Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
Geen matches
MelvinB schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 10:41:
Ik ben de enige in de straat die kanaal 4 gebruikt. Rest inderdaad allemaal 11 en 6 volgens Vistumbler.

Maar goed, alleen op zolder is het bereik gewoon slecht. Internet e.d doet het wel prima verder, maar gewoon het idee dat ik er zelf niet optimaal gebruik van kan maken, zit me dwars. Vandaar dat ik er dus maar een kabel tussen heb gelegd.

De 2 laptops beneden en de PS3 heb verder prima bereik.
Heb ik ook, begane grond prima. Buiten? net buiten de deur... Zolder? Volgens vistatrumbler: 34%, pc maakt verbinding. Blijft hangen op: Identificeren...

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Geen matches
MelvinB schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 10:41:
Ik ben de enige in de straat die kanaal 4 gebruikt. Rest inderdaad allemaal 11 en 6 volgens Vistumbler.

Maar goed, alleen op zolder is het bereik gewoon slecht. Internet e.d doet het wel prima verder, maar gewoon het idee dat ik er zelf niet optimaal gebruik van kan maken, zit me dwars. Vandaar dat ik er dus maar een kabel tussen heb gelegd.

De 2 laptops beneden en de PS3 heb verder prima bereik.
Misschien kan je nog beter kanaal 1 gebruiken... Kanaal 4 overlapt voor de helft nog met 6.

Bron: Wikipedia: IEEE 802.11
Omdat het spectrum masker enkel het vermogen specificeert tot 22 MHz vanaf de centrumfrequentie, gaan sommigen er onterecht van uit dat er het vermogen van het kanaal niet verder uitgezonden wordt dan binnen deze 22 MHz. In werkelijkheid is dat wel zo. Indien men een sterke zender gebruikt kan het signaal voorbij de ±22 MHz zelfs nog behoorlijk sterk zijn. Daarom is het niet correct te stellen dat kanalen 1, 6 en 11 niet overlappen. Het is beter te stellen dat kanalen 1,6 en 11 voldoende van elkaar gescheiden zouden moeten zijn om zo weinig mogelijk interferentie te veroorzaken met een ander kanaal. Maar dit is dus niet altijd waar: een krachtige zender op kanaal 1 kan een zwakke zender op kanaal 6 overstemmen. Bij laboratoriumtests is zelfs aangetoond dat kanaal 1 en kanaal 11 elkaar lichtjes kunnen storen.

[ Voor 44% gewijzigd door Mau_Maus op 07-08-2009 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:26
Matched: dir
Daarom is inSSIDer ook handiger dan Vistumbler/netstumbler. Kun je direct grafisch zien waar de kanalen elkaar overlappen.

Het beste is trouwens om te scannen als je zelf geen verbinding hebt met je WiFi netwerk. Anders krijg je een vertekend beeld, je eigen signaal lijkt dat sterker dan dat het in werkelijkheid is.

[ Voor 35% gewijzigd door DeOS op 07-08-2009 11:56 ]

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
DeOS schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 11:53:
Daarom is inSSIDer ook handiger dan Vistumbler/netstumbler. Kun je direct grafisch zien waar de kanalen elkaar overlappen.

Het beste is trouwens om te scannen als je zelf geen verbinding hebt met je WiFi netwerk. Anders krijg je een vertekend beeld, je eigen signaal lijkt dat sterker dan dat het in werkelijkheid is.
thnx, die kende ik nog niet :), straks ff op de pc boven proberen. Zet hem nu ook maar op kanaal 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50683

Geen matches
Weet iemand of er een simpel programma bestaat om de schedulers & acl list te onderhouden?
Ik kom er wel uit, maar moeders hier wil ook wel eens wat wijzigen ivm met kinderen.
Zo niet, weet iemand of het uberhaupt zou kunnen, dan kan ik zelf misschien aan de slag voor een fatsoenlijk programma.

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Geen matches
Heeft iemand al de oplossing voor het uitvallen van de router gevonden? Die van mij verliest nog steeds regelmatig de wan connectie, met mijn oude router(afgelopen 2 weken gebruikt, helaas geen N ) heb ik geen problemen ondervonden.

Als laatste poging heb ik nu het apparaat verticaal gezet, om te kijken of hitte misschien toch een probleem is.

• kjiratsiekoedel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04:34
Geen matches
Ik heb deze router net in huis en aan de praat. Hij is ter vervanging van mijn brakke Sitecom WL-153.

De antenne's van de D-LINK zijn best klein. De antenne's van de Sitecom zijn een flink stuk groter. Heeft 't zin als ik de Sitecom antenne's op de D-LINK zet?
(ik heb 't al gedaan, maar ik gebruik zelf geen WLAN en kan dus ook neit testen of 't effect heeft. Mijn huisgenoten gaan wel allemaal draadloos.)

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-06 08:37

Edgarz

Tweako-active since1986

Geen matches
kjiratsiekoedel schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 19:44:
Ik heb deze router net in huis en aan de praat. Hij is ter vervanging van mijn brakke Sitecom WL-153.

De antenne's van de D-LINK zijn best klein. De antenne's van de Sitecom zijn een flink stuk groter. Heeft 't zin als ik de Sitecom antenne's op de D-LINK zet?
(ik heb 't al gedaan, maar ik gebruik zelf geen WLAN en kan dus ook neit testen of 't effect heeft. Mijn huisgenoten gaan wel allemaal draadloos.)
Grootte zegt niet alles. Gaat om kwaliteit binnen in en de versterkende factor. Maar probeer gerust.

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Matched: 655, dir
Mau_Maus schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 15:38:
[...]

Ok dankje...

Ik had net even de technische dienst van D-Link NL gebeld.. de ANT24-0230 die wordt waarschijnlijk alleen in Amerika en Canada verkocht, toch vanwege de sterkte... En dat kan in Nederland misschien wel een boete opleveren... Ik vraag me af wat deze unit zoveel sterker maar... Volgens mij zelfde effect als die andere antenne's... Of de Dir-655 moet dat ding herkennen ofzo, en omschakelen naar meer straling?
[afbeelding]
Hmmm is onzin m.i.. De router bepaald het uitzendvermogen (max. 100 Mw), en voor zover ik weet is de versterking van de Dlink antenne nu niet echt schokkend.

• Mau_Maus
  • Niet online
Geen matches
Edgarz schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 22:01:
[...]

Hmmm is onzin m.i.. De router bepaald het uitzendvermogen (max. 100 Mw), en voor zover ik weet is de versterking van de Dlink antenne nu niet echt schokkend.
Klopt canada mailde dat het 2db omni is...

Maar ik heb hem vandaag binnen gehad.. moet nog ophangen, maar bereik is niet veel beter nog...

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Geen matches
Mau_Maus schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 22:14:
[...]

Klopt canada mailde dat het 2db omni is...

Maar ik heb hem vandaag binnen gehad.. moet nog ophangen, maar bereik is niet veel beter nog...
Heb al eens een review gezien die dat ook aangaf. Alleen verplaatsbaarheid is beter met dat setje antennes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Nu online
Geen matches
hellboy123 schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 13:26:
Heeft iemand al de oplossing voor het uitvallen van de router gevonden? Die van mij verliest nog steeds regelmatig de wan connectie, met mijn oude router(afgelopen 2 weken gebruikt, helaas geen N ) heb ik geen problemen ondervonden.

Als laatste poging heb ik nu het apparaat verticaal gezet, om te kijken of hitte misschien toch een probleem is.
nu een dag later is de router nog niet uitgevallen. Oftewel mensen die problemen hebben, pak het houdertje dat erbij zat en zet m verticaal. De temperatuur van het kastje wordt meteen een heel stuk minder :) (van gloeiend heet -> handwarm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-07 18:35

eisbaer

Zie signature

WTM schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 15:25:
Sinds donderdag ben ik ook een eigenaar van een DIR 655. (Versie A4 met firmware 1.21EU erop.)
Op mijn laptops gaat het prima (eee 1000h gaat prima en Lenovo Thinkpad ook).
Welke snelheid haal je als je wireless van de 1000H naar een met draad aangesloten pc bestanden kopieert?
Ik haal met dezelfde configuratie max 60Mbps doorvoersnelheid.Je zou denken dat dat beter moet kunnen.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-12-2024
Geen matches
Mau_Maus schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 21:22:
[...]

Poeh 42 centimeter... Prijs op zich ok...

Ik heb voor de grap deze 3x besteld (5% korting :P):
http://www.budgetgadgets....erial-antenna-p-3408.html

Ik was met PayPal maar 16,29 euro kwijt voor 3 stuks. Erg goedkoop... Maar de site staat niet slecht aangeschreven... Dus dacht neem de gok even.
Heb je ze al binnen? Is signaal verbeterd of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:16
Geweldig topic dit, ik ben ook van plan mij een D-Link DIR-655 / 855 te gaan halen, maar dat brengt wat vragen op (vooral wegens de prijs)..

Gaat een eigen 'router' (lees server) niet sneller zijn als je die met meerdere netwerken opstelt wat betreft de 'doorvoersnelheid', dus als ik er Cat5e / Cat6 kabel tussenzet en door het hele huis aanleg dat je dan ook echt het verschil gaat vernemen of blijft het hetzelfde?

Plus waarom is de DIR-855 een kleine €100 duurder dan de 655, alleen wegens het leuke scherm die er op zit of ook weer extra functionaliteiten. Indien iemand antwoord heeft, graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Matched: 655
De 855 kan toch ook de 5Ghz band aan? Dacht dat de 655 dit niet kon.

Genoeg over te vinden overigens:
http://www.smallnetbuilder.com/content/view/30568/100/

http://www.google.nl/#hl=...meta=&fp=ed4b95e7430cfd12

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
Manueltje22 schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 15:17:
Plus waarom is de DIR-855 een kleine €100 duurder dan de 655, alleen wegens het leuke scherm die er op zit of ook weer extra functionaliteiten. Indien iemand antwoord heeft, graag :)
De 855 zal standaard 5DBI antennes hebben. Bij de 655 mag je ze betalen voor 15,- p/st

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Geen matches
330d schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 14:21:
[...]

Nope die nog niet binnen... Ik zit er ook wel op te wachten. De Sat24-0230 heb ik wel al binnen van d-link, maar die werkt veel beter als je een normale pc hebt en niet de antennes achter wilt hebben... voor beter signaal... Ik heb die nu een hoekje om voor een muur geplaatst, maar signaal is niet echt beter nog.

[ Voor 41% gewijzigd door Mau_Maus op 15-08-2009 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:10

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Geen matches
hellboy123 schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 16:14:
[...]

nu een dag later is de router nog niet uitgevallen. Oftewel mensen die problemen hebben, pak het houdertje dat erbij zat en zet m verticaal. De temperatuur van het kastje wordt meteen een heel stuk minder :) (van gloeiend heet -> handwarm)
De mijne is nu een week oud, hij wordt minder warm dan mijn overleden Asus w500gP en dat terwijl hij gewoon op zijn 4 voetjes staat.
Ik kan mijn hand er gewoon opleggen, tis meer handwarm dan gloeiend heet.

[ Voor 6% gewijzigd door i2Paq op 15-08-2009 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
Ok mensen even een tip om je leven rooskleurig te houden:
Upgrade je firmware __NIET__ naar 1.3*!

Je wireless valt helemaal weg, je kan _niet_ meer downgraden naar 1.2* en er is geen oplossing voor op dit moment.
Ik zit momenteel met een kabel aan mn router vast, na wat onderzoek kwam ik enorm veel mensen tegen met de zelfde problemen.

Ik besloot een mailtje te sturen aan Dlink:
For a long time i was so happy with my DIR-655 (hardware version A2) and the 1.21 firmware. Yesterday i upgraded my firmware to 1.32NA and i must say, it got me in loads of trouble!
My connection is so slow it's unbelievable, and even worse, my work partner who is sitting next to me doesn't have any connection with the router, unable to reach it.
Before the upgrade we got full speed from our connection (1400kb/s) and 70 to 80% connection strength. Now this is reduced to 15 kb/s and a connection of 30/50%.
Both computers use the DWA 556 and all the settings in the router are correct. We use the official firmware and drives.
Loads of people have this problem and its not something that is caused by 'stupid' installing or a problem somewhere on my/their computer.
A few examples of other users with similar problems:
http://discuss.gdgt.com/d...general/131-fw-bad-times/
http://forums.dlink.com/index.php?topic=6825.30
http://www.dslreports.com...Beta-1-available~start=20

So i ask of you, for the sake of uploading my work (and many many reasons more) could you fix this! Or could a firmware be written so that we can all flash BACK to 1.21!!!
Thanks,
Ivar
Reactie:
Ivar,

We would suggest you to hard reset the router to address the issue.
The following reset procedure will completely restore the default settings on the device including your password.
Step 1 Locate the reset pinhole on the back of the unit.
Step 2 With the router powered on, press and hold the Reset button.
Step 3 Hold the Reset button for about 20 seconds.
Step 4 Release the Reset button.
Step 5 The device is now at factory defaults.

If the issue still persists then it would be best if you speak with a live technician to resolve the issue. Please call technical support at 877-45D-Link (877-453-5465). Technical support is available 24/7 to serve your needs.

Thank you for networking with D-Link.

Should you require further assistance with your D-Link products, please reply to this message, or call toll free at 877-453-5465.

Thank you for networking with D-Link.

Sincerely,
ADRIAN COLTS
D-Link Technical Support
Mijn reply:
Good day,

Unfortunately a hard reset will only bring back the factory default settings, not the firmware it was delivered with.
As I said before, the problem is not caused by faulty installation but by the new 1.3* firmware.
I think loads of people will be helped if the firmware could be downgraded tot 1.2*, including me.
Seeing the amount of people that suffer from this problem I think that wouldn't be too much to ask.
I'm working on an old sitecom wired router from 6 years ago! My DIR-655 is completely useless now.

I hope Dlink will find a solution to this problem soon!

Thanks,

Ivar
Vervolgens kreeg ik een reactie terug om de telefoonhelpdesk te bellen. Wat dus geen zin heeft aangezien het een firmware probleem is en al vele mensen dit gedaan hebben (te lezen op de fora's)

/edit
Het blijkt dat de firmware (1.3*) opslot zit zodat je niet meer kan downgraden. Zo las ik ergens in een post van iemand. Als er hier iemand is die dat er uit zou kunnen halen, of een firmware versie 1.21 zou kunnen aanpassen dat de router denkt dat het 1.3* is: Graag! Dit is echt een hel!

/edit2
Hardware versie blijkt btw niet uit te maken. De problemen komen overal voor, zelf heb ik A2

[ Voor 5% gewijzigd door ixl85 op 18-08-2009 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Heb al een week die 1.32NA firmware draaien (HW versie A4), en heb nergens problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Laatst online: 29-06 18:44
Geen matches
Dan ben jij een gelukkig man. Vele zijn minder blij (waaronder ik).
Heb je nog bijzondere handmatige instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Nu online
Geen matches
Hier een A4 met 1.32NA, draai ik al een aantal weken. Sinds deze firmware heb ik VEEL minder last van wireless drops, maar het is nog steeds niet verdwenen. Het apparaat heeft bij mij met geen enkele firmware nog stabiel gedraaid, wat blijkbaar wel meer voorkomt met hardware versie A4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 22:20
Ik snap echt niet al die problemen. Ik heb ook een DIR-655 met de volgende firmware: Current Firmware Version : 1.21EU, Current Firmware Date : 2008/11/03. Ik heb echt nul-komma-nul problemen met het ding. Altijd stabiel en snel internet/routering van mijn 100 mb glasvezel verbinding. Ik heb het dingeje kocht voro 70 euro; de verkoper zei dat hij ze goedkoop aan kan bieden omdat het een Duits model is... het zal wel, werkt perfect!

[edit]
Ik zie trouwensd at ik hardware version A3 heb, misschien is de oude beter? Jullie hebben allemaal A4?

[ Voor 11% gewijzigd door smeerbartje op 18-08-2009 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Geen matches
Ik heb ook A3. Maar dat maakt het verschil niet. Wel als je telkens de nieuwste firmware erop wil zetten, dan loop je meer risico dat het gaat haperen. Die van mij werkt ook foutloos (firmware 1.11eu) maar heeft dus ook een aantal functionaliteiten minder.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Geen matches
Cyberpope schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 15:31:
Ik heb ook A3. Maar dat maakt het verschil niet. Wel als je telkens de nieuwste firmware erop wil zetten, dan loop je meer risico dat het gaat haperen. Die van mij werkt ook foutloos (firmware 1.11eu) maar heeft dus ook een aantal functionaliteiten minder.
Volgens de check in de router zelf beschik ik over de nieuwste firmware 1.21EU, 2008/11/03. Klopt dit niet dan? En welke functionaliteiten loop ik mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
Geen matches
Ik heb ook A4 1.21eu duits model. Behalve dat signaalsterkte niet zo optimaal is naarmate afstandgroter wordt heb ik nooit last van uitval of disconnection.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Geen matches
hellboy123 schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 14:37:
Hier een A4 met 1.32NA, draai ik al een aantal weken. Sinds deze firmware heb ik VEEL minder last van wireless drops, maar het is nog steeds niet verdwenen. Het apparaat heeft bij mij met geen enkele firmware nog stabiel gedraaid, wat blijkbaar wel meer voorkomt met hardware versie A4
Me too.. nog 0 problemen tegen gekomen met deze firmware....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
ixl85 schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 13:33:
Dan ben jij een gelukkig man. Vele zijn minder blij (waaronder ik).
Heb je nog bijzondere handmatige instellingen?
hm, opendns dns servers, ingesteld
QoS uitgezet
WAN -> 100mbit
Wireless -> 802.11b/g/n WPA2-AES
dat is het wel zo'n beetje

Even wat anders, ik heb policy aangezet om webaccess te loggen, echter ik krijg niks in de logs te zien?
- Niet in de logs van de WebInterface
- Niet in de ge-emailde logs
- Niet in de logs via de syslog
Ik wil van sommige mensen (lees kinderen) kunnen nagaan wat ze zoal doen op het internet.
(dit overigens met een goede reden voordat er daar discussies overkomen)

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 50683 op 18-08-2009 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Laatst online: 13:30
Geen matches
WTF?!? Hoe kan iedereen zo enthousiast zijn over dit ding, terwijl een simpele port forward niet eens werkt?
En ook nog eens geheel willekeurig.
Ik heb 3 port forwards waarvan er maar 1 daadwerkelijk open gezet wordt. RDP 3389 blijft STEALTH, wat ik ook doe. Ik heb hem net omgewisseld , hiervoor had ik een sitecom van 4 tientjes en die doet gewoon wat die moet doen.

Ik vul niks verkeerds in, 1 van de andere poorten gaat namelijk wel gewoon open.

En waarom staat er bij de logs:
Blocked incoming TCP connection request from 4.79.142.206:61565 to <MIJN IP>:3389
Dat is de test van grc.com. Waarom blockt die dit nu? Die poort moet gewoon open staan! Maar hij verdomd het.

Heeft niemand anders van jullie problemen met Virtual Server / Port Forwarding?
(overigens ook al zoiets, 2 verschillende namen voor iets wat allebei hetzelfde doet.)

En heel de tijd ook die gele info balk bovenaan over MSXML 5.0. Wat een slecht produkt. Deze gaat echt terug naar de winkel, het is gewoon niet bruikbaar.

[ Voor 8% gewijzigd door MrDirect op 19-08-2009 23:41 ]

• smeerbartje
Geen matches
Sorry hoor, maar ik heb daar echt nul-komma-nul problemen mee. Echt vreemd dit; zijn er zoveel verschillende versies in omloop?

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:07

mace

Sapere Aude

330d schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 16:52:
[...]

De 855 zal standaard 5DBI antennes hebben. Bij de 655 mag je ze betalen voor 15,- p/st
De 855 heeft 2 radio's.
Fysiek gezien zitten er 2 van die mini-pci wireless kaartjes in, terwijl de 655 er één heeft.

Een voor 2,4 en een voor 5 GHz. :)

[ Voor 5% gewijzigd door mace op 20-08-2009 09:42 ]

• hellboy123
  • Nu online
Geen matches
Anarchy 99 schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 23:35:
WTF?!? Hoe kan iedereen zo enthousiast zijn over dit ding, terwijl een simpele port forward niet eens werkt?
En ook nog eens geheel willekeurig.
Ik heb 3 port forwards waarvan er maar 1 daadwerkelijk open gezet wordt. RDP 3389 blijft STEALTH, wat ik ook doe. Ik heb hem net omgewisseld , hiervoor had ik een sitecom van 4 tientjes en die doet gewoon wat die moet doen.

Ik vul niks verkeerds in, 1 van de andere poorten gaat namelijk wel gewoon open.

En waarom staat er bij de logs:
Blocked incoming TCP connection request from 4.79.142.206:61565 to <MIJN IP>:3389
Dat is de test van grc.com. Waarom blockt die dit nu? Die poort moet gewoon open staan! Maar hij verdomd het.

Heeft niemand anders van jullie problemen met Virtual Server / Port Forwarding?
(overigens ook al zoiets, 2 verschillende namen voor iets wat allebei hetzelfde doet.)

En heel de tijd ook die gele info balk bovenaan over MSXML 5.0. Wat een slecht produkt. Deze gaat echt terug naar de winkel, het is gewoon niet bruikbaar.
en dan heb je nog niet eens last van continu herstarten van het apparaat :/ (soms meerdere keren per dag, minimaal 1x per dag). Het is dat het apparaat al weer een 2-tal maanden hier staat, anders had ik m ook teruggestuurd.

• Mau_Maus
  • Niet online
Geen matches
@Anarchy 99:
Tja als je problemen hebt met dat ding dat heb je garantie van 1 jaar sowieso. Dan lijkt het me logisch dat je er mee terug gaat. Genoeg die er geen problemen mee hebben. Bekijkde productreviews of iets dergelijks. Genoeg die deze aanprijzen.

Maar mensen willen vaak fouten zien als iets wat dan gemeengoed moet zijn voor al deze apparaten. En juist op forums is de verhouding van problemen tegenover positieve meldingen scheef. Omdat je juist naar een forum komt voor oplossingen van problemen.

Maar vervelend dat je die ervaring hebt.

• i2Paq
  • Laatst online: 10:10

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Geen matches
Is het mogelijk om op mac-adres niveau dmv.een tijdsrestrictie internettoegang te regelen?

Geen matches
i2Paq schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 17:29:
Is het mogelijk om op mac-adres niveau dmv.een tijdsrestrictie internettoegang te regelen?
Ja, of ip.
Stappen:
- Schedule maken
- Via accesscontrol ip of mac koppelen aan bepaalde schedule.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Geen matches
330d schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 14:21:
[...]

Binnen. Ietsjes beter, maar mag geen naam hebben. Maar voor deze even kijken ik kan verlengen, dat het buiten de washok komt... Ik denk dat dat erg veel storingen geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Geen matches
ixl85 schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 12:28:
Ok mensen even een tip om je leven rooskleurig te houden:
Upgrade je firmware __NIET__ naar 1.3*!

Je wireless valt helemaal weg, je kan _niet_ meer downgraden naar 1.2* en er is geen oplossing voor op dit moment.
Ik zit momenteel met een kabel aan mn router vast, na wat onderzoek kwam ik enorm veel mensen tegen met de zelfde problemen.

Ik besloot een mailtje te sturen aan Dlink:

[...]

Reactie:

[...]

Mijn reply:

[...]

Vervolgens kreeg ik een reactie terug om de telefoonhelpdesk te bellen. Wat dus geen zin heeft aangezien het een firmware probleem is en al vele mensen dit gedaan hebben (te lezen op de fora's)

/edit
Het blijkt dat de firmware (1.3*) opslot zit zodat je niet meer kan downgraden. Zo las ik ergens in een post van iemand. Als er hier iemand is die dat er uit zou kunnen halen, of een firmware versie 1.21 zou kunnen aanpassen dat de router denkt dat het 1.3* is: Graag! Dit is echt een hel!

/edit2
Hardware versie blijkt btw niet uit te maken. De problemen komen overal voor, zelf heb ik A2
Heb ook A2 en geen enkel probleem met 1.32. Als je release notes had gelezen dan had je kunnen zien dat een upgrade naar 1.3x onomkeerbaar is. Die release notes zitten er niet voor niets bij en ook op het Dlink forum wordt dit overal vermeld.

Er is geen manier om dit te omzeilen, de 1.3x firmware heeft een nieuwe kernel/SDK.

Tip:
Reset to factory defaults, opnieuw de 1.32 flashen, en dan handmatig configureren (geen config restore).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
In het Ziggo topic geven meerdere mensen aan problemen te hebben met usenet snelheden i.c.m. de D-Link 655 en/of de Ubee modem. Ik heb dat probleem ook en heb even wat zitten testen.

Provider: Ziggo Ai1 Extra
Usenet: Astraweb, geen limiet
Modem: Ubee
Router: D-Link DIR-655 A4 1.21EU
Usenet client: SABNZBD 0.4.11

Onderstaand screenshot laat eerst zien wat er gebeurt wanneer ik verbonden ben via de router, daarna ben ik rechtstreeks verbonden aan de modem:

Afbeeldingslocatie: http://i29.tinypic.com/2efm1qs.gif

Verbonden via router: eerste paar sconden volle snelheid, daarna pieken en dalen met een gemiddelde van ongeveer 4.6 MB/s.

Rechtstreeks via modem: Vrijwel continu de volle snelheid van 5.7 MB/s, op wat dipjes na. Die dipjes heb je altijd wel volgens mij, komt denk ik door de manier waarop er via usenet wordt gedownload (meerdere kleine pakketjes, etc.).

Ik heb al gekeken of het aanpassen van de instellingen van de D-Link uitmaakt, maar dit geeft geen verschil. Factory defaults, QOS aan/uit, you name it en ik heb gekeken of invloed heeft.

Ik heb trouwens ook nog met AltBinz getest, maar daar heb ik precies hetzelfde probleem. Het ligt dus niet aan de usenetclient.

Het lijkt er op dat de D-Link 655 de bottleneck is. Vraag is nu alleen:

Is dit alleen een probleem met de D-Link? (Dan zouden veel meer mensen hier last van moeten hebben.)
Is dit een combinatieprobleem van de D-Link en de Ubee modem? (Dan zouden mensen met Ziggo, de Arris modem en de D-Link 655 er geen probleem mee moeten hebben)

Edit: Ik bedenk me net iets. Wanneer ik de modem rechtstreeks aansluit dan ben ik verboden via Gigabit LAN. Wanneer ik aangesloten ben via de router is het 100 Mbit LAN. Ik ga nog eens testen of dit het probleem misschien veroorzaakt.

Edit 2: Ben nu via Gbit LAN verbonden en dat maakt wel degelijk een verschil. Download nu met vrijwel de volledige snelheid! Nog niet helemaal maxed, maar dat heeft misschien te maken met aantal threads e.d. Wel vreemd dat 100 Mbit blijkbaar niet voldoende is voor de 50 Mbit :S

Edit 3: Probleem (soort van) opgelost 1 Gbit LAN en 8 threads en hij gaat met 5.9 MB/s vooruit. _/-\o_

[ Voor 16% gewijzigd door VanRoyal op 22-08-2009 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
Toch nog even een vervolgvraag n.a.v. bovenstaande post.

Ik zat nog wat verder te 'tweaken' en vroeg me het volgende af:

De kabel die deze kamer binnenkomt is gesplitst in 2x4 aderparen, dus een gesplitste kabel. Deze twee paren zijn allebei aangesloten op een socket in de muur. De kabel uit socket 1 gaat rechtstreeks naar mijn PC, de andere gaat naar een Gbit switch. Aan deze switch zitten weer een printer en server aangsloten. Omdat 1 Gbit over 4 aderparen niet mogelijk is, is mijn netwerk dan ook maximaal 100 Mbit.

Router ---100 Mbit---> Socket ---100 Mbit---> PC
Router ---100 Mbit---> Socket ---100 Mbit---> Switch ---100Mbit---> Server / printer

Sluit ik mijn PC echter aan op op de switch ipv de socket dan denkt de switch dat er een 1 Gbit verbinding is:

Router ---100 Mbit---> Socket ---100 Mbit---> Switch ---1000Mbit---> PC

Eigenlijk is dat ook zo, tussen PC en switch is er een Gbit verbinding, maar daarachter is het 100 Mbit. Feitelijk is er dus niets veranderd, behalve dan dat mijn NIC op 1 Gbit draait ipv 100 Mbit. De snelheid van het netwerk is niet gewijzigd. Dit heb ik nog getest door een andere PC ook op 1 Gbit te verbinden (aan de andere kant van het netwerk, dus met een stukje 100 Mbit ertussen) en dan kom ik idd niet boven de 100 Mbit uit.

Je zou dus bijna denken dat de bottleneck meer een software issue is dan een hardware issue. Ik heb ooit gebruik gemaakt van TCP/Optimizer (http://www.speedguide.net/downloads.php) om de MTU etc aan te passen. Zou dit er mee te maken kunnen hebben? Wellicht dat mijn NIC andere MTU instellingen e.d. gebruikt wanneer hij op 1 Gbit draait?

Edit:

Na nog wat meer testen lijkt het ook alsof de 'Gbit aansluiting oplossing' niet meer werkt. Ik heb daarom het volgende geprobeerd: Sluit ik mijn PC rechtstreeks op de router aan dan gaat hij volle snelheid. Sluit ik de switch met een volwaardige CAT5 kabel aan op de switch en mijn PC op de switch (verbinding PC -> Switch -> Router is dan volledig GBit) dan heb ik nog steeds snelheidsproblemen met usenet.

Ben hier beetje tegen mezelf aan het praten, maar dat helpt me altijd wel bij het zoeken naar het probleem / oplossing en wie weet heeft iemand anders er nog wat aan.

Edit 2:

Ik snap er niks meer van. Nu gaat het rechtstreeks aangesloten op de router ook weer belabberd. En direct op het modem ook. Schiet mij maar lek :(

[ Voor 19% gewijzigd door VanRoyal op 22-08-2009 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
Niemand die problemen heeft met Usenet i.cm. Ziggo en de D-Link 655?

Hier kwam ik gisteren niet eens meer boven de 2 Mbit uit met usenet, terwijl ik via speedtests e.d. gewoon op de 50 Mbit zat.

[ Voor 48% gewijzigd door VanRoyal op 25-08-2009 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-06 16:22

Sm0k3r

cough...cough...

VanRoyal schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 13:19:
Niemand die problemen heeft met Usenet i.cm. Ziggo en de D-Link 655?

Hier kwam ik gisteren niet eens meer boven de 2 Mbit uit met usenet, terwijl ik via speedtests e.d. gewoon op de 50 Mbit zat.
Zoiets heet "trafficshaping" wat Ziggo ontkent en UPC niet, heeft niks met jouw router te maken, data is data, als hij 50Mbit speedtest doet dan hoort hij ook usenet 50Mbit te kunnen doen.

Nogmaals; niet jouw router is jouw ISP

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MochiGohan
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-07 12:49
Geen matches
hebben er mensen ervaring met een usbhub aan hun router zodat je een printer en een aantal HD's erop aan kan sluiten ? (staat wel iets in een reactie van 2008, maar weet niet of dat met alle nieuwe versies nog van toepassing is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Geen matches
Sm0k3r schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 13:49:
[...]

Zoiets heet "trafficshaping" wat Ziggo ontkent en UPC niet, heeft niks met jouw router te maken, data is data, als hij 50Mbit speedtest doet dan hoort hij ook usenet 50Mbit te kunnen doen.

Nogmaals; niet jouw router is jouw ISP
Hmz, Ziggo begint nu ook al met deze onzin. Waar moet het heen met deze ontwikkelingen? Wat heb je in godsnaam nog aan een dikke verbinding (waar je dus ook dik voor betaalt) als je hier niet optimaal van kunt genieten i.c.m. usenet? Voor een beetje surfen boeit je bandbreedte namelijk niet...

[edit]
MochiGohan, thanks :)

[ Voor 31% gewijzigd door smeerbartje op 25-08-2009 14:41 . Reden: Quote ging verkeerd.... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MochiGohan
Geen matches
smeerbartje schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 14:23:
[...]

Hmz, Ziggo begint nu ook al met deze onzin. Waar moet het heen met deze ontwikkelingen? Wat heb je in godsnaam nog aan een dikke verbinding (waar je dus ook dik voor betaalt) als je hier niet optimaal van kunt genieten i.c.m. usenet? Voor een beetje surfen boeit je bandbreedte namelijk niet...
Ik denk dat je de verkeerde persoon quote.

Hier niet echt problemen met ziggo, maar ik heb mijn usenet afgekapt op 2mbit zodat je tenminste nog fatsoenlijk kan gamen op Xbox360 en pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:43
Geen matches
SSL doet toch nog steeds wonderen?

Althans, dat werkte bij UPC tot 3 weken geleden perfect (ben nu over op Ziggo, nog geen Usenet ervaringen atm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
Geen matches
Ik denk niet dat het een trafficshaping issue is, want via SSL heb ik precies hetzelfde probleem. Daarnaast ontkent Ziggo in alle toonaarden usenetverkeer te knijpen: nieuws: Ziggo ontkent afknijpen usenet-verkeer - update

Binnenkort nog maar eens verder troubleshooten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Nu online
Geen matches
UPC knijpt sinds een week de SSL poorten van Eweka ook. Met Newsleecher 4.3beta haal ik trouwens wel hogere snelheden dan met 3.9, die laatste download zo goed als niet.Ik zou niet weten hoe dat komt, maar het werkt bij veel mensen zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Laatst online: 17:19
Hier met Ziggo en een 655 geen problemen qua usenet. Haal gewoon 2.4MB/sec sustained (20Mbit abo), prima.

Enige echt trage op de 655 is Wifi, iets dat ik maar niet goed krijg.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:44

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Even een vraag over de D-Link routers. Dit topic gaat over de 655 maar ook de 855 is al ter sprake gekomen, dan is er ook nog de 825 wat een eenvoudiger versie lijkt van de 855. Alle drie zitten ze in een andere prijs klasse. Wat ik vooral zoek is een Gigabit router met wireless N erop, die stabiel is (ik heb nu een Linksys die ik NOOIT hoef te resetten oid) en lekker kan communiceren met mijn media center en PC. Daarbij is het wel prettig als hij een eventuele upgrade naar UPC Fiber Power zou aankunnen, dus ik zoek ook een router die enigszins op de toekomst is voorbereid.

Ik had mijn zinnen gezet op de 855 maar volgens mij is dat enigszins overkill, de 825 of zelfs de 655 zou het ook prima aankunnen toch? Of mis ik nu iets belangrijks?

[ Voor 4% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 26-08-2009 10:31 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
Die hebben beide meer dan genoeg power daarvoor inderdaad. Het grote verschil tussen de 825 en 655 is geloof ik de 5GHz support van de 825.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
The Realone schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 10:45:
Die hebben beide meer dan genoeg power daarvoor inderdaad. Het grote verschil tussen de 825 en 655 is geloof ik de 5GHz support van de 825.
inderdaad, ik heb momenteel de 655 en mijn omgeving is packed met netwerken op 2,4Ghz (zie plaatje). 5Ghz is leeg :S

Afbeeldingslocatie: http://img294.imageshack.us/img294/9947/ssid01.th.jpg

ik zit momenteel op Channel 2 (grijze lijn), en haal met geluk maximaal 40 Mbps met Fiber Power 60 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
habermas schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 17:33:
[...]

inderdaad, ik heb momenteel de 655 en mijn omgeving is packed met netwerken op 2,4Ghz (zie plaatje). 5Ghz is leeg :S

[afbeelding]

ik zit momenteel op Channel 2 (grijze lijn), en haal met geluk maximaal 40 Mbps met Fiber Power 60 :(
Klopt... want dat is WiFi A... de 655 zend alleen B, G en N uit. N maakt wel gebruik van die band... 2,4 & 5 , maar weet niet hoe/of dat weergegeven wordt in dat programma.

En ik zou op 9 gaan zitten trouwens...

[ Voor 16% gewijzigd door Mau_Maus op 26-08-2009 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-07 22:06

WTM

Geen matches
Ik zou 'm inderdaad afgaand op je plaatje ook op kanaal 9 instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:21
habermas schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 17:33:
[...]

[afbeelding]

met welke prog heb je dat grafiekje tevoorschijn gekregen? Want ik moet nog de juiste kanaal instellen bij mij. Heb overigens nog geen d-link 655 (ga em binnenkort aanschaffen)

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• smeerbartje
Rainesh schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 22:01:
[...]

met welke prog heb je dat grafiekje tevoorschijn gekregen? Want ik moet nog de juiste kanaal instellen bij mij. Heb overigens nog geen d-link 655 (ga em binnenkort aanschaffen)
inSSIDer

• MochiGohan
Geen matches
MochiGohan schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 14:22:
hebben er mensen ervaring met een usbhub aan hun router zodat je een printer en een aantal HD's erop aan kan sluiten ? (staat wel iets in een reactie van 2008, maar weet niet of dat met alle nieuwe versies nog van toepassing is)
Volgens D-link zelf moet het kunnen. Dus ik heb net even een USB hub gehaald en de printer doet het inderdaad nog gewoon.

Nu wil ik er ook wat externe HD's aanhangen, maar weet niet precies welke daar het best voor geschikt zijn. Ik dacht zelf aan een Western Digital My Book.

Welke HD(s) hebben jullie aan je router hangen? En zetten je deze dan uit met een schakelaar, of werkt de sleepmode nogsteeds goed icm. de router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAICRJMPM
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-07 21:25
Geen matches
Kan iemand bij ook uitleggen waarom deze router zo goed gewaardeerd wordt?
Heb A4, 1.21EU en minstens 1 keer per week moet ik rebooten en port forwarding werkt niet. Ik vul het 100% goed in, ik weet wat ik doe. Heel soms werkt het wel (remote desktop was geen probleem).

Hoe kan zo een product goed beoordeeld worden? Bij de testers werkte port forwarding altijd????? Hoe kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Geen matches
Ik had gister wat geks, internet lag plat (UPC) he, dus ik vond het gelijk mooie gelegenheid om router weer is te rebooten.

Maar nadat ie weer up was, deed wifi het niet meer. Na veel klooien kwam ik er achter dat mijn WPA2 key veranderd was. Er stond ineens een onleesbaar teken tussen. Na nieuw password instellen ging die weer als een speer.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
SAICRJMPM schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 09:27:
Heb A4, 1.21EU en minstens 1 keer per week moet ik rebooten en port forwarding werkt niet. Ik vul het 100% goed in, ik weet wat ik doe. Heel soms werkt het wel (remote desktop was geen probleem).

Hoe kan zo een product goed beoordeeld worden? Bij de testers werkte port forwarding altijd????? Hoe kan dat?
Dan heb jij waarschijnlijk een defect apparaat en moet je gewoon terug voor garantie.
Zie ook: Anarchy 99 in "wireless n-router dlink dir655"

Maar volgens mij is het een beetje blijven hangen in het verhaal dat ze allemaal slecht zijn want ik zag hem alweer ronddwalen in het zelfbouw-router topic. ;)

Ik ben erg tevreden over mijn 655 en alles werkt perfect, zoals het ook zou moeten. Als ik mankementen had was ik allang terug gegaan naar de winkel. Dat er bepaalde mensen met problemen zijn neemt niet weg dat het gewoon een erg goed product is.

[ Voor 4% gewijzigd door The Realone op 28-08-2009 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255075

Geen matches

Same here, ik ben er ook zeker niet positief over. Port forwarding werk hier namelijk ook niet met alle software (ftp werkt wel, vnc niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Geen matches
Anoniem: 255075 schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 10:47:
[...]

Same here, ik ben er ook zeker niet positief over. Port forwarding werk hier namelijk ook niet met alle software (ftp werkt wel, vnc niet).
VNC werkt prima bij mij thuis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Laatst online: 13:30
Geen matches

Ik heb ook geen idee. Mijn probleem met mijn port forward was ineens opgelost na een nachtje slapen. Toen ik 's ochtends beneden kwam en nog eens testte, stond de poort wel ineens open.
Verder heb ik er niet meer aangezeten, dus ik weet niet of een volgende port forward weer zo moeilijk doet.
Ik heb hem gekocht omdat die zoveel data kan routeren, maar als ik deze ellende had gelezen dan had ik hem mooi in de winkel laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Geen matches
Anarchy 99 schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 11:58:
[...]

Ik heb ook geen idee. Mijn probleem met mijn port forward was ineens opgelost na een nachtje slapen. Toen ik 's ochtends beneden kwam en nog eens testte, stond de poort wel ineens open.
Verder heb ik er niet meer aangezeten, dus ik weet niet of een volgende port forward weer zo moeilijk doet.
Ik heb hem gekocht omdat die zoveel data kan routeren, maar als ik deze ellende had gelezen dan had ik hem mooi in de winkel laten staan.
Je leest meer goeds dan kwaad, volgens mij... En elk product heeft zijn problemen.. Welke je bij forums snel naar voren ziet komen, omdat men oplossingen wil. Ik heb alleen met de nieuwe firmware 2x gehad dat ie 1sec de connectie kwijt was... maar dat is in een periode van bijna 2 maanden gebeurd... Voor de rest werkt alles prima.. En heb hem nu 1,5 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkske
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-03 10:58
Geen matches
Hallo kenners,

ik heb ff een vraagske.

Kun je een bepaalde firewall rule toevoegen dat bijv alleen MAC adress / ip adress / dns gebruik mag maken van een bepaalde port forward?

Stel ik open port 4444 voor ftp. Dan wil ik dat niemand kan connecten tenzij ik zijn gegevens ergens in de router plaats zoals zen ipadres of dns of mac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
Geen matches
Jup, met behulp van Inbound Filters. IP adres of range aangeven, op allow of deny zetten en bij je Virtual Server of Port Forward de aangemaakte IF aanklikken (staat erachter).

Even de help functie in de router erop naslaan mocht dit niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkske
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-03 10:58
Geen matches
thx man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MochiGohan
MochiGohan schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 15:49:
[...]

Volgens D-link zelf moet het kunnen. Dus ik heb net even een USB hub gehaald en de printer doet het inderdaad nog gewoon.

Nu wil ik er ook wat externe HD's aanhangen, maar weet niet precies welke daar het best voor geschikt zijn. Ik dacht zelf aan een Western Digital My Book.

Welke HD(s) hebben jullie aan je router hangen? En zetten je deze dan uit met een schakelaar, of werkt de sleepmode nogsteeds goed icm. de router?
Niemand ervaring met HD's op zijn DIR-655 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thesystem
  • Laatst online: 09:04
Geen matches
Mau_Maus schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 21:22:
[...]

Poeh 42 centimeter... Prijs op zich ok...

Ik heb voor de grap deze 3x besteld (5% korting :P):
http://www.budgetgadgets....erial-antenna-p-3408.html

Ik was met PayPal maar 16,29 euro kwijt voor 3 stuks. Erg goedkoop... Maar de site staat niet slecht aangeschreven... Dus dacht neem de gok even.
Ik ben er ook over aan het denken deze te bestellen (mijn router staat in de kelder, dus slecht bereik op de slaapkamers), en vroeg me af of je verschil hebt gemerkt met deze antennes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Geen matches
thesystem schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 13:04:
[...]

Ik ben er ook over aan het denken deze te bestellen (mijn router staat in de kelder, dus slecht bereik op de slaapkamers), en vroeg me af of je verschil hebt gemerkt met deze antennes?
Mau_Maus schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 18:59:
[...]

Binnen. Ietsjes beter, maar mag geen naam hebben. Maar voor deze even kijken ik kan verlengen, dat het buiten de washok komt... Ik denk dat dat erg veel storingen geeft.
Inmiddels is er weinig veranderd nog aan het signaal

[ Voor 4% gewijzigd door Mau_Maus op 01-09-2009 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:21
Geen matches
Ik heb nu ook ineens last van een wegvallende wireless verbinding. Dit is gekomen op het moment (denk ik), dat ik een printer met wireless mogelijkheden aangesloten heb (wireless dus), zou het helpen om naar firmware 3 te upgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nrdnmg
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-07 23:15
Geen matches
Ik heb last van wegvallende wireless verbinding. Sinds ik op mijn (bedrade) desktop Windows 7 heb geinstalleerd valt in de router elke keer de wireless verbinding weg. Als ik de desktop aan heb staan, kan ik ook niet meer met m'n laptop op de router komen.

In de log van de router staat om de 3 seconde de melding:
- Wireless Restart
- Wireless system with MAC address XXXXXXXXXXX secured and linked
- Wireless system with MAC address XXXXXXXXXXX associated

En vervolgens weer hetzelfde (3 seconde later).

Het betreft hardwareversie A4, firmware 1.21EU

Iemand enig idee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belgar
  • Laatst online: 05-07 11:17

Belgar

Archmaster ranzige code..

had ik last van bij een overvol kanaal. de DIR-655 kan erg slecht tegen ruis en andere wireless routers op hetzelfde kanaal. Handmatig een nieuw leeg kanaal ingesteld en het was opgelost bij mij

...Als het maar werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Geen matches
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
[INFO]  Sat Sep 05 20:19:08 2009    Allowed configuration authentication by IP address 192.168.0.199
[INFO]  Sat Sep 05 20:19:08 2009    Wireless restart
[INFO]  Sat Sep 05 20:18:36 2009    gateway: Wireless system with MAC address 0020005329AC secured and linked
[INFO]  Sat Sep 05 20:18:36 2009    gateway: Wireless system with MAC address 0020005329AC associated
[INFO]  Sat Sep 05 20:18:36 2009    Above message repeated 1 times
[INFO]  Sat Sep 05 20:18:31 2009    Wireless link is up
[INFO]  Sat Sep 05 20:18:07 2009    Wireless link is down
[INFO]  Sat Sep 05 20:18:07 2009    Wireless restart
[INFO]  Sat Sep 05 20:18:07 2009    Disconnect all stations
[INFO]  Sat Sep 05 20:18:07 2009    All Wireless shut down
[INFO]  Sat Sep 05 20:18:05 2009    Wireless restart

Deze errors krijg ik zoal.
Ik heb al verschillende kanalen geprobeerd, maar het blijft maar terug komen...

Het is typisch, want het is begonnen sinds ik een printer met draadloze functionaliteit heb aangesloten... Dus maar eens proberen wat er gebeurd als ik die printer niet gebruik...
De errors komen trouwens ook (computer verliest wireless verbinding), als die printer in standby staat.

[ Voor 14% gewijzigd door eX0duS op 05-09-2009 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Geen matches
Ik geloof dat ik het probleem ondertussen verholpen heb, ik heb eens gezocht op de D-Link forums, en kwam op dit topic uit:
http://forums.dlink.com/index.php?topic=7707.0
Weliswaar voor een nieuwere firmware, maar bij mij heb ik geen "wireless restarts" meer gehad.

En één van deze dingen was blijkbaar de oplossing:

Under Advanced --> QOS engine --> QOS engine setup:
Uncheck Dynamic Fragmentation

Under Advanced --> Advanced Wireless -->Advanced Wireless Settings:
Uncheck Short GI

Under Advanced --> Wi-Fi Protected Setup:
Uncheck enable

Under Advanced --> Secure Spot:
Uncheck Enable Securespot services

Under Setup --> Internet --> Manual Internet Connection Setup:
Uncheck Enable Advanced DNS Service

Under Setup --> Network Settings --> Router Settings:
Uncheck Enable DNS Relay

Under Setup --> Network Settings --> DHCP Server Settings:
Check Always Broadcast

Under Setup --> Wireless Settings --> Manual Wireless Network Setup:
Set 802.11 Mode to Mixed n,g,b
Check Enable Auto Channel Scan
Set Transmission rate to Best (automatic)
Set channel width to Auto 20/40
security mode to WPA personal
Set Visibility Status to visible

Under Wireless Security Mode set:
Set Security mode WPA-Personal
Set WPA Mode to WPA2 Only
Cipher type AES
Pre-Shared Key is required

Misschien heeft iemand er wat aan..

[ Voor 3% gewijzigd door eX0duS op 06-09-2009 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
Geen matches
Ik maak eigenlijk nooit heel actief gebruik van de wireless verbinding, maar zat pas wat te testen met mijn laptop(s) en kwam er achter dat mijn wireless verbinding niet sneller gaat dan 10 Mbit. Ik heb met twee verschillende laptops getest en zowel de internet als de lokale LAN snelheid is niet sneller dan 10 Mbit. Ik heb de router al teruggezet naar de defaults en ben alle instellingen nagelopen, maar ik kan er niet achterkomen waardoor dit komt. Volgens de router zijn beide laptops verbonden op 54 Mbit en hebben ze een signal strength van 90% tot 100%. Heb ook al TCP optimizer gedraaid op de laptops, maakt ook geen verschil.

Iemand nog enig idee waar dit door kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Geen matches
Helaas heeft het toch niet geholpen, wireless herstart nog steeds, wel een vervelend probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r
  • Laatst online: 30-06 16:22

Sm0k3r

cough...cough...

Geen matches
Ik zie een patroon, niet alleen hier maar ook op andere fora, sinds de A4 uit is en hij erg is gedaald in prijs is de kwaliteit ook erg achteruit gegaan.

Vriend van mijn zus heeft er recentelijk 1 gekocht, meteen een DOA, daarna nog één en die vertoonde ook gebreken, nu pas met nr.3 is hij goed.

Dat houdt in dat ze een goedkoper procedé hebben of goedkopere onderdelen gebruiken waardoor ze de prijs hebben kunnen laten dalen want ik had de mijne meteen gekocht toen hij net uit kwam en betaalde er 130,- euro voor en de mijne doet het 100% perfect.

Heb hem nu al een hele poos en niks vreemds, ja ik reboot hem zelf om weer een ander wireless kanaal zelf te laten kiezen (ja dat doet hij, althans de mijne).

Oh en dat over Ziggo, trust me ze doen aan trafficshaping, vriend van me kwam niet boven 25Mbit met zijn 50, downloade nieuwste beta newsbin pro en BOOM meteen 47Mbit. Ik heb het hier niet over een andere dag was allemaal achter elkaar.

En dat Ziggo het ontkent..... er worden wel meerdere dingen ons niet verteld, sinds wanneer geloven we een bedrijf op zijn woord(en)???

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Anoniem: 305300

Geen matches
Mag weg. Sorry ik had verkeerd gepost.

[ Voor 96% gewijzigd door Anoniem: 305300 op 11-09-2009 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davitos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-04 20:57
Geen matches
Firmware 1.30EU released zie http://forums.dlink.com/index.php?topic=7364.0
Nog niet echt bekend of het ook daadwerkelijk beter werkt

Edit: hier wat ervaringen http://ziggo-gebruikers.n...thread.php?t=19693&page=3

[ Voor 28% gewijzigd door Davitos op 11-09-2009 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:32

MeNTaL_TO

The future is not set

Geen matches
Davitos schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 14:02:
Firmware 1.30EU released zie http://forums.dlink.com/index.php?topic=7364.0
Nog niet echt bekend of het ook daadwerkelijk beter werkt

Edit: hier wat ervaringen http://ziggo-gebruikers.n...thread.php?t=19693&page=3
Gek genoeg vind mijn router deze zelf nog niet, heb vandaag de wanport maar op 100 Mb gezet om te kijken of het dan stabieler blijft, gek genoeg crashed de modem en niet de router (ubee geval)

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Geen matches
Iemand de 1.30 EU al geprobeerd? Ik lees dat je dan toch nog wel terug kunt flashen.. Maar is dat al bevestigd?

Ja, dus.. ik kan dit bevestigen. Ik heb succesvol geupgrade naar 1.30 en weer terug naar 1.11. Dus je kunt switchen.

Nu zit ik dus op 1.30EU.

[ Voor 39% gewijzigd door Cyberpope op 11-09-2009 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17:52
hallo,
ik heb per ongeluk 1.31NA op me EU 655 gezet,
is dat erg? alles doet het nog..

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
Punkbuster schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 21:03:
hallo,
ik heb per ongeluk 1.31NA op me EU 655 gezet,
is dat erg? alles doet het nog..
Ja heel erg zelfs, voorzitter het is een schande :o

WTF! Ik neem toch aan dat je eerst in leest en reacties/ervaringen zoekt op het internet voordat je je router flashed of niet soms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17:52
Geen matches
Miki schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 22:28:
[...]

Ja heel erg zelfs, voorzitter het is een schande :o

WTF! Ik neem toch aan dat je eerst in leest en reacties/ervaringen zoekt op het internet voordat je je router flashed of niet soms?
gozer, chill out man.
Ik heb hem via het orginele kanaal geupdate.
dat klote ding vond zelf een update. :(

Maar hij is stabieler dan ooit te voren, en me USB + port forwarding werkt weer.

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05:32

Appie

F1RST Racing

Geen matches
Punkbuster schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 23:37:
[...]

gozer, chill out man.

Maar hij is stabieler dan ooit te voren, en me USB + port forwarding werkt weer.
Dan is het toch niet erg?

Zoals je kunt lezen, werkt alles goed voor veel mensen, behalve een paar die voornamelijk in dit forum posten. Zoals altijd lees je meer over de negatieve ervaringen, dan over de positieve.

Ikzelf heb de A4 versie met Firmware Version : 1.21, 2008/10/09 (US version daar ik in de US woon) en dit ding draait retestabiel, forwarding e.d. werkt allemaal zonder problemen. Wireless stabiel (2x in de afgelopen 4mnd een disconnect, maar meteen recovered, kan net zo goed aan de laptop van mijn vrouw liggen).

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
Geen matches
Punkbuster schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 23:37:
[...]

gozer, chill out man.

Sarcasme :>

Ah ja mijn Dlink draait vanaf dat ik hem heb onafgebroken d.w.z. uptime van 47 dagen dus nee zo slecht is die Dlink router helemaal niet.

De interne update functie geeft nog steeds aan dat 1.21EU de meest recente versie. Totdat 1.30EU beschikbaar wordt via dat kanaal update ik niet.

[ Voor 13% gewijzigd door Miki op 11-09-2009 23:59 ]

• smeerbartje
Geen matches
Precies, zolang de router zelf niet aangeeft dat er een update is laat ik hem lekker draaien. Waar kan ik eigenlijk een change list vinden van 1.30EU?

• Davitos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-04 20:57
DIR-655 Firmware Release notes
Firmware: 1.30EU
Date: 2009/08/17

Problems Resolved:
1.Fix potential security leak with CAPTCHA
2.Fix PPPoE pass through problem

Enhancements:
1.Support Graphical Authentication feature.
2.Support Advanced DNS Service
3.Add DWM-152/156 3G dial-up support.
4.SharePort utility support MAC O.S.

ftp://ftp.dlink.co.uk/dir_products/dir-655

• KiPKaKDutcH
Geen matches
Cyberpope schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 19:37:
Iemand de 1.30 EU al geprobeerd? Ik lees dat je dan toch nog wel terug kunt flashen.. Maar is dat al bevestigd?

Ja, dus.. ik kan dit bevestigen. Ik heb succesvol geupgrade naar 1.30 en weer terug naar 1.11. Dus je kunt switchen.

Nu zit ik dus op 1.30EU.
En hoe is 1.30EU? Heb zelf al een tijd 1.32NA, geen probs, alleen wireless is zo slecht. Komt denk ik door al het beton en de combi-magnetron :(

• thesystem
Geen matches
Ik draai momenteen 1.32NA op revision A4. Ik heb de Shareport Utility geinstalleerd op verschillende pc's en zodra ik een usb stick (16gb) in de router steekt wordt deze goed herkend en kan ik er mee connecten. Nu heb ik echter een externe hardeschijf (750gb Seagate schijf in een Sweex behuizing met USB2.0) op de router aangesloten.
Deze wordt herkend als VID (0x05E3) USB Storage en als Available aangegeven. Zodra ik echter op connect druk, probeert de software een verbinding te maken, maar dit wil niet lukken. De schijf rechtstreeks op de pc aansluiten werkt wel zonder problemen.

Heeft iemand enig idee waarom Shareport geen verbinding kan maken met mijn schijf?

Edit: Ik gebruik versie 1.10 van Shareport Utility, zoals staat aangegeven op de site van D-Link zou deze moeten werken met Firmware 1.31 or higher.

[ Voor 10% gewijzigd door thesystem op 12-09-2009 13:12 ]

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:21
Geen matches
thesystem schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 13:05:
Ik draai momenteen 1.32NA op revision A4. Ik heb de Shareport Utility geinstalleerd op verschillende pc's en zodra ik een usb stick (16gb) in de router steekt wordt deze goed herkend en kan ik er mee connecten. Nu heb ik echter een externe hardeschijf (750gb Seagate schijf in een Sweex behuizing met USB2.0) op de router aangesloten.
Deze wordt herkend als VID (0x05E3) USB Storage en als Available aangegeven. Zodra ik echter op connect druk, probeert de software een verbinding te maken, maar dit wil niet lukken. De schijf rechtstreeks op de pc aansluiten werkt wel zonder problemen.

Heeft iemand enig idee waarom Shareport geen verbinding kan maken met mijn schijf?
misschien is er een limiet wat betreft grootte

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Geen matches
KiPKaKDutcH schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 12:58:
[...]

En hoe is 1.30EU? Heb zelf al een tijd 1.32NA, geen probs, alleen wireless is zo slecht. Komt denk ik door al het beton en de combi-magnetron :(
Merk weinig verschil moet ik eerlijk zeggen. Maar mijn ontvangst was al goed en is goed gebleven. Sharepoint gebruik ik niet, dus kan ik weinig over zeggen.

• thesystem
Geen matches
Rainesh schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 13:08:
[...]

misschien is er een limiet wat betreft grootte
Blijkt vaker voor te komen lees ik op het d-link forum. Ook met printers/scanners etc. Nu wordt de verbinding wel gemaakt, maar binnen enkele minuten ook weer verbroken.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Geen matches
KiPKaKDutcH schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 12:58:
[...]

Niet echt geweldig in mijn persoonlijke situatie. Het kan misschien toeval zijn maar sinds de installatie van deze firmware gisteren_avond heb ik de router een keer of 5 van de spanning af moeten halen om daarna weer internet te krijgen. Voorheen met 1.21EU weinig tot geen problemen met Ziggo AIE-extra (50Mbit abo).

Update: inmiddels (probleemloos) weer terug naar 1.21EU en geen enkel verbindingsprobleem meer met de 6 PC's die bedraad en wireless aan de Dlink hangen.

[ Voor 12% gewijzigd door hardware-lover op 14-09-2009 10:42 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAICRJMPM
Ik heb firmware 1.21EU. Op de Amerikaanse website van D-link staat een veel recentere firmware versie. Kan ik die downloaden ondanks de waarschuwing op de website dat hij alleen bedoelt is voor Amerikaanse producten? Of is die waarschuwing irrelevant en kan het geen kwaad?

Ik moet mijn DIR-655 namelijk minstens 1 keer per week rebooten. Hij loopt altijd vast na een aantal dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Geen matches
Er is ook een 1.30 EU.. Let wel op van de 1.32 amerikaanse versie kun je niet meer downgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAICRJMPM
Geen matches
Cyberpope schreef op zondag 13 september 2009 @ 13:25:
Er is ook een 1.30 EU.. Let wel op van de 1.32 amerikaanse versie kun je niet meer downgraden.
Als ik met mijn 1.21EU versie de router naar nieuwe firmware laat zoeken zegt hij dat ik al de laatste heb, terwijl jij dus zegt dat er al een 1.30EU is.

Ook gek: De Duitse D-link site heeft 1.21EU als laatste. De Franse D-link site een nog oudere versie. Worden die EU pagina's van D-link niet geüpgraded? Een Fransman die zich puur baseert op de Franse D-link pagina weet niet eens dat er al maanden een 1.21EU is.

Hoe kan zoiets? Desinteresse van D-link? Wan-management?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

SAICRJMPM schreef op zondag 13 september 2009 @ 14:41:
[...]

Als ik met mijn 1.21EU versie de router naar nieuwe firmware laat zoeken zegt hij dat ik al de laatste heb, terwijl jij dus zegt dat er al een 1.30EU is.

Ook gek: De Duitse D-link site heeft 1.21EU als laatste. De Franse D-link site een nog oudere versie. Worden die EU pagina's van D-link niet geüpgraded? Een Fransman die zich puur baseert op de Franse D-link pagina weet niet eens dat er al maanden een 1.21EU is.

Hoe kan zoiets? Desinteresse van D-link? Wan-management?
Davitos in "wireless n-router dlink dir655"
Davitos in "wireless n-router dlink dir655"

[ Voor 7% gewijzigd door Cyberpope op 13-09-2009 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAICRJMPM
Bedankt.

Kijk eens op www.dlink.fr.

Een Fransman weet niet beter (volgens de website van de fabrikant van het apparaat dus!!!!) dat 1.03 de recentste firmware versie is.
Pagina: 1 ... 6 ... 14 Laatste