HP adviseert zelf bij een nieuwe bios altijd die te downloaden als een "Advisory". Hmmm iemand moet maar aan de helpdesk melden dat de nieuwe bios rare zaken met zich meebrengt.vanaalten schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 17:02:
[...]
Ja, het moest een keertje afgestraft worden, zondigen tegen de regel "if it ain't broke, don't fix it!"
niemand een oplossing voor de 64 bit vista bug, dat de blauwe ledjes blijven branden, ongeacht je bv dempen indrukt....
onder xp werkt het wel
pavillion 9890ed
onder xp werkt het wel
Wat zegt de HP chat?tennisbal schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 20:25:
niemand een oplossing voor de 64 bit vista bug, dat de blauwe ledjes blijven branden, ongeacht je bv dempen indrukt....
onder xp werkt het welpavillion 9890ed
Ik was het eerst niet van plan: de notebook is al uit productie genomen en sowieso wordt XP officieel niet ondersteund. Bij de documentatie is zelfs een apart document door HP bijgevoegd waarom je vooral NIET naar XP moet gaan.PcDealer schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 17:32:
[...]
HP adviseert zelf bij een nieuwe bios altijd die te downloaden als een "Advisory". Hmmm iemand moet maar aan de helpdesk melden dat de nieuwe bios rare zaken met zich meebrengt.
Maar na jouw reactie had ik zo iets van 'toch maar doen, misschien trekken ze zich er iets van aan en lossen ze het netjes op - ondanks dat ze er niet toe verplicht zijn. Ik verwacht echter hooguit een soort van "zie je wel, eigen schuld" reactie - in professionele vorm gegoten.
redelijk onduidelijk,,vista 64 bit wordt officieel niet ondersteund door de chat, maar het schijnt een bug te zijn die misschien nog verholpen word. ik vraag me echter af of dit echt zo is, want ik volgens mij moet er nog wel een oplossing voor zijn..
Anoniem: 204723
Ik heb de dv7 1080 ook begin augustus besteld.
Als het goed is bellen ze mij zaterdag de 23e a.s.
Kijken of deze beter is dan de Acer 7720G die ik net na een jaar in het bezit te hebben gehad retour heb gedaan naar de winkel. Wat een waardeloos ding om over de service van Acer nog maar niet te spreken.
Ik laat het jullie weten als ik hem binnen heb.
Kijken of deze beter is dan de Acer 7720G die ik net na een jaar in het bezit te hebben gehad retour heb gedaan naar de winkel. Wat een waardeloos ding om over de service van Acer nog maar niet te spreken.
Ik heb de dv7 1080 ook begin augustus besteld bij It's.
Wel een aantal keer erover gelezen dat mensen hun geheugen hebben vervangen door 4 gig, maar hoe bevalt dit?
Welke type moet ik hebben voor mijn DV9595ed? PC2-5300/5400/6400?
Weet iemand welk type en merk er standaard in zit? heb het niet kunnen vinden...
Weet iemand welk type en merk er standaard in zit? heb het niet kunnen vinden...
Alles van Apple
Paradigit, Mycom en BCC adverteren met de dv5 en dv7 serie.
Minimaal PC2-5300Menno1234 schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 16:48:
Samsung (althans heb ik gezien bij een Pavilion desktop) of HPWeet iemand welk type en merk er standaard in zit? heb het niet kunnen vinden...
[ Voor 6% gewijzigd door PcDealer op 22-08-2008 16:57 ]
De HP service valt me toch wel wat tegen moet ik zeggen. Mijn laptop werd dus érg warm. Na reperatie is het moederbord, processor en geheugen vervangen. De core's zijn hierdoor met 15graden afgenomen en de GPU is ook gemiddeld 10-15 graden koeler.
De laptop had ik binnen 5 dagen (niet werkdagen) weer terug in mijn bezit, erg snel. Maar helaas kom ik tot de ontdekking dat de laptop bij terugkomst slechts 3Gb geheugen bezit en niet de 4Gb die ik naar HP gestuurd heb in mijn laptop.
En op een of andere manier snappen ze het bij HP niet. Ze komen iedere keer met software matige oplossingen terwijl op de geheugenmodule zelf 2gb en 1gb staat... Ik ben benieuwd hoe dit afloopt...
De laptop had ik binnen 5 dagen (niet werkdagen) weer terug in mijn bezit, erg snel. Maar helaas kom ik tot de ontdekking dat de laptop bij terugkomst slechts 3Gb geheugen bezit en niet de 4Gb die ik naar HP gestuurd heb in mijn laptop.
En op een of andere manier snappen ze het bij HP niet. Ze komen iedere keer met software matige oplossingen terwijl op de geheugenmodule zelf 2gb en 1gb staat... Ik ben benieuwd hoe dit afloopt...
Voor degene die ook de DV71080 hebben willen jullie eens kijken na het installeren van de laptop door middel van de preinstallde versie, welke punt de Windows Vista classificatie krijgt. Heb me laptop kaal geinstalleerd zonder alle HP (troep) en heb nu een 4.8 voor mijn videokaart. Had het idee dat deze eerst hoger was.
Alvast bedankt.
Alvast bedankt.
Dit gedeelte viel ook tegen?AvanCade schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 09:19:
De HP service valt me toch wel wat tegen moet ik zeggen. Mijn laptop werd dus érg warm. Na reparatie is het moederbord, processor en geheugen vervangen. De core's zijn hierdoor met 15graden afgenomen en de GPU is ook gemiddeld 10-15 graden koeler.
Wat is het partnumber en model/type van de notebook?De laptop had ik binnen 5 dagen (niet werkdagen) weer terug in mijn bezit, erg snel. Maar helaas kom ik tot de ontdekking dat de laptop bij terugkomst slechts 3Gb geheugen bezit en niet de 4Gb die ik naar HP gestuurd heb in mijn laptop.
Anoniem: 272117
Ook ik ben mijn DV9620ed aan het downgraden naar WinXP pro SP2. Krijg alleen met geen mogelijkheid de display driver geinstalleerd. Heb zowel beide driverpacks geprobeerd (nvidia 630 als 520/560) helaas zonder succes. Chipset van de laptop is nforce 560. Is er nog iemand met opties?
Ik heb de DV7 1070ed. Zijn ongeveer dezelfde specs, ik Hebs zelfs de P8400 processor erin gekregen ipv P7350.(WHOOT)(las op andere forums dat bij meer HP-laptops waar de P7350 erin zou moeten zitten maar daarvoor inde plaats een P8400 is gezet)robinhaagmans schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 12:55:
Voor degene die ook de DV71080 hebben willen jullie eens kijken na het installeren van de laptop door middel van de preinstallde versie, welke punt de Windows Vista classificatie krijgt. Heb me laptop kaal geinstalleerd zonder alle HP (troep) en heb nu een 4.8 voor mijn videokaart. Had het idee dat deze eerst hoger was.
Alvast bedankt.
Mijn Classificatie is 5.0.
3dmark06 was iets van 4580 meen ik. (1280*1024)
O dat heb je goed geregeld met die processcor erin is toch wat krachtiger. Ja dat kon ik me inderdaad herinneren ik had eerst ook een 5.0 maar na de herinstallatie 4.8
Met 3dmark05 had ik 8316
Met 3dmark05 had ik 8316
wouzer1977 schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 20:55:
[...]
Ik heb de DV7 1070ed. Zijn ongeveer dezelfde specs, ik Hebs zelfs de P8400 processor erin gekregen ipv P7350.(WHOOT)(las op andere forums dat bij meer HP-laptops waar de P7350 erin zou moeten zitten maar daarvoor inde plaats een P8400 is gezet)
Mijn Classificatie is 5.0.
3dmark06 was iets van 4580 meen ik. (1280*1024)
Er zal geen mogelijkheid zijn om je driver te installeren voor winxp deze zijn alleen te vinden op de HP site maar staan er voor vele laptops niet op voor Winxp althans de nieuwe.
Anoniem: 272117 schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 20:47:
Ook ik ben mijn DV9620ed aan het downgraden naar WinXP pro SP2. Krijg alleen met geen mogelijkheid de display driver geinstalleerd. Heb zowel beide driverpacks geprobeerd (nvidia 630 als 520/560) helaas zonder succes. Chipset van de laptop is nforce 560. Is er nog iemand met opties?
Probeer deze driver eens....Anoniem: 272117 schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 20:47:
http://www.laptopvideo2go.com/drivers/xp/169.61
Time is never wasted when you're wasted all the time.
Ik heb met succes voor de 9620 deze drivers gebruikt:Anoniem: 272117 schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 20:47:
Ook ik ben mijn DV9620ed aan het downgraden naar WinXP pro SP2. Krijg alleen met geen mogelijkheid de display driver geinstalleerd.
http://www.laptopvideo2go.com/drivers/xp/174.31
Disclaimer: ik heb weinig verstand van drivers, best mogelijk dat nieuwere/oudere/andere drivers betere prestaties, FPS, geven - maar dat was bij mij niet zo belangrijk. Ze deden het, WHQL gecertificeerd en geen problemen mee gehad.
Oke minimaal dus 5300, maar welk type kan ik het beste kopen voor de DV 9595ed?
Is pc6400 sneller?
Neem aan dat Kingston goed werkt in de HP?
Alles van Apple
Dit viel een klein beetje tegen, want het werkt nog steeds niet prettig, maar dat is wellicht meer te wijten aan hoe deze laptops gebouwd zijn.PcDealer schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 13:34:
[...]
Dit gedeelte viel ook tegen?
[...]
Wat is het partnumber en model/type van de notebook?
Model is 9790ed
Partnumber kl039ea#abh (?)
Ik wacht verder rustig af, ik heb ook op een service desk gewerkt en ik weet dus hoe het daar kan gaan.
Gewoon zoeken op chipset naam dan kom je al een eind. Zo moest ik, toen ik XP installeerde, voor de webcam een Acer driver installeren (en die werkt perfect!).robinhaagmans schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 21:41:
Er zal geen mogelijkheid zijn om je driver te installeren voor winxp deze zijn alleen te vinden op de HP site maar staan er voor vele laptops niet op voor Winxp althans de nieuwe.
[...]
Heb de laptop na iets meer dan 2 weken terug. Schermbehuizing, scharnier, top behuizing en toetsenbord behuizing zijn vervangen.
Wil nu alleen mijn HD's omwisselen (7200 voor 5400), maar waarmee zet HP die schroeven in vredesnaam vast? Krijg met geen mogelijkheid geen enkel schroefje maar iets gedraaid en draai wel de goede kant op (lefty loosy, righty tighty)
Wil nu alleen mijn HD's omwisselen (7200 voor 5400), maar waarmee zet HP die schroeven in vredesnaam vast? Krijg met geen mogelijkheid geen enkel schroefje maar iets gedraaid en draai wel de goede kant op (lefty loosy, righty tighty)
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Rep. center heeft verkeerd geheugen teruggeplaatst:AvanCade schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 08:59:
[...]
Model is 9790ed
Partnumber kl039ea#abh (?)
http://h10025.www1.hp.com...=en&jumpid=reg_R1002_USEN
Gewoon een melding van maken.
iemand een idee hoe ik een SD kaartje veilig in de laptop kan stoppen? van het weekend heb ik er 1 in gestopt maar kreeg hem met geen mogelijkheid eruit, uiteindelijk mbv een pincet hem eruit gekregen....
De juiste formaat erin doen en anders een adapter gebruiken. Als je hem er niet goed uit krijgt is het kaartje te klein geweest. Dan wordt deze standaard (zonder adapter) niet ondersteund.
Ik heb hem vanmiddag de dv7-1080 opgehaald.
Hij staat nu aan de lading en zal morgenvroeg eens een eerste installatie doen.
Ik zal daarna wel vertellen wat mijn classificatie is. Kan iemand mij overigens eens uitleggen hoe ik een kale installatie kan doen. Dit omdat er geen schijven van onder andere Viste meer bijzitten.
Hij staat nu aan de lading en zal morgenvroeg eens een eerste installatie doen.
Ik zal daarna wel vertellen wat mijn classificatie is. Kan iemand mij overigens eens uitleggen hoe ik een kale installatie kan doen. Dit omdat er geen schijven van onder andere Viste meer bijzitten.
Heb je een mini-SD kaartje eringestoken misschien?tennisbal schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 17:00:
iemand een idee hoe ik een SD kaartje veilig in de laptop kan stoppen? van het weekend heb ik er 1 in gestopt maar kreeg hem met geen mogelijkheid eruit, uiteindelijk mbv een pincet hem eruit gekregen....
Gebruik anders een adaptor die bij de aankoop van de kaart zat.
Schuif de mini-SD kaart in de adapter zodat het een grote versie SD kaart wordt.
Zelfde voor de kleinere formaten van de Sony MemoryStick.
|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||
Al geprobeerd met een Torx-koppelstukje? Soms kunnen de vijfjes met secondenlijm vastzitten.wontcachme schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 11:15:
Heb de laptop na iets meer dan 2 weken terug. Schermbehuizing, scharnier, top behuizing en toetsenbord behuizing zijn vervangen.
Heb dit al meegemaakt op PackardBell-stuff. Probeer eerst met haardroger de lijm zacht te maken.
|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||
Ik ben nu bezig met de herstelschijven aan het maken maar heb al even gekeken naar de classificatie. De classificatie was 5.0.
Ik heb hd2 los gekregen gelukkig en daar de harde schijf in gebouwd nu. Alles werkt perfect nu.Kozzmozz schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 09:21:
[...]
Al geprobeerd met een Torx-koppelstukje? Soms kunnen de vijfjes met secondenlijm vastzitten.
Heb dit al meegemaakt op PackardBell-stuff. Probeer eerst met haardroger de lijm zacht te maken.
Heb sinds vandaag een gigabit switch en heb de jumbo frames ingesteld op elke pc met de waarde 7000. Weet iemand waar ik dit bij de dv9085 kan instellen? Bij apparaatbeheer>intel pro/1000PL> Geavanceerd zie ik hem niet staan.
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
nee ik heb er een gewone sd kaart in gestopt. ,is het normaal dat hij er helemaal in verdwijnt? mooie boel, soort klik systeem ofzo?Kozzmozz schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 09:12:
[...]
Heb je een mini-SD kaartje eringestoken misschien?
Gebruik anders een adaptor die bij de aankoop van de kaart zat.
Schuif de mini-SD kaart in de adapter zodat het een grote versie SD kaart wordt.
Zelfde voor de kleinere formaten van de Sony MemoryStick.
Zit het slot nogal naar binnen toe? Probeer met een nagel te duwen zodat ie eruit komt.tennisbal schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 18:11:
[...]
nee ik heb er een gewone sd kaart in gestopt. ,is het normaal dat hij er helemaal in verdwijnt? mooie boel, soort klik systeem ofzo?
Anoniem: 258255
Na lang wachten gisteren de hp 1070 ed binnengekregen. Moet zeggen dat 2 inch extra scherm wel enorm scheelt. Had ik niet verwacht. En Vista is nog niet mijn ding. Verder een prachtige laptop met een goede prijs/kwaliteit verhouding. Maar ik ben benieuwd of andere bezitters van de gelijke of vergelijkbare laptop hetzelfde constateren: bij de eerste opstart (dus net uit de doos) was de al direct ventilator behoorlijk hoorbaar. Alsof die al op bijna volle kracht aan het blazen is. Daarnaast gaat dit gepaard met iets van een lichte fluittoon die verdwijnt als je de laptop optilt (minder resonantie met bureaublad misschien?). De ventilator blijft continu hoorbaar.
Vraag is dus of bij jullie de laptop normaal gesproken stil is of dat de ventilator ook altijd goed te horen is?
Vraag is dus of bij jullie de laptop normaal gesproken stil is of dat de ventilator ook altijd goed te horen is?
Kijk 'ns op de Wiki-pagina ivm de miniSD kaart.tennisbal schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 18:11:
[...]
nee ik heb er een gewone sd kaart in gestopt. ,is het normaal dat hij er helemaal in verdwijnt? mooie boel, soort klik systeem ofzo?
Het kleine stukje moet je in het grote kaartje steken en vervolgens de grote in de kaartlezer.
Het is niet normaal dat de SD kaart volledig weg zit, er moet zo'n 1cm vrij zijn tussen behuizing en het einde van het kaartje.
Ik heb zelf de DV7-1080ED en ook hier is de ventilator altijd hoorbaar, maar het geluid is zeer acceptabel. Na een tijdje hoor ik het niet meer.Anoniem: 258255 schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 10:00:De ventilator blijft continu hoorbaar.
Dit is echter een optie die je kunt instellen in het BIOS. Je kunt ook aangeven dat ventilator niet continue hoeft te draaien, echter mijn ervaring is dat de ventilator dan veel vaker en harder gaat draaien. IMO geen optie.
Misschien een optie om profiel aan te passen van "Allways on / Desktop" naar "Laptop / Maximize Battery" met minder kracht of zo?
alvast bedankt voor de reacties. Vergeleken met andere laptops die ik heb gehad is in het geluid 'in mijn oren' onacceptabel. Moet eigenlijk de laptop wat hoger zetten (vrij van het bureaublad) om het niet te laten overstemmen. Maar goed dat is de ervaring na de eerste avond er mee bezig zijn. Ik kijk en luister het nog even aan.
@ pcdealer: waar is dat profiel aan te passen?
Configuratiescherm of in XP rechtsonder bij de klok.Anoniem: 258255 schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 15:00:
Bij mijn dv7 1080 geeft de ventilator bij het opstarten ook even full power. Na een paar seconden verdwijnt het weer en schakelt de ventilator weer terug naar een rustig toerental die bij mij volledig acceptael is.
Wel vind ik dat het opstarten vrij lang duurt.
Kan er trouwens niet een apart topic voor dit type aangemaakt worden.
Er zijn twee pogingen geweest. De dv7-xxxx is de opvolger van de dv9xxxx dus het kan in deze.Anoniem: 204723 schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 09:49:
Indien je bij HP graag een 1680x1050 scherm wil hebben kijk dan eens bij de zakelijke 17" notebooks bv de HP Compaq 8710p.Stiggy schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 11:58:
[...]
Nee hoor. Bij HP.com kun je zelf configureren wat voor resolutie je wilt (net zoals je dat bij Dell kan). In het buitenland zijn ook 1680x1050 'standaardconfiguraties' te krijgen. Bij de dv9000 series heeft HP Nederland ervoor gekozen om hier alleen 1440x900 versies te leveren. Of dat bij de DV7 serie ook zo is/blijft weten ze zelf nog niet volgens de dame die ik aan de lijn had.
Deze zijn oerdegelijk, hebben een prachtscherm, uitstekende batterij en de case zelf heeft geen pianolak
Ik ben zelf al een tijdje deze HP Compaq 8710p notebook aan het vegelijken met een Asus M70
het zal waarschijnlijk de HP worden vanwege het goede scherm, batterijduur, bouwkwaliteit en garantie
Hetzelfde als de 1090ed dus, 5.0 is de Aero-performance bij mijAnoniem: 204723 schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 11:19:
Ik ben nu bezig met de herstelschijven aan het maken maar heb al even gekeken naar de classificatie. De classificatie was 5.0.
Zijn er nog andere mensen met een 1090ed? Ik vraag mij nog steeds af wat ik allemaal kan met die DVB-T tuner, ik kan inmiddels al gratis de publieke omroep, tv west en een zooitje radiozender ontvangen via Digitenne/Digitale TV van KPN maar er zit ook een verloopstukje bij naar Coax. Maar als ik dat aansluit op mijn Ziggo kabel aansluiting ontvangt ie niets. Nu snap ik dat dat DVB-C zou zijn, maar ontvangt hij dan ook in het geheel geen analoog signaal?
Ondersteunt de HP Blu-Ray Super Multi trouwens ook Lightscribe?
Off-topic: heeft trouwens iemand van jullie ook last van die adapter die enorm heet(gok toch wel 65+) wordt? Daarnaast maakt hij een heel erg irritante pieptoon... In het verleden heb ik Acer's en Sony's gehad en die hadden wel wat grotere adapters maar wel stukken minder heet en die pieptoon was alleen te horen als je je oor er bijna oplegde.
[ Voor 11% gewijzigd door Rctworld op 02-09-2008 17:06 ]
Denk het niet. Heb je er software voor bijgekregen?Rctworld schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 16:24:
[...]
Is al een paar keer behandeld. Wellicht in dit geval dezelfde oplossing: 3-draads stekker/adapter aanvragen bij HP.Off-topic: heeft trouwens iemand van jullie ook last van die adapter die enorm heet(gok toch wel 65+) wordt? Daarnaast maakt hij een heel erg irritante pieptoon...
Tenzij je geen Quadro wiltMoris schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 00:15:
[...]
Indien je bij HP graag een 1680x1050 scherm wil hebben kijk dan eens bij de zakelijke 17" notebooks bv de HP Compaq 8710p.
Deze zijn oerdegelijk, hebben een prachtscherm, uitstekende batterij en de case zelf heeft geen pianolak
Maar die lap is ook ideaal voor mij. Met Firewire i.t.t. 6720S en nog wat dingies.
[ Voor 36% gewijzigd door PcDealer op 02-09-2008 17:10 ]
Ik heb een 230V geaarde stekker die overgaat naar een 3-pins(en dus waarschijnlijk 3-draads) stekker in het adapterblok, betekent dit dat ik al een dergelijke stekker heb of mis ik iets?PcDealer schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 17:07:
[...]
Is al een paar keer behandeld. Wellicht in dit geval dezelfde oplossing: 3-draads stekker/adapter aanvragen bij HP.
Heb vandaag de DV7-1090ed ontvangen.Rctworld schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 16:24:
Zijn er nog andere mensen met een 1090ed? Ik vraag mij nog steeds af wat ik allemaal kan met die DVB-T tuner, ik kan inmiddels al gratis de publieke omroep, tv west en een zooitje radiozender ontvangen via Digitenne/Digitale TV van KPN maar er zit ook een verloopstukje bij naar Coax. Maar als ik dat aansluit op mijn Ziggo kabel aansluiting ontvangt ie niets. Nu snap ik dat dat DVB-C zou zijn, maar ontvangt hij dan ook in het geheel geen analoog signaal?Volgens het boekje kun je die Coax namelijk zowel achter een RF-antenne als een Digitale decoder zetten, maar het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat de Digitale decoder's van bijvoorbeeld Ziggo het signaal vervolgens gedecodeerd weer doorsturen
Off-topic: heeft trouwens iemand van jullie ook last van die adapter die enorm heet(gok toch wel 65+) wordt? Daarnaast maakt hij een heel erg irritante pieptoon... In het verleden heb ik Acer's en Sony's gehad en die hadden wel wat grotere adapters maar wel stukken minder heet en die pieptoon was alleen te horen als je je oor er bijna oplegde.
- DVB-T is de enige vorm van TV waarmee hij om kan gaan (Avermedia A309). Heb ook tevergeefs geprobeerd via de kabel zenders te ontvangen, maar helaas.
- Heb LightScribe software geïnstalleerd, maar deze kan geen LighScribe station vinden.
- De voeding is hier ook erg warm, maar geen pieptoon hoorbaar.
Tot nu toe erg tevreden over de laptop. Degelijk, mooi en snel.
Pentium Dualcore E2160 - 2 x 1024mb PC2-5300 - MSI G31M - XFX 8800GTX
Nou vandaag bij een aantal winkels geluisterd naar het geluid van de fan van de hp 1070 (zie mijn post van woensdag 27 augustus), maar daar is de fan nauwelijks hoorbaar. Dus ben bang dat ik mn laptop nu al moet opsturen of retourneren (1 week in bezit). Wil eigenlijk wel graag deze laptop houden want ipv de 7350 chipset is deze voorzien van de 8400 (misschien een tekort geweest van 7350 chipsets?). Ik houd jullie op de hoogte.
Ik ben op zoek naar een laptop voor school. Ong. een max. bedrag van €800,-, nu heb ik de volgende laptop gevonden: pricewatch: HP Pavilion Dv6920ed (FM456EA) . Dit lijkt me een erg mooie laptop voor deze prijs, heeft iemand misschien ervaring met deze laptop/serie? Of is een andere laptop evt aan te raden?
Heb van deze laptop weinig reviews etc. kunnen vinden dus vandaar dat ik deze vraag stel. Hopelijk kan iemand me verder helpen
Heb van deze laptop weinig reviews etc. kunnen vinden dus vandaar dat ik deze vraag stel. Hopelijk kan iemand me verder helpen
Sorry voor de late reactie. Maar geweldig, deze driver werkt inderdaad zonder problemen.vanaalten schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 00:28:
[...]
Ik heb met succes voor de 9620 deze drivers gebruikt:
http://www.laptopvideo2go.com/drivers/xp/174.31
Disclaimer: ik heb weinig verstand van drivers, best mogelijk dat nieuwere/oudere/andere drivers betere prestaties, FPS, geven - maar dat was bij mij niet zo belangrijk. Ze deden het, WHQL gecertificeerd en geen problemen mee gehad.
Bedankt voor de url
Helaas, deze driver geeft een foutmelding tijdens de installatie. Toch bedankt voor de replyPhase schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 22:53:
[...]
Probeer deze driver eens....
http://www.laptopvideo2go.com/drivers/xp/169.61
Zeg nooit, nooit. Deze werkt namelijk prima op mijn de9620ed. Er is dus nog hooprobinhaagmans schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 21:41:
[...]
Ik heb in mijn 1070 ook de P8400 gekregen. Ik heb op amerikaanse sites gezien dat ook in andere type HP-laptops dit het geval is. (ipv de 7350)Anoniem: 258255 schreef op woensdag 03 september 2008 @ 11:28:
Nou vandaag bij een aantal winkels geluisterd naar het geluid van de fan van de hp 1070 (zie mijn post van woensdag 27 augustus), maar daar is de fan nauwelijks hoorbaar. Dus ben bang dat ik mn laptop nu al moet opsturen of retourneren (1 week in bezit). Wil eigenlijk wel graag deze laptop houden want ipv de 7350 chipset is deze voorzien van de 8400 (misschien een tekort geweest van 7350 chipsets?). Ik houd jullie op de hoogte.
Maar ik hoor bij het starten van mijn hp de fan een paar seconden op volle toeren draaien daarna naar een snelheid die minder herrie maakt maar nog steeds hoorbaar is.
Waar ik wel naar benieuwd ben is de 3d score van de andere 1070. Ik had iets van 4500 punten (1280*1024= default setting bij 3d mark 2006) zou iemand die ook eens willen posten?
Hebben jullie mooi geluk, heb ik bijna 300 euro meer betaald voor een P8600 i.p.v. een P8400
3D Mark 06 haal ik ook ongeveer 4500 punten met mijn 1090ed
Jullie ook ervaring met het vrij langzaam opstarten van Vista met door HP voorginstalleerd (dv7-1080) zal ongetwijfeld voor andere modellen ook zijn. Heb de laptop helemaal leeggemaakt en zelf de Vista erop gezet met de drivers maar dit probleem blijft.
Volgens mij ligt dit aan Vista zelf.
Ik heb zelf ook deze ervaring gedeeld van het lang opstarten.
De classificatie is inderdaad een 5.0
Ik heb meteen de HP zooi eraf gegooid en een kale Vista installatie geinstalleerd daarna word de classificatie 4.8 met de nieuwste drivers.
De classificatie is inderdaad een 5.0
Ik heb meteen de HP zooi eraf gegooid en een kale Vista installatie geinstalleerd daarna word de classificatie 4.8 met de nieuwste drivers.
Anoniem: 204723 schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 09:49:
Bij mijn dv7 1080 geeft de ventilator bij het opstarten ook even full power. Na een paar seconden verdwijnt het weer en schakelt de ventilator weer terug naar een rustig toerental die bij mij volledig acceptael is.
Nogal helaas, al vind ik hem in Windows zelf sowieso vrij traag(al is dat misschien meer gevoelsmatig als je een clean install van XP gewend bent). Nou heb ik zelf ook het gevoel alsof dat grotendeels aan Vista te wijten is en aangezien ik 2x 320gb heb was ik van plan XP als multiboot erbij te zetten. Het gekke is alleen dat ik met beide XP installatie cd's die ik heb een BSOD krijg bij het laden van de boot installer, iemand anders dit ook ervaren?robinhaagmans schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 11:28:
Jullie ook ervaring met het vrij langzaam opstarten van Vista met door HP voorginstalleerd (dv7-1080) zal ongetwijfeld voor andere modellen ook zijn. Heb de laptop helemaal leeggemaakt en zelf de Vista erop gezet met de drivers maar dit probleem blijft.
Nee ik heb hier geen ervaringen mee, maar er zijn geen winxp drivers voor deze serie te vinden geloof ik dus winxp is geen optie.
Rctworld schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 13:50:
[...]
Nogal helaas, al vind ik hem in Windows zelf sowieso vrij traag(al is dat misschien meer gevoelsmatig als je een clean install van XP gewend bent). Nou heb ik zelf ook het gevoel alsof dat grotendeels aan Vista te wijten is en aangezien ik 2x 320gb heb was ik van plan XP als multiboot erbij te zetten. Het gekke is alleen dat ik met beide XP installatie cd's die ik heb een BSOD krijg bij het laden van de boot installer, iemand anders dit ook ervaren?
Daar kwam ik inderdaad later ook achter, maar ik denk dat het opzich niet echt voor veel problemen mag zorgen, met name de Intel chips zullen weinig problemen opleveren en zul je enkel voor de nVidia chip wat meer moeite moeten doen.
mn laptop (1070) die herrie maakt is gisteren opgehaald. Volgens de helpdesk ben ik m 1 week kwijt, maar dat is voor mij echt eerst zien en dan geloven. Vandaag overigens weer bij een paar winkels geluisterd en de 1 is beter te horen dan de ander (allebei zonder noemenswaardige processorbelasting). Dus ben benieuwd als ik m terug krijg. Wat betreft het langzame opstarten. Dat ervaar ik ook. Ook in windows zelf is het af en toe een trage bedoening. Ik heb geen ervaring met Vista, dus ik wijd het voorlopig daar aan.
Mijn laptop (9790ed) is 2x weg geweest. Beide keren op donderdag opgehaald en op dinsdag al aangeboden.
Anoniem: 172453
Hallo
Ik heb een hp 9790 ed.
Ik heb er bij de aanschaf meteen xp op gezet wat met het nodige zoekwerk prima ging alleen werkt de intel chipset driver volgens mij niet.
Onder vista schakelt de cpu terug naar een lagere clock snelheid maar in xp doet hij dat niet.
Tot net nergens last van gehad behalve dat hij erg heet word ook onder office werk.
Ik was net een beetje aan het surfen toen hij opeens uit viel.
Wanneer ik op het knopje drukte branden de lampjes even maar ging hij weer uit.
Na hem een tijdje uit te hebben gelaten deed hij het weer.
Volgens mij is het niet normaal dat hij zo warm word.
Al helemaal niet tijdens normaal internetten.
Zou hier iets aan te doen zijn?
Ik heb een hp 9790 ed.
Ik heb er bij de aanschaf meteen xp op gezet wat met het nodige zoekwerk prima ging alleen werkt de intel chipset driver volgens mij niet.
Onder vista schakelt de cpu terug naar een lagere clock snelheid maar in xp doet hij dat niet.
Tot net nergens last van gehad behalve dat hij erg heet word ook onder office werk.
Misschien heb je hier wat aan:Anoniem: 172453 schreef op donderdag 11 september 2008 @ 17:47:
http://www.pbus-167.com/
Gerrit
Heb zaterdag de DV5-1050ED aangeschaft bij de mediamarkt voor €849 (eigenlijk €899, maar omdat hij bij de mycom €849 was kreeg ik hem voor deze prijs).
Bevalt erg goed, is wel stukken sneller geworden na het uninstallen van alle HP-meuk..
Zal later nog even foto's en een review posten
Bevalt erg goed, is wel stukken sneller geworden na het uninstallen van alle HP-meuk..
Zal later nog even foto's en een review posten
Sowieso de firmware updaten. De 9790ed is een heethoofd (uit eigen ervaring) en een latere firmware laat de ventilator eerder aanspringen. Als het gedeelte links van het touchpad het warmste wordt, download dan eens GPU-Z. Ik ben dan benieuwd wat de temperatuur is, gezien ik daar het probleem ook heb. Aanstaande dinsdag gaat hij dus voor de derde maal retour...Anoniem: 172453 schreef op donderdag 11 september 2008 @ 17:47:
Hallo
Ik heb een hp 9790 ed.
Dit topic ( Het grote HP Pavilion dv9000-series topic) in de gaten.
Gezien in een review de HP Pavilion dv5-1032eg Notebook. Zijn er hier al mensen met ervaringen? en zijn deze modelen al in Nederland verkrijgbaar? [edit: Ook in de Pricewatch niet te vinden!]
De modelen zonder 9600M GT vind in wel. (o.a. MediaMarkt, Azerty etc.)
Notebookcheck.net
Gezien in een review de HP Pavilion dv5-1032eg Notebook. Zijn er hier al mensen met ervaringen? en zijn deze modelen al in Nederland verkrijgbaar? [edit: Ook in de Pricewatch niet te vinden!]
Notebookcheck.net
[ Voor 4% gewijzigd door RuudvandeBeeten op 17-09-2008 10:27 ]
Dat is een duits model met 2 jaar garantie. Te koop alleen bij qplaza in Uden op het moment.RuudvandeBeeten schreef op woensdag 17 september 2008 @ 10:26:
Dit topic ( Het grote HP Pavilion dv9000-series topic) in de gaten.
Notebookcheck.net
Had gebeld met de eigenaar, hij zou afgelopen vrijdag terugbellen over wanneer hij binnen zou komen (diezelfde dag) maar niks gehoord. Ik heb daarom zaterdag de 1050 gekocht bij de mediamarkt.
De 1032 heeft een 9600GT ddr2 ipv een 9200M GS, verder geen bluetooth en kleinere harde schijf, wel 2 jaar garantie dus.
Ok, Bedankt voor je antwoord. Ik ga inderdaad voor de 9600GT en 2 jaar garantie. Is er geen vergelijkbaar model voor Nederland? Of geld de garantie ook voor nederlandse consumenten.d0s schreef op woensdag 17 september 2008 @ 13:28:
[...]
Dat is een duits model met 2 jaar garantie. Te koop alleen bij qplaza in Uden op het moment.
Had gebeld met de eigenaar, hij zou afgelopen vrijdag terugbellen over wanneer hij binnen zou komen (diezelfde dag) maar niks gehoord. Ik heb daarom zaterdag de 1050 gekocht bij de mediamarkt.
De 1032 heeft een 9600GT ddr2 ipv een 9200M GS, verder geen bluetooth en kleinere harde schijf, wel 2 jaar garantie dus.
Link: http://www.qplaza.nl/pavilion-dv51032eg-p-743.html
[edit: link naar het product.]
[ Voor 9% gewijzigd door RuudvandeBeeten op 17-09-2008 13:39 ]
Op het moment word hij in windows niet zo warm.AvanCade schreef op maandag 15 september 2008 @ 15:06:
[...]
Sowieso de firmware updaten. De 9790ed is een heethoofd (uit eigen ervaring) en een latere firmware laat de ventilator eerder aanspringen. Als het gedeelte links van het touchpad het warmste wordt, download dan eens GPU-Z. Ik ben dan benieuwd wat de temperatuur is, gezien ik daar het probleem ook heb. Aanstaande dinsdag gaat hij dus voor de derde maal retour...
Het is meer tijdens het gamen.
Ik had de nieuwste firmware al gedownload en geinstaleerd en inderdaat slaat de fan eerder aan.
Het is even wennen in het begin maar er is mee te leven.
Maar ik heb gpu z gedownload en even naar de temps gekeken en ik weet dat het een laptop is maar 68 graden idle is volgens mij wel aan de warme kant.
Ik zal binnenkort weer eens een game instaleren en kijken hoe warm hij dan word.
De heb de laptop al 2 keer voor het warmte probleem terug gestuurd of ook andere fouten?
Heb je de laptop al twee keer voor het warmte probleem terug gestuurd of ook voor andere fouten?Anoniem: 172453 schreef op woensdag 17 september 2008 @ 17:33:
[...]
De heb de laptop al 2 keer voor het warmte probleem terug gestuurd of ook andere fouten?
het topmodel van de dv5 in Nederland is de 1050. De 1032 heeft gewoon nl software en 2 ajar garantie in Nederland inderdaad. Als je er echt op wil gamen raad ik je dat model aan, de 9200m GS in de 1050 is geen gamemonster (medium details alles)..RuudvandeBeeten schreef op woensdag 17 september 2008 @ 13:37:
[...]
Ok, Bedankt voor je antwoord. Ik ga inderdaad voor de 9600GT en 2 jaar garantie. Is er geen vergelijkbaar model voor Nederland? Of geld de garantie ook voor nederlandse consumenten.
Link: http://www.qplaza.nl/pavilion-dv51032eg-p-743.html
[edit: link naar het product.]
Waarschijnlijk is de 1032 vrijdag weer op voorraad.d0s schreef op woensdag 17 september 2008 @ 19:33:
[...]
het topmodel van de dv5 in Nederland is de 1050. De 1032 heeft gewoon nl software en 2 ajar garantie in Nederland inderdaad. Als je er echt op wil gamen raad ik je dat model aan, de 9200m GS in de 1050 is geen gamemonster (medium details alles)..
Wat heeft jou doen besluiten toch voor de 1050 te gaan?
Helaas ging mijn compal notebook stuk. Na wat reviews gelezen te hebben, leek mij de dv7-1070ed een mooie vervanger. Vooral het 17" scherm met de resolutie van 1440*900 sprak mij aan. Meestal zijn deze resolutie zo achterlijk hoor dat alles piepklein word. Ook de VGA (Gforce 9600GT) sprak mij aan.
De laptop voel solide aan, en is netjes afgewerkt vind ik. Mooi en duidelijk scherm waar ik erg blij mee ben. Nadat ik een hele avond kwijt was op het wachten van het maken van de restore dvd's kon ik eindelijk aan de slag. Eerst zoveel mogelijk onnodige software eraf gegooit. Toen even gecleaned met ccleander, en mijn eigen software erop gezet. Ook het nodig aan vista versleuteld om het allemaal wat sneller te maken.
Wat me opviel is dat vista langzamer opstart dan mijn compal notebook. Dit zal een klein beetje komen door dat feit dat hier een 5400rpm disk inzit ipv van 7200 in mijn compal. Ook vond ik het jammer dat er een broadcomm b/g wireless kaart inzit.
Ik kon het niet weerstaan om even de grote klep aan de onderzijde van de laptop te verwijderen. En tot mijn verbazing zag ik dat er twee harddisken in kunnen. Maar helaas ontbreek wel het metalen framepje waar de harddisk inzit. Ook zag ik dat de wireless kaart daar makkelijk te vervangen is, en dat de "n" antenne er ook inzit.
Ik heb toen mijn defecte compal uit elkaar gaan schroeven. Ik heb nu de broadcomm wlan kaart vervangen door de Intel b/g/n kaart, en de turbo memory in de hp gezet. Ook kwam ik tot mijn verassing er achter dat het frame van de harddisk in de hp paste, dus ik kon mijn oude disk als tweede in de hp erbij zetten! super!
Ik ben er erg blij mee, maar ik moet zeggen dat ik wel wat meer performance van de 9600GT had verwacht t.o.v. de 8600GT die in de compal zat.
Alleen ben ik erg benieuwd of het mogelijk is om er Windows XP op te gaan draaien. Vind dat Vista maar niets. Alleen kan je op de HP site geen driver downloaden voor XP, wel twee programma's om de easy touch toetsen te bedienen.
Dus als iemand hier ervaring mee heeft zou ik het graag weten of je nog rare dingen bent tegen gekomen tijdens installatie enzo.
De laptop voel solide aan, en is netjes afgewerkt vind ik. Mooi en duidelijk scherm waar ik erg blij mee ben. Nadat ik een hele avond kwijt was op het wachten van het maken van de restore dvd's kon ik eindelijk aan de slag. Eerst zoveel mogelijk onnodige software eraf gegooit. Toen even gecleaned met ccleander, en mijn eigen software erop gezet. Ook het nodig aan vista versleuteld om het allemaal wat sneller te maken.
Wat me opviel is dat vista langzamer opstart dan mijn compal notebook. Dit zal een klein beetje komen door dat feit dat hier een 5400rpm disk inzit ipv van 7200 in mijn compal. Ook vond ik het jammer dat er een broadcomm b/g wireless kaart inzit.
Ik kon het niet weerstaan om even de grote klep aan de onderzijde van de laptop te verwijderen. En tot mijn verbazing zag ik dat er twee harddisken in kunnen. Maar helaas ontbreek wel het metalen framepje waar de harddisk inzit. Ook zag ik dat de wireless kaart daar makkelijk te vervangen is, en dat de "n" antenne er ook inzit.
Ik heb toen mijn defecte compal uit elkaar gaan schroeven. Ik heb nu de broadcomm wlan kaart vervangen door de Intel b/g/n kaart, en de turbo memory in de hp gezet. Ook kwam ik tot mijn verassing er achter dat het frame van de harddisk in de hp paste, dus ik kon mijn oude disk als tweede in de hp erbij zetten! super!
Ik ben er erg blij mee, maar ik moet zeggen dat ik wel wat meer performance van de 9600GT had verwacht t.o.v. de 8600GT die in de compal zat.
Alleen ben ik erg benieuwd of het mogelijk is om er Windows XP op te gaan draaien. Vind dat Vista maar niets. Alleen kan je op de HP site geen driver downloaden voor XP, wel twee programma's om de easy touch toetsen te bedienen.
Dus als iemand hier ervaring mee heeft zou ik het graag weten of je nog rare dingen bent tegen gekomen tijdens installatie enzo.
brabrabrabra...
Iedereen die bij Techdata inkoopt kan hem op bestelling ontvangen. Geen idee wat de levertijd is. Ik verwacht 10 werkdagen.Anoniem: 112109 schreef op donderdag 18 september 2008 @ 09:43:
Waar verkopen ze die HP xb3000 Notebook Expansion Base en de quickdock uit de OP?
Ten eerste zou ik teruggebeld worden door meneer, dat gebeurde niet, vond ik niet netjes.RuudvandeBeeten schreef op donderdag 18 september 2008 @ 08:34:
[...]
Waarschijnlijk is de 1032 vrijdag weer op voorraad.
Wat heeft jou doen besluiten toch voor de 1050 te gaan?
Kijk mij werd verteld dat hij afgelopen vrijdag al binnen zou komen, van jou hoor ik nu deze vrijdag, dat vind ik al vreemd. Overigens stond hij me wel netjes te woord, ook uitleg dat het een duits model was etc.
Maar de hoofdreden waarom ik voor de 1050 ben gegaan is een gebrek aan geduld, zat al zo lang te zoeken naar een laptop en wou niet langer meer wachten. Nu heb ik wel maar 1 jaar garantie en geen gamepc, maar ach ik game er toch nauwelijks op. De grotere harde schijf, bluetooth zijn ook wel mooi meegenomen tov de 1032.
Overigens haal ik 1760 3dmarks06 en kan ik de meeste games wel spelen op medium resolutie.
Dank je wel voor de toelichtingen. Ik zal nu een keuze moeten (kunnen) maken.d0s schreef op donderdag 18 september 2008 @ 17:20:
[...]
Ten eerste zou ik teruggebeld worden door meneer, dat gebeurde niet, vond ik niet netjes.
Kijk mij werd verteld dat hij afgelopen vrijdag al binnen zou komen, van jou hoor ik nu deze vrijdag, dat vind ik al vreemd. Overigens stond hij me wel netjes te woord, ook uitleg dat het een duits model was etc.
Maar de hoofdreden waarom ik voor de 1050 ben gegaan is een gebrek aan geduld, zat al zo lang te zoeken naar een laptop en wou niet langer meer wachten. Nu heb ik wel maar 1 jaar garantie en geen gamepc, maar ach ik game er toch nauwelijks op. De grotere harde schijf, bluetooth zijn ook wel mooi meegenomen tov de 1032.
Overigens haal ik 1760 3dmarks06 en kan ik de meeste games wel spelen op medium resolutie.
De behuizing is identiek, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken, dat is namelijk dik in orde..
Het voelt allemaal degelijk aan, daarnaast vind ik hem lekker compact als ik hem bijvoorbeeld vergelijk met Toshiba's of Acer (5930)..
Het voelt allemaal degelijk aan, daarnaast vind ik hem lekker compact als ik hem bijvoorbeeld vergelijk met Toshiba's of Acer (5930)..
Vanmiddag de HP DV5 1032EG aangeschaft.RuudvandeBeeten schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 10:19:
[...]
Dank je wel voor de toelichtingen. Ik zal nu een keuze moeten (kunnen) maken.
Nu alle crap van HP zelf eraf aan het halen en programma's installeren.
Tot nu toe een geweldig apparaat!
Toch bij Qplaza?RuudvandeBeeten schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 21:46:
[...]
Vanmiddag de HP DV5 1032EG aangeschaft.
Nu alle crap van HP zelf eraf aan het halen en programma's installeren.
Tot nu toe een geweldig apparaat!
Goede aankoop! de dv5 is gewoon een prachtige laptop
Ja bij Qplaza. Meneer was erg duidelijk.d0s schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 22:52:
[...]
Toch bij Qplaza?
Goede aankoop! de dv5 is gewoon een prachtige laptop
Notebooks komen uit Duitsland. Duits toetsenbord was nog niet vervangen voor een QWERTY. Deze word als het goed is vandaag nagestuurd. Ter plekke werd mij precies uitgelegd hoe het toetsenbord vervangen moet worden.
Tot nu toe prima service.
Een dezer dagen ga ik deel 3 aanmaken voor dv9000 series en dv7-xxxx series.
Suggesties? DM!
dv5-xxxx en dv6000 series zijn een ander topic waard
Suggesties? DM!
dv5-xxxx en dv6000 series zijn een ander topic waard
[ Voor 24% gewijzigd door PcDealer op 23-09-2008 09:34 ]
hoe kan ik de microfoons boosten? ik krijg ze niet op normaal volume?
Toetsenbord werd gisteren bezorgt zoals afgesproken. Hellaas was ik op dat tijdstip niet thuis. We hopen vandaag opnieuw.:)RuudvandeBeeten schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 09:31:
[...]
Ja bij Qplaza. Meneer was erg duidelijk.
Notebooks komen uit Duitsland. Duits toetsenbord was nog niet vervangen voor een QWERTY. Deze word als het goed is vandaag nagestuurd. Ter plekke werd mij precies uitgelegd hoe het toetsenbord vervangen moet worden.
Tot nu toe prima service.
Toetsenbord gisteren binnen gekregen.
Prima Service dus!
[ Voor 5% gewijzigd door RuudvandeBeeten op 26-09-2008 12:13 ]
Hey,
ik heb een tijd geleden een HP Pavilion 9860 aangeschaft.
Nu heb ik nogal een kinderachtige klas waarbij mensen dezelfde laptop en dus ook zon remote hebben waarmee je de laptop kan besturen.
Weet iemand of ik het signaal van de remote uit kan zetten? Ik gebruik hem zelf ook nooit en dan kan die klasgenoot niet meer ermee kutten.
Alvast bedankt.
ik heb een tijd geleden een HP Pavilion 9860 aangeschaft.
Nu heb ik nogal een kinderachtige klas waarbij mensen dezelfde laptop en dus ook zon remote hebben waarmee je de laptop kan besturen.
Weet iemand of ik het signaal van de remote uit kan zetten? Ik gebruik hem zelf ook nooit en dan kan die klasgenoot niet meer ermee kutten.
Alvast bedankt.
Disable via apparaatbeheer?Bartaz schreef op maandag 29 september 2008 @ 11:22:
De DV9780EG van mijn schoonvader is al zowat sinds de aankoop gruwelijk traag met opstarten (circa 6 minuten voordat je aan de slag kunt). Tot het bureaublad zichtbaar is gaat het redelijk vlot, maar dan vertraagt alles gigantisch. Er staat eigenlijk weinig software op die geladen moet worden bij het opstarten en ik heb al veel onnodige software tijdens het opstarten uitgeschakeld, maar dat heeft allemaal niet mogen baten.
Ik wil binnenkort Windows Vista dan ook opnieuw installeren. Wat kan ik nu het beste doen? Het systeemherstel van HP gebruiken en vervolgens SP1 en alle updates weer installeren OF een dvd met Windows Vista SP1 Home Premium gebruiken zodat ik SP1 ingebakken heb en geen troep van HP eraf hoef te halen? Is het serienummer gewoon bruikbaar als ik een andere dvd met SP1 gebruik?
Ik wil binnenkort Windows Vista dan ook opnieuw installeren. Wat kan ik nu het beste doen? Het systeemherstel van HP gebruiken en vervolgens SP1 en alle updates weer installeren OF een dvd met Windows Vista SP1 Home Premium gebruiken zodat ik SP1 ingebakken heb en geen troep van HP eraf hoef te halen? Is het serienummer gewoon bruikbaar als ik een andere dvd met SP1 gebruik?
Dan is het alleen mogelijk om hem te deinstalleren. Als ik dat doe, kan ik hem dan later eventueel weer herinstalleren?
Je kunt je serienummer en de activatie van de huidige vista-installatie backuppen, met een tooltje dat ABR heet.Poeh schreef op maandag 29 september 2008 @ 12:56:
De DV9780EG van mijn schoonvader is al zowat sinds de aankoop gruwelijk traag met opstarten (circa 6 minuten voordat je aan de slag kunt). Tot het bureaublad zichtbaar is gaat het redelijk vlot, maar dan vertraagt alles gigantisch. Er staat eigenlijk weinig software op die geladen moet worden bij het opstarten en ik heb al veel onnodige software tijdens het opstarten uitgeschakeld, maar dat heeft allemaal niet mogen baten.
Uiteraard ook terugzetten nadat je vista opnieuw geinstalleerd hebt.
Het nummer op de onderkant van de notebook is een ander serienummer, deze moet je helemaal opnieuw bij microsoft activeren.......
HP Pavilion dv9645
Wat is het nadeel van het 'helemaal opnieuw bij microsoft activeren'? Dat is toch twee keer klikken en klaar?efgeha schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 10:58:
[...]
Je kunt je serienummer en de activatie van de huidige vista-installatie backuppen, met een tooltje dat ABR heet.
Uiteraard ook terugzetten nadat je vista opnieuw geinstalleerd hebt.
Het nummer op de onderkant van de notebook is een ander serienummer, deze moet je helemaal opnieuw bij microsoft activeren.......
Ik meen dat het nummer op de onderkant een generiek HP nummer is.Poeh schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 13:26:
[...]
Wat is het nadeel van het 'helemaal opnieuw bij microsoft activeren'? Dat is toch twee keer klikken en klaar?
check dit: F3rry op 6 januari dit jaar in dit topic:
ABRbeta3.zip
Zie ook de link die ik eerder heb doorgegeven waarvan je deze kunt downloaden:
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=120228
[ Voor 25% gewijzigd door efgeha op 30-09-2008 14:20 ]
HP Pavilion dv9645
Oh. Uiteraard.Bartaz schreef op maandag 29 september 2008 @ 14:03:
[...]
Dan is het alleen mogelijk om hem te deinstalleren. Als ik dat doe, kan ik hem dan later eventueel weer herinstalleren?
Realtek HD Audio Manager...tennisbal schreef op woensdag 24 september 2008 @ 08:04:
hoe kan ik de microfoons boosten? ik krijg ze niet op normaal volume?
oftewel dat bruine icoontje rechts onderin je taakbalk in de vorm van een luidspreker..
(bij sommige komt dit pas te voorschijn waneer je een 3.5mm jack in je plug stopt.
--> rechter muisknop --> sound manager --> tablad microfoon
hier kun je bepaalde aanpassingen maken die direct effect hebben om het uitgaande geluid van je mic.
--> rechter muisknop --> sound manager --> luidsprekers --> tablad geluidseffect.
hier kun je Equalisatie volume aanvinken.. zet vervolgens "de omgeving" op gang met vloerkleed.
en je hebt geweldig geluid gecreërd in je notebook.
Bovendien behaal je hierdoor buiten je EQ van mediaplayer/mediamonkey/winamp/etc. een nog harder geluid.
Let wel! je zult het niet op voluit moeten zetten anders krijg je bij het opstarten van windows...een pijnlijk geluid waarbij het niet ten goede komt van je luidsprekers
mocht je het geluid van je mic willen boosten ivm bijv. teamspeak dan kan dit in de software zelf van ts.
[ben zelf een trotse eigenaar van dv9780ed dankzij een omruil garantie van HP voor heen dv9055ea]
[ Voor 8% gewijzigd door Tegniek op 08-10-2008 17:34 ]
Wat was er kapot?Tegniek schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 17:26:
[...]
Realtek HD Audio Manager...
oftewel dat bruine icoontje rechts onderin je taakbalk in de vorm van een luidspreker..
(bij sommige komt dit pas te voorschijn waneer je een 3.5mm jack in je plug stopt.
--> rechter muisknop --> sound manager --> tablad microfoon
hier kun je bepaalde aanpassingen maken die direct effect hebben om het uitgaande geluid van je mic.
--> rechter muisknop --> sound manager --> luidsprekers --> tablad geluidseffect.
hier kun je Equalisatie volume aanvinken.. zet vervolgens "de omgeving" op gang met vloerkleed.
en je hebt geweldig geluid gecreërd in je notebook.
Bovendien behaal je hierdoor buiten je EQ van mediaplayer/mediamonkey/winamp/etc. een nog harder geluid.
Let wel! je zult het niet op voluit moeten zetten anders krijg je bij het opstarten van windows...een pijnlijk geluid waarbij het niet ten goede komt van je luidsprekers
mocht je het geluid van je mic willen boosten ivm bijv. teamspeak dan kan dit in de software zelf van ts.
[ben zelf een trotse eigenaar van dv9780ed dankzij een omruil garantie van HP voor heen dv9055ea]
Aan de zijkant (links) van mij dv9055ea zat een scheurtje in de behuizing (van de klep) dit groeide uiteindelijk door tot een probleem dat mijn klep niet meer dichtwou.op de manier dat de sluiting plaatsvind. de klep zat bij het dichtdoen schuin op me notebook. Het linker draaimechanimse van de klep was daardoor uit haar voegen gesprongen. .
Ik heb de notebook 1 dag voordat mijn garantie verliep gemeld bij Custumer Service.
Aangezien de melding binnen de garantie periode was viel mijn laptop dus nog onder de garantie.
Na het ophalen van mij laptop door UPS had ik na 30 dagen nog steeds niets gehoord. De melding van de Service Desk was dat er een onderdeel bestelt was dat niet voorraadig was waardoor ik minimaal nog 5 werkdagen moest wachten. Na een totaal van 46 dagen heb ik nogmaal gebeld en vertelde ik tijdens dat (2e) telefoontje dat ik een klacht wou indienen. De persoon in kwestie vroeg of HP mij daar over mocht terug bellen. Daar ben ik mee accoord gegaan: vervolgens na totaal 55 dagen werd ik gebeld of HP mij een nieuwe laptop mocht aanbieden met een prijs waarvan de waarde hetzelfde was als mijn aanschafprijs.
JAH! wie zegt daar geen nee tegen. Dus ik ben accoord gegaan.
Ik heb na 1 jaar me laptop te kunnen gebruiken een gloednieuwe gekregen met veel betere specs en met wederom 1 jaar garantie
Goede Service die HP!
mja, als je eerst moet dreigen met een klacht en zo lang moet wachten... dan zou ik het niet echt goede service noemenTegniek schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 10:07:
[...]
Aan de zijkant (links) van mij dv9055ea zat een scheurtje in de behuizing (van de klep) dit groeide uiteindelijk door tot een probleem dat mijn klep niet meer dichtwou.op de manier dat de sluiting plaatsvind. de klep zat bij het dichtdoen schuin op me notebook. Het linker draaimechanimse van de klep was daardoor uit haar voegen gesprongen. .
Ik heb de notebook 1 dag voordat mijn garantie verliep gemeld bij Custumer Service.
Aangezien de melding binnen de garantie periode was viel mijn laptop dus nog onder de garantie.
Na het ophalen van mij laptop door UPS had ik na 30 dagen nog steeds niets gehoord. De melding van de Service Desk was dat er een onderdeel bestelt was dat niet voorraadig was waardoor ik minimaal nog 5 werkdagen moest wachten. Na een totaal van 46 dagen heb ik nogmaal gebeld en vertelde ik tijdens dat (2e) telefoontje dat ik een klacht wou indienen. De persoon in kwestie vroeg of HP mij daar over mocht terug bellen. Daar ben ik mee accoord gegaan: vervolgens na totaal 55 dagen werd ik gebeld of HP mij een nieuwe laptop mocht aanbieden met een prijs waarvan de waarde hetzelfde was als mijn aanschafprijs.
JAH! wie zegt daar geen nee tegen. Dus ik ben accoord gegaan.
Ik heb na 1 jaar me laptop te kunnen gebruiken een gloednieuwe gekregen met veel betere specs en met wederom 1 jaar garantie![]()
Goede Service die HP!
Anoniem: 276925
Hallo
Ik heb een HP Pavillion DV9790ED en ik ben opzoek naar de XP drivers voor deze laptop
Weet iemand of die er zijn ?? en weet iemand misschien waar ik die kan vinden ?
Met vriendelijke groeten
PolarZZ
Ik heb een HP Pavillion DV9790ED en ik ben opzoek naar de XP drivers voor deze laptop
Met vriendelijke groeten
PolarZZ
Ja, bij HP.Anoniem: 276925 schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 02:35:
Hallo
Met vriendelijke groeten
PolarZZ
Gerrit