Heb sinds vanmiddag Windows 7 op mijn computer geinstalleerd (bedraad, niet wireless). Echter nu heb ik al twee keer de router opnieuw moeten opstarten; kan dit iets met Windows 7 te maken hebben? Voorheen met Windows XP heb ik hier helemaal geen last van gehad.
Waarom?smeerbartje schreef op zondag 13 september 2009 @ 22:16:
Heb sinds vanmiddag Windows 7 op mijn computer geinstalleerd (bedraad, niet wireless). Echter nu heb ik al twee keer de router opnieuw moeten opstarten;(...)
| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |
Sorry, wel zo handig om te vermelden. Ik heb helemaal geen verbinding meer. Zowel bedraad als wireless kan geen enkel apparaat nog met iets verbinden. Dus zowel het interne verkeer als het verkeer naar buiten toe is geblocked. Pingen naar de router lukt ook niet.
Weten jullie mischien hoeveel Watt (MAX) de DIR-655 verbruikt want ik kan het nergens vinden. En ik probeer even een kostenplaatje te realiseren van wat het kost om de router 24/7 aan te hebben staan.
13'' Macbook White / 23'' Cinema Display / Powermac G4 Cube (450Mhz, 256Mb, 80Gb hd, Apple Dvi-Adc-adapter, Apple Bt Keyb 1eG), 15'' ADC Acryl / Dlink DIR-655 / Airport Extreme N / Nokia N78 / 60Gb PS3 / Wii /
Sinds kort heb ik een 855
Mede dankzij de ervaringen alhier. Dit topic gaat volgens mij over beide types (655 en 855?). Ik zal nog wel wat vraagjes hebben maar daar kom ik TZT wel mee.
Is er ook iets dergelijks voor Windows Mobile? Dat is in mijn geval het enige wireless device op het moment namelijk.
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Welke revision?Lau26 schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 09:59:
Weten jullie mischien hoeveel Watt (MAX) de DIR-655 verbruikt want ik kan het nergens vinden. En ik probeer even een kostenplaatje te realiseren van wat het kost om de router 24/7 aan te hebben staan.
Ik heb 2 PC's met Windows 7 (build 7600) die probleemloos samenwerken met de D-link DIR-655, dus ik denk het niet. (Overigens ook nog een Windows XP machine)smeerbartje schreef op zondag 13 september 2009 @ 22:16:
Heb sinds vanmiddag Windows 7 op mijn computer geinstalleerd (bedraad, niet wireless). Echter nu heb ik al twee keer de router opnieuw moeten opstarten; kan dit iets met Windows 7 te maken hebben? Voorheen met Windows XP heb ik hier helemaal geen last van gehad.
Anoniem: 50683
Matched: 655, dir
Hier ook, 2x laptop met Win7, 1xDekstop met Xp, alles draait prima hier.Tomba schreef op donderdag 17 september 2009 @ 15:28:
[...]
Ik heb 2 PC's met Windows 7 (build 7600) die probleemloos samenwerken met de D-link DIR-655, dus ik denk het niet. (Overigens ook nog een Windows XP machine)
1.30EU werkt bij mij al bijna een week mooi stabiel, alleen dat shareport wil nog niet zo werken al ik dat wil.
Als dit tegelijk met de computer opstart kan hij mijn printer niet vinden, wanneer ik het zelf opstart nadat virusscanners etc gestart zijn werkt dit wel.
Weet iemand hoe ik shareport bijvoorbeeld 1 minuut nadat ik de computer heb opgestart kan laten starten?
Als dit tegelijk met de computer opstart kan hij mijn printer niet vinden, wanneer ik het zelf opstart nadat virusscanners etc gestart zijn werkt dit wel.
Weet iemand hoe ik shareport bijvoorbeeld 1 minuut nadat ik de computer heb opgestart kan laten starten?
Idem hier, en een Windows server 2008 pc.Tomba schreef op donderdag 17 september 2009 @ 15:28:
[...]
Ik heb 2 PC's met Windows 7 (build 7600) die probleemloos samenwerken met de D-link DIR-655, dus ik denk het niet. (Overigens ook nog een Windows XP machine)
Sinds ik 1.30eu erop heb, moet ik hem om de 2 a 3 dagen herstarten omdat hij geen ip-adressen meer uitgeeft. Niet fijn.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Deze ellende heb ik dus eigenlijk direct na een reboot, kortom ik kom dus mijn router niet meer in... Ter info, ook niet met een vast IP.Cyberpope schreef op donderdag 17 september 2009 @ 22:54:
Sinds ik 1.30eu erop heb, moet ik hem om de 2 a 3 dagen herstarten omdat hij geen ip-adressen meer uitgeeft. Niet fijn.
Weet iemand hoe ik een complete reboot doe waar mee alle settings weg zijn? Zelfs de 30-30-30 methode (30 seconde aan, restart knop in)(30 seconde uit, restart knop in)(30 seconde aan, restart knop in) werkt daarvoor niet.
Uit ellende nu maar een vervangende router gekocht, dus mocht iemand een semi defecte willen kopen stuur dan een PM'tje
[ Voor 2% gewijzigd door NL_NaToR op 18-09-2009 14:54 . Reden: Ter info, ook niet met een vast IP. toegevoegd. ]
- SithWarrior
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 26-06 07:38
Ik ben uniek, net als iedereen
:strip_icc():strip_exif()/u/41950/revenge1.jpg?f=community)
Geen matches
Staat bij jullie dns relay aan of uit? (probeer het is uit te zetten als je dat nog niet gedaan hebt, dat wou bij de vs firmware nog wel is helpen).
[ Voor 59% gewijzigd door SithWarrior op 18-09-2009 15:08 ]
You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?
Advanced dns of de normale relay? Normale staat aan (naar OpenDNS) advanced DNS staat uit.SithWarrior schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 15:08:
Staat bij jullie dns relay aan of uit? (probeer het is uit te zetten als je dat nog niet gedaan hebt, dat wou bij de vs firmware nog wel is helpen).
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
- SithWarrior
Geen matches
Setup > Network Settings > Enable DNS Relay (onder ste vinkje bij Router Settings)
[ Voor 31% gewijzigd door SithWarrior op 18-09-2009 15:42 ]
Heel makkelijk: in de router setup een restore factory reset aanklikken, rebooten en klaar.NL_NaToR schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 14:51:
[...]
Deze ellende heb ik dus eigenlijk direct na een reboot, kortom ik kom dus mijn router niet meer in... Ter info, ook niet met een vast IP.
Weet iemand hoe ik een complete reboot doe waar mee alle settings weg zijn? Zelfs de 30-30-30 methode (30 seconde aan, restart knop in)(30 seconde uit, restart knop in)(30 seconde aan, restart knop in) werkt daarvoor niet.
De 30/30/30 methode werkt sowieso niet op de Dlink (net zomin als "format C:" commando niet op een Mac werkt vanwege een zeer voordehandliggende reden)
Over jouw probleem: dit is een samenspel van je PC en de router en makkelijk oplosbaar door een factory defaults reset te doen, je WAN kabel te verwijderen, een reboot van de router te doen en voila, standaar staat de router weer in DHCP modus en vindt je PC (evt. na een herstart van je NIC driver en/of wellicht een DNS flush) weer een IP. Een kind kan de was doen, echt.
[ Voor 19% gewijzigd door Edgarz op 19-09-2009 15:29 ]
Tis bij DLink: 5 of 10 sec reset indrukken, dan power eraf. Reset nog 20sec ingedrukt blijven houdenEdgarz schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 15:25:
[...]
Heel makkelijk: in de router setup een restore factory reset aanklikken, rebooten en klaar.
De 30/30/30 methode werkt sowieso niet op de Dlink (net zomin als "format C:" commando niet op een Mac werkt vanwege een zeer voordehandliggende reden)
Over jouw probleem: dit is een samenspel van je PC en de router en makkelijk oplosbaar door een factory defaults reset te doen, je WAN kabel te verwijderen, een reboot van de router te doen en voila, standaar staat de router weer in DHCP modus en vindt je PC (evt. na een herstart van je NIC driver en/of wellicht een DNS flush) weer een IP. Een kind kan de was doen, echt.
Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality
Sorry voor m'n erg late reactie. De revision is A1/A2 firmware: 1.22b05 (staat alleen 1.22 bovenaan de pagina), alleen het rare is dat toen ik hem net gekocht had er version A3 stond en nu dus bovenstaande
[ Voor 5% gewijzigd door Lau26 op 20-09-2009 18:04 ]
13'' Macbook White / 23'' Cinema Display / Powermac G4 Cube (450Mhz, 256Mb, 80Gb hd, Apple Dvi-Adc-adapter, Apple Bt Keyb 1eG), 15'' ADC Acryl / Dlink DIR-655 / Airport Extreme N / Nokia N78 / 60Gb PS3 / Wii /
Waar kun je die ongelooflijk irritant captcha uitzetten die met 1.30 mee is gekomen? Heb alle settings nu al 3 keer gehad maar kom niks tegen, kijk ik er nu langs?
Bij mij reset ie overigens gewoon netjes als ik eventjes het resetpinnetje in druk, dus gewoon drukken en meteen loslaten.
EDIT: Laat maar, ik kijk er dus echt gruwelijk langs en net nu ik de browser wilde sluiten viel mij 'Graphical Authentication' op onder 'Admin'. Dus ik zet deze braaf uit, en vervolgens kom ik m'n router niet meer in omdat hij m'n password niet pikt. Lang leve bugs!
Heel makkelijk ja als je de router niet meer in komt.Edgarz schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 15:25:
[...]
Heel makkelijk: in de router setup een restore factory reset aanklikken, rebooten en klaar.
Bij mij reset ie overigens gewoon netjes als ik eventjes het resetpinnetje in druk, dus gewoon drukken en meteen loslaten.
EDIT: Laat maar, ik kijk er dus echt gruwelijk langs en net nu ik de browser wilde sluiten viel mij 'Graphical Authentication' op onder 'Admin'. Dus ik zet deze braaf uit, en vervolgens kom ik m'n router niet meer in omdat hij m'n password niet pikt. Lang leve bugs!

[ Voor 78% gewijzigd door The Realone op 20-09-2009 18:11 ]
Reboot verhelpt dit normaliter.The Realone schreef op zondag 20 september 2009 @ 18:04:
Waar kun je die ongelooflijk irritant captcha uitzetten die met 1.30 mee is gekomen? Heb alle settings nu al 3 keer gehad maar kom niks tegen, kijk ik er nu langs?
[...]
Heel makkelijk ja als je de router niet meer in komt.![]()
A4 revisie is 'groen', dwz dat bij niet gebruikte LAN poorten de stroom afgezet wordt. De overige revisies gebruiken dus iets meer, maar hoeveel staat nergens aangegeven. Met een verbruikmeter kun je het meten, ik heb weleens ergen gehoord dat het verbruik ca. 15 watt is.Lau26 schreef op zondag 20 september 2009 @ 18:01:
[...]
Sorry voor m'n erg late reactie. De revision is A1/A2 firmware: 1.22b05 (staat alleen 1.22 bovenaan de pagina), alleen het rare is dat toen ik hem net gekocht had er version A3 stond en nu dus bovenstaande
Ik heb versie A4 met firmware 1.32NA en ik heb een aantal malen ondervonden dat, als ik de router 's morgens aanzet (ik zet de router 's nachts uit, dan slaap ik), dat er dan geen enkele (bedrade) communicatie meer kan plaats vinden met zowel de pc als het UPC Arris kabelmodem. Pas nadat ik het kabelmodem 1 minuut uit heb laten staan en de boel weer aanzet is de communicatie weer mogelijk. Het is erger geworden ná de upgrade naar Fiber 30, alleen er zit geen lijn in de uitval dus is het erg moeilijk te traceren waar het zit en wanneer het gebeurd. In de logs van de router is niets terug te vinden behalve het uit en aanzetten. Het enige zichtbare is dat de ledjes continu aan het knipperen zijn ten tijde van de storing. Zou het een issue tussen de dir655 en het kabelmodem kunnen zijn? Ik had hiervoor een Linksys WRT54GL router met Tomato firmware maar deze had nergens last van.
Iemand ervaring of enig idee?
Vanaf A3 is het een Green Edition(GE), netzoals de nieuwe switches (DGS 1008D/1005D) L)Edgarz schreef op zondag 20 september 2009 @ 18:28:
[...]
A4 revisie is 'groen', dwz dat bij niet gebruikte LAN poorten de stroom afgezet wordt. De overige revisies gebruiken dus iets meer, maar hoeveel staat nergens aangegeven. Met een verbruikmeter kun je het meten, ik heb weleens ergen gehoord dat het verbruik ca. 15 watt is.
Goede correctieKiPKaKDutcH schreef op zondag 20 september 2009 @ 20:18:
[...]
Vanaf A3 is het een Green Edition(GE), netzoals de nieuwe switches (DGS 1008D/1005D) L)

[ Voor 9% gewijzigd door Edgarz op 20-09-2009 20:30 ]
1. Elke dag aan- en uitzetten is niet bevorderlijk voor de router, deze is ontworpen om 24/7 aan te staan. Statistich gezien zou je router eerder storingen kunnen gaan vertonen hierdoor. Energie besparing is echt zeer beperkt maar point taken als je stelt dat alle beetjes helpen. Maar als je router eerder stuk gaat is de besparing weer teniet gedaan.regmaster schreef op zondag 20 september 2009 @ 19:18:
Ik heb versie A4 met firmware 1.32NA en ik heb een aantal malen ondervonden dat, als ik de router 's morgens aanzet (ik zet de router 's nachts uit, dan slaap ik), dat er dan geen enkele (bedrade) communicatie meer kan plaats vinden met zowel de pc als het UPC Arris kabelmodem. Pas nadat ik het kabelmodem 1 minuut uit heb laten staan en de boel weer aanzet is de communicatie weer mogelijk. Het is erger geworden ná de upgrade naar Fiber 30, alleen er zit geen lijn in de uitval dus is het erg moeilijk te traceren waar het zit en wanneer het gebeurd. In de logs van de router is niets terug te vinden behalve het uit en aanzetten. Het enige zichtbare is dat de ledjes continu aan het knipperen zijn ten tijde van de storing. Zou het een issue tussen de dir655 en het kabelmodem kunnen zijn? Ik had hiervoor een Linksys WRT54GL router met Tomato firmware maar deze had nergens last van.
2. Kan een issue zijn tussen de twee. Het komt vaker voor in ieder geval, kan zijn de Arris de heraangesloten router niet snel genoeg opmerkt. Heb geen Arris, dus kan niet testen. Bij mijn Speedtouch gaat het in ieder geval vlekkeloos.
True, maar ik word knetter van die knipperende blauwe ledjes, vanuit de slaapkamer staat de router in het zicht namelijk. Degene die altijd knippert, om aan te geven dat de router werktEdgarz schreef op zondag 20 september 2009 @ 20:30:
[...]
1. Elke dag aan- en uitzetten is niet bevorderlijk voor de router, deze is ontworpen om 24/7 aan te staan. Statistich gezien zou je router eerder storingen kunnen gaan vertonen hierdoor. Energie besparing is echt zeer beperkt maar point taken als je stelt dat alle beetjes helpen. Maar als je router eerder stuk gaat is de besparing weer teniet gedaan.

Of een likje verf/stukje tape erover heen?regmaster schreef op zondag 20 september 2009 @ 21:02:
[...]
True, maar ik word knetter van die knipperende blauwe ledjes, vanuit de slaapkamer staat de router in het zicht namelijk. Degene die altijd knippert, om aan te geven dat de router werkt, kun je niet uitzetten. Ik zal eens kijken of ik het ding ergens anders kan neerzetten...
En ik heb 's nachts mijn ogen dicht als ik slaap....jij toch ook neem ik aan?
Een dun strookje zwart isolatietape. Bijna onzichtbaar en je ziet geen enkel ledje meer. (wel lastig te zien of de router nog aan staat...)regmaster schreef op zondag 20 september 2009 @ 21:02:
[...]
True, maar ik word knetter van die knipperende blauwe ledjes, vanuit de slaapkamer staat de router in het zicht namelijk. Degene die altijd knippert, om aan te geven dat de router werkt, kun je niet uitzetten. Ik zal eens kijken of ik het ding ergens anders kan neerzetten...
Ik heb de motorola kabelmodem van Ziggo met 20 Mbit abo. Nu heb ik een D-link 655N router gekocht. Deze blijkt nu versie A3 te zijn. We hadden gedacht de A4 versie te krijgen. Is dit de heisa waard om weer terug te sturen naar lev. en dan ergens anders een A4 versie te kopen ?
Of heeft dit geen nut. Ik zit natuurlijk niet te wachten op omruil/retour heisa. Ik heb de router nog in de verpakking. Maar wil binnenkort deze aansluiten of een A4 versie kopen.
Wat is zin/onzin ?
Of heeft dit geen nut. Ik zit natuurlijk niet te wachten op omruil/retour heisa. Ik heb de router nog in de verpakking. Maar wil binnenkort deze aansluiten of een A4 versie kopen.
Wat is zin/onzin ?
Hahaha, alles kan.. maar ik slaap helaas niet continu, ik ben nogal hyperactief, dus op de één of andere manier werken die ledjes als magneten, ik zie ze gewoon ...Edgarz schreef op zondag 20 september 2009 @ 23:19:
[...]
Of een likje verf/stukje tape erover heen?
En ik heb 's nachts mijn ogen dicht als ik slaap....jij toch ook neem ik aan?
Maar ik heb de router nu maar op z'n kop in de houder geplaatst, dan zijn ze niet meer zichtbaar.
Niet bepaald een groene oplossing maar een nieuwe router belast het milieu toch nog meer.
Ik ken het probleem met de lampjes, ik heb er ook last van. Helaas staat er ook nog een switch met felle groene lampjes onder mijn bureau, en een nas met blauwe lampjes op het bureau, en o ja van de adapter van mijn laptop komt ook een fel blauwe gloed. Allemaal leuk en aardig die lampjes, maar je kamer is wel helemaal belicht als een kermisattractie.regmaster schreef op maandag 21 september 2009 @ 15:56:
[...]
Hahaha, alles kan.. maar ik slaap helaas niet continu, ik ben nogal hyperactief, dus op de één of andere manier werken die ledjes als magneten, ik zie ze gewoon ...
Maar ik heb de router nu maar op z'n kop in de houder geplaatst, dan zijn ze niet meer zichtbaar.
Niet bepaald een groene oplossing maar een nieuwe router belast het milieu toch nog meer.
Ik dacht dat vanaf A4 Realtek was(rest een Vitesse), in alle 4 versies ziet voor zover ik weet wel overal een Atheros WLAN chip.Edgarz schreef op zondag 20 september 2009 @ 20:24:
[...]
Goede correctie, vanaf A3 zit er een Realtek switch in de DIR655.
Gaan we het nou hier ineens over onze nachtrust hebben ipv ontopic te blijven? Blijf ontopic mensen anders moet ik er een slotje opzettenhellboy123 schreef op maandag 21 september 2009 @ 18:01:
[...]
Ik ken het probleem met de lampjes, ik heb er ook last van. Helaas staat er ook nog een switch met felle groene lampjes onder mijn bureau, en een nas met blauwe lampjes op het bureau, en o ja van de adapter van mijn laptop komt ook een fel blauwe gloed. Allemaal leuk en aardig die lampjes, maar je kamer is wel helemaal belicht als een kermisattractie.
Anoniem: 166891
Kan iemand me helpen. Werk sinds een jaar perfect met mijn dir655. Sinds vandaag ineens het probleem dat ik wireless normaal via een vpn naar mijn kantooromgeving kan. Echter via de WAN poort is het niet mogelijk. Kan gewoon de router benaderen dus de LAN poort op mijn laptop is is niet defect. Ook de LAn kabel in mijn normale pc proppen gaat en ook dan Internet.
Is er op een of andere manier onderscheidt in een wireless en wired instelling in de DIR 655 te maken tav VPN's
Is er op een of andere manier onderscheidt in een wireless en wired instelling in de DIR 655 te maken tav VPN's
Ik heb ooit eens ergens gelezen dat als je de optie die het commando 'ping' blokkeert op de WAM poort aanzet, Windows 7 dan geen updates meer kan ontvangen. Wie kan dit ontkrachten? Lijkt me vreemd toch?
[edit]
Hier dus gelezen...
[edit]
Hier dus gelezen...
[ Voor 21% gewijzigd door smeerbartje op 23-09-2009 14:31 ]
- SithWarrior
Matched: 655
Ik hou de 655 topic's op dlink forum wel redelijk in de gaten / peiling. En ik heb het nog nooit zien voorbij komen.
Nou ik heb de Firmware 1.30EU ook erop gezet en hij werkt perfect,nog geen uitvallen gehad, het laden van de pagina's in Firefox gaat ook veel sneller,hierbij mijn instellingen die ik heb gemaakt,ik hoop dat jullie er wat mee kunnen.
Advanced:QoS Engine uitgezet.
Advanced Network:UPnP uitgezet.
Firewall Settings:SPI uitgezet en
NAT Endpoint Filtering:allebei op Endpoint Independent gezet.
Tools Firmware:Automatically Check Online for Latest Firmware Version uitgezet.
Setup Wireles settings:Manual Wireless Network Setup:Kiezen voor Channel Width : Auto 20/40 MHZ,
De rest gewoon laten staan hoe het stond.
Veel plezier ermee.
Advanced:QoS Engine uitgezet.
Advanced Network:UPnP uitgezet.
Firewall Settings:SPI uitgezet en
NAT Endpoint Filtering:allebei op Endpoint Independent gezet.
Tools Firmware:Automatically Check Online for Latest Firmware Version uitgezet.
Setup Wireles settings:Manual Wireless Network Setup:Kiezen voor Channel Width : Auto 20/40 MHZ,
De rest gewoon laten staan hoe het stond.
Veel plezier ermee.
Geen last van hiero. Niet waar dus.smeerbartje schreef op woensdag 23 september 2009 @ 14:22:
Ik heb ooit eens ergens gelezen dat als je de optie die het commando 'ping' blokkeert op de WAM poort aanzet, Windows 7 dan geen updates meer kan ontvangen. Wie kan dit ontkrachten? Lijkt me vreemd toch?
[edit]
Hier dus gelezen...
Ik een DIR-655 met hardware versie A2.
Ik heb sinds gisteren de 1.21 EU firmware erop gezet. Deze werkt prima. Ik zie echter dat er ook een 1.30 en 1.31 versie is. Werkt deze ook op de A2 hardwareversie?
Wanneer ik in mijn router op ''Check Online Now for Latest Firmware Version'', zegt hij dat ik al de laatste firmware heb.
Kan iemand mij hier duidelijkheid over geven?
Ik heb sinds gisteren de 1.21 EU firmware erop gezet. Deze werkt prima. Ik zie echter dat er ook een 1.30 en 1.31 versie is. Werkt deze ook op de A2 hardwareversie?
Wanneer ik in mijn router op ''Check Online Now for Latest Firmware Version'', zegt hij dat ik al de laatste firmware heb.
Staat bij mij op 'block' en alles update prima. Broodje Aap dus.smeerbartje schreef op woensdag 23 september 2009 @ 14:22:
[edit]
Hier dus gelezen...
Ja, werkt op mijn A2 prima. Let wel op dat je na een update naar de 1.3x serie niet meer terug kunt naar 1.2 of lager!Dotto schreef op maandag 28 september 2009 @ 20:17:
Ik een DIR-655 met hardware versie A2.
Oke. Dat je niet meer terug kunt las ik inderdaad al ergens.Edgarz schreef op maandag 28 september 2009 @ 20:40:
[...]
Ja, werkt op mijn A2 prima. Let wel op dat je na een update naar de 1.3x serie niet meer terug kunt naar 1.2 of lager!
Op verschillende fora's lees ik nogal wat problemen met deze firmware. Wat is jouw/jullie ervaring(en) hiermee?
Sorry voor de bump. Ik hoop dat iemand antwoord kan geven op mijn vraag.
Op verschillende fora's lees ik nogal wat problemen met de 1.3x firmware. Wat is jouw/jullie ervaring(en) met deze firmware?
Op verschillende fora's lees ik nogal wat problemen met de 1.3x firmware. Wat is jouw/jullie ervaring(en) met deze firmware?
Mijn ervaring met de US versie van de 1.3* is uitermate slecht. Valt een paar paginas terug te lezen.
Ik kan nu ook niet de EU versie van 1.3* er op zetten... Mn wireless is nu naar de kote en zit nog steeds aan een kabel
Ik kan nu ook niet de EU versie van 1.3* er op zetten... Mn wireless is nu naar de kote en zit nog steeds aan een kabel
Ai, dat is klote! Geen slim plan om te upgraden dus?
Ik zou graag naar 3.1 willen omdat daar Shareport verbeterd is. Lijkt me ideaal als ik mijn printer aan mijn router kan hangen.
Ik zou graag naar 3.1 willen omdat daar Shareport verbeterd is. Lijkt me ideaal als ik mijn printer aan mijn router kan hangen.
Ik heb 1.32NA en bij mij werkt Shareport juist niet meer. Na een aantal uur/dagen verliest Shareport steeds de verbinding met het usb apparaat (een schijf in mijn geval) en het enige wat helpt is het rebooten van de router. Hier is ook meer over te lezen op de dlink forums, waar gezegd wordt dat shareport het stabielste werkte met 1.21, maar het is nu dus niet meer mogelijk om te downgraden.
Dan blijf ik nog even bij 1.21. Daar zou Shareport ook moeten werken, al is het mij nog niet gelukt op mijn Macbook.
Test D-link de firmware zo slecht?
Als je reviews leest over de DIR-655 (online en in pc bladen) dan is het allemaal zeer positief. Je kunt er dus totaal niet op vertrouwen eigenlijk, op deze reviews. Ik vraag me af hoe er getest wordt door reviewers en zeker ook door D-link. Bij hun testen werkte shareport wel steeds? Of ook niet? En toch gooien ze de firmware online ondanks dat ze dit weten? Ik snap dat er altijd wel bugs in blijven in complexe software, maar elementaire zaken moeten toch uit elke serieuze test komen?
Als je reviews leest over de DIR-655 (online en in pc bladen) dan is het allemaal zeer positief. Je kunt er dus totaal niet op vertrouwen eigenlijk, op deze reviews. Ik vraag me af hoe er getest wordt door reviewers en zeker ook door D-link. Bij hun testen werkte shareport wel steeds? Of ook niet? En toch gooien ze de firmware online ondanks dat ze dit weten? Ik snap dat er altijd wel bugs in blijven in complexe software, maar elementaire zaken moeten toch uit elke serieuze test komen?
[ Voor 5% gewijzigd door SAICRJMPM op 01-10-2009 07:49 ]
Ik heb sinds kort (1 week) de 1.21EU versie vervangen door 1.30EU en tot nu toe geen problemen. Zowel vast als wireless werken perfect. Ik lijk op grotere afstand zelfs een iets beter signaal te hebben (53 Mb twee verdiepingen hoger) en ook bedraad reageert met name Firefox sneller. Na het upgraden kon ik de gesaved settings weer inladen. Shareport 1.14 werkt ook op alle pc's dus tot nu toe gaat alles goed en ben ik tevreden met de nieuwe firmware.
Ik ben van de 1.11eu naar de 1.30eu gegaan. resultaat is een router die ik nu 1x per 3 a 4 dagen moet resetten. Daarvoor heeft hij ongeveer 1 jaar gewerkt zonder reset. Not happy.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Misschien moet ik dat ook binnenkort doen maar ik heb nu een uptime van 3 dagen en 22 uur. Welke hardwareversie heb je? De mijne is A4.
[ Voor 25% gewijzigd door Henry65 op 01-10-2009 09:47 ]
Ik heb een A3
Er is een nieuwe beta firmware http://forums.dlink.com/index.php?topic=8369.0 die het probleem met shareport moet verhelpen.thesystem schreef op woensdag 30 september 2009 @ 11:34:
Ik heb 1.32NA en bij mij werkt Shareport juist niet meer. Na een aantal uur/dagen verliest Shareport steeds de verbinding met het usb apparaat (een schijf in mijn geval) en het enige wat helpt is het rebooten van de router. Hier is ook meer over te lezen op de dlink forums, waar gezegd wordt dat shareport het stabielste werkte met 1.21, maar het is nu dus niet meer mogelijk om te downgraden.
Van 1.30EU kun je wel downgradenDotto schreef op woensdag 30 september 2009 @ 12:07:
Dan blijf ik nog even bij 1.21. Daar zou Shareport ook moeten werken, al is het mij nog niet gelukt op mijn Macbook.
[ Voor 18% gewijzigd door Davitos op 01-10-2009 12:34 ]
Bedankt voor de tip, heb de nieuwe beta firmware geinstalleerd en ik zal nog laten weten of het nu wel stabiel werkt.Davitos schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 12:30:
[...]
Er is een nieuwe beta firmware http://forums.dlink.com/index.php?topic=8369.0 die het probleem met shareport moet verhelpen.
Jammer genoeg kan je niet van de NA 1.3* naar de EU 1.3*

Sinds ik 1.30EU er op heb staan ziet mijn asus laptop de AP ook opeens als een N-wifi point ipv g (mijn werklaptop deed het wel al op 300 mb/s).Henry65 schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 08:10:
Ik heb sinds kort (1 week) de 1.21EU versie vervangen door 1.30EU en tot nu toe geen problemen. Zowel vast als wireless werken perfect. Ik lijk op grotere afstand zelfs een iets beter signaal te hebben (53 Mb twee verdiepingen hoger) en ook bedraad reageert met name Firefox sneller. Na het upgraden kon ik de gesaved settings weer inladen. Shareport 1.14 werkt ook op alle pc's dus tot nu toe gaat alles goed en ben ik tevreden met de nieuwe firmware.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Wat zijn je ervaringen ermee?thesystem schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 13:39:
[...]
Bedankt voor de tip, heb de nieuwe beta firmware geinstalleerd en ik zal nog laten weten of het nu wel stabiel werkt.
Heb het idee dat die firmware tot nu toe nog niet betrouwbaar genoeg is...

Het werkt beter dan met 1.32NA. Mijn harde schijf verliest wel nog soms de verbinding, maar deze wordt door de nieuwe shareport direct weer hersteld. Dit gebeurde eigenlijk wel pas sinds ik met mijn netwerk aan het rommelen was waardoor de verbinding tussen de pc met shareport en de router verbroken was. Shareport kwam ook steeds met de melding ...did not disconnect properly, waarna de verbinding verbroken werd en gelijk weer opnieuw verbinding maakt.
Vanmiddag had ik de router nog eens gereboot en het mac address van shareport een fixed ip gegeven. Geen idee of het fixed ip heeft geholpen (tip op het dlink forum), of het rebooten, maar sindsdien heb ik niet meer gemerkt dat de verbinding werd verbroken.
Vanmiddag had ik de router nog eens gereboot en het mac address van shareport een fixed ip gegeven. Geen idee of het fixed ip heeft geholpen (tip op het dlink forum), of het rebooten, maar sindsdien heb ik niet meer gemerkt dat de verbinding werd verbroken.
Oke, klinkt veelbelovend.
Is je wireless verder wel stabiel? Merk je snelheidsverbetering t.o.v. van je vorige FW?
Wat raden jullie aan? Wel of niet updaten naar 1.32? (Ik heb nu 1.21)
Is je wireless verder wel stabiel? Merk je snelheidsverbetering t.o.v. van je vorige FW?
Wat raden jullie aan? Wel of niet updaten naar 1.32? (Ik heb nu 1.21)
Helaas, toen ik vanmorgen wakker werd, was de verbinding verbroken. Het was wel mogelijk om zelf opnieuw verbinding te maken, zonder te router te rebooten.
Wireless is wel stabiel (altijd geweest) maar omdat de router in de kelder staat heb ik gewoon matig bereik.
Ik raad aan om, als je graag wil updaten, iig te updaten naar 1.30EU. Zover ik weet is het vanaf die firmware wel mogelijk om te downgraden naar 1.21.
Wat ik verder ook overal lees van de mensen die 1.32NA draaien is dat ze bijna allemaal graag terug zouden willen naar 1.21, "de firmware waarin alles nog werkte".
Wireless is wel stabiel (altijd geweest) maar omdat de router in de kelder staat heb ik gewoon matig bereik.
Ik raad aan om, als je graag wil updaten, iig te updaten naar 1.30EU. Zover ik weet is het vanaf die firmware wel mogelijk om te downgraden naar 1.21.
Wat ik verder ook overal lees van de mensen die 1.32NA draaien is dat ze bijna allemaal graag terug zouden willen naar 1.21, "de firmware waarin alles nog werkte".
Mijn ervaring is zeer goed, geen enkel probleem. Maar er zijn bij sommigen wat probleempjes.ixl85 schreef op woensdag 30 september 2009 @ 10:58:
Mijn ervaring met de US versie van de 1.3* is uitermate slecht. Valt een paar paginas terug te lezen.
Ik niet. Vooral niet naar 1.2x, want die serie firmwares was echt prut: DNS relay issue, Shareport werkte voor geen meter (V1.14) etc.thesystem schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 13:22:
Helaas, toen ik vanmorgen wakker werd, was de verbinding verbroken. Het was wel mogelijk om zelf opnieuw verbinding te maken, zonder te router te rebooten.
[ Voor 3% gewijzigd door Edgarz op 05-10-2009 21:43 ]
Anoniem: 50683
Geen matches
ff een vraagje, ene hier bij mij in huis speel WoW, leuk spel (ik snap er geen ... van, maar goed), ware het niet dat het spel op de achtergrond torrents gebruikt voor de updates. Als ik nu vanaf m'n notebook WireLess ga FTP'en naar een andere machine in het LAN dan knalt de router af en toe. (dit gebeurt niet als WoW niet gestart is) (btw WoW draait op een 3e pc).
Kan ik op de een of andere manier het aantal connecties vanaf een bepaald IP in m'n LAN naar buiten toe beperken? Of is het aanzetten van QoS al genoeg ?
Kan ik op de een of andere manier het aantal connecties vanaf een bepaald IP in m'n LAN naar buiten toe beperken? Of is het aanzetten van QoS al genoeg ?
Er is weer een nieuwe firmware
, wel USA.
DIR-655 Firmware Release Notes
==========================================
Firmware: 1.32b04NA Beta01
Date: 09/30/09
1. This code can be used with all hardware revisions of the DIR-655.
2. This code only addresses the shareport issue
3. The attached Shareport utility will only work with this firmware version.
Link: ftp://ftp.dlink.com/Gateway/dir655/Beta/Firmware/
Eind deze week ff proberen
DIR-655 Firmware Release Notes
==========================================
Firmware: 1.32b04NA Beta01
Date: 09/30/09
1. This code can be used with all hardware revisions of the DIR-655.
2. This code only addresses the shareport issue
3. The attached Shareport utility will only work with this firmware version.
Link: ftp://ftp.dlink.com/Gateway/dir655/Beta/Firmware/
Eind deze week ff proberen
1. NeeAnoniem: 50683 schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 16:08:
ff een vraagje, ene hier bij mij in huis speel WoW, leuk spel (ik snap er geen ... van, maar goed), ware het niet dat het spel op de achtergrond torrents gebruikt voor de updates. Als ik nu vanaf m'n notebook WireLess ga FTP'en naar een andere machine in het LAN dan knalt de router af en toe. (dit gebeurt niet als WoW niet gestart is) (btw WoW draait op een 3e pc).
2. Nee
Je zult het aantal connecties van jet BT client (WoW of anderszins) moeten beperken. De router kan max. circa 250-400 volledige verbindingen aan (normaal/standaard in deze router-klasse)
Dat is die wat ik een paar posts boven je heb getest. Bij mij lostte het de Shareport problemen niet op.
Geen idee hoe ik het voor elkaar heb gekregen maar ik kan niet meer downloaden vanaf usenet zonder SSL aan, ik heb al zitten zoeken in de settings van de firewall, maar dat mocht niet baten. Iemand enig idee waar het in kan zitten (neem aan dat QoS en SPI niet het probleem zijn). Sowieso werkte het vroeger wel met beide aan (volgens mij). Ik merk het pas eigenlijk sinds ik fw 1.30eu erin heb zitten(wil niet zeggen dat dat het is).
SPI uitzetten indien het nog niet uitstaat. Zo niet blocked je ISP je verbinding.MeNTaL_TO schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 11:53:
Geen idee hoe ik het voor elkaar heb gekregen maar ik kan niet meer downloaden vanaf usenet zonder SSL aan, ik heb al zitten zoeken in de settings van de firewall, maar dat mocht niet baten. Iemand enig idee waar het in kan zitten (neem aan dat QoS en SPI niet het probleem zijn). Sowieso werkte het vroeger wel met beide aan (volgens mij). Ik merk het pas eigenlijk sinds ik fw 1.30eu erin heb zitten(wil niet zeggen dat dat het is).
Heb je Compuserve als ISP dan zijn zij de oorzaak.
"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."
Pffft. word een beetje ziek van die 1.30eu. Minimaal 1x per dag resetten dus. trafficshaping staat al uit, maar dat helpt niet veel.
Hij wordt traag. DHCP server loopt vast, je kunt niet meer inloggen en webverkeer gaat erg traag. Enige optie, stroom eraf.
Hij wordt traag. DHCP server loopt vast, je kunt niet meer inloggen en webverkeer gaat erg traag. Enige optie, stroom eraf.
Ziggo hier en volgens mij blocken die dat niet, iig nog niet gezien in het ziggo topic, SPI kan uit, maar wil dat graag aanhebben, probeer het wel eens zonder en anders hou ik ssl gewoon aan.Sm0k3r schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 11:56:
[...]
SPI uitzetten indien het nog niet uitstaat. Zo niet blocked je ISP je verbinding.
Heb je Compuserve als ISP dan zijn zij de oorzaak.
[edit] Heb het geprobeert met en zonder SPI. spoofing uit en aan, mag allemaal niet baten, zodra ik SSL uitzet krijg ik eenmalig wat binnen met een snelheid van 90 kb/s, maar daar blijft het dan ook echt bij. Iemand met dezelfde router en ziggo ook problemen?
[ Voor 22% gewijzigd door MeNTaL_TO op 08-10-2009 13:01 ]
Ik denk dat je een brakke router hebt, want bij klanten waar ik kom (werk bij ziggo) en die een Dlink 655 of hoger zelfs hebben heb ik nog nooit problemen meegehad. Werkt direct en snelheid is ook goed in orde.MeNTaL_TO schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 12:34:
[...]
Ziggo hier en volgens mij blocken die dat niet, iig nog niet gezien in het ziggo topic, SPI kan uit, maar wil dat graag aanhebben, probeer het wel eens zonder en anders hou ik ssl gewoon aan.
[edit] Heb het geprobeert met en zonder SPI. spoofing uit en aan, mag allemaal niet baten, zodra ik SSL uitzet krijg ik eenmalig wat binnen met een snelheid van 90 kb/s, maar daar blijft het dan ook echt bij. Iemand met dezelfde router en ziggo ook problemen?
Ben zelf nu thuis aan t kutten met een Intel Wifi 5300 die ik gisteren heb gekocht....vista wilt t kaartje maar niet starten (code 10)

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Heb het gisteren gevonden, in Kaspersky IS 2010 zit een firewall en die scande ook port 119 (maar ook 563), blijkbaar ging dat niet helemaal lekker, na uit en aan gezet te hebben werkt de download zonder ssl ook weer (maar staat nu op beide porten weer uit).Rainesh schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 11:34:
[...]
Ik denk dat je een brakke router hebt, want bij klanten waar ik kom (werk bij ziggo) en die een Dlink 655 of hoger zelfs hebben heb ik nog nooit problemen meegehad. Werkt direct en snelheid is ook goed in orde.
Ben zelf nu thuis aan t kutten met een Intel Wifi 5300 die ik gisteren heb gekocht....vista wilt t kaartje maar niet starten (code 10)
ik heb sinds vandaag deze router, maar mijn draadloze verbinding valt er om de 2 min uit met of zonder heavy use
ik heb Hardware Versie A4 en Firmware versie 1.21EU
weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen?
ik heb Hardware Versie A4 en Firmware versie 1.21EU
weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen?
Heeft iemand enig idee wanneer er weer een nieuwe firmware wordt uigebracht. Deze laatste huidige crappy FW durf ik nog niet op mijn 655 te zetten. Te buggy wat ik hier allemaal lees.
Al geprobeerd om de driver te instaleren??Rainesh schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 11:34:
[...]
http://downloadcenter.int...7749&ProdId=3062&lang=eng
[ Voor 21% gewijzigd door bandietjeoo7 op 10-10-2009 15:30 ]
Heeft iemand een link naar de optimale settings voor deze router?
Ik haal geen gigabit snelheden tussen mijn computers onderling. Ook mijn Wifi snelheid is niet wat het moet zijn. Ik haal 32mbit maximaal op mijn Macbook Pro met Wireless N.
Ik haal geen gigabit snelheden tussen mijn computers onderling. Ook mijn Wifi snelheid is niet wat het moet zijn. Ik haal 32mbit maximaal op mijn Macbook Pro met Wireless N.
Anoniem: 320340
Matched: 655
Schijnt dat het met de laatste firmware verholpen is maar weet niet zeker krijg morgen mijn RMA 655sohus schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 21:25:
Heeft iemand een link naar de optimale settings voor deze router?
ik sta op het punt om ook de 655 te kopen.
Maar ik zie nu dat de 825 maar 15 euro duurder is.
Als ik smallnetbuilder lees, dan krijg ik de indruk dat de 655 gewoonweg een betere router is dan de 825.
Klopt dit?
(voor mij is in eerste instantie vooral de wired throughput en het G bereik belangrijk)
Maar ik zie nu dat de 825 maar 15 euro duurder is.
Als ik smallnetbuilder lees, dan krijg ik de indruk dat de 655 gewoonweg een betere router is dan de 825.
Klopt dit?
(voor mij is in eerste instantie vooral de wired throughput en het G bereik belangrijk)
Beste tweakers ik geloof dat ik jullie hulp HARD nodig heb…
Eerst even wat gegevens. Ik heb de D-Link DIR-655 gisteren gekocht en meteen aan mijn netwerk gehangen. In eerste instantie was hij wireless erg traag.. na wat zoekwerkt hier wat instellingen veranderd en warempel.. hij liep goed haalde met speedtest.net 19.5Mbit down en 2.8Mbit up…. Dus ik d8 gooi newsleecher aan… haal ik maar 1.5MB/s en schommelt heel erg met drops. Na enkele minuten (weet niet precies hoeveel…) krijg ik een error in newsleecher… 11004 als ik me niet vergis.
Gegevens op een rijtje:
Internet: Ziggo Alles in 1 Plus (20/3 Mbit)
Modem: Motorola SBV5121e
Router: Dlink DIR-655 A4 en V1.21EU
Mijn laptop:
Toshiba P300-275 (P7350, 2x 500GB 5400rpm, BGN 5100 Wireless)
Newsleecher: V3.9 Final
Newsserver: XlNed Plus (20Mbit)
Probleem:
Download snelheid in newsleecher traag (1.5MB/s) en valt weg met melding 11004.
Vista geeft een verbinding van 65Mbps aan en de Router zelf 144Mbps... dat is ook zoeits raars..
Heb toen nog vanalles geprobeert maar het probleem blijft terugkomen. heb gister avond dan ook alle instellingen naar fabriek terug gezet en wil van voor af aan beginnen.
Ik hoop dat jullie mij kunnen vertellen hoe ik dit ding in moet stellen zodat ik gewoon lekker kan downloaden zoals het hoort..
Mocht het na vanavond niet werken dan ga ik hem terug brengen en ruil ik hem.. maar deze router moet gewoon goed zijn dus ik hoop dat ik hem kan houden
Alvast bedankt en kijk uit naar jullie snelle reacties!!!
Gr. Kev
Eerst even wat gegevens. Ik heb de D-Link DIR-655 gisteren gekocht en meteen aan mijn netwerk gehangen. In eerste instantie was hij wireless erg traag.. na wat zoekwerkt hier wat instellingen veranderd en warempel.. hij liep goed haalde met speedtest.net 19.5Mbit down en 2.8Mbit up…. Dus ik d8 gooi newsleecher aan… haal ik maar 1.5MB/s en schommelt heel erg met drops. Na enkele minuten (weet niet precies hoeveel…) krijg ik een error in newsleecher… 11004 als ik me niet vergis.
Gegevens op een rijtje:
Internet: Ziggo Alles in 1 Plus (20/3 Mbit)
Modem: Motorola SBV5121e
Router: Dlink DIR-655 A4 en V1.21EU
Mijn laptop:
Toshiba P300-275 (P7350, 2x 500GB 5400rpm, BGN 5100 Wireless)
Newsleecher: V3.9 Final
Newsserver: XlNed Plus (20Mbit)
Probleem:
Download snelheid in newsleecher traag (1.5MB/s) en valt weg met melding 11004.
Vista geeft een verbinding van 65Mbps aan en de Router zelf 144Mbps... dat is ook zoeits raars..
Heb toen nog vanalles geprobeert maar het probleem blijft terugkomen. heb gister avond dan ook alle instellingen naar fabriek terug gezet en wil van voor af aan beginnen.
Ik hoop dat jullie mij kunnen vertellen hoe ik dit ding in moet stellen zodat ik gewoon lekker kan downloaden zoals het hoort..
Mocht het na vanavond niet werken dan ga ik hem terug brengen en ruil ik hem.. maar deze router moet gewoon goed zijn dus ik hoop dat ik hem kan houden
Alvast bedankt en kijk uit naar jullie snelle reacties!!!
Gr. Kev
[ Voor 3% gewijzigd door k3vin86 op 15-10-2009 10:39 ]
IPhone 5 16GB / Toshiba P300-275 / ZiggO Alles in 1
Anoniem: 276363
Geen matches
Hallo,
Ik heb deze router met versie A3 en 1.21EU.
Welke update kan ik hier het beste van maken ?
Ik haal niet vol de N snelheid en het signaal en de bitrate zijn niet echt constant.
Bitrate vaak 64 Mbps.
Ik lees ook over de versie 1.30EU dat deze wel goed is. Maar kan ik deze wel installeren met een A3 versie ?
Edwin
Ik heb deze router met versie A3 en 1.21EU.
Welke update kan ik hier het beste van maken ?
Ik haal niet vol de N snelheid en het signaal en de bitrate zijn niet echt constant.
Bitrate vaak 64 Mbps.
Ik lees ook over de versie 1.30EU dat deze wel goed is. Maar kan ik deze wel installeren met een A3 versie ?
Edwin
[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 276363 op 16-10-2009 15:52 ]
ik heb nu ook een leuk probleem.
Mijn downloadsnelheid met Usenet is echt beroerd. 5 seconden volle snelheid, dan een drop naar 0 en dan vrij snel weer volle snelheid. en zo blijft het golven.
Ook torrents zijn niet vooruit te branden.
Als ik via gamershell.com download gaat dat ook traag.
Op de pc die via vaste lijn is verbonden gaat alles wel op volle snelheid.
Ik zit momenteel met 120mbit verbinding draadloos naast de router met 60% verbinding, dus daar ligt het niet aan. Ook m'n internet kan soms niet connecten en het moment er op is het weer snel.
het vage is, ik heb NIKS veranderd aan het netwerk. Niks aan m'n laptop. Het is van de een op de andere dag gebeurd. Wel heb ik m'n laptop meegenomen naar m'n werk en daar gebruikt. Maar niet op het netwerk gezeten, want daar mag ik niet op met prive spul. Eigenlijk is het vanaf die dag hommeles.
Ik heb al vele topics geprobeerd en uiteraard ook google, maar omschrijf dit probleem maar eens in een paar woorden...
Iemand iets dergelijks ooit gelezen of gezien?
-
Firewall al uitgezet, maar helpt niks.
Mijn downloadsnelheid met Usenet is echt beroerd. 5 seconden volle snelheid, dan een drop naar 0 en dan vrij snel weer volle snelheid. en zo blijft het golven.
Ik zit momenteel met 120mbit verbinding draadloos naast de router met 60% verbinding, dus daar ligt het niet aan. Ook m'n internet kan soms niet connecten en het moment er op is het weer snel.
het vage is, ik heb NIKS veranderd aan het netwerk. Niks aan m'n laptop. Het is van de een op de andere dag gebeurd. Wel heb ik m'n laptop meegenomen naar m'n werk en daar gebruikt. Maar niet op het netwerk gezeten, want daar mag ik niet op met prive spul. Eigenlijk is het vanaf die dag hommeles.
Ik heb al vele topics geprobeerd en uiteraard ook google, maar omschrijf dit probleem maar eens in een paar woorden...
-
[ Voor 18% gewijzigd door TMon op 18-10-2009 14:36 ]
Doet ie het nastarten en/of via bedraad ook zo?
Want hier met Ziggo geen last, maar als ik torrents op 500 connecties zet, zie ik wel meldingen in de router dat ie geen connecties meer kan openen en kan ik ook niet echt internetten, nu het op 75 connecties (met 30 per peer) staat geen meldingen in de router meer en ook geen problemen.
Want hier met Ziggo geen last, maar als ik torrents op 500 connecties zet, zie ik wel meldingen in de router dat ie geen connecties meer kan openen en kan ik ook niet echt internetten, nu het op 75 connecties (met 30 per peer) staat geen meldingen in de router meer en ook geen problemen.
Kijk eens met Inssider of de buurman ook op hetzelfde kanaal zit.
Nou ik ben terug op 1.21... Wat een verademing in vergelijking met die 1.30eu.
Ik heb een leuk probleem. Sinds vandaag lukt het ineens niet meer om met mijn Tweakdsl Zyzel modem op bridged mode en DIR-655 op Dynamic IP verbinding te krijgen. Dus heb ik alles naar fabrieksinstellingen gezet en opnieuw ingesteld, tot nu toe zonder resultaat. Ook een save met alles tot gisteren werkende instellingen; geen verbinding.
Echter nu het mooiste, een van de eerste instellingen die ik doe is een admin-pw en die annoying grafische auth. uitzetten. Nu dus ook, maar als ik nu inlog krijg ik géén optie om die grafische code in te voeren (gelukkig), maar hij vraagt er wel om!
Een volledige reset (en weer die nare optie uitgeschakeld): zelfde effect. Tot vandaag een half jaar lang nooit problemen mee gehad.
Versie A4 1.31NA (dus downgraden om te zien wat het effect is lukt zowieso niet)
(En nu ook nog mijn router aan de praat zien te krijgen op t bridged modem, ik heb m nodig ivm de Gb-lan en wireless, zit nu gewoon op de Zyxel-router)
edit: in versie 1.32NA lijkt ie default uit te staan, en kan ik tenminste gewoon zonder graph. auth inloggen
Nu kijken of ik weer internet kan krijgen
Echter nu het mooiste, een van de eerste instellingen die ik doe is een admin-pw en die annoying grafische auth. uitzetten. Nu dus ook, maar als ik nu inlog krijg ik géén optie om die grafische code in te voeren (gelukkig), maar hij vraagt er wel om!
Versie A4 1.31NA (dus downgraden om te zien wat het effect is lukt zowieso niet)
(En nu ook nog mijn router aan de praat zien te krijgen op t bridged modem, ik heb m nodig ivm de Gb-lan en wireless, zit nu gewoon op de Zyxel-router)
edit: in versie 1.32NA lijkt ie default uit te staan, en kan ik tenminste gewoon zonder graph. auth inloggen

Nu kijken of ik weer internet kan krijgen
[ Voor 15% gewijzigd door Stefke op 18-10-2009 20:16 ]
Niets als problemen in dit topic hier precies,
wel hier komt er nog één. Klinkt mss lullig en lijkt simpel maar het lukt me maar niet.
Ik zou graag een servertje draaien hier op mijn pc dat van buitenaf toegankelijk is.
Ik heb het al eens gedaan zonder router en dan doet hij het. Piece of cake dan.
Maar vanaf het moment dat de router er tussen staat... Dan begint de miserie. Als ik dan kijk op portforwarding.com en vervolgens de guide volg voor mijn dir 655 dan wil het maar niet lukken.
Wat doe ik eingelijk verkeerd? Stel mijn IP is 123.123.123.123 en intern is het 192.168.0.xxx op poort 12345 bv.
Wat en hoe moet ik dat juist ingeven want ik heb al vanalles geprobeerd. DMZ aan, virtual server en port forwarding. Niets helpt.
Echt frustrerend...Op papier en volgens het net likkt de 655 een populaire en goeie goeie router te zijn maar schijn bedriegt.
wel hier komt er nog één. Klinkt mss lullig en lijkt simpel maar het lukt me maar niet.
Ik zou graag een servertje draaien hier op mijn pc dat van buitenaf toegankelijk is.
Maar vanaf het moment dat de router er tussen staat... Dan begint de miserie. Als ik dan kijk op portforwarding.com en vervolgens de guide volg voor mijn dir 655 dan wil het maar niet lukken.
Wat doe ik eingelijk verkeerd? Stel mijn IP is 123.123.123.123 en intern is het 192.168.0.xxx op poort 12345 bv.
Wat en hoe moet ik dat juist ingeven want ik heb al vanalles geprobeerd. DMZ aan, virtual server en port forwarding. Niets helpt.
Echt frustrerend...Op papier en volgens het net likkt de 655 een populaire en goeie goeie router te zijn maar schijn bedriegt.
Er bestaat waarschijnlijk geen consumenten router krachtig genoeg om de afstand van m'n buren tot mij te overbruggen, dus dat is uitgesloten.smeerbartje schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 18:28:
Kijk eens met Inssider of de buurman ook op hetzelfde kanaal zit.
Maar wat ik nu gedaan heb. Ik heb alle nokia services uitgeschakeld bij het opstarten. Na een restart vanm'n pc lijkt downloaden weer wat beter te gaan...
Ik ga toch even kijken of dat progje wat meer inzichten kan geven. Je weet maar nooit.
Maar ik zat nog even verder te kijken. Als ik de antennes wil upgraden, dan neem ik aan dat ik ze alle 3 moet upgraden. En kan er dan elke antenne aan geschroeft worden, want bij sommige staat b en g netwerk toepasbaar. Maar een antennen is niks meer dan een staaldraad in principe toch??
Nou, daar heb ik geen problemen mee. Gewoon bijv. bij virtual servers, poort 80 naar server forwarden en t werkt.Astratuner schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 20:46:
Ik heb ook weer internet, maar ik kom er net achter dat ik de modem niet in bridged modus heb draaien, en dat de DIR-655 nu gewoon een intern IP-adres krijgt van het modem (192.168.1.33). De DIR geeft een intern netwerk uit in de 192.168.0.1 reeks.
Nu vind ik dat op zich niet zo erg, ware het niet dat ik de DIR heb gekocht vanwege het Gbit LAN, en dat lijkt nu niet te werken. Vraag van mij is dus: als de DIR zijn IP (192.168.1.33) krijgt van het modem (100mbit) en zelf met DHCP een ander netwerk uitdeelt (192.168.0.1), kan ik dan in het 192.168.0.1 netwerk 1000mbit hebben?
Tja, dan weet ik niet wat je verkeerd doet. Want met port-forwarding heb ik nooit problen gehad.Astratuner schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 20:46:
Ik stel het in bij virtual server.
poortnummer en naar welke pc die moet. Werkt perfect. Geen DMZ en geen portforwarding. Je moet ook niet alles instellen. Het is OF DMZ (maar dan werkt port forwarding/virual server niet meer) of de combinatie van de andere 2. Ik gebruik alleen virtual server, maar als je een range van poorten moet openzetten kun je ook port-forwarding gebruiken..
En als je ISP alle poorten onder de 1024 blokkeerd?stefijn schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 21:29:
[...]
Nou, daar heb ik geen problemen mee. Gewoon bijv. bij virtual servers, poort 80 naar server forwarden en t werkt.
Ik heb ook weer internet, maar ik kom er net achter dat ik de modem niet in bridged modus heb draaien, en dat de DIR-655 nu gewoon een intern IP-adres krijgt van het modem (192.168.1.33). De DIR geeft een intern netwerk uit in de 192.168.0.1 reeks.
Nu vind ik dat op zich niet zo erg, ware het niet dat ik de DIR heb gekocht vanwege het Gbit LAN, en dat lijkt nu niet te werken. Vraag van mij is dus: als de DIR zijn IP (192.168.1.33) krijgt van het modem (100mbit) en zelf met DHCP een ander netwerk uitdeelt (192.168.0.1), kan ik dan in het 192.168.0.1 netwerk 1000mbit hebben?
Maar ik heb mijn server op een hogere poort zitten dan 1024. Ik heb hem op 8080 zitten maar dan moet ik die 8080 naar 80 forwarden niet???
Anoniem: 262281
Heren,
Ik heb een 90 mbit UPC verbinding icm Dir-655
Ik moet elke dag de router resetten omdat ik geen internet verbinding heb via de router.
Het is een Router uit canada met de nieuwste firmware. 1.32 of 1.31 dacht ik.
kan ik de firmware ook downgraden?
gr
Ik moet elke dag de router resetten omdat ik geen internet verbinding heb via de router.
gr
Ja, bij jou gaat dat zeker lukken; zie deze linkAnoniem: 262281 schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 12:13:
Heren,
gr
Plz. gebruik de search, zo moeilijk is dat niet!
[ Voor 7% gewijzigd door Miki op 19-10-2009 12:21 ]
- SithWarrior
Als er firmware uit de VS op zit kan je hem niet meer downgraden onder de 1.3x (wat je dan nog wel kan proberen is de laatste beta). Kijken of dat helpt.Anoniem: 262281 schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 12:13:
Heren,
gr
http://forums.dlink.com/index.php?topic=8369.0
[ Voor 11% gewijzigd door SithWarrior op 19-10-2009 12:39 ]
Anoniem: 63714
Geen matches
Ook wat problemen gehad met deze router. Wegvallen van de verbinding en zeer wisselvallende en lage WiFi verbinding (14 - 16 Mbps als ik mazzel had met een 20 Mbps abbo van ziggo). Heb de router een week geleden gekocht met firmware 1.21EU. Vandaag besloten om de firmware te upgraden naar versie 1.30EU en ik moet zeggen dat het behoorlijk verbeterd is.
Vandaag nog geen weggevallen verbinding gehad en Wireless snelheden van 18,8 - 19,4 Mbps. Behoorlijk rendement dus. Ik zou zeggen proberen dus! Anders kan je hem altijd weer downgraden 1.21.
Vandaag nog geen weggevallen verbinding gehad en Wireless snelheden van 18,8 - 19,4 Mbps. Behoorlijk rendement dus. Ik zou zeggen proberen dus! Anders kan je hem altijd weer downgraden 1.21.
Ik heb echt exact hetzelfde!! Ik dacht eerst dat het aan mijn laptop lag, maar kennelijk hebben andere mensen er ook last van. Mag ik weten wat voor Wifi kaart jij hebt in je laptop en wat voor laptop je hebt?TMon schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 14:07:
ik heb nu ook een leuk probleem.
-
@ STASI
Ik neem aan dat dat geen N snelheden zijn? Als dat over G gaat is het inderdaad erg goed. Ik heb de firmware 1.31 NA dus ik denk dat ik die 1.30 EU er niet op kan zetten. Misschien maar eens die beta proberen.
By the way de Dir655 kan toch niet op de 5.2 GHz band operaten?
Master_A
Anoniem: 63714
Yup, gaat over de G snelheid. Zit nu op de 19,5 straight.Amiet01 schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 01:43:
[...]
Ik heb echt exact hetzelfde!! Ik dacht eerst dat het aan mijn laptop lag, maar kennelijk hebben andere mensen er ook last van. Mag ik weten wat voor Wifi kaart jij hebt in je laptop en wat voor laptop je hebt?
@ STASI
Ik neem aan dat dat geen N snelheden zijn? Als dat over G gaat is het inderdaad erg goed. Ik heb de firmware 1.31 NA dus ik denk dat ik die 1.30 EU er niet op kan zetten. Misschien maar eens die beta proberen.
By the way de Dir655 kan toch niet op de 5.2 GHz band operaten?
Laatst had ik een password probleem. Pass veranderen in de router en vervolgens niet meer in kunnen loggen (ook na een power-cycle niet). Dit blijkt nu niet aan de router te liggen maar aan Opera (10). Zo kon ik ook bijvoorbeeld al maanden niet op MijnZiggo komen. Voor de lol eens IE gebruikt en het werkt als een zonnetje. MijnZiggo was beschikbaar en ik kon weer gewoon inloggen op m'n router. Dit overigens op zowel m'n desktop als lappie.
Gewoon even FYI.
Gewoon even FYI.
Ik krijg echt grijze haren van deze router.
Soms is hij bijna zo snel als mijn kabel, maar in de meeste gevallen is hij tergend traag.
Hiermee bedoel ik dat ik niet sneller dan 40kb/sec kan downloaden en dat op minder dan 15 meter van de router.
Als ik dan in mijn config kijk zie ik dat ik maar een % heb van 14 tot 20%. Bagger dus.
Kan ik zo geen rangebooster of betere antennes kopen? Of gewoon een dual band router zo een die ook op 5GHz werkt? Ik hoor toch dat er maar weining mensen zijn die deze bandbreedte gebruiken en dat de kans groter is dat je daar dan weer sneller op bent? Klopt dat?
Soms is hij bijna zo snel als mijn kabel, maar in de meeste gevallen is hij tergend traag.
Hiermee bedoel ik dat ik niet sneller dan 40kb/sec kan downloaden en dat op minder dan 15 meter van de router.
Als ik dan in mijn config kijk zie ik dat ik maar een % heb van 14 tot 20%. Bagger dus.
Kan ik zo geen rangebooster of betere antennes kopen? Of gewoon een dual band router zo een die ook op 5GHz werkt? Ik hoor toch dat er maar weining mensen zijn die deze bandbreedte gebruiken en dat de kans groter is dat je daar dan weer sneller op bent? Klopt dat?