10:45 *Bougies eruit gedraaid*
De auto heb ik even schoon gemaakt, alle kabel-gegevens weer verwijderd, wat kabels voorzien van ty-raps en de kabel om gas te geven zit weer netjes op zijn originele plaats. Ook heb ik aan de bestuurderskant (Niet bij de distributieriem) het spatbord weer gemonteerd, de bumper zit ook weer gedeeltelijk vast en ik heb het laatste beetje koelvloeistof er nog bij kunnen kiepen. De afscheiding tussen luchtfilter en uitlaat/motor zit er weer netjes op.
12:00 *Bougies erin gedraaid*
Toen ik de bougies weer erin had gedraaid was het tijd om te kijken of de auto weer zonder al te veel problemen zou starten, of in ieder geval een poging tot.
Helaas was dit niet het geval, er kwamen weer een aantal plofjes uit de luchtfilter en daarna was hij verzopen, of zat er nog teveel benzine in de cilinders?
Al met al is dit niet zo heel erg, ik heb vooruitgang gemaakt en de laatste dingetjes weer gemonteerd.
Er blijft nog over
-Spatbord distributiezijde
-Stofkappen
-Gedeelte bumper
De bougies heb ik er weer uit gehaald, schoongemaakt, en doorgemeten. Ja, ze vonken nog steeds.
Vanavond als de cilinders hopelijk helemaal droog zijn, ga ik nog eens proberen te starten. Ook heb ik de accu-kabels los gehaald, zodat de computer zich kan resetten en geen oude instellingen heeft. Bijvoorbeeld het teveel inspuiten van benzine bij het starten, omdat ik het gaspedaal indrukte

Hopelijk krijg ik hem vanavond weer aan het starten, als dat niet zo is denk ik persoonlijk dat het slim is om de computer uit te lezen, een compressietest uit te voeren en wie weet wat daar naar buiten komt.
Ik heb een tijd geleden een
gratis programma gedownload "VAG-COM" waarmee je storingen uit kunt lezen.
Daarom ben ik ook zoekende naar een kabel met aan de ene kant een COM-poort en aan de andere kant een stekker die je op een bepaald punt van de auto moet steken. Als iemand daar meer informatie over heeft graag.
brama schreef op zondag 11 mei 2008 @ 09:53:
[...]
Van mijn gepruts aan mijn volvo340 kan ik me nog herinneren dat je bougies het beste eruit draait als de motor nog (een beetje?) warm is. Dan gaat het veel soepeler. Beetje lastig in jouw geval aangezien de motor geen kans heeft om warm te worden.
Voor andere onderdelen geldt zoiets wellicht ook. De invloed van koudte en warmte zorgt ervoor dat het materiaal een klein beetje uitzet of inkrimpt namelijk.
Klopt, en zoals je zelf al zegt is het vrij onmogelijk om de auto nu warm te krijgen
Ook ben ik bezig met het regelen voor een compressie-tester.
Hier is zo'n meter te vinden voor niet al te veel geld. Ook ga ik
ephymerous eens even vragen waar hij de BDP meter voor 12 euro heeft gekocht, en ben ik informatie aan het inwinnen over VAG-COM om het uitlezen van codes mogelijk te maken op m'n laptop, dat scheelt gewoon ontzettend veel werk.
Ik heb volgens mij niet eens verteld dat ik de poulie er niet met een poulietrekker af kon halen, omdat ik hem dan scheef zou trekken. Heb het advies gekregen (Is ook in dit topic gezegd) om met kruipolie (WD40) de boel goed in te spuiten en na een uurtje de poulie eraf proberen te wrikken, zo is dat ook uitstekend gelukt. Als ik de auto binnenkort weer aan het lopen heb, met of zonder hulp van de garage, ga ik een aantal roestpuntjes aanpakken, en ook ga ik beginnen met het langzaam vervangen van een aantal kabels. De roestpuntjes ga ik (Hoe dom het ook uit ziet) bedekken met stukjes vuilniszak zodat het niet de kans krijgt om snel verder te roesten.
Om 7 uur vanavond (6 uur na het uittrekken van de bougies) ga ik nog eens een keer proberen te starten. Ik maak ook een
duidelijk fragmentje (Audio of video) waar ik het starten (Of poging tot)van de motor laat horen.
Oei, en waar ik net nog even aan dacht. De schroeven van het gasklephuis worden ook vervangen door een schroef waar een 10mm dop op past, dit geld ook voor de beschermingskap voor de luchtfilter, en voor andere zaken die ik nog tegen kom. Dit omdat ik het vervelend om voor de kleppendeksel/gasklephuis/massa-klemmen/bobine en andere zaken telkens weer een nieuw bitje en/of dop moet pakken
[
Voor 37% gewijzigd door
Verwijderd op 11-05-2008 18:18
]