Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149072

Matched: 655, dir
Even een gebruikerservarinkje en een advies:

Ervaring:

Bij de DIR-655 (firmware 1.21) expres 2 D-link DWA-547 wifi kaartjes (toch een stuk krachtiger dan een USB stick dacht ik) gekocht voor optimale verbinding. Ik woon in een gelijkvloers appartement uit de 60'er jaren, afstand tussen router en pc is ongeveer 14 meter. Met veel geëxperimenteer slaag ik erin de connectie (volgens w2k) op tegen de 50% te krijgen. Helaas hou ik van de 100Mbps (glasvezel) op deze manier toch slechts ongeveer 10Mbps over. Onacceptabel natuurlijk voor één van de hoogst gewaardeerde 300 Mbps routers!! Flink balen, dit betekent dat ik toch nieuwe kabels door het huis zal moeten gaan leggen (voorheen ADSL dus telefoonkabel moet vervangen door ethernet)

Overigens - als ik met m'n laptop pal naast de router ga zitten (VAIO met 54 Mbps (g) on-board) krijg ik (bij vrijwel 100% connectie) nog steeds niet meer dan zo'n 12-15 Mbps, iets waar ik geen drol van begrijp - maar maakt niet uit, ik heb vanalles geprobeerd om het signaal te optimaliseren, zonder veel effect (andere kanalen, g vastzetten, antennehoeken, DECT telefons uit) dus this is it, wat mij betreft.

Advies:

Deze en eerdere ervaringen met wireless netwerken optellend moet ik concluderen dat de wireless techniek nog altijd niet betrouwbaar is: afhankelijk van je thuissituatie kun je mazzel of pech hebben. Ik zou dan ook iedereen bij deze willen adviseren om bij aanschaf van nieuwe wireless apparatuur altijd met je shop af te spreken dat je het spul kunt retourneren als de resultaten tegenvallen. Goede shops doen daar niet moeilijk over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:24
Geen matches
Zoals al erg vaak aan bod is gekomen, je haalt nooit de geadverteerde snelheid met wireless. Onder echt optimale omstandigheden mag je blij zijn met de helft en zelfs dat is vaak nog te hoog gegrepen. Verder zou ik testen met een progje als iPerf, die geven tenminste de echt snelheid weer i.p.v. de door (onder andere) Windows File Sharing beïnvloedde.

Wireless is leuk om mobiel te zijn rond je AP en toch breedbandsnelheden halen. Het is ongeschikt om op hoge snelheid te downloaden of zelfs te streamen in bepaalde gevallen. Het zou dan ook zonde zijn als je een 100Mbit glaslijntje niet zou benutten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:56

WTM

Geen matches
Dat ik niet de volle 54Mbit haal is niet erg natuurlijk. Zolang de verbinding maar niet zomaar uitvalt en zichzelf niet hersteld is het wel irritant. Dat had ik met mijn vorige Linksys WRT54G niet. Ook daar ging het niet 'als de brandweer' ;-) maar de verbinding viel tenminste niet uit.

Ik heb inmiddels de usbdongle met een usbverlengkabel op een andere plaats (hoger) gezet. Dit zorgt ervoor dat de signaalsterkte rond de 90% uitkomt. Nu kijken of 't stabiel blijft.

/edit: nu ongeveer een halve dag verder nogsteeds niet uitgevallen...ik ben tevreden :-).

[ Voor 8% gewijzigd door WTM op 12-07-2009 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Geen matches
In hoeverre is het nu mogelijk om een USB externe HD hierop aan te sluiten?
Ik heb een 1 TB externe HD van Maxtor en wil deze graag gebruiken als netwerkdrive.

Ik lees op reviewsites een 'waardeloze' USB poort, maar elders weer dat er zelfs hubs aangesloten kunnen worden.

Kan iemand uitsluitsel geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
Geen matches
Rekkie schreef op zondag 12 juli 2009 @ 23:12:
In hoeverre is het nu mogelijk om een USB externe HD hierop aan te sluiten?
Ik heb een 1 TB externe HD van Maxtor en wil deze graag gebruiken als netwerkdrive.

Ik lees op reviewsites een 'waardeloze' USB poort, maar elders weer dat er zelfs hubs aangesloten kunnen worden.

Kan iemand uitsluitsel geven?
Je kan er idd een usb hub (wel een gevoede hub) er op aansluiten. Een externe hdd kan gewoon.

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Laatst online: 20-06 15:29
Geen matches
KiPKaKDutcH schreef op maandag 13 juli 2009 @ 11:07:
[...]

Je kan er idd een usb hub (wel een gevoede hub) er op aansluiten. Een externe hdd kan gewoon.
Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
Geen matches
Kon het linkje niet zo snel vinden, maar inmiddels gevonden :)
http://www.dlinkpartner.be/shareport-nl.html

"Wilt u meerdere USB-apparaten delen via SharePort? Dat kan door een USB-hub aan te sluiten. In dat geval kan u best een USB-hub met een externe voeding gebruiken.
Externe harde schijven kunnen best voorzien worden van een externe voeding – anders bestaat de kans dat u geen toegang zal hebben tot de schijf. Dit omdat de USB-poort op de routers niet voldoende stroom geeft."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-06 10:41
Heeft iemand extra info over de maximale snelheid die je met Wifi draft n kunt halen. Systeembeheer op mijn laptop geeft 65Mbit aan als verbinding met mijn router (draft-n).
Bij het overzenden van (grote) hoeveelheden data haal ik 5 a 6 MB (dus 40-58Mb) in Windows. Volgens mij is dit prima maar het kan toch sneller?

Ik heb 4 van de 5 streepjes, maar Windows geeft aan dat de verbinding zeer goed is. Ik gebruik een D-link DIR655 als (draadloze) router (3 antennes) en ik gebruik de laptop in mijn woonkamer op ongeveer 15 meter van mijn router met 2 deuren ertussen. De DIR665 heb ik ingesteld op draf-n only 20MHz band en ik heb een kanaal gekozen waar de minste draadloze netwerken op zitten (moeilijk want er zijn er wel een aantal in mijn appartementencomplex).

Andere vraag: Is het normaal dat er errors kunnen optreden zoals te zien is in de statistics log onder wireless (errors bij RX Packets Dropped)?
Ik heb na een halve week een dikke 200 errors terwijl het draadloze netwerk perfect werkt. Ik neem aan dat het normaal is dat er packets verloren gaan en/of dat er errors optreden.

[ Voor 30% gewijzigd door SpeedingWilly op 14-07-2009 11:37 ]

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3ton4tor72
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-06 21:35

D3ton4tor72

HardwareFetisjist

WTM schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 15:25:
Sinds donderdag ben ik ook een eigenaar van een DIR 655. (Versie A4 met firmware 1.21EU erop.)
Hoi WTM, kun je me vertellen van welke shop je versie A4 hebt bemachtigd, of zijn er ook nog nieuwere?
alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102836

Matched: 655
D3ton4tor72 schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 13:13:
[...]

Hoi WTM, kun je me vertellen van welke shop je versie A4 hebt bemachtigd, of zijn er ook nog nieuwere?
alvast bedankt!
Ok, ik heet niet WTM, maar kan je wel helpen. Ik heb zelf de 655 vorige week bij Zercom gekocht en dat was versie A4 (voor zover ik weet de meest recente versie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchminator
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-07 10:20
Anoniem: 102836 schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 15:28:
[...]

Ok, ik heet niet WTM, maar kan je wel helpen. Ik heb zelf de 655 vorige week bij Zercom gekocht en dat was versie A4 (voor zover ik weet de meest recente versie).
Dit kan ik bevestigen, ik heb gisteren ook een A4 opgehaald bij Zercom. Instellen verliep wat moeizaam (mede ook omdat ik nu pas weet dat mijn laptop geen 802.11n ondersteunt :z ), maar nog geen weggevallen verbindingen hoeven ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3ton4tor72

D3ton4tor72

HardwareFetisjist

Geen matches
thx voor het antwoord!
eigenlijk mooie gegevens voor een startpost, denk dat wel meer mensen dit willen weten, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM

WTM

Hier de enige echte WTM :-P ;-)... Mijn DIR-655 komt bij www.komplett.nl vandaan (afgehaald in Amsterdam).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-06 08:37

Edgarz

Tweako-active since1986

Geen matches
SpeedingWilly schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 11:32:
Heeft iemand extra info over de maximale snelheid die je met Wifi draft n kunt halen. Systeembeheer op mijn laptop geeft 65Mbit aan als verbinding met mijn router (draft-n).
Bij het overzenden van (grote) hoeveelheden data haal ik 5 a 6 MB (dus 40-58Mb) in Windows. Volgens mij is dit prima maar het kan toch sneller?
Ja. Als je client de 40 Mhz band ondertseunt kan het sneller. Intel 3xxx/4xxx wireless chipsets ondersteunen dit niet en zijn zodoende beperkt to max. 130 Mbps. Ook helpt het wel als je een beetje met het uitrichten van de antennes speelt.
Andere vraag: Is het normaal dat er errors kunnen optreden zoals te zien is in de statistics log onder wireless (errors bij RX Packets Dropped)?
Ik heb na een halve week een dikke 200 errors terwijl het draadloze netwerk perfect werkt. Ik neem aan dat het normaal is dat er packets verloren gaan en/of dat er errors optreden.
Is geen probleem en geheel normaal. De lost packets worden normaliter gewoon opnieuw verzonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
Edgarz schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 18:36:
Ja. Als je client de 40 Mhz band ondertseunt kan het sneller. Intel 3xxx/4xxx wireless chipsets ondersteunen dit niet en zijn zodoende beperkt to max. 130 Mbps. Ook helpt het wel als je een beetje met het uitrichten van de antennes speelt.
Bedankt voor de info! De DIR655 ondersteunt de 40MHz band wel. Dat ga ik proberen. Ik denk ook dat mijn laptop dit wel ondersteunt. Er zit een moderne Intel chipset in..

Welke verbindingssnelheid kan ik verwachten in Windows taakbeheer? Nu geeft die 65Mb aan (wired = 1Gb)

Heb je nog tips m.b.t. het uitrichten van de antennes? Ik heb de router met de onderkant tegen de achterwand van de meterkast geplaatst. Ik ben dus een beetje beperkt met de bewegingsvrijheid van de antennes. Ik heb ze nu i.i.g. alle drie een andere richting op gedraaid.

De onderstaande plaatjes zijn op mijnn situatie dus niet van toepassing.

Afbeeldingslocatie: http://support.dlink.com/faq/faq_images/dir625/3015/1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://support.dlink.com/faq/faq_images/dir625/3015/2.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door SpeedingWilly op 15-07-2009 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03:03
Geen matches
Afhankelijk van of je hem horizontaal of verticaal hebt hangen, positioneer je de antennes. Als hij horizontaal hangt, doe je de antennes zoals ze horen te hangen als hij gewoon horizontaal zou staan.

Het verschil tussen horizontaal en verticaal is de manier waarop de antennes 'afstralen'. Het maakt niet uit of het kastje nou hangt of staat. :)

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
Geen matches
Jaap-Jan schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 13:55:
Afhankelijk van of je hem horizontaal of verticaal hebt hangen, positioneer je de antennes. Als hij horizontaal hangt, doe je de antennes zoals ze horen te hangen als hij gewoon horizontaal zou staan.

Het verschil tussen horizontaal en verticaal is de manier waarop de antennes 'afstralen'. Het maakt niet uit of het kastje nou hangt of staat. :)
Bedankt voor de tip. Dit betekent dus dat ik voor mijn router die horizontaal hangt met de onderkant van de router tegen de achterwand van de meterkast en de voorkant van de router beneden (antennes aan de bovenkant) de bovenste situatie uit het eerste plaatje moet nemen volgens mij. :?

Wow, wat een lange zin 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
Dankzij de aanpassing van de bandbreedte naar "auto 20/40MHz" haal ik nu volgens de wireless log van de D-link een link speed van 216Mb/sec en de networking tab van Windows geeft een link speed van 150Mb/sec aan. Dit zijn maximum getallen. Afhankelijk van de storing en de afstand van mijn laptop naar de DIR655 zijn deze getallen (veel) lager.

Ik heb ook een netwerkmonitor in de windows sidebar en die geeft aan:
- Pieken tot 10 a 11 MB/sec en...
- Gemiddeld ongeveer 5 a 6MB/sec

Ten opzichte van de oude situatie zijn de Link Speed getallen ongeveer een factor 3 hoger. De harde praktijk wijst uit dat de gemiddelde throughput hetzelfde is maar dat de pieken ongeveer het dubbele zijn.

Het is leuk om de snelheid te tweaken, maar in de praktijk merk je er niet zo veel van omdat 5 a 6MB/sec al heel goed is.

Verder haal ik wireless internet snelheden van 75Mb/sec down en 55Mb/sec up (gemeten met speed test onsbrabantnet) waar ik met mijn bekabeld netwerk 95Mb/sec up en 85Mb/sec down haal. Al met al goed volgens mij.

[ Voor 11% gewijzigd door SpeedingWilly op 16-07-2009 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Geen matches
Haal 'm uit de meterkast en het kan nog iets beter. Meterkast is de slechtste plek voor zo'n ding: electromagnetische storing, dicht deurtje ervoor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
Geen matches
Edgarz schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 02:11:
Haal 'm uit de meterkast en het kan nog iets beter. Meterkast is de slechtste plek voor zo'n ding: electromagnetische storing, dicht deurtje ervoor. ;)
Dat snap ik, maar het moet wel praktisch blijven. Gelukkig is de huidige snelheid 'redelijk werkbaar' }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01-07 22:12
Geen matches
Als ik dit allemaal zo lees ben ik ontzettend blij dat ik in ons nieuwbouwhuis (op te leveren in oktober) in alle kamers minimaal 1 lege PVC buis heb laten leggen. Weg met dat draadloze geklooi, lang leve de CAT6! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
smeerbartje schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 11:37:
Als ik dit allemaal zo lees ben ik ontzettend blij dat ik in ons nieuwbouwhuis (op te leveren in oktober) in alle kamers minimaal 1 lege PVC buis heb laten leggen. Weg met dat draadloze geklooi, lang leve de CAT6! :D
Zo denk ik er ook over, en in mijn niewbouwappartement heb ik ook loze leidingen gelegd waar nu een 1Gb/sec netwerk ligt. Maar voor mijn laptop is draadloos toch wel handig als je lekker op de bank wilt internetten.

En met een goede router zoals de DIR655 kan dit allemaal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 26-04 13:57

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Geen matches
Ik heb deze router ook aangeschaft, en ben zeer te spreken over dit beestje.
Wireless heb ik niet getest, maar de prestaties over bedraad zijn zeker goed te doen.
Alleen het forwarden van een poort met virtual server werkt niet.
Op 192.168.2.113 heb ik een server draaien, en poort 80 op deze manier te forwarden laat de router een paar seconden z'n verbinding verliezen en dan is nog steeds geen poort geforward.
Best wel irritant, als ik wat spul op m'n server host.
Als ik dit threadje doorlees, zie ik een of twee mensen die dit probleem ook hadden, maar nergens staat hoe of het ze gelukt is.

Ook echt gaar dat je niet kan zien welke poorten er al geforward zijn =/
Bij de logs zou moeten staan dat m'n poorten opengezet worden, maar ik krijg er geen enkel bericht van.
wel krijg ik berichten in de trand van: "Blocked incoming TCP connection request from 88.159.78.69:54205 to 88.159.78.69:80".

Hmm, elke keer als ik op de "save settings" knop op een pagina klik, zijn m'n logs ook leeg.
Blijkbaar reset m'n router z'n instellingen als hij saved.
Zou dit op te lossen te zijn met firmware >1.21?

[ Voor 27% gewijzigd door kKaltUu op 17-07-2009 02:00 ]

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:51
Geen matches
Ik heb misschien mijn probleem met de restarts opgelost. Op een ander forum kwam ik het volgende tegen:
Vul de uploadspeed die je bij de QOS settings in kan stellen een stuk hoger in dan wat je werkelijk hebt. Ook als je Traffic shaping uit hebt staan! (eerst even enable, dan snelheid veranderen en dan weer uitzetten) + het uitzetten van het automatisch zoeken naar firmware updates

[ Voor 9% gewijzigd door hellboy123 op 16-07-2009 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 26-04 13:57

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Geen matches
Net geprobeerd de firmware naar 1.20 om te zetten.
.bin Bestand geuploaded naar de router, scherm afgewacht en bij het inlogscherm krijg ik weer 1.21.
Zelfde verhaal bij de 1.31 firmware.
Iemand hier een mogelijk antwoord?

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwjol
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-07 12:50
Ik stap binnenkort over van Telfort naar Ziggo (Alles in 1 Plus) en ben nu op zoek naar een router.
Ben aan het twijfelen tussen de D-Link DIR-655 (lees veel positieve verhalen) en de Linksys WRT320N (net op de markt, reviews zijn positief).
De prijzen zijn vergelijkbaar.
Waarom zou ik nu nog kiezen voor de DIR-655? Deze router is volgens mij toch al ruim 2 jaar op de markt.

[ Voor 51% gewijzigd door jwjol op 19-07-2009 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
jwjol schreef op zondag 19 juli 2009 @ 21:40:
Ik stap binnenkort over van Telfort naar Ziggo (Alles in 1 Plus) en ben nu op zoek naar een router.
Ben aan het twijfelen tussen de D-Link DIR-655 (lees veel positieve verhalen) en de Linksys WRT320N (net op de markt, reviews zijn positief).
De prijzen zijn vergelijkbaar.
Waarom zou ik nu nog kiezen voor de DIR-655? Deze router is volgens mij toch al ruim 2 jaar op de markt.
De 825 of de 855, is de opvolger. Maar dit beestje is wat goedkoper en doet het opzich erg goed :D

edit: is het jullie ook opgevallen dat de copyright nog steeds 2008 is met de firmwares van 2009?

[ Voor 7% gewijzigd door KiPKaKDutcH op 19-07-2009 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-12-2024
Geen matches
Na het lezen van de tips heb ik traffic shaping, QoS uitgezet eveneens firmware update check. Opeens haal ik van gem. 2,5-3Mbit/s upload nu over de 5Mbit/s! (UPCFiber 60/6).

Is er nog andere tips voor de instellingen? Ik haal via de upc speedtest tegen de 59Mbit, maar via speedtest.net max 54Mbit. Waardes zeker niet ontevreden, want signaal was goed volgens UPC monteur, rechtstreekse verbinding kom ik met de UPC speedtest boven de 59 uit.

Vreemdgenoeg haal ik met mijn Intel3945G (nieuwste drivers) kaartje in de Aspire 5633 maar rond de 13Mbit download, maar wel 5Mbit upload.
Settings:
G only, auto transmit speed, 20MHz, channel 11, WPA2-PSK, automatic uploadspeed aan, Qos uit, traffic shaping uit.

Wellicht andere tweaks voor het nog beter en stabliere laten draaien bedraad en onbedraad?

Tevens wie heeft een betere alternatief dan dit voor het vervangen van de standaard antenne's?

Ik woon in een nieuwbouwwoning. De signaalsterkte vind ik nogal tegenvallen. Antennes staan zoals aanbevolen in eerdere posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:14
Geen matches
330d schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 15:16:
Tevens wie heeft een betere alternatief dan dit voor het vervangen van de standaard antenne's?
Misschien eens kijken op Dealextreme?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68036

Sinds enkele dagen hebben wij nu ook de Dlink 655 draaien :).

Via dit topic heb ik de instellingen aangepast die ter sprake gekomen zijn.
Geen klachten over het downloaden of internetten, dat gaat allemaal top!.

Maar er viel mij 1 ding op wat ik toch uit nieuwsgierigheid wil weten.

Ik heb een netwerkscan gedaan om de hoe het signaal was.
Hiervoor heb ik inSSIDer gebruikt.

Mijn router komt nu op -58 dBm

Als ik de andere netwerken zie dan zitten deze op 88 - 95 dBm.

Het lijkt mij hoe hoger het getal is hoe beter.

Hoe kan ik behalve door eventueel de attennes te vervangen het signaal verbeteren ?

Oh ja, HW versie: A4 FW versie: 1.21EU

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 68036 op 24-07-2009 23:05 . Reden: Hardware en Firmware aangegeven ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:58
Geen matches
Hoger is inderdaad beter. Daarom is jouw -58 (min 58) ook hoger dan -88 / -95. Je signaal verbeteren lijkt me dan ook niet nodig.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itarix
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01:01

itarix

404 soul not found

Mijn DIR-655 is al heel lang heel erg onstabiel.
Daarna heb ik hem een tijdje niet gebruikt en nu doet ie helemaal niks meer als ik hem aansluit (alleen het powerledje gaat aan)

Dus nu wil ik graag garantie claimen.
De twee jaar garantie via de webwinkel is voorbij maar de DIR-655 heeft 11jaar garantie.

Als ik D-Link zelf bel zeggen ze dat ze hem niet kunnen aan nemen en de half duits sprekende helpdesk medewerker zij dat er maar 2 jaar garantie omzit 8)7

Heeft iemand hier op het forum de officiële garantie voorwaarde nog ergens liggen.
Die papieren ben ik namelijk kwijt.

Volgens de helpdesk moet ik een hard reset doen door het ding een uur van het stroom af te halen en dan resetknop inhouden op stroom zetten en de resetknop 30seconde ingestrukt houden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:21
Ik begrijp zelf al die verhalen over instabiel niet zo, mijn DIR-655 A4 met 1.21eu draait nu 23dagen on afgebroken zonder enkel probleem. Naast mijn laptop hangen er nog een Wii en 2 iPhone's aan alle zonder problemen.

Ik denk dat no.1 van de problemen ligt aan veroudere wlan drivers. Het is nu al een paar keer in dit topic gebleken dat hiermee stabiliteits problemen werden opgelost.
Een goede tweede in het geheel is de "verkeerde" kanaalkeuze. Half nederland heeft tegenwoordig draadloos internet dus het is niet heel raar dat velen op het zelfde kanaal zitten. Een vrije kanaal uitzoeken kan heel veel uitmaken heb ik uit eigen ervaring meegemaakt.

Misschien is het handig om de startpost hiermee aan te passen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itarix
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01:01

itarix

404 soul not found

Geen matches
Als het een reply op mijn post was: Hij doet nu helemaal niks meer!

En de stabiliteit was ook verschrikkelijk met draad.
Ik had hem een tijdje als veredelde switch met printerserver mogelijkheid gebruikt en toen crashte ie ook om het half uur...

Waarschijnlijk heb ik een defect exemplaar maar ik moet hem nu dus wel terug sturen en ik weet de 11jaar garantie voorwaarde/procedure niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ik heb toch wel een gek probleem met de D-Link DIR-655 die ik hier even wil voorleggen. De hele geschiedenis is hier te lezen, maar ik zal in dit topic zo duidelijk mogelijk het probleem beschrijven.

Ik heb (o.a.) de volgende machines draaien in mijn netwerk:

PC1: Windows XP SP3 32-bits, IE8
PC2: Windows Vista 64-bits, IE8
LAPTOP: Windows XP SP3 32-bits, IE8
SERVER: Windows Server 2003 SP2, IE7

Het probleem:

Bepaalde sites zorgen voor een 'freeze' wanneer ze de eerste keer worden geopend. Simpel voorbeeld:

Ik open Internet Explorer. Ga naar www.adobe.com. Muis verdwijnt, kan niet veel meer doen gedurende ongeveer 10 seconden en vervolgens wordt de site getoond. Wanneer ik de browser open hou laadt de site (en alle andere sites waar problemen mee zijn) alle volgende keren direct. Start ik IE volledig opnieuw op dan begint het probleem weer van voren af aan.

Bij spitsnieuws.nl wordt de pagina voor de helft geladen, dan loopt IE gedeeltelijk vast (ik kan dan bijvoorbeeld nog wel een nieuw venster openen) gedurende zo'n 5 seconden. Het lijkt erop dat hij vastloopt op de Flash advertentie aan de rechterkant. Daarna hetzelfde verhaal als bij adobe.com.

Waar komt het door?

In eerste instantie dacht ik dat het puur een probleem met Flash was. Uitgebreid testen heeft aangetoond dat dit het hoogst waarschijnlijk niet is. Meerdere herinstallaties van zowel Internet Explorer als Flash hebben het probleem niet verholpen.

Na een hoop gegoogle kwam ik op een site waar werd aangegeven dat dit probleem wellicht veroorzaakt kon worden door DNS relaying. Vervolgens ben ik daar eens wat mee gaan testen: flushdns, in router DNS instellingen aangepast naar die van OpenDNS, in de TCP/IP instellingen van de computers de DNS instellingen aangepast naar die van OpenDNS, etc. Zodra ik gebruik maak van de OpenDNS DNS servers heb ik op geen enkele computer problemen. Probleem opgelost zou je kunnen denken, maar er zitten ook wat nadelen aan het gebruik van OpenDNS dus ik wil geen work-around voor het probleem maar ook weten waar het door komt.

Paar vreemde dingen / constateringen:

Ik weet maar een paar sites waar ik het probleem kan reproduceren, maar allemaal maken ze gebruik van Flash. Aangezien adobe.com de grootste vastloper veroorzaakt zou het kunnen dat er een probleem is met de adobe servers en/of DNS verwijzingen naar de adobe servers. Omdat het lijkt alsof hij vastloopt op het flashfilmpje op de homepage van adobe.com heb ik die direct geladen en dat gaat wel gewoon. Het domein wat ze daar voor gebruiken (wwwimages.adobe.com).

PC1: Hier werkt alles nu. Een paar keer ipconfig /flushdns gedaan en paar keer geswitched tussen OpenDNS en toegewezen Ziggo DNS servers. Maak nu gebruik van de toegewezen DNS servers van Ziggo en om de een of andere reden werkt het allemaal prima.

SERVER / LAPTOP: Hier werkt het alleen goed wanneer ik de OpenDNS servers gebruik. Ik heb hetzelfde trucje geprobeerd als op PC1 (eerst OpenDNS instellingen, site openen, daarna weer default instellingen), alleen heeft dit niet gewerkt. Wanneer ik de laptop opstart in Safe Mode met Networking dan werkt het echter wel zonder problemen met de default DNS. Dit is trouwens op PC1 ook het geval. Op de server heb ik Safe Mode niet kunnen testen.

PC2: Hier werkte alles al goed, met of zonder Ziggo DNS servers.

ALLE COMPUTERS: Het probleem doet zich alleen voor met Internet Explorer. Gebruik ik Firefox of een andere browser dan laden alle pagina's prima.

Conclusie:

Een combinatie van DNS instellingen en/of Flash en/of Adobe(.com) en/of Internet Explorer en/of de DIR-655 zorgen voor problemen. Wat het probleem nou daadwerkelijk veroorzaakt weet ik (nog) niet, maar ik hoop er met jullie hulp achter te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
Geen matches
itarix schreef op maandag 27 juli 2009 @ 17:09:
Als het een reply op mijn post was: Hij doet nu helemaal niks meer!

En de stabiliteit was ook verschrikkelijk met draad.
Ik had hem een tijdje als veredelde switch met printerserver mogelijkheid gebruikt en toen crashte ie ook om het half uur...

Waarschijnlijk heb ik een defect exemplaar maar ik moet hem nu dus wel terug sturen en ik weet de 11jaar garantie voorwaarde/procedure niet meer
Mijne heeft nu ook last van kuren, kon hem niet eens bereiken, internet (ook wireless) lag plat.
hij was ook vet warm aan de onderkant :? als je hem een tikje geeft dar hoor dat er wat los zit. Een geluid die je ook hoort als je met je vinger, tegen een spriet van een kam aan komt, dat getril.

Ik had vorige weer k D-Link gebeld waarom me wireless zo slecht was.
Van hem moest ik de router een hard reset geven, reset indrukken, stroom eraf, 20sec reset indrukken. Weer ingesteld, het ging wel goed. Nu wordt het erger waaronder dat warme gedoe :|
Als het dan nog zo slecht bereik is (wat nog zo is), moest ik hem omruilen, maar dan ben ik hem een week kwijt ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:23

MeNTaL_TO

The future is not set

VanRoyal schreef op maandag 27 juli 2009 @ 17:19:
Ik heb toch wel een gek probleem met de D-Link DIR-655 die ik hier even wil voorleggen. De hele geschiedenis is hier te lezen, maar ik zal in dit topic zo duidelijk mogelijk het probleem beschrijven.

Ik heb (o.a.) de volgende machines draaien in mijn netwerk:

PC1: Windows XP SP3 32-bits, IE8
PC2: Windows Vista 64-bits, IE8
LAPTOP: Windows XP SP3 32-bits, IE8
SERVER: Windows Server 2003 SP2, IE7
Hier net getest met zelfde router op ziggo met een Ubee modem op Vista 64 en 32 en XP sp3. Alle 3 geen problemen met adobe.com

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
MeNTaL_TO schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 08:09:
[...]

Hier net getest met zelfde router op ziggo met een Ubee modem op Vista 64 en 32 en XP sp3. Alle 3 geen problemen met adobe.com
Idem. UPC Fiber60 desktop aangesloten via 655 zelfs nog met switch ertussen. XP sp3 IE8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
Geen matches
Het is ook geen veel voorkomend probleem, anders had ik wel meer 'medestanders' gevonden. Ik had alleen gehoopt dat er hier misschien wat 'DNS experts' zouden zijn die aan de hand van mijn bevindingen het 'mysterie' zouden kunnen oplossen ;-) Ik blijf het namelijk vreemd vinden dat Firefox geen problemen geeft en IE wel. Er moet dus iets zitten in IE of Windows waardoor dit komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Welke firmware gebruik je? En heb je dns relay aan of uit in je router? (ik meende gister avond zo iets bij me zelf op te merken nadat ik DNS relay weer aan had gezet in de 655) Ik gebruik overigens 1.32 final.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
Geen matches
Firmware 1.21EU. DNS Relay staat aan. Als DNS Relay uit staat, moet je dan zelf de DNS servers opgeven in je NIC's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Nee, dan geeft ie dns servers door. Als je nu ipconfig bekijkt is je DNS server het IP van je DIR-655 (standaard 192.168.0.1).

En als je het uitzet geeft ie gewoon dns servers door die je router zelf ook gebruikt. In het geval van open dns 208.67.222.222 en 208.67.220.220.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3ton4tor72

D3ton4tor72

HardwareFetisjist

Geen matches
VanRoyal schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 09:09:
Het is ook geen veel voorkomend probleem, anders had ik wel meer 'medestanders' gevonden. Ik had alleen gehoopt dat er hier misschien wat 'DNS experts' zouden zijn die aan de hand van mijn bevindingen het 'mysterie' zouden kunnen oplossen ;-) Ik blijf het namelijk vreemd vinden dat Firefox geen problemen geeft en IE wel. Er moet dus iets zitten in IE of Windows waardoor dit komt...
- Al eens een IE repair install geprobeerd?
- CCleaner draaien.
- Nieuw userprofiel aanmaken, kun je ook nog proberen.

Het klinkt meer als een windows probleem als een router probleem voor mij(aangezien Firefox het wel doet), en IE integreert nogal in Windows ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
Geen matches
IE repair al gedaan (zelfs 2 keer compleet opnieuw geïnstalleerd). CCleaner en nieuw profiel aanmaken kan ik nog wel proberen.

Het probleem doet zich niet voor met andere routers, dus het is echt een combinatieprobleem van IE, DNS en de D-Link.

[ Voor 19% gewijzigd door VanRoyal op 28-07-2009 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
Geen matches
VanRoyal schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 13:11:
IE repair al gedaan (zelfs 2 keer compleet opnieuw geïnstalleerd). CCleaner en nieuw profiel aanmaken kan ik nog wel proberen.

Het probleem doet zich niet voor met andere routers, dus het is echt een combinatieprobleem van IE, DNS en de D-Link.
hmm, gebruik je Advanced DNS? Die gebruikt dan de DNS van D-link en die zijn atm stronttraag. nog geen 700 connecties @ speed.io. Gisteravond geen internet meer, DNS plat. Advanced DNS uitgezet, nu gebruik ik die van Ziggo weer, stuk sneller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:21
Geen matches
KiPKaKDutcH schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 13:24:
[...]

hmm, gebruik je Advanced DNS? Die gebruikt dan de DNS van D-link en die zijn atm stronttraag. nog geen 700 connecties @ speed.io. Gisteravond geen internet meer, DNS plat. Advanced DNS uitgezet, nu gebruik ik die van Ziggo weer, stuk sneller :)
Inderdaad, DNS servers van dlink zijn plat, dit was dit weekend heel erg goed te merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
Geen matches
Ik gebruik denk ik geen Advanced DNS, aangezien ik niet weet wat het is / waar ik het kan instellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-07 10:03
Geen matches
Heeft iemand enig idee of deze router een mac-filter heeft? Ik wil deze zwaar graag aanschaffen maar ik wil wel een wireless mac filter. Ik kan nergens (ook niet op de dlink site) terugvinden of deze erop zit.

Ik heb onsbrabantnet en wil wel gebruik gaan maken van me 100mbit:P En gigabit lan is ook wel lekker gezien er regelmatig een berg meuk naar me htpc moet.

Thanks.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
Geen matches
lj_tree schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 08:10:
Heeft iemand enig idee of deze router een mac-filter heeft? Ik wil deze zwaar graag aanschaffen maar ik wil wel een wireless mac filter. Ik kan nergens (ook niet op de dlink site) terugvinden of deze erop zit.
Ja hoor. Ik gebruik het mac filter ook nadat ik wireless internet ging gebruiken. Werkt prima, zelfs voor VM-Ware (virtuele) windows installs.

En dan na een week niet snappen waarom mijn playstation niet meer op internet kan 8)7. Oh shit ja, ik had mac filtering aangezet en het mac adres van de playstation stond nog niet in de lijst. :P
Samen met WPA2 beveiliging is mijn wireless (en wired) netwerk prima beveiligd nu. :+

[ Voor 17% gewijzigd door SpeedingWilly op 31-07-2009 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Laatst online: 01-07 10:03
Geen matches
SpeedingWilly schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 09:08:
[...]

Ja hoor. Ik gebruik het mac filter ook nadat ik wireless internet ging gebruiken. Werkt prima, zelfs voor VM-Ware (virtuele) windows installs.
Thanks man. Dan ga ik maar es over tot bestelling:) lol.
Ben benieuwd met welke firmware ze tegenwoordig geleverd worden.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50683

Geen matches
Heb de mijne net binnen, gelijk aangesloten (@ziggo), werkt perfect.
Heb alleen een Admin wachtwoord ingesteld, en nu kan ik niet meer inloggen ??
(wachtwoord heb ik 100% goed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Geen matches
Toevallig ook een andere gebruiker opgegeven dan Admin? Zo niet, resetten en opnieuw proberen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
DeOS schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 11:28:
Toevallig ook een andere gebruiker opgegeven dan Admin? Zo niet, resetten en opnieuw proberen lijkt me.
Ja, denk het ook. Zelfde gezeur had ik tijd terug al met een ST780 ADSL modem.
na goed, heb het ding net opgehangen en kabels opgeborgen :(.

fixed, snap er geen bal van, gebruik voor apparaten altijd zelfde pass. maar goed doet het nu/
apparaat werkt prima overigens

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 50683 op 31-07-2009 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau26
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-04 11:58
Geen matches
SpeedingWilly schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 09:08:
[...]

En dan na een week niet snappen waarom mijn playstation niet meer op internet kan 8)7. Oh shit ja, ik had mac filtering aangezet en het mac adres van de playstation stond nog niet in de lijst. :p
Is mij ook overkomen ja. Snapte pas na een paar weken dat m'n Wii en Ps3 niet in de lijst stonden :P
En al die tijd je afvragen waarom hij het niet doet :D

[ Voor 4% gewijzigd door Lau26 op 01-08-2009 14:09 ]

13'' Macbook White / 23'' Cinema Display / Powermac G4 Cube (450Mhz, 256Mb, 80Gb hd, Apple Dvi-Adc-adapter, Apple Bt Keyb 1eG), 15'' ADC Acryl / Dlink DIR-655 / Airport Extreme N / Nokia N78 / 60Gb PS3 / Wii /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakhead
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:41
Geen matches
VanRoyal schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 13:11:

Ik lijk hier ook last van te hebben. Het alles in de standaardinstellingen, dns servers van ziggo, en ook sites met flash die eerst freezen. Heel typisch, wilde eigenlijk al windows opnieuw installen, maar toch nog maar niet gedaan... En dat ga ik nu ook niet doen dus ;) Wanneer je een oplossing hebt, zou je dat dan kunnen melden op dit forum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau26
Geen matches
Ik heb sinds een tijdje problemen met m'n router.

Op een willekeurig moment gaat/springt de verbinding uit en weer aan (het wifi-icoontje op m'n Macbook knippert dan letterlijk, alsof ie aan het flippen is ofzo :? ).

In het begin had ik daar dus helemaal geen last van, pas na een tijdje is ie daar ineens mee begonnen.

Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn? Want naast dat het irritant is omdat ik dan geen verbinding heb/krijg lijkt het me ook niet echt goed voor de router :?

13'' Macbook White / 23'' Cinema Display / Powermac G4 Cube (450Mhz, 256Mb, 80Gb hd, Apple Dvi-Adc-adapter, Apple Bt Keyb 1eG), 15'' ADC Acryl / Dlink DIR-655 / Airport Extreme N / Nokia N78 / 60Gb PS3 / Wii /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Geen matches
Lau26 schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 19:23:

Op een willekeurig moment gaat/springt de verbinding uit en weer aan (het wifi-icoontje op m'n Macbook knippert dan letterlijk, alsof ie aan het flippen is ofzo :? ).

In het begin had ik daar dus helemaal geen last van, pas na een tijdje is ie daar ineens mee begonnen.

Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn? Want naast dat het irritant is omdat ik dan geen verbinding heb/krijg lijkt het me ook niet echt goed voor de router :?
Welke fimrware heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:51
Geen matches
Lau26 schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 19:23:

lees het rest van dit topic, staan ook wat tips om de hoeveelheid reboots te beperken. IK zit nu gemiddeld aan 1 reboot per dag 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau26
Geen matches
Ohja helemaal vergeten te vermelden; 1.22b05.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
Geen matches
DaFreakhead schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 15:15:
[...]

Ik lijk hier ook last van te hebben. Het alles in de standaardinstellingen, dns servers van ziggo, en ook sites met flash die eerst freezen. Heel typisch, wilde eigenlijk al windows opnieuw installen, maar toch nog maar niet gedaan... En dat ga ik nu ook niet doen dus ;) Wanneer je een oplossing hebt, zou je dat dan kunnen melden op dit forum?
Heb je al gekeken of andere DNS servers het probleem oplossen? Zie mijn eerdere posts voor meer informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Laatst online: 29-09-2023
Geen matches
Lau26 schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 12:27:
[...]

Ohja helemaal vergeten te vermelden; 1.22b05.
Staat dat er letterlijk bij jou in het menu van de Dlink?

Ik heb namelijk ook deze firmware geinstalleerd, alleen bij mij staat er nog steeds: Firmware Version : 1.21EU, 2008/11/03

Op hun site staat echter: version 1.21b05 met datum 08/01/2009. Maar in de Readme wat hier bij zit staat het volgende: V 1.21, build 05, 2008/11/03, by Jerry

Overigens heb ik 3x 9dBi antenna's voor deze router aangeschaft en krijg deze hopelijk aankomende week binnen. Hoop zo een beter signaal op zolder te krijgen, want zelfs mijn oude Linksys WRT300N deed het qua signaal zelfs beter. Als adapter heb ik de DWA-160.

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau26
MelvinB schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 19:57:
[...]

Staat dat er letterlijk bij jou in het menu van de Dlink?

Ik heb namelijk ook deze firmware geinstalleerd, alleen bij mij staat er nog steeds: Firmware Version : 1.21EU, 2008/11/03

Op hun site staat echter: version 1.21b05 met datum 08/01/2009. Maar in de Readme wat hier bij zit staat het volgende: V 1.21, build 05, 2008/11/03, by Jerry

Overigens heb ik 3x 9dBi antenna's voor deze router aangeschaft en krijg deze hopelijk aankomende week binnen. Hoop zo een beter signaal op zolder te krijgen, want zelfs mijn oude Linksys WRT300N deed het qua signaal zelfs beter. Als adapter heb ik de DWA-160.
Nee er staat alleen 1.22 in het menu van m'n DIR-655.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
Geen matches
MelvinB schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 19:57:
[...]
Welke en waar heb je ze besteld? Ik was ook van plan om ze te vervangen, maar weet niet welke goed zijn tegen een niet te hoge prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
Geen matches
330d schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 20:29:
[...]

Welke en waar heb je ze besteld? Ik was ook van plan om ze te vervangen, maar weet niet welke goed zijn tegen een niet te hoge prijs.
http://www.azerty.nl/11-1...onic-high-gain-anten.html

Niet al te duur vind ik persoonlijk. Ik heb ze duurder gezien per stuk en dat werd mij toch net ff wat te gortig.
Wel van Conceptronic, maar ach.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:14
Geen matches
Hopelijk wel de Rev. B, want de A schijnt niet zo goed te zijn (andere chipset, slechtere connectie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
Geen matches
musicfreak schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 23:26:
[...]

Hopelijk wel de Rev. B, want de A schijnt niet zo goed te zijn (andere chipset, slechtere connectie).
Heb wel Rev. A1, firmware 1.20(E). De Rev. B had het signaal waarschijnlijk wel iets verbeterd, maar denk toch niet zo goed als ik zelf zou willen. Ik zit namelijk wel 2 verdiepingen hoger dan de router (zit ook nog eens in meterkast), afstand tussen router en de zolder is een meter of 15.

Maar goed, ik ga eerst even zien wat de nieuwe antenne's gaan doen. Anders plaats ik de router wel buiten de meterkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Hallo

Weet iemand het grote verschil tussen deze antennes:

ANT24-0501C
http://www.dlink.nl/cs/Sa...LinkEurope-NL%2FDLWrapper
en
DWL-50AT
http://www.dlink.nl/cs/Sa...LinkEurope-NL%2FDLWrapper

Ik wil ze namelijk gebruiken in samenwerking met mijn DIR-655..

Iemand ook ervaring met:

ANT24-0230
http://www.dlink.com/products/?pid=ANT24-0230

(Gek genoeg niet in Europa verkrijgbaar... Maar wel via ebay)
Zijn deze atennes ook af te schroeven en evntueel te vervangen door sterkere?

ik hoop dat iemand een antwoord heeft, want kan het enrgens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Geen matches
Mau_Maus schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 17:10:
Hallo

Weet iemand het grote verschil tussen deze antennes:

(...)

Iemand ook ervaring met:

ANT24-0230
http://www.dlink.com/products/?pid=ANT24-0230

(Gek genoeg niet in Europa verkrijgbaar... Maar wel via ebay)
Zijn deze atennes ook af te schroeven en evntueel te vervangen door sterkere?

ik hoop dat iemand een antwoord heeft, want kan het enrgens vinden.
Weleens een review gelezen en het schijnt niet echt veel versterking te geven. Enige voordeel is dat de antenne bewegelijker is met plaatsen. Heb er ook serieus naar gekeken en de totale kosten zijn 3x zoveel als het product zelf, mert verzending en alles erbij. Het model zal ook niet in Europa verkocht gaan worden vertellen Dlink contacten mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Geen matches
Edgarz schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 17:15:
[...]

Weleens een review gelezen en het schijnt niet echt veel versterking te geven. Enige voordeel is dat de antenne bewegelijker is met plaatsen. Heb er ook serieus naar gekeken en de totale kosten zijn 3x zoveel als het product zelf, mert verzending en alles erbij. Het model zal ook niet in Europa verkocht gaan worden vertellen Dlink contacten mij.
Ik had hem al besteld... Ben in totaal met verzending 44,56 euro kwijt.

Ik wil namelijk vanuit mijn washok, de antennes in de hal plaatsen. En dat kan mooi met die mounting-kit.
(jaja washok... aan de andere kant zit mijn meterkast [die buitenstaat en vorst-gevoelig is :S] met glasvezelaansluiting, die door een gat in de muur naar mijn washok gaat.)

Ik hoop en vraag me af of de antennes te vervangen zijn (van die ANT24-0230) en welke ik het beste kan nemen. Kosten maken mij op zich niet heel veel uit. Maar wil wel graag alles van D-link.

[ Voor 17% gewijzigd door Mau_Maus op 03-08-2009 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
Geen matches
Mau_Maus schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 17:27:
[...]

Ik hoop en vraag me af of de antennes te vervangen zijn (van die ANT24-0230) en welke ik het beste kan nemen. Kosten maken mij op zich niet heel veel uit. Maar wil wel graag alles van D-link.
Denk het wel.
Bij de Specs van apparaat staat het volgende: Networking Device with Detachable RP-SMA Antenna Connectors.

[ Voor 6% gewijzigd door MelvinB op 03-08-2009 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Geen matches
MelvinB schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 17:49:
[...]

Denk het wel.
Bij de Specs van apparaat staat het volgende: Networking Device with Detachable RP-SMA Antenna Connectors.
Oh ja dat klinkt wel goed... Naja ik zie het sowieso als ik het binnen krijg. Dan bestel ik as de extra betere antenne's. Nu nog kiezen welke van de 2 eventueel het beste is. Want bereik is best slecht hier met meerdere muuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Mau_Maus schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 17:55:
[...]

Oh ja dat klinkt wel goed... Naja ik zie het sowieso als ik het binnen krijg. Dan bestel ik as de extra betere antenne's. Nu nog kiezen welke van de 2 eventueel het beste is. Want bereik is best slecht hier met meerdere muuren.
Ben benieuwd, ik heb de router namelijk in de meterkast hangen. Zou dit ook helpen voor beter ontvangst denk ik. (anderzijds, kan de router ook in de "voorraad" kast in de kamer hangen, moet ik alleen ff utp kabel trekken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Geen matches
Anoniem: 50683 schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 18:19:
[...]

Ben benieuwd, ik heb de router namelijk in de meterkast hangen. Zou dit ook helpen voor beter ontvangst denk ik. (anderzijds, kan de router ook in de "voorraad" kast in de kamer hangen, moet ik alleen ff utp kabel trekken).
Ja naja ik heb zowel bedraad als draadloos nodig... Dus het is voor mij niet 1 kabeltrekken, maar 4 utp kabels langs een deur om eruit te komen... Zon "externe" antenne zijn 3 kleine draadjes... En ik denk wel dat het voor signaal uitmaakt. 1 muur/deur minder in de weg... En geen storing van de meterkast zelf.

Edit:
Ik zei eerst dat ik perse alles van D-link wou, maar dit ziet er toch aantrekkelijk uit.... Dus misschien koop ik 1 van deze wel:
Eminent EM9010 nTENNA 10dBi (Klinkt als derderangs-merk, maar goede ervaring mee)
http://www.cool-prices.nl...nent-antenna-10dbi-480173
of
Sitecom Wireless Network Omni Antenna 10dBi
http://antennes.centralpo...i-antenna-10dbi-st/?ref=1

Bijna zelfde prijs... En ipv 5dbi... 10dbi... D-link verkoopt zelf tot 21 dbi... Dus moet ie eventueel wel aankunnen lijkt me... Of denken andere daar anders over?

[ Voor 33% gewijzigd door Mau_Maus op 03-08-2009 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Geen matches
Remember: hoe meer dBi versterking, deste meer ruis er ook versterkt wordt. Is dus niet de Heilige Graal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Edgarz schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 23:47:
Remember: hoe meer dBi versterking, deste meer ruis er ook versterkt wordt. Is dus niet de Heilige Graal.
Ik heb ook beide, maar voor mij is "redelijk" kleine ingreep om bedraad te verzetten naar de "voorraad" kamer.
Moet ik alleen een 'vrijwilliger' vinden die 2 uurtjes in de kruipruimte wilt rond brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Geen matches
Edgarz schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 23:47:
Hoe moet ik dit precies interpeteren? Hoe uit zich dit? Bedoel je storingen met andere draadloze signalen? Iedereen gebruikt 11 als band hier en ik 6. dus heb van niemand last. En als ik signaal heb.. hoe zwak dan ook... dan heb ik geen problemen met surfen, nieuwsgroepen of ftp... Dus wat kan het het precies verslechteren? ik zie alleen maar voordelen...

Ben benieuwd of iemand ervaring heeft met die 10dbi's de reviews die ik las waren positief, maar kan het ook mijn dlink eventueel beschadigen of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Geen matches
Nee, je kunt er niets fysiek mee beschadigen.

Wat mijn uitspraak wil zeggen is dat 'de uitzending' altijd bestaat een signaal en ruis. Dus andere wifi signalen hebben hier niets mee te maken. Vandaar ook de term 'signaal-ruis verhouding (Wikipedia: Signaal-ruisverhouding)' die gebruikt wordt bij het vaststellen van de signaalsterkte.

Beiden worden met een antenneversterker (standaard) versterkt. Hoe groter de versterkingskracht is, deste groter wordt ook de ruis component in het de uitzending. Dus ondanks het feit dat het signaal sterker wordt, wordt ook de ruis sterker. Wat dus niet per definitie leidt tot een betere kwaliteit signaal, maar wellicht wel tot wat meer reikwijdte. Maar als de kwaliteit daar niet goed van is heb je er ook niet zoveel aan.
Bereik en kwalteit zijn dan ook twee geheel verschillende zaken.

Capice? ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Edgarz op 04-08-2009 02:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
Geen matches
En hoe zit het dan met je laptop? Je zorgt er nu alleen maar voor een betere reikwijdte van je basisstation. Aangezien ook je laptop zendt en ontvangt heb je er toch niets aan om alleen je basisstation te upgraden?

Of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Geen matches
Edgarz schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 01:52:
Nee, je kunt er niets fysiek mee beschadigen.

....

Capice? ;)
Ja zeker, maar vraag me af hoeveel ik daarbij in de praktijk te maken zal hebben... Heb nu nog nooit wat van de ruis gemerkt. Maar de verhouding zal het zelfde blijven denk ik. Dus neeem de gok wel, misschien dat bepaalde plekken meer ruis hebben, maar ik denk/hoop er geen last van te hebben.
SpeedingWilly schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 08:29:
En hoe zit het dan met je laptop? Je zorgt er nu alleen maar voor een betere reikwijdte van je basisstation. Aangezien ook je laptop zendt en ontvangt heb je er toch niets aan om alleen je basisstation te upgraden?

Of mis ik iets?
Volgens mij moet je het zien als een wolk waar je aan vast kan klampen... Lijkt me anders lastig met sommige openbare wifi netwerken of die van proeven in een stad... Het hoeft elkaar alleen te kruizen. Maar dat denk ik hoor... Maar het is voor mij echt maa rbepaalde plekken hoor.. in me wonkamer heb ik aan het eidne geen verbinding meer een op klein balkon... En daar zit ik graag ;)

[ Voor 44% gewijzigd door Mau_Maus op 04-08-2009 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Geen matches
MelvinB schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 17:49:
[...]

Denk het wel.
Ik heb dit nog is opgezocht trouwens.. maar dit staat bij minimale vereisten... dat je router dus "Detachable" antenna's nodig heeft, om dit te kunnen gebruiken... ben benieuwd...

[ Voor 5% gewijzigd door Mau_Maus op 04-08-2009 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Geen matches
Mau_Maus schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 12:23:
[...]

Ja zeker, maar vraag me af hoeveel ik daarbij in de praktijk te maken zal hebben... Heb nu nog nooit wat van de ruis gemerkt. Maar de verhouding zal het zelfde blijven denk ik. Dus neeem de gok wel, misschien dat bepaalde plekken meer ruis hebben, maar ik denk/hoop er geen last van te hebben.
Beste, in ieder signaal zit ruis... Dit is niet iets wat je 'hoort, voelt of ziet'. 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Edgarz op 04-08-2009 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Geen matches
Edgarz schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 15:09:
[...]

Beste, in ieder signaal zit ruis... Dit is niet iets wat je 'hoort, voelt of ziet'. 8)7
Ik neem aan dat je best snap ik hoe ik dat bedoel. Je merkt het met bepaalde handelingen die je uitvoert over het netwerk... En ik snap dat in elke signaal ruis zit, vaak met foutcoorectie of iets dergelijk, maar goed ik vraag me gewoon af in hoeverre ik daar wat van merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Geen matches
Mau_Maus schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 15:26:
[...]

Ik neem aan dat je best snap ik hoe ik dat bedoel. Je merkt het met bepaalde handelingen die je uitvoert over het netwerk... En ik snap dat in elke signaal ruis zit, vaak met foutcoorectie of iets dergelijk, maar goed ik vraag me gewoon af in hoeverre ik daar wat van merk.
Naarmate het uitzendsignaal zwakker wordt door het toenemen van afstand verandert de signaal ruisverhouding. Oftewel: meer ruis en minder wifi signaal. Dat is dus wat je er van merkt, in de connectiviteit.

[ Voor 3% gewijzigd door Edgarz op 04-08-2009 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Edgarz schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 15:30:
[...]

Naarmate het uitzendsignaal zwakker wordt door het toenemen van afstand verandert de signaal ruisverhouding. Oftewel: meer ruis en minder wifi signaal. Dat is dus wat je er van merkt, in de connectiviteit.
Ok dankje...

Ik had net even de technische dienst van D-Link NL gebeld.. de ANT24-0230 die wordt waarschijnlijk alleen in Amerika en Canada verkocht, toch vanwege de sterkte... En dat kan in Nederland misschien wel een boete opleveren... Ik vraag me af wat deze unit zoveel sterker maar... Volgens mij zelfde effect als die andere antenne's... Of de Dir-655 moet dat ding herkennen ofzo, en omschakelen naar meer straling?
Afbeeldingslocatie: http://images.dlink.com/new/products/ANT24-0230/ANT24-0230_front.jpg
Hmm zo simpel verschild de ene is Bipool (2 kanten) en de andere Omnidirectionele (rondom). Dat was eigenlijk niet zo moeilijk ;)

[ Voor 47% gewijzigd door Mau_Maus op 04-08-2009 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-06 09:53

MikeWazowski

Look into my eye

Geen matches
Ik weet niet of het wat is, maar ik zag in een nieuwsbrief van CDRwinkel een 9dbi antenne staan - ter info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Geen matches
sweeper73 schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 21:05:
Ik weet niet of het wat is, maar ik zag in een nieuwsbrief van CDRwinkel een 9dbi antenne staan - ter info
Poeh 42 centimeter... Prijs op zich ok...

Ik heb voor de grap deze 3x besteld (5% korting :P):
http://www.budgetgadgets....erial-antenna-p-3408.html

Ik was met PayPal maar 16,29 euro kwijt voor 3 stuks. Erg goedkoop... Maar de site staat niet slecht aangeschreven... Dus dacht neem de gok even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-06 09:53

MikeWazowski

Look into my eye

Geen matches
LOL, dat had ik nog geeneens gezien! Snorry...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
Geen matches
Mau_Maus schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 21:22:
[...]

Ik was met PayPal maar 16,29 euro kwijt voor 3 stuks. Erg goedkoop... Maar de site staat niet slecht aangeschreven... Dus dacht neem de gok even.
Heb dit gevonden:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.25031

Nog goedkoper, maar de vraag heb je wat aan die goedkope dingen, als ze slecht presteren dan de standaard antennes is het eigenlijk ook weggegooid geld.

Iemand anders die alternatieve antennes in gebruik hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Geen matches
Mau_Maus schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 21:22:
[...]

Die van jou zijn met hun 37 cm ook niet echt klein trouwens.....

Laat ff weten wat het resultaat is als je ze binnen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Geen matches
330d schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 09:34:
[...]
Heb dit gevonden:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.25031

Nog goedkoper, maar de vraag heb je wat aan die goedkope dingen, als ze slecht presteren dan de standaard antennes is het eigenlijk ook weggegooid geld.

Iemand anders die alternatieve antennes in gebruik hebben?
Deze zijn 7db. Die andere zijn 15db. En ik heb het vooral voor de grap gekocht. Maarja kans dat ik dan teveel uitzend. Ik kijk wel ff.
DeOS schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 10:26:
[...]
Die van jou zijn met hun 37 cm ook niet echt klein trouwens.....
Laat ff weten wat het resultaat is als je ze binnen hebt.
Klopt is ook nog veels te groot eigenlijk. Maar 15db=37 cm... En die van 42cm is 9db. Dan liever die an 37cm ;)
sweeper73 schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 09:24:
[...]
LOL, dat had ik nog geeneens gezien! Snorry...
haha het is je vergeven ;) Haha maakt toch niet uit.

[ Voor 12% gewijzigd door Mau_Maus op 06-08-2009 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
Nou, ik heb mijn 9dBi-antennes ook binnen. Het signaal blijft hetzelfde. :|

Zelfs als ik de router buiten de meterkast plaats, verandert het signaal 2 verdiepingen hoger, de zolder, totaal niet. (afstand tussen router en zolder is net geen 20m)

En het vreemde is, mijn DIR-655 zegt dat ik met 54Mbps verbonden ben, terwijl Win7 zegt met 216Mbps.

Nu heb ik de meest recente VistaX64-driver gebruikt voor mijn DWA-160 (rev. A1) en ik vermoed dat dit gewoon niet lekker werkt. De adapter doet het wel, maar toch klopt het e.a blijkbaar niet.

Ik ga mijn oude router (Linksys WRT300N) nog eens aansluiten, want die gaf altijd een prima signaal.

-edit-

Heb mijn oude router aangesloten en op precies dezelfde plek bevestigd als waar mijn DLink hing en het signaal is prima. 4 v/d 5 streepjes en 270Mbps. Haal zo'n 43Mbps met UPC Speedtest.

Het kan toch niet waar wezen dat die DIR-655 gewoon een minder signaal afgeeft dan mijn oudere WRT300N? ;(

[ Voor 17% gewijzigd door MelvinB op 06-08-2009 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
Hoe werkt trouwens de usb aansluiting op de 655? Via proggie op elke op de router aangesloten comp kan je toegang krijgen tot de aangesloten usb device? Zal de WD My Passport dus ook goed werken?
Ik heb wel na de 655 nog een switch gebruikt. Kan dus ook vanuit daar toegang krijgen tot de WD? Hoe is de snelheid van die poort?
Ik zocht nl een grotere schijf voor opslag, zat nog te denken aan 1-2TB externe netwerkschijf, maar opeens bedacht ik me dat de 655 een usbpoort heeft. Btw, die WD komt goed uit, heb geen zin om een externe schijf aan te schaffen waar constant stroom op komt te zitten, althans niet via eigen voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM

WTM

Geen matches
Volgens mij moet het gewoon kunnen, zo'n netwerkschijf via USB aansluiten. Probeer het anders eens hoe 't werkt met een losse usb stick. In principe is zo'n usb netwerkschijf een veredelde usbstick (als ie geen losse power nodig heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM

WTM

[b][message=32370892,noline]
-edit-

Heb mijn oude router aangesloten en op precies dezelfde plek bevestigd als waar mijn DLink hing en het signaal is prima. 4 v/d 5 streepjes en 270Mbps. Haal zo'n 43Mbps met UPC Speedtest.

Het kan toch niet waar wezen dat die DIR-655 gewoon een minder signaal afgeeft dan mijn oudere WRT300N? ;(
Opzicht een beetje jammer inderdaad. Had je op de WRT300n niet DD-WRT of iets dergelijks gezet dat het zendvermogen (mogelijk illegaal) opkrikte?

/edit: sorry voor de 2 losse posts, was iets te rap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
Geen matches
WTM schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 15:21:
[...]

Opzicht een beetje jammer inderdaad. Had je op de WRT300n niet DD-WRT of iets dergelijks gezet dat het zendvermogen (mogelijk illegaal) opkrikte?

/edit: sorry voor de 2 losse posts, was iets te rap.
Nope.

Heb de DLink tijdelijk nog iets hoger geplaatst en ver buiten de meterkast (extra lange UTP-kabel+verlengsnoer). Ik denk dat mijn pc nu een meter of 7 verwijderd is van de router en nog blijft de signaal-sterkte rond de 58% en ben ik verbonden met 108Mbps. Win7 zegt met 216Mbps.

Ben hier echt niet blij mee. Straks maar ff verder prutsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
Geen matches
Probleem simpel opgelost. Heb er een 20m CAT5-kabel tussen gehangen. Deze ziet er niet echt gezond meer uit, maar doet het nog wel.
Heb een nieuwe 25m lange CAT5E-kabel besteld en die ga ik netjes wegwerken. Daar heb ik wel de mogelijkheid voor.

Ik haal nu wel 6mb/s+ download-snelheid op onderstaande download-test (gemiddelde is 6.77mb/s over totale download):
http://www.nxs.nl/files/1000mb.bin

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v62/MelvinB/Download_Test.jpg

Het is jammer, maar het kan niet anders.

[ Voor 17% gewijzigd door MelvinB op 06-08-2009 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM

WTM

Geen matches
Wireless blijft lastig. Kanalen veranderen kan eventueel nog soelaas bieden (heb je vast gedaan). Vistumbler/netstumbler even lekker lang laten draaien kijken wat er in de lucht is.

Maar met kabel: das wel lekker rap zo.... Ik heb een fiber 30 abbo van UPC...die trekt dat niet :-D. (Toch ben ik tevreden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
Geen matches
MelvinB schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 17:54:
[...]

Nope.

Heb de DLink tijdelijk nog iets hoger geplaatst en ver buiten de meterkast (extra lange UTP-kabel+verlengsnoer). Ik denk dat mijn pc nu een meter of 7 verwijderd is van de router en nog blijft de signaal-sterkte rond de 58% en ben ik verbonden met 108Mbps. Win7 zegt met 216Mbps.

Ben hier echt niet blij mee. Straks maar ff verder prutsen.
Dat heb ik ook, slechte wireless. Is bekend bij Dlink. je kan hem dan omruilen @ winkel waar je hem hebt gekocht zegt Dlink. Ik moest een hard reset uitvoeren van Dlink, maar nu ben ik wirelessloos op zolder wat niet zo was :+. Als het bereik nog steeds zo slecht was, moest ik weer bellen. Moet alleen nog ff bellen :P
Ik moest hem toen op kanaal 6 zetten, ff met vistastrumbler gescant. Iedereen op 6 8)7 en op 1 en 11 |:(
Heb hem nu op 9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
Geen matches
Nou eh, ik heb de shareport drivers geinstalleerd. WD my passport ingeplugd, blijft maar aangeven no usb device detected. Toen nieuwe drivers gedownload (0.98 en 1.00) nog steeds zelfde, dan maar usbstickje erin. Ook niks kunnen vinden. Firewall uitgezet in XP, weer niks. Die 3 opties bij settings geprobeerd, maakt geen donder uit. Wat is het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
Geen matches
Ik ben de enige in de straat die kanaal 4 gebruikt. Rest inderdaad allemaal 11 en 6 volgens Vistumbler.

Maar goed, alleen op zolder is het bereik gewoon slecht. Internet e.d doet het wel prima verder, maar gewoon het idee dat ik er zelf niet optimaal gebruik van kan maken, zit me dwars. Vandaar dat ik er dus maar een kabel tussen heb gelegd.

De 2 laptops beneden en de PS3 heb verder prima bereik.

Pagina: 1 ... 5 ... 14 Laatste