Toon posts:

Van Vista naar XP

Pagina: 1
Acties:
  • 181 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een paar dagen een PC met Vista.
Ikzelf ben een fanatiek gamer maar mijn games lopen niet met vista, dus ik wou XP instaleren omdat XP op dit moment beter werkt.

Toen ik XP wilde instaleren kon ik niet op de instaleer windows XP button drukken, ik heb al gelezen dat je je al1 kan upgraden naar xp met 2000 of minder.

Mijn volgende stap was proberen te Formateren, maar dat lukt ook niet.

Kan iemand mij Aub aan een oplossing helpen zodat ik XP erop krijg.

Alvast bedankt.

• McWolf82
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-12-2022
Tweakers staat vol met met antwoorden voor jouw "probleem". Gebruik de "search". Het is nogal makkelijk als je iets niet weet direct te vragen, terwijl je zelf ook een groot deel kunt opzoeken via Google bijv.

Verwijderd

Topicstarter
McWolf82 schreef op zondag 30 december 2007 @ 18:40:
Tweakers staat vol met met antwoorden voor jouw "probleem". Gebruik de "search". Het is nogal makkelijk als je iets niet weet direct te vragen, terwijl je zelf ook een groot deel kunt opzoeken via Google bijv.
Ik ben al een hele dag kwijt met zoeken via google maar er staat niks specifieks in over Xp instaleren op een vista systeem.

Zelfs vista laat het niet toe dat de CD-ROM als 1e boot gebruikt kan worden.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

vista laat dat niet toe :?

dat is een bios functie imho

Iperf

• Duroth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-04-2016

Duroth

No rest for the tweaked

Verwijderd schreef op zondag 30 december 2007 @ 18:56:
[...]
Ik ben al een hele dag kwijt met zoeken via google maar er staat niks specifieks in over Xp instaleren op een vista systeem.
Gebruik dan de GoT search, zo'n 30 topics zal je toch wel moeten vinden denk ik zo...

edit:
Of 291... 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door Duroth op 30-12-2007 19:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Duroth schreef op zondag 30 december 2007 @ 19:01:
[...]

Gebruik dan de GoT search, zo'n 30 topics zal je toch wel moeten vinden denk ik zo...

edit:
Of 291... 8)7
Heb ik al gedaan staan idd wat topics over vista en XP.

maar niet hoe ik bijvoorbeeld xp op een andere patitie maak.

als het wel zo is geef dan maar een link want ik zie niks.

Verwijderd

Topicstarter
fish schreef op zondag 30 december 2007 @ 18:59:
vista laat dat niet toe :?

dat is een bios functie imho
okej de Bios laat dat niet toe.

wel heel apart dat ik daar bij mijn andere computors geen last van heb en bij deze wel.

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:35
Verwijderd schreef op zondag 30 december 2007 @ 20:12:
[...]

wel heel apart dat ik daar bij mijn andere computors geen last van heb en bij deze wel.
Kijk, dat is onzin... Vista heeft niets met bios te maken. Het is gewoon een biosfunctie, dat je kan booten van je xp cd, en dan kan kiezen op welke schijf je het wilt installeren.

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 december 2007 @ 20:12:
[...]

Voordat jouw pc überhaupt iets met Vista doet is de mogelijkheid om vanaf CD te booten al voorbij. Dat is dus wel degelijk iets dat in je BIOS geregeld moet worden zoals eerder gezegd. Wellicht overbodig, maar voor alle zekerheid:Is het een bootable cd die je gebruikt?

• McWolf82
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-12-2022
Heb je trouwens wel eens geprobeerd om je games te proberen via de compatibiliteitsmodus in Vista?
Dan kun je er in feite voor kiezen dat het spel draait op Windows XP SP2.

Dat probleem had ik namelijk met Call of Duty 2. Spel was erg traag (menu, laden, graphics). Compatibiliteit aangepast en alles draaide perfect.

Ik heb al een aantal Vista systemen gedowngrade (of geupgrade, het is maar hoe je het wilt bekijken) en dat het bij jou niet werkt heeft niks met Vista te maken.

Ik heb het idee dat je geen originele XP cd-rom hebt en dat de bestanden in een mapje staan en dat ie daarom niet wil booten.

Daarnaast dacht ik dat Tweakers wat meer voor de ervaren computergebruiker was. Mensen die redelijk wat verstand hebben van computers, maar tegen (vreemde) problemen aanlopen.
Ik wil niet zeggen dat ik alles weet en goed doe, maar ik heb geleerd ook via Tweakers dat ik eerst zelf ga zoeken. En er staat genoeg informatie op internet.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zondag 30 december 2007 @ 20:11:

als het wel zo is geef dan maar een link want ik zie niks.
Ehm..

Er komen regelmatig dit soort vragen voorbij, die moet je ook met de search wel kunnen vinden.
Verder gaan we er hier wel vanuit dat je toch wel een beetje basiskennis hebt van computers.
Dat staat ook in de Windows Clients - Policy en de Registratievoorwaarden.

Die basiskennis strekt zich ook uit naar het kunnen lezen van forum FAQs als de PMG FAQ en de OM FAQ / Beleid als het gaat om opstartzaken voor je BIOS en het formatteren van schijven.

Tenslotte is het ook logisch dat je vanuit een draaiende Windows installatie niet je systeemschijf kan formatteren, en dat een downgrade installatie ook niet vanuit een draaiende Windows zal werken.

Dan is 'paas me effe een link dan' niet echt de manier zoals we dat hier graag zien :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Okej jongens ik zal jullie met rust laten ik ben toch geen ervare computer gebruiker, maar dat afzeiken hoeft van mij ook niet.
Ik dacht dat forums er waren om mensen te helpen die minder verstand van zaken hadden maar ik zie dat tweaker gebruikers zich daar te goed voor vinden.

En Jah ik heb wel een originele XP CD en Jah ik weet dat het Bios los van Vista staat.
ik heb de 1e Boot op CD staan maar hij pakt hem gewoon niet. Dat is juist het gekke.

en als julie allemaal zo goed zijn waarom heb ik dan nogsteeds geen antwoord gehad op mijn Noob vraag?

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zondag 30 december 2007 @ 23:05:
Ik dacht dat forums er waren om mensen te helpen die minder verstand van zaken hadden maar ik zie dat tweaker gebruikers zich daar te goed voor vinden.
Nou ja, wij zijn geen helpdesk, dat is het enige :)
Als je de gegeven tips om in de FAQs hier rond te neuzen om je probleem zelf te leren oplossen niet waardeert dan kunnen we daar verder ook weinig aan doen helaas.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Okej jongens ik zal jullie met rust laten ik ben toch geen ervare computer gebruiker, maar dat afzeiken hoeft van mij ook niet.

En Jah ik heb wel een originele XP CD en Jah ik weet dat het Bios los van Vista staat.
ik heb de 1e Boot op CD staan maar hij pakt hem gewoon niet. Dat is juist het gekke.

en als julie allemaal zo goed zijn waarom heb ik dan nogsteeds geen antwoord gehad op mijn Noob vraag?
Heb je ook je boot device op je CD/DVD drive staan ?, ik denk dat je bootdevice op HDD staat.
Of bootdevice priorty of hoe het ook heet in pc.
Tevens wat heb je specifiek in je PC (mainboard/drives), SATA controller toevallig ?, heb je daar een floppy van met drivers ?, ja dan mag je F6 rammen tijdens de installatie.
Heb je die niet, dan zou ik die eerst maar eens gaan opzoeken, anders kom je nog niet veder.

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
...
Je hebt nog steeds geen antwoord op je n00b vraag omdat je er zelf ook duidelijk achter had kunnen komen. Mensen hebben je zelfs de topics (bijna) voorgedragen welke je zou moeten lezen om erachter te komen hoe je het zo kan doen dat je XP wel weer terug kan installeren!

Met de kerstgedachte nog in m'n hoofd, google maar eens op ubcd

EDIT:
Gutteguttegut schreef op zondag 30 december 2007 @ 23:17:
[...]
Dit is niet helemaal waar.
Maar dat hangt natuurlijk van je systeem af (kan ik zo snel nergens vinden).

Op een Nieuwe Dell laptop moet je bios namelijk op ATA staan onder het kopje SATA Operation voor XP.
;)
Of je slipstreamt via nlite de S-ATA drivers van de website van Dell op je Windows XP-SP2 cd zodat je gewoon kan installeren als op iedere normale CD ;)

[ Voor 31% gewijzigd door hexagram op 30-12-2007 23:19 ]

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-02 01:50

Gutteguttegut

CEO of TFD

...
...
Dit is niet helemaal waar.
Maar dat hangt natuurlijk van je systeem af (kan ik zo snel nergens vinden).

Op een Nieuwe Dell laptop moet je bios namelijk op ATA staan onder het kopje SATA Operation voor XP.
;)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Het is vrij simpel; als je XP wil installeren nadat Vista op je PC staat, zal je een omweg moeten zoeken. Vista is nieuwer dan XP dus de kans zit erin dat XP helemaal niet wil booten.

Door middel van een mooie zoek-functie op GoT of Google, kan je op zoek naar dualboot verhalen en tutorials alsmede verschillende bootmanagers (waarvan eentje bijgeleverd in Vista) om jouw wens voor elkaar te krijgen.

En als dat niet lukt; laat ons het weten (met wat info of links naar sites) en dan zal een echte Tweaker echt wel helpen om verder te komen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Keesk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-12-2025
Misschien helpt dit ?
http://apcmag.com/node/5162/

Verwijderd

ik heb daar geen last van ik heb een acer met vista premium en voerde de cd van xp in en mijn setup starte op en wilde niet nieuwere vesie al instaleerd
dan pc herop gestart en f1 voor mijn bios boot van dvdrom gezet kanje selecteren met je pijltjes en verplaatsen met f5 en f6bevestigt en setup starte van cd zelfde map gebruikt van vista voor xp alles werkte maar hij vond geen dvd brander best dat ik backup maakte dus mijn backup terug zetten dacht ik dat was mis wilde niet programa van acer gerkende het niet dus vista bijgeleeverde dvd installerd serinumer werkte niet was verkeerde kreeg 30 dagen voor activatie programma van acer installerd backup werkte en nu staat mijn vista er weer op maar wel traag omte verrapperen heb ik TuneUp Utilities 2007 installerd s

*knipperdeknip voor wat zaken die niet de bedoeling zijn hier*

[ Voor 11% gewijzigd door alt-92 op 31-12-2007 00:02 ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

vurtialtiger,

mag ik je vriendelijk doch dringend verzoeken even Het algemeen beleid van de forumregels door te lezen?

Met name het groeten doen, taalgebruik en de niet toegestane zaken.
Ik heb bij beide posts je email adres wegge-edit om jouw te beschermen tegen jezelf.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de moeite, maar hier gaan ze ervan uit dat de Bios De CD-ROM 1e boot werkt en dat doet het helaas bij mij niet.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Omdat de CD of DVD naar de knoppen is of omdat de CD/DVD-ROM stuk is? Werkt het e.e.a. wel met bijv. een bootable Knoppix-CD?

Welke spellen werken niet? Het lijkt me niet dat voor dat probleem geen goede oplossing voor te vinden is

ARME AOW’er

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:35
Verwijderd schreef op maandag 31 december 2007 @ 08:31:
[...]

Bedankt voor de moeite, maar hier gaan ze ervan uit dat de Bios De CD-ROM 1e boot werkt en dat doet het helaas bij mij niet.
Begint de dvd drive op te spinnen wanneer je de pc herstart? Probeer eens met een andere cd. Als je in bios de bootvolgorde goed hebt ingesteld, dan kan het ook een hardwarematig probleem zijn.

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

Pagina: 1