4 gb kan je kopen voor totaal 77 euro....bij sallandautomatisering. ipv 310 bij dell.....
Het is nu ook mogelijk de andere schermen te kiezen via internet.
Verwijderd
Volgens mij is de reden voor de 2GB de prijs, maar vergeet niet dat windows Vista 32bit maar max 3,12 GB kan gebruiken. De rest is "gereserveerd". Van de 4 gig geinstalleerd wordt dus effectief maar 3,12 Gig gebruikt.
Zie ook de link voor een meer onderbouwd verhaal : http://www.2142battlefiel...3/topicseen,1/lang,dutch/
En zoals Kaisz al zei die laatste Gig is bij Dell wel erg duur...
Zie ook de link voor een meer onderbouwd verhaal : http://www.2142battlefiel...3/topicseen,1/lang,dutch/

nu nog maar 150 euris korting ipv de 200 van gister
+ dat er nu geen 10% coupon is:(
Verwijderd
intern geheugen is inderdaad duurder dan ergens anders,maar als er problemen met de laptop zijn die uiteinderlijk door het geheugen blijkt te zijn veroorzaakt, dan hoef je volgens mij geen ondersteuning van Dell te verwachten.Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 08:49:
ik heb mijn gegevens nogmaals ingeklopt maar dan met een dvd brander en 2 gig intern geheugen.
Deze configuratie is 420 euro goedkoper dan dat ik heb betaald
Hiervoor krijg ik voor:
1: een blu-ray ipv dvd , dus een HDMI uitgang
2: 4 Gb intern geheugen ipv 2 Gb
3: een N kaartje
4: 200Gb 7200rpm Hd ipv een 250Gb 5400rpm HD
is veel geld , maar lijkt me redelijk voor wat je extra krijgt
Verwijderd
Met die 10% kortingscoupon moet wel goedkomen de komende dagen (hoop ikpetezah schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 11:25:
nu nog maar 150 euris korting ipv de 200 van gister
15,4-inch WXGA+ (1.440 x 900) TFT-breedbeeldscherm met TrueLife™ [meerprijs € 30,00]
15.4" UltraSharp™ Widescreen WSXGA+ (1680x1050) TFT Display with TrueLife™ [meerprijs € 130,00]
Fucking Dell. Kon mijn order absoluut niet wijzigen, "De werkwijze van Dell" wat betekent dat ik mijn kortingen kwijt zou zijn. Ik hoef geen notebook van 1300 euro met een 1280 schermpje, dus heb het maar afgeblazen. Erg zonde, je belt voor een schermupgrade van 130 euro en vervolgens zijn ze een klant kwijt.
Zijn er al mensen met een WXGA+ of een WSGXA+ scherm in hun bezit?
En als ze er al zijn, hoe is de schermkwaliteit?
En als ze er al zijn, hoe is de schermkwaliteit?
Van de dell website:
De XPSTM M1530 biedt ook talloze andere visuele verrassingen, zoals weergave op twee beeldschermen en Picture-in-Picture-mogelijkheden, meerdere opties voor high-definition weergave en optionele Blu-ray Disc met HDMI voor een ultieme mobiele kijkervaring.
Betekent dit dat je alleen HDMI hebt in combinatie met blu-ray? Lijkt me een beetje vaag namelijk.
De XPSTM M1530 biedt ook talloze andere visuele verrassingen, zoals weergave op twee beeldschermen en Picture-in-Picture-mogelijkheden, meerdere opties voor high-definition weergave en optionele Blu-ray Disc met HDMI voor een ultieme mobiele kijkervaring.
Betekent dit dat je alleen HDMI hebt in combinatie met blu-ray? Lijkt me een beetje vaag namelijk.
Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64
Nee die zit er standaard op.Terror schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 14:46:
Van de dell website:
To be, or not to be...
Er zit standaard een HDMI uitgang hoorVerwijderd schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 12:15:
[...]
intern geheugen is inderdaad duurder dan ergens anders,maar als er problemen met de laptop zijn die uiteinderlijk door het geheugen blijkt te zijn veroorzaakt, dan hoef je volgens mij geen ondersteuning van Dell te verwachten.
ik heb mijn gegevens nogmaals ingeklopt maar dan met een dvd brander en 2 gig intern geheugen.
Deze configuratie is 420 euro goedkoper dan dat ik heb betaald
Hiervoor krijg ik voor:
1: een blu-ray ipv dvd , dus een HDMI uitgang
2: 4 Gb intern geheugen ipv 2 Gb
3: een N kaartje
4: 200Gb 7200rpm Hd ipv een 250Gb 5400rpm HD
is veel geld , maar lijkt me redelijk voor wat je extra krijgt
Zie eerste post
Poorten:
3 USB 2.0, HDMI, VGA, Firewire (IEEE 1394a), RJ45 Ethernet-poort (10/100), 8-in-1 kaartlezer
1 ExpressCard-sleuf (54 mm), Stereo in & hoofdtelefoon/luidspreker, twee digitale arraymicrofoons
Dus zoveel geld aan een blu-ray. En ik denk dat je beter die 4 gb niet neemt, aangezien je niet optimaal gebruik kan maken van de 4 GB en een upgrade naar een 4 GB je alleen maar 70 euro zou kosten
Start maar zou ik zeggenVerwijderd schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 14:06:
Waarom maakt niemand gewoon even een "Ik ga een dell kopen" topic...
Verwijderd
Dat komt toch vanzelf goed als er meer mensen zijn die de M1530 hebben ontvangen...heb geduld.Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 14:06:
Waarom maakt niemand gewoon even een "Ik ga een dell kopen" topic...
Dat kan je natuurlijk zelf zo uitsluiten door het originele geheugen terug te plaatsen op het moment dat je problemen hebt. Als het probleem dan nog aanwezig is, zal Dell het op moeten lossen.Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 12:15:
[...]
intern geheugen is inderdaad duurder dan ergens anders,maar als er problemen met de laptop zijn die uiteinderlijk door het geheugen blijkt te zijn veroorzaakt, dan hoef je volgens mij geen ondersteuning van Dell te verwachten.
Hou zulk soort reacties maar thuis of open een maar een nieuwe topic hiervoor. De topic is hoofdzakelijk bedoelt om ervaringen te delen over de M1530. (Al hoewel de eerste partij nog geleverd moet worden) Ik heb deze topic niet geopend om klaag reacties te laten posten, klagen doe je maar thuis of ergens anders.Ransom_nl schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 13:48:
Fucking Dell. Kon mijn order absoluut niet wijzigen, "De werkwijze van Dell" wat betekent dat ik mijn kortingen kwijt zou zijn. Ik hoef geen notebook van 1300 euro met een 1280 schermpje, dus heb het maar afgeblazen. Erg zonde, je belt voor een schermupgrade van 130 euro en vervolgens zijn ze een klant kwijt.

Ik dacht dat met een overleg van dell je dit (geheugen uitbreiden) kon doen zonder dat de garantie vervalt of heb ik het verkeerdsverzijl schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 15:32:
[...]
Dat kan je natuurlijk zelf zo uitsluiten door het originele geheugen terug te plaatsen op het moment dat je problemen hebt. Als het probleem dan nog aanwezig is, zal Dell het op moeten lossen.
Verwijderd
Er is ook niets mis mee om dit zelf te doen, maar wat ik zelf heb mee gemaakt is dat er een probleem was de computer dat uiteindelijk door het geheugen werd veroorzaakt.was vervelend.Mudi schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 16:28:
[...]
Ik dacht dat met een overleg van dell je dit (geheugen uitbreiden) kon doen zonder dat de garantie vervalt of heb ik het verkeerd
Misschien te veel geld uitgegeven, maar wel geheel compleet
Vraag naar iemand van de sales afdeling de eerste persoon die ik sprak gaf ook te kennen mijn order niet te kunnen wijzigen. Nadat ze met sales hadden doorverbonden was het binnen no time geregeld.Ransom_nl schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 13:48:
Al na 1 keer opgegevenRansom_nl schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 13:48:
Blijven proberen en er zullen mensen zijn die je kunnen helpen !!!!!!!
Sorry dat ik geen meerwaarde lever op je zeer informatieve topic wat naar mijn idee tot nu toe sowieso voor 90% bestaat uit ervaringen met het kopen bij Dell ipv ervaringen met het product. Misschien dat ik iets te sterk uit de hoek kwam met het F woord, daarvoor mijn excuses. Nu de acties afgelopen zijn zullen de koopverhalen wel snel afnemen en is het wachten tot de gelukkigen hun appaaraat op de mat krijgen.PCMedic schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 15:36:
[...]
Hou zulk soort reacties maar thuis of open een maar een nieuwe topic hiervoor. De topic is hoofdzakelijk bedoelt om ervaringen te delen over de M1530. (Al hoewel de eerste partij nog geleverd moet worden) Ik heb deze topic niet geopend om klaag reacties te laten posten, klagen doe je maar thuis of ergens anders. [afbeelding]
Tja Mudi. Ik wil je nog wel bedanken voor je tips, heb het geprobeerd. Je moet gewoon geluk hebben wie je aan de lijn krijgt. Als ik slim geweest was had ik het nog een paar keer geprobeerd, maar ik ben weer zo principieel dat ik niets meer wil kopen bij een bedrijf wat zo inefficient werkt. Ben het namenlijk ook totaal niet eens met de standaard 1 jaar garantie die ze geven. Volgens Europese regelgeving zijn ze verplicht tenminste 2 jaar te geven. Maar misschien klagen we ook wel teveel, alles willen hebben, maar wel tegen een minimale prijs. Succes hombres!Mudi schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 17:07:
[...]
Al na 1 keer opgegeven![]()
Blijven proberen en er zullen mensen zijn die je kunnen helpen !!!!!!!
Geef niet..Ransom_nl schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 17:13:
[...]
Sorry dat ik geen meerwaarde lever op je zeer informatieve topic wat naar mijn idee tot nu toe sowieso voor 90% bestaat uit ervaringen met het kopen bij Dell ipv ervaringen met het product. Misschien dat ik iets te sterk uit de hoek kwam met het F woord, daarvoor mijn excuses. Nu de acties afgelopen zijn zullen de koopverhalen wel snel afnemen en is het wachten tot de gelukkigen hun appaaraat op de mat krijgen.
@Ronayke
Zou nog even wat foto's willen posten van je prachtige notebook.
Verwijderd
De acties zijn niet afgelopen, je krijgt nog steeds kortingenRansom_nl schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 17:13:
[...]
Nu de acties afgelopen zijn zullen de koopverhalen wel snel afnemen en is het wachten tot de gelukkigen hun appaaraat op de mat krijgen.
Dell korting 150-200 euro
Nog steeds gratis vervoer
25% korting op de extra verzekering.
Kan er iemand een foto plaatsen?
dit moest ik mailen aan de medewerkster die ik aan de lijn had. en heb inmidels nog niks ontvangenRansom_nl schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 22:43:
[...]
Mag ik vragen waar je dit precies naartoe moest mailen? Ik heb vanavond nog een bestelling geplaatst maar wil zeker het scherm en de harddisk wijzigen. Zal lastig worden als morgen de acties en vouchers verlopen zijn.
ne heb ook nog geen offerte ontvangen vreemd allemaalVerwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 22:46:
[...]
heb je geen offerte ontvangen?
ikl heb vanmiddag een gespecificeerde offerte ontvangen.
Vanavond heb ik alleen gebeld voor 5% extra korting( gezien op dit forum)
Dat heb ik ook gekregen, maar de nieuwe bevestiging moet ik nog wel krijgen.
niet mee eens lees mijn verhaal ook maar evenPCMedic schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 15:36:
[...]
Hou zulk soort reacties maar thuis of open een maar een nieuwe topic hiervoor. De topic is hoofdzakelijk bedoelt om ervaringen te delen over de M1530. (Al hoewel de eerste partij nog geleverd moet worden) Ik heb deze topic niet geopend om klaag reacties te laten posten, klagen doe je maar thuis of ergens anders. [afbeelding]
Verwijderd
voor meer antwoorden op vragen zie :
http://www.dellcommunity....d.id=Tech_Talk_XPS_Laptop
drivers en Download
http://support.dell.com/s...1530&hidos=WLH&hidlang=DU
Manuals
http://support.dell.com/s...ems/xpsM1530/du/index.htm
Windows Vista Center
http://support.dell.com/s...ln&c=us&l=en&lnki=0&s=gen
Wireless support
drivers en Download
http://support.dell.com/s...1530&hidos=WLH&hidlang=DU
Manuals
http://support.dell.com/s...ems/xpsM1530/du/index.htm
Windows Vista Center
Wireless support
[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2008 19:38 ]
bedankt voor je mail adres van [knip op verzoek]. ik heb haar,hem even gemaild over mijn verhaal van gister, en dat de 10 en 5 kortings codes nu niet meer werken, en het nu zeker een 200 euro duurder uitkom, en dat toch een beetje een flikker streek vind. en dat ik hem wil voor het zelfde bedrag als gister 8-1-08Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 19:25:
voor meer antwoorden op vragen zie :
[ Voor 3% gewijzigd door Kees op 10-01-2008 16:15 ]
Verwijderd
ik hoop voor je dat het lukt,laat even wetenagaam schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 19:38:
[...]
bedankt voor je mail adres van [knip op verzoek]. ik heb haar,hem even gemaild over mijn verhaal van gister, en dat de 10 en 5 kortings codes nu niet meer werken, en het nu zeker een 200 euro duurder uitkom, en dat toch een beetje een flikker streek vind. en dat ik hem wil voor het zelfde bedrag als gister 8-1-08
Heb je geen kopie van je mandje gemaakt, of het mandje opgeslagen?
Dit kan je dan in je mail meesturen.
Ik heb zelf een kopie van de offerte gemaakt
[ Voor 15% gewijzigd door Kees op 10-01-2008 16:15 ]
nee had geen kopie gemaakt stom van me. maar ik deed het even snel en vergeten.Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 19:40:
[...]
ik hoop voor je dat het lukt,laat even weten

Verwijderd
ik lees dat jullie foto's willen zien
ik heb mijn dell m1530 al vanaf het eerste uur (achja wat is eerste uur als je er een week erop hebt zitten wachten)
wel zwart
zal eens foto's maken en posten
geen zin om review te schrijven aangezien mijn laptop nog niet compleet is.
ik heb toen een 1 gb gekocht omdat 60 euro voor een upgrade naar 2 gb wel duur is. ik heb bij sallandautomatisering 2 x 2gb besteld voor 44 euro ps
dus dan weet ik pas echt wat de laptop allemaal kan.
maar ik moet eerlijk vertellen dat het mij niet helemaal bevalt met de geluidsproductie van de harde schijf.
ps ik heb een zwarte.
ik heb mijn dell m1530 al vanaf het eerste uur (achja wat is eerste uur als je er een week erop hebt zitten wachten)
wel zwart
zal eens foto's maken en posten
geen zin om review te schrijven aangezien mijn laptop nog niet compleet is.
ik heb toen een 1 gb gekocht omdat 60 euro voor een upgrade naar 2 gb wel duur is. ik heb bij sallandautomatisering 2 x 2gb besteld voor 44 euro ps
dus dan weet ik pas echt wat de laptop allemaal kan.
maar ik moet eerlijk vertellen dat het mij niet helemaal bevalt met de geluidsproductie van de harde schijf.
ps ik heb een zwarte.
Verwijderd
Zo'n 2300 euries inclusief logitech MX RevolutionVerwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 22:02:
[...]
ik heb het 15,4-inch WSXGA+ breedbeeldscherm (1680 x 1050) met Treulife erbij besteld
wat heb jij ervoor betaald?
Heb je dit lappie al met WSXGA+ scherm?
Verwijderd
Offtopic: Kan je mij een zeggen hoe dat moet. Kan ik hier op tweakers uploaden?PCMedic schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 17:30:
[...]
Geef niet..![]()
@Ronayke
Zou nog even wat foto's willen posten van je prachtige notebook.

Mocht de Hitachi harddisk echt zo'n lawaai maken als gezegd in de review op notebookreview.com dan zou je kunnen overwegen een andere HDD op ebay te kopen. Thought I'd share.
http://cgi.ebay.nl/ST9160...ewItem?_trksid=p1638.m122
5400 disks zijn logischerwijs nog een stuk voordeliger
http://cgi.ebay.nl/ST9160...ewItem?_trksid=p1638.m122
5400 disks zijn logischerwijs nog een stuk voordeliger
foto opslaan in jpeg formaat. -> uploaden naar http://xs.to/ -> link kopieeren. ->Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 20:40:
[...]
Offtopic: Kan je mij een zeggen hoe dat moet. Kan ik hier op tweakers uploaden?
[img]link hierin plakken[/img] en klaar is kees
Mocht het niet lukken, dan wil ik de foto's ook wel voor je uploaden.
Ik heb geen tijd om altijd alles rustig naar te lezen, het viel mij gewoon op. Ben je er niet mee eens! Dan open je toch gewoon een ander topic.agaam schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 18:31:
[...]
niet mee eens lees mijn verhaal ook maar even![]()
![]()

Verwijderd
Mooie Muis!!Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 20:28:
[...]
Zo'n 2300 euries inclusief logitech MX Revolution
Heb je dit lappie al met WSXGA+ scherm?
Ja dat scherm is er al die heb ik besteld
Verwijderd
Dat is ook de vrouw die mij heeft geholpen. Een vriendelijke behulpzame medewerkster dusVerwijderd schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 18:24:
probeer even deze medewerkster en vraag ernaar
[knip op verzoek]
Die heeft mij geholpen
[ Voor 6% gewijzigd door Kees op 10-01-2008 16:14 ]
Verwijderd
Ik lees net op het forum van notebookreview dat ik niet de enige ben met een scherm van slechte kwaliteit.
foei dell...
heb net contact gehad met haar [knip op verzoek]. nou nee hoor het werkt niet zo bij ons, dus mooie boel daar, ga geloof ik nu maar een topic openen met wie heeft er problemen met dell. en vertrouwd ze niet?.Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 22:16:
[...]
Dat is ook de vrouw die mij heeft geholpen. Een vriendelijke behulpzame medewerkster dus. Het proberen waard inderdaad!
[ Voor 3% gewijzigd door Kees op 10-01-2008 16:14 ]
Dan doe je dat toch, irriteert mij minder, omdat je hier dan minder gaat posten

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
ja want ik zag dat op verschillende topic,s van dell, toch wel problemen komen, en dan heb je het in 1 topic.CLB schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 11:23:
Dan doe je dat toch, irriteert mij minder, omdat je hier dan minder gaat posten![]()
hahahCLB schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 11:23:
Dan doe je dat toch, irriteert mij minder, omdat je hier dan minder gaat posten![]()
Mijn moedet heeft de M1530 nu 2 weekjes, erg mooi ding, leuk speelgoed die vingerprintreader.
Je kunt er vanalles mee.
Ik doe mijn 6400 weg en koop ook een M1530.
Verwijderd
Ben benieuwd, vandaag een M1530 besteld. T7250, 2,0GHz en WSXGA+ schermpje.
Verschillende coupons ingetikt en een totaalbedrag van 1008,04 Euro.
Verschillende coupons ingetikt en een totaalbedrag van 1008,04 Euro.
nou ik heb hem inmidels besteld, niet via de telefoon maar via internet, met het + scherm ben alleen nu wel een 75 euro duurder uit.Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 19:40:
[...]
ik hoop voor je dat het lukt,laat even weten
Intel® Core™2 Duo Processor T7500 (2,20 GHz, 800 MHz FSB, 4 MB L2-cache)
Geheugen
2.048 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1.024]
Toetsenbord
VS/Internationaal - Intern toetsenbord (QWERTY)
Grafische kaart
NVIDIA® GeForce™ Go 8600M GT with 256MB dedicated graphic memory
Harde schijf
250 GB (5.400 rpm) SATA harde schijf
Besturingssysteem
Legitieme Windows Vista™ Home Premium - Nederlands
Optische stations
Vast 8x DVD+/-RW-station met dunne laadsleuf, inclusief software
Draadloze connectiviteit
Intel® Pro Wireless 3945 802.11a/b/g Minikaart - Europa
Draagtassen
Grote nylon draagtas
Biometric Identification
Biometrische vingerafdruklezer met ZWART accent
Keuze uit kleuren
2,0 megapixel camera & Tuxedo Black voor CCFL-beeldscherm
Tv-tuners
Dell™-reisafstandsbediening
LCD-scherm
15,4-inch WXGA+ (1.440 x 900) TFT-breedbeeldscherm met TrueLife™
Totaalprijs:
€ 1.042,24
Verwijderd
Aan al je reacties in dit topic te zien, zou je haast gaan denken dat je gewoon bij Dell werktVerwijderd schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 12:44:
PCMedic : zou je zo vriendelijk willen zijn om het bovengenoemde email adres van Dell te willen verwijderen.
Ik krijg dit verzoek van Dell
Of je hebt gewoon veel contacten binnen Dell
Hoe lang gaat de batterij ongeveer mee wanneer je een game speelt, of een filmpje kijkt?? Ik ga in de zomervakantie naar Amerika, en dan wil ik een laptop hebben. Deze leek mij wel wat, door de goede specs en de mobiliteit. Enige wat ik me afvraag is hoe lang de 9 cell en de 6 cell batterij meegaan.
Ik vind het een prachtig apparaat maar zoals met zoveel van dit soort laptops is het display niet geschikt voor buiten, wat voor mij een show stopper is. Ben benieuwd of dat met de LED verlichte versie wel kan als die uitkomt...
Verwijderd
nee hoor, maar ik vind het wel een mooie latopVerwijderd schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 14:35:
[...]
Aan al je reacties in dit topic te zien, zou je haast gaan denken dat je gewoon bij Dell werkt![]()
Of je hebt gewoon veel contacten binnen Dell
Verwijderd
Hier de gevraagde foto's van mijn M1530:
De volgende dingen kan je zien op de foto's
:
- Logitech MX Revolution
- Meegeleverde oortjes van creative (goeie dinges trouwens
)
- Meegeleverd stofdoekje XPS
- Meegelverd zakje 'Audio XPS'

Eventueel kan ik nog foto's maken van de bijgeleverde tas (niet zo sterk, ma toch handig om thuis op te bergen ofzo)
De volgende dingen kan je zien op de foto's
- Logitech MX Revolution
- Meegeleverde oortjes van creative (goeie dinges trouwens

Eventueel kan ik nog foto's maken van de bijgeleverde tas (niet zo sterk, ma toch handig om thuis op te bergen ofzo)
Zo... na een paar dagen getwijfeld te hebben en vergelijkingen gemaakt te hebben met andere merken/types, gekozen voor een M1530. Configuratie als volgt:
Intel® Core™2 Duo Processor T7700 (2,40 GHz, 800 MHz FSB, 4 MB L2-cache)
Geheugen
4096 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 2048]
Toetsenbord
Grafische kaart
Harde schijf
200 GB (7200 rpm) SATA harde schijf
Besturingssysteem
Optische stations
Blu Ray Slim Slot-Load Drive, including SW
Draadloze connectiviteit
Intel® Next-Gen Wireless-N Mini-PCI Card
Draagtassen
Targus Campus Notebook Backpack XL
Biometric Identification
Keuze uit kleuren
Battery
9-cell 85WHr Li-ion
LCD-scherm
15,4-inch WSXGA+ (1680 x 1050) TFT-breedbeeldscherm met TrueLife™
Muis
Logitech MX Revolution lasermuis
Garantie
3 Year Business XPS Premium Hardware Support
Uiterlijke leverdatum
01-02-2008
Ja... denk best wel leuk systeem
Intel® Core™2 Duo Processor T7700 (2,40 GHz, 800 MHz FSB, 4 MB L2-cache)
Geheugen
4096 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 2048]
Toetsenbord
Grafische kaart
Harde schijf
200 GB (7200 rpm) SATA harde schijf
Besturingssysteem
Optische stations
Blu Ray Slim Slot-Load Drive, including SW
Draadloze connectiviteit
Intel® Next-Gen Wireless-N Mini-PCI Card
Draagtassen
Targus Campus Notebook Backpack XL
Biometric Identification
Keuze uit kleuren
Battery
9-cell 85WHr Li-ion
LCD-scherm
15,4-inch WSXGA+ (1680 x 1050) TFT-breedbeeldscherm met TrueLife™
Muis
Logitech MX Revolution lasermuis
Garantie
3 Year Business XPS Premium Hardware Support
Uiterlijke leverdatum
01-02-2008
Ja... denk best wel leuk systeem
Verwijderd
Beste GoT-ers,
ik sta op het punt een XPS M1530 te bestellen, maar nadat ik dit topic een beetje heb gelezen heb ik nog enkele vragen.
-Is de Windows Vista Home Premium - Nederlands die bijgeleverd wordt een 32 of 64 bits versie? Dit met betrekking tot het geheugen, als de laatste gig toch niet gebruikt wordt lijkt het mij zonde om €300 meer te betalen terwijl de helft niet gebruikt wordt.
-heeft de NVIDIA GeForce GO 8600M GT 256MB bij Dell ddr2 of ddr3 geheugen?
-Is het ook mogelijk om mijn analoge TFT (Samsung 913N) die ik nu voor mijn desktop gebruik, aan te sluiten op de M1530? (eventueel met het verloopstukje wat ik nu ook gebruik voor mijn desktop, omdat op mijn desktop alleen een dvi aansluiting zit.)
-is het nog steeds mogelijk om de 250 GB (5.400 rpm) schijf te "downgraden" naar een 160 GB (7.200 rpm) schijf?
Alvast bedankt
ik sta op het punt een XPS M1530 te bestellen, maar nadat ik dit topic een beetje heb gelezen heb ik nog enkele vragen.
-Is de Windows Vista Home Premium - Nederlands die bijgeleverd wordt een 32 of 64 bits versie? Dit met betrekking tot het geheugen, als de laatste gig toch niet gebruikt wordt lijkt het mij zonde om €300 meer te betalen terwijl de helft niet gebruikt wordt.
-heeft de NVIDIA GeForce GO 8600M GT 256MB bij Dell ddr2 of ddr3 geheugen?
-Is het ook mogelijk om mijn analoge TFT (Samsung 913N) die ik nu voor mijn desktop gebruik, aan te sluiten op de M1530? (eventueel met het verloopstukje wat ik nu ook gebruik voor mijn desktop, omdat op mijn desktop alleen een dvi aansluiting zit.)
-is het nog steeds mogelijk om de 250 GB (5.400 rpm) schijf te "downgraden" naar een 160 GB (7.200 rpm) schijf?
Alvast bedankt
Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 18:03:
Hier de gevraagde foto's van mijn M1530:
De volgende dingen kan je zien op de foto's:
- Logitech MX Revolution
- Meegeleverde oortjes van creative (goeie dinges trouwens)
afbeelding
afbeelding
afbeelding
afbeelding
afbeelding
Ik heb even voor je op de site van Dell gekeken.Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 21:14:
Beste GoT-ers,
De Vista versies die zij leveren zijn naar mijn inzien allemaal 32 bits versies. Wel kan je kiezen of je Engels of een Nederlandse versie wilt.
Dell maakt geen videokaarten, dus is de videokaart gewoon gelijk aan die van bijv. Zepto notebooks.-heeft de NVIDIA GeForce GO 8600M GT 256MB bij Dell ddr2 of ddr3 geheugen?
Volgens notebookreview.com heeft de GO 8600M GT 256MB GDDR3 geheugen.

Zo te zien zou je gebruik moeten maken van een verloopstukje.
Bij bedrijven is dit wel mogelijk, kwestie van even Dell bellen en formeel vragen of je mag downgraden. (Vertel bijv. dat je in het verleden slechte ervaringen hebt gehad met 5400 rpm schijven en dat je nu 7200 rpm wilt uit proberen.-is het nog steeds mogelijk om de 250 GB (5.400 rpm) schijf te "downgraden" naar een 160 GB (7.200 rpm) schijf?
Graag gedaan.Alvast bedankt
Als je de volgende E-value code gebruikt dan heb je een 'vanilla' 1530 (wel zonder de kortingen) maar kan je helemaal zelf kiezen wat voor hdd je erin wilt hebben bv.
NLDHSONL-N01X5306
NLDHSONL-N01X5306
Enige wat ik in dat lijstje nog steeds mis zijn de wireless N kaartjes....
Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64
Toen ik een telefonische vertegenwoordiger voor mijn bestelling aan de lijn had werd mijn een Wifi N kaart voorgesteld, zelfde geld voor het scherm.Terror schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 09:20:
Enige wat ik in dat lijstje nog steeds mis zijn de wireless N kaartjes....
"May our framerates be high and our temperatures low."
Nieuwe 10% Code: LKNCS8TBR2PV46
Geldig t/m 22-1-2008. Eén systeem per order.
Geldig t/m 22-1-2008. Eén systeem per order.
Verwijderd
Vertel je ons hoe de Dell-medewerker reageerde op het scherm? Ik ben benieuwd!Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 12:18:
Dell stuurt een menneke langs voor mijn baggerscherm
ik sprak net een dell medewerker, en de verwachte leverdatum (als ik hem vandaag bestel) 4 februari
Verwijderd
Dan moet hij eerst langskomenVerwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 11:45:
[...]
Vertel je ons hoe de Dell-medewerker reageerde op het scherm? Ik ben benieuwd!
Hey, er komt ook een blauwe versie! in de US is ie inmiddels in blauw leverbaar.
http://www.dell.com/conte...snb?c=us&cs=19&l=en&s=dhs
"May our framerates be high and our temperatures low."
Fout gelezen, dacht dat hij alleen een dvi aansluiting had. Maar blijkt dus andersom te zijn.Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 01:05:
Waarom heeft hij een verloopstukje nodig? Er zit gewoon vga op.
Verwijderd
JA het is een DDR3Dell maakt geen videokaarten, dus is de videokaart gewoon gelijk aan die van bijv. Zepto notebooks.
Volgens notebookreview.com heeft de GO 8600M GT 256MB GDDR3 geheugen.
ik heb het gecontroleerd en is gewoon DDR3
waarom krijgt iedereen heir wel een vs toetsenbord en heb ik een NLse gekregen?
Verwijderd
dit had ik voor dat ik ging bestellen al gezienDeem schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 20:15:
Hey, er komt ook een blauwe versie! in de US is ie inmiddels in blauw leverbaar.
ik blijf de rode het mooiste vinden
Verwijderd
Ik ook..Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 21:10:
[...]
JA het is een DDR3
ik heb het gecontroleerd en is gewoon DDR3
waarom krijgt iedereen heir wel een vs toetsenbord en heb ik een NLse gekregen?

Die blauwe ziet er trouwens niet uit
Kan men hier ook de 3dmark scores posten? Ik wil wel eens weten hoeveel een snellere processor of meer geheugen uitmaakt. En wat zijn de gebruikelijke settings voor het draaien van de test, want overal zie ik dat de m1530 ongeveer 7800 punten haalt in de 05 versie, maar ik haal 8100.
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2008 22:29 ]
Check hier eens http://www.notebookcheck....1530-Notebook.7295.0.html
review van M1530 en zij halen daar bij 3DMark 05 7923 punten.
Zij gebruikten een T7250, 2GB geheugen en 160 gb 5400 rpm.
Als jij een T7500 en een snellere hd hebt, dan kan het zijn dat je rond de 8100 punten komt.
review van M1530 en zij halen daar bij 3DMark 05 7923 punten.
Zij gebruikten een T7250, 2GB geheugen en 160 gb 5400 rpm.
Als jij een T7500 en een snellere hd hebt, dan kan het zijn dat je rond de 8100 punten komt.
Verwijderd
ok.
Wat is trouwens een normale temperatuur voor de voeding? die van mij wordt wel erg heet. 10 graden warmer en ik zou hem niet graag aan willen raken.
Wat is trouwens een normale temperatuur voor de voeding? die van mij wordt wel erg heet. 10 graden warmer en ik zou hem niet graag aan willen raken.
Ik denk niet dat iemand ze met een 9 cel heeft. Deze steekt wel uit. Je kon een beetje youtuben en vond dit. Geen foto's maar echte video's http://youtube.com/watch?v=lk1-QR2EB4wsilmaril8 schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 01:25:
Kan iemand een aantal foto's maken van de M1530 met een 9-cell accu?
Het enige wat dat filmpje laat zien is een losse 9-cell accu. Het gaat mij juist om foto's/plaatjes/video's waar de 9-cell in de M1530 zit. En of deze dan bijvoorbeeld ook in de hoes past die je er bij krijgt.Mudi schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 02:03:
[...]
Ik denk niet dat iemand ze met een 9 cel heeft. Deze steekt wel uit. Je kon een beetje youtuben en vond dit. Geen foto's maar echte video's http://youtube.com/watch?v=lk1-QR2EB4w
Verwijderd
Wordt de XPS1530 in 1 of 2 partities afgeleverd?
Zit er een hidden partitie in?
Als je een clean install doe, ben je dan de hidden partitie kwijt?
Heeft iemand dit al gedaan?
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=157838
Geldt dit ook voor de XPS1530?
Het liefste zou ik een compleet lege Vista willen.
Dus zonder de extra software die Dell erop zet
Weet iemand hoe dit moet?
Zit er een hidden partitie in?
Als je een clean install doe, ben je dan de hidden partitie kwijt?
Heeft iemand dit al gedaan?
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=157838
Geldt dit ook voor de XPS1530?
Het liefste zou ik een compleet lege Vista willen.
Dus zonder de extra software die Dell erop zet
Weet iemand hoe dit moet?
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2008 12:10 ]
Verwijderd
maandag wordt mijn xps 1530 geleverd!
dit is mijn eerste laptop,ik heb hem besteld met 9 cell batt.zal als ik het niet vergeet wat fotos ,en mijn bevindingen plaatsen over deze laptop.
dit is mijn eerste laptop,ik heb hem besteld met 9 cell batt.zal als ik het niet vergeet wat fotos ,en mijn bevindingen plaatsen over deze laptop.
Verwijderd
e-values:
N01X5306
N01X5303
De ...06 geeft bij hetzelfde systeem meer opties en de prijs ligt lager.
Je krijgt geen basiskorting, maar het systeem is al goedkoper.
Ik krijg bij beide systemen 10% en 5% plus verzendkosten gratis.
Die 150 euro extra korting is gewoon een verkooptruc.
Of ben ik nou gek?
N01X5306
N01X5303
Of ben ik nou gek?
[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2008 12:49 ]
Nee je bent niet gekVerwijderd schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 12:40:
e-values:
N01X5306
N01X5303
Of ben ik nou gek?
Hela,silmaril8 schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 01:25:
Kan iemand een aantal foto's maken van de M1530 met een 9-cell accu?
mijn pc met 9-cell komt volgende week pas, maar heb zelf wel heel wat foto's gevonden op andere sites. Door de 9-cell wordt de achterkant iets hoger getild. In deze fora las ik dat de meesten dit een pluspunt vinden omdat dan ook het toetsenbord een beetje hoger gelift wordt. Zelf lijkt het mij iets minder esthetisch maar idd wel handig.
Zie de pics in # 12 in deze thread:
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=196500&page=2
of in #1 in deze:
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=196815
Verwijderd
scheelt wel veel, je toetsenbord lijkt net in een betere hoek te staan.
Ik vind het er wel iets minder mooi uit te zien, maar lijkt me ergonomisch wel beter
Zou je achteraf je order kunnen aanpassen?
Dit voor de batterij
Ik vind het er wel iets minder mooi uit te zien, maar lijkt me ergonomisch wel beter
Zou je achteraf je order kunnen aanpassen?
Dit voor de batterij
Verwijderd
Hey,
Ik heb de m1530 al een maandje met een 9 cells batterij.
- het toetsenbord staat in een wat betere hoek ( vergelijkbaar met een normaal PC toetsenbord als deze op hoogste stand staat op die pootjes)
- doordat de batterij iets uitsteekt kan de warmte onderin en achterop beter weg.
- de m1530 met batterij past zonder problemen in de hoes.
ik heb wel een probleem dat als ik mijn laptop op mijn tv aansluit met s-video ik alleen zwart wit beeld krijg op mijn tv ! Dit ligt aan de laptop , want op andere laptop werkt dit perfect! Dell geeft na 3 dagen nog geen reactie op mijn mail
een ander probleem wat ik heb is dat waar je je linkerhand neerlegt, het erg warm wordt door de hdd. Hierdoor transpireer je sneller en heb ik nu 2 vieze niet te verwijderen witte vlekken op het alluminium.
Iemand suggesties hoe je deze vlekken wegkrijgt ? Dell zegt hier ook nog nix op.
zie foto voor vlekken:
- het toetsenbord staat in een wat betere hoek ( vergelijkbaar met een normaal PC toetsenbord als deze op hoogste stand staat op die pootjes)
- doordat de batterij iets uitsteekt kan de warmte onderin en achterop beter weg.
ik heb wel een probleem dat als ik mijn laptop op mijn tv aansluit met s-video ik alleen zwart wit beeld krijg op mijn tv ! Dit ligt aan de laptop , want op andere laptop werkt dit perfect! Dell geeft na 3 dagen nog geen reactie op mijn mail
een ander probleem wat ik heb is dat waar je je linkerhand neerlegt, het erg warm wordt door de hdd. Hierdoor transpireer je sneller en heb ik nu 2 vieze niet te verwijderen witte vlekken op het alluminium.
Iemand suggesties hoe je deze vlekken wegkrijgt ? Dell zegt hier ook nog nix op.
zie foto voor vlekken:

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2008 17:18 ]
Dat lijkt het wel te zijn. Ik heb via de e-value N01X5306 hetzelfde systeem samengesteld als de configuratie van het systeem met e-value N01X5303. Ik kom daarbij op 1039 euro uit (10 euro goedkoper dan de configuratie N01X5303, zonder de 150 euro korting). De configuratie N01X5303 was voor 9 januari weliswaar 40 euro goedkoper (toen de korting nog 200 euro bedroeg).Verwijderd schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 12:40:
e-values:
N01X5306
N01X5303
Of ben ik nou gek?
Heb jij trouwens last van een luide harde schijf? Welke harde schijf heb jij? Kan je misschien ook zeggen welk merk (Seagate of Hitachi of een ander?)?Verwijderd schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 17:18:
Hey,
zie foto voor vlekken:[afbeelding]
Edit: Kunnen de mensen die al een M1530 hebben, vertellen welk type harde schijf er in hun laptop zit, en of ze last hebben van een luide harde schijf?
Ik denk namelijk dat de Hitachi schijven meer geluid produceren dan de Seagate schijven.
[ Voor 8% gewijzigd door silmaril8 op 12-01-2008 21:10 ]
Je vergeet de bluetooth waarschijnlijk. Kost je nog eens 40 euro !!!!!!zerocool82 schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 20:18:
[...]
Dat lijkt het wel te zijn. Ik heb via de e-value N01X5306 hetzelfde systeem samengesteld als de configuratie van het systeem met e-value N01X5303. Ik kom daarbij op 1039 euro uit (10 euro goedkoper dan de configuratie N01X5303, zonder de 150 euro korting). De configuratie N01X5303 was voor 9 januari weliswaar 40 euro goedkoper (toen de korting nog 200 euro bedroeg).
Dat klopt idd, maar voor de mensen die geen bluetooth gebruiken en toch meer keuzemogelijkheden willen is de configuratie met e-value code N01X5306 mogelijk toch een betere keuze.Mudi schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 22:46:
[...]
Je vergeet de bluetooth waarschijnlijk. Kost je nog eens 40 euro !!!!!!
Verwijderd
vind je het prettiger werken dan dat de laptop plat ligt?Terror schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 23:48:
9 Cells Accu
[afbeelding]
Bron
Misschien leuk voor de TS.?
Ik heb er nog geen besteld, ben net zo benieuwd als jij hoe zo'n rand ervaart op schoot en of er niet teveel druk op komt in een tas.
Daar ben ik ook nog wel benieuwd naar. Dat moet wel op te lossen zijn met een goede hardeschijf te kopen en dan gebruik je de huidige gewoon als een externe backup schijf.silmaril8 schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 21:04:
[...]
Heb jij trouwens last van een luide harde schijf? Welke harde schijf heb jij? Kan je misschien ook zeggen welk merk (Seagate of Hitachi of een ander?)?
Edit: Kunnen de mensen die al een M1530 hebben, vertellen welk type harde schijf er in hun laptop zit, en of ze last hebben van een luide harde schijf?
Ik denk namelijk dat de Hitachi schijven meer geluid produceren dan de Seagate schijven.
Ben nog steeds wel benieuwd naar het wxga+ scherm, of er meer mensen problemen mee hebben of dat dat ene geval een uitzondering is. Verder lijkt het me een top systeem. Echter een top systeem met een slecht scherm is irritant.
Vraag is dus of mensen willen kijken
- welk merk hardeschijf ze hebben en bij vermelden of die lawaierig is.
- beschrijven hoe het scherm is, en foto´s en of screenshots maken.
Verwijderd
En draait dit ding HDTV een beetje goed?
Om Blu-ray te gebruiken heb je neem ik wel de betere processor nodig neem ik aan?
Om Blu-ray te gebruiken heb je neem ik wel de betere processor nodig neem ik aan?
Verwijderd
Er kan een blu ray speler in, dus moet dit gewoon goed afspelenVerwijderd schreef op zondag 13 januari 2008 @ 15:32:
En draait dit ding HDTV een beetje goed?
lijkt me niet dat er een blu ray brander in zit en die niet afspeelbaar is
ik heb een Sony met een T7500 zelfde grafische kaart gezien, en die liep perfect.
Dus maak ik me daar niet druk om
Verwijderd
Yuh, maakte me een beetje druk, want op de Amerikaanse Dell site stond dat je proc beter dan 1,8 ghz moest zijn. Maar als je blue-ray kiest en je gaat voor de T5600 proc geeft hij netjes aan dat dit niet compatible is.Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2008 @ 17:52:
[...]
Er kan een blu ray speler in, dus moet dit gewoon goed afspelen
lijkt me niet dat er een blu ray brander in zit en die niet afspeelbaar is
ik heb een Sony met een T7500 zelfde grafische kaart gezien, en die liep perfect.
Dus maak ik me daar niet druk om
Check de link is.. is niet z'n eigen picVerwijderd schreef op zondag 13 januari 2008 @ 12:22:
vind je het prettiger werken dan dat de laptop plat ligt?
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Verwijderd
Voor diegene die wil zien hoe de batterij 9 cell onder de laptop zit, zie dan even dit filmpje
Het gaat over een XPSM1330,maar moet volgens mij er ook zo op een XPSM1530 eruit zien
http://nl.youtube.com/wat...eHxyGuED0&feature=related
Het gaat over een XPSM1330,maar moet volgens mij er ook zo op een XPSM1530 eruit zien
De XPSM1330 heeft een hele andere 9-cell accu dan de XPSM1530. Die van de M1330 steekt aan de achterkant uit. Die van de M1530 aan de onderkant.Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2008 @ 19:57:
Voor diegene die wil zien hoe de batterij 9 cell onder de laptop zit, zie dan even dit filmpje
Verwijderd
wat zijn de ervaringen met het WSXGA+ scherm qua kijkhoek (zowel verticaal als horizontaal)? Is het mogelijk buiten te werken (in de schaduw)?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit is een Dell XPS 1530 ervaringen topic. Gelieve géén 1330 gerelateerde zaken hier plaatsen! Tevens zijn meldingen over 'Ik heb 'm ook besteld! Hoelang moet ik nog wachten?' helemaal niet interessant, het product komt echt wel; posten daarover in dit topic zal de levertijd echt niet doen verkorten ;).
Dit is een Dell XPS 1530 ervaringen topic. Gelieve géén 1330 gerelateerde zaken hier plaatsen! Tevens zijn meldingen over 'Ik heb 'm ook besteld! Hoelang moet ik nog wachten?' helemaal niet interessant, het product komt echt wel; posten daarover in dit topic zal de levertijd echt niet doen verkorten ;).