Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 22:32
Geen matches
Is het met die nieuwe Shareport wel mogelijk om met meerdere gebruikers tegelijk van een USB device gebruik te maken? Nu kun je connecten, en dan staat er "in use" bij, ik heb nog niet geprobeerd of het met een 2e PC ook lukt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Geen matches
eX0duS schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 11:05:
Is het met die nieuwe Shareport wel mogelijk om met meerdere gebruikers tegelijk van een USB device gebruik te maken? Nu kun je connecten, en dan staat er "in use" bij, ik heb nog niet geprobeerd of het met een 2e PC ook lukt...
Hier ben ik ook erg benieuwd naar. Iemand enig idee van de doorvoersnelheid (MB/s) is, als je een HD via USB hebt aangesloten? Kan hierover niks vinden op het web. Ja een knakker had het over 34Mb/s, maar leek mij een ICT-leek dus misschien bedoelde die ook wel MegaByte :) Dat laatste hoop ik althans ;)

Toch nog wat gevonden (34Mb/s zou op 4.25MB/s uitkomen) andere gebruikers zeggen ongeveer 4.5MB/s te halen. Het is dus sowieso geen USB1.1 poort :)

Desalniettemin interessant, zelfs vanwege de relatief lage doorvoersnelheid (USB HD gaat meestal met zo'n +/-28MB toch op een echte USB2.0 pc-poort?). Ik heb namelijk al naar wat netwerk HD's gekeken (100mbit veelal), zijn iets duurder, maar ook die halen maar 4-6MB/s ?!

Een voordeel van een lan-HD is dan weer dat je allemaal tegelijk kan werken en geen software utility hoeft te installeren. (of kan je inmiddels al met meerdere gebruikers tegelijk shareport op 1 HD gebruiken)

[ Voor 33% gewijzigd door ToFast op 18-05-2009 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MochiGohan
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 10:10
Matched: dir
Ik heb mijn printer (brother HL2040) aangesloten op de router en netjes sharepoint geinstalleerd. Nu krijg ik als ik sharepoint opstart een error dat Twain_32.dll niet gevonden kan worden (op 3 pc's getest, 2x vista, 1x xp).
Ik heb al geprobeerd deze toe te voegen aan de system directory van windows maar dat mag niet baten.

edit: Heb de twain_32.dll ook in de sharepoint map gezet en probleem opgelost. :)

[ Voor 14% gewijzigd door MochiGohan op 21-05-2009 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hwijers
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-09 20:22
Matched: 655, dir
Beste mensen,

Kan iemand mij vertellen of je die d-link dir655 ook in client mode kan zetten.

Ik ben namelijk van plan om er 2 te kopen.
1 achter mijn router en 1 op zolder in client mode waar ik weer 2 pc's en een dreambox op prik.

Nu gebruik ik een Linksys wrt54g en een conceptronic in Clientmode maar wil wat snellers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

hwijers schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 22:35:
Beste mensen,

Kan iemand mij vertellen of je die d-link dir655 ook in client mode kan zetten.

Ik ben namelijk van plan om er 2 te kopen.
1 achter mijn router en 1 op zolder in client mode waar ik weer 2 pc's en een dreambox op prik.

Nu gebruik ik een Linksys wrt54g en een conceptronic in Clientmode maar wil wat snellers.
Waarom gebruik je daarvoor niet een paar Gbit switches?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hwijers
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-09 20:22
Geen matches
hardware-lover schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 23:38:
[...]

Waarom gebruik je daarvoor niet een paar Gbit switches?
Nou, die heb ik al. Ik kan echter, niet op een nette manier, een kabel vanaf mijn meterkast naar zolder leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 20:24
Ik heb sinds gisteren ook een DIR 655. Na een reset to factory defaults kan ik instellingen wijzigingen, heb ik 1x gereboot, dan is het niet meer mogelijk om settings te saven, op die knop duwen resulteert dan een nieuwe reboot zonder dat er iets is opgeslagen. Heb wireless uit staan, geen upnp, geen qos, geen dhcp, gewoon een simpele router setup. Firmware 1.21EU, hardware A4.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Geen matches
hwijers schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 00:54:
[...]

Nou, die heb ik al. Ik kan echter, niet op een nette manier, een kabel vanaf mijn meterkast naar zolder leggen.
Aha, je vraagt dus naar een wireless koppel_mogelijkheid met 2 Dlink's.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 20:24
Geen matches
Ok, ik ben er uit. De reden dat hij geen settings meer wilde opslaan en elke keer een reboot deed was het uitzetten van mijn wireless. Tip: laat je wireless dus aanstaan als je vergelijkbare problemen hebt :) (wel goed dicht timmeren natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 14:18
Geen matches
Ben ook sterk aan het overwegen om deze router te kopen. Ik zit echter nog wel met één vraagje. Ik heb een 100/100mbit glas/FttD/EttH verbinding, welke ongeveer 2000 gelijktijdige connecties aan kan. Nu staat op de website van D-Link dat deze router slechts 180 connecties aan kan en op de site van SmallNetBuilder komt hij niet verder dan 200.

Nu heb ik even wat gegoogled enzo en het schijnt dat de gebruikte benchmark vroeger een max had van 180 en nu van 200. Feitelijk zegt de benchmark dus alleen dat de router niet heel slecht is, maar niet hoe goed hij dan wel is.

Zou iemand op speedtest.nl even kunnen checken hoeveel connecties de router haalt (het liefst wired, maar volgens mij maakt dat niet zo heel veel uit)? Het hoeft geen glas te zijn, want ook gewone kabelverbindingen halen al genoeg. Mijn ouders hebben een UPC verbinding en daar haal ik zo'n 800 over een eeuwenoude Sitecom DC202v3. Tnx!

Ik verwacht overigens niet om die 2000 te halen. Als ie de 400 haalt ben ik al blij, want ik heb hier een aantal servers staan (waaronder een seedbox) en het aantal connecties komt zo af en toe wel een eindje boven de 200 uit.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Geen matches
Op speedtest.nl haal ik wisselend tussen de 800 - 1000 connecties per minuut. (terwijl ik niet de enige ben die aan het internet ben en e-mule op de achtergrond draait). Maar of dat nu iets zegt...

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Geen matches
Cyberpope schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 09:03:
Op speedtest.nl haal ik wisselend tussen de 800 - 1000 connecties per minuut. (terwijl ik niet de enige ben die aan het internet ben en e-mule op de achtergrond draait). Maar of dat nu iets zegt...
Nou het is in ieder geval een indicatie. Bedankt! Ik denk dat ik er vandaag maar eentje ga halen.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Cyberpope schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 09:03:
Hier rond de 1900conn/min (Zeelandnet kabel 15Mbit). Maar die meting zegt niets over de stabiliteit van de router met veel actieve verbindingen, bijvoorbeeld bij het downloaden van torrents. Ik denk dat dat namelijk is wat jij bedoelt.

Edit: Die stabiliteit is overigens dik in orde hier.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2009 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Geen matches
Verwijderd schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 12:19:
[...]

Hier rond de 1900conn/min (Zeelandnet kabel 15Mbit). Maar die meting zegt niets over de stabiliteit van de router met veel actieve verbindingen, bijvoorbeeld bij het downloaden van torrents. Ik denk dat dat namelijk is wat jij bedoelt.

Edit: Die stabiliteit is overigens dik in orde hier.
Nou misschien niet over de stabliteit -daar komen natuurlijk heel wat andere/belangrijkere factoren bij kijken- maar wel of hij uberhaupt meer dan 200 connecties aan kan en daar gaat het me om. Maw ik wil niet worden gelimiteerd door mijn router als het gaat om het seeden van torrents en het serveren van webpagina's. Maar dat zit volgens mij wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 20:08

Edgarz

Tweako-active since1986

LB06 schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 08:50:
Ben ook sterk aan het overwegen om deze router te kopen. Ik zit echter nog wel met één vraagje. Ik heb een 100/100mbit glas/FttD/EttH verbinding, welke ongeveer 2000 gelijktijdige connecties aan kan. Nu staat op de website van D-Link dat deze router slechts 180 connecties aan kan en op de site van SmallNetBuilder komt hij niet verder dan 200.

Nu heb ik even wat gegoogled enzo en het schijnt dat de gebruikte benchmark vroeger een max had van 180 en nu van 200. Feitelijk zegt de benchmark dus alleen dat de router niet heel slecht is, maar niet hoe goed hij dan wel is.

Zou iemand op speedtest.nl even kunnen checken hoeveel connecties de router haalt (het liefst wired, maar volgens mij maakt dat niet zo heel veel uit)? Het hoeft geen glas te zijn, want ook gewone kabelverbindingen halen al genoeg. Mijn ouders hebben een UPC verbinding en daar haal ik zo'n 800 over een eeuwenoude Sitecom DC202v3. Tnx!

Ik verwacht overigens niet om die 2000 te halen. Als ie de 400 haalt ben ik al blij, want ik heb hier een aantal servers staan (waaronder een seedbox) en het aantal connecties komt zo af en toe wel een eindje boven de 200 uit.
Da's nu net het verschil tussen home/soho routers en semi-pro. De DIR is expliciet een home router. Voor meer connecties zul je naar een semi-pro serie moeten van dlink. Met DD-WRT en Linksys kun je overigens wel iets meer connecties halen. Maar of dit de werking verder benadeelt weet ik net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-09 20:08
Geen matches
Sinds ik de allerlaatste fw erop heb gezet, ik dacht 1.32, werkt het apparaat een heel stuk stabieler. Ik ben dus sinds een week een redelijk tevreden gebruiker(na 2 zeer ontevreden weken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Geen matches
Ik heb hem ook maar gekocht. De performance is prima (daar heb ik hem voor gekocht) zeker voor wat ik ervoor heb betaald (€79).

Ik zit echter nog wel met een probleem. Ik gebruik mijn iPod Touch om iTunes en VLC op afstand te bedienen. Beide scannen het lokale netwerk naar computers met iTunes of VLC, maar ik krijg mijn mediaserver zelden (VLC) of helemaal niet (iTunes) gevonden. De VLC remote vindt alleen zichzelf en de router, maar dus zelden een andere pc.

Het vreemde is dat wanneer er eenmaal een connectie ligt hij ook niet wegvalt ofzo. Het lijkt 'em dus te zitten in het scannen van het netwerk.

* dlink (192.168.0.1)
=> PC (192.168.0.100)
=> Xbox (192.168.0.101)
-> iPod touch (192.168.0.102)

Heeft iemand enige idee waar dit aan zou kunnen liggen?

edit: er verschijnt niks bijzonders in de logs en het uitschakelen van SPI werkt ook niet

[ Voor 5% gewijzigd door HarmoniousVibe op 23-05-2009 01:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
Geen matches
LB06 schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 01:54:
Ik heb hem ook maar gekocht. De performance is prima (daar heb ik hem voor gekocht) zeker voor wat ik ervoor heb betaald (€79).

Ik zit echter nog wel met een probleem. Ik gebruik mijn iPod Touch om iTunes en VLC op afstand te bedienen. Beide scannen het lokale netwerk naar computers met iTunes of VLC, maar ik krijg mijn mediaserver zelden (VLC) of helemaal niet (iTunes) gevonden. De VLC remote vindt alleen zichzelf en de router, maar dus zelden een andere pc.

Het vreemde is dat wanneer er eenmaal een connectie ligt hij ook niet wegvalt ofzo. Het lijkt 'em dus te zitten in het scannen van het netwerk.

* dlink (192.168.0.1)
=> PC (192.168.0.100)
=> Xbox (192.168.0.101)
-> iPod touch (192.168.0.102)

Heeft iemand enige idee waar dit aan zou kunnen liggen?

edit: er verschijnt niks bijzonders in de logs en het uitschakelen van SPI werkt ook niet
Je moet even in Virtual Server de poorten forwarden, anders UPnP aanzetten.

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Geen matches
KiPKaKDutcH schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 11:26:
[...]

Je moet even in Virtual Server de poorten forwarden, anders UPnP aanzetten.
Het gaan van (W)LAN naar LAN dus portforwarding lijkt me niet aan de orde. Ik hoef VLC niet vanaf internet te besturen.

Of bedoel je iets anders?

edit:

Nog maar even een kleine aanvulling: ik heb features als SPI, WISH, QoS en mac-filtering allemaal uit staan, iedereen krijgt netjes een DHCP lease en iedereen heeft internet.

[ Voor 21% gewijzigd door HarmoniousVibe op 23-05-2009 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Geen matches
LB06 schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 13:13:
[...]

Het gaan van (W)LAN naar LAN dus portforwarding lijkt me niet aan de orde. Ik hoef VLC niet vanaf internet te besturen.

Of bedoel je iets anders?

edit:

Nog maar even een kleine aanvulling: ik heb features als SPI, WISH, QoS en mac-filtering allemaal uit staan, iedereen krijgt netjes een DHCP lease en iedereen heeft internet.
Open deur:... je geeft je wlan en lan toch wel hetzelfde ip range he.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
Cyberpope schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 15:36:
[...]

de DHCP server zet WLAN en LAN in zelfde range ;) Bij mij althans.

Over dat forwarden: "The Virtual Server option allows you to define a single public port on your router for redirection to an internal LAN IP Address and Private LAN port if required."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:41

Amiet01

Master_A

Geen matches
hellboy123 schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 22:19:
Sinds ik de allerlaatste fw erop heb gezet, ik dacht 1.32, werkt het apparaat een heel stuk stabieler. Ik ben dus sinds een week een redelijk tevreden gebruiker(na 2 zeer ontevreden weken)
Waar heb jij de 1.32 versie gevonden dan? Ik heb namelijk firmware 1.31 en vind dat de wireless niet echt stabiel draait. De router is op de middelste verdieping van het huis en boven in mijn kamer is de wireless verbinding niet echt stabiel te noemen. Overigens haal ik "maar" 65 Mbps gemiddeld volgens netwerkcentrum in Vista. Zijn er nog dingen die ik kan tweaken in de router om een beter bereik te krijgen. Dat is tenslotte waar ik de router voor had gekocht.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
Geen matches
Amiet01 schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 22:12:
[...]

Waar heb jij de 1.32 versie gevonden dan? Ik heb namelijk firmware 1.31 en vind dat de wireless niet echt stabiel draait. De router is op de middelste verdieping van het huis en boven in mijn kamer is de wireless verbinding niet echt stabiel te noemen. Overigens haal ik "maar" 65 Mbps gemiddeld volgens netwerkcentrum in Vista. Zijn er nog dingen die ik kan tweaken in de router om een beter bereik te krijgen. Dat is tenslotte waar ik de router voor had gekocht.
sorry, 1.31 NA inderdaad. Het spelen met het draadloos kanaal kan de stabiliteit van het netwerk erg vergroten. Ik draai momenteel op frequentie 6, is mijn omgeving tot nu toe de minst storingsgevoelige.

Verdere tips voor het vergroten van de stabiliteit van het draadloze gedeelte zijn natuurlijk altijd welkom.

[ Voor 6% gewijzigd door hellboy123 op 24-05-2009 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Geen matches
Amiet01 schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 22:12:
[...]

Het uitrichten van de antenne's. Ik weet overigens ook niet wat voor internet abbo je hebt, maar zelfs met een 20 mbit (echte snelheid) abbo heb je an een verbinding met je router van 65 mbit meer dan genoeg. Sneller dan 20 mbit op internet kun je immers toch niet....
En tha, wireless N betekent niet dat ineens alle beperking en van Wifi wegvallen. Wireless N betekent vnl een groter bereik, maar niet perse met 300 mbit overal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:41

Amiet01

Master_A

Geen matches
hellboy123 schreef op zondag 24 mei 2009 @ 00:28:
[...]

sorry, 1.31 NA inderdaad. Het spelen met het draadloos kanaal kan de stabiliteit van het netwerk erg vergroten. Ik draai momenteel op frequentie 6, is mijn omgeving tot nu toe de minst storingsgevoelige.

Verdere tips voor het vergroten van de stabiliteit van het draadloze gedeelte zijn natuurlijk altijd welkom.
Mss rare vraag, maar waar kan ik de frequentie instellen in de router? Kan het namelijk nergens vinden.

@ Edgarz:
Ik heb een 10 Mbit Ziggo abbo, maar dit zal vanaf volgend jaar al volgens mij 30 Mbit zijn. Als ik nu al van nieuwsgroepen iets download, dan zie je in de grafiek dat de verbinding de hele tijd uitvalt en dan weer connectie maakt. En het is toch echt de draadloze verbinding, want onderin bij Vista zie je ook dat er geen netwerkverbinding meer is.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
Geen matches
Edgarz schreef op zondag 24 mei 2009 @ 01:11:
[...]

Het uitrichten van de antenne's. Ik weet overigens ook niet wat voor internet abbo je hebt, maar zelfs met een 20 mbit (echte snelheid) abbo heb je an een verbinding met je router van 65 mbit meer dan genoeg. Sneller dan 20 mbit op internet kun je immers toch niet....
En tha, wireless N betekent niet dat ineens alle beperking en van Wifi wegvallen. Wireless N betekent vnl een groter bereik, maar niet perse met 300 mbit overal!
Uitrichten antennes volgens D-Link zelf: http://support.dlink.com/faq/view.asp?prod_id=2539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
Geen matches
Amiet01 schreef op zondag 24 mei 2009 @ 01:21:
[...]

Mss rare vraag, maar waar kan ik de frequentie instellen in de router? Kan het namelijk nergens vinden.

@ Edgarz:
Ik heb een 10 Mbit Ziggo abbo, maar dit zal vanaf volgend jaar al volgens mij 30 Mbit zijn. Als ik nu al van nieuwsgroepen iets download, dan zie je in de grafiek dat de verbinding de hele tijd uitvalt en dan weer connectie maakt. En het is toch echt de draadloze verbinding, want onderin bij Vista zie je ook dat er geen netwerkverbinding meer is.
setup->wireless settings->Manual Wireless Network Setup-> selectievakje "Wireless Channel"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Geen matches
Cyberpope schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 15:36:
[...]

Uiteraard. Iedereen krigt gewoon een al dan niet gereserveerd ip van de ingebouwde DHCP server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Geen matches
Amiet01 schreef op zondag 24 mei 2009 @ 01:21:
[...]

@ Edgarz:
http://192.168.0.1/Basic/Wireless.shtml

Auto Channel Scan uitschakelen en zelf een kanaal kiezen . Beter is om vantevoren even te kijken met een proggie welke kanalen bij jou in de buurt populair zijn (Inssid is een goede) en deze te vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Geen matches
Hmm, het feit dat ik geen apparaten kan discoveren in hetzelfde subnet lijkt te liggen aan WPA icm een andere feature (QoS of WISH ofzo). Ik ga wel eens wat testen.

[ Voor 158% gewijzigd door HarmoniousVibe op 25-05-2009 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irule
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-10-2023
Geen matches
Ik krijg de bedoelde pagina niet te zien, kom op een pagina waar ik moet kiezen waar ik vandaan kom.
Heb proberen te zoeken op de dlink site, maar krijg het niet gevonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 22:00

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Geen matches
Gewoon een land kiezen en vervolgens weer naar dezelfde URL gaan.

Moet overigens zeggen dat ik het erg vreemd vind, ik dacht namelijk altijd dat je de antennes in lijn met elkaar moest zetten, maar dat moet dus blijkbaar niet...

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Geen matches
--MeAngry-- schreef op maandag 25 mei 2009 @ 17:04:
Gewoon een land kiezen en vervolgens weer naar dezelfde URL gaan.

Moet overigens zeggen dat ik het erg vreemd vind, ik dacht namelijk altijd dat je de antennes in lijn met elkaar moest zetten, maar dat moet dus blijkbaar niet...
Erg benieuwd hoe jij dat doet. Ik krijg hoe ik het ook probeer toch de kies land lijst... (firefox).

Edit uk werkt niet, US wel in ie.

Afbeeldingslocatie: http://support.dlink.com/faq/faq_images/dir625/3015/1.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Cyberpope op 25-05-2009 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
Geen matches
Aanvulling van Cyberpope:

Afbeeldingslocatie: http://support.dlink.com/faq/faq_images/dir625/3015/2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 11:11

Sm0k3r

cough...cough...

Alles over antennes en bereik kan je hier teruglezen:

wireless n-router dlink dir655

Over upgraden antennes en signaalsterkte.

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
Geen matches
nou nadat het apparaat een week redelijk stabiel heeft gedraaid zonder zich te resetten was ik vandaag mijn internet weer kwijt.

De router staat gewoon aan, connection up time is meer dan een dag en mijn computers kunnen onderling gegevens uitwisselen. Echter internetten zat er niet in. Na een handmatige reset kon ik alles weer doen. Deze router gaat dus echt terug naar de fabrikant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
Geen matches
hellboy123 schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 19:46:
nou nadat het apparaat een week redelijk stabiel heeft gedraaid zonder zich te resetten was ik vandaag mijn internet weer kwijt.

De router staat gewoon aan, connection up time is meer dan een dag en mijn computers kunnen onderling gegevens uitwisselen. Echter internetten zat er niet in. Na een handmatige reset kon ik alles weer doen. Deze router gaat dus echt terug naar de fabrikant!
Welke firmware draai je? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Geen matches
hellboy123 schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 19:46:

Dat komt prob door die firmware 1.31 die je er opgezet hebt. op dlink forum zijn heel veel mensen met problemen.

Naar factory defaults gaan, reflashen, DNS rely uitzetten en handmatig configureren (Dus geen eerdere config file) Doet meestal de truuk, als in de zin dat ie niet meer crashed na 4/5 dagen.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
Geen matches
SithWarrior schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 10:03:
[...]

Dat komt prob door die firmware 1.31 die je er opgezet hebt. op dlink forum zijn heel veel mensen met problemen.

Naar factory defaults gaan, reflashen, DNS rely uitzetten en handmatig configureren (Dus geen eerdere config file) Doet meestal de truuk, als in de zin dat ie niet meer crashed na 4/5 dagen.
Oke, ik draai inderdaad 1.31, ik zal de oplossing dit weekend eens proberen. Ik moet nu wel afkloppen dat het al weer een week goed draait...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnsDenis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-07 13:52
hellboy123 schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 20:09:
[...]

Oke, ik draai inderdaad 1.31, ik zal de oplossing dit weekend eens proberen. Ik moet nu wel afkloppen dat het al weer een week goed draait...
Of je test zoals ik 1.32 beta eens uit :)

ftp://ftp.dlink.com/Gateway/dir655/Firmware

FTTH 200/200 | Fritzbox 5490 | UniFi AC Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
Zo die draait nu een week, en heb nog geen spontane restarts meer gehad. Maar het lijkt wel of de wireless performance wat lager is dan "vroeger" Maar misschien moet ik nog even spelen met de beschikbare kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Geen matches
hellboy123 schreef op zondag 14 juni 2009 @ 19:49:
[...]

Zo die draait nu een week, en heb nog geen spontane restarts meer gehad. Maar het lijkt wel of de wireless performance wat lager is dan "vroeger" Maar misschien moet ik nog even spelen met de beschikbare kanalen.
Een spontaan vastlopertje kan iedere router gebeuren. :P
Laadt alleen maar beta's als je niet kwaad wordt dat er iets niet werkt. Dat heb je wel eens met beta's.

Kanalen en uitrichting van antennes kan schelen, maar aan het radio gedeelte van de firmware is niets veranderd. Kan dus moeilijk verschil uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
Geen matches
Edgarz schreef op maandag 15 juni 2009 @ 01:43:
[...]

Een spontaan vastlopertje kan iedere router gebeuren. :P
Laadt alleen maar beta's als je niet kwaad wordt dat er iets niet werkt. Dat heb je wel eens met beta's.

Kanalen en uitrichting van antennes kan schelen, maar aan het radio gedeelte van de firmware is niets veranderd. Kan dus moeilijk verschil uitmaken.
maar als het meerdere keren op een dag gebeurt is het geen pretje meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik herken het probleem van het verliezen van verbinding om onverklaarbare redenen van de D-link DIR-635 n-router. Ik had dit probleem (Windows Vista) ruim een half jaar, tot ik dacht dat ik gek werd. Na veel zoeken heb ik uiteindelijk DE oplossing gevonden die niet bij de router lag, maar bij de driver van de wireless USB stick. In mijn geval een D-link DWA-140. De oplossing komt niet van D-Link maar van Ralink, de fabrikant van het hoofdcomponent, de chip in de USB stick. Sinds ik hun driver heb geladen in plaats van die van d-link heb ik echt een DROOMVERBINDING van continue 100% signaal 300Mbps lokaal netwerk en op de PC vrijwel altijd beter dan 1300.0 KByte/sec internetverbinding (@home/Ziggo intensief 12000) volgens speedtest.nl ook de snelste in mijn postcodegebied.

De betreffende driver vind je nu op http://www.ralinktech.com/ralink/Home/Support/Windows.html en dan USB (RT2870/RT2770/RT307X/RT3572). oude driver verwijderen, deze installeren, je eigen router selecteren en instellen, done.
Heb je een ander model USB stick, zou toch dezelfde aanpak (met misschien een andere driver) jou ook uit de brand kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
Geen matches
Hier helaas een Intel 4965AGN ingebouwde wlan chip, dus andere drivers dan die van intel kan ik niet installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bargemanos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-02 20:26
Ik heb dit topic door gelezen maar ik kom mijn probleem niet tegen.

Het gaat om het volgende, sinds kort heb ik Fiber power 120 van UPC. Hiervoor heb ik een nieuwe router, DIR-655 aangeschaft omdat mijn oude Linksys 54GL niet de troughput van lan naar wan om de internet verbinding volledig te bunutten.

Via usenet haal ik nu 300 KB/s, natuurlijk ver onder de maat zelf voor het traffice shaping dat upc toepast.
Als ik op het zelfde moment m'n oude router aansluit haal ik 32 MB/s, dit is de maximal troughput van de router.

Met de DIR-655 haal ik wel 118 mb/s via speedtest.net.

Alle relevante optie uitgezet, QoS, traffic shaping etc, helaas geen resultaat.

Ik draai de firmware 1.21eu.
Het werkstation waar ik op test draait windows vista home premieum.

Iemand enige idee wat ik dit probleem nog meer zou kunnen zoeken?
Firmware downgrade bijvoorbeeld?

uhuuummm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
Bargemanos schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 15:42:
Ik heb dit topic door gelezen maar ik kom mijn probleem niet tegen.

Het gaat om het volgende, sinds kort heb ik Fiber power 120 van UPC. Hiervoor heb ik een nieuwe router, DIR-655 aangeschaft omdat mijn oude Linksys 54GL niet de troughput van lan naar wan om de internet verbinding volledig te bunutten.

Via usenet haal ik nu 300 KB/s, natuurlijk ver onder de maat zelf voor het traffice shaping dat upc toepast.
Als ik op het zelfde moment m'n oude router aansluit haal ik 32 MB/s, dit is de maximal troughput van de router.

Met de DIR-655 haal ik wel 118 mb/s via speedtest.net.

Alle relevante optie uitgezet, QoS, traffic shaping etc, helaas geen resultaat.

Ik draai de firmware 1.21eu.
Het werkstation waar ik op test draait windows vista home premieum.

Iemand enige idee wat ik dit probleem nog meer zou kunnen zoeken?
Firmware downgrade bijvoorbeeld?
raar maar waar, probeer Newsleecher 4 beta 3 eens. Met oude versies kan ik bijna niet downloaden(upc 25mbit + dir655) maar met de nieuwste beta ga ik gewoon fullspeed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Geen matches
't is niet altijd de router waar het aan ligt. Maar ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostBurn
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 15:16
Geen matches
ik heb wat problemen met het opzetten van een SSH verbinding door een VPN connectie.
Wel heb ik al bij portforwarding de juiste poortjes opgezet (22) maar helaas kan ik nog steeds geen verbinding krijgen.
nu ben ik niet een geweldige netwerk goeroe :+ iemand enig idee wat ik nog over het hoofd zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Geen matches
FrostBurn schreef op maandag 22 juni 2009 @ 19:17:
ik heb wat problemen met het opzetten van een SSH verbinding door een VPN connectie.
Wel heb ik al bij portforwarding de juiste poortjes opgezet (22) maar helaas kan ik nog steeds geen verbinding krijgen.
nu ben ik niet een geweldige netwerk goeroe :+ iemand enig idee wat ik nog over het hoofd zie?
Wat meer info misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Geen matches
FrostBurn schreef op maandag 22 juni 2009 @ 19:17:
Kan in principe niet, tenzij je poort 22 op de VPN servers middels SSH kunt tunnelen naar een lokale poort op localhost. Maw je moet de poort niet forwarden in je router maar in je VPN server indien je gebruik maakt van VPN. Ik zie zo 1-2-3 ook niet in waarom je SSH over VPN zou willen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostBurn
Geen matches
Ik gebruik de VPN om connectie te maken naar me werk, als deze connectie opgezet is kon ik via SSH connecties opzetten naar servers.
de VPN opzetten werkt prima alleen het SSH gedeelte nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Geen matches
FrostBurn schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 07:21:
Ik gebruik de VPN om connectie te maken naar me werk, als deze connectie opgezet is kon ik via SSH connecties opzetten naar servers.
de VPN opzetten werkt prima alleen het SSH gedeelte nog niet.
Oh je wilt een SSH connectie leggen ipv ontvangen? Dan hoef je helemaal geen ports te forwarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13-09 16:37

vanDaal

-ismeereentje

Geen matches
Sm0k3r schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 11:59:
Hij is van 70% naar 90% - 100% gegaan, dus het werkt, alleen router ziet er nu opeens minder aantrekkelijk uit met 3 hele grote antennes.. maar ja performance gaat voor looks.
Heeft het bij jou, naast signaalsterkte, ook voordelen gehad voor het bereik? Mijn bereik dropt namelijk vrij snel als ik naar buiten ga. Vanaf een meter of 10 heb ik geen bereik meer. Dit heeft zeer waarschijnlijk te maken dat ik tussen twee huizen moet doorlopen naar een pleintje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Geen matches
vanDaal schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 18:07:
[...]

Heeft het bij jou, naast signaalsterkte, ook voordelen gehad voor het bereik? Mijn bereik dropt namelijk vrij snel als ik naar buiten ga. Vanaf een meter of 10 heb ik geen bereik meer. Dit heeft zeer waarschijnlijk te maken dat ik tussen twee huizen moet doorlopen naar een pleintje.
Zal een beetje invloed hebben maar fysieke obstakels (huizen) zijn voor iedere router dodelijk, dan helpen zelfs grotere antennes niet meer. Of je moet een antenne aan de buitenzijde bevestigen. De routers en hun zendvermogen zijn nl. voor binnen bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13-09 16:37

vanDaal

-ismeereentje

Edgarz schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 19:50:
Zal een beetje invloed hebben maar fysieke obstakels (huizen) zijn voor iedere router dodelijk, dan helpen zelfs grotere antennes niet meer. Of je moet een antenne aan de buitenzijde bevestigen. De routers en hun zendvermogen zijn nl. voor binnen bedoeld.

Op zich staan de huizen er niet direct voor, het ziet er eigenlijk zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.vandaal.com/temp/router_bereik_01.jpg

Zou je dit alleen maar met een buitenantenne kunnen bereiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
Geen matches
*Meldt zich ook over het vage bereik van de router*
Hij staat in de meterkast (ongeveer 1.60 hoog), dan 1 muur -> laptop op tafel, afstand is ongeveer 5meter en heb maar 3 streepjes, terwijl de vorige router gewoon 5 aangaf. Op mijn kamer heb ik geen eens bereik meer, met oude 2 streepjes (niet dat het mij uitmaakt, zit op draad, maar toch). Vind het bereik wel tegenvallen, vooral omdat hij 3 antennes heeft. Onze oude had er maar 1 en die kwam verder. Maar die trok het niet als er teveel aan hing :P Deugt m'n exemplaar niet of hoort het zo? Anders maar ff een belletje @ D-Link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Geen matches
Positie van de antennes uitproberen. de meterkast is niet ideaal omdat daar storingsvelden kunnen zitten (en misschien hing je andere router daar net niet in...). Mijn bereik is super (niet in meterkast :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

vanDaal schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 21:07:
[...]

Op zich staan de huizen er niet direct voor, het ziet er eigenlijk zo uit:

[afbeelding]

Zou je dit alleen maar met een buitenantenne kunnen bereiken?
Ja, dit is teveel gevraagd voor een binnenstaande router. Een buitenmuur houdt verschrikkelijk veel signaal tegen (en dat is maar goed ook) en zo te zien is er ook geen echt Line of Sight. Een LOS is als je vanaf je hangplek op het plein de router/antenne binnen kunt zien. Letterlijk dus. Het enige wat zou kunnen helpen is als je de router uit het midden van het huis haalt en aan de voorzijde binnen neerzet en een misschien nog een buitenantenne aansluit (snoer mag niet langer dan een, twee meter zijn anders is het signaal verdwenen voordat het bij de antenne is) Maar dit is zoals gezegd (voor iedere normale SOHO router) een kansloze opstelling om buiten te kunnen internetten.

[ Voor 15% gewijzigd door Edgarz op 26-06-2009 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
Geen matches
Edgarz schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 11:31:
Positie van de antennes uitproberen. de meterkast is niet ideaal omdat daar storingsvelden kunnen zitten (en misschien hing je andere router daar net niet in...). Mijn bereik is super (niet in meterkast :) ).
Hij staat op precies dezelfde plek als de vorige. antennes staan zo: \ | /, wat volgens D-Link hoort als hij ligt. Staan ook geprobeerd = helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Geen matches
Jammer. Don't blame the router. Wat jij wilt loopt helaas aan tegen een natuurkundige beperking. En dat is eigenlijk maar goed ook, anders was ik als jouw buurman niet blij geweest. ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Edgarz op 26-06-2009 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edgarz schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 22:21:
[...]

Het is een gigabit WAN poort op de DIR655, maar hij zal geen 12 MB verbiding hebben, nee :-)
Bij mij lekker wel!

lang leve glasvezel! _/-\o_

alleen zit ik wel met een probleem. Ik heb hem vandaag dus aangeschaft bij 4Launch... en de automatische aansluiting voltooid en bij mij werkt het prima. Behalve een ding.

Hij wil niet alle websites laden die ik intik in mijn browser! 7(8)7 is dit soms een of andere instelling die ik over het hoofd heb gezien? Gelukkig werkt tweakers.net wel :+

verder moet ik je zeggen ie lekker snel is met glasvezel, speedtest heb ik 70mbit down en upstream aangetikt!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2009 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Best vreemd eigenlijk. Directe verbinding met kabel naar laptop werkt perfect, maar sluit ik de Dir665 aan, dan werken opeens de helft van de websites dus niet meer!

Verder heb ik ook geprobeerd een asus wl530g aan te sluiten dat werkt prima. Alleen heb ik deze gekocht om een tijdelijk probleem op te lossen, en dus niet omdat hij zo ubersnel zou zijn, want dat is de asus router dus helemaal niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Zijn hier mensen die overgestapt zijn van een WRT54GL + dd-wrt/tomato naar DIR-655?
Ik heb zo'n vermoeden dat mijn WRT54GL zo zachtjes aan de geest gaat geven en ik twijfel of ik weer een WRT54GL moet kopen of voor een DIR-655 moet gaan.
Ik zoek een stabiele router met krachtig signaal uitgifte(met inachtneming natuurkundige wetten) en voldoende instellings mogelijkheden. Ik zal voornamelijk gebruik maken van het G netwerk omdat ik nog geen N-spec hardware in huis heb die daar gebruik van maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 juni 2009 @ 14:18:
Best vreemd eigenlijk. Directe verbinding met kabel naar laptop werkt perfect, maar sluit ik de Dir665 aan, dan werken opeens de helft van de websites dus niet meer!

Verder heb ik ook geprobeerd een asus wl530g aan te sluiten dat werkt prima. Alleen heb ik deze gekocht om een tijdelijk probleem op te lossen, en dus niet omdat hij zo ubersnel zou zijn, want dat is de asus router dus helemaal niet :P
update:

net gebeld naar D-link:

-DNS geflushed. Geen resultaat
-MTU waarden (grootte van de pakketjes) met stapjes van 10 tegelijk terug gebracht van 1500 naar 1200, ook geen resultaat.
-DMZ aangezet bij firewallinstellingen. Geen resultaat
-Router aangesloten op ADSL ipv glasvezel, wat resulteert tot helemaal geen internet.

conclusie helpdesk D-link: vraag om een nieuwe router |:( 8)7

Verder heb ik ook nog contact opgenomen met OnsBrabantNet, daar heb ik gemeld dat ik maar op een beperkt aantal websites kan surfen.

-email terug gekregen: nu zou het verholpen moeten zijn, volgens de netwerkbeheerder. Nul resultaat.
-nog een email terug gekregen:

command prompt > cmd > Typ “tracert –d www.ing.nl

en daarna heb ik een hele waslijst met waardes gekregen en die moest ik vervolgens naar ze opsturen.

zou er nog hoop zijn? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 29 juni 2009 @ 15:02:
[...]

update:

net gebeld naar D-link:

-DNS geflushed. Geen resultaat
-MTU waarden (grootte van de pakketjes) met stapjes van 10 tegelijk terug gebracht van 1500 naar 1200, ook geen resultaat.
-DMZ aangezet bij firewallinstellingen. Geen resultaat
-Router aangesloten op ADSL ipv glasvezel, wat resulteert tot helemaal geen internet.

conclusie helpdesk D-link: vraag om een nieuwe router |:( 8)7

Verder heb ik ook nog contact opgenomen met OnsBrabantNet, daar heb ik gemeld dat ik maar op een beperkt aantal websites kan surfen.

-email terug gekregen: nu zou het verholpen moeten zijn, volgens de netwerkbeheerder. Nul resultaat.
-nog een email terug gekregen:

command prompt > cmd > Typ “tracert –d www.ing.nl

en daarna heb ik een hele waslijst met waardes gekregen en die moest ik vervolgens naar ze opsturen.

zou er nog hoop zijn? ;(
Dit moet een ISP probleem zijn niet router afhankelijk, dit klinkt als een DNS probleem aan hun kant die IP's niet kan omzetten naar domeinen.

Als je websites kan bekijken via router maar niet allemaal is router al uitgesloten, indien we het hier over normale websites hebben en geen ftp sites of iets dergelijks.

Voor de mensen met FTP problemen of SSH of VPN, die moeten SPI uitzetten in router, die is zo sterk dat hij alleen kan lezen maar niks anders via VPN, FTP etc etc

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Ik heb zelf een DIR-855, echt een geweldig ding.
Hij hangt aan mijn 50/50 glasvezel verbindingin met een uptime van meer dan 100 dagen en er zijn al heel wat terabytes doorheen gevlogen, ik heb het ding 1 keer ingesteld en er geen omkijken meer naar.
Ook WIF werkt perfect voor mijn netbookje, altijd een goede ontvangst.

Ik ken de 655 niet maar zoveel verschillen zijn er volgens mij niet op het scherm na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnsDenis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-07 13:52
Geen matches
Sm0k3r schreef op maandag 29 juni 2009 @ 15:05:
[...]

Dit moet een ISP probleem zijn niet router afhankelijk, dit klinkt als een DNS probleem aan hun kant die IP's niet kan omzetten naar domeinen.

Als je websites kan bekijken via router maar niet allemaal is router al uitgesloten, indien we het hier over normale websites hebben en geen ftp sites of iets dergelijks.

Voor de mensen met FTP problemen of SSH of VPN, die moeten SPI uitzetten in router, die is zo sterk dat hij alleen kan lezen maar niks anders via VPN, FTP etc etc
Ja dus,
zie site OBN

Momenteel is er een routeringprobleem op het netwerk.
Door deze storing kan het zijn dat u niet alle websites kunt bezoeken. Het probleem is bekend en er wordt hard gewerkt aan het oplossen van deze storing. We houden u via onze website op de hoogte.

Onze excuses voor het ongemak.

FTTH 200/200 | Fritzbox 5490 | UniFi AC Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real_MaRsMaN
  • Laatst online: 20-04-2023
Geen matches
Daarom zet ik altijd een andere "open" DNS server als secondary in mijn router. Als de DNS van m'n provider problemen heeft, merk ik er meestal helemaal niks van. Helaas ben ik nu niet in de buurt van m'n router, dus weet ik het IP-adres van de DNS-server die ik gebruik niet. Even zoeken met Google naar "open DNS" zal vast wel wat opleveren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:04
Geen matches
Real_MaRsMaN schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 10:17:
Daarom zet ik altijd een andere "open" DNS server als secondary in mijn router. Als de DNS van m'n provider problemen heeft, merk ik er meestal helemaal niks van. Helaas ben ik nu niet in de buurt van m'n router, dus weet ik het IP-adres van de DNS-server die ik gebruik niet. Even zoeken met Google naar "open DNS" zal vast wel wat opleveren....
Mocht je weer thuis zijn... ik houd me aanbevolen! Zijn het toevallig deze dns servers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
En dan zou je er helemaal geen last meer van moeten hebben? Dit zou natuurlijk mooi zijn. Als dat zou werken, kan Euronet de deur uit, ook aangezien we straks een langere tijd op vakantie gaan, en toch geen internet gebruiken. Anders betalen we voor glasvezen EN voor Euronet als ik op vakantie ben.

Maarja, Euronet gaat dan wel weg onder de voorwaarde dat glasvezel wel eerst 100% werkt :+
Smok3r schreef op maandag 29 juni 2009 @ 15:05
[...]

Het zijn normale websites die het niet doen, zonder ftp of wat dan ook. Dus dan moet je denken aan Hotmail.com, ING.nl, speedtest.net

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2009 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Geen matches
Verwijderd schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 14:38:
[...]

En dan zou je er helemaal geen last meer van moeten hebben? Dit zou natuurlijk mooi zijn. Als dat zou werken, kan Euronet de deur uit, ook aangezien we straks een langere tijd op vakantie gaan, en toch geen internet gebruiken. Anders betalen we voor glasvezen EN voor Euronet als ik op vakantie ben.

Maarja, Euronet gaat dan wel weg onder de voorwaarde dat glasvezel wel eerst 100% werkt :+

[...]

Het zijn normale websites die het niet doen, zonder ftp of wat dan ook. Dus dan moet je denken aan Hotmail.com, ING.nl, speedtest.net
Dan zou het nooit aan de router moeten liggen, enige wat wel aan router kan liggen is VPN, SSH, FTP maar daar had ik al oplossing voor gegeven, dan nogmaals "SPI uitzetten als jij ftp server of VPN wilt opbouwen"

Spoofchecking kan gewoon aangelaten worden en natuurlijk de desbetreffende poorten forwarden, maar dat spreekt voor zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Miki schreef op maandag 29 juni 2009 @ 12:40:
Zijn hier mensen die overgestapt zijn van een WRT54GL + dd-wrt/tomato naar DIR-655?
Ik heb zo'n vermoeden dat mijn WRT54GL zo zachtjes aan de geest gaat geven en ik twijfel of ik weer een WRT54GL moet kopen of voor een DIR-655 moet gaan.
Ik zoek een stabiele router met krachtig signaal uitgifte(met inachtneming natuurkundige wetten) en voldoende instellings mogelijkheden. Ik zal voornamelijk gebruik maken van het G netwerk omdat ik nog geen N-spec hardware in huis heb die daar gebruik van maakt.
Als ik jou was zou ik bij een WRT54GL blijven. Ik heb al veel reviews en topics over de dir655 gelezen en kom veel te veel problemen met wireless tegen. En ook heus wel goede reviews, zoals throughput N een van de beste, maar dat ten op zichte van al die mensen met problemen, hmm nee...De WRT54GL alleen maar super positief ja!

Je kunt ook voor de nieuwe versie van de 54GL gaan, een WRT160NL (wireless N, USB voor shares, helaas geen 1GB LAN, maar wel slechts 71euro ofzo). Deze ondersteund ook linux, echter DRT/Tomato is er nog niet in dit prille begin natuurlijk. http://tweakers.net/nieuw...ux-router-naar-voren.html

Mijn WRT54GL staat op 54mw zendvermogen en met de intel 3945ABG in de laptop gaat hij door 3 muren heen en 20 meter weg, zodoende kan ik buiten nog prima internetten (600KB/s) en dan heb ik de antenne's alleen omhoog gericht, niet eens die kant op dus (als dat al zou uitmaken).

Zet je op die WRT54GL of die WRT160NL een betere antenne +7DBi dan moet het nog een stukje extra (merkbaar) beter zijn. 1 antenne veranderen moet goed genoeg zijn, weet niet of 2 helpt, want hij switch automatisch tussen 'geven' en ontvangen' tussen de antennes, of je zet dat in tomato vast A of B vs Links - Rechts)

[ Voor 7% gewijzigd door ToFast op 01-07-2009 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
ToFast schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 22:10:
[...]

Als ik jou was zou ik bij een WRT54GL blijven. Ik heb al veel reviews en topics over de dir655 gelezen en kom veel te veel problemen met wireless tegen. En ook heus wel goede reviews, zoals throughput N een van de beste, maar dat ten op zichte van al die mensen met problemen, hmm nee...De WRT54GL alleen maar super positief ja!

Je kunt ook voor de nieuwe versie van de 54GL gaan, een WRT160NL (wireless N, USB voor shares, helaas geen 1GB LAN, maar wel slechts 71euro ofzo). Deze ondersteund ook linux, echter DRT/Tomato is er nog niet in dit prille begin natuurlijk. http://tweakers.net/nieuw...ux-router-naar-voren.html

Mijn WRT54GL staat op 54mw zendvermogen en met de intel 3945ABG in de laptop gaat hij door 3 muren heen en 20 meter weg, zodoende kan ik buiten nog prima internetten (600KB/s) en dan heb ik de antenne's alleen omhoog gericht, niet eens die kant op dus (als dat al zou uitmaken).

Zet je op die WRT54GL of die WRT160NL een betere antenne +7DBi dan moet het nog een stukje extra (merkbaar) beter zijn. 1 antenne veranderen moet goed genoeg zijn, weet niet of 2 helpt, want hij switch automatisch tussen 'geven' en ontvangen' tussen de antennes, of je zet dat in tomato vast A of B vs Links - Rechts)
Te laat ;)

Gisterenavond deed mijn wrt54gl weer zo raar dat ik vanmiddag gelijk even naar de winkel ben gegaan. Ze hadden daar toevallig een Dir-655 dus die maar meegenomen. Kijk het wel een weekje aan en anders ruil ik hem in voor een Linksys.
Moet zeggen dat het me niet tegenvalt, maar het is nog te vroeg om nu al conclusies te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostBurn
Matched: 655
Ik gebruik de 655 nu ongeveer een week, over de prestatie met een bedrade aansluiten valt er (voor mij) weinig te klagen :-)
helaas is het met wireless iets anders gesteld, als ik internet met mijn laptop met een Linksys WPC54G adapter is het helaas echt traag.
de latop raak vaak de verbinding kwijt met de router kwijt terwijl deze vlak in de buurt staat het bereik is wel goed.
Ook downloaden/surfen is over het algemeen erg traag (60kb terwijl bedraad ik 1.6mb haal)
de router draait nu nog op firmware versie 1.21 EU misschien dan dat een update naar een nieuwe firmware versie helpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewood
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-02 13:40
Gister mijn DIR-655 binnen gekregen via Pixmania, router is super makkelijk te configureren en alles werkt naar behoren. Alleen hebben zij mij een franse versie gestuurd waardoor ik het vermoeden heb dat minder bereik heb draadloos. Op de doos staat een tekening dat frankrijk outdoor geen 100mW mag draaien....
Mijn oude router stond op channel 11 en deze nieuwe op 4. Kan iemand mij vertellen hoe dit bij jullie staat en of gewijzigd kan worden (ik kon het nog niet vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau26
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-04 11:58
Geen matches
Eff offtopic; je heb me avatar gejat, ik heb em ook!! :D

13'' Macbook White / 23'' Cinema Display / Powermac G4 Cube (450Mhz, 256Mb, 80Gb hd, Apple Dvi-Adc-adapter, Apple Bt Keyb 1eG), 15'' ADC Acryl / Dlink DIR-655 / Airport Extreme N / Nokia N78 / 60Gb PS3 / Wii /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau26
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-04 11:58
Matched: 655
FrostBurn schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 22:56:
Ik gebruik de 655 nu ongeveer een week, over de prestatie met een bedrade aansluiten valt er (voor mij) weinig te klagen :-)
helaas is het met wireless iets anders gesteld, als ik internet met mijn laptop met een Linksys WPC54G adapter is het helaas echt traag.
de latop raak vaak de verbinding kwijt met de router kwijt terwijl deze vlak in de buurt staat het bereik is wel goed.
Ook downloaden/surfen is over het algemeen erg traag (60kb terwijl bedraad ik 1.6mb haal)
de router draait nu nog op firmware versie 1.21 EU misschien dan dat een update naar een nieuwe firmware versie helpt?
Tip vd week; 1.11EU en 1.22B05 draaien (bij mij iig) ontiegelijk stabiel. Nooit geen uitval ;)

13'' Macbook White / 23'' Cinema Display / Powermac G4 Cube (450Mhz, 256Mb, 80Gb hd, Apple Dvi-Adc-adapter, Apple Bt Keyb 1eG), 15'' ADC Acryl / Dlink DIR-655 / Airport Extreme N / Nokia N78 / 60Gb PS3 / Wii /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
Geen matches
Lau26 schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 22:59:
[...]

Tip vd week; 1.11EU en 1.22B05 draaien (bij mij iig) ontiegelijk stabiel. Nooit geen uitval ;)
Hangt sterk van de hardwareversie af, hier op de A4 draait eigenlijk alleen 1.32 redelijk stabiel (over andere firmwareversies zal ik maar zwijgen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
Geen matches
Lau26 schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 22:59:
[...]

1.22B05 zal wel een beta release zijn want ik kan deze niet via de interne updater downloaden.

Mijn ervaring met mijn nieuwe A4 met 1.21eu zijn behoorlijk positief. De router is i.v.g. tot WRT54GL met tomato minder sterk in signaaldoorvoer maar veel stabieler. Ik heb geen last meer van disconects en de shareport-optie is een leuke toevoeging die het compleet maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewood
ewood schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 21:50:
Gister mijn DIR-655 binnen gekregen via Pixmania, router is super makkelijk te configureren en alles werkt naar behoren. Alleen hebben zij mij een franse versie gestuurd waardoor ik het vermoeden heb dat minder bereik heb draadloos. Op de doos staat een tekening dat frankrijk outdoor geen 100mW mag draaien....
Mijn oude router stond op channel 11 en deze nieuwe op 4. Kan iemand mij vertellen hoe dit bij jullie staat en of gewijzigd kan worden (ik kon het nog niet vinden)
Zou iemand zijn channel instellingen kunnen posten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
Geen matches
ewood schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 21:35:
[...]

Zou iemand zijn channel instellingen kunnen posten ?
Met netstumbler(XP) of Vistumbler(Vista) zou ik eerst alle netwerken van je buren scannen. Daarna zou ik het een vrij kanaal selecteren of waarop minste aantal op zelfde kanaal zitten.

Wat ik met bovenstaande duidelijk wil maken is dat kanaal keuze per situatie afhankelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
Geen matches
Is de v1.32b02NA stabiel?
Hoopt dat die me wireless wat stabieler maakt, als ik buiten zit heb 4 balkjes volgens Windows. Zodra ik hem ga belasten (ccleaner download oid) dan krakt hij naar 2 of 1 balkje, Lijkt wel dat z'n aansturing niet helemaal 100% is. Bij Wireless in de router zie ik dan 40% en daarna zakt hij naar 16 of 20%

Ik heb de A3 met Ziggo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
Geen matches
KiPKaKDutcH schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 21:49:
Is de v1.32b02NA stabiel?
Hoopt dat die me wireless wat stabieler maakt, als ik buiten zit heb 4 balkjes volgens Windows. Zodra ik hem ga belasten (ccleaner download oid) dan krakt hij naar 2 of 1 balkje, Lijkt wel dat z'n aansturing niet helemaal 100% is. Bij Wireless in de router zie ik dan 40% en daarna zakt hij naar 16 of 20%

Ik heb de A3 met Ziggo...
Hoe weet je zo zeker dat dit dan een probleem is van de router? Immers geef je zelf al aan dat als je de computer gaat belasten dat je signaal dropt. Het probleem ligt bij je computer en niet bij je router. Een firmware van je router gaat dit nooit en te nimmer oplossen.

Controleer je netwerkkaartje opdat deze de laatste driver versie heeft en speel ook eens met connectie software van je netwerkkaart leverancier. Soms wil deze software i.c.m. je driver beter werken dan de standaard windows zero configuration utility.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewood
Geen matches
dank voor je reply, niemand zit op 4 dus dat is wel ok dan.
Weet je ook waarom frankrijk anders is qua wifi dan NL ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
Geen matches
Miki schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 21:55:
[...]

Hoe weet je zo zeker dat dit dan een probleem is van de router? Immers geef je zelf al aan dat als je de computer gaat belasten dat je signaal dropt. Het probleem ligt bij je computer en niet bij je router. Een firmware van je router gaat dit nooit en te nimmer oplossen.

Controleer je netwerkkaartje opdat deze de laatste driver versie heeft en speel ook eens met connectie software van je netwerkkaart leverancier. Soms wil deze software i.c.m. je driver beter werken dan de standaard windows zero configuration utility.
HP laptop met een Broadcom chippie, ook al in de instellingen gerommelt, maakt niks uit. Andere laptop met een Atheros heeft het iets minder...

Laptop zit aan het netstroom, accu is dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
Geen matches
KiPKaKDutcH schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 22:19:
[...]

HP laptop met een Broadcom chippie, ook al in de instellingen gerommelt, maakt niks uit. Andere laptop met een Atheros heeft het iets minder...

Laptop zit aan het netstroom, accu is dood.
Ik zei niet dat je ermee moest rommelen maar dat je moet zorgen dat je de meest recente broadcom drivers hebt. Daarbij ook proberen een verbinding te maken met broadcom of hp connectie software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Joepie de poepie!

Het werkt nu goed. Het lag dus inderdaad aan OBN!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
Geen matches
Ik heb nu de router een paar dagen in bezit en ik ben dik tevreden. Draait zeer stabiel en de meeste standaard settings zijn prima voorgekozen. Enige wat ik gedaan heb is, de auto-channel uitgezet en G-only optie maar beide zijn dan ook gebruiker specifiek.
Er komt bij mij na deze ervaring zeker geen Linksys meer in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-09 10:27

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Geen matches
Ik draai nu 1.21EU met A4, maar waar kan ik precies de latere firmwares vinden waar jullie het over hebben?
8)7 hier dus

Kan ik deze gewoon op mijn EU router gebruiken, aangezien het waarschijnlijk een "" Amerikaanse"" firmware is?

Ik heb namelijk hier een server staan, en sinds ik deze router heb gaat het accessen zeer traag... met mijn oude Asus routertje deet hij het meteen, met deze router duurt het ooit wel meerdere minuten...
Daarnaast trekt hij het volgens mij niet eens als ik met die server remote access aan het doen ben, en tegelijkertijd muziek luister vanaf files op de server...

Lijkt me niet dat dat de bedoeling is en dat hij dat niet aankan, terwijl een rotte oude router zelfs nog meer aankan (kon).

[ Voor 93% gewijzigd door Zinu op 06-07-2009 03:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
Geen matches
Zinu schreef op maandag 06 juli 2009 @ 00:10:
Ik draai nu 1.21EU met A4, maar waar kan ik precies de latere firmwares vinden waar jullie het over hebben?
8)7 hier dus

Kan ik deze gewoon op mijn EU router gebruiken, aangezien het waarschijnlijk een "" Amerikaanse"" firmware is?

Ik heb namelijk hier een server staan, en sinds ik deze router heb gaat het accessen zeer traag... met mijn oude Asus routertje deet hij het meteen, met deze router duurt het ooit wel meerdere minuten...
Daarnaast trekt hij het volgens mij niet eens als ik met die server remote access aan het doen ben, en tegelijkertijd muziek luister vanaf files op de server...

Lijkt me niet dat dat de bedoeling is en dat hij dat niet aankan, terwijl een rotte oude router zelfs nog meer aankan (kon).
Al gespeeld met QoS? Traffic shaping wil nog wel eens voor problemen zorgen, zet die eens uit en probeer het opnieuw. Zelfde geldt voor NTP, ook die even nalopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Geen matches
QoS heb ik al uit gezet maar nog steeds hetzelfde... NTP staat goed.

Hmm.. ik zat wat rond te kijken en zag dat De QoS engine aangevinkt stond, maar niet configureerbaar omdat ik Traffic Shaping uit had gevinkt. Nu heb ik dus Traffic Shaping aangevinkt, de QoS engine uitgezet en Traffic Shaping weer uitgevinkt. Nu gaat alles weer een stuk sneller...

Toch vreemd... wellicht een bug?

[ Voor 70% gewijzigd door Zinu op 06-07-2009 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bfrqrv
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-07 20:34
Kan iemand hier even een korte samenvatting maken van de firmware issues op de DIR-655.
Ik krijg de mijne morgen, en ik verwacht een A4. De meningen zijn zo verschillend, dat het overzicht moeilijk wordt. Concreet, D-link support nederland heeft het over 1.21EUB7 als laatste versie. Deze zal dan goed moeten zijn :O . Ook een verhaal over amerikaanse/duitse versies, maar allemaal niet bekend bij support nederland :? . Wat voor vreemde dingen kan ik verwachten met firmware 1.21, er vanuit gaande dat ik alle opties zal willen gebruiken.

Heel vreemd dat deze router zo goed staat aangeschreven (heb hem zelf toch ook gekocht O-) ) maar dat er zoveel problemen zijn met de firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Geen matches
Uitgaande van bovenstaande eerdere reacties van mij.

Out-of-the-box draaide het apparaat hier firmware 1.21EU. Deze heb ik geflasht naar 1.31 van D-Link Noord-Amerika, firmware 1.31NA. Deze werkt gewoon goed, en heeft ook bovenstaande problemen opgelost... Als er problemen zijn met je firmware (1.21EU) kun je altijd gewoon flashen, maar als er niets aan de hand is kun je het het beste gewoon laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Geen matches
Aanvulling op de firmware: Upgraden naar de 1.3x versie betekent dat je niet meer terug kunt naar 1.2x of lager.

Nieuwste beta is uit: 1.32beta03 (http://forums.dlink.com/index.php?topic=6356.0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
Geen matches
Edgarz schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 21:20:
Aanvulling op de firmware: Upgraden naar de 1.3x versie betekent dat je niet meer terug kunt naar 1.2x of lager.

Nieuwste beta is uit: 1.32beta03 (http://forums.dlink.com/index.php?topic=6356.0)
Grr, net 3 dagen 1.32NAb02 draaien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-09 21:29

WTM

Sinds donderdag ben ik ook een eigenaar van een DIR 655. (Versie A4 met firmware 1.21EU erop.)

Instellen ging me goed af. Al vond ik mijn oude WRT54G van Linksys in beginsel iets makkelijker instellen.

Met draad loopt de router perfect. Wireless niet geheel. Op mijn laptops gaat het prima (eee 1000h gaat prima en Lenovo Thinkpad ook).

Alleen nu het probleem. Op de PC van mijn vrouw wil ik graag met WiFi verbinden, middels de nog aanwezige 54G dongle van Linksys (http://www.linksysbycisco.com/US/en/products/WUSB54G wij hebben version 1 overigens). Zo nu en dan valt de verbinding gewoon zomaar uit. Ik kan niet traceren wat de aanleiding is.

Op de XP machine staan de meest recente drivers van de Linksys dongle. De router staat in G & N modus. Ervaring met G modus only heb ik ook, maakt niet uit. Na een netstumbler sessie zie ik dat o.a. kanaal 12 niet gebruikt is, dus heb ik die handmatig geselecteerd (auto kanaal selectie is dus uit).

Verder geeft de PC van mijn vrouw wel aan dat de verbinding zeer goed is en met 54g verbonden is. De dongle instelling staat op g-only overigens.

Ik zag dat er hier iemand was die dezelfde dongle gebruikt i.c.m. de DIR 655. Echter spreekt hij niet over dergelijke problemen.Op forum van D-link heb ik niets kunnen vinden.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
WTM schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 15:25:
Sinds donderdag ben ik ook een eigenaar van een DIR 655. (Versie A4 met firmware 1.21EU erop.)

Instellen ging me goed af. Al vond ik mijn oude WRT54G van Linksys in beginsel iets makkelijker instellen.

Met draad loopt de router perfect. Wireless niet geheel. Op mijn laptops gaat het prima (eee 1000h gaat prima en Lenovo Thinkpad ook).

Alleen nu het probleem. Op de PC van mijn vrouw wil ik graag met WiFi verbinden, middels de nog aanwezige 54G dongle van Linksys (http://www.linksysbycisco.com/US/en/products/WUSB54G wij hebben version 1 overigens). Zo nu en dan valt de verbinding gewoon zomaar uit. Ik kan niet traceren wat de aanleiding is.

Op de XP machine staan de meest recente drivers van de Linksys dongle. De router staat in G & N modus. Ervaring met G modus only heb ik ook, maakt niet uit. Na een netstumbler sessie zie ik dat o.a. kanaal 12 niet gebruikt is, dus heb ik die handmatig geselecteerd (auto kanaal selectie is dus uit).

Verder geeft de PC van mijn vrouw wel aan dat de verbinding zeer goed is en met 54g verbonden is. De dongle instelling staat op g-only overigens.

Ik zag dat er hier iemand was die dezelfde dongle gebruikt i.c.m. de DIR 655. Echter spreekt hij niet over dergelijke problemen.Op forum van D-link heb ik niets kunnen vinden.

Iemand een idee?
Wat staat er in de Logs?
Heb zelf een pc met een Linksys N, werkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM

WTM

Geen matches
Volgens mij niets geks:

[INFO] Sat Jul 11 16:37:59 2009 WiFa: Wireless system with MAC address 000F6617EA17 secured and linked
[INFO] Sat Jul 11 16:37:58 2009 WiFa: Wireless system with MAC address 000F6617EA17 associated
[INFO] Sat Jul 11 16:37:58 2009 Above message repeated 1 times

WiFa is mijn SSID, Ik heb een macfilter aanstaan, maar dat kan geen problemen opleveren right?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM

WTM

Geen matches
Het is net weer gebeurd, wederom dezelfde meldingen in de logs al zien die er wat mij betreft niet vreemd uit.De laatste melding is voor het weer reconnecten.

INFO] Sat Jul 11 20:58:03 2009 WiFa: Wireless system with MAC address 000F6617EA17 secured and linked
[INFO] Sat Jul 11 20:58:03 2009 WiFa: Wireless system with MAC address 000F6617EA17 associated
[INFO] Sat Jul 11 20:58:03 2009 Above message repeated 1 times
[INFO] Sat Jul 11 20:58:03 2009 WiFa: Wireless system with MAC address 000F6617EA17 disconnected for reason: Received Deauthentication
[INFO] Sat Jul 11 20:58:03 2009 Stored configuration to non-volatile memory
[INFO] Sat Jul 11 20:57:33 2009 Log viewed by IP address 192.168.0.194
[INFO] Sat Jul 11 20:57:29 2009 Allowed configuration authentication by IP address 192.168.0.194
[INFO] Sat Jul 11 20:57:15 2009 WiFa: Wireless system with MAC address 000F6617EA17 secured and linked
[INFO] Sat Jul 11 20:57:15 2009 WiFa: Wireless system with MAC address 000F6617EA17 associated

Ik heb zojuist mac adress filtering uitgezet, misschien dat dat de boosdoener is??
Pagina: 1 ... 4 ... 14 Laatste