[Ervaringen] Dell XPS M1530 - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 20 Laatste
Acties:
  • 112.214 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Hmm dankje..!! :) Vond je screenshot al 'n rare resolutie hebben... Maar 1024x640 pff :| :?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorix Jim
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 10:26
Mudi schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 16:58:
Ik heb ze vandaag gebeld. Zei tegen hun dat ik een XPS M1530 wou bestellen, maar met een paar wijzigingen dat ik op de site niet kon doen. Toen vroeg ze van wat precies en ik zei dat ik een business wou (omdat je dan legaal kunt downgraden naar XP), of een WXGA+ mogelijk was, of ik een snellere harde schijf kon verkrijgen en dat ik een Wireless-N wou.
Was allemaal geen probleem, heb wel 90 euro meer moeten betalen voor WXGA+ (de prijs voor een upgrade naar een WXGA+ kost voortaan 90 euro zeiden ze, als het niet zo is, laat me iets weten, kan ik 60 euro terug krijgen), 30 euro voor Wireless-N en 30 euro minderprijs kreeg ik voor de 160 gb.
Dus in totaal heb ik maar 90 euro meer moeten betalen voor deze conf.
Over de waardebonnen, omdat ik van Belgie ben kon ik alleen die van 10% gebruiken. Ik zei tegen haar dat ik een mail gekregen heb van dell met 10% korting en dat ik ze wou gebruiken. Ze zei oke, is geen probleem wenst u nog iets anders en vroeg nog niet eens de code :)
Dit alles is me na 1 keer bellen gelukt, hopelijk heb ik je kunnen helpen en veel succes met je poging :P

EDIT: Heb alles via telefonisch geregeld
Gefeli :) Hebben ze je ook verteld wat de verwachte levertijd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 19:38:
Hmm dankje..!! :) Vond je screenshot al 'n rare resolutie hebben... Maar 1024x640 pff :| :?
Tja, ik wou dof hebben en met 1024 x 7nogwat ging het nog net iets te traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:54
Glorix Jim schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 19:46:
[...]

Gefeli :) Hebben ze je ook verteld wat de verwachte levertijd is?
Bedankt, ze zeiden dat ik een mail zou krijgen en nadat ze het bedrag (ongeveer 3 dagen duurt het voor ze het zouden ontvangen via overschrijving), het 2 weken zou duren voor
Maar heb nog geen mail gehad :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik blijf maar piekeren over mijn backlight bleeding. |:( Ik heb niets om het mee te vergelijken. Wanneer kan ik het scherm om laten ruilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wow al een topic met behoorlijk veel posten,
ik heb de mijne nu al 3 weken (ja ik was er heel vroeg bij, helaas heb ik veel meer betaald voor veel minder maargoed)

hij werkt erg fijn, de knoppen typen lekker alleen heb ik een ENGELSE toetsenboard. net als diegene van sony dus, hebben jullie dit ook?
waar de vraagteken hoort staat nu de =.

erg irritant

ook vind ik dat hij behoorlijk veel blaast, nou ben ik niet veel laptops gewend maar soms blaast hij echt zo hard dat ik nauwelijk mijn muziek nog hoor.

kaisz

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2008 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-09 11:13

Deem

Ontcijfer mij!

Hey, ik lees vooral dat de harddisk veel geluid produceert, kan iemand dat bevestigen en is het van dien aard dat het gewoon ronduit iritant is? Zo ja, ligt het aan de harddisk of ligt het aan het systeem waarin de harddisk is opgehangen?

Ooh, en ik lees hier in dit topic dat er best veel problemen zijn met de manier waarop de laptop word afgelevert. Bij de een ontbreekt de afstandsbediening, bij de ander zit er geen VS toetsenbord in, een persoon heeft moeite met het scherm, elder las ik dingen over een scheef gemonteerd schem, bol staande toetsenborden of zelfs het compleet ontbreken van de fingerprint scanner. Kunnen de mensen die de laptop inmiddels hebben ontvangen even vertellen of ze tevreden zijn over hoe de laptop gelevert is, want volgens mij zijn daar nogal verdacht veel problemen mee.

Die van mij word op dit momement in elkaar gezet en hoop maar dat ik er tevreden mee ben, als hij presies zo is zoals ze beschrijven ben ik er behoorlijk tevreden mee. Alleen de harddisk lijkt me dus een minpunt, maar dat valt wel op te lossen denk ik door hem te vervangen door eentje van een stiller type hoop ik.

[ Voor 71% gewijzigd door Deem op 04-01-2008 11:08 ]

"May our framerates be high and our temperatures low."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb dus een nederladnse toetsenbord.
de harddisk maakt een ontiegelijke lawaai dat om de 5minuten begint (dan heb ik het over alleen internetten!)
de scherm is niets mis mee, maar ik baal wel ontzettend van zo een toetsenbord.hulp van dell kan je alleen krijgen via de xps service, maar dat is engels , heel erg irritant.

ik speel bvb counterstrike, de knoppen die ik gebruik zijn de standaard WASD. maar dan laat ik mijn handpalm rusten op mijn laptop. Het probleem is dat juist dat plekje ontzettend warm wordt.

nu lijk ik erg ontevreden met het apparaat, maar veel betere ben ik niet tegengekomen rond deze prijsrange.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 12:57:
Het probleem is dat juist dat plekje ontzettend warm wordt.
Daar zit de HD ;)
maar veel betere ben ik niet tegengekomen rond deze prijsrange.
Beter niet, wel veel soortgelijken

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een mailtje gestuurt mbt mijn scherm en zijn backlight bleeding. Het is eigelijk altijd storend en de kijkhoek is ook niet ideaal. Ik vraag me af wat ze met dan soort dingen doen.

Ik heb net ff wat fotos gemaakt.. En, stel ik me aan, of is het erg? (let niet op die engerd in de reflectie)

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/rtcwet/PICT0087.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/rtcwet/PICT0088.JPG

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2008 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-09 22:47

t!mP

is inflatie gevoelig

Bleeding bovenin lijkt op wat velen hebben, onderin vind ik het echter wel erg 'geconcentreerd'. Dus maw een storende rand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dell heeft nu voor de M1530 een volledig andere basis configuratie voor partikulieren online staan. En gelukkig geven ze je ook (nagenoeg) geen mogelijkheid deze aan te passen. En dan kom ik nogal wat duurder uit.... Ik zit op dit moment in het buitenland, dus niet heel handig om lang met DELL te gaan lopen bellen, maar wil wel dit weekend nog ff een laptop bestellen. 250/300 eur korting en daar bovenop nog eens 15% korting is gewoon te goed om te laten liggen.

Heeft iemand de product-code voor de variant met 1440x900 scherm, 2.0Ghz proc en 250 Gig HD? Ik heb een aantal eerder in het topic genoemde codes geprobeerd, maar die werken niet online op de 1 of andere manier....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikKam
  • Laatst online: 09:30
Zijn er hier ook mensen die het zelfde probleem hebben met het bleeden. Dan heb ik het vooral over mensen met een 1440x900 scherm. Dit is iets wat mij bezighoud. Verder lijkt het me een super laptop maar als dat scherm niet erg goed is dan kan ik me daar erg aan gaan ergeren. Zou zon scherm wel eens willen zien. Maar heb geen idee waar ik een dell systeem zou kunnen bekkijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat vraag ik mij ook af. Doet dell trouwens wat aan een scherm met backlight bleeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!mP

t!mP

is inflatie gevoelig

ErikKam schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 18:42:
Zijn er hier ook mensen die het zelfde probleem hebben met het bleeden. Dan heb ik het vooral over mensen met een 1440x900 scherm. Dit is iets wat mij bezighoud. Verder lijkt het me een super laptop maar als dat scherm niet erg goed is dan kan ik me daar erg aan gaan ergeren. Zou zon scherm wel eens willen zien. Maar heb geen idee waar ik een dell systeem zou kunnen bekkijken
Ik denk niet dat er al mensen (iig in NL) in het bezit zijn van een WXGA+ scherm icm de M1530.
Verwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 19:45:
Dat vraag ik mij ook af. Doet dell trouwens wat aan een scherm met backlight bleeding?
Geen idee, dan bel je Dell zelf toch even?

[ Voor 54% gewijzigd door t!mP op 05-01-2008 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je dell belt, wordt je doorgestuurd naar de xps service (die engels is)
versta er niet al te veel van dat ongelovelijk saaie tuttenbol die de telefoon opneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!mP

t!mP

is inflatie gevoelig

Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2008 @ 07:42:
versta er niet al te veel van dat ongelovelijk saaie tuttenbol die de telefoon opneemt.
Hehe, dat is inderdaad wel lastig. Mocht ik het probleem ook hebben, bel ik wel ff voor je ;). Verder op het net ook niks over het euvel kunnen vinden? Als ik iets tegen kom, zal ik het hier laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag beste mensen,

Dit wordt mijn eerste post hier. Ik ben geen leek, maar ook zeker geen prof.

Vlak voor kerst heb ik een xps1530 besteld, met o.a. een t7250 processor. Daarna ben ik gaan twijfelen aan de juistheid van de keuze voor deze processor. Is de upgrade naar de 7500 (110 euro) dan wel de 7700 (249 euro) in jullie ogen duur of goedkoop? En hoeveel merk je nu van zo'n upgrade? Ik wil de laptop eigenlijk voor al het mogelijke gebruiken, van simpel tekstverwerken tot spellen en videobewerking, en ik hou ook nogal van multitasken. Dus: is de 7250 voldoende, schatten jullie in? Mijn bestelling is nog steeds in preproductie, dus ik neem aan dat ik nog wel iets kan wijzigen eraan.

De rest van mijn bestelde config:

- 2 gig ram
- 200 gb 7200 harde schijf
- nvidia 8600gt
- scherm 1400x900
- 3 jaar garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kemphaas
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-08 14:04
Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2008 @ 20:23:
Dag beste mensen,

Dit wordt mijn eerste post hier. Ik ben geen leek, maar ook zeker geen prof.

Vlak voor kerst heb ik een xps1530 besteld, met o.a. een t7250 processor. Daarna ben ik gaan twijfelen aan de juistheid van de keuze voor deze processor. Is de upgrade naar de 7500 (110 euro) dan wel de 7700 (249 euro) in jullie ogen duur of goedkoop? En hoeveel merk je nu van zo'n upgrade? Ik wil de laptop eigenlijk voor al het mogelijke gebruiken, van simpel tekstverwerken tot spellen en videobewerking, en ik hou ook nogal van multitasken. Dus: is de 7250 voldoende, schatten jullie in? Mijn bestelling is nog steeds in preproductie, dus ik neem aan dat ik nog wel iets kan wijzigen eraan.

De rest van mijn bestelde config:

- 2 gig ram
- 200 gb 7200 harde schijf
- nvidia 8600gt
- scherm 1400x900
- 3 jaar garantie
De upgrade naar de 7500 lijkt me een goede optie, de 7700 is echt te duur voor de mhzen. De 7500 ipv 7250 is echter wel betaalbaar. en ja, je merkt er echt wel iets van.

Werk hard als je tijd hebt, dan heb je tijd als je hard moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

reken zelf maar uit.
10% sneller is de 2,2 ghz dan de 2ghz
is die 10% werkelijk nou 110 euro waard?
ik heb het niet gedaan, maar als je niet krap bij de kas zit zou ik zeker voor meer gaan, want kwaad kan het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 00:05
Ik zou het persoonlijk niet doen. Destijds toen ik een notebook kocht kon ik ook kiezen om voor de T5600 of een T7200 tegen bij betaling. Ik had voor de eerste gekozen en tot nu toe geen spijt van gehad. De meeste programma zijn vaak toch niet CPU intens maar wordt eerder veel van het geheugen gevraagd.

Ik zou persoonlijk het geld zelf binnen houden en deze later besteden aan een externe scherm of iets dergelijks. 10% sneller, zou jij dat merken? en vindt jij het erg om 2a 3 sec langer te wachten vs 100 euro. Ik wist het wel, wachten kost tenslotte geen geld. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor jullie snelle reacties.
Ik zag op youtube dat het redelijk eenvoudig is om tzt nieuw geheugen en een andere harde schijf in te bouwen in de 1530
http://www.youtube.com/wa...R5VYsdxIg&feature=related
en las ergens anders dat ook ene processor (itt tot de grafische kaart) tot de makkelijk vervangbare onderdelen behoort. En inderdaad, die 10% snelheidsvermindering zal ik niet echt missen denk ik. Zeker niet als je bedenkt dat ik nu op een Pentium M werk, 1,7 hz, 592mhz, en een halve gig ram. Het verschil hiermee tov de xps ga ik hopelijk wel merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Staar je niet blind op het de 0,2GHz,
denk eraan dat 'n T7500'je ook 2MB meer L2 cache geheugen heeft!

Vergelijk hier mobiele processoren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2008 @ 07:42:
Het klinkt misschien een beetje lullig, maar waar op de site van dell staan de telefoon nummers (met name van technische support voor xps notebooks)?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2008 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikKam
  • Laatst online: 09:30
iemand misschien een revieuw gezien van een 1530 met een 1440x900 scherm. Ben onzeker over de kwaliteit van het scherm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
CLB schreef op zondag 06 januari 2008 @ 21:49:
Staar je niet blind op het de 0,2GHz,
denk eraan dat 'n T7500'je ook 2MB meer L2 cache geheugen heeft!

Vergelijk hier mobiele processoren!
In principe kan hij ook een kleinere processor kopen zoals T5500 en later de T9300 erin stoppen. Deze bevat een 800 MHz FSB, dus kan hij ze vervangen. Ze zijn vandaag uitgekomen en bevatten 2,50 GHz, 6 mb L2-cache. Komen rond de 250 nu, zullen wel over een bepaalde periode wel goedkoper worden en kan hij zijn T7250 nog verkopen en heeft hij met die 110 euro dat hij normaal een T7500 zou kopen een T9300

We kunnen blijven meer geld uitgeven aan onderdelen of we kunnen blijven wachten. Stel je een maximale budget en zoek het beste uit voor dat budget. Als je zegt: ik kan max 1000 euro geven dan koop je een laptop van max 1000 euro of je nu voor 50 euro een betere processor kunt krijgen of leg je dan nog eens 60 euro bij en je hebt een betere resolutie en of je nog eens 50 euro neerlegt voor een 3gb, het maakt niet uit, je kunt zo steeds verdergaan.

Conclussie: Weet waar de grens is en je hebt de laptop waarmee je content mee bent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertB
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-11-2023
Hey, ik heb net een bestelling geplaatst voor een XPS M1530 met WSXGA+ scherm.
De 1680*1050 is dus ook hier leverbaar (in Belgie).

Ik moet nog even Mudi bedanken voor het actief zijn in dit topic en het topic waardebonnen. Ik was oorspronkelijk zinnens een Vostro 1500 te kopen, maar dit toestel ziet er me toch heel wat knapper uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
GertB schreef op maandag 07 januari 2008 @ 13:27:
Hey, ik heb net een bestelling geplaatst voor een XPS M1530 met WSXGA+ scherm.
De 1680*1050 is dus ook hier leverbaar (in Belgie).

Ik moet nog even Mudi bedanken voor het actief zijn in dit topic en het topic waardebonnen. Ik was oorspronkelijk zinnens een Vostro 1500 te kopen, maar dit toestel ziet er me toch heel wat knapper uit.
Graag gedaan ;) Als ik je kon helpen dan ben ik zelf ook blij :9
Inderdaad deze laptop ziet er veel beter uit dan de vostro. Hoe is het je gelukt om die WSXGA+ te krijgen. Ik ga een terug bellen en hoeveel heb je ervoor moeten bijbetalen, wat waren je configuraties en hoeveel heeft het systeem je gekost.

Edit:
Ben van plan om om wat wijzigingen uit te voeren. Ik neem de T7250 en later upgrade ik die naar een T9300 en de geheugen ook van 2 naar 4 GB. Maar omdat ik de resolutie niet kan upgraden moet ik terug bellen.
Een laatste vraag, zouden we de GO 9 serie (wanneer ze uitkomen) ook in deze laptop kunnen vervangen of is het dan niet meer mogelijk omwille van de nieuwe monteniva platformen.

[ Voor 20% gewijzigd door Mudi op 07-01-2008 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Mudi schreef op maandag 07 januari 2008 @ 15:34:

Een laatste vraag, zouden we de GO 9 serie (wanneer ze uitkomen) ook in deze laptop kunnen vervangen of is het dan niet meer mogelijk omwille van de nieuwe monteniva platformen.
Ik denk niet dat dat kan (misschien andere socket, misschien meer koeling nodig). Zelfs als het kan, is het waarschijnlijk goedkoper om je laptop 2dehands te verkopen en dan een nieuwe laptop te kopen met die nieuwe videokaart.

Als je een nieuwe processor en nieuwe videokaart erin doet, vervalt trouwens je garantie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
silmaril8 schreef op maandag 07 januari 2008 @ 16:04:
[...]

Ik denk niet dat dat kan (misschien andere socket, misschien meer koeling nodig). Zelfs als het kan, is het waarschijnlijk goedkoper om je laptop 2dehands te verkopen en dan een nieuwe laptop te kopen met die nieuwe videokaart.

Als je een nieuwe processor en nieuwe videokaart erin doet, vervalt trouwens je garantie....
Ja dacht ook van zoiets. Waarschijnlijk beschikt men dan meer Barebone laptops en kan ik ene in elkaar steken + met de verkoop van deze laptop zal het me beter uitkomen. Alleen vind ik het jammer want qua design vind ik deze geweldig. Dan maar een nieuwe XPS kopen met deze kortingen is het zeker te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertB
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-11-2023
silmaril8 schreef op maandag 07 januari 2008 @ 16:04:
[...]

Ik heb ongeveer dezelfde config als jij:
XPS M1530 Tuxedo Black
Intel T7250
**160GB @7200rpm
Geforce Go8600GT 256MB
Intel pro wireless a/b/g mini PCI Card
**WSXGA+ (1680x1050) scherm
**Windows Vista Business (legaal downgraden)
**9 cell battery
**Microsoft Office Basic
Geen extra garanties of verzekeringen.
Prijs eur. 1294 incl 21% BTW

Opleg/terug voor componenten:
160GB ipv 250GB: -30 euro
Vista Business ipv Home Premium: +6 euro
Scherm WSXGA ipv WXGA: +130 euro.

Gewoon telefonisch besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
GertB schreef op maandag 07 januari 2008 @ 19:24:
[...]

Ik heb ongeveer dezelfde config als jij:
XPS M1530 Tuxedo Black
Intel T7250
**160GB @7200rpm
Geforce Go8600GT 256MB
Intel pro wireless a/b/g mini PCI Card
**WSXGA+ (1680x1050) scherm
**Windows Vista Business (legaal downgraden)
**9 cell battery
**Microsoft Office Basic
Geen extra garanties of verzekeringen.
Prijs eur. 1294 incl 21% BTW

Opleg/terug voor componenten:
160GB ipv 250GB: -30 euro
Vista Business ipv Home Premium: +6 euro
Scherm WSXGA ipv WXGA: +130 euro.

Gewoon telefonisch besteld.
Gefeli met de nieuwe aanwinst. Ga morgen dell weer bellen vandaag was te druk zeiden ze en iets ging niet ofzo dus morgen terug bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag belde ik met Dell om een aantal dingen te wijzigen die online niet mogelijk waren wxga+ en wireless-N enz. Allemaal geen probleem.
Maar nu zegt die man mij dat er geen vga aansluiting opzit ??? dat lijkt mij vreemd, en heb ik ook nodig voor externe 24 inch monitor.
Hij stuurt met de mail een aantal specs door, en daar staat ook een "15 pins video aansluiting".
Dit lijkt mij de vga aansluiting met sub-d connector.
Kan iemand mij vertellen hoe dit zit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zou raar zijn als er geen vga verbinding op zat. dat zit toch standaard op het moederbord en er is ook een specefiek gat voor in de behuizing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, vind het ook een heel vreemd verhaal, wat moet anders die 15 pins video aansluiting zijn ??
Ze weten soms echt niet hoe en wat daar bij Dell, dat viel me in andere fora ook al op.
In het zeer onwaarschijnlijke geval dat hij er niet op zou zitten, kan ik natuurlijk altijd een verloop van HDMI naar DVI monitor doen.

Trouwens ook via de telefoon:
- 200,- actie model
-10 % coupon code
-5% coupon code

sputterde wel wat tegen...maar is gelukt ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansenyi
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 22:46
En hier nog een review van de Dell XPS M1530.

Handig voor in de topic start.

To be, or not to be...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geweldig al die kortingen! Ze sputteren wel een beetje tegen maar uiteindelijk krijg je telefonisch gewoon de prijzen die je ook op de (Nederlandse) site kan vinden. Ik begreep dat pas vanaf dit weekend de 1680x1050 in Nederland leverbaar zijn geworden op de M1530.

Ik heb vandaag twee offertes binnengekregen met uiteenlopende prijzen. Dell Consumer biedt:

Dell XPS M1530
** Core 2 Duo T7500
** 15,4" UltraSharp WSXGA+ 1680x1050
2GB Ram
DVD 8x
** 200GB 7200RPM SATA HD
** 9 cell Battery
Bluetooth
Dutch Vista Home Premium

(-200 -10% - 5% - shipping) komt dit exemplaar uit op EUR 1084,- (incl. BTW). Dat is een heel scherp aanbod lijkt me.

Dell Zakelijk biedt exact dezelfde specs met een extra optie waarover ik zit te twijfelen

(Zie boven+
** Internal Dell Wireless 5520 built-in 3G/HSDPA with SIM for Vodafone service

Dit exemplaar zou op EUR 1374,- (incl. BTW) uitkomen. De meerprijs is volgens zowel Particulier als Zakelijk EUR 142 voor het HSDPA modem.

Er zit dus een gat van (1374-1084 = 290, 290-142=) 148 EUR tussen de twee offertes die verder (op levertijd na) identiek zijn.

Het zou kunnen zijn dat zakelijk meer marge vraagt voor support of moet dit er gewoon afkunnen? Iemand ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2008 @ 21:59:
Geweldig al die kortingen! Ze sputteren wel een beetje tegen maar uiteindelijk krijg je telefonisch gewoon de prijzen die je ook op de (Nederlandse) site kan vinden. Ik begreep dat pas vanaf dit weekend de 1680x1050 in Nederland leverbaar zijn geworden op de M1530.

Ik heb vandaag twee offertes binnengekregen met uiteenlopende prijzen. Dell Consumer biedt:

Dell XPS M1530
** Core 2 Duo T7500
** 15,4" UltraSharp WSXGA+ 1680x1050
2GB Ram
DVD 8x
** 200GB 7200RPM SATA HD
** 9 cell Battery
Bluetooth
Dutch Vista Home Premium

(-200 -10% - 5% - shipping) komt dit exemplaar uit op EUR 1084,- (incl. BTW). Dat is een heel scherp aanbod lijkt me.

Dell Zakelijk biedt exact dezelfde specs met een extra optie waarover ik zit te twijfelen

(Zie boven+
** Internal Dell Wireless 5520 built-in 3G/HSDPA with SIM for Vodafone service

Dit exemplaar zou op EUR 1374,- (incl. BTW) uitkomen. De meerprijs is volgens zowel Particulier als Zakelijk EUR 142 voor het HSDPA modem.

Er zit dus een gat van (1374-1084 = 290, 290-142=) 148 EUR tussen de twee offertes die verder (op levertijd na) identiek zijn.

Het zou kunnen zijn dat zakelijk meer marge vraagt voor support of moet dit er gewoon afkunnen? Iemand ervaringen?
Kan je mij de Dell offerte van deze laptop voor consumenten naar mij sturen? Ziet er namelijk zeer interessant uit!
email: sil_maril_lion (at/apestraartje) orange puntje nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!mP

t!mP

is inflatie gevoelig

Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2008 @ 21:59:
Ik begreep dat pas vanaf dit weekend de 1680x1050 in Nederland leverbaar zijn geworden op de M1530.
Van welke bron heb je dat? als ik vragen mag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jap_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-09 21:58
t!mP schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 00:49:
[...]

Van welke bron heb je dat? als ik vragen mag :)
Het klopt, ik heb gisteren naar Dell gebeld om te bestellen en de verkoper meldde toen dat ik ook voor 1680 kon kiezen (heb voor 1440 gekozen, 30 euro meerprijs.. koopje! :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb maar even geprofiteerd van alle kortingen. :)

T7250 2GHZ
15,4" WXGA+ (1440x900)
2GB
160GB 7200rpm HDD
GeForce Go 8600M GT
Vista Business Engels
6-cell accu

Totaal: 860,- inc btw !

Mijn aanpak:
- Eerst 'standaard' systeem besteld via Internet.
- Meteen daarna gebeld om bestelling te wijzigen, oude bestelling wordt dan geannuleerd en je ontvangt nieuwe offerte.
- 1440x900 scherm was geen probleem (30 euro extra), 1680x1050 scherm was ook mogelijk!
- Andere HDD (7200 rpm) geen probleem.
- Ander OS ook geen enkel probleem.
- Alle acties en coupons (5%, 10%) die ik had opgegeven bij de Internet bestelling werden automatisch overgenomen naar de nieuwe bestelling. Dus geen verzendkosten en ook die 200,- Euro korting.

Doe er je voordeel mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apple1200
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-08 17:22
Heeft iemand al ubuntu op zn xps 1530 gezet? Kan je de laptop ook zonder vista bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een order van gisteren te hebben geannuleerd, omdat deze niet aangepast kon worden, heb ik zojuist telefonisch de volgende offerte laten opstellen:

T7500 2,2 GHZ
WXGA+ (1440x900)
2 GB memory
160GB (7200 rpm)
9 cell battery
256MB NVIDIA 8600M GT
Vista Ultimate
€200,- korting
10% korting

Totaalbedrag iets meer dan €1050,-

Volgens de medewerker die ik gesproken heb was het niet mogelijk om de waardebon van 10% i.c.m. de EPP code te gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-09 14:59
Op de website accepteerd ie de 10% code zonder tegenstribbellen in combinatie met de epp code.

Kan iemand trouwens vertellen hoe die 9 cells batterij ervaart? Als ik zie hoe die uitsteekt, ben ik 1 bang dat ie beschadigt in een tas en 2 dat het hoogst ongemakkelijk zit op schoot (drukpunt).

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Of deze 5% gebruiken:
P5L9NZN50SG53W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorix Jim
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 10:26
Hebben jullie ook toevallig een E-value nummer gekregen op de offertes die zijn gemaakt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomikoV1
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 09:09:
Ook ik heb maar even geprofiteerd van alle kortingen. :)

T7250 2GHZ
15,4" WXGA+ (1440x900)
2GB
160GB 7200rpm HDD
GeForce Go 8600M GT
Vista Business Engels
6-cell accu

Totaal: 860,- inc btw !

Mijn aanpak:
- Meteen daarna gebeld om bestelling te wijzigen, oude bestelling wordt dan geannuleerd en je ontvangt nieuwe offerte.
- 1440x900 scherm was geen probleem (30 euro extra), 1680x1050 scherm was ook mogelijk!
- Alle acties en coupons (5%, 10%) die ik had opgegeven bij de Internet bestelling werden automatisch overgenomen naar de nieuwe bestelling. Dus geen verzendkosten en ook die 200,- Euro korting.

Doe er je voordeel mee!
Heb je een e-value code van jouw offerte gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TomikoV1 schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 11:58:
[...]
Heb je een e-value code van jouw offerte gekregen?
Nee, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Glorix Jim schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 11:45:
Hebben jullie ook toevallig een E-value nummer gekregen op de offertes die zijn gemaakt? :)
ik ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
Ze doen echt moeilijk met de kortingsbon die ik via de mail heb gekregen. Willen maar niet toepassen. Vandaag gebeld, de vorige was niet in orde en ze zouden me terug bellen. Ze blijven maar zeggen dat de code voor de Inspirons zijn en niet voor de XPS. Ik heb een discussie gehad van bijna een uur en ze zouden me terug bellen voor 2 uur. Voila niks gehoord, ik stelde een systeem samen dat ongeveer 924 zou kosten met de 10% korting. Toen ze de prijs hoorden waren ze in shock en zeiden ze dat ze niet meer korting konden geven en accepteerden de korting niet :(
Man ik wil die zo graag en toch doen ze moeilijk bij dell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=29387827,noline]
Man ik wil die zo graag en toch doen ze moeilijk bij dell
Typisch hoe de ervaringen zo kunnen verschillen.

Misschien is het volgende het proberen waard.
-Annuleer elke bestelling / offerte tot op heden
-Bestel online een systeem dat zo dicht mogelijk bij je wensen in de buurt komt
-Pas daarbij alle kortingsbonnen toe (5% en 10% moeten gewoon werken)
-Bel nu direct Dell met de vraag dat je je configuratie iets wil wijzigen. Dat doen ze denk ik maar al te graag want anders is de kans groot dat jij je bestelling annuleert, klant minder.
-Als het goed is ontvang je nu een nieuwe offerte waarbij de kortingen zijn overgenomen van de online bestelling, in mijn geval is er telefonisch met geen enkel woord gesproken over de kortingsbonnen maar ze werden wel (automatisch) toegepast op de nieuwe offerte. Ze staan echter niet vermeld op de offerte maar uit het totaalbedrag blijkt dat ze wel zijn toegepast.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 14:47:
[...]
Typisch hoe de ervaringen zo kunnen verschillen.

Misschien is het volgende het proberen waard.
-Annuleer elke bestelling / offerte tot op heden
-Bestel online een systeem dat zo dicht mogelijk bij je wensen in de buurt komt
-Pas daarbij alle kortingsbonnen toe (5% en 10% moeten gewoon werken)
-Bel nu direct Dell met de vraag dat je je configuratie iets wil wijzigen. Dat doen ze denk ik maar al te graag want anders is de kans groot dat jij je bestelling annuleert, klant minder.
-Als het goed is ontvang je nu een nieuwe offerte waarbij de kortingen zijn overgenomen van de online bestelling, in mijn geval is er telefonisch met geen enkel woord gesproken over de kortingsbonnen maar ze werden wel (automatisch) toegepast op de nieuwe offerte. Ze staan echter niet vermeld op de offerte maar uit het totaalbedrag blijkt dat ze wel zijn toegepast.

Succes!
Ik ga doen wat jij zegt ;) Hopelijk lukt het me, wat heel merkwaardig is dat ik 3 keer belde en de code wel kon gebruiken en nu niet meer. Hangt gewoon van persoon af, maar ik wil die XPS zo graag, dus blijven proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een orderbeveistiging gehad (vandaag besteld, betaald met Creditcard):
Geschatte leverdatum (op of voor deze datum): 28-1-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
Merci McDennis
Het is me gelukt, ik heb het in elkaar gekregen voor 955 euro. Nu nog de orderbevestigingsmail. Alleen snap ik niet hoe ze aan die prijzen komen. Is niet erg, ik heb ze toch en ben der blij mee. Wachten totdat hij gaat komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansenyi
Mudi schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 15:26:
Merci McDennis
Het is me gelukt, ik heb het in elkaar gekregen voor 955 euro. Nu nog de orderbevestigingsmail. Alleen snap ik niet hoe ze aan die prijzen komen. Is niet erg, ik heb ze toch en ben der blij mee. Wachten totdat hij gaat komen :P
Is het nu gelukt met die kortingsbon van 10%? Ik kreeg precies hetzelfde te horen, dat hij alleen geldig was voor de Inspirons :(

To be, or not to be...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ansenyi schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 15:35:
[...]

Is het nu gelukt met die kortingsbon van 10%? Ik kreeg precies hetzelfde te horen, dat hij alleen geldig was voor de Inspirons :(
let op

ik ga een xps 1530 bestellen, maar met alles erin
200Gb 7200 toeren
T7700
4 Gb intern geheugen
blu-ray
Ik ga het voor video bewerking gebruiken , vandaar het die grote configuratie

Dell kwam hoger uit als ik dacht.
Dit klopte, was een fout van Dell
scheelt 160 euro, erg veel vind ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
Ansenyi schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 15:35:
[...]

Ja het is gelukt, maar wat ik eigenaardig vind is dat ik verzendkosten moet betalen.
Subtotaal 713,60
Transportkosten 75,00
Bijdrage Recupel 0,66
BTW 165,74
Totaal 955,00

Dus denk ik dat ik nog voor de T7500 ga en dan kom ik gewoon op 973 uit. Dan betaal ik de transportkosten van mijn systeem niet. Alleen zorgen dat ik dezelfde persoon aan de lijn kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Ik zou lekker even wachten op de Penryn processoren jongens.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mudi schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 16:05:
[...]

Ja het is gelukt, maar wat ik eigenaardig vind is dat ik verzendkosten moet betalen.
Subtotaal 713,60
Transportkosten 75,00
Bijdrage Recupel 0,66
BTW 165,74
Totaal 955,00

Dus denk ik dat ik nog voor de T7500 ga en dan kom ik gewoon op 973 uit. Dan betaal ik de transportkosten van mijn systeem niet. Alleen zorgen dat ik dezelfde persoon aan de lijn kan krijgen.
Wat is nu je uiteindelijke config geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
Eigenlijk zoals het in mijn sign staat, alleen ben ik het nog aan het regelen met die verzendkosten. Mss ergens een misverstand ofzo

@ CLB
We kunnen blijven wachten en wachten :P
Een XPS voor 950 euro is zeker geen slecht deal. Nu kopen, tegen de zomer verkopen tegen een goed prijsje en dan een nieuwe aanschaffen met de nieuwe platform, nieuwere processoren, nieuwe GPU en nieuwere schermen. Dat zei je zelf nog als ik me niet vergis. Ik game toch maar CS en FM dus veel doe ik niet. Trouwens wat internet, films en school en daarvoor is deze notebook ideaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Ja duhuh, maar die nieuwe Intel processoren zijn gisteren al gelaunched en zijn al op verschillende sites aan te schaffen (ook sites met zelf configureerbare laptops) dus Dell komt daar ook wel snel mee.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelijk aan die van mij, alleen heb ik hem in het zwart, een T7500 en Vista Ultimate. Ik betaal 100 euro meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 15:45:
[...]

let op

ik ga een xps 1530 bestellen, maar met alles erin
200Gb 7200 toeren
T7700
4 Gb intern geheugen
blu-ray
Ik ga het voor video bewerking gebruiken , vandaar het die grote configuratie

Dell kwam hoger uit als ik dacht.
Dit klopte, was een fout van Dell
scheelt 160 euro, erg veel vind ik
Hoeveel betaal je dan wel niet voor zo'n systeem. Moet wel een fortuin kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
CLB schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 16:24:
Ja duhuh, maar die nieuwe Intel processoren zijn gisteren al gelaunched en zijn al op verschillende sites aan te schaffen (ook sites met zelf configureerbare laptops) dus Dell komt daar ook wel snel mee.. ;)
Zoals Zepto.nl :9
Niet alles is performance, uiterlijk is ook belangrijk. Zo is het toch ook met auto's, gsm, vrouwen, ... :*)
Ik heb nu een mooie dell XPS crimson red. Ik kon ook voor de compal gaan, alleen te kaal en een gewoon 'regulair' laptop. Toch koos ik voor de dell, heb het alleen nodig voor CS en FM en het draait hem perfect denk ik. Dus veel verschil maakt het niet uit 5 a 10 seconde zou ik sneller zijn. Is dat zijn 200 euro meerprijs waard

EDIT:
Vooraleer dat we hem goedkoop kunnen verkrijgen via dell zal het nog maanden duren. Dan kunnen we even goed tot volgend jaar wachten ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Mudi op 08-01-2008 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de m1530 nu een maandje en ik merk dat er al extreme ´slijtage´ plekken op zitten.
Precies waar mijn linkerhand op het alluminium rust (op de warme plek bove de hdd linksonder)

het lijkt op slijtage, maar als ik er met een vochtige doek overheen ga zie je het niet meer, en na 3 seconde komen de plekken weer tevoorschijn. Dus het is waarschijnlijk huidvet en/of zweet ??
Weet iemand hoe je deze vlekken verwijderd op een laptopvriendelijke manier?

fototje erbij voor de duidelijkheid:
Afbeeldingslocatie: http://img301.imageshack.us/img301/7448/dsc00569eg4.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 16:08:
Ik zou lekker even wachten op de Penryn processoren jongens.. :)
heb ik ook aangedacht, alleen is de totale korting nu zo groot, dat ik voor het prijsverschil ga!!

totale korting gaat nu richting 500 euro!!
Zo blijft het altijd, na Penryn komt weer een andere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 16:46:
ik heb de m1530 nu een maandje en ik merk dat er al extreme ´slijtage´ plekken op zitten.
Precies waar mijn linkerhand op het alluminium rust (op de warme plek bove de hdd linksonder)

het lijkt op slijtage, maar als ik er met een vochtige doek overheen ga zie je het niet meer, en na 3 seconde komen de plekken weer tevoorschijn. Dus het is waarschijnlijk huidvet en/of zweet ??

[afbeelding]
Wat zegt Dell hiervan?

Lijkt me niet goed.

Bevalt de laptop wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gister de XPS M1530 besteld :9. Na alle goede adviezen uit dit topic te hebben opgevolgd >:).
Mijn werkwijze was zoals hierboven al eens beschreven. Eerst op internet helemaal bestellen zo ver als mogelijk is. En ook alle coupons gebruiken.
Daarna meteen bellen en zeggen dat je weet dat er nog wat veranderd kan worden dat via het internet niet gaat. Eerst kreeg ik een man die zei dat ie dan de order moest deleten en ik via verkoop een nieuwe moest aanmaken. Dus dat maar gedaan...
Na doorverbonden te zijn kreeg ik van een jonge vrouw te horen dat dat ABSOLUUT NIET nodig was 8)7. Dus dat zij het dan wel voor me zou aanpassen :). Volgens haar echter zou het me zo'n 100-120 euro extra kosten omdat de prijzen van de extra artikelen net die vrijdag verhoogd waren...maar toch mee ingestemd.
Hierna kreeg ik een bevestiging via de email waarin het mij helemaal niets extra kostte: een WXGA+ ipv WXGA en een 160 GB 7200rpm ipv een 250 GB 5400rpm. Volgens de hierboven genoemde prijzen is dit inderdaad +30 en -30 euro, dus alles ok.
Er is geen enkele keer gerept over de korting o.i.d.! In de bevestiging stond echter een goedkopere prijs voor de notebook en dan WEL transportkosten. Maar de prijs kwam op hetzelfde neer.

Configuratie:

Notebook: XPS M1530 Crimson Red
Scherm: 15,4-inch UltraSharp WXGA+ (1.440 x 900) CCFL-scherm (220 nit) met TrueLife
Processor: Intel® Core™2 Duo Processor T7500 (2,20 GHz, 800 MHz FSB, 4 MB L2-cache)
Geheugen: 2.048 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM
Grafische kaart: NVIDIA GeForce Go 8600M GT 256MB
Harde schijf: 160 GB (7.200 rpm) SATA
Optische station: 8x DVD+/- RW-station
Draadloze connectiviteit: Intel Pro Wireless 3945 802.11a/b/g Minikaart
Bluetooth: Dell Wireless 355 Bluetooth 2.0-module (tot 3 Mbps)
Batterij: 9-cel lithium-ion hoofdbatterij (85 W/h)
Garantie 1: 1 jaar XPS Premium hardwaresupport (incl.support on-site)
Garantie 2: 1 jaar Accidental damage support
Verder: Biometrische vingerafdruklezer; 2.0 MP camera; Reisafstandsbediening; Toetsenbord VS/Internationaal; Besturingssysteem Vista Home Premium

Prijs:
€1428,00 + €89,25 (transport) - €200 (aanbieding XPS) - €122,80 (10% Coupon: VGM1BVZ9N63FWJ) - €55,26 (5% Coupon: 1TJ$N20835B2SZ) – €89,25 (transport gratis bij XPS boven de €999) = €1049,94

Lijkt me een mooie prijs, met 1 jaar damage support erbij 8).

Levertijd: uiterlijk 4 februari 2008.

En nu...wachten... :9~ :9~ :9~ !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
Ansenyi schreef op maandag 07 januari 2008 @ 21:56:
En hier nog een review van de Dell XPS M1530.

Handig voor in de topic start.
Toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 17:11:
Configuratie:

Notebook: XPS M1530 Crimson Red
Scherm: 15,4-inch UltraSharp WXGA+ (1.440 x 900) CCFL-scherm (220 nit) met TrueLife
Processor: Intel® Core™2 Duo Processor T7500 (2,20 GHz, 800 MHz FSB, 4 MB L2-cache)
Geheugen: 2.048 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM
Grafische kaart: NVIDIA GeForce Go 8600M GT 256MB
Harde schijf: 160 GB (7.200 rpm) SATA
Optische station: 8x DVD+/- RW-station
Draadloze connectiviteit: Intel Pro Wireless 3945 802.11a/b/g Minikaart
Bluetooth: Dell Wireless 355 Bluetooth 2.0-module (tot 3 Mbps)
Batterij: 9-cel lithium-ion hoofdbatterij (85 W/h)
Garantie 1: 1 jaar XPS Premium hardwaresupport (incl.support on-site)
Garantie 2: 1 jaar Accidental damage support
Verder: Biometrische vingerafdruklezer; 2.0 MP camera; Reisafstandsbediening; Toetsenbord VS/Internationaal; Besturingssysteem Vista Home Premium

Prijs:
€1428,00 + €89,25 (transport) - €200 (aanbieding XPS) - €122,80 (10% Coupon: VGM1BVZ9N63FWJ) - €55,26 (5% Coupon: 1TJ$N20835B2SZ) – €89,25 (transport gratis bij XPS boven de €999) = €1049,94

Lijkt me een mooie prijs, met 1 jaar damage support erbij 8).

Levertijd: uiterlijk 4 februari 2008.

En nu...wachten... :9~ :9~ :9~ !!!
Dank je wel!!!!!!!

vanmiddag een order gemaakt met 10 % korting - 300 euro eraf- en geen verzendkosten.

Zie dat er mensen zijn die 15% krijgen
Heb direct Dell gebeld , dat ik dit niet vind kloppen.

Ik krijg nu ook 5 % extra korting!!

dus 300 euro + gratis verzending + korting op extra verzekering + 15% extra korting

Wel heel veel uitgegeven, maar een beer van een machine ervoor. _/-\o_

nu hopen dat het gaat bevallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekker efficient zijn ze bij de technische support.. Vragen ze me eerst in het nederlands om een mailtje te versturen moet dat in een keer in het engels zijn. :o naja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
@ proo + HawkeyePro + McDennis (+anderen):
Kunnen jullie mij de Dell persoon die jullie geholpen heeft, haar of zijn contact gegevens mailen (of via Direct Message)?
sil_maril_lion (apenstraartje) orange.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

En wat mij betreft ophouden met blaten over prijzen en levertijden..
Het heet niet voor niks [Ervaringen] Dell XPS M1530 - Deel 1 en de laatste pagina's zie ik alleen maar configuraties en geblaat dat er besteld is.. Leuk allemaal hoor, maar ik erger me er groen en geel aan :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansenyi
Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 09:09:
Mijn aanpak:

Doe er je voordeel mee!
Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 17:11:
Ik heb gister de XPS M1530 besteld :9. Na alle goede adviezen uit dit topic te hebben opgevolgd >:).
Mijn werkwijze was zoals hierboven al eens beschreven. Eerst op internet helemaal bestellen zo ver als mogelijk is. En ook alle coupons gebruiken.
Daarna meteen bellen en zeggen dat je weet dat er nog wat veranderd kan worden dat via het internet niet gaat.
Betekent dit dat je echt naar de kassa gaat met online bestellen t/m het punt: Bestelling controleren & verzenden?
Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 16:46:

[afbeelding]
Ziet er niet chill uit. Je bent de eerste met een dergelijke probleem volgens mij. Of hebben XPS M1330 gebruikers er ook last van?

[ Voor 24% gewijzigd door Ansenyi op 08-01-2008 18:52 . Reden: Incomplete ]

To be, or not to be...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ansenyi schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 18:45:

Betekent dit dat je echt naar de kassa gaat met online bestellen t/m het punt: Bestelling controleren & verzenden?
nee, je kan je order alleen telefonisch laten aanpassen .

Dell is nu gesloten,en volgens mij geld de actie morgen niet meer.

en de 10% korting waardebon is alleen nog maar geldig t/m vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 17:10:
[...]

Wat zegt Dell hiervan?

Lijkt me niet goed.

Bevalt de laptop wel?
dell heeft nog niet gereageerd op mijn emailtje, ik verwacht er morgen een.

laptop bevalt prima, games draaien goed (cod4,crysis,ut3), batterij ( 9cell gaat 5 uur mee )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Dit is een 'welke moet ik nemen?'-vraag. Deze zijn als topic niet toegestaan, als reply in een [Ervaringen] topic (enkel voor ervaringen) dus ook niet ;).

[ Voor 86% gewijzigd door Thandor op 09-01-2008 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
Je wilt hem over een paar maanden. Dan zijn er steeds nieuwe specs vb de nieuwere processoren, nieuwe graka, ...
Dan moet je het opnieuw vragen. Zo gaat het in de wereld van technologie. Nu koop je iets, over een maand kost hij het helft. Je kunt niet blijven uitstellen, maar als het voor jou over een paar maanden moet, dan zou ik tot april/mei wachten. Dan komen de nieuwe GPU uit. Heb je er meer aan denk ik

PS: Bestel bij dell een maand eerder, je krijgt hem toch altijd een maand later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 19:39:
Heey,

Dit kan misschien heel dom gaan klinken maar ach.

Ik ben dus van plan om over een paar maanden de XPS M1530 te kopen.

Maar aangezien ik niet zo heel veel verstand heb van laptops,
wou ik aan jullie vragen wat ik dan het best kan nemen qua technische specificaties.

Hij is nu zo'n ongeveer 1000 euro, maar dat is maar tot vandaag.
Dus morgen is ie weer gewoon 1200.

Bij het bedrijf van mijn vader bestellen ze al heel lang Dell computers, en die krijgen er altijd 19% korting op. dus ik heb al korting.

Maar wat moet ik dan allemaal nemen om een goede laptop te hebben maar toch op een bedrag van ongeveer 1000 euro te zitten? (met de 19% er al afgerekend?)

ik hoop dat jullie kunnen helpen
Groetjes, :+
Over een paar maanden zijn er hele andere componenten te verkrijgen
Dat kan je nu niet zo zeggen
Wat ga je er mee doen is ook erg belangrijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha, ja ben in april jarig, en dan heb ik pas genoeg geld.

EDIT; ik ga hem voor school gebruiken, en voor spellen..

Bedankt!

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2008 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
CLB schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 18:30:
En wat mij betreft ophouden met blaten over prijzen en levertijden..
Het heet niet voor niks [Ervaringen] Dell XPS M1530 - Deel 1 en de laatste pagina's zie ik alleen maar configuraties en geblaat dat er besteld is.. Leuk allemaal hoor, maar ik erger me er groen en geel aan :X
Kwestie van geduld, voor zover ik weet is er nog maar één persoon hier die een M1530 heeft binnengekregen. Het komt wel in de loop van de tijd.

Oproep!
Willen diegene die de laptop al hebben ontvangen zich hier even melden :+ en je ervaring even posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petezah
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-08-2021
ik las bij een review dat de amerikaanse model de mogelijk had om er een simkaart in te proppen.
en bij de aziatische model de functie was uitgeschakeld.

heeft er iemand geprobeerd om bv zo'n tmobile kaart erin te proppen om te kunnen internetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Simkaart is iets anders dan dat jij bedoelt ;)

Dat werkt namelijk via je PCMIA-poort :)

Afbeeldingslocatie: http://www.metjelaptoponline.nl/libraries/oa.image.php?id=552

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zit wel een gleufje voor een simkaart. Ik weet niet of het werkt, maar in de handleiding stond er wel iets over.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2008 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petezah
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-08-2021
CLB schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 20:35:
Simkaart is iets anders dan dat jij bedoelt ;)

Dat werkt namelijk via je PCMIA-poort :)

[afbeelding]
http://asia.cnet.com/revi...050489,42299395p-2,00.htm
lees die review maar, zit volgens hun een simkaart slot onder de batterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Ahh foutje van mij! Dacht dat je zo'n oplossing bedoelde!
Dat hij een simkaartlezer heeft wist ik al, heeft de Acer Aspire 5920G bijvoorbeeld ook,
maar dat is uitgeschakeld (lees: niet aangesloten) hierzo in de Nederlandse modellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-09 14:59
Als je op de amerikaanse site configureerd kan je er een umts/hsdpa unit in laten plaatsen. Of dat in NL beschikbaar is zal de telefoniste wel weten lijkt me :) Gezien de huidige prijs van xpreskaarten die dit kunnen verwacht ik een meerprijs van €150 a €200.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb maandag mijn M1530 gekregen via UPS :-)

Nu gaat alles perfect. Ik heb de volgende specs:
T7700
4GB ram
200GB 7200rpm
8600GT 256MB VRAM

Ik heb wel een vraagje erover. Ik heb al zitten zoeken waar ik informatie kan vinden over de garantie. Ik heb namelijk 3 jaar garantie erbij. Het was een upgrade van 2 naar 3 jaar gratis. Kan mij iemand helpen waar ik de papieren daarvan kan vinden? In het onderhoudsboekje staat er niets over garantie van in. Wel dat je het in een bepaald boekje kan vinden (maar dit is dan alleen maar info, niet de exacte duur van garantie en hoe ik mijn laptop moet terugsturen als er iets mis mee is). Of is het zo dat je bij Dell-producten geen papiertje krijgt over je garantie?

Kan mij iemand helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij houden ze dat bij bij dell. Anders staat het op de lijst met alles dat je besteld hebt.

Hoe is het scherm trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 21:09:
Volgens mij houden ze dat bij bij dell. Anders staat het op de lijst met alles dat je besteld hebt.

Hoe is het scherm trouwens?
Ik heb een 1280*800 scherm. Het bevalt mij super. Zeker als je weet dat ik van een 17inch CRT kom O-) . Onderaan is er wel backlight bleeding, maar dit valt mee. Je moet gewoon de juist zitpositie hebben en de juiste hoek van het scherm. De kleuren zijn perfect en er zijn geen dooie pixels of iets in die aard. Als je foto's wil, wil ik deze altijd posten. wel zullen die maar kunnen getrokken worden met een SE S500i :X

Nog meer vragen? Over de überprestaties bijvoorbeeld? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet alles van de prestaties. :+ Ik heb er zelf ook een, maar dan met een brak scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-07 12:57

agaam

dit is mijn huisdier

ik heb vandaaag ook een m1530 besteld eerst via de gewone weg. toen heb ik opgebeld voor het 15,4-inch WSXGA+ scherm was geen probleem. moest mijn mandje inclusief korting code,s even mailen en zou ze alles in orde maken, maar heb nog geen bevestinging mail gehad. of krijgen jullie die ook later pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 21:52:
[...]

Ik heb een 1280*800 scherm. Het bevalt mij super. Zeker als je weet dat ik van een 17inch CRT kom O-) . Onderaan is er wel backlight bleeding, maar dit valt mee. Je moet gewoon de juist zitpositie hebben en de juiste hoek van het scherm.
ik lees net op een ander forum dat dit backlight bleeding effect een stuk minder is als je het contrast een stukje minder zet

Altijd het proberen waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

agaam schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 22:14:
ik heb vandaaag ook een m1530 besteld eerst via de gewone weg. toen heb ik opgebeld voor het 15,4-inch WSXGA+ scherm was geen probleem. moest mijn mandje inclusief korting code,s even mailen en zou ze alles in orde maken, maar heb nog geen bevestinging mail gehad. of krijgen jullie die ook later pas.
ik zou ook een bevestiging mail krijgen/ een nieuwe offerte.
heb ik ook nog niet gekregen
volgens mij hebben ze het erg druk, want al een paar dagen ligt de hele chat plat.
er veranderd steeds wat op de website.
openings tijden , prijzen enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-07 12:57

agaam

dit is mijn huisdier

Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 22:23:
[...]

volgens mij hebben ze het erg druk, want al een paar dagen ligt de hele chat plat.
nou dan hoef ik me daar nog even geen zorgen over te maken. maar als ik nu naar dell ga staat er helemaal niks meer in men mandje, klopt dat wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ransom_nl
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-03-2024
agaam schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 22:14:
Mag ik vragen waar je dit precies naartoe moest mailen? Ik heb vanavond nog een bestelling geplaatst maar wil zeker het scherm en de harddisk wijzigen. Zal lastig worden als morgen de acties en vouchers verlopen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

agaam schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 22:33:
[...]

nou dan hoef ik me daar nog even geen zorgen over te maken. maar als ik nu naar dell ga staat er helemaal niks meer in men mandje, klopt dat wel?
heb je geen offerte ontvangen?
ikl heb vanmiddag een gespecificeerde offerte ontvangen.
Vanavond heb ik alleen gebeld voor 5% extra korting( gezien op dit forum)
Dat heb ik ook gekregen, maar de nieuwe bevestiging moet ik nog wel krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansenyi
Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 22:23:
[...]

Dus ik ben niet de enige die een offerte zou krijgen maar niks ontvangen heeft. Volgende keer geen last minute.

[ Voor 3% gewijzigd door Ansenyi op 08-01-2008 22:54 ]

To be, or not to be...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
Ransom_nl schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 22:43:
[...]

Mag ik vragen waar je dit precies naartoe moest mailen? Ik heb vanavond nog een bestelling geplaatst maar wil zeker het scherm en de harddisk wijzigen. Zal lastig worden als morgen de acties en vouchers verlopen zijn.
Denk van niet. Zeg zo dat je een bestelling heb geplaats en dat je iets wou wijzigen. Omdat het gisteren te druk was, konden ze je even niet helpen en dat ze je zo snel moglijk terug zouden bellen. Echter heeft niemand je teruggebeld en je kon de service niet meer na 5 uur bereiken. Dus vraag je of je je bestelling vandaag kan wijzigen. Als ze een naam vragen wie u terug zou bellen, zeg dat je het niet meer weet. Het belangrijkste is wel; Annuleer je order niet Dan ben je de kortingen kwijt. Als je gewoon iets wijzigt, rekenen ze normaal gezien gewoon het bedrag erbij. Dus heb je nog kunnen profiteren van de korting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XxKr0n3xX
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb er ook nog eentje vlot besteld en ga Dell morgen opbellen om het scherm om te zetten naar een WSXGA scherm.
Wat ik me echter afvraag is het volgende.

Ik zie dat veel mensen de setup met 2GB ram bestellen. Is dit met een reden? Is het Dell geheugen te duur gezien wat je er voor terug krijgt?
Is het aan te raden achteraf 2GB erbij te plaatsen (kosten technisch gezien :))?
Of is het een vrij normaal bedrag wat gerekend wordt voor de 2GB erbij?

Onderstaand mijn bestelling:

Intel® Core Duo Processor T7250
4GB ram
Crimson Red
15,4-inch UltraSharp WXGA (1.280 x 800)

Totaal 1119,20 euro

Grappig dat iedereen hem bijna in het rood besteld :D

[ Voor 5% gewijzigd door XxKr0n3xX op 09-01-2008 01:09 ]

Pagina: 1 2 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een Dell XPS 1530 ervaringen topic. Gelieve géén 1330 gerelateerde zaken hier plaatsen! Tevens zijn meldingen over 'Ik heb 'm ook besteld! Hoelang moet ik nog wachten?' helemaal niet interessant, het product komt echt wel; posten daarover in dit topic zal de levertijd echt niet doen verkorten ;).