Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSM-IT
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-02-2019
Ga eens naar www.hp.com (dus niet naar www.hp.nl).
Als je daar de updates bekijkt, dan staat bij elke update de reden of probleemoplossing van die BIOS-versie vermeld.
F.51 en F.53 zijn de laatste updates (met een wijziging in het koeling algoritme) die nog echt van betekenis is. De latere versie F.57 is cosmetisch en dus het flashen niet waard.
F.53 heb ik weer verwijderd, omdat de notebook er onrustiger van werd.
F.51 bevalt prima.
Verwijderd schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 14:31:
Ik volg dit topic al een tijdje op de voet :)

Ik controleer regelmatig de software en drivers update op de HP site, zo ook het BIOS, deze heb ik tot 2 x toe gelukkig goed weten te flashen, máár stel nou dat het een keer mislukt (door een blauw scherm bijv. of gewoon dat er iets niet is goed gegaan) hoe zit het dan met mijn garantie? Aangezien HP aangeeft dat het belangrijk is om de laatste versies te downen lijkt het mij dat ik daar dan niet voor aansprakelijk gesteld kan worden als het misgaat? :)

Er zal vast wel iemand zijn hier die daar een antwoord op heeft :)

Gerrit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
ik wil mijn laptop voor garantie terugsturen, maar hp eist eerst dat ik een volledige systeemherstel doe. (Hp 9790eg) allright, probleem is alleen dat ik geen herstel disk's gemaakt heb, ik heb vista 64 erop gezet het probleem is dat systeemrecovery van hp niet meer te benaderen is. Volgens HP is de enige oplossing het bestellen van de recovery cd's. Op de E schijf staat echter alles wat ik nodig heb, in vista kan ik deze schijf benaderen.

Is het mogelijk om op de een of andere manier toch een soort herstel uit te voeren? Ik heb al geprobeerd de bootstructuur te fixen, maar dit lost niks op. Ook f11 bij het opstartscherm doet niks btw.

Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
tennisbal schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 17:22:
ik wil mijn laptop voor garantie terugsturen, maar hp eist eerst dat ik een volledige systeemherstel doe. (Hp 9790eg) allright, probleem is alleen dat ik geen herstel disk's gemaakt heb, ik heb vista 64 erop gezet het probleem is dat systeemrecovery van hp niet meer te benaderen is. Volgens HP is de enige oplossing het bestellen van de recovery cd's. Op de E schijf staat echter alles wat ik nodig heb, in vista kan ik deze schijf benaderen.

Is het mogelijk om op de een of andere manier toch een soort herstel uit te voeren? Ik heb al geprobeerd de bootstructuur te fixen, maar dit lost niks op. Ook f11 bij het opstartscherm doet niks btw.

Iemand nog tips?
Lees topic eens door bv _/-\o_ tipje vanaf 5 mei SkyStreaker .... en dan de reacties van mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
hetnet schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 09:58:
[...]

Lees topic eens door bv _/-\o_ tipje vanaf 5 mei SkyStreaker .... en dan de reacties van mij ;)
tnx :P ff active maken dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
yeah, vandaag contact met hp (laptop is alweer 3 weken op vakantie naar de hp servicedesk) en hij schijnt kwijt geraakt te zijn, ik krijg nu een dv9890ed ipv mijn oude 9790eg. wel relaxte deal. eindelijk blueray :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:00
tennisbal schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 23:52:
yeah, vandaag contact met hp (laptop is alweer 3 weken op vakantie naar de hp servicedesk) en hij schijnt kwijt geraakt te zijn, ik krijg nu een dv9890ed ipv mijn oude 9790eg. wel relaxte deal. eindelijk blueray :P
Binnen nu en een week komt de dv7-1090 notebook uit. Deze heeft dezelfde adviesprijs als de dv9890 maar veel betere specs. Probeer of je die laptop kan krijgen. :)

Edit, dit zijn de specs volgens Dixons.nl
Merk processor : Intel
Type processor : Core 2 Duo P8600
Kloksnelheid : 2,40 GHz
Cachegeheugen : 3072 KB
Bustechnologie : -
Intern geheugen : 4096 MB
Harde schijf : 2x 320 GB
CD/DVD (RW) : Blu-Ray ROM met SuperMulti DVD±R/RW Double Layer
Diskettestation : nee
Grafische kaart : nVidia GeForce 9600M GT 512 MB
Grafisch geheugen tot : 1791 MB
Shared videogeheugen : ja
Modem : 56k6 V.92
IEEE 1394 : ja
Netwerkkaart : ja
Parallelpoort : nee
Seriële poorten : nee
USB-poorten : 4x USB 2.0
TV-out : HDMI
Touchpad : ja
Accu : Li-ion
PCMCIA : ExpressCard/34/54
Schermformaat : 17 inch
Widescreen scherm : ja
Besturingssysteem : Win Vista Home Premium
IRDA : nee
WiFi : 802.11n
Garantie : pick-up & return
Garantieduur : 12 maanden
Bluetooth : ja
Ingebouwde webcam : ja
Nummeriek toetsenbord : ja
Geheugenkaartlezer : ja
Fabriekscode : Pavilion dv7-1090ed FM284EA#ABH

[ Voor 55% gewijzigd door TweakersOnly op 05-08-2008 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zettie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 10:26
Ook ik heb problemen met het videogedeelte van mijn dv9285. Blijkbaar niet zulk sterk spul die NVIDEA 7600 go. Apparaat is nu 14 maanden oud, en natuurlijk is de garantie om. Ik heb contact gehad met HP en zij raden me aan om het apparaat bij een externe reparateur aan te bieden in verband met de prijs. Ik wil gewoon dat deze ze hem repareren! Wat kan ik het beste doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
TweakersOnly schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 00:45:
[...]
Binnen nu en een week komt de dv7-1090 notebook uit. Deze heeft dezelfde adviesprijs als de dv9890 maar veel betere specs. Probeer of je die laptop kan krijgen. :)

Edit, dit zijn de specs volgens Dixons.nl

[...]
helaas morgen wordt hij geleverd, ach ik ben al blij met de 9890

en wbt de adviesprijs is de dv7-1090 100€ + duurder?

[ Voor 4% gewijzigd door Tennisbal op 05-08-2008 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
tennisbal schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 11:55:
en wbt de adviesprijs is de dv7-1090 100€ + duurder?
Nee, de 9890 is 100 euro goedkoper geworden omdat de dv7-lijn eraan komt. Introductieprijs van beide systemen is 1399 euro. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
TweakersOnly schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 12:29:
[...]
Nee, de 9890 is 100 euro goedkoper geworden omdat de dv7-lijn eraan komt. Introductieprijs van beide systemen is 1399 euro. :)
ach ik kan niet alles hebben. blueray vind ik de belangrijkste upgrade. weg met m'n hd-dvd player :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:04

wontcachme

You catch me? No you wont

Zettie schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 11:02:
Ook ik heb problemen met het videogedeelte van mijn dv9285. Blijkbaar niet zulk sterk spul die NVIDEA 7600 go. Apparaat is nu 14 maanden oud, en natuurlijk is de garantie om. Ik heb contact gehad met HP en zij raden me aan om het apparaat bij een externe reparateur aan te bieden in verband met de prijs. Ik wil gewoon dat deze ze hem repareren! Wat kan ik het beste doen?
Zit toch 2 jaar pick up and return garantie op? Mijn 9085 wel.

Mijn 9085 gaat ook terug naar HP. Het befaamde linkeronderhoek probleem. Kan inmiddels het scherm ook amper meer dicht doen. Wel mijn C-schijf eruit halen dan, want die heb ik zelf gekocht (7200rpm). En hopen dat ze mijne ook kwijtraken en een andere krijg >:) :9

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17
Zettie schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 11:02:
Je moet uiteindelijk bij de verkoper zijn, die behoort een fatsoenlijk product te leveren.
wontcachme schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 19:42:
[...]

Zit toch 2 jaar pick up and return garantie op? Mijn 9085 wel.
Dat verschilt: binnen een serie hebben alleen de top 3 (duurste) modellen of zo 2 jaar fabrieksgarantie.

[ Voor 49% gewijzigd door PcDealer op 06-08-2008 12:00 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
yeah mijn nieuwe dv 9890ed is binnen! ik heb nu een extra accu, afstandbediening + tv tuner expresscard.

Die accu lijkt me wel erg handig om extra erbij te hebben (zelfde als de 9790eg die ik had). Kan ik de afstandbediening ook gebruiken voor m'n normale desktop? als ik een infrarood connector oid koop? of is hij specifiek voor de hp gemaakt? lijkt me niet

en hoeveel zou ik eventueel kunnen vragen voor een nieuwe tv tuner + afstandbediening als ik hem wil verkopen? :P

damn, ik zie dat dingen nieuw nog rond de 89 euro zijn. de accu 110 euro. altijd leuk :P

[ Voor 8% gewijzigd door Tennisbal op 06-08-2008 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
tennisbal schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 16:45:
en hoeveel zou ik eventueel kunnen vragen voor een nieuwe tv tuner + afstandbediening als ik hem wil verkopen? :P
Mijn broer heeft er één gekocht voor 40 euro via Marktplaats. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
wat kan je eigenlijk met dat rare stofdoekje dat je bij de laptop krijgt? er staat een tekening op dat je hem op je laptop kan leggen (als deze dicht is). anti-gladheid ding ofzo? of een doekje om je scherm te cleanen ofzo?

[ Voor 10% gewijzigd door Tennisbal op 06-08-2008 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 11:51
Ik vermoed dat het is om te voorkomen dat je toetsjes in je scherm gaat zien.

Ik heb na 1,5 jaar besloten de laptop van de hand te doen en te gaan voor een professionele workstation die ze via de UT aanbieden. Voor geïnteresseerden, check V&A.

Voor degene die de laptop nieuw willen kopen, neem een HP Carepack erbij, het is de moeite waard.

Mn laptop is gefixed voor het rechteronderhoekprobleem zoals hierboven vermeld wordt, dit kostte helaas wel 5 weken, maar ze hebben het scherm, de kap en het moederbord vervangen. Na de reparatie kwam ik erachter dat ik geen HDMI-poort meer had, na opnieuw in te hebben gestuurd was de laptop na 1,5 week weer terug. Wel netjes dus.

Tot zo ver mijn HP service ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

arjandijk162 schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 18:02:
Ik vermoed dat het is om te voorkomen dat je toetsjes in je scherm gaat zien.

Ik heb na 1,5 jaar besloten de laptop van de hand te doen en te gaan voor een professionele workstation die ze via de UT aanbieden. Voor geïnteresseerden, check V&A.

Voor degene die de laptop nieuw willen kopen, neem een HP Carepack erbij, het is de moeite waard.

Mn laptop is gefixed voor het rechteronderhoekprobleem zoals hierboven vermeld wordt, dit kostte helaas wel 5 weken, maar ze hebben het scherm, de kap en het moederbord vervangen. Na de reparatie kwam ik erachter dat ik geen HDMI-poort meer had, na opnieuw in te hebben gestuurd was de laptop na 1,5 week weer terug. Wel netjes dus.

Tot zo ver mijn HP service ervaringen.
5 weken :( :( :( Mijne wordt vrijdag opgehaald voor linkeronderhoek probleem, daardoor nu ruim 10 dode pixels en een barst in de behuizing. Hopelijk geen 5 weken, want over 3 weken begint de school alweer.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas heeft mijn laptop wat kleine problemen gekregen, het is vrij onduidelijk en moeilijk om uit te leggen maar het komt er op neer dat ik vooral aan de rechterkant van mijn scherm een soort schaduw/donkere vlek zie, ziet eruit als een soort lekkage (dus beetje hetzelfde effect als dat je bijv. een beetje water morst over je spijkerbroek), het loopt van boven naar beneden en op sommige stukken bijna 1.5 CM breed...het is wél doorzichtig, dus een soort waas/vochtigheid zo lijkt het en heb uiteraard een brandschoon scherm en niet met een natte doek schoongemaakt maar gewoon volgens de voorschriften....

Ik dacht eerst aan condensvorming maar daar twijfel ik dus aan, het blijft er ook permanent zitten, is ongeveer 4 weken terug langzaam aan begonnen en lijkt iets groter/breder te worden?

Anyway, dit lijkt op een garantie geval, maar ik heb geen zin om mijn laptop meerdere weken kwijt te zijn. Heb al gekeken op de website van HP en daar heb je ook uitbreidingen op de garantie zodat ze bijv. je laptop binnen 24uur verwisselen en de oude meenemen. Na gebeld te hebben met HP blijkt dit alleen voor zakelijke producten te gelden en daar valt deze Pavillion dv9890ed helaas dus niet onder :{

Heb zelfs gevraagd of ze een uitzondering kunnen maken en mij een losse factuur van de kosten kunnen toesturen als ze hem dus bij mij thuis repareren/vervangen maar zelfs dat was niet mogelijk helaas...kortom: Ik wil mijn laptop laten repareren maar niet terug sturen naar de fabriek omdat ik hem dan (wat ik bij meerdere mensen lees) te lang kwijt ben, wat kan ik nu het beste doen? :)

Alvast dank voor de tips :)

EDIT: De "lekkage" is vooral goed zichtbaar bij donkere kleuren, op wit zie je dus nauwelijks tot niets

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2008 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 19:20:
Helaas heeft mijn laptop wat kleine problemen gekregen, het is vrij onduidelijk en moeilijk om uit te leggen maar het komt er op neer dat ik vooral aan de rechterkant van mijn scherm een soort schaduw/donkere vlek zie, ziet eruit als een soort lekkage (dus beetje hetzelfde effect als dat je bijv. een beetje water morst over je spijkerbroek), het loopt van boven naar beneden en op sommige stukken bijna 1.5 CM breed...het is wél doorzichtig, dus een soort waas/vochtigheid zo lijkt het en heb uiteraard een brandschoon scherm en niet met een natte doek schoongemaakt maar gewoon volgens de voorschriften....

Ik dacht eerst aan condensvorming maar daar twijfel ik dus aan, het blijft er ook permanent zitten, is ongeveer 4 weken terug langzaam aan begonnen en lijkt iets groter/breder te worden?

Anyway, dit lijkt op een garantie geval, maar ik heb geen zin om mijn laptop meerdere weken kwijt te zijn. Heb al gekeken op de website van HP en daar heb je ook uitbreidingen op de garantie zodat ze bijv. je laptop binnen 24uur verwisselen en de oude meenemen. Na gebeld te hebben met HP blijkt dit alleen voor zakelijke producten te gelden en daar valt deze Pavillion dv9890ed helaas dus niet onder :{

Heb zelfs gevraagd of ze een uitzondering kunnen maken en mij een losse factuur van de kosten kunnen toesturen als ze hem dus bij mij thuis repareren/vervangen maar zelfs dat was niet mogelijk helaas...kortom: Ik wil mijn laptop laten repareren maar niet terug sturen naar de fabriek omdat ik hem dan (wat ik bij meerdere mensen lees) te lang kwijt ben, wat kan ik nu het beste doen? :)

Alvast dank voor de tips :)
ik ben hem totaal 3.5 week kwijt geweest, maar kwam oa doordat hij zoek geraakt was. ik raad je wel aan vaak contact op te nemen met de klantenservice via de chat. mbv het referentienummer kan je de status laten opvragen. ik vermoed dat het bij mij wel geholpen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:57
Ik heb een 9790ED en tijdens het gamen wordt mijn GPU 93 graden C en mijn cores 85 graden C. Zo warm dat het soms pijn doet aan mijn polsen... lijkt me niet erg gezond. Ik ben benieuwd hoe lang de laptop dit volhoud.

Met mijn vorige Asus A6T (die ook super prestaties leverde) had ik nergens last van. Beetje jammer van HP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga mijn HP vanavond weer ophalen (na reparatie van 6 weken)
Ding begaf het al na 1 week.. ben benieuwd hoe lang hij het nu trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 14:51:
staken de koeriers ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou het bijna denken ;)

Wel slechte service btw, het mag dan een mooie serie zijn maar als je eenmaal als consument garantie nodig hebt en geen business systeem hebt dan kan je lang wachten...als ik dat eerder geweten had dan zat ik nu iig niet achter deze HP te typen maar had ik mooi ander systeem gekocht ;)

Hopelijk blijft de HP het verder doen buiten die waas op het scherm, zo niet kan ik hem denk ik beter verkopen en een ander systeem aanschaffen i think :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 14:51:
Naar HP Servicepartner gebracht?
1 week na aankoop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Welk bedrijf haalt eigenlijk de pakketjes op? Ik heb met HP afgesproken dat het vandaag gehaald gaat worden, maar heb weinig zin om de hele dag niks te kunnen doen. Normaal zou ik dvd kijken, maar ja, heb geen dvd speler meer nu.

Ben zowiezo benieuwd of het goed gaat. Toen de case werd aangemaakt bij hp moest ik een bevestiging geven over mijn postcode. Deze bestond niet volgens hun. Na controle door mij (was dus goed) nog steeds niet. Fijn dat nederland aan de randstad ophoudt voor sommige bedrijven, maar er is ook een gelderland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
wontcachme schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 08:10:
Welk bedrijf haalt eigenlijk de pakketjes op? Ik heb met HP afgesproken dat het vandaag gehaald gaat worden, maar heb weinig zin om de hele dag niks te kunnen doen.
UPS vziw.
Ben sowieso benieuwd of het goed gaat. Toen de case werd aangemaakt bij hp moest ik een bevestiging geven over mijn postcode. Deze bestond niet volgens hun. Na controle door mij (was dus goed) nog steeds niet. Fijn dat nederland aan de randstad ophoudt voor sommige bedrijven, maar er is ook een gelderland.
Ja hoor, omdat één postcode niet wordt herkend, is het altijd alsof er niets buiten de randstad bestaat ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
wontcachme schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 08:10:
Welk bedrijf haalt eigenlijk de pakketjes op? Ik heb met HP afgesproken dat het vandaag gehaald gaat worden, maar heb weinig zin om de hele dag niks te kunnen doen. Normaal zou ik dvd kijken, maar ja, heb geen dvd speler meer nu.

Ben zowiezo benieuwd of het goed gaat. Toen de case werd aangemaakt bij hp moest ik een bevestiging geven over mijn postcode. Deze bestond niet volgens hun. Na controle door mij (was dus goed) nog steeds niet. Fijn dat nederland aan de randstad ophoudt voor sommige bedrijven, maar er is ook een gelderland.
bij mij was het dhl, je kan het ook laten ophalen bij je werk, familie, vrienden etc. irritant idd dat ze geen richttijd hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

tennisbal schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 12:49:
[...]

bij mij was het dhl, je kan het ook laten ophalen bij je werk, familie, vrienden etc. irritant idd dat ze geen richttijd hebben
Net opgepikt door DHL idd. 2 man/vrouw sterk. Maar wat een inpakdoos zeg :D. Een doos van iets van 30 inch met daarin 2x eierdoos model schuim met daartussen 7cm plastic schuim waarin de laptop geklemd wordt.

Als ik op de bon kijk gaat hij nu naar Teleplan in Weiterstadt Duitsland. Aan de rechterkant van de bon waarop dat staat zit een airwaybill naar FRA. Dus een reisje voor de dv9085 :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
wontcachme schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 13:36:
[...]

Net opgepikt door DHL idd. 2 man/vrouw sterk. Maar wat een inpakdoos zeg :D. Een doos van iets van 30 inch met daarin 2x eierdoos model schuim met daartussen 7cm plastic schuim waarin de laptop geklemd wordt.

Als ik op de bon kijk gaat hij nu naar Teleplan in Weiterstadt Duitsland. Aan de rechterkant van de bon waarop dat staat zit een airwaybill naar FRA. Dus een reisje voor de dv9085 :).
2 man om een laptop op te halen???? wtf..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
is het mogelijk om een standaard infrarood connector te kopen om de hp afstandbediening ook op mijn normale desktop pc te gebruiken???

2e vraag: ik heb vista 64 bit erop geknald, maar krijg media center niet goed draaiend... het geluid/beeld stottert de hele tijd. iemand enig idee hoe dit kan? ik heb de nieuwste drivers van alles draaien...

[ Voor 44% gewijzigd door Tennisbal op 08-08-2008 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08 15:23
Ik heb echt behoorlijk spijt van mijn laptop, lekker op de bank zitten met laptop op je schoot is er niet bij of je moet van gebbqde ballen houden.

Zijn dit normale temperaturen bij gewoon surfen?

Afbeeldingslocatie: http://www.stalkert.nl/dump.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Stalkert schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 21:52:
Ik heb echt behoorlijk spijt van mijn laptop, lekker op de bank zitten met laptop op je schoot is er niet bij of je moet van gebbqde ballen houden.

Zijn dit normale temperaturen bij gewoon surfen?

[afbeelding]
volgens mij wel, ach in de winter is het wel relaxt....

kan het zijn dat de tv tuner ontvanger ontzettend storinggevoelig is? ik kan binnen nauwelijk een goed signaal krijgen...

[ Voor 12% gewijzigd door Tennisbal op 09-08-2008 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinh
  • Laatst online: 11-09 14:27
Is er al meer bekend over de DV7 serie (staat nog niks op de HP site)? Zijn deze inmiddels te koop? En is er een website met alle specs over deze serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:05

d0s

sssst

Nog niet helaas.. de eerste DV5 is ent gereleased, over de DV7 heb ik nog niks gezien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinh
Op de USA website van HP is wat meer info te vinden over deze nieuwe series: http://www.shopping.hp.co...0&series_name=dv7t_series

Volgens mij zijn deze gewoon te bestellen via de webshops te vinden op het product hier.
d0s schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 16:25:
Nog niet helaas.. de eerste DV5 is ent gereleased, over de DV7 heb ik nog niks gezien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

Was het maar net zo als in Amerika, daar kun je hem helemaal zelf samenstellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinh
Ik heb de HP Pavilion dv7-1080ed zojuist besteld zal wat laten weten hoe deze bevalt.
d0s schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 19:44:
Was het maar net zo als in Amerika, daar kun je hem helemaal zelf samenstellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

robinhaagmans schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 21:07:
Ik heb de HP Pavilion dv7-1080ed zojuist besteld zal wat laten weten hoe deze bevalt.

[...]
Waar heb je die besteld? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was eerst ook van plan om dv9890 te kopen, maar ik dacht ik zal nog effe verder kijken.
Toen kwam ik op deze topic uit, en zag ik dat de dv7 series binnen kort uitkomt.
Dus nu toch maar effe wachten op de dv7-1090 ipv de 9890 :)
Begin september heb ik em waarschijnlijk mits ik geen stijlvollere en betere laptop rond de zelfde prijs vind ;)

Zit ondertussen een beetje rond te kijken waar ik hem het beste kan kopen, aangezien de prijzen nogal varieren (€1300-€1400), iemand nog goeie tips ? Ik hoop dat hij ook nog snel op laptopshop.nl komt, heb ik goeie dingen over gehoord en de bezorg tijd is 1 dag.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2008 02:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinh
Ik heb deze zelf via het werk kunnen bestellen voor een prima prijs. Maar volgens mij kun je deze toch overal al bestellen op de webshops?
Ik zou persoonlijk gaan voor de 1080 ipv 1090 aangezien de prijs een stuk duurder is voor wat meer HDD en processor, dat is zelf beetje afwegen natuurlijk.
d0s schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 21:34:
[...]

Waar heb je die besteld? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
robinhaagmans schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 14:15:
Ik zou persoonlijk gaan voor de 1080 ipv 1090 aangezien de prijs een stuk duurder is voor wat meer HDD en processor, dat is zelf beetje afwegen natuurlijk.
De dv7-1090 heeft ook een tv-tuner. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinh
Dat heb ik inderdaad over het hoofd gezien maar het was mij die dikke 100 euro volgens mij niet waard. Ik krijg de DV7-1080 morgen binnen, dus zal proberen een review te maken.
En een nieuw topic over de DV7 serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

robinhaagmans schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 22:32:
Dat heb ik inderdaad over het hoofd gezien maar het was mij die dikke 100 euro volgens mij niet waard. Ik krijg de DV7-1080 morgen binnen, dus zal proberen een review te maken.
En een nieuw topic over de DV7 serie.
Misschien optie om gezamenlijk topic te maken voor de nieuwe DV serie van HP, dus de dv4, dv5 en dv7.. die hebben alleen nog geen eigen topic :)

Qua behuizing zijn ze, op de grootte na, identiek..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinh
heb je mail gestuurd op je hotmail
d0s schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 22:53:
[...]

Misschien optie om gezamenlijk topic te maken voor de nieuwe DV serie van HP, dus de dv4, dv5 en dv7.. die hebben alleen nog geen eigen topic :)

Qua behuizing zijn ze, op de grootte na, identiek..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
hoeveel bit kleur heeft de hp pavillion 9890ed eigenlijk? ik kan het niet echt vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

tennisbal schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 01:27:
hoeveel bit kleur heeft de hp pavillion 9890ed eigenlijk? ik kan het niet echt vinden?
How about gewoon 32?

Time is never wasted when you're wasted all the time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry voor de late reactie..
Ja het heeft serieus 6 weken geduurd en ik moest de laptop zelf ophalen bij een servicepunt.
Ik vond het echt pure armoede..
Nou heeft men het moederbord "preventief" vervangen, maar ze hebben me niet laten weten waar het nou precies aan lag..
Zal me benieuwen of dat ding nog leeft over twee weken..
Ik heb echt spijt als haren op mijn hoofd dat ik hem heb gekocht..
I will keep you informed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste,

Ik had een vraag over mijn dv9285EA HP laptop. Momenteel heeft deze 2x 1024GB geheugen. Ik zou dit willen uitbreiden naar 1 x 1024 en 1 x 2048 = 3072GB geheugen. Nu kan ik in de handleiding nergens terugvinden of mijn laptop dit zou ondersteunen (sommige laptops nemen maar tot 2048 aan). Ik kan dit ook niet op de site zelf terugvinden. Iemand die dit per toeval wel zou weten?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
het scherm bedeol ik, het scherm is nooit 32 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phase

Phase

Supremely Insane

Verwijderd schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 11:11:
Beste,

Ik had een vraag over mijn dv9285EA HP laptop. Momenteel heeft deze 2x 1024GB geheugen. Ik zou dit willen uitbreiden naar 1 x 1024 en 1 x 2048 = 3072GB geheugen. Nu kan ik in de handleiding nergens terugvinden of mijn laptop dit zou ondersteunen (sommige laptops nemen maar tot 2048 aan). Ik kan dit ook niet op de site zelf terugvinden. Iemand die dit per toeval wel zou weten?

Alvast bedankt.
Nope, dat gaat helaas niet lukken, 2Gb is de max vrees ik :(
tennisbal schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 12:50:
[...]

het scherm bedeol ik, het scherm is nooit 32 bit
In dat geval heb ik serieus geen idee

[ Voor 15% gewijzigd door Phase op 12-08-2008 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Phase schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 13:03:
[...]

Nope, dat gaat helaas niet lukken, 2Gb is de max vrees ik :(

[...]

In dat geval heb ik serieus geen idee
mijn vraag was nav een bericht op tweakers.net dat hp 24 inch scherm ging maken het was alleen neit duidelijk of dat nu al het geval was.

vraag 2: als ik de 5400 toeren schijn zou vervangen door een 7200 toeren model, bv deze:

pricewatch: Western Digital Scorpio Black WD3200BEKT

zou dat veel snelheidsverschil maken? ik heb ergens gelezen dat dit enorm uitmaakt, ik verwacht echter wel dat de accu tijd erg naar beneden gaat. iemand hiermee ervaringen? ik heb een hp 9890ed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Wat ik me niet meer kan herinneren is of dat je ergens de reparatie status kunt volgen? Dacht het wel, maar weet het niet zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
wontcachme schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 16:39:
Wat ik me niet meer kan herinneren is of dat je ergens de reparatie status kunt volgen? Dacht het wel, maar weet het niet zeker
gewoon even de chatten met een hpmedewerker. nummer doorgeven die je in de mail gehad hebt. alleen hp kan de update checken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinh
over je vraga terug te komen van de toeren, de 7200 toeren zal zeker wat uitmaken laptop is sneller doordat alles sneller opgevraagd kan worden. Je moet hierbij eens nakijken of het amperage van de schijf ook niet veel hoger is. En denk ook aan decibel de 7200 zal veel meer geluid maken en voor een laptop misschien onhandig.
tennisbal schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 13:57:
[...]

mijn vraag was nav een bericht op tweakers.net dat hp 24 inch scherm ging maken het was alleen neit duidelijk of dat nu al het geval was.

vraag 2: als ik de 5400 toeren schijn zou vervangen door een 7200 toeren model, bv deze:

pricewatch: Western Digital Scorpio Black WD3200BEKT

zou dat veel snelheidsverschil maken? ik heb ergens gelezen dat dit enorm uitmaakt, ik verwacht echter wel dat de accu tijd erg naar beneden gaat. iemand hiermee ervaringen? ik heb een hp 9890ed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
robinhaagmans schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 21:42:
over je vraga terug te komen van de toeren, de 7200 toeren zal zeker wat uitmaken laptop is sneller doordat alles sneller opgevraagd kan worden. Je moet hierbij eens nakijken of het amperage van de schijf ook niet veel hoger is. En denk ook aan decibel de 7200 zal veel meer geluid maken en voor een laptop misschien onhandig.

[...]
geluid maakt me niet uit, accutijd wel. op zich wel interessant, die 250 gb kan ik altijd nog als extern harddisk gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:09
d0s schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 16:25:
De DV7 is sinds een paar weekjes te koop bij o.a. Dixons, BCC, Wehkamp en diverse web shops. Ik heb ff met HP pre-sales gebeld (kreeg geen reacties op e-mail) omdat ik wat meer specs wou weten.

Volgens HP Nederland pre-sales zijn de winkels begonnen met leveren voor de datum die HP in gedachte had als officiële leveringsdatum. Vandaar dat er nog niets op de HP.nl site staat. Dit komt eind augustus (HP blijft vasthouden aan hun initiële datum.)

Ik wou graag een DV7 (1080ed of 1090ed), maar alleen als ik een 1680x1050 scherm erop kan krijgen (voor 14490x900 koop je geen 17" vind ik). Helaas kunnen ze bij HP pre-sales dus niet vertellen of deze leverbaar gaan worden omdat ze zelf nog geen toegang tot de technische gegevens hebben. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
Alle DV7-notebooks hebben 1440x900 als resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
TweakersOnly schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 11:50:
Alle DV7-notebooks hebben 1440x900 als resolutie.
Nee hoor. Bij HP.com kun je zelf configureren wat voor resolutie je wilt (net zoals je dat bij Dell kan). In het buitenland zijn ook 1680x1050 'standaardconfiguraties' te krijgen. Bij de dv9000 series heeft HP Nederland ervoor gekozen om hier alleen 1440x900 versies te leveren. Of dat bij de DV7 serie ook zo is/blijft weten ze zelf nog niet volgens de dame die ik aan de lijn had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
Dat geldt alleen voor hp.com (Amerika dus). In Nederland worden alleen kant-en-klare DV7-notebooks verkocht met resolutie 1440x900.

Je zou in Amerika een notebook kunnen bestellen, maar HP heeft geen wereldwijde garantie. Garantie is alleen geldig in Amerika. Lijkt me niet handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phase

Phase

Supremely Insane

wontcachme schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 16:39:
Pm me het reparatienummer anders even, zoek ik het voor je op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
TweakersOnly schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 12:00:
Dat geldt alleen voor hp.com (Amerika dus). In Nederland worden alleen kant-en-klare DV7-notebooks verkocht met resolutie 1440x900.

Je zou in Amerika een notebook kunnen bestellen, maar HP heeft geen wereldwijde garantie. Garantie is alleen geldig in Amerika. Lijkt me niet handig.
Of de DV7 lijn in Nederland nog uitgebreid wordt met andere modellen (evt. met hogere resolutie) is nog niet duidelijk.

Bestellen in Amerika is een optie die ik ook van de Amerikaanse "HP Home & Home Office Sales Center" kreeg, met de tip om te versturen via www.shipitAPO.com. Maar inderdaad geen garantie.

En volgens pre-sales komen customizable builds zoals op HP.com mogelijk (bij voldoende succes) ook naar Nederland/Europa. De termijn waarop is nog niet duidelijk. (ik verwacht het niet op korte termijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
zijn er meer mensen die problemen hebben met hun tv tuner icm de 9000 serie en vista 64 bit>?
hij blijft stotteren. en volgens mij kan je alleen de ether gebruiken toch? niet een coax input?

edit: na een conversatie met Phase kwam ik erachter dat het aan het signaal lag (op zolder werkte ie wel), het vreemde is echter dat hij het nu ook gewoon ook op de 1e verdieping werkt. alsof hij meot connecten oid???? echt wazig dit.

[ Voor 38% gewijzigd door Tennisbal op 13-08-2008 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phase

Phase

Supremely Insane

behoorlijk wazig inderdaad, ach ja, hebben we weer iets geleerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds 12 juli 2008 een gelukkig eigenaar van een Hp Pavilion DV9860ed.

Alleen is mij gisteren iets vrezelijks overkomen. Ik zat een filmpje te kijken op me latop tot die opeens mee kapte. Hij viel spontaan uit, opstarten deed hij niet meer. Ik heb nog niet naar Hp gebeld, maar ik denk dat de voeding is door gebrand of dergelijke. Heel vaak blaasde de fan heel erg heet lucht zo heet dat mijn toetsbord echt warm werd. Hij is alleen een maand oud hij heeft echt alleen maar een maand geleefd. 12-07-2008 - 12-08-2008 ! ! !

Iemand dezelfde probleem met deze serie laptop van HP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Verwijderd schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 16:37:
Ik ben sinds 12 juli 2008 een gelukkig eigenaar van een Hp Pavilion DV9860ed.

Alleen is mij gisteren iets vrezelijks overkomen. Ik zat een filmpje te kijken op me latop tot die opeens mee kapte. Hij viel spontaan uit, opstarten deed hij niet meer. Ik heb nog niet naar Hp gebeld, maar ik denk dat de voeding is door gebrand of dergelijke. Heel vaak blaasde de fan heel erg heet lucht zo heet dat mijn toetsbord echt warm werd. Hij is alleen een maand oud hij heeft echt alleen maar een maand geleefd. 12-07-2008 - 12-08-2008 ! ! !

Iemand dezelfde probleem met deze serie laptop van HP?
hehe vreselijk is het, maar relativeren zou wel wat kunnen. ff chatten met hp en op laten halen. eventueel je harddisk eruit halen en backuppen. veel succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

De P7350 staat nu ook op de site van Intel.. echter de T7350 staat nog steeds niet op de site van intel als zijnde centrino 2..

volgens HP blijft de DV5-1050 het topmodel en deze heeft een T7350.. vreemd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit te wachten op je review robinhaagmans over de dv7-1080 :P Hoe bevalt ie ?
En jah die extra processor snelheid, tv tuner, en grotere harddisk vind ik wel dat geld waard op de dv7-1090 ^^

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2008 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
Verwijderd schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 23:28:
En jah die extra processor snelheid, tv tuner, en grotere harddisk vind ik wel dat geld waard op de dv7-1090 ^^
Ik kom er net achter dat de dv7-1090 als enige notebook ook fingerprint sensor heeft.

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb ook interesse in de Pavilion DV7, maar dan wel met 1680x1050 WSXGA+ scherm!
Waarom leveren ze die nou weer niet in Europa??? Bij de vorige serie was dit ook al.

En dan zijn er wel weer andere HP laptops die wel weer 1680x1050 ondersteunen...

Ik hoop nu echt dat ik een leverancier kan vinden die wel de DV7 kan leveren met WSXGA+, maar begin de hoop nu wel te verliezen. De beste optie is volgens mij nu een account aanmaken bij myus.com, dan via de HP.com er eentje uitzoeken en laten shippen via myus. Maar ja, dan zit je weer met je garantie... :(

• Stiggy
Skillz schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 12:02:
Ik heb ook interesse in de Pavilion DV7, maar dan wel met 1680x1050 WSXGA+ scherm!
Ik hoop nu echt dat ik een leverancier kan vinden die wel de DV7 kan leveren met WSXGA+, maar begin de hoop nu wel te verliezen.
Als je een leverancier / webshop vindt, laat je het dan ff weten? Ik wil er ook een, maar ook alleen met een 1680x1050 scherm. Ik heb nog geen leverancier gevonden.

• bitpixl
  • Niet online
Ik heb wel dit gevonden, de lijst met alle mogelijke uitgebrachte DV7 modellen.
Nu is het alleen de vraag welke een WSXGA+ scherm heeft. Als ik die vind kan ik in ieder geval met een specifiek modelnummer aan de gang.

» HP Pavilion dv7-1000ea Entertainment Notebook PC
» HP Pavilion dv7-1000ef Entertainment Notebook PC
» HP Pavilion dv7-1001ea Entertainment Notebook PC
» HP Pavilion dv7-1001ef Entertainment Notebook PC
» HP Pavilion dv7-1001eg Entertainment Notebook PC
» HP Pavilion dv7-1001tx Entertainment Notebook PC
» HP Pavilion dv7-1001xx Entertainment Notebook PC
» HP Pavilion dv7-1002ea Entertainment Notebook PC
» HP Pavilion dv7-1002tx Entertainment Notebook PC
» HP Pavilion dv7-1002xx Entertainment Notebook PC
» HP Pavilion dv7-1003ea Entertainment Notebook PC
» HP Pavilion dv7-1003tx Entertainment Notebook PC
» HP Pavilion dv7-1003xx Entertainment Notebook PC
» HP Pavilion dv7-1004ea Entertainment Notebook PC
» HP Pavilion dv7-1004tx Entertainment Notebook PC
» HP Pavilion dv7-1005eg Entertainment Notebook PC
» HP Pavilion dv7-1005tx Entertainment Notebook PC
» HP Pavilion dv7-1006tx Entertainment Notebook PC
» HP Pavilion dv7-1007ef Entertainment Notebook PC
» HP Pavilion dv7-1007tx Entertainment Notebook PC
» HP Pavilion dv7-1008eg Entertainment Notebook PC
» HP Pavilion dv7-1008tx Entertainment Notebook PC
» HP Pavilion dv7-1009tx Entertainment Notebook PC
» HP Pavilion dv7-1010ef Entertainment Notebook PC
» HP Pavilion dv7-1010eg Entertainment Notebook PC
» HP Pavilion dv7-1010es Entertainment Notebook PC
» HP Pavilion dv7-1010et Entertainment Notebook PC
» HP Pavilion dv7-1010tx Entertainment Notebook PC
» HP Pavilion dv7-1011tx Entertainment Notebook PC
» HP Pavilion dv7-1012tx Entertainment Notebook PC
» HP Pavilion dv7-1013tx Entertainment Notebook PC
» HP Pavilion dv7-1014ca Entertainment Notebook PC
» HP Pavilion dv7-1014tx Entertainment Notebook PC
» HP Pavilion dv7-1015eg Entertainment Notebook PC
» HP Pavilion dv7-1015tx Entertainment Notebook PC
» HP Pavilion dv7-1016nr Entertainment Notebook PC
» HP Pavilion dv7-1016tx Entertainment Notebook PC
» HP Pavilion dv7-1017tx Entertainment Notebook PC
» HP Pavilion dv7-1018eg Entertainment Notebook PC
» HP Pavilion dv7-1018tx Entertainment Notebook PC
» HP Pavilion dv7-1019tx Entertainment Notebook PC
» HP Pavilion dv7-1020ea Entertainment Notebook PC
» HP Pavilion dv7-1020eg Entertainment Notebook PC
» HP Pavilion dv7-1020el Entertainment Notebook PC
» HP Pavilion dv7-1020es Entertainment Notebook PC
» HP Pavilion dv7-1020ew Entertainment Notebook PC
» HP Pavilion dv7-1020tx Entertainment Notebook PC
» HP Pavilion dv7-1020us Notebook PC
» HP Pavilion dv7-1021tx Entertainment Notebook PC
» HP Pavilion dv7-1022tx Entertainment Notebook PC
» HP Pavilion dv7-1023cl Notebook PC
» HP Pavilion dv7-1023em Entertainment Notebook PC
» HP Pavilion dv7-1023tx Entertainment Notebook PC
» HP Pavilion dv7-1024tx Entertainment Notebook PC
» HP Pavilion dv7-1025eg Entertainment Notebook PC
» HP Pavilion dv7-1025nr Notebook PC
» HP Pavilion dv7-1025tx Entertainment Notebook PC
» HP Pavilion dv7-1026tx Entertainment Notebook PC
» HP Pavilion dv7-1027ca Entertainment Notebook PC
» HP Pavilion dv7-1027tx Entertainment Notebook PC
» HP Pavilion dv7-1029tx Entertainment Notebook PC
» HP Pavilion dv7-1030eb Entertainment Notebook PC
» HP Pavilion dv7-1030ef Entertainment Notebook PC

» HP Pavilion dv7-1030el Entertainment Notebook PC
» HP Pavilion dv7-1030en Entertainment Notebook PC
» HP Pavilion dv7-1030ep Entertainment Notebook PC
» HP Pavilion dv7-1030es Entertainment Notebook PC
» HP Pavilion dv7-1030tx Entertainment Notebook PC
» HP Pavilion dv7-1031tx Entertainment Notebook PC
» HP Pavilion dv7-1034ca Entertainment Notebook PC
» HP Pavilion dv7-1035ef Entertainment Notebook PC
» HP Pavilion dv7-1035em Entertainment Notebook PC
» HP Pavilion dv7-1038ca Entertainment Notebook PC
» HP Pavilion dv7-1040ec Entertainment Notebook PC
» HP Pavilion dv7-1040ef Entertainment Notebook PC
» HP Pavilion dv7-1040em Entertainment Notebook PC
» HP Pavilion dv7-1040es Entertainment Notebook PC
» HP Pavilion dv7-1040et Entertainment Notebook PC
» HP Pavilion dv7-1040ew Entertainment Notebook PC
» HP Pavilion dv7-1045eg Entertainment Notebook PC
» HP Pavilion dv7-1045tx Entertainment Notebook PC
» HP Pavilion dv7-1048ez Entertainment Notebook PC
» HP Pavilion dv7-1050ea Notebook PC
» HP Pavilion dv7-1050eb Entertainment Notebook PC
» HP Pavilion dv7-1050ef Entertainment Notebook PC
» HP Pavilion dv7-1050eg Entertainment Notebook PC
» HP Pavilion dv7-1050er Entertainment Notebook PC
» HP Pavilion dv7-1051xx Entertainment Notebook PC
» HP Pavilion dv7-1052xx Entertainment Notebook PC
» HP Pavilion dv7-1053ez Entertainment Notebook PC
» HP Pavilion dv7-1053xx Entertainment Notebook PC
» HP Pavilion dv7-1055ea Entertainment Notebook PC
» HP Pavilion dv7-1060ec Entertainment Notebook PC
» HP Pavilion dv7-1060ef Entertainment Notebook PC
» HP Pavilion dv7-1060en Entertainment Notebook PC
» HP Pavilion dv7-1060ep Entertainment Notebook PC
» HP Pavilion dv7-1060ew Entertainment Notebook PC
» HP Pavilion dv7-1060ez Entertainment Notebook PC
» HP Pavilion dv7-1065ef Entertainment Notebook PC
» HP Pavilion dv7-1067ef Entertainment Notebook PC
» HP Pavilion dv7-1070ed Entertainment Notebook PC
» HP Pavilion dv7-1070ee Entertainment Notebook PC
» HP Pavilion dv7-1070ef Entertainment Notebook PC
» HP Pavilion dv7-1070eg Entertainment Notebook PC
» HP Pavilion dv7-1070ek Entertainment Notebook PC
» HP Pavilion dv7-1070el Entertainment Notebook PC
» HP Pavilion dv7-1070eo Entertainment Notebook PC
» HP Pavilion dv7-1075la Entertainment Notebook PC
» HP Pavilion dv7-1080ed Entertainment Notebook PC
» HP Pavilion dv7-1080el Entertainment Notebook PC
» HP Pavilion dv7-1080eo Entertainment Notebook PC
» HP Pavilion dv7-1080es Entertainment Notebook PC
» HP Pavilion dv7-1080ew Entertainment Notebook PC
» HP Pavilion dv7-1080ez Entertainment Notebook PC
» HP Pavilion dv7-1090eb Entertainment Notebook PC
» HP Pavilion dv7-1090ed Entertainment Notebook PC
» HP Pavilion dv7-1090en Entertainment Notebook PC
» HP Pavilion dv7-1090er Entertainment Notebook PC
» HP Pavilion dv7-1093eo Entertainment Notebook PC
» HP Pavilion dv7-1094eo Entertainment Notebook PC
» HP Pavilion dv7-1095eo Entertainment Notebook PC
» HP Pavilion dv7-1098eo Entertainment Notebook PC
» HP Pavilion dv7-1099ef Entertainment Notebook PC
» HP Pavilion dv7t-1000 CTO Entertainment Notebook PC
» HP Pavilion dv7z-1000 CTO Entertainment Notebook PC

Het zijn er gelukkig niet zo veel...

[ Voor 51% gewijzigd door bitpixl op 14-08-2008 12:33 ]

• PcDealer
TweakersOnly schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 12:00:
Dat klopt.
Volgens mij heeft HP wel een wereldwijde garantie. Je moet bij een afwijkend scherm wel rekening houden met extra tijd bij reparaties.
Skillz schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 12:02:
Waarom leveren ze die nou weer niet in Europa??? Bij de vorige serie was dit ook al.

En dan zijn er wel weer andere HP laptops die wel weer 1680x1050 ondersteunen...
Bestel een basismodel met Core 2 Duo, rust hem uit met een snellere processor, koop een hi-res scherm via een internationale veilingsite :)
TweakersOnly schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 23:39:
[...]
Ik kom er net achter dat de dv7-1090 als enige notebook ook fingerprint sensor heeft.
Binnen de dv7-serie? Er zijn namelijk genoeg modellen binnen de dv-serie die zo'n reader hebben.
Skillz schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 12:31:
Ik heb wel dit gevonden, de lijst met alle mogelijke uitgebrachte DV7 modellen.
Nu is het alleen de vraag welke een WSXGA+ scherm heeft. Als ik die vind kan ik in ieder geval met een specifiek modelnummer aan de gang.
Ik heb er een paar voor je gevonden.
» HP Pavilion dv7t-1000 CTO Entertainment Notebook PC
» HP Pavilion dv7z-1000 CTO Entertainment Notebook PC

Het zijn er gelukkig niet zo veel...
Het worden er vast nog meer.

CTO staat voor Customized To Order: ofwel een barebone om zelf te configureren via de (Amerikaanse) website en voor Amerikaanse klanten :(

[ Voor 91% gewijzigd door PcDealer op 14-08-2008 14:40 ]

• Tennisbal
heeft er iemand misschien een oplossing om de quicklaunch buttons goed te laten werken onder vista 64 bit? ze doen het wel, maar ze blijven blauw branden. volgens hp is dit een bug van vista. onder xp werkt het wel goed... dv9890ed

• bitpixl
  • Niet online
PcDealer schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 14:25:
Bestel een basismodel met Core 2 Duo, rust hem uit met een snellere processor, koop een hi-res scherm via een internationale veilingsite :)
[...]
Ik heb er een paar voor je gevonden.
Bedankt voor je antwoord! Ik zat al een beetje te zoeken naar de HP Quickspecs, maar dat lijkt toch meer voor de zakelijke modellen te zijn. Deze pavilion zou dan ook mijn 1e niet zakelijke model worden, heb nu nog een NC8430 met een Ati Mobility X1600 en met 1680x1050 resolutie.

Die gedachte om de display later apart te bestellen was ook al bij me opgekomen idd, maar kon tot nu toe niets vinden over de aparte display omdat ik geen part number had, dankzij jou heb ik die nu wel.

Aangezien je wel thuis blijkt te zijn in deze markt, heb je nog eventuele links? :)

• d0s

d0s

sssst

Wel wereldwijde garantie? >:)

Dat maakt het samenstellen van een eigen DV5 al heel wat interessanter!

USA heeft andere netvoeding, die kun je kopen..
Hoe zit het met toetsenbordindeling in de VS, hetzelfde als in NL volgens mij?

• PcDealer
Ja, onder voorbehoud.
USA heeft andere netvoeding, die kun je kopen.
Lijkt me geen probleem als ie 100-240V is.
Hoe zit het met toetsenbordindeling in de VS, hetzelfde als in NL volgens mij?
Volgens mij is er maar 1 type en die zal US (internationaal) zijn:
488590-001
Keyboard - Full-size, 15.4-inch Windows Vista compatible - Keys are coated with durable Silver UV paint
Skillz schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 15:52:
[...]

Aangezien je wel thuis blijkt te zijn in deze markt, heb je nog eventuele links? :)
Ik baal er ook van dat de Quickspecs alleen voor zakelijke modellen geldt :(
Wat voor links zoek je?

[ Voor 95% gewijzigd door PcDealer op 14-08-2008 17:22 ]

• d0s

d0s

sssst

Ahh ik ga me er eens in verdiepen dan, dat is wel erg interessant als het shippen ook voordelig is.. :)

• PcDealer
Een van onze GoT-vrienden is trouwens bezig met een DV7-series topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PcDealer schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 20:42:
Een van onze GoT-vrienden is trouwens bezig met een DV7-series topic :)
Mooizow, kan niet wachten tot ik m'n dv7-1090 heb, vooral omdat ik het nu moet doen met een Acer Aspire 3610 tot ik em heb :/

De dv7 series staat nu ook op de nederlandse HP site btw, hier een link.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2008 03:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had ik eerder al gedoe op mijn pc (Vista x64, Hauppauge kaart erin, 8GB intern geheugen) Bij Tv kijken: BSOD (Is gelukkig met sp1 verholpen).

Heb ik het nu op m'n 9595ed! Ook Vista x64..4GB erin ipv 2...
BSOD bij initialiseren van de kaart in mce...

Mocht iemand een patch oid weten: GRAAG! (Logischerwijze al op HP-site gekeken, google gezocht...geen resultaat..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
@PcDealer: Kan je iets meer vertellen over de "beperkte" ganrantie? Wat moet ik daar onder verstaan? Kan ik een laptop gekocht in de US laten repareren in NL?

En ik bedoelde links naar sites die HP parts verkopen.

Het aparte DV7 topic is alweer gesloten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

Ah, dat is interessant, de DV7-1090 heeft infinity :)

[ Voor 4% gewijzigd door d0s op 15-08-2008 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
Skillz schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 09:56:
@PcDealer: Kan je iets meer vertellen over de "beperkte" ganrantie? Wat moet ik daar onder verstaan? Kan ik een laptop gekocht in de US laten repareren in NL?
Moet kunnen, maar hou rekening met de levertijden van niet standaard parts in deze contreien.
En ik bedoelde links naar sites die HP parts verkopen.
Ik ken er geen behalve grote veilingsites. Vooral in Duitsland is veel te krijgen.
Het aparte DV7 topic is alweer gesloten...
Ja twee stuks omdat de TS niet echt voldeed :)

[ Voor 3% gewijzigd door PcDealer op 15-08-2008 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marsclone
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-09 18:00
Beste Mensen!
Ik word een beetje gek? Ik wil heel graag mijn laptop (DV9780) op m'n plasma tv (Panasonic 42pv60) aansluiten. Ik maak gebruik van de hdmi verbinding. Maar zoals verwacht past de desktop niet helemaal op m'n scherm. Volgens mij noemen ze dat overscan? Nu vind ik overal op het internet terug de optie Resize HDTV desktop in de zogenaamde Nvidia control panel. Alleen heb ik deze optie niet en kan ook niet terug vinden hoe ik deze wel kan krijgen??
Kunnen jullie mij misschien verder helpen?
Bij voorbaat dank!!
Greetzz Marcel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

laatste drivers van nvidia erop gezet neem ik aan? dat moet in de laatste versies toch terug te vinden zijn hoor.. opties voor HDTV..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
d0s schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 13:10:
Ah, dat is interessant, de DV7-1090 heeft infinity :)
Heeft iemand plaatjes van een 'infinity' vs een normaal scherm? Ik heb niet veel gevonden over wat dat infinity precies inhoudt.

Verder is het raar dat de DV7-1090 een WXGA scherm heeft en de DV7-1070 en 80 een WXGA+ scherm volgens de specs (maar allebij 1440 x 900, dus foutje? :? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

Stiggy schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 19:04:
[...]

Heeft iemand plaatjes van een 'infinity' vs een normaal scherm? Ik heb niet veel gevonden over wat dat infinity precies inhoudt.

Verder is het raar dat de DV7-1090 een WXGA scherm heeft en de DV7-1070 en 80 een WXGA+ scherm volgens de specs (maar allebij 1440 x 900, dus foutje? :? )
Plaatje heb ik niet, maar wat ik begrijp betekend dat dat het scherm 'gelijk' ligt met de behuizing.

edit: hier staat wat info

http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=283712

[ Voor 8% gewijzigd door d0s op 15-08-2008 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
d0s schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 19:09:
[...]

Plaatje heb ik niet, maar wat ik begrijp betekend dat dat het scherm 'gelijk' ligt met de behuizing.

edit: hier staat wat info

http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=283712
Oeps, nog meer spiegeling? Het normale scherm spiegelt al behoorlijk! In 1e instantie vond ik het scherm van de DV7-1080-ed ook prut. Maar met het contrast op 100% werd het toch aardig, maar wel gevoelig voor de kijkhoek. En je hoeft nooit om te kijken om te zien of er iemand achter je staat ;). Toch, als het inifinity scherm nog meer spiegelt zal ik dat niet zomaar kopen zonder het gezien te hebben! Toch maar weer wachten tot de DV7-1090 ook ergens in een winkel werkend te bewonderen is dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:57
Ik ben bezig de laptop van m'n ouders, een HP dv9620ed te downgraden naar XP. Vrijwel alles werkt, overal wel drivers van kunnen vinden, enkel nog 1 probleem:

In de device manager staat een geel uitroepteken bij "OHCI Compliant IEEE 1394 Host Controller" en volgens de verdere informatie is het probleem dat het ding niet wil starten. De driver is schijnbaar een microsoft driver.

Volgens Everest is het een Ricoh RL5C832 IEEE 1394 Controller. Hiervoor kan ik echter geen drivers vinden: als ik met Google zoek kom ik van alles tegen, maar elke download verwijst naar windows update. Windows Update heeft echter ook geen betere drivers.

Ofwel, zoeken op internet levert niets op, windows update heeft ook geen nieuwe of passende drivers, website van Ricoh heb ik ook geen drivers kunnen vinden en de HP website voor de dv9620ed heeft hier ook geen drivers voor - en al helemaal niet voor XP.

Iemand hier met downgrade ervaring en weet hoe ik dit zou kunnen oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

Kijk hier eens, die heeft dezelfde 1394 controller als jou laptop

http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=277129

Daarnaast levert googlen op die ricoh 1394 mij nog meer hits op, denk dat je het wel moet kunnen vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Yep, maar die heeft geen 1394 problemen en dus ook geen driverlinks daarvoor. Ik zal eens kijken of die misschien gewoon bij de moederbord drivers bij hem er bij zitten...
Daarnaast levert googlen op die ricoh 1394 mij nog meer hits op, denk dat je het wel moet kunnen vinden :)
Ha, ja, dat dacht ik ook - maar tientallen(!) links naar Ricoh 1394 drivers op verschillende sites gaan allemaal naar de windows update website - waar dan weer niets te vinden is.

Ik werd er een beetje moedeloos van, dus vandaar maar hier even vragen - grote kans dat er onder de dv9xxx bezitters hier iemand is die er toevallig ervaring mee heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
vanaalten schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 15:09:
Ik ben bezig de laptop van m'n ouders, een HP dv9620ed te downgraden naar XP. Vrijwel alles werkt, overal wel drivers van kunnen vinden, enkel nog 1 probleem:

In de device manager staat een geel uitroepteken bij "OHCI Compliant IEEE 1394 Host Controller" en volgens de verdere informatie is het probleem dat het ding niet wil starten. De driver is schijnbaar een microsoft driver.

[...]
De HP Pavilion dv9620ed met AMD processor heeft:
Northbridge/Southbridge: nVidia MCP67D
of
Northbridge/Southbridge: nVidia MCP67M

Probeer de chipsetdrivers voor de Firewirepoort. Ik dacht dat de Firewire vanuit de Southbridge wordt aangestuurd en niet via een aparte chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phase

Phase

Supremely Insane

PcDealer schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 19:20:
[...]

De HP Pavilion dv9620ed met AMD processor heeft:
Northbridge/Southbridge: nVidia MCP67D
of
Northbridge/Southbridge: nVidia MCP67M

Probeer de chipsetdrivers voor de Firewirepoort. Ik dacht dat de Firewire vanuit de Southbridge wordt aangestuurd en niet via een aparte chip.
even uit mijn hoofd: probeer de Nforce 560 of Nforce 630 drivers maar eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Hmmm... ik heb dus flink lopen zoeken naar losse drivers en begrijp nu dat ze gewoon bij de NVidia drivers in zitten.
Ondertussen meerdere nforce drivers geprobeerd waaronder de 520, 560 en 630 drivers - op een schone windows installatie. Tot nog toe niet gelukt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
vanaalten schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 12:53:
Hmmm... ik heb dus flink lopen zoeken naar losse drivers en begrijp nu dat ze gewoon bij de NVidia drivers in zitten.
Ondertussen meerdere nforce drivers geprobeerd waaronder de 520, 560 en 630 drivers - op een schone windows installatie. Tot nog toe niet gelukt...
Bekijk de volgende posts eens:
Het grote HP Pavilion dv9000-series topic, deel 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Bedankt voor de link - het bevestigd wat ik al begon te denken: ik doe het gewoon goed. Een verse legale windows XP Home + SP3 op een lege harddisk en direct na de installatie de NVidia 630a drivers geinstalleerd. En 1394 lijkt nog steeds niet te werken... Overigens zie ik in die nforce driverpackages ook geen losse drivers voor 1394 staan.

Die 1394 controller wil gewoon niet starten. Het is ook niet dat 'ie geen driver heeft - dat heeft hij namelijk wel, een of andere standaard microsoft driver. Er staat alleen een geel uitroepteken in apparaatbeheer omdat het apparaat niet wil starten.

Ik zal vanavond eens even een oude iPod aan de 1394 poort hangen - eens kijken of 'ie dan alsnog automagisch wil starten. Zo niet, dan zullen m'n ouders het zonder firewire moeten doen. Vooralsnog hebben ze die niet nodig en als ze ooit een videocamera of zo kopen moeten ze dan maar naar Vista over... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
vanaalten schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 07:28:
[...]

Die 1394 controller wil gewoon niet starten. Het is ook niet dat 'ie geen driver heeft - dat heeft hij namelijk wel, een of andere standaard microsoft driver. Er staat alleen een geel uitroepteken in apparaatbeheer omdat het apparaat niet wil starten.
En als je de MS driver vervangt door een Nvidia Nforce driver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
PcDealer schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 11:55:
[...]

En als je de MS driver vervangt door een Nvidia Nforce driver?
Geen tijd gehad om te proberen, maar: welke driver?
Zo'n NForce driver package is niet 1 driver, maar een verzameling van verschillende drivers (SMbus, ethernet, gart...) en daar zit geen aparte 1394 tussen. Ik heb het afgelopen week wel geprobeerd, maar weet nu niet zeker meer of dat met de 630a of 560 driver package was. Op een gegeven moment ga je van alles proberen in de hoop dat iets werkt.

Wel heb ik gisteren nog contact opgenomen met GoT user 'Multigeo', die in dat topic waar jij naar linkte aangaf succesvol z'n 9620 gedowngrade te hebben. Hij gaf aan de 1394 driver van de HP website gehaald te hebben, maar schreef ook dat het behoorlijk wat moeite kostte om die te vinden (driver van een ander model gebruikt). Dat geeft dus aan dat het waarschijnlijk niet een nforce-driver is.
Hij zou binnenkort kijken of 'ie hem nog kon vinden en doorsturen - al ga ik in de tussentijd zelf ook nog even zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
vanaalten schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 08:20:
[...]

Geen tijd gehad om te proberen, maar: welke driver?
Zo'n NForce driver package is niet 1 driver, maar een verzameling van verschillende drivers (SMbus, ethernet, gart...) en daar zit geen aparte 1394 tussen. Ik heb het afgelopen week wel geprobeerd, maar weet nu niet zeker meer of dat met de 630a of 560 driver package was. Op een gegeven moment ga je van alles proberen in de hoop dat iets werkt.
De driver van de Southbridge.
Wel heb ik gisteren nog contact opgenomen met GoT user 'Multigeo', die in dat topic waar jij naar linkte aangaf succesvol z'n 9620 gedowngrade te hebben. Hij gaf aan de 1394 driver van de HP website gehaald te hebben, maar schreef ook dat het behoorlijk wat moeite kostte om die te vinden (driver van een ander model gebruikt). Dat geeft dus aan dat het waarschijnlijk niet een nforce-driver is.
Hmmm, probeer dit eens:
http://h10025.www1.hp.com...c=en&product=1842189#N594

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
PcDealer schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 15:24:
[...]
De driver van de Southbridge.
"Geen betere driver gevonden dan al geinstalleerd..."
Mwah, daarmee kom ik op een HP site die mij uitlegt dat op de onderkant van de laptop het productnummer staat - duh!

Echter, succes! Op een van de vele websites over downgraden van laptops kwam ik een opmerking tegen dat een van de nieuwere BIOSsen niet XP compatibel zou zijn. En een van de eerste dingen die ik deed bij het onder handen nemen van de laptop was het flashen van de nieuwste bios. Zojuist teruggegaan naar de '25' bios en de 1394 controller was automatisch probleemvrij! *O*

Ja, het moest een keertje afgestraft worden, zondigen tegen de regel "if it ain't broke, don't fix it!" :(
Pagina: 1 ... 9 ... 14 Laatste