Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.
ik dacht dat eerst de bedoeling was dat je kale uitmuntende of formidabel kocht? nu heb je 18 jarige gekocht zie ik. maar goed hoop dat je plan werkt.Damien2004 schreef op maandag 24 maart 2008 @ 11:10:
[...]
Nee neeHeb spelers gekocht voor het trainen van passen
Als het allemaal word zoals de planning is dan plaats ik het hele stukje info nog wel hier
wel zonde om zo terug te vallen van de V, daar heb je toch een hoop moeite voor gedaan om dat te bereiken lijkt mij zo.
Chario2 (818126)
Ik ben benieuwd.. ik wil na dit seizoen mezelf ook helemaal laten terugvallen, maar ben nog niet erover uit wat ik zal gaan trainen.Damien2004 schreef op maandag 24 maart 2008 @ 11:10:
[...]
Nee neeHeb spelers gekocht voor het trainen van passen
Als het allemaal word zoals de planning is dan plaats ik het hele stukje info nog wel hier
ik denk dat hij wel wat meer stappen terug gaat zetten als 1. daarom ben ik sceptisch tegenover dit plan. maar als het lukt, huldeTH0R schreef op maandag 24 maart 2008 @ 12:01:
Dat heet strategie!
1 stap terug, en over een paar seizoenen weer 5 voorruit!
Chario2 (818126)
Teamid: 769777
flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!
Verwijderd
Gezien de investering die ik nu heb gedaan en de centen die ik er aan over heb gehouden denk ik dat als het na dit seizoen faalt ik zowiezo een team weer terug kan kopen die mee kan doen in de VI en waarschijnlijk de V. Het worden denk ik 3 stappen terug misschien wel vier. Afhankelijk van wat ik er aan gaat verdienen. Tevens heb ik ook al weer verder gekeken en ben ik ook al bezig na te denken over hoe ik mijn weg naar boven weer kan makenchario2 schreef op maandag 24 maart 2008 @ 13:21:
[...]
ik denk dat hij wel wat meer stappen terug gaat zetten als 1. daarom ben ik sceptisch tegenover dit plan. maar als het lukt, hulde
Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt
Mijn 7 def trainies gaan er dan uit, hou er 3 waarmee ik op alle def plekken een goed rating haal. Met me spitsen haal ik, volgens HT ratings, een uitstekend + aanval.
De opstelling is al ingevoerdBrainpower schreef op maandag 24 maart 2008 @ 11:40:
[...]
Geaccepteerd. Vergeet je opstelling niet in te voeren he, met het oog op een WO
Verwijderd
Verwijderd
Wel een groot voordeel dat hij 17 spelers heeft, en daarvan 2 geschorst en 1 geblesseerd. En dat allemaal afgelopen zondag gebeurd. Dus heb zeker kansen om door te bekeren woensdag!
Chario2 (818126)
Ik maak iets meer verlies. Hoop dat de thuiswedstrijd in de beker nog wat voor me doet. Het liefst 2 weken achter elkaarVerwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 09:22:
pfff...van die toeschouwers wordt je niet vrolijk...maak op dit moment 80k verlies iedere 2 weken terwijl ik derde in een heel sterke competitie sta (12e van de VI) en mijn supporters verwachten dat ik bij de beste 4 eindig. Leuk dat ze het een beetje 'realistischer' maken, maar beetje jammer dat het ten koste moet gaan van mijn zorgvuldig opgebouwde financiele positie.
Verwijderd
Sinds wanneer speel jij op maandagBrainpower schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 13:36:
Gisteren een BOT team met 8-0 verslagen.
Maar goed heb zondag met 4-0 verloren van de nummer 2 en zak zelf daardoor 2 plaatsen naar de 6e plaats. Maar goed ik kan nu bijna mee qua stats. Nog even wat vogelen met mijn opstelling om het optimale er uit te halen.
Sinds het sneeuwt met pasenVerwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 15:48:
[...]
Sinds wanneer speel jij op maandag
Maar goed heb zondag met 4-0 verloren van de nummer 2 en zak zelf daardoor 2 plaatsen naar de 6e plaats. Maar goed ik kan nu bijna mee qua stats. Nog even wat vogelen met mijn opstelling om het optimale er uit te halen.
Straks weer bekeren! Ben benieuwd... Succes allen!
begint de Got-cup trouwens al volgende week of kan ik nu al een nieuwe friendly regelen, en is de Got-cup over twee weken?
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Verwijderd
Unknown
Mijn volgende tegenstander wordt erg zwaar.
Hij heeft een ENORM sterk middenveld, en enorm sterke aanval.
Alle kansjes die ik krijg zullen er wel ingaan, de verdediging is niks (hoeft ook niet met zo'n middenveld)
Trotse vader!
We've got that ring of confidence
Die verdeling geldt niet meer (sterker nog, heeft nooit gegolden, was meer een indicatie). Ik heb naar aanleiding van de afgelope wedstrijden mijn stadion al verbouwd. Gewoon percentages (bezette plaatsen) uitgerekend en aan de hand daarvan een nieuwe verdeling gemaakt. Er is inderdaad een flink aantal extra overdekte stoeltjes nodig.Yukkie schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 23:09:
Ik zit net op hattrick het achtergrond verhaal te lezen over de fanverwachtingen en daar lees ik iets over genoeg overdekte plekken in het stadion. Dat zette mij aan het denken. Voor dat die fanverwachtingen er was, had je die mooie verdeelsleutel van 65%,25%,10% en de rest (zo even uit mijn hoofd). Maar is dat nu niet veranderd die sleutel? Ik heb net even rond zitten speuren, maar kan er niets over vinden. Wellicht kan je daar je toeschouwers aantal mee opschroeven, door meer overdekte plekken te bouwen.
Direct even gekeken. Heb de laatste 2 competitiewedstrijden thuisgespeeld en dit zijn de toeschouwers aantallen en percentages van de beschikbare capaciteit.Joss schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 23:19:
[...]
Die verdeling geldt niet meer (sterker nog, heeft nooit gegolden, was meer een indicatie). Ik heb naar aanleiding van de afgelope wedstrijden mijn stadion al verbouwd. Gewoon percentages (bezette plaatsen) uitgerekend en aan de hand daarvan een nieuwe verdeling gemaakt. Er is inderdaad een flink aantal extra overdekte stoeltjes nodig.
Aan het begin van het seizoen heb ik 5k extra overdekte zitplaatsen al bijgebouwd bovenop de voormalige 'ideale' verdeling en geen gewone zitplaatsen
Capaciteit | % | Regen | % | Zon | % | |
70007 | 100% | 41211 | 58% | 59434 | 85% | |
Sta | 41050 | 100% | 24403 | 59% | 36494 | 89% |
Zit | 16329 | 100% | 9317 | 57% | 16329 | 100% |
Ozit | 10936 | 100% | 5985 | 55% | 5187 | 47% |
Vip | 1692 | 100% | 1517 | 90% | 1424 | 84% |
You do the math
Zoals ik het bereken heb ik nu 6000 overdekte zitplaatsen teveel en circa 2500 gewone zitplaatsen te weinig. Uitgaande van 87% gevuld bij zon. Ga je uit van regen dan zijn de percentages voor de overdekte zitplaatsen juist goed. (Zelfs lichtjes aan de krappe kant) Opvallend vind ik het grote aantal bezette vip plaatsen bij regen.
Maar eens zien of ik er nog 2,5k zitplaatsen bijbouw.
[ Voor 11% gewijzigd door Quintus op 27-03-2008 00:12 ]
Unknown
Een van mijn spitsen is voor 4 weken geblesseerd geraakt. Kijken of ik dat nog ergens kan opvangen, want reserves heb ik niet voor de spits
A.s. woensdag kan je nog een friendly doen
Donderdag is de loting bekend.
Voor mensen die data willen zien: start got cup 9-04-2008
Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt
Ziet er iig flink anders uit dan hier. Ik heb gekeken naar de opvulling tijdens één bekerwedstrijd, één competitiewedstrijd en één friendly.
De opvulling was respectievelijk:
68%-74%-85%-66% (71% van totaal)
69%-75%-86%-67% (72% van totaal)
04%-04%-05%-03% (04% van totaal)
Omdat de cijfers van beker en compo erg op elkaar leken (wel allemaal zonder regen trouwens), heb ik gewoon experimenteel m'n stoeltjes aangepast zodat al die percentages rond de 66% zouden liggen voor die wedstrijden. Dit wordt nu mijn stadion:
1
2
3
4
5
6
7
| stadion % 32500 61% 13900 26% 5875 11% 1290 2% ------------- + 53565 100% |
Helaas de doelstelling van een keer thuis spelen in de beker nog steeds niet kunnen behalen!
Dan maar weer vlaggenverzamelen!
Dit kan ik wel mooi gebruiken voor het aansterken van m'n eigen team.
-- == Alta Alatis Patent == --
Verwijderd
lekker! enig nadeel is dat aankoop ook wat kost. Gisteren ondanks rode kaart en blessure van mijn WTM toch vrij gemakkelijk gewonnen, volgende week zelfs thuisCoRrRan schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 09:46:
Ik had een trainee die gepopped was naar solid PM en hij had al solid passen, ik zet hem op de transferlist voor +/- 125k (mooie ondergrens dacht ik), zijn er gekken die er 457k voor betalen.
Dit kan ik wel mooi gebruiken voor het aansterken van m'n eigen team.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2008 11:39 ]
Kan ik me nog inschrijven als ik er woensdagavond (zo goed als zeker) uitvlieg?Damien2004 schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 08:25:
Voor de got cup.
A.s. woensdag kan je nog een friendly doen
Donderdag is de loting bekend.
Voor mensen die data willen zien: start got cup 9-04-2008
Echt lastig gaat dat niet worden. Die gast haalt een killing middenveld. Gisteren trouwens, na door te zijn gegaan op penalties, gewoon een drop in supportersmoodBrainpower schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 12:55:
Uiteraard! Dat is wel zo makkelijk voor iedereen die komende woensdag de beker uitvliegd
De aankoopprijs van die speler was 15k.Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 11:37:
[...]
lekker! enig nadeel is dat aankoop ook wat kost. [...]
Nee, ik was wel erg happy.
Terraces 59.69318446%
Basic seats 23.9307635%
Seats under roof 14.15617148%
VIP seats 2.21989449%
Dit zal een goede benadering zijn denk ik.
Doe er je voordeel mee.
Gisteren 0-6 gewonnen in de beker, nu volgende week een team dat graag wil MOTSEN om door te gaan. We zullen zien wat HVP er tegen aan kan gooien.
Is dat berekend adh wedstrijden in de regen? Of gewoon random?hoedjevanpapier schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 16:52:
Gegevens van 482 niet uitverkochte matchen:
Terraces 59.69318446%
Basic seats 23.9307635%
Seats under roof 14.15617148%
VIP seats 2.21989449%
Dit zal een goede benadering zijn denk ik.
Doe er je voordeel mee.
☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420
Gegevens van 482 niet uitverkochte matchen:Brainpower schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 19:32:
[...]
Is dat berekend adh wedstrijden in de regen? Of gewoon random?
Geheel random dus
Hoedje, wat zijn jou salaris kosten p/w en wat zijn je opbrengsten gemiddeld van je stadion bij de thuis wedstijden?hoedjevanpapier schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 22:36:
[...]
Gegevens van 482 niet uitverkochte matchen:
Geheel random dus
TSI 515.140
Salary 255.001
Toeschouwersaantallen thuis van dit seizoen, incl geld.
23-03-2008 Het team speelde een wedstrijd. Hiervoor ontving je 447 188 € aan entreegeld. (48346)
16-03-2008 Het team speelde een wedstrijd. Hiervoor ontving je 439 695 € aan entreegeld. (47635)
02-03-2008 Het team speelde een wedstrijd. Hiervoor ontving je 394 555 € aan entreegeld. (40831)
HOFlipm0de schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 12:10:
wat is tegenwoordig een goed programma om alles bij te hhouden en de opstelling te maken? HT ratings wordt niet meer geupdate las ik...
Tnx HvP, heb even de nummer 1 van de ere gepakt en die is 570k ongeveer kwijt per week.
Denk dat mijn weg naar boven in 2 fases moet doen. Kan alleen weer een nadeel zijn als de transfermarkt weer instort of juist verder omhoog gaat.
TU +1 Passen op een 18 jarige 32 dagen
Verwijderd
Mart Groenendaal: 21 jaar en 67 dagen
Positiespel van goed naar uitstekend (Wonderbaarlijk vleugelspel, goed passen en redelijk spelhervatten). De TL geeft een prijs van net onder de 3M aan dus eens kijken of we hem kunnen verpatsen voor 3M. Dan haal ik er weer eentje terug met minimaal wonderbaarlijk vleugelspel en lager positiespel om die een aantal niveau's op positiespel te laten stijgen.
Derek Gabriëls: 18 jaar en 84 dagen
Positiespel van zwak naar matig. Is nog niet zo interesant maar met zijn formidabel vleugelspel kan hij eind volgend seizoen toch wel eens wat centen op gaan leveren mocht hij nog 1 of 2 keer poppen.
Verwijderd
Helaas zagen vandaag weer 7 Gotters hun bekeravontuur eindigen. De overige 17 Gotters in deze ronde haalde wel de volgende ronde.
Van de 6 teams uit divisie VI die aan deze ronde begonnen haalde 5 teams de volgende ronde.Daar in tegen zag de helft van de teams uit divisie V zijn poging om de beker te winnen stranden in deze ronde. Jammer genoeg sneuvelde ook het eerste team uit divisie IV.
De volgende wedstrijden staan aanstaande woensdag voor GoTters op het programma:
IV
171718706 : Usque Baugh - SC Amsreiw
171718583 : Grasmat united - Fresh Kickers
171718696 : Dexter´s Lab II - HVP
171718590 : De Straffe Dassen - 12_Kuub
171718557 : Joris United - OO0nMe's Dreamteam
171718717 : Handy´s - Fiets em d'r in
171718559 : timvanbasten - Hoog boys
V
171718782 : Real Club Deportivo Canada - De Friese Rotterdammers
171718609 : brainmania - Magic Almere
171718878 : Junior Stars- FC Rismaster
171718703 : De TH0Rretjes - Livin´crap
171718780 : Khorne Krusaders - BT Entertainment
VI
171718473 : F.C. Flower Power - Fc de Oosterballers
171718373 : Boca LWD - RKVV Dommelsch
171718754 : Pewwy United - Nilis_united
171718514 : Demonic strikers - Hercules Calisante
171718504 : Ripzeboys - Draken XI
Dus het word afwachten of HVP alle uitvindingen uit Dexter´s Lab overleeft. Zijn ze bij Fiets em d´r in handiger dan de tegenstander. Kan brainmania de logica achter de trucs van de tegenstander ontdekken en zijn de mannen van Ripzeboys vuurbestendig. We zullen het allemaal zien in Ronde 6 van de nationale beker.
[ Voor 26% gewijzigd door lameeuw op 30-03-2008 22:09 ]
[ Voor 13% gewijzigd door Quintus op 30-03-2008 22:35 ]
Unknown
[ Voor 5% gewijzigd door lameeuw op 30-03-2008 22:53 ]
Verwijderd
Verwijderd
allereerst heb ik mn wedstrijd, waarvan mn fans een 'mogelijk verlies' verwachten, met een ruime 4-0 gewonnen (met counter en ondanks net een hatstatpunt minder, 2 vd 3 counterkansen gescoord en darnaast nog 2 SE's, terwijl hij zich stukliep op mn verdediging).
Mn Fans zijn nu 'in de zevende hemel', evenals de sponsoren. De teamgeest is 'in de wolken' en zelfvertrouwen is 'wonderbaarlijk'.
Echter, nóg belangrijker is de ontwikkeling in mn Liga:
Dit is een behoorlijk sterke VIII ( 52/2048 op Alltid ), maar waarvan ook 7 teams vrijwel gelijkopgaan qua stats; meestal tussen de 145 en 155 Hatstats kunnen halen.
Enkel één Team steeg met kop en schouders boven de rest uit, het team dat uit de VII gedegradeerd was; welke tegen de 190 Hatstats haalde.
Juist dat team heeft echter zn hele team in de uitverkoop gedaan en sindsdien niet meer ingelogd.
Nu heeft hij nog 6 onverkoopbare spelers.
Volgende week moet ik tegen hem en ik vermoed niet dat hij nu direkt weer gaat inkopen (ik vermoed wel dat hij mogelijk het team wel levend houd en aan het einde van dit seizoen een nieuw team inkoopt tegen betere prijzen; hij heeft nl. precies gewacht tot hij 12 punten heeft en dus zo goed als zekergesteld is tegen degradatie.).
Voor mij betekent dit waarschijnlijk ook dat ik al volgende week me ook zekerspeel tegen degradatie en zelfs de tweede plek zal gaan halen...
Ik zou eventueel zelfs kunnen gaan overwegen voor het kampioenschap te gaan in mn eerste seizoen in deze sterke Liga, tegen de rest heb ik zeker een goede kans en ik zou zelfs nog wat kunnen investeren (zo'n 3 miljoen zou ik daarvoor kunnen vrijmaken, zelfs 5 miljoen als ik kies mn beste trainee te verkopen, en de generatie daarachter doorschuif).
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Verwijderd
De club zag helaas 11 supporter(s) opzeggen als lid van de fanclub.
Pff zoveel zag ik er nog nooit vertrekken
The data below is generated dynamically. Obviously very few data sets are satisfying for particularly rainy weather. I.e. it is important, that you keep the results coming.
Results, where either of the spectator types are fully occupied (also including the HT-bug victims, where only one seat are left) are filtered out in the results below. Note, that the results are not visually verified. Hence erroneous/mistyped values might affect results in wrong directions.
____________________________________________________________________________ _
_Weather_________Valid data sets__Terraces__Basic seats__Under roof__VIP seats_
_Rain_____________23_____________55,33%_ _18,20%_____24,37%___ _2,10%__ _
_Overcast_________120____________59,07%_ _23,38%_____15,37%___ _2,17%__ _
_Partially clouded__336____________61,60%_ _25,56%_____10,60%___ _2,24%__ _
_Sunny___________130____________62,54%_ _26,67%_____8,61%____ _2,18%__ _
Niet als je nog in de beker zit en wintBrainpower schreef op maandag 31 maart 2008 @ 12:10:
31-03-2008
De club zag helaas 11 supporter(s) opzeggen als lid van de fanclub.
Pff zoveel zag ik er nog nooit vertrekkenIk zal wel aan de top zitten met mn supporters aantallen. Lekker, donderdag weer 11 die opzeggen dus
Pff herinner me er nog maar weer aan
Ik snap de logica niet in deze statistieken.hoedjevanpapier schreef op maandag 31 maart 2008 @ 13:59:
____________________________________________________________________________ _
_Weather_________Valid data sets__Terraces__Basic seats__Under roof__VIP seats_
_Rain_____________23_____________55,33%_ _18,20%_____24,37%___ _2,10%__ _
_Overcast_________120____________59,07%_ _23,38%_____15,37%___ _2,17%__ _
_Partially clouded__336____________61,60%_ _25,56%_____10,60%___ _2,24%__ _
_Sunny___________130____________62,54%_ _26,67%_____8,61%____ _2,18%__ _
Kortom, binnenkort lekker over op een andere training.
Wat hou ik:
Scoren (Briljant 11.0) + Passen (uitstekend)
Scoren (Wereldklasse 12.0) + Passen (goed)
(Of kan ik beter in plaats van Briljant, een met Bovennatuurlijk Scoren (14.0) en Redelijk Passen houden?)
Positiespel (Reusachtig 15.0)
Positiespel (Wereldklasse 13.0) + Passen (uitstekend)
Wat wil ik aan normale versterking:
- Nieuwe middenvelder (wereldklasse/bovennatuurlijk, uitstekend passen)
- Nieuwe keeper (wonderbaarlijk, redelijk ervaring)
- Nieuwe centrale verdediger (briljant/wonderbaarlijk)
En dan vleugelaanvallers + vleugelverdedigers.
Ik hoop ongeveer 15 miljoen te hebben om alles te versterken, als alles verkoopt als ik hoop aan het eind van het seizoen ;-). Van die 15 miljoen wil ik iets van de helft besteden aan de bovenste 3 spelers, en de rest aan de nieuwe vleugelspelers. Is dat een beetje reeel?
En wat is belangrijker met vleugelaanvallers. Passen of positiespel? Of beide? Want als ik Hattrick-files op databased.at mag geloven is dus positiespel belangerijker? Iemand die hiermee kan assisteren wat ik het beste kan doen?
Als de wedstrijd-engine mij wat meer mee zit, promoveer ik eind dit seizoen weer naar VI. Maar tot nu toe zit het niet echt mee...
Dit tabelletje geeft (denk ik) het percentage bezette plaatsen per sectie (sta/zit/overdekt/vip) van het totale aantal verkochte plaatsen in verschillende weersomstandigheden.Damien2004 schreef op maandag 31 maart 2008 @ 16:08:
[...]
Ik snap de logica niet in deze statistieken.
Edit: Oh en gisteren gewonnen trouwens (3-0), wat verschillende dingen uitgeprobeerd omdat mijn topspits uit de roulatie is/was (verdedigende spits, spits naar de vleugel, aanvallende back). Moet zeggen dat het best beviel. Heb inmiddels ook meer dan 5 miljoen op de bank na de verkoop van een van mn trainees (3.3M).
Ga een deel deze week denk ik nog uit geven aan een middenvelder, maar sowieso nog een supertrainee. Aanstaande zondag kan ik bij winst de koppositie overnemen uit bij de #1.
[ Voor 50% gewijzigd door Joss op 31-03-2008 16:49 ]
Hehehe ja dat snap ik wel maar er zit geen logica in vind ik.Joss schreef op maandag 31 maart 2008 @ 16:41:
[...]
Dit tabelletje geeft (denk ik) het percentage bezette plaatsen per sectie (sta/zit/overdekt/vip) van het totale aantal verkochte plaatsen in verschillende weersomstandigheden.
Niet? Volgensmij is het wel érg overduidelijk: slechter weer = meer overdekt & minder onoverdekt...Damien2004 schreef op maandag 31 maart 2008 @ 22:08:
[...]
Hehehe ja dat snap ik wel maar er zit geen logica in vind ik.
Hmm keek misschien niet zo lekker. Maar betekend dit dan ook dat de 75%/15%/10%/5% regel ook niet meer van toepassing is?Joss schreef op maandag 31 maart 2008 @ 22:27:
[...]
Niet? Volgensmij is het wel érg overduidelijk: slechter weer = meer overdekt & minder onoverdekt...
Verwijderd
Gister een traineen verkocht voor 2,9 miljoen (wonderbaarlijk PM, matig passen). De prijzen voor trainees van 17 met uitstekend pm vallen redelijk mee dus denk dat ik er daar maar 1 aanschaf.
Er komen dus minder mensen, maar ze betalen meer over onder een dakje te zitten.
Algemeen is het dus goed om te bekijken om stoelen onder dak bij te bouwen.
Met mijn stadion van 70k is dit echter nog niet noodzakelijk.
Ik zou het alleen doen als 1 of meerdere keren je overdekte plaatsen zijn uitverkocht. Zo weet je dat er meer bij kan en je dus meer winst daarop kunt maken.hoedjevanpapier schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 16:23:
Logica is er wel, bij zware regenval gaan er meer mensen overdekt zitten.
Er komen dus minder mensen, maar ze betalen meer over onder een dakje te zitten.
Algemeen is het dus goed om te bekijken om stoelen onder dak bij te bouwen.
Met mijn stadion van 70k is dit echter nog niet noodzakelijk.
Vanmiddag ook een lange-termijns trainee binnengehaald. Net 17 jarige Nederlandse verdediger. Zit heeeel dicht tegen de uitstekend aan (denk dat ie maar een halve training nodig heeft). Was al een tijdje opzoek naar zo'n trainee, nu toch zo'n 750k voor neergeteld. Maargoed, over 4/5 seizoenen mag ie voor 3.5M weg

Totale capaciteit: 70000
Staanplaatsen: 44170
Gewone zitplaatsen: 17570
Overdekte zitplaatsen: 6440
Zitplaatsen in de VIP-boxen: 1820
Overgelopen zondag regen. De overdekte zitplaatsen waren uitverkocht.
Maarja, om nou voor een half miljoen euro 5000 overdekte zitplaatsen bij te bouwen...
Verwijderd
als de prijzen dan nog zo goed zijn hahaJoss schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 22:12:
Ik had al 2000 extra stoeltjes (op een stadion van 50.000) onder het dakje geplaatst (na berekeningen over 4 droge wedstrijden), maar die waren afgelope zondag in een regenbui al meteen uitverkocht terwijl m'n stadion maar halfvol zat. Denk dat ik er dus nog maar 2500 bij bouw, maar nu ff niet![]()
Vanmiddag ook een lange-termijns trainee binnengehaald. Net 17 jarige Nederlandse verdediger. Zit heeeel dicht tegen de uitstekend aan (denk dat ie maar een halve training nodig heeft). Was al een tijdje opzoek naar zo'n trainee, nu toch zo'n 750k voor neergeteld. Maargoed, over 4/5 seizoenen mag ie voor 3.5M weg
Helemaal mee eens, het zou ook nog wel eens leuk zijn om dit door te berekenen.Brainpower schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 23:24:
Mijn stadion:
Totale capaciteit: 70000
Staanplaatsen: 44170
Gewone zitplaatsen: 17570
Overdekte zitplaatsen: 6440
Zitplaatsen in de VIP-boxen: 1820
Overgelopen zondag regen. De overdekte zitplaatsen waren uitverkocht.
Maarja, om nou voor een half miljoen euro 5000 overdekte zitplaatsen bij te bouwen...
Kans regen zal misschien 2 wedstrijden per seizoen zijn, thuis.
Aanschaf bouw 5 ton, + hogere beheerkosten.
Zet dit tegenover de opbrengst die je meer kan krijgen en ik denk dat je na een seizoen of 10 break even zit. Lijkt mij dus vrij zinloos...
Ja precies. Al zijn die hogere beheerkosten niet echt van toepassing aangezien je ook dan bijvoorbeeld hetzelfde aantal van je staanplaatsen kan halen.hoedjevanpapier schreef op woensdag 02 april 2008 @ 09:06:
[...]
Helemaal mee eens, het zou ook nog wel eens leuk zijn om dit door te berekenen.
Zet dit tegenover de opbrengst die je meer kan krijgen en ik denk dat je na een seizoen of 10 break even zit. Lijkt mij dus vrij zinloos...
Maar dan nog lijkt het me niet winstgevend op korte termijn.
hoedjevanpapier schreef op woensdag 02 april 2008 @ 09:06:
[...]
Helemaal mee eens, het zou ook nog wel eens leuk zijn om dit door te berekenen.
Mij welBrainpower schreef op woensdag 02 april 2008 @ 09:19:
[...]
Ja precies. Al zijn die hogere beheerkosten niet echt van toepassing aangezien je ook dan bijvoorbeeld hetzelfde aantal van je staanplaatsen kan halen.
Maar dan nog lijkt het me niet winstgevend op korte termijn.
Stadion:
Totale capaciteit: 99666
Staanplaatsen: 57666
Gewone zitplaatsen: 25000
Overdekte zitplaatsen: 15000
Zitplaatsen in de VIP-boxen: 2000
Wedstrijd afgelopen zondag:
Staanplaatsen : 24015
Zitplaatsen : 9172
Overdekte zitplaatsen : 15000 (30%+ !!!)
VIP-plaatsen : 1483
Ik heb pas geleden naar aanleiding van de veranderingen 5000 stoeltjes bij de staanplaatsen neergezet met een parasol erboven.
En dan gaat het er eigenlijk niet eens om dat de investering pas over x aantal seizoenen is terugverdiend, maar misschien meer om het psychologische effect. Of het nou tropisch warm is of dat het met bakken uit de lucht komt, voor mij betekent dit $_$ kassa ! Ik ben al van plan om nog maar eens 5000 overdekte zitplaatsen er tegen aan te gooien ten koste van wederom hetzelfde aantal staanplaatsen. De klant is nou eenmaal koning.
D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.
Dit kan wanneer je competitie waar je in zit is afgelopen. Dan zie je op de overzichtspagina van je jeugdopleiding een link naar het opzeggen ervan.
@^^0nMe
Wow dat is echt een tijd geleden dat jij hier wat hebt gepost! Welkom terug
Voor jou met veel plaatsen is het idd wat meer rendabeler dan kleinere stadions.
Ik durf zelfs te beweren dat je tegenwoordig met de juiste stadionverhoudingen MEER inkomsten kan krijgen bij zware regen dan bij volle zon. De prijs voor een overdekte zitje is bijna 2x zo hoog als een normale zitplek (€18 en €9,5). Volgens de ervaringen op de conference en mijn eigen waarnemingen bij zonnige wedstrijden van vrienden zijn de toeschouwersaantallen een stukje lager dan vorig seizoen. Als er dan toch in beide gevallen vergelijkbare aantal toeschouwers langskomen, dan wil je liever dat het grootste gedeelte van het publiek veilig droog in het overdekte terras zit dan in de open lucht met een zonnetje. (bij zon geven toeschouwers sterk de voorkeur aan onoverdekt).
Het probleem is natuurlijk dat het niet altijd regent en ik moet nog eens goed kijken hoeveel mensen er bij bewolkt een voorkeur hebben voor overdekt en normaal. Maar ik speel tegenwoordig niet meer met DE meest optimale strategie, ik vind het bv veel leuker om mijn vrienden/concurrenten/collega's in R'dam te zien klagen bij weer een regenmatch thuis terwijl mijn geld dan letterlijk met bakken uit de lucht komt vallen.
D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.
Vergeten een opstelling te maken voor de beker!
Ik helemaal pissed, want ik wou piccen, met wat trainees.
Blijk ik dus gewoon met 5-1 gewonnen te hebben zonet
Trotse vader!
Verwijderd
Stars:
Middenveld uitmuntend (laag)
Rechterverdediging zwak (laag)
Centrale verdediging zwak (hoog)
Linkerverdediging slecht (hoog)
Rechteraanval redelijk (heel laag)
Centrale aanval uitmuntend (zeer hoog)
Linkeraanval uitmuntend (heel laag)
tegenstander:
Middenveld goed (hoog)
Rechterverdediging matig (hoog)
Centrale verdediging uitstekend (zeer hoog)
Linkerverdediging redelijk (zeer hoog)
Rechteraanval zwak (laag)
Centrale aanval redelijk (hoog)
Linkeraanval matig (laag)

1 tegen 2
3 tegen 4
5 vrij ect.
Of moet ik zelf wat verzinnen?
Misschien ook een idee om het vrije team tegen een ander vrij team te laten spelen voor extra punten?
Nu je 6 poules van 5 teams hebt gaan de nummers 1 door en de 2 beste nrs 2?
Maak er dan 5 poules met 6 teams van kunnen de nummers 1 en de 3 beste nrs 2 door.
Dan voorkom je problemen met "Ik dacht dat ik vrij was"
Interpoulair (wat een woord) spelen lijkt me maar niets eigenlijk.
Voor de eerste ronde lijkt me anders dit speelschema wel wat:
5-4
3-2
1 vrij
[ Voor 56% gewijzigd door Quintus op 02-04-2008 20:42 ]
Unknown
komt toch echt door je verdediging.....lijkt me geen me geval ook al is jouw mid behoorlijk sterkerVerwijderd schreef op woensdag 02 april 2008 @ 20:23:
3-4 verloren in de beker vandaag, heb gegokt met een pic thuis en verloren d8 ik, tot ik de ratings zag, gewoon weer ouderwets ruzie met de ME:
Stars:
tegenstander:
Middenveld goed (hoog)
Chario2 (818126)
Wacht nog wat reacties af. morgen hak ik de knoop doorQuintus schreef op woensdag 02 april 2008 @ 20:35:
Met poules van 5x6 deelnemers zou je dat probleem van vrije dagen niet hebben... ;P
Nu je 6 poules van 5 teams hebt gaan de nummers 1 door en de 2 beste nrs 2?
Maak er dan 5 poules met 6 teams van kunnen de nummers 1 en de 3 beste nrs 2 door.
Dan voorkom je problemen met "Ik dacht dat ik vrij was"
Interpoulair (wat een woord) spelen lijkt me maar niets eigenlijk.
Voor de eerste ronde lijkt me anders dit speelschema wel wat:
5-4![]()
3-2
1 vrij
Je bent gewoon aardig genaaid. Ook al is zijn def misschien iets sterker dan die van jou.Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2008 @ 20:23:
3-4 verloren in de beker vandaag, heb gegokt met een pic thuis en verloren d8 ik, tot ik de ratings zag, gewoon weer ouderwets ruzie met de ME:
Stars:
tegenstander:
Middenveld goed (hoog)
Je MF is veel hoger, met twee hele sterke aanvals kanten. Speel deze wedstrijd 10 keer, en je wint zeker 9 keer. Zuur, erg zuur dus
Verwijderd
Helaas zagen vandaag weer 9 Gotters hun bekeravontuur eindigen. Onder hen het laatste team wat nog meestreed in de belgische beker en de laatste VIIe divisie team in de nederlandse beker. De overige 8 Gotters in deze ronde haalde wel de volgende ronde.
Alle 5 de ploegen uit divisie VI zagen hun bekerreeks deze ronde stranden. Van de 5 ploegen uit divisie V haalde 2 ploegen de volgende ronde. Daar in tegen werd er maar 1 team uit divisie IV uitgeschakeld. Meest opmerkelijke overwinning was die van 12_Kuub. Zijn tegenstander liet zich gewillig naar de slachtbank leiden. 12_Kuub denderd dan ook door naar de volgende ronde met 0-8 overwinning.
De volgende wedstrijden staan volgende week woensdag voor GoTters op het programma:
IV
171978869 : Grolsch Giganten - Fresh Kickers
171978926 : GoedkoopBier.com - HVP
171978876 : Fc Linkie - 12_Kuub
171978847 : De Graszaaiers - OO0nMe's Dreamteam
171978941 : Abdominal FC - Fiets em d'r in
171978849 : Sporting Acorn - Hoog boys
V
171978951 : De Friese Rotterdammers - Alteveer
171978802 : De TH0Rretjes - Fc Grasschoppers
Het lijkt er op of de tegenstanders volgende week GoTters dronken gaan voeren. Hvp zal de verleiding van goedkoop bier moeten weerstaan. Terwijl Fresh Kickers op bezoek gaat bij de giganten van Grolsch. Verder zal De Th0Rretjes na volgende week wel aan een nieuwe grasmat toe zijn nadat ze de FC Grasschoppers op bezoek hebben gehad.
-AFCA-(813162) 5 17 - 1 15
Alleen is geld op het moment een probleem, iemand tips om wat extra geld verdienen?
Verwijderd
- verkoop trainees, maar dit is meer voor de lange termijn
- daytraden, maar dat zou ik je als beginner niet aanraden
- friendlies spelen tegen hooggeplaatste of buitenlandse teams voor extra inkomsten (zorg wel dat je thuis speelt en verwacht er niet al teveel van
- skilltraden, maar ook dit is voor onervaren hattricker vrij lastig, er zijn wel tools voor maar ik weet niet of die nog up to date zijn.
Verder zag ik dat ik weer een uitdagen groep heb gekregen voor de GoTcup
wat je zegt klopt maar om nou gelijk te beweren dat je genaaid wordt door de me......hoedjevanpapier schreef op woensdag 02 april 2008 @ 22:53:
[...]
Je bent gewoon aardig genaaid. Ook al is zijn def misschien iets sterker dan die van jou.
Je MF is veel hoger, met twee hele sterke aanvals kanten. Speel deze wedstrijd 10 keer, en je wint zeker 9 keer. Zuur, erg zuur dus
zijn tegenstander maakt de kansen wel af omdat zijn verdediging zwak is
hij maakt de goals niet omdat de verdediging sterker is (heeft meer kansen nodig om te scoren)
dus lijkt mij weinig naaien aan.
Chario2 (818126)
Het economische deel van het spel is natuurlijk ook een erg belangrijk deel dat je onder de knie moet krijgen.-Mike- schreef op woensdag 02 april 2008 @ 23:42:
Oi medetweakers, Ik ben ook sinds een maandje of 2 aangemeld en begin het eindelijk het spel te begrijpen. Heb aan het einde van vorige seizoen een degradatie team gekregen en zit nu dus in de 10de divisie (een bot divisie dus)en het gaat erg makkelijk.
-AFCA-(813162) 5 17 - 1 15
Alleen is geld op het moment een probleem, iemand tips om wat extra geld verdienen?
Er zijn niet 'zomaar' manieren om eenvoudig geld te verdienen; wel kun je p de korte termijn met daytrading wat verdienen (maar dat vereist wel een goed inzicht in de Transfermarkt én hierbij oet je rekenen dat de laatste tijd het Daytrading steeds moeilijker gemaakt wordt, de laatste verandering is dat aankopen geen training meer krijgen als ze wel voor hun aankoop een wedstrijd gespeeld hebben maar nog niet bij hun nieuwe team)...
Ook op de lange termijn kun je door gericht te trainen op een bepaalde skill geld verdienen door deze spelers met winst te verkopen... zeker in de lage liga kun je daar veel voordeel van hebben, aangezien dt gelijktijdig ook de kwalieit van je team veel sterker maakt...
Nog belangrijker is het echter ook je uitgaven te controleren, teveel en zelfs onodige specialisten ontslaan (bv. meer dan 5 trainingsassistenten brengt met een matig coach geen meerwaarde).
verder het aantal spelers beperken tot een aantal dat je ook daadwerkelijk nodig hebt, die je kunt trainen; rond de 20-22 spelers zou moeten voldoen....
investeringen in zaakwaarnemers kun je als beginnende speler bij financiele problemen beterniet doen, evenals en jeugdakademie beginnen, wacht daarmee tot je de financiele ruimte ervoor hebt.
uitbreiding van je stadion is een klassieke fout, doe dat ook niet totdat je stadion ook daadwerkelijk meermaals uitverkocht is (waarschijnlijk sowieso pas na drie seizoenen en als je al in de XI of mogelijk VIII zit)
Verder, probeer vooral spelers aan te kopen uit je eigen land, hiermee bespaar je toch weer 20% aan salariskosten.
en speel altijd een friendly, liefst tegen betere tegenstanders die je meer bezoekers opleveren, geen internationale uit-wedstrijde, die kosten je ook weer 6000 reiskosten.
Gebruik uiteindelijk altijd je inkomsten/uitgaven over twee weken ( met een uit- en thuiswedstrijd) .... streef ernaar om zonder inkomsten uit competitiewedstrijden zo rond de 5000 euro verlies wekelijks te leiden... dan moet je per thuiswedstrijd slechts 10.000 inkomsten hebben (haal je zelfs tegen botteams wel) en de rest is dan spaargeld om je team verder op te bouwen.
Ben ik niet helemaal met je eens hoor. Met gemiddeld 57% bbz moet hij gewoon het merendeel van de kansen krijgen. Zelfs dat is niet gebeurd. Zijn tegenstander scoort twee keer uit een SE. De hele tweede helft hebben de Stars geen een kans meer gehad. Het is dus te makkelijk om dit om de verhouding aanval/verdediging te zetten. SE is vaak een verdeling en BBZ bepaalt het kansenaantal.chario2 schreef op donderdag 03 april 2008 @ 09:34:
[...]
wat je zegt klopt maar om nou gelijk te beweren dat je genaaid wordt door de me......
zijn tegenstander maakt de kansen wel af omdat zijn verdediging zwak is
hij maakt de goals niet omdat de verdediging sterker is (heeft meer kansen nodig om te scoren)
dus lijkt mij weinig naaien aan.
hoewel ik dit seizoen daar weer hard uit ga degraderen is dat toch wel leuk.
Verwijderd
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2008 10:58 ]
daar heb je een punt. maar feit blijft dat het ook wel te verklaren valt, dus echt genaaid vind ik het persoonlijk niet.hoedjevanpapier schreef op donderdag 03 april 2008 @ 09:57:
[...]
Ben ik niet helemaal met je eens hoor. Met gemiddeld 57% bbz moet hij gewoon het merendeel van de kansen krijgen. Zelfs dat is niet gebeurd. Zijn tegenstander scoort twee keer uit een SE. De hele tweede helft hebben de Stars geen een kans meer gehad. Het is dus te makkelijk om dit om de verhouding aanval/verdediging te zetten. SE is vaak een verdeling en BBZ bepaalt het kansenaantal.
Trouwens zo een SE is best leuk, heb zelf een reusachtige spelhervatter met uitstekend scoren, heeft ook onvoorspelbaarheid, scoort zeer regelmatig met een afstandschot of vrije trap. het is een spits en train scoren.
Chario2 (818126)
Tevens zou ik toch even kijken of er ruimte in je budget is om het aantal VIP plaatsen te vergroten. Normaliter wordt het afgeraden om je stadion te vergroten, maar ik heb zelf gemerkt dat het standaard aantal VIP plaatsen behoorlijk snel al tot capaciteit zit. Dus een aantal extra is geen overbodige luxe.
Daarnaast moet je toch kijken of je misschien voor een leuk prikkie een speler kan vinden die je binnen een aantal weken kunt laten stijgen in skill level om daarna te verkopen. Handig daarbij is bijv. een management tool als Hattrick Organizer en de Firefox Add-on PsicoTSI.
En probeer ervoor te zorgen dat je financiën niet onder de -100k~-150k komen. En als het goed is heb je aan het eind van het seizoen behoorlijk wat extra inkomsten als je de eerste plek behaald en de topscorer levert.
Dit topic is gesloten.