Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSM-IT
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-02-2019
Anoniem: 303530 schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 19:57:
[...]

Dat is niet waar. Het probleem met de chip is voor 100% te wijten aan nvidia. Nvidia heeft slecht soldeer gebruikt in hun 8xxx serie GPU's. Dat is de enige reden dat die dingen massaal falen.

Dat de GPU heet wordt heeft er niets mee te maken. Hij gaat stuk, vroeg of laat, de koelpasta vervangen heeft zeker geen zin: je kan hoogstens de oventruuk gebruiken om er weer leven in te blazen.
Slecht soldeer zorgt er inderdaad voor dat het beeld van een van de notebooks telkens opnieuw uitvalt. Opwarmen brengt echter ook steeds het beeld van dat exemplaar weer tijdelijk terug. Bij een andere notebook blijft de chip voorlopig nog wel goed werken na de opwarm behandeling met plakband. Dat is ook te danken aan de oudere versie van het Nvidia stuurprogramma, waarmee de notebook veel minder warm wordt.
De notebooks met AMD (Turion) processor worden echter nog steeds merkbaar warmer dan mijn eigen DV9623ed, die voorzien is van een intel processor en die nog steeds goed functioneert, mede dank zij de oudere video driver.

Gerrit

• spoonbill
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-04 16:17
Beste Tweakers,

DV9255ea

Bij mij geeft het scherm nu ook alleen maar strepen. In het begin af en toe en dit was te verhelpen door de klep te bewegen maar nu alleen nog maar een paar strepen.
Met een gewone monitor eraan en het LCD scherm losgekoppeld werkt het wel gewoon. Ik kom dan zelf uit bij of een kapotte kabel of een kapot scherm.
Of kan het toch de videochip (ik denk onboard) zijn.

Laptop is helemaal uit elkaar met handleiding ging dit goed. Linker arm van het scherm half jaar geleden vervangen.

Alvast bedankt voor het meedenken.

• mufana
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-06-2023
Ik heb nog een DV9600 staan.
Mocht iemand interesse hebben voor onderdelen doe maar even een pm.

• GSM-IT
spoonbill schreef op donderdag 24 november 2011 @ 14:12:
Beste Tweakers,

DV9255ea

Bij mij geeft het scherm nu ook alleen maar strepen. In het begin af en toe en dit was te verhelpen door de klep te bewegen maar nu alleen nog maar een paar strepen.
Met een gewone monitor eraan en het LCD scherm losgekoppeld werkt het wel gewoon. Ik kom dan zelf uit bij of een kapotte kabel of een kapot scherm.
Of kan het toch de videochip (ik denk onboard) zijn.

Alvast bedankt voor het meedenken.
De kabel is denk ik defect. Controleer wel eerst of de stekker van de oude kabel stevig vast zit op het moederbord. Als de externe monitor wel gewoon beeld heeft is de videochip in orde.

Gerrit

• spoonbill
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-04 16:17
Kabel zit goed vast en ook bij bewegen van de connectoren en de kabel geen verschil.

Het externe scherm werkt wel alleen in de veilige modus en na een nieuwe installatie met de standaard vga adapter

als ik de NVDIA driver van gforce installeer krijg ik op de externe monitor zwart beeld kan het zijn dat de videochip dan toch kapot is en dat hij de chip overslaat met deze adapter?

anders bestel ik een kabel om te testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSM-IT
spoonbill schreef op donderdag 24 november 2011 @ 17:17:
Kabel zit goed vast en ook bij bewegen van de connectoren en de kabel geen verschil.

Het externe scherm werkt wel alleen in de veilige modus en na een nieuwe installatie met de standaard vga adapter

als ik de NVDIA driver van gforce installeer krijg ik op de externe monitor zwart beeld kan het zijn dat de videochip dan toch kapot is en dat hij de chip overslaat met deze adapter?

anders bestel ik een kabel om te testen
Fouten die beïnvloed worden door de stand van het scherm en steeds erger worden, wijzen inderdaad op een kabelbreuk in de buurt van het scharnier of op een defect aan het beeldscherm. De kabels zijn nogal kwetsbaar en er kan ook nog een beschadiging aan de kabel zijn opgetreden bij het vervangen van het linker scharnier. Helemaal zeker kun je echter pas zijn nadat de nieuwe kabel gemonteerd is. Een nieuwe kabel(set) is afhankelijk van de prijs te overwegen. Er zijn grote prijsverschillen, dus zoek even goed door op internet en let vooral op het juiste onderdeelnummer (P/N). HP heeft verschillende types beeldschermen gebruikt en er zullen daarom misschien ook verschillende kabels gebruikt zijn.

De externe monitor moet wel de resolutie aankunnen waarop de Nvidia chip is ingesteld, anders krijg je geen beeld. Op een laptop kan (of moet), met hulp van de Fn toets (links onder op het toetsenbord) en een van de F1 t/m F12 toetsen (vaak is dat F4), de externe monitor worden geactiveerd. Vanuit de Nvidia configuratiescherm zou dat ook moeten kunnen, maar dat wordt natuurlijk lastig zolang je geen beeld hebt.

Het probleem met de Nvidia chip kenmerkt zich door plotseling totaal geen beeld op het scherm. Het scherm blijft altijd donker, dus ook het opstartscherm met het HP logo blijft onzichtbaar. Zodra je iets ziet, ook al is dat in de veilige mode, dan is de Nvidia chip in orde. Soms geeft de notebook met de falende Nvidia chip nog wel een paar pieptonen na het aanzetten. Voor HP is de beep code voor een probleem met de nvidia chip: lang - kort - kort.

Gerrit

• Shmoopy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-10-2024
Zijn er überhaupt nog andere Tweakers met een werkende HP Pavilion dv9000 ?? :?

Ik weet dat de notebooks inmiddels ongeveer vijf jaar oud zijn. (Mijn DV9055ea wordt eind december zes O+ ).
Heeft één van jullie misschien de RTM- of Release Preview-versie van Windows 8 geïnstalleerd?

Doet de WD Scorpio Blue WD5000BPVT, 500GB 8MB, 5400rpm HDD het goed in een DV9000?
Kan de WD Scorpio Blue WD10JPVT, 1TB SATA-300, 8MB, 5400rpm HDD ook in de DV9000?

Graag wil ik mijn notebook nog zo lang mogelijk gebruiken. Vandaar de vragen over upgrademogelijkheden...
Ik ben net Griekenland en heb ook last van de crisis :| ;(

Ik heb lang nagedacht over Ubuntu maar als ik eind oktober voor 40 euro kan upgraden naar Windows 8 en mijn notebook blijft het de komende 2 tot 6 ;) jaar doen, dan ben ik tevreden.

:)

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-06 08:52

MeltedForest

Lenny-t

Ik heb hier nog een 'werkende' DV9202 liggen, doet momenteel dienst als OpenTTD server ;)
Draait Ubuntu trouwens. Scherm eraf geschroeft want scharnier was gebroken.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/EC4DIOb44KVanxFlzGTpXU7W/medium.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door MeltedForest op 12-09-2012 09:51 ]

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:03

AvK

Ready Set Go

Ja hoor, hier draait ie nog prima (mag ook wel na 2 dure reparaties, gebroken scharnier en defect moederbord). Overigens door de leverancier keurig volgens de regels afgehandeld (hiermee bedoel ik dat deze laptop 5 jaar mee zou moeten gaan en als binnen die termijn iets gebeurt, dat dan de kosten gedeeld worden volgens het geldende consumentenrecht).

NB: Heeft iemand de microfoon aan de praat gekregen onder Win7? Ik draai hier de laatste Vista drivers voor, heb alles goed staan zoals nivo regelaar enz. Maar hij doet et nie...........

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:09
Hier ook nog steeds een tevreden gebruiker. Al heb ik al een paar keer overwogen om een andere laptop aan te schaffen maar uiteindelijk doet het ding nog steeds wat het moet doen!

De batterij is wel volledig op. Een tijd terug heb ik een goedkopere namaakbatterij gekocht maar die heeft het ook niet lang uit gehouden. Nu gebruik ik de laptop meestal aan de lader en voor die schaarse momenten dat ik de lader niet gebruik gaat de batterij nog wel een kwartiertje mee mee. Of beter ging nog een kwartiertje mee, lees verder ;)

Een tijdje terug begon de laptop wel kuren te krijgen. De laptop begon steeds trager te worden of bleef soms een tijdje hangen terwijl de hd stond te ratelen en deed dan terug verder. Eerst dacht ik dat Windows gewoon gaar was dus heb ik een herinstallatie gedaan maar de problemen kwamen snel terug. Na een scan en het uitlezen van de SMART-data was snel duidelijk dat de HD langzaam maar zeker de geest aan het geven was.

Na wat wikken en weken heb ik uiteindelijk een SSD (Samsung 830 128GB) geinstalleerd en ik heb het mij nog geen moment beklaagd! Je zou natuurlijk kunnen zeggen dat je gek moet zijn om een SSD te installeren in een laptop van 5 jaar oud. Ik zou het ook zeggen :P Maar eigenlijk is het geen miskoop. Stelt dat de laptop binnenkort toch de geest geeft of dat ik toch wil upgraden dan kan die SSD gewoon mee verhuizen.

Let wel dat de laptop extreem heet wordt bij het installeren en updaten van Windows. Omdat de SSD zo snel is, staat de CPU eigenlijk continu aan 100% te werken. Ook de SSD zelf krijgt behoorlijk warm indien er een hoop data naar geschreven wordt. Maar nadat dit achter de rug is, heb je enkel maar voordelen. De latop werkt vele malen vlotter, is veel koeler en daardoor veel stiller en de batterijduur is terug gestegen tot een half uur. Tegelijk heb ik trouwens de GPU snelheden gehalveerd, dat helpt uiteraard ook mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoopy
Leuk om te horen dat er nog levende notebooks uit de DV9000-serie zijn, al dan niet met beeldscherm... ;) :)
Ik denk dat de meeste notebooks overleden zijn door het slechte soldeerwerk van de nVidia-chip.

Ik heb een paar vragen:

Ik wil de komende maand de originele C-schijf vervangen door een andere/grotere HDD (500 of 1000 GB)
Weten jullie welke van de twee HDD's in de notebook de C-schijf is?
Zit het aan de linkerkant van de notebook (kant waar de HDMI poort zit)? Of aan de rechterkant (bij het numeriek deel van het toetsenbord)? Ik kan wel gaan raden, maar ik gok vaak verkeerd..... :-(

Ik maak gebruik van CPUID HWmonitor versie 1.20.0 (gratis). Daarin zie ik verschillende temperaturen maar helaas staat de temperatuur van de nVidia-chip er niet bij. Bij vorige versies van HWmonitor zag ik het ook nooit staan.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7yDFTBQ.jpg

De temperatuurmetingen zijn niet altijd even betrouwbaar: De notebook staat in een ruimte met kamertemperatuur. Dat de Core2Duo onder de 25 graden Celcius komt lijkt me stug. De notebook staat sinds een jaar op een cooler van Zalman.

Ik spuit af en toe de stofnesten los bij de heatsinkradiatoren/ventilator met een spuitbusje perslucht. Dat HP geen inspectieklepje heeft gemaakt om de ventilator te vervangen - of op zijn minst fatsoenlijk schoon te maken - snap ik na bijna zes jaar nog steeds niet.... 8)7

@AvK - Het breken van het scharnier kan je misschien voorkomen door het notebookscherm aan de bovenkant in het midden vast te houden bij het open- en dichtklappen. Ik zie bijna alle mensen een laptop open- en dichtklappen door het bij een bovenhoek van het beeldscherm vast te pakken. Hierdoor staat er relatief veel kracht op één scharnier en tordeert het beeldscherm, denk ik. (Vooral bij een 17 inch notebook). Dat de microfoon onder Win7 niet werkt snap ik ook niet. Heb je hier (link) iets aan? Ik zit zelf nog op XP.

@D-Three - Helaas vind ik een SSD nog veel te duur. Als het een paar tientjes zou schelen dan wist ik het wel... Wat voor merk goedkopere namaakbatterij heb je? Is Yanec een goed merk? Zoals je kan zien in de afbeelding is mijn (originele) accu ook voor 76 % versleten. Hij houdt het ongeveer 20 minuten uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Shmoopy schreef op zondag 16 september 2012 @ 22:45:

@AvK - Het breken van het scharnier kan je misschien voorkomen door het notebookscherm aan de bovenkant in het midden vast te houden bij het open- en dichtklappen. Ik zie bijna alle mensen een laptop open- en dichtklappen door het bij een bovenhoek van het beeldscherm vast te pakken. Hierdoor staat er relatief veel kracht op één scharnier en tordeert het beeldscherm, denk ik. (Vooral bij een 17 inch notebook). Dat de microfoon onder Win7 niet werkt snap ik ook niet. Heb je hier (link) iets aan? Ik zit zelf nog op XP.
Het breken van het linker scharnier is een 'kwaal' van de 9000 serie. Er zijn lettterlijk honderden topics over geweest. Dank voor de site over de microfoon onder Win7 maar helaas had ik die ook al gezien en hij doet et nog steeds niet.............. :/

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Shmoopy schreef op zondag 16 september 2012 @ 22:45:
@D-Three - Helaas vind ik een SSD nog veel te duur. Als het een paar tientjes zou schelen dan wist ik het wel... Wat voor merk goedkopere namaakbatterij heb je? Is Yanec een goed merk? Zoals je kan zien in de afbeelding is mijn (originele) accu ook voor 76 % versleten. Hij houdt het ongeveer 20 minuten uit.
Oh ja, veel opslagcapaciteit heb ik toch niet nodig op mijn laptop, er staat hier reeds vele jaren een eenvoudige NAS. Alles wat op mijn laptop stond, heb ik gewoon naar daar verplaatst. Dan vond ik € 100 voor een 128 GB SSD nog meevallen. Maar inderdaad, je hebt voor de helft van dat bedrag een veel grotere harde schijf. Dan is een ssd geen goede koop indien je de ruimte echt nodig hebt :P

Volgens dezelfde tools is de wear level van mijn originele batterij 86% al is de designed capacity met 88800 mWh blijkbaar wel een stuk groter. Op de batterij zelf staat nochtans gewoon 63 Wh.
Ik heb geen idee van welk merk de namaakbatterij is. Het is één of ander no-name ding die ik besteld heb op dx.com en die zou ik alvast niet aanraden. Het vermogen was na een paar maanden reeds veel minder dan wat de oude originele nu nog kan geven. Eigenlijk had ik al bij het uitpakken door dat het rommel was, de namaakbatterij was namelijk veel lichter dan de originele batterij. Goedkoop duurkoop zeggen ze wel eens en in dit geval heb ik inderdaad ruim € 30 weggegooid :/ Ik heb er dus geen idee van Yanec een goed merk is, hoeveel kost die ongeveer?

• Shmoopy
Vreemd dat de designed capacity afwijkt van wat er op je accu staat.....

Ik heb een tijd geleden uit nieuwsgierigheid zitten zoeken naar een laptop-accu en kwam uit bij ReplaceDirect met een Yanec accu voor o.a. de DV9055ea. Op deze accu van 89 euro krijg je twee jaar garantie volgens de website en er zitten kwalitatief betere cellen met een hogere capaciteit in dan in hun andere accu's.

Ik kwam er net pas achter dat de fabrikant Yanec net als de verkoper ReplaceDirect uit Gemert komt. Dat is wel heel toevallig. ;) Dus volgens mij is het een soort premium huismerk van de verkoper. :| Op de pricewatch van Tweakers zijn meerdere accu's en opladers te vinden van Yanec. Die worden "toevallig" allemaal verkocht via ReplaceDirect. Ik weet niet of iemand tevreden is met de produkten van dit merk.

Een 512 GB SSD is helaas nog ongeveer 6x zo duur als een 500 GB HDD. Te duur voor mij.... ;(
Ik zit vaak bestanden te verplaatsen naar externe schijven via de USB-poort. Misschien t.z.t. ook een NAS aanschaffen... :9

Ik heb trouwens nog de originele HDD's in de notebook: 2x 80 GB. Dat was zes jaar geleden erg veel voor een notebook. ;) Eén van de schijven maakte een paar maanden geleden elke 9 seconden een klikkend geluid. Dat geluid was een tijd weg maar is nu (soms) terug, nu is de klik er elke 4 seconden. Alsof de schrijf-/leeskop niet kan parkeren, maar zeer waarschijnlijk is het versleten. De notebook reageert verder goed en responsief. Maar voor de zekerheid ga ik de komende maand de C-schijf vervangen. (Ik maak wel braaf back-ups en maak ook regelmatig images met Macrium Reflect Free).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Zijn er die deze laptop nog steeds gebruiken? Ik was aan het uitkijken voor een nieuwe omdat ik de laptop nog moeilijk kon openen en sluiten. Maar toen ik op eBay een set scharnieren vond voor minder dan € 11 heb ik die dan maar besteld :P En intussen ook vervangen. Er is ook een hoek afgebroken van de schermbehuizing en is de behuizing is gebarsten ter hoogte van het ExpressCard slot. Maar blijft de laptop het halsstarrig doen. Zoveel koppigheid moest ik toch belonen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door D-Three op 17-07-2013 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoopy
Ik ben sinds december 2006 in het bezit van een DV9055ea (met Windows XP). In september 2012 heb ik één van de twee 80GB-schijven vervangen door een 500GB WD Scorpio Blue HDD. (Ik heb hierboven toentertijd gepost.) :)

In oktober 2012 heb ik gebruik gemaakt van de upgraderegeling en de overstap gemaakt van XP (32-bit) naar Windows 8 (32-bit). Na wat installatieproblemen heb ik de upgradeDVD nabesteld en daarmee ging de installatie feilloos. Windows 8 doet het goed en voor Office, mail, websurfen, torrenten, video kijken en muziek luisteren is deze oude notebook nog prima te gebruiken.

De hardware is bij mij nog helemaal goed (afkloppen ;) ). Dat komt omdat ik de notebook nauwelijks transporteer. De notebook staat op een Zalman ZM-NC3000U Notebook Cooler. En werkt ongeveer tien graden koeler (idle en bij 90% utilization).

Het enige wat het niet meer doet onder Windows 8 is het geluid via HDMI op TV. Het beeld is wel goed maar voor geluid moet het geluidsvolume van de notebook omhoog. Oh ja, de accu is ook voor 80% versleten.

Aangezien ik zelf nog steeds last heb van de economische crisis wil ik aanschaf van een andere computer zo lang mogelijk uitstellen. Als er wat kapot gaat dan zal ik het zelf ook proberen te repareren mits het niet te ingewikkeld is en economisch haalbaar blijft.

[ Voor 10% gewijzigd door Shmoopy op 18-07-2013 20:07 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01:27

auto660

1991 240 GL Brick

Shmoopy schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 19:51:
Ik ben sinds december 2006 in het bezit van een DV9055ea (met Windows XP). In september 2012 heb ik één van de twee 80GB-schijven vervangen door een 500GB WD Scorpio Blue HDD. (Ik heb hierboven toentertijd gepost.) :)

In oktober 2012 heb ik gebruik gemaakt van de upgraderegeling en de overstap gemaakt van XP (32-bit) naar Windows 8 (32-bit). Na wat installatieproblemen heb ik de upgradeDVD nabesteld en daarmee ging de installatie feilloos. Windows 8 doet het goed en voor Office, mail, websurfen, torrenten, video kijken en muziek luisteren is deze oude notebook nog prima te gebruiken.

De hardware is bij mij nog helemaal goed (afkloppen ;) ). Dat komt omdat ik de notebook nauwelijks transporteer. De notebook staat op een Zalman ZM-NC3000U Notebook Cooler. En werkt ongeveer tien graden koeler (idle en bij 90% utilization).

Het enige wat het niet meer doet onder Windows 8 is het geluid via HDMI op TV. Het beeld is wel goed maar voor geluid moet het geluidsvolume van de notebook omhoog. Oh ja, de accu is ook voor 80% versleten.

Aangezien ik zelf nog steeds last heb van de economische crisis wil ik aanschaf van een andere computer zo lang mogelijk uitstellen. Als er wat kapot gaat dan zal ik het zelf ook proberen te repareren mits het niet te ingewikkeld is en economisch haalbaar blijft.
Ik heb er laatst een voor de kapper moeten repareren. Ik zelf ben 14 jaar en nogal klein voor mijn leeftijd dus toen ik weer terug kwam met een werkende laptop hadden ze wel even een WTF moment _/-\o_ Dus mijn kapper gebruikt het apparaat nog, de scharnieren enzo waren nog wel goed van het apparaat.

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-06 08:52

MeltedForest

Lenny-t

Zoals in MeltedForest in "Het grote HP Pavilion dv9000-series topic, deel 2" vermeld, staat er nog steeds. Alleen nu al een tijdje niet aangeweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcRepair-Man
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08-10-2013
Hoi,

Ik werk in een Orthopedagogisch Centrum en verzamel max 10 jaar oude PC's voor onze leefgroepen.
Ik krijg regelmatig eens een afgedankt plat scherm die ik tussen de uurtjes door repareer en aan de lichtgehandicapte kindjes geef.
Ik heb intussen al 3 toestellen van de DV9000 reeks succesvol kunnen weer aan de praat krijgen. (van vrienden die nergens heen kunnen met hun problemen). Eentje had er cruciale bedrijfsdata op staan en moest kost wat kost de pc weer aan de praat krijgen.
Ik werk ongeveer 3 uur om de laptop uit elkaar te halen de reparatie te doen met de grafische kaart en weer in elkaar te zetten.

Indien er mensen zijn die er ergens eentje liggen hebben van dezelfde reeks van HP (DV 6000 of DV 9000) of andere hardware met scherm of video problemen.
Ik repareer deze graag tegen betaling (3 uur) of bij schenking repareer ik ze om aan de leefgroepen te schenken !

Elkeen van de 3 toestellen is al een paar maanden draaiende. Dus tot nu toe 100% succes.
Ik kan alleen geen garantie op papier geven dat het niet weer stuk gaat na een aantal jaar (dit dankzij de goedkope materialen van Nvidia en HP) !

gr... E. R.

PS : stuur mail indien je toestellen hebt waar je vanaf wil: radegonda@gmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoopy
Weer een jaartje ouder en een jaartje grijzer en hopelijk wijzer....

Zijn er nog meer mensen met een functionerend apparaat??

De HP Pavilion DV9055ea doet het hier nog goed. Op 6 maart 2014 heb ik de update naar Windows 8.1 uitgevoerd en op 22 april 2014 Update 1 van 8.1 geïnstalleerd. Ik heb beide keren gewacht met updaten om incompatibiliteitsproblemen/kinderziektes te voorkomen.

Ongelofelijk dat een 7 1/2 jaar oude notebook nog Windows 8.1 Update 1 trekt en dat deze notebook uit de DV9000-serie het überhaupt nog prima doet. Gamen gaat zeer waarschijnlijk niet meer, maar daar doe ik toch niet aan. Natuurlijk gaat alles wat trager dan op een nieuwe machine maar ik ben nog steeds tevreden met mijn apparaat. Het systeem is responsief genoeg om er prettig mee te werken als het gaat om bv. Office, internetten, video kijken, muziek luisteren.

Ik zag onderstaande actie staan en ik denk dat MeltedForest een hele goede kans maakt met zijn notebook (of wat daar van over is). :)

HP en Tweakers geven vijf Pavilion 11 x360-laptops weg
plan: HP en Tweakers geven vijf Pavilion 11 x360-laptops weg
[ADV] win een HP Pavilion x360 met je oude laptop

Zelf heb ik ook een foto gemaakt maar daar ontdekte ik later iets stoms op. :( Jammergenoeg klopte de rest wel: Compositie, belichting, scherpte, enz... Ik ben geen goede fotograaf maar dit was toch echt één van de betere foto's die ik gemaakt heb. Ik ga binnenkort maar opnieuw een foto maken als ik mijn bureau weer heb opgeruimd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Yep, de laptop wordt hier nog gebruikt. Weliswaar niet meer dagelijks wegens tablets en bedrijfslaptop maar toch zeker nog enkele keren per week. Draait ook nog altijd op Vista maar met ssd. Alleen knippert het beeld altijd een beetje rood sinds de herstelling van de scharnieren. Maar dat verdwijnt eigenaardig genoeg na een paar minuten als het scherm onder de juiste hoek gezet wordt :P Ik heb geen zin om de laptop daarvoor terug open te gooien dus laat ik het maar...

Deze laptop is de pc die ik al het langst van al gehad heb. Al zeg ik toch al een jaar of 4 dat ik een nieuwe ga kopen. Ik heb ook al gedacht om een foto te posten. Er is een hoek af, de touchpad is afgesleten, er is een toets weg en er zit een barst in de behuizing. Maar ik ben niet goed met foto's ;)

[ Voor 24% gewijzigd door D-Three op 22-05-2014 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoopy
D-Three schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 09:30:
Maar ik ben niet goed met foto's ;)
Richten, je ogen dichtdoen, op het knopje blijven drukken en hopen dat het goed gaat. (Mijn advies voor ingewikkelde fotocamera's en ingewikkelde vrouwen) :)

Ik stuur wel een foto in voor de actie maar mijn notebook is nog bijna in mint condition aan de buitenkant i.i.g. Ik heb geen dode pixels of krasjes en ik gebruik het apparaat ongeveer 40 uur per week, bijna elke dag al 7,5 jaar lang. Er zit wel een lading stof in, maar ik ga het niet openschroeven om leeg te zuigen.
"Never Touch A Running System"

Heel soms zoekt de DVD-drive naar een DVD/CD die er niet in zit. Ook het openen van de DVD-drive gaat niet altijd even vlot meer. Ik maak erg weinig gebruik van deze drive. De accu is voor 82% versleten en de originele HP oplader is ongeveer 2,5 jaar geleden overleden.

[ Voor 5% gewijzigd door Shmoopy op 24-05-2014 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozzmozz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-06 08:24
Ik bezit een HP Pavilion Media Center dv9540eb (bouwjaar 2008) en heb er recent eens Windows 8.1 64bit op geïnstalleerd. Zij er nog tweakers die deze uitvoering hebben?

Zelf ervaar ik problemen met de ingebouwde WiFi-adapter (Intel® PRO/Draadloos 4965AGN) en met de Bluetooth-connectie (=lees geen ondersteuning meer door Intel). Voor de rest werkt alles prima... voorlopig toch.

[ Voor 5% gewijzigd door Kozzmozz op 16-09-2014 11:36 ]

|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Probeer de laatste drivers. Eerst even een herstelpunt aanmaken. In de praktijk werken oude drivers vaak gewoon. Dus alleen de kale drivers. Niet de meekomende software. Op Win7 werken XP drivers ook. Mijn zeer oude maar prima werkende Canon BJC 200 printertje doet het gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:22
Kozzmozz schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 11:33:
Zelf ervaar ik problemen met de ingebouwde WiFi-adapter (Intel® PRO/Draadloos 4965AGN)
https://downloadcenter.in...2510&lang=eng&ProdId=2753

Wat dan :?

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
De scharnieren hebben het weer begeven, deze keer ga ik niet meer de moeite doen om te herstellen. Het scherm blijft niet meer staan en kantelt volledig naar achter. Een beetje jammer omdat de laptop het nog doet en de adapter had ik onlangs ook nog hersteld.

Deze heeft het toch een zestal jaar vol gehouden maar het is mooi geweest. De zoektocht naar een nieuwe laptop is begonnen. Misschien dat ik de onderdelen nog in de verkoop gooi.

[ Voor 16% gewijzigd door D-Three op 22-12-2014 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoopy
Ach jammer, weer een DV9000 gesneuveld. Je zou misschien nog met een HDMI- of VGA-kabel op een externe monitor verder kunnen werken. Maar dat is weer extra gedoe....

Hier is de DV9055ea nog geen week geleden 8 jaar oud geworden. *O*
Dit apparaat weet niet van opgeven. Waar ik heel soms last van heb: De tiptoetsen van het geluidsvolume en mute raken statisch geladen en werken niet meer. De oplossing is dan om de notebook uit te zetten, de accu eruit te halen, de notebook open te klappen en dan met een licht vochtig doekje en daarna met een droog doekje de strook van de tiptoetsen af te nemen. Ook druk ik de powerknop 10 seconden in. Als de accu er weer in zit en het apparaat wordt aangezet dan functioneren de "volume slider" en de mute-tiptoets weer weken- of maandenlang. Ik vermoed dat de statische lading door de stofophoping in de behuizing i.c.m. de ventilator komt.

Ik ben benieuwd of het apparaat de release van Windows 10 RTM gaat halen en of het überhaupt Windows 10 trekt. De systeemeisen zijn niet veranderd t.o.v. Windows 8(.1).

Ik heb wel onlangs een HP Stream 13 als fallback-machine / extra mobiel notebookje besteld. Die werd toevalligerwijs geleverd op de "verjaardag" van de DV9055ea.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Ha ha ha, heel lang geleden heb ik dit topic gestart. En dit topic loopt nog steeds. Leuk hoor. Kan wel zeggen dat de mijne nog steeds draait op W7. Wel staat ie met de klep open vanwege de wederom gebroken scharnieren..... Maar hij doet het nog steeds en ook op redelijke snelheid.
Dat geeft gewoon aan dat het in de basis een rete goede laptop is/was. HP is vanwege de slechte service op de 9000 serie heel veel van haar goodwill verloren. Mensen vertrouwen het niet meer. Stom Stom Stom.
Ik denk dat ze spijt hebben als haren op hun hoofd dat ze hier niet beter mee om gegaan zijn.
Wie heeft er nu nog een laptop van HP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phylantroop
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online

Phylantroop

Oderint dum metuant.

Weer 2 dv9000 van de dood gered.
Videochip nvidia reflow gegeven startbutton gerepareerd.

[img]http://http://oi59.tinypic.com/fwr9g8.jpg[/img]

Scherm vervangen schoongemaakt qua dna.

[img]http://http://oi62.tinypic.com/67pbwj.jpg[/img]

Wel heb ik 1 met driverprobleem dv9620ed De dvd ziet alleen een cd-rom en ik heb een onbekende usb device.
Zodra ik de dvd gebruik krijg ik een screenfreeze en moet reboeten.

Het is een turion 2x model.
Iemand een idee? :?

Ook nog een dv6000 reflow gegeven zit te wachten op delen uit china. 8)7

Fijne dagen.

Iets bestellen? HardwareParadijs.nl Bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phylantroop
  • Niet online

Phylantroop

Oderint dum metuant.

Inmiddels:

Beide dochters hebben nu een 2e hands dv9000,
Ik heb er bij beide een 120gb ssd scandisc ingezet, en ze hebben beide de oude disc als opslag.
Op beide laptops win7 ge- installeert.
Beide dames heb ik nog niet gehoord over problemen, dus vooralsnog idd vd dood gered.

Kosten 2x 50 euro hd nieuw uit de winkel.
2x 35 euro laptop kapotte videochip, met adapter en accu.
Marktplaats staat er vol mee.
1x accu 10 omdat die andere kapot was.
1x 1 scherm + powerknop 17.50
4x2gb geheugen samsung 50 euro

250 euro voor 2 top laptops, ipv 2 nieuwe 600+ euro's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 29-05 01:05
Bij deze een soort bump!

Ik heb sinds vandaag mijn 5e Dv9000 binnen gehaald.

Ik heb in totaal 4x de Dv9313EA gehad.
En een Dv9890ED (2,6/4gb/500/GF8600M/Blue-Ray)

Die ik sinds vandaag heb is eigenlijk wel de netste van alle modden die ik gehad heb, hij heeft nu een Core 2 Duo T7200, 4gb ram, 2x 256GB 840 Pro SSD's en de welbekende Geforce Go 7600 die net als de 8600M en 8400M lekker snel kapot gaat en heerlijk is als verwarming van je handen, bureau, eigenlijk alles wel.

Hebben jullie ook dat de koeler eigenlijk vrijwel altijd hard draait? Ik ervaar het als zeer storend namelijk....

Temps zijn allemaal erg netjes, zelfs de standaard koelpasta, deze gaat nog AS5 worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoopy
Ik heb mijn DV9055ea op een notebook cooler staan. Dat maakte bij mij echt een verschil. Er is merkbaar meer ventilatie en luchtstroming onder de notebook, hierdoor kan er minder makkelijk een hogere temperatuur opgebouwd worden binnenin. De behuizing (onderkant) voelt nu ook niet meer zo warm aan als eerst.

De fan in de notebook is eigenlijk alleen hoorbaar bij fullscreen video afspelen of een volledige systeemscan van anti-virussoftware. Verder is de fan vrijwel altijd langzaam draaiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
Dan is er denk ik iets mis met mijn koeler, bij browsen etc is die hoorbaar maar niet langzaam draaiend, bij meerdere tabs open hoor ik de koeler al janken en bij het spelen van een game is het helemal niet leuk meer om het spel uberhaupt nog te spelen vanwege de geluidsproductie.

Ook draait Vista nou niet echt lekker snel op dit ding, maar dat kan ook aan mij ligen omdat ik ook nog een oude Toshiba Satellite X200 heb aan pillen, met een Core 2 Quad er in, 8Gb geheugen en een relatief nieuwe SSD, die heeft toch wat meer pit, maar zoals ik al zei, je vergelijkt dan een QuadCore met een DualCore.

Buiten dat, dit ding staat hier nog heerlijk te brommen, heeft al 5485 uur aan gestaan is 2453 keer aan gezet volgens de info die ik uitlees op de oude harde schijf uit dit ding.

Heerlijk nostalgisch apparaat zeg ik maar, een echte overlever ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Quote: Heerlijk nostalgisch apparaat zeg ik maar, een echte overlever ;)

Heeft iemand zijn dv9000 al geupgrade van Win7 naar Win10?
Om hem nog een goede laatste fase van zijn leven te geven wou ik dat binnenkort proberen.
En ik bedoel een upgrade, dus geen clean install. Er staat te veel op om dat allemaal opnieuw te moeten installeren.
Hoor graag de ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozzmozz
AvK schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 22:19:
Quote: Heerlijk nostalgisch apparaat zeg ik maar, een echte overlever ;)
Inderdaad een overlever - al sinds 2008 voor mijzelf.
Ikzelf heb een clean-install gedaan.
Alle drivers en apparaten worden correct geïnstalleerd, al heb ik mijn twijfels over de ingebouwde Intel WiFi.
Als ik bijv. de laptop uit slaapstand haal dan hapert de WiFi, nu werk ik met een USB-WiFi-dongle tot ik een oplossing gevonden heb.

|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Had ondertussen ergens gelezen dat iemand problemen had met het beeld. Na het opnieuw installeren van de oude 8.1 driver was dat verholpen. Misschien kan je die Wifi driver herinstalleren met de meest recente driver van HP.
Toch benieuwd: Is hij er merkbaar sneller van geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoopy
Ik zit hier met een DV9055ea met Windows 8.1 Pro update 1 (32-bit).

Deze week (woensdag misschien) ga ik de upgrade naar Windows 10 Pro uitvoeren. Ik ben benieuwd of het een vergelijkbare performance heeft als met het huidige OS. Als de notebook met Windows 10 responsief blijft, dan ben ik al gelukkig.

Ik heb trouwens geen SSD maar ik wil geen geld meer stoppen in dit apparaat. Ik heb nu al wat spaargeld voor een nieuwe 17 inch notebook, mocht deze stuk gaan. Zit te twijfelen tussen Dell, Asus of toch weer een HP. Hier heb ik goede ervaringen mee. Ik heb ook een HP Stream 13, deze zit al op Windows 10.
(Lenovo en Toshiba staan ook op het 17" notebook-wenslijstje maar iets lager).

Ik zie wel op tegen de driver-zoektocht na de upgrade van de DV9055ea. Ik heb al veel drivers staan op een USB-stick. De chipset-driver wordt waarschijnlijk moeilijk te vinden/installeren. Ik laat Intel het uitzoeken met een tooltje van hun website. De oude nVidia-driver heb ik ook klaarliggen, ik hoop dat die het doet.

De meest recente Intel rapid storage technology-driver (Intel-RST-driver) weigerde te installeren na de clean install van Windows 8 in november 2012. Ik moest toen een oude versie gebruiken. Ik verwacht ook niet dat hij het doet bij Windows 10. Ik ga dan maar verschillende versies uitproberen.

Het zou mooi zijn als Windows Update alles zelf uitzoekt en installeert.
Helaas is er weinig informatie te vinden op interwebs: Ik heb gegoogled op "Windows 10 HP DV9000" e.d. maar ik vond slechts twee relevante/recente resultaten.

Ik heb een tijdje geleden een USB 3.0 expresscard gekocht zodat ik wat sneller kan kopiëren van en naar mijn externe schijf. Ik hoop dat de driver het doet anders heb ik niets meer aan het apparaatje.

Ik ga upgraden naar Windows 10 zonder behoud van bestanden e.d.

We gaan het zien en beleven deze week... Wordt vervolgd.

[ Voor 8% gewijzigd door Shmoopy op 24-08-2015 06:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoopy
Sinds afgelopen woensdag staat Windows 10 Pro (32-bit) op de DV9055ea.

De nVidia-driver was het enige wat ik zelf moest installeren. Alle overige drivers heeft Windows zelf uitgezocht. Er zitten generieke Microsoft-stuurprogramma's tussen van het jaar 2006 maar dat was met Windows 8(.1) ook zo.

De Intel RST-driver heb ik nu blijkbaar niet meer nodig want de notebook functioneert zonder regelmatig 30 seconden te blijven hangen. (Dit gebeurde dus wel bij Windows 8 ).

De notebook reageert goed en ik heb geen spijt van de upgrade naar Windows 10.
De notebook is voor mijn gevoel ietsje responsiever met deze verse Windows 10-installatie dan met de bijna drie jaar oude Windows 8(.1) installatie.

Ik kan een paar jaartjes vooruit als de hardware niet stukgaat. Mocht Windows 10 over een tijd toch te traag worden, dan ga ik Ubuntu, ElementaryOS of een andere linuxdistributie proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 414960

Ik heb een DV9775ed, destijds nieuw gekocht met Vista erop.
Toen Win7 uitkwam een SSD en Win7 erop gezet, Win8 overgeslagen en bij de relaese van Win10 de upgrade gedaan, alles zonder echte problemen, draait als een zonnetje als standaard gebruiker (ben geen gamer).

Er zijn twee dingen die ik echter niet meer voor elkaar krijg: de scroll functie van de Touchpad doet het niet meer en (nog nooit eerder geprobeerd/gebruikt) geen geluid op de HDMI uitgang. Dat laatste kwam ik net tegen op mijn vakantie adres toen ik een film wilde afspelen op de tv aldaar.

In app.beheer staat bij audio devices geen HDMI aangegeven.
Bij Hp support kan ik geen specifieke drivers vinden.

http://support.hp.com/nl-...100/drivers?cc=nl&lang=nl

Iemand enig idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

Arthur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-06 16:28
Anoniem: 414960 schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 17:01:
Ik heb een DV9775ed, destijds nieuw gekocht met Vista erop.
Toen Win7 uitkwam een SSD en Win7 erop gezet, Win8 overgeslagen en bij de relaese van Win10 de upgrade gedaan, alles zonder echte problemen, draait als een zonnetje als standaard gebruiker (ben geen gamer).

Er zijn twee dingen die ik echter niet meer voor elkaar krijg: de scroll functie van de Touchpad doet het niet meer en (nog nooit eerder geprobeerd/gebruikt) geen geluid op de HDMI uitgang. Dat laatste kwam ik net tegen op mijn vakantie adres toen ik een film wilde afspelen op de tv aldaar.

In app.beheer staat bij audio devices geen HDMI aangegeven.
Bij Hp support kan ik geen specifieke drivers vinden.

http://support.hp.com/nl-...100/drivers?cc=nl&lang=nl

Iemand enig idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

Arthur
De Touchpad scroll en de HDMI audio werken niet.
Volgens mij doet de Realtek de audio voor de HDMI. Zeker weten doe ik het niet, maar er staat mij iets bij toen ik nog speelde met WinXP.

**edit**

Ik heb mijn laptop uit uitgeprobeerd, deze werkte _/-\o_
Notabene met de standard WIN10 geleverde Realtek drivers.

Had nog wel een probleem met mijn Intel 4965AGN WIFI.
Deze klapte na 3min eruit. Deze bleek niet goed te werken met 40Mhz en heb de kaart terug gezet naar 20Mhz. Notabene trekt deze als nog de volle 100Mbps++ over 5Ghz.

[ Voor 12% gewijzigd door The_Greater op 25-09-2015 08:52 ]

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozzmozz
2-tal weken terug deed ik de laptop open en hoorde een mooie *krak*.
Blijkbaar was het rechterscharnier gebroken door metaalmoeheid.
Maar op internet las ik dat dit een vrij vaak voorkomend probleem is.
Soit, alles los gevezen en nader onderzoek leerde me dat zowel het scharnier als de plastic cover van het scherm volledig kapot waren.
Snel op Ebay een 2e hands scharnier en cover gekocht.
Alles geïnstalleerd voor amper 50 EUR en laptop is terug up-and-running. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:03
Kozzmozz schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 19:45:
2-tal weken terug deed ik de laptop open en hoorde een mooie *krak*.
Blijkbaar was het rechterscharnier gebroken door metaalmoeheid.
Maar op internet las ik dat dit een vrij vaak voorkomend probleem is.
Soit, alles los gevezen en nader onderzoek leerde me dat zowel het scharnier als de plastic cover van het scherm volledig kapot waren.
Snel op Ebay een 2e hands scharnier en cover gekocht.
Alles geïnstalleerd voor amper 50 EUR en laptop is terug up-and-running. _/-\o_
Ik ken het probleem :)

Zelf heb ik toendertijd een keer de schanieren vervangen. Helaas was dat niet echt een success, binnen een korte tijd waren de schanieren weer kapot. Later maar een ander scherm gekocht van een nieuwer model. Het overzetten was zo gebeurd.

1 jaar later heeft de laptop de geest gegeven :o En dat na 7 jaar trouwe dienst. Voor de liefhebber heb ik nog genoeg onderdelen in de aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phylantroop
  • Niet online

Phylantroop

Oderint dum metuant.

Amd RuLuzzz schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 12:09:
[...]
Voor de liefhebber heb ik nog genoeg onderdelen in de aanbieding.
Pm verstuurd:

Sind vorige week weer eens aan wat dv9's begonnen om er weer een paar te redden.

Ik heb er 3 compleet liggen waarvan er 2 werken, 3e werkt wel maar half (mist onderdelen) en ik heb ook nog een volledig werkende dv6.

Nu heb ik met 1 het probleem dat deze de accu's niet wil laden. (knipperlampje blauw in off stand)
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?
Verder heb ik wel gemerkt met win10 dat wifi altijd moeilijk doet op de ene dv9 terwijl op de andere ik geen probleem heb en andersom met audio, de een wel de andere niet.
Op windows 7 werkt alles.

Ik heb ze te koop staan maar niet op tweakers ook niet op marktplaats, omdat ik er nog mee bezig ben zet ik ze er nog niet op.

Mocht iemand interesse hebben, mijn profieltje is 1 klik verwijderd.

60eu ps zonder toebehoren dus adapter geheugen schijf.
Kapotte koop je op marktplaats voor ong. 50 euro, als je een beetje slim bent 20eu 25eu dus dan zie je mijn vette winst van 10 euro tot 35 euro per laptop.
Zit dan wel 4 uur werk in. _/-\o_

Ik wil graag meer onderdelen hebben, als je ze nog hebt liggen en ze liggen stof te verzamelen je helpt me er zeer goed mee door ze weg te geven.
Kosten zijn vaak veel te hoog voor een hobby.

Fijne jaarwisseling allemaal en kijk uit met lawinegevaar. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker_zelf
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-05 15:18
Yup, ik heb nog steeds een werkende HP9780...Wel na 1.5 jaar in de Video-Chip reparatie geweest via HP, nieuwe moederbord en gaan..

En game er ook nog op, WOT (op minimum settings !), word wel erg warm ondanks dat de laptop al sinds 2010 op een Zalman koeler staat.

Maar kan er geen afscheid van nemen,,,Hij koste destijds in 2008 €999,- bij de Media Meuk, en ik vind €100,- afschrijving per jaar aan een laptop wel genoeg, dus hij moet nog twee jaar mee, dacht ik zo...

Helaas is de kwaliteit van HP hard achteruit gehold dus de volgende wordt een BTO of zo ?

[ Voor 10% gewijzigd door Striker_zelf op 09-03-2016 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25774

Heb toen dat ding nieuw was zelf eens een dv9202ea nieuw gekocht en naar aanleiding daarvan zal ik niet zo gauw meer een nieuwe laptop kopen. Ik heb er niet zo'n hoge pet van op. Videokaart eens vervangen onder garantie (dat dan weer wel, notabene was dat toen net buiten de garantie dus netjes van HP), linkerscharnier kapot gegaan doordat de laptop zo heet wordt dat de hele boel broos was geworden. En twee gecrashte harde schijven in nog geen vijf? vier jaar tijd.

Voor zover mij bekend allemaal bekende problemen van deze laptop. Heb toen dit forum nooit gelezen, en ook nu niet.

Dat scharnier toen eens vervangen met een nieuwe en m.b.v. deze instructable

Reden dat ik hier nu terecht kom is dat ik dat hele ding eens uit elkaar geschroefd had, en nooit meer naar omgekeken. Alweer andere computers voor gehad. Maar nu maar eens kijken of tie er nog zin in heeft.

Maar ik wou nog even reageren op de voorlaatste reactie, van Striker_Zelf. Want ook ik had eigenlijk het idee nooit meer een HP zou nemen ... Maar toen mijn vader eens een ProBook (6560b) van zijn werk kreeg was ik toch onder de indruk. Heb toen zelf tweedehands van marktplaats een Elitebook (8560w) kunnen scoren voor een redelijke prijs. Twee vrij verschillende modellen maar ik vind het de moeite waard.

Als laatste moet ik wel zeggen dat ik het heb afgeleerd om te willen gamen op een laptop. Ook al zal dat vast kunnen, al dan niet op een laptop van een ander merk. Ik ga wel achter mijn desktop zitten (voor zover ik überhaupt game..) En bovendien zullen naast HP die andere merken ook beter geworden zijn wat betreft temperatuur, scharnieren, etc. Om een voorbeeld te geven, Mortal Kombat op deze Elitebook (geen game-laptop) zorgt gewoon voor een temperatuur van 99 graden (!!) (processor). Dat doe ik dus gewoon nooit meer. Moet erbij zeggen dat de processor er, soort van, wel op gemaakt is. En de Probook werkt daarentegen juist weer vrij koel, onder vrijwel alle omstandigheden (Mortal Kombat gaat niet werken nee ;)).

Aja, voor wie het lezen wil. :) Groeten,

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 25774 op 27-05-2016 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozzmozz
Anoniem: 25774 schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 00:24:
Aja, voor wie het lezen wil. :) Groeten,
Groeten terug. :)

Ik kom van een HP Pavilion DV9540EB-laptop, maar ben nu toch teruggegaan naar een eigen desktop.

Recent - denk toch een maand of 6 terug, toch ook het rechterscharnier en plastic achterpaneel van LCD-scherm moeten vervangen hoor. Handig gebruik gemaakt van volgende handleiding en spare-parts op eBay en via ReplaceDirect.

De laptop functioneert ondertussen nog steeds prima, maar de grafische kaart wordt inderdaad superwarm en de koeling draait overuren - maar dacht dat BIOS-update dit oploste.

Dat gamen laat ik nu over aan de desktop en PS4. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25774

:P

Ook een mooie handreiking! Ziet er ook vaag bekend uit. :)

Ik hoop er niet aan te moeten - zit genoeg epoxy in toen in het linkerscharnier vervangen heb (toentertijd die instructable goed gevolgd), dus het zou me niet verbazen als de plastieken bezel daar goed vast zit. Maar stel dan toch dan heb ik dat rechter-scharnier nog op voorraad.

Voorlopig zit ik nog tegen het vervangen van die warmte-geleidende pads aan te hikken. Zijn sowieso deels zoekgeraakt. Ik heb geen idee of die dingen überhaupt vervangen dienen te worden na demontage, net zoals pasta. En nieuwe zijn te koop van bv. Phobya, maar ik vind ze ook van bv. Gelid welke bijna twee keer zo goed geleiden volgens eigen specs (respectievelijk 7W/mk tegenover 12W/mk), maar weer niet op voorraad, in de buurt te vinden. En als alternatief vond ik nog koperen plaatjes wat misschien ook bij een lokale loodgieter te scoren is. Las ook nog een paar (eenzijdige) reacties van "K5 Pro" dikke prut? Maar dat gebagger spreekt me echt totaal niet aan.

Tja, hoever wil je gaan. En anderzijds als je het doet dan liever in één keer goed.

Als tie weer in elkaar zit zal ik eens kijken naar die BIOS update. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker_zelf
Help !

Door een ongelukje is er een deksel van een vla-doos op mijn toetsenbord gevallen en nu zijn er twee toetsen gesneuveld..de B en de N...

Wie heeft nog een oud toetsenbord van een DV9780- US type liggen wat hij kwijt wil ?
Dan kan ik proberen de toetsen te vervangen. Losse toetsen of onderdelen mag ook...ik heb enkel de
plastic onderdeeltjes nodig...

Trouwens, mijn W, A, D en E zijn qua teskst ook helemaal kaal gegamed...dus wat mooier uitziende toetsen zouden welkom zijn...

En als iemand nog een werkende DVD station voor dit type heet liggen, GRAAG !
Zeg maar wat je er voor wilt hebben. tot max €10,- :P

Bij voorbaat, mede DV9000 uitbaters...

(Ik wil toch die tien jaar met dit lappie volmaken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Heb er hier nog wel ééntje. In zeer goede staat. Videokaart heeft kuren. Geen idee waar je woont. Stuur me maar een PM.
Fijne Kerst! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Little_Bear
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-06 00:20
Hi.. even dit topic kortstondig leven inblazen:

Ik heb hier 2 17" dv9000 series liggen in de volgende staat:

Model dv9760ed
Géén geheugen en géén harde schijf)
De laptop gaat niet aan, linker schermscharnier kapot en deze komt van de volgende af:

Model dv9522ea
2,5GB geheugen en 320GB SATA harddisk, Bios flash is fout gegaan en dient hersteld te worden

Beide laptops zijn verder compleet en hebben een batterij en voedingadapter

Gezien ik nergens meer een download kan vinden voor een Bios file voor de dv9522ea en deze dus niet kan herstellen via een USB-floppystation etc. mogen deze voor onderdelen weg.

Beide LCD's zijn nog goed, alsmede wifi-kaartjes, dvd-stations etc.

Ze gaan binnenkort dus de verkoop in

Mocht er iemand nog willen helpen een bios recovery te bewerkstelligen, dan verneem ik dat ook graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
Little_Bear schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 09:52:
Hi.. even dit topic kortstondig leven inblazen:

Ik heb hier 2 17" dv9000 series liggen in de volgende staat:

Model dv9760ed
Géén geheugen en géén harde schijf)
De laptop gaat niet aan, linker schermscharnier kapot en deze komt van de volgende af:

Model dv9522ea
2,5GB geheugen en 320GB SATA harddisk, Bios flash is fout gegaan en dient hersteld te worden

Beide laptops zijn verder compleet en hebben een batterij en voedingadapter

Gezien ik nergens meer een download kan vinden voor een Bios file voor de dv9522ea en deze dus niet kan herstellen via een USB-floppystation etc. mogen deze voor onderdelen weg.

Beide LCD's zijn nog goed, alsmede wifi-kaartjes, dvd-stations etc.

Ze gaan binnenkort dus de verkoop in

Mocht er iemand nog willen helpen een bios recovery te bewerkstelligen, dan verneem ik dat ook graag :)
Haha 2 jaar later, leuk om te lezen.
Ik heb in mijn andere huis nog een heel net exemplaar liggen, maar die bewaar ik nog eventjes :)

Ik blijf het design mooi vinden, maar helaas maken ze te veel geluid, te lomp en niet echt lekker qua gebruik vandaag de dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSM-IT
Ter informatie:
Mijn nu zeer oude DV9623ed doet het nog steeds prima, met een uitstekend beeld op het scherm.
Er passen twee harde schijven in de DV9623ed. Het geheugen is nu 3 GB groot.
De eerste schijf is nu een SSD in en er is nog een tweede gewone harde schijf als opslag medium.

Windows 10 32-bit 1809 draait redelijk op de eerste partitie van de SSD (NTFS).
Op een tweede partitie van de SSD (EXT4) is nu MX Linux 18 "Continuum" 32-bit geïnstalleerd, dat uitstekend draait. Beide systemen hebben op de gewone harde schijf een eigen partitie voor de data: een NTFS- resp een EXT4 partitie.

Met EasyBCD (NeoSmart) is een entry in Windows 10 BCD gemaakt voor het booten van MX linux, waarvan de Grub boot loader op de eigen Ext4 partitie van de SSD staat. De DV9623ed kan namelijk niet booten van de tweede harde schijf.
Windows 10 start eerst op en geeft dan gedurende enkele seconden de mogelijkheid om te kiezen uit Windows 10 of MX Linux. Valt de keuze op MX Linux, dan start de PC opnieuw op van MX Linux.

Doordat Windows en MX Linux beide op een SSD staan is de DV9623ed redelijk snel voor Windows 10 en meer dan snel genoeg voor MX Linux 32-bit.

Gerrit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Heb hier nog steeds eentje liggen. Helemaal goed. Goede scharnieren. Perfect scherm. Alleen de video kaart heeft kuren..... FF bakken in de oven toch? Inclusief voeding. Gratis af te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSM-IT
Ik heb al een reserve apparaat met een goed scherm, maar defecte NVidia videochip.

FF bakken in de oven kan ook anders:

FF afplakken met tape, zodat er geen ventilatie mogelijk is.
Dan 10 minuten aan laten staan.
Uitzetten en tape verwijderen na het afkoelen.
De video van de laptop doet het dan vaak weer even.

Gerrit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker_zelf
Het is 2019, dus mijn DV9780 wordt in augustus 11 jaar, 🍰🥂 feestje ! Nu wordt deze lappie alleen gebruikt voor wat licht internetten en Office.. Gamen alleen nog java of flash spelletjes, WOT staat er wel op maar doe ik fijn op mijn desktop...en ik klap hem (bijna) nooit dicht, mischien is dat de redding voor de scharnieren ? Verder zal de tijd het uitwijzen of deze 2020 haalt...ik hoop stiekem van wel...
Wel zit er nu een 256GB SSD in, een nieuw tweedehands toetsenbord en DVD drive en ben ik al aan mijn tweede adapter toe...maar voor de rest niks te klagen..

[ Voor 19% gewijzigd door Striker_zelf op 06-03-2019 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker_zelf
Haha, het is 2020...en Win7 support is afgelopen...dus mijn oude trouwe HP DV mag met pensioen ..of toch niet ? Een update naar Win 10 zou technisch wel kunnen maar de USB poorten zijn gammel en de vrouw klaagt dat ze iets nieuws wil dat niet meer constant op de kamer tafel staat op de koeler...dus ik ben bang dat we op zoek moeten naar een nieuwe laptop...iets lichts...duns...en makkelijk te verzetten niet warm wordend en geen herrie makende laptop ...hmmmm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-06 17:49

Bullet NL

Eigen Wijs

Striker_zelf schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 23:27:
Haha, het is 2020...en Win7 support is afgelopen...dus mijn oude trouwe HP DV mag met pensioen ..of toch niet ? Een update naar Win 10 zou technisch wel kunnen maar de USB poorten zijn gammel en de vrouw klaagt dat ze iets nieuws wil dat niet meer constant op de kamer tafel staat op de koeler...dus ik ben bang dat we op zoek moeten naar een nieuwe laptop...iets lichts...duns...en makkelijk te verzetten niet warm wordend en geen herrie makende laptop ...hmmmm...
Ik vind het knap, ik ben inmiddels 4 laptops verder (bezig met de 5e)

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker_zelf
Het is zover: De good old DV9760 mag met pensioen, ik heb me toch een nieuwe Asus D712DA-AU021T aangeschaft. Dun, licht, compact en alleen SSD erin...Nu nog alles overzetten en dan cleanen we de DV9760...Ja, je kunt er WOT op spelen, alleen dan wel in low of medium settings, maar warm worden of geluid maken doet die dan ook niet..

Iemand nog intresse hier in deze oude laptop ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DikkieDick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-06 11:40
O, grappig, stuit ik nu op deze draad. Jaar of wat, zal misschien 5-7 jaar geleden geweest zijn, terug een dv9620ed gekregen van mijn schoonvader voor onze zoon. Anders ging ie toch weg. Handig het compartiment voor een 2e schijf dus heb er gelijk een kleine 2e hands SSD ingepleurd en destijds geupgrade naar Windows 10.

Nadat zoon een andere wat modernere laptop kreeg belandde deze oude HP in de kast, totdat ik die er een half jaartje weer uit haalde en hem ben gaan reanimeren. Leeggepoetst en er Linux Mint op gezet. Leuk om daar mee te stoeien. En ik gebruik hem nu in mijn thuiskantoor als 3e scherm voor Teams. Leuk dat een 13 jaar oude laptop het nog steeds naar behoren doet, maar meer dan browsen, Teams en excel moet je er niet mee proberen en dat hoeft ook niet.
En dan overweeg ik om de 2x1GB geheugen te upgraden naar 2x2GB geheugen om hem toch net iets meer performance te geven. Investering van paar 10tjes in dit oude beestje. ;-)

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
Ook ik ga weer een kleine update gooien :)

Aantal dagen geleden via TweakPro een 2e 9750Ed binnen gehad, heb nu 2 stuks.
Beide doen het nog perfect, eentje heeft de stock optische drive, en de nieuwe heeft Blu-ray (de nieuwe alsin de bewaarde / gekoesterde van mijn pa die praktisch nooit gebruikt is)

Binnenkort 2 ssd's er in, 6gb ram em gaan met die banaan.

Een Core 2 duo scoren vandaag de dag is lastig ben ik helaas achter gekomen.
Pagina: 1 ... 13 14 Laatste