lang is de garantie op deze tv?
Volgensmij zit op alle tv's wel 2 jaar fabrieksgarantie, en aangezien dit iets is waar geen pixelpolicy bij komt kijken, denk ik dat je met de Samsung service er wel uit kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

@MacBeth: hou er rekening mee dat een LCD TV feilloos de beperkingen van je source materiaal blootlegt. Een analoog signaal is "uit den boze", digitale TV wil, maar zeker niet hoger gaan dan 40" (of er verder af gaan zitten), anders is het alsnog pixels tellen. DVD5 wil net, maar DVD9 is beter, totdat je Full HD sampletjes bekijkt ...
(allemaal IMHO uiteraard)

Echter, problemen die jij omschrijft heb ik nog niet meegemaakt (heb zelf 2 Samsung LCD's en ken een aantal mensen met Samsung TV's), dus lijkt me een gevalletje Samsung bellen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waztone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-05 16:30

waztone

de enige echte

waztone schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 21:51:
Geachte mede-tweakers,
ff een vraagje. Ik heb 2 samsung tv's. Nu zit er op de afstandsbediening zo'n knopje om 1 of 2 cijfers in te voeren voor een kanaal.
Op de TV beneden kan ik gewoon een kanaalnummer opgeven van één of twee cijfers en dan gaat hij erheen. Alles prima dus.
Echter mijn TV boven ( de Samsung LE32R81 ) heeft dit niet. Als ik van kanaal 20 naar kanaal 8 wil, moet ik 08 intoetsen in plaats van 8. Ik moet dan eerst dat knopje -/-- intoetsen om over te schakelen naar 1 cijfer en dan kan ik 8 intoetsen, anders dus gewoon 08.
Iemand enig idee waar dit aan ligt?
Het is niet echt een probleem, maar gewoon irritant.
Niemand hier last van?

All is fair in God of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een 32'' samsung FlatTV, liefst van samsung. Ik zou dan ook een FullHD tv hebben, maar nu heb ik wel eens gelezen dat dat niet kan met een 32''.

Is dat waar en zo ja, wat is daar de oorzaak van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Dat heb ik ook bij mijn LE32R72B. Op mijn LE40M zou ik het niet weten, daar kijk ik geen analoge tv op :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205789

ik heb een LE32R82B. Nou had ik een vraag over teletekst. Is het mogelijk om favoriete pagina's op de gekleurde knoppen op te slaan. Dus bijv. pag 101 op de rode, 601 op de groene enz. enz. Ik kan dat niet echt terug vinden in de handleiding. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-06-2024

swopdark

ja doe maar...

heeft de 37M86 100 hrz functie?

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:09
Anoniem: 205789 schreef op zondag 20 januari 2008 @ 16:00:
ik heb een LE32R82B. Nou had ik een vraag over teletekst. Is het mogelijk om favoriete pagina's op de gekleurde knoppen op te slaan. Dus bijv. pag 101 op de rode, 601 op de groene enz. enz. Ik kan dat niet echt terug vinden in de handleiding. Alvast bedankt.
Nee, die worden per zender gedefinieerd, als ik me niet vergis.
Echt heel gek, maar na heel hard nadenken en lang zoeken heb ik het antwoord gevonden op Samsung.nl 8)7.

[ Voor 3% gewijzigd door Roet op 21-01-2008 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Laatst online: 21-05 06:33
geachte tweakers,

ik ben van plan om binnenkort een Samsung 37" TV te gaan kopen en zit met een vraag.

nu zie ik dat je gedwongen wordt om de keus te maken tussen of 100hz of fullhd. (hoewel ik nu op de samsung website zie dat de nieuwe f8 wel beiden heeft)

echter als je de keus moet maken tussen fullhd enerzijds en 100hz anderzijds waar kan je dan beter voor kiezen?

ik wil de tv gaan aansluiten op de schotel.
ik zat zelf te kijken naar de m86 en m87 serie die alleen in design verschillen. maar deze zijn dus wel fullhd maar niet 100hz. wat zijn de ervaringen met deze televisies? ik zie op kieskeurig dat sommigen last hebben van ghosting. is dat een bekend probleem?

EDIT: ooh de F8 is wel erg prijzig :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:21
dangerpaki schreef op maandag 21 januari 2008 @ 13:55:
geachte tweakers,

ik ben van plan om binnenkort een Samsung 37" TV te gaan kopen en zit met een vraag.

nu zie ik dat je gedwongen wordt om de keus te maken tussen of 100hz of fullhd. (hoewel ik nu op de samsung website zie dat de nieuwe f8 wel beiden heeft)

echter als je de keus moet maken tussen fullhd enerzijds en 100hz anderzijds waar kan je dan beter voor kiezen?

ik wil de tv gaan aansluiten op de schotel.
ik zat zelf te kijken naar de m86 en m87 serie die alleen in design verschillen. maar deze zijn dus wel fullhd maar niet 100hz. wat zijn de ervaringen met deze televisies? ik zie op kieskeurig dat sommigen last hebben van ghosting. is dat een bekend probleem?

EDIT: ooh de F8 is wel erg prijzig :X
100Hz schijnt nog niet je van het te zijn, ik zou voor de Full HD resolutie gaan. Tevens heeft de LE37M86/LE37M87 een lager contrast ratio dan zijn broer de LE40M86/LE40M87. En ja de F8 serie is duurder, maar beter (zwart waarden, ook schijnt de controle van Samsung strenger te zijn op goed of afkeuren van panels in de F serie).

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
gnauw schreef op zondag 20 januari 2008 @ 15:50:
Ik ben op zoek naar een 32'' samsung FlatTV, liefst van samsung. Ik zou dan ook een FullHD tv hebben, maar nu heb ik wel eens gelezen dat dat niet kan met een 32''.

Het verschil tussen full-hd en hd-ready is nagenoeg onzichtbaar op zo'n klein scherm en dus nutteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlevd
  • Laatst online: 11-02 22:42
gnauw schreef op zondag 20 januari 2008 @ 15:50:

Kan wel degelijk hoor en zal je ook meer gaan zien. Of het zinvol is weet ik niet. Ik zal in ieder geval niet stellig zeggen dat het niet zo is, ik heb het namelijk nog nooit echt goed kunnen bekijken en naast elkaar kunnen vergelijken.
Wat ik wel gezien heb is de Sharp 32' HD televisie en moet zeggen dat dat een prachtig beeld was, weet alleen niet of dat HD beelen waren of "gewoon"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zelfs met de betere scarts blijft het probleem bestaan. Als het beeld stilstaat is het haarscherp, maar van zodra er beweging in komt ( en dan voornamelijk bij mensengezichten) heb ik echt veel last van ghosting. Met een reactietijd van 8 ms zou dit toch niet mogen, wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Zat er nou garantie op het banding probleem bij de Samsung schermen? Ik het garantie linkje naar de samsung site niet meer vinden. Misschien handig voor in de TS.
Ik heb ook last van banding tijdens dat grijzige scherm als ik naar de PS store ga met me PS3 op mijn 40F86. Ook met andere grijze vlakken zie ik het als ik hem op pauze zet, o.a. in GT5 prologue demo.

[ Voor 7% gewijzigd door KappeNou op 21-01-2008 19:47 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144450

Ik ben sinds een paar dagen in het bezit van een Samsung LE37M86B en ben zeer tevreden over de kwaliteit en de tv zelf. Vandaag even Gold-plated scart gehaald en het verschil met gewone is zeker te merken.
Nu mijn vraag. In de handleiding staan codes om dvd-spelers en andere apparuur via de remote te laten lopen van de Samsung. Nu wil ik graag mijn Aristona dvd-speler via de remote laten werken maar ik kan in de handleiding noch op het internet nergens een goed werkende code vinden. De codes van Philips bieden geen uitkomst.

Iemand van jullie enig idee?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 144450 op 21-01-2008 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107573

KappeNou schreef op maandag 21 januari 2008 @ 19:46:
Zat er nou garantie op het banding probleem bij de Samsung schermen? Ik het garantie linkje naar de samsung site niet meer vinden. Misschien handig voor in de TS.
Ik heb ook last van banding tijdens dat grijzige scherm als ik naar de PS store ga met me PS3 op mijn 40F86. Ook met andere grijze vlakken zie ik het als ik hem op pauze zet, o.a. in GT5 prologue demo.
Ben hier zelf ook wel erg beniewd naar. Ik overweeg namelijk een 37" M86 voor erbij puur als game scherm voor m'n X360 en PS3. Ik heb namelijk nog niet zo lang geleden een Toshiba LCD de deur uit gedaan vanwege vertical banding. Ik werd er helemaal gek van. Gelukkig nu geen last meer van met een Pana 42PV70, maar die is niet Full HD en ik wil gewoon het maximale uit mijn game ervaring halen, vandaar dat mijn oog viel op een 37"M86. Maar als die ook banding verschijnselen vertoont, is de lol er snel van af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Jumpman schreef op maandag 21 januari 2008 @ 14:19:
[...]

100Hz schijnt nog niet je van het te zijn, ik zou voor de Full HD resolutie gaan. Tevens heeft de LE37M86/LE37M87 een lager contrast ratio dan zijn broer de LE40M86/LE40M87. En ja de F8 serie is duurder, maar beter (zwart waarden, ook schijnt de controle van Samsung strenger te zijn op goed of afkeuren van panels in de F serie).
bedankt. ik ga dan inderdaad kijken wat de verschillen zijn in prijs en contrastratios. als het nog in de budget ligt dan ga ik voor de 40"
echter kijkafstand is zo'n 3-3,5 meter. 40" zal een beetje overkill zijn eigenlijk. ik las ergens trouwens dat je op de russische site van samsung de echte contrastwaardes kon vinden ipv de geadverteerde dynamic contrast waarden. echter ben neit zo goed in het russisch :P en het intikken van modelnummer leverde niets op.

iemand die russisch kent ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Anoniem: 107573 schreef op maandag 21 januari 2008 @ 22:05:
[...]

Ben hier zelf ook wel erg beniewd naar. Ik overweeg namelijk een 37" M86 voor erbij puur als game scherm voor m'n X360 en PS3. Ik heb namelijk nog niet zo lang geleden een Toshiba LCD de deur uit gedaan vanwege vertical banding. Ik werd er helemaal gek van. Gelukkig nu geen last meer van met een Pana 42PV70, maar die is niet Full HD en ik wil gewoon het maximale uit mijn game ervaring halen, vandaar dat mijn oog viel op een 37"M86. Maar als die ook banding verschijnselen vertoont, is de lol er snel van af.
Neem je xbox en ps gewoon mee naar de winkel. Ik heb oa de 37 M86 vergeleken met de pana plasma en de keus viel voor mij overduidelijk op de laatste.
Je leest overigens waarschijnlijk net als ik hier op het forum, dat een hoop mensen problemen hebben met hun M8. Die zou ik nevernooit kopen, de F8 lijkt vele malen beter.
Hoe zouden de full hd plasma's t eigenlijk doen op de consoles?

[ Voor 10% gewijzigd door Ferry34 op 22-01-2008 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
dangerpaki schreef op maandag 21 januari 2008 @ 23:36:
[...]

bedankt. ik ga dan inderdaad kijken wat de verschillen zijn in prijs en contrastratios. als het nog in de budget ligt dan ga ik voor de 40"
echter kijkafstand is zo'n 3-3,5 meter. 40" zal een beetje overkill zijn eigenlijk. ik las ergens trouwens dat je op de russische site van samsung de echte contrastwaardes kon vinden ipv de geadverteerde dynamic contrast waarden. echter ben neit zo goed in het russisch :P en het intikken van modelnummer leverde niets op.

iemand die russisch kent ????
Da Ja
Njet Nee
Pazjalste Alstublieft
Spasiba Dank u wel
Ja Ik
Tie Jij
Garasjoh Goed
Tsjuut-tsjuut Een klein beetje
Menohguh Heel veel
Plohge Slecht
Begroetingen
Strazdvoedje Goedendag (formele begroeting)
Strazdje Hallo (informele begroeting)
Kak dila? Hoe gaat het?
Dasvidanja Tot ziens
Pakka Doei!
Als het even te moeilijk wordt
Ja nie gavarjoe paroeskie Ik spreek geen Russisch
Ja nie panimajoe paroeskie Ik versta geen Russisch
Ja nie znajoe Ik weet het niet
Troedna Moeilijk

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Anoniem: 107573 schreef op maandag 21 januari 2008 @ 22:05:
[...]

Ik zie het verder niet tijdens gamen of film kijken. Dus echt erg is het niet

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Anoniem: 144450 schreef op maandag 21 januari 2008 @ 21:57:
Ik ben sinds een paar dagen in het bezit van een Samsung LE37M86B en ben zeer tevreden over de kwaliteit en de tv zelf. Vandaag even Gold-plated scart gehaald en het verschil met gewone is zeker te merken.
Nu mijn vraag. In de handleiding staan codes om dvd-spelers en andere apparuur via de remote te laten lopen van de Samsung. Nu wil ik graag mijn Aristona dvd-speler via de remote laten werken maar ik kan in de handleiding noch op het internet nergens een goed werkende code vinden. De codes van Philips bieden geen uitkomst.

Iemand van jullie enig idee?
Logitech Harmony 5xx universele afstandsbediening: pricewatch: Logitech Harmony Remote 555

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem_
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
@MacBeth: was het weekend in de winkel wezen kijken naar een 32R81 en zag daar ook die 'ghosting'. Ging overigens om analoge input via de tuner (coax). TV ernaast had het niet, of veel minder (ook samsung, iets nieuwe modelletje 32S.. 81of 82 geloof ik)

Maar jij zegt een S te hebben, dus het is niet een typisch verschijnsel bij een R ofzo. Of die S van jou zit misschien hetzelfde panel in als die R81?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

S is niet nieuwer dan R, het zijn lijnen die naast elkaar lopen. In volgorde van "cheapass" naar highend: S - R - M - F (N is er ook nog , zit volgens mij tussen M en F in). Zie ook de topicstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
N staat volgens mij wel onder M. Heb afgelopen week de N8 en de M8 naast elkaar gezien. Misschien niet de eerlijkste vergelijking, maar de N8 deed toch wel onder aan de M8 op het gebied van zwartwaardes. Daarnaast waren de kleuren 'anders'. Bij de M8 waren ze feller dan op de N8. Maar persoonlijk zou ik in dat geval de N8 kiezen, want bij de M8 hadden mensen een zalmkleurige huid wat niet echt mooi was. Maar dat kunnen ook de instellingen zijn geweest. Beide aangesloten op 1080p demo via bluray.

S is inderdaad low-budget trouwens. Zou ik links laten liggen en doorsparen, hoewel dat vaak makkelijker gezegd is dan gedaan. Ik vind de N8 wel een mooi TVtje hoor, voor minder dan 1500€ een 46"(!!) kwalitatief redelijke Full HD TV. Hij heeft enkel geen 100Hz, maar zolang je geen 1080p24 kijkt en soortgelijk materiaal, is er weinig aan de hand denk ik. Past alleen niet in mijn TV meubel, dus ik ben genoodzaakt om 42" te halen :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Ik ben van plan een Samsung - LCD aan te gaan schaffen. Dit omdat ik deze o.a. mooi vindt en de prijs me goed bevalt want mijn budget is maar 400-450 euro. Er moet ook nog een kabeltje bij om van mijn laptop naar de LCD te gaan en die kosten ook twee tientjes neem ik aan. De beugel voor aan de muur maakt mijn broertje, die zit in de metaalbranche.

Mijn oog is gevallen op de volgende tv's...waar ik ze ga halen weet ik nog niet, waarschijnlijk de goedkoopste aanbieder.

Samsung LE23R32B: E400 - 58CM - 2000:1 - 6Watt Geluid
Samsung LE23R81B:: E 425 - 58CM - 4000:1 - 6Wat Geluid
Samsung LE26R32B:: E430 - 66CM - 2000:1 - 10Watt Geluid

Dit zijn de belangrijkste verschillen denk ik zo, verder verschillen ze nog wel in omvang de een is wat groter dan de ander maar dat maakt me niet zoveel uit...het oog wil ook wat. Komt aan mijn muur te hangen op mijn slaapkamer in combinatie met een cheapass dvd-spelertje en mijn laptop zodat ik HD-Films kan kijken.

Mijn oog is gevallen op de 66CM versie, deze omdat hij ongeveer even duur is als de andere en toch groter dus in mijn ogen beter. Tevens iets beter geluid denk ik...wel 2000:1 contrast.

Zie ik iets over het hoofd of zijn ze nagenoeg hetzelfde...?

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte_NL
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:13
NeoMe schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 17:37:
Ik ben van plan een Samsung - LCD aan te gaan schaffen. Dit omdat ik deze o.a. mooi vindt en de prijs me goed bevalt want mijn budget is maar 400-450 euro. Er moet ook nog een kabeltje bij om van mijn laptop naar de LCD te gaan en die kosten ook twee tientjes neem ik aan. De beugel voor aan de muur maakt mijn broertje, die zit in de metaalbranche.

Mijn oog is gevallen op de volgende tv's...waar ik ze ga halen weet ik nog niet, waarschijnlijk de goedkoopste aanbieder.

Samsung LE23R32B: E400 - 58CM - 2000:1 - 6Watt Geluid
Samsung LE23R81B:: E 425 - 58CM - 4000:1 - 6Wat Geluid
Samsung LE26R32B:: E430 - 66CM - 2000:1 - 10Watt Geluid

Dit zijn de belangrijkste verschillen denk ik zo, verder verschillen ze nog wel in omvang de een is wat groter dan de ander maar dat maakt me niet zoveel uit...het oog wil ook wat. Komt aan mijn muur te hangen op mijn slaapkamer in combinatie met een cheapass dvd-spelertje en mijn laptop zodat ik HD-Films kan kijken.

Mijn oog is gevallen op de 66CM versie, deze omdat hij ongeveer even duur is als de andere en toch groter dus in mijn ogen beter. Tevens iets beter geluid denk ik...wel 2000:1 contrast.

Zie ik iets over het hoofd of zijn ze nagenoeg hetzelfde...?
Volgens mij zijn de R3x ouder dan de R81. Ik heb zelf de 23R81. Laat je je broertje vooral een kantelbare beugel maken want die inkijkhoek is wel even afstellen tov je bed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Zie net dat er ook nog een LE26S81B is, deze is nagenoeg hetzelfde alleen hoger dynamisch contrast namelijk 4000:1 maar kost wel 465, De LE26R81B heeft 5000:1 ...

is dat de meerprijs waard of ... ?

DVI verhaal was fout begrepen. Gaat vanuit mijn DVI LAPTOP naar HDMI op TV.

[ Voor 120% gewijzigd door NeoMe op 22-01-2008 20:15 ]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
NeoMe schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 18:39:
Zie net dat er ook nog een LE26S81B is, deze is nagenoeg hetzelfde alleen hoger dynamisch contrast namelijk 4000:1 maar kost wel 465, is dat de meerprijs waard of ... ?

Verder zitten er bij die serie's geen van alle DVI op, alleen D-Sub ( als ik het goed heb teminste ) ... is dit erg nadelig ?
Heb namelijk wel een laptop met DVI & D-Sub.

Dit zet me aan het twijfelen omdat deze tweaker spreekt van DVI op deze tv terwijl ik nergens kan vinden dat deze serie's DVI hebben ( koopinfo.nl / pricewatch / samsung ).
Review !
Dvi zit er niet op nee, dat zit op bijna geen enkele tv.Het gaat erom of er hdmi op zit, maar dat zit op iedere hd tv en dan gebruik je een dvd-hdmi kabel als je geen gebruik wilt maken van de vga.

En koop geen tv enkel op specs, want dat zegt bijzonder weinig. Maak een selectie van enkele toestellen en ga die daadwerkelijk testen in de winkel, daar zijn ze voor toch?
Een iets hoger dynamisch contrast zegt al helemaal niets, gewoon gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Ga morgen inderdaad even langs bij MediaMarkt & BCC in Eindhoven om te kijken of ze daar ook staan. Het wordt denk ik een 66CM aangezien het niet zoveel geld scheelt. Sowieso bedankt !

[ Voor 22% gewijzigd door NeoMe op 22-01-2008 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
NeoMe schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 20:03:
Ga morgen inderdaad even langs bij MediaMarkt & BCC in Eindhoven om te kijken of ze daar ook staan. Het wordt denk ik een 66CM aangezien het niet zoveel geld scheelt. Sowieso bedankt !
Het slimste is om ff je eigen laptop, of xbox of wat je er op aan wilt gaan sluiten, meeneemt! Dan kan je mooi kijken welke het mooiste beeld geeft op jouw spullen.

Succes en laat weten wat je hebt gekozen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

En dan nog de TV helemaal instellen naar je eigen wensen qua kleur, contrast en dergelijke zeker? Een winkelvergelijking vind ik zo link, net zoals het verhaal van N vs. M bovenaan de pagina. Wat nu als de M totaal anders stond ingesteld dan de N? Dan koop je misschien een TV op basis van een verkeerde aanname, het is geen kattepis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hey,

Uiteindelijk ben ik mijn Samsung 32LES86BDX gewoon gaan terug brengen want ik kreeg zelfs hoofdpijn van dat wazige beeld. Na een uur onderhandelen met respectievelijk verkoper, hoofd dienst na verkoop en uiteindelijk directie van de zaak, mocht ik hem inwisselen tegen een ander toestel. Ik heb gekozen voor de Philips PLF5522D en ik ben er nu echt wel super tevreden mee. Wat een hemelsbreed verschil in scherpte! Voor mij geen Samsung meer, zoveel is zeker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-05 23:32
Anoniem: 249386 schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 10:13:
Hey,

Uiteindelijk ben ik mijn Samsung 32LES86BDX gewoon gaan terug brengen want ik kreeg zelfs hoofdpijn van dat wazige beeld. Na een uur onderhandelen met respectievelijk verkoper, hoofd dienst na verkoop en uiteindelijk directie van de zaak, mocht ik hem inwisselen tegen een ander toestel. Ik heb gekozen voor de Philips PLF5522D en ik ben er nu echt wel super tevreden mee. Wat een hemelsbreed verschil in scherpte! Voor mij geen Samsung meer, zoveel is zeker!
Ik ben nu ong 5 maanden in het bezit van een Samsung LE40R81B na enkele beginnende problemen toen ik hem kocht kreeg ik een vervangend exemplaar prima in orde ;)

Na 5 maanden ben ik nog steeds uiterst tevreden mijn HD-DVD's / Blu-ray's zien er geweldig uit ook normale dvd's zien er heel goed uit , Ghosting heb ik af en toe last van maar dat ligt maar net aan wat voor type DVD het is

Zo heb ik dus een bepaalde film op DVD met Disc 1 en Disc 2 , en die zelfde film met een DVD 8,5 gb dus 1 duel layer DVD en het verschill zie je al meteen minder blokkig etc

Ook oudere films zie je gewoon dat die op andere wijzen gemaakt zijn en gefilmd

Na 5 maanden trouwe dienst hangt hij nu op mijn Game room op Zolder en koop ik via me werk een Toshiba 42" full hd voor 900 euro ( inkoop btw )
Desondanks is mijn Samsung scherm nog steeds elke dag in gebruik !!! , en zoald de gene hier boven zegt ja Phillips heeft vaak net wat strakker beeld maar dat is wat je mooier vind , bedoe lik vind Phillips strak maar kleuren te flets , ik vind samsung mooie kleuren levendig maar overall wat fletsig tis maar net waar je zelf van houd maar VS een LG / JVC komt Samsung er toch nog niet zo slecht uit

En ik vind voor een TV kopen het zo lastig , 1 heeft hem wel op antenne versterker hangen de andere op een box waar 24 TV's aan hangen dus beeld is al zoiezo slecht , 1 is het Contrast weer anders ingesteld eigenlijk het enige waar je nog op aan kan tegenwoordig is A internet B zelf mogen kutten met instellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Roet schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 17:05:
Hij heeft enkel geen 100Hz, maar zolang je geen 1080p24 kijkt en soortgelijk materiaal, is er weinig aan de hand denk ik
De 100hz heeft volgens mij niets te maken met de 24p weergave. Als de tv geen 24p aankan, zal je judder blijven, of de tv nou 50, 60 of 100hz is.
Doet die nieuwe firmware van samsung voor de 24p weergave het niet op de N-serie dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Ferry34 schreef op maandag 21 januari 2008 @ 23:51:
[...]

Da Ja
Njet Nee
Pazjalste Alstublieft
Spasiba Dank u wel
Ja Ik
Tie Jij
Garasjoh Goed
Tsjuut-tsjuut Een klein beetje
Menohguh Heel veel
Plohge Slecht
Begroetingen
Strazdvoedje Goedendag (formele begroeting)
Strazdje Hallo (informele begroeting)
Kak dila? Hoe gaat het?
Dasvidanja Tot ziens
Pakka Doei!
Als het even te moeilijk wordt
Ja nie gavarjoe paroeskie Ik spreek geen Russisch
Ja nie panimajoe paroeskie Ik versta geen Russisch
Ja nie znajoe Ik weet het niet
Troedna Moeilijk

;)
en eehhh hoe zeg je contrast ratio in het russisch 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-05 22:14
ik heb de samsung le-f86bd en ben er opzich wel tevreden mee, zwart is ook echt zwart. Maar, soms is het een beetje te zwart..! Vooral in het gezicht is soms het gezicht van iemand echt veel te donker...alsof daar veel te veel contrast wordt toegepast

ik heb al geprobeerd om het contrast te verlagen maar dat lijkt niet echt te helpen

herkent iemand dit probleem of weet iemand een oplossing?

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 240232

Misschien moet je de helderheid wat verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Allemaal bedankt voor jullie hulp, ben vanmiddag bij MM geweest en ik vond de 66 cm iets aan de kleine kant, daarom heb ik voor een 83 cm gekozen. Niet bij MM maar bij MyShop van Philips, via via flink wat korting kunnen regelen want deze Philips 83 CM HD-LCD kost mij 540 en krijg nog 20% via btw terug dus 450 totaal, dus koopje al zeg ik het zelf. Stuk beter dan die Samsung's kwa specs en beeld, grootte, etc...eigenlijk niet met elkaar te vergelijken. Krijg nu betere lcd voor minder euro's. Staat morgen op me kamer :)

Is er trouwens een soort gelijk LCD TV PHILIPS topic, kon het niet gevonden krijgen :S ?
Gevonden :)

[ Voor 11% gewijzigd door NeoMe op 23-01-2008 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

YEEEY eindelijk mn 37m87 binnen...

ik snap alleen een ding niet echt...

bij scherverhoudingen heb je 2 keuzes..

Formaat (heb ik nu op auto-breed)
en
schermmodus(heb ik nu op breedbeeld zoom)

bij 16:9 word gewoon auto 16:9
bij 4:3 word mooi breedbeeld zoom...

MAAR bij bijv. mtv met als die sms balken en 16:9 videos (uitgezonden op een 4:3, voor hun logo)

krijg ik dus niet mooi 16:9 ingezoomt... :/

mn philips kan dit wel mooi die zoomt altijd mooi naar het bewegende beeld en negeert gewoon de logos en het formaat wat het signaal zegt wat het is.....

heeft iemand hier meer ervaring mee????

!!!!! UPC UEI code voor de samsung 0090 !!!!!!

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 192470 op 24-01-2008 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-05 09:39

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Na verscheidene Philips-modellen bekeken te hebben, heb ik mijn oog nu laten vallen op de Samsung LE40M87. Zijn er mensen die dit (of een vergelijkbaar) model hoofdzakelijk via een HTPC gebruiken? Dat is namelijk wel mijn bedoeling, en gezien de 'schoonheidsfoutjes' die Philips op dit gebied heeft, ben ik eingelijk wel benieuwd naar gebruikerservaringen van anderen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90323

Ik heb sinds heel kort een samsung le37r81b.
Via de afstand knop text/mix doe ik hem op teletekst. Nu wil ik teletekst uit doen. Volgens de manual moet ik dan op de TV knop drukken. Teltekst blijft. Verder helpt geen enkele knop. Ik moet de tv uit en aanzetten om teletekst kwijt te zijn. Heeft iemand nog ideeeen wat hier aan de hand is of gebruik ik de verkeerde toets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
dangerpaki schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 13:33:
[...]

en eehhh hoe zeg je contrast ratio in het russisch 8)7
контраста

Je moet alleen niet zo naar specs kijken, je moet gewoon de tv's waar je in geintresseerd bent ff testen in de winkel.
Het contrast geeft je wel een indicatie, maar je weet allereerst nooit hoe ze dit meten. Daar zijn verschillende methodes voor.

Mijn tv heeft een contras van 10.000:1, maar je denkt toch niet dat die voluit staat? Is geen gezicht en volgens mij kan je dan beter een lasbril opzetten. ;)
Bovendien, mn tv is isf-gecalibreerd en ik kan je zeggen dat t contrast ongeveer op de helft staat.

[ Voor 51% gewijzigd door Ferry34 op 24-01-2008 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
ok dank je...
ik wou met name kijken op de russische website omdat ik hoorde dat daar de ware contrastwaarden vermeld stonden en niet de dynamische. toch een beetje om een indicatie te krijgen zeg maar.

maar dat isf calibratie, scheelt dat veel met kwaliteit? en dat kan je waarschijnlijk niet zomaar thuis doen door een dvdtje in je dvdspeler te stoppen of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
dangerpaki schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 22:52:
ok dank je...
ik wou met name kijken op de russische website omdat ik hoorde dat daar de ware contrastwaarden vermeld stonden en niet de dynamische. toch een beetje om een indicatie te krijgen zeg maar.

maar dat isf calibratie, scheelt dat veel met kwaliteit? en dat kan je waarschijnlijk niet zomaar thuis doen door een dvdtje in je dvdspeler te stoppen of wel?
Ik had dat ook gehoord ja, van die native contrastwaarde op de russische site, maar kon t ook niet vinden. Heb dan ook nog niet goed gekeken trouwens.
Ik lees hier wel veel over banding-problemen bij aansluiting met scart met de M8 serie van Samsung, let daar op. De F8 serie heeft daar blijkbaar geen last van, maar is dan ook een stuk duurder.

De isf calibratie wordt door een bedrijf gedaan, die met speciale meetapparatuur bij je thuis komt om het beeld van de tv te finetunen door in het servicemenu te gaan.
Hierbij worden bijvoorbeeld afwijkingen in de primaire kleuren gecorrigeerd, maar dit is niet goedkoop en is ook weer iets waar je later aan kan gaan denken.

Een dvd'tje in je speler stoppen is iets heel anders, hoewel dat weer mooi kan helpen om je gewone beeldinstellingen beter te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Weet iemand of het probleem met de zwarte balken bij de Samsung LE40F86 en de Playstation 3 al is verholpen? Ik lees allemaal verschillende verhalen.

Is de firmware te upgraden via de USB aansluiting (voor na de garantie en service periode)?

[ Voor 68% gewijzigd door Jumpman op 25-01-2008 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Movie Mode
Contrast 95
Brightness 44
Sharpness 26
Color 52 (Normal)
Tint G55
Backlight 4

HDMI Black Low

Detailed Settings
Black Correction Low
Color Wide
Gamma 0
Dynamic Contrast Low

White Balance
RO 15
GO 14
BO 13
RG 10
GG 18
BG 12

op avs forum stond deze als beste gemiddelde...
werkt verassend goed! bij mij....

vooral movie mode icm de white balance aanpassingen werkt erg goed....

edit: m87 /86

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Ferry34 schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 10:47:
[...]

Ik had dat ook gehoord ja, van die native contrastwaarde op de russische site, maar kon t ook niet vinden. Heb dan ook nog niet goed gekeken trouwens.
Ik lees hier wel veel over banding-problemen bij aansluiting met scart met de M8 serie van Samsung, let daar op. De F8 serie heeft daar blijkbaar geen last van, maar is dan ook een stuk duurder.

De isf calibratie wordt door een bedrijf gedaan, die met speciale meetapparatuur bij je thuis komt om het beeld van de tv te finetunen door in het servicemenu te gaan.
Hierbij worden bijvoorbeeld afwijkingen in de primaire kleuren gecorrigeerd, maar dit is niet goedkoop en is ook weer iets waar je later aan kan gaan denken.

Een dvd'tje in je speler stoppen is iets heel anders, hoewel dat weer mooi kan helpen om je gewone beeldinstellingen beter te krijgen.
goede tip dat van die banding problemen.

in principe ben ik niet van plan iets aan te gaan sluiten via scart. dus dat zou niet zo;n probleem zijn. wat ik gelezen heb is dat daar al een firmware update voor zou zijn. tegen de tijd dat ik m'n tel echt koop hoop ik dat die uitgerust is met de nieuwste update.

dat ISF laat ik nog maar achterwege dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Ik zie dat jij ook een Samsung LE40F86 hebt in combinatie met een Playstation 3. Heb jij het probleem wat op AVForums ook beschreven staat: Het enige wat me opviel is dat wanneer ik hem via een HDMI kabel aansluit aan me Playstation 3, dat het beeld bij een egale lichte of donkere achtergrond zwarte balken van boven naar beneden komen. Je moet er goed op letten wil je het zien. Het heet Ze noemen het "scrolling line issue". Is dit op te lossen door 100Hz uit te zetten? Ik wil ook de Samsung LE40FE86 gaan kopen, maar aangezien ik de Playstation 3 als hoofdbron gebruik (Ik kijk bijna alleen BluRay/DIVX/XVID en speel games), twijfel ik.

[ Voor 13% gewijzigd door Jumpman op 25-01-2008 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey88
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-05 18:30
Misschien een beetje offtopic.

Redcoon.nl bied zeer mooie prijzen aan voor de Samsung tv,s
Maar heeft iemand ervaring met deze website ? Ik overweeg aanschaf van mijn t.v via deze website maar koop niet graag een kat in de zak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Jeffrey88 schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 20:26:
Misschien een beetje offtopic.

Redcoon.nl bied zeer mooie prijzen aan voor de Samsung tv,s
Maar heeft iemand ervaring met deze website ? Ik overweeg aanschaf van mijn t.v via deze website maar koop niet graag een kat in de zak
Check even de shopreviews. Ik wilde er ook bijna mijn TV kopen, alleen ze zijn onduidelijk met levertijden, en ik wilde TV graag van te voren zien (ongeopende doos, EU/NL versie check, etc.), dus ik heb een andere webshop gepakt waar ik zelf kon bekijken/ophalen. Kostte me wel € 50,- meer, maar ja dat kost verzenden ook en bij Redcoon kan je niet ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jumpman schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 20:29:
[...]

Check even de shopreviews. Ik wilde er ook bijna mijn TV kopen, alleen ze zijn onduidelijk met levertijden, en ik wilde TV graag van te voren zien (ongeopende doos, EU/NL versie check, etc.), dus ik heb een andere webshop gepakt waar ik zelf kon bekijken/ophalen. Kostte me wel € 50,- meer, maar ja dat kost verzenden ook en bij Redcoon kan je niet ophalen.
Ik hoor dit ook vaker over Redcoon. Bij welke webshop heb jij het dan besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nijntje82
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Jumpman schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 20:22:
[...]

Ik zie dat jij ook een Samsung LE40F86 hebt in combinatie met een Playstation 3. Heb jij het probleem wat op AVForums ook beschreven staat: Het enige wat me opviel is dat wanneer ik hem via een HDMI kabel aansluit aan me Playstation 3, dat het beeld bij een egale lichte of donkere achtergrond zwarte balken van boven naar beneden komen. Je moet er goed op letten wil je het zien. Het heet Ze noemen het "scrolling line issue". Is dit op te lossen door 100Hz uit te zetten? Ik wil ook de Samsung LE40FE86 gaan kopen, maar aangezien ik de Playstation 3 als hoofdbron gebruik (Ik kijk bijna alleen BluRay/DIVX/XVID en speel games), twijfel ik.
Ik zie ze ook over HDMI, maar dan aangesloten op m'n PC. Dus het is niet een specifiek PS3 probleem. Ik heb ook de F86 en vraag me nog steeds af of hier wat aan te doen is. Het komt niet vaak voor, maar het zou niet moeten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
nijntje82 schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 11:46:
[...]

Ik zie ze ook over HDMI, maar dan aangesloten op m'n PC. Dus het is niet een specifiek PS3 probleem. Ik heb ook de F86 en vraag me nog steeds af of hier wat aan te doen is. Het komt niet vaak voor, maar het zou niet moeten..
Het komt bij alle Europese modellen voor, ik heb gelezen dat ze van alle US en Aziatische modellen het probleem gefixxed hebben met een firmware update. Maar welke dit is, is dan weer onduidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij de MM is er vandaag 19% korting op alle LCD TV's. :D
(ik kan mij alleen herinneren dat het effectief iets van 15% zou zijn).

Even kijken of ik een 32" kan scoren voor in de slaapkamer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Dan zou het nog steeds zomaar kunnen zijn dat een random webshop nog steeds goedkoper is :P

Overigens heb ik bij Redcoon destijds een receiver besteld, nooit gekregen. Eens maar nooit weer dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik haal vandaag de 40f86 bij de mediamarkt. Ik wou nog even wachten, maar goedkoper wordt ie voorlopig niet (in de winkel).

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 240232 op 28-01-2008 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oesie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:25
Ik heb een vraagje over de B en CC variabelen zoals geplaatst in de OP. Hoe kan ik zien welk toestel nieuwer/recenter is? Is het gewoon logischer wijs, hoe hoger de/het letter/nummer hoe recenter het model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oesie schreef op maandag 28 januari 2008 @ 09:54:
Ik heb een vraagje over de B en CC variabelen zoals geplaatst in de OP. Hoe kan ik zien welk toestel nieuwer/recenter is? Is het gewoon logischer wijs, hoe hoger de/het letter/nummer hoe recenter het model?
Hoe hoger het nummer hoe nieuwer het type inderdaad. Maar de letters staan voor zeg maar kwaliteit: f is de beste en s is de slechtste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:41

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Anoniem: 240232 schreef op maandag 28 januari 2008 @ 10:06:
[...]

Hoe hoger het nummer hoe nieuwer het type inderdaad. Maar de letters staan voor zeg maar kwaliteit: f is de beste en s is de slechtste.
Waarbij slechtste staat voor relatief de slechtste natuurlijk. Zijn ook prima toestellen. Heb zelf de LE40S81B en ben er tot nu toe erg tevreden over O-)

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100386

Ik vraag me af of de volgende quote uit de startpost nog wel recent is;
Dan hebben we ook nog de F serie. Een beetje een aparte serie ook ontstaan in 2006 en bevatte producten met True HD. De F serie stond min of meer naast de M serie in 2006 omdat de M71 niet True HD was. Update in de F serie is nog niet voorgekomen in 2007 en daarmee zet ik de F serie neer als een soort tijdelijk innovatie serie neer.
Ik heb het idee dat de F86/F96 serie juist de meest recente innovaties bevat; Zoals LED-backlighting. En we zullen het er allemaal over eens zijn dat de xxF86 duidelijk te verkiezen is boven de xxM86/87.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Anoniem: 100386 schreef op maandag 28 januari 2008 @ 12:11:
En we zullen het er allemaal over eens zijn dat de xxF86 duidelijk te verkiezen is boven de xxM86/87.
Niet allemaal :)

Een LE40M86 kost je op dit moment 1.169. Een LE40F86 kost 1.569 (pricewatch prijzen). Da's een verschil van 400 euro, een meerprijs van +/- 30% t.o.v. een M86. Da's nogal fors, zeker als je nagaat dat de F serie ook last van banding blijkt te hebben (iets wat ik met mijn M87 heb opgelost door ismpelweg geen SCART meer te gebruiken). Het is dus zeker wel het overwegen waard.

Bij een prijsverschil van +/- 100 euro wordt het een ander verhaal, uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Nog een héél belangrijk punt, de glanzende laag. Ik hoef geen 46" spiegel op mijn kamer. Dat is echt het enige wat mij heeft weerhouden dat scherm te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Niet van onderwerp veranderen lui; Maar in de quote staat dat de F-serie een aparte serie is, en dat de M-serie de "high end" is. En dat is niet meer waar, dus de FP moet gewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 250476

hallo,
ik heb de samsung 37m86bd aangesloten op de schotel met een scartkabel van 50 euro (was daar nog in de aanbieding ook)!!!!
en heb nog steeds ghosting en de kleur krijg ik ook niet mooi.
je zou toch denken dat je met de schotel haarscherp beeld zou hebben?
en ben al twee dagen met de instellingen bezig geweest!
wie kan mijn uitleggen wat ik verkeerd doe?en hoe moet ik de tv instellen?
heb de tv aangesloten en toen op source gedrukt op de afstandbediening,en nu??
groeten geert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 250476 schreef op maandag 28 januari 2008 @ 13:12:
hallo,
ik heb de samsung 37m86bd aangesloten op de schotel met een scartkabel van 50 euro (was daar nog in de aanbieding ook)!!!!
en heb nog steeds ghosting en de kleur krijg ik ook niet mooi.
je zou toch denken dat je met de schotel haarscherp beeld zou hebben?
en ben al twee dagen met de instellingen bezig geweest!
wie kan mijn uitleggen wat ik verkeerd doe?en hoe moet ik de tv instellen?
heb de tv aangesloten en toen op source gedrukt op de afstandbediening,en nu??
groeten geert.
Wat je moet doen is:
wat er overal in de diverse topics staat.
Gewoon een digitale verbinding regelen!
Notabene 3 post boven je
staat nog iets van die strekking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

Ik heb een vraagje over de LE37M86BD en de LE40M86BD. Ik las dat het panel in de 37 inch 8 bit is en dat in de 40 inch 10 bit. Klopt dit? Kan het nergens op de samsung site vinden iig.

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
waar lees je dat? Klopt niks van, kan in allebij zitten

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:13
37" is altijd 8 bit. De 40" kan 10bit zijn, maar tegenwoordig is de meerderheid 8 bit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 158253

Anoniem: 100386 schreef op maandag 28 januari 2008 @ 12:11:
Ik vraag me af of de volgende quote uit de startpost nog wel recent is;

[...]

Ik heb het idee dat de F86/F96 serie juist de meest recente innovaties bevat; Zoals LED-backlighting. En we zullen het er allemaal over eens zijn dat de xxF86 duidelijk te verkiezen is boven de xxM86/87.
Leg eens uit, waarom de F86 te verkiezen dan M86/M87 is?
En is M87 beter dan M86....zo ja, waarom dan wel?

Vast en zeker bedankt van de uitleg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103735

F serie heeft geen LED backlight toch?
Ik heb ook de f besteld voor het contrast en de 24p weergave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18:18

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Heb vanmiddag een 40M86BD gekocht.
Wat een bakbeest zeg, op het eerste gezicht was het wel even wennen tov een 70cm breedbeeld crt.
Heb nu wat games gespeeld en een film gekeken, bevalt erg goed to nu toe.
Moet nog wel ff aan de slag met de kleur instellingen.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenderman
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05-2022
Anoniem: 103735 schreef op maandag 28 januari 2008 @ 22:44:
F serie heeft geen LED backlight toch?
Ik heb ook de f besteld voor het contrast en de 24p weergave
Alleen de F9-serie heeft LED backlights, de F8 niet...

Everything is hot-swappable...if you're fast enough :-)

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet bedoeld voor vragen en discussies waar de TV het goedkoopst kan worden gekocht.